Het is ook de schuld van de overheid. Zonder de boycot van Rusland was er weinig aan de hand geweest. Of die boycot goed of slecht is laat ik dan even buiten beschouwing.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 10:09 schreef mcmlxiv het volgende:
Lekker op het kabinet kankeren is natuurlijk heel productief en zinvol, maar ik denk dat de overheid zo ongeveer even machteloos is als wij. Jazeker korte termijn kan er pijn gedempt worden, maar lange termijn is de combinatie van hoge inflatie, onbeschikbaarheid grondstoffen en onbeschikbaarheid mensen een combinatie die structurele maatregelen op dit moment zo goed als onmogelijk maakt.
Eerst moet er iets stuk ben ik bang. Bijvoorbeeld de arbeidsmarkt en een stukje economie om daadwerkelijk resources (mensen en middelen) vrij te spelen om het electriciteitsnet aan te pakken, om een deltaplan voor de energietransitie in te zetten. Nu daarmee starten is kansloos. We zitten namelijk in de unieke situatie dat de economie tegelijkertijd en oververhit is en eigenlijk ook al in puin ligt. Dat stuk wat in puin ligt is door onder andere COVID steun in stand gebleven. Daar werken nu veel mensen die eigenlijk in de transitie ingezet zouden moeten worden.
“Weinig aan de hand geweest “. Tja zo kun je de intriges, de veroveringsdrang en het fascisme van Putin ook noemen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:58 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is ook de schuld van de overheid. Zonder de boycot van Rusland was er weinig aan de hand geweest. Of die boycot goed of slecht is laat ik dan even buiten beschouwing.
dat Hongarije dat nu 2 kerncentrales krijgt vi Rusland? Want kernenergie valt buiten de sancties.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 10:51 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Een maximum, waar hebben we dat nog meer gehoord? Ohja.. Hongarije! Zou zeggen, lees je in hoe dat daar is uitgepakt en je zal snel van mening zijn dat een maximum niet een oplossing is.
De enige oplossing is nu: gaskraan volledig open in Groningen. Heel lullig voor mensen die daar wonen, maar ik denk dat de belangen voor de rest van Europa nu groter zijn.
En in hoeverre hebben Verhofstadt en meer recente van der leyden hier aan meegedaan?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:17 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
“Weinig aan de hand geweest “. Tja zo kun je de intriges, de veroveringsdrang en het fascisme van Putin ook noemen.
Daarom zeg ik dat er ook bij maar het is wel de reden waarom we nu in de shit zitten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:17 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
“Weinig aan de hand geweest “. Tja zo kun je de intriges, de veroveringsdrang en het fascisme van Putin ook noemen.
Man man man, de voorraden in o.a. NL werden door Gazprom al klein gehouden en de prijzen liepen al op voordat de meeste Nederlanders wisten waar Oekraïne ligt. Nee, Poetin heeft ons bij de ballen en dar had ie zonder sancties net zo hard misbruik van gemaakt. Hooguit over een iets langere periode uitgesmeerd. Het doel van de man is Rusland en de macht daarvan te vergroten. Dus als de wereld Oekraïne aan Rusland had 'geschonken' dan waren de Baltische staten nu aan de beurt geweest.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:58 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is ook de schuld van de overheid. Zonder de boycot van Rusland was er weinig aan de hand geweest. Of die boycot goed of slecht is laat ik dan even buiten beschouwing.
Nee veel minder hoor, dit komt voor 90% door het gedoe nu.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:52 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Man man man, de voorraden in o.a. NL werden door Gazprom al klein gehouden en de prijzen liepen al op voordat de meeste Nederlanders wisten waar Oekraïne ligt. Nee, Poetin heeft ons bij de ballen en dar had ie zonder sancties net zo hard misbruik van gemaakt. Hooguit over een iets langere periode uitgesmeerd. Het doel van de man is Rusland en de macht daarvan te vergroten. Dus als de wereld Oekraïne aan Rusland had 'geschonken' dan waren de Baltische staten nu aan de beurt geweest.
Europa heeft de fout gemaakt afhankelijk te worden van één leverancier dus gaan automatisch de prijzen steeds verder omhoog. Met of zonder sancties.
Wat ik zeggen wil is dat als een partij een machtsmiddel heeft dat het dan vroeg of laat maar altijd een keer ingezet gaat worden. Hier is alleen altijd de redenering geweest dat Rusland ook maar een afnemer heeft waardoor er een soort van evenwicht zou ontstaan. Niet dus.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:56 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nee veel minder hoor, dit komt voor 90% door het gedoe nu.
En nogmaals ik heb het helemaal niet of het nu wel of niet goed is om die sancties in te stellen.
En waar gaat je energie dan vandaan komen, als de energiebedrijven ofwel failliet zijn, ofwel niets meer inkopen omdat het door de overheid ingestelde maximale tarief lager is dan de huidige inkoopprijs voor energie op de internationale handelsmarkt?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 10:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Liever bedrijven failliet dan de complete middenklasse.
I dont give a shit. Koop de failliete inboedel en maak er een staatsbedrijf van. Zoals eigenlijk altijd met nutsbedrijven hoort te zijn. Zo zie je maar weer dat die privatisering van nuts eigenlijk gewoon alleen maar nadelen heeft. Nu ook weer.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:08 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En waar gaat je energie dan vandaan komen, als de energiebedrijven ofwel failliet zijn, ofwel niets meer inkopen omdat het door de overheid ingestelde maximale tarief lager is dan de huidige inkoopprijs voor energie op de internationale handelsmarkt?
Ofwel: hoe gaat een maximumtarief daadwerkelijk iets oplossen voor de middenklasse?
Dan betaal je via de belasting/inflatie. Met Putin praten lijkt me een beter idee.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
I dont give a shit. Koop de failliete inboedel en maak er een staatsbedrijf van. Zoals eigenlijk altijd met nutsbedrijven hoort te zijn. Zo zie je maar weer dat die privatisering van nuts eigenlijk gewoon alleen maar nadelen heeft. Nu ook weer.
Nee, met die man moet nooit meer gesproken worden, nog geen woord.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:15 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Dan betaal je via de belasting/inflatie. Met Putin praten lijkt me een beter idee.
Als het een staatsbedrijf op de internationale markt inkopen doet zijn de prijzen ineens op magische wijze lager?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
I dont give a shit. Koop de failliete inboedel en maak er een staatsbedrijf van. Zoals eigenlijk altijd met nutsbedrijven hoort te zijn. Zo zie je maar weer dat die privatisering van nuts eigenlijk gewoon alleen maar nadelen heeft. Nu ook weer.
Moeten we nooit meer met landen gaan praten die ooit een oorlog zijn gestart? of alleen Putin?quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, met die man moet nooit meer gesproken worden, nog geen woord.
Daar heb ik het niet over, ik had het puur of die gifmenger. We kunnen weer met de Russen praten zodra die maniak onder de zoden ligt en ze een andere koers gaan varen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:22 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Moeten we nooit meer met landen gaan praten die ooit een oorlog zijn gestart? of alleen Putin?
Dan een jarenlange economische crisis want een goedkoop alternatief is er niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over, ik had het puur of die gifmenger. We kunnen weer met de Russen praten zodra die maniak onder de zoden ligt en ze een andere koers gaan varen.
Dat is dan maar zo, komen we ook wel weer uit. Afhankelijk zijn van de Russen moet je niet willen, nooit.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:28 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Dan een jarenlange economische crisis want een goedkoop alternatief is er niet.
Heeft de afgelopen 50(?) jaar goed gewerkt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is dan maar zo, komen we ook wel weer uit. Afhankelijk zijn van de Russen moet je niet willen, nooit.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:33 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Heeft de afgelopen 50(?) jaar goed gewerkt.
Nee zoals het voorheen was zal het waarschijnlijk nooit meer worden. Dat geldt ook voor onze welvaart.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
'Nooit' is een lange periode.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:43 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Nee zoals het voorheen was zal het waarschijnlijk nooit meer worden. Dat geldt ook voor onze welvaart.
NL wilt toch zelf ook van het gas af? Als dat doorzet zullen we niet meer terug gaan zoals het was. Ze willen ook af van olie geloof ik? Gaat nog leuk worden hier.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
'Nooit' is een lange periode.
We zullen een jaar of 8 nodig hebben om ons los te maken van Russisch gas en dat is nodig.
Je kan met die dictator geen zaken doen, hij gebruikt Russisch gas om ons onder druk te zetten.
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:33 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Heeft de afgelopen 50(?) jaar goed gewerkt.
En hoelang denk je dat het duurt alvorens die in productie kunnen worden genomen? Reken maar minimaal 5j..quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 12:24 schreef stinkie het volgende:
[..]
dat Hongarije dat nu 2 kerncentrales krijgt vi Rusland? Want kernenergie valt buiten de sancties.
Dus rusland heeft nog steeds inkomen, Hongarije minder energie problemen en EU is nog steeds een tandloze tijger.
Dat is een half verhaal.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 15:59 schreef QAnonn het volgende:
[..]
NL wilt toch zelf ook van het gas af? Als dat doorzet zullen we niet meer terug gaan zoals het was. Ze willen ook af van olie geloof ik? Gaat nog leuk worden hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |