Ik ook hoor. Als is het maar voor de post covid herstelzorg dan kan die verlengd worden.quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:10 schreef Bami het volgende:
[..]
Er is wel een verschil tussen hoeft niet en mag niet, toch? Als ik een positieve zelftest heb ga ik echt nog wel langs de GGD, ook al hoeft het van hun niet.
Ik ben wel gegaan. Meteen een QR code. Het is niet verboden of zo.quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zie hier dat de kans groot is dat het Omikron BA.5 is...
Maar goed, je mag tegenwoordig niet eens meer een GGD-test als je niet in een specifieke doelgroep valt.
Dus ik mag hopen dat de lange termijn gevolgen van deze variant meevallen.
Hoeft ook niet, was 7 weken geleden ook al zo. Mag wel, kan hier tussen 9 en 12 binnen lopen zonder afspraak. Zoon laten testen toen en die heeft nu een QR code. Zelf ook laten testen, weet maar nooit waar het goed voor zal zijn.quote:
Ik had 16 juli een positieve test. 3-4 dagen flink ziek geweest. En ik ben nog steeds snel buiten adem en benauwd na een klein stukje fietsen. Valt me echt zwaar tegen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:33 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Als is het maar voor de post covid herstelzorg dan kan die verlengd worden.
Leandra mijn booster was 3 weken oud. Ben toch vrij beroerd geweest. En nogsteeds veel klachten bijna 7 maanden na infectie.
Ik lees het vooral als een "het is niet de bedoeling".quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:10 schreef Bami het volgende:
[..]
Er is wel een verschil tussen hoeft niet en mag niet, toch? Als ik een positieve zelftest heb ga ik echt nog wel langs de GGD, ook al hoeft het van hun niet.
Longklachten ook snel benauwd enzo. Last van prikkelverwerking hersenmist en cognitieve klachten. Vermoeidheid ook last van mijn ogen, spieren etc.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:27 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ik had 16 juli een positieve test. 3-4 dagen flink ziek geweest. En ik ben nog steeds snel buiten adem en benauwd na een klein stukje fietsen. Valt me echt zwaar tegen.
Morgen moet ik een half uur fietsen om Tyler naar therapie te brengen, zie ik nu al tegen op.
Welke klachten heb jij nog?
Pfff pittig lijstje zeg!quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:38 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Longklachten ook snel benauwd enzo. Last van prikkelverwerking hersenmist en cognitieve klachten. Vermoeidheid ook last van mijn ogen, spieren etc.
Lekker lijstje zo![]()
Het is vermoeidheid in het kwadraat hoor. Nergens mee te vergelijken. Zelfs niet met flinke bloedarmoede. Hoofdpijn inderdaad heb ik ook.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:58 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Pfff pittig lijstje zeg!
Vermoeidheid heb ik ook, daar nog niet aan gelinkt. Valt me wel op dat ik veel vaker migraine heb, maar misschien is dat ook wel toeval.
Oh da's idd aan de korte kant.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij rijden naar Bretagne in 2 dagen en dat vind ik al meer dan genoeg! Maar goed, misschien hebben wij wat minder tolerantie dan anderen wat dat betreft. Ik vind 6 uur rijden het maximale (bij een ideale planning, want het wordt vaak langer) en zit liever in de buurt van 4-5 uur.
En ik trek het ook gewoon minder goed qua slaap etc. Ik vind het zonde om gesloopt aan te komen en hetzelfde terug. Dan jakkeren we ook niet meer door.quote:Op maandag 22 augustus 2022 18:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh da's idd aan de korte kant.
Wij reden vroegah vaak in een keer door vanuit Limburg naar de noordspaanse kust, vond ik op de gore Franse hitte na nooit zo erg eigenlijk. Met de caravan en moeten overnachten vond ik vervelender.
Nu ben ik krakkemikkig en betwijfel ik of ik de 6 uur nog haal zonder kermend van de pijn in foetushouding op te krullen
Ik moet voor beide kwartiertje rijden. Ik vind dat onhandig, net te ver om hem zelf te laten fietsen als hij wat ouder is.quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:15 schreef hilliebillie het volgende:
Oei dat zal een lastige keuze zijn exode. Lijkt me allebei heel gaaf!
Dat mis ik dan wel ooit in een dorp, dat soort sportkeuzes. Zoon wou ooit snorkelen nadat hij zijn abc gehaald had. Nergens te doen in de regio. En zo iets als free runnen zou hij ook zeker enthousiast van worden. Dat zit wel in de stad maar dat zit er niet in helaas dat we hem daar elke week naar toe zouden brengen. Is wat ons betreft toch wel aan het dorp gebonden.
Bij ons heeft de plaatselijke gym/turnvereniging freerunnen. Dat wist volgens mij niemand tot de juf er laatst over begon. Je kunt het altijd eens vragen. #teamdorpquote:Op maandag 22 augustus 2022 20:15 schreef hilliebillie het volgende:
Oei dat zal een lastige keuze zijn exode. Lijkt me allebei heel gaaf!
Dat mis ik dan wel ooit in een dorp, dat soort sportkeuzes. Zoon wou ooit snorkelen nadat hij zijn abc gehaald had. Nergens te doen in de regio. En zo iets als free runnen zou hij ook zeker enthousiast van worden. Dat zit wel in de stad maar dat zit er niet in helaas dat we hem daar elke week naar toe zouden brengen. Is wat ons betreft toch wel aan het dorp gebonden.
Hier is zelf kunnen gaan wel een grote pre. Omdat ik wisselde diensten draai waarvan minstens twee avonddiensten per week heb ik geen vaste dag waarop ik ze zou kunnen brengen. Man is ook meestal pas tegen 17.00 thuis en veel sporten zijn al in de middag.quote:Op maandag 22 augustus 2022 21:14 schreef exode het volgende:
[..]
Ik moet voor beide kwartiertje rijden. Ik vind dat onhandig, net te ver om hem zelf te laten fietsen als hij wat ouder is.
Maar zeker niet onoverkomelijk.
Hij zit al een tijdje op reddingszwemmen maar hij twijfelt ook al een tijdje. Het is niet zo'n leuk clubje. Zwemmen an sich vindt ie wel heel leuk.
Dat was hier ook, maar ik kan er niets meer over vinden. Officieel is het nu ook in ons dorp maar dan dus de andere kant van het kanaal en en en. We hebben in ons deel van het dorp ook 3 of 4 gymzalen maar er wordt daar amper iets aangeboden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 07:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Bij ons heeft de plaatselijke gym/turnvereniging freerunnen. Dat wist volgens mij niemand tot de juf er laatst over begon. Je kunt het altijd eens vragen. #teamdorp
Dat is mijn ideaal ook, maar wij wonen aan de verkeerde kant van het dorp. Alle teamsporten zijn een pokkeeind fietsen en geen 'veilig' stuk. Het enige wat dichtbij is, is karate, judo, boksen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 08:39 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hier is zelf kunnen gaan wel een grote pre. Omdat ik wisselde diensten draai waarvan minstens twee avonddiensten per week heb ik geen vaste dag waarop ik ze zou kunnen brengen. Man is ook meestal pas tegen 17.00 thuis en veel sporten zijn al in de middag.
Gelukkig zitten ze nu beiden op tennis wat ze leuk vinden en daar gaan ze zelf naar toe en wedstrijden is rijden op toerbeurt (ook fijn want ook de zondag werk ik met enige regelmaat) maar ga wel kijken als ik niet hoef te rijden maar wel in de gelegenheid ben (maar dat kan maar bij een van twee ivm de zelfde tijd en eigenlijk nooit op de zelfde dag thuiswedstrijd).
Gitaarles van de jongste is wel dichterbij dan haar tennis maar daar fietst altijd iemand mee. Want dan heeft ze een gitaar op haar rug en moet ze een vrij drukke weg over. En ondanks dat dat goed gaat vind ik dat toch wel spannend, die combinatie.
Dat is toch wel echt waardeloos zeg!quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:16 schreef Vanyel het volgende:
Kon er wel bij, bij dat bericht dat ook onze BSO nu kinderen naar huis gaat sturen wegens personeelstekort.
Deze mindset moet ik voor volgend jaar ook even aanzetten. Wel een hobbel waar ik over heen moet is de kosten van overnachten met 6 personen. Maar ja, acceptatie is de enige keuze.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:35 schreef exode het volgende:
Ik voel me nu een boomer maar wij maken van de reis al vakantie. Door op te knippen maar wel langer dan 1 nacht tussenstops.
Wel de luxe van de tijd hebben. Ik heb vrijwel altijd 4 weken zomervakantie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |