Niet alleen voor TS. Er zijn wel meer mensen die helder kunnen nadenken dan alleen TS.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:54 schreef corehype het volgende:
Is dit nou echt het grootste probleem van Nederland voor TS?
Actieve oorlogsgebieden als Marokko, Tunesië, Ghana en Georgië? Vertel, welke oorlogen spelen daar?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 07:29 schreef laforest het volgende:
Het lijkt mij een uiterst slecht plan om mensen uit actieve oorlogsgebieden bij aankomst terug te sturen.
Vertel jij het mij? Jij komt met deze lijst aanzetten.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:54 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Actieve oorlogsgebieden als Marokko, Tunesië, Ghana en Georgië? Vertel, welke oorlogen spelen daar?
Nou dan zal ik je helpen. Deze landen hebben geen oorlog, sterker nog die staan op de lijst van veilige landen. Oftewel waar helemaal geen enkel mensenrecht geschonden wordt ernstig genoeg om te vluchten. Dus als we hier onze grenzen voor sluiten laten we helemaal geen mensen die vluchten in de koude staan. Iets wat jij beweerde, weet je nog?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:58 schreef laforest het volgende:
[..]
Vertel jij het mij? Jij komt met deze lijst aanzetten.
En dan vergeet je nog de mensen die wel voor ellende vluchten , maar dan eerst door 14 veilige landen heen gaan voordat ze in Nederland aankomen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:35 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Nou dan zal ik je helpen. Deze landen hebben geen oorlog, sterker nog die staan op de lijst van veilige landen. Oftewel waar helemaal geen enkel mensenrecht geschonden wordt ernstig genoeg om te vluchten. Dus als we hier onze grenzen voor sluiten laten we helemaal geen mensen die vluchten in de koude staan. Iets wat jij beweerde, weet je nog?
Ik heb niets over deze landen gezegd. Je verzint het ter plekke. Ik had het over mensen uit actieve oorlogsgebieden, en jij komt met deze lijst aanzetten.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:35 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Nou dan zal ik je helpen. Deze landen hebben geen oorlog, sterker nog die staan op de lijst van veilige landen. Oftewel waar helemaal geen enkel mensenrecht geschonden wordt ernstig genoeg om te vluchten. Dus als we hier onze grenzen voor sluiten laten we helemaal geen mensen die vluchten in de koude staan. Iets wat jij beweerde, weet je nog?
"Och meid ben je verkracht? misschien moet je dan niet meer naar die mannen kijken en/of een kort rokje dragen"quote:Op woensdag 24 augustus 2022 07:41 schreef herverwijderd het volgende:
Misschien moet je niet meer langs Ter Apel rijden dan.
Och jong, heb je een post gelezen die je niet bevalt? Misschien moet je dan maar geen kort rokje meer dragen.,quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:05 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
"Och meid ben je verkracht? misschien moet je dan niet meer naar die mannen kijken en/of een kort rokje dragen"
Zie je hoe je bezig bent?
Volgens mij weet TS dat niet. En volgens mij weet TS wel meer niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:30 schreef Piles het volgende:
Je weet dat Ter Apel het aanmeldcentrum is? En dat de mensen daar juist nog niet de asielprocedure hebben doorlopen?
Klopt, maar je weet dat Noord Afrika daar niet bij hoort. Derhalve linea directa terug. En het ticket zelf betalen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 07:29 schreef laforest het volgende:
Het lijkt mij een uiterst slecht plan om mensen uit actieve oorlogsgebieden bij aankomst terug te sturen.
TS moet maar even solliciteren bij de IND, dan schiet dat proces tenminste opquote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:53 schreef knoopie het volgende:
Maar, en dat is best knap, kennelijk kan hij wel in het voorbij rijden aan het uiterlijk van mensen precies zien waar ze vandaan komen en of ze een echte vluchteling zijn. Dat is best knap van hem.
Je weet dat een aanmelding 6 dagen inhoudelijk duurt? Binnen een bestek van x aantal weken?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:30 schreef Piles het volgende:
Je weet dat Ter Apel het aanmeldcentrum is? En dat de mensen daar juist nog niet de asielprocedure hebben doorlopen?
Je vraagt je af waarom daar inderdaad blijkbaar geen mensen met boerenverstand werken.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 12:10 schreef Piles het volgende:
[..]
TS moet maar even solliciteren bij de IND, dan schiet dat proces tenminste op
Niet iedereen komt dus uit landen waar oorlog is maar dat laat je bewust buiten beschouwing. Oostindisch dom noemen we dat.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:48 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik heb niets over deze landen gezegd. Je verzint het ter plekke. Ik had het over mensen uit actieve oorlogsgebieden, en jij komt met deze lijst aanzetten.
Snap je dat de gemiddelde 'vluchteling' het daarom wel lekker vindt om zich hier te vestigen en gratis van wieg tot graf verzorgd te worden?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:03 schreef Slavski het volgende:
Probleem is dat Nederland mensen binnen blijft halen maar nooit meer terug stuurt ook al is het land van herkomst weer veilig. Het kost Nederland (ons dus) 30k per jaar per vluchteling. Ze krijgen hier een wekelijkse uitkering, waarvan velen ook nog eens toeslagen er bovenop krijgen, waar ze 0,0 voor hoeven te doen. Ik verdien niet eens 30k per jaar met die kut salarissen hier, maar wel ondertussen Nederlands geleerd, opleiding afgemaakt en mij aangepast aan een totaal andere cultuur, iets waar de gemiddelde vluchteling niet eens de moeite voor doet. Ik heb mensen gekend die hier al 20 a 30 jaar wonen en niet eens de moeite hebben gedaan om een woordje Nederlands te leren of zich aan te passen, niks voor de samenleving willen betekenen maar wel ondertussen het gratis geld binnen blijven harken waar mensen zoals jij en ik aan meebetalen.
Totaal niet. Ik zeg alleen dat diegene die daar wel vandaan komen opgevangen moeten worden. Mensen die van buiten deze gebieden komen moet gewoon de procedures volgen en komen ze niet in aanmerking dan kunnen ze weer naar huis.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:09 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Niet iedereen komt dus uit landen waar oorlog is maar dat laat je bewust buiten beschouwing. Oostindisch dom noemen we dat.
Nee, mensen die van buiten die gebieden komen meteen weer terug sturen, die hebben hier niks te zoeken.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:35 schreef laforest het volgende:
[..]
Totaal niet. Ik zeg alleen dat diegene die daar wel vandaan komen opgevangen moeten worden. Mensen die van buiten deze gebieden komen moet gewoon de procedures volgen en komen ze niet in aanmerking dan kunnen ze weer naar huis.
Nope. Voor die mensen moet er een verkorte rechtsomkeert procedure zijn. Binnen 24 uur terug naar land van herkomst, desnoods in een Hercules. Die moeten niet eens Schiphol af komen. We zijn verdomme luilekkerland niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:35 schreef laforest het volgende:
[..]
Totaal niet. Ik zeg alleen dat diegene die daar wel vandaan komen opgevangen moeten worden. Mensen die van buiten deze gebieden komen moet gewoon de procedures volgen en komen ze niet in aanmerking dan kunnen ze weer naar huis.
Waarom? Wellicht zitten er hoogopgeleiden tussen, mensen met skills die wij als land nodig hebben, etc.. Mensen die iets zouden kunnen toevoegen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:39 schreef Slavski het volgende:
[..]
Nee, mensen die van buiten die gebieden komen meteen weer terug sturen, die hebben hier niks te zoeken.
Volgende drogreden. Toch wel een fijn gevoel dat die gratis bij jou af te halen zijnquote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:59 schreef laforest het volgende:
[..]
Waarom? Wellicht zitten er hoogopgeleiden tussen, mensen met skills die wij als land nodig hebben, etc.. Mensen die iets zouden kunnen toevoegen.
Klopt, maar wel internationale verdragen naleven + screenen op mensen die we wellicht nodig hebben of als ze bijvoorbeeld gevaar lopen in eigen land (kunnen ze bijvoorbeeld politiek asiel aanvragen).quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nope. Voor die mensen moet er een verkorte rechtsomkeert procedure zijn. Binnen 24 uur terug naar land van herkomst, desnoods in een Hercules. Die moeten niet eens Schiphol af komen. We zijn verdomme luilekkerland niet.
Leg eens uit wat de drogreden is volgens jou? Of roep je maar wat?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 14:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Volgende drogreden. Toch wel een fijn gevoel dat die gratis bij jou af te halen zijn
quote:Op woensdag 24 augustus 2022 14:02 schreef laforest het volgende:
[..]
Klopt, maar wel internationale verdragen naleven + screenen op mensen die we wellicht nodig hebben of als ze bijvoorbeeld gevaar lopen in eigen land (kunnen ze bijvoorbeeld politiek asiel aanvragen).
Serieus? Ik ken zo veel mensen die ''hoogopgeleid'' zijn en vervolgens ergens achter de kassa eindigen omdat ze geen baan kunnen vinden/krijgen binnen hun sector. Probleem is ook dat de meeste vluchtelingen helemaal niks toe te voegen hebben aan de maatschappij en hier alleen maar zitten om gratis te profiteren. Eerst zorgen dat eigen volk het goed voor elkaar heeft en dan pas de rest. die 30k per jaar per vluchteling kunnen ze ook mooi gebruiken om onze salarissen omhoog te krikken, is maar een idee.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:59 schreef laforest het volgende:
[..]
Waarom? Wellicht zitten er hoogopgeleiden tussen, mensen met skills die wij als land nodig hebben, etc.. Mensen die iets zouden kunnen toevoegen.
Filter de asielzoekers uit niet actieve oorlogsgebieden en alle “echte” vluchtelingen kunnen in 4 bedden breeduit slapen daar in ter Apelquote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:48 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik heb niets over deze landen gezegd. Je verzint het ter plekke. Ik had het over mensen uit actieve oorlogsgebieden, en jij komt met deze lijst aanzetten.
Polen hebben hier het recht om te wonen, net zoals jij je overal mag vestigingen binnen de EU. Dat is hun recht, en jouw recht. Nederland mag daar wel eisen aan stellen, maar op zich hebben Polen deze vrijheid.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:05 schreef Slavski het volgende:
Als ze die vieze aso polen ook nog eens terug sturen naar hun eigen land om daar maar te gaan werken heb je in ieder geval veel meer plek voor mensen om te wonen die ook echt daadwerkelijk zijn gevlucht voor een levensbedreigende situatie. Polen vluchten alleen maar om hun zakken te vullen en vervolgens alles daar weer uit te geven wat onze economie echt geen goed doet. Ik weet niet hoe het werkt maar ze komen allemaal terug met de dikste auto's en duurste kleding. Het moet minder aantrekkelijk zijn om hier te komen profiteren, dan blijven ze vanzelf weg.
Bijvoorbeeld zodat ze weer naar datzelfde land op vakantie kunnen?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 14:02 schreef laforest het volgende:
[..]
Klopt, maar wel internationale verdragen naleven + screenen op mensen die we wellicht nodig hebben of als ze bijvoorbeeld gevaar lopen in eigen land (kunnen ze bijvoorbeeld politiek asiel aanvragen).
Waarbij (en niet veel mensen weten dit) ze hier een paar maanden werken, en hun voorgaand 'arbeidsverleden' volgens eu regels keurig meetelt voor hun ww aanvraag. Dat arbeidsverleden wordt door niemand gecontroleerd dus een pool kan aanvragen wat hij wil. Hier een paar weken werken en dan op basis van een fictief arbeidsverleden een riante uitkering aanvragen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:05 schreef Slavski het volgende:
Als ze die vieze aso polen ook nog eens terug sturen naar hun eigen land om daar maar te gaan werken heb je in ieder geval veel meer plek voor mensen om te wonen die ook echt daadwerkelijk zijn gevlucht voor een levensbedreigende situatie. Polen vluchten alleen maar om hun zakken te vullen en vervolgens alles daar weer uit te geven wat onze economie echt geen goed doet. Ik weet niet hoe het werkt maar ze komen allemaal terug met de dikste auto's en duurste kleding. Het moet minder aantrekkelijk zijn om hier te komen profiteren, dan blijven ze vanzelf weg.
Wat je wonen noemtquote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:56 schreef laforest het volgende:
[..]
Polen hebben hier het recht om te wonen, net zoals jij je overal mag vestigingen binnen de EU. Dat is hun recht, en jouw recht. Nederland mag daar wel eisen aan stellen, maar op zich hebben Polen deze vrijheid.
MET JOU KAN IK PRATEN. je neemt letterlijk de woorden uit mijn mond, maar veel mensen willen gewoon niet snappen dat dit een probleem is.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waarbij (en niet veel mensen weten dit) ze hier een paar maanden werken, en hun voorgaand 'arbeidsverleden' volgens eu regels keurig meetelt voor hun ww aanvraag. Dat arbeidsverleden wordt door niemand gecontroleerd dus een pool kan aanvragen wat hij wil. Hier een paar weken werken en dan op basis van een fictief arbeidsverleden een riante uitkering aanvragen.
Misschien moet men dan op partijen stemmen die niet alleen ondernemers en huisjesmelkers pijpen. Het is al 10 jaar lang duidelijk dat Rutte en de VVD niet naar de lange termijn kijken maar toch harken ze stemmen binnen. Beetje eigen schuld, dikke bult verhaal.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:08 schreef Funzel het volgende:
Eigenlijk mijn enige probleem is dat het voor veel Nederlandse starters (waaronder ikzelf ja) enorm lastig is om wat te vinden terwijl die lui dan wel een plek krijgen. Ja ik snap oorlog is kut, maar het is wel frustrerend dat ik amper in mijn woonplaats kan blijven wonen voor een normale prijs.
Valt niks tegen te doen omdat juist alle huisjesmelkers en ondernemers (en andere rijke of ''boven modaal'' mensen) automatisch stemmen op hetgeen wat hun gaat pijpen, waardoor de kloof tussen arm en rijk steeds groter wordt.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:10 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Misschien moet men dan op partijen stemmen die niet alleen ondernemers en huisjesmelkers pijpen. Het is al 10 jaar lang duidelijk dat Rutte en de VVD niet naar de lange termijn kijken maar toch harken ze stemmen binnen. Beetje eigen schuld, dikke bult verhaal.
Ik denk niet dat hij daarop stemt. Helaas veel te veel lui die veel te veel verdienen en daar veel te goed van schijten, en denken dat dat voor iedereen zo geldt.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:10 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Misschien moet men dan op partijen stemmen die niet alleen ondernemers en huisjesmelkers pijpen. Het is al 10 jaar lang duidelijk dat Rutte en de VVD niet naar de lange termijn kijken maar toch harken ze stemmen binnen. Beetje eigen schuld, dikke bult verhaal.
Jij bent my broeder from another moederquote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij daarop stemt. Helaas veel te veel lui die veel te veel verdienen en daar veel te goed van schijten, en denken dat dat voor iedereen zo geldt.
Geloof me gerust dat die lui heel wat anders zouden stemmen als ze zelf slachtoffer waren van dat fijne vvd beleid.
Onderlaag moet dan maar niet op de PVV of FvD stemmen maar op de PvdA. Zolang je op die partijen stemt zijn die stemmen weggegooid (want samenwerken met die 2 kan toch nietquote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij daarop stemt. Helaas veel te veel lui die veel te veel verdienen en daar veel te goed van schijten, en denken dat dat voor iedereen zo geldt.
Geloof me gerust dat die lui heel wat anders zouden stemmen als ze zelf slachtoffer waren van dat fijne vvd beleid.
Let op, zometeen zijn wij het schuld. Ondanks alles wat we voor die lui doen, wij zijn het straks schuld.quote:In de sporthal bij het aanmeldcentrum voor asielzoekers in Ter Apel is een drie maanden oude baby overleden.
Onderlaag. Nee jij bent een fijne. Met je 'kan niet'.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:18 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Onderlaag moet dan maar niet op de PVV of FvD stemmen maar op de PvdA. Zolang je op die partijen stemt zijn die stemmen weggegooid (want samenwerken met die 2 kan toch niet) en heb je geen sterke linkse partijen.
Moet je voorstellen dat de PvdA alle zetels van PVV er bij had
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |