abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205800128
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat laatste is ook inderdaad niet zo.

Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die minder eet en die geen leningen heeft, niet in de wsnp zit, niet rookt, niet drinkt en geen huisdieren heeft.

Daartegen ken ik genoeg mensen die geld overhouden in de bijstand.

Mensen mogen prima huilie huilie doen op tv hoor, dat is hun goed recht. Het is ook mijn recht om er niks van aan te trekken en mijn schouders op te halen.
Ik ben ook een grote voorstander dat mensen helemaal zelf bepalen waar ze hun geld aan uitgeven, ook de tegemoetkomingen en toeslagen en dat ze daarna toch huilie huilie doen moet ze helemaal zelf weten.
Fragment toont ook dat mevrouw normaal 200¤ overhoud in de maand (bij inkomsten van 1000-1200¤ per maand). Door de stijgende kosten komt ze nu niet meer uit.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205800163
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Fragment toont ook dat mevrouw normaal 200¤ overhoud in de maand (bij inkomsten van 1000-1200¤ per maand). Door de stijgende kosten komt ze nu niet meer uit.
Dat heb ik gezien, dank je voor de aanvulling
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205800169
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:25 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik woon aan de route waar men deze leiding aanlegd. De mega buizen liggen klaar langs de weg.
Ik heb me er niet al te veel in verdiept omdat het hier pal langs een gasloze wijk met bodem warmtepompen loopt :+ dus we zullen er niet op aangesloten worden maar ik stimuleer het idee om restwarmte die anders in de lucht of het water verdwijnt op deze manier in te zetten.
Hier achter ligt het Westland vol kassen. Men wil daar ook een aftakking naar toe leggen en dat lijkt me de grootste win die er uit dit project kan komen want die kassen zijn grootverbruikers.
Het idee is heel goed. De contracten voor particulieren zijn alleen goed voor je houtkachel
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205800838
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 21:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Zelfde verhouding dat als je een cv-ketel hebt. Zoals gezegd: 80 procent van het verbruik zit hem in de 3 of 4 wintermaanden door verwarmen. De rest is peanuts.
Peanuts is wel heel stellig. Dat een investering om het verbruik in verwarming te verlagen netto het meest rendabel is, is geen verrassing. Quick wins zitten hem juist in de kleinere zaken. Er zijn hele volksstammen die dagelijks 30 min onder de douche staan en/of om de dag in bad gaan.

Idem voor elektra. Slurpende apparaten vervangen levert ook het meest op, maar eens inzichtelijk krijgen wat er wel niet aan sluipverbruik uit gaat is een vrij makkelijke manier om verbruik omlaag te brengen en voor bijna iedereen wel interessant. Voorbeeldje: smarthome apparatuur/lampen.

Waarom is dat juist interessant? Omdat aan dat soort zaken vrijwel gratis iets te doen valt en je dat toch een besparing van 10% tot wellicht wel 20% kan opleveren. Zet daarbij de verwarming een paar graden lager en je gaat wellicht richting een 25 tot 30% besparing (ja, grove schatting). En dat zonder noemenswaardige investering.
pi_205800927
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:19 schreef zalkc het volgende:
Vanochtend hoorde ik op BNR een deskundige roepen dat een prijsplafond voor consumenten een risico zou zijn omdat dan de prikkel om maatregelen te nemen zou verminderen.
'Deskundige'. De keerzijde is een risico dat men de cv-ketel uit laat en zelf gaat knutselen met houtkacheltjes e.d. in huis, incl. verbranden van ongeschikt hout of gaat rommelen met andere brandbare materialen (van petroleumkachels tot brandstofgeneratoren). Omdat daar vaak vrij goedkoop en makkelijk aan te komen valt, zou ik er niet van opkijken als het aantal woningbranden en/of verstikkingen deze winter toe neemt. Dat weegt m.i. een stuk zwaarder dan een risico op een 'lagere prikkel om te investeren'.
pi_205801144
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 11:25 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik woon aan de route waar men deze leiding aanlegd. De mega buizen liggen klaar langs de weg.
Ik heb me er niet al te veel in verdiept omdat het hier pal langs een gasloze wijk met bodem warmtepompen loopt :+ dus we zullen er niet op aangesloten worden maar ik stimuleer het idee om restwarmte die anders in de lucht of het water verdwijnt op deze manier in te zetten.
Hier achter ligt het Westland vol kassen. Men wil daar ook een aftakking naar toe leggen en dat lijkt me de grootste win die er uit dit project kan komen want die kassen zijn grootverbruikers.
Tot gister had ik nog nooit van dat WarmtelinQ gehoord, alleen dat we in Leiden qua bron van restwarmte zouden overgaan van de Uniper electriciteitscentrale (vroeger in de volksmond De Lichtfabriek genoemd) naar restwarmte uit de Rotterdamse haven en of dan ook andere steden / gebieden zou worden aangesloten wist ik niet. De afgelopen paar jaar waren er allerlei zorgen of dat wel op tijd klaar zou zijn, hoeveel het zou gaan kosten en dan ergens in oktober of het uberhaupt wel door zou gaan. https://www.leidschdagbla(...)e&utm_medium=organic

Zeker met de huidige prijzen en de zekerheid dat we een keer van het gas af moeten is het natuurlijk mooi om dit soort restwarmte nuttig te gebruiken.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 13:11:13 #157
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205801403
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:33 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dat is het dauwpunt, maar dat is ook weersafhankelijk. Als je een iPhone hebt dan kun je het opzoeken als je de weer app opent en iets naar beneden scrollt. (vakje vochtigheid, boven luchtdruk)

vandaag is het 8C
Grappig, nooit geweten waar dat voor stond of voor was. Staat nu op 12C bij mij.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205801747
quote:

[..]
Wat niet mee helpt is dat dit soort mensen met een dergelijk laag inkomen vaak in slecht geisoleerde huurhuizen wonen, en daardoor nu veel meer betalen aan energie.
Het kan ook anders. Mijn moeder, 84 jaar, heeft AOW en een klein nabestaanden pensioen. Zij woont echter in een redelijk nieuw (bouwjaar rond 1998/1999) en goed geisoleerd appartement. Ze stookt wel op gas maar stookt heel weinig omdat het nooit echt koud wordt, ook vanwege het feit dat ze ergens in het midden woont met boven, onder en beide kanten naast haar buren. Ook stroom gebruikt ze niet veel, geen stroom vretende apparaten in huis. Vorig jaar was haar maandelijkse voorschot ¤34, dit jaar ¤15. Daarnaast is de woningbouwvereniging best duurzaam bezig en heeft het dak volgegooid met iets van 125 panelen, waar de bewoners ook van profiteren en jaarlijks via de servicekosten daar geld van terug krijgen.
In een normale maand houdt zij na alle vaste lasten en boodschappen zo'n 500 of zelfs iets meer over. Zou zij echter een energie rekening hebben van 500 euro dan wordt het een heel ander verhaal. En dn kwam ze dit jaar niet in aanmerking voor de energietoeslag omdat ze net 8 euro boven de grens zat. Ze ontvangt wel huurtoeslag en zorgtoeslag.
pi_205808627
quote:

[..]
Ik heb het fragment bekeken, en geheel volgens verwachting was het een knap staaltje emotionele manipulatie zonder enige context. Waarom houden deze mensen zo weinig over? Wat is hun inkomen, wat zijn hun uitgaven, wat doen ze zelf om de eindjes aan elkaar te knopen en wat voor hulp krijgen ze? En wat achtergrondinformatie zoals hoe het komt dat alles zo duur wordt.

Als we het hebben over oplossingen lijkt me de meest voor de hand liggende eerste stappen het afschaffen van de BTW en de inkomstenbelasting. Dat zou al heel veel schelen, en je moet toch ergens beginnen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_205808744
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 04:39 schreef heiden6 het volgende:

[..]
Als we het hebben over oplossingen lijkt me de meest voor de hand liggende eerste stappen het afschaffen van de BTW en de inkomstenbelasting. Dat zou al heel veel schelen, en je moet toch ergens beginnen.
Strak plan, laten we 30% van de staatsinkomsten afschaffen. Waar ga je dat geld bezuinigen? De overheid is geen oneindig potje geld.
pi_205808940
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 13:38 schreef Soulfreak het volgende:
En dn kwam ze dit jaar niet in aanmerking voor de energietoeslag omdat ze net 8 euro boven de grens zat. Ze ontvangt wel huurtoeslag en zorgtoeslag.
Dit is toch ook wel een sneue groep mensen hoor. Gelukkig heeft zij überhaupt al een lage energierekening, dus was het waarschijnlijk toch al overbodig. Maar je zal maar 8 euro boven het bedrag zitten en je rekening is verdrievoudigd in je tochtige, niet geisoleerde huurwoning. Dan loop je 1300 euro mis omdat je 8 euro te veel verdient :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205809075
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 04:39 schreef heiden6 het volgende:

[..]
Ik heb het fragment bekeken, en geheel volgens verwachting was het een knap staaltje emotionele manipulatie zonder enige context. Waarom houden deze mensen zo weinig over? Wat is hun inkomen, wat zijn hun uitgaven, wat doen ze zelf om de eindjes aan elkaar te knopen en wat voor hulp krijgen ze? En wat achtergrondinformatie zoals hoe het komt dat alles zo duur wordt.

Mensen zijn financieel dom, verwend en lui. Normaal kwamen ze misschien nog net rond maar nu hebben een probleem. Niets nieuws, waarschijnlijk hebben ze gewoon de nieuwste iPhone en bestellen ze 2x per week thuisbezorgd.
Facts don't care about your feelings
pi_205809080
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 07:17 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Strak plan, laten we 30% van de staatsinkomsten afschaffen. Waar ga je dat geld bezuinigen? De overheid is geen oneindig potje geld.
Snijden in de overheid.
  donderdag 1 september 2022 @ 09:31:08 #164
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205809424
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 08:39 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Snijden in de overheid.
Welke taken zouden ze moeten laten vallen? Het is slechts 76.8 miljard wat er bezuinigd dient te worden. Het ontslaan van alle ambtenaren levert op rijksniveau hooguit 11 miljard op (110 duizend ambtenaren die gemiddeld een ton verdienen, zeer ruim genomen)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205809433
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 09:31 schreef zalkc het volgende:

[..]
Welke taken zouden ze moeten laten vallen? Het is slechts 76.8 miljard wat er bezuinigd dient te worden. Het ontslaan van alle ambtenaren levert op rijksniveau hooguit 11 miljard op (110 duizend ambtenaren die gemiddeld een ton verdienen, zeer ruim genomen)
Als er minder ambtenaren zijn zal er ook minder geld uitgegeven worden lijkt me? Minder geld naar klimaat lijkt me een goede stap.
  Moderator donderdag 1 september 2022 @ 09:35:30 #166
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205809455
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 09:31 schreef zalkc het volgende:

[..]
Geen. Het is gewoon onrealistish, populistisch gelul. Het gaat gewoon niet gebeuren, dus het is onzinnig om daar op door te gaan aangezien het, terug in de realiteit, gewoon niet gaat gebeuren.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 1 september 2022 @ 09:40:46 #167
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205809487
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 09:33 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Als er minder ambtenaren zijn zal er ook minder geld uitgegeven worden lijkt me? Minder geld naar klimaat lijkt me een goede stap.
Dan heb je hooguit 10% te pakken, wat nog meer?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205809499
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 09:40 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dan heb je hooguit 10% te pakken, wat nog meer?
10%?
In de pensioenpot zit nog wat geld daar maar wat van pakken.
  donderdag 1 september 2022 @ 09:51:41 #169
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205809567
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 09:42 schreef QAnonn het volgende:

[..]
10%?
In de pensioenpot zit nog wat geld daar maar wat van pakken.
Ik nam het nog te ruim

quote:
Plannen voor het klimaat
Klimaatverandering aanpakken
Het kabinet kondigde op Prinsjesdag 2021 aan om ¤ 6,8 miljard extra uit te geven aan klimaatmaatregelen. De invoering van de Klimaatwet (in 2019) en de uitvoering van het Klimaatakkoord (sinds 2016) zijn de basis voor de aanpak van klimaatverandering. Eén van de eerste klimaatdoelen is bijvoorbeeld om in 2030 49% minder CO2-uitstoot te hebben ten opzichte van 1990. Om dat te halen is nog extra inspanning nodig. Ook om de komende jaren het Urgendavonnis uit te kunnen voeren.

De ¤ 6,8 miljard gaan naar:

• subsidies om mensen te helpen bij verduurzaming;
• duurzame energie en andere technologieën die de CO2-uitstoot verlagen;
• de energie-infrastructuur van de toekomst;
• maatregelen voor minder CO2 in de industrie;
• de uitvoering van bestaande afspraken uit het Klimaatakkoord.
https://www.rijksoverheid(...)-prinsjesdag/klimaat

Het totale budget voor EZK is 6.7 miljard

We moeten nog 70 miljard per jaar.

In de ABP pot zit 450 miljard, dus daar kun je ook maar 6-7 jaar mee vooruit. Daarnaast is dat geld niet van de overheid maar van de deelnemers.
pi_205809590
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 09:51 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik nam het nog te ruim
[..]
https://www.rijksoverheid(...)-prinsjesdag/klimaat

Het totale budget voor EZK is 6.7 miljard

We moeten nog 70 miljard per jaar.

In de ABP pot zit 450 miljard, dus daar kun je ook maar 6-7 jaar mee vooruit. Daarnaast is dat geld niet van de overheid maar van de deelnemers.
dankje
pi_205809661
Denk dat ik maar een strop koop.

Van ¤200 p/m naar ¤800?!
  Moderator donderdag 1 september 2022 @ 10:08:36 #172
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205809704
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:04 schreef Pap89 het volgende:

Van ¤200 p/m naar ¤800?!
Ja, kan. Net nieuw 'aanbod' gekregen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205809721
quote:

Van ¤200 p/m naar ¤800?!
pi_205809771
quote:

Van ¤200 p/m naar ¤800?!
Dat mag toch geen verrassing zijn.
pi_205809932
quote:

Van ¤200 p/m naar ¤800?!
Hoe vinden we zelf dat het gaat met het "straffen" van Rusland / Gazprom?

Gazprom boekt recordwinst van 41,6 miljard euro

https://www.tijd.be/onder(...)d-euro/10410575.html

Het enige effect, is dat wij onszelf in een diepe crisis storten. Moeten we het beleid niet her-evalueren beste Rob Jetten?
pi_205810553
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 17:25 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik zal het nog een keer uitleggen.

Koken op gas dan gaat de helft tot twee derde van de energie langs je pan verloren, bij inductie is dat niet zo omdat de pan zelf heet wordt en niet de lucht eromheen. Een kleine gaspit is al 2 kW terwijl inductie dan 1 kW is. Op inductie kookt je water veel sneller en kan je daarna veel verder terug regelen dan met gas.

Verder heb je als je gas verbrand als afvalstoffen co2 en waterdamp in je huis, bij elektra niet, hooguit iets wat uit de pan verdampt. Dat water en die co2 moet je weg ventileren.

Inductie dus echt goedkoper in het gebruik dan gas. In aanschaf niet inderdaad.

Maar goed, iemand die normaal kookt, dus niet wekelijks grote pannen soep gaat trekken gebruikt sowieso niet zo veel energie om te koken. Douchen en verwarmen is echt veel meer.
Heb sinds een paar maanden ook inductie en de kosten voor energieverbruik zijn ongeveer gelijk aan elkaar. Wel heb je inderdaad de voordelen dat het minder warm in huis wordt als je kookt en je pannetje water sneller kookt.
Als je het doet om geld te besparen schiet je er geen zak mee op. Ik wil gewoon graag nog kunnen koken als putin de gaskraan dichtdraait.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_205810699
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 10:32 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ik ben niet zo van de rechtse onderbuik, maar als je naar de stem van die tweede vrouw luistert is het duidelijk een verstokte roker. Op tafel ligt een aansteker en op het kastje een blikje Red Bull.

Moet iedereen lekker zelf weten, maar vind het wel enigszins stemmingmakerij om te suggereren dat ze door pure armoede niet meer kan ontbijten of lunchen.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zie dit item bij Nieuwsuur gisteren:

[ twitter ]

Mensen gaan vanalles verzinnen om de kou buiten de deur te houden deze winter..
Vergeet ook niet het peperdure koffiezetapparaat wat niet alleen minstens 5 tot 10 keer zo duur is in aanschaf maar ook in gebruik een factor 4 duurder is per kopje koffie... En in dit geval staat ook nog een enorme amerikaanse koelkast met ijsblokjesmachine tegenover :')
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_205810746
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 11:42 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
[..]
Vergeet ook niet het peperdure koffiezetapparaat wat niet alleen minstens 5 tot 10 keer zo duur is in aanschaf maar ook in gebruik een factor 4 duurder is per kopje koffie... En in dit geval staat ook nog een enorme amerikaanse koelkast met ijsblokjesmachine tegenover :')
Dat moeten mensen helemaal zelf weten wat ze kopen van andermans geld
pi_205810754
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 11:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat moeten mensen helemaal zelf weten wat ze kopen van andermans geld
Als ze daarna maar niet huilie huilie komen doen dat ze niet rondkomen van andermans geld.
pi_205810904
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:32 schreef zoost het volgende:

[..]

Het enige effect, is dat wij onszelf in een diepe crisis storten. Moeten we het beleid niet her-evalueren beste Rob Jetten?
Nee.
pi_205810976
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:32 schreef zoost het volgende:

[..]

Wat stel je voor? Oekraïne maar aan Rusland geven? Want de Russen zullen alleen met hun energieoorlog stoppen als wij dat doen. Ook zullen ze in de toekomst dat wapen dan elk keer inzetten als ze hun zin niet krijgen. Totdat het Poetin regime weg is is goedkoop Russisch gas en een betrouwbare handelspartner onmogelijk.
pi_205811027
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 08:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dit is toch ook wel een sneue groep mensen hoor. Gelukkig heeft zij überhaupt al een lage energierekening, dus was het waarschijnlijk toch al overbodig. Maar je zal maar 8 euro boven het bedrag zitten en je rekening is verdrievoudigd in je tochtige, niet geisoleerde huurwoning. Dan loop je 1300 euro mis omdat je 8 euro te veel verdient :')
Inderdaad. Je hoeft echt geen 5 pakjes sigaretten per week te roken, een huis vol voer verslindende huisdieren te hebben of allerlei dure maar niet levensnoodzakelijke uitgaven te hebben om nu met een dergelijk inkomen niet meer rond te komen, een torenhoge energierekening is al genoeg. Ik zie soms bedragen voor termijnbedrag wat nog hoger is dan wat mijn moeder nu overhoudt en dan kom je gewoon niet uit, wat je ook op andere posten bezuinigd.

Mijn moeder rookt of drink niet (20 jaar geleden met roken gestopt), heeft geen huisdieren, heeft geen auto, gaat niet vakantie, doet geen gekke dingen met haar geld, let op de supermarktaanbiedingen (al zo lang ik weet vanaf ik kind was, dus niet alleen nu), koopt geen dure kleding, ook dat is vaak al met korting/afgeprijst, en is al haar hele leven spaarzaam. Dat zorgt ervoor dat ze nu zoveel per maand overhoudt, maar zou zij inderdaad in een tochtig en slecht geisoleerd huis wonen en een energiereking van 500 of 600 euro hebben, die misschien komend jaar nog meer wordt dan is er niet tegenop te bezuinigen. Dan zou je alleen nog een beroep kunnen doen op bijzondere bijstand, dat is wat de medewerker van de gemeente ook aangaf toen ik die sprak, daarvoor is bij ons de norm wel tijdelijk ruimer nu (150% van sociale minimum).
pi_205811819
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 11:46 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Als ze daarna maar niet huilie huilie komen doen dat ze niet rondkomen van andermans geld.
Ook dat moeten ze zelf weten
pi_205811854
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Wat stel je voor? Oekraïne maar aan Rusland geven? Want de Russen zullen alleen met hun energieoorlog stoppen als wij dat doen. Ook zullen ze in de toekomst dat wapen dan elk keer inzetten als ze hun zin niet krijgen. Totdat het Poetin regime weg is is goedkoop Russisch gas en een betrouwbare handelspartner onmogelijk.
Volgens mij waren wij het / het westen (Duitsland) die het initiatief namen voor het afzeggen van Nordstream 2 en de Gazprom leveranties om Rusland te treffen. Dat is niet echt gelukt, gezien de megawinsten van Gazprom.

Wat wel gelukt is is om onszelf in de voet te schieten.

Het is ook vrij onnozel om te zeggen: "Wat stel je voor? Oekraïne maar aan Rusland geven". Nee, dat stel ik niet voor. Ik stel voor dat we ophouden met onszelf in de voet te schieten.
pi_205811914
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 13:55 schreef zoost het volgende:

[..]
Volgens mij waren wij het / het westen (Duitsland) die het initiatief namen voor het afzeggen van Nordstream 2 en de Gazprom leveranties om Rusland te treffen. Dat is niet echt gelukt, gezien de megawinsten van Gazprom.

Wat wel gelukt is is om onszelf in de voet te schieten.

Het is ook vrij onnozel om te zeggen: "Wat stel je voor? Oekraïne maar aan Rusland geven". Nee, dat stel ik niet voor. Ik stel voor dat we ophouden met onszelf in de voet te schieten.
Hoe dan? Het afknijpen van gas zal pas stoppen als wij alle sancties stoppen en geen wapens meer leveren aan Oekraïne. Dat is hetzelfde als Oekraïne aan Rusland geven. En nu het vertrouwen onderling weg en dit wapen door de Russen is ingezet zal het nooit meer worden zoals het was zolang Poetin aan de macht is.
pi_205811983
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Hoe dan? Het afknijpen van gas zal pas stoppen als wij alle sancties stoppen en geen wapens meer leveren aan Oekraïne. Dat is hetzelfde als Oekraïne aan Rusland geven. En nu het vertrouwen onderling weg en dit wapen door de Russen is ingezet zal het nooit meer worden zoals het was zolang Poetin aan de macht is.
Wij (Duitsland) hebben dit zelf in gang gezet, niet Rusland. Lees:

https://www.reuters.com/b(...)fication-2022-02-22/

Maar goed, nu is het te laat om nog te herstellen. Zonder dat deze boycot enig nut heeft gehad. Maar wel tot heel veel ellende gaat veroorzaken.

Ik begrijp niet dat je niet kan inzien, dat het opzeggen van Nordstream 2 een grote fout was.
pi_205812021
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:12 schreef zoost het volgende:

[..]

Maar goed, nu is het te laat om nog te herstellen. Zonder dat deze boycot enig nut heeft gehad. Maar wel tot heel veel ellende gaat veroorzaken.

Ik begrijp niet dat je niet kan inzien, dat het opzeggen van Nordstream 2 een grote fout was.
Jij blijft maar verzanden in vinger wijzen wie zijn schuld het is, terwijl ik de discussie aan gegaan ben over jou oproep dat we moeten stoppen met onszelf in de vingers te snijden/ beleid moeten her evalueren Ik zie niet hoe en ik heb het idee dat jij dat ook niet weet. Was je oproep aan Jetten dus retorisch bedoeld?
pi_205812032
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:12 schreef zoost het volgende:

[..]

Je denkt dat we nog vrolijk gas hadden gehad als Nordstream 2 niet was stopgezet?
pi_205812154
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:17 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Jij blijft maar verzanden in vinger wijzen wie zijn schuld het is, terwijl ik de discussie aan gegaan ben over jou oproep dat we moeten stoppen met onszelf in de vingers te snijden/ beleid moeten her evalueren Ik zie niet hoe en ik heb het idee dat jij dat ook niet weet. Was je oproep aan Jetten dus retorisch bedoeld?
Nee, dat was niet retorisch bedoelt. Er zijn gemeenten die nog lopende contracten hebben met Gazprom. Jetten vraagt deze gemeenten deze contracten alsnog te ontbinden. Dom. Geen effect anders dan dat wij onszelf in de voet schieten.

En verder moeten we hiervan leren dat we niet te snel "stoer" willen doen zonder te beseffen wat de gevolgen zijn.
pi_205812157
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:19 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Je denkt dat we nog vrolijk gas hadden gehad als Nordstream 2 niet was stopgezet?
Ja, dat denk ik wel.
pi_205812187
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:38 schreef zoost het volgende:

[..]
Nee, dat was niet retorisch bedoelt. Er zijn gemeenten die nog lopende contracten hebben met Gazprom. Jetten vraagt deze gemeenten deze contracten alsnog te ontbinden. Dom. Geen effect anders dan dat wij onszelf in de voet schieten.

En verder moeten we hiervan leren dat we niet te snel "stoer" willen doen zonder te beseffen wat de gevolgen zijn.
De echte les is dat we ons nooit meer afhankelijk moeten maken van een onbetrouwbaar regime die er niet voor terugdeinst om buurlanden binnen te vallen. 2014 had de grote wake up call moeten zijn om onze energieleverantie te diversifiëren en onze kernenergie voorraad op peil te houden. In plaats daarvan gingen we all-in op Russisch gas met NS2 als toppunt. Daar plukken we nu de zure vruchten van de komende jaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaeger85 op 01-09-2022 15:47:52 ]
pi_205812195
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:38 schreef zoost het volgende:

[..]
Ja, dat denk ik wel.
Denk je serieus dat ze ons daarom afknijpen en niet vanwege alle andere sancties die de Russen op de lange termijn hard raken? Oh sweet summerchild
pi_205812772
twitter

Hier de top tip vd week jongens
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_205812778
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 16:11 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Gelijk een nieuwe waterkoker besteld.

Samen komen we deze crisis door *O*
pi_205812935
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 09:19 schreef zalkc het volgende:
Vanochtend hoorde ik op BNR een deskundige roepen dat een prijsplafond voor consumenten een risico zou zijn omdat dan de prikkel om maatregelen te nemen zou verminderen.

Zou het in dergelijke hoofden ook kunnen opkomen dat het ook gewoon simpelweg teveel kan zijn om nog effect te hebben?

Als je het prijsplafond op 40ct kWh en 150ct m3 zou zetten voor de eerste 2000 kWh en 1000 m3 (bij geen gas mag je het optellen bij je stroom) . Dan is de prikkel er nog steeds in ruime mate, geef je een duidelijk doel voor gebruiksverwachting, en haal je de angel en angst uit de markt. Haal dan ook de verhoogde bijdrage energiebelasting eraf en compenseer het sociaal minimum eventueel extra.
Het is Ruttiaans alle verantwoordelijkheid afschuiven op de burger. En schuld. "jij verspilt teveel energie".

Maar het is so much you can do.

Laten we hopen op een milde winter, dan kan je nog met een warme trui en geitewollensokken de verwarming uit laten.
pi_205813100
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 16:11 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Hadden ze die clown al niet naar huis gestuurd? Of heb ik iets gemist?
  donderdag 1 september 2022 @ 17:04:25 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205813181
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 16:57 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Hadden ze die clown al niet naar huis gestuurd? Of heb ik iets gemist?
Volgende week wordt hij afgelost.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205813243
Wat ik me afvraag,
als de uitkeringen verhoogd(10%! bruto?) worden, gaan dan niet automatisch de toeslagen naar benee?
Ik huur niet en val buiten zorgtoeslag "gelukkig", maar er zijn natuurlijk mensen zat die beiden krijgen,
broekzak/vestzak?
pi_205813559
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 14:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
De echte les is dat we ons nooit meer afhankelijk moeten maken van een onbetrouwbaar regime die er niet voor terugdeinst om buurlanden binnen te vallen. 2014 had de grote wake up call moeten zijn om onze energieleverantie te diversifiëren en onze kernenergie voorraad op peil te houden. In plaats daarvan gingen we all-in op Russisch gas met NS2 als toppunt. Daar plukken we nu de zure vruchten van de komende jaren.
Je vergeet nog de blindheid voor de noodzaak om de energiebehoefte simpelweg terug te dringen en daarmee geld in eigen land te houden.

Jaarlijks miljarden euro's exporteren om het goedje wat we er voor terugkrijgen simpelweg te verbranden. Ongeacht waar het goedje vandaan komt, is dat op lange termijn niet een bijster slim plan. Nog los van wat dingetjes met luchtvervuiling en klimaat enzo.
pi_205813679
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 17:09 schreef paulowna het volgende:
Wat ik me afvraag,
als de uitkeringen verhoogd(10%! bruto?) worden, gaan dan niet automatisch de toeslagen naar benee?
Ik huur niet en val buiten zorgtoeslag "gelukkig", maar er zijn natuurlijk mensen zat die beiden krijgen,
broekzak/vestzak?
de toeslagen stijgen juist zoals in het pakket is genoemd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')