Klopt. Overigens is de OP niet van Etto maar van de reeks, ik zal straks kijken of er een beter plaatje is.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 10:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Volgens mij klopt het plaatje in de OP niet Etto. Sommige zetelaantallen en ik zie JA21 niet.
Edit: JA21 wel gevonden, maar er staat geen pijltje.
https://eenvandaag.avrotr(...)t-tot-meer-suicides/quote:Toenmalig minister Edith Schippers van Volksgezondheid liet er in 2017 geen twijfel over bestaan. Binnen een jaar zouden alle wachtlijsten in de geestelijke gezondheidszorg (ggz) zijn verdwenen. Nu 5 jaar later blijkt het tegenovergestelde het geval en vooral mensen met ernstige psychische klachten moeten lang wachten.
dit heeft toch meer te maken met de ideologie van de VVD?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 14:29 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Psychiatriecrisis! Mooi zo'n serie over crises in Nederland want de serie maakt uitstekend duidelijk dat de partijen D66, CDA en VVD overklotsen van de onkunde.
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)t-tot-meer-suicides/
Wat wellicht de kern van de problemen is is dat met de adviezen aan de Rutte kabinetten onvoldoende gebeurt. Nederland heeft immers voldoende instanties die de kabinetten regelmatig adviseren over vanalles. Denk bijvoorbeeld aan de WRR, het SCP, het PBL, de RvS, Algemene Rekenkamer en de Ombudsman. Daarnaast zijn er commissies die met adviezen komen. Je had Borstlap over de arbeidsmarkt, Roemer over de arbeidsmigranten, en Remkes over stikstof. Gisteren in EenVandaag werd uitgelegd dat er in 2007 al een rapport was geschreven met daarin aanbevelingen voor de woningmarkt, ook niks mee gebeurt. Ik heb wel eens een analyse gelezen waarin werd uitgelegd dat als wel die adviezen waren opgevolgd er veel van de crises waar Nederland nu mee kampt er niet zouden zijn of veel minder diep zouden zijn. Opvallend is dat als het grootkapitaal op de deur klopt Rutte wel opeens wel wakker wordt. Kijk, dat rapport over de woningmarkt wordt genegeerd maar als Polman opbelt omdat hij van de dividendbelasting af wil komt Rutte wel meteen in actie. Nu ging dat afschaffen uiteindelijk niet door maar het contrast in actiebereidheid bij Rutte spreekt boekdelen. Bij die wens om de dividendbelasting af te schaffen voelde hij de noodzaak daarvoor in zijn diepste vezels.
Mijn stelling luidt dan ook: Als je de lobbycratie waarin de stem van het grootkapitaal het luidst in doorklinkt prefereert boven de democratie dan is een stem op VVD, D66 of CDA een uitstekende keuze.
quote:Kabinet stap alsjeblieft op en ga iets anders doen
Er staat een tent voor het COA in Ter Apel.
Een paviljoentent met slaapplekken voor tweehonderd mensen. Die tent staat leeg.
Zevenhonderd mensen slapen buiten.
Voor het eerst sinds het bestaan van Artsen Zonder Grenzen bieden zij hulp in Nederland, omdat de overheid het laat afweten. Artsen Zonder Grenzen. Noodhulp. In Nederland.
Zij vergelijken de situatie in Ter Apel met het beruchte Griekse opvangkamp Moria.
Waarom staat die tent met tweehonderd slaapplekken leeg?
Vanwege de bureaucratische rot die al een jaar of twintig en een stuk of acht kabinetten lang de fundering van onze samenleving zodanig aanvreet dat het huis nu instort.
Het huidige kabinet toont niet de wil noch de macht om er ook maar iets aan te doen.
De tent is geplaatst door het ministerie van Justitie, maar staat op de grond van de Dienst Justitiële Inrichtingen in de gemeente Westerwolde.
Als het om verantwoordelijkheid nemen gaat, wijzen deze drie partijen naar elkaar. Dus slaapt er niemand in de tent.
Het houdt een keer op voor dit kabinet.
Stap alsjeblieft op. Kijk goed uit waar je loopt. Pas op dat je niet verdrinkt in het moeras dat eens een goed functionerend zorgsysteem was, want er is niemand om je eruit te trekken.
Laat alles vallen en ga iets anders doen.
Pas op dat je niet struikelt over de ingestorte puinhopen van de woningmarkt. En kijk even omhoog, dan zie je een woonminister met een bouwhelm op, die bovenop een berg stenen staat te poseren voor alweer een kekke foto op zijn Twitter-account.
In onhaalbare doelen en valse beloftes kan niemand wonen.
In desinformatie de Eerste Kamer is woedend op Hugo de Jonge en het is niet de eerste keer dat hij wordt beticht van luchtspiegelingen kan ook niemand wonen.
Wie pech heeft, kan überhaupt geen betaalbare woning vinden.
Blijf in het buitenland, minister van Buitenlandse Zaken, met je doorzichtige stikstofgedraai omdat je bang bent dat je partij wordt gedecimeerd.
Hou er gewoon mee op..
Net als je denkt dat het niet erger kon...quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
In welk universum leeft dit kabinet?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ld-gaat-naar-rusland
Dit is wel gênant in het kwadraat ja. Jetten valt ook wel behoorlijk door de mand zeg.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wut? Hoe dan?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoezo, had je die in een eerder stadium wel kwaliteiten toegedicht?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:46 schreef trein2000 het volgende:
Jetten valt ook wel behoorlijk door de mand zeg.
Ja ik geef het op hoor... dit... hersenen... pijn...quote:
Ik denk niet dat die een meerderheid krijgtquote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit kan echt niet. Motie van wantrouwen waardig dit, opkrassen.
Maar dit kan toch niet? Gemeenten voor veel geld benadelen om Rusland te bevoordelen. Op basis van een interpretatie van EU-wetgeving dat geen enkel ander land deelt. Daarbij mogelijk nog zelf de wets schendend ook.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die een meerderheid krijgt
Denken dat dit kabinet het beste met Nederland voor heeft, is dan ook achterlijk.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:45 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Net als je denkt dat het niet erger kon...
Maar Jetten is kennelijk overtuigd van zijn eigen gelijk, aangezien hij weigert om het beleid aan te passen. Dan neem ik aan dat de rest van de regering, en derhalve ook de coalitiefracties in de Kamer, daar wel achter staan. En is een MvW dus weer gewoon kansloos.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dit kan toch niet? Gemeenten voor veel geld benadelen om Rusland te bevoordelen. Op basis van een interpretatie van EU-wetgeving dat geen enkel ander land deelt. Daarbij mogelijk nog zelf de wets schendend ook.
Kansloos in het kwadraat.
Kan hij op zijn minst tekst en uitleg geven in de Kamer. FFS dit kan toch niet?!quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die een meerderheid krijgt
En driemaal raden waar de gemeenten de schade gaan verhalen nu het niet bij het Rijk kan.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dit kan toch niet? Gemeenten voor veel geld benadelen om Rusland te bevoordelen. Op basis van een interpretatie van EU-wetgeving dat geen enkel ander land deelt. Daarbij mogelijk nog zelf de wets schendend ook.
Precies dit... ik kap er gewoon mee. Was niks, wordt niks, heel dit deplorabele kabinet van wereldvreemdenquote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:58 schreef BasEnAad het volgende:
Ik wil het gewoon ook allemaal niet meer weten, slecht voor mijn humeur.
Het maakt nu uit hoe je het interpreteert. Als het resultaat is dat er een enorme geldstroom van Nederland naar Rusland volgt, dan stem je toch eerst met de rest van Europa af hoe je dat probleem moet oplossen, in plaats van zonder nadenken daartoe te beslissen?quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat hoef je helemaal niet af te stemmen. De EU zegt letterlijk: lidstaten gaan over de eigen interpretatie.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 22:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het maakt nu uit hoe je het interpreteert. Als het resultaat is dat er een enorme geldstroom van Nederland naar Rusland volgt, dan stem je toch eerst met de rest van Europa af hoe je dat probleem moet oplossen, in plaats van zonder nadenken daartoe te beslissen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |