abonnement Unibet Coolblue
pi_205719158
Een euro is nu $0,99.

https://www.google.com/se(...)rome-mobile&ie=UTF-8

Dit komt door de enorme energie prijzen. Een huishouden is nu 500 per maand kwijt aan gas en electriciteit.

Gevolgen:
Steeds minder koopkracht
Hogere productie en transportkosten
Slechtere concurrentiepositie voor de EU
Er komt een grote economische depressie aan in de EU.

Import naar de EU zal ook onderuitgaan. Hierdoor gaat de VS en China ook minder exporteren.

Gevolg: Wereldwijde crisis.

Dit gaat niet lang meer duren. Misschien enkele maanden.

[ Bericht 22% gewijzigd door polderturk op 23-08-2022 09:12:30 ]
  Spellchecker dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:04:38 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:06:03 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205719178
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:02 schreef polderturk het volgende:
Een huishouden is nu 500 per maand kwijt aan gas en electriciteit.

Nee hoor.
pi_205719186
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:02 schreef polderturk het volgende:
Een euro is nu $0,99.

Dit komt door de enorme energie prijzen. Een huishouden is nu 500 per maand kwijt aan gas en electriciteit.

Gevolgen:
Steeds minder koopkracht
Hogere productie en transportkosten
Slechtere concurrentiepositie voor de EU
Er komt een grote economische depressie aan in de EU.

Import naar de EU zal ook onderuitgaan. Hierdoor gaat de VS en China ook minder exporteren.

Gevolg: Wereldwijde crisis.

Dit gaat niet lang meer duren. Misschien enkele maanden.
Onze concurrentiepositie wordt in principe juist beter. De euro-landen zijn goedkoop nu, export zou moeten stijgen.

Alleen importeren gaat duurder zijn, dat gaan we hier merken, maar ook de afzet in China zal dalen daardoor.
pi_205719191
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:06 schreef Gunner het volgende:

[..]
Nee hoor.
Ik wel.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:08:21 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205719196
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:07 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ik wel.
Dan moet je je zin aanpassen om het wat minder over te doen komen als feit.
pi_205719200
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:07 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ik wel.
Wat is je verbruik dan?
pi_205719207
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:02 schreef polderturk het volgende:
Dit komt door de enorme energie prijzen.
Hoe kom jij aan die wijsheid?
  Spellchecker dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:11:13 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205719312
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:02 schreef polderturk het volgende:
Een euro is nu $0,99.

https://www.google.com/se(...)rome-mobile&ie=UTF-8

Dit komt door de enorme energie prijzen. Een huishouden is nu 500 per maand kwijt aan gas en electriciteit.


Klopt niet
160 euro / maand hiero na mijn laatste verhoging van afgelopen juli

Wat doet deze mening als feiten topic in NWS?

Behalve die oneliner over de wisselkoers is de rest de persoonlijke mening van TS

WGR of GC zou beter passen
pi_205719321
Heel mooi. WIJ WILLEN DE GULDEN TERUG.

Groetjes Mia Janssen van Ongehoord Ongezien Onbegrepen Ongegeneerd Nederland.
U MAD?
pi_205719360
pi_205719366




een ouderwets backfiretopic _O_

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2022 09:33:22 ]
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:44:06 #15
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205719451
90 euro de maand hier voor energie
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205719475
De capitulatie zal steeds sneller gaan omdat die criminelen in Frankfurt niet gearresteerd worden. De rente is lachwekkend lach en nog staan de bananenrepublieken in Zuid-Europa op omvallen.

De euro is een tikkende tijdbom die ieder moment kan afgaan. Het is over.
pi_205719518
Door de energieprijs? Ik heb in tijden niet zo gelachen van onzin.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205719568
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
Door de energieprijs? Ik heb in tijden niet zo gelachen van onzin.
Als je het rijtje afmaakt waardoor de euro nu aan het instorten is kom je echt uit op de energieprijzen
pi_205719584
de euro is de nieuwe E-Lire
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:04:27 #20
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205719603
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:24 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Klopt niet
160 euro / maand hiero na mijn laatste verhoging van afgelopen juli

Wat doet deze mening als feiten topic in NWS?

Behalve die oneliner over de wisselkoers is de rest de persoonlijke mening van TS

WGR of GC zou beter passen

Dat is je voorschot, Hans. Bij de eindafrekening weet je hoeveel je daadwerkelijk mag betalen. Volgens de laatste berichten zal dat wel iets meer zijn dan die 160 euro.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:05:39 #21
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205719614
"Ik ga even een pak melk en een bruin brood halen"

pi_205719619
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:01 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Als je het rijtje afmaakt waardoor de euro nu aan het instorten is kom je echt uit op de energieprijzen
Nee, het komt door de wef hoor!

Bnw is wat verder
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205719790
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:04 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dat is je voorschot, Hans. Bij de eindafrekening weet je hoeveel je daadwerkelijk mag betalen. Volgens de laatste berichten zal dat wel iets meer zijn dan die 160 euro.
Haha nee hoor, met 160 kom ik met de laatste tarieven uit, sterker nog met wat ik eerder al betaald heb tot juli verwachten ze nu dat ik /50 euro terug krijg

Incl jaar verhoging berekend jaar totaal 1750 euro

pi_205719822
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:22 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Haha nee hoor, met 160 kom ik met de laatste tarieven uit, sterker nog met wat ik eerder al betaald heb tot juli verwachten ze nu dat ik /50 euro terug krijg

Incl jaar verhoging berekend jaar totaal 1750 euro

[ link | afbeelding ]
Ik zou me echt de pleuris schrikken van 160 eur per maand.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205719834
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:11 schreef maily het volgende:

[..]
Zet die in de OP ajb ^O^
Vraag je nou om een bron om de huidige koers te verifiren? _O- Of wordt iedereen hier zo lui dat ze de moeite niet meer nemen om zelf even 1 klikkie te doen?
pi_205719867
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:01 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Als je het rijtje afmaakt waardoor de euro nu aan het instorten is kom je echt uit op de energieprijzen
Wel nee, de Euro is al veel langer aan het afzakken ten opzichte van de dollar.
De enige relatie met de energieprijzen is omdat olie in dollars moeten worden betaald, kortom als de prijs van olie stijgt zijn er relatief meer Dollars nodig, en meer vraag betekent een hogere prijs.

De belangrijkste reden is dat de FED de rente hoger heeft gezet dan de Euro en dat dit lijkt mee te vallen voor de economie, de ECB rente is maar minimaal aangepast, en het is maar de vraag wat de gevolgen zullen zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205719873
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:04 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dat is je voorschot, Hans. Bij de eindafrekening weet je hoeveel je daadwerkelijk mag betalen. Volgens de laatste berichten zal dat wel iets meer zijn dan die 160 euro.
Ik zit op 60 euro. Lekker nog 2 jaar vast.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205720607
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:01 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Als je het rijtje afmaakt waardoor de euro nu aan het instorten is kom je echt uit op de energieprijzen
De VS heeft zijn eigen olie en gas en importeerde nauwelijks gas uit Rusland. Wij importeerden ons gas voor een groot deel uit Rusland en nu moeten we ons in allerlei bochten wringen om elders gas in te kopen, wat ook nog eens duurder is.
pi_205720653
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wel nee, de Euro is al veel langer aan het afzakken ten opzichte van de dollar.
De enige relatie met de energieprijzen is omdat olie in dollars moeten worden betaald, kortom als de prijs van olie stijgt zijn er relatief meer Dollars nodig, en meer vraag betekent een hogere prijs.

De belangrijkste reden is dat de FED de rente hoger heeft gezet dan de Euro en dat dit lijkt mee te vallen voor de economie, de ECB rente is maar minimaal aangepast, en het is maar de vraag wat de gevolgen zullen zijn.
Ja dat bedoel ik, als je dan het rijtje afmaakt waardoor de plannen van de ECB tot verdere renteverhogingen gaan falen, ga je uitkomen op de aankomende recessie. Terwijl de FED daar vermoedelijk nog wel de ruimte voor gaat hebben.
pi_205720684
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wel nee, de Euro is al veel langer aan het afzakken ten opzichte van de dollar.
De enige relatie met de energieprijzen is omdat olie in dollars moeten worden betaald, kortom als de prijs van olie stijgt zijn er relatief meer Dollars nodig, en meer vraag betekent een hogere prijs.

De belangrijkste reden is dat de FED de rente hoger heeft gezet dan de Euro en dat dit lijkt mee te vallen voor de economie, de ECB rente is maar minimaal aangepast, en het is maar de vraag wat de gevolgen zullen zijn.
De VS heeft zijn eigen olie en gas en importeerde nauwelijks gas uit Rusland. Wij importeerden ons gas voor een groot deel uit Rusland en nu moeten we ons in allerlei bochten wringen om elders gas in te kopen, wat ook nog eens duurder is.
pi_205720694
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:02 schreef polderturk het volgende:
Dit gaat niet lang meer duren. Misschien enkele maanden.
idd, over enkele maanden is het november of december en daarna begin een heel nieuw jaar

Alles wordt anders!!!!!!1

wereldwijde crisis zal er ook zijn ... op verschillende plaatsen zal een oorlog uitbreken.
prijzen worden steeds duurder.
Mensen met lage inkomens komen in de problemen om rond te komen.
kosten stijgen

Een nieuwe ziekte zal opkomen en internationaal grote zorgen over besmettelijkheid baren en op veel plaatsen moet men speciale maatregelen nemen.

In de financiele wereld dreigt een miljarden verlies! Grote Bedrijven komen in problemen, Fraude, corruptie en belastingen worden ontweken/ontdoken.

natuurrampen zorgen ook voor problemen, een grote vulkaanuitbarsting zal tot hoge econbomische schade leiden.
een tsunami, overstromingen en ook droogte en grote bosbranden!

De politiek zal oproepen om 'Nu eindelijk iets te doen!' ... maar utieindelijk gebeurt er niet echt wat....

'instant copy-paste rampspoed-post die-je-eigenlijk-ieder-jaar-opnieuw-kunt-gebruiken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_205720706
verkeerd topic.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205720724
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wel nee, de Euro is al veel langer aan het afzakken ten opzichte van de dollar.
De enige relatie met de energieprijzen is omdat olie in dollars moeten worden betaald, kortom als de prijs van olie stijgt zijn er relatief meer Dollars nodig, en meer vraag betekent een hogere prijs.

De belangrijkste reden is dat de FED de rente hoger heeft gezet dan de Euro en dat dit lijkt mee te vallen voor de economie, de ECB rente is maar minimaal aangepast, en het is maar de vraag wat de gevolgen zullen zijn.
Jij hebt goed opgelet bij economie les
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205720752
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:50 schreef RM-rf het volgende:

[..]
idd, over enkele maanden is het november of december en daarna begin een heel nieuw jaar

Alles wordt anders!!!!!!1

wereldwijde crisis zal er ook zijn ... op verschillende plaatsen zal een oorlog uitbreken.
prijzen worden steeds duurder.
Mensen met lage inkomens komen in de problemen om rond te komen.
kosten stijgen

Een nieuwe ziekte zal opkomen en internationaal grote zorgen over besmettelijkheid baren en op veel plaatsen moet men speciale maatregelen nemen.

In de financiele wereld dreigt een miljarden verlies! Grote Bedrijven komen in problemen, Fraude, corruptie en belastingen worden ontweken/ontdoken.

natuurrampen zorgen ook voor problemen, een grote vulkaanuitbarsting zal tot hoge econbomische schade leiden.
een tsunami, overstromingen en ook droogte en grote bosbranden!

De politiek zal oproepen om 'Nu eindelijk iets te doen!' ... maar utieindelijk gebeurt er niet echt wat....

'instant copy-paste rampspoed-post die-je-eigenlijk-ieder-jaar-opnieuw-kunt-gebruiken.
Dan krijgen we misschien wel weer een jaar zonder zomer met sneeuwbuien en -20 in de zomer van 2023! Dat is al eens eerder gebeurd door een nederlandse vulkaan namelijk in 1816
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205720793
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Jij hebt goed opgelet bij economie les
Vooral elke dag naar Kees de Kort luisteren :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205721106
twitter

Slecht nieuws?
pi_205721137
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Slecht nieuws?
Nee juist goed nieuws!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205721284
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Slecht nieuws?
De totale Italiaanse staatsschuld bedraagt $2,7 biljoen en de rente op deze schuld is met bijna een procent omhoog gegaan. Dat is bijna $27 miljard per jaar extra. Itali moet dus $130 miljard per jaar aan rente betalen.
pi_205721321
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:37 schreef polderturk het volgende:

[..]
De totale Italiaanse staatsschuld bedraagt $2,7 biljoen en de rente op deze schuld is met bijna een procent omhoog gegaan. Dat is bijna $27 miljard per jaar extra. Itali moet dus $130 miljard per jaar aan rente betalen.
ik zou langlopende en kortlopende rentes even opzoeken in je economie boek van school.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205721926
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik zou langlopende en kortlopende rentes even opzoeken in je economie boek van school.
inderdaad is die rente voor hen enkel belangrijk vooor nieuwe leningen die ze afsluiten, dus ofwel om hun begrotingstekort te stoppen of om aflopende oude kredieten te herfinancieren

Per jaar gaat dat ongeveer om 450 miljard euro aan nieuwe (her-)financieringen van bestaande en nieuwe schulden voor de Italiaanse Staat, die dus een procent rente meer kosten, dat is zo'n 4,5 tot misschien 5 miljard extra.
Zeker een behoorlijke financiele belasting, maar ook niet onoverkomelijk en gelijk een reden te denken dat de italiaanse staat zou omvallen...

Maar ja, bepoaalde roeptoeters die graag roepen dat het 'Eind der Tijden' aangebroken is, en allles ineen zal storten is werkelijk de boel narekenenen en genuanceerd zien meestal iets te lastig.... die roepen gewoon graag dingen in de hoop dat het 'ooit' ook uitkomt (wat eigenlijk alsnog nutteloos is omdat als ze wrkelijk hun gelijk halen, ze niet eens daarvan kunnen genieten omdat dan de Tijfden geeindigt zijn)

Ikzelf geloof eerder in de 'realistische' ramp-theorie dat het 'Einde' helemaal niet uitbreekt en er helemaal niks 'ineenstort' of 'Groot ge-Reset' zou worden...
Maar dat de boel uiteindelijk gewoon blijft door-sudderen zoals voorheen en de bestaande problemen nooit helemaal opgelost worden, maar blijven bestaan en onze politici uiteindelijk vooral heel erg incapabel zijn ook maar iets anders te doen of te veranderen...
waarbij de domste politici wel zijn die heel hard roepen dat ze 'Alles anders gaan doen'... die zijn meestal het ergste, omdat ze dat enkel roepen om de macht te krijgen en als ze de macht eenmaal hebben niks anders willen dan deze behouden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_205721975
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 13:40 schreef RM-rf het volgende:

[..]
inderdaad is die rente voor hen enkel belangrijk vooor nieuwe leningen die ze afsluiten, dus ofwel om hun begrotingstekort te stoppen of om aflopende oude kredieten te herfinancieren

Per jaar gaat dat ongeveer om 450 miljard euro aan nieuwe (her-)financieringen van bestaande en nieuwe schulden voor de Italiaanse Staat, die dus een procent rente meer kosten, dat is zo'n 4,5 tot misschien 5 miljard extra.
Zeker een behoorlijke financiele belasting, maar ook niet onoverkomelijk en gelijk een reden te denken dat de italiaanse staat zou omvallen...

Maar ja, bepoaalde roeptoeters die graag roepen dat het 'Eind der Tijden' aangebroken is, en allles ineen zal storten is werkelijk de boel narekenenen en genuanceerd zien meestal iets te lastig.... die roepen gewoon graag dingen in de hoop dat het 'ooit' ook uitkomt (wat eigenlijk alsnog nutteloos is omdat als ze wrkelijk hun gelijk halen, ze niet eens daarvan kunnen genieten omdat dan de Tijfden geeindigt zijn)

Ikzelf geloof eerder in de 'realistische' ramp-theorie dat het 'Einde' helemaal niet uitbreekt en er helemaal niks 'ineenstort' of 'Groot ge-Reset' zou worden...
Maar dat de boel uiteindelijk gewoon blijft door-sudderen zoals voorheen en de bestaande problemen nooit helemaal opgelost worden, maar blijven bestaan en onze politici uiteindelijk vooral heel erg incapabel zijn ook maar iets anders te doen of te veranderen...
waarbij de domste politici wel zijn die heel hard roepen dat ze 'Alles anders gaan doen'... die zijn meestal het ergste, omdat ze dat enkel roepen om de macht te krijgen en als ze de macht eenmaal hebben niks anders willen dan deze behouden.
Je vergeet alleen dat een bananenrepubliek als Italie eigenlijk een rentetarief van dubbele cijfers hoort te hebben, maar dat dit al een decennium wordt gemanipuleerd door de ECB. Dat is de echte risicopositie van Italie. Deze 4% is nog steeds lachwekkend laag.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:18:50 #42
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205722349
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Slecht nieuws?
Itali gaat klappen, daarna klapt DB ook en dan is een dure energierekening wel de minste van onze zorgen.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:00:27 #43
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205722716
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:47 schreef Confetti het volgende:
De capitulatie zal steeds sneller gaan omdat die criminelen in Frankfurt niet gearresteerd worden. De rente is lachwekkend lach en nog staan de bananenrepublieken in Zuid-Europa op omvallen.

De euro is een tikkende tijdbom die ieder moment kan afgaan. Het is over.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205722729
Hier 200 euro per maand energie. Krijg bij de jaarafrekening 50 euro terug. Ben van plan om gas loos te wonen door een warmtepomp aan te schaffen en binnenkort worden er zonnepanelen genstalleerd. Daarnaast is mijn woning zojuist gesoleerd (spouw en bodem en dak) Dit zal hopelijk in de energie rekening schelen.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:10:15 #45
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_205722769
Itali is ook een rot land om in te rijden, zoveel bumperklevers, mensen stoppen niet bij zebrapaden, geven nauwelijks richting aan, en dan heb ik het over Zuid Itali, het noorden valt wel mee..

Mijn mensen zijn het niet. Het is net als Tunesi gewoon een ontwikkelingsland. Auto's zitten vaak ook vol deuken.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:22:05 #46
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205722863
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 12:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Slecht nieuws?
Uit diezelfde tweet

twitter
pi_205722894
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 15:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
D klassieker:



vorig jaar helaas overleden, dus kan helaas de huidige tijd niet meer meemaken
https://www.watfordobserv(...)de-park-london-dies/

quote:
A man recognised by millions, but known by few - the carrier of the placard ‘It’s Going to Get Worse’ - died last week at the age of 73.

Bob Rogers was an unofficial custodian and historian of Speakers’ Corner, Hyde Park, with where he has been associated since 1963. He was not an orator himself, but usually drew a small crowd of fellow enthusiasts.

As a boy of 16, he heard the orators and hecklers for the first time, loved the experience and, subsequently, enjoyed the company of such speakers as Norman Schlund and Michael ‘Lord’ Barker.

He was a strong advocate for Speakers’ Corner, the Royal Parks, London Transport and its buses, together with the provision of toilet facilities and the elimination of graffiti, as well as, supporting his fears that surveillance cameras would ensure that life would only get worse.

He was also known by some as ‘Bob Doom’ and he once said: "It was the winter when British Rail reported ‘the wrong kind of snow’ on the line and that became an Evening Standard headline.

"The next day, I saw ‘It’s Going to Get Worse,’ on the news stand as I went through Piccadilly on a bus. So I jumped off and took it from the hoarding and put in my bag because I like the prose style of newspaper headlines. Then I came to Speakers’ Corner one Sunday in February 1991 and everyone looked so miserable that I took it out of my bag and held it up, and it made them all smile.

"It caught on to such an extent that I am pictured wearing it in guidebooks to London. That’s almost 30 years on."
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_205722990
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 15:25 schreef RM-rf het volgende:

[..]
D klassieker:

[ afbeelding ]

vorig jaar helaas overleden, dus kan helaas de huidige tijd niet meer meemaken
https://www.watfordobserv(...)de-park-london-dies/
[..]



Knap als je weet waar dit een parodie op is :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205724964
twitter
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:04:09 #50
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205724970
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:02 schreef polderturk het volgende:
Een huishouden is nu 500 per maand kwijt aan gas en electriciteit.
Nou, ik niet hoor.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:04:52 #51
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205724973
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:25 schreef de_boswachter het volgende:
Heel mooi. WIJ WILLEN DE GULDEN TERUG.
Dan durf je helemaal niet meer naar je rekeningen te kijken. :P
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205729581
quote]7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 19:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nou, ik niet hoor.
[/quote]
Ik ook niet. Met een verbruik van circa 1000 kWh en 150 kuub gas valt het Mee allemaal.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 24 augustus 2022 @ 12:11:19 #53
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205730326
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:02 schreef polderturk het volgende:
Een huishouden is nu 500 per maand kwijt aan gas en electriciteit.
Misschien voor mensen die dachten slim te zijn met kortlopende contracten of variabele tarieven.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 24 augustus 2022 @ 12:13:03 #54
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205730339
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 10:53 schreef Digi2 het volgende:
quote:
[ afbeelding ] Op dinsdag 23 augustus 2022 19:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, ik niet hoor.
Ik ook niet. Met een verbruik van circa 1000 kWh en 150 kuub gas valt het Mee allemaal.
Nee, als grootverbruiker betaal je veel minder. :D

PS: Haha ik heb quotes genest! :9
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205730385
quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 12:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik ook niet. Met een verbruik van circa 1000 kWh en 150 kuub gas valt het Mee allemaal.
Nee, als grootverbruiker betaal je veel minder. :D

PS: Haha ik heb quotes genest! :9
[/quote]
ik betaal liever mijn eigen tarief dan die van grootverbruikers met bijbehorende eisen.
een dag een grootverbruiktarief en ik ben failliet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205730388
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 12:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Misschien voor mensen die dachten slim te zijn met kortlopende contracten of variabele tarieven.
Ook een langlopend contract is na 3 of 5 jaar afgelopen en ook dat kan samenvallen met deze crisis.
Als je in 2017 voor 5 jaar of in 2019 voor 3 jaar verlengd hebt, dan zit je nu ook in dezelfde storm.

Mijn contract bij GreenChoice loopt tot mei 2024 maar dat is ook meer geluk dan wijsheid.
  woensdag 24 augustus 2022 @ 12:20:09 #57
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205730399
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 12:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

Ook een langlopend contract is na 3 of 5 jaar afgelopen
Precies genoeg om deze periode te overbruggen. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 24 augustus 2022 @ 13:12:52 #58
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205731014
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 12:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ook een langlopend contract is na 3 of 5 jaar afgelopen en ook dat kan samenvallen met deze crisis.
Als je in 2017 voor 5 jaar of in 2019 voor 3 jaar verlengd hebt, dan zit je nu ook in dezelfde storm.

Mijn contract bij GreenChoice loopt tot mei 2024 maar dat is ook meer geluk dan wijsheid.
Ik werd laatst gebeld of ik niet over wilde stappen. Dus ik zei,

Nee natuurlijk niet want de prijs is nu hoog, als ik nu een lang contract af sluit betaal ik voor langere tijd te veel dus ik ga pas overstappen als de prijs daalt, anders is het niet logisch.

Stilte.

Tuut-tuut-tuut.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205753234
Euro weer boven de $1 _O_

#GoBankrupt4Ukraine
pi_205851175
twitter


[ Bericht 14% gewijzigd door QAnonn op 05-09-2022 07:45:49 ]
#GoBankrupt4Ukraine
pi_206066407
Dollar ligt nu een stuk hoger dan dn euro.

De Turkse centrale bank heeft de rente met een procent verlaagd. De lira heeft nauwelijks gereageerd. Dn euro is nu 18,09 lira.

Ik kan trouwens dn lira topic niet vinden.
pi_206066441
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:24 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Klopt niet
160 euro / maand hiero na mijn laatste verhoging van afgelopen juli

Wat doet deze mening als feiten topic in NWS?

Behalve die oneliner over de wisselkoers is de rest de persoonlijke mening van TS

WGR of GC zou beter passen

Wat de dollarkoers ermee te maken heeft snap ik overigens ook niet helemaal.
pi_206066638
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:20 schreef polderturk het volgende:
Dollar ligt nu een stuk hoger dan dn euro.
twee cent, een dollar is nu 1,02 euro.

zeker als je kennelijk de Lira als maat gebruikt is dat verder een beetje lachwekkend, de Turkse rente is voor en belangrijk kortetermijn weekleningstarief van 13% naar 12% gegaan (niemand is zo idioot leningen in Liras langer uit te geven dan extreem kort, wat grotendeels ligt aan de 80% inflatie die er heerst)..

dat de koers van de Lira er niet heel negatief op reageert kun je vooral pinpointen op "als het hele huis in de fik staat, maak je je minder druk over stijging van de stookkosten"

sinds je dit topic een maandje terug gestart hebt is juist de Lira steviger weggezakt tov de dollar... van 18 Lira voor een dollar toen naar 18,5 Lira nu.
de euro van 1.00 naar 1.02 euro voor een dollar
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206066672
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:52 schreef RM-rf het volgende:

[..]
twee cent, een dollar is nu 1,02 euro.

zeker als je kennelijk de Lira als maat gebruikt is dat verder een beetje lachwekkend, de Turkse rente is voor en belangrijk kortetermijn weekleningstarief van 13% naar 12% gegaan (niemand is zo idioot leningen in Liras langer uit te geven dan extreem kort, wat grotendeels ligt aan de 80% inflatie die er heerst)..

dat de koers van de Lira er niet heel negatief op reageert kun je vooral pinpointen op "als het hele huis in de fik staat, maak je je minder druk over stijging van de stookkosten"

sinds je dit topic een maandje terug gestart hebt is juist de Lira steviger weggezakt tov de dollar... van 18 Lira voor een dollar toen naar 18,5 Lira nu.
de euro van 1.00 naar 1.02 euro voor een dollar
De euro is gelijk gebleven tov de lira. Voor dn lira is dn euro belangrijker omdat Turkije veul meer handel drijft met dn EU.
  donderdag 22 september 2022 @ 19:07:21 #65
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206067745
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 12:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Misschien voor mensen die dachten slim te zijn met kortlopende contracten of variabele tarieven.
In 2018 verhuisd, contract afgesloten voor vier jaar. Dit liep afgelopen mei af en ik kan sindsdien geen contract met vaste tarieven afsluiten. Maandbedrag van 220 naar 450 Euro gegaan en inmiddels verhoogd naar 680 Euro. Maar dat komt dus omdat ik dacht slim te zijn met een kortlopend contract, volgens jou. :')
pi_206067934
1 euro -> 1 Zimbabwe dollar
pi_206071437
98 dollarcent nu op een euro!

[ Bericht 14% gewijzigd door hollandia02 op 22-09-2022 22:40:22 ]
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_206071520
Tot maart 2022 85 Russische Roebel op een euro

In maart 2022 145

Na maart 60 Russische roebel op een euro

Gaat het nu steeds beter met de roebel of?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_206071563
De Zwitserse Frank nu ook een sterkere munt dan de euro sinds augustus, nu 0,96 Frank op 1 euro
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_206072043
De koers van de Roebel is voor nu niet de juiste methode om de stand van de economie in Rusland te bekijken. Door de hoge gas- en olieprijzen is de Roebel kunstmatig hoog.

Ook de Engelse pond is naar het laagste punt gezakt sinds 1985.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206072990
De euro staat laag doordat we niet durven door te pakken met de rente.

Als we de rente verhogen dan gaan sommige landen zoals Italie een probleem krijgen. Dan krijg je een euro crisis.

Doen we niks dan krijgen we een valuta crisis want de euro zakt in verhouding met o.a de dollar. Aangezien veel internationale handel in dollars gebeurd worden onze kosten hoger...dus inflatie.

Energie is een component van die inflatie.
pi_206073030
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 08:10 schreef descon het volgende:
De euro staat laag doordat we niet durven door te pakken met de rente.

Als we de rente verhogen dan gaan sommige landen zoals Italie een probleem krijgen. Dan krijg je een euro crisis.

Doen we niks dan krijgen we een valuta crisis want de euro zakt in verhouding met o.a de dollar. Aangezien veel internationale handel in dollars gebeurd worden onze kosten hoger...dus inflatie.

Energie is een component van die inflatie.
De rente is al in n stap met 0,75% verhoogd.

Maar de rente moet nog hoger. Het zal de consumptie en de investeringen remmen, waardoor de vraag naar energie omlaag zal gaan. Hierdoor zullen de energieorijzen dalen.

Tegelijkertijd moeten we het opwekken van energie gaan subsidiren.
pi_206073352
Het beste wat de wereld nu kan overkomen is een Corona-achtige crisis.
pi_206077912
1 euro is nu 0,97 dollar. Alweer gezakt.
pi_206078076
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:08 schreef polderturk het volgende:
1 euro is nu 0,97 dollar. Alweer gezakt.
of is 1 dollar 0,97 euro?
pi_206078114
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:21 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
of is 1 dollar 0,97 euro?
Nee.
pi_206078209
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 09:02 schreef polderturk het volgende:
. Een huishouden is nu 500 per maand kwijt aan gas en electriciteit.
Ik betaal 120 euro voor gas, en 43 euro voor electra, kom niet bepaald in de buurt van die 500.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_206078246
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:34 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik betaal 120 euro voor gas, en 43 euro voor electra, kom niet bepaald in de buurt van die 500.
Laat me raden. Jij hebt een vast contract.
pi_206078270
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:36 schreef polderturk het volgende:

[..]
Laat me raden. Jij hebt een vast contract.
Neuh, word elk jaar bepaald aan de hand van mijn verbruik. Vorig jaar betaalde ik nog 240 euro voor gas, maar dat heb ik laten halveren omdat ik de verwarming toch niet meer aandoe, beetje onzin om dan zo'n hoog bedrag te blijven betalen. Die 120 die ik nu betaal is nog steeds teveel, maar liever teveel dan te weinig zullen we maar zeggen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_206078464
ECB hallo? Iemand thuis?

pi_206079162
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
ECB hallo? Iemand thuis?

[ afbeelding ]
Een crisis is niet verkeerd. Daardoor zullen de olie en gas prijzen in elkaar donderen.
pi_206079174
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:38 schreef Hathor het volgende:

[..]
Neuh, word elk jaar bepaald aan de hand van mijn verbruik. Vorig jaar betaalde ik nog 240 euro voor gas, maar dat heb ik laten halveren omdat ik de verwarming toch niet meer aandoe, beetje onzin om dan zo'n hoog bedrag te blijven betalen. Die 120 die ik nu betaal is nog steeds teveel, maar liever teveel dan te weinig zullen we maar zeggen.
Doe jij een dikke trui aan in de winter?
Of heb je buren die heel hard stoken?

Of gebruik je waxine lichtjes om je huis te verwarmen?
  vrijdag 23 september 2022 @ 19:26:17 #83
22565 asco
Los in deze tent
pi_206079291
Dat worden wat duurdere Vegas tripjes in december, april en oktober.
Heb gelukkig nog een stapeltje Benjamin's liggen. :7
pi_206079412
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 19:26 schreef asco het volgende:
Dat worden wat duurdere Vegas tripjes in december, april en oktober.
Heb gelukkig nog een stapeltje Benjamin's liggen. :7
voor mij een duur NYC tripje in nov
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_206082493
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 19:13 schreef polderturk het volgende:

[..]
Doe jij een dikke trui aan in de winter?
Of heb je buren die heel hard stoken?

Of gebruik je waxine lichtjes om je huis te verwarmen?
Ik trek desnoods drie truien over elkaar aan als het moet, maar aan die verwarmingsknop kom ik niet meer. Ook woon ik in een appartement met mensen naast me en onder me, dus dat scheelt ook weer.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_206105317
Euro is weer gezakt tov dollar.
1 euro = 0,96 dollar.
pi_206105329
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 00:34 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik trek desnoods drie truien over elkaar aan als het moet, maar aan die verwarmingsknop kom ik niet meer. Ook woon ik in een appartement met mensen naast me en onder me, dus dat scheelt ook weer.
Goed bezig.
Ik ga dit jaar de verwarming op 19C zetten en alleen de huiskamer verwarmen.

Hiermee helpen we niet alleen onze portemonnee. Ook helpen we hiermee de natuur, het bedrijfsleven (lagere energiekosten door minder vraag) en Oekrane.
pi_206105346
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 08:50 schreef polderturk het volgende:
Euro is weer gezakt tov dollar.
1 euro = 0,96 dollar.
Heeuj...dempt de daling van mijn amerikaanse aandelen :)
pi_206106394
Wat dacht je van de pond. Een Playstation 5 console kost bij amazon.co.uk bijna 500 pond, bij Amazon nl 800 eurootjes (vanmorgen vroeg rond 05:00 opgezocht, getallen zijn wat me bijstaat).

Anyway, ander geweldig nieuws:

twitter
pi_206106440
quote:
Dan ben je nu dus al te laat ;)
pi_206106513
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 10:57 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
Dan ben je nu dus al te laat ;)
Die reactie kreeg ik 3 maanden geleden ook al. We weten niet hoe ver de dollar alles nog verder naar de tyfus zal trekken
  maandag 26 september 2022 @ 11:05:31 #93
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_206106544
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 10:52 schreef myShizzle het volgende:
Wat dacht je van de pond. Een Playstation 5 console kost bij amazon.co.uk bijna 500 pond, bij Amazon nl 800 eurootjes (vanmorgen vroeg rond 05:00 opgezocht, getallen zijn wat me bijstaat).
500 pond = 555 euro...
Verder is dat prijsverschil omdat er een tussenhandelaar bij Amazon.nl zit die er aan wil verdienen.
In de officile NL PS store gaan ze voor iets van 5 nogwat weg dacht ik laats te zien.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_206106619
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 11:05 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
500 pond = 555 euro...
Verder is dat prijsverschil omdat er een tussenhandelaar bij Amazon.nl zit die er aan wil verdienen.
In de officile NL PS store gaan ze voor iets van 5 nogwat weg dacht ik laats te zien.
Zo dan. Begin van het jaar kreeg je er nog 600 euro voor, is toch wel hard gegaan _O-
  maandag 26 september 2022 @ 11:16:51 #95
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206106689
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 11:11 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Zo dan. Begin van het jaar kreeg je er nog 600 euro voor, is toch wel hard gegaan _O-
pond maakt een enorme duikvlucht. Stond vanochtend even op 1.04 dollar zelfs, bijna gelijjk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206106706
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2022 11:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
pond maakt een enorme duikvlucht. Stond vanochtend even op 1.04 dollar zelfs, bijna gelijjk.
Goed voor de export zullen we maar zeggen. Maakt de gestegen handelskosten door de Brexit weer wat goed voor de exporteurs :P
pi_206106766
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2022 11:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
pond maakt een enorme duikvlucht. Stond vanochtend even op 1.04 dollar zelfs, bijna gelijjk.
Dat is echt heel laag. Maar ook niet gek met de plannen van Truss.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206108229
twitter
pi_206108276
quote:
Via Reuters:
quote:
Bond market veteran Mohamed El-Erian, chief economic advisor to Allianz, said Kwarteng either needed to reverse course, or to prepare for an emergency BoE rate hike.

"There is only two choices for the country, one is he moderates his package ... Choice number two is he leaves it to the Bank of England and in that case the Bank of England would have to hike in an emergency meeting because they don't meet again until November," El-Erian told the BBC.
Leuk zo'n nieuwe baan _O-
pi_206109313
*crosspost
twitter
  maandag 26 september 2022 @ 15:33:07 #101
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206109385
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 08:53 schreef polderturk het volgende:

[..]
Goed bezig.
Ik ga dit jaar de verwarming op 19C zetten en alleen de huiskamer verwarmen.

Hiermee helpen we niet alleen onze portemonnee. Ook helpen we hiermee de natuur, het bedrijfsleven (lagere energiekosten door minder vraag) en Oekrane.
Tuurlijk man, zet je leven maar in de ijskast :')
pi_206109415
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:33 schreef the-eye het volgende:

[..]
Tuurlijk man, zet je leven maar in de ijskast :')
Ieder zijn ding toch.
pi_206109471
Ik betaal 169 euro meer per oktober. Per maand.

Wat heb jij dan allemaal gedaan?

Niks, Eneco kwam er ineens mee.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_206109537
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:38 schreef Hathor het volgende:

[..]
Neuh, word elk jaar bepaald aan de hand van mijn verbruik. Vorig jaar betaalde ik nog 240 euro voor gas, maar dat heb ik laten halveren omdat ik de verwarming toch niet meer aandoe, beetje onzin om dan zo'n hoog bedrag te blijven betalen. Die 120 die ik nu betaal is nog steeds teveel, maar liever teveel dan te weinig zullen we maar zeggen.
Doe jij de verwarming helemaal niet meer aan?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_206109550
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Doe jij de verwarming helemaal niet meer aan?
Al bijna 3 jaar niet meer. Februari 2020 heb ik voor het laatst de verwarming aangehad.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 26 september 2022 @ 15:51:38 #106
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206109626
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:40 schreef tesssssssss het volgende:
Ik betaal 169 euro meer per oktober. Per maand.

Wat heb jij dan allemaal gedaan?

Niks, Eneco kwam er ineens mee.
Blijkbaar heb je jezelf de afgelopen maanden lopen pamperen met warm water om je handen te wassen en heb je decadent je eten helemaal gaar gekookt. Niet zo vreemd dat je nu voor die elite lifestyle de rekening krijgt
pi_206109648
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:40 schreef tesssssssss het volgende:
Ik betaal 169 euro meer per oktober. Per maand.

Wat heb jij dan allemaal gedaan?

Niks, Eneco kwam er ineens mee.
Zou het te maken hebben met de hogere gasprijzen denk je?
Verder is het een ingeschat voorschot. Als je geen zin hebt om meer per maand te betalen kun je het ook hetzelfde houden en hopen dat het bij de jaarafrekening een beetje meevalt.
pi_206109667
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:51 schreef the-eye het volgende:

warm water om je handen te wassen
Is dit gebruikelijk?
pi_206109681
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:51 schreef the-eye het volgende:

[..]
Blijkbaar heb je jezelf de afgelopen maanden lopen pamperen met warm water om je handen te wassen en heb je decadent je eten helemaal gaar gekookt. Niet zo vreemd dat je nu voor die elite lifestyle de rekening krijgt
Mijn eten heb ik wel gaar gekookt, maar mijn handen wassen, doe ik met koud water. ;)

Maar als ik eerlijk ben douche ik wel langer dan 3 minuten. Dat wel. Warm.

Ik beken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_206109709
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:53 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Zou het te maken hebben met de hogere gasprijzen denk je?
Verder is het een ingeschat voorschot. Als je geen zin hebt om meer per maand te betalen kun je het ook hetzelfde houden en hopen dat het bij de jaarafrekening een beetje meevalt.
Ik hoop heel hard dat de gasprijzen niet nog hoger worden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_206109720
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:59 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik hoop heel hard dat de gasprijzen niet nog hoger worden.
De gasprijzen die binnenkort geplafonneerd worden bij de eerste zoveel m3 en nu in ieder geval al stukken lager zijn dan ze waren? Dat zal wel loslopen.
pi_206113235
Hoe houdbaar is de euro na winst nationalisten in Itali? 'Ontwikkelingen afgelopen jaren niet hoopgevend'
https://eenvandaag.avrotr(...)ren-niet-hoopgevend/
pi_206113365
Werkelijk niks, maar dan ook niks zit mee in de jaren 20! Een leuke vakantie in bv. de USA gaat onbetaalbaar worden of bijvoorbeeld een iPad/laptop. Het grote verval zou weleens definitief kunnen zijn ingezet.
pi_206115179
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:28 schreef core2duo het volgende:
Werkelijk niks, maar dan ook niks zit mee in de jaren 20! Een leuke vakantie in bv. de USA gaat onbetaalbaar worden of bijvoorbeeld een iPad/laptop. Het grote verval zou weleens definitief kunnen zijn ingezet.
Voor de rest van de wereldbevolking zou het een verademing zijn wanneer "Europa" in armoede en ellende vervalt; we zijn nl. een achterlijk volk dat al twee wereldoorlogen begonnen is en dankzij de zoveelste Russische dictator uit een lange, lange lijst van totalitaire, oorlogszuchtige Europese regimes zijn we hard op weg naar wereldoorlog nummer drie.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206115241
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 16:00 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
De gasprijzen die binnenkort geplafonneerd worden bij de eerste zoveel m3 en nu in ieder geval al stukken lager zijn dan ze waren? Dat zal wel loslopen.
Ik vermoed dat de gasprijzen nog kinderspel zijn wat we de komende jaren gaan meemaken, bizarre inflatie, torenhoge rente, grote werkloosheid, veel liquidatieverkopen van woningen met torenhoge hypotheken. Read my lips.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206115250
Je moeder is ook duurder geworden, TS
High in the clouds is no way to be free
pi_206115439
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 07:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik vermoed dat de gasprijzen nog kinderspel zijn wat we de komende jaren gaan meemaken, bizarre inflatie, torenhoge rente, grote werkloosheid, veel liquidatieverkopen van woningen met torenhoge hypotheken. Read my lips.
De meeste voorspelling die in Fok! Topics gedaan worden beschrijven enkel een huidig sentiment.

Economisch logisch denken maakt al duidelijk dat de meeste van je stelingen eerder tegenstrijdig of onlogisch zijn.

Wat betreft Hypotheken hebben nu net mensen tot een half jaar terug tegen extreem lage rente kunnen lenen en dit lang kunnen vastzetten....
Dat betekent juist dat ze relatief lage lasten hebben.

Mensen wiens rentevaste periode afloopt hebben nu vermoedelijk in 2012 of misschien 2017 gekocht en van jarenlange prijsstijgingen weten te profiteren en een veel lagere restschuld om te financieren...

De kans op gedwongen liquidaties is niet zo groot... De meeste mensen die nu moeten verkopen zullen dat wegens beeindigde relaties doen.
En dat zal ook in de komende jaren zo zijn.


De kans is best groot op een daling van de huizenprijzen, 20-25% in de komende jaren is best goed mogelijk, maar vrijwel alle huizenkopers kunnen dat prima uitzitten en de chte spekkopers zorgen ervoor dat ze over 3,4 jaar doorstromen kunnen, op het laagtepunt van de crash kun je juist het meest gunstig een groter of luxer huis kopen (net als in 2013/14)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206115478
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]
De meeste voorspelling die in Fok! Topics gedaan worden beschrijven enkel een huidig sentiment.

Economisch logisch denken maakt al duidelijk dat de meeste van je stelingen eerder tegenstrijdig of onlogisch zijn.

Wat betreft Hypotheken hebben nu net mensen tot een half jaar terug tegen extreem lage rente kunnen lenen en dit lang kunnen vastzetten....
Dat betekent juist dat ze relatief lage lasten hebben.

Mensen wiens rentevaste periode afloopt hebben nu vermoedelijk in 2012 of misschien 2017 gekocht en van jarenlange prijsstijgingen weten te profiteren en een veel lagere restschuld om te financieren...

De kans op gedwongen liquidaties is niet zo groot... De meeste mensen die nu moeten verkopen zullen dat wegens beeindigde relaties doen.
En dat zal ook in de komende jaren zo zijn.

De kans is best groot op een daling van de huizenprijzen, 20-25% in de komende jaren is best goed mogelijk, maar vrijwel alle huizenkopers kunnen dat prima uitzitten en de chte spekkopers zorgen ervoor dat ze over 3,4 jaar doorstromen kunnen, op het laagtepunt van de crash kun je juist het meest gunstig een groter of luxer huis kopen (net als in 2013/14)
Hadden kunnen vastzetten, net zoals hun Energie contract bedoel je?
De economische situatie waarin we nu inzitten, en naar toe gaan, is niet te vergelijken met eerdere situaties, daarom zul je wellicht denken dat ze tegenstrijdig zijn, let maar op.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206115922
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
Hadden kunnen vastzetten, net zoals hun Energie contract bedoel je?
De economische situatie waarin we nu inzitten, en naar toe gaan, is niet te vergelijken met eerdere situaties, daarom zul je wellicht denken dat ze tegenstrijdig zijn, let maar op.
Sorry, maar een serieuze discussie gebaseerd op feiten en niet populistisch gehuil gaat kastig worden als je vanuit het niets wat gaat roepen dat structureel hypotheekgevers de rentevaste periode van hun hypotheek net zo kiezen als hun energiecontract.


In nederland zijn langere rentevaste periodes juist zeer alomtegenwoordig en zeker bij mensen met een hoge LTV zelfs vaak gunstiger.

Waardoor degenen die kiezen voor korte rentevaste periodes dat al moeten laten doorrekenen op hunfinancieringsruimte op basis van een rekenrente van 5%...
En voorlopig zit de marktrente daar nog ruim onder (en zelfs al komt hij erboven zal dat niet direkt tot brede problemen leiden... De realiteit van een marktpijs-daling bij koopwoning is eerder een langetermijnseffect)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206116039
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 09:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Sorry, maar een serieuze discussie gebaseerd op feiten en niet populistisch gehuil gaat kastig worden als je vanuit het niets wat gaat roepen dat structureel hypotheekgevers de rentevaste periode van hun hypotheek net zo kiezen als hun energiecontract.

In nederland zijn langere rentevaste periodes juist zeer alomtegenwoordig en zeker bij mensen met een hoge LTV zelfs vaak gunstiger.

Waardoor degenen die kiezen voor korte rentevaste periodes dat al moeten laten doorrekenen op hunfinancieringsruimte op basis van een rekenrente van 5%...
En voorlopig zit de marktrente daar nog ruim onder (en zelfs al komt hij erboven zal dat niet direkt tot brede problemen leiden... De realiteit van een marktpijs-daling bij koopwoning is eerder een langetermijnseffect)
Ik heb het opgezocht en valt inderdaad mee, maar vergeet niet al die mensen die nu een hypotheek afsluiten, die zitten voor een hogere hypotheek, en ook nog eens een relatief hoog bedrag. Waarom ik denk dat we naar een heel andere situatie gaan is omdat we met het Europese monetaire beleid de boel behoorlijk verstoort hebben. Normaal heb je gezonde economische cycli, echter dat wilde men koste wat het kost vermijden door nog meer geld het systeem in te pompen. En ik denk dat dit nu zwaar gaat backfiren, ook al gecombineerd met de Covid en Rusland ellende. Er word naar mijn mening ook veel te rooskleurig naar de arbeidsmarkt gekeken, ja er is een tekort aan mensen, maar heeft men ook gekeken naar wat voor beroepen dat zijn?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206116061
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 16:00 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
De gasprijzen die binnenkort geplafonneerd worden bij de eerste zoveel m3 en nu in ieder geval al stukken lager zijn dan ze waren? Dat zal wel loslopen.
Dat prijsplafond wordt betaald met geleend geld wat inflatie weer verder aanjaagt, ik zie de inflatie niet lager worden. Eerder hoger.
pi_206116263
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 09:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb het opgezocht en valt inderdaad mee, maar vergeet niet al die mensen die nu een hypotheek afsluiten, die zitten voor een hogere hypotheek, en ook nog eens een relatief hoog bedrag.
Dat vergeet ik niet... Die mensen weten verdomd goed welke lasten op hen afkomen en kunnen alle risico's afwegen...

Het risico op de korte termijn is bij hen eerder enorm gering.
(of ze zijn zelf schuld aan evt. Problemen, als ze nu een groot financieringsrisico aangaan zonder enige reserve/buffer)

Nogmaals, ikzelf verwacht ook een recessie in de komende jaren, ook een komende faillissementsgolf (alhoewel ik moet bekennen dat die al jarenlang voorspeld is en nog altijd eigenlijk tot nu toe reuze meevalt, cerrassenderwijze, maar dat wil niet zeggen dat als de eerste chte dominosteen valt er niet een snelle golf kan volgen)


Maar vooral het idee dat dat op de huizenmarkt tot een liquidatiegolf zou leiden heeft weinig grond.
Problemen op de huizenmarkt zullen vermoedelijk vooral leiden tot een ineenklappen van de omzet... Als prijzen sterk dalen (en de kosten van financieren sterk oplopen) zal je vooral zien dat veel mensen blijven zitten waar ze zitten en de crisus 'uitzitten' tot over enkele tijd de conjunctuur weer opveert...


Zo verlopen de meeste economische crisissen... Een zeer groot deel der mensen zit deze uit dankzij hun buffer en reserve's.
Lullig voor de mensen die dat niet hebben (de armste groep is ook de groep die het hardst getroffen wordt)... Maar dat is deels ook een bekend gegeven waarom het ook zo belangrijk is reserve's aan te houden of risico's te dekken
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206116437
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:14 schreef Jemoederniet het volgende:
Hoe houdbaar is de euro na winst nationalisten in Itali? 'Ontwikkelingen afgelopen jaren niet hoopgevend'
https://eenvandaag.avrotr(...)ren-niet-hoopgevend/
Je spreekt als toekomstig Euro-land in de jaren '90 een paar simpele normen of voorwaarden af (maximaal 60% staatsschuld, maximaal 3% begrotingstekort) en vervolgens houden zelfs Duitsland en Frankrijk in de jaren daarna er zich niet aan.
Ik kon mij de frustratie van Zalm destijds wel voorstellen.
pi_206116453
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 10:43 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Je spreekt als toekomstig Euro-land in de jaren '90 een paar simpele normen of voorwaarden af (maximaal 60% staatsschuld, maximaal 3% begrotingstekort) en vervolgens houden zelfs Duitsland en Frankrijk in de jaren daarna er zich niet aan.
Ik kon mij de frustratie van Zalm destijds wel voorstellen.
Haha Zalm, nooit meer onhandig muntjes wisselen in het buitenland, die Zalm?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206116482
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 10:43 schreef Idisrom het volgende:
Ik kon mij de frustratie van Zalm destijds wel voorstellen.
Zalm speelde daar juist een populistisch spelletje door te doen alsof hij er niks mee te maken had.
Er was in die kwestie maar n instituut dat straffen op kon leggen en dat was de Raad der Ministers van Financiele Zaken der Lidstaten en Zalm zat daar letterlijk zlf in:
Hij is juist de enige nederlander verantwoordelijk ervoor dat duitsland en frankrijk toen gn straf opgelegd werd, omdat hij zich daar bij een stemming over het bestraffen zich onthield (deels omdat nederland zelf ook de begrotingsregels overtrad).

Zowel het europees parlement als de Europese commissie hebben bij het Europees Gerechtshof procedures aangespannen tegen dat besluit, maar het Gerechtshof kon niets anders doen dan bevestigen dat die structuur waarbij de ministers van financieen van de lidstaten zelf over hun eigen eventuele bestraffing mogen afstemmen, de in het Stabiliteitspact vastgelegde procedure was (ook iets waar Zalm als vertegenwoordiger van Nderland zf toen expliciet mee ingestemd had, treurig genoeg juist omdat hij tgen inmenging van brussel in financiele besluiten van lidstaten zelf was).

Zalm z'n hele carriere is gebaseerd op druk dingen in de nationale pers beweren die hij dan achter gesloten deuren in Brussels totaal andersom deed, en later nt doen alsof dat anderen geweest waren die 'in brussel de besluiten namen'....
Een typische januskop-politicus.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206116504
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 10:52 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Zalm speelde daar juist een populistisch spelletje door te doen alsof hij er niks mee te maken had.
Er was in die kwestie maar n instituut dat straffen op kon leggen en dat was de Raad der Ministers van financiele zaken en Zalm zat daar letterlijk zlf in:
Hij is juist de enige nederlander verantwoordelijk ervoor dat duitsland en frankrijk toen gn straf opgelegd werd, omdat hij zich daar bij een stemming over het bestraffen zich onthield (deels omdat nederland zelf ook de begrotingsregels overtrad).


Zowel het europees parlement als de Europese commissie hebben bij het Europees Gerechtshof procedures aangespannen tegen dat besluit, maar het Gerechtshof kon niets anders doen dan bevestigen dat die structuur waarbij de ministers van financieen van de lidstaten zelf over hun eigen eventuele bestraffing mogen afstemmen, de in het Stabiliteitspact vastgelegde procedure was (ook iets waar Zalm als vertegenwoordiger van Nderland zf toen expliciet mee ingestemd had, treurig genoeg juist omdat hij tgen inmenging van brussel in financiele besluiten van lidstaten zelf was).

Zalm z'n hele carriere is gebaseerd op druk dingen in de nationale pers beweren die hij dan achter gesloten deuren in Brussels totaal andersom deed, en later nt doen alsof dat anderen geweest waren die 'in brussel de besluiten namen'....
Een typische januskop-politicus.
Bedankt voor deze uiteenzetting, Zo diep ben ik er destijds niet ingedoken.
pi_206116613
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 10:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Dat vergeet ik niet... Die mensen weten verdomd goed welke lasten op hen afkomen en kunnen alle risico's afwegen...

Het risico op de korte termijn is bij hen eerder enorm gering.
(of ze zijn zelf schuld aan evt. Problemen, als ze nu een groot financieringsrisico aangaan zonder enige reserve/buffer)

Nogmaals, ikzelf verwacht ook een recessie in de komende jaren, ook een komende faillissementsgolf (alhoewel ik moet bekennen dat die al jarenlang voorspeld is en nog altijd eigenlijk tot nu toe reuze meevalt, cerrassenderwijze, maar dat wil niet zeggen dat als de eerste chte dominosteen valt er niet een snelle golf kan volgen)


Maar vooral het idee dat dat op de huizenmarkt tot een liquidatiegolf zou leiden heeft weinig grond.
Problemen op de huizenmarkt zullen vermoedelijk vooral leiden tot een ineenklappen van de omzet... Als prijzen sterk dalen (en de kosten van financieren sterk oplopen) zal je vooral zien dat veel mensen blijven zitten waar ze zitten en de crisus 'uitzitten' tot over enkele tijd de conjunctuur weer opveert...


Zo verlopen de meeste economische crisissen... Een zeer groot deel der mensen zit deze uit dankzij hun buffer en reserve's.
Lullig voor de mensen die dat niet hebben (de armste groep is ook de groep die het hardst getroffen wordt)... Maar dat is deels ook een bekend gegeven waarom het ook zo belangrijk is reserve's aan te houden of risico's te dekken
Klopt crisisen moet je uitzitten met reserves of je rustig houden op het werk. De komende zal het gros ook gewoon zo uitzitten door niet te verhuizen.
De enkeling die dat niet lukt is gewoon de lul en daar doe je niks tegen.
Daar verwacht ik ook niet een grote daling van de huisprojs maar vergelijkbaar met de vorige van enkele tientallen procenten. Een paar jaar later is dit weer gestegen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206116699
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt crisisen moet je uitzitten met reserves of je rustig houden op het werk. De komende zal het gros ook gewoon zo uitzitten door niet te verhuizen.
De enkeling die dat niet lukt is gewoon de lul en daar doe je niks tegen.
Daar verwacht ik ook niet een grote daling van de huisprojs maar vergelijkbaar met de vorige van enkele tientallen procenten. Een paar jaar later is dit weer gestegen.
Er zitten wel allerlei extra negatieve effecten aan, naast mensen die hun huis uit moeten. Huizenmarkt is sterk verbonden aan consumentenvertrouwen waardoor een recessie extra diep gaat. Vorige keer is de nieuwbouw bijvoorbeeld ook volledig stil komen te liggen door de dalende huizenprijzen, waar we nu nog steeds de wrange vruchten van plukken.
pi_206116745
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:18 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Er zitten wel allerlei extra negatieve effecten aan, naast mensen die hun huis uit moeten. Huizenmarkt is sterk verbonden aan consumentenvertrouwen waardoor een recessie extra diep gaat. Vorige keer is de nieuwbouw bijvoorbeeld ook volledig stil komen te liggen door de dalende huizenprijzen, waar we nu nog steeds de wrange vruchten van plukken.
Klopt mijn reactie ging over individuen niet over de maatschappij.

De vorige keer toen ik een huis kocht daalde de prijzen daarna ook en nu koop ik weer een huis en zullen de prijzen ook weer dalen verwacht ik.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206116768
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

De vorige keer toen ik een huis kocht daalde de prijzen daarna ook en nu koop ik weer een huis en zullen de prijzen ook weer dalen verwacht ik.
De enige logische conclusie is dat jij de oorzaak bent van de dalende prijzen.
pi_206117238
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:25 schreef Heph844 het volgende:

[..]
De enige logische conclusie is dat jij de oorzaak bent van de dalende prijzen.
Dat klopt ook. Ik ben ook al benaderd door het wef hierover
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206117944
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt mijn reactie ging over individuen niet over de maatschappij.

De vorige keer toen ik een huis kocht daalde de prijzen daarna ook en nu koop ik weer een huis en zullen de prijzen ook weer dalen verwacht ik.
De rente is aan het stijgen. Dat betekent dat de huizenprijzen hoe dan ook gaan dalen.

Wacht met het kopen van een huis.
pi_206117989
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:25 schreef Heph844 het volgende:

[..]
De enige logische conclusie is dat jij de oorzaak bent van de dalende prijzen.
_O-
pi_206118096
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:21 schreef polderturk het volgende:

[..]
De rente is aan het stijgen. Dat betekent dat de huizenprijzen hoe dan ook gaan dalen.

Wacht met het kopen van een huis.
Dat vind ik niet zo erg
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206127819
0,95 :') _O-

De euro is geen D-Mark, maar een lira.
pi_206128991
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:34 schreef Tlaloc het volgende:
0,95 :') _O-

De euro is geen D-Mark, maar een lira.
Zelfs de Lira stijgt tov de euro.
Dit komt door de enorme energieprijzen.
We hebben een wereldwijde economische crisis nodig waardoor de energieprijzen dalen.
pi_206129418
De pond zakt inmiddels ook aardig af.
  woensdag 28 september 2022 @ 14:37:24 #138
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_206129519
Waarom is trouwens als ik op Google Euro Dollar intik dat die grafiek laat zien dat je op 22 februari 1986 voor 1 euro 66 dollarcent kreeg.

Toen bestond de euro nog lang niet. Of is dat ten opzichte van de Duitse Mark?

[ Bericht 1% gewijzigd door hollandia02 op 28-09-2022 14:42:57 ]
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_206129523
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:37 schreef hollandia02 het volgende:
Waarom is trouwens als ik op Google Euro Dollar intik dat die grafiek laat zien dat je op 22 februari voor 1 euro 66 dollarcent kreeg.

Toen bestond de euro nog lang niet. Of is dat ten opzichte van de Duitse Mark?
De koersen waren eerder al vastgesteld.
  woensdag 28 september 2022 @ 14:39:07 #140
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_206129534
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:38 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
De koersen waren eerder al vastgesteld.
Dit moet je mij uitleggen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_206129560
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:39 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Dit moet je mij uitleggen.
Al voor de officile invoering van de euro (weet niet precies wanneer) werden de valutakoersen van de deelnemende landen aan elkaar gekoppeld.
  woensdag 28 september 2022 @ 14:43:12 #142
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_206129578
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:41 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Al voor de officile invoering van de euro (weet niet precies wanneer) werden de valutakoersen van de deelnemende landen aan elkaar gekoppeld.
Ho was het jaar vergeten, 1986.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_206129595
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:43 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Ho was het jaar vergeten, 1986.
Ah nee toen nog niet (denk ik, kan het zo snel niet opzoeken). Zal denk ik idd DMark zijn?
pi_206130751
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:41 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Al voor de officile invoering van de euro (weet niet precies wanneer) werden de valutakoersen van de deelnemende landen aan elkaar gekoppeld.
Dat was de Europese monetaire slang. De koersen mochten toen onderling nog maar minimaal wijzigen. De Euro is theoretisch ergens in de buurt van 1998/1999 ingevoerd. Rond de eeuwwisseling was de Euro maar iets van 85 dollarcent waard. Bij de daadwerkelijke invoering was dat al iets opgetrokken.

Maar goed, als je het over ontwaarding hebt, de pond was zeventig jaar terug nog iets van 10 gulden en de dollar was toen iets van 3,60 gulden.
pi_206137678
hey alle munten onderuit behalve de dollar:




[ Bericht 15% gewijzigd door Korenfok op 29-09-2022 09:16:45 ]
  donderdag 29 september 2022 @ 09:10:27 #146
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206137688
Dank je wel he, Oekraine
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206137768
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:10 schreef corehype het volgende:
Dank je wel he, Oekraine
Oh dacht dat het de euro was.

Maar zelfs als Rusland niet vol nazi was gegaan, waren deze koersen waarschijnlijk gebeurd.....

ps loop niet zo te trollen.
pi_206137906
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:09 schreef Korenfok het volgende:
hey alle munten onderuit behalve de dollar:

[ afbeelding ]
De dollar trekt alles leeg. Heeft ook te maken met de aankomende wereldwijde recessie. De dollar is voor veel investeerders een veilige plek om te schuilen
pi_206137947
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:29 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
De dollar trekt alles leeg. Heeft ook te maken met de aankomende wereldwijde recessie. De dollar is voor veel investeerders een veilige plek om te schuilen
Klopt dit is de reden.

eigenlijk zou deze discussie, gewoon dicht kunnen. maar goed....
pi_206142779
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:09 schreef Korenfok het volgende:
hey alle munten onderuit behalve de dollar:

[ afbeelding ]
Als je dus de dollar er uit laat doet de euro het helemaal niet gek. De Yen heeft dan even een terugval gehad maar stabiliseert weer. De grootste verliezer is de pond.
pi_206143546
De Lira gaat door het putje.

Zelfs Erdogan maakt de pond belachelijk.

_O-


twitter
pi_206179399
twitter
  zondag 2 oktober 2022 @ 18:56:21 #153
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206181353
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 16:36 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Italie: Fuck Europa! Fuck Brussel!
*Kiest neofascistische partij*
Ook Italie: Hee Europa, Brussel, doe eens wat meer miljarden!!
  zondag 2 oktober 2022 @ 18:59:21 #154
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_206181402
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 16:36 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Hier kon je op wachten. Dit zal niet het laatste steunpakket zijn. De Italiaanse pensioenen moeten toch ergens van worden betaald.
pi_206375500


Gaat de ECB nog wat doen of blijven we lekker dalen 😐
pi_206375652
En Amerika zag dat het goed was.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 19 oktober 2022 @ 15:41:58 #157
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206375762
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 15:12 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ afbeelding ]

Gaat de ECB nog wat doen of blijven we lekker dalen 😐
Hoe bedoel je, nog wat doen? De rente gaat elke 6 weken omhoog voorlopig, dat heeft de euro ook wel weer wat gestabiliseerd.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 15:43:08 #158
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206375776
Ik betaal nog steeds rond de 100 euro aan energie.

Dat jullie luie mensen niet 2 jaar geleden zijn overgestapt van gas en naar vast contract...
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206375820
Dus de dollar stijgt, logishc toch als meer dan de helft van de transacties met dollar gaan.

Echt wat een paniek om niks.

Plus de egb moet sneller rente verhogen.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 15:46:50 #160
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_206375825
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 15:43 schreef corehype het volgende:
Ik betaal nog steeds rond de 100 euro aan energie.

Dat jullie luie mensen niet 2 jaar geleden zijn overgestapt van gas en naar vast contract...
Niet iedereen heeft die keuze, denk aan starters op de woningmarkt.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_206375996
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 15:12 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ afbeelding ]

Gaat de ECB nog wat doen of blijven we lekker dalen 😐
Wat moeten ze doen volgens jou?
pi_206376095
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:00 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Wat moeten ze doen volgens jou?
Rente omhoog en dan gaat Zuid-Europa maar inleveren.
pi_206376107
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 15:46 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Niet iedereen heeft die keuze, denk aan starters op de woningmarkt.
@corehype is nog een starter in het leven, maak het hem niet te moeilijk.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 16:10:11 #164
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206376110
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:09 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Rente omhoog en dan gaat Zuid-Europa maar inleveren.
Je weet dat de rente al omhoog gaat?
pi_206376125
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:10 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je weet dat de rente al omhoog gaat?
Je weet dat de euro nog steeds daalt?

Of is de Rutte doctrine ook bij de ECB van toepassing
  woensdag 19 oktober 2022 @ 16:13:06 #166
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206376148
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:11 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Je weet dat de euro nog steeds daalt?

Of is de Rutte doctrine ook bij de ECB van toepassing
Hoe bedoel je, nog steeds daalt? Al een maand lang op hetzelfde niveau, niet geheel toevallig sinds de ECB het rentebeleid voor het komende jaar heeft uitgestippeld.

De niet kijken maar wel klagen-doctrine is in ieder geval springlevend op FOK.
pi_206376170
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:13 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Hoe bedoel je, nog steeds daalt? Al een maand lang op hetzelfde niveau, niet geheel toevallig sinds de ECB het rentebeleid voor het komende jaar heeft uitgestippeld.

De niet kijken maar wel klagen-doctrine is in ieder geval springlevend op FOK.
Onzin. Er is een kleine opleving na de maatregelen geweest maar daarna is de daling weer verder doorgezet.

Het is al helemaal een ramp als je het vergelijkt met een jaar (of zelfs 5 jaar) geleden vergelijkt

Volgens mij ben jij de enige die denkt dat er niks aan de hand is :D
pi_206376203
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:09 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Rente omhoog en dan gaat Zuid-Europa maar inleveren.
Dan moeten wij weer geld gaan sturen naar Zuid Europa. Dat is het nadeel als je in zo'n unie zit.
pi_206376211
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:18 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Dan moeten wij weer geld gaan sturen naar Zuid Europa. Dat is het nadeel als je in zo'n unie zit.
Nee, die landen moeten eens een keer hardere maatregelen gaan nemen om hun economie onder controle te houden. Het kan niet zijn dat die landen keer op keer er een rotzooi van maken en dan handje gaan ophouden tot ze de rest van de unie het putje intrekken
  woensdag 19 oktober 2022 @ 16:21:21 #170
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206376234
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:19 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Nee, die landen moeten eens een keer hardere maatregelen gaan nemen om hun economie onder controle te houden. Het kan niet zijn dat die landen keer op keer er een rotzooi van maken en dan handje gaan ophouden tot ze de rest van de unie het putje intrekken
Is Italie geen netto betaler?
pi_206376239
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 15:43 schreef corehype het volgende:
Ik betaal nog steeds rond de 100 euro aan energie.

Dat jullie luie mensen niet 2 jaar geleden zijn overgestapt van gas en naar vast contract...
Dit heeft echt nul met dit onderwerp te maken :') lekker tof doen in het verkeerde topic :')
  woensdag 19 oktober 2022 @ 16:23:28 #172
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206376262
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:15 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Onzin. Er is een kleine opleving na de maatregelen geweest maar daarna is de daling weer verder doorgezet.
Nee. Er is geen daling die verder is doorgezet, de euro-dollar koers is redelijk stabiel.
quote:
Het is al helemaal een ramp als je het vergelijkt met een jaar (of zelfs 5 jaar) geleden vergelijkt
Want?
quote:
Volgens mij ben jij de enige die denkt dat er niks aan de hand is :D
Volgens mij heb jij vooral niet door waar je naar zit te kijken.
pi_206376289
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:21 schreef xzaz het volgende:

[..]
Is Italie geen netto betaler?
Ja maar ze hebben ontzettend hoge schulden (grappig genoeg in lijn met Belgi als je per inwoner bekijkt :D maar de Belgen hebben een hoger inkomen)
pi_206376293
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:19 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Nee, die landen moeten eens een keer hardere maatregelen gaan nemen om hun economie onder controle te houden. Het kan niet zijn dat die landen keer op keer er een rotzooi van maken en dan handje gaan ophouden tot ze de rest van de unie het putje intrekken
Ja dat is leuke theorie, zo gaat het niet in die corrupte unie.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 16:28:06 #175
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206376316
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:19 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Nee, die landen moeten eens een keer hardere maatregelen gaan nemen om hun economie onder controle te houden. Het kan niet zijn dat die landen keer op keer er een rotzooi van maken en dan handje gaan ophouden tot ze de rest van de unie het putje intrekken
Ook dit heeft weer niets met de realiteit te maken. Maar je spreekt het wel heel stoer uit!
pi_206376317
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 16:23 schreef EinarBoe het volgende:

Want?
Inflatie
pi_206386019
twitter
  donderdag 20 oktober 2022 @ 13:47:59 #178
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206386578
Moet je nagaan, door de oorlog in Oekrane, leeft straks het hele continent in armoede.
Maarja het was het waard volgens velen, want Oost Oekrane is zo belangrijk . :{
pi_206386657
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:47 schreef BMW1993 het volgende:
Moet je nagaan, door de oorlog in Oekrane, leeft straks het hele continent in armoede.
Maarja het was het waard volgens velen, want Oost Oekrane is zo belangrijk . :{
Enige vorm van onderbouwing bij deze onzin zou wel op zijn plaats zijn.
pi_206386672
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:47 schreef BMW1993 het volgende:
Moet je nagaan, door de oorlog in Oekrane, leeft straks het hele continent in armoede.
Maarja het was het waard volgens velen, want Oost Oekrane is zo belangrijk . :{
Het is maar goed dat de Amerikanen en de Canadezen niet zo dachten als jij tijdens de tweede wereldoorlog
  donderdag 20 oktober 2022 @ 13:57:28 #181
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206386708
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:53 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Enige vorm van onderbouwing bij deze onzin zou wel op zijn plaats zijn.
Deze crisis is volgens mij vrijwel volledig ontstaan na de onrust daar, natuurlijk zal corona ook wel bijgedragen hebben aan de inflatie.
pi_206386723
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:54 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Het is maar goed dat de Amerikanen en de Canadezen niet zo dachten als jij tijdens de tweede wereldoorlog
De Amerikanen en Canadezen hadden meer met Europa dan wij met Oekrane (tot 6 maanden geleden).
pi_206386761
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:58 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
De Amerikanen en Canadezen hadden meer met Europa dan wij met Oekrane (tot 6 maanden geleden).
Onzin.
pi_206386809
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:57 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Deze crisis is volgens mij vrijwel volledig ontstaan na de onrust daar, natuurlijk zal corona ook wel bijgedragen hebben aan de inflatie.
De invasie van Oekrane zal heus niet geholpen hebben qua stabiliteit van de munt maar dat zeg je niet, je zegt dat het direct te maken heeft met Oost-Oekrane. Dat heeft het niet.
pi_206386967
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:57 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Deze crisis is volgens mij vrijwel volledig ontstaan na de onrust daar, natuurlijk zal corona ook wel bijgedragen hebben aan de inflatie.
Dat gaat slechts op voor bepaalde zaken (die in Nederland zwaar er in hakken), het grotere probleem is de Euro en het ECB beleid, en ik zou je gordeltje maar opdoen, want dat zie je nog niet eens heel sterk terug op dit moment.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 20 oktober 2022 @ 14:22:17 #186
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206386970
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:54 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Het is maar goed dat de Amerikanen en de Canadezen niet zo dachten als jij tijdens de tweede wereldoorlog
De Amerikanen hadden ook niks met de oorlog maar pas nadat Duitsland ze de oorlog verklaard had na 7 december (Pearl Harbour) raakten ze betrokken bij de oorlog in Europa.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 14:30:38 #187
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206387071
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:47 schreef BMW1993 het volgende:
Moet je nagaan, door de oorlog in Oekrane, leeft straks het hele continent in armoede.
Maarja het was het waard volgens velen, want Oost Oekrane is zo belangrijk . :{
Мое почтение, товарищ, ваш голландский очень хорош.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')