abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213337609
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 april 2024 22:09 schreef dick_laurent het volgende:
"Respectloos", zegt iemand die over hele bevolkingsgroepen zegt: "een hele grote groep Nederlanders die allemaal hetzelfde als wij denken, de enorme groei van de Islam in Nederland zat zijn"

Klopt, ik heb idd weinig respect voor domme zelfingenomen pipo's zoals jij.
zullen we een IQ test doen anders? Wat een ongelofelijk *** ben je man, alles wat je zegt is veroordelend, en dan mij ervan betichten, hoe hypocriet ben je. En met die irritante kinderachtige smileys ook de hele tijd, terwijl je dik over de 50 bent volgens mij, lachwekkend. Zelf jarenlang massa immigratie in Nederland steunen en vervolgens vertrekken omdat “het toch wel een beetje druk werd in de Randstad”. Dat is pas triest.
pi_213337944
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2024 22:43 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
zullen we een IQ test doen anders? Wat een ongelofelijk *** ben je man, alles wat je zegt is veroordelend, en dan mij ervan betichten, hoe hypocriet ben je. En met die irritante kinderachtige smileys ook de hele tijd, terwijl je dik over de 50 bent volgens mij, lachwekkend. Zelf jarenlang massa immigratie in Nederland steunen en vervolgens vertrekken omdat “het toch wel een beetje druk werd in de Randstad”. Dat is pas triest.
Hopelijk ben je in het echt niet half zo aggressief als in je posts, want dit is niet best.
  vrijdag 26 april 2024 @ 23:25:10 #227
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213337963
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2024 22:43 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Tering, wat ben ik blij dat jij ver weg zit.
Huilen dan.
  vrijdag 26 april 2024 @ 23:26:38 #228
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_213337973
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 16:37 schreef Zwansen het volgende:
Man die hekel heeft aan gelukzoekers zoekt ander land om z’n geluk te zoeken.
Maar zal daar waarschijnlijk wel iets kunnen bijdragen aan de maatschappij :s)
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 26 april 2024 @ 23:27:33 #229
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213337976
Maar heel goed dat we nu weten dat het heel prettig leven is in een land wanneer je vergeleken met de lokale bevolking rijk bent. Dat had ik echt niet verwacht

Behoorlijk lachwekkend ook dat iemand die anderen uitdaagt een IQ-test te doen klaarblijkelijk niet inziet hoe een sociale infrastructuur instrumenteel is om überhaupt enige vorm van rijkdom te kunnen vergaren. En wanneer dat dan gelukt is, vooral heel hard afgeven op diezelfde sociale infrastructuur. Ja, big-brain hersengymnastiek _O_ .

Nee grapje natuurlijk: rijk word je door hard te werken. Dat verklaart ook meteen waarom die Spanjaarden die allemaal te laat komen niet even rijk zijn.

[ Bericht 28% gewijzigd door Isdatzo op 26-04-2024 23:35:23 ]
Huilen dan.
pi_213338141
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 april 2024 23:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Tering, wat ben ik blij dat jij ver weg zit.
Woon ook gewoon nog in Nederland hoor, als je mn eerdere berichten had gelezen had je dat geweten, maar ik accepteer het niet als iemand mij voor van alles en nog wat uitmaakt, en zeker als het iemand is die zelf exact is wat die anderen verwijt.
Dan ga ik er vol in, want wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
pi_213338177
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2024 23:27 schreef Isdatzo het volgende:
Maar heel goed dat we nu weten dat het heel prettig leven is in een land wanneer je vergeleken met de lokale bevolking rijk bent. Dat had ik echt niet verwacht

Behoorlijk lachwekkend ook dat iemand die anderen uitdaagt een IQ-test te doen klaarblijkelijk niet inziet hoe een sociale infrastructuur instrumenteel is om überhaupt enige vorm van rijkdom te kunnen vergaren. En wanneer dat dan gelukt is, vooral heel hard afgeven op diezelfde sociale infrastructuur. Ja, big-brain hersengymnastiek _O_ .

Nee grapje natuurlijk: rijk word je door hard te werken. Dat verklaart ook meteen waarom die Spanjaarden die allemaal te laat komen niet even rijk zijn.
Ik mag hopen dat dat laatste een grapje is, want het haalt de rest (het begin) van je betoog volledig onderuit.

Overigens jammer dat je de opmerking “IQ test” niet doorziet want, die maak ik natuurlijk sarcastisch, als iemand op een forum een ander persoon (mij in dit geval) een domme pipo noemt, laten we dat dan meteen doortrekken “kom een IQ test doen dan”. Daar heb je je antwoord dan ook. Als je mij allerlei ordinaire verwijten toe , krijg je er simpele terug.

[ Bericht 13% gewijzigd door Eagles89 op 27-04-2024 00:15:38 ]
  Moderator zaterdag 27 april 2024 @ 00:11:23 #232
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_213338205
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2024 23:59 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Woon ook gewoon nog in Nederland hoor
Oh, dus mijn 1e vermoeden dat je dit allemaal zit te tikken vanuit je zolderkamer in Zoetermeer klopte gewoon :D

pi_213338279
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 april 2024 00:11 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Oh, dus mijn 1e vermoeden dat je dit allemaal zit te tikken vanuit je zolderkamer in Zoetermeer klopte gewoon :D

[ afbeelding ]
Sommigen werken keihard in twee landen om hun ideaal te kunnen verwezenlijken, hebben het niet kado gekregen, en zullen daarom drie extra stappen moeten zetten om toch hun doel te bereiken, maar ik zal je eerlijk zijn, eigenlijk wil ik op jou niet meer reageren, mensen zoals jij zijn er uberhaupt deels de oorzaak van dat ik (en velen met mij) zich ergens anders wilden vestigen. Voor mij was de (niet westerse) massa immigratie in Nederland een hele belangrijke reden, iets wat jij je hele leven hebt gesteund door op partijen te stemmen die dat hebben, en nog steeds, blijven faciliteren, (even eenvoudig aan je reacties te zien) en zelf vertrek je omdat “het toch wel erg druk wordt”. Dat is echt zo hypocriet, en dan óók nog een complete post vol oordelen over iemand te plaatsen die vertrok uit Nederland juist vanwege de redenen die jij steunde, en aan je posts te zien nog steeds steunt, en dat bericht plaats je dan lekker vanuit Spanje omdat “de Randstad toch wel erg druk werd”. Daar sla ik echt volledig van op tilt. Er zijn honderdduizenden autochtone Nederlanders, 20ers, 30ers, en ik ken er zelf genoeg, die geen woning kunnen vinden zowel in de sociale, particuliere huur en koopwoningen, en hun toekomst in Nederland vooral daarom niet meer zien zitten vanwege het open grenzen beleid wat mensen zoals jij (en gezien de reacties hier zitten er nog genoeg anderen ook) steunde, en daarom ben ik klaar met jou, en jij met ook mij dus dat is helemaal prima, dus laten we elkaar voortaan lekker negeren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Eagles89 op 27-04-2024 01:07:31 ]
pi_213338940
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 00:24 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Sommigen werken keihard in twee landen om hun ideaal te kunnen verwezenlijken, hebben het niet kado gekregen, en zullen daarom drie extra stappen moeten zetten om toch hun doel te bereiken, maar ik zal je eerlijk zijn, eigenlijk wil ik op jou niet meer reageren, mensen zoals jij zijn er uberhaupt deels de oorzaak van dat ik (en velen met mij) zich ergens anders wilden vestigen. Voor mij was de (niet westerse) massa immigratie in Nederland een hele belangrijke reden, iets wat jij je hele leven hebt gesteund door op partijen te stemmen die dat hebben, en nog steeds, blijven faciliteren, (even eenvoudig aan je reacties te zien) en zelf vertrek je omdat “het toch wel erg druk wordt”. Dat is echt zo hypocriet, en dan óók nog een complete post vol oordelen over iemand te plaatsen die vertrok uit Nederland juist vanwege de redenen die jij steunde, en aan je posts te zien nog steeds steunt, en dat bericht plaats je dan lekker vanuit Spanje omdat “de Randstad toch wel erg druk werd”. Daar sla ik echt volledig van op tilt. Er zijn honderdduizenden autochtone Nederlanders, 20ers, 30ers, en ik ken er zelf genoeg, die geen woning kunnen vinden zowel in de sociale, particuliere huur en koopwoningen, en hun toekomst in Nederland vooral daarom niet meer zien zitten vanwege het open grenzen beleid wat mensen zoals jij (en gezien de reacties hier zitten er nog genoeg anderen ook) steunde, en daarom ben ik klaar met jou, en jij met ook mij dus dat is helemaal prima, dus laten we elkaar voortaan lekker negeren.
Enorm afgeven op Nederland maar wel ervan profiteren omdat je niet zonder kunt bijzonder wel.
Schijnbaar toch niet zo'n walhalla dat Spanje.
No bitch to me
  zaterdag 27 april 2024 @ 08:53:23 #235
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213339279
quote:

[..]
Woon ook gewoon nog in Nederland hoor,
Wat doe je hier nog? Het is hier toch zo verschrikkelijk.
Huilen dan.
  zaterdag 27 april 2024 @ 08:55:18 #236
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_213339295
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 00:24 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Mooi ook dat je links overal de schuld van geeft, maar het feit is dat rechts (waar jij waarschijnlijk dan op hebt gestemd) daar een stuk meer verantwoordelijkheid voor heeft gehad in de afgelopen 20+ jaar is dan wel weer bijzonder. _O-
pi_213339498
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 april 2024 08:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat doe je hier nog? Het is hier toch zo verschrikkelijk.
Ik lees net in het andere topic dat hij maar 2,5 maand per jaar woont in Spanje :') dat is toch gewoon een lange vakantie dan heb je echt geen idee wat het is om daar te wonen en werken. Maar wel andere de les lezen en doen of je alle wijsheid in pacht hebt...
No bitch to me
pi_213339800
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 09:19 schreef TornadoDK het volgende:
Ik lees net in het andere topic dat hij maar 2,5 maand per jaar woont in Spanje :') dat is toch gewoon een lange vakantie dan heb je echt geen idee wat het is om daar te wonen en werken. Maar wel andere de les lezen en doen of je alle wijsheid in pacht hebt...
En dan woont hij ook nog in een enclave met allemaal andere Nederlanders. Lekker een paar weken paar jaar op het terras van je vakantiehuis met je bruingebrande landgenoten klagen over gelukszoekers die alle woonruimte opeisen. Hoeveel boter op je hoofd kun je hebben? Als Spanje het immigratiebeleid zou hebben dat zij in Nederland willen, zouden ze het land nooit in zijn gekomen.

Dit is gewoon de Hollandse versie van de Britse pensionado's die voor Brexit hebben gestemd.
pi_213339868
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 april 2024 09:53 schreef chibibo het volgende:

[..]
En dan woont hij ook nog in een enclave met allemaal andere Nederlanders. Lekker een paar weken paar jaar op het terras van je vakantiehuis met je bruingebrande landgenoten klagen over gelukszoekers die alle woonruimte opeisen. Hoeveel boter op je hoofd kun je hebben? Als Spanje het immigratiebeleid zou hebben dat zij in Nederland willen, zouden ze het land nooit in zijn gekomen.

Dit is gewoon de Hollandse versie van de Britse pensionado's die voor Brexit hebben gestemd.
Klinkt wel lekker eigenlijk. :@
Vakman pur sang
pi_213339926
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 09:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Klinkt wel lekker eigenlijk. :@
Ja, het is net Fok!.. beetje klagen _O_ .
pi_213339981
Wat een dwazen dolen hier rond ongelofelijk, ik dacht dat dit topic voor ondernemende doeners was, jullie hebben echt geen idee waar jullie over praten, en ik kan me echt nul voorstelling maken dat van de mensen die hier reageren ook maar iemand daadwerkelijk de stap van verhuizing naar het buitenland heeft gemaakt. En ik begrijp nu dat dit helemaal geen sub forum van FOK is voor vertrekkende Nederlanders, maar een sub forum van FOK voor Nederlanders in Nederland die hun mening willen geven over geëmigreerde Nederlanders.
Als jullie bij jullie reactie vermelden waar jullie destijds naartoe zijn verhuisd, welke vreemde taal jullie hebben geleerd en welke dingen jullie allemaal hebben meegemaakt daar, dan zou ik meer respect voor de meningen kunnen hebben, maar ik heb echt heel sterk het vermoeden dat van de mensen hier allemaal reageren er misschien een enkeling daadwerkelijk ervaring heeft met een echte emigratie. Ik heb zoveel mensen gesproken in de afgelopen jaren met ervaringen, en allemaal reageerden ze op een totaal andere manier dan hier, wat mijn vermoeden dusdanig sterk maakt dat er hier bijna geen mensen reageren die ooit zijn geëmigreerd, want dan reageer je op een totaal andere manier.

Daarmee laat ik het, ik wens de originele topicstarter veel succes en hoop dat die zn bestemming gevonden heeft. Mij zie je hier niet meer, ik heb nog nooit zulke reacties gehad in alle jaren dat ik met mensen sprak over hun eigen emigratie en ervaringen, sinds de tijd dat ik voor werk in Amerika woonde, in Spanje, en in Nederland met mensen die naar Nederland waren geëmigreerd , mensen met die ervaringen reageren niet zo, ik heb ze althans nog nooit gesproken. Wat een verspilling van tijd, jammer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eagles89 op 27-04-2024 10:16:43 ]
pi_213340074
Ja eng he andere meningen tuurlijk hoor je geen tegengas van gelijkgestemde. Ik vind het afgeven op het land wat je alles heeft gebracht (en in jouw geval nog steeds brengt) zo treurig.

Zelf woon ik al jaren in Griekenland. Ik heb het hier prima naar mijn zin hoor maar net als in Nederland (en ieder ander land)zijn ook hier dingen die gewoon minder zijn. Ieder land heeft zijn voor- en nadelen. Maar ik vind het zo treurig als mensen alleen maar afgegeven op hun geboorteland en net doen of in hun nieuwe land alles alleen maar geweldig is.
No bitch to me
pi_213340166
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 10:23 schreef TornadoDK het volgende:
Maar ik vind het zo treurig als mensen alleen maar afgegeven op hun geboorteland en net doen of in hun nieuwe land alles alleen maar geweldig is.
Daarom komt er van de Nederlandse emigranten per jaar 25.000 mensen weer terug naar het geboorteland.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Miss 200.000.000! zaterdag 27 april 2024 @ 10:38:34 #244
367000 roos94
pi_213340197
Laatste bezoek135 dagen, 10 uur
pi_213340219
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 10:10 schreef Eagles89 het volgende:
Wat een dwazen dolen hier rond ongelofelijk, ik dacht dat dit topic voor ondernemende doeners was, jullie hebben echt geen idee waar jullie over praten, en ik kan me echt nul voorstelling maken dat van de mensen die hier reageren ook maar iemand daadwerkelijk de stap van verhuizing naar het buitenland heeft gemaakt. En ik begrijp nu dat dit helemaal geen sub forum van FOK is voor vertrekkende Nederlanders, maar een sub forum van FOK voor Nederlanders in Nederland die hun mening willen geven over geëmigreerde Nederlanders.
Ik woon inmiddels meer dan 15 jaar in het buitenland. Om het in perspectief te schetsen: dat zijn meer dan 180 maanden, tegenover de 30 maanden die jij in Spanje hebt doorgebracht.

Hoewel ik mezelf er niet onder schaar, ken ik een behoorlijk aantal 'ondernemende doeners'. Die hebben in ieder geval één eigenschap gemeen: het zijn geen jankzakken.
pi_213340268
Oh, en van alle expats en emigranten die ik in de loop der jaren heb leren kennen en gesproken, heb ik er nog nooit een horen zeuren hoe slecht het allemaal is in zijn of haar thuisland. Dat is meer iets voor de emigratiebeurs.
pi_213340412
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 09:28 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Je maakt een aantal goede punten en geeft een aantal goede adviezen, maar naar je eigen situatie en die van de mensen om je heen kijk je niet met dezelfde kritische blik als naar anderen. Netto betalers die in Nederland eerst hun schaapjes op het droge gekregen hebben en daarna in Spanje gaan genieten van hun vermogen hebben ook gewoon flink geprofiteerd van de Nederlandse samenleving.

Nederland heeft een geweldig investeringsklimaat en ook dat is in ieder geval ten dele te wijten aan de hoge belastingdruk. Het feit dat scholing hier betaalbaar is, dat de gezondheidszorg goed geregeld is en dat er een goed vangnet is, wat bijvoorbeeld ook de opkomst van flexibere arbeid, grotendeels in het voordeel van werkgevers, gestimuleerd heeft. Bovendien zijn er zat landen waar een groter deel van de zorg voor de werknemer (in bijvoorbeeld pensioensopbouw of zorgverzekering) op het bordje van de werkgever komt en je op dat vlak hogere kosten maakt om competitief te blijven. En het risico op wanbetalingen ligt hier ook relatief laag.

Dus ja, jullie doen wel gewoon hetzelfde als Turken en Syriërs doen. Jullie nemen van een land wat jullie uitkomt, om zo je eigen leven beter te maken. Helemaal prima wat mij betreft, maar naast niet te veel afgeven op die landen vind ik enig besef dat je ook maar een eigen vorm van gelukszoeker bent wel gepast.
Er zit een heel groot verschil tussen iemand uit Afrika of Midden-Oosten die naar Nederland komt of een Nederlander die naar Spanje verhuisd als het om geluk gaat. De Nederlander gaat naar Spanje vanwege het betere sociale klimaat en de relaxter maatschappij.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 02:03 schreef Eagles89 het volgende:
Ik heb al 12 jaar een huis in Spanje tussen Alicante en Valencia, zorg is er fantastisch beter dan in Nederland MITS je je goed verzekerd. Ik ben het 99% met je eens en voor mij ook de reden destijds in het buitenland iets te kopen. Je hebt waar ik gekocht heb een hele grote groep Nederlanders die allemaal hetzelfde als wij denken, de enorme groei van de Islam in Nederland zat zijn, de ongelofelijke hoeveelheid regeltjes en drukte, de belastingen die met de dag stijgen, de boetes om de meest debiele dingen, overal chagrijnige mensen tegenkomen, de verloedering van mensen en de viezigheid op straat, groepen jongeren overal die rondhangen en je met hun scooters omver rijden.
In Spanje heb je ook islam, immigranten, hoge vasten lasten (voor een Spanjaard dan), boetes voor debiele dingen. Daarnaast is Alicante gewoon kut. Teveel toeristen.
quote:
Spanje Spanje Spanje!!! Het is het paradijs, maar je moet er niet op zoek gaan naar standaard werk, het beste is thuiswerk of accepteren dat je een stuk minder gaat verdienen en de taal snel zult moeten leren. Ook moet je accepteren dat je je aanpast aan de nieuwe cultuur en niet volledig als Nederlander blijft denken. Mensen komen allemaal te laat, of zelfs een dag later, zijn nooit gehaast en Nederlandse directheid of onbeleefd zijn is echt een enorme no go.
In sociale kringen komen mensen altijd later dan afgesproken maar dan hangt er vanaf je begrepen hebt. "kom maar om *tijd* of "kom maar vanaf *tijd*. In het zakelijk leven is het gewoon een nogo om te laat te komen. Daarnaast kunnen Spanjaarden enorm direct zijn maar het is net hoe je het verwoord. IN de grote steden met internationale bedrijven ervaar je ook gewoon hoge werkdruk.
quote:
Maar ik zeg het tegen iedereen: Spanje is absoluut het beste land in de EU om te wonen als je van een warmer klimaat houdt natuurlijk. De taal is niet heel moeilijk, het is er goedkoop, vanaf midden Spanje en zuidelijker in de winter ook warm genoeg,
Mee eens totdat het zomer wordt en het kwik naar 45 graden stijgt.
quote:
en de huizen zijn er nog te betalen.
Nog wel. ALthans voor jou. Voor een Spanjaard is het een stukje duurder.
quote:
Ook is er heel veel zandstrand overal, wat andere landen zoals Portugal en Italië ook wel hebben, maar die huizenprijzen liggen veel hoger(!).
Het hangt er vanaf waar je gaat wonen. De huizenprijzen tussen Spanje en Italie verschilt gemiddeld niet zoveel.
quote:
Griekenland is een optie, maar verder weg, minder bereikbaar met de auto,
Veel plekken in Spanje of Italie zijn ook minder bereikbaar zelfs met de auto.
quote:
veel minder grote Nederlandse gemeenschap en de taal is veeel moeilijker te leren.
Als ik ga emigreren en iets niet wil zijn op groteren schaal andere Nederlanders tegenkomen. Als ik op vakantie ben erger ik mij al als ik Nederlanders tegenkom met hun geklaag over alles wat anders is in het vakantieland waar ze zijn met hun onopgevoede kinderen.
quote:
Inmiddels is Spanje ook enorm booming onder emigrerende Nederlanders, wat absoluut een plus is in mijn ogen, een klusjesman, een familie lid, een oude kennis of vriend, inmiddels kent iedereen die ik in Nederland spreek wel iemand in de streek waar ik destijds mijn huis kocht en dat geeft je echt een kickstart na je emigratie.
Mijn vrouw heeft een Spaanse vriendin. Nog beter.
quote:
Heel ordinair gezegd: voor de netto ontvangers en inkomens onder de 35,000 per jaar: blijf in Nederland en ga als je dat kunt een paar keer per jaar lekker op vakantie naar een mooi ver land. Voor de anderen: vertrek vandaag liever dan morgen naar de kust in midden/zuid Spanje, want het gaat echt de beste beslissing van je leven zijn. De levenskwaliteit in Spanje is ZOVEEL beter, dat realiseren heel veel mensen zich pas als ze er wat langer verblijven.
Spanje heeft ook zijn problemen waar als je immigrant last van gaat krijgen. Net als Italië. Leuk als vakantieland maar als je er gaat wonen kom je er vanzelf achter hoe groot de economische problemen zijn

[ Bericht 27% gewijzigd door HSG op 27-04-2024 11:10:54 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_213342602
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 10:23 schreef TornadoDK het volgende:
Ja eng he andere meningen tuurlijk hoor je geen tegengas van gelijkgestemde. Ik vind het afgeven op het land wat je alles heeft gebracht (en in jouw geval nog steeds brengt) zo treurig.

Zelf woon ik al jaren in Griekenland. Ik heb het hier prima naar mijn zin hoor maar net als in Nederland (en ieder ander land)zijn ook hier dingen die gewoon minder zijn. Ieder land heeft zijn voor- en nadelen. Maar ik vind het zo treurig als mensen alleen maar afgegeven op hun geboorteland en net doen of in hun nieuwe land alles alleen maar geweldig is.
Als je eerdere berichten van me had gelezen had je gezien dat ik niet alleen afgeef, ik adviseerde de originele topicstarter zelfs om in Nederland te blijven, met name vanwege de uitstekende solidaire verzorging staat die NL is. Maar die zie ik hier al heel lang niet meer dus of hij is inmiddels geëmigreerd naar een gebied zonder internet of hij heeft het opgegeven of iets anders. Op hem reageerde ik ook oorspronkelijk, de anderen heb ik in eerste instantie nooit op gereageerd.

De andere laatste reacties ben ik het ook mee eens, van mensen die al lang in het buitenland wonen, en zeggen dat Nederland ook genoeg te bieden heeft, dat is precies wat ik in mijn eerdere berichten een paar paginas terug ook zeg.
pi_213342714
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 02:03 schreef Eagles89 het volgende:
(...) de enorme groei van de Islam in Nederland zat zijn (..)
Volgens het CBS is er geen sprake van groei van het aantal moslims.
"In 2007/2008 is het aantal moslims berekend op 825 duizend, zo’n 6 procent van de bevolking. Deze omvang heeft hun aantal tot vandaag steeds gehad."
[ afbeelding ]

[ Bericht 5% gewijzigd door Bladergroen op 27-04-2024 13:17:08 ]
pi_213342891
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 10:10 schreef Eagles89 het volgende:
Wat een dwazen dolen hier rond ongelofelijk, ik dacht dat dit topic voor ondernemende doeners was, jullie hebben echt geen idee waar jullie over praten, en ik kan me echt nul voorstelling maken dat van de mensen die hier reageren ook maar iemand daadwerkelijk de stap van verhuizing naar het buitenland heeft gemaakt.
Ik woon inmiddels vier jaar in Portugal ;) .
pi_213343187
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 13:07 schreef Bladergroen het volgende:

[..]
"In 2007/2008 is het aantal moslims berekend op 825 duizend, zo’n 6 procent van de bevolking. Deze omvang heeft hun aantal tot vandaag steeds gehad."
[ afbeelding ]

De bevolking is in die periode wel gegroeid met 1,4 miljoen, van ongeveer 16,3 miljoen naar 17,7 miljoen mensen. Dan is bij een gelijkblijvend percentage het aantal moslims ook toegenomen met ongeveer 75.000, terwijl het aantal overige religies natuurlijk sterk gedaald is in Nederland. Verder zou je ook kunnen veronderstellen dat moslims gemiddeld jonger zijn.

Aangezien de data worden vergaard met steekproeven, vraag ik me wel af in hoeverre kinderen daarin zijn meegenomen en of moslims door die steekproeven net zo goed bereikt worden als niet-moslims, zeker als ze geen Nederlands spreken.

Maar ik vind elke nieuwe moslim die er nu nog bij komt sowieso een teveel. Bovendien concentreren ze zich vaak in de Randstad, waardoor er in de grote steden een veel hoger percentage moslims is.
Mja
pi_213343612
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 13:07 schreef Bladergroen het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Daar geloof ik dan ook weer niks van.
Naar mijn weten groeit die groep.

1,2 miljoen nu, en 1,5 miljoen straks maar dat is zonder migratie meegeteld

https://www.volkskrant.nl(...)r-migratie~b9db8904/

[ Bericht 14% gewijzigd door Lospedrosa op 27-04-2024 15:07:29 ]
Vakman pur sang
pi_213343719
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 14:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik wilde net zeggen, van deze cijfers klopt echt helemaal niets, waarschijnlijk goochelen ze door alleen bepaalde leeftijdsgroepen mee te nemen, of te turven buiten de Randstad, geen idee, maar iedereen met gezond verstand kan wel begrijpen dat die cijfers nooit kunnen kloppen. In de grote steden waar ik vandaan kom is sowieso al meer dan de helft allochtoon, mag ik me als autochtone Nederlander die opgroeide in een totaal andere samenleving dan nu, dan uitspreken?
pi_213343778
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 13:19 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik woon inmiddels vier jaar in Portugal ;) .
Gefeliciteerd. 👍
pi_213343799
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 14:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

1,2 miljoen nu, en 1,5 miljoen straks maar dat is zonder migratie meegeteld

https://www.volkskrant.nl(...)r-migratie~b9db8904/
Deze cijfers lijken me al iets realistischer, al denk ik nog steeds te laag, bovendien groeien ze snel terwijl de autochtonen krimpen , een hefboom effect.
Immigratie is voor het grootste deel niet Westers trouwens, en die zijn voor het grootste deel moslim.
pi_213343836
quote:

[..]
Woon ook gewoon nog in Nederland hoor, als je mn eerdere berichten had gelezen had je dat geweten, maar ik accepteer het niet als iemand mij voor van alles en nog wat uitmaakt, en zeker als het iemand is die zelf exact is wat die anderen verwijt.
Dan ga ik er vol in, want wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
kom vechten dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')