abonnement Unibet Coolblue
pi_205678690
In de grote steden en in sommige provincies zijn ze zelfs kansloos.

Tweeverdieners met een modaal inkomen hebben een grotere kans en kunnen nog 20% vd woningen kopen. Vorig jaar was dat echter nog 36% van de woningen.
Bron: https://www.nu.nl/economi(...)00-huizen-kopen.html

Koopwoningen worden dus steeds onbereikbaarder voor Jan Modaal.

Men moet dus noodgedwongen huren. Maar op de huurwoningenmarkt - zowel bij sociale huur als bij (nog enigszins) betaalbare vrije sectorhuur- is het al een gedrang van je jewelste en erg lastig een woning te bemachtigen.

Dit is naar mijn mening een zeer zorgelijke ontwikkeling. En het wordt elk jaar erger. De basisbehoefte van een (betaalbaar) dak boven het hoofd komt steeds verder in het gedrang. Hierdoor ontstaan allerlei (m.i.) zeer onwenselijke situaties. Van het noodgedwongen bij de ouders thuis blijven wonen tot noodgedwongen een te groot deel van het inkomen besteden aan huur. En nog talloze andere onwenselijke neveneffecten.

De huizenmarkt lijkt momenteel totaal verziekt. Daar zou een oplossing voor moeten komen. Maar welke realistische oplossing(en) zijn er die niet weer andere, even onwenselijke, neveneffecten hebben? Hoe en door wie kan/moet dit opgelost worden?

Niet mijn OP. Jaja, de huizenmarkt is ziek.
Het is koud, het is guur....
pi_205678703
Dit topic bestaat al
pindazakje
pi_205678720
Waar dan :?
Het is koud, het is guur....
pi_205678759
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:38 schreef TweedeKlum het volgende:
Waar dan :?
Hij is niet genummerd, maar er is er maar één open.
pi_205678786
De bereikbaarheid van Jan Modaal kan nog verder verlaagt worden middels stijgende rentes en inflatie. Het gewijzigde bouwbesluit helpt ook enorm omdat het de kosten voor nieuwbouw aanzienlijk verhoogd.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205678800
Er dreigt een gigantische crisis in de bouwsector omdat bouwen en verbouwen onbetaalbaar wordt qua ruwe materialen en arbeid.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205678824
Misschien zou de overheid een plan kunnen maken om Hotels op te kopen en daar mensen in te huisvesten, misschien kunnen we dit ook doen met kantoorpanden die nu leeg staan, lijkt me echt een ontzettend goed idee. Helaas zal de overheid wel weer roepen dat mensen niet in hotels en kantoren gehuisvest mogen worden.

De overheid vind het echter wel prima als studenten in tenten zitten en buiten slapen, dat vind ik echt heel raar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205678903
Huren kan altijd nog voor +1500 euro per maand. :D
  donderdag 18 augustus 2022 @ 19:59:19 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205678904
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:36 schreef Hyaenidae het volgende:
Dit topic bestaat al
Dit is deel 5. Men is niet gaan nummeren bij het openen van deel 2 + deel 1 zit niet in de topic chain.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_205678910
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Er dreigt een gigantische crisis in de bouwsector omdat bouwen en verbouwen onbetaalbaar wordt qua ruwe materialen en arbeid.
Verbouwen.. mijn God.
Wat een ellende. Alleen de levertijden al van het materiaal (wat ook exorbitant gestegen is in prijs). En de prijzen van iemand die wel binnen 6 maanden kan beginnen.

We zijn bezig met de badkamer...
Definitely not CIA
pi_205678915
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Er dreigt een gigantische crisis in de bouwsector omdat bouwen en verbouwen onbetaalbaar wordt qua ruwe materialen en arbeid.
Niet alleen dat, sinds het gewijzigde bouwbesluit van kracht is zijn de kosten van nieuwbouw aanzienlijk opgelopen. Beetje paradoxaal, veel willen bouwen en tegelijkertijd de voorwaarden zodanig wijzigen dat de kosten flink toenemen, mja zo tikken ze in Den Haag blijkbaar.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205678927
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:52 schreef raptorix het volgende:
Misschien zou de overheid een plan kunnen maken om Hotels op te kopen en daar mensen in te huisvesten, misschien kunnen we dit ook doen met kantoorpanden die nu leeg staan, lijkt me echt een ontzettend goed idee. Helaas zal de overheid wel weer roepen dat mensen niet in hotels en kantoren gehuisvest mogen worden.

De overheid vind het echter wel prima als studenten in tenten zitten en buiten slapen, dat vind ik echt heel raar.
Je zit natuurlijk met bestemmingsplannen en zo, maar in de basis is dat ook een overheidsding. En er zijn nog wat zelf opgeworpen drempels waar de gemeente dan overheen moet stappen, zoals parkeernormen en zulks.

Maar in de basis is het een goed idee om het transformeren van dat soort panden makkelijker te maken. Dan wordt het ook aantrekkelijker voor woningcorporaties en andere ontwikkelaars, want het transformeren van dit soort panden is doorgaans vreselijk duur. Zeker kantoorpanden in woningen veranderen is nauwelijks goedkoper dan nieuwbouw.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 20:02:16 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205678942
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:52 schreef raptorix het volgende:
Misschien zou de overheid een plan kunnen maken om Hotels op te kopen en daar mensen in te huisvesten, misschien kunnen we dit ook doen met kantoorpanden die nu leeg staan, lijkt me echt een ontzettend goed idee. Helaas zal de overheid wel weer roepen dat mensen niet in hotels en kantoren gehuisvest mogen worden.

De overheid vind het echter wel prima als studenten in tenten zitten en buiten slapen, dat vind ik echt heel raar.
Sowieso mag het aantal mogelijkheden om meer mensen in 1 pand te laten wonen wel wat worden uitgebreid. Op allerlei manieren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205678949
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Verbouwen.. mijn God.
Wat een ellende. Alleen de levertijden al van het materiaal (wat ook exorbitant gestegen is in prijs). En de prijzen van iemand die wel binnen 6 maanden kan beginnen.

We zijn bezig met de badkamer...
3 aannemers over de vloer gehad voor de keuken. Ze maken niet eens meer een offerte voor zo'n kleine klus. :')
  donderdag 18 augustus 2022 @ 20:03:11 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205678963
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:59 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Niet alleen dat, sinds het gewijzigde bouwbesluit van kracht is zijn de kosten van nieuwbouw aanzienlijk opgelopen. Beetje paradoxaal, veel willen bouwen en tegelijkertijd de voorwaarden zodanig wijzigen dat de kosten flink toenemen, mja zo tikken ze in Den Haag blijkbaar.
Het wordt pas écht leuk als de nieuwe Omgevingswet en de Wkb ingaan...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_205678983
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Je zit natuurlijk met bestemmingsplannen en zo, maar in de basis is dat ook een overheidsding. En er zijn nog wat zelf opgeworpen drempels waar de gemeente dan overheen moet stappen, zoals parkeernormen en zulks.

Maar in de basis is het een goed idee om het transformeren van dat soort panden makkelijker te maken. Dan wordt het ook aantrekkelijker voor woningcorporaties en andere ontwikkelaars, want het transformeren van dit soort panden is doorgaans vreselijk duur. Zeker kantoorpanden in woningen veranderen is nauwelijks goedkoper dan nieuwbouw.
Op dit moment flikkeren we studenten ook in containers, lijkt me ook echt niet de bedoeling.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205678986
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Verbouwen.. mijn God.
Wat een ellende. Alleen de levertijden al van het materiaal (wat ook exorbitant gestegen is in prijs). En de prijzen van iemand die wel binnen 6 maanden kan beginnen.

We zijn bezig met de badkamer...
sterkte ermee.

Ik heb mijn verbouwing stopgezet, ik had gewoon geen energie meer om honderden bedrijven te moeten bellen en te bedelen voor hun tijd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205678987
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Sowieso mag het aantal mogelijkheden om meer mensen in 1 pand te laten wonen wel wat worden uitgebreid. Op allerlei manieren.
Ik mijn literatuur van lang geleden woonden veel alleenstaande mannen in een pension of zoiets. _O-
Definitely not CIA
pi_205679002
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Sowieso mag het aantal mogelijkheden om meer mensen in 1 pand te laten wonen wel wat worden uitgebreid. Op allerlei manieren.
Ik mijn literatuur van lang geleden woonden veel alleenstaande mannen in een pension of zoiets. _O-
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
3 aannemers over de vloer gehad voor de keuken. Ze maken niet eens meer een offerte voor zo'n kleine klus. :')
Wij vonden toen de opbouw bij de bouw te duur geprijst als optie. :')
Definitely not CIA
pi_205679006
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
sterkte ermee
Dank je.
Definitely not CIA
pi_205679007
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:04 schreef raptorix het volgende:

[..]
Op dit moment flikkeren we studenten ook in containers, lijkt me ook echt niet de bedoeling.
ik denk dat je de betreffende containers nog nooit daadwerkelijk gezien hebt, want dat zijn prima studentenkamers hoor. Als je tenminste die in Amsterdam op de campus bedoelt.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 20:07:37 #22
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205679018
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik mijn literatuur van lang geleden woonden veel alleenstaande mannen in een pension of zoiets. _O-
In mijn herinnering woonden er vroeger honderd ouderen, al dan niet alleenstaand, in een gebouw met een gemeenschappelijke koffieruimte met biljart en sjoelbak. Die wonen nu allemaal op zichzelf, dat doet natuurlijk ook iets met de beschikbare hoeveelheid huizen.

En ook onder de jongere generaties groeit het aantal eenpersoons huishoudens alleen maar, terwijl de mogelijkheden om woningen te delen steeds verder worden beperkt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205679020
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik mijn literatuur van lang geleden woonden veel alleenstaande mannen in een pension of zoiets. _O-
[..]
Wij vonden toen de opbouw bij de bouw te duur geprijst als optie. :')
dan zijn er in 1 klap 10 eengezinshuizen bij in mijn straat erbij, want daar wonen nu in elk huis 1 single man van 40+
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205679034
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik mijn literatuur van lang geleden woonden veel alleenstaande mannen in een pension of zoiets. _O-
[..]
Wij vonden toen de opbouw bij de bouw te duur geprijst als optie. :')
Hier een bescheiden L-opstelling. Kosten van plaatsen, leidingen, stucwerk en schilderen. De enige die met een offerte kwam vroeg ¤ 7.500,- Ik vroeg hem of dat inclusief keuken was. Helaas was dat niet zo.

Echt absurd. 3 jaar geleden kostte dezelfde klus bij de buren 2.000.
pi_205679041
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:04 schreef raptorix het volgende:

[..]
Op dit moment flikkeren we studenten ook in containers, lijkt me ook echt niet de bedoeling.
Nee, die containers kunnen ze beter gaan gebruiken voor permanente bewoning. Studenten kunnen dan in tenten of barakken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205679042
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In mijn herinnering woonden er vroeger honderd ouderen, al dan niet alleenstaand, in een gebouw met een gemeenschappelijke koffieruimte met biljart en sjoelbak. Die wonen nu allemaal op zichzelf, dat doet natuurlijk ook iets met de beschikbare hoeveelheid huizen.

En ook onder de jongere generaties groeit het aantal eenpersoons huishoudens alleen maar, terwijl de mogelijkheden om woningen te delen steeds verder worden beperkt.
mijn opa en oma verhuisden in mijn herinnering nog naar zo'n gebouw. Ik geloof dat ze bejaardentehuizen werden genoemd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205679043
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dit is deel 5. Men is niet gaan nummeren bij het openen van deel 2 + deel 1 zit niet in de topic chain.
Raarrrr
pindazakje
  donderdag 18 augustus 2022 @ 20:09:29 #28
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205679046
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik mijn literatuur van lang geleden woonden veel alleenstaande mannen in een pension of zoiets. _O-
AKA 'klooster'?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_205679061
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hier een bescheiden L-opstelling. Kosten van plaatsen, leidingen, stucwerk en schilderen. De enige die met een offerte kwam vroeg ¤ 7.500,- Ik vroeg hem of dat inclusief keuken was. Helaas was dat niet zo.

Echt absurd. 3 jaar geleden kostte dezelfde klus bij de buren 2.000.
de kosten zijn voor mij nog niet eens het probleem....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205679078
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nee,die containers kunnen ze beter gaan gebruiken voor permanente bewoning. Studenten kunnen dan in tenten of barakken.
Hartstikke hip zo'n container. Plak er wat hout tegenaan en noem het een tiny-house. Tuinbroeken winkeltje er naast, bakfietsenstalling erbij en dubbel cashen.
pi_205679095
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hartstikke hip zo'n container. Plak er wat hout tegenaan en noem het een tiny-house. Tuinbroeken winkeltje er naast, bakfietsenstelling erbij en dubbel cashen.
150k verkoop of 1500euro kale huur, ik zie een markt.
pi_205679112
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:12 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
150k verkoop of 1500euro kale huur, ik zie een markt.
Stef Blok maakte er al reclame voor ca 8 jaar geleden
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 20:14:33 #33
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205679117
Zie nu dat er ook een NOS-artikel over is, met wat meer details: 'Jan modaal staat er slechter voor op woningmarkt dan ooit' - https://nos.nl/l/2441078
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_205679119
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hier een bescheiden L-opstelling. Kosten van plaatsen, leidingen, stucwerk en schilderen. De enige die met een offerte kwam vroeg ¤ 7.500,- Ik vroeg hem of dat inclusief keuken was. Helaas was dat niet zo.

Echt absurd. 3 jaar geleden kostte dezelfde klus bij de buren 2.000.
De woonwinkels hebben met enorme terugval van vraag te maken. Dit gaat nog vele malen erger worden in de winter.

De jongens in de bouw staan over een half jaar weer op de stoep, nog even geduld.
pi_205679126
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:12 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
150k verkoop of 1500euro kale huur, ik zie een markt.
Nou, ik zou de kale huur wat lager houden, maar die markt is er zeker. Prijs een deel onder de kwaliteitskortingsgrens en de studenten zijn niet aan te slepen. Leg er een paar neer op een mooiere locatie en gooi er 200 bovenop en je raakt ze ook eenvoudig kwijt.
pi_205679138
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:14 schreef Confetti het volgende:

[..]
De woonwinkels hebben met enorme terugval van vraag te maken. Dit gaat nog vele malen erger worden in de winter.

De jongens in de bouw staan over een half jaar weer op de stoep, nog even geduld.
Owja, de keukens worden dan ook weer goedkoper. Ik heb geen haast, alles doet het nog.
pi_205679147
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nou, ik zou de kale huur wat lager houden, maar die markt is er zeker. Prijs een deel onder de kwaliteitskortingsgrens en de studenten zijn niet aan te slepen. Leg er een paar neer op een mooiere locatie en gooi er 200 bovenop en je raakt ze ook eenvoudig kwijt.
Lager? Dat is toch een koopje voor zo een prachtige vrijstaande container op een grasveld met gemeenschappelijke toiletcontainer.
pi_205679154
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
ik denk dat je de betreffende containers nog nooit daadwerkelijk gezien hebt, want dat zijn prima studentenkamers hoor. Als je tenminste die in Amsterdam op de campus bedoelt.
Die ken ik hoor, 10 jaar langs gelopen, maar gaat om het principe dat er dus echt wel mogelijkheden zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205679157
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:16 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Lager? Dat is toch een koopje voor zo een prachtige container op een grasveld met gemeenschappelijke toiletcontainer.
Moestuintje er bij en we noemen het een eco-village.
pi_205679174
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
Die ken ik hoor, 10 jaar langs gelopen, maar gaat om het principe dat er dus echt wel mogelijkheden zijn.
Zeker. Maar je doet net alsof het zeecontainers zijn waar een bed in geflikkerd is. Er is heel veel goedkope conceptuele bouw. Ziet er niet allemaal even mooi uit, maar je kunt echt wel veel realiseren voor weinig als de gemeente maar wil en locaties beschikbaar stelt.
  Moderator donderdag 18 augustus 2022 @ 20:20:30 #41
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205679193
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hier een bescheiden L-opstelling. Kosten van plaatsen, leidingen, stucwerk en schilderen. De enige die met een offerte kwam vroeg ¤ 7.500,- Ik vroeg hem of dat inclusief keuken was. Helaas was dat niet zo.

Echt absurd. 3 jaar geleden kostte dezelfde klus bij de buren 2.000.
Hier hetzelfde, bescbeiden L-opstelling. Afgelopen maart laten doen

Leidingen verleggen, stroompunten verleggen en stucen (schilderen hebben we zelf gedaan) was bij elkaar 1350 euro. Dat was dan wel zwart, dus met BTW erbij kom je wat hoger uit maar 7500 euro is bespottelijk.

De keuken zelf inclusief plaatsen was 11.040 euro en daar we geen bovenkastjes meer wilden hebben we ter vervanging een kast gekocht, en die was dan nog een keer 1.750 euro.

7.500 euro :D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205679208
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Hier hetzelfde, bescbeiden L-opstelling. Afgelopen maart laten doen

Leidingen verleggen, stroompunten verleggen en stucen (schilderen hebben we zelf gedaan) was bij elkaar 1350 euro. Dat was dan wel zwart, dus met BTW erbij kom je wat hoger uit maar 7500 euro is bespottelijk.

De keuken zelf inclusief plaatsen was 11.040 euro en daar we geen bovenkastjes meer wilden hebben we ter vervanging een kast gekocht, en die was dan nog een keer 1.750 euro.

7.500 euro :D
Ik zei ook tegen die vent: "Als je de klus eigenlijk niet wil, mag je dat ook gewoon zeggen hoor."
pi_205679218
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Zeker. Maar je doet net alsof het zeecontainers zijn waar een bed in geflikkerd is. Er is heel veel goedkope conceptuele bouw. Ziet er niet allemaal even mooi uit, maar je kunt echt wel veel realiseren voor weinig als de gemeente maar wil en locaties beschikbaar stelt.
Lekker een eitje bakken vanuit je bed in je "keuken". Bij de eerste zonnestralen is het al 40 graden in zo'n containerwoning met alleen een klapraampje. Gelukkig is het maar 800 euro per maand.
  Moderator donderdag 18 augustus 2022 @ 20:23:50 #44
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205679220
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik zei ook tegen die vent: "Als je de klus eigenlijk niet wil, mag je dat ook gewoon zeggen hoor."
Ja, wat was de reactie? :D

Ik snap best dat ze meer vragen, want ze komen om in het werk, maar 7500 euro is wel echt heel veel (tenzij hele grote L-opstelling natuurlijk, dat kan ook :P )
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205679223
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Moestuintje er bij en we noemen het een eco-village.
Die project ideeën met 1000 tiny huisjes zijn echt hilarisch. Zulke ontwikkelingsprojecten heb je in Afrika ook. :')
Alleen hier moet je dan flink dokken om er in te wonen.
pi_205679281
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Die project ideeën met 1000 tiny huisjes zijn echt hilarisch. Zulke ontwikkelingsprojecten heb je in Afrika ook. :')
Alleen hier moet je dan flink dokken om er in te wonen.
De waterput ontbreekt dan ook nog. :+
Het is koud, het is guur....
pi_205679330
Heb al eens nagedacht over tunnelwoningen. De "Boring Company" van Musk zet in op het snel en goedkoop maken van tunneling. Een tunnelwoning heeft in Nederland denk ik veel mogelijkheden omdat we hier weinig rotsachtige bodem hebben. In een tunnelwoning van zeg 20 tot 30 meter ondergronds heb je ook weinig stook en koelingskosten omdat daar de temperatuur van de grond vrij constant op circa 12 graden blijft.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205679375
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:33 schreef Digi2 het volgende:
Heb al eens nagedacht over tunnelwoningen. De "Boring Company" van Musk zet in op het snel en goedkoop maken van tunneling. Een tunnelwoning heeft in Nederland denk ik veel mogelijkheden omdat we hier weinig rotsachtige bodem hebben. In een tunnelwoning van zeg 20 tot 30 meter ondergronds heb je ook weinig stook en koelingskosten omdat daar de temperatuur van de grond vrij constant op circa 12 graden blijft.
snel patent aanvragen!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205679384
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:33 schreef Digi2 het volgende:
Heb al eens nagedacht over tunnelwoningen. De "Boring Company" van Musk zet in op het snel en goedkoop maken van tunneling. Een tunnelwoning heeft in Nederland denk ik veel mogelijkheden omdat we hier weinig rotsachtige bodem hebben. In een tunnelwoning van zeg 20 tot 30 meter ondergronds heb je ook weinig stook en koelingskosten omdat daar de temperatuur van de grond vrij constant op circa 12 graden blijft.
Wel met TL verlichting hoop ik.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 20:38:42 #50
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_205679412
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:52 schreef raptorix het volgende:
Misschien zou de overheid een plan kunnen maken om Hotels op te kopen en daar mensen in te huisvesten, misschien kunnen we dit ook doen met kantoorpanden die nu leeg staan, lijkt me echt een ontzettend goed idee. Helaas zal de overheid wel weer roepen dat mensen niet in hotels en kantoren gehuisvest mogen worden.

De overheid vind het echter wel prima als studenten in tenten zitten en buiten slapen, dat vind ik echt heel raar.
Nou ja, wat je dan kan krijgen is een soort Kowloon in elke stad, ik ben geen kenner maar dat zal wel meespelen vermoed ik.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_205679436
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:36 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Wel met TL verlichting hoop ik.
Tegenwoordig hebben we gelukkig al zuinige led-verlichting.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205680156
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Tegenwoordig hebben we gelukkig al zuinige led-verlichting.
Je kunt in zo'n tunnel heel eenvoudig kanalen aanleggen met zon-verlichting van buiten.
pi_205680708
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 21:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Je kunt in zo'n tunnel heel eenvoudig kanalen aanleggen met zon-verlichting van buiten.
Op het lab waar ik werk hebben we solatube maar het zonlicht hoeft daarbij geen grote afstand af te leggen. 3M heeft een folie ontwikkeld die zonlicht erg goed reflecteerd en weinig verlies heeft maar over groter afstanden kan het toch prijzig worden heb ik het idee.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205680923
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Op het lab waar ik werk hebben we solatube maar het zonlicht hoeft daarbij geen grote afstand af te leggen. 3M heeft een folie ontwikkeld die zonlicht erg goed reflecteerd en weinig verlies heeft maar over groter afstanden kan het toch prijzig worden heb ik het idee.
Solatube als oplossing voor particulieren is verlengbaar tot 15 meter. Ik weet niet hoe diep die grotwoningen dan zouden moeten komen, maar als het dak 15 meter onder de grond ligt heb je al vrij weinig last van weersinvloeden van buiten. Dat is namelijk al veel dieper dan horizontale geothermiek wordt toegepast.

En als je dieper wil ben ik er van overtuigd dat er met een duurdere oplossing ook wel tot 30 meter onder de grond daglicht gebracht kan worden.

Maar goed, los daarvan is daglicht tegenwoordig natuurlijk prima na te bootsen met LED
pi_205681102
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
3 aannemers over de vloer gehad voor de keuken. Ze maken niet eens meer een offerte voor zo'n kleine klus. :')
Nou ja dat ze überhaupt nog over de vloer komen...Maar de vakmannen hebben de macht in handen omdat we zelf niets meer kunnen en/of er geen tijd voor hebben. IK vind het wel een goede zaak dat mensen die echt iets kunnen wat werkelijk waarde toevoegt het nou eens voor het zeggen krijgen.

Dit in tegenstelling en contrast tot het schuiven met papier en de hele dag mailen en vergaderen wat het gros van Nederland doet. De zogenaamde kennis- en diensten economie. Achteraf is dat een zware vergissing gebleken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bart2002 op 18-08-2022 23:18:58 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205681843
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 18:51 schreef laforest het volgende:

[..]
Welke politieke voorkeur? Quote mij maar in dit topic dat ik mijn politieke voorkeur geef. :*

Ik heb alleen gezegd dat mensen dan geen VVD moeten stemmen. Doe ik ook niet, ik steun andere partijen.
Jij stemt op JA21 of Volt als ik me goed herinner die vol gericht zijn op de huidige EU. Dat heb je in meerdere topics duidelijk gemaakt. Ik ga niet de moeite nemen om ze op te zoeken. Voor mij geen probleem, maar jij loopt er mee te koop
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_205682073
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Nou ja dat ze überhaupt nog over de vloer komen...Maar de vakmannen hebben de macht in handen omdat we zelf niets meer kunnen en/of er geen tijd voor hebben. IK vind het wel een goede zaak dat mensen die echt iets kunnen wat werkelijk waarde toevoegt het nou eens voor het zeggen krijgen.

Dit in tegenstelling en contrast tot het schuiven met papier en de hele dag mailen en vergaderen wat het gros van Nederland doet. De zogenaamde kennis- en diensten economie. Achteraf is dat een zware vergissing gebleken.
Geen zware vergissing, maar de balans is nogal doorgeschoten. We zijn gewend geraakt dat klussen jarenlang gedaan werden door goedkope arbeiders uit Oost-Europa. Goed dat die balans nu gecorrigeerd wordt. Maar onderschat ook niet de kennis- en diensten economie.
pi_205682127
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 18:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Zoals iemand eerder al heel treffend opmerkte, zoals jij alles veel te zeker overbegroot en de angst die daaruit blijkt, maken dat je gewoon helemaal geen materiaal bent voor een koopwoning. Je zou er doodongelukkig van worden.

Vanaf dag 1 ga jij voor alles wat er eventueel zou kunnen gebeuren al budgetteren en dan ook nog eens veel te veel. Want je dak zal maar eens op dezelfde dag getroffen worden door een tak als dat je door je houten vloer zakt. En stel je voor dat in die week je ook nog een nieuwe auto moet kopen en er ineens een zoon opduikt waar je het bestaan niet van wist waar je de studie van moet gaan betalen.

Ik zou minimaal zorgen dat je 8 ton op je rekening hebt voor je een huis koopt van 3 ton. Anders kan het gewoon niet goed gaan.
Wat is er in vredesnaam mis met conservatief budgetteren en een appeltje voor de dorst hebben? 8)7

Vanwege lanterfanters die er maar op los lenen en leven kan ik me het schompes betalen aan inkomstenbelasting om al dat soort mensen in de bijstand in leven te houden. Budgetteerden maar meer mensen zo zeker en conservatief als mij, dan kon de belastingdruk in Nederland een heel stuk omlaag en waren die Saint Tropez-achtige prijzen voor tochtige wederopbouwkrotten ook niet zo'n probleem.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 00:42:36 #59
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205682143
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 00:37 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Wat is er in vredesnaam mis met conservatief budgetteren en een appeltje voor de dorst hebben? 8)7

Vanwege lanterfanters die er maar op los lenen en leven kan ik me het schompes betalen aan inkomstenbelasting om al dat soort mensen in de bijstand in leven te houden. Budgetteerden maar meer mensen zo zeker en conservatief als mij, dan kon de belastingdruk in Nederland een heel stuk omlaag en waren die Saint Tropez-achtige prijzen voor tochtige wederopbouwkrotten ook niet zo'n probleem.
Niks mis met conservatief budgetteren, maar dan is een koopwoning hebben eerder een last dan een zegen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205682442
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 00:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Niks mis met conservatief budgetteren, maar dan is een koopwoning hebben eerder een last dan een zegen.
Als je maar conservatief, veilig en met de juiste mindset begroot kan dat best!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205682450
Dat gezeik op aannemers hier. Jarenlang door iedereen gekleineerd en door jan en alleman uitgeknepen. En nu de prijzen voor materiaal gestegen zijn (niet zozeer voor arbeid, dat blijft nog steeds vrij laag in verhouding met de rest) gaan we met z’n allen janken.

Het is en blijft schofterig hoe er door de meeste mensen (niet allemaal, fair enough) wordt omgegaan met mensen die met hun handen werken.
pi_205682466
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 06:40 schreef XSbig het volgende:
Dat gezeik op aannemers hier. Jarenlang door iedereen gekleineerd en door jan en alleman uitgeknepen. En nu de prijzen voor materiaal gestegen zijn (niet zozeer voor arbeid, dat blijft nog steeds vrij laag in verhouding met de rest) gaan we met z’n allen janken.

Het is en blijft schofterig hoe er door de meeste mensen (niet allemaal, fair enough) wordt omgegaan met mensen die met hun handen werken.
Ehm je kan het ook te bont maken he, en dan zijn er simpelweg geen klanten meer. Net als andere users hier heb ook ik besloten om de verbouwing uit te stellen. Gipsplaatmuurtje verschuiven, leidingwerk keuken aanpassen, tegelvloer slopen en daarna egaliseren, beetje stucwerk. Mag je 35.000 euro voor neerleggen. Ehmm nee dus..dat heeft gezien de aard van de werkzaamheden weinig met prijsstijgingen van materialen te maken.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 06:54:50 #63
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205682472
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:04 schreef raptorix het volgende:

[..]
Op dit moment flikkeren we studenten ook in containers, lijkt me ook echt niet de bedoeling.
En dat terwijl 'ze' nog zo geprobeerd hebben tiny houses hip te maken.
pi_205682478
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 06:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ehm je kan het ook te bont maken he, en dan zijn er simpelweg geen klanten meer. Net als andere users hier heb ook ik besloten om de verbouwing uit te stellen. Gipsplaatmuurtje verschuiven, leidingwerk keuken aanpassen, tegelvloer slopen en daarna egaliseren, beetje stucwerk. Mag je 35.000 euro voor neerleggen. Ehmm nee dus..dat heeft gezien de aard van de werkzaamheden weinig met prijsstijgingen van materialen te maken.
Ik ken de afmetingen en dergelijke niet, maar een beetje uitgaan van de eerlijkheid van de aannemer hoort er ook bij. Dat kan je zelf het beste inschatten. Vaak onderschatten de klanten het werk en de materialen wel.

Weleens een offerte moeten maken voor een complete verdieping erbij op een plat dak. Tijd ingestoken, praten/langsgaan met de klant, meten, tekeningen, berekeningen. Dat kost gewoon rondom de ton. Krijg je een mailtje terug ‘ik had het eigenlijk rondom de 10/15.000 verwacht.’

Je kan het personen die nooit met hun handen gewerkt hebben niet kwalijk nemen, maar er zit heel vaak, heel veel tijd en dus uren/arbeid in.
pi_205682487
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 06:58 schreef XSbig het volgende:

[..]
Ik ken de afmetingen en dergelijke niet, maar een beetje uitgaan van de eerlijkheid van de aannemer hoort er ook bij. Dat kan je zelf het beste inschatten. Vaak onderschatten de klanten het werk en de materialen wel.

Weleens een offerte moeten maken voor een complete verdieping erbij op een plat dak. Tijd ingestoken, praten/langsgaan met de klant, meten, tekeningen, berekeningen. Dat kost gewoon rondom de ton. Krijg je een mailtje terug ‘ik had het eigenlijk rondom de 10/15.000 verwacht.’

Je kan het personen die nooit met hun handen gewerkt hebben niet kwalijk nemen, maar er zit heel vaak, heel veel tijd en dus uren/arbeid in.
Dat zal zeker, alleen zitten er ook zo abnormaal veel oplichters tussen dst je altijd het idee hebt dat je genaaid wordt waar je bij staat. Ook omdat de offertes waarmee veel aannemers komen bijna nooit goed gespecificeerd worden. Nog los van het feit dat ze daarnaast zeggen dat het een paar duizend euro meer of minder kan worden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_205682491
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 07:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat zal zeker, alleen zitten er ook zo abnormaal veel oplichters tussen dst je altijd het idee hebt dat je genaaid wordt waar je bij staat. Ook omdat de offertes waarmee veel aannemers komen bijna nooit goed gespecificeerd worden. Nog los van het feit dat ze daarnaast zeggen dat het een paar duizend euro meer of minder kan worden.
Als er een huis geisoleerd moet worden, en de isolatie kost op moment van offerte 100 euro per pak, en op moment van uitvoering het dubbele kan dat ja. (Beetje gechargeerd, maar om een voorbeeld te geven.)
pi_205684120
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 07:06 schreef XSbig het volgende:

[..]
Als er een huis geisoleerd moet worden, en de isolatie kost op moment van offerte 100 euro per pak, en op moment van uitvoering het dubbele kan dat ja. (Beetje gechargeerd, maar om een voorbeeld te geven.)
ik keek niet eens meer naar de prijs, ik keek wanneer iemand het werk kon doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205684152
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 06:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ehm je kan het ook te bont maken he, en dan zijn er simpelweg geen klanten meer. Net als andere users hier heb ook ik besloten om de verbouwing uit te stellen. Gipsplaatmuurtje verschuiven, leidingwerk keuken aanpassen, tegelvloer slopen en daarna egaliseren, beetje stucwerk. Mag je 35.000 euro voor neerleggen. Ehmm nee dus..dat heeft gezien de aard van de werkzaamheden weinig met prijsstijgingen van materialen te maken.
Marktwerking, neo-liberaal walhalla :7 w/ . Je kan het ook zelf doen.
pi_205684374
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 11:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik keek niet eens meer naar de prijs, ik keek wanneer iemand het werk kon doen.
Tip van de week, iemand die volgende week kan zou ik overslaan.
pi_205684377
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 11:19 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Marktwerking, neo-liberaal walhalla :7 w/ . Je kan het ook zelf doen.
Iedereen naar het hbo _O_

Kenniseconomie _O_
pi_205685329
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 07:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat zal zeker, alleen zitten er ook zo abnormaal veel oplichters tussen dst je altijd het idee hebt dat je genaaid wordt waar je bij staat. Ook omdat de offertes waarmee veel aannemers komen bijna nooit goed gespecificeerd worden. Nog los van het feit dat ze daarnaast zeggen dat het een paar duizend euro meer of minder kan worden.
Kennissen hadden een lap grond, wilden er een huis op zetten. Vergunningen allemaal rond, verschillende aannemers voor offerte gevraagd (eerder dit jaar), en geeneen kon een offerte geven. De prijzen stegen zo hard dat geen goede schatting van de totale kosten konden maken. Project afgeblazen.
pi_205685364
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Kennissen hadden een lap grond, wilden er een huis op zetten. Vergunningen allemaal rond, verschillende aannemers voor offerte gevraagd (eerder dit jaar), en geeneen kon een offerte geven. De prijzen stegen zo hard dat geen goede schatting van de totale kosten konden maken. Project afgeblazen.
Bij de corporaties waar ik werk is het ook een soort dagkoers. Heel vervelend als je een mega bouw- en verduurzamingsopgave hebt. Daar is ook niet meer tegenop te begroten.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:31:37 #73
3542 Gia
User under construction
pi_205685434
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Bij de corporaties waar ik werk is het ook een soort dagkoers. Heel vervelend als je een mega bouw- en verduurzamingsopgave hebt. Daar is ook niet meer tegenop te begroten.
Ergens wel krom. Omdat materialen steeds duurder worden, kun je geen gegarandeerde offerte maken, want over een week is alles duurder. Mij lijkt dat net zo'n 'in the moment' ding, als een huis verkopen. Je laat het taxeren en zet het te koop. Dan zeg je toch ook niet dat, mochten de huizenprijzen stijgen, voor de overdracht dat het dan duurder wordt.

M.i. maak je de offerte op het moment van aanvraag. Wil je extra kosten voorkomen, dan koop je meteen in wat je nodig hebt. Voor een heel huis nogal een gedoe. Maar anders is het jouw risico.
pi_205685445
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:31 schreef Gia het volgende:

[..]
Dan zeg je toch ook niet dat, mochten de huizenprijzen stijgen, voor de overdracht dat het dan duurder wordt.

Gebeurt hier as we speak in mijn stad: nieuwbouw appartement aangekocht in 2020/2021 en gereed in 2024 worden nu 50/100k duurder voor de kopers.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:35:28 #75
3542 Gia
User under construction
pi_205685452
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Gebeurt hier as we speak in mijn stad: nieuwbouw appartement aangekocht in 2020/2021 en gereed in 2024 worden nu 50/100k duurder voor de kopers.
Echt? Wtf! Sorry, vind ik echt belachelijk.
Wij gaan binnenkort verbouwen, moeten nog offertes voor gemaakt worden, maar ik wil een gegarandeerde prijs, behoudens meer/minder werk. En daar houd ik ze ook aan. Willen ze dat niet geven, dan maar niet.
pi_205685466
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:35 schreef Gia het volgende:

[..]
Echt? Wtf! Sorry, vind ik echt belachelijk.
Wij gaan binnenkort verbouwen, moeten nog offertes voor gemaakt worden, maar ik wil een gegarandeerde prijs, behoudens meer/minder werk. En daar houd ik ze ook aan. Willen ze dat niet geven, dan maar niet.
Dat zal dan lastig worden voor je, want de prijzen voor materiaal hebben inmiddels dagkoersen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205685473
Net over de grens zijn de huizen stukken goedkoper.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205685483
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:35 schreef Gia het volgende:

[..]
Echt? Wtf! Sorry, vind ik echt belachelijk.
Wij gaan binnenkort verbouwen, moeten nog offertes voor gemaakt worden, maar ik wil een gegarandeerde prijs, behoudens meer/minder werk. En daar houd ik ze ook aan. Willen ze dat niet geven, dan maar niet.
Prijs materialen stijgt elke dag, het is net de energierekening.
pi_205685521
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 11:48 schreef XSbig het volgende:

[..]
Tip van de week, iemand die volgende week kan zou ik overslaan.
Klinkt als een geweldige tip, alleen er kan ook een simpele of bijzonder goede reden zijn waarom er volgende week tijd is. Het hoeft gewoon niet te betekenen dat het een knuppel is.

Hier had de schilder tijd omdat de interieurbouwer van een mega klus een maand vertraging had opgelopen. Dus had hij vijf schilders over.
pi_205685550
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat zal dan lastig worden voor je, want de prijzen voor materiaal hebben inmiddels dagkoersen.
Ach het kan wel, zetten ze er gewoon een opslag op.
pi_205685560
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ach het kan wel, zetten ze er gewoon een opslag op.
Dan nog is het erg lastig in te schatten, zeker bij grote verbouwingen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205685566
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:35 schreef Gia het volgende:

[..]
Echt? Wtf! Sorry, vind ik echt belachelijk.
Wij gaan binnenkort verbouwen, moeten nog offertes voor gemaakt worden, maar ik wil een gegarandeerde prijs, behoudens meer/minder werk. En daar houd ik ze ook aan. Willen ze dat niet geven, dan maar niet.
dan wordt het geen verbouwing waarschijnlijk. Als klant heb je helemaal geen enkele macht meer, velen zullen er denk ik blij om zijn dat je dan niet wilt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205685576
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ach het kan wel, zetten ze er gewoon een opslag op.
vorig jaar deed niemand dat bij mij. Ik heb er weleens om gevraagd, maar niemand durfde dat aan. Materiaal werd op dagkoers van aankoop doorgerekend.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205685595
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:35 schreef Gia het volgende:

[..]
Echt? Wtf! Sorry, vind ik echt belachelijk.
Wij gaan binnenkort verbouwen, moeten nog offertes voor gemaakt worden, maar ik wil een gegarandeerde prijs, behoudens meer/minder werk. En daar houd ik ze ook aan. Willen ze dat niet geven, dan maar niet.
Dan gaat verbouwen een moeilijk verhaal worden. Ze komen om in het werk en voor jou 10 anderen momenteel.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:54:33 #85
3542 Gia
User under construction
pi_205685599
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dan wordt het geen verbouwing waarschijnlijk. Als klant heb je helemaal geen enkele macht meer, velen zullen er denk ik blij om zijn dat je dan niet wilt.
We zullen zien. Het gaat ook om verduurzamen. Ik neem aan dat dan de subsidie ook hoger wordt, als het tegenvalt?
pi_205685613
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:54 schreef Gia het volgende:

[..]
We zullen zien. Het gaat ook om verduurzamen. Ik neem aan dat dan de subsidie ook hoger wordt, als het tegenvalt?
ik weet de huidige subsidie regels niet, maar als dat vaste bedragen zijn dan natuurlijk niet, bij percentages op de totale som dan wel.

Ik zou me eerder druk maken of de afgesproken tijden dat ze beginnen wel gehaald kunnen worden omdat materialen geregeld niet op tijd geleverd worden bij de aannemers.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:57:23 #87
3542 Gia
User under construction
pi_205685627
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik weet de huidige subsidie regels niet, maar als dat vaste bedragen zijn dan natuurlijk niet, bij percentages op de totale som dan wel.
Op RVO ISDE staan vaste bedragen per m2. Weet niet of die tussentijds aangepast worden.
pi_205685638
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dan gaat verbouwen een moeilijk verhaal worden. Ze komen om in het werk en voor jou 10 anderen momenteel.
waren het er maar 10. Wat ik hoor is dat het eerder richting de 100 gaat.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205685639
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:54 schreef Gia het volgende:

[..]
We zullen zien. Het gaat ook om verduurzamen. Ik neem aan dat dan de subsidie ook hoger wordt, als het tegenvalt?
Zou me eerder druk maken of de subsidiepot niet leeg is tegen de tijd dat jij declareert. Er is per jaar maar een bepaald bedrag beschikbaar en iedereen wil verduurzamen nu. Pot is dan snel leeg en wie dan te laat is krijgt niets.
pi_205685644
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:58 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zou me eerder druk maken of de subsidiepot niet leeg is tegen de tijd dat jij declareert. Er is per jaar maar een bepaald bedrag beschikbaar en iedereen wil verduurzamen nu. Pot is dan snel leeg en wie dan te laat is krijgt niets.
ja ook dit komt er nog bovenop, en de vraag is dus ook of ze wel kunnen beginnen op het moment dat jij denkt dat ze kunnen beginnen en wat is afgesproken ivm gebruikelijke verlate levering van materialen.

Ik zou er niet aan beginnen, maar ik vrees dat het ook niet anders gaat worden de aankomende 20 jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205685664
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ach het kan wel, zetten ze er gewoon een opslag op.
Prima, maar als ik er een opslag van 50% op zet is het ook weer niet goed.
pi_205685677
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:03 schreef XSbig het volgende:

[..]
Prima, maar als ik er een opslag van 50% op zet is het ook weer niet goed.
Inderdaad, verbouwingen kunnen zomaar ineens van 50-60 naar 80k gaan als je pech hebt. Het risico voor de aannemer is in vele gevallen ook gigantisch groot.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205685678
Hoeveel % van alleenstaanden met modaal inkomen konden in de jaren 70 of 80 een woning kopen?
pi_205685713
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:35 schreef Gia het volgende:

[..]
Echt? Wtf! Sorry, vind ik echt belachelijk.
Wij gaan binnenkort verbouwen, moeten nog offertes voor gemaakt worden, maar ik wil een gegarandeerde prijs, behoudens meer/minder werk. En daar houd ik ze ook aan. Willen ze dat niet geven, dan maar niet.
Hangt van de aard van de verbouwing af.

Wij hebben er eentje op de planning staan waarbij ze bij opdrachtverlening gelijk de materialen hebben besteld voor de prijzen uit de offerte.

Maar niemand gaat voor jouw klusje ineens alle risico's dragen voor kosten die nog gemaakt moeten worden die in de tussentijd nog fors kunnen stijgen. Dan maar niet inderdaad.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_205685730
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Inderdaad, verbouwingen kunnen zomaar ineens van 50-60 naar 80k gaan als je pech hebt. Het risico voor de aannemer is in vele gevallen ook gigantisch groot.
Breek me de bek niet open over dat laatste. Mijn compagnon en ik rekenen het allebei apart na per klus om zeker te weten dat we goed/safe zitgen.
pi_205685740
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:03 schreef XSbig het volgende:

[..]
Prima, maar als ik er een opslag van 50% op zet is het ook weer niet goed.
50% lijkt mij wat weinig
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205685750
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:10 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Hangt van de aard van de verbouwing af.

Wij hebben er eentje op de planning staan waarbij ze bij opdrachtverlening gelijk de materialen hebben besteld voor de prijzen uit de offerte.

Maar niemand gaat voor jouw klusje ineens alle risico's dragen voor kosten die nog gemaakt moeten worden die in de tussentijd nog fors kunnen stijgen. Dan maar niet inderdaad.
als ze genoeg opslagruimte hebben dan kan dat, die kosten rekenen ze dan wel gewoon door trouwens. Vaak zitten er weken tussen offerte en opdracht en in die weken kan er al een significant verschil zitten in de prijs.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205685754
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
50% lijkt mij wat weinig
Bij wijze van.. als een klant met een budget komt van 40-50k en je zegt als aannemer dat men rekening moet houden met 60-75k slaan ze achterover want HOE DAN?!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205685771
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Bij wijze van.. als een klant met een budget komt van 40-50k en je zegt als aannemer dat men rekening moet houden met 60-75k slaan ze achterover want HOE DAN?!
daarom zeggen de aannemers dat niet lijkt mij. Tenminste vorig jaar wou niemand ook maar een indicatie geven van de materiaalprijs bij mij, ze zeiden alleen dat er een nacalculatie komt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205685774
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
50% lijkt mij wat weinig
Het was maar een voorbeeld, wij beginnen er sowieso niet aan. Je krijgt een prijsindicatie en ongeveer twee weken van tevoren (als we de spullen bestellen) krijg je de definitieve prijs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')