SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Pleur eens ff gauw op (niet jij), ben er nu wel echt helemaal klaar mee.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:30 schreef NM07 het volgende:
Mogelijk weer een zomerse periode in aantocht
[ afbeelding ]
Mag van mij uitkomenquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:30 schreef NM07 het volgende:
[ afbeelding ]
En dan moet je daar bij bedenken dat normaal gesproken het neerslagtekort in oktober het grootste is. Dat gaat nog wat worden komende maand.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:28 schreef Momo het volgende:
Vandaag 2 spatjes hier en de komende 2 weken is de pluim vrijwel weer helemaal leeg qua neerslag
Herfst is wel het meest bazige seizoenquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 15:54 schreef quirina het volgende:
Jaaaaaa ik heb zin in de herfst!
Paddestoeltjes, Herfststormen, gekleurde blaadjes, kaarsjes, dekentjes haardje.
laat maar komen!
🍄
Met die pluim is toch precies niks mis? 24-26 graden is echt perfect. Mits luchtvochtigheid niet te hoog.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 12:32 schreef Haags het volgende:
[..]
Pleur eens ff gauw op (niet jij), ben er nu wel echt helemaal klaar mee.
Nee, tijd voor herfst. Max 15 graden en lekker veel buien.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Met die pluim is toch precies niks mis? 24-26 graden is echt perfect. Mits luchtvochtigheid niet te hoog.
26 augustus en tijd voor herfst? Zomer is net 2 maanden bezigquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Nee, tijd voor herfst. Max 15 graden en lekker veel buien.
1 september begint voor mij de herfst. Het is klaar, mooi geweest, opdoeken die handel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
26 augustus en tijd voor herfst? Zomer is net 2 maanden bezig
Jouw tijd komt, dat weet je. Ongeveer half oktober t/m ongeveer half maart is het herfst.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:05 schreef Haags het volgende:
[..]
Nee, tijd voor herfst. Max 15 graden en lekker veel buien.
@Kettlebell vind dat ook de mooiste periode van het jaar. Hoe grauwer des te beter.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jouw tijd komt, dat weet je. Ongeveer half oktober t/m ongeveer half maart is het herfst.
Zomers prima, maar die tropische hitte mag van mij heel ver wegblijven.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:30 schreef NM07 het volgende:
[ afbeelding ]
@GGMMquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:30 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
@:Kettlebell vind dat ook de mooiste periode van het jaar. Hoe grauwer des te beter.
De smog van gisteren was ook primaquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 17:28 schreef quirina het volgende:
Ja met mist, miezerregen heerlijk grijs weer en dan in het bos de schimmelgeuren ruiken!
ik dacht dat het aan mij lag die blauwe walm voor mijn ogenquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 20:58 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
De smog van gisteren was ook prima
Gemiddeldetemperaturengenotquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 16:12 schreef samuel25 het volgende:
Komende twee weken rond de 25 graden. Prima.
Onweer is afgeschaftquote:Op vrijdag 26 augustus 2022 23:46 schreef INViCTuS het volgende:
Ik vind wel dat er deze zomer te weinig terreur buien zijn geweest. of in ieder geval te weinig onweer. Vrij weinig onweer gehad hier.
Waarom zou je dat willen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 23:46 schreef INViCTuS het volgende:
Ik vind wel dat er deze zomer te weinig terreur buien zijn geweest. of in ieder geval te weinig onweer. Vrij weinig onweer gehad hier.
Onweer danquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 00:48 schreef Twieki het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen?
Eén dag per week gestage regen in de zomer is wat mij betreft helemaal prima, dan heb je in ieder geval geen gezeik over de droogte.
Terreurbuien heeft de natuur en ook de mens helemaal niks aan, alleen maar overlast.
Bedankt voor je input, we zullen het doorgeven aan moeder natuur.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 00:48 schreef Twieki het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen?
Eén dag per week gestage regen in de zomer is wat mij betreft helemaal prima, dan heb je in ieder geval geen gezeik over de droogte.
Terreurbuien heeft de natuur en ook de mens helemaal niks aan, alleen maar overlast.
Ik blijf voorlopig nog in de ontkenningsfase met korte broek.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:29 schreef dick_laurent het volgende:
Nou goddelijk hoor die koelte en bewolking. Thermostaat geeft hier inmiddels 19 graden aanzo snel gaat dat dus. De lange broek mag weer aan.
Noemenswaardige neerslagsignalen liggen nog buiten de betrouwbare termijn en staan er eigenlijk pas eind volgend weekend of de week erna in de kaarten, dus dat is ook maar weer afwachten wat daarvan terecht gaat komen. Komende week nog droog en zomerquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:59 schreef Momo het volgende:
Zou nog niet de vlag uithangen, veel ensemble runs van de grootse modellen gaan nog steeds voor droogte in die periode. Al is het wel mooi om te zien dat sommige voor nat weer gaan
En dan maar te bedenken dat de meeste mensen in die kleine kuthokken wonen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:12 schreef INViCTuS het volgende:
32 graden in de nacht en 2 weken lang. Poh, mot er niet an denken
quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 08:51 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Bedankt voor je input, we zullen het doorgeven aan moeder natuur.
En 18 uur per dag werken voor 5 euro.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 16:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan maar te bedenken dat de meeste mensen in die kleine kuthokken wonen.
Waar komt dat water vandaan? Uit de berg?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 18:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Heeft Nepal onze regen gestolen?
Van bovenquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 18:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waar komt dat water vandaan? Uit de berg?
En daar rij je dan gewoon doorheen ookquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 18:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Heeft Nepal onze regen gestolen?
Al 3 dagen een lange broek en zomerjas hier.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:29 schreef dick_laurent het volgende:
Nou goddelijk hoor die koelte en bewolking. Thermostaat geeft hier inmiddels 19 graden aanzo snel gaat dat dus. De lange broek mag weer aan.
Zit nog zonder t shirt hier man.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 19:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Al 3 dagen een lange broek en zomerjas hier.
Toevallig wel in het altijd schone, milieubewuste China.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:12 schreef INViCTuS het volgende:
China is ook wel heet in bepaalde gebieden
Twee weken lang bleef het er 's nachts boven de 32 graden. Dat is een temperatuur die vrij normaal is als maximumtemperatuur. Afgelopen woensdag koelde het 's nachts zelfs niet verder af dan 34,9 graden. Verder werd het overdag van 9 t/m 25 augustus iedere dag meer dan 40 graden. De afgelopen 30 dagen verliepen rond Chongqing (Centraal-China) dan ook een bizarre 6 graden warmer dan gemiddeld.
32 graden in de nacht en 2 weken lang. Poh, mot er niet an denken
[ twitter ]
Na 3 muggen had ik daar wel genoeg vanquote:Op zondag 28 augustus 2022 10:54 schreef ACT-F het volgende:
Ik had vannacht mijn slaapkamerraam volop openstaan. Genot
Dit kan niet @Haagsquote:Op zondag 28 augustus 2022 10:40 schreef quirina het volgende:
Ik heb vanmorgen maar even de verwarming aan gedaan. Het is zo koud.
Serieus?quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:40 schreef quirina het volgende:
Graad of 15 ofzo op de slaapkamer gok ik, gezien de buitentemperatuur van 11-13 op dat moment. Lekker manquote:Op zondag 28 augustus 2022 10:54 schreef ACT-F het volgende:
Ik had vannacht mijn slaapkamerraam volop openstaan. Genot
quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:40 schreef quirina het volgende:
17 graden. De muren stralen hier als de malle na de afgelopen hittegolven.quote:Op zondag 28 augustus 2022 11:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Graad of 15 ofzo op de slaapkamer gok ik, gezien de buitentemperatuur van 11-13 op dat moment. Lekker man
quote:
heb ook de CV aangedaan, maar was wel omdat ik zeg maar nog in een korte broek en zomer kleren liep omdat het zegmaar afgelopen week ineens weer niet te harden was.quote:
Is er eindelijk dan al sneeuw in aantocht ?quote:Op zondag 28 augustus 2022 10:40 schreef quirina het volgende:
Ja absoluut mooi! Prima weertje vandaag ook.quote:Op zondag 28 augustus 2022 16:13 schreef NM07 het volgende:
Die diepblauwe luchten zijn prachtig vandaag, echt raszuivere boreale luchtsoort.
Ja, de wind kwam uit het oosten. Wel raszuiver maar verder niet zo schoon.quote:Op zondag 28 augustus 2022 16:13 schreef NM07 het volgende:
Die diepblauwe luchten zijn prachtig vandaag, echt raszuivere boreale luchtsoort.
Noordenwind, vrij van vreemde smetten.quote:Op zondag 28 augustus 2022 17:30 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja, de wind kwam uit het oosten. Wel raszuiver maar verder niet zo schoon.
Ideaal weer inderdaad. Max van een graad of 22.quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:35 schreef xFriendx het volgende:
23 graden binnen, dus zet het klimaat maar op pauze. Prima om te kunnen sporten, huishouden doen etc maar ook je bed niet uit te drijven en de verwarming hoeft niet aan dus geld blijft in de pocket.
Hier wel 22, maar met lange broek en lange mouwen. En zonder sokken fris, ja.quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:11 schreef dick_laurent het volgende:
Hoe dan?? Hebben jullie allemaal zo'n mega dikke speklaag ofzo? (sorry, niet gemeen bedoeld)
De thermostaat in onze woonkamer las vanmorgen 19,5 en ik heb de ramen overal maar dicht gedaan om het niet nog meer een vrieskist hier te laten worden![]()
Heb nu gewoon mega koude voeten, maar geen zin om nu al binnen met dikke sokken aan te gaan zitten
Ik heb een speklaag zo dik als betonquote:Op maandag 29 augustus 2022 09:11 schreef dick_laurent het volgende:
Hoe dan?? Hebben jullie allemaal zo'n mega dikke speklaag ofzo? (sorry, niet gemeen bedoeld)
De thermostaat in onze woonkamer las vanmorgen 19,5 en ik heb de ramen overal maar dicht gedaan om het niet nog meer een vrieskist hier te laten worden![]()
Heb nu gewoon mega koude voeten, maar geen zin om nu al binnen met dikke sokken aan te gaan zitten
Ja no offence, dat maakt dus echt wel uit kwa hoe je tegen warmte kan. Ik was dus vorige week met iemand samen wat aan het sleutelen aan mijn auto. Die andere persoon is zeg maar mijn lengte maar dan 2X in de omvang. Denk kilootje of 115, terwijl ik rond de 71 weeg.quote:Op maandag 29 augustus 2022 11:25 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ik heb een speklaag zo dik als betonloop lekker in korte broek en een t-shirtje, geen sokken
quote:Op maandag 29 augustus 2022 11:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja no offence, dat maakt dus echt wel uit kwa hoe je tegen warmte kan. Ik was dus vorige week met iemand samen wat aan het sleutelen aan mijn auto. Die andere persoon is zeg maar mijn lengte maar dan 2X in de omvang. Denk kilootje of 115, terwijl ik rond de 71 weeg.
Hij was aan het zweten als een rund, het gutste werkelijk van hem af, en ik stond er letterlijk ''droog'' naast zonder het bijzonder warm te hebben![]()
Weet je wat het voordeel is van niet in een huis wonen dat gemakkelijk op 21 te houden is? Dat de warmte nog zo lekker lang blijft hangen op het moment dat je het wel kan waarderenquote:Op maandag 29 augustus 2022 09:11 schreef dick_laurent het volgende:
Oh, shit daar gaat mijn theorie haha! Ik ben rond de 1.78 dus kwa bmi zit je misschien zelfs nog iets lager dan ikquote:Op maandag 29 augustus 2022 11:29 schreef Oriente het volgende:
[..]ik zweet ook heel behoorlijk
(1.85, 75 kg, dus zoveel schelen wij dan niet eens)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |