Wat een debiel ja.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 09:12 schreef WethouderHekking het volgende:
Huub zal waarschijnlijk niet meer zo vlug aan een praatprogramma tafel worden uitgenodigd. Alleen bij Ongehoord Nieuws maakt hij nog een kans.
Genoten van hem aan die VVD tafel.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 08:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Huub.Wat een lul ben je dan, Cora de maat nemen terwijl je zelf in je Gooise bubbel 10 miljoen op de bank hebt staan.
Dit is photoshop ik kan het zien aan de pixelsquote:
quote:Op maandag 29 augustus 2022 22:21 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Dit is photoshop ik kan het zien aan de pixels
quote:Op maandag 29 augustus 2022 22:27 schreef monkyyy het volgende:
100 miljoen, daar kom ik m'n bed niet voor uit
Vol inzetten op tesla coils.quote:Op maandag 29 augustus 2022 22:28 schreef monkyyy het volgende:
Voetbal afschaffen en het geld dat daarmee vrij komt investeren in energieonafhankelijkheid.
Zij heeft een permanent cringe gezicht.quote:Op maandag 29 augustus 2022 22:31 schreef Gehrman het volgende:
Veel zaaddodender dan Barbara Barend wordt het niet.
Met het edele ambacht van palletsorteerder loop je al helemaal binnenquote:
quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:09 schreef monkyyy het volgende:
Zodra je je laatste adem uitblaast staan die lijkenpikkers van de fiscus al op de stoep, even een factuurtje door de strot van een rouwende familie heen rammen.
En als de liquiditeiten er niet zijn, dan verkoop je toch gewoon halsoverkop het huis van de erflater, moet je wel de mazzel hebben dat je nét in een goede markt zit.
Het is een extreem emotioneel beladen heffing, dat ook nog eens een gepriegel in de marge op de rijksbegroting is. ¤2,5 miljard erf en schenk belasting op ¤340 miljard aan inkomsten. Verhoog de accijnzen maar op tabak en op die 70 miljoen jaarlijkse vliegreizigers ofzo, heb je dat gat zo gevuld.
Liever belasting op werk dan een (klein beetje) belasting wat je aan komt waaien waar je zelf helemaal niks voor hebt gedaan?quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:08 schreef monkyyy het volgende:
Erfbelasting is de meest walgelijke belasting die er bestaat en meot met terugwerkende kracht teruggedraaid worden.
De erfbelasting is hier gruwelijk hoog vergeleken met omringende landen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:14 schreef BobW het volgende:
[..]
[..]
Liever belasting op werk dan een (klein beetje) belasting wat je aan komt waaien waar je zelf helemaal niks voor hebt gedaan?
Je levert echt niet je hele erfenis in, er is ook nog een vrijstelling. En om dan een beetje belasting te betalen over dat bedrag daarboven is prima.
We moeten m.i. wel af van die achterlijk lage vrijstelling voor kinderen, al is het maar om van die rare situaties te voorkomen dat een weeskind uit het ouderlijk huis getrapt wordt tenzij er genoeg media-aandacht voor is zoals bij die Milo. Dat was echt schandalig, dat er een crowdfunding actie voor nodig was om de boel te redden voor die jongen.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:14 schreef BobW het volgende:
Je levert echt niet je hele erfenis in, er is ook nog een vrijstelling. En om dan een beetje belasting te betalen over dat bedrag daarboven is prima.
Ik lees het ook net ergens in NWS...quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 17:15 schreef dvdfreak het volgende:
Vanavond een speciale Op1 live vanuit het AZC in Ter Apel
quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 22:14 schreef superniger het volgende:
Vandaag gaat Giovanca op familiebezoek.
Nou inderdaad.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 22:32 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik kijk maar weer eens sinds een lange tijd.
Wat een ultra deug gebeuren.
Cringe to the max.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 22:34 schreef monkyyy het volgende:
Dit stond allemaal niet in de brochure.
Lijkt me wel gevaarlijk als er een paar boos worden.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 04:23 schreef Eightyone het volgende:
Ik zou nu best een vlieg op de muur willen zijn bij de eerstvolgende redactievergadering.![]()
Ik wist niet dat je netto negen ton had geërfd.quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:09 schreef monkyyy het volgende:
Zodra je je laatste adem uitblaast staan die lijkenpikkers van de fiscus al op de stoep, even een factuurtje door de strot van een rouwende familie heen rammen.
En als de liquiditeiten er niet zijn, dan verkoop je toch gewoon halsoverkop het huis van de erflater, moet je wel de mazzel hebben dat je nét in een goede markt zit.
Het is een extreem emotioneel beladen heffing, dat ook nog eens een gepriegel in de marge op de rijksbegroting is. ¤2,5 miljard erf en schenk belasting op ¤340 miljard aan inkomsten. Verhoog de accijnzen maar op tabak en op die 70 miljoen jaarlijkse vliegreizigers ofzo, heb je dat gat zo gevuld.
De kinderenvrijstelling is best wel hoog genoeg, zeker in combinatie met een langstlevende clausule. Als de langstlevende later ook overlijdt, dan heb je opnieuw die kinderenvrijstelling.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 00:03 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
We moeten m.i. wel af van die achterlijk lage vrijstelling voor kinderen, al is het maar om van die rare situaties te voorkomen dat een weeskind uit het ouderlijk huis getrapt wordt tenzij er genoeg media-aandacht voor is zoals bij die Milo. Dat was echt schandalig, dat er een crowdfunding actie voor nodig was om de boel te redden voor die jongen.
Dat was een typisch voorbeeld van de fiscus die nog even een trap na geeft zonder enige vorm van menselijkheid.
In het buitenland zijn die vrijstellingen een stuk hoger.
Hoe voorkom je daarmee precies dat de kinderen uit het huis moeten als beide ouders overlijden? Zo'n langstlevende testament i.c.m. de vrijstelling van ruim 6 ton voorkomt toch alleen dat de langstlevende ook erfbelasting moet betalen voor de kinderen als de eerste ouder overlijdt (omdat zij zonder testament ook wettelijke erfgenamen zijn)? Als de ander daarna ook overlijdt erven de kinderen alsnog het huis en raken ze deze kwijt omdat ze geen geld hebben om erfbelasting te betalen, wat met een vrijstelling van slechts ¤ 21K al gauw het geval is...quote:Op woensdag 31 augustus 2022 10:51 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De kinderenvrijstelling is best wel hoog genoeg, zeker in combinatie met een langstlevende clausule. Als de langstlevende later ook overlijdt, dan heb je opnieuw die kinderenvrijstelling.
Stel een hypotheekvrij bezit van zes ton en twee kinderen en in gemeenschap van goederen getrouwd.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 11:04 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Hoe voorkom je daarmee precies dat de kinderen uit het huis moeten als beide ouders overlijden? Zo'n langstlevende testament i.c.m. de vrijstelling van ruim 6 ton voorkomt toch alleen dat de langstlevende ook erfbelasting moet betalen voor de kinderen als de eerste ouder overlijdt (omdat zij zonder testament ook wettelijke erfgenamen zijn)? Als de ander daarna ook overlijdt erven de kinderen alsnog het huis en raken ze deze kwijt omdat ze geen geld hebben om erfbelasting te betalen, wat met een vrijstelling van slechts ¤ 21K al gauw het geval is...
Ja dat snap ik, maar kunnen de kinderen (die geen 45K op de bank hebben staan) dan in het huis blijven wonen?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 11:22 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Stel een hypotheekvrij bezit van zes ton en twee kinderen en in gemeenschap van goederen getrouwd.
De eerste ouder overlijdt, de kindsdelen zijn samen bruto ¤ 200.000. Door de leeftijd van de langstlevende ouder gaat van die waarde van de kindsdelen op dat moment wel zo'n 30% tot 50% waardering vanaf. Dan nog de vrijstelling van 2 maal 21k.
De erfbelasting op dat moment is vaak onder de 10K, die de langstlevende betaalt.
Op moment dat de langstlevende ouder ook overlijdt, dan moet er nog 400K worden belast voor erfbelasting. Daar gaat de vrijstelling van 2 x 21K vanaf, zodat de erfbelasting in totaal voor de beide kinderen dan op zo'n 45K uitkomt.
Dat valt toch best mee voor een hypotheekvrije verkrijging van 600K.
Die zijn geen overdrachtsbelasting verschuldigd. En op een huis van 600K moet toch wel een hypotheekje op te vestigen zijn.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 11:27 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar kunnen de kinderen (die geen 45K op de bank hebben staan) dan in het huis blijven wonen?
Minderjarigen kunnen geen hypotheek krijgen en zoveel liquide middelen zijn geen vanzelfsprekendheid, als je voornamelijk stenen erft mag je dus gewoon vertrekken.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 11:28 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Die zijn geen overdrachtsbelasting verschuldigd. En op een huis van 600K moet toch wel een hypotheekje op te vestigen zijn.
En bovendien kan 80% van de geërfde liquiditeiten ook gebruikt worden om die 45K te betalen.
Je schets hier problemen die in Nederland nauwelijks voorkomen.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 13:19 schreef Fleischmeister het volgende:
Nu vraag ik me wel af hoe minderjarige kinderen de toekomstige lasten moeten betalen zelfs al zouden ze het huis niet gedwongen hoeven te verkopen door een gebrek aan banksaldo, inkomen hebben ze tenslotte ook nog niet…
Goede levensverzekering die ook daadwerkelijk aan de kinderen uitkeert is dan wel nuttig eigenlijk…
Dione ook al verstand van autosportquote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:30 schreef dvdfreak het volgende:
Jan Lammers, Dione de Graaff, Christijan Albers en Stéphane Kox blikken vooruit op het GP van Zandvoort
Tim Knol en Nico Dijkshoorn over hun album en boek
Sjaak van der Tak, Annemarie van Gaal en Peter Kee over het koopkrachtakkoord en de onderhandelingen met Remkes
Haar vader (Evert) zat hier ook wel eens op FOK!quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:22 schreef svann het volgende:
Charles en Carry weer terug, fijn duo.
Strategisch adviseur van Mark... Nou hij kan wel weg...quote:
Mark heeft Jort nog.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:28 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Strategisch adviseur van Mark... Nou hij kan wel weg...
Net als Dijkshoorn. Maar war is de andere helft van Tim Knol gebleven?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:26 schreef StephanL het volgende:
Jaaa Sjaak
Tim Knol was ook een Fokker.
Weg. Gestopt met drinken o.a.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:31 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Net als Dijkshoorn. Maar war is de andere helft van Tim Knol gebleven?
Nico Dijkshoorn begon op Fok.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:24 schreef Bocaj het volgende:
Haar vader (Evert) zat hier ook wel eens op FOK!
Mag allemaal verkassen iddquote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:42 schreef Van_Poppel het volgende:
Donder op met je gasverslindende kassen
quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:43 schreef svann het volgende:
[..]
Gewoon op het forum in eerste instantie.
doordevil
Nu te classificeren als jeugdzondes.
quote:laatste bezoek: 5408 dagen, 20 uur geleden.
Rutte is een lizard people.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:45 schreef monkyyy het volgende:
High Energy Rutte heeft maar 1 uurtje slaap nodig.
Toen had hij een beetje zijn truukje al voor zover ik het me nog herinner en viel hij wel erg opmet zijn stukjes, daarna in één moeite door naar hier met hetzelfde onderwerp, BBquote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:44 schreef svann het volgende:
[..]
Tuurlijk. Was hij daarin ook al op dreef?
Dus dit is niet je eerste account?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:49 schreef NoCigar het volgende:
Toen had hij een beetje zijn truukje al voor zover ik het me nog herinner en viel hij wel erg opmet zijn stukjes, daarna in één moeite door naar hier met hetzelfde onderwerp, BB
Nee, (mijn eerste had een type/spelfout, ik dacht niet zo goed na toen ik dat aanmaakte.)quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:52 schreef svann het volgende:
[..]
Dus dit is niet je eerste account?
Singer songwriter gejengel.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:00 schreef monkyyy het volgende:
Ik kan geen één nummer noemen van Tim Knol. Ik ben heel wereldvreemd wat dat betreft. Ik dacht eerst dat het over die vlogger ging
Correcte samenvatting inderdaadquote:
Ik vandaag een echte sport beoefend. 6-2 6-4 gewonnen.quote:
De ex-corpsballen gaan los.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:12 schreef NoCigar het volgende:
"Spa-Francorchamps zet zich schrap voor invasie van 47.000 dolle Nederlanders
In Spielberg, eerder dit seizoen, vielen zatte Nederlanders Oostenrijkse vrouwen lastig. Daarom neemt Spa-Francorchamps maatregelen voor de komst van het oranje leger.”
Kunnen ze doen maar dan worden ze helemaal zoek geredenquote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:15 schreef monkyyy het volgende:
Het wordt tijd dat Tesla ook een F1 team krijgt. Die kunnen gewoon hun standaard Model S Plaid op de baan zetten.
Meer de SBS6-kijker die de Jumbo-spotjes leuk vind.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:14 schreef svann het volgende:
[..]
De ex-corpsballen gaan los.
Ook tuig dus.
Gister zat er een bakker in tranen bij Khalid & Sophie, die zei: Als de lonen 10% stijgen dan verkoop ik de tent. Ik geef hem groot gelijkquote:Op donderdag 1 september 2022 22:33 schreef Bocaj het volgende:
Werkgevers boos omdat minimum loon omhoog gaat...
De lonen gaan omhoog!quote:Op donderdag 1 september 2022 22:35 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Gister zat er een bakker in tranen bij Khalid & Sophie, die zei: Als de lonen 10% stijgen dan verkoop ik de tent. Ik geef hem groot gelijk
Het gepeupel moet nog wel brood kunnen kopen, ook al is het bij de supermarkt.quote:Op donderdag 1 september 2022 22:35 schreef monkyyy het volgende:
Gister zat er een bakker in tranen bij Khalid & Sophie, die zei: Als de lonen 10% stijgen dan verkoop ik de tent. Ik geef hem groot gelijk
En dan gaan je toeslagen omlaag en schiet je er netto lekker niets mee op, behalve dan dat het MKB de duimschroeven wordt aangedraaid.quote:
Je kunt nog gewoon een heel wit of een bruin kopen voor 99 cent bij ah, jumbo, aldi, etc.quote:Op donderdag 1 september 2022 22:39 schreef svann het volgende:
[..]
Het gepeupel moet nog wel brood kunnen kopen, ook al is het bij de supermarkt.
Die grens schuift mee omhoog, dacht ik begrepen te hebben.quote:Op donderdag 1 september 2022 22:39 schreef monkyyy het volgende:
En dan gaan je toeslagen omlaag en schiet je er netto lekker niets mee op, behalve dan dat het MKB de duimschroeven wordt aangedraaid.
Men gaat de toeslagen ook verhogen...quote:Op donderdag 1 september 2022 22:39 schreef monkyyy het volgende:
[..]
En dan gaan je toeslagen omlaag en schiet je er netto lekker niets mee op, behalve dan dat het MKB de duimschroeven wordt aangedraaid.
Ik moet de 1e nog krijgen.... en ik leef nog steeds...quote:Op donderdag 1 september 2022 22:42 schreef dvdfreak het volgende:
ga jij je laten vaccineren
~~monkyyy
Gewoon een extra training van je immuunsysteem.quote:
quote:Op donderdag 1 september 2022 22:51 schreef monkyyy het volgende:
Kunnen we niet een terminator ontwikkelen.
Daar werkt men wel aan: zelfdenkende schietende robots.quote:Op donderdag 1 september 2022 22:51 schreef monkyyy het volgende:
Kunnen we niet een terminator ontwikkelen.
Ongeleide projectielen willen ze niet!quote:
Ik heb al doelwitten in gedachten, ik kan zo aan de bak!quote:Op donderdag 1 september 2022 22:56 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ongeleide projectielen willen ze niet!
Je zal verantwoordelijk worden gehouden voor het beginnen van de 3e wo....quote:Op donderdag 1 september 2022 22:57 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik heb al doelwitten in gedachten, ik kan zo aan de bak!
Overleef ik ook wel weer. Ik heb voor hetere vuren gestaanquote:Op donderdag 1 september 2022 23:01 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Je zal verantwoordelijk worden gehouden voor het beginnen van de 3e wo....
quote:Op donderdag 1 september 2022 23:02 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Overleef ik ook wel weer. Ik heb voor hetere vuren gestaan
Ik ben muziek aan het draaien ben afgehaakt. Wat een terenszooierigge VVD show is dit programma is dit geworden.quote:Op donderdag 1 september 2022 23:03 schreef monkyyy het volgende:
Die lui aan tafel zitten echt te zuigen.Geef Eus maar aan de Russen
Ik kijk wel maar kijk ook VrijMiBabesquote:Op donderdag 1 september 2022 23:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben muziek aan het draaien ben afgehaakt. Wat een terenszooierigge VVD show is dit programma is dit geworden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
Nuttige asielzoekers meteen aan het werk zetten, lost misschien wat tekorten op.quote:Op donderdag 1 september 2022 23:11 schreef monkyyy het volgende:
Voldoende opvang kun je regelen door:
• Meer opvang realiseren
• Minder asielzoeker realiseren.
Een deel van de 5 miljoen uitkeringstrekkers van de bank halen ook.quote:Op donderdag 1 september 2022 23:12 schreef svann het volgende:
[..]
Nuttige asielzoekers meteen aan het werk zetten, lost misschien wat tekorten op.
Niet bezuinigen op de brandweer en Peter Koelwijn.quote:Op donderdag 1 september 2022 23:13 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Een deel van de 5 miljoen uitkeringstrekkers van de bank halen ook.
Helemaal niet... fcuk that!quote:
Die noodzaak zie jij als tijdelijk?quote:Op donderdag 1 september 2022 23:15 schreef Bocaj het volgende:
Helemaal niet... fcuk that!
Arbeidsmigranten misschien maar dan wel tijdelijk....
Ja, het liefst wel...quote:Op donderdag 1 september 2022 23:19 schreef svann het volgende:
[..]
Die noodzaak zie jij als tijdelijk?
Het gaat ook niet om méér.quote:Op donderdag 1 september 2022 23:22 schreef Bocaj het volgende:
Ja, het liefst wel...
We kunnen ook de welvaart zo houden... het hoeft niet meer en meer...
Hoger loon!quote:Op donderdag 1 september 2022 23:25 schreef svann het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om méér.
Zoveel werk dat de nederlander niet meer wil doen (en wat wel nodig isl.
En dat soort opleidingen niet kiest.
Dan komt de Nederlander ook wel...quote:
Voorlopig zijn de marktwerkings adepten nog aan de macht; lonen kunnen best wat minder, minder, minder.quote:
Hup, naar 14 euro dat minimumloon...quote:Op donderdag 1 september 2022 23:33 schreef svann het volgende:
[..]
Voorlopig zijn de marktwerkings adepten nog aan de macht; lonen kunnen best wat minder, minder, minder.
(Zodat de top kan cashen.) Het begint her en der wat spaak te lopen.
Was het erg ?quote:Op vrijdag 2 september 2022 23:20 schreef svann het volgende:
Roethof bij Eus op de kappersstoel gezien? @:superniger
Vanavond weer deze échte sport beoefend. 6-3 6-2 gewonnen. Zondag in de finale.quote:
Dit sujet wordt straks ergens burgemeesterquote:Op maandag 5 september 2022 23:00 schreef monkyyy het volgende:
Ik geef hem groot gelijk, gewoon weg gaan en lekker wachtgeld trekken, voordat je boze tokkieboeren in je voortuin hebt staan.
Inderdaad. Dit is nou iets dat iedere veehouder aan had kunnen zien komen. Maar er moet weer subsidie heen natuurlijk, want we moeten wel goedkoop vlees voor het buitenland blijven produceren.quote:Op maandag 5 september 2022 23:03 schreef svann het volgende:
Die derogatie van de mestinspuitvergunning zat er natuurlijk gewoon aan te komen, men kan niet altijd maar de uitzondering blijven.
Iedereen.quote:Op maandag 5 september 2022 23:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Voor wie? Particulieren of mensen die voor hun werk een busje/auto op de weg moeten houden?
Daar wel mee eensquote:Op maandag 5 september 2022 23:45 schreef monkyyy het volgende:
Heeft Boris Brexit nou eigenlijk wel gedone? Lets get Brexit done!
Dyslectische stagiaire.quote:Op maandag 5 september 2022 23:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat een onwaarschijnlijke spellingsfout op de achtergrond.
Verenigd KoninGkrijk ???
En kakkertjes zoals Sander moeten ze executeren. Dat kleine mannetje is zelf geen haar beter namelijk en ze maken elkaar het (digitale) leven zuur.quote:Op maandag 5 september 2022 22:15 schreef monkyyy het volgende:
Juice kanalen moeten in de takkenversnipperaar en als bijstook gebruikt worden in onze kolencentrales. Einde onderwerp.
En dat stemde tegenquote:Op dinsdag 6 september 2022 16:58 schreef dvdfreak het volgende:…..
Attje Kuiken en Jesse Klaver over hun plan tegen de stijgende energierekening
Nou Thijs als je het niet overleeft dan weet je aan wie je dat hebt te danken, je tafelgast van vanavondquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |