abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213343187
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 13:07 schreef Bladergroen het volgende:

[..]
Volgens het CBS is er geen sprake van groei van het aantal moslims.
"In 2007/2008 is het aantal moslims berekend op 825 duizend, zo’n 6 procent van de bevolking. Deze omvang heeft hun aantal tot vandaag steeds gehad."
[ afbeelding ]

De bevolking is in die periode wel gegroeid met 1,4 miljoen, van ongeveer 16,3 miljoen naar 17,7 miljoen mensen. Dan is bij een gelijkblijvend percentage het aantal moslims ook toegenomen met ongeveer 75.000, terwijl het aantal overige religies natuurlijk sterk gedaald is in Nederland. Verder zou je ook kunnen veronderstellen dat moslims gemiddeld jonger zijn.

Aangezien de data worden vergaard met steekproeven, vraag ik me wel af in hoeverre kinderen daarin zijn meegenomen en of moslims door die steekproeven net zo goed bereikt worden als niet-moslims, zeker als ze geen Nederlands spreken.

Maar ik vind elke nieuwe moslim die er nu nog bij komt sowieso een teveel. Bovendien concentreren ze zich vaak in de Randstad, waardoor er in de grote steden een veel hoger percentage moslims is.
Mja
pi_213343612
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 13:07 schreef Bladergroen het volgende:

[..]
Volgens het CBS is er geen sprake van groei van het aantal moslims.
"In 2007/2008 is het aantal moslims berekend op 825 duizend, zo’n 6 procent van de bevolking. Deze omvang heeft hun aantal tot vandaag steeds gehad."
[ afbeelding ]

Daar geloof ik dan ook weer niks van.
Naar mijn weten groeit die groep.

1,2 miljoen nu, en 1,5 miljoen straks maar dat is zonder migratie meegeteld

https://www.volkskrant.nl(...)r-migratie~b9db8904/

[ Bericht 14% gewijzigd door Lospedrosa op 27-04-2024 15:07:29 ]
Vakman pur sang
pi_213343719
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 14:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik wilde net zeggen, van deze cijfers klopt echt helemaal niets, waarschijnlijk goochelen ze door alleen bepaalde leeftijdsgroepen mee te nemen, of te turven buiten de Randstad, geen idee, maar iedereen met gezond verstand kan wel begrijpen dat die cijfers nooit kunnen kloppen. In de grote steden waar ik vandaan kom is sowieso al meer dan de helft allochtoon, mag ik me als autochtone Nederlander die opgroeide in een totaal andere samenleving dan nu, dan uitspreken?
pi_213343778
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 13:19 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik woon inmiddels vier jaar in Portugal ;) .
Gefeliciteerd. 👍
pi_213343799
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2024 14:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

1,2 miljoen nu, en 1,5 miljoen straks maar dat is zonder migratie meegeteld

https://www.volkskrant.nl(...)r-migratie~b9db8904/
Deze cijfers lijken me al iets realistischer, al denk ik nog steeds te laag, bovendien groeien ze snel terwijl de autochtonen krimpen , een hefboom effect.
Immigratie is voor het grootste deel niet Westers trouwens, en die zijn voor het grootste deel moslim.
pi_213343836
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2024 23:59 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Woon ook gewoon nog in Nederland hoor, als je mn eerdere berichten had gelezen had je dat geweten, maar ik accepteer het niet als iemand mij voor van alles en nog wat uitmaakt, en zeker als het iemand is die zelf exact is wat die anderen verwijt.
Dan ga ik er vol in, want wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
kom vechten dan
pi_213343858
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 15:19 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Deze cijfers lijken me al iets realistischer, al denk ik nog steeds te laag, bovendien groeien ze snel terwijl de autochtonen krimpen , een hefboom effect.
Immigratie is voor het grootste deel niet Westers trouwens, en die zijn voor het grootste deel moslim.
18 miljoen nu waarvan 13 miljoen autochtone Nederlanders .

Waar bestaat de 5 miljoen club uit?
Vakman pur sang
  zaterdag 27 april 2024 @ 15:44:41 #258
306296 angels_on_the_sideline
Wat doe je hier. Ga weg.
pi_213343949
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 15:05 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ik wilde net zeggen, van deze cijfers klopt echt helemaal niets, waarschijnlijk goochelen ze door alleen bepaalde leeftijdsgroepen mee te nemen, of te turven buiten de Randstad, geen idee, maar iedereen met gezond verstand kan wel begrijpen dat die cijfers nooit kunnen kloppen. In de grote steden waar ik vandaan kom is sowieso al meer dan de helft allochtoon, mag ik me als autochtone Nederlander die opgroeide in een totaal andere samenleving dan nu, dan uitspreken?
LOL deze guy heeft een keer klappen gehad van een marokkaan en is nu nog steeds viesmad
pi_213367397
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:09 schreef TAmaru het volgende:

[..]

In vrijwel alle landen ter wereld werkt het zo, behalve in Europa. Daar kom je gewoon binnen varen in een of ander gammel bootje en vraag je asiel aan en 5 jaar later heb je een paspoort, uitkering, een huurwoning en nog extra geld ook omdat de IND te langzaam heeft gewerkt bij je aanvraag.

Wij hebben onze cultuur en welvaart in de uitverkoop gedaan, nee sterker nog, we hebben ze weggegeven. Nederland heeft een gigantisch groot probleem waarvan de contouren nu zichtbaar worden, maar dat over 20, 30 jaar zijn piek zal bereiken. Alles komt over een aantal decennia in de knel in Nederland. Wonen, veiligheid, zorg, energie. Nederland zal een onbewoonbaar land worden. De cultuur zal veranderen. Al die meisjes die nu op de A10 om het klimaat staan te drammen, moeten dan ook gewoon een hoofddoekje op.
Hou toch op met dit racistische gedoe zeg :r

Nee, mensen krijgen niet zo maar een NL paspoort. Er worden genoeg het land uitgetrapt. En moeten er genoeg voor doen.

En de Nederlandse cultuur wordt weggegeven? Wat een onzin man.

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2024 02:10 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
100% eens. Onverklaarbaar waarom zelfs nu overal in de samenleving te zien is dat het misgaat, er nog steeds iedere(!) dag ~1000 levenslange netto ontvangers op de stoep staan in Ter Apel. En dan zeggen ze “internationale verdragen” maar tijdens corona kon het hele land maanden op slot en kon je in sommige landen in Europa zelfs je huis niet eens meer uit. Daarnaast hebben er tientallen landen in Europa te maken met die verdragen en is Nederland verreweg het grootste slachtoffer. Het is echt gewoon bewust wat er gebeurt, als het écht van hogerhand niet gewenst is, dan was het allang geregeld, maar dit absurde open grenzen beleid + een soort levenslang sinterklaasje spelen voor die nieuwkomers is gewoon moedwillig beleid. Er wordt sowieso een kleine groep mensen met macht, heel erg rijk van, wat al een van de motieven kan zijn. Maar ook het linkse ideaal van de hele wereld willen helpen uit een soort misplaatst superioriteitsgevoel mag niet worden vergeten.
Nog zo'n racist die zelf wel half in een ander land wil wonen.

Nederland haalt relatief weinig asielzoekers binnen. We hebben hier bijna geen last van asielzoekers. Dus wat jij loopt te verkondigen is gwn onzin.

En ja er zijn internationale verdragen en daar hoor je je aan te houden.

En dan ook nog komen met rare complot onzin alsof alles van hogerhand komt. Hou op zeg.

Dat ik dit soort onzin zou lezen in KAA. Ongelofelijk.
Een subforum van NL-ers in het buitenland vol racisten. Hoe krom.
pi_213367479
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 17:37 schreef dick_laurent het volgende:

Beginnend met zeggen dat er in NL troep op straat ligt. Ik lachte me kapot bij het lezen daarvan... tio, en serio?? Heb je hier om je heen gekeken hoe bizar veel plastic zooi, bouwafval en kapot glas en ga zo maar door overal in de natuur en op straat zwerft? Nederland is echt een schoon walhalla vergeleken met hier hoor. En nee ik praat niet eens dan alleen over mijn eigen stadje, ik zie dit overal in de gehele costa blanca zuid terug.
Eens. En ik denk vergeleken met 99% van de hele wereld.
Spanje is echt smerig. Overal troep. Stoep wordt totaal niet onderhouden en is so stoffig.

Helaas zijn er veel jongelui in NL die geen respect meer tonen en overal alles dumpen, maar NL is nog altijd netjes vergeleken met een Spanje.

quote:
Dan "het is er goedkoop". Ook zo'n mooie. Jah, "goedkoop" idd maybe als je op een NL salaris leeft.
Op een Spaans netto salaris van zeg, 1350 euro per maand (en ja, dat is vrij normaal hier) wens ik je veel succes na aftrek van al je vaste lasten, die echt niet zóveel lager zijn als in Nederland. Geen vetpot wat er dan onderaan de streep overblijft hoor :N
Met een NL salaris leef je als koning in Spanje, absoluut.
Zelfs parttime NL salaris kun je in een Barcelona prima leven. Dat kun je in NL niet voorstellen.

Maar een Spaans salaris is echt dramatisch. De lagere functies waar ik wel voor in aanmerking kwam waren met 40 uur lager, en ruim ook, dan mijn NL loon met 24 uur.

quote:
"Nederlandse directheid is hier een no-go". Ehm, ga je uberhaupt om met Spanjaarden? Die zijn zelf namelijk net zo direct is mijn ervaring. Ik vind de meeste gewoon leuk en kan met ze lachen. Maar ze zijn echt niet op hun mond gevallen en lekker to the point met ze communiceren gaat vaak het beste merk ik.
Regio denk ik. Nederlandse directheid kunnen ze nergens waarderen, in sommige situaties mss (zakelijk bv). Echter sociaal? In Spanje heb ik dat ook niet ervaren hoor. En andere landen ook nog nooit.

quote:
"Niemand komt hier op tijd, soms zelfs een dag later"
Ook weer zo'n standaard cliche opmerking die - in mijn ervaring de afgelopen 2 jaar- totaal niet klopt. De meeste afspraken die ik heb gehad met Spaanse mensen, van leveranciers en collega's tot bezorgdiensten, 99% is gewoon op het afgesproken moment daar, soms zelfs iets eerder al! Dus waar heb je het allemaal over :')
Klopt hoor.
Misschien wel iets strikter qua tijd, in de zien van 10 uur is 10 uur en geen 5 voor 10.
Waar Nederlanders nog wel eens vroeger willen zijn.
Maar dat kan ook regio zijn.

quote:
Voor de anderen die hier meelezen: Spanje is een te gek land en als je weg wilt uit Nederland omdat je een warmer zonniger klimaat wilt en een wat rustigere manier van leven (zolang je tenminste niet in een Madrid of Barcelona gaat wonen) dan is Spanje een hele mooie keuze.
Absoluut eens.
Overigens Madrid en Barcelona?
Ok, Madrid vind ik geen relaxt sfeertje hebben. Leuke stad sure.
Barcelona?
Ik kom van het Groningse platteland en ik vind Barcelona nog relaxter dan Nederland.
De hele sfeer daar is gwn zo veel gemoedelijker.

Owh en wonen is daar zo veel goedkoper, zelfs in Barcelona.
  dinsdag 30 april 2024 @ 06:39:27 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213368137
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2024 21:33 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Een gemiddeld rijtjeshuis in Nederland die je 25 jaar geleden kocht levert nu 5x zoveel op,
Ehm...
Mijn man kocht in 1999 een gemiddeld rijtjeshuis, dat kostte 400.000 gulden, dat is ¤ 181.512... volgens jou zou dat nu dus ¤ 907.560 waard zijn? :D _O-

Sorry hoor, maar je hebt duidelijk geen flauw idee.
Ik heb even op Funda voor je gekeken, want wij wonen er al 11 jaar niet meer, maar 2½ keer de 1999 prijs is een stuk realistischer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 30 april 2024 @ 07:30:24 #262
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_213368218
Mooi topic dit. Familie van me woont al 25 jaar in de omgeving van Torrevieja, andere familieleden gaan dit jaar. We komen dus wel minimaal jaarlijks in Spanje in zo'n Hollandse enclave (met ook veel Engelsen en Scandinaviërs). Leuk voor vakantie, maar wmb verschrikkelijk om te wonen. Alles boven op elkaar gebouwd, slechte kwaliteit, duur, vol met zure mensen, vooral senioren.

Het weer is er heerlijk en het eten goedkoop en goed. Er zullen vast wel dingen zijn die het de moeite waard maken, maar het is ook geen walhalla.

Persoonlijk, maar dat ben ik, zou ik dan veel liever naar Italië vertrekken. Veel minder enclaves, mooier land, beter eten, groener. Alleen is het qua regels kut geregeld en zijn de mensen echt Italiaans, moet je tegen kunnen.

De Algarve zou ik niet dood gevonden willen worden. Dat is net Spanje, maar dan duur en koud zeewater.
pi_213368812
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2024 07:30 schreef Kreator het volgende:
Mooi topic dit. Familie van me woont al 25 jaar in de omgeving van Torrevieja, andere familieleden gaan dit jaar. We komen dus wel minimaal jaarlijks in Spanje in zo'n Hollandse enclave (met ook veel Engelsen en Scandinaviërs). Leuk voor vakantie, maar wmb verschrikkelijk om te wonen. Alles boven op elkaar gebouwd, slechte kwaliteit, duur, vol met zure mensen, vooral senioren.

Het weer is er heerlijk en het eten goedkoop en goed. Er zullen vast wel dingen zijn die het de moeite waard maken, maar het is ook geen walhalla.

Persoonlijk, maar dat ben ik, zou ik dan veel liever naar Italië vertrekken. Veel minder enclaves, mooier land, beter eten, groener. Alleen is het qua regels kut geregeld en zijn de mensen echt Italiaans, moet je tegen kunnen.

De Algarve zou ik niet dood gevonden willen worden. Dat is net Spanje, maar dan duur en koud zeewater.
Ik snap die fascinatie nooit met in zee zwemmen, zout water, niet echt prettig. Voor het geld wat je in bijvoorbeeld de Algarve betaald kan je in het binnenland een grote woning kopen en er een overdekt zwembad bij laten bouwen (en dan hou je nog geld over).
  Moderator dinsdag 30 april 2024 @ 09:43:39 #264
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_213368966
quote:

Wij wonen niet heel ver van Torrevieja af en wat je zegt is op zich grotendeels waar. Zeker in Torrevieja, maar ook daar onder in Los Almendros en de omgeving van La Zenia is het hutjemutje en daar wilden wij dus ook niet tussen zitten.

Wij wonen zelf wel nog op (de rand van) een urbanisatie omdat we graag in de buurt willen wonen van faciliteiten/winkels en de bewoonde wereld (wij zijn nog verre van pensionado's :P )
Maar bij het zoeken naar ons huis hebben we ook gekeken naar de ligging en dat het in de buurt ook lag van natuur en rust, want daar houden wij ook van. Dat is dus gelukt want ik hoef nu letterlijk mijn straat uit te lopen en dan ben ik bij een groot park waar je uren kan wandelen en nauwelijks mensen tegen komt.

Tegelijkertijd zitten we op tien minuten rijden van het strand en ondanks dat ik ook wel begrijp wat @Managarm zegt, is onze ervaring tot nu toe dat het vrij briljant ook is om lekker dicht bij de zee te wonen.
Je kan vaak al ruim voor het drukke toeristenseizoen begint (eind mei/begin juni) hier zwemmen in de zee en dan zijn de stranden nog grotendeels leeg. Dan heb je gewoon echt direct - wij wel tenminste - zo'n vakantiegevoel, ondanks dat je hier gewoon woont.
Beetje dobberen op de golven, het horen van de zee.... het geeft een soort zen/rust gevoel wat ik persoonlijk enorm ontspannend vind. _O_

Over aantal jaar zou ik misschien wel wat meer het binnenland in willen, groter huis met meer grond en nog meer rust. Maar voor nu hebben we wat mij betreft het beste van beide werelden hier.
pi_213369810
quote:

Nederlandse* enclave. Hollandse is geen ding, er wonen ook genoeg Nederlanders die geen Hollanders zijn.

Maar dan noem je ook wat he. Torrevieja, Benidorm en die hele regio is een waardeloze regio om te zijn.
Al die gepensioneerden die daar bij elkaar gaan wonen.
Alleen om te zeggen dat Spanje vreselijk is om te wonen vanwege 1 walgelijke Nederlandse regio slaat natuurlijk nergens op.

Ik zou zo'n regio ook als de pest vermijden omdat ik in het buitenland Nederlanders ook als de pest ga vermijden.
pi_213369842
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 09:20 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik snap die fascinatie nooit met in zee zwemmen, zout water, niet echt prettig. Voor het geld wat je in bijvoorbeeld de Algarve betaald kan je in het binnenland een grote woning kopen en er een overdekt zwembad bij laten bouwen (en dan hou je nog geld over).
Het gaat ook niet per se om zwemmen in de zee, voor mij althans.
Maar de hele sfeer en klimaat rondom de zee is gewoon veel en veel fijner dan in het binnenland wonen.
Misschien niet de beste voorbeelden, maar ik vergelijk zelf hierin altijd Madrid en Barcelona met elkaar.
Madrid voelt gewoon zo veel warmer (temp) en benauwder aan. Alles is daar zo ontzettend anders.
Barcelona is gewoon heerlijk ontspannend, tussen de wapperende palmbomen.

En ja ook vlakbij de zee kun je (in Spanje dan) relatief goedkoop wonen en leven.
  Moderator dinsdag 30 april 2024 @ 11:41:30 #267
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_213369988
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 11:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het gaat ook niet per se om zwemmen in de zee, voor mij althans.
Maar de hele sfeer en klimaat rondom de zee is gewoon veel en veel fijner dan in het binnenland wonen.
Misschien niet de beste voorbeelden, maar ik vergelijk zelf hierin altijd Madrid en Barcelona met elkaar.
Madrid voelt gewoon zo veel warmer (temp) en benauwder aan. Alles is daar zo ontzettend anders.
Barcelona is gewoon heerlijk ontspannend, tussen de wapperende palmbomen.

En ja ook vlakbij de zee kun je (in Spanje dan) relatief goedkoop wonen en leven.
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen vind ik door te zeggen dat de costa blanca walgelijk is omdat het vol zit met expats etc, maar dan wel Barcelona noemen als heerlijk ontspannend etc. Terwijl het daar net zo goed stikt van de expats/toeristen, plus het écht niet bepaald goedkoop is daar hoor.

Maar goed, ieder heeft zijn eigen voorkeur natuurlijk qua locaties en dat is prima :)
pi_213370129
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 april 2024 11:41 schreef dick_laurent het volgende:

Je spreekt jezelf wel een beetje tegen vind ik door te zeggen dat de costa blanca walgelijk is omdat het vol zit met expats etc, maar dan wel Barcelona noemen als heerlijk ontspannend etc. Terwijl het daar net zo goed stikt van de expats/toeristen, plus het écht niet bepaald goedkoop is daar hoor.

Maar goed, ieder heeft zijn eigen voorkeur natuurlijk qua locaties en dat is prima :)
Een Barcelona en de hele sfeer van de bewoners daar is heel anders dan de regio Torrevieja en Benidorm ;)

Ik zei er ook bij dat Barcelona in verhouding goedkoop is. Ik heb daar werk kunnen krijgen en voor woning gekeken. Voor laag in de 1.000 euro kun je daar prima wat krijgen. Dat is relatief gezien echt goedkoop.
Probleem is dat een Spaanse loon echt laag is.
pi_213370305
Ik reageer even alleen op de TS want vind zijn vraag toch best wel grappig.

Hij wil graag alle luxe van Nederland maar dan in het buitenland... nou succes daarmee, er zijn maar een paar landen die voldoen aan je wensen en dus wens ik je heel veel succes in een van de Scandinavische landen! :Y

Hihi...

Ik ga je niet helpen aangezien er geen land beter is dan Nederland, echter kun je ook een plekje zoeken in Nederland die wel leuk is en die zijn er zat, maar blijf vooral onder de rivieren want hier boven de rivieren is het leven nog best ok! *)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Official ESF Kreviewer dinsdag 30 april 2024 @ 12:22:36 #270
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_213370432
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 11:24 schreef bianconeri het volgende:
Nederlandse* enclave. Hollandse is geen ding, er wonen ook genoeg Nederlanders die geen Hollanders zijn.
Hollandse enclave. Frikandellen, kroketten en schreeuwende te bruine oude mensen uit Zoetermeer. Nederlandse enclave dekt de lading niet, dus niet bedankt voor het fout corrigeren van mijn bewuste woordkeuze.

quote:
Alleen om te zeggen dat Spanje vreselijk is om te wonen vanwege 1 walgelijke Nederlandse regio slaat natuurlijk nergens op.
Dat zeg ik dan ook nergens, je legt me nu woorden in de mond. Het is overigens wel meer dan 1 regio, het is een groot deel van de kustplaatsen aan de oostkant.
pi_213370550
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 april 2024 12:22 schreef Kreator het volgende:

Dat zeg ik dan ook nergens, je legt me nu woorden in de mond. Het is overigens wel meer dan 1 regio, het is een groot deel van de kustplaatsen aan de oostkant.
Ook dat is natuurlijk onzin.
De oostkust van Spanje is heel erg groot en in maar een relatief klein deel daarvan (zuid-oostelijk vooral) vind je echt Nederlandse enclaves).

Ja, in een stad als Valencia vind je bv ook wel veel Nederlanders. Maar dat is niet overgenomen door Nederlanders en voelt nog gewoon als Spanje. En vanaf daar noordelijker sowieso nog wel Spaans/Catalaans en niet Nederlands.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 30 april 2024 @ 12:57:39 #272
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_213370731
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 12:38 schreef bianconeri het volgende:
Ook dat is natuurlijk onzin.
Sorry, ik wist niet dat jij dé autoriteit op het gebied van Nederlandse emigranten in Spanje was. Vergeef me mijn algemeenheden. Ik ben maar een simpele Nederlander die af en toe op bezoek gaat bij familie in een Hollandse enclave. Ik kan niet op tegen een doctoraat in spaanse cultuur en huizendrift.

Dit soort argumenten als 'dat is onzin' zijn van een dusdanig hoog niveau, dat ik weer afdruip in dit topic. Nogmaals mea culpa.
pi_213370822
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2024 12:57 schreef Kreator het volgende:

[..]
Sorry, ik wist niet dat jij dé autoriteit op het gebied van Nederlandse emigranten in Spanje was. Vergeef me mijn algemeenheden. Ik ben maar een simpele Nederlander die af en toe op bezoek gaat bij familie in een Hollandse enclave. Ik kan niet op tegen een doctoraat in spaanse cultuur en huizendrift.

Dit soort argumenten als 'dat is onzin' zijn van een dusdanig hoog niveau, dat ik weer afdruip in dit topic. Nogmaals mea culpa.
Zegt iemand die zo arrogant gaat praten :') :') :')

Ach, als jij niet verder komt dan die Nederlandse enclave dan kun je het ook niet weten.
Is ook niet erg.
pi_213371211
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 23:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hou toch op met dit racistische gedoe zeg :r

Nee, mensen krijgen niet zo maar een NL paspoort. Er worden genoeg het land uitgetrapt. En moeten er genoeg voor doen.

En de Nederlandse cultuur wordt weggegeven? Wat een onzin man.
Het is gewoon een feit dat als we zo doorgaan dat Nederland dan een islamitisch land wordt. Geen idee of dat over 30, 50, 100 of 200 jaar is, maar het is gewoon een feit. De immigranten krijgen namelijk meer kinderen dan de autochtonen.

En waar jij vandaan haalt dat ik racistisch ben weet ik niet. Ik heb niets tegen mensen met een andere huidskleur, maar ik heb wel een probleem met een hoog aantal mensen van een andere botsende cultuur in ons land.
Mja
  Official ESF Kreviewer dinsdag 30 april 2024 @ 13:59:07 #275
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_213371279
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 13:52 schreef TAmaru het volgende:
Het is gewoon een feit dat als we zo doorgaan dat Nederland dan een islamitisch land wordt. Geen idee of dat over 30, 50, 100 of 200 jaar is, maar het is gewoon een feit. De immigranten krijgen namelijk meer kinderen dan de autochtonen.
Veel plezier in Spanje dan.

-edit- "het is gewoon een feit". Oja joh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')