Niet alleen voor TS. Er zijn wel meer mensen die helder kunnen nadenken dan alleen TS.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:54 schreef corehype het volgende:
Is dit nou echt het grootste probleem van Nederland voor TS?
Actieve oorlogsgebieden als Marokko, Tunesië, Ghana en Georgië? Vertel, welke oorlogen spelen daar?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 07:29 schreef laforest het volgende:
Het lijkt mij een uiterst slecht plan om mensen uit actieve oorlogsgebieden bij aankomst terug te sturen.
Vertel jij het mij? Jij komt met deze lijst aanzetten.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:54 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Actieve oorlogsgebieden als Marokko, Tunesië, Ghana en Georgië? Vertel, welke oorlogen spelen daar?
Nou dan zal ik je helpen. Deze landen hebben geen oorlog, sterker nog die staan op de lijst van veilige landen. Oftewel waar helemaal geen enkel mensenrecht geschonden wordt ernstig genoeg om te vluchten. Dus als we hier onze grenzen voor sluiten laten we helemaal geen mensen die vluchten in de koude staan. Iets wat jij beweerde, weet je nog?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:58 schreef laforest het volgende:
[..]
Vertel jij het mij? Jij komt met deze lijst aanzetten.
En dan vergeet je nog de mensen die wel voor ellende vluchten , maar dan eerst door 14 veilige landen heen gaan voordat ze in Nederland aankomen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:35 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Nou dan zal ik je helpen. Deze landen hebben geen oorlog, sterker nog die staan op de lijst van veilige landen. Oftewel waar helemaal geen enkel mensenrecht geschonden wordt ernstig genoeg om te vluchten. Dus als we hier onze grenzen voor sluiten laten we helemaal geen mensen die vluchten in de koude staan. Iets wat jij beweerde, weet je nog?
Ik heb niets over deze landen gezegd. Je verzint het ter plekke. Ik had het over mensen uit actieve oorlogsgebieden, en jij komt met deze lijst aanzetten.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:35 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Nou dan zal ik je helpen. Deze landen hebben geen oorlog, sterker nog die staan op de lijst van veilige landen. Oftewel waar helemaal geen enkel mensenrecht geschonden wordt ernstig genoeg om te vluchten. Dus als we hier onze grenzen voor sluiten laten we helemaal geen mensen die vluchten in de koude staan. Iets wat jij beweerde, weet je nog?
"Och meid ben je verkracht? misschien moet je dan niet meer naar die mannen kijken en/of een kort rokje dragen"quote:Op woensdag 24 augustus 2022 07:41 schreef herverwijderd het volgende:
Misschien moet je niet meer langs Ter Apel rijden dan.
Och jong, heb je een post gelezen die je niet bevalt? Misschien moet je dan maar geen kort rokje meer dragen.,quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:05 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
"Och meid ben je verkracht? misschien moet je dan niet meer naar die mannen kijken en/of een kort rokje dragen"
Zie je hoe je bezig bent?
Volgens mij weet TS dat niet. En volgens mij weet TS wel meer niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:30 schreef Piles het volgende:
Je weet dat Ter Apel het aanmeldcentrum is? En dat de mensen daar juist nog niet de asielprocedure hebben doorlopen?
Klopt, maar je weet dat Noord Afrika daar niet bij hoort. Derhalve linea directa terug. En het ticket zelf betalen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 07:29 schreef laforest het volgende:
Het lijkt mij een uiterst slecht plan om mensen uit actieve oorlogsgebieden bij aankomst terug te sturen.
TS moet maar even solliciteren bij de IND, dan schiet dat proces tenminste opquote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:53 schreef knoopie het volgende:
Maar, en dat is best knap, kennelijk kan hij wel in het voorbij rijden aan het uiterlijk van mensen precies zien waar ze vandaan komen en of ze een echte vluchteling zijn. Dat is best knap van hem.
Je weet dat een aanmelding 6 dagen inhoudelijk duurt? Binnen een bestek van x aantal weken?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:30 schreef Piles het volgende:
Je weet dat Ter Apel het aanmeldcentrum is? En dat de mensen daar juist nog niet de asielprocedure hebben doorlopen?
Je vraagt je af waarom daar inderdaad blijkbaar geen mensen met boerenverstand werken.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 12:10 schreef Piles het volgende:
[..]
TS moet maar even solliciteren bij de IND, dan schiet dat proces tenminste op
Niet iedereen komt dus uit landen waar oorlog is maar dat laat je bewust buiten beschouwing. Oostindisch dom noemen we dat.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:48 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik heb niets over deze landen gezegd. Je verzint het ter plekke. Ik had het over mensen uit actieve oorlogsgebieden, en jij komt met deze lijst aanzetten.
Snap je dat de gemiddelde 'vluchteling' het daarom wel lekker vindt om zich hier te vestigen en gratis van wieg tot graf verzorgd te worden?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:03 schreef Slavski het volgende:
Probleem is dat Nederland mensen binnen blijft halen maar nooit meer terug stuurt ook al is het land van herkomst weer veilig. Het kost Nederland (ons dus) 30k per jaar per vluchteling. Ze krijgen hier een wekelijkse uitkering, waarvan velen ook nog eens toeslagen er bovenop krijgen, waar ze 0,0 voor hoeven te doen. Ik verdien niet eens 30k per jaar met die kut salarissen hier, maar wel ondertussen Nederlands geleerd, opleiding afgemaakt en mij aangepast aan een totaal andere cultuur, iets waar de gemiddelde vluchteling niet eens de moeite voor doet. Ik heb mensen gekend die hier al 20 a 30 jaar wonen en niet eens de moeite hebben gedaan om een woordje Nederlands te leren of zich aan te passen, niks voor de samenleving willen betekenen maar wel ondertussen het gratis geld binnen blijven harken waar mensen zoals jij en ik aan meebetalen.
Totaal niet. Ik zeg alleen dat diegene die daar wel vandaan komen opgevangen moeten worden. Mensen die van buiten deze gebieden komen moet gewoon de procedures volgen en komen ze niet in aanmerking dan kunnen ze weer naar huis.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:09 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Niet iedereen komt dus uit landen waar oorlog is maar dat laat je bewust buiten beschouwing. Oostindisch dom noemen we dat.
Nee, mensen die van buiten die gebieden komen meteen weer terug sturen, die hebben hier niks te zoeken.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:35 schreef laforest het volgende:
[..]
Totaal niet. Ik zeg alleen dat diegene die daar wel vandaan komen opgevangen moeten worden. Mensen die van buiten deze gebieden komen moet gewoon de procedures volgen en komen ze niet in aanmerking dan kunnen ze weer naar huis.
Nope. Voor die mensen moet er een verkorte rechtsomkeert procedure zijn. Binnen 24 uur terug naar land van herkomst, desnoods in een Hercules. Die moeten niet eens Schiphol af komen. We zijn verdomme luilekkerland niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:35 schreef laforest het volgende:
[..]
Totaal niet. Ik zeg alleen dat diegene die daar wel vandaan komen opgevangen moeten worden. Mensen die van buiten deze gebieden komen moet gewoon de procedures volgen en komen ze niet in aanmerking dan kunnen ze weer naar huis.
Waarom? Wellicht zitten er hoogopgeleiden tussen, mensen met skills die wij als land nodig hebben, etc.. Mensen die iets zouden kunnen toevoegen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:39 schreef Slavski het volgende:
[..]
Nee, mensen die van buiten die gebieden komen meteen weer terug sturen, die hebben hier niks te zoeken.
Volgende drogreden. Toch wel een fijn gevoel dat die gratis bij jou af te halen zijnquote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:59 schreef laforest het volgende:
[..]
Waarom? Wellicht zitten er hoogopgeleiden tussen, mensen met skills die wij als land nodig hebben, etc.. Mensen die iets zouden kunnen toevoegen.
Klopt, maar wel internationale verdragen naleven + screenen op mensen die we wellicht nodig hebben of als ze bijvoorbeeld gevaar lopen in eigen land (kunnen ze bijvoorbeeld politiek asiel aanvragen).quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nope. Voor die mensen moet er een verkorte rechtsomkeert procedure zijn. Binnen 24 uur terug naar land van herkomst, desnoods in een Hercules. Die moeten niet eens Schiphol af komen. We zijn verdomme luilekkerland niet.
Leg eens uit wat de drogreden is volgens jou? Of roep je maar wat?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 14:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Volgende drogreden. Toch wel een fijn gevoel dat die gratis bij jou af te halen zijn
quote:Op woensdag 24 augustus 2022 14:02 schreef laforest het volgende:
[..]
Klopt, maar wel internationale verdragen naleven + screenen op mensen die we wellicht nodig hebben of als ze bijvoorbeeld gevaar lopen in eigen land (kunnen ze bijvoorbeeld politiek asiel aanvragen).
Serieus? Ik ken zo veel mensen die ''hoogopgeleid'' zijn en vervolgens ergens achter de kassa eindigen omdat ze geen baan kunnen vinden/krijgen binnen hun sector. Probleem is ook dat de meeste vluchtelingen helemaal niks toe te voegen hebben aan de maatschappij en hier alleen maar zitten om gratis te profiteren. Eerst zorgen dat eigen volk het goed voor elkaar heeft en dan pas de rest. die 30k per jaar per vluchteling kunnen ze ook mooi gebruiken om onze salarissen omhoog te krikken, is maar een idee.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:59 schreef laforest het volgende:
[..]
Waarom? Wellicht zitten er hoogopgeleiden tussen, mensen met skills die wij als land nodig hebben, etc.. Mensen die iets zouden kunnen toevoegen.
Filter de asielzoekers uit niet actieve oorlogsgebieden en alle “echte” vluchtelingen kunnen in 4 bedden breeduit slapen daar in ter Apelquote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:48 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik heb niets over deze landen gezegd. Je verzint het ter plekke. Ik had het over mensen uit actieve oorlogsgebieden, en jij komt met deze lijst aanzetten.
Polen hebben hier het recht om te wonen, net zoals jij je overal mag vestigingen binnen de EU. Dat is hun recht, en jouw recht. Nederland mag daar wel eisen aan stellen, maar op zich hebben Polen deze vrijheid.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:05 schreef Slavski het volgende:
Als ze die vieze aso polen ook nog eens terug sturen naar hun eigen land om daar maar te gaan werken heb je in ieder geval veel meer plek voor mensen om te wonen die ook echt daadwerkelijk zijn gevlucht voor een levensbedreigende situatie. Polen vluchten alleen maar om hun zakken te vullen en vervolgens alles daar weer uit te geven wat onze economie echt geen goed doet. Ik weet niet hoe het werkt maar ze komen allemaal terug met de dikste auto's en duurste kleding. Het moet minder aantrekkelijk zijn om hier te komen profiteren, dan blijven ze vanzelf weg.
Bijvoorbeeld zodat ze weer naar datzelfde land op vakantie kunnen?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 14:02 schreef laforest het volgende:
[..]
Klopt, maar wel internationale verdragen naleven + screenen op mensen die we wellicht nodig hebben of als ze bijvoorbeeld gevaar lopen in eigen land (kunnen ze bijvoorbeeld politiek asiel aanvragen).
Waarbij (en niet veel mensen weten dit) ze hier een paar maanden werken, en hun voorgaand 'arbeidsverleden' volgens eu regels keurig meetelt voor hun ww aanvraag. Dat arbeidsverleden wordt door niemand gecontroleerd dus een pool kan aanvragen wat hij wil. Hier een paar weken werken en dan op basis van een fictief arbeidsverleden een riante uitkering aanvragen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:05 schreef Slavski het volgende:
Als ze die vieze aso polen ook nog eens terug sturen naar hun eigen land om daar maar te gaan werken heb je in ieder geval veel meer plek voor mensen om te wonen die ook echt daadwerkelijk zijn gevlucht voor een levensbedreigende situatie. Polen vluchten alleen maar om hun zakken te vullen en vervolgens alles daar weer uit te geven wat onze economie echt geen goed doet. Ik weet niet hoe het werkt maar ze komen allemaal terug met de dikste auto's en duurste kleding. Het moet minder aantrekkelijk zijn om hier te komen profiteren, dan blijven ze vanzelf weg.
Wat je wonen noemtquote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:56 schreef laforest het volgende:
[..]
Polen hebben hier het recht om te wonen, net zoals jij je overal mag vestigingen binnen de EU. Dat is hun recht, en jouw recht. Nederland mag daar wel eisen aan stellen, maar op zich hebben Polen deze vrijheid.
MET JOU KAN IK PRATEN. je neemt letterlijk de woorden uit mijn mond, maar veel mensen willen gewoon niet snappen dat dit een probleem is.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waarbij (en niet veel mensen weten dit) ze hier een paar maanden werken, en hun voorgaand 'arbeidsverleden' volgens eu regels keurig meetelt voor hun ww aanvraag. Dat arbeidsverleden wordt door niemand gecontroleerd dus een pool kan aanvragen wat hij wil. Hier een paar weken werken en dan op basis van een fictief arbeidsverleden een riante uitkering aanvragen.
Misschien moet men dan op partijen stemmen die niet alleen ondernemers en huisjesmelkers pijpen. Het is al 10 jaar lang duidelijk dat Rutte en de VVD niet naar de lange termijn kijken maar toch harken ze stemmen binnen. Beetje eigen schuld, dikke bult verhaal.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:08 schreef Funzel het volgende:
Eigenlijk mijn enige probleem is dat het voor veel Nederlandse starters (waaronder ikzelf ja) enorm lastig is om wat te vinden terwijl die lui dan wel een plek krijgen. Ja ik snap oorlog is kut, maar het is wel frustrerend dat ik amper in mijn woonplaats kan blijven wonen voor een normale prijs.
Valt niks tegen te doen omdat juist alle huisjesmelkers en ondernemers (en andere rijke of ''boven modaal'' mensen) automatisch stemmen op hetgeen wat hun gaat pijpen, waardoor de kloof tussen arm en rijk steeds groter wordt.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:10 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Misschien moet men dan op partijen stemmen die niet alleen ondernemers en huisjesmelkers pijpen. Het is al 10 jaar lang duidelijk dat Rutte en de VVD niet naar de lange termijn kijken maar toch harken ze stemmen binnen. Beetje eigen schuld, dikke bult verhaal.
Ik denk niet dat hij daarop stemt. Helaas veel te veel lui die veel te veel verdienen en daar veel te goed van schijten, en denken dat dat voor iedereen zo geldt.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:10 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Misschien moet men dan op partijen stemmen die niet alleen ondernemers en huisjesmelkers pijpen. Het is al 10 jaar lang duidelijk dat Rutte en de VVD niet naar de lange termijn kijken maar toch harken ze stemmen binnen. Beetje eigen schuld, dikke bult verhaal.
Jij bent my broeder from another moederquote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij daarop stemt. Helaas veel te veel lui die veel te veel verdienen en daar veel te goed van schijten, en denken dat dat voor iedereen zo geldt.
Geloof me gerust dat die lui heel wat anders zouden stemmen als ze zelf slachtoffer waren van dat fijne vvd beleid.
Onderlaag moet dan maar niet op de PVV of FvD stemmen maar op de PvdA. Zolang je op die partijen stemt zijn die stemmen weggegooid (want samenwerken met die 2 kan toch nietquote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij daarop stemt. Helaas veel te veel lui die veel te veel verdienen en daar veel te goed van schijten, en denken dat dat voor iedereen zo geldt.
Geloof me gerust dat die lui heel wat anders zouden stemmen als ze zelf slachtoffer waren van dat fijne vvd beleid.
Let op, zometeen zijn wij het schuld. Ondanks alles wat we voor die lui doen, wij zijn het straks schuld.quote:In de sporthal bij het aanmeldcentrum voor asielzoekers in Ter Apel is een drie maanden oude baby overleden.
Onderlaag. Nee jij bent een fijne. Met je 'kan niet'.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:18 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Onderlaag moet dan maar niet op de PVV of FvD stemmen maar op de PvdA. Zolang je op die partijen stemt zijn die stemmen weggegooid (want samenwerken met die 2 kan toch niet) en heb je geen sterke linkse partijen.
Moet je voorstellen dat de PvdA alle zetels van PVV er bij had
Domme mensen stemmen op populistische partijquote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Onderlaag. Nee jij bent een fijne. Met je 'kan niet'.
Jij denkt echt dat als er geen rechtse partijen zouden zijn, die stemmers allemaal naar links zouden rennen?
Dan had men het land dat de boeren gebruiken flink moeten verminderen zodat er gebouwd kon worden.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:26 schreef Slavski het volgende:
Naast de arbeidsmigranten van 100 verschillende nationaliteiten, die al genoeg woonruimtes hebben bezet, kunnen ze moeilijk ook nog eens de vluchtelingen opvangen terwijl eigen volk ook nog eens vecht voor een eigen onderkomen. Het land is simpelweg te dichtbevolkt, er is geen ruimte. Nederland kan niet voor iedereen zorgen, dus moeten er prioriteiten worden gesteld. Zodra de regering eindelijk wat ballen toont en veel van die arbeidsmigrantjes terug naar hun eigen land schoppen, en dan ook nog eens de mensen die hier zitten zonder gevlucht te zijn voor een levensbedreigende situatie, zal er meer dan genoeg plek zijn voor de echte vluchtelingen. Er is geen andere oplossing. Nederland is gewoon niet groot genoeg om voor de hele wereld te gaan zorgen. Ik wil godverdomme niet tot mijn 50e bij mijn ouders blijven wonen, ik wil ook mijn eigen leven en ruimte. Daar moet ik als Nederlandse burger gewoon meer recht op hebben dan iemand van buitenaf die nooit iets heeft betekent voor de maatschappij, klinkt hard maar het is gewoon zo.
Ik heb niks tegen echte vluchtelingen. Ik weet hoe het is om voor een oorlog te moeten vluchten. Maar er zijn gewoon te veel mensen die hier niet thuis horen. De overheid is de enige die hier wat tegen kan doen, maar dan moeten ze wel eerst hun ballen tonen en niet weer de braafste leerling van de EU klas willen zijn. Als andere landen streng mogen optreden tegen vluchtelingen waar Nederland 100x in past qua oppervlakte, dan mag Nederland dat zeker.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:29 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dan had men het land dat de boeren gebruiken flink moeten verminderen zodat er gebouwd kon worden.
Dan heb je ook geen last van asielzoekers hier en daar.
+-95% zijn gewoon echte vluchtelingen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:35 schreef Slavski het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen echte vluchtelingen. Ik weet hoe het is om voor een oorlog te moeten vluchten. Maar er zijn gewoon te veel mensen die hier niet thuis horen. De overheid is de enige die hier wat tegen kan doen, maar dan moeten ze wel eerst hun ballen tonen en niet weer de braafste leerling van de EU klas willen zijn. Als andere landen streng mogen optreden tegen vluchtelingen waar Nederland 100x in past qua oppervlakte, dan mag Nederland dat zeker.
Voor mensen uit Oekraïne, waar ECHT een oorlog gaande is, en echt alles kapot geschoten wordt, ja, voor die mensen moet er plek zijn, maar dan moeten we het wel goed verdelen hier in Europa en verdelen naar land grootte en inwoneraantal.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:48 schreef laforest het volgende:
[..]
Nee, mensen die zeggen dat andere mensen die op 'populistische' partijen stemmen dom zijn, verloochenen hun eigen land en volk. Wat wij hebben hier in dit kanarie kabinet zijn enkel politiek correcte hypocriete aan zichzelf denken politica's, die enkel om hun eigen hachje denken.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:27 schreef koffiekoekjes het volgende:
Domme mensen stemmen op populistische partij
Zal wel druk aan het googlen zijn op het momentquote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:44 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Voor mensen uit Oekraïne, waar ECHT een oorlog gaande is, en echt alles kapot geschoten wordt, ja, voor die mensen moet er plek zijn, maar dan moeten we het wel goed verdelen hier in Europa en verdelen na land grootte en inwoneraantal.
Maar welke landen zijn volgens jou actief met elkaar in oorlog waarvan jij denkt dat hun burgers perse naar Nederland moeten? Noem mij twee landen op (behalve Oekraïne en Rusland), waarvan één land momenteel het zwaar te verduren heeft door de oorlogshandelingen van de andere en dat van dat land de inwoner (perse) naar Nederland moeten, en niet naar Brazilië, Japan, Indonesië, Australië of Noorwegen......
Ik vraag me ook af, waar zijn al die kapot geschoten steden in Marokko of in Turkije, zelfs in Afghanistan is nu de oorlog (tegen het terrorisme) gestopt. En dan kun je wel zeggen; "Ja maar de vrouwen daar...bla bla bla", dan zeg ik, hetzelfde verhaal in Saoedi-Arabië met de vrouwen(rechten). Dat is nu eenmaal "ISLAM", en laten we dat vooral DAAR houden.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:46 schreef Slavski het volgende:
[..]
Zal wel druk aan het googlen zijn op het moment
Syrië (en deels Yemen, al is daar een soort van wapenstilstand, maar die kinderen zouden we best mogen opvangen).quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:44 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Voor mensen uit Oekraïne, waar ECHT een oorlog gaande is, en echt alles kapot geschoten wordt, ja, voor die mensen moet er plek zijn, maar dan moeten we het wel goed verdelen hier in Europa en verdelen na land grootte en inwoneraantal.
Maar welke landen zijn volgens jou actief met elkaar in oorlog waarvan jij denkt dat hun burgers perse naar Nederland moeten? Noem mij twee landen op (behalve Oekraïne en Rusland), waarvan één land momenteel het zwaar te verduren heeft door de oorlogshandelingen van de andere en dat van dat land de inwoner (perse) naar Nederland moeten, en niet naar Brazilië, Japan, Indonesië, Australië of Noorwegen......
[..]
Nee, mensen die zeggen dat andere mensen die op 'populistische' partijen stemmen dom zijn, verloochenen hun eigen land en volk. Wat wij hebben hier in dit kanarie kabinet zijn enkel politiek correcte hypocriete aan zichzelf denken politica's, die enkel om hun eigen hachje denken.
Wat Geert Wilders bv. doet; noem het 'populistisch', wat jij wil, ik noem het 'realistisch'. Wat die man zegt IS ook gewoon zo. De waarheid, niets meer en niets anders.
Geef eens een goede reden waarom die mensen per se naar Nederland zouden moeten komen? Wie gaat al die kinderen opvoeden en een toekomst geven? Hopend dat ze niet al gehersenspoeld zijn geweest in hun land van herkomst en het basically tikkende tijdbommen zijn (sommige letterlijk).quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:54 schreef laforest het volgende:
[..]
Syrië (en deels Yemen, al is daar een soort van wapenstilstand, maar die kinderen zouden we best mogen opvangen).
Hoezo per se? Ze mogen ook best naar een ander veilig land binnen de EU wat mij betreft, maar ik vind als Nederlander dat wij de morale plicht hebben ze op te vangen, onafhankelijk van wat een ander land wel of niet doet.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:55 schreef Slavski het volgende:
[..]
Geef eens een goede reden waarom die mensen per se naar Nederland moeten komen?
Je vraagt hoezo per se, maar tegelijkertijd vind je dat wij Nederlanders MOETEN helpen. Je spreekt jezelf een beetje tegen. Nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Uitgereisd door tal van mooie landen die veilig zijn, maar ze moeten per se naar Nederland, want de meeste kans op succes en een mooie Miele. Geef gewoon toe dat de Nederlandse overheid veels te slap is en veel strengere eisen mag gaan stellen voor deze gelukszoekers. Andere landen waar Nederland qua oppervlakte 100x in past weigeren ze gewoon keihard, maar Rutte wilt gewoon weer de braafste van de klas zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:59 schreef laforest het volgende:
[..]
Hoezo per se? Ze mogen ook best naar een ander veilig land binnen de EU wat mij betreft, maar ik vind als Nederlander dat wij de morale plicht hebben ze op te vangen, onafhankelijk van wat een ander land wel of niet doet.
Ja, een betere verdeling is mogelijk, vast ook nodig, maar zolang die er niets is moeten we toch die mensen helpen?
Dan snap jij het verschil niet tussen een wettelijke verplichting en een morele plicht.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:02 schreef Slavski het volgende:
[..]
Je vraagt hoezo per se, maar tegelijkertijd vind je dat wij Nederlanders MOETEN helpen. Je spreekt jezelf een beetje tegen. Nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Oke, Syrie en Jemen,quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:59 schreef laforest het volgende:
[..]
Hoezo per se? Ze mogen ook best naar een ander veilig land binnen de EU wat mij betreft, maar ik vind als Nederlander dat wij de morale plicht hebben ze op te vangen, onafhankelijk van wat een ander land wel of niet doet.
Ja, een betere verdeling is mogelijk, vast ook nodig, maar zolang die er niets is moeten we toch die mensen helpen?
Hier, de 'echte' vluchtelingenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:15 schreef FlippingCoin het volgende:
Zojuist een nieuwsbericht dat er mensen die werken in auto's slapen omdat ze nergens kunnen wonen.
Dit met die gedwongen opvang in gemeenten en de algehele onvrede onder wappies boeren en vele andere mensen, dit gaat uit de hand lopen.
Oh nu zijn ze ineens dom. Want alleen links is intelligent. Gnoomquote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:27 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Domme mensen stemmen op populistische partij
Zelfde mensen zijn verbaasd dat ze in hun kont worden genomen omdat ze de macht gewoon weggeven aan de VVD
Mij maakt het (gelukkig) niet uit maar kan geen medelijden hebben met mensen die het er zelf naar maken. Allemaal mensen die op de PVV stemmen want 'muh buitenlanders' en 'muh islam' en links lam maken.
Liever je zuster als hoer dan een asielzoeker als boerquote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:29 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dan had men het land dat de boeren gebruiken flink moeten verminderen zodat er gebouwd kon worden.
Dan heb je ook geen last van asielzoekers hier en daar.
Laatst een artikel gezien over een Arabisch land dat 3000 tenten voor vluchtelingen klaar had staan, maar er zat niemand in. Want dat land weigerde sloebers aan de deur.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 17:12 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Oke, Syrie en Jemen,
Maar waarom perse binnen de EU? Als ze uit die regio komen, kunnen ze ook wel naar de Emiraten, Jordanië of Egypte. Daar is geen oorlog en de cultuur ligt ook beter op 1 lijn. Man man, in Dubai weten ze niet waar ze met het geld heen moeten, daar wordt de ene na de andere megaconstructie uit de grond gestampt. Overigens hebben ze in China ook nog zat ruimte, lege steden e.d.
Het is ook een keer onze morele plicht om aan onze eigen ouderen en zwakkeren in de samenleving te denken, want die zijn behoorlijk in de steek gelaten de laatste 20 jaar.
Zei ik het niet?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Let op, zometeen zijn wij het schuld. Ondanks alles wat we voor die lui doen, wij zijn het straks schuld.
Ja het is erg, maar het gaat weer om de scoop en de politieke leverage.
De Telegraaf neemt alweer gretig woorden in de mond als omstandigheden, nachtopvang, toegang tot onderwijs, medische zorg enz.
Heeft er iemand al een witte mars georganiseerd? Of mag dat ook al niet meer vanwege de kleur?
Terwijl de echte schrijnende situatie toch echt dit isquote:Door het enorme ruimtegebrek bij het aanmeldcentrum in Ter Apel hebben afgelopen nacht zevenhonderd mensen buiten geslapen. Niet eerder waren zoveel mensen veroordeeld tot een slaapplek in de open lucht. Asielzoekers die buiten het aanmeldcentrum in Ter Apel wachten op een opvangplek mogen niet meer in tenten verblijven.
Want Zinbabwe, de Congo en dergelijke landen zijn oorlogsgebieden… ja hoor.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 07:29 schreef laforest het volgende:
Marokkanen die weten dat ze kansloos zijn komen nu binnen met het lulverhaal dat ze uit Algerije komen, omdat het daar zogezegd iets minder veilig isquote:Op woensdag 24 augustus 2022 19:35 schreef Pendule het volgende:
[..]
Want Zinbabwe, de Congo en dergelijke landen zijn oorlogsgebieden… ja hoor.
Lol @ Janmaat. Waar zeg ik dat ik iets tegen asielzoekers zelf heb? Ik heb wel iets tegen vuilakkerige handophouderige profiteersloebers, die nu en masse met ons sociaal stelsel meeliften. En als dank voor het prettig doch illegitiem hier verpozen, ons achterlaten met rotzooi, criminaliteit en de rekening der kanslozen.quote:
Wat een mafketels. Maar wel die rare ideeën en ideologie hiermee naartoe nemen en willen opdringen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 19:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Marokkanen die weten dat ze kansloos zijn komen nu binnen met het lulverhaal dat ze uit Algerije komen, omdat het daar zogezegd iets minder veilig is
Dat die wc’s zo smerig zijn ligt helemaal aan henzelf. Misschien kunnen deze kersverse doktoren en ingenieurs zelf het COA om een emmertje sop en bleek vragen. Of is dat in hun land niet normaal: samen de WC schoonmaken die je samen gebruikt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
En de asielporno gaat verder:
https://www.nu.nl/asielcr(...)rs-schaamteloos.html
Bacteriën, mensen kunnen niet douchen, zitten voor zich uit te staren, zoeken kleine plekjes schaduw op, scheren zich zonder water, liggen in het gras, laten etensresten rondslingeren, ranzige toiletten enz
Nou, het is niet veel anders dan waar ze vandaan komen, dus je kunt niet zeggen dat we er niet alles aan doen om ze zich hier thuis te laten voelen. Dan zullen ze zich wel thuis voelen, toch?
Toch apart hoe zo'n laatste strohalm om draagvlak te creëren en de publieke opinie te beïnvloeden uitgebreid door de media wordt uitgemeten.
Helemaal terecht dit. Jullie Nederlanders worden constant genaaid, moeten soms in tiny houses (vereelde schijthuizen) wonen en wat hier binnenkomt krijgt een appartement of eengezinswoning. Allemaal betaald door de staat. Laat hen die hier zonder legitieme reden binnen komen maar in tiny houses wonen en werken voor hun geld.quote:
Zat ik ook al te denken ja. Ze hebben tijd zat om het zelf schoon te maken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:18 schreef Pendule het volgende:
[..]
Dat die wc’s zo smerig zijn ligt helemaal aan henzelf. Misschien kunnen deze kersverse doktoren en ingenieurs zelf het COA om een emmertje sop en bleek vragen. Of is dat in hun land niet normaal: samen de WC schoonmaken die je samen gebruikt.
Ja ze wilden toch zo graag werken? Dat ze dan zelf gaan schoonmaken, opruimen, hun eigen was doen, eigen slaapplaatsen maken. Het waren toch allemaal ingenieurs, apothekers en artsen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:18 schreef Pendule het volgende:
[..]
Dat die wc’s zo smerig zijn ligt helemaal aan henzelf. Misschien kunnen deze kersverse doktoren en ingenieurs zelf het COA om een emmertje sop en bleek vragen. Of is dat in hun land niet normaal: samen de WC schoonmaken die je samen gebruikt.
Kleine correctie: Allemaal betaald door de belastingbetaler.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:22 schreef Pendule het volgende:
[..]
Helemaal terecht dit. Jullie Nederlanders worden constant genaaid, moeten soms in tiny houses (vereelde schijthuizen) wonen en wat hier binnenkomt krijgt een appartement of eengezinswoning. Allemaal betaald door de staat. Laat hen die hier zonder legitieme reden binnen komen maar in tiny houses wonen en werken voor hun geld.
Door ons dus. En opzich vind ik dat helemaal niet erg, maar dan wel voor de echt gevluchtte mensen. En dat ze daar dan wel wat voor terug doen. Kleine arbeid verrichten en zelf het sanitair schoonmaken onder andere. En niet wonen in een appartement, maar in een tiny house. Zodra het dan weer veilig is in eigen land, terug.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kleine correctie: Allemaal betaald door de belastingbetaler.
quote:Op woensdag 24 augustus 2022 14:42 schreef Cockwhale het volgende:
Als het nou alleen maar lekkere, intelligente wijven waren...
Dat laatste hoeft ook nog niet eens. Als ze daadwerkelijk willen integreren en een bijdrage willen leveren, prima. Maar met 6 man een volledig ingerichte en gratis woning bezetten en de hele dag niks doen (waar sommige ook nog eens alleen maar rottigheid uithalen vanwege verveling en mentaliteit) op kosten van jou en mij, nee.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 11:08 schreef Pendule het volgende:
[..]
Door ons dus. En opzich vind ik dat helemaal niet erg, maar dan wel voor de echt gevluchtte mensen. En dat ze daar dan wel wat voor terug doen. Kleine arbeid verrichten en zelf het sanitair schoonmaken onder andere. En niet wonen in een appartement, maar in een tiny house. Zodra het dan weer veilig is in eigen land, terug.
quote:Er komt voorlopig geen asielstop, maar wel een wetsvoorstel om opvangplaatsen bij gemeenten af te dwingen. Dat bevestigen Haagse bronnen na berichtgeving van RTL Nieuws.
Gemeenten moeten dit najaar in totaal 20.000 huizen beschikbaar stellen voor asielzoekers met een verblijfsvergunning, blijkt uit conceptplannen. Het kabinet wil de komende jaren bovendien ruim 730 miljoen euro uittrekken voor verschillende projecten om de opvangcrisis te bestrijden. Er komt voorlopig geen asielstop.
Tuurlijk nederlandse jongeren staan op straat maar voor buitenlanders kunnen er even 20.000 woonplaatsen geregeld worden wat een kankerland.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 13:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
En het gejank werkt meteen:
[..]
Het ontbreekt in Nederland aan een grote sterke geloofwaardige partij die ECHT iets aan asielzoekers wil doen. PVV, FVD schreeuwen teveel, zeker de FVD is mij veel te wappie. JA21 is een alternatief maar erg onzichtbaar vind ik.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 13:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Tuurlijk nederlandse jongeren staan op straat maar voor buitenlanders kunnen er even 20.000 woonplaatsen geregeld worden wat een kankerland.![]()
Op naar PVV als grootste partij
Lijkt wel alsof er alleen randdebielen in de politiek zitten tegenwoordig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 13:16 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Het ontbreekt in Nederland aan een grote sterke geloofwaardige partij die ECHT iets aan asielzoekers wil doen. PVV, FVD schreeuwen teveel, zeker de FVD is mij veel te wappie. JA21 is een alternatief maar erg onzichtbaar vind ik.
Een rechtse partij op asiel beleid en verder linkse standpunten oprichten en mijn stem heb je
Dan moeten mensen daar gewoon op stemmen. En niet denken 'ach dat heeft toch geen zin'.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 13:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Tuurlijk nederlandse jongeren staan op straat maar voor buitenlanders kunnen er even 20.000 woonplaatsen geregeld worden wat een kankerland.![]()
Op naar PVV als grootste partij
Dat dus. Laten we dat dan eens stoppen door reeds op Schiphol een rechtsomkeert beleid te maken. Veilig land = meteen terug per kerende post.quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 14:53 schreef PausNicolaas het volgende:
95% van de asielzoekers zijn veiligelanders en komen hier alleen voor de (schijnbare) economische voordelen en dit zijn de poppetjes die het hele systeem lam laten leggen met behulp van door de staat gefinancierde advocaten.
Dat schijnt wel zo te zijn...quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 10:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja ze wilden toch zo graag werken? Dat ze dan zelf gaan schoonmaken, opruimen, hun eigen was doen, eigen slaapplaatsen maken. Het waren toch allemaal ingenieurs, apothekers en artsen?
Ja, en als ze echt vluchten voor oorlog dan je laat je je vrouw en kind(eren) toch niet achter? En dan ook nog door diverse andere landen reizen om juist HIER asiel aan te vragen? Dit is toch zo transparant, en dat onze overheid dat gewoon niet wil zien of het kan ze niets schelen. Het zijn allemaal gelukszoekers die jonge mannen uit voornamelijk islamatische landen, die hebben hier niets te zoeken. Weg er mee, zelfs al waren er genoeg woningen we moeten (net als Japan) ook onze cultuur beschermen.quote:Op donderdag 25 augustus 2022 21:14 schreef Slavski het volgende:
Ik vind het ook grappig dat het alleen maar mannen zijn, je ziet nergens een vrouw of kind. Het zijn gewoon mensen die hier hun gratis geld op komen halen. Ze hebben gehoord dat je toch niet zomaar teruggestuurd kan worden, en daarom komen ze allemaal hier heen.
Rutte en Kaag hebben vast nog wel voldoende woonruimte beschikbaar, en die zijn toch nooit thuis.quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:17 schreef Slavski het volgende:
Blijkbaar vinden heel veel mensen in Nederland dit super zielig maar kijken wel scheef bij de vraag of ze hun huis niet per direct beschikbaar willen stellen voor al deze zielige gelukszoekertjes. Dan komt ineens het verhaal van jaa, geen prive meer, vertrouw ze niet, dit dat zus zo. En kom niet aan met ''stop ze in gevangenissen of kazernes'' , want dat kost tantoe veel geld aangezien het eerst omgebouwd moet worden voor de ''veiligheid'' ofzo, mogen jij en ik weer voor gaan betalen
Jij wil iemand verplicht bij Jetten laten logeren????quote:Op maandag 29 augustus 2022 00:40 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Rutte en Kaag hebben vast nog wel voldoende woonruimte beschikbaar, en die zijn toch nooit thuis.
Oh en doe die schijnheilige Jetten er ook maar bij, wel zeuren over stikstof en ondertussen wel met het vliegtuig overal naar gaan.
6% van de asielaanvragen komt uit een veiligelander land. 98% daarvan wordt afgewezen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:30 schreef TechnoCat het volgende:
Mamma mia, ik kwam vandaag nog langs Ter Apel, omdat ik er niet zo ver vandaan woon, maar wat je daar ziet is toch gewoon te ziek voor woorden. WE ZIJN VOL. Geen huis meer beschikbaar, zelfs niet meer voor de normale Nederlander. Er kan gewoon niets meer bij. Heb onze politiek nu zand in de ogen? De meeste lui komen toch via Schiphol binnen, right? Als ze asiel aanvragen dan checken uit welk vliegtuig (en welk land) ze gekomen zijn en direct terugsturen. Oorlog of niet, vraag het maar ergens anders aan. Waarom ook allemaal naar dit ozo kleine dichtbevolkte landje? Waarom pakken ze niet het vliegtuig naar Mexico, Canada, Mongolië, Thailand of Brazilië, daar hebben ze ruimte zat.
400 mensen daar op een stoeltje buiten, en de meesten zijn niet eens echt vluchtelingen.
Bron?quote:Op maandag 29 augustus 2022 03:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
6% van de asielaanvragen komt uit een veiligelander land. 98% daarvan wordt afgewezen.
16% is met een dublinverdrag land bezig. 97% daarvan wordt afgewezen.
de overige 78% is dus echt vluchteling, en 4 op de 5 asielaanvragen worden daarbij ingewilligd
nu.nl en die hebben het weer van COAquote:Op maandag 29 augustus 2022 06:21 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Bron?
Het is namelijk niet denkbaar dat 94% van de asielaanvragen komen uit landen waar nu oorlog is, en dan rekenen we de Oekraïense mensen niet mee, want die mogen hier wettelijk gezien gewoon verblijven (De EU heeft met Oekraïne, al voor de oorlog) een speciaal visa verdrag.
Dus wat ik recentelijk ook nog aan iemand anders hier vroeg:
- Welke landen zijn in oorlog en welk land zit zodanig zwaar onder vuur dat er vluchtelingen ontstaan en waarom moeten die perse naar Nederland?
Hij noemde Jemen en Syrie, maar die mensen kunnen net zo goed naar Jordanië, Egypte, de Emiraten, zelfs naar Iran. In die landen is geen oorlog. Ze kunnen ook nog doorreizen (zijn ze immers goed in) naar de leegstaande steden in China, en in Rusland is nog wel wat ruimte.
Die landen nemen al het overgrote gedeelte van de vluchtelingen op. Turkije heeft 3,8 miljoen vluchtelingen. Uganda en Pakistan 1,5 miljoen. Duitsland 1,3 miljoen. En dan zeg je natuurlijk, ja maar Nederland is veel kleiner, maar ook als je naar de relatieve getallen kijkt, dan staan we nog lang niet bovenaan. In Libanon is de verhouding vluchteling/inwoners 19,8%. In Jordanië 10%. Ook daar komen we niet in de top tien voor.quote:Op maandag 29 augustus 2022 06:21 schreef TechnoCat het volgende:
Hij noemde Jemen en Syrie, maar die mensen kunnen net zo goed naar Jordanië, Egypte, de Emiraten, zelfs naar Iran. In die landen is geen oorlog. Ze kunnen ook nog doorreizen (zijn ze immers goed in) naar de leegstaande steden in China, en in Rusland is nog wel wat ruimte.
Dat klopt Chriet.quote:Op maandag 29 augustus 2022 08:23 schreef knoopie het volgende:
maar ook als je naar de relatieve getallen kijkt, dan staan we nog lang bovenaan
quote:Van mij mag je vinden wat je wilt over het asielbeleid en de vluchtelingen, maar het is wel netjes als je enigszins bij de feiten blijft. Het overgrote deel van de vluchtelingen wordt al sinds jaren in de regio opgevangen. En ook binnen de EU lopen wij heus niet zo ver voorop.
Dan staan we nog lang niet bovenaan.quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat klopt Chriet.
[..]
[ afbeelding ]
Ben je nu aan het trollen? En je nickname is "Slavski" wat neem ik aan betrekking heeft op iets Slavisch (niet specifiek Pools)?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:05 schreef Slavski het volgende:
Maar van die asielzoekers worden de aanvragen toch ook afgewezen?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:54 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Actieve oorlogsgebieden als Marokko, Tunesië, Ghana en Georgië? Vertel, welke oorlogen spelen daar?
Lui uit de meeste Noord-Afrikaanse landen worden ook teruggestuurd: nadat hun aanvraag is afgewezen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 12:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt, maar je weet dat Noord Afrika daar niet bij hoort. Derhalve linea directa terug. En het ticket zelf betalen.
Daarnaast onmiddellijk stoppen met dat 'we kunnen ze niet terug sturen want afspraken', dan verander je de afspraken.
Moet je eens zien hoe snel het afgelopen is met die onzin en hoe snel de echte opvang dan doorstroomt.
Dat is dan toch echt een semantische discussie. Want als ze niet weggaan is precies hetzelfde als ze binnen hengelen. Het resultaat is dat ons beleid ze hierheen haalt, ze de boel verstieren en we ermee opgezadeld zitten. Bovendien zijn er tal van juridische procedures die ze kunnen blijven voeren waar we geen antwoord op hebben. Europese wetgeving en verdragen houden ons in de tang.quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar van die asielzoekers worden de aanvragen toch ook afgewezen?
Probleem is dat ze niet altijd teruggaan. Maar het is niet zo dat we ze allemaal toelaten.
Nee het is geen semantische discussie.quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:37 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Dat is dan toch echt een semantische discussie. Want als ze niet weggaan is precies hetzelfde als ze binnen hengelen. Het resultaat is dat ons beleid ze hierheen haalt, ze de boel verstieren en we ermee opgezadeld zitten. Bovendien zijn er tal van juridische procedures die ze kunnen blijven voeren waar we geen antwoord op hebben. Europese wetgeving en verdragen houden ons in de tang.
Op dit moment wordt het beleid niet goed uitgevoerd. Mensen die geen recht op asiel hebben zijn op een gegeven moment uitgeprocedeerd, en moeten dan terug. En daar gaat het mis. Ongeveer 40% van de uitgeprocedeerde mensen verdwijnt in de illegaliteit. En die zijn voor een groot deel het probleem.quote:Op maandag 29 augustus 2022 10:37 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Dat is dan toch echt een semantische discussie. Want als ze niet weggaan is precies hetzelfde als ze binnen hengelen. Het resultaat is dat ons beleid ze hierheen haalt, ze de boel verstieren en we ermee opgezadeld zitten. Bovendien zijn er tal van juridische procedures die ze kunnen blijven voeren waar we geen antwoord op hebben. Europese wetgeving en verdragen houden ons in de tang.
En wat neemt Amerika op? Of Australië ?quote:Op maandag 29 augustus 2022 08:23 schreef knoopie het volgende:
[..]
Die landen nemen al het overgrote gedeelte van de vluchtelingen op. Turkije heeft 3,8 miljoen vluchtelingen. Uganda en Pakistan 1,5 miljoen. Duitsland 1,3 miljoen. En dan zeg je natuurlijk, ja maar Nederland is veel kleiner, maar ook als je naar de relatieve getallen kijkt, dan staan we nog lang niet bovenaan. In Libanon is de verhouding vluchteling/inwoners 19,8%. In Jordanië 10%. Ook daar komen we niet in de top tien voor.
Van mij mag je vinden wat je wilt over het asielbeleid en de vluchtelingen, maar het is wel netjes als je enigszins bij de feiten blijft. Het overgrote deel van de vluchtelingen wordt al sinds jaren in de regio opgevangen. En ook binnen de EU lopen wij heus niet zo ver voorop.
De Verenigde Staten hebben 1,6 miljoen vluchtelingen opgenomen, Australië 143.840. En wat wil je met die cijfers doen? Voor elk land dat jij opnoemt dat minder vluchtelingen opneemt, kan ik twee landen opnoemen die meer vluchtelingen opnemen. Bijvoorbeeld in het door jou genoemde Noorwegen is het aantal vluchtelingen per inwoner het dubbele van Nederland. (In absolute aantal natuurlijk minder, omdat Noorwegen maar 5 miljoen inwoners heeft)quote:Op maandag 29 augustus 2022 23:55 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
En wat neemt Amerika op? Of Australië ?
En binnen de E.U waarom niet naar Ijsland? Noorwegen? enz?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
Ik weet dat die inderdaad minimaal 6 plandagen heeft, verspreid over weken / maanden. Waarin een casemanager, een advocaat en weet ik veel aan hen worden toegewezen. Maar als je mij niet gelooft, dan vraag je het Maurice Tjokrojoso, (operationeel) manager team 10 A&B Den Bosch en BOA Utrecht toch even?quote:Op maandag 29 augustus 2022 09:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Lui uit de meeste Noord-Afrikaanse landen worden ook teruggestuurd: nadat hun aanvraag is afgewezen.
Het is ook niet zo dat deze mensen altijd geldige reisdocumenten hebben. Soms liegen ze over hun herkomst, iets wat dan onderzocht wordt.
Of er ook gevallen zijn waar herkomst wel meteen duidelijk is omdat ze gewoon een geldig paspoort bij zich hebben, waarbij we ze toch niet direct terugsturen, ik weet het niet.
Weet jij exact hoe de huidige procedure eruit ziet? Zo ja, vertel, ik ben benieuwd.
Wow, dat tikt aan, op 300 miljoen inwoners in Amerika!quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 09:29 schreef knoopie het volgende:
[..]
De Verenigde Staten hebben 1,6 miljoen vluchtelingen opgenomen, Australië 143.840. En wat wil je met die cijfers doen? Voor elk land dat jij opnoemt dat minder vluchtelingen opneemt, kan ik twee landen opnoemen die meer vluchtelingen opnemen. Bijvoorbeeld in het door jou genoemde Noorwegen is het aantal vluchtelingen per inwoner het dubbele van Nederland. (In absolute aantal natuurlijk minder, omdat Noorwegen maar 5 miljoen inwoners heeft)
quote:We moeten eens af van de gedachte dat het geen invloed heeft wat Nederland doet, omdat Nederland maar zo een klein landje is. Nederland heeft meer inwoners dan het gemiddeld aantal inwoners per land in Europa. Nederland heeft ook meer inwoners dan het gemiddeld aantal inwoners per land in de EU. Het BNP is 1,5x het gemiddelde van de EU. Nederland is geen klein onbelangrijk landje! Dus moeten wij, wat mij betreft, ook onze verantwoordelijkheid nemen.Daar is ie weer, 'we moeten'. 'We' moeten helemaal niks, en ons al helemaal niet gek laten maken door de rest van de wereld. Dat ze eerst hun eigen boontjes maar eens doppen ipv hier gemakkelijk uit de ruif te komen vreten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
Beleid. Asielzoekers overkomen je niet, dat is het resultaat van jarenlang zorgvuldig uitgevoerd beleid.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 12:51 schreef LordofLeaves het volgende:
In de jaren 50 werd er door de overheid flink aangemoedigd om te gaan emigreren. Waarom doen ze dat nu niet met die vluchtelingen?
Wel even de disclaimer ook lezen. Het lage officiële aantal vluchtelingen in de VS is vooral veroorzaakt door het niet willen registreren van vluchtelingen. In de praktijk zijn er meer dan 11 miljoen die er net zo goed rondlopen, maar niet geregistreerd zijn. Dat is nogal een kop in het zand steken strategie. Misschien wel wat voor Geert Wilders achterban? Die houden nogal van dat soort "oplossingen".quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 10:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wow, dat tikt aan, op 300 miljoen inwoners in Amerika!
Dit wel een opvallend antwoord voor iemand die elke gelegenheid aangrijpt om te zeuren dat Limburg door de overheid in de steek is gelaten na het sluiten van de mijnen. Waarom hoeven de Limburgers niet hun eigen boontjes te doppen voordat ze in de rest van Nederland uit de ruif komen vreten? Is dat niet meten met twee maten?quote:Daar is ie weer, 'we moeten'. 'We' moeten helemaal niks, en ons al helemaal niet gek laten maken door de rest van de wereld. Dat ze eerst hun eigen boontjes maar eens doppen ipv hier gemakkelijk uit de ruif te komen vreten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door knoopie op 30-08-2022 15:44:44 ]Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:21 schreef knoopie het volgende:
[..]
Wel even de disclaimer ook lezen. Het lage officiële aantal vluchtelingen in de VS is vooral veroorzaakt door het niet willen registreren van vluchtelingen. In de praktijk zijn er meer dan 11 miljoen die er net zo goed rondlopen, maar niet geregistreerd zijn. Dat is nogal een kop in het zand steken strategie. Misschien wel wat voor Geert Wilders achterban? Die houden nogal van dat soort "oplossingen".
[..]
Dit wel een opvallend antwoord voor iemand die elke gelegenheid aangrijpt om te zeuren dat Limburg door de overheid in de steek is gelaten na het sluiten van de mijnen. Waarom hoeven de Limburgers niet hun eigen boontjes te doppen voordat ze in de rest van Nederland uit de ruif komen vreten? Is dat niet meten met twee maten?
Als je naar de cijfers kijkt, en niet alleen maar naar je onderbuikgevoel luistert, dan zie je duidelijk dat het niet goed uitvoeren van het beleid het probleem is, en niet het beleid zelf. De procedure en de regels zijn duidelijk, het duurt alleen veel te lang in de praktijk, waardoor bijvoorbeeld Ter Apel compleet overladen is. De regels voor het weer terug moeten zijn ook overduidelijk, maar in de praktijk worden deze mensen niet teruggestuurd waardoor ze verdwijnen in de illegaliteit.
Om een concreet voorbeeld te geven; in 2021 is 91,5% van de asielaanvragen uit Marokko afgewezen. Van 1460 personen weten we van 200 zeker dat ze weer weg zijn uit Nederland, omdat ze vrijwillig of onder begeleiding er uit zijn gezet. Van de overige 1260 personen is niet duidelijk waar ze zijn gebleven; oftewel waarschijnlijk illegaal ergens in Nederland, en dus gedwongen tot criminaliteit omdat ze niet normaal kunnen werken.
Wat is dan het probleem? Het beleid, of het feit dat de uitvoering/ het uitzetten niet (goed) gebeurt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
Waarom zou een van de dichstbevolkte landen ter wereld zo'n plicht moeten hebben?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:59 schreef laforest het volgende:
[..]
Omdat hij dit typt vanaf zijn Griekse eiland waar wss geen vluchteling te vinden is.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 18:57 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
[..]
Waarom zou een van de dichstbevolkte landen ter wereld zo'n plicht moeten hebben?
Heb ik het in die zin over Nederland? Ben jij gek?quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 20:07 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
[..]
Ruimte? ben jij gek?
Ik was te lui en moe om je bericht goed te lezen.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 00:46 schreef -river- het volgende:
[..]
Heb ik het in die zin over Nederland? Ben jij gek?
Laten we asielzoekers alle ruimte geven!quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 20:07 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
[..]
Ruimte? ben jij gek?
Nou, daar komen ze niet achter. De asielzoekers zelf niet want die blijven toch gewoon alles gratis krijgen, en de overheid niet want die voelen nooit iets van de problemen die ze veroorzaken.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 11:50 schreef Pendule het volgende:
Ze komen er vanzelf achter dat het te vol is hier. Ik ga mij er niet meer druk om maken. Ik loop lekker met een grote boog om die mensen / problematiek heen en ga door met het leven.
Daar heb jij een heel groot punt.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 11:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou, daar komen ze niet achter. De asielzoekers zelf niet want die blijven toch gewoon alles gratis krijgen, en de overheid niet want die voelen nooit iets van de problemen die ze veroorzaken.
Ook in mijn broek, maar dat is een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 12:43 schreef Pendule het volgende:
[..]
Daar heb jij een heel groot punt.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 09:29 schreef knoopie het volgende:
[..]
De Verenigde Staten hebben 1,6 miljoen vluchtelingen opgenomen, Australië 143.840. En wat wil je met die cijfers doen? Voor elk land dat jij opnoemt dat minder vluchtelingen opneemt, kan ik twee landen opnoemen die meer vluchtelingen opnemen. Bijvoorbeeld in het door jou genoemde Noorwegen is het aantal vluchtelingen per inwoner het dubbele van Nederland. (In absolute aantal natuurlijk minder, omdat Noorwegen maar 5 miljoen inwoners heeft)
We moeten eens af van de gedachte dat het geen invloed heeft wat Nederland doet, omdat Nederland maar zo een klein landje is. Nederland heeft meer inwoners dan het gemiddeld aantal inwoners per land in Europa. Nederland heeft ook meer inwoners dan het gemiddeld aantal inwoners per land in de EU. Het BNP is 1,5x het gemiddelde van de EU. Nederland is geen klein onbelangrijk landje! Dus moeten wij, wat mij betreft, ook onze verantwoordelijkheid nemen.Je moet niet naar bevolking kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar naar ruimte en landoppervlakte.
Noorwwgen zweden en de landen dasr boven kunnen ze ook allemaal opnemen, plek zat daar wij hebben zon beetje het ergste woon crisis van heel (west) e.u en daar willen ze dan ook nog eens deze gelukszoekers naar toe aturen, asociaal is dit.
Beter kan je ze direct aan het werk zetten salaris, ze gaan op de wachtlijst voor een huurwoning, dus 10 jaar tentje pexh, wees blij met wat er is.Interessant he ?
Me dunkt dat er in heel Scandinavië plek genoeg is ja. En laat ze daarnaast maar gewoon productief zijn voor het gastland, in plaats van van wieg tot graf gratis volledig verzorgd in luilekkerland te mogen wonen.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 14:10 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Je moet niet naar bevolking kijken
Maar naar ruimte en landoppervlakte.
Noorwwgen zweden en de landen dasr boven kunnen ze ook allemaal opnemen, plek zat daar wij hebben zon beetje het ergste woon crisis van heel (west) e.u en daar willen ze dan ook nog eens deze gelukszoekers naar toe aturen, asociaal is dit.
Beter kan je ze direct aan het werk zetten salaris, ze gaan op de wachtlijst voor een huurwoning, dus 10 jaar tentje pexh, wees blij met wat er is.
Je moet óók naar de bevolking kijken. Want volgens jullie eigen argumenten moeten wij alles betalen. Dus dan is het weldegelijk relevant hoeveel vluchtelingen men opneemt ten opzichte van het aantal inwoners.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 14:10 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Je moet niet naar bevolking kijken
Onze wooncrisis is niet het gevolg van een gebrek aan grondoppervlak. Geen idee waar je dit idee vandaan hebt. Het is het gevolg van wanbeleid, bureaucratie, marktwerking, oplopende prijzen voor bouwmaterialen en personeel, en vast nog wel meer dingen. Maar niet omdat er in Nederland te weinig grond beschikbaar is.quote:Maar naar ruimte en landoppervlakte.
quote:Beter kan je ze direct aan het werk zetten salaris, ze gaan op de wachtlijst voor een huurwoning, dus 10 jaar tentje pexh, wees blij met wat er is.
Wat je ziet is dat bevolking vooral wordt uitgedrukt in economische assets. Hoeveel kan jij opleveren om een ander te betalen.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 14:48 schreef knoopie het volgende:
[..]
Je moet óók naar de bevolking kijken. Want volgens jullie eigen argumenten moeten wij alles betalen. Dus dan is het weldegelijk relevant hoeveel vluchtelingen men opneemt ten opzichte van het aantal inwoners.
Jij was toch zo'n voorstander van dit waanzinnige stikstofbeleid, waardoor er nu nergens meer een huis gebouwd kan worden?quote:[..]
Onze wooncrisis is niet het gevolg van een gebrek aan grondoppervlak. Geen idee waar je dit idee vandaan hebt. Het is het gevolg van wanbeleid, bureaucratie, marktwerking, oplopende prijzen voor bouwmaterialen en personeel, en vast nog wel meer dingen. Maar niet omdat er in Nederland te weinig grond beschikbaar is.
[..]
Nee, dat ben ik niet. Ik ben wel van mening dat het belangrijk is om de uitstoot van stikstofverbindingen bij natuurgebieden terug te dringen. Het zou eeuwig zonde zijn als we de biodiversiteit om zeep helpen, want dat krijg je bijna nooit meer gerepareerd.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 15:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat je ziet is dat bevolking vooral wordt uitgedrukt in economische assets. Hoeveel kan jij opleveren om een ander te betalen.
[..]
Jij was toch zo'n voorstander van dit waanzinnige stikstofbeleid, waardoor er nu nergens meer een huis gebouwd kan worden?
Dat is ook precies wat ze bijvoorbeeld in Utrecht al doen. Niet precies deze natuurlijk, want dat boxabl is een Startup die nog geen fabriek heeft en tot nu toe vooral beloftes verkocht heeft. Maar bedankt voor je input.quote:Oplossing is hier:
https://www.boxabl.com/
Staat in een uur en is zo weer op te ruimen. Kost een stuk minder geld en tijd dan een normale woning. Ook studenten of starters zullen daar heel blij mee zijn.
En waarom zou dat een probleem zijn? Alles verandert, alles evolueert, alles sterft een keer uit. Daar is niks ergs aan, dat is nu eenmaal hoe evolutie in elkaar zit. Zonder dat waren er nooit geavanceerde levensvormen ontstaan.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 19:59 schreef knoopie het volgende:
[..]
Nee, dat ben ik niet. Ik ben wel van mening dat het belangrijk is om de uitstoot van stikstofverbindingen bij natuurgebieden terug te dringen. Het zou eeuwig zonde zijn als we de biodiversiteit om zeep helpen, want dat krijg je bijna nooit meer gerepareerd.
Kwestie van knopen doorhakken. Geen enkele oplossing is ideaal. Maar als je nooit begint met hakken krijg je geen enkel bos om.quote:Ik ben geen voorstander van de huidige uitvoering van het beleid. Het is veel te veel een één-oplossing-voor-overal-aanpak die geen enkele ruimte biedt voor oplossingen op maat.
Wel de meest vertragende als het om bouwen gaat. Daarnaast speelt de aanwas van asielmigratie een enorme rol.quote:Maar het is natuurlijk absoluut niet zo dat we voor de stikstofcrisis geen woninggedoe hadden. Dat is slechts één van de oorzaken.
Kwestie van geld. Zeker in de gedachte van maakbaarheid is het een kwestie van geld neerleggen en politieke wil. Want wat is nou goedkoper en sneller, 20000 van deze dingen of 20000 'normale' woningen?quote:[..]
Dat is ook precies wat ze bijvoorbeeld in Utrecht al doen. Niet precies deze natuurlijk, want dat boxabl is een Startup die nog geen fabriek heeft en tot nu toe vooral beloftes verkocht heeft. Maar bedankt voor je input.
Dit is zo een domme reactie dat ik niet eens meer weet hoe ik hier inhoudelijk op zou kunnen reageren…quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En waarom zou dat een probleem zijn? Alles verandert, alles evolueert, alles sterft een keer uit. Daar is niks ergs aan, dat is nu eenmaal hoe evolutie in elkaar zit. Zonder dat waren er nooit geavanceerde levensvormen ontstaan.
[..]
Kwestie van knopen doorhakken. Geen enkele oplossing is ideaal. Maar als je nooit begint met hakken krijg je geen enkel bos om.
[..]
Wel de meest vertragende als het om bouwen gaat. Daarnaast speelt de aanwas van asielmigratie een enorme rol.
[..]
Kwestie van geld. Zeker in de gedachte van maakbaarheid is het een kwestie van geld neerleggen en politieke wil. Want wat is nou goedkoper en sneller, 20000 van deze dingen of 20000 'normale' woningen?
Nee, omdat je weet dat het de waarheid is. Of je weet het niet, en dan ben jij de grote stommerik.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:27 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dit is zo een domme reactie dat ik niet eens meer weet hoe ik hier inhoudelijk op zou kunnen reageren…
Hoe werkt het dan? Natuur verandert en evalueert om in stand te blijven. En alleen de succesvolste aanpassers aan steeds veranderende omstandigheden overleven. Voor elke succesvolle mutatie zijn er misschien wel 1000 die het niet gered hebben.quote:Nee, de biodiversiteit om zeep helpen dat is niet “hoe evolutie werkt”.
Het antwoord is heel simpel. Tijd. De mens is in zeven miljoen jaar ontstaan. Dan heb je inderdaad heel veel generaties de tijd om je aan te passen aan de omstandigheden.quote:Op donderdag 1 september 2022 12:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee, omdat je weet dat het de waarheid is. Of je weet het niet, en dan ben jij de grote stommerik.
[..]
Hoe werkt het dan? Natuur verandert en evalueert om in stand te blijven. En alleen de succesvolste aanpassers aan steeds veranderende omstandigheden overleven. Voor elke succesvolle mutatie zijn er misschien wel 1000 die het niet gered hebben.
Want er waren ook nooit bijvoorbeeld vulkaanuitbarstingenquote:Op donderdag 1 september 2022 13:07 schreef knoopie het volgende:
[..]
Het antwoord is heel simpel. Tijd. De mens is in zeven miljoen jaar ontstaan. Dan heb je inderdaad heel veel generaties de tijd om je aan te passen aan de omstandigheden.
De extreme veranderingen in stikstofverbindingen zijn ontstaan ongeveer vanaf 1950, met de opkomst van kunstmest en intensieve veehouderij. Die zeventig jaar is zo voorbij, in het perspectief van evolutie.
Daarom valt ineens een gigantisch stikstofverbindingen-overschot hebben niet onder evolutie. Omdat geen enkel dier of plantje zo snel evolueren kan om zich daar op aan te passen.
Dus door natuurlijke splitsing of door externe factoren, evolutie speelt al zo oud als het zonnestelsel.quote:Het leven op aarde verandert continu. Niet alleen doordat diersoorten en andere levende wezens uitsterven, maar ook doordat soorten zich aanpassen en veranderen. Evolutie heet dat. Hoe ontstaan die veranderingen nou precies en hoe gaat evolutie in zijn werk?
Levende wezens veranderen doordat foutjes zich opstapelen in hun genetisch materiaal, het DNA. Of die veranderingen een probleem vormen of juist een voordeel bieden, dat verschilt nogal. De veranderingen kunnen van buitenaf of van binnenuit komen. Te veel uv-straling van de zon, roken, agressieve stoffen, virussen: er zijn allerlei invloeden van buitenaf die je DNA soms veranderen. Je cellen bevatten dan DNA vol foutjes en dat kan problemen opleveren.
“Omdat het altijd al zo is geweest” is nog nooit een goed argument geweest. Omdat er vroeger dingen, zoals vulkaanuitbarstingen, zijn gebeurt waardoor hele categorieën van dieren zijn uitgestorven, is het niet opeens geaccepteerd als wij dat nu ook bewust gaan doen.quote:Op donderdag 1 september 2022 14:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Want er waren ook nooit bijvoorbeeld vulkaanuitbarstingen
Lees je hier maar eens in Chriet. Evolutie is van alle tijden en het zogenaamde stikstofprobleem is maar een kleine hobbel daarin. Als er zich iets aan de meest extreme wisselende omstandigheden heeft aangepast is het de natuur wel.
https://www.nemokennislin(...)werkt-dat-eigenlijk/
[..]
Dus door natuurlijke splitsing of door externe factoren, evolutie speelt al zo oud als het zonnestelsel.
Dus eigenlijk moeten er gewoon geen kinderen meer worden genaaid. Dan is de mensheid vanzef weg straks en hoeven wij ons niet druk te maken.quote:Op donderdag 1 september 2022 16:05 schreef knoopie het volgende:
[..]
“Omdat het altijd al zo is geweest” is nog nooit een goed argument geweest. Omdat er vroeger dingen, zoals vulkaanuitbarstingen, zijn gebeurt waardoor hele categorieën van dieren zijn uitgestorven, is het niet opeens geaccepteerd als wij dat nu ook bewust gaan doen.
Kijk, ik snap jouw standpunt wel hoor. Jij bent een egocentrische narcist zonder kinderen. Het interesseert jou helemaal geen ene reet wat er gebeurt als jij zelf eenmaal dood bent. En je hebt natuurlijk het volste recht zo te denken.
Maar sommige mensen hebben wél kinderen en de, misschien naïeve, gedachte dat we de wereld niet compleet hoeven te verprutsen voor de volgende generatie.
Daar heb je in principe gelijk in, maar helaas is het krijgen van kinderen voor veel mensen toch een soort oerinstinct.quote:Op donderdag 1 september 2022 23:18 schreef Pendule het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moeten er gewoon geen kinderen meer worden genaaid. Dan is de mensheid vanzef weg straks en hoeven wij ons niet druk te maken.
Nederland weer van jullie. Beter kan het niet worden omschreven.quote:Op vrijdag 2 september 2022 21:51 schreef Mark031 het volgende:
TS is een racist, nazi en lid van de Hitlerjugend
Je kan ook elk nieuw geboren kind casteren / eitjes wegsnijden.quote:Op vrijdag 2 september 2022 14:16 schreef knoopie het volgende:
[..]
Daar heb je in principe gelijk in, maar helaas is het krijgen van kinderen voor veel mensen toch een soort oerinstinct.
Mensen uit actieve oorlogsgebieden komen dan ook niet op Schiphol aan omdat daar doorgaans geen lijnvluchten vandaan vertrekken hèquote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:48 schreef laforest het volgende:
[..]
Argentinië was toentertijd nooit te beroerd om politieke tegenstanders gewoon in het vliegtuig te laten stappen hoor.quote:Op zaterdag 3 september 2022 10:31 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Mensen uit actieve oorlogsgebieden komen dan ook niet op Schiphol aan omdat daar doorgaans geen lijnvluchten vandaan vertrekken hè
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
quote:Op zaterdag 3 september 2022 11:22 schreef knoopie het volgende:
[..]
Argentinië was toentertijd nooit te beroerd om politieke tegenstanders gewoon in het vliegtuig te laten stappen hoor.Je landt altijd. De vraag is alleen hoe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
Wat een obsessie met Polen... Ben je ondertussen al klaargekomen?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:02 schreef Slavski het volgende:
Maar die Polen bezetten ondertussen wel vele woningen die juist zouden moeten gaan naar die 700 mensen die nu dus buiten moeten slapen. De eisen moeten veel strenger zijn en het moet niet aantrekkelijk zijn om hier te komen werken/wonen. Die polen zitten hier echt niet omdat ze het land zo mooi vinden, maar puur voor financieel gewin. Het zijn arbeidsmigranten en geen Nederlandse burgers, de meeste hebben niet eens een Nederlands paspoort.
Hij heeft wel een punt. Maar als hij klaarkomt, ga jij het dan filmen?quote:Op maandag 5 september 2022 16:00 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Wat een obsessie met Polen... Ben je ondertussen al klaargekomen?
Ik laat hem jou in je bek spuiten.quote:Op maandag 5 september 2022 16:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Maar als hij klaarkomt, ga jij het dan filmen?
Daar hebben ze zelfs een smilie voor:quote:Op maandag 5 september 2022 16:06 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Ik laat hem jou in je bek spuiten.
Nee? Je bent ook wel erg kortzichtig als je vindt dat Polen het enige Slavische land isquote:Op maandag 29 augustus 2022 09:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ben je nu aan het trollen? En je nickname is "Slavski" wat neem ik aan betrekking heeft op iets Slavisch (niet specifiek Pools)?
Wil je nu echt zeggen dat je niet bekend bent met het verschil tussen asielzoeker en immigrant? Waarbij je bij legale immigranten mensen hebt die een aanvraag moeten doen (bijvoorbeeld iemand uit de VS) en immigranten die gewoon het recht hebben om in Nederland te verblijven omdat we een gezamenlijke unie hebben met vrij verkeer van mensen en goederen: de EU.
Ik zeg ook letterlijk "(niet specifiek Pools)"quote:Op maandag 5 september 2022 18:28 schreef Slavski het volgende:
[..]
Nee? Je bent ook wel erg kortzichtig als je vindt dat Polen het enige Slavische land is![]()
Heb je het nu over "Oostblokkers" in het algemeen of over Polen?quote:Dat ik uit het Oostblok kom betekent niet dat ik andere Oostblokkers automatisch ga beschermen. Het is gewoon een vies en asociaal volk wat alleen aan zichzelf denkt,
Maar wat heeft dat verder te maken met asielzoekers en de openingspost?quote:een beetje zoals Nederlanders maar dan minder beschaafd. Een klein land als Nederland heeft gewoon geen plek om arbeidsmigranten van tien verschillende nationaliteiten te huisvesten, en dan ook nog eens alle vluchtelingen die hier naartoe komen terwijl eigen volk niet eens een fucking woning kan krijgen. Je kan niet voor de hele wereld gaan zorgen, laat dat maar aan andere landen over, zijn er zat, met veel meer ruimte ook nog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |