Fragment toont ook dat mevrouw normaal 200¤ overhoud in de maand (bij inkomsten van 1000-1200¤ per maand). Door de stijgende kosten komt ze nu niet meer uit.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 11:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat laatste is ook inderdaad niet zo.
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die minder eet en die geen leningen heeft, niet in de wsnp zit, niet rookt, niet drinkt en geen huisdieren heeft.
Daartegen ken ik genoeg mensen die geld overhouden in de bijstand.
Mensen mogen prima huilie huilie doen op tv hoor, dat is hun goed recht. Het is ook mijn recht om er niks van aan te trekken en mijn schouders op te halen.
Ik ben ook een grote voorstander dat mensen helemaal zelf bepalen waar ze hun geld aan uitgeven, ook de tegemoetkomingen en toeslagen en dat ze daarna toch huilie huilie doen moet ze helemaal zelf weten.
Dat heb ik gezien, dank je voor de aanvullingquote:Op woensdag 31 augustus 2022 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Fragment toont ook dat mevrouw normaal 200¤ overhoud in de maand (bij inkomsten van 1000-1200¤ per maand). Door de stijgende kosten komt ze nu niet meer uit.
Het idee is heel goed. De contracten voor particulieren zijn alleen goed voor je houtkachelquote:Op woensdag 31 augustus 2022 11:25 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik woon aan de route waar men deze leiding aanlegd. De mega buizen liggen klaar langs de weg.
Ik heb me er niet al te veel in verdiept omdat het hier pal langs een gasloze wijk met bodem warmtepompen looptdus we zullen er niet op aangesloten worden maar ik stimuleer het idee om restwarmte die anders in de lucht of het water verdwijnt op deze manier in te zetten.
Hier achter ligt het Westland vol kassen. Men wil daar ook een aftakking naar toe leggen en dat lijkt me de grootste win die er uit dit project kan komen want die kassen zijn grootverbruikers.
Peanuts is wel heel stellig. Dat een investering om het verbruik in verwarming te verlagen netto het meest rendabel is, is geen verrassing. Quick wins zitten hem juist in de kleinere zaken. Er zijn hele volksstammen die dagelijks 30 min onder de douche staan en/of om de dag in bad gaan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 21:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zelfde verhouding dat als je een cv-ketel hebt. Zoals gezegd: 80 procent van het verbruik zit hem in de 3 of 4 wintermaanden door verwarmen. De rest is peanuts.
'Deskundige'. De keerzijde is een risico dat men de cv-ketel uit laat en zelf gaat knutselen met houtkacheltjes e.d. in huis, incl. verbranden van ongeschikt hout of gaat rommelen met andere brandbare materialen (van petroleumkachels tot brandstofgeneratoren). Omdat daar vaak vrij goedkoop en makkelijk aan te komen valt, zou ik er niet van opkijken als het aantal woningbranden en/of verstikkingen deze winter toe neemt. Dat weegt m.i. een stuk zwaarder dan een risico op een 'lagere prikkel om te investeren'.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 09:19 schreef zalkc het volgende:
Vanochtend hoorde ik op BNR een deskundige roepen dat een prijsplafond voor consumenten een risico zou zijn omdat dan de prikkel om maatregelen te nemen zou verminderen.
Tot gister had ik nog nooit van dat WarmtelinQ gehoord, alleen dat we in Leiden qua bron van restwarmte zouden overgaan van de Uniper electriciteitscentrale (vroeger in de volksmond De Lichtfabriek genoemd) naar restwarmte uit de Rotterdamse haven en of dan ook andere steden / gebieden zou worden aangesloten wist ik niet. De afgelopen paar jaar waren er allerlei zorgen of dat wel op tijd klaar zou zijn, hoeveel het zou gaan kosten en dan ergens in oktober of het uberhaupt wel door zou gaan. https://www.leidschdagbla(...)e&utm_medium=organicquote:Op woensdag 31 augustus 2022 11:25 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik woon aan de route waar men deze leiding aanlegd. De mega buizen liggen klaar langs de weg.
Ik heb me er niet al te veel in verdiept omdat het hier pal langs een gasloze wijk met bodem warmtepompen looptdus we zullen er niet op aangesloten worden maar ik stimuleer het idee om restwarmte die anders in de lucht of het water verdwijnt op deze manier in te zetten.
Hier achter ligt het Westland vol kassen. Men wil daar ook een aftakking naar toe leggen en dat lijkt me de grootste win die er uit dit project kan komen want die kassen zijn grootverbruikers.
Grappig, nooit geweten waar dat voor stond of voor was. Staat nu op 12C bij mij.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 08:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is het dauwpunt, maar dat is ook weersafhankelijk. Als je een iPhone hebt dan kun je het opzoeken als je de weer app opent en iets naar beneden scrollt. (vakje vochtigheid, boven luchtdruk)
vandaag is het 8C
Wat niet mee helpt is dat dit soort mensen met een dergelijk laag inkomen vaak in slecht geisoleerde huurhuizen wonen, en daardoor nu veel meer betalen aan energie.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Fragment toont ook dat mevrouw normaal 200¤ overhoud in de maand (bij inkomsten van 1000-1200¤ per maand). Door de stijgende kosten komt ze nu niet meer uit.
Ik heb het fragment bekeken, en geheel volgens verwachting was het een knap staaltje emotionele manipulatie zonder enige context. Waarom houden deze mensen zo weinig over? Wat is hun inkomen, wat zijn hun uitgaven, wat doen ze zelf om de eindjes aan elkaar te knopen en wat voor hulp krijgen ze? En wat achtergrondinformatie zoals hoe het komt dat alles zo duur wordt.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Strak plan, laten we 30% van de staatsinkomsten afschaffen. Waar ga je dat geld bezuinigen? De overheid is geen oneindig potje geld.quote:Op donderdag 1 september 2022 04:39 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als we het hebben over oplossingen lijkt me de meest voor de hand liggende eerste stappen het afschaffen van de BTW en de inkomstenbelasting. Dat zou al heel veel schelen, en je moet toch ergens beginnen.
Dit is toch ook wel een sneue groep mensen hoor. Gelukkig heeft zij überhaupt al een lage energierekening, dus was het waarschijnlijk toch al overbodig. Maar je zal maar 8 euro boven het bedrag zitten en je rekening is verdrievoudigd in je tochtige, niet geisoleerde huurwoning. Dan loop je 1300 euro mis omdat je 8 euro te veel verdientquote:Op woensdag 31 augustus 2022 13:38 schreef Soulfreak het volgende:
En dn kwam ze dit jaar niet in aanmerking voor de energietoeslag omdat ze net 8 euro boven de grens zat. Ze ontvangt wel huurtoeslag en zorgtoeslag.
Mensen zijn financieel dom, verwend en lui. Normaal kwamen ze misschien nog net rond maar nu hebben een probleem. Niets nieuws, waarschijnlijk hebben ze gewoon de nieuwste iPhone en bestellen ze 2x per week thuisbezorgd.quote:Op donderdag 1 september 2022 04:39 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb het fragment bekeken, en geheel volgens verwachting was het een knap staaltje emotionele manipulatie zonder enige context. Waarom houden deze mensen zo weinig over? Wat is hun inkomen, wat zijn hun uitgaven, wat doen ze zelf om de eindjes aan elkaar te knopen en wat voor hulp krijgen ze? En wat achtergrondinformatie zoals hoe het komt dat alles zo duur wordt.
Als we het hebben over oplossingen lijkt me de meest voor de hand liggende eerste stappen het afschaffen van de BTW en de inkomstenbelasting. Dat zou al heel veel schelen, en je moet toch ergens beginnen.
Snijden in de overheid.quote:Op donderdag 1 september 2022 07:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Strak plan, laten we 30% van de staatsinkomsten afschaffen. Waar ga je dat geld bezuinigen? De overheid is geen oneindig potje geld.
Welke taken zouden ze moeten laten vallen? Het is slechts 76.8 miljard wat er bezuinigd dient te worden. Het ontslaan van alle ambtenaren levert op rijksniveau hooguit 11 miljard op (110 duizend ambtenaren die gemiddeld een ton verdienen, zeer ruim genomen)quote:
Als er minder ambtenaren zijn zal er ook minder geld uitgegeven worden lijkt me? Minder geld naar klimaat lijkt me een goede stap.quote:Op donderdag 1 september 2022 09:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Welke taken zouden ze moeten laten vallen? Het is slechts 76.8 miljard wat er bezuinigd dient te worden. Het ontslaan van alle ambtenaren levert op rijksniveau hooguit 11 miljard op (110 duizend ambtenaren die gemiddeld een ton verdienen, zeer ruim genomen)
Geen. Het is gewoon onrealistish, populistisch gelul. Het gaat gewoon niet gebeuren, dus het is onzinnig om daar op door te gaan aangezien het, terug in de realiteit, gewoon niet gaat gebeuren.quote:Op donderdag 1 september 2022 09:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Welke taken zouden ze moeten laten vallen? Het is slechts 76.8 miljard wat er bezuinigd dient te worden. Het ontslaan van alle ambtenaren levert op rijksniveau hooguit 11 miljard op (110 duizend ambtenaren die gemiddeld een ton verdienen, zeer ruim genomen)
Dan heb je hooguit 10% te pakken, wat nog meer?quote:Op donderdag 1 september 2022 09:33 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Als er minder ambtenaren zijn zal er ook minder geld uitgegeven worden lijkt me? Minder geld naar klimaat lijkt me een goede stap.
10%?quote:Op donderdag 1 september 2022 09:40 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dan heb je hooguit 10% te pakken, wat nog meer?
Ik nam het nog te ruimquote:Op donderdag 1 september 2022 09:42 schreef QAnonn het volgende:
[..]
10%?
In de pensioenpot zit nog wat geld daar maar wat van pakken.
https://www.rijksoverheid(...)-prinsjesdag/klimaatquote:Plannen voor het klimaat
Klimaatverandering aanpakken
Het kabinet kondigde op Prinsjesdag 2021 aan om ¤ 6,8 miljard extra uit te geven aan klimaatmaatregelen. De invoering van de Klimaatwet (in 2019) en de uitvoering van het Klimaatakkoord (sinds 2016) zijn de basis voor de aanpak van klimaatverandering. Eén van de eerste klimaatdoelen is bijvoorbeeld om in 2030 49% minder CO2-uitstoot te hebben ten opzichte van 1990. Om dat te halen is nog extra inspanning nodig. Ook om de komende jaren het Urgendavonnis uit te kunnen voeren.
De ¤ 6,8 miljard gaan naar:
• subsidies om mensen te helpen bij verduurzaming;
• duurzame energie en andere technologieën die de CO2-uitstoot verlagen;
• de energie-infrastructuur van de toekomst;
• maatregelen voor minder CO2 in de industrie;
• de uitvoering van bestaande afspraken uit het Klimaatakkoord.
dankjequote:Op donderdag 1 september 2022 09:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik nam het nog te ruim
[..]
https://www.rijksoverheid(...)-prinsjesdag/klimaat
Het totale budget voor EZK is 6.7 miljard
We moeten nog 70 miljard per jaar.
In de ABP pot zit 450 miljard, dus daar kun je ook maar 6-7 jaar mee vooruit. Daarnaast is dat geld niet van de overheid maar van de deelnemers.
Ja, kan. Net nieuw 'aanbod' gekregen?quote:Op donderdag 1 september 2022 10:04 schreef Pap89 het volgende:
Denk dat ik maar een strop koop.
Van ¤200 p/m naar ¤800?!
quote:Op donderdag 1 september 2022 10:04 schreef Pap89 het volgende:
Van ¤200 p/m naar ¤800?!
Dat mag toch geen verrassing zijn.quote:Op donderdag 1 september 2022 10:04 schreef Pap89 het volgende:
Van ¤200 p/m naar ¤800?!
Hoe vinden we zelf dat het gaat met het "straffen" van Rusland / Gazprom?quote:Op donderdag 1 september 2022 10:04 schreef Pap89 het volgende:
Van ¤200 p/m naar ¤800?!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |