Nattekat | zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:00 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? ![]() ![]() ![]() ![]() De wagens voor 2022: Haas VF-22 Red Bull RB18 Aston Martin AMR22 McLaren MCL36 AlphaTauri AT03 Williams FW44 Ferrari F1-75 (17 februari) Mercedes W13 (18 februari) Alpine 522 (21 februari) Alfa Romeo C42 (27 februari) | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:13 |
Eens hoor, al zat ik te schreeuwen naar de TV toen Max er voorbij ging. Ik denk dat ze het drie deuren verder gehoord hebben ![]() ![]() | |
Nattekat | zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:15 |
Voor mij ging het vooral zo: ![]() | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:16 |
Dat is de andere kant idd ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 27 augustus 2022 @ 23:36 |
Je bent niet de enige. Daarnaast zat ik met trillende handen en kreeg ik het raceverslag daardoor bijna niet uit mijn vingers. Daarnaast duurde het ongeveer een uur voordat ik wist dat Tsunoda in die race vierde was geworden ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 augustus 2022 @ 23:39 |
Ovet welke race hebben we het nu? Abu Dhabi 2021? Ik was heel rustig ondanks dat het er beroerd uitzag. En het kwam goed ![]() Niet geschreeuwd. Wel champagne gepopt ![]() | |
Nattekat | zaterdag 27 augustus 2022 @ 23:54 |
Trillende handen was wel een dingetje ja ![]() | |
TheStigsDutchCousin | zondag 28 augustus 2022 @ 00:17 |
Ik kan dan heel emotioneel zijn ![]() | |
Peterselieman | zondag 28 augustus 2022 @ 00:36 |
Nog nooit eerder gehad, maar dit was zo bizar. Het was een scenario dat zelfs Alfred Hitchcock niet had kunnen schrijven. | |
Zwoerd | zondag 28 augustus 2022 @ 00:46 |
Ik zat de hele race vol frustatie omdat Hamilton hem eenvoudig ging winnen wat een enorme anti-climax was. Bij de safety car, toen er gezegd werd dat de auto's tussen Max en Lewis uit konden wist ik gewoon 100% dat Max wereldkampioen was. Ik heb daarna ook niet gejuicht, alleen trillend de laatste ronde gekeken en na de race meteen de hond uit gelaten om de adrenaline er wat uit te lopen. | |
Alpha0 | zondag 28 augustus 2022 @ 10:16 |
Ik heb het goedkoopste kabel TV pakket van Ziggo. Kan ik daarop de GP van Spa - Francorchamps kijken? | |
Tarado | zondag 28 augustus 2022 @ 10:22 |
vandaag wel want het is op Canvas te zien | |
Maanvis | zondag 28 augustus 2022 @ 12:09 |
Volgens unibet heeft max de meeste kans op een overwinning. Das best een prestatie als je vanaf p15 start | |
WheeledWarrior | zondag 28 augustus 2022 @ 15:41 |
Maar paste wel naadloos in vorig seizoen, een plottwist op de allerlaatste bladzijde. | |
Black-Death | maandag 29 augustus 2022 @ 10:33 |
Wat een race gisteren van Verstappen. Verwacht (en hoop) wel dat het in Zandvoort weer een stukje spannender wordt.. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 29 augustus 2022 @ 11:17 |
Ik ook, maar wel met winst voor Max ![]() | |
Rossdale | maandag 29 augustus 2022 @ 11:22 |
Ik hoop niet dat de overmacht van Verstappen gisteren een voorbode is voor de rest van het seizoen. Uiteraard hoop ik dat hij WK wordt, maar een beetje tegenstand zou wel fijn zijn. Anders wordt het net zo'n saai seizoen als tijdens de Mercedesjaren... | |
TheStigsDutchCousin | maandag 29 augustus 2022 @ 11:23 |
We gaan het zien. Er kan nog genoeg gebeuren ![]() | |
WheeledWarrior | maandag 29 augustus 2022 @ 12:43 |
Ferrari gaat nog wel wat winnen en zodra Verstappen WK is zal Perez er nog wel eentje toegeschoven krijgen. Grootste vraag is of Mercedes nog een race gaat winnen. | |
nils7 | maandag 29 augustus 2022 @ 12:52 |
Mexico mag ie wel winnen denk ik. Ik las gisteren een comment van iemand en bedacht me toen dat dit wel eens een reden kan zijn waarom de RB zo snel is. Die halen de meeste downforce uit de vloer en kunnen dus met minder vleugel is dus ook minder drag rijden dan de rest. | |
Rossdale | maandag 29 augustus 2022 @ 12:53 |
Uiteraard, daarom is de Red Bull zo snel op de rechte stukken. | |
Metalfreak | maandag 29 augustus 2022 @ 12:54 |
Na gisteren/afgelopen weekend denk ik dat we daar een "nee" op kunnen antwoorden. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 29 augustus 2022 @ 13:18 |
Ik hoop ergens dat Red Bull Perez in Mexico laat winnen, als de stand al zo goed als zeker is. | |
Rianne84 | maandag 29 augustus 2022 @ 13:26 |
Het scheelt dat Max in interviews niet beweert dat het zo'n zware race was en dat de rest erg dichtbij zat oid. Dat maakt een saai seizoen iig minder ergerlijk. | |
opgebaarde | maandag 29 augustus 2022 @ 13:35 |
Het lijkt er op dat Ferrari en Mercedes de auto hoger hebben moeten afstellen vanwege eau rouge. Onderaan op het diepste punt kwakken de auto's op het asfalt. Ferrari en Mercedes hebben vanwege die kuil vlak voordat de weg stijl naar boven loopt de auto hoger op de wielen moeten zetten en dat kostte performance Unieke situatie. Waar teams moeten kiezen voor snelheid in sector 1 en 3 of vooral sector 2, was Max het snelste in sector 1, sector 2 én sector 3 Gisteren is niet per se tekenend voor de rest van het jaar | |
TheStigsDutchCousin | maandag 29 augustus 2022 @ 13:58 |
Dat zei Max ook al, Zandvoort zal compleet anders zijn. | |
opgebaarde | maandag 29 augustus 2022 @ 14:21 |
Slimme vent die Max ![]() Ik heb het niet van Max en Max heeft het ook niet van mij, misschien hebben Max en ik dezelfde bron.... | |
Tarado | maandag 29 augustus 2022 @ 14:25 |
enige is dat volgens mij Red Bull ook hun auto daarom hoger had afgesteld alleen is die er veel minder gevoelig voor | |
beantherio | maandag 29 augustus 2022 @ 14:43 |
Het nieuws is een beetje ondergesneeuwd door de race van gisteren maar vandaag zou ook de CRB-vergadering over het contract (of eigenlijk: de contracten) van Piastri moeten plaatsvinden. Geen idee of daar ook meteen een beslissing over gemaakt zal worden. | |
Black-Death | maandag 29 augustus 2022 @ 14:47 |
Er zou vandaag inderdaad een vergadering over zijn, maar of er uitsluitsel komt is inderdaad nog maar de vraag. Verwacht het eigenlijk niet. Flink aantal partijen zijn erbij betrokken, en dan daarna nog conclusies trekken. | |
Rossdale | maandag 29 augustus 2022 @ 14:55 |
Het schijnt dat het gedoe met Piastri ingewikkelder in elkaar zit dan het lijkt. Red Bull probeert zich er ook in te mengen. Blijkbaar heeft Helmut Marko wat gesprekjes gehad de afgelopen weken. Stel dat het contract van Alpine rechtgeldig is dan zetten ze Piastri natuurlijk nooit in die auto volgend jaar, want dat zal geen geweldige werkrelatie worden. Ze zouden Piastri vervolgens wel kunnen verkopen aan RedBull/Alpha Tauri en hem ruilen met Gasly. Op deze manier zit McLaren zonder tweede rijder en worden ze flink genaaid. Andere oplossing zou zijn dat er een onderling dealtje wordt gesloten en dat Piastri toch naar McLaren mag. Vervolgens mag Gasly naar Alpine vertrekken, als Alpha Tauri Colton Herta van McLaren krijgt. Helmut is in ieder geval goed aan het lobbyen want met het verlies van Vips en het slechte presteren van Tsunoda is het aantrekken van Piastri of Herta een perfecte oplossing voor het juniorenteam van Red Bull. | |
beantherio | maandag 29 augustus 2022 @ 15:06 |
Dit soort constructies moet niemand willen. Het is nu eigenlijk al een complete puinhoop. ![]() Zo langzamerhand begint Piastri toch ook wel een "besmette" coureur te worden waarvan je je af moet vragen hoeverre je hem mag vertrouwen. Laat RBR zich er maar beter niet in gaan mengen. | |
Rianne84 | maandag 29 augustus 2022 @ 15:24 |
beantherio | maandag 29 augustus 2022 @ 15:35 |
Misschien toch maar weer wel Honda dan? | |
Starflyer | maandag 29 augustus 2022 @ 15:42 |
Of zelf verder. Anders hebben ze voor niets dat hele RB Powertrains opgericht. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 29 augustus 2022 @ 15:44 |
Kunnen ze dan toch beter met Honda verder, omdat de techniek al een heel eind van hen is. | |
beantherio | maandag 29 augustus 2022 @ 16:06 |
Het is mij nog steeds niet duidelijk wat het precieze doel daarvan is. Wel bouwen maar niet ontwikkelen of andersom? | |
Rianne84 | maandag 29 augustus 2022 @ 16:09 |
En voor wie niet weet wat ie met z'n geld moet doen: je kunt je registreren voor Las Vegas. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 29 augustus 2022 @ 16:57 |
https://racingnews365.nl/(...)t-vaker-gekke-dingen Moest lachen ![]() | |
daNpy | maandag 29 augustus 2022 @ 17:09 |
Waarom toch | |
Nattekat | maandag 29 augustus 2022 @ 17:22 |
Puur om jou te sarren. | |
daNpy | maandag 29 augustus 2022 @ 17:36 |
Dat moet het wel zijn ja. Hier Sjekko, we laten je winnen hoor, fantastische knul. Max moet een minuut of wat inhouden en jij moet ook nog eens p2 zien te bemachtigen danwel vast houden, maar vooruit. A pity-win, daar wordt je F1 coureur voor. Ik zou me kapot schamen als ik een win moest 'krijgen'. | |
Sjemmert | maandag 29 augustus 2022 @ 17:38 |
Sowieso, denken dat Verstappen zijn teamgenoot expres zal laten winnen... | |
Kleffe_Dop | maandag 29 augustus 2022 @ 18:29 |
Interessant, het kan voor Red Bull zeker de moeite waard zijn om zich hierin te mengen. Want laten we eerlijk zijn; Gasly en Tsunoda gaan niet de toekomst van het moederteam vormen. Vips is inderdaad verleden tijd, maar al was hij er niet uitgezet, dan nog was een F1 toekomst allerminst gegarandeerd. En Lawson moet toch ook eerst nog wat meer laten zien. Meh.. een goed rookie seizoen rijden en iedereen is dit vergeten (imo). Volgens mij vooral het bouwen, ik betwijfel of Red Bull Powertrains de kennis heeft, of even in huis kan halen om een compleet nieuwe krachtbron voor 2026 te ontwerpen. Als je nagaat dat Honda de input nodig heeft gehad van oa. hun vliegtuig divisie om uiteindelijk op het juiste pad te komen... dan heb je het toch wel over hele specialistische kennis tegenwoordig. [ Bericht 2% gewijzigd door Kleffe_Dop op 29-08-2022 19:41:26 ] | |
daNpy | maandag 29 augustus 2022 @ 20:21 |
Ja, in topsport zijn geen cadeautjes. Daarnaast zie ik weinig reden om je eerste concurrent die ook nog eens beschikking heeft over hetzelfde materiaal èn team, extra punten te geven. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 29 augustus 2022 @ 20:57 |
![]() | |
Starflyer | maandag 29 augustus 2022 @ 22:11 |
Alleen is Herta niet van McLaren maar van Andretti. Dus een ruil is sowieso niet mogelijk. Herta schijnt wel een optie te hebben om naar een F1 team te mogen als dat kan, maar dan nog zal hij of genoeg superlicentiepunten moeten krijgen, en dat lijkt er dit seizoen niet in te zitten, of een uitzondering van de FIA te krijgen. Oo basis waarvan dat zou kunnen is echter onduidelijk. Marko schijnt ook zijn oog op Schumacher te hebben laten vallen volgens de geruchten. | |
PzKpfw | maandag 29 augustus 2022 @ 22:45 |
Die TBA na Monza uit de OP is komen te vervallen? | |
THEFXR | maandag 29 augustus 2022 @ 22:55 |
dat is ook geen RB kwaliteit. | |
Starflyer | maandag 29 augustus 2022 @ 22:57 |
Er is geen vervanger voor Rusland, dus ja. | |
Kleffe_Dop | maandag 29 augustus 2022 @ 23:29 |
En geen duidelijke verbetering ten op zichte van Gasly, Albon, Tsunoda, Kvyat etc etc... | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:18 |
Oh ja ![]() ![]() | |
Evenstar | dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:33 |
Mooiste van alles vind ik de eerste ronde waar hij constant wijkt voor gevaar en geen risico's neemt. Stroll die als een idioot weer de baan op komt rijden, anderen die drukken en knijpen. Max blijft rustig, laat ze gaan en neem geen risico. Daar is hij echt wel in gegroeid en natuurlijk helpt het dat hij nu een snellere auto heeft waarbij die weet dat die paar bochten/ronden het verschil niet meer gaan maken. | |
daNpy | dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:44 |
Ocon? Reed ook bijna zijn voorvleugel er af idd. | |
Monolith | dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:14 |
Ik had ook het idee dat Stroll wel tot twee keer toe een unsafe rejoin aan z'n broek had mogen krijgen. Die ramde z'n auto echt als een kip zonder kop weer de baan op na een uitstapje door het grind. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:35 |
Je kan bijna een bingokaart maken die je bij elke race of weekend kan gebruiken ![]() 1. Latifi zet hem in de muur. 2. Ferrari doet een 'aparte' strategie. 3. Stroll doet een unsafe rejoin. 4. Max zet de rest van het veld op +20. 5. Lewis zegt 'great crowd'. 6. Albon scoort een punt. | |
heywoodu | dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:16 |
Omdat het kan ![]() POLL Singapore is de vroegst mogelijke race waarin hij de titel pakt, vandaar. Edit: de volgorde blijft niet staan, dus even de volgorde van de races hier: ![]() | |
4-elements | dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:24 |
Nattekat | dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:03 |
![]() Onze favoriete nieuwe toevoeging heeft een kleine wijziging in de layout gekregen, linksboven zit nu een chicane die er eerst niet was. Het was het vetste deel van de baan, maar dat mag het inmiddels niet meer genoemd worden. | |
4-elements | dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:08 |
Stratencircuits ![]() Bedacht me trouwens dat er ook nog een circuit in Hanoi, Vietnam, ligt. Maar volgens mij gaan ze daar nooit meer racen. Heeft ongetwijfeld miljoenen gekost. En stikstofuitstoot en zo. | |
Evenstar | dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:13 |
Las Vegas ![]() | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:35 |
Stoeltjesdans ![]() | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:35 |
Welke troll heeft gestemt op 'niet' ![]() | |
Nattekat | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:05 |
Met Perez nu op P2 is Japan wel het meest logisch. 93 punten voorsprong nu, en om Singapore kampioen te worden moet dat 138 worden, oftewel 45 punten in twee races, oftewel twee keer winnen terwijl Leclerc en Perez beiden hooguit een handjevol punten halen. Om in Japan kampioen te worden, moet het gat 112 punten zijn na Singapore, oftewel gemiddeld 6/7 punten uitlopen per race (19 totaal). Ik zou er nog niet al te veel op inzetten, maar ik denk dat er een slechte race nodig is om het naar de VS te brengen en voor Mexico moet er echt heel veel fout gaan voor Verstappen. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:06 |
Een uitvalbeurt kan altijd nog. Niemand is onfeilbaar. | |
Nattekat | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:11 |
Twee keer winnen is genoeg om Leclerc praktisch uit te schakelen, die moet dan vanaf Singapore elke race winnen. Perez heeft dan nog eenmalig de marge van een P2, maar zelfs dan moet Verstappen eigenlijk thuis blijven tot het einde van het seizoen. Het kan in Singapore beslist zijn, en in Japan is het dan officieel. | |
Nattekat | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:13 |
Uhm, dat verhaal klopt niet helemaal ![]() Vergeet iedere keer mee te nemen dat elke race eerder ook een groter gat vereist. | |
#ANONIEM | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:14 |
Nouja, ik hoop niet dat Verstappen in Japan al kampioen is, dat maakt de rest van het seizoen toch weer een stukje minder leuk. | |
ChevyCaprice | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:15 |
Op dit moment maakt het kampioenschap sowieso al niet meer uit, het gaat nu alleen nog om de Grand Prix Races. Kampioenschap is al nagenoeg beslist. | |
Tarado | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:17 |
Ze zullen bij Liberty wel bidden dat de titel in de VS gepakt wordt | |
Nattekat | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:18 |
Twee keer een 1-2 voor RB met Leclerc op 3: 1. Verstappen 334 2. Perez 227 (-107) 3. Leclerc 216 (-118) Dan zitten er nog 164 punten in de pot, dus Leclerc moet gemiddeld elke race 18 punten op Verstappen pakken. Dus elke race minimaal P2, terwijl Verstappen niet scoort. Alleen de echte Ferrari fans geloven er dan nog in ![]() Tenzij Ferrari echt een comeback maakt, is Leclerc waarschijnlijk uitgeschakeld na Singapore, want die gaat echt niet elke race op het podium eindigen. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:19 |
Ik hoop het niet. | |
ChevyCaprice | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:20 |
Nee toch niet? | |
Nattekat | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:20 |
Ik heb het volste vertrouwen in RB dat ze het in Japan beslissen. En als Verstappen dan onverhoopt eens een kutrace heeft, dan brengt Perez het wel naar Mexico ![]() | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:21 |
Nee. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:21 |
Precies! | |
ChevyCaprice | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:21 |
Oh Want | |
#ANONIEM | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:21 |
Mexico is wel leuker kampioen worden daar in die arena. Dus doe dat maar. | |
#ANONIEM | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:22 |
En ik denk ook dat het wel reëler is dat ook Verstappen of de RB nog een keertje uit gaat vallen. | |
ChevyCaprice | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:23 |
Zal ik regelen | |
Adames | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:23 |
Maakt me niet zo veel uit wanneer hij kampioen wordt, wel fijn als het niet is zoals Hamilton Mexico 2017. Kampioen worden in een dramatische race. Je wil wel op het podium staan. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:23 |
Want Amerika. | |
Tarado | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:24 |
we kunnen er nu al vanuit gaan dat Verstappen WK wordt maar hij is het pas als hij echt niet meer ingehaald kan worden dus Singapore wordt dan moeilijk | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:24 |
Max WK in Mexico, Perez wint in Mexico. Dat zou wat zijn ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:25 |
Ben wel benieuwd als dat een 1-2 is, en Max toch al kampioen zou worden met een 2e plek, of hij het dan Perez gunt. | |
Tarado | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:26 |
record aantal wins zou ook wel leuk zijn toch | |
Adames | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:26 |
Alleen als Perez het kan afdwingen. Tot nu toe is dat niet gebeurd. Max gaat niet afremmen. | |
Adames | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:27 |
Monza en ook wel Zandvoort lijken me een prooi voor RB. Singapore kan nog steeds zomaar naar Ferrari gaan. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:27 |
Mwah, dat vinden wij. Max is niet zo bezig met records, dus die gaat sowieso voor de winst waar het kan. Maar goed, je weet nooit wat er kan gebeuren. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:28 |
Zandvoort zou zo vet zijn als Max daar wederom dominantie laat zien en het hele veld gewoon verpulvert. Gewoon, omdat het kan. | |
Tarado | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:29 |
ik vind het altijd wat matig als iemand een ander laat winnen omdat het zo leuk is voor de fans al zal hij het misschien wel doen in die situatie | |
Tarado | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:30 |
Zandvoort lijkt me eerder Ferrari | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:30 |
Eens ook wel. Maar ik gun het Perez gewoon ![]() | |
Nattekat | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:30 |
Om het in Singapore te beslissen moet Verstappen 45 punten uitlopen op Perez en 40 op Leclerc, het is echt niet zo heel onmogelijk. Alleen onwaarschijnlijk, gezien Perez en Leclerc allebei drie keer buiten het podium moeten vallen in dat geval. | |
Nattekat | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:32 |
Hongarije lijkt me eerder Ferrari Wacht... | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:33 |
Als Red Bull die snelheid van afgelopen weekend vast kan houden, dan doet Max zijn talent de rest. | |
Nattekat | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:33 |
Gaan ze niet. Zandvoort en Spa zijn tegenpolen. | |
Tarado | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:37 |
daarom, in principe meer een Ferrari baan maar begreep dat ze hier ook niet volledig diep kunnen gaan qua bodemvrijheid, wel dieper dan Spa | |
ESF1Gamer | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:56 |
Speciale Zandvoort helm Ik vind hem niet echt op die van Jos lijken | |
Zwoerd | dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:58 |
Jammer dat RedBull de helm zo overschreewt. | |
#ANONIEM | dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:04 |
Niet zo heel raar als dat team 100+ miljoen investeert elk jaar. | |
Tijn | dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:07 |
Wij hebben dezelfde bank buiten ![]() ![]() https://www.ikea.com/nl/n(...)e-s29252484/#content | |
daNpy | dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:07 |
![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:10 |
Ja echt vet raar man. kun je ook inhoudelijk reageren? | |
daNpy | dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:11 |
Ja zeker, ik heb mij argumenten al lang en breed gegeven maar dan reageert er niemand meer. In topsport zijn geen cadeautjes. En als je teammaat je moet laten winnen, ben je geen knip voor de neus waard. | |
#ANONIEM | dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:12 |
Nja dit is in elk geval wel inhoudelijk. Maar het is toch veel mooier om op zo'n manier iets terug te geven, als Perez al een hoop werk voor hem heeft gedaan? Zoals Abu Dhabi vorig jaar, Hamilton tegenhouden, of een lift geven die jou een plek kost. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2022 18:12:58 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:13 |
Ik zie dat liever dan teamorders om de punten voor het kampioenschap, en als het dan toch niet meer uitmaakt... | |
Tijn | dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:18 |
Waarom het niet gewoon laten uitspelen zoals het gaat? Dat de beste mag winnen enzo. Ik zou me trouwens doodschamen als ik Pérez was en een nepwinst toegeschoven zou krijgen. | |
daNpy | dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:19 |
Perez zijn nuttigheid als teammaat is inderdaad op 1 hand te tellen na 35 races. Hij is consequent te langzaam en verdient dat stoeltje helemaal niet. Max heeft afgelopen weekend iederen voor lul gezet door na 1 rondje in Q3 gewoon uit te stappen en in de eerste rondes minstens 1 tegenstander per ronde in te halen. En degene die het meeste voor lul staat is degene in dezelfde auto die het presteert om 17,8 seconden achter iemand te finishen die vanaf p14 komt. Het is een drol en als ie Mexico wil winnen moet ie eens gas gaan geven. Hij zal het media circus wel weer gaan bewerken voor de Mexico race, net als vorig jaar. Veel praatjes maar weinig snelheid. | |
daNpy | dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:22 |
Dit ja. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:32 |
Giovinazzi dus mogelijk in plaats van Mick in '23, dat is toch lood om oud ijzer? ![]() | |
Nattekat | dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:37 |
Iemand die bewezen ondermaats is inruilen voor een jonkie die nog in een stijgende lijn zit. | |
daNpy | dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:52 |
Bling-bling, money is da thing? | |
#ANONIEM | dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:04 |
Het is je toch wel opgevallen dat de strategie voor Perez niet gericht was op een optimale prestatie voor Perez, maar op een optimale prestatie voor Verstappen? Als Perez op de ideale strategie voor z'n eigen race gereden had, was het verschil waarschijnlijk kleiner geweest. | |
Adames | dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:07 |
Wat voor strategie had Perez dan moeten hebben? Zijn medium bandjes waren opgerookt en hij moest naar binnen toe. | |
Tijn | dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:08 |
Uiteindelijk is dat het probleem, ja. Max deed langer met z'n softs dan Pérez met z'n mediums. Tja, dan kan Sergio het wel schudden natuurlijk. | |
daNpy | dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:14 |
Ook het strategie-vakje op de kaart is al door vanwege het vele krassen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:15 |
Is dat echt zo? Of was het vooral om Perez precies voor die Ferrari te krijgen en daarmee Verstappen te helpen? | |
Tijn | dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:17 |
Pérez' pace stortte na 8 laps al in. Ook toen Sainz naar binnen ging en hij dus clean air had, was hij niet snel. | |
Zwoerd | dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:34 |
Nee klopt, maar ik vind het wel jammer | |
Black-Death | woensdag 31 augustus 2022 @ 08:29 |
Ik zie geen stijgende lijn bij Mick.. verder wel met je eens. | |
Black-Death | woensdag 31 augustus 2022 @ 08:59 |
edit; verkeerde topic | |
Evenstar | woensdag 31 augustus 2022 @ 10:09 |
Britse media en Mercedes lijken wel een offensief gestart te zijn om zo vaak en zo hard mogelijk te roepen hoe dominant Max op dit moment is en dat dat zorgwekkend is voor de toekomst. Gasten waren afgelopen jaren nergens te bekennen. | |
Tijn | woensdag 31 augustus 2022 @ 10:10 |
Het is zeker zorgwekkend voor de toekomst, ja. Van Mercedes ![]() | |
Wertha | woensdag 31 augustus 2022 @ 10:12 |
Tsja, pure angst dat Lewis nooit zijn achtste titel zal pakken. | |
Evenstar | woensdag 31 augustus 2022 @ 10:12 |
Mja, nu Ferrari achter begint te raken kunnen ze zich ook opeens bij het groepje van Mercedes aansluiten en zeuren om wijzigingen. | |
Evenstar | woensdag 31 augustus 2022 @ 10:15 |
Die krijgt hij ook niet meer. Motoren zijn bevroren en Red Bull is te goed om chassis dusdanig te verneuken dat ze ver achter Mercedes komen te staan. Zolang Mercedes niet dominant is zal Lewis nooit meer een titel pakken en de kans op een dominante Mercedes is behoorlijk klein of ze moeten opeens alle regels weer veranderen, maar dat gaat niet zomaar. | |
Tijn | woensdag 31 augustus 2022 @ 10:17 |
Dat kan-ie wel vergeten. Serieus, de auto is bij lange na niet goed genoeg om voor het kampioenschap te gaan. Het zou me niks verbazen als-ie dat volgend jaar nog steeds niet is. Lewis is nu al 37. Gaat-ie echt straks als hij bijna 40 is nog een WK pakken? Lijkt me extreem onwaarschijnlijk met tegenstanders als als George Russell, Charles Leclerc, Lando Norris, Max Verstappen en wie weet wat Piastri gaat brengen. Ik denk dat-ie de komende jaren z'n teamgenoot niet eens voorblijft, laat staan het hele veld. | |
Black-Death | woensdag 31 augustus 2022 @ 10:27 |
Vervelende is dat we denk ik voorlopig nog niet van Lewis af zijn. Maar als ie vorig jaar zijn 8e titel had gepakt was ie wel gestopt denk ik.. | |
DjVero | woensdag 31 augustus 2022 @ 11:13 |
Nu hij niet meer constant voor de winst kan gaan en hij dus een stuk minder in de spotlights staat, vind ik hem veel beter te behappen. Hij lijkt weer een beetje met beide benen op de grond te staan in ieder geval, dit i.t.t. Toto/Mercedes ![]() Ik vond dat ook van Vettel toen hij vernederd werd door Dani Ric in z'n laatste Red Bull-jaar. En waarom zou hij niet tot zijn 40e door kunnen gaan? Alonso laat zien dat het mogelijk is, hoewel ik deze laatste wel hoger inschat dan Hamilton. | |
Tijn | woensdag 31 augustus 2022 @ 11:16 |
Hij kan best doorgaan, zoals Alonso of Raikkonen inderdaad ook deden. Maar voor de titel gaan? Dat is wel erg onwaarschijnlijk. Het is al tientallen jaren niet voorgekomen dat een coureur op zo'n leeftijd nog het WK wint. | |
daNpy | woensdag 31 augustus 2022 @ 11:18 |
Omdat hij niet zo sterk in zijn schoenen staat, dat hebben we onderhand wel kunnen zien. | |
DjVero | woensdag 31 augustus 2022 @ 11:22 |
Vind ik inmiddels wel weer. Vergeet niet dat, toen dit seizoen begon, hij drie maanden daarvoor zijn achtste wereldtitel op één rondje is misgelopen. Hoeveel ervaring je ook moge hebben, ik kan me voorstellen dat dat er behoorlijk inhakt. Ik vind hem erg realistisch op het moment. Dat hij een beginnersfout maakte afgelopen weekend doet daar niets aan af. Sterker nog, hij stak zelfs zijn hand in eigen boezem. Dat heb ik hem ook niet vaak zien doen. Maar of hij op zijn 40e nog voor een wereldtitel kan gaan, betwijfel ik inderdaad. Dat zie ik eerder Alonso doen dan hij. | |
Black-Death | woensdag 31 augustus 2022 @ 11:28 |
Ben ik met je eens, hoewel ik Hamilton gewoon irritant vind. Was vroeger echt fan van hem, maar tegenwoordig zou ik blij zijn als 'ie vertrekt. | |
Sabata | woensdag 31 augustus 2022 @ 11:33 |
Geen andere strategie maar een andere setup. Perez had iets meer downforce omdat hij vreesde in sector 2 teveel terrein te verliezen tov winst in sector 1 en 3. Dat bleek reuze mee te vallen maar daardoor was ie wel overal te langzaam tov Max, op welke strategie hij ook had gestaan. | |
Adames | woensdag 31 augustus 2022 @ 11:46 |
Red bull dominantie gaat net zo hard vervelen, maar om dat al voor het afloop van het eerste seizoen te roepen is inderdaad absurd | |
Adames | woensdag 31 augustus 2022 @ 11:46 |
Ja. | |
Sabata | woensdag 31 augustus 2022 @ 11:51 |
Het ergste is, Mercedes lijkt nu zijn eigen ondergang te hebben geregisseerd. Ze waren na die TD vanuit de FIA bij de media helemaal happy, het gat zou kleiner zijn. Stilstaand uurwerk Hill kraaide al victorie voor Lewis... En het is alleen maar erger geworden zonder dat Red Bull zelf veel heeft gedaan. Ze hadden het net als Mercedes in één keer goed en hebben nu de voorsprong. Mercedes moet niet alleen de problemen met hun auto de baas worden, dat moet ook zonder de honderden miljoenen uit te kunnen geven in korte tijd wat ze eerder wel deden. | |
Tarado | woensdag 31 augustus 2022 @ 11:52 |
ik vind het juist wel leuk te zien hoe een goat probeert goat te blijven nog steeds niet beseffende dat dit hele goat verhaal nergens op slaat in de autosport, Alonso verwoordde dit goed
| |
Zorro | woensdag 31 augustus 2022 @ 11:55 |
En in 2008 won ie het op 1 rondje. Soms zit het mee, soms zit het tegen. | |
Nattekat | woensdag 31 augustus 2022 @ 12:00 |
Latifigod | |
Tarado | woensdag 31 augustus 2022 @ 12:02 |
Massa heeft het hem dat ook wel ingewreven na AD ![]() | |
Shodan | woensdag 31 augustus 2022 @ 12:03 |
Er vanuitgaande dat Mercedes na Zandvoort nog steeds een forse achterstand heeft, dan denk ik dat ze tot 2026 er niet meer toe zullen doen. Wel af en toe een racewin, maar niet WDC/WCC waardig. Ik denk dat Hamilton zijn afscheid dit jaar of volgend jaar aankondigt. En dat daarna de Britse media weer op aarde wordt gezet. Die Britse bias is verschrikkelijk. De vraag is eerder of Ferrari er nog 'bij' is, en of RB boekhoudkundig alles op orde heeft. Dat moet uitgezocht worden, anders blijft dat rondzingen. | |
alpeko | woensdag 31 augustus 2022 @ 12:27 |
En als ze wel mee weten te doen om de titel dan heeft hij ook nog eens te maken met een Russell als teamgenoot. Die doet in zijn eerste seizoen daar niet heel veel onder voor Lewis. | |
Starflyer | woensdag 31 augustus 2022 @ 12:29 |
Als ze die achterstand blijven houden, zullen ze voor 2023 wel een 'conventionele' auto ontwerpen die minder gevoelig is voor die rijhoogte. Al kunnen de regels voor 2023 met de randen die 15mm hoger moeten zijn dan de vloer daar ook voor zorgen. | |
daNpy | woensdag 31 augustus 2022 @ 12:36 |
Ja, daar gaat het nog steeds over. Maar geen enkele zelfreflectie over de rest van het seizoen, en hoe (waarom) hij überhaupt een kans maakte om de nagenoeg foutloze Verstappen bij te kunnen benen. Dat lag niet bepaald aan het feit dat hij foutloos was. Het zit nog steeds heel diep, en de reden daarvoor is niet het laatste rondje in 2021, maar het feit dat ze allemaal zijn gaan geloven in hun eigen leugens en de grote hype-trein. Perez heeft in de 3 vrije trainingen niet gereden om zijn setup te bepalen? | |
Tarado | woensdag 31 augustus 2022 @ 12:52 |
Beetje overdreven maar dat ze deze achterstand ook volgend jaar nog niet hebben weggewerkt zou best wel kunnen | |
Tarado | woensdag 31 augustus 2022 @ 13:04 |
maar alsnog verloor hij 3-4 tienden op Verstappen in die sector 2, het ging niet om vrezen terrein te verliezen maar om vrezen de auto te verliezen | |
Tijn | woensdag 31 augustus 2022 @ 13:36 |
Het voornaamste probleem dat ze hebben is dat hun motor niet langer veruit de beste van het veld is. En dat gaat tot 2026 ook niet meer veranderen. Dus ze zullen nu opeens een dijk van een chassis moeten bouwen om competitief te zijn en voorlopig blijken ze daar niet zo goed in te zijn ![]() | |
Black-Death | woensdag 31 augustus 2022 @ 13:37 |
Ben heel benieuwd naar Zandvoort. Had in mijn hoofd dat Verstappen daar vorig jaar heel nipt had gewonnen, maar net even opgezocht; Hamilton op 20 sec, Bottas op 56 sec en de rest van het veld op minstens 1 ronde gezet ![]() | |
Nattekat | woensdag 31 augustus 2022 @ 13:37 |
Hamilton ging voor de snelste ronde. | |
Black-Death | woensdag 31 augustus 2022 @ 13:38 |
Oh ja dat zie je snel als je snel de uitslag opzoekt ![]() | |
Tijn | woensdag 31 augustus 2022 @ 13:38 |
Desalniettemin kwam Verstappen nooit echt onder druk te staan van wie dan ook. | |
Tarado | woensdag 31 augustus 2022 @ 13:43 |
F1 auto ontwikkeling is in principe een evolutie en geen revolutie en we weten uit het verleden dat je 3 tienden niet zomaar goed maakt dus ik zie ze dat volgend jaar ook niet redden maar het kan natuurlijk ook zijn op een gegeven moment dat Red Bull aan de max zit qua ontwikkeling of dat de vooruitgang marginaal wordt en dan komt het allemaal weer wat dichter bij elkaar te zitten, dus er vanuit gaan dat Mercedes tot 2026 niet mee doet vind ik ik wat voorbarig. | |
Tijn | woensdag 31 augustus 2022 @ 13:53 |
Dat ben ik wel met je eens, hoor. Het is een enorm team dat je niet moet onderschatten. Maar ik denk wel dat nu de motoren gelijkgetrokken zijn en voor de komende jaren vastliggen, ze hun grote troef niet langer in handen hebben. Dus de manier waarop ze de afgelopen 8 constructeurskampioenschappen hebben gewonnen gaat nu niet meer lukken de komende jaren. | |
Evenstar | woensdag 31 augustus 2022 @ 13:57 |
Ze kunnen, als het meezit, vast wel weer meedoen. Echter zie ik ze niet dominant worden en daarom zeg ik vooral dat Lewis geen kans meer maakt op een achtste wereldtitel. Hij moet dan afrekenen met Max in de Red Bull, Russell als teamgenoot en eventueel nog Leclerc/Sainz. Enige kans dat Lewis nog een titel pakt is als hij weer in een dominante auto gaat rijden waar hij zonder moeite een paar tienden per rondje sneller is. Ik hoop zelfs dat ze volgend jaar weer mee kunnen doen voor de overwinningen, maakt het alleen maar leuker. Hoe graag ik ook Max zie winnen zit ik niet te wachten op 24 races zoals die in België vorige week. | |
Black-Death | woensdag 31 augustus 2022 @ 13:58 |
Ik zie dan liever teams als Alpine of McLaren meestrijden om de overwinningen, samen met Red Bull en Ferrari. Ben wel klaar met Mercedes voor de komende jaren | |
Tijn | woensdag 31 augustus 2022 @ 13:58 |
Nee, liever meer ![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:00 |
Eens. Gewoon de volgende 7 jaar elke Grand Prix achter elkaar winnen die er is. Dan heb je een megarecord in handen. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:03 |
Juist, verpulver ALLES ![]() | |
4-elements | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:04 |
Heb liever een spannend kampioenschap. Als Verstappen alles zou winnen, zou het ook maar saai worden. | |
Black-Death | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:05 |
Elke race winnen met 0,5 sec voorsprong is ook spannend. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:05 |
Ik zie liever andere teams voorin meestrijden dan de usual suspects. Mercedes mag wel wat terugvallen, Ferrari een beetje, en dan wat andere teams meer naar voren. | |
ChevyCaprice | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:06 |
Elk seizoen spannend kan niet. Zoals Lewis en Max vorig jaar gaat denk ik heel zelden voorkomen. Het is misschien leuker, maar de kans op spanning in de strijd is klein tegenwoordig. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:07 |
Ik ben het zowaar met je eens. | |
4-elements | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:13 |
Dat vrees ik ook. Maar je mag blijven hopen, toch? Zou mooi zijn als Max toch wat serieuze concurrentie krijgt, waarna hij er na een spannend seizoen toch met de titel vandoor gaat. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:15 |
Idd, maar het lijkt erop dat Max nu zo in de zone zit, dat hij nagenoeg ontastbaar is. Niemand kan hem bijhouden lijkt het. | |
Tijn | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:16 |
Ik vind het nog wel een beetje te vroeg om te doen alsof-ie nu een enorme streak aan WKs aan elkaar gaat rijgen, hoor. | |
ChevyCaprice | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:20 |
Beetje zoals Vettel dus. Zou kunnen als Mercedes de performance gaat hebben en Ferrari het management. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:21 |
WK's is het idd nog te vroeg voor. Maar dit seizoen... damn. | |
Tijn | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:25 |
Ja, dit seizoen lijkt wel gespeeld. Zelfs als-ie op Zandvoort tegenvalt, komen er nog wel wat Spa-achtige powercircuits aan. Monza, Suzuka en Interlagos bv zouden moeten lukken met dit pakket. | |
tripel7 | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:41 |
Ach, ik denk dat Lewis nog niet geaccepteerd heeft dat die 8ste er niet meer komt. Had hij die vorig jaar wel gekregen, dan had hij dat waars groots gevierd als z'n afscheid. Ik gok dat hij nu uiteindelijk een keer mid season vertrekt met stille trom. Om daarna z'n instagram vol te spammen met foto's van Essex, Birmingham en Liverpool over hoe hij in aanraking probeert te komen met de cultuur van zijn moeder. | |
Donderkonijn | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:41 |
Ik moest lachen, Ferrari en goed management gaat nooit gebeuren zo lang ze te trots zijn om geen Italiaan aan het roer te hebben. | |
ChevyCaprice | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:43 |
Was niet het punt. ALS Ferrari het juiste management heeft dan kunnen ze meedoen. Het is louter een voorwaarde. En anders moeten ze gewoon met marge de hoogste performance hebben. | |
Black-Death | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:48 |
Mwa, denk niet dat ie mid-season zal vertrekken.. dan ga je echt af ![]() | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:50 |
Dat denk ik ook niet. Hij wil groots vertrekken. Het liefste met een 8e titel. Maar dat zal wellicht niet gaan gebeuren. Hij kondigt zijn vertrek aan na 2023 denk ik. | |
tripel7 | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:52 |
We hebben het hier over een man die na twee laps met een race wilde stoppen | |
Black-Death | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:52 |
Haha fair point Dat denk ik ook/ | |
Tarado | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:54 |
Als Ferrari alleen hun betrouwbaarheid op orde had gehad zag het het er al een stuk beter uit en ik neem aan dat ze verbeteren voor volgend jaar want op betrouwbaarheid mag je de motoren wel aanpassen en dan kunnen ze ook nog eens aan de strategie/management kant stappen maken. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:54 |
Misschien is het gewoon beter voor de sport als ie stopt. Het gros van de fans is wel klaar met hem, Mercedes maakt van elke coureur een persoon zonder persoonlijkheid, en het gezeur over z'n rug de ene week en het rondspringen de andere week is niet geloofwaardig. | |
Evenstar | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:57 |
Enige manier om een langere periode succesvol te zijn bij Ferrari is als je er een niet Italiaans team neerzet. Het is niet voor niets dat Schumacher pas succes had toen hij bijna al zijn eigen poppetjes er had neergezet. Alle andere succesjes waren toeval en duurden nooit lang. | |
Tarado | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:57 |
ik heb het idee dat het gros helemaal niet klaar met hem is want nog steeds een enorme fanbase en ik denk ook dat hij zelf niet zonder die aandacht kan, z'n eerste podium van dit jaar had hij zowat een orgasme | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:58 |
Dat waren vooral de Britten denk ik. Zijn enorme fanbase is niet zo heel enorm meer volgens mij. | |
Evenstar | woensdag 31 augustus 2022 @ 14:58 |
Mwah, zijn fanbase is niet hetzelfde als de gemiddelde F1-fan. Een paar Britten, een paar BLMs aanhanger een paar blondjes die het wel zien zitten en that is it. Je zag vorig jaar aan alle reacties tijdens/na Abu Dhabi wel hoe een heel groot deel van de F1-fanbase klaar is met Lewis/Mercedes. | |
tripel7 | woensdag 31 augustus 2022 @ 15:00 |
Britten, en Amerikanen die er een rassendingetje in zien | |
Tarado | woensdag 31 augustus 2022 @ 15:00 |
ruim 2 keer zoveel volgers als Verstappen op insta dus ik denk dat je dat een beetje onderschat | |
Evenstar | woensdag 31 augustus 2022 @ 15:01 |
Ik kan het niet bewijzen, maar weet toch wel 100% zeker dat een groot deel van zijn volgers niets met F1 te maken hebben en nog geen 3 andere coureurs kunnen opnoemen. | |
Tarado | woensdag 31 augustus 2022 @ 15:02 |
echt raceliefhebbers wel ja, hij is meer een merk geworden maar heeft wel een enorme fanbase | |
Evenstar | woensdag 31 augustus 2022 @ 15:02 |
Ja als merk heb je zeker een punt. Ik bekeek het meer vanuit een F1 oogpunt. | |
Tarado | woensdag 31 augustus 2022 @ 15:04 |
Verstappen heeft natuurlijk ook genoeg fans die er helemaal niets van begrijpen. | |
Tarado | woensdag 31 augustus 2022 @ 15:06 |
ik vind het sowieso vreemd dat je als raceliefhebber slechts fan van 1 coureur bent, dan ben je eigenlijk geen liefhebber meer | |
Nattekat | woensdag 31 augustus 2022 @ 15:07 |
Amerikaanse fans zijn ook vooral filthy casuals en geen echte racefans die ook naar Indycar, WEC, whatever kijken. Tot nu toe is Liberty er nog totaal niet in geslaagd om de Indy en Nascar fans van geloofsovertuiging te laten veranderen. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 31 augustus 2022 @ 15:07 |
Ik ben juist fan van zo'n beetje iedereen, maar ik kan Hamilton gewoon niet meer luchten ![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 31 augustus 2022 @ 15:16 |
Of je bent fan van het racen en niet van 1 driver | |
Coppi | woensdag 31 augustus 2022 @ 15:21 |
Van mij mag hij er nog wel een paar bij winnen, de titel is toch al zo goed als binnen, maar volgend jaar wordt het hopelijk spannender. Bizar eigenlijk. Ik zat laatst te denken dat Verstappen na dit seizoen eigenlijk al als een van de 10 beste/succesvolste F1 coureurs beschouwd mag worden. Hij is nog maar half in zijn carriere. Qua aantal GP overwinningen is hij al ruim top 10 en met 2 wereldtitels op zak hoor je dan zeker bij het top 10 lijstje. Welke coureurs zouden Verstappen momenteel buiten die top 10 kunnen houden? | |
Tijn | woensdag 31 augustus 2022 @ 15:24 |
Hij is pas 24, dus als-ie wil kan-ie nog 15 jaar doorgaan. Als-ie dat doet, is-ie nu pas op 1/3 van z'n F1-carrière ![]() | |
Black-Death | woensdag 31 augustus 2022 @ 15:25 |
Ja die statistieken zijn bizar. Daar komt nog bij dat Hamilton eigenlijk altijd in een podiumwaardige auto heeft gereden. Max moest weer nog wat aanrommelen bij Toro Rosso en daarna bij Red Bull, toen Ferrari en Mercedes echt sneller waren. | |
Coppi | woensdag 31 augustus 2022 @ 15:29 |
1 wereldtitel per 5 jaar kan ik mee leven ![]() | |
Coppi | woensdag 31 augustus 2022 @ 15:31 |
Ik heb weinig betere statistieken gezien. Er zijn maar weinig coureurs die jonger wereldkampioen werden. Hij was ouder dan Hamilton, maar jonger dan Schumacher ![]() | |
Black-Death | woensdag 31 augustus 2022 @ 15:49 |
Hier een filmpje over de beker die de winnaar (en anderen op het podium) van de GP zondag krijgt: https://www.nu.nl/sport/6(...)p-van-nederland.html Je zou er bijna 4e om willen worden ![]() | |
Pino112 | donderdag 1 september 2022 @ 16:08 |
#ANONIEM | donderdag 1 september 2022 @ 19:03 |
Hamilton: Energiedrankenmerk Red Bull heeft mijn ongelijk bewezen Lewis Hamilton is donderdag voor het Formule 1-weekend in Zandvoort teruggekomen op een uitspraak die hij in 2011 deed. De Britse legende noemde de Red Bull-renstal destijds “slechts een energiedrankenfabrikant”, maar prijst het team nu voor de prestaties van dit seizoen. https://nl.motorsport.com(...)jk-bewezen/10361525/ [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2022 19:04:13 ] | |
Evenstar | donderdag 1 september 2022 @ 21:29 |
Red Bull is dan eigenlijk ook geen energiedranken merk, maar gewoon één grote marketingbedrijf. Het gaat al lang niet meer over wat ze verkopen. Lewis aast gewoon op het stoeltje naast Max denk ik ![]() | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 1 september 2022 @ 21:43 |
Wordt ie daar het snot voor de ogen gereden ![]() | |
Marcoss | donderdag 1 september 2022 @ 21:51 |
Het is sowieso een wonder dat je schepen met geld verdient met een drankje dat niet te zuipen is ![]() | |
Pino112 | donderdag 1 september 2022 @ 21:55 |
En dan wordt het ook nog eens gemaakt door een appelsapfabrikant (Rauch) | |
beantherio | vrijdag 2 september 2022 @ 09:13 |
#ANONIEM | vrijdag 2 september 2022 @ 10:33 |
De jeugd denkt daar anders over ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 2 september 2022 @ 10:46 |
![]() | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 2 september 2022 @ 10:50 |
Tuurlijk, ze hebben hem verslagen. Altijd de grootsheid prijzen van hen die je verslagen hebben. Dat straalt ook op jezelf af. | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 2 september 2022 @ 10:52 |
Tabaksfabrikanten zijn ook stinkend rijk geworden toch, met iets dat objectief gezien gewoon smerig is. Marketing en verslavende stoffen. Dat is al wat er nodig is. | |
Nattekat | vrijdag 2 september 2022 @ 10:55 |
Ik heb nooit begrepen wat er zo verslavend is aan alcohol. | |
Tarado | vrijdag 2 september 2022 @ 15:47 |
Nattekat | vrijdag 2 september 2022 @ 15:49 |
Het nieuws dat iedereen wist dat zou komen. | |
Tarado | vrijdag 2 september 2022 @ 15:51 |
Behalve Otto, Otmar kuch | |
Starflyer | vrijdag 2 september 2022 @ 15:54 |
Otmar houdt zich dan ook niet bezig met de contracten ![]() | |
Tarado | vrijdag 2 september 2022 @ 15:56 |
dat is wel gebleken ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 2 september 2022 @ 16:02 |
En geldt dat in jouw optiek dan ook voor voetbal, hockey, basketbal, baseball, etc? Of 'mag' je dan wel fan zijn van 1 team? | |
Tarado | vrijdag 2 september 2022 @ 16:03 |
natuurlijk mag dat maar dan ben je toch meer clubfan dan voetballiefhebber | |
Starflyer | vrijdag 2 september 2022 @ 16:06 |
Kan best allebei ![]() | |
Tarado | vrijdag 2 september 2022 @ 16:06 |
alles mag ![]() | |
Jane | vrijdag 2 september 2022 @ 16:12 |
Tja, er werd gelijk al bericht (toen dit 'drama' begon) dat Piastri bij Alpine geen contract had bij het F1 team, maar bij de Alpine Driver Academy, dus dan is deze uitspraak helemaal niet vreemd. Hij heeft alleen een geldig F1 contract bij McLaren. Prima. Echter, dat wil niet zeggen dat hij misschien niet ook een geldig contract had bij die Driver Academy. Die kunnen dan m.i. alsnog naar de gewone rechter als ze menen dat Piastri de voorwaarden geschonden heeft en als Oscar dat dan verliest is hij gewoon persoonlijk aansprakelijk. McLaren heeft er niets mee te maken. Het is zeg maar een gewone arbeidscontract-zaak, waarbij de werkgever de werknemer aanklaagt en de eventuele nieuwe werkgever doet niet ter zake. -edit- Al met al vind ik Piastri nog geen winnaar in dit geheel. De Alpine lijkt een beter auto dan de McLaren en als 'ie pech heeft mag 'ie straks nog diep in de buidel tasten om z'n opleidingskosten terug te betalen. [ Bericht 8% gewijzigd door Jane op 02-09-2022 16:17:45 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 2 september 2022 @ 16:20 |
Hmm, ok. Ik vind dat onzin. ![]() | |
Starflyer | vrijdag 2 september 2022 @ 16:34 |
Het CRB heeft beide contracten bekeken. Zowel die van Alpine uit 2021 en die van McLaren van juli. Anders hoefden ze helemaal geen uitspraak te doen. Dus beide contracten waten geregistreerd bij het CRB, en bevatten geen conflicten met elkaar. Dus waarschijnlijk was de optie van Alpine op Piastri al verlopen zoals her en der beweerd werd. | |
Ferry_76 | vrijdag 2 september 2022 @ 22:05 |
Aldus GP Magazine | |
Starflyer | vrijdag 2 september 2022 @ 22:09 |
Zie ook de posts van afgelopen maandag ![]() | |
Ferry_76 | zaterdag 3 september 2022 @ 12:14 |
Was er ook al voorbij gekomen dat Red Bull Apha Tauri mogelijk aan Andretti gaat verkopen? | |
Starflyer | zaterdag 3 september 2022 @ 12:51 |
Waarvan ik ook heb gelezen dat dat waarschijnlijk niet waar is, en dat gerucht alleen gebaseerd is op de interesse van AT in Herta. | |
Droopie | zondag 4 september 2022 @ 10:10 |
reconstructie van de Piastri affaire. https://www.autosport.com(...)to-mclaren/10363197/ Leuk en interessant verhaal ![]() wat een sneaky gedoe allemaal. | |
Dauthi | zondag 4 september 2022 @ 10:34 |
Dat gelul van al die oude mannen over loyaliteit en integriteit. Toto deed alleen maar aannames en presenteert die als waarheid ![]() Otmar werd door Renault in het duister gehouden en als een soort pitbull/enforcer ingezet. En het is ook lekker makkelijk allemaal wanneer de lengte van je carrière een keuze is. Piastri is 21 en heeft misschien nog maar 10 jaar. Die heeft geen tijd om 2 jaar weg te gooien met spelletjes bij Alpine. Alpine zou eigenlijk bestraft moeten worden voor de veranderingen aan een getekend document. Zeer vies spel, en je begrijpt meteen waarom iedereen Renault/Alpine probeert te mijden. | |
Starflyer | zondag 4 september 2022 @ 10:42 |
Stond al in het Silly Season topic ![]() | |
Rianne84 | maandag 5 september 2022 @ 07:21 |
Raceweek ![]() ![]() ![]() | |
Black-Death | maandag 5 september 2022 @ 09:29 |
Zou het in Monza weer zo'n makkie worden voor Max, net als in Spa? Hoorde in de podcast van NU.nl dat Sainz de nieuwe, 4 kg lichtere Ferrari-motor krijgt. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 5 september 2022 @ 09:30 |
Zou zomaar kunnen, maar het kan ook weer heel close worden. En die updates van Ferrari zijn tof, maar ze moeten niet halverwege uitvallen ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 5 september 2022 @ 09:30 |
Oh ja, en... RACEWEEK! | |
Adames | maandag 5 september 2022 @ 09:32 |
wist niet dat je nog motoren lichter mocht maken, dacht alleen betrouwbaarder. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 5 september 2022 @ 09:33 |
Ze halen er een zuiger uit ![]() | |
Adames | maandag 5 september 2022 @ 09:36 |
En ze hebben willen experimenteren met een band minder, scheelt je ook zo 10 kilo. | |
Black-Death | maandag 5 september 2022 @ 09:39 |
Waarschijnlijk idd een betrouwbaarheidsverbetering die meteen lichter is.. althans dat is dan mijn conclusie. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 5 september 2022 @ 09:50 |
Volgens mij mag dat helemaal niet. De deadline voor nieuwe spec engine was 1 September, vandaar die hoos aan nieuwe motoren in Spa (en omdat inhalen daar een optie is). Je kunt geen 4kg gewicht van een motor schaven zonder de specs te wijzigen, dat is echt geen optie. Tenzij Leclerc al met deze motor rijdt en hij dus eerder geïntroduceerd is? | |
Black-Death | maandag 5 september 2022 @ 09:52 |
Hmm goeie vraag dan. Weet verder de details niet.. | |
Marcoss | maandag 5 september 2022 @ 09:56 |
Max en Monza is tot nu toe geen hele succesvolle combinatie ![]() | |
Black-Death | maandag 5 september 2022 @ 10:00 |
Als er één seizoen is om daarmee af te rekenen, is het dit jaar wel. | |
Starflyer | maandag 5 september 2022 @ 10:02 |
Ze mogen dit seizoen eenmalig een nieuw ERS pakket introduceren. Waarschijnlijk is die dan lichter. De huidige is nog van vorig seizoen. Leclerc kreeg die vorige week. ICE componenten moesten voor 1 maart gehomologeerd worden, ERS componenten voor 1 september. Vanaf nu is alles bevroren tot 2026 (uitgezonderd de betrouwbaarheidsupdates). | |
Black-Death | maandag 5 september 2022 @ 10:10 |
Interessant inderdaad. Wat mij betreft is 1 ding helder; Alpine heeft dit zelf laten liggen. Als ze vanaf het begin concreet waren geweest naar Piastri over 1-2 jaar rijden voor Williams én de contracten gewoon snel zouden hebben geregeld, was er niets fout gegaan. Omdat ze zelf zo traag acteerden, ging Piastra ergens anders praten. Logisch lijkt me dat, je voelt je aan het lijntje gehouden. | |
nils7 | maandag 5 september 2022 @ 13:03 |
Er moet me toch iets van het hart en dat is dat, ondanks dat ik soms de “nieuwe” fan (of eerder Oranje fan) verafschuw, ik het toch wel leuk vind om de maandag na een weekend op het werk te praten over SafetyCars en de Kut strategie van Ferrari in plaats van de capriolen van 1 of andere voetbal ploeg. | |
Black-Death | maandag 5 september 2022 @ 13:44 |
Mwa... ik vond juist het 'exclusieve' aan F1 wel leuk altijd.. nu meent iedereen er opeens verstand te hebben na het zien van twee en een halve wedstrijd ![]() | |
#ANONIEM | maandag 5 september 2022 @ 14:09 |
Zit jij op maandagochtend ook al tijd zo? ![]() | |
Black-Death | maandag 5 september 2022 @ 14:24 |
Haha zoiets.. ik drink geen koffie ![]() | |
Nattekat | maandag 5 september 2022 @ 14:29 |
Ik kan de 'nieuwe' fan wel waarderen, alleen de voetbalfan niet. Wat ik echt verafschuw zijn de nieuwe Amerikaanse fans die denken dat zij het volste recht hebben op 3+ races en geen enkel sprankje respect tonen voor de historische pareltjes der F1. Alsof iemand een feest binnen wandelt en dan even gaat zeggen wat er allemaal anders moet om het voor hem leuker te maken, terwijl de rest zich al prima vermaakt. Zag van de week ook een Tweet voorbij komen van iemand die de reistijd tussen Spa en Zandvoort vergeleek met die van de 3 Amerikaanse GPs. Echt... | |
Sabata | maandag 5 september 2022 @ 14:58 |
V5 geluid ftw. Werkte bij de Audis altijd goed om de tegenstanders te intimideren | |
MoreDakka | maandag 5 september 2022 @ 16:53 |
Audi gebruikte in-lijn 5 motoren. Voor zover ik weet is de enige V5 motor in de racerij de Honda RC211V. | |
Rianne84 | maandag 5 september 2022 @ 20:32 |
DKUp | maandag 5 september 2022 @ 20:41 |
Van mij mag het om het jaar ![]() Geen leuk circuit ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 5 september 2022 @ 21:19 |
![]() | |
3rr0r | maandag 5 september 2022 @ 21:23 |
Vind het om naar te kijken op tv ook minder, maar weet eigenlijk niet of dat komt doordat ze de camera's vaak teveel ingezoomd hebben of dat door de manier waarop de bochten zijn ze het niet beter in beeld kunnen brengen. | |
DKUp | maandag 5 september 2022 @ 21:31 |
Ja sorry, ik vind het twee jaar niet echt een leuke race ![]() Kijk veel liever naar Spa ![]() Dit ja ![]() | |
Drebbelman | maandag 5 september 2022 @ 21:31 |
Dat inzoomen is inderdaad een vervelende trend waar ze het hele jaar (en vorig jaar?) al mee bezig zijn. Haalt volledig het gevoel van snelheid weg. | |
DKUp | maandag 5 september 2022 @ 21:34 |
Na twintig keer de Arie Luyendyk-bocht weet ik het wel ![]() | |
Marcoss | maandag 5 september 2022 @ 21:56 |
Spa vs Zandvoort is ook geen eerlijke vergelijking ![]() | |
3rr0r | maandag 5 september 2022 @ 22:06 |
Alle sponsors op de auto's moeten zeker duidelijk in beeld komen ![]() | |
Black-Death | dinsdag 6 september 2022 @ 08:58 |
Ik zou me hierin ook wel kunnen vinden, eerlijk gezegd. Vond het qua race niet zo spectaculair. Dankzij (V)SC's werd het nog wat, maar qua racen/inhalen vond ik het niet zo geweldig. Te weinig inhaalmogelijkheden. Spa moet wel elk jaar erop. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 6 september 2022 @ 09:03 |
Nog 52 te gaan ![]() | |
Bonobo11 | dinsdag 6 september 2022 @ 12:46 |
Je zit dan ook stiekum naar rondrijdende reclameborden te kijken en die moeten goed in beeld. Sponsorcontracten enzo.... Ik zat in mijn studententijd al betaald naar de tour te kijken, met een stopwatch klokken hoelang het Rabobanklogo leesbaar in beeld was. Dat is nu natuurlijk geautomatiseerd,dus haarscherpe ingezoomde beelden. | |
MoreDakka | dinsdag 6 september 2022 @ 12:48 |
Het is inderdaad al decennia de standaard, maar het lijkt toch echt erger te worden. Een paar minuten op YouTube en je krijgt prachtige beelden waar je echt de snelheid ziet en voelt. Gemaakt door amateurs met telefoontjes. | |
Sally | dinsdag 6 september 2022 @ 15:52 |
Raceweek....? ![]() Is er al een topic...? Want wil even de tijden weten van dit aankomende Monza-weekend.... zo prachtig gevat in 1 plaatje, zoals men dat altijd op FOK! zo mooi maakt ![]() ![]() | |
Predator40 | dinsdag 6 september 2022 @ 17:58 |
wanneer opent het voorbeschouwing topic ? | |
Predator40 | dinsdag 6 september 2022 @ 18:08 |
Vrijdag 9 september 1e vrije training 14.00 – 15.00 Vrijdag 9 september 2e vrije training 17.00 – 18.00 Zaterdag 10 september 3e vrije training 13.00 – 14.00 Zaterdag 10 september Kwalificatie 16.00 – 17.00 Zondag 11 september Race 15.00 – 17.00 | |
DKUp | dinsdag 6 september 2022 @ 18:42 |
Klopt, maar ik vind dit gewoon niet echt een leuke baan. Vergeleken met Spa zijn veel banen slecht. Monza ook veel zin in ![]() | |
Marcoss | dinsdag 6 september 2022 @ 18:44 |
Monza is qua inhaalacties ook nooit heel spectaculair toch? Vorig jaar was het zelfs op het lange rechte stuk lastig inhalen. Maar misschien dat dat dit jaar anders is. | |
Rianne84 | dinsdag 6 september 2022 @ 18:57 |
ChevyCaprice | dinsdag 6 september 2022 @ 18:58 |
Mooi Nederlands getint nieuws ![]() Nyck gaat in het zitje van Seb de vrije training 1 op Monza rijden ![]() Zet hem op beast. | |
Predator40 | dinsdag 6 september 2022 @ 20:17 |
meh.....te arrogant over het paard getild mannetje. past wel goed bij het team waar hij voor rijd | |
Ferry_76 | dinsdag 6 september 2022 @ 20:41 |
![]() ![]() | |
Rianne84 | dinsdag 6 september 2022 @ 20:50 |
![]() | |
DKUp | dinsdag 6 september 2022 @ 20:52 |
Altijd weer Ferrari ![]() | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 6 september 2022 @ 21:30 |
Softs kleuren goed bij die bus, maar de volgende keer toch maar witte bandjes monteren. | |
shiz | woensdag 7 september 2022 @ 07:13 |
Of pit crew oefent als straf proper wheelgun etiquette met een water hose nozzle dressed up als brandweerlieden... | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 7 september 2022 @ 08:54 |
Vuurrari! | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 7 september 2022 @ 09:15 |
https://www.f1maximaal.nl(...)bij-vertrek-hamilton Ambitieus. | |
Predator40 | woensdag 7 september 2022 @ 09:29 |
DannyRIC en Mercedes....sorry hoor maar dat past echt totaal niet bij elkaar. denk dat eerder nyck dan een stoeltje krijgt, die is ook al helemaal gedrilld voor MB.... | |
Tarado | woensdag 7 september 2022 @ 09:29 |
dit soort sites zijn niet serieus te nemen, het is niet meer dan dat hij gesproken heeft over een eventuele rol als reserve coureur met dan weer een hele kleine kans op een stoeltje als Hamilton stopt, maar dat zijn wel heel veel if and buts | |
Kleffe_Dop | woensdag 7 september 2022 @ 09:39 |
Twee jaar geleden zou Ricciardo een serieuze overweging zijn geweest, nu niet meer en daar gaat een jaartje sabbatical niks aan veranderen. Nyck staat ook niet bovenaan dat lijstje, hij is tegen die tijd 29 jaar oud, het zou een enorme opschudding zijn als een 29 jarige coureur zonder F1 ervaring een stoeltje in een Top 3 team krijgt. Het meeste realistische lijkt mij dat Mercedes dan een poging gaat wagen om het contract van Norris bij McLaren af te kopen. ^En dit dus. ![]() | |
Black-Death | woensdag 7 september 2022 @ 09:46 |
Ik geloof er echt geen bal van dat Ric terug kan komen als hij volgend jaar een tussenjaar pakt.. ook gezien leeftijd etc. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 7 september 2022 @ 09:50 |
Daarom, ambitieus ![]() | |
Predator40 | woensdag 7 september 2022 @ 10:36 |
Norris bij mercedes.......RIP leuke/vrolijke Norris ![]() | |
Rossdale | woensdag 7 september 2022 @ 10:54 |
Als Lewis stopt zie ik Mercedes nog eerder Bottas terughalen dan dat ze Nyck of Ric in die auto zetten | |
Starflyer | woensdag 7 september 2022 @ 11:26 |
Klopt, en dat staat dan ook letterlijk zo in de bron. Dus meer dan alleen gepraat is het voorlopig niet. https://joesaward.wordpre(...)crevecoeur-le-grand/ | |
Tarado | woensdag 7 september 2022 @ 11:29 |
is wel een coureur die ik in een echt competitieve auto zou willen zien | |
Dauthi | woensdag 7 september 2022 @ 11:34 |
Als Mercedes Ricciardo zou inhuren als reserve driver dan zijn die woorden van Toto over Piastri alleen maar tekenender. Waarom zou je als jeugdrijder onderdeel willen uitmaken van het Mercedes programma? Ze zien je als een soort lijfeigene, zoals voetbalclubs voetballers zagen voor het Bosman arrest en zoals college athletes in de VS worden behandeld. De kans dat je doorstroomt is vrijwel nihil, want er is altijd wel iemand met meer ervaring in te huren. En uiteindelijk hangt je hele carrière af van een controlfreak als Toto. | |
Ferry_76 | woensdag 7 september 2022 @ 11:50 |
Eerder omdat hij dit jaar geen deuk in een pakje boter rijdt.. Heeft een kwart van de punten van Norris, en dankzij Ricciardo kan McLaren het wel vergeten nog voor Alpine te komen. (Zal je zien dat hij weer wint op Monza.. ![]() | |
Tarado | woensdag 7 september 2022 @ 11:57 |
Is toch hun goed recht om iemand in de auto te zetten die zij voor het team het beste vinden, Red Bull met Perez is net zo'n geval, had ik ook liever een ander voor gezien maar zij zijn blijkbaar tevreden. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 7 september 2022 @ 12:16 |
Vanzelfsprekend. Maar als je er zo over denkt als team dan moet je je ook niet bemoeien met zaken als loyaliteit bij andere teams. Het is leuk dat je talenten opleidt, maar als je die geen helder perspectief op een stoeltje geeft moet je ook niet gek opkijken als ze op enig moment kiezen voor een ander team als het contract wat je met ze hebt niet waterdicht is. Ik snap daarin de keuze van Piastri volledig en als de Vries de kans zou krijgen om volgend jaar bij Haas te rijden dan zou hij die ook met twee handen aanpakken, ook als hij daar de toorn van Toto voor zou ontvangen. | |
Dauthi | woensdag 7 september 2022 @ 12:20 |
Net als dat het jonge rijders hun goed recht is om op zoek te gaan naar een ander team voor een stoeltje, zonder dat er wordt gezeurd over loyaliteit of integriteit. Maar dat is een brug te ver voor Toto. Overigens moet er wel een oplossing worden gevonden voor deze jonge rijders. Na F2 is er simpelweg geen klasse meer om je verder te ontwikkelen. En met de limiet op testen in F1 is er ook nauwelijks een mogelijkheid om je via die weg te ontwikkelen. Wellicht een F1.5 waarbij F1 teams oudere F1 auto's gebruiken voor de young drivers. | |
#ANONIEM | woensdag 7 september 2022 @ 12:27 |
Ja joh nog een klasse er bij ![]() | |
Tarado | woensdag 7 september 2022 @ 12:34 |
Hij heeft Russell ook minimaal een jaar te lang aan het lijntje gehouden maar goed zo werkt dat natuurlijk. | |
ChevyCaprice | woensdag 7 september 2022 @ 12:39 |
Jammer dat dit soort dingen vaak wordt gezegd over iemand die een beetje flair heeft en welbespraakt is. Gewoon een topgozer die Nyck. | |
Dauthi | woensdag 7 september 2022 @ 12:45 |
Ach ieder team gebruikt 1 oude F1 auto voor 1 young driver. Dat zijn 10 young drivers die ervaring kunnen op doen op het juiste niveau. Er is geen enkele andere raceklasse die in de buurt komt van F1 niveau. Wanneer je F2 hebt gewonnen mag je tenslotte niet meer mee doen, Indy en FE zijn niet snel genoeg. | |
Starflyer | woensdag 7 september 2022 @ 12:59 |
Meer teams erbij ![]() | |
Dauthi | woensdag 7 september 2022 @ 13:00 |
Ja, ook dat vindt Toto een bedreiging voor F1 ![]() | |
Starflyer | woensdag 7 september 2022 @ 13:01 |
Alleen maar voor zijn winstmarge ![]() |