abonnement Unibet Coolblue
pi_205664156
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:47 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je stemt op de partij die je het beste vertegenwoordigd in de kamer, je stemt niet op de regering. In geen enkel verkiezingsprogramma staat iets over concrete situaties, aangezien je nooit alle potentiële toestanden kan doornemen - je stem gaat naar degene die je in een willekeurige situ het best vertrouwt.
Maar zulke situaties, die zó ingrijpend zijn, daar mag, nee moet, de burger gewoon inspraak in hebben. Die partijen zitten daar idd door het stemvolk, maar betekent dat dan dat het volk maar elke beslissing moet accepteren van hun partij?

Zie Zwitserland, daar houden ze gewoon referenda onder de bevolking als het moet.
pi_205664162
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:51 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat hoeft helemaal niet, sommige mensen hebben idealen en stemmen niet puur uit eigenbelang.
Dat sluit elkaar niet uit :') je vertegenwoordigt als in stemt zoals jij zou stemmen. Als ik het over eigenbelang had, had ik wel het woord eigenbelang erbij gezet.
pi_205664165
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:53 schreef the-eye het volgende:

[..]
Waarom dan die verkiezingsprogramma's?
Dan kunnen ze beter campagnes houden waarin ze hun betrouwbaarheid aanprijzen en aantonen
Letterlijk wat een verkiezingscampagne probeert te zijn.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 11:54:55 #55
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205664169
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:53 schreef the-eye het volgende:

[..]
Waarom dan die verkiezingsprogramma's?
Dan kunnen ze beter campagnes houden waarin ze hun betrouwbaarheid aanprijzen en aantonen
Bij politici moet je niet kijken naar wat ze zeggen, maar naar wat ze doen.
pi_205664170
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:54 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Maar zulke situaties, die zó ingrijpend zijn, daar mag, nee moet, de burger gewoon inspraak in hebben.
Hoe ingrijpend?
pi_205664172
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:53 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dan kunnen ze beter campagnes houden waarin ze hun betrouwbaarheid aanprijzen en aantonen
Dan is de VVD snel klaar met hun campagne...
:')
pi_205664221
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:54 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Hoe ingrijpend?
Een dorp opzadelen met 10% aan nieuwe "inwoners"

Met alle verhalen over de "fantastische" ervaringen met asielzoekers, dan wordt je als burger nu toch wel wantrouwend toch?

Let wel, het kan ook goed gaan. Tuurlijk. Maar de burger kijkt nu eenmaal altijd naar wat er mis kan gaan.

Regering, COA, Media is zelf schuld dat er nauwelijks draagvlak nog is voor opvang. De burger is het, zeker in deze economische barre tijden, gewoon zat dat alles door hun strot wordt geduwd.

Ik vind het jammer, oprecht, voor de welwillende asielzoekers, maar dit moet gewoon stoppen voordat het giga ontspoort.
pi_205664269
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:02 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Een dorp opzadelen met 10% aan nieuwe "inwoners"
Een beetje toeristendorp lacht om die fluctuaties. Er zat overigens ook al een hotel met 80 kamers, dat zorgde niet voor nieuwe inwoners op zijn tijd? En als dat alles is, dat is wel heel minimaal toch? Daar eis je een referendum voor? Er worden dagelijks zo honderd besluiten genomen die ingrijpender zijn voor wijken en gemeenschappen.
pi_205664276
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:05 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Een beetje toeristendorp lacht om die fluctuaties. Er zat overigens ook al een hotel met 80 kamers, dat zorgde niet voor nieuwe inwoners op zijn tijd? En als dat alles is, dat is wel heel minimaal toch? Daar eis je een referendum voor? Er worden dagelijks zo honderd besluiten genomen die ingrijpender zijn voor wijken en gemeenschappen.
Er zit nogal een verschil tussen 10% toeristen opvangen of 10% afval wat crimineel en onhandelbaar gedraagt.
pi_205664283
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Er zit nogal een verschil tussen 10% toeristen opvangen of 10% afval wat crimineel en onhandelbaar gedraagt.
Niet aan de orde, jammer dan.
pi_205664303
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:07 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Niet aan de orde, jammer dan.
We zien niks anders, jammer voor jou.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 12:12:47 #63
338319 ZarB
Piña colada
pi_205664334
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205664335
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:05 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Een beetje toeristendorp lacht om die fluctuaties. Er zat overigens ook al een hotel met 80 kamers, dat zorgde niet voor nieuwe inwoners op zijn tijd? En als dat alles is, dat is wel heel minimaal toch? Daar eis je een referendum voor? Er worden dagelijks zo honderd besluiten genomen die ingrijpender zijn voor wijken en gemeenschappen.
Volgens mij wordt het hotel ingericht voor opvang van 300 mensen, toch?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 17 augustus 2022 @ 12:17:39 #65
408813 crew  trein2000
pi_205664374
Als je niet snapt dat 200 toeristen (en dan schat ik hem al aan de bovenkant met 80 kamers) of 300 asielzoekers een heel andere type belasting op een dorp legt dan houdt het op hoor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205664443
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:17 schreef trein2000 het volgende:
Als je niet snapt dat 200 toeristen (en dan schat ik hem al aan de bovenkant met 80 kamers) of 300 asielzoekers een heel andere type belasting op een dorp legt dan houdt het op hoor.
Een ander type belasting is iets anders dan dat het gerechtvaardigd is om vanuit een kramp moord en brand te gaan schreeuwen. En als het je niet lukt om aan te geven welke extreem negatieve gevolgen zo'n AZC gaat hebben, is er geen reden om aan te nemen dat die gevolgen er gaan zijn - of om er beleid op af te stemmen.
pi_205664465
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
We zien niks anders, jammer voor jou.
:O
Geen inhoudelijke reactie, erg raar. Zou je dan toch gewoon alles maar gewoon verzinnen. Ja, dat is precies wat je doet.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 12:31:29 #68
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205664472
Overlastgevende asielzoekers vergelijken met toeristen :D

Hardop gelachen om zulks domheid.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 17 augustus 2022 @ 12:32:49 #69
408813 crew  trein2000
pi_205664488
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:27 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Een ander type belasting is iets anders dan dat het gerechtvaardigd is om vanuit een kramp moord en brand te gaan schreeuwen. En als het je niet lukt om aan te geven welke extreem negatieve gevolgen zo'n AZC gaat hebben, is er geen reden om aan te nemen dat die gevolgen er gaan zijn - of om er beleid op af te stemmen.
Ik heb dat al tig keer aangegeven, algehele overbelasting van de gemeenschap. Voetbalclub, school, muziekschool, welzijnsclubs etc. En laten we de olifant in de kamer ook maar gewoon benoemen: politie.

En nu ga jij weer heel hard 'is niet zo' roepen, en dat mag. Maar ik heb daar geen zin in dus ik laat het hier bij.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205664517
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:30 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
:O
Geen inhoudelijke reactie, erg raar. Zou je dan toch gewoon alles maar gewoon verzinnen. Ja, dat is precies wat je doet.
Uhuh ik reageer met geen inhoudelijke reactie op een niet inhoudelijke reactie.
pi_205664528
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb dat al tig keer aangegeven, algehele overbelasting van de gemeenschap.
Nee, hoe dan?
quote:
Voetbalclub, school, muziekschool, welzijnsclubs etc.
Wat is daar mee?
quote:
En laten we de olifant in de kamer ook maar gewoon benoemen: politie.
Vertel.
quote:
En nu ga jij weer heel hard 'is niet zo' roepen, en dat mag.
Onderbouw het gewoon eens met cijfers dan. En wat maakt een tijdelijk AZC in Albergen anders dan een AZC in andere kleine dorpen?

quote:
Maar ik heb daar geen zin in dus ik laat het hier bij.
Je hebt geen zin om je slechtonderbouwde nonsensverhaal te onderbouwen. Dat is iets anders. Je laat het bij 'heel veel dingen zeggen en suggereren en niets nader toelichten of uitsplitsen'. Het zal wel komen omdat de onderbouwing niet bestaat.
pi_205664596
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:36 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, hoe dan?
[..]
Wat is daar mee?
[..]
Vertel.
[..]
Onderbouw het gewoon eens met cijfers dan. En wat maakt een tijdelijk AZC in Albergen anders dan een AZC in andere kleine dorpen?
[..]
Je hebt geen zin om je slechtonderbouwde nonsensverhaal te onderbouwen. Dat is iets anders. Je laat het bij 'heel veel dingen zeggen en suggereren en niets nader toelichten of uitsplitsen'. Het zal wel komen omdat de onderbouwing niet bestaat.
https://www.volkskrant.nl(...)ige-landen~bd5b0fe7/
Hier heb je wat cijfers :)
  woensdag 17 augustus 2022 @ 12:46:02 #73
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205664609
Dat Johan Cruijf stadionnetje in Amsterdam staat ook leeg. Mooie plek voor opvang lijkt mij.
pi_205664624
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:46 schreef xzaz het volgende:
Dat Johan Cruijf stadionnetje in Amsterdam staat ook leeg. Mooie plek voor opvang lijkt mij.
Het hele Binnenhof staat leeg, ook een mooie plek ;)
Stellen ze de verbouwing maar even uit: het zijn immers bijzondere tijden, die vragen om bijzondere maatregelen.
pi_205664629
quote:
Oke, maar 'asielzoekers uit veilige landen' is een specifieke groep die niet in elk AZC terecht komen, komen die in Tubbergen? En de 'gestegen cijfers' komen uit 2020, hoe staat dat met de huidige groepen? En hoeveel extra last brengt een gemiddeld AZC van max 300 man met zich mee, dat lijkt me meer aan de orde.
pi_205664644
twitter
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 17 augustus 2022 @ 12:49:26 #77
408813 crew  trein2000
pi_205664645
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:36 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, hoe dan?
[..]
Wat is daar mee?
[..]
Vertel.
[..]
Onderbouw het gewoon eens met cijfers dan. En wat maakt een tijdelijk AZC in Albergen anders dan een AZC in andere kleine dorpen?
[..]
Je hebt geen zin om je slechtonderbouwde nonsensverhaal te onderbouwen. Dat is iets anders. Je laat het bij 'heel veel dingen zeggen en suggereren en niets nader toelichten of uitsplitsen'. Het zal wel komen omdat de onderbouwing niet bestaat.
Ik zal even ingaan op de welzijnsclubs en sportclubs omdat ik daar toevallig persoonlijk ervaring mee heb dus dat kan ik niet laten.

Als ik in een keer te maken krijg met een vraagstijging van 10% (mogelijk meer, je moet er van uit gaan dat deze club bovengemiddeld hulp nodig zal hebben) dan heb ik daar bij lange na de vrijwilligers niet voor. Kan ik dat tijdelijk oplossen door betaalde medewerkers in te zetten? Ja. Maar dan kannibaliseer ik andere activiteiten (die medewerker kan immers maar een ding tegelijkertijd doen). Dan moet ik kiezen, of ik kan die mensen niet bedienen, maar dat is discriminatie tot en met. Of ik kan mijn oorspronkelijke doelgroep veel minder bedienen.
Ik krijg langs de zijlijn mee dat vergelijkbare problematiek al speelt bij de opvang van Oekraïeners hier in de regio.
Komt nog bij dat normaal 10% toename ook 10% meer vrijwilligers betekent, is hier niet het geval. Zijn mensen met problemen, mensen die de taal niet spreken. Als je die al inzet dan is het vanuit een soort participatieplek achtig iets (wat op zichzelf goed is) maar dat helpt je capaciteit niet. (En dan hebben we het tamelijk strikte VOG beleid van veel organisaties nog niet gehad)

Voor sportclubs geldt hetzelfde, veel verenigingen rekken de boel qua vrijwilligers al behoorlijk. Als jij er vervolgens nog 1,2,3 teams bij krijgt zonder dat je er ook nieuwe (potentiële) vrijwilligers bij krijgt dan hebben veel clubs een hele forse uitdaging.

En waarom is dat juist in kleine gemeenschappen een issue? Omdat daar 300 man gelijk 10% is, in Amsterdam, Zutphen of Heerenveen valt dat zo weg in het grotere geheel.

En daar laat ik het echt bij.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205664646
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:47 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Oke, maar 'asielzoekers uit veilige landen' is een specifieke groep die niet in elk AZC terecht komen, komen die in Tubbergen? En de 'gestegen cijfers' komen uit 2020, hoe staat dat met de huidige groepen? En hoeveel extra last brengt een gemiddeld AZC van max 300 man met zich mee, dat lijkt me meer aan de orde.
Ja, je kan het doodanalyseren tot niemand er meer uit komt (en je dus gelijk denkt te hebben), maar het punt van trein was dat er flink meer druk op een gemeenschap gelegd wordt. Maar dat wil je tot 4 cijfers achter de komma gekwantificeerd hebben blijkbaar. En dat kan niet, maar dat maakt het punt van trein niet onwaar.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 12:51:37 #79
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205664668
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:47 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Oke, maar 'asielzoekers uit veilige landen' is een specifieke groep die niet in elk AZC terecht komen, komen die in Tubbergen? En de 'gestegen cijfers' komen uit 2020, hoe staat dat met de huidige groepen? En hoeveel extra last brengt een gemiddeld AZC van max 300 man met zich mee, dat lijkt me meer aan de orde.
Heb je een bron waaruit blijkt dat asielzoekers uit veilige landen niet in elk azc terecht komen ?

Ik quote namelijk:

quote:
Tijdens de behandeling van de asielaanvraag verblijft een vreemdeling bij het COA. Sinds september 2020 werden personen uit veilige landen van herkomst opgevangen in een sobere locatie in Ter Apel en in Budel-Cranendonck. Dit was een pilot. Op 1 januari 2022 is deze pilot gestopt. Het COA vangt de asielzoekers nu verspreid op in het land als ze in (hoger) beroep zijn. Maar het is niet mogelijk om op die locaties alle versoberingsmaatregelen toe te passen. Het COA zoekt naar nieuwe locaties waar ze alle versoberingsmaatregelen ook in de beroepsfase kunnen inzetten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205664669
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:05 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Een beetje toeristendorp lacht om die fluctuaties. Er zat overigens ook al een hotel met 80 kamers, dat zorgde niet voor nieuwe inwoners op zijn tijd? En als dat alles is, dat is wel heel minimaal toch? Daar eis je een referendum voor? Er worden dagelijks zo honderd besluiten genomen die ingrijpender zijn voor wijken en gemeenschappen.
Want toeristen die er hooguit een paar dagen blijven en geld uitgeven zijn volledig te vergelijken met asielzoekers die er langere tijd wonen :')

Ik snap dat asielzoekers ergens een plek moeten krijgen. Ik krijg er alleen jeuk van dat vanuit Den Haag iedere keer het idee komt dat dat maar in een klein dorp ergens buiten de randstad moet zijn.
Waarom lees je nooit eens iets over verplichte opvang van asielzoekers in Blaricum, Abcoude, Loenen aan de Vecht?
Als Den Haag het nodig vindt om een gemeenschap met 10% uit te breiden, waarom brengen we dan niet gewoon 80.000 asielzoekers onder in Amsterdam? Hele probleem in 1x opgelost.
A mind with a heart of it's own
pi_205664678
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 09:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je promoot, bent fan van en verdedigt een fascistisch beleid van een overheid die niet-democratisch, enkelzijdig beslissingen doorvoert die niet ten gunste van Nederland komen, daarbij het democratisch proces volledig buitenspel zet, zoals dat in 40-45 ook gebeurde toen woningen en rijksgebouwen werden onteigend voor de Duitsers. Dat snap je vast wel :)
Dat is gewoon onzin.
Fascistisch is het absoluut niet. Niet-democratisch ook niet. Allereerst al omdat de overheid gewoon democratisch verkozen is en heel veel mensen staan gewoon achter het opstaan van vluchtelingen.
Het enige waar sommige mensen om janken is dat ze het niet in de eigen tuin willen (hoe kinderachtig).
Maar ook dat zijn maar weinig neo-nazi tokkies.

Het is overigens tijdelijk, dus stel je aan.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 09:55 schreef Montagui het volgende:
Ben benieuwd wanneer de overheid hotels, of andere gebouwen, gaat opkopen voor de daklozen.
Dat kun je niet vergelijken met mensen die vanwege oorlogen en vervolgingen naar NL komen of wel dan....
Buiten dat er genoeg daklozenopvangen zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 09:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Je snapt dat die arme “vluchteling” gewoon veilig was in Duitsland?

De beste man was gewoon aan het shoppen waar hij het meeste gratis voordeel kon behalen.
Illegale migrant, punt.

Eruit met zo’n parasiet.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 09:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]
7 jaar in Duitsland - geen gratis woning - “ik ga wel even bij de buren shoppen”

Bianconeri: ARME VLUCHTELING HOE DURVEN JULLIE HEM ZO TE DEMONISEREN :'(

De rest van weldenkend Fok: :')
En jullie weten waarom die man gevlucht is? En wat er in Duitsland gebeurde?
En daarbij in Europa worden vluchtelingen verdeeld. Anders zouden alle vluchtelingen op 1 locatie binnen komen en blijven. Beetje domme opmerking dus.
  Beste debater 2022 woensdag 17 augustus 2022 @ 12:55:36 #82
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205664707
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat is gewoon onzin.
Fascistisch is het absoluut niet. Niet-democratisch ook niet. Allereerst al omdat de overheid gewoon democratisch verkozen is en heel veel mensen staan gewoon achter het opstaan van vluchtelingen.
Het enige waar sommige mensen om janken is dat ze het niet in de eigen tuin willen (hoe kinderachtig).
Maar ook dat zijn maar weinig neo-nazi tokkies.

Het is overigens tijdelijk, dus stel je aan.
[..]
Dat kun je niet vergelijken met mensen die vanwege oorlogen en vervolgingen naar NL komen of wel dan....
Buiten dat er genoeg daklozenopvangen zijn.
[..]
[..]
En jullie weten waarom die man gevlucht is? En wat er in Duitsland gebeurde?
En daarbij in Europa worden vluchtelingen verdeeld. Anders zouden alle vluchtelingen op 1 locatie binnen komen en blijven. Beetje domme opmerking dus.
Tuurlijk, het zijn neo nazi's. En er is blinde haat.

Blijft het stokpaardje bij uitstek om echte zorgen niet serieus te hoeven nemen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205664733
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zal even ingaan op de welzijnsclubs en sportclubs omdat ik daar toevallig persoonlijk ervaring mee heb dus dat kan ik niet laten.

Als ik in een keer te maken krijg met een vraagstijging van 10% (mogelijk meer, je moet er van uit gaan dat deze club bovengemiddeld hulp nodig zal hebben) dan heb ik daar bij lange na de vrijwilligers niet voor. Kan ik dat tijdelijk oplossen door betaalde medewerkers in te zetten? Ja. Maar dan kannibaliseer ik andere activiteiten (die medewerker kan immers maar een ding tegelijkertijd doen). Dan moet ik kiezen, of ik kan die mensen niet bedienen, maar dat is discriminatie tot en met. Of ik kan mijn oorspronkelijke doelgroep veel minder bedienen.
Ik krijg langs de zijlijn mee dat vergelijkbare problematiek al speelt bij de opvang van Oekraïeners hier in de regio.
Komt nog bij dat normaal 10% toename ook 10% meer vrijwilligers betekent, is hier niet het geval. Zijn mensen met problemen, mensen die de taal niet spreken. Als je die al inzet dan is het vanuit een soort participatieplek achtig iets (wat op zichzelf goed is) maar dat helpt je capaciteit niet. (En dan hebben we het tamelijk strikte VOG beleid van veel organisaties nog niet gehad)

Voor sportclubs geldt hetzelfde, veel verenigingen rekken de boel qua vrijwilligers al behoorlijk. Als jij er vervolgens nog 1,2,3 teams bij krijgt zonder dat je er ook nieuwe (potentiële) vrijwilligers bij krijgt dan hebben veel clubs een hele forse uitdaging.
Hoeveel 'azc-teams' zijn er in NL denk je? Hoe groot is die participatie bij lokale verenigingen die mensen in een AZC hun omgeving opdringen?

https://nos.nl/artikel/23(...)-strenge-fifa-regels

Jonge asielzoekers worden door nieuwe FIFA-regels uitgesloten van amateurvoetbalwedstrijden. Volgens de KNVB gaat het landelijk om zo'n 300 gedupeerde minderjarige spelers.
Landelijk 300, nou nou.

"Er spelen momenteel vijf jonge, alleenstaande asielzoekers mee in het jeugdteam tot 17 jaar. Wij betalen een deel van de contributie, het COA de rest. Zo krijgen ze toch de kans om een beetje mee te draaien in de maatschappij." Maar door een nieuw digitaal overschrijfsysteem kan dat nu opeens niet meer. "Volkomen onterecht", vindt Puper.

In Assen 5 (!) hele kinderen, vanwege een programma waar je als voetbalclub ook gewoon nee tegen kan zeggen.

quote:
En waarom is dat juist in kleine gemeenschappen een issue? Omdat daar 300 man gelijk 10% is, in Amsterdam, Zutphen of Heerenveen valt dat zo weg in het grotere geheel.

En daar laat ik het echt bij.
Die gemeenschappen vallen om als 1 kind zich aanmeldt bij een voetbalclub, als ik je mag geloven.

Deze onderbouwing van hoe ingrijpend het gaat zijn is echt hilarisch slecht. Die arme verenigingen, de tsunami's van af en toe een verdwaalde aanmelding gaat funest voor ze zijn.
pi_205664792
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:51 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Want toeristen die er hooguit een paar dagen blijven en geld uitgeven zijn volledig te vergelijken met asielzoekers die er langere tijd wonen :')

Ik snap dat asielzoekers ergens een plek moeten krijgen. Ik krijg er alleen jeuk van dat vanuit Den Haag iedere keer het idee komt dat dat maar in een klein dorp ergens buiten de randstad moet zijn.


Een heel groot deel van de tijdelijke opvang wordt juist in het westen gerealiseerd en niet in het oosten.

En die calimero-act over Den Haag - in een gemeente als Tubbergen stemde ruim meer dan de helft van de inwoners gewoon voor een regeringspartij. Dat is ruim meer dan er in bijvoorbeeld Utrecht of A'dam richting de coalitie ging.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 13:04:37 #85
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205664799
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat is gewoon onzin.

Welnee, het is alleen niet wat je wil horen. En dat mag, want jij bent onderdeel van de asielmaffia, dus ik verwacht echt niet dat je opeens kritisch gaat kijken naar je eigen broodwinning of hobbyproject of whatever de fuck je daar ook uitspookt in je zoektocht naar bestaansrecht.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 17 augustus 2022 @ 13:05:25 #86
408813 crew  trein2000
pi_205664806
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:57 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Hoeveel 'azc-teams' zijn er in NL denk je? Hoe groot is die participatie bij lokale verenigingen die mensen in een AZC hun omgeving opdringen?

https://nos.nl/artikel/23(...)-strenge-fifa-regels

Jonge asielzoekers worden door nieuwe FIFA-regels uitgesloten van amateurvoetbalwedstrijden. Volgens de KNVB gaat het landelijk om zo'n 300 gedupeerde minderjarige spelers.
Landelijk 300, nou nou.

"Er spelen momenteel vijf jonge, alleenstaande asielzoekers mee in het jeugdteam tot 17 jaar. Wij betalen een deel van de contributie, het COA de rest. Zo krijgen ze toch de kans om een beetje mee te draaien in de maatschappij." Maar door een nieuw digitaal overschrijfsysteem kan dat nu opeens niet meer. "Volkomen onterecht", vindt Puper.

In Assen 5 (!) hele kinderen, vanwege een programma waar je als voetbalclub ook gewoon nee tegen kan zeggen.
[..]
Die gemeenschappen vallen om als 1 kind zich aanmeldt bij een voetbalclub, als ik je mag geloven.

Deze onderbouwing van hoe ingrijpend het gaat zijn is echt hilarisch slecht. Die arme verenigingen, de tsunami's van af en toe een verdwaalde aanmelding gaat funest voor ze zijn.
En de andere helft van de toch aardig uitgebreide post slaan we gemakshalve maar over. Dit is geen manier van discussiëren zo :W
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 17 augustus 2022 @ 13:07:41 #87
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205664828
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:51 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Want toeristen die er hooguit een paar dagen blijven en geld uitgeven zijn volledig te vergelijken met asielzoekers die er langere tijd wonen :')

Ik snap dat asielzoekers ergens een plek moeten krijgen. Ik krijg er alleen jeuk van dat vanuit Den Haag iedere keer het idee komt dat dat maar in een klein dorp ergens buiten de randstad moet zijn.
Waarom lees je nooit eens iets over verplichte opvang van asielzoekers in Blaricum, Abcoude, Loenen aan de Vecht?
Als Den Haag het nodig vindt om een gemeenschap met 10% uit te breiden, waarom brengen we dan niet gewoon 80.000 asielzoekers onder in Amsterdam? Hele probleem in 1x opgelost.
Bepaalde stadsdelen in Amsterdam zijn sowieso al een soort van open AZC dus dat integreert ook sneller.
pi_205664918
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:51 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Want toeristen die er hooguit een paar dagen blijven en geld uitgeven zijn volledig te vergelijken met asielzoekers die er langere tijd wonen :')

Ik snap dat asielzoekers ergens een plek moeten krijgen. Ik krijg er alleen jeuk van dat vanuit Den Haag iedere keer het idee komt dat dat maar in een klein dorp ergens buiten de randstad moet zijn.
Waarom lees je nooit eens iets over verplichte opvang van asielzoekers in Blaricum, Abcoude, Loenen aan de Vecht?
Als Den Haag het nodig vindt om een gemeenschap met 10% uit te breiden, waarom brengen we dan niet gewoon 80.000 asielzoekers onder in Amsterdam? Hele probleem in 1x opgelost.
Daarom moet je ook de gemeente laten beslissen. De Amsterdammers hebben massaal GL, D66 en VVD gestemd, die willen graag dat de bevolking met 10% aan laaggeletterde jonge moslimmannen wordt uitgebreid want ze genieten daar nog steeds van de culturele verrijking van de vorige massa-immigratiestromen.

Dat is nou democratie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_205664929
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat is gewoon onzin.
Fascistisch is het absoluut niet. Niet-democratisch ook niet. Allereerst al omdat de overheid gewoon democratisch verkozen is en heel veel mensen staan gewoon achter het opstaan van vluchtelingen.
Het enige waar sommige mensen om janken is dat ze het niet in de eigen tuin willen (hoe kinderachtig).
Maar ook dat zijn maar weinig neo-nazi tokkies.

Het is overigens tijdelijk, dus stel je aan.
[..]
Dat kun je niet vergelijken met mensen die vanwege oorlogen en vervolgingen naar NL komen of wel dan....
Buiten dat er genoeg daklozenopvangen zijn.
[..]
[..]
En jullie weten waarom die man gevlucht is? En wat er in Duitsland gebeurde?
En daarbij in Europa worden vluchtelingen verdeeld. Anders zouden alle vluchtelingen op 1 locatie binnen komen en blijven. Beetje domme opmerking dus.
Hoeveel vluchtelingen heb je geholpen buiten berichten posten op het internet ?
pi_205664962
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:04 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Een heel groot deel van de tijdelijke opvang wordt juist in het westen gerealiseerd en niet in het oosten.

En die calimero-act over Den Haag - in een gemeente als Tubbergen stemde ruim meer dan de helft van de inwoners gewoon voor een regeringspartij. Dat is ruim meer dan er in bijvoorbeeld Utrecht of A'dam richting de coalitie ging.
Kijk ook even naar de bijbehorende aantallen.
Den Haag, 2 locaties met in totaal 76 plekken. Rotterdam welgeteld 0 plekken. Amsterdam 1290 plekken op een bevolking van ruim 800.000.
Laag Zuthem een dorp met 650 inwoners heeft 110 opvangplekken. Assen met 67.000 inwoners heeft 500 plekken. De wereld aan kleine dorpen en steden met relatief veel meer opvangplekken dan de grote steden.
Is het in redelijkheid denkbaar dat de grote steden in dezelfde verhoudingen asielzoekers plaatsen? Misschien niet. Maar de verhoudingen zoals ze nu zijn, zijn gewoon een heel eind zoek.

En dat Tubbergen regeringspartijen stemt is niet zo gek. Plattelandsgemeente waar van oudsher het CDA de grootste is. Zal nu wel BBB zijn.
A mind with a heart of it's own
pi_205665004
quote:
ketenmariniers :') :') :')
Populistisch geblaat a la stadsmariniers, hier een plaatje v/d stadsmariniers van Rotterdam:


https://www.rotterdam.nl/bestuur-organisatie/stadsmariniers/

--

Oh wacht, toch ook een ketenmarinier gevonden:


https://www.volkskrant.nl(...)iten-staan~be09e9fa/

--
Die mensen zullen best goed werk doen hoor, maar de associatie marinier slaat echt helemaal nergens op, sociaal werker komt meer in de buurt.

[ Bericht 19% gewijzigd door Tanatos op 17-08-2022 13:34:29 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 17 augustus 2022 @ 13:30:22 #92
408813 crew  trein2000
pi_205665015
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Wederom nichterig en villein. gelukkig valt het patroon niet alleen mij op ;)
Die kwalificaties werp ik verre van mij. Gewoon op een nette manier discussiëren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205665137
quote:
Ja, men wil daar geen overlast.

Dus midden in de nacht gaan schreeuwen dat je geen overlast wil.
Kratten bier erbij.

En:
Vuurwerk, Pats, Boem.

Weg met de overlast!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 13:50:45 #94
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205665197
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Ja, men wil daar geen overlast.

Dus midden in de nacht gaan schreeuwen dat je geen overlast wil.
Kratten bier erbij.

En:
Vuurwerk, Pats, Boem.

Weg met de overlast!
Goeie
  woensdag 17 augustus 2022 @ 13:57:14 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205665246
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die kwalificaties werp ik verre van mij. Gewoon op een nette manier discussiëren.
Wat er eerst moet gebeuren is een cap op het aantal asielplekken per jaar. Dat moet het doel zijn. Pas als aanbod en verwerking (woning, integratie etc) weer in de pas lopen, stellen we weer nieuwe plekken ter beschikking.

Dat is dus het doel. Wat er bij goed beleid gebeurt is dat je dan gaat kijken hoe je dat doel kunt bereiken. Kan dat binnen de huidige afspraken/verdragen en zo ja hoe? Zo nee, wat moet er veranderen om toch redelijkerwijs dichter bij je doel te komen. En dan ga je dat in gang zetten, en ga je kijken of je bepaalde afspraken anders kunt inrichten, kunt opschorten, noem maar op. Dat kan ook prima in overleg met andere landen. Je weet wel, goede politiek bedrijven ten faveure van je eigen burgers.

In de praktijk wordt echter bij elke aangedragen oplossing direct 'KAN NIET' geroepen en dan is de discussie kennelijk weer klaar. Dodelijk vermoeiend.
pi_205665252
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Ja, men wil daar geen overlast.

Dus midden in de nacht gaan schreeuwen dat je geen overlast wil.
Kratten bier erbij.

En:
Vuurwerk, Pats, Boem.

Weg met de overlast!
Dat klopt helemaal, maar het was natuurlijk wel te verwachten en als ze hier mee doorgaan zal het denk ik nog wel erger worden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Beste debater 2022 woensdag 17 augustus 2022 @ 14:03:14 #97
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205665310
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wat er eerst moet gebeuren is een cap op het aantal asielplekken per jaar. Dat moet het doel zijn. Pas als aanbod en verwerking (woning, integratie etc) weer in de pas lopen, stellen we weer nieuwe plekken ter beschikking.

Dat is dus het doel. Wat er bij goed beleid gebeurt is dat je dan gaat kijken hoe je dat doel kunt bereiken. Kan dat binnen de huidige afspraken/verdragen en zo ja hoe? Zo nee, wat moet er veranderen om toch redelijkerwijs dichter bij je doel te komen. En dan ga je dat in gang zetten, en ga je kijken of je bepaalde afspraken anders kunt inrichten, kunt opschorten, noem maar op. Dat kan ook prima in overleg met andere landen. Je weet wel, goede politiek bedrijven ten faveure van je eigen burgers.

In de praktijk wordt echter bij elke aangedragen oplossing direct 'KAN NIET' geroepen en dan is de discussie kennelijk weer klaar. Dodelijk vermoeiend.
Dit is wat ik @EinarBoe ook steeds voorleg: wanneer is het precies genoeg?

Komt nooit antwoord op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205665311
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:57 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat klopt helemaal, maar het was natuurlijk wel te verwachten en als ze hier mee doorgaan zal het denk ik nog wel erger worden.
En helaas zullen de protesten dan wel weer gekaapt worden door de rechtsextremistische beroepsdemonstranten die niets met het dorp te maken hebben, ipv de dorpelingen zelf die zich al dan niet terecht zorgen maken over de leefbaarheid van hun dorp.
A mind with a heart of it's own
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 17 augustus 2022 @ 14:03:57 #99
408813 crew  trein2000
pi_205665319
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:57 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat klopt helemaal, maar het was natuurlijk wel te verwachten en als ze hier mee doorgaan zal het denk ik nog wel erger worden.
Het is wachten tot er een keer zo’n coa-locatie in de brand, uit de brand gaat.

Disclaimer: ik ben daar niet voor. Sterker ik ben daar heel erg tegen, het is levensgevaarlijk. Maar wel een te verwachten gevolg van dit beleid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205665320
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 14:03 schreef DrMarten het volgende:

[..]
En helaas zullen de protesten dan wel weer gekaapt worden door de rechtsextremistische beroepsdemonstranten die niets met het dorp te maken hebben, ipv de dorpelingen zelf die zich al dan niet terecht zorgen maken over de leefbaarheid van hun dorp.
Dat zou me idd niet verbazen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 17 augustus 2022 @ 14:04:29 #101
408813 crew  trein2000
pi_205665328
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 14:03 schreef DrMarten het volgende:

[..]
En helaas zullen de protesten dan wel weer gekaapt worden door de rechtsextremistische beroepsdemonstranten die niets met het dorp te maken hebben, ipv de dorpelingen zelf die zich al dan niet terecht zorgen maken over de leefbaarheid van hun dorp.
Uiteraard. Pegida is al begonnen met inschepen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205665351
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 14:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is wachten tot er een keer zo’n coa-locatie in de brand, uit de brand gaat.

Disclaimer: ik ben daar niet voor. Sterker ik ben daar heel erg tegen, het is levensgevaarlijk. Maar wel een te verwachten gevolg van dit beleid.
Dat is idd precies waar ik bang voor ben.
Er is maar 1 doorgeslagen gek voor nodig.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')