Heb sinds een paar maanden ook inductie en de kosten voor energieverbruik zijn ongeveer gelijk aan elkaar. Wel heb je inderdaad de voordelen dat het minder warm in huis wordt als je kookt en je pannetje water sneller kookt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 17:25 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik zal het nog een keer uitleggen.
Koken op gas dan gaat de helft tot twee derde van de energie langs je pan verloren, bij inductie is dat niet zo omdat de pan zelf heet wordt en niet de lucht eromheen. Een kleine gaspit is al 2 kW terwijl inductie dan 1 kW is. Op inductie kookt je water veel sneller en kan je daarna veel verder terug regelen dan met gas.
Verder heb je als je gas verbrand als afvalstoffen co2 en waterdamp in je huis, bij elektra niet, hooguit iets wat uit de pan verdampt. Dat water en die co2 moet je weg ventileren.
Inductie dus echt goedkoper in het gebruik dan gas. In aanschaf niet inderdaad.
Maar goed, iemand die normaal kookt, dus niet wekelijks grote pannen soep gaat trekken gebruikt sowieso niet zo veel energie om te koken. Douchen en verwarmen is echt veel meer.
quote:Op woensdag 31 augustus 2022 10:32 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de rechtse onderbuik, maar als je naar de stem van die tweede vrouw luistert is het duidelijk een verstokte roker. Op tafel ligt een aansteker en op het kastje een blikje Red Bull.
Moet iedereen lekker zelf weten, maar vind het wel enigszins stemmingmakerij om te suggereren dat ze door pure armoede niet meer kan ontbijten of lunchen.
Vergeet ook niet het peperdure koffiezetapparaat wat niet alleen minstens 5 tot 10 keer zo duur is in aanschaf maar ook in gebruik een factor 4 duurder is per kopje koffie... En in dit geval staat ook nog een enorme amerikaanse koelkast met ijsblokjesmachine tegenoverquote:Op woensdag 31 augustus 2022 09:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zie dit item bij Nieuwsuur gisteren:
[ twitter ]
Mensen gaan vanalles verzinnen om de kou buiten de deur te houden deze winter..
Dat moeten mensen helemaal zelf weten wat ze kopen van andermans geldquote:Op donderdag 1 september 2022 11:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[..]
Vergeet ook niet het peperdure koffiezetapparaat wat niet alleen minstens 5 tot 10 keer zo duur is in aanschaf maar ook in gebruik een factor 4 duurder is per kopje koffie... En in dit geval staat ook nog een enorme amerikaanse koelkast met ijsblokjesmachine tegenover
Als ze daarna maar niet huilie huilie komen doen dat ze niet rondkomen van andermans geld.quote:Op donderdag 1 september 2022 11:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat moeten mensen helemaal zelf weten wat ze kopen van andermans geld
Nee.quote:Op donderdag 1 september 2022 10:32 schreef zoost het volgende:
[..]
Hoe vinden we zelf dat het gaat met het "straffen" van Rusland / Gazprom?
Gazprom boekt recordwinst van 41,6 miljard euro
https://www.tijd.be/onder(...)d-euro/10410575.html
Het enige effect, is dat wij onszelf in een diepe crisis storten. Moeten we het beleid niet her-evalueren beste Rob Jetten?
Wat stel je voor? Oekraïne maar aan Rusland geven? Want de Russen zullen alleen met hun energieoorlog stoppen als wij dat doen. Ook zullen ze in de toekomst dat wapen dan elk keer inzetten als ze hun zin niet krijgen. Totdat het Poetin regime weg is is goedkoop Russisch gas en een betrouwbare handelspartner onmogelijk.quote:Op donderdag 1 september 2022 10:32 schreef zoost het volgende:
[..]
Hoe vinden we zelf dat het gaat met het "straffen" van Rusland / Gazprom?
Gazprom boekt recordwinst van 41,6 miljard euro
https://www.tijd.be/onder(...)d-euro/10410575.html
Het enige effect, is dat wij onszelf in een diepe crisis storten. Moeten we het beleid niet her-evalueren beste Rob Jetten?
Inderdaad. Je hoeft echt geen 5 pakjes sigaretten per week te roken, een huis vol voer verslindende huisdieren te hebben of allerlei dure maar niet levensnoodzakelijke uitgaven te hebben om nu met een dergelijk inkomen niet meer rond te komen, een torenhoge energierekening is al genoeg. Ik zie soms bedragen voor termijnbedrag wat nog hoger is dan wat mijn moeder nu overhoudt en dan kom je gewoon niet uit, wat je ook op andere posten bezuinigd.quote:Op donderdag 1 september 2022 08:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is toch ook wel een sneue groep mensen hoor. Gelukkig heeft zij überhaupt al een lage energierekening, dus was het waarschijnlijk toch al overbodig. Maar je zal maar 8 euro boven het bedrag zitten en je rekening is verdrievoudigd in je tochtige, niet geisoleerde huurwoning. Dan loop je 1300 euro mis omdat je 8 euro te veel verdient
Ook dat moeten ze zelf wetenquote:Op donderdag 1 september 2022 11:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als ze daarna maar niet huilie huilie komen doen dat ze niet rondkomen van andermans geld.
Volgens mij waren wij het / het westen (Duitsland) die het initiatief namen voor het afzeggen van Nordstream 2 en de Gazprom leveranties om Rusland te treffen. Dat is niet echt gelukt, gezien de megawinsten van Gazprom.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Oekraïne maar aan Rusland geven? Want de Russen zullen alleen met hun energieoorlog stoppen als wij dat doen. Ook zullen ze in de toekomst dat wapen dan elk keer inzetten als ze hun zin niet krijgen. Totdat het Poetin regime weg is is goedkoop Russisch gas en een betrouwbare handelspartner onmogelijk.
Hoe dan? Het afknijpen van gas zal pas stoppen als wij alle sancties stoppen en geen wapens meer leveren aan Oekraïne. Dat is hetzelfde als Oekraïne aan Rusland geven. En nu het vertrouwen onderling weg en dit wapen door de Russen is ingezet zal het nooit meer worden zoals het was zolang Poetin aan de macht is.quote:Op donderdag 1 september 2022 13:55 schreef zoost het volgende:
[..]
Volgens mij waren wij het / het westen (Duitsland) die het initiatief namen voor het afzeggen van Nordstream 2 en de Gazprom leveranties om Rusland te treffen. Dat is niet echt gelukt, gezien de megawinsten van Gazprom.
Wat wel gelukt is is om onszelf in de voet te schieten.
Het is ook vrij onnozel om te zeggen: "Wat stel je voor? Oekraïne maar aan Rusland geven". Nee, dat stel ik niet voor. Ik stel voor dat we ophouden met onszelf in de voet te schieten.
Wij (Duitsland) hebben dit zelf in gang gezet, niet Rusland. Lees:quote:Op donderdag 1 september 2022 14:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe dan? Het afknijpen van gas zal pas stoppen als wij alle sancties stoppen en geen wapens meer leveren aan Oekraïne. Dat is hetzelfde als Oekraïne aan Rusland geven. En nu het vertrouwen onderling weg en dit wapen door de Russen is ingezet zal het nooit meer worden zoals het was zolang Poetin aan de macht is.
Jij blijft maar verzanden in vinger wijzen wie zijn schuld het is, terwijl ik de discussie aan gegaan ben over jou oproep dat we moeten stoppen met onszelf in de vingers te snijden/ beleid moeten her evalueren Ik zie niet hoe en ik heb het idee dat jij dat ook niet weet. Was je oproep aan Jetten dus retorisch bedoeld?quote:Op donderdag 1 september 2022 14:12 schreef zoost het volgende:
[..]
Wij (Duitsland) hebben dit zelf in gang gezet, niet Rusland. Lees:
https://www.reuters.com/b(...)fication-2022-02-22/
Maar goed, nu is het te laat om nog te herstellen. Zonder dat deze boycot enig nut heeft gehad. Maar wel tot heel veel ellende gaat veroorzaken.
Ik begrijp niet dat je niet kan inzien, dat het opzeggen van Nordstream 2 een grote fout was.
Je denkt dat we nog vrolijk gas hadden gehad als Nordstream 2 niet was stopgezet?quote:Op donderdag 1 september 2022 14:12 schreef zoost het volgende:
[..]
Wij (Duitsland) hebben dit zelf in gang gezet, niet Rusland. Lees:
https://www.reuters.com/b(...)fication-2022-02-22/
Maar goed, nu is het te laat om nog te herstellen. Zonder dat deze boycot enig nut heeft gehad. Maar wel tot heel veel ellende gaat veroorzaken.
Ik begrijp niet dat je niet kan inzien, dat het opzeggen van Nordstream 2 een grote fout was.
Nee, dat was niet retorisch bedoelt. Er zijn gemeenten die nog lopende contracten hebben met Gazprom. Jetten vraagt deze gemeenten deze contracten alsnog te ontbinden. Dom. Geen effect anders dan dat wij onszelf in de voet schieten.quote:Op donderdag 1 september 2022 14:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Jij blijft maar verzanden in vinger wijzen wie zijn schuld het is, terwijl ik de discussie aan gegaan ben over jou oproep dat we moeten stoppen met onszelf in de vingers te snijden/ beleid moeten her evalueren Ik zie niet hoe en ik heb het idee dat jij dat ook niet weet. Was je oproep aan Jetten dus retorisch bedoeld?
Ja, dat denk ik wel.quote:Op donderdag 1 september 2022 14:19 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Je denkt dat we nog vrolijk gas hadden gehad als Nordstream 2 niet was stopgezet?
De echte les is dat we ons nooit meer afhankelijk moeten maken van een onbetrouwbaar regime die er niet voor terugdeinst om buurlanden binnen te vallen. 2014 had de grote wake up call moeten zijn om onze energieleverantie te diversifiëren en onze kernenergie voorraad op peil te houden. In plaats daarvan gingen we all-in op Russisch gas met NS2 als toppunt. Daar plukken we nu de zure vruchten van de komende jaren.quote:Op donderdag 1 september 2022 14:38 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee, dat was niet retorisch bedoelt. Er zijn gemeenten die nog lopende contracten hebben met Gazprom. Jetten vraagt deze gemeenten deze contracten alsnog te ontbinden. Dom. Geen effect anders dan dat wij onszelf in de voet schieten.
En verder moeten we hiervan leren dat we niet te snel "stoer" willen doen zonder te beseffen wat de gevolgen zijn.
Denk je serieus dat ze ons daarom afknijpen en niet vanwege alle andere sancties die de Russen op de lange termijn hard raken? Oh sweet summerchildquote:
Gelijk een nieuwe waterkoker besteld.quote:Op donderdag 1 september 2022 16:11 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Hier de top tip vd week jongens
Het is Ruttiaans alle verantwoordelijkheid afschuiven op de burger. En schuld. "jij verspilt teveel energie".quote:Op woensdag 31 augustus 2022 09:19 schreef zalkc het volgende:
Vanochtend hoorde ik op BNR een deskundige roepen dat een prijsplafond voor consumenten een risico zou zijn omdat dan de prikkel om maatregelen te nemen zou verminderen.
Zou het in dergelijke hoofden ook kunnen opkomen dat het ook gewoon simpelweg teveel kan zijn om nog effect te hebben?
Als je het prijsplafond op 40ct kWh en 150ct m3 zou zetten voor de eerste 2000 kWh en 1000 m3 (bij geen gas mag je het optellen bij je stroom) . Dan is de prikkel er nog steeds in ruime mate, geef je een duidelijk doel voor gebruiksverwachting, en haal je de angel en angst uit de markt. Haal dan ook de verhoogde bijdrage energiebelasting eraf en compenseer het sociaal minimum eventueel extra.
Hadden ze die clown al niet naar huis gestuurd? Of heb ik iets gemist?quote:Op donderdag 1 september 2022 16:11 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Hier de top tip vd week jongens
Volgende week wordt hij afgelost.quote:Op donderdag 1 september 2022 16:57 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Hadden ze die clown al niet naar huis gestuurd? Of heb ik iets gemist?
Je vergeet nog de blindheid voor de noodzaak om de energiebehoefte simpelweg terug te dringen en daarmee geld in eigen land te houden.quote:Op donderdag 1 september 2022 14:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De echte les is dat we ons nooit meer afhankelijk moeten maken van een onbetrouwbaar regime die er niet voor terugdeinst om buurlanden binnen te vallen. 2014 had de grote wake up call moeten zijn om onze energieleverantie te diversifiëren en onze kernenergie voorraad op peil te houden. In plaats daarvan gingen we all-in op Russisch gas met NS2 als toppunt. Daar plukken we nu de zure vruchten van de komende jaren.
de toeslagen stijgen juist zoals in het pakket is genoemd.quote:Op donderdag 1 september 2022 17:09 schreef paulowna het volgende:
Wat ik me afvraag,
als de uitkeringen verhoogd(10%! bruto?) worden, gaan dan niet automatisch de toeslagen naar benee?
Ik huur niet en val buiten zorgtoeslag "gelukkig", maar er zijn natuurlijk mensen zat die beiden krijgen,
broekzak/vestzak?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |