Dit soort mensen zijn vaak niet eens arm. Ze hebben een leuk zakcentje en niet zelden zelfs een fulltime baan. Het is gewoon onmogelijk om aan een woning te komen tegenwoordig als je niet barst van het geld.quote:
Dit soort nietszeggende onzin gaat ook de oplossing niet worden. Een dak boven je hoofd, vreten in je koelkast, een baan waar je met een normale werkweek de eerder genoemde zaken zonder al te gekke kunstgrepen van kunt betalen. Je weet wel, wat decennia lang prima mogelijk was voor er allemaal zekerheden richting de neoliberale afgrond zijn geduwd.quote:Het maakt denk ik ook dat we op een andere manier moeten kijken. En op een andere manier ons leven met elkaar moeten inrichten.
Of ze hebben twee banen en nog verdienen ze niet genoeg (VS).quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit soort mensen zijn vaak niet eens arm. Ze hebben een leuk zakcentje en niet zelden zelfs een fulltime baan. Het is gewoon onmogelijk om aan een woning te komen tegenwoordig als je niet barst van het geld.
De VS interesseert me echt geen ene meter.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:05 schreef laforest het volgende:
[..]
Of ze hebben twee banen en nog verdienen ze niet genoeg (VS).
Dat mag, maar het is een goed voorbeeld om naar te kijken als men wil weten hoe dat er in Nederland ook gaat uitzien.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De VS interesseert me echt geen ene meter.
Dit is gewoon keiharde cope. Oh nee we moeten samen maar ons leven anders inrichten. Waarom? Omdat de overheid geen daadkracht heeft of wil hebben en niet ingrijpt tegen armoede? Omdat de Amsterdamse politiek net als in Utrecht voorrang wil gaan geven aan statushouders bij toewijzen van woningen? Omdat we door stikstof geouwehoer geen huizen mogen bouwen?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Het maakt denk ik ook dat we op een andere manier moeten kijken. En op een andere manier ons leven met elkaar moeten inrichten.
Zo ver gaat het in Europa nooit en te nimmer komen, daar is de hele cultuur niet naar.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:09 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat mag, maar het is een goed voorbeeld om naar te kijken als men wil weten hoe dat er in Nederland ook gaat uitzien.
Minuutje in een kroeg en die heeft een slaapplekquote:
In Californië kennen ze geen herfst laatstaan winters dus nee dit is niet te vergelijken.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:04 schreef laforest het volgende:
In de VS doen ze dat veel.
Vice heeft er ook een docu over.
quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:16 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Minuutje in een kroeg en die heeft een slaapplek
Is trouwens een scammer met een behoorlijk strafblad
Hier is de cultuur om op straat te slapen? Als je geen geld hebt moet je iets.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo ver gaat het in Europa nooit en te nimmer komen, daar is de hele cultuur niet naar.
Waar baseer je dat in godsnaam op?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo ver gaat het in Europa nooit en te nimmer komen, daar is de hele cultuur niet naar.
Dat zal wel, maar die standaard vergelijkingen met Amerika schieten we niks mee op. Verschuift toch de aandacht. Het is eigenlijk een onnodige whataboutism.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:09 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat mag, maar het is een goed voorbeeld om naar te kijken als men wil weten hoe dat er in Nederland ook gaat uitzien.
Je kan niet zomaar gemeente hoppen en daar dakloos gaan zijn tot je een sociale huurwoning krijgt.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:15 schreef GM78 het volgende:
Is dit ook niet een beetje eigen keuze van Jeroentje?
Ik bedoel 10 jaar geleden waren er zat gemeentes waar je binnen 1 tot 2 jaar een sociale huurwoning kon krijgen.
Maar meneer moet en zal blijkbaar in Amsterdam wonen.
Een hoop mensen hebben ook helemaal geen recht op een sociale huurwoning, daar is hun inkomen te hoog voor.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:31 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Je kan niet zomaar gemeente hoppen en daar dakloos gaan zijn tot je een sociale huurwoning krijgt.
Je hebt zoiets als regiobinding. Naast dat het zonder woonadres sowieso moeilijker is om je in te schrijven.
Toch zijn er mensen die geen hulp konden krijgen toen het nodig was. De meeste mensen waren namelijk druk bezig om criminelen te verzorgen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bossen en tankstations.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:38 schreef Leandra het volgende:
Ik neem aan dat Jeroen niet in Amsterdam in zijn auto slaapt? Dan is hij meer aan parkeergeld kwijt dan het het kost om een bezemkast te huren.
Ik moest aan deze meme denkenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Relevante subReddits:
• https://www.reddit.com/r/VanLife
• https://www.reddit.com/r/vandwellers
• https://www.reddit.com/r/VanLifeUK
Misschien werkt hij in Amsterdam?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan hoeft hij toch ook niet in Amsterdam te wonen?
De VS is dan ook op vele gebieden een derde wereldland. Jammer dat het hier ook toeneemt.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:04 schreef laforest het volgende:
In de VS doen ze dat veel.
Vice heeft er ook een docu over.
Ik denk niet dat het te handhaven is.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:56 schreef Janneke141 het volgende:
Ik dacht dat dat helemaal niet mocht, in een auto overnachten.
Ja en? Dat betekent dat je er ook moet wonen?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:48 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Misschien werkt hij in Amsterdam?
Door rood rijden mag ook niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:56 schreef Janneke141 het volgende:
Ik dacht dat dat helemaal niet mocht, in een auto overnachten.
Zoek regiobinding eens op. Hij kan zich hoogstwaarschijnlijk niet elders inschrijven dus waarom zou ie dan in een andere stad/dorp in zijn auto gaan slapen?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja en? Dat betekent dat je er ook moet wonen?
Hij heeft een auto, dus hij zou in principe ergens anders kunnen gaan wonen en dan met zijn auto naar het werk kunnen?
Als hij een baan heeft is de kans groot dat hij helemaal niet in aanmerking komt voor sociale huur.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:14 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Zoek regiobinding eens op. Hij kan zich hoogstwaarschijnlijk niet elders inschrijven dus waarom zou ie dan in een andere stad/dorp in zijn auto gaan slapen?
Nee dus waarom moet hij dan weg uit Amsterdam?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als hij een baan heeft is de kans groot dat hij helemaal niet in aanmerking komt voor sociale huur.
Onze grote voorbeeld, Muricaquote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De VS is dan ook op vele gebieden een derde wereldland. Jammer dat het hier ook toeneemt.
Ish cultuur, totdat de economische crisis eroverheen walst.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat-ie 'm in het centrum parkeert, hequote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:40 schreef Jed1Gam het volgende:
Gelukkig hebben we nog genoeg autos. Parkeren in Adam is wel duur trouwens.
Je kan jezelf dan toch niet verzorgen, met alle nadelige gevolgen daarvan?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:49 schreef Nielsch het volgende:
Als je in een auto slaapt ben je toch niet dakloos? Tenzij het een cabrio is natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |