Mijn zus heeft nogal wat vrienden die tuinder zijn. De ene stopt ermee, die had vorige maand een gasrekening van 400.000 euro. Die houdt dat geen maand vol. Kas gaat leeg.quote:Op zondag 4 september 2022 12:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat betreft glastuinbouw gaat 81% op de export naar het buitenland, dus weet niet of dat echt een heel grote invloed heeft.
Dat is ook niet eerlijk...quote:Op maandag 5 september 2022 00:22 schreef Steven_Stil het volgende:
Nationaliseren dat zootje en dezelfde prijs voor iedereen.
En u betaalt nu?quote:Op maandag 5 september 2022 12:39 schreef Questular het volgende:
of we het bedrag willen aanpassen naar 1250.- per maand....
Je kan de hoeveelheid BTW die je betaalt fors naar beneden krijgen door minder gas en stroom af te nemen.quote:Op maandag 5 september 2022 12:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Kan de overheid de belasting over gas en electricitiet niet per unit doen ipv als percentage van de prijs? Ze verlagen de btw wel 21% naar 9%, maar waar je eerst 21 euro betaald over 100, betaal je nu straks 9% over 500 euro. Dus de BTW inkomsten gaan nog steeds van 21 euro naar 45 euro. Kunnen ze niet een vast bedrag als BTW heffen per KWH of M? Zodat hun inkomsten ongeveer gelijkblijven (ze kunnen het eventueel hoger zetten om terugloop gebruik op te vangen) ipv dat ze meedoen met het uitwringen van de burger? Of is dat te lastig voor de belastingdienst?
500, maar dan zouden we volgens de berekening van essent 3700.- moeten bijbetalen op het einde van het jaar...quote:
Wat dequote:Op maandag 5 september 2022 12:39 schreef Questular het volgende:
RIP Questular..quote:Op maandag 5 september 2022 12:39 schreef Questular het volgende:
Wat?quote:Op maandag 5 september 2022 12:39 schreef Questular het volgende:
ik een gewoon huis?quote:Op maandag 5 september 2022 12:44 schreef Questular het volgende:
[..]
500, maar dan zouden we volgens de berekening van essent 3700.- moeten bijbetalen op het einde van het jaar...
Een vrijstaand huis. Ons gedeelte bestaat uit een woonkamer/keuken/slaapkamers/zolder/kelder etc met daaraan vast een appartement bewoond door 2 mensen. Dat gedeelte van het huis is een stuk nieuwer/energie zuiniger.quote:
Hoe dan? Stel, je unit prijs is nu 100 euro, daar betaal je dan nog 21% BTW over, 21 euro.quote:Op maandag 5 september 2022 12:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan de hoeveelheid BTW die je betaalt fors naar beneden krijgen door minder gas en stroom af te nemen.
Pffff. Maar dus geen kasteel met 15 kamers en een balzaal.quote:Op maandag 5 september 2022 12:56 schreef Questular het volgende:
[..]
Een vrijstaand huis. Ons gedeelte bestaat uit een woonkamer/keuken/slaapkamers/zolder/kelder etc met daaraan vast een appartement bewoond door 2 mensen. Dat gedeelte van het huis is een stuk nieuwer/energie zuiniger.
Dus deze winter alles proberen te verwarmen op de airco. En vooral minder gas proberen te verbruiken.
Als je minder afneemt betaal je minder BTW.quote:Op maandag 5 september 2022 12:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoe dan? Stel, je unit prijs is nu 100 euro, daar betaal je dan nog 21% BTW over, 21 euro.
De unit prijs gaat naar 500 euro, maar daar hoe je 'maar' 9% BTW over te betalen, 45 euro.
Als je je gebruik terugschroeft met 30%, dan is je unit prijs in totaal dus 350 euro, daar betaal je 9% BTW over, dat is 31.5 euro, dus ondanks dat je flink minder verbruikt, draag je nog steeds meer BTW af.
Als de overheid de BTW niet over de prijs maar over de unit heft kun je inderdaad je BTW kosten drukken, maar met de huidige prijsstijginge niet.
Btw is percentage, dat is zo geprogrammeerd.quote:Op maandag 5 september 2022 12:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoe dan? Stel, je unit prijs is nu 100 euro, daar betaal je dan nog 21% BTW over, 21 euro.
De unit prijs gaat naar 500 euro, maar daar hoe je 'maar' 9% BTW over te betalen, 45 euro.
Als je je gebruik terugschroeft met 30%, dan is je unit prijs in totaal dus 350 euro, daar betaal je 9% BTW over, dat is 31.5 euro, dus ondanks dat je flink minder verbruikt, draag je nog steeds meer BTW af.
Als de overheid de BTW niet over de prijs maar over de unit heft kun je inderdaad je BTW kosten drukken, maar met de huidige prijsstijginge niet.
Dat lukte al niet met groenten en fruit om daar de btw vanaf te halen (lukte wel om het omhoog te zetten, dat weer wel)quote:Op maandag 5 september 2022 13:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Btw is percentage, dat is zo geprogrammeerd.
De site is hier traag maar hij laadt nog wel.quote:Op maandag 5 september 2022 13:46 schreef Leandra het volgende:
Ervaringen met Engie iemand?
Ik wil alleen NL groene stroom en vrij van biomassa dus dat beperkt de mogelijkheden wat, principes enzo.
En volgens mij is gaslicht.com vastgelopen
Als je het kunt programmeren dan kun je het ook anders programmerenquote:Op maandag 5 september 2022 13:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Btw is percentage, dat is zo geprogrammeerd.
quote:Op maandag 5 september 2022 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je minder afneemt betaal je minder BTW.
Dat lijkt me toch niet zo'n heel spannende rekensom?
Andere regelingen / aanpassingen van de overheid zijn mogelijk maar ik zou er niet op inzetten.
ik heb altijd goede ervaringen gehad met Engie, tis dat ze te duur zijn geworden bij mijn nieuwe "aanbod" en kon flink besparen bij vattenfall icm het modelcontractquote:Op maandag 5 september 2022 13:46 schreef Leandra het volgende:
Ervaringen met Engie iemand?
Ik wil alleen NL groene stroom en vrij van biomassa dus dat beperkt de mogelijkheden wat, principes enzo.
En volgens mij is gaslicht.com vastgelopen
Ja, hier gaat het inmiddels ook weer, maar regelmatig een melding dat de verbinding niet goed is als je een detailscherm wilt openklappen.quote:Op maandag 5 september 2022 13:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De site is hier traag maar hij laadt nog wel.
Nou ja, ik zit met een luxeprobleem, want we wekken meer stroom op dan we verbruiken en hebben geen gas....quote:Op maandag 5 september 2022 14:03 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
ik heb altijd goede ervaringen gehad met Engie, tis dat ze te duur zijn geworden bij mijn nieuwe "aanbod" en kon flink besparen bij vattenfall icm het modelcontract
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |