Dank je! Ik ben al een aantal keer in Zweden geweest, maar nog nooit om op de motor te rijden. Wel om te schaatsen en om vrienden te bezoeken. Topland natuurlijk op erg veel vlakken.quote:Op maandag 13 november 2023 14:38 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Een mede-motorrijder, altijd goed! Zoals gezegd kom ik al jaren in het hoge noorden. Als je wat wil weten mag je me altijd even DM-en
De prijzen in Portugal aan de kust liggen hoger is denk ik wat je wilt zeggen, want in het binnenland zijn de prijzen stukken lager dan aan de kust. Daar koop je nog makkelijk een huis voor onder de 100.000 euro.quote:Op woensdag 24 april 2024 02:03 schreef Eagles89 het volgende:
Ook is er heel veel zandstrand overal, wat andere landen zoals Portugal en Italië ook wel hebben, maar die huizenprijzen liggen veel hoger(!).
Je maakt een aantal goede punten en geeft een aantal goede adviezen, maar naar je eigen situatie en die van de mensen om je heen kijk je niet met dezelfde kritische blik als naar anderen. Netto betalers die in Nederland eerst hun schaapjes op het droge gekregen hebben en daarna in Spanje gaan genieten van hun vermogen hebben ook gewoon flink geprofiteerd van de Nederlandse samenleving.quote:Op woensdag 24 april 2024 02:03 schreef Eagles89 het volgende:
Ik heb al 12 jaar een huis in Spanje tussen Alicante en Valencia, zorg is er fantastisch beter dan in Nederland MITS je je goed verzekerd. Ik ben het 99% met je eens en voor mij ook de reden destijds in het buitenland iets te kopen. Je hebt waar ik gekocht heb een hele grote groep Nederlanders die allemaal hetzelfde als wij denken, de enorme groei van de Islam in Nederland zat zijn, de ongelofelijke hoeveelheid regeltjes en drukte, de belastingen die met de dag stijgen, de boetes om de meest debiele dingen, overal chagrijnige mensen tegenkomen, de verloedering van mensen en de viezigheid op straat, groepen jongeren overal die rondhangen en je met hun scooters omver rijden. Spanje Spanje Spanje!!! Het is het paradijs, maar je moet er niet op zoek gaan naar standaard werk, het beste is thuiswerk of accepteren dat je een stuk minder gaat verdienen en de taal snel zult moeten leren. Ook moet je accepteren dat je je aanpast aan de nieuwe cultuur en niet volledig als Nederlander blijft denken. Mensen komen allemaal te laat, of zelfs een dag later, zijn nooit gehaast en Nederlandse directheid of onbeleefd zijn is echt een enorme no go.
Maar ik zeg het tegen iedereen: Spanje is absoluut het beste land in de EU om te wonen als je van een warmer klimaat houdt natuurlijk. De taal is niet heel moeilijk, het is er goedkoop, vanaf midden Spanje en zuidelijker in de winter ook warm genoeg, en de huizen zijn er nog te betalen. Ook is er heel veel zandstrand overal, wat andere landen zoals Portugal en Italië ook wel hebben, maar die huizenprijzen liggen veel hoger(!). Griekenland is een optie, maar verder weg, minder bereikbaar met de auto, veel minder grote Nederlandse gemeenschap en de taal is veeel moeilijker te leren. Inmiddels is Spanje ook enorm booming onder emigrerende Nederlanders, wat absoluut een plus is in mijn ogen, een klusjesman, een familie lid, een oude kennis of vriend, inmiddels kent iedereen die ik in Nederland spreek wel iemand in de streek waar ik destijds mijn huis kocht en dat geeft je echt een kickstart na je emigratie.
Helaas heb je een aandoening waardoor je 5000(!) euro per maand van de staat zult moeten krijgen, er zijn maar heel weinig landen die zoals Nederland zijn in jou specifieke geval. Zelf zou ik het dan niet weten, ik denk dat Nederland echt uniek is voor jou situatie, maar dit moet je gewoon echt goed uitzoeken, wie weet zijn er toch kansen.
Ik zou persoonlijk dan ook minder afgeven op Nederland trouwens, want het land heeft je ontzettend veel gegeven. Juist de extreem duurder wordende verzorgingsstaat is waar jij van hebt geprofiteerd en nog steeds dagelijks doet, en juist dat is een van de redenen dat Nederland de belastingdruk steeds hoger blijft opvoeren. Je kunt niet én enorm profiteren én afgeven op Nederland als een land wat (te) goed voor zijn burgers zorgt. Ook het feit dat je vriendin aast op een snelle verblijfsvergunning via Nederlandse wetgeving is exact de reden waardoor anderen hier ook massaal naartoe komen: we zijn veel en veel te laks in Nederland. Inmiddels dus de reden dat mijn hele straat en een groot deel van het dorp in Spanje bestaat uit vermogende (oud) ondernemers uit Nederland die Nederland hartstikke zat zijn geworden.
En voor mensen die zeggen: jullie doen precies hetzelfde als de Marokanen en Turken en Syriers of weet ik wie: jullie hebben echt geen idee waar jullie over praten. Dit zijn vaak extreem succesvolle Nederlandse netto betalers, waarvan zelfs de minder bedeelden die in Spanje zijn gaan wonen destijds in Nederland keihard werkten in de bouw, zorg, onderwijs. Jullie hebben echt geen idee wat er momenteel gaande is, het is een exodus van mensen uit Nederland die het hartstikke zat zijn en ja, deze mensen spreken allemaal een aardig woordje Spaans en deze mensen zijn bijna allemaal van onbesproken gedrag, de enige criminaliteit komt in de zomermaanden van oa Roemeense en Bulgaarse bendes die rondtrekken, maar ook dat valt best nog erg mee. Nogmaals; Spanje is echt HET land voor iemand die financieel zn zaakjes op orde heeft, als je een simpele baan zoekt in de productie of retail zonder eigen vermogen mee te nemen ben je kansloos of moet je een heel sober bestaan acepteren. Dan is mijn ogen Nederland een veel betere woonplaats.
Heel ordinair gezegd: voor de netto ontvangers en inkomens onder de 35,000 per jaar: blijf in Nederland en ga als je dat kunt een paar keer per jaar lekker op vakantie naar een mooi ver land. Voor de anderen: vertrek vandaag liever dan morgen naar de kust in midden/zuid Spanje, want het gaat echt de beste beslissing van je leven zijn. De levenskwaliteit in Spanje is ZOVEEL beter, dat realiseren heel veel mensen zich pas als ze er wat langer verblijven.
Exact. Als je vergelijkbaar in Portugal wilt wonen als in de kuststreek van Spanje tussen ongeveer pak hem beet Valencia en Malaga, kom je in de Algarve terecht, misschien zelfs nóg mooier dan de kust van Z/O Spanje, maar echt veel duurder. Zelfde geldt voor Italië. Je kunt in Portugal en Italië ook goedkoop wonen, maar dan ga je als je het échte mediterrane klimaat wilt van het hele jaar acceptabel weer en in de buurt van de mooie zandstranden en heldere zee wilt wonen, niet vinden.quote:Op woensdag 24 april 2024 08:51 schreef Managarm het volgende:
[..]
De prijzen in Portugal aan de kust liggen hoger is denk ik wat je wilt zeggen, want in het binnenland zijn de prijzen stukken lager dan aan de kust. Daar koop je nog makkelijk een huis voor onder de 100.000 euro.
De reden voor ons om niet voor dat soort regio's in Spanje te kiezen was juist de hoeveelheid Nederlanders, ik hoef niet zo nodig landgenoten in de buurt te hebben.
Sorry maar je hebt echt geen idee waar je over praat. Het is sowieso niet zo dat er alleen maar ouderen wonen, dat is al onzin, ik weet ook niet waarom ik op zo’n reactie reageer eigenlijk, maar daarnaast:quote:Op woensdag 24 april 2024 04:48 schreef Hatseflats22 het volgende:
Lijkt me werkelijk waar verschrikkelijk om tussen de welgestelde en verzuurde boomers te zitten op de Spaanse stranden.
Maar ja, de levenskwaliteit is vast veel beter ver weg van de kinderen en kleinkinderen zo aan het einde van je leven.
Sommige punten geef ik je gelijk, maar mensen hebben vooral hard gewerkt, lef getoond, eerlijk en zuinig geleefd, en hebben helemaal niet enorm geprofiteerd van de hoge belastingdruk in Nederland en sommige andere zaken die je noemt. Sommige dingen wel, maar daar profiteren de netto ontvangers óók van, en die blijven hun hele leven ontvangers.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:28 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Je maakt een aantal goede punten en geeft een aantal goede adviezen, maar naar je eigen situatie en die van de mensen om je heen kijk je niet met dezelfde kritische blik als naar anderen. Netto betalers die in Nederland eerst hun schaapjes op het droge gekregen hebben en daarna in Spanje gaan genieten van hun vermogen hebben ook gewoon flink geprofiteerd van de Nederlandse samenleving.
Nederland heeft een geweldig investeringsklimaat en ook dat is in ieder geval ten dele te wijten aan de hoge belastingdruk. Het feit dat scholing hier betaalbaar is, dat de gezondheidszorg goed geregeld is en dat er een goed vangnet is, wat bijvoorbeeld ook de opkomst van flexibere arbeid, grotendeels in het voordeel van werkgevers, gestimuleerd heeft. Bovendien zijn er zat landen waar een groter deel van de zorg voor de werknemer (in bijvoorbeeld pensioensopbouw of zorgverzekering) op het bordje van de werkgever komt en je op dat vlak hogere kosten maakt om competitief te blijven. En het risico op wanbetalingen ligt hier ook relatief laag.
Dus ja, jullie doen wel gewoon hetzelfde als Turken en Syriërs doen. Jullie nemen van een land wat jullie uitkomt, om zo je eigen leven beter te maken. Helemaal prima wat mij betreft, maar naast niet te veel afgeven op die landen vind ik enig besef dat je ook maar een eigen vorm van gelukszoeker bent wel gepast.
Ik geloof best dat jullie de Spaanse economie veel geld opleveren. Maar dat geld is hier verdiend en ik vraag me af hoeveel van jullie, als jullie in Spanje vanuit vergelijkbare positie waren begonnen, net zoveel bij elkaar hadden gespaard. Ondertussen drijven jullie ook weer prijzen op in Spanje en dat is zeker niet voor iedereen fijn.quote:Op woensdag 24 april 2024 16:08 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Sommige punten geef ik je gelijk, maar mensen hebben vooral hard gewerkt, lef getoond, eerlijk en zuinig geleefd, en hebben helemaal niet enorm geprofiteerd van de hoge belastingdruk in Nederland en sommige andere zaken die je noemt. Sommige dingen wel, maar daar profiteren de netto ontvangers óók van, en die blijven hun hele leven ontvangers.
En je laatste zin, gelukszoeker, vergelijkbaar met de laag opgeleide immigranten en tegenwoordig de massa’s migranten uit Afrika en het MO, dat is gewoon echt onzin. Mijn eigen voorbeeld:
Ik heb in de 12 jaar dat ik in Spanje een huis heb, terwijl ik nog in Nederland woon, al ongeveer 150,000 euro aan de Spaanse staat afgedragen, het begon al bij de aankoop van het huis in 2012, ongeveer 40,000 euro overdrachtsbelasting. Alle verbouwingen, vergunningen, belastingen, BTW op alle aankopen, dan kom ik heel grof geschat op dat bedrag.
En ondertussen kost ik Spanje echt niks tot amper iets want ik ben er maar een korte periode per jaar terwijl ik nog in Nederland woon en ingeschreven ben.
Ik kan je garanderen dat als alle migranten in Nederland op dezelfde manier immigreren in Nederland als de Nederlanders in Spanje, Nederland nu het rijkste land ter wereld zou zijn, by far.
Gelukszoeker dat je je geluk elders zoekt, akkoord, maar de gemiddelde Nederlander is voor Spanje een ware goudmijn. Alleen dus al bij het aankopen van het huis, maar de verkoop wordt ook voor ~25% belast! Dus als een Nederlander aan een Nederlander verkoopt in Spanje, heeft de Spaanse overheid bij een huis van 4 ton 12 jaar geleden eerst 40k getoucheerd, nu zal het huis 6 ton waard zijn ongeveer, toucheren ze 60k bij de aankoop van de nieuwe Nederlandse bewoner, en nog 25% over 200k van de verkopende Nederlander. Over dát soort bedragen hebben we het hier, en dan heeft de Nederlander nog geen Spaans biertje met 21% BTW besteld. En ik kan je garanderen dat bijna alle Nederlanders die naar Spanje gaan emigreren of een tweede woning zoeken, deze kopen en deze bedragen afdragen aan de Spaanse staat.
En dan dus nog alle jaren dat ze er leven, eten, benzine kopen, auto’s kopen, meubels kopen, verbouwingen doen met Spaanse bouwvakkers, etc etc etc de lijst is eindeloos.
Als je dat vergelijkt met de Turken en Marokkanen en Syriers laatste 10 jaar, die allemaal in sociale huur wonen met huursubsidie, dan ben je echt niet goed wijs. En de laatste jaren krijgen ze zelfs voorrang, terwijl autochtone Nederlanders nog massaal bij hun ouders wonen en dus ook niet met een gezin kunnen beginnen en kinderen, terwijl juist dat de toekomstige betrokkenen zijn bij de Nederlandse identiteit en vaker netto betalers zullen worden.
Nederland heeft echt een gigantisch probleem met demografie in de toekomst, dat is onvoorstelbaar. Je ziet de nieuwsberichten ook al langzaam doorsijpelen dat het onderwijs zo snel achteruit gaat, dat jongeren nog zo matig presteren, dat politie veel zaken niet eens meer behandeld en aangifte ontmoedigd, dat de eigen bijdrage aan de zorg extreem stijgt (door de dodelijke combi van enorme vergrijzing van de autochtone bevolking met een enorme stroom van netto ontvangers uit het buitenland), etc. Veel van alle problemen is rechtstreeks te herleiden uit mislukte immigratie en integratie.
We zouden hier eens moeten afstappen van al dat medelijden met die zogenaamd zielige immigranten en migranten moeten gebruiken op de vlakken waarop we ze nodig hebben. Dus ipv die 50.000 kansarme asielzoekers uit islamitische oorlogslanden bijv. 10.000 Filipijnse verplegers halen, 10.000 goedkope bouwvakkers uit India of Bangladesh of Sri Lanka, 5.000 artsen uit Filipijnen, Thailand, Maleisië, etc.quote:Op woensdag 24 april 2024 16:08 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Sommige punten geef ik je gelijk, maar mensen hebben vooral hard gewerkt, lef getoond, eerlijk en zuinig geleefd, en hebben helemaal niet enorm geprofiteerd van de hoge belastingdruk in Nederland en sommige andere zaken die je noemt. Sommige dingen wel, maar daar profiteren de netto ontvangers óók van, en die blijven hun hele leven ontvangers.
En je laatste zin, gelukszoeker, vergelijkbaar met de laag opgeleide immigranten en tegenwoordig de massa’s migranten uit Afrika en het MO, dat is gewoon echt onzin. Mijn eigen voorbeeld:
Ik heb in de 12 jaar dat ik in Spanje een huis heb, terwijl ik nog in Nederland woon, al ongeveer 150,000 euro aan de Spaanse staat afgedragen, het begon al bij de aankoop van het huis in 2012, ongeveer 40,000 euro overdrachtsbelasting. Alle verbouwingen, vergunningen, belastingen, BTW op alle aankopen, dan kom ik heel grof geschat op dat bedrag.
En ondertussen kost ik Spanje echt niks tot amper iets want ik ben er maar een korte periode per jaar terwijl ik nog in Nederland woon en ingeschreven ben.
Ik kan je garanderen dat als alle migranten in Nederland op dezelfde manier immigreren in Nederland als de Nederlanders in Spanje, Nederland nu het rijkste land ter wereld zou zijn, by far.
Gelukszoeker dat je je geluk elders zoekt, akkoord, maar de gemiddelde Nederlander is voor Spanje een ware goudmijn. Alleen dus al bij het aankopen van het huis, maar de verkoop wordt ook voor ~25% belast! Dus als een Nederlander aan een Nederlander verkoopt in Spanje, heeft de Spaanse overheid bij een huis van 4 ton 12 jaar geleden eerst 40k getoucheerd, nu zal het huis 6 ton waard zijn ongeveer, toucheren ze 60k bij de aankoop van de nieuwe Nederlandse bewoner, en nog 25% over 200k van de verkopende Nederlander. Over dát soort bedragen hebben we het hier, en dan heeft de Nederlander nog geen Spaans biertje met 21% BTW besteld. En ik kan je garanderen dat bijna alle Nederlanders die naar Spanje gaan emigreren of een tweede woning zoeken, deze kopen en deze bedragen afdragen aan de Spaanse staat.
En dan dus nog alle jaren dat ze er leven, eten, benzine kopen, auto’s kopen, meubels kopen, verbouwingen doen met Spaanse bouwvakkers, etc etc etc de lijst is eindeloos.
Als je dat vergelijkt met de Turken en Marokkanen en Syriers laatste 10 jaar, die allemaal in sociale huur wonen met huursubsidie, dan ben je echt niet goed wijs. En de laatste jaren krijgen ze zelfs voorrang, terwijl autochtone Nederlanders nog massaal bij hun ouders wonen en dus ook niet met een gezin kunnen beginnen en kinderen, terwijl juist dat de toekomstige betrokkenen zijn bij de Nederlandse identiteit en vaker netto betalers zullen worden.
Nederland heeft echt een gigantisch probleem met demografie in de toekomst, dat is onvoorstelbaar. Je ziet de nieuwsberichten ook al langzaam doorsijpelen dat het onderwijs zo snel achteruit gaat, dat jongeren nog zo matig presteren, dat politie veel zaken niet eens meer behandeld en aangifte ontmoedigd, dat de eigen bijdrage aan de zorg extreem stijgt (door de dodelijke combi van enorme vergrijzing van de autochtone bevolking met een enorme stroom van netto ontvangers uit het buitenland), etc. Veel van alle problemen is rechtstreeks te herleiden uit mislukte immigratie en integratie.
100% eens. Onverklaarbaar waarom zelfs nu overal in de samenleving te zien is dat het misgaat, er nog steeds iedere(!) dag ~1000 levenslange netto ontvangers op de stoep staan in Ter Apel. En dan zeggen ze “internationale verdragen” maar tijdens corona kon het hele land maanden op slot en kon je in sommige landen in Europa zelfs je huis niet eens meer uit. Daarnaast hebben er tientallen landen in Europa te maken met die verdragen en is Nederland verreweg het grootste slachtoffer. Het is echt gewoon bewust wat er gebeurt, als het écht van hogerhand niet gewenst is, dan was het allang geregeld, maar dit absurde open grenzen beleid + een soort levenslang sinterklaasje spelen voor die nieuwkomers is gewoon moedwillig beleid. Er wordt sowieso een kleine groep mensen met macht, heel erg rijk van, wat al een van de motieven kan zijn. Maar ook het linkse ideaal van de hele wereld willen helpen uit een soort misplaatst superioriteitsgevoel mag niet worden vergeten.quote:Op donderdag 25 april 2024 11:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
We zouden hier eens moeten afstappen van al dat medelijden met die zogenaamd zielige immigranten en migranten moeten gebruiken op de vlakken waarop we ze nodig hebben. Dus ipv die 50.000 kansarme asielzoekers uit islamitische oorlogslanden bijv. 10.000 Filipijnse verplegers halen, 10.000 goedkope bouwvakkers uit India of Bangladesh of Sri Lanka, 5.000 artsen uit Filipijnen, Thailand, Maleisië, etc.
En stoppen met dat idiote gedoe dat mensen die hier 5 jaar wonen automatisch een paspoort en een huurwoning krijgen en daarbij ook nog voorrang krijgen op mensen die hier geboren zijn. Je komt hier gewoon alleen nog maar binnen als we je nodig hebben en dan mag je jaarlijks je werkvisum verlengen en bij beëindiging van je arbeidscontract ga je gewoon terug naar huis.
In vrijwel alle landen ter wereld werkt het zo, behalve in Europa. Daar kom je gewoon binnen varen in een of ander gammel bootje en vraag je asiel aan en 5 jaar later heb je een paspoort, uitkering, een huurwoning en nog extra geld ook omdat de IND te langzaam heeft gewerkt bij je aanvraag.
Wij hebben onze cultuur en welvaart in de uitverkoop gedaan, nee sterker nog, we hebben ze weggegeven. Nederland heeft een gigantisch groot probleem waarvan de contouren nu zichtbaar worden, maar dat over 20, 30 jaar zijn piek zal bereiken. Alles komt over een aantal decennia in de knel in Nederland. Wonen, veiligheid, zorg, energie. Nederland zal een onbewoonbaar land worden. De cultuur zal veranderen. Al die meisjes die nu op de A10 om het klimaat staan te drammen, moeten dan ook gewoon een hoofddoekje op.
De prijzen worden opgedreven door hebberige eigenaren en makelaars, mensen uit West-Europa zijn gewend aan een doorzichtige huizenmarkt, en die hebben landen zoals Spanje en Portugal niet. Het is heel erg makkelijk om de kopers de schuld te geven maar in dit geval ligt de grootste schuld niet aan die kant.quote:Op donderdag 25 april 2024 08:54 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ondertussen drijven jullie ook weer prijzen op in Spanje en dat is zeker niet voor iedereen fijn.
Jemig, wat een verhalen heb jij zeg.quote:Op woensdag 24 april 2024 02:03 schreef Eagles89 het volgende:
Ik heb al 12 jaar een huis in Spanje tussen Alicante en Valencia, -knip-
Wat ben jij een ongelofelijke drol zeg, woont er twee jaartjes, spreekt er waarschijnlijk nog net Spaans met si en no, en dan mij zo de oren durven te wassen. Ik heb in Spanje al zoveel gezien en gehoord in 12 jaar, en dan dit veroordelende gezeik naar me toe, je mag het niet eens met me zijn maar toon op zn minst een beetje respect. Dat jij zo’n sneu gutmensch bent en je hele leven op partijen hebt gestemd die de immigratie massaal al tientallen jaren hebben gefaciliteerd, en vervolgens naar Spanje vertrekt, omdat “je het toch wel een beetje druk vond worden in de Randstad”. En dan mij nog hypocriet durven te noemen ook. Maar nogmaals, wat ik allemaal heb meegemaakt in Spanje en heb bereikt, iedereen mag het met mijn mening totaal oneens zijn, maar ik accepteer niet dat iemand net twee jaartjes ergens in Spanje woont (je zegt niet eens waar in Spanke dus hoe kun je dan uberhaupt jou mening hier als een soort feit verkondigen; Spanje is in elke plaats totaal verschillend, zelfs het klimaat is totaal tussen het ene dorp naar het andere).quote:Op vrijdag 26 april 2024 17:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jemig, wat een verhalen heb jij zeg.![]()
Het komt nogal op me over dat jij Nederland hebt verlaten in een soort van flinke frustratie en vooral heel veel woede naar immigranten. Dit is mijns inziens nooit een goede manier om uit je land weg te gaan... Maar goed, dat is slechts mijn mening.
Je zegt al 12 jaar te wonen aan de costa blanca, nou ik zit er inmiddels slechts krap 2 jaar maar ik herken echt de helft niet van wat je zegt. Ik begin bijna te denken dat je ofwel alles enorm uit je duim aan het zuigen bent en gewoon ergens in een zolderkamer in Zoetermeer zit, of je leeft echt hier in Spanje in totáál je eigen bubbel.
Beginnend met zeggen dat er in NL troep op straat ligt. Ik lachte me kapot bij het lezen daarvan... tio, en serio?? Heb je hier om je heen gekeken hoe bizar veel plastic zooi, bouwafval en kapot glas en ga zo maar door overal in de natuur en op straat zwerft? Nederland is echt een schoon walhalla vergeleken met hier hoor. En nee ik praat niet eens dan alleen over mijn eigen stadje, ik zie dit overal in de gehele costa blanca zuid terug.
Dan "het is er goedkoop". Ook zo'n mooie. Jah, "goedkoop" idd maybe als je op een NL salaris leeft.
Op een Spaans netto salaris van zeg, 1350 euro per maand (en ja, dat is vrij normaal hier) wens ik je veel succes na aftrek van al je vaste lasten, die echt niet zóveel lager zijn als in Nederland. Geen vetpot wat er dan onderaan de streep overblijft hoor
"Nederlandse directheid is hier een no-go". Ehm, ga je uberhaupt om met Spanjaarden? Die zijn zelf namelijk net zo direct is mijn ervaring. Ik vind de meeste gewoon leuk en kan met ze lachen. Maar ze zijn echt niet op hun mond gevallen en lekker to the point met ze communiceren gaat vaak het beste merk ik.
"Niemand komt hier op tijd, soms zelfs een dag later"
Ook weer zo'n standaard cliche opmerking die - in mijn ervaring de afgelopen 2 jaar- totaal niet klopt. De meeste afspraken die ik heb gehad met Spaanse mensen, van leveranciers en collega's tot bezorgdiensten, 99% is gewoon op het afgesproken moment daar, soms zelfs iets eerder al! Dus waar heb je het allemaal over
Ik heb het hier overigens verder enorm naar mijn zin. Het klimaat is (inderdaad, die ben ik met je eens) briljant. Er is ook veel minder stress dan in de randstad (waar ik woonde) en vooral, minder mensen, rustiger en meer natuur.
Maar het beeld dat jij schept over een soort walhalla hier vind ik nogal apart.
Voor de anderen die hier meelezen: Spanje is een te gek land en als je weg wilt uit Nederland omdat je een warmer zonniger klimaat wilt en een wat rustigere manier van leven (zolang je tenminste niet in een Madrid of Barcelona gaat wonen) dan is Spanje een hele mooie keuze.
Maar ook hier zijn er genoeg issues en bijvoorbeeld immigratie, hell... het stikt hier net zo goed van de immigranten uit Afrikaanse en/of midden oosten landen.
Ga eens een dagje naar de stranden en kijk hoeveel er met kleedjes nep tasjes en zonnebrillen zitten te verkopen. Denk dat beste meneer Eagles daar zijn ogen voor heeft gesloten![]()
Mij stoort het overigens niet. Totaal hypocriet om zelf als immigrant dit soort haat te gaan verspreiden, hou op zeg
Anyway. Ik ga weer chillen, klaar met mijn rant. Gelukkig blijf ik hier over het algemeen ver uit de buurt van dit soort rare Nederlanders die vooral in een soort arische bubbel willen leven.
Toch ben ik het wel grotendeels met hem eens, ongeveer de helft van de kopers in de kuststreek komt uit het buitenland, en maar een klein deel wordt gefinancierd, de meesten kopen cash. En uit statistieken blijkt dat mensen die cash kopen sneller een hogere prijs bieden, en vaker overbieden.quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:48 schreef Managarm het volgende:
[..]
De prijzen worden opgedreven door hebberige eigenaren en makelaars, mensen uit West-Europa zijn gewend aan een doorzichtige huizenmarkt, en die hebben landen zoals Spanje en Portugal niet. Het is heel erg makkelijk om de kopers de schuld te geven maar in dit geval ligt de grootste schuld niet aan die kant.
Overbieden in Spanje waar het aanbod zo groot is, dan moet je wel heel erg graag het huis willen hebben.quote:Op vrijdag 26 april 2024 21:28 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Toch ben ik het wel grotendeels met hem eens, ongeveer de helft van de kopers in de kuststreek komt uit het buitenland, en maar een klein deel wordt gefinancierd, de meesten kopen cash. En uit statistieken blijkt dat mensen die cash kopen sneller een hogere prijs bieden, en vaker overbieden.
Nu is het wel zo dat de buitenlandse kopers vooral hele luxe appartementen op A locaties kopen, of vrijstaande villa’s in typische badplaatsen, en dat is absoluut niet de locatie en typische woning voor de gemiddelde Spanjaard.
Klopt ook, en gebeurt ook zelden, maar ze hebben wel de mogelijkheid, én het is zo dat buitenlanders uit landen waar de markt heel erg gestegen is gewoon meer te besteden hebben dan de gemiddelde Spanjaard. Een gemiddeld rijtjeshuis in Nederland die je 25 jaar geleden kocht levert nu 5x zoveel op, dan is het makkelijker kopen in een Spaanse markt waar de concurrentie Spanjaarden zijn die gemiddeld rond de 20k bruto verdienen per jaar en die vaak geen of nauwelijks eigen vermogen hebben. Heel veel Spanjaarden huren, en als ze een koophuis hebben is dat van de hele familie en wonen ze ook vaak nog tot late leeftijd samen in huis. Helaas zijn dat geen potentiële concurrenten voor de buitelandse kopers, ik snap persoonlijk heel goed dat Spanjaarden dat steekt.quote:Op vrijdag 26 april 2024 21:30 schreef Managarm het volgende:
[..]
Overbieden in Spanje waar het aanbod zo groot is, dan moet je wel heel erg graag het huis willen hebben.
Haha. Oke man. Je reactie zegt al mèèr dan genoeg over wat voor opgefokt en enorm xenophobisch persoon je bent.quote:Op vrijdag 26 april 2024 21:19 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Wat ben jij een ongelofelijke drol zeg, woont er twee jaartjes, spreekt er waarschijnlijk nog net Spaans met si en no, en dan mij zo de oren durven te wassen. Ik heb in Spanje al zoveel gezien en gehoord in 12 jaar, en dan dit veroordelende gezeik naar me toe, je mag het niet eens met me zijn maar toon op zn minst een beetje respect. Dat jij zo’n sneu gutmensch bent en je hele leven op partijen hebt gestemd die de immigratie massaal al tientallen jaren hebben gefaciliteerd, en vervolgens naar Spanje vertrekt, omdat “je het toch wel een beetje druk vond worden in de Randstad”. En dan mij nog hypocriet durven te noemen ook. Maar nogmaals, wat ik allemaal heb meegemaakt in Spanje en heb bereikt, iedereen mag het met mijn mening totaal oneens zijn, maar ik accepteer niet dat iemand net twee jaartjes ergens in Spanje woont (je zegt niet eens waar in Spanke dus hoe kun je dan uberhaupt jou mening hier als een soort feit verkondigen; Spanje is in elke plaats totaal verschillend, zelfs het klimaat is totaal tussen het ene dorp naar het andere).
Maar omdat JIJ er twee jaartjes woont, weet je het allemaal, ik kan daar echt ongelofelijk slecht tegen, ook zo ongelofelijk typisch dat gutmensch gedrag, iedereen zogenaamd respecteren en accepteren, massa immigratie en vluchtelingen horen er allemaal bij, maar zodra een mening afwijkt van zn eigen gouden waarheid, gaan ze los. En dan die kinderlijke emotie iconen er ook steeds tussendoor, bah.
Nee JIJ hebt je laten kennen, door zo ontzettend veroordelend en respectloos naar iemand te reageren die er veel meer ervaring heeft dan jij, en dat terwijl je zelf net twee jaartjes in Spanje woont en ongetwijfeld mega rustig hebt geprofiteerd van je overwaarde in Nederland, terwijl je sliep steeg je huis al met duizenden euros, en daarna in Spanje twee jaartjes geleden waarschijnlijk kon uitkiezen wat je wilde, terwijl ik met bloed zweet en tranen het in Spanje heb moeten opbouwen, tegen hoge risico opslag rente op mijn leningen in de eerste jaren omdat ik net in het land kwam en zo jong was en niemand me bovendien serieus nam. Je hebt geen idee hoe zwaar dat was en soms nog steeds is, en ik ben absoluut niet arrogant, maar mijn rechtvaardigheidsgevoel accepteert niet dat iemand zo veroordelend en respectloos op mij reageert, en dat is de reden dat ik op deze manier je weerwoord geef. Overigens geef ik je in één ding gelijk: ik ben absoluut xenofobisch . Naar types zoals jij dat bent.quote:Op vrijdag 26 april 2024 21:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha. Oke man. Je reactie zegt al mèèr dan genoeg over wat voor opgefokt en enorm xenophobisch persoon je bent.
Je hebt je mooi laten kennen bij dezen
zullen we een IQ test doen anders? Wat een ongelofelijk *** ben je man, alles wat je zegt is veroordelend, en dan mij ervan betichten, hoe hypocriet ben je. En met die irritante kinderachtige smileys ook de hele tijd, terwijl je dik over de 50 bent volgens mij, lachwekkend. Zelf jarenlang massa immigratie in Nederland steunen en vervolgens vertrekken omdat “het toch wel een beetje druk werd in de Randstad”. Dat is pas triest.quote:Op vrijdag 26 april 2024 22:09 schreef dick_laurent het volgende:
"Respectloos", zegt iemand die over hele bevolkingsgroepen zegt: "een hele grote groep Nederlanders die allemaal hetzelfde als wij denken, de enorme groei van de Islam in Nederland zat zijn"
Klopt, ik heb idd weinig respect voor domme zelfingenomen pipo's zoals jij.
Hopelijk ben je in het echt niet half zo aggressief als in je posts, want dit is niet best.quote:Op vrijdag 26 april 2024 22:43 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
zullen we een IQ test doen anders? Wat een ongelofelijk *** ben je man, alles wat je zegt is veroordelend, en dan mij ervan betichten, hoe hypocriet ben je. En met die irritante kinderachtige smileys ook de hele tijd, terwijl je dik over de 50 bent volgens mij, lachwekkend. Zelf jarenlang massa immigratie in Nederland steunen en vervolgens vertrekken omdat “het toch wel een beetje druk werd in de Randstad”. Dat is pas triest.
Tering, wat ben ik blij dat jij ver weg zit.quote:Op vrijdag 26 april 2024 22:43 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
zullen we een IQ test doen anders? Wat een ongelofelijk *** ben je man, alles wat je zegt is veroordelend, en dan mij ervan betichten, hoe hypocriet ben je. En met die irritante kinderachtige smileys ook de hele tijd, terwijl je dik over de 50 bent volgens mij, lachwekkend. Zelf jarenlang massa immigratie in Nederland steunen en vervolgens vertrekken omdat “het toch wel een beetje druk werd in de Randstad”. Dat is pas triest.
Maar zal daar waarschijnlijk wel iets kunnen bijdragen aan de maatschappijquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 16:37 schreef Zwansen het volgende:
Man die hekel heeft aan gelukzoekers zoekt ander land om z’n geluk te zoeken.
Woon ook gewoon nog in Nederland hoor, als je mn eerdere berichten had gelezen had je dat geweten, maar ik accepteer het niet als iemand mij voor van alles en nog wat uitmaakt, en zeker als het iemand is die zelf exact is wat die anderen verwijt.quote:Op vrijdag 26 april 2024 23:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tering, wat ben ik blij dat jij ver weg zit.
Ik mag hopen dat dat laatste een grapje is, want het haalt de rest (het begin) van je betoog volledig onderuit.quote:Op vrijdag 26 april 2024 23:27 schreef Isdatzo het volgende:
Maar heel goed dat we nu weten dat het heel prettig leven is in een land wanneer je vergeleken met de lokale bevolking rijk bent. Dat had ik echt niet verwacht
Behoorlijk lachwekkend ook dat iemand die anderen uitdaagt een IQ-test te doen klaarblijkelijk niet inziet hoe een sociale infrastructuur instrumenteel is om überhaupt enige vorm van rijkdom te kunnen vergaren. En wanneer dat dan gelukt is, vooral heel hard afgeven op diezelfde sociale infrastructuur. Ja, big-brain hersengymnastiek.
Nee grapje natuurlijk: rijk word je door hard te werken. Dat verklaart ook meteen waarom die Spanjaarden die allemaal te laat komen niet even rijk zijn.
Oh, dus mijn 1e vermoeden dat je dit allemaal zit te tikken vanuit je zolderkamer in Zoetermeer klopte gewoonquote:Op vrijdag 26 april 2024 23:59 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Woon ook gewoon nog in Nederland hoor
Sommigen werken keihard in twee landen om hun ideaal te kunnen verwezenlijken, hebben het niet kado gekregen, en zullen daarom drie extra stappen moeten zetten om toch hun doel te bereiken, maar ik zal je eerlijk zijn, eigenlijk wil ik op jou niet meer reageren, mensen zoals jij zijn er uberhaupt deels de oorzaak van dat ik (en velen met mij) zich ergens anders wilden vestigen. Voor mij was de (niet westerse) massa immigratie in Nederland een hele belangrijke reden, iets wat jij je hele leven hebt gesteund door op partijen te stemmen die dat hebben, en nog steeds, blijven faciliteren, (even eenvoudig aan je reacties te zien) en zelf vertrek je omdat “het toch wel erg druk wordt”. Dat is echt zo hypocriet, en dan óók nog een complete post vol oordelen over iemand te plaatsen die vertrok uit Nederland juist vanwege de redenen die jij steunde, en aan je posts te zien nog steeds steunt, en dat bericht plaats je dan lekker vanuit Spanje omdat “de Randstad toch wel erg druk werd”. Daar sla ik echt volledig van op tilt. Er zijn honderdduizenden autochtone Nederlanders, 20ers, 30ers, en ik ken er zelf genoeg, die geen woning kunnen vinden zowel in de sociale, particuliere huur en koopwoningen, en hun toekomst in Nederland vooral daarom niet meer zien zitten vanwege het open grenzen beleid wat mensen zoals jij (en gezien de reacties hier zitten er nog genoeg anderen ook) steunde, en daarom ben ik klaar met jou, en jij met ook mij dus dat is helemaal prima, dus laten we elkaar voortaan lekker negeren.quote:Op zaterdag 27 april 2024 00:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh, dus mijn 1e vermoeden dat je dit allemaal zit te tikken vanuit je zolderkamer in Zoetermeer klopte gewoon
[ afbeelding ]
Enorm afgeven op Nederland maar wel ervan profiteren omdat je niet zonder kunt bijzonder wel.quote:Op zaterdag 27 april 2024 00:24 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Sommigen werken keihard in twee landen om hun ideaal te kunnen verwezenlijken, hebben het niet kado gekregen, en zullen daarom drie extra stappen moeten zetten om toch hun doel te bereiken, maar ik zal je eerlijk zijn, eigenlijk wil ik op jou niet meer reageren, mensen zoals jij zijn er uberhaupt deels de oorzaak van dat ik (en velen met mij) zich ergens anders wilden vestigen. Voor mij was de (niet westerse) massa immigratie in Nederland een hele belangrijke reden, iets wat jij je hele leven hebt gesteund door op partijen te stemmen die dat hebben, en nog steeds, blijven faciliteren, (even eenvoudig aan je reacties te zien) en zelf vertrek je omdat “het toch wel erg druk wordt”. Dat is echt zo hypocriet, en dan óók nog een complete post vol oordelen over iemand te plaatsen die vertrok uit Nederland juist vanwege de redenen die jij steunde, en aan je posts te zien nog steeds steunt, en dat bericht plaats je dan lekker vanuit Spanje omdat “de Randstad toch wel erg druk werd”. Daar sla ik echt volledig van op tilt. Er zijn honderdduizenden autochtone Nederlanders, 20ers, 30ers, en ik ken er zelf genoeg, die geen woning kunnen vinden zowel in de sociale, particuliere huur en koopwoningen, en hun toekomst in Nederland vooral daarom niet meer zien zitten vanwege het open grenzen beleid wat mensen zoals jij (en gezien de reacties hier zitten er nog genoeg anderen ook) steunde, en daarom ben ik klaar met jou, en jij met ook mij dus dat is helemaal prima, dus laten we elkaar voortaan lekker negeren.
Wat doe je hier nog? Het is hier toch zo verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 26 april 2024 23:59 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Woon ook gewoon nog in Nederland hoor,
Mooi ook dat je links overal de schuld van geeft, maar het feit is dat rechts (waar jij waarschijnlijk dan op hebt gestemd) daar een stuk meer verantwoordelijkheid voor heeft gehad in de afgelopen 20+ jaar is dan wel weer bijzonder.quote:Op zaterdag 27 april 2024 00:24 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Sommigen werken keihard in twee landen om hun ideaal te kunnen verwezenlijken, hebben het niet kado gekregen, en zullen daarom drie extra stappen moeten zetten om toch hun doel te bereiken, maar ik zal je eerlijk zijn, eigenlijk wil ik op jou niet meer reageren, mensen zoals jij zijn er uberhaupt deels de oorzaak van dat ik (en velen met mij) zich ergens anders wilden vestigen. Voor mij was de (niet westerse) massa immigratie in Nederland een hele belangrijke reden, iets wat jij je hele leven hebt gesteund door op partijen te stemmen die dat hebben, en nog steeds, blijven faciliteren, (even eenvoudig aan je reacties te zien) en zelf vertrek je omdat “het toch wel erg druk wordt”. Dat is echt zo hypocriet, en dan óók nog een complete post vol oordelen over iemand te plaatsen die vertrok uit Nederland juist vanwege de redenen die jij steunde, en aan je posts te zien nog steeds steunt, en dat bericht plaats je dan lekker vanuit Spanje omdat “de Randstad toch wel erg druk werd”. Daar sla ik echt volledig van op tilt. Er zijn honderdduizenden autochtone Nederlanders, 20ers, 30ers, en ik ken er zelf genoeg, die geen woning kunnen vinden zowel in de sociale, particuliere huur en koopwoningen, en hun toekomst in Nederland vooral daarom niet meer zien zitten vanwege het open grenzen beleid wat mensen zoals jij (en gezien de reacties hier zitten er nog genoeg anderen ook) steunde, en daarom ben ik klaar met jou, en jij met ook mij dus dat is helemaal prima, dus laten we elkaar voortaan lekker negeren.
Ik lees net in het andere topic dat hij maar 2,5 maand per jaar woont in Spanjequote:Op zaterdag 27 april 2024 08:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat doe je hier nog? Het is hier toch zo verschrikkelijk.
En dan woont hij ook nog in een enclave met allemaal andere Nederlanders. Lekker een paar weken paar jaar op het terras van je vakantiehuis met je bruingebrande landgenoten klagen over gelukszoekers die alle woonruimte opeisen. Hoeveel boter op je hoofd kun je hebben? Als Spanje het immigratiebeleid zou hebben dat zij in Nederland willen, zouden ze het land nooit in zijn gekomen.quote:Op zaterdag 27 april 2024 09:19 schreef TornadoDK het volgende:
Ik lees net in het andere topic dat hij maar 2,5 maand per jaar woont in Spanjedat is toch gewoon een lange vakantie dan heb je echt geen idee wat het is om daar te wonen en werken. Maar wel andere de les lezen en doen of je alle wijsheid in pacht hebt...
Klinkt wel lekker eigenlijk.quote:Op zaterdag 27 april 2024 09:53 schreef chibibo het volgende:
[..]
En dan woont hij ook nog in een enclave met allemaal andere Nederlanders. Lekker een paar weken paar jaar op het terras van je vakantiehuis met je bruingebrande landgenoten klagen over gelukszoekers die alle woonruimte opeisen. Hoeveel boter op je hoofd kun je hebben? Als Spanje het immigratiebeleid zou hebben dat zij in Nederland willen, zouden ze het land nooit in zijn gekomen.
Dit is gewoon de Hollandse versie van de Britse pensionado's die voor Brexit hebben gestemd.
Daarom komt er van de Nederlandse emigranten per jaar 25.000 mensen weer terug naar het geboorteland.quote:Op zaterdag 27 april 2024 10:23 schreef TornadoDK het volgende:
Maar ik vind het zo treurig als mensen alleen maar afgegeven op hun geboorteland en net doen of in hun nieuwe land alles alleen maar geweldig is.
Ik woon inmiddels meer dan 15 jaar in het buitenland. Om het in perspectief te schetsen: dat zijn meer dan 180 maanden, tegenover de 30 maanden die jij in Spanje hebt doorgebracht.quote:Op zaterdag 27 april 2024 10:10 schreef Eagles89 het volgende:
Wat een dwazen dolen hier rond ongelofelijk, ik dacht dat dit topic voor ondernemende doeners was, jullie hebben echt geen idee waar jullie over praten, en ik kan me echt nul voorstelling maken dat van de mensen die hier reageren ook maar iemand daadwerkelijk de stap van verhuizing naar het buitenland heeft gemaakt. En ik begrijp nu dat dit helemaal geen sub forum van FOK is voor vertrekkende Nederlanders, maar een sub forum van FOK voor Nederlanders in Nederland die hun mening willen geven over geëmigreerde Nederlanders.
Er zit een heel groot verschil tussen iemand uit Afrika of Midden-Oosten die naar Nederland komt of een Nederlander die naar Spanje verhuisd als het om geluk gaat. De Nederlander gaat naar Spanje vanwege het betere sociale klimaat en de relaxter maatschappij.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:28 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Je maakt een aantal goede punten en geeft een aantal goede adviezen, maar naar je eigen situatie en die van de mensen om je heen kijk je niet met dezelfde kritische blik als naar anderen. Netto betalers die in Nederland eerst hun schaapjes op het droge gekregen hebben en daarna in Spanje gaan genieten van hun vermogen hebben ook gewoon flink geprofiteerd van de Nederlandse samenleving.
Nederland heeft een geweldig investeringsklimaat en ook dat is in ieder geval ten dele te wijten aan de hoge belastingdruk. Het feit dat scholing hier betaalbaar is, dat de gezondheidszorg goed geregeld is en dat er een goed vangnet is, wat bijvoorbeeld ook de opkomst van flexibere arbeid, grotendeels in het voordeel van werkgevers, gestimuleerd heeft. Bovendien zijn er zat landen waar een groter deel van de zorg voor de werknemer (in bijvoorbeeld pensioensopbouw of zorgverzekering) op het bordje van de werkgever komt en je op dat vlak hogere kosten maakt om competitief te blijven. En het risico op wanbetalingen ligt hier ook relatief laag.
Dus ja, jullie doen wel gewoon hetzelfde als Turken en Syriërs doen. Jullie nemen van een land wat jullie uitkomt, om zo je eigen leven beter te maken. Helemaal prima wat mij betreft, maar naast niet te veel afgeven op die landen vind ik enig besef dat je ook maar een eigen vorm van gelukszoeker bent wel gepast.
In Spanje heb je ook islam, immigranten, hoge vasten lasten (voor een Spanjaard dan), boetes voor debiele dingen. Daarnaast is Alicante gewoon kut. Teveel toeristen.quote:Op woensdag 24 april 2024 02:03 schreef Eagles89 het volgende:
Ik heb al 12 jaar een huis in Spanje tussen Alicante en Valencia, zorg is er fantastisch beter dan in Nederland MITS je je goed verzekerd. Ik ben het 99% met je eens en voor mij ook de reden destijds in het buitenland iets te kopen. Je hebt waar ik gekocht heb een hele grote groep Nederlanders die allemaal hetzelfde als wij denken, de enorme groei van de Islam in Nederland zat zijn, de ongelofelijke hoeveelheid regeltjes en drukte, de belastingen die met de dag stijgen, de boetes om de meest debiele dingen, overal chagrijnige mensen tegenkomen, de verloedering van mensen en de viezigheid op straat, groepen jongeren overal die rondhangen en je met hun scooters omver rijden.
In sociale kringen komen mensen altijd later dan afgesproken maar dan hangt er vanaf je begrepen hebt. "kom maar om *tijd* of "kom maar vanaf *tijd*. In het zakelijk leven is het gewoon een nogo om te laat te komen. Daarnaast kunnen Spanjaarden enorm direct zijn maar het is net hoe je het verwoord. IN de grote steden met internationale bedrijven ervaar je ook gewoon hoge werkdruk.quote:Spanje Spanje Spanje!!! Het is het paradijs, maar je moet er niet op zoek gaan naar standaard werk, het beste is thuiswerk of accepteren dat je een stuk minder gaat verdienen en de taal snel zult moeten leren. Ook moet je accepteren dat je je aanpast aan de nieuwe cultuur en niet volledig als Nederlander blijft denken. Mensen komen allemaal te laat, of zelfs een dag later, zijn nooit gehaast en Nederlandse directheid of onbeleefd zijn is echt een enorme no go.
Mee eens totdat het zomer wordt en het kwik naar 45 graden stijgt.quote:Maar ik zeg het tegen iedereen: Spanje is absoluut het beste land in de EU om te wonen als je van een warmer klimaat houdt natuurlijk. De taal is niet heel moeilijk, het is er goedkoop, vanaf midden Spanje en zuidelijker in de winter ook warm genoeg,
Nog wel. ALthans voor jou. Voor een Spanjaard is het een stukje duurder.quote:en de huizen zijn er nog te betalen.
Het hangt er vanaf waar je gaat wonen. De huizenprijzen tussen Spanje en Italie verschilt gemiddeld niet zoveel.quote:Ook is er heel veel zandstrand overal, wat andere landen zoals Portugal en Italië ook wel hebben, maar die huizenprijzen liggen veel hoger(!).
Veel plekken in Spanje of Italie zijn ook minder bereikbaar zelfs met de auto.quote:Griekenland is een optie, maar verder weg, minder bereikbaar met de auto,
Als ik ga emigreren en iets niet wil zijn op groteren schaal andere Nederlanders tegenkomen. Als ik op vakantie ben erger ik mij al als ik Nederlanders tegenkom met hun geklaag over alles wat anders is in het vakantieland waar ze zijn met hun onopgevoede kinderen.quote:veel minder grote Nederlandse gemeenschap en de taal is veeel moeilijker te leren.
Mijn vrouw heeft een Spaanse vriendin. Nog beter.quote:Inmiddels is Spanje ook enorm booming onder emigrerende Nederlanders, wat absoluut een plus is in mijn ogen, een klusjesman, een familie lid, een oude kennis of vriend, inmiddels kent iedereen die ik in Nederland spreek wel iemand in de streek waar ik destijds mijn huis kocht en dat geeft je echt een kickstart na je emigratie.
Spanje heeft ook zijn problemen waar als je immigrant last van gaat krijgen. Net als Italië. Leuk als vakantieland maar als je er gaat wonen kom je er vanzelf achter hoe groot de economische problemen zijnquote:Heel ordinair gezegd: voor de netto ontvangers en inkomens onder de 35,000 per jaar: blijf in Nederland en ga als je dat kunt een paar keer per jaar lekker op vakantie naar een mooi ver land. Voor de anderen: vertrek vandaag liever dan morgen naar de kust in midden/zuid Spanje, want het gaat echt de beste beslissing van je leven zijn. De levenskwaliteit in Spanje is ZOVEEL beter, dat realiseren heel veel mensen zich pas als ze er wat langer verblijven.
Als je eerdere berichten van me had gelezen had je gezien dat ik niet alleen afgeef, ik adviseerde de originele topicstarter zelfs om in Nederland te blijven, met name vanwege de uitstekende solidaire verzorging staat die NL is. Maar die zie ik hier al heel lang niet meer dus of hij is inmiddels geëmigreerd naar een gebied zonder internet of hij heeft het opgegeven of iets anders. Op hem reageerde ik ook oorspronkelijk, de anderen heb ik in eerste instantie nooit op gereageerd.quote:Op zaterdag 27 april 2024 10:23 schreef TornadoDK het volgende:
Ja eng he andere meningen tuurlijk hoor je geen tegengas van gelijkgestemde. Ik vind het afgeven op het land wat je alles heeft gebracht (en in jouw geval nog steeds brengt) zo treurig.
Zelf woon ik al jaren in Griekenland. Ik heb het hier prima naar mijn zin hoor maar net als in Nederland (en ieder ander land)zijn ook hier dingen die gewoon minder zijn. Ieder land heeft zijn voor- en nadelen. Maar ik vind het zo treurig als mensen alleen maar afgegeven op hun geboorteland en net doen of in hun nieuwe land alles alleen maar geweldig is.
Volgens het CBS is er geen sprake van groei van het aantal moslims.quote:Op woensdag 24 april 2024 02:03 schreef Eagles89 het volgende:
(...) de enorme groei van de Islam in Nederland zat zijn (..)
Ik woon inmiddels vier jaar in Portugalquote:Op zaterdag 27 april 2024 10:10 schreef Eagles89 het volgende:
Wat een dwazen dolen hier rond ongelofelijk, ik dacht dat dit topic voor ondernemende doeners was, jullie hebben echt geen idee waar jullie over praten, en ik kan me echt nul voorstelling maken dat van de mensen die hier reageren ook maar iemand daadwerkelijk de stap van verhuizing naar het buitenland heeft gemaakt.
De bevolking is in die periode wel gegroeid met 1,4 miljoen, van ongeveer 16,3 miljoen naar 17,7 miljoen mensen. Dan is bij een gelijkblijvend percentage het aantal moslims ook toegenomen met ongeveer 75.000, terwijl het aantal overige religies natuurlijk sterk gedaald is in Nederland. Verder zou je ook kunnen veronderstellen dat moslims gemiddeld jonger zijn.quote:Op zaterdag 27 april 2024 13:07 schreef Bladergroen het volgende:
[..]
Volgens het CBS is er geen sprake van groei van het aantal moslims.
"In 2007/2008 is het aantal moslims berekend op 825 duizend, zo’n 6 procent van de bevolking. Deze omvang heeft hun aantal tot vandaag steeds gehad."
[ afbeelding ]
Daar geloof ik dan ook weer niks van.quote:Op zaterdag 27 april 2024 13:07 schreef Bladergroen het volgende:
[..]
Volgens het CBS is er geen sprake van groei van het aantal moslims.
"In 2007/2008 is het aantal moslims berekend op 825 duizend, zo’n 6 procent van de bevolking. Deze omvang heeft hun aantal tot vandaag steeds gehad."
[ afbeelding ]
Ik wilde net zeggen, van deze cijfers klopt echt helemaal niets, waarschijnlijk goochelen ze door alleen bepaalde leeftijdsgroepen mee te nemen, of te turven buiten de Randstad, geen idee, maar iedereen met gezond verstand kan wel begrijpen dat die cijfers nooit kunnen kloppen. In de grote steden waar ik vandaan kom is sowieso al meer dan de helft allochtoon, mag ik me als autochtone Nederlander die opgroeide in een totaal andere samenleving dan nu, dan uitspreken?quote:Op zaterdag 27 april 2024 14:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar geloof ik dan ook weer niks van.
Naar mijn weten groeit die groep.
Gefeliciteerd. 👍quote:Op zaterdag 27 april 2024 13:19 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik woon inmiddels vier jaar in Portugal.
Deze cijfers lijken me al iets realistischer, al denk ik nog steeds te laag, bovendien groeien ze snel terwijl de autochtonen krimpen , een hefboom effect.quote:Op zaterdag 27 april 2024 14:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar geloof ik dan ook weer niks van.
Naar mijn weten groeit die groep.
1,2 miljoen nu, en 1,5 miljoen straks maar dat is zonder migratie meegeteld
https://www.volkskrant.nl(...)r-migratie~b9db8904/
kom vechten danquote:Op vrijdag 26 april 2024 23:59 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Woon ook gewoon nog in Nederland hoor, als je mn eerdere berichten had gelezen had je dat geweten, maar ik accepteer het niet als iemand mij voor van alles en nog wat uitmaakt, en zeker als het iemand is die zelf exact is wat die anderen verwijt.
Dan ga ik er vol in, want wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
18 miljoen nu waarvan 13 miljoen autochtone Nederlanders .quote:Op zaterdag 27 april 2024 15:19 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Deze cijfers lijken me al iets realistischer, al denk ik nog steeds te laag, bovendien groeien ze snel terwijl de autochtonen krimpen , een hefboom effect.
Immigratie is voor het grootste deel niet Westers trouwens, en die zijn voor het grootste deel moslim.
LOL deze guy heeft een keer klappen gehad van een marokkaan en is nu nog steeds viesmadquote:Op zaterdag 27 april 2024 15:05 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen, van deze cijfers klopt echt helemaal niets, waarschijnlijk goochelen ze door alleen bepaalde leeftijdsgroepen mee te nemen, of te turven buiten de Randstad, geen idee, maar iedereen met gezond verstand kan wel begrijpen dat die cijfers nooit kunnen kloppen. In de grote steden waar ik vandaan kom is sowieso al meer dan de helft allochtoon, mag ik me als autochtone Nederlander die opgroeide in een totaal andere samenleving dan nu, dan uitspreken?
Hou toch op met dit racistische gedoe zegquote:Op donderdag 25 april 2024 11:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
In vrijwel alle landen ter wereld werkt het zo, behalve in Europa. Daar kom je gewoon binnen varen in een of ander gammel bootje en vraag je asiel aan en 5 jaar later heb je een paspoort, uitkering, een huurwoning en nog extra geld ook omdat de IND te langzaam heeft gewerkt bij je aanvraag.
Wij hebben onze cultuur en welvaart in de uitverkoop gedaan, nee sterker nog, we hebben ze weggegeven. Nederland heeft een gigantisch groot probleem waarvan de contouren nu zichtbaar worden, maar dat over 20, 30 jaar zijn piek zal bereiken. Alles komt over een aantal decennia in de knel in Nederland. Wonen, veiligheid, zorg, energie. Nederland zal een onbewoonbaar land worden. De cultuur zal veranderen. Al die meisjes die nu op de A10 om het klimaat staan te drammen, moeten dan ook gewoon een hoofddoekje op.
Nog zo'n racist die zelf wel half in een ander land wil wonen.quote:Op vrijdag 26 april 2024 02:10 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
100% eens. Onverklaarbaar waarom zelfs nu overal in de samenleving te zien is dat het misgaat, er nog steeds iedere(!) dag ~1000 levenslange netto ontvangers op de stoep staan in Ter Apel. En dan zeggen ze “internationale verdragen” maar tijdens corona kon het hele land maanden op slot en kon je in sommige landen in Europa zelfs je huis niet eens meer uit. Daarnaast hebben er tientallen landen in Europa te maken met die verdragen en is Nederland verreweg het grootste slachtoffer. Het is echt gewoon bewust wat er gebeurt, als het écht van hogerhand niet gewenst is, dan was het allang geregeld, maar dit absurde open grenzen beleid + een soort levenslang sinterklaasje spelen voor die nieuwkomers is gewoon moedwillig beleid. Er wordt sowieso een kleine groep mensen met macht, heel erg rijk van, wat al een van de motieven kan zijn. Maar ook het linkse ideaal van de hele wereld willen helpen uit een soort misplaatst superioriteitsgevoel mag niet worden vergeten.
Eens. En ik denk vergeleken met 99% van de hele wereld.quote:Op vrijdag 26 april 2024 17:37 schreef dick_laurent het volgende:
Beginnend met zeggen dat er in NL troep op straat ligt. Ik lachte me kapot bij het lezen daarvan... tio, en serio?? Heb je hier om je heen gekeken hoe bizar veel plastic zooi, bouwafval en kapot glas en ga zo maar door overal in de natuur en op straat zwerft? Nederland is echt een schoon walhalla vergeleken met hier hoor. En nee ik praat niet eens dan alleen over mijn eigen stadje, ik zie dit overal in de gehele costa blanca zuid terug.
Met een NL salaris leef je als koning in Spanje, absoluut.quote:Dan "het is er goedkoop". Ook zo'n mooie. Jah, "goedkoop" idd maybe als je op een NL salaris leeft.
Op een Spaans netto salaris van zeg, 1350 euro per maand (en ja, dat is vrij normaal hier) wens ik je veel succes na aftrek van al je vaste lasten, die echt niet zóveel lager zijn als in Nederland. Geen vetpot wat er dan onderaan de streep overblijft hoor![]()
Regio denk ik. Nederlandse directheid kunnen ze nergens waarderen, in sommige situaties mss (zakelijk bv). Echter sociaal? In Spanje heb ik dat ook niet ervaren hoor. En andere landen ook nog nooit.quote:"Nederlandse directheid is hier een no-go". Ehm, ga je uberhaupt om met Spanjaarden? Die zijn zelf namelijk net zo direct is mijn ervaring. Ik vind de meeste gewoon leuk en kan met ze lachen. Maar ze zijn echt niet op hun mond gevallen en lekker to the point met ze communiceren gaat vaak het beste merk ik.
Klopt hoor.quote:"Niemand komt hier op tijd, soms zelfs een dag later"
Ook weer zo'n standaard cliche opmerking die - in mijn ervaring de afgelopen 2 jaar- totaal niet klopt. De meeste afspraken die ik heb gehad met Spaanse mensen, van leveranciers en collega's tot bezorgdiensten, 99% is gewoon op het afgesproken moment daar, soms zelfs iets eerder al! Dus waar heb je het allemaal over
Absoluut eens.quote:Voor de anderen die hier meelezen: Spanje is een te gek land en als je weg wilt uit Nederland omdat je een warmer zonniger klimaat wilt en een wat rustigere manier van leven (zolang je tenminste niet in een Madrid of Barcelona gaat wonen) dan is Spanje een hele mooie keuze.
Ehm...quote:Op vrijdag 26 april 2024 21:33 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Een gemiddeld rijtjeshuis in Nederland die je 25 jaar geleden kocht levert nu 5x zoveel op,
Ik snap die fascinatie nooit met in zee zwemmen, zout water, niet echt prettig. Voor het geld wat je in bijvoorbeeld de Algarve betaald kan je in het binnenland een grote woning kopen en er een overdekt zwembad bij laten bouwen (en dan hou je nog geld over).quote:Op dinsdag 30 april 2024 07:30 schreef Kreator het volgende:
Mooi topic dit. Familie van me woont al 25 jaar in de omgeving van Torrevieja, andere familieleden gaan dit jaar. We komen dus wel minimaal jaarlijks in Spanje in zo'n Hollandse enclave (met ook veel Engelsen en Scandinaviërs). Leuk voor vakantie, maar wmb verschrikkelijk om te wonen. Alles boven op elkaar gebouwd, slechte kwaliteit, duur, vol met zure mensen, vooral senioren.
Het weer is er heerlijk en het eten goedkoop en goed. Er zullen vast wel dingen zijn die het de moeite waard maken, maar het is ook geen walhalla.
Persoonlijk, maar dat ben ik, zou ik dan veel liever naar Italië vertrekken. Veel minder enclaves, mooier land, beter eten, groener. Alleen is het qua regels kut geregeld en zijn de mensen echt Italiaans, moet je tegen kunnen.
De Algarve zou ik niet dood gevonden willen worden. Dat is net Spanje, maar dan duur en koud zeewater.
Wij wonen niet heel ver van Torrevieja af en wat je zegt is op zich grotendeels waar. Zeker in Torrevieja, maar ook daar onder in Los Almendros en de omgeving van La Zenia is het hutjemutje en daar wilden wij dus ook niet tussen zitten.quote:Op dinsdag 30 april 2024 07:30 schreef Kreator het volgende:
Mooi topic dit. Familie van me woont al 25 jaar in de omgeving van Torrevieja, andere familieleden gaan dit jaar. We komen dus wel minimaal jaarlijks in Spanje in zo'n Hollandse enclave (met ook veel Engelsen en Scandinaviërs). Leuk voor vakantie, maar wmb verschrikkelijk om te wonen. Alles boven op elkaar gebouwd, slechte kwaliteit, duur, vol met zure mensen, vooral senioren.
Het weer is er heerlijk en het eten goedkoop en goed. Er zullen vast wel dingen zijn die het de moeite waard maken, maar het is ook geen walhalla.
Persoonlijk, maar dat ben ik, zou ik dan veel liever naar Italië vertrekken. Veel minder enclaves, mooier land, beter eten, groener. Alleen is het qua regels kut geregeld en zijn de mensen echt Italiaans, moet je tegen kunnen.
De Algarve zou ik niet dood gevonden willen worden. Dat is net Spanje, maar dan duur en koud zeewater.
Nederlandse* enclave. Hollandse is geen ding, er wonen ook genoeg Nederlanders die geen Hollanders zijn.quote:Op dinsdag 30 april 2024 07:30 schreef Kreator het volgende:
Het gaat ook niet per se om zwemmen in de zee, voor mij althans.quote:Op dinsdag 30 april 2024 09:20 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik snap die fascinatie nooit met in zee zwemmen, zout water, niet echt prettig. Voor het geld wat je in bijvoorbeeld de Algarve betaald kan je in het binnenland een grote woning kopen en er een overdekt zwembad bij laten bouwen (en dan hou je nog geld over).
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen vind ik door te zeggen dat de costa blanca walgelijk is omdat het vol zit met expats etc, maar dan wel Barcelona noemen als heerlijk ontspannend etc. Terwijl het daar net zo goed stikt van de expats/toeristen, plus het écht niet bepaald goedkoop is daar hoor.quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het gaat ook niet per se om zwemmen in de zee, voor mij althans.
Maar de hele sfeer en klimaat rondom de zee is gewoon veel en veel fijner dan in het binnenland wonen.
Misschien niet de beste voorbeelden, maar ik vergelijk zelf hierin altijd Madrid en Barcelona met elkaar.
Madrid voelt gewoon zo veel warmer (temp) en benauwder aan. Alles is daar zo ontzettend anders.
Barcelona is gewoon heerlijk ontspannend, tussen de wapperende palmbomen.
En ja ook vlakbij de zee kun je (in Spanje dan) relatief goedkoop wonen en leven.
Een Barcelona en de hele sfeer van de bewoners daar is heel anders dan de regio Torrevieja en Benidormquote:Op dinsdag 30 april 2024 11:41 schreef dick_laurent het volgende:
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen vind ik door te zeggen dat de costa blanca walgelijk is omdat het vol zit met expats etc, maar dan wel Barcelona noemen als heerlijk ontspannend etc. Terwijl het daar net zo goed stikt van de expats/toeristen, plus het écht niet bepaald goedkoop is daar hoor.
Maar goed, ieder heeft zijn eigen voorkeur natuurlijk qua locaties en dat is prima
Hollandse enclave. Frikandellen, kroketten en schreeuwende te bruine oude mensen uit Zoetermeer. Nederlandse enclave dekt de lading niet, dus niet bedankt voor het fout corrigeren van mijn bewuste woordkeuze.quote:Op dinsdag 30 april 2024 11:24 schreef bianconeri het volgende:
Nederlandse* enclave. Hollandse is geen ding, er wonen ook genoeg Nederlanders die geen Hollanders zijn.
Dat zeg ik dan ook nergens, je legt me nu woorden in de mond. Het is overigens wel meer dan 1 regio, het is een groot deel van de kustplaatsen aan de oostkant.quote:Alleen om te zeggen dat Spanje vreselijk is om te wonen vanwege 1 walgelijke Nederlandse regio slaat natuurlijk nergens op.
Ook dat is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 30 april 2024 12:22 schreef Kreator het volgende:
Dat zeg ik dan ook nergens, je legt me nu woorden in de mond. Het is overigens wel meer dan 1 regio, het is een groot deel van de kustplaatsen aan de oostkant.
Sorry, ik wist niet dat jij dé autoriteit op het gebied van Nederlandse emigranten in Spanje was. Vergeef me mijn algemeenheden. Ik ben maar een simpele Nederlander die af en toe op bezoek gaat bij familie in een Hollandse enclave. Ik kan niet op tegen een doctoraat in spaanse cultuur en huizendrift.quote:
Zegt iemand die zo arrogant gaat pratenquote:Op dinsdag 30 april 2024 12:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
Sorry, ik wist niet dat jij dé autoriteit op het gebied van Nederlandse emigranten in Spanje was. Vergeef me mijn algemeenheden. Ik ben maar een simpele Nederlander die af en toe op bezoek gaat bij familie in een Hollandse enclave. Ik kan niet op tegen een doctoraat in spaanse cultuur en huizendrift.
Dit soort argumenten als 'dat is onzin' zijn van een dusdanig hoog niveau, dat ik weer afdruip in dit topic. Nogmaals mea culpa.
Het is gewoon een feit dat als we zo doorgaan dat Nederland dan een islamitisch land wordt. Geen idee of dat over 30, 50, 100 of 200 jaar is, maar het is gewoon een feit. De immigranten krijgen namelijk meer kinderen dan de autochtonen.quote:Op maandag 29 april 2024 23:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hou toch op met dit racistische gedoe zeg
Nee, mensen krijgen niet zo maar een NL paspoort. Er worden genoeg het land uitgetrapt. En moeten er genoeg voor doen.
En de Nederlandse cultuur wordt weggegeven? Wat een onzin man.
Veel plezier in Spanje dan.quote:Op dinsdag 30 april 2024 13:52 schreef TAmaru het volgende:
Het is gewoon een feit dat als we zo doorgaan dat Nederland dan een islamitisch land wordt. Geen idee of dat over 30, 50, 100 of 200 jaar is, maar het is gewoon een feit. De immigranten krijgen namelijk meer kinderen dan de autochtonen.
Wat doen al die Roemenen dan in het binnenland vraag ik me af by the way.... daar is geen hol te beleven en ook geen cent te verdienen over het algemeenquote:Op dinsdag 30 april 2024 13:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Veel plezier in Spanje dan.
[ afbeelding ]
-edit- "het is gewoon een feit". Oja joh.
quote:Op dinsdag 30 april 2024 13:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Of ze scharen alle zigeuners onder de Roemenen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 14:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat doen al die Roemenen dan in het binnenland vraag ik me af by the way.... daar is geen hol te beleven en ook geen cent te verdienen over het algemeen
Edit > of zitten ze grotendeels in Madrid allemaal misschien... Dat is natuurlijk ook binnenland![]()
Landbouw?quote:Op dinsdag 30 april 2024 14:27 schreef dick_laurent het volgende:
Wat doen al die Roemenen dan in het binnenland vraag ik me af by the way.... daar is geen hol te beleven en ook geen cent te verdienen over het algemeen
Ik hoef niet zo nodig naar Spanje nee. Ik zou wel ergens anders heen gaan.quote:Op dinsdag 30 april 2024 13:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Rusland?quote:Op woensdag 1 mei 2024 08:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik hoef niet zo nodig naar Spanje nee. Ik zou wel ergens anders heen gaan.
Hij is wel van plan te werken. Daar zit wel een verschil in.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 16:37 schreef Zwansen het volgende:
Man die hekel heeft aan gelukzoekers zoekt ander land om z’n geluk te zoeken.
Dan zou ik voor Indonesië of Maleisië gaan.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:06 schreef TAmaru het volgende:
[..]
eerder ZO-Azië denk ik of ergens vrij afgelegen in Portugal of Italië
waarom is dat droevig? ik weet uiteraard ook wel dat die twee landen islamitisch zijn en zou daar dan inderdaad ook niet heen gaan. maar heel veel andere prachtige landen in ZO-Azië: Thailand, Cambodja, Vietnam.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:09 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dan zou ik voor Indonesië of Maleisië gaan.
Man man man, de droevigheid van je niveau.
Daar kun je als buitenlander geen huis kopen, tenminste tot voor kort in elk geval niet. Ik vraag me ook af waarom je Nederland zou inruilen voor een zeer arm derdewereldland, alleen maar om een klein deel moslims in te ruilen voor een land dat tot voor kort communistisch was en nu nog steeds totaal niet lijkt op wat wij een normale beschaving noemen.quote:
Waarom zou je per se een huis willen kopen in Vietnam of Thailand, waar dat ook niet kan? (In Thailand kun je overigens wel een appartement kopen). Huren kan ook en er bestaan ook andere constructies. Of je kunt op zoek naar een Vietnamese of Thaise partner. Dan heb je ook meteen het visum geregeld.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:16 schreef Kreator het volgende:
[..]
Daar kun je als buitenlander geen huis kopen, tenminste tot voor kort in elk geval niet. Ik vraag me ook af waarom je Nederland zou inruilen voor een zeer arm derdewereldland, alleen maar om een klein deel moslims in te ruilen voor een land dat tot voor kort communistisch was en nu nog steeds totaal niet lijkt op wat wij een normale beschaving noemen.
Maar goed, succes dan maar. Je hebt je huiswerk wel gedaan.
In Vietnam zijn er zo'n 10 miljoen mensen die hun ontlasting nog in de sloot moeten dumpen. Maar hey, de bevolking komt wel op de eerste plaats! Dat je er als rijke tata kan leven als een koning geloof ik prima.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:20 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Waarom zou je per se een huis willen kopen in Vietnam of Thailand, waar dat ook niet kan? (In Thailand kun je overigens wel een appartement kopen). Huren kan ook en er bestaan ook andere constructies. Of je kunt op zoek naar een Vietnamese of Thaise partner. Dan heb je ook meteen het visum geregeld.
Misschien zou je eens naar Vietnam of Thailand toe moeten als je vindt dat die landen niet lijken op wat wij een normale beschaving noemen. Mensen zijn er duizend keer beschaafder en vriendelijker dan hier. Het eten is beter. Zeker jongeren zijn buitengewoon modern. De belastingdruk is veel lager. En de eigen bevolking komt er gewoon op 1 ipv asielzoekers. En in Nederland? Hier kunnen mensen niet eens een huis vinden, hun boodschappen of energierekening betalen en zijn diensten e.d. onbetaalbaar geworden.
Ik ben in beide landen geweest. En jij.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:20 schreef TAmaru het volgende:
Misschien zou je eens naar Vietnam of Thailand
Beter een land waar nog wat arme mensen zijn die de dienstensector draaiende houden dan de Nederlandse maatschappij waarin iedereen een topsalaris moet verdienen en een loodgieter 150 euro per uur kost en een automonteur 80 of 90. Een economie draait veel beter als er een brede toplaag, een brede middenlaag en ook een brede onderlaag is.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In Vietnam zijn er zo'n 10 miljoen mensen die hun ontlasting nog in de sloot moeten dumpen. Maar hey, de bevolking komt wel op de eerste plaats! Dat je er als rijke tata kan leven als een koning geloof ik prima.
Meerdere malen in beide landen jaquote:Op woensdag 1 mei 2024 14:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ben in beide landen geweest. En jij.
In delen van het noorden werden we gewaarschuwd om geen vlees te eten, want hond in de pot.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In Vietnam zijn er zo'n 10 miljoen mensen die hun ontlasting nog in de sloot moeten dumpen. Maar hey, de bevolking komt wel op de eerste plaats! Dat je er als rijke tata kan leven als een koning geloof ik prima.
Zolang je zelf maar niet in die groep valt, en je je stront uit het raam moet flikkeren, hè.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:28 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Beter een land waar nog wat arme mensen zijn die de dienstensector draaiende houden
Als die Vietnamese economie zo veel beter werkt dan de Nederlandse, hoe verklaar je dan dat het BBP per inwoner in Nederland een dikke factor 14 hoger ligt vergeleken met Vietnam?quote:dan de Nederlandse maatschappij waarin iedereen een topsalaris moet verdienen en een loodgieter 150 euro per uur kost en een automonteur 80 of 90. Een economie draait veel beter als er een brede toplaag, een brede middenlaag en ook een brede onderlaag is.
In Nederland bestaat de onderlaag grotendeels uit immigranten en autochtonen die een uitkering trekken.
gast ik heb meerdere weken door het noorden van Vietnam getourd in mijn eentje. ik weet hoe je "hondenvlees" in het Vietnamees zegt en schrijft en heb overal in de bergen en steden het goedkoopste eten gegeten en ik leef nog. dus ik weet echt wel waar ik het over heb.quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik betwijfel dit. Dan zou je niet zo ongelooflijk dom zwetsen.
wisselkoersenquote:Op woensdag 1 mei 2024 14:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zolang je zelf maar niet in die groep valt, en je je stront uit het raam moet flikkeren, hè.
[..]
Als die Vietnamese economie zo veel beter werkt dan de Nederlandse, hoe verklaar je dan dat het BBP per inwoner in Nederland een dikke factor 14 hoger ligt vergeleken met Vietnam?
Daarvoor gecorrigeerd (middels koopkrachtpariteit) nog steeds een dikke factor 4 verschil met Nederland. Je punt was... ?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |