Maar iemand die exact hetzelfde traject als jou zou doorlopen en nu op de huizenmarkt zou intreden heeft geen schijn van kans, is dat dan omdat die persoon minder had gewerkt of omdat hij/zij de pech heeft op het verkeerde moment in te moeten stappen?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mijn vader was kraan machinist en mijn moeder fulltime huisvrouw. Ik heb armoede van dichtbij gekend waarbij we jaren geen uitstapjes, vakanties of andere leuke dingen konden doen omdat we moesten eten.
Ik en mijn zus konden beiden door hard te leren naar het hbo als eerste van onze familie en generatie.
Mijn zus koos ervoor het te verknallen door buiten schooltijd lekker te klooien en zit nu in een klein koophuis (op aandringen van mij gekocht) met weinig tot geen spaargeld.
Ik koos een ander pad, ging de IT kant op omdat ik daar in geloofde (hele discussies gehad met mijn ouders) en na hard studeren (na een achterstand) geslaagd en begonnen met werk.
Na 10 jaar in loondienst voor mezelf begonnen en heb nu de zaken op de rit - met twee huizen in het bezit en een goed stabiel inkomen en dito vermogen.
Vertel me eens welke privileges ik precies had gedurende dit alles?
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Drie dingen die er moeten gebeuren
1. Huizen bouwen
2. Huizen bouwen
3. Huizen bouwen
Ah joh, en genieten dat mensen deden (stiekem en minder stiekem) dat mijn huis 3 maanden nadat ik het gekocht had 'onder water stond'. Waar ik 0 last van had want ik woonde gewoon en voldeed netjes aan mijn betalingsverplichtingen. Waarde op papier is precies dat, waarde op papier. En toen werd het 2017 en toen verkocht ik het.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
herkenbaar, ik kocht mijn eerste huis in 2009
ik woon er nog steeds, maar ik wil wel verhuizen want het wordt wat te klein. Ik ben nu op zoek naar iets anders.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah joh, en genieten dat mensen deden (stiekem en minder stiekem) dat mijn huis 3 maanden nadat ik het gekocht had 'onder water stond'. Waar ik 0 last van had want ik woonde gewoon en voldeed netjes aan mijn betalingsverplichtingen. Waarde op papier is precies dat, waarde op papier. En toen werd het 2017 en toen verkocht ik het.
En toen werd ik ook weer voor gek verklaard, dat ik dat huis verkocht en dat ik het huis kocht wat ik kocht. En daarna dat ik gek was dat ik dat huis vorig jaar verkocht en dit huis kocht. Eigenlijk word ik al heel lang voor gek verklaard![]()
Je went er aan
Yup, maar dat gaat nooit gebeuren, dat gaan de vastgoedboeren simpelweg niet toestaan anders was het probleem jaren geleden al opgelost.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mooi om te zien hoe mensen zich hier tegen elkaar laten uitspelen.
De enige echte oplossing is veel meer huizen bouwen, deltaplan wonen, een miljoen huizen erbij
Dan is die persoon verwend en had hij maar moeten sparen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar iemand die exact hetzelfde traject als jou zou doorlopen en nu op de huizenmarkt zou intreden heeft geen schijn van kans, is dat dan omdat die persoon minder had gewerkt of omdat hij/zij de pech heeft op het verkeerde moment in te moeten stappen?
Je bent gek! Je bent gek!quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik woon er nog steeds, maar ik wil wel verhuizen want het wordt wat te klein. Ik ben nu op zoek naar iets anders.
nee de kinderen worde groterquote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je bent gek! Je bent gek!
Hoezo het wordt te klein, krimpt het?
Sjorsie1982 kan zelf ook flink uitgedijd zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je bent gek! Je bent gek!
Hoezo het wordt te klein, krimpt het?
Onzin, het is de overheid die de problemen veroorzaakt.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Yup, maar dat gaat nooit gebeuren, dat gaan de vastgoedboeren simpelweg niet toestaan anders was het probleem jaren geleden al opgelost.
Huisjesmelkers veel zwaarder belasten zou ook enorm helpen maar ook dat gaat nooit gebeuren.
Vreemd, want ik doe niet heel erg anders dan hierboven beschreven, maar ik word eigenlijk nooit voor gek verklaard. Men vindt het meestal gewoon verstandig als het er al over gaat, wat het in mijn geval niet zo veel doet.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah joh, en genieten dat mensen deden (stiekem en minder stiekem) dat mijn huis 3 maanden nadat ik het gekocht had 'onder water stond'. Waar ik 0 last van had want ik woonde gewoon en voldeed netjes aan mijn betalingsverplichtingen. Waarde op papier is precies dat, waarde op papier. En toen werd het 2017 en toen verkocht ik het.
En toen werd ik ook weer voor gek verklaard, dat ik dat huis verkocht en dat ik het huis kocht wat ik kocht. En daarna dat ik gek was dat ik dat huis vorig jaar verkocht en dit huis kocht. Eigenlijk word ik al heel lang voor gek verklaard![]()
Je went er aan
mijn voeten zijn gekrompen want als ik naar beneden kijk kan ik ze niet meer zien en vroeger lukte dat wel.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Sjorsie1982 kan zelf ook flink uitgedijd zijn.
We missen in deze tijden duidelijk de support van onze vriend Koerhuis, die helaas weggepromoveerd is.quote:
Ja en? Het zou fout zijn als ik ze leeg liet staan om de prijs omhoog te drijven. Er is niets mis met het verhuren van een pand. Het feit dat jij niets kan kopen/krijgen, of wat dan ook, maakt verhuren niet ineens principieel fout.quote:
Die moet minder avocado's eten.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar iemand die exact hetzelfde traject als jou zou doorlopen en nu op de huizenmarkt zou intreden heeft geen schijn van kans, is dat dan omdat die persoon minder had gewerkt of omdat hij/zij de pech heeft op het verkeerde moment in te moeten stappen?
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:33 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik ben huizenbezitter, maar ben de laatste die mezelf om die reden veren in mijn reet gaat steken.
De wereldvreemdheid die je in dit topic ziet is een bewuste keuze om te kunnen blijven veinzen alsof het veel beter dan anderen hebben een eigen verdienste is in plaats van een kwestie van op de juiste tijd en plaats zijn met allerhande privileges.
Die mensen zullen intersectionaliteit ook nooit erkennen, omdat hun ego te erg in de weg zit.
En fijne ouders moeten hebben waarbij hij kosteloos kon blijven wonen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:56 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Dan is die persoon verwend en had hij maar moeten sparen.
Het is een kwestie van geluk(instapmoment) en generatie . Nu heeft iedere generatie zijn problemen. Maar de woningmarkt is gewoon verziekt voor starters.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:56 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Dan is die persoon verwend en had hij maar moeten sparen.
is dat gedrocht er nog dan?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:01 schreef Nismo1991 het volgende:
Ze vergeten in dit artikel alleen de starterslening… kan je nog een boost geven van 30 - 40k
Het stukje wat het fout maakt, is het uitmelken van de woningnood door huidige exorbitante huurprijzen te vragen. Maar je weet best dat ik daar eerder ook al op doelde, dus je hoeft nu niet de vermoorde onschuld te spelen hoor, door te doen alsof ik je als boeman afschilder louter omdat je huizen bezit.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:00 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja en? Het zou fout zijn als ik ze leeg liet staan om de prijs omhoog te drijven. Er is niets mis met het verhuren van een pand. Het feit dat jij niets kan kopen/krijgen, of wat dan ook, maakt verhuren niet ineens principieel fout.
Als de wet of regels je niet aanstaan kun je voor een partij stemmen die dat wil veranderen.
Toch grappig om te zien hoe dat superioriteitscomplex al ontstaat bij een enorm huwelijkscadeau, hoeveel jaar geleden precies?quote:Ik ben geen boogey
man, en ga mij zeker door niemand laten aanpraten dat ik ineens iets fout doe, omdat ze een Calimerocomplex hebben, of een gebrek aan kapitaal. Alsof het mijn schuld is.
Vreemd inderdaad dat je je moet moet verdedigen omdat je bezit hebt. We wonen niet in de Sovjet-Uniequote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:00 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja en? Het zou fout zijn als ik ze leeg liet staan om de prijs omhoog te drijven. Er is niets mis met het verhuren van een pand. Het feit dat jij niets kan kopen/krijgen, of wat dan ook, maakt verhuren niet ineens principieel fout.
Als de wet of regels je niet aanstaan kun je voor een partij stemmen die dat wil veranderen.
Ik ben geen boogey man, en ga mij zeker door niemand laten aanpraten dat ik ineens iets fout doe, omdat ze een Calimerocomplex hebben, of een gebrek aan kapitaal. Alsof het mijn schuld is.
Zeker, vooral in deze markt is het voor veel starters een uitkomst.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
is dat gedrocht er nog dan?
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Sjorsie1982 kan zelf ook flink uitgedijd zijn.
ik heb er nooit gebruik van gemaakt omdat ik vind dat als je iets niet kan kopen zonder moeilijke constructie het te duur is voor je.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:03 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Zeker, vooral in deze markt is het voor veel starters een uitkomst.
op alleen mijn inkomen incl spaargeld en overwaarde zou ik een huis kunnen kopen van 5 ton, maar de huizen die ik wil beginnen bij 6 ton, dus ik zit nog in dubio of ik nu moet wachten en sparen of niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]![]()
Maar nee, het zijn de kinderen die groter worden, dat is op zich natuurlijk best een prima reden.
Een paar jaar geleden was ik het met je eens, maar wat willen starters nu nog… huren is sowieso duurder dan kopen zelfs met een aanvullende lening, toen ik voor mijn eerste woning ging was 180k best een leuk bedrag (ik woon dan ook niet in de randstad) maar tegenwoordig blijven er weinig opties over.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik heb er nooit gebruik van gemaakt omdat ik vind dat als je iets niet kan kopen zonder moeilijke constructie het te duur is voor je.
Waarom denk je dat diegene geen schijn van kans zou hebben? Toen ik mijn eerste hypotheek afsloot moest ik dit samen met mijn nu-vrouw doen, omdat we het anders niet rond zouden krijgen. Dat kon pas na 3 jaar werken en sparen, omdat we anders de hypotheek niet konden krijgen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
dat zei men in 2009 ookquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:05 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden was ik het met je eens, maar wat willen starters nu nog… huren is sowieso duurder dan kopen zelfs met een aanvullende lening, toen ik voor mijn eerste woning ging was 180k best een leuk bedrag (ik woon dan ook niet in de randstad) maar tegenwoordig blijven er weinig opties over.
Nou ja, in hoeverre kan je nog van geluk of pech spreken als het grotendeels het gevolg van bewuste keuzes is? Het is niet te wijten aan een of andere natuurramp waar we geen controle over hebben of een dictaat van het grote boze Brussel dat de woningmarkt er zo bij staat als nu, wij (het collectieve Nederland) hebben er voor gekozen met het beleid dat we voeren.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:01 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is een kwestie van geluk(instapmoment) en generatie . Nu heeft iedere generatie zijn problemen. Maar de woningmarkt is gewoon verziekt voor starters.
Nou, als die beginnen bij 6 ton, en je hebt 5 ton, dan zou de conclusie volgens je eigen gegevens moeten zijn dat je wacht.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
op alleen mijn inkomen incl spaargeld en overwaarde zou ik een huis kunnen kopen van 5 ton, maar de huizen die ik wil beginnen bij 6 ton, dus ik zit nog in dubio of ik nu moet wachten en sparen of niet.
Eens hoor. Sterker nog, ik verhuur nu aan iemand die anders nooit een woning zou kunnen krijgen in haar eentje.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:00 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik ben geen boogey man, en ga mij zeker door niemand laten aanpraten dat ik ineens iets fout doe, omdat ze een Calimerocomplex hebben, of een gebrek aan kapitaal. Alsof het mijn schuld is.
dat doe ik dus ook, ik wacht even de winter af. Ik kan natuurlijk ook mijn wensen weggooienquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, als die beginnen bij 6 ton, en je hebt 5 ton, dan zou de conclusie volgens je eigen gegevens moeten zijn dat je wacht.
Maar de kinderen wachten natuurlijk niet met nog groter worden.
Het is maar net wat je als profiteren ziet. Ik vind een samenleving zonder betaalbare volkshuisvesting zeer onwenselijk ondanks dat ikzelf wel iets van zekerheid op dat gebied heb door huizenbezit.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
Het is wel heel duidelijk wie profiteert /geen last heeft van de situatie en wie niet, in dit topic
Klopt, talloze gesprekken gehad die op precies dezelfde manier gingen als nu.quote:
Tja, ben blij dat je niet in die positie zit.quote:
Als er een dip in de huizenmarkt komt dan komt hij sneller in die 6 ton range dan in de range eronder.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat doe ik dus ook, ik wacht even de winter af. Ik kan natuurlijk ook mijn wensen weggooien
1. het is eerder regel dan uitzondering dat kinderen tot hun 25e thuis wonen tegenwoordig.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We hebben beiden nog bij onze ouders gewoon (wat nu blijkbaar ABSOLUUT NOT DONE is) tot 23 &25e, voordat we zo’n move konden maken.
We verdienden toen beiden ongeveer 3x modaal samen in de toenmalige tijd, tegen een rente van 5.3% konden we net-aan 250k lenen en brachten zelf een ton spaargeld mee.
dat denk ik dus ook, maar het is koffiedik kijkenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als er een dip in de huizenmarkt komt dan komt hij sneller in die 6 ton range dan in de range eronder.
Niet alleen voor starters en niet alleen de woningmarkt. De huidige crises worden immers veroorzaakt door de fundamenten waarop we onze samenleving gebouwd hebben. Het is een illusie om te denken dat we onze samenleving fundamenteel anders in gaan richten.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:01 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is een kwestie van geluk(instapmoment) en generatie . Nu heeft iedere generatie zijn problemen. Maar de woningmarkt is gewoon verziekt voor starters.
En door wie wordt de overheid aangestuurd?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Onzin, het is de overheid die de problemen veroorzaakt.
Ik zou er nu alles aan doen een huis te bemachtigen eerlijk gezegd. Hell, zelfs een tweede woning kopen als dat kan zou nu een goede lange termijn belegging zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:08 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Tja, ben blij dat je niet in die positie zit.
Ik ben ook net na die tijd gestart en in de tussentijd leuk kunnen verdienen met vastgoed, ik zou niet in hun schoenen willen staan vandaag de dag.
ik voel de WEF aankomenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En door wie wordt de overheid aangestuurd?
ik zou gewoon leven en genietenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou er nu alles aan doen een huis te bemachtigen eerlijk gezegd. Hell, zelfs een tweede woning kopen als dat kan zou nu een goede lange termijn belegging zijn.
“Zoveel geld” is relatief. Ik kreeg 2700 bruto en een winstuitkering toen ik 27 was. Echt geen vetpot. De vrouw verdiende toen meer.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1. het is eerder regel dan uitzondering dat kinderen tot hun 25e thuis wonen tegenwoordig.
2. niet heel veel mensen komen in de situatie dat ze zo jong zo veel geld kunnen verdienen.
Precies.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eens hoor. Sterker nog, ik verhuur nu aan iemand die anders nooit een woning zou kunnen krijgen in haar eentje.
Ik ben dus ook nog eens barmhartig voor de medemens
Daar zorgen de huurinkomsten wel voorquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik zou gewoon leven en genieten
Je hebt een punt. Het geluk zit hem in het beleid dat gevoerd word op het moment dat je instapt.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nou ja, in hoeverre kan je nog van geluk of pech spreken als het grotendeels het gevolg van bewuste keuzes is? Het is niet te wijten aan een of andere natuurramp waar we geen controle over hebben of een dictaat van het grote boze Brussel dat de woningmarkt er zo bij staat als nu, wij (het collectieve Nederland) hebben er voor gekozen met het beleid dat we voeren.
Nou, nee, ik heb geen geel hesje aan.quote:
Ambtenaren die de burger als melkkoe zien.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Helemaal juist. Al het andere is het probleem naar een ander verplaatsen. Iets dat nog veel mensen graag liever doen dan het oplossen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Drie dingen die er moeten gebeuren
1. Huizen bouwen
2. Huizen bouwen
3. Huizen bouwen
Het is ook niet wenselijk als mensen alleen een leven kunnen opbouwen door voor het grote geld te gaan en je met veel essentiële beroepen afhankelijk bent van ouders of een partner om dat nog enigszins te kunnen doen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1. het is eerder regel dan uitzondering dat kinderen tot hun 25e thuis wonen tegenwoordig.
2. niet heel veel mensen komen in de situatie dat ze zo jong zo veel geld kunnen verdienen.
Groot gelijk, al weet ik het niet zo zeer met een tweede woning. In onze woning zit veel eigen geld / overwaarde maar met de huidige onstabiele markt is het maar de vraag of al dat geld straks niet verdampt mocht er iets naars gebeuren.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou er nu alles aan doen een huis te bemachtigen eerlijk gezegd. Hell, zelfs een tweede woning kopen als dat kan zou nu een goede lange termijn belegging zijn.
Relatief gezien verdien je dan gewoon veel geld samen op die leeftijd.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“Zoveel geld” is relatief. Ik kreeg 2700 bruto en een winstuitkering toen ik 27 was. Echt geen vetpot. De vrouw verdiende toen meer.
Niet door stemgedrag, als je dat soms bedoelt. De ambtenaren die het beleid bepalen zijn immers niet verkiesbaar.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Door onszelf, de burgers. Het is wel makkelijk kankeren op de banken/het grootkapitaal/prins Bernhard etc. etc. maar het gros van de tijd zijn het toch echt gewone burgers die bouwprojecten (of alle infrastructuur eigenlijk) weg willen NIMBYen omdat onze omgeving toch vooral zo moet blijven als ze al is.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
het scheelt dat als je verkoopt je ook iets nieuws moet kopen en die prijs ook gezakt isquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:12 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Groot gelijk, al weet ik het niet zo zeer met een tweede woning. In onze woning zit veel eigen geld / overwaarde maar met de huidige onstabiele markt is het maar de vraag of al dat geld straks niet verdampt mocht er iets naars gebeuren.
en gelijk hebben zequote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Door onszelf, de burgers. Het is wel makkelijk kankeren op de banken/het grootkapitaal/prins Bernhard etc. etc. maar het gros van de tijd zijn het toch echt gewone burgers die bouwprojecten (of alle infrastructuur eigenlijk) weg willen NIMBYen omdat onze omgeving toch vooral zo moet blijven als ze al is.
https://hetgeldcollege.nl/gemiddelde-salaris-hbo-wo/quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Relatief gezien verdien je dan gewoon veel geld samen op die leeftijd.
Als je volgens de regels niets verkeerd hebt gedaan, dan ben je ook niet corrupt. Corruptie, actief en passief, is strafbaar per wet.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:03 schreef Stepperoller het volgende:
Bij corrupte politici is het argument ook altijd dat ze volgens de regeltjes niets verkeerd hebben gedaan. Tja nogal wiedes, die regeltjes zijn door vergelijkbare corrupte figuren gemaakt die zelf ook pandjesbaas zijn en allemaal vrienden in dezelfde positie hebben.
Ja met een gedwongen verkoop ben je dan wel de Sjaak.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:12 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Groot gelijk, al weet ik het niet zo zeer met een tweede woning. In onze woning zit veel eigen geld / overwaarde maar met de huidige onstabiele markt is het maar de vraag of al dat geld straks niet verdampt mocht er iets naars gebeuren.
Door politieke partijen, en van links tot rechts doen ze geen ruk, en dat is niet iets van de laatste jaren, er wordt al zo lang om visie en duidelijk beleid geroepen, de boel een beetje eerlijk verdelen maar niks daarvan.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Door onszelf, de burgers. Het is wel makkelijk kankeren op de banken/het grootkapitaal/prins Bernhard etc. etc. maar het gros van de tijd zijn het toch echt gewone burgers die bouwprojecten (of alle infrastructuur eigenlijk) weg willen NIMBYen omdat onze omgeving toch vooral zo moet blijven als ze al is.
elke keer is het weer schrikken hoe laag die bedragen zijnquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
https://hetgeldcollege.nl/gemiddelde-salaris-hbo-wo/
Valt anders precies in deze bandbreedte.
Ja toch?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:02 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Vreemd inderdaad dat je je moet moet verdedigen omdat je bezit hebt. We wonen niet in de Sovjet-Unie
Dat zou in theorie zo moeten zijn, de realiteit is dat het gros beleid door ambtenaren op de ministeries wordt uitgedacht, bepaald en doorgedrukt. Verder komt er regelgeving uit Brussel, en een heel gering deel uit de tweede kamer, waar het voornamelijk amandementen zijn om cosmetische reparaties uit te voeren.quote:
het is ook een kwestie of je het nodig vindt om jezelf te verdedigen.quote:
Dat kan, ik heb het echter over het feit dat jullie dat samen blijkbaar hadden (3x modaal schrijf je) op die leeftijd (25-30 jaar). Voor velen is dat een illusie. Of denk jij dat iedereen er financieel voor staat op die leeftijd?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij hebt kinderen. Gooi je die er uit op hun 18e?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Huizenbezitters zijn de nieuwe paria’s.
Daar zit je met een hbo werktuigbouwopleiding dus gewoon onder.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
1.5 modaal per persoon met 3-5 jaar werkervaring op hbo/wo niveau ? Mwoah. Het is niet alom vertegenwoordigd maar “voor velen een illusie” is een andere uiterste.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat kan, ik heb het echter over het feit dat jullie dat samen blijkbaar hadden (3x modaal schrijf je) op die leeftijd (25-30 jaar). Voor velen is dat een illusie.
Ik ga er vanuit dat een maandlast van ¤ 300 wel betaalbaar blijft maar toch vervelend als je geld ziet verdampen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja met een gedwongen verkoop ben je dan wel de Sjaak.
quote:
quote:Het stukje wat het fout maakt, is het uitmelken van de woningnood door huidige exorbitante huurprijzen te vragen. Maar je weet best dat ik daar eerder ook al op doelde, dus je hoeft nu niet de vermoorde onschuld te spelen hoor, door te doen alsof ik je als boeman afschilder louter omdat je huizen bezit.
Laat maar, heb het idee dat je niet echt een realistisch beeld hebt van de situatie voor velen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
1.5 modaal per persoon met 3-5 jaar werkervaring op hbo/wo niveau ? Mwoah. Het is niet alom vertegenwoordigd maar “voor velen een illusie” is een andere uiterste.
Natuurlijk zijn er meer problemen dan alleen de woningmarkt. Maar ik blijf wel nog de hoop hebben dat we onze samenleving fundamenteel anders gaan inrichten.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Niet alleen voor starters en niet alleen de woningmarkt. De huidige crises worden immers veroorzaakt door de fundamenten waarop we onze samenleving gebouwd hebben. Het is een illusie om te denken dat we onze samenleving fundamenteel anders in gaan richten.
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Huizenbezitters Huisjesmelkers zijn de nieuwe paria’s.
Ze zoeken het maar uit !quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij hebt kinderen. Gooi je die er uit op hun 18e?
Nederland is dan ook een lagelonenland.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
elke keer is het weer schrikken hoe laag die bedragen zijn
Maar waarom zou je dat doen want niet iedereen kan dat?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze zoeken het maar uit !
Nee natuurlijk niet. Ben al aan het sparen voor ze, zodat ze straks een goed begin gaan krijgen. Ik hoop ook tegen die tijd voor beiden een huis te hebben zodat ze zich daar geen zorgen over hoeven te maken.
De rest moeten ze wel zelf doen; sparen, opleiding, werk. Bijbaantjes zodat ze sparen voor iets wat ze willen, etc etc.
Dat kan, ik baseer me op wat bronnen op internet en de vriendengroep met jonge starters en kennissen. Zou best kunnen dat dat vertekend.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laat maar, heb het idee dat je niet echt een realistisch beeld hebt van de situatie voor velen.
mijn dochter van 17 woont al op zichzelf ,wel met wat hulp van mij, maar het ging op zich prima.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:20 schreef Hexagon het volgende:
Overigens vind ik wel dat het voor jongeren van 18+ realistisch moet zijn op zichzelf te gaan. Dat tot je 30e bij mams zitten is niet echt iets dat na te streven is. Dus al die opa's die gaan roepen dat dat vroeger zo normaal was moeten zeker niet de maat zijn.
Maar de oplossing is al een tijdje duidelijk.
Oh ja het is oneerlijk voor de rest, dat was ik even vergeten, straks krijgen mijn kinderen te horen dat ze geprivilegieerd zijnquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dat doen want niet iedereen kan dat?
Die hoop heb ik al lang opgegeven. We gaan de VS gewoon achterna met zijn weggevaagde middenklasse, ontelbare daklozen en ordinaire en schreeuwende wereldvreemde miljonairs als politici.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er meer problemen dan alleen de woningmarkt. Maar ik blijf wel nog de hoop hebben dat we onze samenleving fundamenteel anders gaan inrichten.
Bah wat een privileges voor je dochterquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
mijn dochter van 17 woont al op zichzelf ,wel met wat hulp van mij, maar het ging op zich prima.
Ze heeft een vriend van 19, die woon ook al op zichzelf ergens in het westen en een vriendin van 18 en die heeft ook al een studio.
Dus het kan wel
Wij sparen iedere maand voor onze zoon. Hij krijgt van ons wel één van onze appartementen zodat hij nooit huur of hypotheek hoeft te betalen, en met dat spaargeld een leuke start heeft. Zijn opleidingen moet hij zelf volgen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze zoeken het maar uit !
Nee natuurlijk niet. Ben al aan het sparen voor ze, zodat ze straks een goed begin gaan krijgen. Ik hoop ook tegen die tijd voor beiden een huis te hebben zodat ze zich daar geen zorgen over hoeven te maken.
De rest moeten ze wel zelf doen; sparen, opleiding, werk. Bijbaantjes zodat ze sparen voor iets wat ze willen, etc etc.
ik moet haar financieel ondersteunen volgens de wet hoorquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bah wat een privileges voor je dochter
Vergeet het maar. Als je kinderen hebt moet je er nu gewoon alles aan doen ze met een voorsprong te laten beginnen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er meer problemen dan alleen de woningmarkt. Maar ik blijf wel nog de hoop hebben dat we onze samenleving fundamenteel anders gaan inrichten.
ik heb niks gespaard en begin er ook niet aan. Wat mijn kinderen nodig hebben krijgen ze gewoon van mijn maandloon.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:23 schreef laforest het volgende:
[..]
Wij sparen iedere maand voor onze zoon. Hij krijgt van ons wel één van onze appartementen zodat hij nooit huur of hypotheek hoeft te betalen en met dat spaargeld een leuke start heeft. Zijn opleidingen moet hij zelf volgen.
De rest moet hij ook zelf doen.
Ik zie wat rage comments jouw kant op komenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:23 schreef laforest het volgende:
[..]
Wij sparen iedere maand voor onze zoon. Hij krijgt van ons wel één van onze appartementen zodat hij nooit huur of hypotheek hoeft te betalen en met dat spaargeld een leuke start heeft. Zijn opleidingen moet hij zelf volgen.
nee dat ben ik niet met je eens.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vergeet het maar. Als je kinderen hebt moet je er nu gewoon alles aan doen ze met een voorsprong te laten beginnen.
Een ,,leuke start"quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:23 schreef laforest het volgende:
[..]
Onderschat probleem. Men kan wel jubelen over overwaarde wat in de stenen zit, maar hoe ga je meerdere kinderen het huis uit krijgen als er niets gaat veranderen op bv de woningmarkt? Je moet bijna wel nu al bezig gaan met sparen zelfs al zitten je kinderen nog op de basisschool. Ik hou er i.i.g rekening mee.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:19 schreef Scorpie het volgende:
Ben al aan het sparen voor ze, zodat ze straks een goed begin gaan krijgen.
Precies. Met een woning bezitten om er te wonen is niets mis. Met over de rug van anderen een basisbehoefte uitmelken wel.quote:
Ja wel mee eens hoor. Maar ik vind het wel zorgelijk allemaal, en heb zeker wel te doen met de huidige starters. Wat een verschrikking.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:24 schreef TornadoDK het volgende:
Ik ben blij dat ik mijn schaapjes op het droge heb, ik moet er niet aan denken in deze tijd pas te moeten beginnen.
Ja, en het is kut dat de situatie zo is, maar afwachten tot de overheid het magisch op gaat lossen is zinloos, want dat gaat niet gebeuren. Dus het enige wat je kunt doen is proberen je kind een zo goed mogelijke start mee te geven.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
Onderschat probleem. Men kan wel jubelen over overwaarde wat in de stenen zit, maar hoe ga je meerdere kinderen het huis uit krijgen als er niets gaat veranderen op bv de woningmarkt? Je moet bijna wel nu al bezig gaan met sparen zelfs al zitten je kinderen nog op de basisschool. Ik hou er i.i.g rekening mee.
Tja. Daarom zijn vakbonden nog steeds belangrijk. Aan mij zal het niet liggen. Maar ik word wel wat moe van klagende mensen dat alles onbetaalbaar word die dan wel tegen staken en vakbonden zijn om maar een voorbeeld te geven.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die hoop heb ik al lang opgegeven. We gaan de VS gewoon achterna met zijn weggevaagde middenklasse, ontelbare daklozen en ordinaire en schreeuwende wereldvreemde miljonairs als politici.
Fatsoenlijke betaalbare volkshuisvesting gaat ook kandidaten op de wachtlijsten van de GGZ schelen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:20 schreef Hexagon het volgende:
Overigens vind ik wel dat het voor jongeren van 18+ realistisch moet zijn op zichzelf te gaan. Dat tot je 30e bij mams zitten is niet echt iets dat na te streven is. Dus al die opa's die gaan roepen dat dat vroeger zo normaal was moeten zeker niet de maat zijn.
Niet te doen man, hier in de omliggende grote dorpen (waar veel starters vaak willen blijven wonen, want sterke connectie met dorp, inwoners, clubleven) zijn er niet eens huizen onder de 300-350k te koop. Waar zijn we toch mee bezig..?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:26 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja wel mee eens hoor. Maar ik vind het wel zorgelijk allemaal, en heb zeker wel te doen met de huidige starters. Wat een verschrikking.
Nee hoor, het zijn heus weldoeners!quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:26 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Precies. Met een woning bezitten om er te wonen is niets mis. Met over de rug van anderen een basisbehoefte uitmelken wel.
Universiteit Leiden zeker.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee hoor, het zijn heus weldoeners!
En die beweert ethiek gestudeerd te hebben
ik vind die mensen juist heerlijk, daarom volg ik dit topic al zo lang maar helaas is mijn popcorn al op.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja. Daarom zijn vakbonden nog steeds belangrijk. Aan mij zal het niet liggen. Maar ik word wel wat moe van klagende mensen dat alles onbetaalbaar word die dan wel tegen staken en vakbonden zijn om maar een voorbeeld te geven.
Je zult natuurlijk als samenleving wel samen moeten optrekken om iets te kunnen veranderen. Als individu kun je dat vergeten.
Waarom reageer je niet inhoudelijk op mijn posts maar loop je nu wel zo schijtlollig te doen?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dat doen want niet iedereen kan dat?
Staken zit niet in de Nederlandse cultuur omdat het grootste deel van Nederland nog gewoon een straatarm moeras was toen in de rest van Europa de industriële revolutie incl. de strijd voor arbeid(er)srechten al volop aan de gang was. Toen in de rest van Europa de stoommachines volop dampten woonden Nederlanders nog in plaggenhutten en holen in de grond en aten ze boomschors en klei.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja. Daarom zijn vakbonden nog steeds belangrijk. Aan mij zal het niet liggen. Maar ik word wel wat moe van klagende mensen dat alles onbetaalbaar word die dan wel tegen staken en vakbonden zijn om maar een voorbeeld te geven.
Je zult natuurlijk als samenleving wel samen moeten optrekken om iets te kunnen veranderen. Als individu kun je dat vergeten.
Heb ik een post van je gemist? Waar?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:30 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Waarom reageer je niet inhoudelijk op mijn posts maar loop je nu wel zo schijtlollig te doen?
Sinds mijn 18e bij de vakbond. Ook sinds diezelfde week ingeschreven bij 5 woco's. En actief lid van een sociaal democratische partij.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat zullen normale ouders altijd proberen. Daar is ook niets mis mee. Waar ik moeite me heb is de uitspraak dat alles maakbaar is. Je gezondheid speelt een enorme grote rol.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vergeet het maar. Als je kinderen hebt moet je er nu gewoon alles aan doen ze met een voorsprong te laten beginnen.
je gezondheid en kansen die je krijgt van anderen spelen een veel belangrijkere rol.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat zullen normale ouders altijd proberen. Daar is ook niets mis mee. Waar ik moeite me heb is de uitspraak dat alles maakbaar is. Je gezondheid speelt een enorme grote rol.
Niet alles is maakbaar. Maar dat niet alles maakbaar is gebruiken als onderbouwing om dan maar achterover te zitten en af te wachten tot de overheid magisch alles oplost is ook niet heel handig.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat zullen normale ouders altijd proberen. Daar is ook niets mis mee. Waar ik moeite me heb is de uitspraak dat alles maakbaar is. Je gezondheid speelt een enorme grote rol.
Wat een realistisch wereldbeeld zal hij krijgenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:23 schreef laforest het volgende:
[..]
Wij sparen iedere maand voor onze zoon. Hij krijgt van ons wel één van onze appartementen zodat hij nooit huur of hypotheek hoeft te betalen, en met dat spaargeld een leuke start heeft. Zijn opleidingen moet hij zelf volgen.
dan kan je wel lekker anderen de schuld geven van je eigen falen. Dat voelt wel lekker lijkt mij.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet alles is maakbaar. Maar dat niet alles maakbaar is gebruiken als onderbouwing om dan maar achterover te zitten en af te wachten tot de overheid magisch alles oplost is ook niet heel handig.
Eigen verantwoordelijkheid is een vervelend concept voor velen ja.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dan kan je wel lekker anderen de schuld geven van je eigen falen. Dat voelt wel lekker lijkt mij.
En die van je ouders dus. Veel mensen die door gezondheidsredenen niet kunnen werken zitten in de bijstand.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
What the hell zijn 'de 7 vinkjes' ?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
wie voldoet hier trouwens aan de 7 vinkjes?
Ik mis er helaas 1
Een nieuw schuldgevoel boek van Joris Luyendijkquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
What the hell zijn 'de 7 vinkjes' ?
Terwijl dat degenen zijn die die dorpen ook leefbaar gaan houden als ze er kunnen blijven wonen. Met alleen pensionado's en ouder blijft er niet een rijk verenigingsleven overeind dat 60-minners en hun gezinnen iets te bieden heeft.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet te doen man, hier in de omliggende grote dorpen (waar veel starters vaak willen blijven wonen, want sterke connectie met dorp, inwoners, clubleven) zijn er niet eens huizen onder de 300-350k te koop. Waar zijn we toch mee bezig..?
ik heb weleens het idee dat de hersenen van sommigen dit niet aankunnen omdat het te confronterend is. Dan is lekker klagen, zaniken en afschuiven een soort van verdedigingmechnisme om nog te kunnen functioneren.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid is een vervelend concept voor velen ja.
Ja want je privileges erkennen is schuldgevoel. Typisch weer.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een nieuw schuldgevoel boek van Joris Luyendijk
https://www.bol.com/nl/nl/f/de-zeven-vinkjes/9300000056966296/
Jep, kleine/middelgrote dorpen vergrijzen zo in een rap tempo.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:38 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Terwijl dat degenen zijn die die dorpen ook leefbaar gaan houden als ze er kunnen blijven wonen. Met alleen pensionado's en ouder blijft er niet een rijk verenigingsleven overeind dat 60-minners en hun gezinnen iets te bieden heeft.
Dan gaan al die kinderen hier die gratis huizen krijgen maar buiten de Randstad naar school en het ziekenhuisquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jep, kleine/middelgrote dorpen vergrijzen zo in een rap tempo.
Zeker nu de prijzen van alles omhoog schieten.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:26 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja wel mee eens hoor. Maar ik vind het wel zorgelijk allemaal, en heb zeker wel te doen met de huidige starters. Wat een verschrikking.
Daar heb je zeker gelijk in. Moet je eens roepen dat sturen op loonsverhogingen de taak van vakbonden is waar je energie in moet steken, en niet van Mark Rutte. Dan krijg je binnen een paar minuten een reply vol nare opmerkingen en wijzen naar anderen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid is een vervelend concept voor velen ja.
spreek ABNquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
What the hell zijn 'de 7 vinkjes' ?
Dan krijg je weer een discussie over wat hoog opgeleid is.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
spreek ABN
hoog opgeleid
hetero
man
hoogopgeleide ouders
woont in randstad
Dit klopt niet helemaalquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
spreek ABN
hoog opgeleid
hetero
man
hoogopgeleide ouders
woont in randstad
Je bent stiekem homo?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
spreek ABN
hoog opgeleid
hetero
man
hoogopgeleide ouders
woont in randstad
Ik mis er 4quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
spreek ABN
hoog opgeleid
hetero
man
hoogopgeleide ouders
woont in randstad
Is oneerlijk want ik kocht op het hoogtepunt in 2008. Echt oneerlijk dit.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:40 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Zeker nu de prijzen van alles omhoog schieten.
Natuurlijk ligt het voor een deel aan jezelf maar je moet ook geluk hebben. Ik kon gelukkig kopen toen de markt op het dieptepunt zat.
Hier ook 6 van de 7.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
spreek ABN
hoog opgeleid
hetero
man
hoogopgeleide ouders
woont in randstad
Oh wacht dan wordt het anders. Even zien:quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal
Man, wit, hetero, vwo, universiteit, Nederlandse ouder(s), en rijke of hoogopgeleide ouder(s)
oh ik heb het lijstje van blijstift.nlquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal
Man, wit, hetero, vwo, universiteit, Nederlandse ouder(s), en rijke of hoogopgeleide ouder(s)
Oh, dan 4 van de 7.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal
Ik mis al 2 vinkjes met mijn Havo-HBOquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal
4/7quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal
Om jezelf op de borst te kunnen kloppen natuurlijk.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Waarvoor zijn die 7 mezen van belang?
Ik ben het er ook niet per se mee eens, ik verbeter hem alleenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik mis al 2 vinkjes met mijn Havo-HBO
Maar ik ga geen 7 vinkjes personen de schuld geven dat ik daarom geen topfunctie heb.
De enige vinkjes waar je zelf deels bij bent zijn je opleidingen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Om jezelf op de borst te kunnen kloppen natuurlijk.
Niet, zo kunnen een paar users weer ontkennen dat er geen wooncrisis is.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik kan mij niet voorstellen dat mensen zomaar achterover leunen. Althans de meerderheid. Inderdaad, een overheid lost het niet voor je op. Maar er zijn middelen die mogelijk wel werken. Een daarvan zijn vakbonden. Demonstreren is ook een mogelijkheid. Maar schijnbaar worden vakbonden, demonstraties waarbij je als samenleving iets zou kunnen veranderen in deze tijd als iets kwaads gezien.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet alles is maakbaar. Maar dat niet alles maakbaar is gebruiken als onderbouwing om dan maar achterover te zitten en af te wachten tot de overheid magisch alles oplost is ook niet heel handig.
Ja.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat een realistisch wereldbeeld zal hij krijgen
dan kan je zien of je bij de elite behoortquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik denk niet dat schreeuwende krakers het groeikernenbeleid en de VINEX wijken hebben verzonnen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:46 schreef Cherni het volgende:
Geen woning geen kroning was een keihard middel dat een overheid wel wat moest veranderen.
Manquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal
Klopt. Kan hij terug uit school met zijn ol' dad lachen om de paupers die met zijn 5-en op een klutje wonenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:48 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja.
Wel een ander wereldbeeld.Iedereen heeft een eigen horizon voor interpretatie.
Verwende k**kinderen zul je bedoelen. Tja, die moeten er ook zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:48 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja.
Wel een ander wereldbeeld.Iedereen heeft een eigen horizon voor interpretatie.
Het gaf wel aan dat er eindelijk iets moest gebeuren alvorens het helemaal uit de hand ging lopen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat schreeuwende krakers het groeikernenbeleid en de VINEX wijken hebben verzonnen.
Waarom nou weer zo persoonlijk.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verwende k**kinderen zul je bedoelen. Tja, die moeten er ook zijn.
Kunnen die kinderen ook niks aan doen. Wel als ze over 10 jaar als een wereldvreemde kleuter op een forum gaan roepen dat er helemaal geen woningnood is want ja, zij hebben toch ook een huis?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
ik moet daar echt wel voor wat oppassen, want mijn adoptiekinderen voldoen nou echt totaal niet aan die 7 vinkjes, dus als ik ze teveel verwen dan krijgen ze het nog moeilijk later als ze het zelf moeten rooien.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is idee is juist dat mensen erdoor aan het denken gezet worden dat niet alles wat zijzelf hebben bereikt echt volledig aan hunzelf te danken is.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:46 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Niet, zo kunnen een paar users weer ontkennen dat er geen wooncrisis is.
Ik vind daar niks lachwekkends aan.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klopt. Kan hij terug uit school met zijn ol' dad lachen om de paupers die met zijn 5-en op een klutje wonen
Dat was misschien 5 jaar geleden zo maar tegenwoordig is een krot in schubbekutteveen al niet meer betaalbaar. En als dat toevallig wel op de markt komt zonder dat je 50k moet overbieden moet het maar net haalbaar zijn met werk.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:52 schreef Claudia_x het volgende:
Op macroniveau hebben we onmiskenbaar met een wooncrisis te maken, maar op individueel niveau vind ik ook wel wat mensen te makkelijk afgeven op externe omstandigheden in plaats van te kijken wat ze zelf kunnen doen om een woning te vinden.
Ik zie althans veel mensen die te makkelijk geld uitgeven en zich blindstaren op locaties en huizen die ze zich niet kunnen veroorloven, vooral dertigers die net een kind krijgen en nog in de grote stad wonen. Buiten de stad wonen in een niet-karakteristieke woning is ze te min. Nou ja, dan blijf je toch lekker je tweekamerwoning uit de jaren '20 in de Baarsjes huren en met je kinderen op een kamer slapen.
Het is voor mij ook niet makkelijk geweest omdat ik niet op mijn ouders hoefde te rekenen en in de duurste regio van het land ging wonen, maar ik ben zuinig omgegaan met mijn geld en was bereid om op plekken te wonen waar anderen hun neus voor ophaalden. Daar profiteer ik nu van (en mijn kinderen straks ongetwijfeld ook).
mijn schoonouders hebben ook nooit een koophuis gehad en die zijn helemaal gelukkigquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:55 schreef Fok-it het volgende:
Ach, ik ben begin 30 en heb het al volledig opgegeven dat ik ooit een koophuis krijg. Daar geef ik overigens niemand de schuld van verder hoor, ook mezelf niet dus. Maar het is wel iets wat je zorgen maakt uiteraard.
Mijn grootvader heeft zijn hele leven gerookt en die is daar gewoon 80 mee geworden.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
mijn schoonouders hebben ook nooit een koophuis gehad en die zijn helemaal gelukkig
Een koophuis hebben staat dan ook niet gelijk aan wel/niet gelukkig zijn. Het gaat om het feit dat het voor velen steeds moeilijker wordt om daadwerkelijk die keuze te hebben. Als meer en meer mensen richting (particuliere) huur worden geduwd, hebben we een behoorlijk groot probleem gecreeërd met z'n allen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
mijn schoonouders hebben ook nooit een koophuis gehad en die zijn helemaal gelukkig
Oh tuurlijk, dat kan altijd. Maar je zal wel altijd tussen wal en schip blijven hangenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dan heeft hij mooi genoten van zijn levenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:57 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Mijn grootvader heeft zijn hele leven gerookt en die is daar gewoon 80 mee geworden.
je hangt daar alleen maar als je het gevoel hebt dat je daar hangtquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oh tuurlijk, dat kan altijd. Maar je zal wel altijd tussen wal en schip blijven hangen
Met de huidige huurprijzen en inflatie iets meer richting het schip.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oh tuurlijk, dat kan altijd. Maar je zal wel altijd tussen wal en schip blijven hangen
Het is absoluut zo dat het moeilijker is geworden. Daarom zeg ik ook dat we op macroniveau met een wooncrisis te maken hebben. Maar ik ken de mensen die in de hoofdstad demonstreren een beetje en weet ook dat het vaak mensen zijn die hun neus ophalen voor bijvoorbeeld wonen in Diemen of wonen in een vinexwijk. Tja, met zulke mensen voel ik niet zo mee.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:54 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Dat was misschien 5 jaar geleden zo maar tegenwoordig is een krot in schubbekutteveen al niet meer betaalbaar. En als dat toevallig wel op de markt komt zonder dat je 50k moet overbieden moet het maar net haalbaar zijn met werk.
inderdaad dan ontdekken velen dat het in NL goed vertoeven isquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Alternatief is (een periode) naar het buitenland te vertrekken.
Of als je iedere maand de eindjes aan elkaar moet knopen omdat je de particuliere huursector wordt ingeduwd..quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je hangt daar alleen maar als je het gevoel hebt dat je daar hangt
En dat het in veel andere landen het uitstekend vertoeven is.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
inderdaad dan ontdekken velen dat het in NL goed vertoeven is
Mijn schoonouders idem. Maar die wonen al hun hele leven in een sociale huurwoning. Uiteraard geen recht meer op die huurtoeslag vanwege hun inkomen. Zeg maar scheefwonen. Ook een probleem. En verhuizen doen ze uiteraard niet meer vanwege de leeftijd. En zouden ze wel verhuizen en plots een huur moeten betalen van 1200 euro gemiddeld is dat dan weer niet op te brengen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Lekker voor je pensioenopbouw.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Alternatief is (een periode) naar het buitenland te vertrekken.
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je hangt daar alleen maar als je het gevoel hebt dat je daar hangt
Op het Duitse platteland waar ik woon bedraagt de vraagprijs voor een normale gezinswoning rond de 7 ton. Met overdrachtsbelasting en notariskosten er bij zit je dan al gauw richting de 9 ton, waarvan je drie à vier ton zelf op moet hoesten. En dan heb je een paar decennia oud en niet al te goed geïsoleerd huis zonder warmtepomp of zonnepanelen. Als je pech hebt met nog met een oliegestookte verwarming.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:54 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Dat was misschien 5 jaar geleden zo maar tegenwoordig is een krot in schubbekutteveen al niet meer betaalbaar. En als dat toevallig wel op de markt komt zonder dat je 50k moet overbieden moet het maar net haalbaar zijn met werk.
Scheefwonen is een groot probleem en zou - denk ik - heel veel van de huidige problematiek op kunnen lossen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:00 schreef Cherni het volgende:
[..]
Mijn schoonouders idem. Maar die wonen al hun hele leven in een sociale huurwoning. Uiteraard geen recht meer op die huurtoeslag vanwege hun inkomen. Zeg maar scheefwonen. Ook een probleem. En verhuizen doen ze uiteraard niet meer vanwege de leeftijd. En zouden ze wel verhuizen en plots een huur moeten betalen van 1200 euro gemiddeld is dat dan weer niet op te brengen.
Dan moet je maar rijke ouders hebben.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Op het Duitse platteland waar ik woon bedraagt de vraagprijs voor een normale gezinswoning rond de 7 ton. Met overdrachtsbelasting en notariskosten er bij zit je dan al gauw richting de 9 ton, waarvan je drie à vier ton zelf op moet hoesten. En dan heb je een paar decennia oud en niet al te goed geïsoleerd huis zonder warmtepomp of zonnepanelen. Als je pech hebt met nog met een oliegestookte verwarming.
Je aow zul je bedoelen. De tweede en derde pijler staat daar los vanquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:01 schreef Document1 het volgende:
[..]
Lekker voor je pensioenopbouw.
Als je niet voor sociale huur in aanmerking komt (of kan komen omdat je niet de duur van de wachtlijst een laag genoeg inkomen kan hebben) is een koophuis de laatste vorm om een stukje zekerheid tav betaalbaar wonen te kunnen krijgen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een koophuis hebben staat dan ook niet gelijk aan wel/niet gelukkig zijn. Het gaat om het feit dat het voor velen steeds moeilijker wordt om daadwerkelijk die keuze te hebben. Als meer en meer mensen richting (particuliere) huur worden geduwd, hebben we een behoorlijk groot probleem gecreeërd met z'n allen.
Is toch echt jouw probleem dat je geen stukje vastgoed bij je huwelijkscadeau hebt gekregenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:03 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Dan moet je maar rijke ouders hebben.
Juist niet, mij zie je niet snel meer terugquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
inderdaad dan ontdekken velen dat het in NL goed vertoeven is
Ik heb net geleerd dat ik het vooral mijn ouders kwalijk moet nemen dat ze niet voor me hebben gespaard.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Is toch echt jouw probleem dat je geen stukje vastgoed bij je huwelijkscadeau hebt gekregen
en dat ze je niet de juiste genen hebben doorgegevenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:05 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Ik heb net geleerd dat ik het vooral mijn ouders kwalijk moet nemen dat ze niet voor me hebben gespaard.
Scheefwonen is een neoliberaal frame. Er moet gewoon voldoende betaalbare volkshuisvesting zijn en als je graag klein woont en je woonlasten minimaal houdt moet dat ook ondanks een hoog inkomen kunnen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Scheefwonen is een groot probleem en zou - denk ik - heel veel van de huidige problematiek op kunnen lossen.
En niet de juiste opvoeding voor de juiste mindset.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en dat ze je niet de juiste genen hebben doorgegeven
Nee, wat men doet is een beetje statistiek zo opdienen dat het opeens heel interssant lijkt, en dan de gehoopte conclusie bij de oppervlkakkige lezers een beetje voorschrijven : "Huu, alles wordt slechter/duurder en vroeger was alles beter"quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:53 schreef Tocadisco het volgende:
weeverdieners met een modaal inkomen hebben een grotere kans en kunnen nog 20% vd woningen kopen. Vorig jaar was dat echter nog 36% van de woningen.
Bron: https://www.nu.nl/economi(...)00-huizen-kopen.html
Koopwoningen worden dus steeds onbereikbaarder voor Jan Modaal.
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:06 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Scheefwonen is een neoliberaal frame. Er moet gewoon voldoende betaalbare volkshuisvesting zijn en als je graag klein woont en je woonlasten minimaal houdt moet dat ook ondanks een hoog inkomen kunnen.
het is een frame om een probleem naar de maatschappij te schuiven. Daar is neoliberalisme heel goed in.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:06 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Scheefwonen is een neoliberaal frame. Er moet gewoon voldoende betaalbare volkshuisvesting zijn en als je graag klein woont en je woonlasten minimaal houdt moet dat ook ondanks een hoog inkomen kunnen.
Daar krijg je ook gezondere buurten van. Nu zijn de blokjes sociale huur vaak al op het oog te herkennen.
Jep, klontert allemaal samen waardoor je de ghettowijken krijgt in de grotere steden.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:06 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Daar krijg je ook gezondere buurten van. Nu zijn de blokjes sociale huur vaak al op het oog te herkennen.
Ik durf wel met zekerheid te stellen dat ik voor in de rij stond van de genenpool tov een paar andere wereldvreemde users hier.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en dat ze je niet de juiste genen hebben doorgegeven
Welke idioot zoekt zijn partner dan ook binnen de arbeidersklasse?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Is toch echt jouw probleem dat je geen stukje vastgoed bij je huwelijkscadeau hebt gekregen
altijd mooi om te zien hoe het neoliberalisme hun uitgangspunten verschuift om maar geen problemen op te hoeven lossen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:10 schreef Stepperoller het volgende:
Eens met de jaren '90 VVD.
[ twitter ]
* ¤ 200.000 kosten aan overdrachtsbelasting en notaris?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Op het Duitse platteland waar ik woon bedraagt de vraagprijs voor een normale gezinswoning rond de 7 ton. Met overdrachtsbelasting en notariskosten er bij zit je dan al gauw richting de 9 ton, waarvan je drie à vier ton zelf op moet hoesten. En dan heb je een paar decennia oud en niet al te goed geïsoleerd huis zonder warmtepomp of zonnepanelen. Als je pech hebt met nog met een oliegestookte verwarming.
op fok zitten de echte kenners en het internet heeft het gewoon foutquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
* ¤ 200.000 kosten aan overdrachtsbelasting en notaris?
* ¤ 3 a 400.000 aan eigen inbreng?
Interessant zeg, wat een bedragen
Ik lees banken dje maximaal 70% willen financieren een overdrachtsbelasting van tussen de 3 en 6,5%. Maar jij hebt het over een overdrachtsbelasting van 28% en een eigen inbreng van ~ 50%
ho, het ligt ook aan de oudersquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:13 schreef Waldorf22 het volgende:
Nou jongens, topic kan dicht. NOS brengt weer fake nieuws. Er is geen probleem, het ligt allemaal aan de mindset.
Het ligt aan iedereen en zijn moeder maar VOORAL niet aan de politiek.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ho, het ligt ook aan de ouders
Waarom zou dat niet de maat moeten zijn?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:20 schreef Hexagon het volgende:
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Welke idioot zoekt zijn partner dan ook binnen de arbeidersklasse?
Hoe lang ga je deze act nog voortzetten?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:54 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik vind daar niks lachwekkends aan.
(Daarnaast gaat hij straks niet naar een public school, dus zal ook wel meevallen).
Er is ook geen sterk toenemende vermogensongelijkheid, maar alleen toenemende mindsetongelijkheid.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:13 schreef Waldorf22 het volgende:
Nou jongens, topic kan dicht. NOS brengt weer fake nieuws. Er is geen probleem, het ligt allemaal aan de mindset.
Bij de anderhalf miljoen die het dertien-in-een-dozijn huis, waar onlangs een bordje "Haus zum verkaufen" in de tuin stond in een gehuchtje waar we doorheen wandelden, moet opbrengen zullen die bedragen vast nog wat hoger liggen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
* ¤ 200.000 kosten aan overdrachtsbelasting en notaris?
* ¤ 3 a 400.000 aan eigen inbreng?
Interessant zeg, wat een bedragen
Ik lees banken dje maximaal 70% willen financieren een overdrachtsbelasting van tussen de 3 en 6,5%. Maar jij hebt het over een overdrachtsbelasting van 28% en een eigen inbreng van ~ 50%
Op kamers gaan was dan wel een stuk meer gemeengoed, maar ook daar spelen dezelfde problemen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet de maat moeten zijn?
En hoe realistisch is het precies dat iemand van 18, 19 een koophuis verwerft?
Kom vechten dan!quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
op fok zitten de echte kenners en het internet heeft het gewoon fout
Geen last van hadden ze maar rijk moeten zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:18 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Er is ook geen sterk toenemende vermogensongelijkheid, maar alleen toenemende mindsetongelijkheid.
Nee, het is woke bullshit.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:39 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ja want je privileges erkennen is schuldgevoel. Typisch weer.
Op kamers gaan is voor het gros van de Nederlandse jeugd ook pas in de jaren '80 en de komst van de uitwonende beurs 'normaal' geworden.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Op kamers gaan was dan wel een stuk meer gemeengoed, maar ook daar spelen dezelfde problemen.
Je maakt er een grapje van, maar ik denk dat er wel wat inzit. Dat is bijvoorbeeld waar Dalrymple over schreef.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:18 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Er is ook geen sterk toenemende vermogensongelijkheid, maar alleen toenemende mindsetongelijkheid.
Ah, dan zit ik er naast.. Dat is ook ver voor mijn tijd.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op kamers gaan is voor het gros van de Nederlandse jeugd ook pas in de jaren '80 en de komst van de uitwonende beurs 'normaal' geworden.
Ik begrijp je wel. Mijn vader is ook op zijn 43e overleden, dat was 22 jaar geleden. Het is zeker niet jouw schuld!quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh ja en ik zal even tegen het graf van m'n vader gillen dat het puur mindset was dat ie te vroeg overleed en ik daardoor mijn eigen mindset verloor.
Ik bedoel op je 15e heb je die mindset toch wel.
Hier ookquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:17 schreef Waldorf22 het volgende:
Klimaatverandering is een mindset. Ik bleef laatst binnen toen het 38 graden was en had het helemaal niet warm.
Totdat mensen niet meer happen. Gewoon negerenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe lang ga je deze act nog voortzetten?
Het probleem is nou juist dat het geen act isquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:26 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Totdat mensen niet meer happen. Gewoon negeren
Als hij je wat vastgoed had nagelaten had je nu in ieder geval een betere mindset.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh ja en ik zal even tegen het graf van m'n vader gillen dat het puur mindset was dat ie te vroeg overleed en ik daardoor mijn eigen mindset verloor.
Ik bedoel op je 15e heb je die mindset toch wel.
Er staat nergens in mijn post dat het een koophuis moet. Zijn. Maar gewoon een kamer oid vind ik geen enorm onredelijke wens.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet de maat moeten zijn?
En hoe realistisch is het precies dat iemand van 18, 19 een koophuis verwerft?
Act. Of niet, en dat is het in dit geval niet, de persoonlijke aanvallen mogen achterwege blijven. Als je elkaar niet mag, reageer dan niet op elkaar.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het probleem is nou juist dat het geen act is
Is het ook niet, maar ook dié kost geld. Dat geld moet je wel hebben, dat betekent voor de meesten van ons dat je zult moeten sparen. Elke 1000 euro spaargeld is begonnen met de 1e euro. Als je 1 euro, of 10 euro, of 100 euro niet de moeite waard vindt om opzij te zetten dan houdt het al direct weer op.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er staat nergens in mijn post dat het een koophuis moet. Zijn. Maar gewoon een kamer oid vind ik geen enorm onredelijke wens.
het is inderdaad algemeen bekend dat de mindset invloed heeft op je kansen in het leven.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je maakt er een grapje van, maar ik denk dat er wel wat inzit. Dat is bijvoorbeeld waar Dalrymple over schreef.
Het leven hangt voor een behoorlijk deel van geluk af. De omgeving, gezondheid, IQ, factoren zoals het vroeg verliezen van je ouders, scheiding, etc.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ah, dan zit ik er naast.. Dat is ook ver voor mijn tijd.
Zoals ik net ook al zei, als ik in het stikstoftopic ga roepen dat er geen stikstofprobleem is kan ik ook de nodige reacties verwachten.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Act. Of niet, en dat is het in dit geval niet, de persoonlijke aanvallen mogen achterwege blijven. Als je elkaar niet mag, reageer dan niet op elkaar.
Doe je in het echt ook lijkt me..overigens niet zozeer aan jou alleen gericht, maar aan eenieder die dit aangaat.
Het gaat niet om elkaar mogen of niet, deze user (en in dit geval is hij een user) heeft er de gewoonte van gemaakt om in elk topic gerefereerd aan bezit, waarde, welvaart, wat dan ook, zich als een verheven luxepaardje te gedragen en totaal blind te zijn voor de werkelijke realiteit. Dat er dan een paar verbale tikken uitgedeeld worden lijkt mij gerechtvaardigd.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Act. Of niet, en dat is het in dit geval niet, de persoonlijke aanvallen mogen achterwege blijven. Als je elkaar niet mag, reageer dan niet op elkaar.
Doe je in het echt ook lijkt me..overigens niet zozeer aan jou alleen gericht, maar aan eenieder die dit aangaat.
In andere landen hebben ze natuurlijk geen pensioenen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:01 schreef Document1 het volgende:
[..]
Lekker voor je pensioenopbouw.
Het vmbo is dan ook een soort speciaal onderwijs voor mindsetgehandicapten.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het is inderdaad algemeen bekend dat de mindset invloed heeft op je kansen in het leven.
Mij niet. Dat je het er diep mee oneens bent mag natuurlijk wel en tot op zekere hoogte kun je daar inhoudelijk ook wat mee, maar het echt op de man gooien heb ik liever niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het gaat net om elkaar mogen of niet, deze user (en in dit geval is hij een user) heeft er de gewoonte van gemaakt om in elk topic gerefereerd aan bezit, waarde, welvaart, wat dan ook, zich als een verheven luxepaardje te gedragen en totaal blind te zijn voor de werkelijke realiteit. Dat er dan een paar verbale tikken uitgedeeld worden lijkt mij gerechtvaardigd.
het is de kunst dan om er niet op te reageren, dan stopt het vanzelfquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het gaat niet om elkaar mogen of niet, deze user (en in dit geval is hij een user) heeft er de gewoonte van gemaakt om in elk topic gerefereerd aan bezit, waarde, welvaart, wat dan ook, zich als een verheven luxepaardje te gedragen en totaal blind te zijn voor de werkelijke realiteit. Dat er dan een paar verbale tikken uitgedeeld worden lijkt mij gerechtvaardigd.
Dit is zeker niet de regel, waar woon jij in godsnaam?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ja eens, natuurlijk is niet alles meteen een persoonlijke aanval maar het begon wel aardig op bashen te lijken.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:36 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Zoals ik net ook al zei, als ik in het stikstoftopic ga roepen dat er geen stikstofprobleem is kan ik ook de nodige reacties verwachten.
Persoonlijke aanvallen niet, daar ben ik het met je eens.
mijn kinderen hebben in ieder geval een betere mindset dan jijquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het vmbo is dan ook een soort speciaal onderwijs voor mindsetgehandicapten.
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
mijn kinderen hebben in ieder geval een betere mindset dan jij
Een half uurtje van Düsseldorf verwijderd, waar een ongeïsoleerde bouwval met oliegestookte verwarming "locker" zes ton kost.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dit is zeker niet de regel, waar woon jij in godsnaam?
Tuurlijk wel, binnen de EU sowieso geen probleem. Je kunt ook privé iets afsluiten en daarin betalen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In andere landen hebben ze natuurlijk geen pensioenen.
Dat is ook zo een punt waar ik mij behoorlijk aan kan ergeren. Het vmbo kan juist een prima start zijn. Zolang je kunt stapelen is er veel mogelijk. We moeten af van die gekkigheid dat het vmbo alleen bedoeld is voor idioten. Vraag mij niet hoe want de oplossing heb ik niet. Dat zal grotendeels van de ouders afhangen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het vmbo is dan ook een soort speciaal onderwijs voor mindsetgehandicapten.
Correct, en als ze 16 zijn liever een scooter, en als ze 18 zijn liever een auto en tussendoor liever elk weekend op het terras zitten, en als ze 20+ zijn vakanties/whatever en en en.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Kinderen hebben liever een switch dan een goeie mindset.
En gelijk hebben ze!quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Correct, en als ze 16 zijn liever een scooter, en als ze 18 zijn liever een auto en tussendoor liever elk weekend op het terras zitten, en als ze 20+ zijn vakanties/whatever en en en.
Maar ze zouden dus volgens jou eigenlijk helemaal niet meer moeten genieten van hun jeugd maar gewoon 40+ uur werken, 90 procent ervan opzij zetten en verder gewoon uitzitten tot je een keer geluk hebt? Uitgaan, vakanties en alles wordt dan allemaal gezien als verwennerij waar je ook sneller een huis van had kunnen krijgen?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Correct, en als ze 16 zijn liever een scooter, en als ze 18 zijn liever een auto en tussendoor liever elk weekend op het terras zitten, en als ze 20+ zijn vakanties/whatever en en en.
Natuurlijk!quote:
Is dit de titel van een hoofdstuk van een boek, want als boektitel vind ik het niet. Heb je de titel of auteur voor mij?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:00 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Die moet minder avocado's eten.
[ afbeelding ]
nee hoorquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
deze user (en in dit geval is hij een user)
Ik zou mijn kinderen (wanneer ik die had) liever in Maaseik naar het Sint Jansberg dan naar het vmbo sturen. Op het vmbo komen ze tussen de allochtone hangjeugd te zitten en worden ze opgeleid tot bijstandsuitkeringtrekker.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is ook zo een punt waar ik mij behoorlijk aan kan ergeren. Het vmbo kan juist een prima start zijn. Zolang je kunt stapelen is er veel mogelijk. We moeten af van die gekkigheid dat het vmbo alleen bedoeld is voor idioten. Vraag mij niet hoe want de oplossing heb ik niet. Dat zal grotendeels van de ouders afhangen.
Ga er alsjeblieft geen zwart-wit verhaal van maken dat al de mensen die nu niet kunnen kopen met een modaal salaris alleen maar dat soort dingen hebben gedaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk!
Maar dan willen ze ergens een keer een huis en dán wordt het lastig want alle switches en scooters en auto's en vakanties en terrasjes zijn verleden tijd, en dan nauwelijks/geen spaargeld, maar daar heeft uiteraard niks mee te maken, nee, het ligt o-ver-al aan, maar niet (mede) aan de eigen instelling.
Hoofdstuktitel.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:52 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Is dit de titel van een hoofdstuk van een boek, want als boektitel vind ik het niet. Heb je de titel of auteur voor mij?
Nee. In het extreme klopt het wel wat je zegt want elke euro kun je maar 1x uitgeven, maar nee, we zijn geen robots. Alleen alles uitgeven en dan ineens beseffen dat je spaargeld nodig hebt wat je in de afgelopen jaren niet hebt gespaard maar uitgegeven, en dan daarvoor de verantwoordelijkheid overal behalve bij jezelf neerleggen slaat natuurlijk ook nergens op.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar ze zouden dus volgens jou eigenlijk helemaal niet meer moeten genieten van hun jeugd maar gewoon 40+ uur werken, 90 procent ervan opzij zetten en verder gewoon uitzitten tot je een keer geluk hebt? Uitgaan, vakanties en alles wordt dan allemaal gezien als verwennerij waar je ook sneller een huis van had kunnen krijgen?
Je jeugd is een van de mooiste tijden. En eenmaal voorbij komt dat nooit meer terug. Ik kan niet meer zeggen dan haal er alles uit en maak veel plezier. Alles is nieuw en spannend. Zorg voor een gezellige vriendenkring waar je later op 60 jarige leeftijd nog steeds plezier aan kunt beleven.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar ze zouden dus volgens jou eigenlijk helemaal niet meer moeten genieten van hun jeugd maar gewoon 40+ uur werken, 90 procent ervan opzij zetten en verder gewoon uitzitten tot je een keer geluk hebt? Uitgaan, vakanties en alles wordt dan allemaal gezien als verwennerij waar je ook sneller een huis van had kunnen krijgen?
Doet me hier aan denken:quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:52 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Is dit de titel van een hoofdstuk van een boek, want als boektitel vind ik het niet. Heb je de titel of auteur voor mij?
Volgens coolguy heeft alleen die 1% die nog wél kan kopen dat niet gedaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Ga er alsjeblieft geen zwart-wit verhaal van maken dat al de mensen die nu niet kunnen kopen met een modaal salaris alleen maar dat soort dingen hebben gedaan.
Inderdaad. Ze moeten ook studeren en geen vertraging oplopen en/of burned out raken, want anders hadden ze gewoon de verkeerde mindset.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En dan al hun zuurverdiende geld in een huis steken en vurig hopen dat er in dat huis nooit reparaties plaats hoeven te vinden, dat ze nooit hun baan zullen verliezen en dat ze op magische wijze verschoond zullen blijven van de huidige hyperinflatie.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zal wel vooruitgang zijn of zo.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Net of mensen die wel een huis hebben gekocht, alleen maar op crackers met ketchup hebben geleefd op de zolder van hun ouders tot hun 30ste.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, bewust zijn van geld is natuurlijk wat anders, maar mensen die geen 1,5 ton aan eigen geld hebben voor een hypotheek en tegelijkertijd wel uit eten gaan en op vakantie kunnen alsnog financieel heel bewust zijn. Het is niet meer een kwestie van iets willen maar er niks voor doen. Het is financieel gewoon simpelweg niet meer mogelijk zonder wat gelukstreffers.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee. In het extreme klopt het wel wat je zegt want elke euro kun je maar 1x uitgeven, maar nee, we zijn geen robots. Alleen alles uitgeven en dan ineens beseffen dat je spaargeld nodig hebt wat je in de afgelopen jaren niet hebt gespaard maar uitgegeven, en dan daarvoor de verantwoordelijkheid overal behalve bij jezelf neerleggen slaat natuurlijk ook nergens op.
Ik zeg niet dat je niet mag genieten, maar mij is altijd geleerd dat als je een telefoon van 1000 euro wil (ik neem even een willekeurig voorbeeld), dat je die niet koopt als je 1000 euro hebt, en ook niet als je 1100 euro hebt, maar die koop je pas als je het dubbele hebt. Etc.
Dus het is prima dat je geniet, als je ook maar iets achter de hand hebt. Het hoeft niet of of, het kan ook en en, maar dat betekent wel dat je maar 2x uit gaat eten per maand ipv 4x, bijvoorbeeld.
Maar dit principe begint niet pas als je 25+ bent, dat begint altijd al. Al als je klein bent, of tenminste, ik wel. Dan kreeg ik zakgeld en dan was het prima als ik daar wat van kocht, als ik maar niet alles uitgaf, en uitgegeven is uitgegeven, als je daar achteraf spijt van had had je maar iets langer of beter na moeten denken want dat geld komt niet magisch terug.
dat klinkt zoals mijn jeugd. Ik heb me toen toch veel geld erdoorheen gezopen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je jeugd is een van de mooiste tijden. En eenmaal voorbij komt dat nooit meer terug. Ik kan niet meer zeggen dan haal er alles uit en maak veel plezier. Alles is nieuw en spannend. Zorg voor een gezellige vriendenkring waar je later op 60 jarige leeftijd nog steeds plezier aan kunt beleven.
Op zolder zitten mindset = beste mindset!quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Net of mensen die wel een huis hebben gekocht, alleen maar op crackers met ketchup hebben geleefd op de zolder van hun ouders tot hun 30ste.
Ja precies, dat is gewoon geen eerlijke manier van ernaar kijkenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Net of mensen die wel een huis hebben gekocht, alleen maar op crackers met ketchup hebben geleefd op de zolder van hun ouders tot hun 30ste.
Niet iedereen koopt een scooter, is geen Italië.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Leuk, maar je snapte wel dat het maar een voorbeeld was.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Niet iedereen koopt een scooter, is geen Italië.
CRISIS?? IK ZIE GEEN CRISISquote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Op zolder zitten mindset = beste mindset!
Natuurlijk niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe verklaar je met jouw beredenaties dan dat 1% met een modaal inkomen kan kopen? Heeft maar 1% van de hele modale bevolking zijn hele leven gespaard?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Leuk, maar je snapte wel dat het maar een voorbeeld was.
ik denk zelf dat het minder is dan 1%quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:03 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Hoe verklaar je met jouw beredenaties dan dat 1% met een modaal inkomen kan kopen? Heeft maar 1% van de hele modale bevolking zijn hele leven gespaard?
Je argumenten zijn nogal generaliserend. En die telefoon van 1000 euro (een smartphone wat tegenwoordig zo goed als noodzakelijk is) maakt echt niet het verschil.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Leuk, maar je snapte wel dat het maar een voorbeeld was.
Palatino als font, je ziet direct dat het een lekker leesbaar boek is.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:03 schreef Stepperoller het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben vorig jaar gekocht. Belangrijkste factor die dat mogelijk heeft gemaakt was mijn salarisverhoging.
En dat was geen gat dat gedicht had kunnen worden met extra gespaard geld door op een houtje te bijten. Tegen de huidige huizenprijzen valt niet op te sparen.
[ afbeelding ]
Dat weet ik niet. Ik kan alleen maar naar mij eigen sociale omgeving kijken (nu, en 'vroeger') en daar is een hele duidelijke tweedeling te maken maar dat is niet per se representatief. Want ook toen ik mijn 1e huis kocht waren er mensen die dat niét deden.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:03 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Hoe verklaar je met jouw beredenaties dan dat 1% met een modaal inkomen kan kopen? Heeft maar 1% van de hele modale bevolking zijn hele leven gespaard?
Wij zitten in hetzelfde schuitje.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:04 schreef Momo het volgende:
Ik heb nog nooit een auto of scooter gehad, laatste 5 jaar niet op vakantie geweest, nog niet uit eten geweest dit jaar. En zelfs ik heb moeite met sparen nu. En dat met een functie in de wetenschap.
Hier hetzelfde verhaal.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:04 schreef Momo het volgende:
Ik heb nog nooit een auto of scooter gehad, laatste 5 jaar niet op vakantie geweest, nog niet uit eten geweest dit jaar. En zelfs ik heb moeite met sparen nu. En dat met een functie in de wetenschap.
Dat ben ik niet geheel met je eens. Van de drie dochters zijn er twee met het vmbo gestart waarvan een met de theoretische leergang en een vanwege een beperking een op het laagste niveau. De dochter met de TL opleiding toch nog hbo optiek gehaald. De jongste licht verstandelijk beperkt en ms hebbende(godzijdank de lichte vorm) mbo n3 en werkt in de metaal. De jongste help ik uiteraard wel. De twee andere hebben mijn hulp niet meer nodig. Uiteraard vragen ze wel advies en mag ik opdraven bij klussen. Maar dat is natuurlijk wat veel ouders doen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zou mijn kinderen (wanneer ik die had) liever in Maaseik naar het Sint Jansberg dan naar het vmbo sturen. Op het vmbo komen ze tussen de allochtone hangjeugd te zitten en worden ze opgeleid tot bijstandsuitkeringtrekker.
Het gaat dan ook niet om de telefoon, of de scooter, of een auto, of een van de andere voorbeelden die ik noemde. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je ook dát eigenlijk stiekem wel gewoon snapte.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je argumenten zijn nogal generaliserend. En die telefoon van 1000 euro (een smartphone wat tegenwoordig zo goed als noodzakelijk is) maakt echt niet het verschil.
Inderdaad, dus misschien stoppen met dat als feit te verkondigen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik kan alleen maar naar mij eigen sociale omgeving kijken (nu, en 'vroeger') en daar is een hele duidelijke tweedeling te maken maar dat is niet per se representatief. Want ook toen ik mijn 1e huis kocht waren er mensen die dat niét deden.
Omdat er toen ook al een probleem was. Nog kwalijker dat de situatie in die 10 jaar alleen maar verslechterd is.quote:Toen waren er hier ook users die moord en brand schreeuwden, (en dit is pak 'm beet 10 tot 12 jaar geleden) maar volgens de users NU die moord en brand schreeuwen hadden de users van toen niet moeten zeiken want zij waren in een gunstige positie.
Doe je dat ook als dingen als voedsel en zorg straks onbetaalbaar zijn? Je weet wel, eerste levensbehoeften.quote:En zo zal het altijd verder gaan. Daarom is het ook weinig zinnig om anderen te kijken hoe die wel of niet iets deden, maar naar jezelf. En dan zul je of dingen moeten laten of accepteren dat sommige dingen er niet in zitten voor je.
Echt waar?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:04 schreef Momo het volgende:
Ik heb nog nooit een switch, scooter of telefoon van 1.000 euro gehad en ondanks al ons spaargeld kunnen m'n vriendin en ik ons geen huis permitteren zonder een enorm financieel risico aan te gaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:04 schreef Momo het volgende:
Doe ik wát precies?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:10 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Doe je dat ook als dingen als voedsel en zorg straks onbetaalbaar zijn? Je weet wel, eerste levensbehoeften.
Je zit daar ook gewoon iets boven modaal tenzij je echt hoog de ladder op gaat. Ik heb wel over nagedacht om bedrijfsleven in te gaan want daar verdien je meer. Ik zit aan 2100 euro aan vaste lasten ongeveer. En dan hou je nog een paar 100 euro over.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:11 schreef laforest het volgende:
[..]
Echt waar?Mag ik vragen hoe dat komt? Is dat omdat alles duur is of heb je bijzondere uitgaven?
Ik dacht namelijk dat er in de STEM nog wel wat te verdienen viel.
Zijn tattoo's de nieuwe avocado's ja? Als je moet liegen om je punt te maken heb je gewoon een slecht punt.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:16 schreef christmastsunami het volgende:
Weet je wat ook een mindset is, je onder laten smeren in tattoos en juwelen. Allemaal waardeloos.
Zijn er bepaalde lasten die je omlaag zou kunnen brengen en dat zou kunnen wegleggen voor een vakantie (als je dat zou willen)? De stap naar het bedrijfsleven zou best gunstig kunnen zijn aangezien je wel een bepaalde studierichting hebt gedaan die lucratief kán zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Je zit daar ook gewoon iets boven modaal tenzij je echt hoog de ladder op gaat. Ik heb wel over nagedacht om bedrijfsleven in te gaan want daar verdien je meer. Ik zit aan 2100 euro aan vaste lasten ongeveer. En dan hou je nog een paar 100 euro over.
Dat zien we als het zo ver is. Maar ik begrijp nu dat eten hetzelfde is als in een koophuis wonen?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:13 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Accepteren dat het er niet in zit voor je.
Wat denk je van überhaupt een dak boven je hoofd? Of is het weer te verwend om niet onder een brug te willen slapen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zien we als het zo ver is. Maar ik begrijp nu dat eten hetzelfde is als in een koophuis wonen?
Voor nu bereid ik me voor op zo lang mogelijk uit die situatie te blijven, mocht die situatie komen. Hopen op het beste, voorbereiden op het ergste. En als dat niet lukt ga ik dood want geen eten = einde oefening. Schijnbaar ga je ook dood als je geen huis kunt kopen, dus dat is eigenlijk gewoon hetzelfde.
Als je werkeloos of ernstig ziek wordt of je hebt dankzij de hyperinflatie op het eind van salaris nog maand over kun je je beter ook meteen voor de trein smijten, tegen de armoedeval die dan zal volgen helpt zelfs de beste mindset niet meer.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:15 schreef Stepperoller het volgende:
Gewoon zelfmoord plegen als vorm van acceptatie als de GGZ wachtlijst voor behandeling van je suïcidale gedachten te lang is. Leven zit er dan gewoon niet in voor je en als je per se door wil gaan daarmee heb je de verkeerde mindset.
Maar als je hart niet ligt 'in het bedrijfsleven', dan is dat geen makkelijke keuze. 2100 euro is wel flink trouwens, of nou ja, denk ik, als ik het vergelijk met mezelf.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Je zit daar ook gewoon iets boven modaal tenzij je echt hoog de ladder op gaat. Ik heb wel over nagedacht om bedrijfsleven in te gaan want daar verdien je meer. Ik zit aan 2100 euro aan vaste lasten ongeveer. En dan hou je nog een paar 100 euro over.
Woon jij nu onder een brug?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:20 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Wat denk je van überhaupt een dak boven je hoofd? Of is het weer te verwend om niet onder een brug te willen slapen.
Misschien moet je eens stoppen met die vergelijkingen want 2100 is heel gemiddeld als je afhankelijk bent van particuliere huur.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar als je hart niet ligt 'in het bedrijfsleven', dan is dat geen makkelijke keuze. 2100 euro is wel flink trouwens, of nou ja, denk ik, als ik het vergelijk met mezelf.
Zal ik deze inkoppen of zullen we dat maar niet doen? Je woont niet onder een brug dus. Ok, das prima, dus wat is het probleem dan precies? Toch dat koophuis? Want je hebt een dak boven je hoofd.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:22 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Ben jij heel dom of gedraag je je alleen zo?
Je hebt wel een punt, maar die avocado's is wel een slecht eufemisme. Die worden biologisch aan de andere kant vd wereld gekweekt en Spanje en met de grote stoomboot hier naar toe gevaren. Het mag wat kosten de biolische avocado, want hij is wel lekker.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:19 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Zijn tattoo's de nieuwe avocado's ja? Als je moet liegen om je punt te maken heb je gewoon een slecht punt.
[ afbeelding ]
Ik zit er wel over na denken om weer in een studio te gaan wonen zodat mijn huur onder 1000 euro komt. Maar dat is ook een stap die niet leuk is want ik heb net een goed jaar een appartement waar ik mij fijn voel. En daar ben ik ook lang op zoek naar geweest. En dan zit je weer op 30 m2 net als toen ik student was. Maar als ze de inflatie van dit jaar doorrekenen naar de huur volgend, dan moet dat misschien.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:19 schreef laforest het volgende:
[..]
Zijn er bepaalde lasten die je omlaag zou kunnen brengen en dat zou kunnen wegleggen voor een vakantie (als je dat zou willen)? De stap naar het bedrijfsleven zou best gunstig kunnen zijn aangezien je wel een bepaalde studierichting hebt gedaan die lucratief kán zijn.
Ik heb een dak boven mijn hoofd ja. Tot de volgende huurverhoging gelijk wordt getrokken met inflatie want dan is het afgelopen met die verwennerij.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zal ik deze inkoppen of zullen we dat maar niet doen? Je woont niet onder een brug dus. Ok, das prima, dus wat is het probleem dan precies? Toch dat koophuis? Want je hebt een dak boven je hoofd.
Ik vind dat absurde bedragen. Een huur van 1.000 euro..wat huur je daarvoor eigenlijk?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zit er wel over na denken om weer in een studio te gaan wonen zodat mijn huur onder 1000 euro komt. Maar dat is ook een stap die niet leuk is want ik heb net een goed jaar een appartement waar ik mij fijn voel. En daar ben ik ook lang op zoek naar geweest. En dan zit je weer op 30 m2 net als toen ik student was. Maar als ze de inflatie van dit jaar doorrekenen naar de huur volgend, dan moet dat misschien.
Als ik een hoop reacties hier lees is het toch vooral een kwestie van financieel onverantwoordelijkheid van millenials en zoomers.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
We hebben een woningprobleem ja, kunnen we nog 100.000 topics openen met daarin steeds een nieuw symptoom, maar wellicht is een centraal topic beter.
Dan zou ik voor dat moment proberen een beter betaalde baan te vinden. Wellicht lukt het niet, maar dat is wel een reële optie om dat te voorkomen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zit er wel over na denken om weer in een studio te gaan wonen zodat mijn huur onder 1000 euro komt. Maar dat is ook een stap die niet leuk is want ik heb net een goed jaar een appartement waar ik mij fijn voel. En daar ben ik ook lang op zoek naar geweest. En dan zit je weer op 30 m2 net als toen ik student was. Maar als ze de inflatie van dit jaar doorrekenen naar de huur volgend, dan moet dat misschien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |