abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205721257
Wij zaten vorig jaar in Zweden in parken, maar we hadden het gevoel om alleen op de wereld te zijn. Zoveel ruimte en privacy. Voor ons ideaal, de voordelen van een park met de faciliteiten maar wel de rust in en om je huis. Maar B ging na een week in zichzelf praten en sprong op elk kind wat ie zag.
En dan ondernamen wij echt veel, dus kans om zich te vervelen was er niet.

Dit jaar in Nederland was zijn favo vakantie denk ik. Eerste week in een kleinschalig vakantiepark waar ons huisje achteraan stond, heerlijk rustig. B en Juul waren hele dagen aan het spelen.
Voor dit jaar fijn want verloofde kan nog niet hele dagen op pad of alle prikkels aan.
Voor volgend jaar is dat dus de uitdaging. Kans op andere kinderen voor B en Juul, maar geen animatie gedoe en drukte voor ons.

Maar er zitten wat vakanties tussen :) Kerstvakantie boeken we nog niets, eerst Corona gedoe afwachten.
pi_205721367
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:10 schreef Leandra het volgende:
Ik lees trouwens iedere keer "Tetten of kont" als TT :')
Waar het hart vol van is O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:08:34 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205721629
Wij hebben dit jaar voor het eerst gekampeerd op een camping met alles erop en eraan. Animatieteam (knutselen, theater, speurtochten, etc), zwembad, binnenspeeltuin, goede koffie, restaurant, enz. En dat beviel verbazingwekkend goed. We zijn wel nog om de dag ofzo de camping af geweest om iets te gaan bekijken of gewoon lekker te gaan fietsen naar een ijsboerderij ofzo, maar ik heb ook echt uitgerust, kneuterig de afwas gedaan en zowaar een boek gelezen. We kiezen dan wel een veldje met een speeltuin erop en dichtbij het toiletgebouw, zodat ik aan de peuter weinig werk heb.

Volgend jaar wrs een voorseizoensplek op een camping in de buurt. In de zomer hoop ik op scandinavië of oostenrijk ofzo. Even afwachten ook hoe het met de drie (!) sollicitaties van mijn man loopt. Hij wil gaan zij-instromen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205721765
Wij zijn dit jaar naar camping 'de twee bruggen' in de achterhoek geweest. Groot, veel animatie voor wie dat wilde en een oneindige hoeveelheid vriendjes voor de kinderen. We hebben letterlijk geen kind aan ze gehad. Niet echt mijn vakantie, maar ik heb wel boeken kunnen lezen en kunnen ontprikkelen op de fiets. Kilometers rijden zonder iemand tegen te komen, wat een heerlijkheid was dat. O+

Liefst zou ik per camper de Noorse fjorden gaan ontdekken, daar wildkamperen en het Noorderlicht zien, maar daar maak ik mijn familie helaas echt niet blij mee. Misschien ooit...
pi_205722160
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:10 schreef Leandra het volgende:
Ik lees trouwens iedere keer "Tetten of kont" als TT :')
Iets voor het volgende deel *)
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:10:04 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205722263
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:00 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Dat wordt een topic met een hoop aanloop :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205722295
Team tetten! >:)
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:16:48 #158
5428 crew  miss_sly
pi_205722328
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:48 schreef BE het volgende:
Wij hebben dit jaar in de VS op 2 dagen na alle dagen iets gedaan, gezien of doorgereisd.
Maar ik kan ook erg genieten van 14 dagen op mijn kont zitten en stapels ongelezen boeken lezen*. :Y O+
Aan de Atlantische Kust in Frankrijk is dan ook verder echt bijzonder weinig te beleven. :+ Maar we nemen dan wel de fietsen mee om af en toe een flink stuk te gaan fietsen. O+

*Overigens hangen onze heren dan de hele dag in de zee op een surfplank dus die leven zich daar op uit.
Dat is hier wel een dingetje: dochter geeft hier telkens luid en duidelijk aan dat ze best een rondreis wil in de S, maar wel dat ze niet iedere dag uuuuren wil rijden.

Ik snap dat wel, hoewel ik er minder moeite mee heb. Ik vind rijden, zeker in de VS, geen straf. Er is zoveel moois te zien al vanuit de auto O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205722416
Wij doen ook een combinatie van dingen bekijken en dagjes op de camping. Dit jaar vond ik het heel relaxt dat de kinderen gewoon zelf naat het zwembad gingen en ik lekker met een boek op de veranda zat. Of ik sjokte later zelf ook naar het zwembad. Maar voor de kinderen was die vrijheid heerlijk en voor ons heel relaxt.
pi_205722526
Dat moment dat je kinderen alleen naar het zwembad kunnen, lijkt me heerlijk! Ik hoop op volgend jaar O+.

Het meer waar we dit jaar bij zaten, leende zich sowieso niet voor uuuuurenlang speelplezier, want het was echt koud. De eerste dagen kon je max 10 min zwemmen. Omdat het daarna 25+ graden werd, was het de laatste dag een stuk aangenamer. Maar na een uurtje was het toch wel klaar.

Ik ben niet zo goed in niks doen op vakantie. Ik wil cultuur snuiven, wandelen, de omgeving verkennen. Maar dan in de middag een boekje lezen met een koel glas wijn, terwijl de kinderen spelen. Dat is echt mijn ideale vakantie. De kinderen mopperen altijd als we iets gaan ondernemen buiten de camping, maar uiteindelijk vinden ze het altijd toch wel leuk :+.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 23-08-2022 14:42:36 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205722609
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:13 schreef exode het volgende:
Team tetten! >:)
Dit.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205722633
Ik doe op/ in de vakantie het liefst niks dan eten, drinken, nog eens iets eten, beetje zwemmen, beetje eten, nog wat drinken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de praktijk is het klus hier tuinwerk daar klus zus tuinding zo, afgewisseld met kind dit kind dat kind zus kind zo.
Leven is lijden :'(
pi_205722641
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:00 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Team kont. :Y
pi_205722655
Ik vind vrijwel elke vorm van vakantie vieren prima trouwens. Chillen met een boekje, dingen doen, allemaal top als ik maar een beetje comfortabel ben. Man wil wel graag ergens heen, al is dat dan een baaitje of het zwembad op de camping, die vindt de hele dag bij de (sta)caravan zitten zonde. Dus dan hobbel ik lekker mee en is wat hij wil doen ook altijd wel nog veel fijner dan gewoon een boekje lezen. :D
pi_205723202
We hebben dit jaar ook de kinderen mee laten stemmen in wat we gingen doen. Ik heb lang niet alles gezien wat ik had willen zien maar het was helemaal goed zo.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:34:12 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205724750
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is hier wel een dingetje: dochter geeft hier telkens luid en duidelijk aan dat ze best een rondreis wil in de S, maar wel dat ze niet iedere dag uuuuren wil rijden.

Ik snap dat wel, hoewel ik er minder moeite mee heb. Ik vind rijden, zeker in de VS, geen straf. Er is zoveel moois te zien al vanuit de auto O+
Wij hadden elke dag zo’n 2-3 u te rijden maar deden er soms 4-5u over omdat we overal uitgebreid stopten. Dus het voelde in die zin niet als een reisdag.

En idd vond ik het landschap fantastisch en we hebben heel veel podcasts geluisterd met elkaar of het spul deed dan gewoon een spelletje op de telefoon terwijl wij ons vergaapten aan weer een grote boom. :D
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:09:26 #167
5428 crew  miss_sly
pi_205725004
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 18:34 schreef BE het volgende:

[..]
Wij hadden elke dag zo’n 2-3 u te rijden maar deden er soms 4-5u over omdat we overal uitgebreid stopten. Dus het voelde in die zin niet als een reisdag.

En idd vond ik het landschap fantastisch en we hebben heel veel podcasts geluisterd met elkaar of het spul deed dan gewoon een spelletje op de telefoon terwijl wij ons vergaapten aan weer een grote boom. :D
Zo is het wel te doen, inderdaad. Dat zal ik nog eens goed bespreken hier. Dank!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205725454
Ik zou het liefst elke dag wat ondernemen, man wilde dat vroeger ook (voor we kinderen kregen hebben we wel wat reizen gemaakt), maar is nu van het soort dat je met een stok van het vakantiepark af moet slaan. Lange autoritten vindt hij ook niks (Parijs is de grens wel ongeveer), dus we hebben tegenwoordig daadwerkelijk uitrust-vakanties (als de bedden oké zijn). Ik leg me er voorlopig maar bij neer.

De katjeskelder viel enorm mee btw. Ook dat centrum hebben ze een beetje opgeknapt!
pi_205725530
Hier wisselen we doe dagen en luierdagen af. Grofweg om de dag wat verder weg/verder wandelen/kasteel bezoek/museum bezoek. De andere dag dan in/rond het huisje. Hoogstens even boodschappen doen of een wandeling rond het huisje. Er is meestal geen entertainment-crew in de buurt, die luierdag is het vooral lezen en spelletjes spelen. En dat gaat belachtelijk harmonieus met zijn vieren O+

De langste rit was deze keer tussen 2 huisjes in. Dik 6,5 uur zonder pauzes. Dus half 10 vertrokken en 5 uur waren we bij huisje 2. Best wel gaar, maar huisje 2 had een heerlijk bed, dus de dag erna waren we er weer. De andere 3 ritten in Schotland max 3,5 uur. Dan kun je nog wat van het uitzicht genieten ondertussen.

Man zou ook best naar Japan, VS, Australie willen. Ik denk dat we volgend jaar toch weer in Schotland belanden, of richting Scandinavië. Die verre reizen lokken me niet zo, oudste wil liever ook niet vliegen, en hoeft van mij ook niet echt perse. Dus eigenlijk zouden we dat eerst een moeten proberen met een Europees tripje, om te kijken hoe dat gaat met de jongens.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:33:26 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205725682
Oh man... kan het geplak nu alsjeblieft klaar zijn! :o
Zo thuis valt het nog wel mee, maar zodra ik aan het werk ben loopt het water me van de rug. :o Ook als ik gewoon alleen maar aan tafel in gesprek ben. Blijkbaar voelt mijn lijf concentratie als inspanning. :')
En bah, straks weer zo warm plakkerig in bed.

I know, we mogen niet klagen, maar het mag van mij wel weer een paar tandjes minder. :o
pi_205725711
Nog 2 dagen te gaan.. Dan wordt het weer beter.. Het is ook niet zo mijn ding die warmte. Vandaag een paar uur samen met de kinderen gegamed. Even ontspannen, tussen de klusjes in (koken, boodschappen etc).

Het scheelt qua vakantie misschien ook nog wel wat je gewend bent. Ik kwam met mijn ouders niet verder dan centerparcs Drenthe (vanuit Friesland). Mijn man ging met zijn ouders naar oosterijk, zwitserland en een paar keer naar familie in Australie. Dan is je perceptie van een weekje Landal in Limburg toch heel anders :D
Nu na een jaar of 20 middelt dat wel aardig uit in Schotland :P
pi_205725859
Oh gelukkig FF, dus huisje was ok?

B kan niet slapen door de warmte. Zijn matras weer van de hoogslaper gehaald en de mobiele airco aan in onze kamer. Hopelijk valt ie nu wel in slaap.

Ik ben vooral blij dat het niet zo broeierig is nu. Dat scheelt een hoop benauwdheid.
pi_205725871
Ja godsamme ik heb nu sinds een maand of 2 ook nog een Auping matras.
Wakker worden zonder pijn :o

Nu kan ik nooit meer op vakantie naar iets anders dan luxe hotels :'(
pi_205726464
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 20:54 schreef Vanyel het volgende:

Nu kan ik nooit meer op vakantie naar iets anders dan luxe hotels :'(
Lijkt mij geen probleem :P
pi_205726556
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 21:42 schreef Butterflower het volgende:

[..]
Lijkt mij geen probleem :P
Kinderen }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')