abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:58:30 #226
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205762289
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 10:09 schreef mcmlxiv het volgende:
Lekker op het kabinet kankeren is natuurlijk heel productief en zinvol, maar ik denk dat de overheid zo ongeveer even machteloos is als wij. Jazeker korte termijn kan er pijn gedempt worden, maar lange termijn is de combinatie van hoge inflatie, onbeschikbaarheid grondstoffen en onbeschikbaarheid mensen een combinatie die structurele maatregelen op dit moment zo goed als onmogelijk maakt.

Eerst moet er iets stuk ben ik bang. Bijvoorbeeld de arbeidsmarkt en een stukje economie om daadwerkelijk resources (mensen en middelen) vrij te spelen om het electriciteitsnet aan te pakken, om een deltaplan voor de energietransitie in te zetten. Nu daarmee starten is kansloos. We zitten namelijk in de unieke situatie dat de economie tegelijkertijd en oververhit is en eigenlijk ook al in puin ligt. Dat stuk wat in puin ligt is door onder andere COVID steun in stand gebleven. Daar werken nu veel mensen die eigenlijk in de transitie ingezet zouden moeten worden.
Het is ook de schuld van de overheid. Zonder de boycot van Rusland was er weinig aan de hand geweest. Of die boycot goed of slecht is laat ik dan even buiten beschouwing.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:17:14 #227
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205762404
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 11:58 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Het is ook de schuld van de overheid. Zonder de boycot van Rusland was er weinig aan de hand geweest. Of die boycot goed of slecht is laat ik dan even buiten beschouwing.
“Weinig aan de hand geweest “. Tja zo kun je de intriges, de veroveringsdrang en het fascisme van Putin ook noemen.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:24:22 #228
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_205762441
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 10:51 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Een maximum, waar hebben we dat nog meer gehoord? Ohja.. Hongarije! Zou zeggen, lees je in hoe dat daar is uitgepakt en je zal snel van mening zijn dat een maximum niet een oplossing is.

De enige oplossing is nu: gaskraan volledig open in Groningen. Heel lullig voor mensen die daar wonen, maar ik denk dat de belangen voor de rest van Europa nu groter zijn.
dat Hongarije dat nu 2 kerncentrales krijgt vi Rusland? Want kernenergie valt buiten de sancties.
Dus rusland heeft nog steeds inkomen, Hongarije minder energie problemen en EU is nog steeds een tandloze tijger.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:28:59 #229
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_205762468
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 12:17 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
“Weinig aan de hand geweest “. Tja zo kun je de intriges, de veroveringsdrang en het fascisme van Putin ook noemen.
En in hoeverre hebben Verhofstadt en meer recente van der leyden hier aan meegedaan?

Ukrainie was altijd een shithole country en nu ineens het verlichtte Europa? Ondertussen hebben we hier een energie probleem en doen de sancties helemaal niets.
Leuk artikel ook in FD vandaag. Precies in de lijn dat Hongarije nu kerncentrales geleverd krijgt
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:44:47 #230
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205762570
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 12:17 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Daarom zeg ik dat er ook bij maar het is wel de reden waarom we nu in de shit zitten.
pi_205762608
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 11:58 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Man man man, de voorraden in o.a. NL werden door Gazprom al klein gehouden en de prijzen liepen al op voordat de meeste Nederlanders wisten waar Oekraïne ligt. Nee, Poetin heeft ons bij de ballen en dar had ie zonder sancties net zo hard misbruik van gemaakt. Hooguit over een iets langere periode uitgesmeerd. Het doel van de man is Rusland en de macht daarvan te vergroten. Dus als de wereld Oekraïne aan Rusland had 'geschonken' dan waren de Baltische staten nu aan de beurt geweest.

Europa heeft de fout gemaakt afhankelijk te worden van één leverancier dus gaan automatisch de prijzen steeds verder omhoog. Met of zonder sancties.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:56:52 #232
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205762634
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 12:52 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Man man man, de voorraden in o.a. NL werden door Gazprom al klein gehouden en de prijzen liepen al op voordat de meeste Nederlanders wisten waar Oekraïne ligt. Nee, Poetin heeft ons bij de ballen en dar had ie zonder sancties net zo hard misbruik van gemaakt. Hooguit over een iets langere periode uitgesmeerd. Het doel van de man is Rusland en de macht daarvan te vergroten. Dus als de wereld Oekraïne aan Rusland had 'geschonken' dan waren de Baltische staten nu aan de beurt geweest.

Europa heeft de fout gemaakt afhankelijk te worden van één leverancier dus gaan automatisch de prijzen steeds verder omhoog. Met of zonder sancties.
Nee veel minder hoor, dit komt voor 90% door het gedoe nu.

En nogmaals ik heb het helemaal niet of het nu wel of niet goed is om die sancties in te stellen.
pi_205762747
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 12:56 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Nee veel minder hoor, dit komt voor 90% door het gedoe nu.

En nogmaals ik heb het helemaal niet of het nu wel of niet goed is om die sancties in te stellen.
Wat ik zeggen wil is dat als een partij een machtsmiddel heeft dat het dan vroeg of laat maar altijd een keer ingezet gaat worden. Hier is alleen altijd de redenering geweest dat Rusland ook maar een afnemer heeft waardoor er een soort van evenwicht zou ontstaan. Niet dus.

Maar nogmaals, de sabotage van wintervoorraden, gevolgd door prijsverhogingen was dus al een jaar eerder ingezet.

Vergeet niet dat Rusland op termijn zich zelf in de vingers snijdt. Er is een braindrain van een half miljoen mensen en hoewel gas geen drol kost in Rusland zijn de andere prijzen echt niet misselijk en zie je ook lege schappen tot achter in Siberië aan toe.

Film van iemand die geen politiek bedrijft in het kanaal. Kijk eens tussen de lijnen door naar prijzen en beschikbaarheid van met name fastfood..
pi_205763713
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 10:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Liever bedrijven failliet dan de complete middenklasse.
En waar gaat je energie dan vandaan komen, als de energiebedrijven ofwel failliet zijn, ofwel niets meer inkopen omdat het door de overheid ingestelde maximale tarief lager is dan de huidige inkoopprijs voor energie op de internationale handelsmarkt?

Ofwel: hoe gaat een maximumtarief daadwerkelijk iets oplossen voor de middenklasse?

Het enige wat de echt kan zorgen voor een nieuw evenwicht op de energiemarkt, is drastisch het verbruik verminderen. Zodat vraag en aanbod binnen Europa weer in balans komen. Dat kan 'vrijwillig' met hoge prijzen. Of verplicht door energie te rantsoeneren. Maximaal 750m³ gas en 2000kWh per huishouden, of het equivalent daarvan in andere vormen van energie (stadsverwarming, all-electric, stookolie). Das genoeg om een slecht geïsoleerde woonkamer redelijk op temperatuur te houden, te douchen, koken, verlichting te laten branden, de koelkast te laten draaien etc.
En tegelijkertijd bedrijven ook een 20-25% reductie-eis opleggen voor komende winter.

Maar dat wil de middenklasse waarschijnlijk niet. Want men zal toch zelf maar verantwoordelijkheid moeten nemen. Nee "de regering...."

[ Bericht 38% gewijzigd door Ivo1985 op 27-08-2022 15:17:45 ]
pi_205763741
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:08 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
En waar gaat je energie dan vandaan komen, als de energiebedrijven ofwel failliet zijn, ofwel niets meer inkopen omdat het door de overheid ingestelde maximale tarief lager is dan de huidige inkoopprijs voor energie op de internationale handelsmarkt?

Ofwel: hoe gaat een maximumtarief daadwerkelijk iets oplossen voor de middenklasse?
I dont give a shit. Koop de failliete inboedel en maak er een staatsbedrijf van. Zoals eigenlijk altijd met nutsbedrijven hoort te zijn. Zo zie je maar weer dat die privatisering van nuts eigenlijk gewoon alleen maar nadelen heeft. Nu ook weer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205763753
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
I dont give a shit. Koop de failliete inboedel en maak er een staatsbedrijf van. Zoals eigenlijk altijd met nutsbedrijven hoort te zijn. Zo zie je maar weer dat die privatisering van nuts eigenlijk gewoon alleen maar nadelen heeft. Nu ook weer.
Dan betaal je via de belasting/inflatie. Met Putin praten lijkt me een beter idee.
pi_205763778
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:15 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Dan betaal je via de belasting/inflatie. Met Putin praten lijkt me een beter idee.
Nee, met die man moet nooit meer gesproken worden, nog geen woord.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_205763797
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als het een staatsbedrijf op de internationale markt inkopen doet zijn de prijzen ineens op magische wijze lager?

Of moet er dan een enorme sloot geld bij, zodat je op andere manieren net zo veel betaalt voor hetzelfde. Alleen dat je dat niet door hebt en door de collectiviteit verspilling/onzuinigheid niet wordt afgestraft en de benodigde reductie in verbruik dus ook minder snel gerealiseerd wordt?
pi_205763809
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:18 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nee, met die man moet nooit meer gesproken worden, nog geen woord.
Moeten we nooit meer met landen gaan praten die ooit een oorlog zijn gestart? of alleen Putin?
pi_205763818
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:22 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Moeten we nooit meer met landen gaan praten die ooit een oorlog zijn gestart? of alleen Putin?
Daar heb ik het niet over, ik had het puur of die gifmenger. We kunnen weer met de Russen praten zodra die maniak onder de zoden ligt en ze een andere koers gaan varen.
pi_205763866
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:23 schreef Hathor het volgende:

[..]
Daar heb ik het niet over, ik had het puur of die gifmenger. We kunnen weer met de Russen praten zodra die maniak onder de zoden ligt en ze een andere koers gaan varen.
Dan een jarenlange economische crisis want een goedkoop alternatief is er niet.
pi_205763886
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:28 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Dan een jarenlange economische crisis want een goedkoop alternatief is er niet.
Dat is dan maar zo, komen we ook wel weer uit. Afhankelijk zijn van de Russen moet je niet willen, nooit.
pi_205763912
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:30 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat is dan maar zo, komen we ook wel weer uit. Afhankelijk zijn van de Russen moet je niet willen, nooit.
Heeft de afgelopen 50(?) jaar goed gewerkt.
pi_205763959
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:33 schreef QAnonn het volgende:

[..]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_205763975
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Nee zoals het voorheen was zal het waarschijnlijk nooit meer worden. Dat geldt ook voor onze welvaart.
pi_205764037
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:43 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Nee zoals het voorheen was zal het waarschijnlijk nooit meer worden. Dat geldt ook voor onze welvaart.
'Nooit' is een lange periode.
We zullen een jaar of 8 nodig hebben om ons los te maken van Russisch gas en dat is nodig.
Je kan met die dictator geen zaken doen, hij gebruikt Russisch gas om ons onder druk te zetten.
pi_205764071
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
'Nooit' is een lange periode.
We zullen een jaar of 8 nodig hebben om ons los te maken van Russisch gas en dat is nodig.
Je kan met die dictator geen zaken doen, hij gebruikt Russisch gas om ons onder druk te zetten.
NL wilt toch zelf ook van het gas af? Als dat doorzet zullen we niet meer terug gaan zoals het was. Ze willen ook af van olie geloof ik? Gaat nog leuk worden hier.
pi_205764103
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:33 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
pi_205764214
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 12:24 schreef stinkie het volgende:

[..]
dat Hongarije dat nu 2 kerncentrales krijgt vi Rusland? Want kernenergie valt buiten de sancties.
Dus rusland heeft nog steeds inkomen, Hongarije minder energie problemen en EU is nog steeds een tandloze tijger.
En hoelang denk je dat het duurt alvorens die in productie kunnen worden genomen? Reken maar minimaal 5j..
pi_205764264
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 15:59 schreef QAnonn het volgende:

[..]
NL wilt toch zelf ook van het gas af? Als dat doorzet zullen we niet meer terug gaan zoals het was. Ze willen ook af van olie geloof ik? Gaat nog leuk worden hier.
Dat is een half verhaal.

Nederland wil van Gronings aardgas af, dat is laag calorisch aardgas waar huishoudens en bedrijven op koken en mee verwarmen. Dat is uiteraard geen proces van een paar jaar.

Om het teruglopen van de gaswinning in Groningen te overbruggen, hebben we een stikstoffabriek waarin hoogcalorisch aardgas wordt gemengd met 14% stikstof (N).

Uiteindelijk willen we in 2050 geheel gasvrij zijn.

Van olie af is ook een half verhaal, men wil zoveel mogelijk naar alternatieven voor olie en de CO2-uitstoot omlaag krijgen. Dat kan door elektrisch rijden maar er is natuurlijk meer dan dat, aangezien er heel veel brandstoffen en materialen van olie vervaardigd worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')