SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Dit is gewoon ziek.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 20:26 schreef Adrie072 het volgende:
Ondertussen aan de andere kant van de bol....
[ twitter ]
16 graden nu al buiten. Man, die avonden dat het nu nog 28 graden wasquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 21:57 schreef Nattekat het volgende:
Airco krijgt het binnen eindelijk weer daadwerkelijk koel
Nog steeds met geen mogelijkheid onder de 23 te krijgen, maar het is wel fijn dat ogenschijnlijk de ergste hitte eindelijk de muren uit is.
Als die warmere periode niet in de kaarten stond, was ik allang gestopt met actief koelen nu. Wie weet hoe veel restwarmte de koudere dagen in oktober weet te halenquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 22:31 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
16 graden nu al buiten. Man, die avonden dat het nu nog 28 graden was.
Nog een paar dagen om te koelen en dan weer warmere periode.
Wow, het gaat inderdaad enorm hard. Terwijl het hier gisteren nog 18 graden was ergens om 4:00 met nul wind.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 22:31 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
16 graden nu al buiten. Man, die avonden dat het nu nog 28 graden was.
Nog een paar dagen om te koelen en dan weer warmere periode.
Voor morgen staat 24 graden, net als vandaag overigens. Mocht de 25 worden gehaald dan zal het de langste regionale hittegolf worden zoals het er nu naar uit ziet. In de 14 daagse is op morgen na enkel 25+ te zien, dat zal dan een duur van 28 dagen zijn.quote:Hoewel het land op dit moment niet bepaald in de ban is van hitte en de officiële hittegolf 3 dagen geleden al is geëindigd, daar gaat de hittegolf op één plek in het land ongestoord door. Op het weerstation in Hupsel is de maximumtemperatuur sinds de start van de hittegolf nog niet onder de 25 graden uitgekomen en daarmee is de hittegolf daar nog altijd gaande. Vandaag schreef de 'Hupselse hittegolf' nog een dag bij: de maximumtemperatuur bedroeg er 25,6 graden.
Oktober warm? ga weg gekkie, wij willen sneeuw!quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 20:42 schreef christmastsunami het volgende:
September heeft meestal ook warme dagen, niet lang, maar wel vaak.
Meestal is augustus onze regenmaand, maar nu zal september wel regenachtig worden. En oktober weer droog en warm.
Voorspel ik zo eventjes uit mijn mouw.
Beter dat je alleen voor jezelf spreekt met dit soort gekke kreten.quote:Op zondag 21 augustus 2022 08:38 schreef Lokfiets het volgende:
[..]
Oktober warm? ga weg gekkie, wij willen ik wil sneeuw!
Tuurlijk niet.quote:
Lol. Ik heb dus vannacht het slaapkamerraam dicht gedaan want ik had het te frisquote:Op zondag 21 augustus 2022 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tuurlijk niet.
Nu zit de zon mijn duivelse koelplannen te dwarsbomen.
Hier is het gedurende de nacht gewoon weer van 22 naar 25 gestegen, elke ochtend mag ik weer van voor af aan beginnen met koelen. Dus ik trek nog liever een trui aan dan dat ik ook maar één raam dicht doequote:Op zondag 21 augustus 2022 11:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol. Ik heb dus vannacht het slaapkamerraam dicht gedaan want ik had het te fris
Ik dacht alquote:Op zondag 21 augustus 2022 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tuurlijk niet.
Nu zit de zon mijn duivelse koelplannen te dwarsbomen.
Inmiddels is het wel prima, de ergste warmte is ook wel het huis uit gelukkig. Het ding is dat ik nu nog steeds bezig moet zijn met warmte uit huis krijgen en houden om ten minste een klein buffertje te hebben om volgende week op te kunnen vangen.quote:Op zondag 21 augustus 2022 12:19 schreef INViCTuS het volgende:
Tch gewoon weer prima zomers weekje?! Luchtvochtigheid ligt eigenlijk wel te hoog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |