SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Dit is gewoon ziek.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 20:26 schreef Adrie072 het volgende:
Ondertussen aan de andere kant van de bol....
[ twitter ]
16 graden nu al buiten. Man, die avonden dat het nu nog 28 graden wasquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 21:57 schreef Nattekat het volgende:
Airco krijgt het binnen eindelijk weer daadwerkelijk koel
Nog steeds met geen mogelijkheid onder de 23 te krijgen, maar het is wel fijn dat ogenschijnlijk de ergste hitte eindelijk de muren uit is.
Als die warmere periode niet in de kaarten stond, was ik allang gestopt met actief koelen nu. Wie weet hoe veel restwarmte de koudere dagen in oktober weet te halenquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 22:31 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
16 graden nu al buiten. Man, die avonden dat het nu nog 28 graden was.
Nog een paar dagen om te koelen en dan weer warmere periode.
Wow, het gaat inderdaad enorm hard. Terwijl het hier gisteren nog 18 graden was ergens om 4:00 met nul wind.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 22:31 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
16 graden nu al buiten. Man, die avonden dat het nu nog 28 graden was.
Nog een paar dagen om te koelen en dan weer warmere periode.
Voor morgen staat 24 graden, net als vandaag overigens. Mocht de 25 worden gehaald dan zal het de langste regionale hittegolf worden zoals het er nu naar uit ziet. In de 14 daagse is op morgen na enkel 25+ te zien, dat zal dan een duur van 28 dagen zijn.quote:Hoewel het land op dit moment niet bepaald in de ban is van hitte en de officiële hittegolf 3 dagen geleden al is geëindigd, daar gaat de hittegolf op één plek in het land ongestoord door. Op het weerstation in Hupsel is de maximumtemperatuur sinds de start van de hittegolf nog niet onder de 25 graden uitgekomen en daarmee is de hittegolf daar nog altijd gaande. Vandaag schreef de 'Hupselse hittegolf' nog een dag bij: de maximumtemperatuur bedroeg er 25,6 graden.
Oktober warm? ga weg gekkie, wij willen sneeuw!quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 20:42 schreef christmastsunami het volgende:
September heeft meestal ook warme dagen, niet lang, maar wel vaak.
Meestal is augustus onze regenmaand, maar nu zal september wel regenachtig worden. En oktober weer droog en warm.
Voorspel ik zo eventjes uit mijn mouw.
Beter dat je alleen voor jezelf spreekt met dit soort gekke kreten.quote:Op zondag 21 augustus 2022 08:38 schreef Lokfiets het volgende:
[..]
Oktober warm? ga weg gekkie, wij willen ik wil sneeuw!
Tuurlijk niet.quote:
Lol. Ik heb dus vannacht het slaapkamerraam dicht gedaan want ik had het te frisquote:Op zondag 21 augustus 2022 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tuurlijk niet.
Nu zit de zon mijn duivelse koelplannen te dwarsbomen.
Hier is het gedurende de nacht gewoon weer van 22 naar 25 gestegen, elke ochtend mag ik weer van voor af aan beginnen met koelen. Dus ik trek nog liever een trui aan dan dat ik ook maar één raam dicht doequote:Op zondag 21 augustus 2022 11:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol. Ik heb dus vannacht het slaapkamerraam dicht gedaan want ik had het te fris
Ik dacht alquote:Op zondag 21 augustus 2022 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tuurlijk niet.
Nu zit de zon mijn duivelse koelplannen te dwarsbomen.
Inmiddels is het wel prima, de ergste warmte is ook wel het huis uit gelukkig. Het ding is dat ik nu nog steeds bezig moet zijn met warmte uit huis krijgen en houden om ten minste een klein buffertje te hebben om volgende week op te kunnen vangen.quote:Op zondag 21 augustus 2022 12:19 schreef INViCTuS het volgende:
Tch gewoon weer prima zomers weekje?! Luchtvochtigheid ligt eigenlijk wel te hoog
Ik ben gewoon allang blij dat die absurde GFS-projectie niet uitkomt (week lang 34-40 °C).quote:Op zondag 21 augustus 2022 12:19 schreef INViCTuS het volgende:
Tch gewoon weer prima zomers weekje?! Luchtvochtigheid ligt eigenlijk wel te hoog
Het kan in oktober (wel heel zeldzaam).quote:Op zondag 21 augustus 2022 14:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was een reactie op iemand die claimt sneeuw te willen.
quote:Sneeuwval in oktober is vrij zeldzaam in ons land, sneeuwval in de eerste helft van oktober des te meer. Op 13 oktober 1975 was dat wel anders. Een gebied met neerslag trok over ons land en leverde op meerdere plaatsen een sneeuwdek op van enkele centimeters! Tot op de dag van vandaag is dat de vroegst bekende dag met een sneeuwdek in ons land.
Het is zeker een uitschieter, maar in principe niet erg bijzonder. Dat is namelijk bij Chongqing, een van de grootste miljoenensteden in China. Chongqing staat (samen met Wuhan en Nanjing) ook wel bekend als 'the Three Furnaces'. Letterlijk vertaald dus de 'drie ovens'.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 20:26 schreef Adrie072 het volgende:
Ondertussen aan de andere kant van de bol....
[ twitter ]
Goed bezig daar in Hupsel.quote:Op zondag 21 augustus 2022 16:24 schreef INViCTuS het volgende:
Hupsel heeft nog een dag bij de hittegolf aangeplakt. Dat zou wel eens een lange kunnen worden. Geen idee hoeveel dagen het nu zit, maar de komende week komen er zeker nog 5/6 bij
14.quote:Op zondag 21 augustus 2022 16:24 schreef INViCTuS het volgende:
Hupsel heeft nog een dag bij de hittegolf aangeplakt. Dat zou wel eens een lange kunnen worden. Geen idee hoeveel dagen het nu zit
Over een maand begint de herfst!quote:Op zondag 21 augustus 2022 09:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Beter dat je alleen voor jezelf spreekt met dit soort gekke kreten.
Door veel sneeuw lopen of lekker binnen zitten terwijl je de sneeuw op de ramen ziet zitten vind ik wel wat hebben, maar voor de rest heb ik echt totaal niks met de winter, zeker als ik erdoorheen moet met de fiets voor werk of wat dan ook (glad en koud etc). En sowieso dan weer dik verpakt zijn. Nee geef mij maar 10x liever dit weer hoor heel het jaar door.quote:
Nou ja, hele jaar door... Ik ben er stiekem wel klaar mee inmiddelsquote:Op zondag 21 augustus 2022 20:25 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Door veel sneeuw lopen of lekker binnen zitten terwijl je de sneeuw op de ramen ziet zitten vind ik wel wat hebben, maar voor de rest heb ik echt totaal niks met de winter, zeker als ik erdoorheen moet met de fiets voor werk of wat dan ook (glad en koud etc). En sowieso dan weer dik verpakt zijn. Nee geef mij maar 10x liever dit weer hoor heel het jaar door.
Gister was dag 14. Zoals het er nu voor staat is 28-08 de laatste dag van de dan 21 dagen durende hittegolf.quote:Op zondag 21 augustus 2022 16:24 schreef INViCTuS het volgende:
Hupsel heeft nog een dag bij de hittegolf aangeplakt. Dat zou wel eens een lange kunnen worden. Geen idee hoeveel dagen het nu zit, maar de komende week komen er zeker nog 5/6 bij
Ik word spontaan blij en dat op een maandagochtend!quote:
Gewoon zoals ons klimaat al sinds eeuwen is dus, niks geks aan. Als je altijd/meer/langer 20+ weer wilt zul je moeten verhuizen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:33 schreef INViCTuS het volgende:
en over een maand is het een halfjaar lang geen 20 graden meer. Slecht vooruitzicht
[ twitter ]
Dat is de enige oplossing idd.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gewoon zoals ons klimaat al sinds eeuwen is dus, niks geks aan. Als je altijd/meer/langer 20+ weer wilt zul je moeten verhuizen.
Ow, dat weet ik. Gaat ook niet gebeuren dat het 20 graden gaat worden na 1 oktober. Maar hoe langer warm hoe beter. In december liever 12 graden met zon dan 2 graden en grijsquote:Op maandag 22 augustus 2022 09:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gewoon zoals ons klimaat al sinds eeuwen is dus, niks geks aan. Als je altijd/meer/langer 20+ weer wilt zul je moeten verhuizen.
Het is in mijn beleving juist andersom dan; 12 en grijs of 2 graden en zonnigquote:Op maandag 22 augustus 2022 09:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In december liever 12 graden met zon dan 2 graden en grijs
Je bedoelde denk ik na 1 november? Er zijn genoeg voorbeelden in oktober dat het boven de 20 graden is geweest, en zelfs boven de 25 graden komt sporadisch nog wel eens voor in oktober.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ow, dat weet ik. Gaat ook niet gebeuren dat het 20 graden gaat worden na 1 oktober. Maar hoe langer warm hoe beter. In december liever 12 graden met zon dan 2 graden en grijs
De kans is groter dat het bij 12 graden in de winter grijs is idd.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is in mijn beleving juist andersom dan; 12 en grijs of 2 graden en zonnig
Ik hoop deze winter iig op een zeer zachte winter gezien de energieprijzenquote:Op maandag 22 augustus 2022 09:59 schreef aloa het volgende:
[..]
De kans is groter dat het bij 12 graden in de winter grijs is idd.
Dan liever een groot hogedrukgebied en vorst.
Ja eigenlijk wel.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik hoop deze winter iig op een zeer zachte winter gezien de energieprijzen
Same. En het wordt hier in deze buurt vooral een hele smerige ongezonde winter kwa luchtkwaliteit vrees ik.... aangezien mijn buren links en rechts én achter EN tegenover mij allemaal houtkachels hebben en die waarschijnlijk de hele winter elke dag gaan stoken vanwege de gasprijzen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik hoop deze winter iig op een zeer zachte winter gezien de energieprijzen
Ik vraag maar om één dag onder de 20, is dat nou zo veel gevraagd?quote:Op maandag 22 augustus 2022 08:55 schreef Jor_Dii het volgende:
September gaat ook gewoon mooi en (behoorlijk) warm worden denk ik zo. Hopelijk max temperaturen tot 23-25 graden, das echt voldoende
Maar nog liever 0-5 graden en zon. Om dan in januari en februari daadwerkelijk richting winter te gaan.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ow, dat weet ik. Gaat ook niet gebeuren dat het 20 graden gaat worden na 1 oktober. Maar hoe langer warm hoe beter. In december liever 12 graden met zon dan 2 graden en grijs
Waar gaan die groene lijntjes begin september heen?quote:
De Chinezen daar worden zelf gewokt.quote:
Ja dat is altijd heerlijk. Indian Summer. En dan heerlijk nog zonder jas paardrijden in het rood en geel gekleurde bos in de zon. Terwijl de paardenvoetjes de bladeren op de grond laten knisperen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je bedoelde denk ik na 1 november? Er zijn genoeg voorbeelden in oktober dat het boven de 20 graden is geweest, en zelfs boven de 25 graden komt sporadisch nog wel eens voor in oktober.
Naar bovenquote:Op maandag 22 augustus 2022 11:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waar gaan die groene lijntjes begin september heen?
Ja die specifieke associatie heb ik dan persoonlijk niet, maar indian summer is sowiesoquote:Op maandag 22 augustus 2022 11:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja dat is altijd heerlijk. Indian Summer. En dan heerlijk nog zonder jas paardrijden in het rood en geel gekleurde bos in de zon. Terwijl de paardenvoetjes de bladeren op de grond laten knisperen.
Als het dan toch van dat halfslachtige gedoe is heb ik liever 10 gradenquote:Op maandag 22 augustus 2022 11:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar nog liever 0-5 graden en zon. Om dan in januari en februari daadwerkelijk richting winter te gaan.
Het houdt niet op, niet vanzelf....quote:
Doe het. In Siberië is genoeg plek en heb je gegarandeerd maanden achter elkaar minimaal -25quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:49 schreef Blubbertut het volgende:
Wat een lange schijtzomer! Ik verlang zo naar de winter...kan mij niet koud genoeg worden
Echt voor mij een reden (1 van de) om te enigreren uit dit overvolle land!
Siberië is inderdaad prachtigquote:Op maandag 22 augustus 2022 12:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Doe het. In Siberië is genoeg plek en heb je gegarandeerd maanden achter elkaar minimaal -25
Misschien wel prachtig qua natuur, maar niet qua klimaat. We hebben hier een fijne zomer dit jaar. Het herfst halfjaar begint al zo weerquote:
Ik begrijp t helemaal dat je dit heerlijk vindquote:Op maandag 22 augustus 2022 12:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Misschien wel prachtig qua natuur, maar niet qua klimaat. We hebben hier een fijne zomer dit jaar. Het herfst halfjaar begint al zo weer
Dan zou ik kiezen voor iets als de noord-westkust van Noorwegen, of nog beter... de Faeröer eilanden.quote:Op maandag 22 augustus 2022 12:32 schreef Blubbertut het volgende:
[..]
Ik begrijp t helemaal dat je dit heerlijk vind
Ik daarentegen heb een gigantische hekel aan temperaturen boven de 20C
En gezien Nederland in een rap tempo opwarmt zie ik een emigratie naar een Scandinavisch land, of Schotland wel zitten
To each their own
Faeröer lijkt mij wel een keer onwijs mooi om te bezoeken.quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan zou ik kiezen voor iets als de noord-westkust van Noorwegen, of nog beter... de Faeröer eilanden.
De hele zomer gegarandeerd onder de 20 graden en daarbij regelmatig bewolkt en regenachtig.
Het zou mijn nachtmerrie zijn, maar hey... to each their own inderdaad
Oh yes! De Faeröer eilanddn lijken mij fantastisch! Miss wordt t nog ietsquote:Op maandag 22 augustus 2022 13:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan zou ik kiezen voor iets als de noord-westkust van Noorwegen, of nog beter... de Faeröer eilanden.
De hele zomer gegarandeerd onder de 20 graden en daarbij regelmatig bewolkt en regenachtig.
Het zou mijn nachtmerrie zijn, maar hey... to each their own inderdaad
Zomermaanden zijn inderdaad te heet, ben ik met je eens. Al is het wel 't type droge hitte die ik persoonlijk makkelijker kan handelen. Maar juli/augustus zijn de meest vervelende maanden daar ja.quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Faeröer lijkt mij wel een keer onwijs mooi om te bezoeken.
Overigens trekt het Spaanse klimaat mij ook niet. Niet in de zomer iig. Te lang te heet. In de winter wel fijn
In de zomer ook heet. Plus bosbranden. Noorwegen en Denemarken zijn een beetje het nieuwe Nederland. Althans het Zuiden.quote:
Zuid-Zweden kent meer zonuren dan Nederland en heeft een heerlijk gematigd klimaat met 25 graden. Heerlijk vertoeven. De winters zijn daarentegen vreselijk, net niet en druilerig. En jammer van alle import mensen van dat ene geloof die de steden daar overvloeien.quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:10 schreef Elan het volgende:
[..]
In de zomer ook heet. Plus bosbranden. Noorwegen en Denemarken zijn een beetje het nieuwe Nederland. Althans het Zuiden.
In rap tempo opwarmt...quote:Op maandag 22 augustus 2022 12:32 schreef Blubbertut het volgende:
[..]
Ik begrijp t helemaal dat je dit heerlijk vind
Ik daarentegen heb een gigantische hekel aan temperaturen boven de 20C
En gezien Nederland in een rap tempo opwarmt zie ik een emigratie naar een Scandinavisch land, of Schotland wel zitten
To each their own
Zelfde winters als hier dusquote:Op maandag 22 augustus 2022 14:18 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Zuid-Zweden kent meer zonuren dan Nederland en heeft een heerlijk gematigd klimaat met 25 graden. Heerlijk vertoeven. De winters zijn daarentegen vreselijk, net niet en druilerig. En jammer van alle import mensen van dat ene geloof die de steden daar overvloeien.
quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Zelfde winters als hier dusWalgelijk, Madeira lijkt me wel wat. Gewoon het hele jaar tussen de 15-25 graden
Plus Madeira zit vol met OSM'ersquote:Op maandag 22 augustus 2022 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Welcome Elan, to this beautiful eiland!
Bijna m'n doelgroep om te hosselen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Welcome Elan, to this beautiful eiland!
Dat zou dan nog geen record zijn.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 23:34 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Voor morgen staat 24 graden, net als vandaag overigens. Mocht de 25 worden gehaald dan zal het de langste regionale hittegolf worden zoals het er nu naar uit ziet. In de 14 daagse is op morgen na enkel 25+ te zien, dat zal dan een duur van 28 dagen zijn.
Madeira ben ik geweest en heeft echt een fijn klimaat. In de zomer niet te heet en in de winter niet te koud. Ook weinig uitschieters. Misschien soms wat vochtig, maar verder zou ik er graag mee ruilen. Zeker voor ons herfst halfjaarquote:Op maandag 22 augustus 2022 14:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Zelfde winters als hier dusWalgelijk, Madeira lijkt me wel wat. Gewoon het hele jaar tussen de 15-25 graden
Emigreren, yes.quote:Op maandag 22 augustus 2022 14:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee, dan is het niet meer nodig. Hooguit 's avonds even voor het slapen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |