abonnement Unibet Coolblue
pi_205658759
Duitsland

Experts waarschuwen voor mega black-out in de winter

Uit angst voor een gastekort in de winter zoeken Duitsers naar alternatieven. De handel ervaart momenteel een extreme run op elektronische verwarmingsapparaten. Maar het gebruik kan leiden tot enorme problemen met de stroomvoorziening. Hele elektriciteitsnetten kunnen uitvallen. Experts waarschuwen al voor een mega black-out.

Lopen we risico op een extreme stroomstoring door elektrische kachels?
Met een elektrische kachel zijn consumenten onafhankelijk van gas, maar de apparaten zijn echte stroomvreters. Hoe meer mensen ze gebruiken, hoe groter het risico dat het elektriciteitsnet instort. "We moeten oppassen dat we niet in een grootschalige black-outsituatie terechtkomen", waarschuwt Martin Kleimaier, hoofd van de afdeling Opwekking en Opslag van Elektrische Energie in de VDE Vereniging tegen de "Tagesspiegel".

Een black-out is een middellange tot langdurige totale uitval van de stroomvoorziening. Dan zal noch de verlichting, het internet, het gsm-netwerk noch het verkeer werken. Zelfs de watertoevoer kan uitvallen door een stroomstoring.” Het probleem is dat als het netwerk uitvalt, de luchtverhitters aangesloten blijven en ingeschakeld blijven. Als je als netbeheerder dan voorzichtig huishoudens weer aanzet, gaan de zekeringen door meteen", zei Klaimeier tegen de "Tagesspiegel".

https://www.news.de/wirts(...)es-in-deutschland/1/
https://m.bild.de/bild-pl(...)4882.bildMobile.html

Bepaalde industrieën zullen stilgelegd worden, waaronder bepaalde voedingsindustrien.
Tevens worden er gymzalen ingericht om mensen te kunnen warmhouden in de winter

(video in link!)
https://www.npostart.nl/n(...)al&utm_source=tvblik

Stroomopslag tegen stroomtekorten
Mogelijke oplossing: energieopslag. Er zijn veel ideeën voor veilige opslag om energiekloven in hernieuwbare energie te overbruggen: energiecentrales met pompopslag, waterstofopslag, gigantische batterijen.

Alleen: Al deze technologieën bestaan ​​- of helemaal niet - alleen op kleine schaal: "Vandaag de dag hebben we een opslagcapaciteit van 40 gigawattuur in Duitsland. Met deze 40 gigawattuur zouden we Duitsland tussen de 30 en 60 minuten kunnen bevoorraden."
https://www.zdf.de/verbra(...)eale-gefahr-100.html

Mogelijk geen kerstverlichting en kerstmarkten meer in bv Berlijn om energie te besparen.

https://m.tagesspiegel.de(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F

Duitsers mogen eigen zwembad niet meer verwarmen met gas , meldt de Duitse minister van Economische Zaken Robert Habeck.
Verder komt er een „stookcontrole” en moeten burgers warmtepompen die niet meer efficiënt werken vervangen.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220721_95070101

Een tweet uit Nederland:

twitter


Berekening bij Budget Energie, bij gemiddeld gebruik 2 persoons huishouden, hoekhuis en thuis werkend: 7053,95 euro per jaar



Spanje

Alle gebouwen in de publieke sector, maar ook warenhuizen, bioscopen, werkplaatsen, hotels, treinstations, restaurants en luchthavens mogen in de toekomst hun panden koelen tot maar 27 graden in de zomer en verwarmen tot maximaal 19 graden in de winter. Dat is besloten tijdens de wekelijkse kabinetsvergadering in Madrid.
Particulieren worden aangemoedigd om de lichten uit te doen en de jaloezieën omlaag te brengen. De Spaanse regering heeft ambtenaren aangemoedigd om meer thuis te werken.
De Spaanse premier Pedro Sanchez stelde vorige week voor dat ministers, ambtenaren en werknemers uit de privésector tijdens de hete zomermaanden geen stropdassen meer dragen

Mevrouw Ribera zei dat de maatregelen zouden duren tot november 2023

https://www.abc.net.au/ne(...)strictions/101293886

https://www.watson.ch/int(...)n-wegen-energiekrise

Frankrijk
Winkels met airconditioning hebben te horen gekregen dat ze hun deuren gesloten moeten houden, anders riskeren ze een boete van 750 euro. Ook buitencafés en barterrassen mogen niet verwarmd of gekoeld worden. Een verbod op lichtreclame tussen 01.00 uur en 06.00 uur is ook uitgebreid tot het hele land.

https://www.euronews.com/(...)lackouts-this-winter

Oostenrijk

Op dit moment wordt er alleen maar nagedacht over waar en hoe in extreme gevallen energie bespaard kan worden, omdat veel locaties afhankelijk zouden zijn van de gasvoorziening. Sterker nog, er wordt ook gesproken over een soort afstandsonderwijs. Als het niet meer mogelijk is om alle klaslokalen te verwarmen, kunnen leerlingen in andere klassen of in de gymzaal samen - en desnoods digitaal - les krijgen.

Wiener Neustadt en Wenen zijn van plan om de verlichting in openbare gebouwen (gedeeltelijk) uit te schakelen. Ook het onderwerp schijnwerpers in stadions wordt momenteel besproken. In kleinere gemeenschappen zouden straten nu kunnen worden uitgerust met bewegingsdetectoren. Volgens de Vereniging van Steden wordt er al gewerkt aan een uitgebreide ombouw naar LED-lampen. Ook wordt gedacht aan het terugdringen van de temperatuur in gebouwen en het beperken van warm water.

https://www.diepresse.com(...)den-energie-lockdown

Zwitserland

Mogelijke stillegging van de skiliften in Zwitserland


Na twee lastige jaren in de wintersportindustrie, lijkt er een andere dreiging te zijn die een ‘normaal’ skiseizoen lastig kan maken. Voor een mogelijke energiecrisis, waar heel Europa zich op voorbereidt, wordt ook in Zwitserland gevreesd. Om goed voorbereid te zijn is het land aan het werken aan een noodplan, waarbij complete stillegging van de skiliften als mogelijkheid wordt voorgehouden. Een rampzalige mogelijkheid voor de toeristische sector, die grote gevolgen met zich meedraagt.

https://skiinformatie.nl/(...)ten-een-mogelijkheid

België

De vraag naar brandhout explodeert. De aanhoudende energiecrisis doet ook Limburgers naar alternatieven voor gas en stookolie zoeken om hun woonst te verwarmen. En dan kom je uit bij brandhout en pellets. En door de houtkoorts, gaat ook díe prijs - van dát hout - mee de hoogte in. Goedkoop stoken zit er komende winter dus niet in, ook niet met hout. (zie video in link!)

https://www.tvl.be/nieuws(...)energiecrisis-141726

.....


Ongekende Energiecrisis aanstaande?
Of moeten we dit alles scharen onder dezelfde categorie als de virologen die ons dagelijks covid doemscenario's schetsten?

Ik denk van niet, YOP.
pi_205658837
Even opnieuw

twitter


Pieter Omtzigt wil dat het kabinet antwoorden geeft over enkele bijzonder belangrijke vragen over de energiesituatie in ons land. Zo is het hem opgevallen dat men in België slechts 1,60 euro betaalt voor een kuub gas. Bij ons is dat 3,00 euro. Maar nu komt het: de Belgen gebruiken uit Nederland geïmporteerd gas.

Deze situatie is volstrekt belachelijk, vind ook Pieter Omtzigt. Daarom heeft het onafhankelijk Kamerlid - dat vrijwel zeker met een eigen partij komt bij de eerstvolgende Tweede Kamerverkiezingen - vragen gesteld aan het kabinet. Vragen waarop hij een antwoord wil, en wel meteen.

https://www.dagelijksesta(...)300-euro-hoe-kan-dat
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:40:51 #3
186611 Haags
pi_205658995
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:35 schreef Za het volgende:
Even opnieuw

[ twitter ]

Pieter Omtzigt wil dat het kabinet antwoorden geeft over enkele bijzonder belangrijke vragen over de energiesituatie in ons land. Zo is het hem opgevallen dat men in België slechts 1,60 euro betaalt voor een kuub gas. Bij ons is dat 3,00 euro. Maar nu komt het: de Belgen gebruiken uit Nederland geïmporteerd gas.

Deze situatie is volstrekt belachelijk, vind ook Pieter Omtzigt. Daarom heeft het onafhankelijk Kamerlid - dat vrijwel zeker met een eigen partij komt bij de eerstvolgende Tweede Kamerverkiezingen - vragen gesteld aan het kabinet. Vragen waarop hij een antwoord wil, en wel meteen.

https://www.dagelijksesta(...)300-euro-hoe-kan-dat
Het kabinet is even druk bezig met de aankoop van een hotel in Tubbergen. Het eigen volk interesseert ze nu eenmaal geen moer.
Zonder wrijving geen glans
pi_205659100
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:35 schreef Za het volgende:
Even opnieuw

[ twitter ]

Pieter Omtzigt wil dat het kabinet antwoorden geeft over enkele bijzonder belangrijke vragen over de energiesituatie in ons land. Zo is het hem opgevallen dat men in België slechts 1,60 euro betaalt voor een kuub gas. Bij ons is dat 3,00 euro. Maar nu komt het: de Belgen gebruiken uit Nederland geïmporteerd gas.

Deze situatie is volstrekt belachelijk, vind ook Pieter Omtzigt. Daarom heeft het onafhankelijk Kamerlid - dat vrijwel zeker met een eigen partij komt bij de eerstvolgende Tweede Kamerverkiezingen - vragen gesteld aan het kabinet. Vragen waarop hij een antwoord wil, en wel meteen.

https://www.dagelijksesta(...)300-euro-hoe-kan-dat
Met alle respect, maar hij simplificeert de boel wel heel erg. Er zijn duizend redenen en nuances te bedenken om de prijsverschillen te verklaren.

Nederland is bijvoorbeeld voor wat betreft gas opslag de gekke henkie die peperdure prijzen betaalt om de opslagen te vullen.
pi_205659121
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:44 schreef Confetti het volgende:

[..]
Met alle respect, maar hij simplificeert de boel wel heel erg. Er zijn duizend redenen en nuances te bedenken om de prijsverschillen te verklaren.

Nederland is bijvoorbeeld voor wat betreft gas opslag de gekke henkie die peperdure prijzen betaalt om de opslagen te vullen.
Klopt, België had een paar week terug maar voor 9 dagen gas in de opslag.

Dan kan je wel "goedkoop" gas aanbieden nu maar in de winter doe je er niet zo lang mee.

Duitsland was lange tijd goedkoop maar zit inmiddels ook al boven de ¤2,50 per m3 aardgas, alleen de belasting is in Nederland hoger waardoor we er nog ~50 cent boven zitten.

Kijk over 5 maanden nog maar eens naar de energieprijzen in het buitenland.

twitter
pi_205659170
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:44 schreef Confetti het volgende:

[..]
Met alle respect, maar hij simplificeert de boel wel heel erg. Er zijn duizend redenen en nuances te bedenken om de prijsverschillen te verklaren.

Nederland is bijvoorbeeld voor wat betreft gas opslag de gekke henkie die peperdure prijzen betaalt om de opslagen te vullen.
Volgens mij had België inderdaad nog geen 10% van de gasvoorraden gevuld (als ik het goed heb). Het lijken hier in NL wel slechte crypto-handelaren 'hoog inkopen, laag verkopen'. Maar NL zal de helft wel voor een prikkie naar BE doorsluizen als ze in nood komen hoor. Compleet van de pot gerukt hier
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_205659189
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:40 schreef Haags het volgende:

[..]
Het kabinet is even druk bezig met de aankoop van een hotel in Tubbergen. Het eigen volk interesseert ze nu eenmaal geen moer.
Je moet gewoon even je broekriem aanhalen ja?!
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_205659366
Gewoon even een paar maanden geen verwarming aanzetten dus, hoe moeilijk kan het zijn.
pindazakje
pi_205659511
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:32 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Bespaar je daar veel mee, vergeleken met je CV-ketel?
Globaal om het even samen te vatten:

1. Hoe hoger de prijs per KWH, hoe sneller terugverdiend.
2. Substitueer je gasverbruik voor elektroverbruik, dan haal je er nog meer rendement uit.

Reken maar eens uit: ¤4.000 10 panelen. Productie rond de 3000 kwh.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205659532
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:55 schreef Hyaenidae het volgende:
Gewoon even een paar maanden geen verwarming aanzetten dus, hoe moeilijk kan het zijn.
Hoe krijg je de rosbief gaar zonder gas dan?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205659554
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:55 schreef Hyaenidae het volgende:
Gewoon even een paar maanden geen verwarming aanzetten dus, hoe moeilijk kan het zijn.
Het gaat altijd om de zwakkeren, de oudere AOW’ers met bloedsomloop problemen en huurhuisje bv.
Vakman pur sang
pi_205659561
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe krijg je de rosbief gaar zonder gas dan?
Met inductie.
pindazakje
pi_205659593
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het gaat altijd om de zwakkeren, de oudere AOW’ers met bloedsomloop problemen en huurhuisje bv.
Yup. Niemand stelt de wat mijn inziens terechte vraag of iemand die in de bijstand zit, of nooit wat aan zijn huis heeft gedaan, de boel maar moet kunnen stoken tot 23 graden.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205659594
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het gaat altijd om de zwakkeren, de oudere AOW’ers met bloedsomloop problemen en huurhuisje bv.
Moet maar eens afgelopen zijn met die zwakkeren, eerst de corona ongein om de zwakkeren te beschermen en nu weer staatsteun nodig om de onrendabelen te redden. Maar wat leveren zij de maatschappij uiteindelijk op?
pindazakje
pi_205659606
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:05 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Met inductie.
Als je elektrotechnisch handig bent kun je dat mooi zelf installeren ;)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205659689
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:06 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Moet maar eens afgelopen zijn met die zwakkeren, eerst de corona ongein om de zwakkeren te beschermen en nu weer staatsteun nodig om de onrendabelen te redden. Maar wat leveren zij de maatschappij uiteindelijk op?
Tja ik bedenk het niet hè?
In Rusland zouden ze het niet doen.
Vakman pur sang
pi_205659773
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als je elektrotechnisch handig bent kun je dat mooi zelf installeren ;)
Eens, waren we allemaal maar zo hooggeleid als U.
pindazakje
pi_205661314
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:14 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Eens, waren we allemaal maar zo hooggeleid als U.
Onderschat jezelf niet. Handjes zijn tegenwoordig goud !
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205661677
twitter


https://www.bundesregieru(...)udi-arabiens-2074008

Nog een feitje:

Scholz: Germany won't back European nations' call to end Russian tourist visas.

Scholz is overal tegelijk, vandaag in Zweden en Noorwegen, ondertussen aan de bel met de kroonprins van Saudi Arabië, en passant laat hij weten gewoon visas aan Russen te blijven verstrekken.
Deal met Noorwegen. Dit gaat goedkomen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Za op 17-08-2022 02:00:12 ]
pi_205661995
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 00:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Onderschat jezelf niet. Handjes zijn tegenwoordig goud !
Eens, als je dik wil verdienen gewoon LTS zwakstroom doen _O_
pindazakje
pi_205662110
quote:
Ouderen worden keihard geraakt door de hoge inflatie. Een op de acht komt nauwelijks rond en een kwart van de senioren past nu al de uitgaven aan.
https://www.ad.nl/geld/on(...)e-inflatie~a6a32fd4/
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205662129
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 01:47 schreef Za het volgende:
[ twitter ]

https://www.bundesregieru(...)udi-arabiens-2074008

Nog een feitje:

Scholz: Germany won't back European nations' call to end Russian tourist visas.

Scholz is overal tegelijk, vandaag in Zweden en Noorwegen, ondertussen aan de bel met de kroonprins van Saudi Arabië, en passant laat hij weten gewoon visas aan Russen te blijven verstrekken.
Deal met Noorwegen. Dit gaat goedkomen.
Hoeveel doppelgangers heeft deze man?
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 augustus 2022 @ 08:16:38 #23
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205662153
quote:
Nu kan 1 onweersbui de prijs ook al doen dalen...

Ik ga maar eens flink schijten, mss doet dat iets met de prijs van wc papier..
pi_205662322
quote:
Dit leest als een bericht van de Speld.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205662429
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dit leest als een bericht van de Speld.
Nieuwspaal is inderdaad een soort 'De Speld', dus dat zou een verklaring kunnen zijn.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 09:10:11 #27
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205662494
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:55 schreef Hyaenidae het volgende:
Gewoon even een paar maanden geen verwarming aanzetten dus, hoe moeilijk kan het zijn.
Deze man weet _O_
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_205663162
quote:
Volgens mij kunnen ze het woord 'ouderen' beter vervangen voor 'iedereen'.
pi_205664411
twitter
  woensdag 17 augustus 2022 @ 13:10:46 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205664852
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:23 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Dat Oekraïne een probleem heeft dan snap ik, maar dat Europa daardoor automatisch verantwoordelijk is voor hun stroomvoorziening snap ik dan weer niet zo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 17 augustus 2022 @ 13:16:38 #31
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205664909
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Yup. Niemand stelt de wat mijn inziens terechte vraag of iemand die in de bijstand zit, of nooit wat aan zijn huis heeft gedaan, de boel maar moet kunnen stoken tot 23 graden.
We hebben nu de bizarre situatie dat er mensen zijn die in een gerenoveerde sociale huurwoning wonen, alle toeslagen krijgen en even verderop woont Pieter de koerier in een G klasse doortochtwoning (privaat) die naar alle extraatjes en toeslagen kan fluiten.

En ja dit is semi anekdotisch en niet gemeengoed, maar het komt wel voor.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205664942
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat Oekraïne een probleem heeft dan snap ik, maar dat Europa daardoor automatisch verantwoordelijk is voor hun stroomvoorziening snap ik dan weer niet zo
Wie dan?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205664983
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wie dan?
Oekraïne?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205664995
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:25 schreef zalkc het volgende:

[..]
Oekraïne?
Dat proberen ze ook maar ze worden ietwat tegengewerkt door de Russen.

Ik mag hopen dat als Nederland ooit weer eens in de problemen komt dat we iets meer hulpvaardigheid kunnen verwachten.
pi_205665076
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat Oekraïne een probleem heeft dan snap ik, maar dat Europa daardoor automatisch verantwoordelijk is voor hun stroomvoorziening snap ik dan weer niet zo
Kerncentrales hebben energie nodig voor de koeling, anders boem?

Als ik nu wel goed lees dan willen de russen de centrale aan hun net koppelen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_205665364
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:37 schreef BertV het volgende:

[..]
Kerncentrales hebben energie nodig voor de koeling, anders boem?

Als ik nu wel goed lees dan willen de russen de centrale aan hun net koppelen.
Er schijnen echter wel wat problemen te zijn met omvallende hoogspanningsleidingen en ontploffende transformatoren.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205666051
Berekening in de OP komt inmiddels op 840 euro per jaar meer uit:

pi_205680769
657,- per maand. Ik ga er een baan bijnemen.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 22:32:31 #39
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205681057
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:09 schreef HPoi het volgende:
657,- per maand. Ik ga er een baan bijnemen.
Je kunt beter een houtkachel erbij nemen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_205682456
Ik zat even met mijn verbruik te rekenen voor wat ik zou gaan betalen aan Vattenfall, en ik ga van ¤39 in de maand naar bedragen tussen de ¤310 en ¤330 ;(
(afhankelijk van hoe ik reken, gemiddelde over 5 jaar, gemiddelde over laatste 3 jaar (cv ketel beter afgesteld maar andere PC), stroom 5 jaar, gas laatste 3 jaar enz.)

Er gaat echt voor veel mensen een heel erg grote financiële klap aan komen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_205682526
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat proberen ze ook maar ze worden ietwat tegengewerkt door de Russen.

Ik mag hopen dat als Nederland ooit weer eens in de problemen komt dat we iets meer hulpvaardigheid kunnen verwachten.
Zou de inwoner van Nederland ook wat financiële hulpvaardigheid mogen verwachten. Want momenteel betalen de inwoners in Europa de rekening.
pi_205682529
Gelukkig heb ik nog een kist wollen dekens en warmte kruiken nog van mijn Omatje geweest
I will do what i must !!
pi_205682538
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:23 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Waarom zouden wij dat moeten voorzien precies? Klinkt als een gevalletje uit de duim gezogen.
pi_205682549
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 07:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Waarom zouden wij dat moeten voorzien precies? Klinkt als een gevalletje uit de duim gezogen.
Tenzij we Oekraïne gaan loskoppelen van het Europees elektriciteitsnet, zal dat automatisch gaan gebeuren. Door internationale verbindingen stroomt elektriciteit 'vanzelf' naar de plek waar een verbruiker staat. Als er op het gehele net meer verbruikt wordt dan dat er door producenten wordt ingevoed, krijg je blackouts.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:01:29 #45
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_205682942
Je zal maar thuiswerken in de Winter.
Straks wil iedereen terug naar kantoor er is dan te weinig plek omdat ze teveel personeel hebben.
pi_205683009
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:01 schreef KingRadler het volgende:
Je zal maar thuiswerken in de Winter.
Straks wil iedereen terug naar kantoor er is dan te weinig plek omdat ze teveel personeel hebben.
Kan je eventueel nog bij de Mac, CoffeeCompany of Starbucks of zo gaan zitten met je laptop :P
pi_205683139
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:01 schreef KingRadler het volgende:
Je zal maar thuiswerken in de Winter.
Straks wil iedereen terug naar kantoor er is dan te weinig plek omdat ze teveel personeel hebben.
Best een goed punt, het scheelt natuurlijk aanzienlijk als je lekker op kantoor kan zitten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205683484
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Best een goed punt, het scheelt natuurlijk aanzienlijk als je lekker op kantoor kan zitten.
Ik moet met de trein om bij kantoor te komen. Ik zie dat de NS de tarieven 1 januari 2022 aangepast had aan het verwachte inflatiecijfer (1,8 pct) zoals vastgesteld door het CBS. Ik ben dan ook benieuwd wat die tarieven dan nu doen op 1 januari 2023. Alhoewel zelfs met die stijging meegenomen naar kantoor gaan nog steeds beter is dan in een slecht geïsoleerd huis werken :P
pi_205683505
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:06 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Ik moet met de trein om bij kantoor te komen. Ik zie dat de NS de tarieven 1 januari 2022 aangepast had aan het verwachte inflatiecijfer (1,8 pct) zoals vastgesteld door het CBS. Ik ben dan ook benieuwd wat die tarieven dan nu doen op 1 januari 2023. Alhoewel zelfs met die stijging meegenomen naar kantoor gaan nog steeds beter is dan in een slecht geïsoleerd huis werken :P
Je krijgt niets vergoed vanuit je werkgever?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205683514
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 07:32 schreef BoonDockSaint het volgende:
Gelukkig heb ik nog een kist wollen dekens en warmte kruiken nog van mijn Omatje geweest
Een paar jaar geleden thermo-ondergoed ontdekt. Nooit meer koud ^O^
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_205684031
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Je kunt beter een houtkachel erbij nemen.
We hebben wel een openhaard. Alleen het hout is bijna op....
pi_205684080
VVD66 is er voor de bedrijven, burgers zijn louter het verdienmodel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205684410
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Je krijgt niets vergoed vanuit je werkgever?
10 cent de kilometer met een max van 45km enkele reis (gemeente). Dus ook weer niet heel veel.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:47:22 #54
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_205684976
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:08 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Kan je eventueel nog bij de Mac, CoffeeCompany of Starbucks of zo gaan zitten met je laptop :P
Je brengt me wel op een idee, om op warme plekken te gaan zitten in de weekenden zoals een Mac / Starbucks of Bibliotheek. Scheelt me veel stook kosten.

Fok! op warme plekken.
pi_205685115
Kregen gister een email van onze energie-leverancies, British Gas. Zitten nu op een variabel tarief (verhuisden in december, en konden leverancier en contract pas kiezen toen we de eerste rekening kregen, dat was in maart).

Met ons huidige verbruik zijn onze jaarlijkse voorspelde kosten £1750 (alleen voor electriciteit).
Er wordt een optie gegeven om te switchen naar een vast tarief, voor £3850.

De prijzen gaan op het variabele tarief omhoog in oktober, januari, april en juli. De price cap nu is (voor gemiddeld gebruik £1971, daar zitten we dus iets onder).
In oktober gaat de price cap hoogstwaarschijnlijk naar £3600, en dan in januari naar £4266, en in april naar rond de £5000.

Afgelopen jaar hebben we flink gestookt. Nieuw huis, en moest dus drogen. Dus ondanks de milde winter, waren onze stookkosten vrij hoog (gas, niet electriciteit). Huis dag en nacht warm gehouden, zoals geadviseerd door de bouwer. Verbruik komende winter zal wel omlaag gaan. Vaste tarief zou tot oktober volgend jaar zijn, wat is wijsheid. Switchen of niet?
  Redactie Frontpage vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:59:50 #56
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205685152
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:40 schreef Haags het volgende:

[..]
Het kabinet is even druk bezig met de aankoop van een hotel in Tubbergen. Het eigen volk interesseert ze nu eenmaal geen moer.
Ik wist niet dat het COA en het kabinet hetzelfde waren.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_205685990
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:59 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Ik wist niet dat het COA en het kabinet hetzelfde waren.
Dan heb je een heel erg naïeve kijk op de wereld en de politiek. :)
Let op dit is mijn mening, geen feit.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:35:02 #58
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205687125
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 11:09 schreef HPoi het volgende:

[..]
We hebben wel een openhaard. Alleen het hout is bijna op....
Een zaag is niet zo duur. Wel op tijd beginnen i.v.m. het drogen van het hout.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_205687143
Denken jullie dat de tarieven ooit nog gaan zakken ?
pi_205687208
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 17:38 schreef Nismo1991 het volgende:
Denken jullie dat de tarieven ooit nog gaan zakken ?
Vast wel ooit eens met een paar cent
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205687235
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 17:38 schreef Nismo1991 het volgende:
Denken jullie dat de tarieven ooit nog gaan zakken ?
Er zal stabilisatie gaan plaatsvinden. Aan de vraagkant gaat de vraag - denk ik - dalen omdat het héél duur is, dus de vraag gaat omlaag, en de aanbod kant zal weer wat stijgen omdat we dure lng gaan importeren. Wellicht is het equilibrium zo rond de 2,50 bijv.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205688607
-zoek het uit-

[ Bericht 49% gewijzigd door Za op 20-08-2022 11:11:54 ]
pi_205688625
Vraag gaat dalen. Hoe langer de prijzen fossiele energie hoog blijven, hoe groter de structurele daling van de vraag zal zijn.

Naarmate de huidige situatie langer duurt, zullen immers steeds meer particulieren en bedrijven de nodige maatregelen treffen om de energiebehoefte te beperken.

Jammer dat het zo moet, maar op langere termijn is de huidige situatie waarschijnlijk een zegen voor de Europeaan, de aarde en de mensheid als geheel.
pi_205691743
'Noorse gasinkomsten lopen op tot meer dan 1.000 euro per Noor per week: “Ze moeten die extra winsten delen”'.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220818_96596385
pi_205691762
Gazprom onderbreekt leveringen Nord Stream “wegens onderhoud”, gasprijs bereikt nieuw record

De Russische staatsexporteur Gazprom zal de gasleveringen via de Nord Stream-pijpleiding naar Europa gedurende drie dagen onderbreken. Van 31 augustus tot 2 september is er een onderhoud nodig, klinkt het. Deze onverwachte maatregel verhoogt de druk op Duitsland en een groot deel van Europa om de gasreserves aan te vullen om een wijdverspreide rantsoenering af te wenden om de bevolking warm te kunnen houden. De prijs voor aardgas bereikte na dit nieuws een nieuwe recordhoogte.

https://www.hln.be/econom(...)euw-record~ad3c469a/

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 20-08-2022 00:41:23 ]
pi_205692436
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 00:33 schreef Za het volgende:
'Noorse gasinkomsten lopen op tot meer dan 1.000 euro per Noor per week: “Ze moeten die extra winsten delen”'.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220818_96596385
De Noren moeten helemaal niets. Als we hier geen last hadden gehad van de Hollandse ziekte waren we nu net zo rijk geweest.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_205692473
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 00:33 schreef Za het volgende:
'Noorse gasinkomsten lopen op tot meer dan 1.000 euro per Noor per week: “Ze moeten die extra winsten delen”'.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220818_96596385
Lekker binnenlopen met die gasvoorraden, die Noren lachen de ballen uit hun broek, en NL betaald de jackpot. :')
pi_205692553
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 17:38 schreef Nismo1991 het volgende:
Denken jullie dat de tarieven ooit nog gaan zakken ?
Niet meer naar zo goedkoop als voor de crisis. Goedkoop Russisch gas is verleden tijd.
pi_205692596
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 00:33 schreef Za het volgende:
'Noorse gasinkomsten lopen op tot meer dan 1.000 euro per Noor per week: “Ze moeten die extra winsten delen”'.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220818_96596385
Dit is toch wel het verraad van de Nederlandse politiek. Alles verbrast en weggeven.
Hallo
pi_205692603
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 17:38 schreef Nismo1991 het volgende:
Denken jullie dat de tarieven ooit nog gaan zakken ?
Niet veel. Het is de kneiterlinkse politiek in Nederland er duidelijk alles aan gelegen om energie hier zo duur mogelijk te houden. Ga er maar vanuit dat men wil dat we allemaal gaan wennen aan deze tarieven en dan als de marktprijs zakt gaat de BTW weer omhoog, compensatiemaatregel eraf, heffingen erbij, enz.
pi_205692665
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 08:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet veel. Het is de kneiterlinkse politiek in Nederland er duidelijk alles aan gelegen om energie hier zo duur mogelijk te houden. Ga er maar vanuit dat men wil dat we allemaal gaan wennen aan deze tarieven en dan als de marktprijs zakt gaat de BTW weer omhoog, compensatiemaatregel eraf, heffingen erbij, enz.
:') _O- Ultiem neoliberaal beleid als links beschrijven.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 09:23:17 #72
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205692761
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 08:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet veel. Het is de kneiterlinkse politiek in Nederland er duidelijk alles aan gelegen om energie hier zo duur mogelijk te houden. Ga er maar vanuit dat men wil dat we allemaal gaan wennen aan deze tarieven en dan als de marktprijs zakt gaat de BTW weer omhoog, compensatiemaatregel eraf, heffingen erbij, enz.
Kneiterlinkse politiek in Nederland? Vanuit welk tijdperk ben jij hierheen geteleporteerd dan :') .
Huilen dan.
pi_205692783
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 08:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet veel. Het is de kneiterlinkse politiek in Nederland er duidelijk alles aan gelegen om energie hier zo duur mogelijk te houden. Ga er maar vanuit dat men wil dat we allemaal gaan wennen aan deze tarieven en dan als de marktprijs zakt gaat de BTW weer omhoog, compensatiemaatregel eraf, heffingen erbij, enz.
Lol weer hardop gelachen.
pi_205692841
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 17:38 schreef Nismo1991 het volgende:
Denken jullie dat de tarieven ooit nog gaan zakken ?
Ja natuurlijk gaan die zakken, dit is een onhoudbaar niveau, veroorzaakt doordat de markt in paniek is. Dit gaat zeker geen 5 jaar duren. Denk niet dat het snel weer zo goedkoop gaat worden als tijdens Corona.

Even ter illustratie wat de markten inprijzen op de termijnmarkten:
- september 2021: 24 euro
- september 2022: 244 euro
- september 2023: 224 euro
- september 2024: 146 euro
- september 2025: 81 euro
pi_205693447
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 09:07 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
:') _O- Ultiem neoliberaal beleid als links beschrijven.
Ziende blind noemen we dat.

Het beleid van nu komt primair uit de koker van D66 en past volledig bij wat de PvdA en GL willen. CU is tevens een linkse partij. CDA heeft niets meer in de melk te brokkelen en de VVD gaat overal mee akkoord als Rutte maar als zetbaas mag fungeren.

Er kan niet genoeg geld gesmeten worden naar het klimaat, het milieu, inkrimping van de veestapel, meer meer meer immigratie van kansarmen, steeds meer macht naar Europa, voorsorteren op transferunie, meer en meer repressie van de burger, steeds minder inspraak voor de burger, afdwingen van consuminderen, verplicht inkrimpen van Schiphol, huizen willen bouwen in wijken waar auto’s niet meer welkom zijn, ingreep na ingreep in de huurmarkt, steeds minder privacy, minimumloon en uitkeringen extreem willen verhogen, steeds meer afhankelijkheid van toeslagen en rondpompen van geld, ruim baan voor idioterie zoals zelf kiezen of je man of vrouw wil zijn, Rutte die ineens roept dat Nederland systemisch racistisch is, diversiteits cursussen (ultralinkse indoctrinatie), enz. enz.

En dat is neoliberaal?

Het is een leuk scheldwoord geweest de afgelopen 10 jaar, maar kennelijk weet inmiddels niemand meer wat neoliberalisme is.

En de ‘vrije’ pers heeft zo vaak geroepen dat het beleid rechts is, dat men dit zeer linkse beleid gewoon kan doordrukken en nog steeds vrijwel niemand doorheeft dat ook partijen die vroeger middenpartij of rechtse partij waren inmiddels links tegen de afgrond aan zijn gaan zitten.
pi_205693457
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 07:50 schreef Resistor het volgende:

De Noren moeten helemaal niets. Als we hier geen last hadden gehad van de Hollandse ziekte waren we nu net zo rijk geweest.
Dat was de mening van iemand van het nieuwsblad.be

Ze maken duizelingwekkende winsten in een tijd waar in nabij liggende landen problemen ontstaan op gebied van eerste levensbehoeften, de roep om verdeling komt uit armere landen als Polen. Weer anderen zien het als het profiteren van een oorlog. Ieder z'n mening.
pi_205693496
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 08:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet veel. Het is de kneiterlinkse politiek in Nederland er duidelijk alles aan gelegen om energie hier zo duur mogelijk te houden. Ga er maar vanuit dat men wil dat we allemaal gaan wennen aan deze tarieven en dan als de marktprijs zakt gaat de BTW weer omhoog, compensatiemaatregel eraf, heffingen erbij, enz.
We hebben al jarenlang een rechts kabinet.
Overigens is het juist een extreem linkse gedachte om verschil tussen arm en rijk kleiner te maken, dus denk even na wat je zegt.
pi_205693498
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 08:49 schreef VEM2012 het volgende:

Ga er maar vanuit dat men wil dat we allemaal gaan wennen aan deze tarieven en dan als de marktprijs zakt gaat de BTW weer omhoog, compensatiemaatregel eraf, heffingen erbij, enz.
Dit.
pi_205693543
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 11:13 schreef Fisherman het volgende:

[..]
We hebben al jarenlang een rechts kabinet.
Overigens is het juist een extreem linkse gedachte om verschil tussen arm en rijk kleiner te maken, dus denk even na wat je zegt.
Zie wat ik al schreef: in alle communistische systemen was er een zeer arme onderlaag en een exorbitant rijke elite.

Het zijn wortels die worden voorgehouden. Net als dat een ‘liberaal rechtse’ partij als de VVD al jarenlang beleid ondersteunt wat noch liberaal, noch rechts is.

Geloof de slogans niet, maar de daden.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:43:50 #80
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205693677
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 08:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet veel. Het is de kneiterlinkse politiek in Nederland er duidelijk alles aan gelegen om energie hier zo duur mogelijk te houden. Ga er maar vanuit dat men wil dat we allemaal gaan wennen aan deze tarieven en dan als de marktprijs zakt gaat de BTW weer omhoog, compensatiemaatregel eraf, heffingen erbij, enz.
Als het echt kneiterlinks zou zijn geweest hadden we nu minder ellende. Dan waren we allang veel minder afhankelijk van gas geweest.
pi_205693709
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 11:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Als het echt kneiterlinks zou zijn geweest hadden we nu minder ellende. Dan waren we allang veel minder afhankelijk van gas geweest.
Nee. Dat vereist kerncentrales. Daar is links tot op de dag van vandaag geen voorstander van.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:04:38 #82
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205693833
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 11:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee. Dat vereist kerncentrales. Daar is links tot op de dag van vandaag geen voorstander van.
Terecht. Want als je denkt dat de huidige kWh-prijs hoog is dan krijg je helemaal een rolberoerte wanneer je erachter komt wat een kWh-tje kernenergie gaat kosten om een moderne kerncentrale rendabel te maken.
Huilen dan.
pi_205693922
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 12:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Terecht. Want als je denkt dat de huidige kWh-prijs hoog is dan krijg je helemaal een rolberoerte wanneer je erachter komt wat een kWh-tje kernenergie gaat kosten om een moderne kerncentrale rendabel te maken.
Niet aldus de OESO die dat allemaal goed heeft berekend.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:13:20 #84
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205693932
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 11:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zie wat ik al schreef: in alle communistische systemen was er een zeer arme onderlaag en een exorbitant rijke elite.

Het zijn wortels die worden voorgehouden. Net als dat een ‘liberaal rechtse’ partij als de VVD al jarenlang beleid ondersteunt wat noch liberaal, noch rechts is.

Geloof de slogans niet, maar de daden.
Mooi man je hebt ontdekt dat communisme nooit echt bestaan heeft. Vervolgens ben je een beetje in verwarring geraakt rondom wat rechts en wat links is. Geeft niet hoor, dat kan de beste overkomen
pi_205693943
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 12:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet aldus de OESO die dat allemaal goed heeft berekend.
Ben wel benieuwd, waar vind ik dat?
pi_205693964
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 12:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd, waar vind ik dat?
https://www.oecd-nea.org/(...)edition?details=true
pi_205693996
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 12:13 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Mooi man je hebt ontdekt dat communisme nooit echt bestaan heeft. Vervolgens ben je een beetje in verwarring geraakt rondom wat rechts en wat links is. Geeft niet hoor, dat kan de beste overkomen
Communisme heeft weldegelijk bestaan en bestaat nog steeds. Net als dat kapitalisme nooit een zuiver systeem is (want het is slechts een ingrediënt) is communisme nooit een zuiver systeem.

Maar leuk dat je in je poging om mij van gebrekkige kennis te beschuldigen je eigen gebrekkige kennis toont.

Overigens is het helemaal niet zo interessant of iets links of rechts is. Kern is dat de overheid mensen steeds minder vrij en meer afhankelijk maakt. De overheid is er simpelweg niet meer voor de inwoners, de inwoners zijn er om gehoorzame werkbijtjes te zijn.
pi_205694218
twitter


De man is een beetje een onheilsprofeet, maar die 37,2% is accuraat.
pi_205694269
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 11:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zie wat ik al schreef: in alle communistische systemen was er een zeer arme onderlaag en een exorbitant rijke elite.

Het zijn wortels die worden voorgehouden. Net als dat een ‘liberaal rechtse’ partij als de VVD al jarenlang beleid ondersteunt wat noch liberaal, noch rechts is.

Geloof de slogans niet, maar de daden.
Gelukkig is dat in het hyperkapitalistische VS anders. Oh wacht.
pi_205694339
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 12:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Gelukkig is dat in het hyperkapitalistische VS anders. Oh wacht.
Lees nog eens goed welk punt ik maak.

In de VS is het inderdaad niets beter. Als bedrijven daar iets willen gebeurt het in 75% van de gevallen, willen ze het niet, dan gebeurt het niet. Ten aanzien van wat het volk wil en niet wil is het eerder precies omgekeerd.

Aldus onderzoek.

In Europa kun je hetzelfde waarnemen, alleen zit in Europa niet alleen de bedrijven achter de knoppen. Veel meer actiegroepen. Heel slim wel. Je infiltreert de politiek en dan maakt wat het stemvee wil niets meer uit. Goed afgekeken van hoe dat in de VS is gegaan.

Maar ondertussen is democratie dood en begraven.
pi_205694362
Enig Googlen leert mij dat ook de Nederlandse producentenprijzen in juni zo'n 30% gestegen waren tov vorig jaar.
In Duitsland was dat in juni 32%, dus mogelijk zitten wij ook aan de 35% heden.
pi_205694388
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 11:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ziende blind noemen we dat.

Het beleid van nu komt primair uit de koker van D66 en past volledig bij wat de PvdA en GL willen. CU is tevens een linkse partij. CDA heeft niets meer in de melk te brokkelen en de VVD gaat overal mee akkoord als Rutte maar als zetbaas mag fungeren.

Er kan niet genoeg geld gesmeten worden naar het klimaat, het milieu, inkrimping van de veestapel, meer meer meer immigratie van kansarmen, steeds meer macht naar Europa, voorsorteren op transferunie, meer en meer repressie van de burger, steeds minder inspraak voor de burger, afdwingen van consuminderen, verplicht inkrimpen van Schiphol, huizen willen bouwen in wijken waar auto’s niet meer welkom zijn, ingreep na ingreep in de huurmarkt, steeds minder privacy, minimumloon en uitkeringen extreem willen verhogen, steeds meer afhankelijkheid van toeslagen en rondpompen van geld, ruim baan voor idioterie zoals zelf kiezen of je man of vrouw wil zijn, Rutte die ineens roept dat Nederland systemisch racistisch is, diversiteits cursussen (ultralinkse indoctrinatie), enz. enz.

En dat is neoliberaal?

Het is een leuk scheldwoord geweest de afgelopen 10 jaar, maar kennelijk weet inmiddels niemand meer wat neoliberalisme is.

En de ‘vrije’ pers heeft zo vaak geroepen dat het beleid rechts is, dat men dit zeer linkse beleid gewoon kan doordrukken en nog steeds vrijwel niemand doorheeft dat ook partijen die vroeger middenpartij of rechtse partij waren inmiddels links tegen de afgrond aan zijn gaan zitten.
Het beleid komt primair uit de koker van D66, terwijl de grootste partij de VVD is, al meer dan 10 jaar? De mini partijtjes PVDA en GroenLinks hebben niks in te brengen verder.

Misschien de volgende keer op de extreemrechtse SP stemmen zodat het weer recht getrokken wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jed1Gam op 20-08-2022 13:24:36 ]
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:34:04 #93
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205694613
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar ondertussen is democratie dood en begraven.
Kerel toch,
- Mag jij niet meer stemmen?
- Mag jij je mening niet meer uiten?
- Mag jij geen politieke beweging of partij oprichten?
- Mag jij niet lid worden van een beweging of partij naar keuze?

OF…..

Ben jij een klein jongetje dat democratie eigenlijk niet zo goed begrijpt? Die denkt dat democratie hetzelfde is als je zin krijgen. Die niet zo goed kan meekomen en dus deugt er niets van. Zelfs jouw soort afgoden Thierry en Geert mogen vrijuit hun gal en onzin spuwen. Normale, geslaagde, intelligente mensen luisteren er niet naar, maar ja dat is democratie hè.

En ja nu is het even kut, dat is vaker gebeurd, zal nog wel vaker gebeuren. De overgrote meerderheid gaat dat gewoon overleven, achteraf waarschijnlijk met wonderbaarlijk weinig problemen, een grote wat intelligentere groep had zelfs al preventief wat maatregelen genomen. En dan is er de klagende rest, het volk waarbij alles altijd kut is omdat ze niet zo goed zijn in meer dan een kwartier vooruitkijken of de tering naar de nering zetten
pi_205694657
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:02 schreef VEM2012 het volgende:
Maar ondertussen is democratie dood en begraven.
het gaat wel die kant op, omdat de verliezers hun verlies niet accepteren. Dat is de belangrijkste eis van een democratie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205694674
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:09 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Het beleid komt primair uit de koker van D66, terwijl de grootste partij de VVD is, al meer dan 10 jaar? De mini partijtjes PVDA en GroenLinks hebben niks in te brengen verder.

Misschien de volgende keer op de extreemrechtse SP stemmen zodat het weer recht getrokken wordt.
Alsof op een andere partij stemmen wezenlijke verschillen met zich gaat brengen. Zo naïef.
pi_205694706
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Alsof op een andere partij stemmen wezenlijke verschillen met zich gaat brengen. Zo naïef.
gelukkig niet zeg, anders springt het beleid van hot naar her net gelang wat de kiezer uitkomt.
Een stabiel beleid met wat fluctuaties werkt veel beter.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205694720
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:34 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Kerel toch,
- Mag jij niet meer stemmen?
- Mag jij je mening niet meer uiten?
- Mag jij geen politieke beweging of partij oprichten?
- Mag jij niet lid worden van een beweging of partij naar keuze?

OF…..

Ben jij een klein jongetje dat democratie eigenlijk niet zo goed begrijpt? Die denkt dat democratie hetzelfde is als je zin krijgen. Die niet zo goed kan meekomen en dus deugt er niets van. Zelfs jouw soort afgoden Thierry en Geert mogen vrijuit hun gal en onzin spuwen. Normale, geslaagde, intelligente mensen luisteren er niet naar, maar ja dat is democratie hè.

En ja nu is het even kut, dat is vaker gebeurd, zal nog wel vaker gebeuren. De overgrote meerderheid gaat dat gewoon overleven, achteraf waarschijnlijk met wonderbaarlijk weinig problemen, een grote wat intelligentere groep had zelfs al preventief wat maatregelen genomen. En dan is er de klagende rest, het volk waarbij alles altijd kut is omdat ze niet zo goed zijn in meer dan een kwartier vooruitkijken of de tering naar de nering zetten
Werkt dat goed voor jou? Dat je niet leest wat er staat en vervolgens gaat invullen? Ik ben uit de politiek gestapt (en nee, niet PVV of FVD) omdat ik mij ben gaan realiseren dat het zinloos is.

En dat ik niet zo goed kan meekomen is helemaal een lachertje.

Probeer het eens inhoudelijk. Hoe komt het volgens jou dat in de VS de politiek doet wat de bedrijven willen en niet wat het volk wil (dat laatste is de essentie van democratie, dat het volk richting kan geven, invloed heeft). Dat blijkt gewoon uit onderzoek, dus jouw enkelvoudige ontkenning is niets meer of minder dan kop in het zand steken.
pi_205694730
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
het gaat wel die kant op, omdat de verliezers hun verlies niet accepteren. Dat is de belangrijkste eis van een democratie.
Welke verliezers bedoel je?
pi_205694734
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Welke verliezers bedoel je?
precies dat bedoel ik _O_
je slaat de spijker precies op zijn kop
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205694746
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
gelukkig niet zeg, anders springt het beleid van hot naar her net gelang wat de kiezer uitkomt.
Een stabiel beleid met wat fluctuaties werkt veel beter.
Dat ben ik wel met je eens en dat is ook wel te verklaren, omdat de ambtenaren hetzelfde blijven.

Maar de wil van het volk speelt steeds minder een rol en dat zorgt voor maatschappelijke ontwrichting. En dat is een langzaam proces. Wat ook heel lastig terug te draaien is als mensen het beu zijn.
pi_205694752
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
precies dat bedoel ik _O_
je slaat de spijker precies op zijn kop
Brood en spelen.

Het is alleen niet duurzaam.
pi_205694758
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Brood en spelen.

Het is alleen niet duurzaam.
klopt, de groep die verliest moet je ook af en toe wel gelijk geven. De minst schadelijkste optie moet je dan wel goedkeuren. Zo voorkom je dat ze elkaar opzoeken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205694812
Duur gas leidt tot lege kas bij tuinbouwers

Door de hoge gasprijzen en een mogelijk afschakelplan dreigen glastuinbouwers minder paprika’s, tomaten en komkommers te kweken. Dat zal een impact hebben in de supermarkt en mogelijk ook op de elektriciteitsvoorziening: de Vlaamse serres leveren evenveel vermogen als een kleine kerncentrale.

https://www.google.com/ur(...)On80oU7NnxfGARvK7WKa
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:00:24 #104
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205694827
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Werkt dat goed voor jou? Dat je niet leest wat er staat en vervolgens gaat invullen? Ik ben uit de politiek gestapt (en nee, niet PVV of FVD) omdat ik mij ben gaan realiseren dat het zinloos is.

En dat ik niet zo goed kan meekomen is helemaal een lachertje.

Probeer het eens inhoudelijk. Hoe komt het volgens jou dat in de VS de politiek doet wat de bedrijven willen en niet wat het volk wil (dat laatste is de essentie van democratie, dat het volk richting kan geven, invloed heeft). Dat blijkt gewoon uit onderzoek, dus jouw enkelvoudige ontkenning is niets meer of minder dan kop in het zand steken.
Aha, je staat buiten het systeem, mooi man. Zelfs dat mag, mooi he?

"Het Volk". Wat is dat precies "het volk"? Jij kunt blijkbaar goed meekomen, ben jij ¨het volk"? Is Mientje van Kanaleneiland, drie hoog achter is dat "het volk"? Of woont "het volk" in Blaricum?

Volgens mij ben ik ook stukje van "het volk". Ik wil graag beetje minder roofbouw, beetje meer echte aandacht voor klimaat en milieu, migranten mag best wat minder, maar niet echt een groot probleem voor mij. Mannen met kutjes, en vrouwen met piemeltjes vind ik helemaal prima, moeten ze helemaal zelf weten. En ja, aan Zwarte Piet zit best een racistisch randje.

He wat gek, niet al mijn wensen komen uit, maar toch ben ik niet geheel ontevreden! Zouden er dan meer mensen zijn die gewoon best begrijpen dat klimaat en milieu echte problemen zijn en dat de energie-transitie een echt noodzakelijke maatregel is? Zou het zo kunnen zijn dat jouw volk gewoon in de minderheid is?
pi_205694936
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:34 schreef mcmlxiv het volgende:

Kerel toch,

Ben jij een klein jongetje dat democratie eigenlijk niet zo goed begrijpt?
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 12:13 schreef mcmlxiv het volgende:

Mooi man je hebt ontdekt dat communisme nooit echt bestaan heeft. Vervolgens ben je een beetje in verwarring geraakt
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 14:00 schreef mcmlxiv het volgende:

Aha, je staat buiten het systeem, mooi man. Zelfs dat mag, mooi he?
Wat een aanstootgevende wijze van discussiëren.

Het zegt met name veel over jou; iemand die continu pogingen doet zijn discussiepartner naar beneden te halen, doet dat louter omdat hij zichzelf als minderwaardig ziet.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:20:33 #106
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205694983
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 12:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet aldus de OESO die dat allemaal goed heeft berekend.
Jaja leuke luchtkastelen hoor maar in Nederland wordt er nog geen stoeptegel gelegd zonder dat de kosten gierend uit de pan vliegen.
Huilen dan.
pi_205695107
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 14:00 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Aha, je staat buiten het systeem, mooi man. Zelfs dat mag, mooi he?

"Het Volk". Wat is dat precies "het volk"? Jij kunt blijkbaar goed meekomen, ben jij ¨het volk"? Is Mientje van Kanaleneiland, drie hoog achter is dat "het volk"? Of woont "het volk" in Blaricum?

Volgens mij ben ik ook stukje van "het volk". Ik wil graag beetje minder roofbouw, beetje meer echte aandacht voor klimaat en milieu, migranten mag best wat minder, maar niet echt een groot probleem voor mij. Mannen met kutjes, en vrouwen met piemeltjes vind ik helemaal prima, moeten ze helemaal zelf weten. En ja, aan Zwarte Piet zit best een racistisch randje.

He wat gek, niet al mijn wensen komen uit, maar toch ben ik niet geheel ontevreden! Zouden er dan meer mensen zijn die gewoon best begrijpen dat klimaat en milieu echte problemen zijn en dat de energie-transitie een echt noodzakelijke maatregel is? Zou het zo kunnen zijn dat jouw volk gewoon in de minderheid is?
Waarom geef je niet gewoon antwoord op de vraag die ik stelde? Daar lag immers een heel duidelijk onderzoek aan ten grondslag.

Dat een links extremist (jouw woorden, niet de mijne) het eens is met links extremistische beleidskeuzes snap ik wel.

Het volk is in een democratie iedereen. Nou ja, iedereen die stemgerechtigd is in ieder geval.
pi_205695116
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 14:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Jaja leuke luchtkastelen hoor maar in Nederland wordt er nog geen stoeptegel gelegd zonder dat de kosten gierend uit de pan vliegen.
Als je het rapport leest is het gebaseerd op werkelijke kosten. En zeggen dat die in Nederland veel hoger zullen liggen dan overal anders in de wereld is een beetje een zwaktebod.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:44:50 #109
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205695179
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 14:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom geef je niet gewoon antwoord op de vraag die ik stelde? Daar lag immers een heel duidelijk onderzoek aan ten grondslag.

Dat een links extremist (jouw woorden, niet de mijne) het eens is met links extremistische beleidskeuzes snap ik wel.

Het volk is in een democratie iedereen. Nou ja, iedereen die stemgerechtigd is in ieder geval.
Een vage vraag waarin je stelt "dat blijkt gewoon uit onderzoek¨. Mooi man, welk onderzoek precies?

Nee hoor, ik ben een extremist volgens extremisten. Dat jij denkt dat milieu en klimaat links-extremistische beleidskeuzes zijn zegt vooral heel veel over jou.

De stemgerechtigden hebben dit kabinet een meerderheid gegeven. Lastig he?
pi_205695186
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 14:15 schreef Za het volgende:

[..]
[..]
[..]
Wat een aanstootgevende wijze van discussiëren.

Het zegt met name veel over jou; iemand die continu pogingen doet zijn discussiepartner naar beneden te halen, doet dat louter omdat hij zichzelf als minderwaardig ziet.
zoals ik het lees is het eerder antwoord op geven op het niveau van de ander.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:56:55 #111
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205695278
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 14:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je het rapport leest is het gebaseerd op werkelijke kosten. En zeggen dat die in Nederland veel hoger zullen liggen dan overal anders in de wereld is een beetje een zwaktebod.
Want dat is niet zo?
Huilen dan.
pi_205695304
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 14:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Want dat is niet zo?
Dat is in ieder geval grotendeels een beleidskeuze. Net als dat de kosten voor het bouwen van die centrales veel hoger zullen uitvallen als ineens iedereen en zijn moeder beslist dat ze er over 10 jaar moeten staan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205695328
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 15:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is in ieder geval grotendeels een beleidskeuze. Net als dat de kosten voor het bouwen van die centrales veel hoger zullen uitvallen als ineens iedereen en zijn moeder beslist dat ze er over 10 jaar moeten staan.
Wat men ook doet een kerncentrale draait niet in 10 jaar als die nog gebouwd moet worden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205695366
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 15:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Wat men ook doet een kerncentrale draait niet in 10 jaar als die nog gebouwd moet worden.
De VVD meent 8. Met de nadruk op meent.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205695389
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 15:08 schreef nostra het volgende:

[..]
De VVD meent 8. Met de nadruk op meent.
Ze doen maar. Nergens kan je de omstandigheden rondom een bouw van een kerncentrale volhouden incl de bouw daarvan in 10 jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205695417
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 15:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ze doen maar. Nergens kan je de omstandigheden rondom een bouw van een kerncentrale volhouden incl de bouw daarvan in 10 jaar.
Het klinkt vrij rooskleurig ja, maar inhoudelijk weet ik er te weinig van om dat te kunnen duiden.

Punt is meer dat als "iedereen" daar nu mee begint (met al dan niet onrealistische uitgangspunten), de theorethische kosten sowieso overschreden zullen worden, gezien de nichevijver waarin je dan vist.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205695429
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 15:14 schreef nostra het volgende:

[..]
Het klinkt vrij rooskleurig ja, maar inhoudelijk weet ik er te weinig van om dat te kunnen duiden.

Punt is meer dat als "iedereen" daar nu mee begint (met al dan niet onrealistische uitgangspunten), de theorethische kosten sowieso overschreden zullen worden, gezien de nichevijver waarin je dan vist.
Dat sowieso.

Maar het stellen van idiote planningen hoort erbij. Zo heb ik laatst gezegd dat iets wel kan in 2028 met deze voorwaarden terwijl het pas in 2040 gereed kan zijn in de werkelijkheid.
8 van de 10 voorwaarden kon men zich na 2 weken al niet meer aan houden.
En waarom? Nou de klant wou dit graag horen en ze waren er blij mee.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205695652
quote:
Solar panels and wind turbines are great, so long as the sun shines and the wind blows. But what if they do not? Well, then we store the energy. But how? In this video I explain how high the risk of a cold, dark, and windless period is -- the "cold Dunkelflaute", and what energy storage we need for intermittent renewables.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 16:35:35 #119
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205695816
quote:
Daarom is een mix met groeiende hoeveelheid duurzaam en afnemende hoeveelheden fossiel ook onontkoombaar. Inclusief vormen van duurzaam die nog op de tekentafel liggen. Kernenergie als overbrugging lijkt mij niet zo vreemd, maar zal best lastig zijn. Veel obstakels en een beetje veilig is best handig.

Elk vat olie, elke kuub gas die we vervangen door duurzaam maakt de kans op welzijn en welvaart voor degenen die na ons komen iets groter
pi_205695892
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 14:44 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Een vage vraag waarin je stelt "dat blijkt gewoon uit onderzoek¨. Mooi man, welk onderzoek precies?

Nee hoor, ik ben een extremist volgens extremisten. Dat jij denkt dat milieu en klimaat links-extremistische beleidskeuzes zijn zegt vooral heel veel over jou.

De stemgerechtigden hebben dit kabinet een meerderheid gegeven. Lastig he?
Ik moet even zoeken naar dat onderzoek.

En ik heb nergens gezegd dat milieu en klimaat links-extremistische beleidskeuzes zijn. Dat verzin je zelf.

Sowieso constateer ik dat je vooral leest wat er niet staat en niet leest wat er wel staat.
pi_205695902
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 14:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Want dat is niet zo?
Nee. Onkunde vind je overal ter wereld.

Maar jij beweerde dat kernenergie veel duurder was dan elektra middels gas. Dit rapport is nog van voor de enorme stijgingen. Misschien is het een idee dat jij jouw stelling gaat onderbouwen met iets concreets?
pi_205695909
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 15:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Wat men ook doet een kerncentrale draait niet in 10 jaar als die nog gebouwd moet worden.
Het zijn de procedures die maken dat het zo lang duurt. Die procedures kun je korter maken.

En zelfs als het 10 jaar duurt: als je eerst 3 jaar op je handen gaat zitten, duurt het 3 jaar langer dan noodzakelijk.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:06:27 #123
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205696032
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 16:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik moet even zoeken naar dat onderzoek.

En ik heb nergens gezegd dat milieu en klimaat links-extremistische beleidskeuzes zijn. Dat verzin je zelf.

Sowieso constateer ik dat je vooral leest wat er niet staat en niet leest wat er wel staat.
Hey jij noemt het links extremistische beleidskeuzes, niet ik. Of ging dat over meisjes met piemels?
pi_205696103
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:11 schreef Za het volgende:
-zoek het uit-
Gedaan. Als de prijzen stijgen zoals verwacht, dan is switchen over het hele jaar ongeveer £50 goedkoper, en dat is pas in september volgend jaar, en na die maand loopt het vaste contract weer af. Niet echt verleidelijk dus om te switchen.
pi_205696170
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 17:06 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hey jij noemt het links extremistische beleidskeuzes, niet ik.
Dan kun je dat vast even quoten.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:52:30 #126
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205696371
quote:
Dat een links extremist (jouw woorden, niet de mijne) het eens is met links extremistische beleidskeuzes snap ik wel.
pi_205696963
Nederland gaat volgens mij piepend en knarsend tot stilstand komen door alle crisissen.

- Asiel
- Inflatie
- Energie
- Stikstof
- Huizenbouw
- Schulden
- Enz...
pi_205696973
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 19:13 schreef Bocaj het volgende:
Nederland gaat volgens mij piepend en knarsend tot stilstand komen door alle crisissen.

- Asiel
- Inflatie
- Energie
- Stikstof
- Huizenbouw
- Schulden
- Enz...
Rutte kon lang de schijn ophouden van degelijkheid, zoals Merkel.

Net als bij Merkel zal later blijken dat de sobere, degelijke premier een absolute catastrofe was voor Nederland.
pi_205697231
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 17:52 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Is je opgevallen dat woorden als 'milieu' en 'klimaat' niet in die zin voorkomen?
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:54:10 #130
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205697284
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 19:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Is je opgevallen dat woorden als 'milieu' en 'klimaat' niet in die zin voorkomen?
Is je opgevallen dat je reageerde op mijn post waarin milieu en klimaat prominent voorkwam? Dat je die post links extremistische beleidskeuzes noemde? Moet ik die ook nog even opzoeken voor je?
pi_205698217
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 19:54 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Is je opgevallen dat je reageerde op mijn post waarin milieu en klimaat prominent voorkwam? Dat je die post links extremistische beleidskeuzes noemde? Moet ik die ook nog even opzoeken voor je?
Maar daarin kwam ook een verwijzing voor naar de nieuwe transgender wetgeving, waarbij iedereen zomaar van gender kan wisselen. En dat valt wat mij betreft zeker onder links extremistische beleidskeuzes.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:38:36 #132
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205699571
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 21:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar daarin kwam ook een verwijzing voor naar de nieuwe transgender wetgeving, waarbij iedereen zomaar van gender kan wisselen. En dat valt wat mij betreft zeker onder links extremistische beleidskeuzes.
Het is maar net waar je je druk over maakt.
pi_205700417
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 23:52 schreef Malavita het volgende:

En de kinderen /jongeren kiezen hiervoor.
[..]

Dit heeft niets meer met de aanstaande ongekende energiecrisis te maken.
pi_205701286
Jezus, ik wil dit topic even bijlezen... waar gaat dit in godesnaam over??! :?
In ieder geval niet over de energiecrisis... }:|
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_205701331
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:58 schreef Za het volgende:
Duur gas leidt tot lege kas bij tuinbouwers

Door de hoge gasprijzen en een mogelijk afschakelplan dreigen glastuinbouwers minder paprika’s, tomaten en komkommers te kweken. Dat zal een impact hebben in de supermarkt en mogelijk ook op de elektriciteitsvoorziening: de Vlaamse serres leveren evenveel vermogen als een kleine kerncentrale.

https://www.google.com/ur(...)On80oU7NnxfGARvK7WKa
Kweken ze die in landen waar je het zonder gas kan. Misschien wel goed voor de Zuid Europese economie.
.
  zondag 21 augustus 2022 @ 09:23:16 #136
37248 BertV
Handgemaakt
pi_205701637
Als te veel mensen een electrische kachel gebruiken deze winter dan gaat het stroomnet onderuit. Kunnen slimme meters vanaf de netbeheerder beperkt worden?
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  zondag 21 augustus 2022 @ 09:26:34 #137
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205701657
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 07:38 schreef Fer het volgende:

[..]
Kweken ze die in landen waar je het zonder gas kan. Misschien wel goed voor de Zuid Europese economie.
Nou naast veel gas hebben ze ook enorme hoeveelheden water nodig. Iets dat die zuidelijke landen ook niet hebben :')
pi_205701712
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 09:23 schreef BertV het volgende:
Als te veel mensen een electrische kachel gebruiken deze winter dan gaat het stroomnet onderuit. Kunnen slimme meters vanaf de netbeheerder beperkt worden?
In Nederland niet, iig.
pi_205701752
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 09:26 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Nou naast veel gas hebben ze ook enorme hoeveelheden water nodig. Iets dat die zuidelijke landen ook niet hebben :')
Wij toch ook niet?
.
  zondag 21 augustus 2022 @ 09:48:31 #140
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205701768
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 09:44 schreef Fer het volgende:

[..]
Wij toch ook niet?
Tuurlijk wel, het stikt hier van water immers. Veel tuinders hebben eigen opgeslagen water, waterputten of gebruiken gewoon leidingwater
pi_205701825
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 09:23 schreef BertV het volgende:
Als te veel mensen een electrische kachel gebruiken deze winter dan gaat het stroomnet onderuit. Kunnen slimme meters vanaf de netbeheerder beperkt worden?
Nee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205701834
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 09:26 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Nou naast veel gas hebben ze ook enorme hoeveelheden water nodig. Iets dat die zuidelijke landen ook niet hebben :')
Dat hebben ze daar ook hoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 21 augustus 2022 @ 10:40:06 #143
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205702033
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 07:38 schreef Fer het volgende:

[..]
Kweken ze die in landen waar je het zonder gas kan. Misschien wel goed voor de Zuid Europese economie.
Tuinbouw op basis van fossiele energie is sowieso niet meer van deze tijd. Dat is een eindig concept tenzij de branche ook daarin grootschalige besparingen realiseert en duurzame energie weet toe te voegen.
pi_205702457
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 10:40 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Tuinbouw op basis van fossiele energie is sowieso niet meer van deze tijd. Dat is een eindig concept tenzij de branche ook daarin grootschalige besparingen realiseert en duurzame energie weet toe te voegen.
In de glastuinbouw hebben ze veel https://nl.wikipedia.org/wiki/Warmte-krachtkoppeling , die gebruiken de warmte en de CO2 voor de planten, en de elektriciteit gaat het net op.

Volgens https://edepot.wur.nl/555540 zo rond de 2500MWe (ter vergelijking: windturbines 2019 was 3.527MW https://nl.wikipedia.org/wiki/Windturbines_in_Nederland )
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_205702480
twitter


Volgens mij is dit de eerste reguliere aanbieder die een marktconfor maandtarief gaat hanteren.

Nu is twitter altijd wel iets extremer met hun reacties, maar je ziet dus echt helemaal niemand die de waarheid onder ogen durft te komen.
Einde van de rit moet er gewoon betaald worden.
Hell To The Liars
pi_205702484
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:47 schreef Resistor het volgende:

[..]
In de glastuinbouw hebben ze veel https://nl.wikipedia.org/wiki/Warmte-krachtkoppeling , die gebruiken de warmte en de CO2 voor de planten, en de elektriciteit gaat het net op.

Volgens https://edepot.wur.nl/555540 zo rond de 2500MWe (ter vergelijking: windturbines 2019 was 3.527MW https://nl.wikipedia.org/wiki/Windturbines_in_Nederland )
Het blijft uiteindelijk natuurlijk gewoon gas verbranden, hoe je het ook verpakt als tuinder ;)
pi_205702533
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het blijft uiteindelijk natuurlijk gewoon gas verbranden, hoe je het ook verpakt als tuinder ;)
We hebben toch een regelbare energiebron nodig voor als er niet genoeg zon of wind is om aan de vraag te voldoen.
Dan is het nog wat efficiënter om ook nog de CO2 en warmte te gebruiken.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_205702548
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:51 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]

Volgens mij is dit de eerste reguliere aanbieder die een marktconfor maandtarief gaat hanteren.

Nu is twitter altijd wel iets extremer met hun reacties, maar je ziet dus echt helemaal niemand die de waarheid onder ogen durft te komen.
Einde van de rit moet er gewoon betaald worden.
die mensen hebben wel gelijk
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205702595
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:51 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]

Volgens mij is dit de eerste reguliere aanbieder die een marktconfor maandtarief gaat hanteren.

Nu is twitter altijd wel iets extremer met hun reacties, maar je ziet dus echt helemaal niemand die de waarheid onder ogen durft te komen.
Einde van de rit moet er gewoon betaald worden.
Hoe staat Budget energie er financieel voor eigenlijk ? Vind het opmerkelijk dat ze zoveel verhogen.

Of zitten ze in liquiditeit problemen. Zelf zou ik geld opzij zetten en wachten op de eindafrekening.

Vertrouw die energiemaatschappijen niet met de voorschotten. Dan in November falliet zeker en ik het voorschot kwijt.
pi_205702612
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:02 schreef descon het volgende:

[..]
Hoe staat Budget energie er financieel voor eigenlijk ? Vind het opmerkelijk dat ze zoveel verhogen.

Of zitten ze in liquiditeit problemen.
Ik zou de gok niet nemen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205702621
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:02 schreef descon het volgende:

[..]
Hoe staat Budget energie er financieel voor eigenlijk ? Vind het opmerkelijk dat ze zoveel verhogen.

Of zitten ze in liquiditeit problemen. Zelf zou ik geld opzij zetten en wachten op de eindafrekening.

Vertrouw die energiemaatschappijen niet met de voorschotten. Dan in November falliet zeker en ik het voorschot kwijt.
Ik vermoed dat de meeste partijen wel in liquiditeitsproblemen gaan komen eigenlijk, gezien de verwachte golf aan wanbetalingen.
pi_205702633
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:51 schreef Droopie het volgende:

Wie tot voor kort rond de 200 euro betaalde bij Budget Energie, moet volgende maand rond de 800 euro neerleggen.
[ twitter ]

Volgens mij is dit de eerste reguliere aanbieder die een marktconfor maandtarief gaat hanteren.

Nu is twitter altijd wel iets extremer met hun reacties, maar je ziet dus echt helemaal niemand die de waarheid onder ogen durft te komen.
Einde van de rit moet er gewoon betaald worden.
Berekening had ik ook gemaakt bij Budget energie, zie de OP, inmiddels 900 euro duurder.

Dat niemand hier blijkbaar van onder de indruk is, en niet 1 reactie op de producentenprijzen tov 2021 met 35% omhoog zijn gegaan. Onbegrijpelijk.

Dat luidt een ongekende crisis in, op zeer korte termijn. En iedereen gaat gewoon over tot de orde van de dag.
pi_205702645
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:06 schreef Za het volgende:

[..]

Dat niemand hier blijkbaar van onder de indruk is
Volgens mij is iedereen er van onder de indruk maar is het meer dat je er weinig aan kan doen, behalve de thermostaat omlaag, stekkers uit stopcontact en korter douchen.
pi_205702686
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:51 schreef Droopie het volgende:

Wie tot voor kort rond de 200 euro betaalde bij Budget Energie, moet volgende maand rond de 800 euro neerleggen.
(uit tweet)
Wanneer ik mijn eigen verbruik intoets bij Budget Energie; vorig jaar betaalden we 1240 euro, nu zouden we uitkomen op 9039 bij een variabel contract aldaar.
pi_205702691
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Volgens mij is iedereen er van onder de indruk maar is het meer dat je er weinig aan kan doen, behalve de thermostaat omlaag, stekkers uit stopcontact en korter douchen.
De straat op een idee?
Zo'n Kaag die in het voorjaar zegt, we kijken het aan en nu zegt we zijn al met 2023 bezig?

Ondertussen ratelen ze alleen maar over energie transitie enzo, en de normale man kan het nakijken krijgen.

150% belasting op energie las ik volgens mij, dat is niet te verkopen. Maar ondertussen ondergaan we het allemaal, incl. mijzelf.
Hell To The Liars
pi_205702726
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:51 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]

Volgens mij is dit de eerste reguliere aanbieder die een marktconfor maandtarief gaat hanteren.

Nu is twitter altijd wel iets extremer met hun reacties, maar je ziet dus echt helemaal niemand die de waarheid onder ogen durft te komen.
Einde van de rit moet er gewoon betaald worden.
Het gaat om het advies voor maandelijkse voorschotten / termijnbedragen. Niet om een tarief. Tarieven zijn de prijzen per m3 of kwh.
pi_205702746
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:19 schreef Droopie het volgende:

De straat op een idee?
Niemand te zien op het museumplein, ondanks de wetenschap dat men in NL 2 tot 3x meer keer betaald dan in de rest van Europa.
Zelfs 2x meer dan in België die het van ons geleverd krijgt.

quote:
Zo'n Kaag die in het voorjaar zegt, we kijken het aan en nu zegt we zijn al met 2023 bezig?

Ondertussen ratelen ze alleen maar over energie transitie enzo, en de normale man kan het nakijken krijgen.
pi_205702754
wie kan er nin hemelsnaam 500-700 euro per maand betalen aan energie? Of je nu jan modaal of 2x modaal bent (middeninkomend bestaan niet in nl) dit is onmogelijk. En waarom word daar geen actie op ondernomen door de overheid?
pi_205702784
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:27 schreef Za het volgende:

[..]
Niemand te zien op het museumplein, ondanks de wetenschap dat men in NL 2 tot 3x meer keer betaald dan in de rest van Europa.
Zelfs 2x meer dan in België die het van ons geleverd krijgt.
[..]
[ afbeelding ]
Je plaatst wederom de quote zoals het niet door Kaag is uitgesproken.

De uitspraak van haar is:

"We moeten beseffen dat we collectief een stukje armer zullen worden", "het continu willen of kunnen compenseren is gewoon niet mogelijk, is financieel niet houdbaar."

Je bent altijd zo faliekant tegen "fake news", doe daar dan zelf ook niet aan mee.
pi_205702790
quote:
7s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kaching!

En heel Nederland maar PvdA, Groenlinks, en D66 stemmen :')
VVD en CDA hebben altijd het meeste invloed op het beleid.
pi_205702843
Als de energieprijzen zo hoog blijven gaat de hele economie stil vallen. Huishoudens hebben buiten woon, energie en boodschappen geen geld meer over voor overige dingen. Gevolg is dat de omzet van bedrijven fors gaat teruglopen, terwijl ook zij last hebben van de stijgende prijzen.
pi_205702866
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:28 schreef hoerezooi het volgende:

wie kan er nin hemelsnaam 500-700 euro per maand betalen aan energie? Of je nu jan modaal of 2x modaal bent (middeninkomend bestaan niet in nl) dit is onmogelijk. En waarom word daar geen actie op ondernomen door de overheid?
Het kan voor velen wel, voor anderen moet er ingeleverd worden op vakanties, kleding, auto, spaargeld (wat toch maar staat te verdampen) aangesproken etc.
pi_205702872
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:19 schreef Droopie het volgende:

[..]
De straat op een idee?
Zo'n Kaag die in het voorjaar zegt, we kijken het aan en nu zegt we zijn al met 2023 bezig?

Ondertussen ratelen ze alleen maar over energie transitie enzo, en de normale man kan het nakijken krijgen.

150% belasting op energie las ik volgens mij, dat is niet te verkopen. Maar ondertussen ondergaan we het allemaal, incl. mijzelf.
Meeste mensen schuiven de problemen vooruit. Zien we dan wel weer...overheid lost het wel op etc.

Tot dat de rekening komt.
pi_205702891
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:40 schreef Jaeger85 het volgende:

Als de energieprijzen zo hoog blijven gaat de hele economie stil vallen. Huishoudens hebben buiten woon, energie en boodschappen geen geld meer over voor overige dingen. Gevolg is dat de omzet van bedrijven fors gaat teruglopen, terwijl ook zij last hebben van de stijgende prijzen.
Vergeet de half lege schappen niet, de onvrede of vermoedelijk volkswoede die dit tot gevolg gaat hebben.
pi_205702974
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:28 schreef hoerezooi het volgende:
wie kan er nin hemelsnaam 500-700 euro per maand betalen aan energie? Of je nu jan modaal of 2x modaal bent (middeninkomend bestaan niet in nl) dit is onmogelijk. En waarom word daar geen actie op ondernomen door de overheid?
Geen probleem mee, maar dat het vele straks niet kunnen betalen gaat zeker tot problemen leiden.
pi_205703033
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:19 schreef Droopie het volgende:

[..]
De straat op een idee?
Zo'n Kaag die in het voorjaar zegt, we kijken het aan en nu zegt we zijn al met 2023 bezig?

Ondertussen ratelen ze alleen maar over energie transitie enzo, en de normale man kan het nakijken krijgen.

150% belasting op energie las ik volgens mij, dat is niet te verkopen. Maar ondertussen ondergaan we het allemaal, incl. mijzelf.
Die "150% belasting op energie" was vorig jaar van toepassing, nu niet meer.

Gas zit bijvoorbeeld een vast bedrag van 55,4 cent energiebelasting + ODE op en 9% BTW.

Dat is eerder in de buurt van 30% belasting.

Korting op energiebelasting is fors omhoog dus die 55,4 cent betaal je boven een bepaald verbruik (heb de cijfers niet paraat, @sjorsie1982 wist het volgens mij).
pi_205703105
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Misschien heb je het gemist, maar VVD is al sinds 2010 als grootste partij aan de macht.
Ja die haar oren laat hangen naar die partijen, Mark Rutte is niet zo `ideologisch` geëngageerd zeg maar.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205703139
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:51 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]

Volgens mij is dit de eerste reguliere aanbieder die een marktconfor maandtarief gaat hanteren.

Nu is twitter altijd wel iets extremer met hun reacties, maar je ziet dus echt helemaal niemand die de waarheid onder ogen durft te komen.
Einde van de rit moet er gewoon betaald worden.
quote:
Onder meer door die onverwachtse veranderingen heeft Budget Energie ‘recent besloten van klanten waarbij wij dit noodzakelijk vonden, hun termijnbedrag te verhogen’, zegt een woordvoerder.
quote:
Verder verwijst Budget Energie klanten die problemen ondervinden bij het betalen van hun termijnbedrag 'door naar Geldfit of de betreffende gemeente waarin ze wonen.
Wel mooi zo'n punt waar je alle sukkels heen kunt doorverwijzen.

Wat een bende _O- _O- _O-
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205703154
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Die "150% belasting op energie" was vorig jaar van toepassing, nu niet meer.

Gas zit bijvoorbeeld een vast bedrag van 55,4 cent energiebelasting + ODE op en 9% BTW.

Dat is eerder in de buurt van 30% belasting.

Korting op energiebelasting is fors omhoog dus die 55,4 cent betaal je boven een bepaald verbruik (heb de cijfers niet paraat, @:sjorsie1982 wist het volgens mij).
de energiebelasting op elektra is 4,45 ct/kwh bruto en je krijgt 681,82 euro bruto per jaar, dus eigenlijk betaalt nagenoeg niemand nog energiebelasting op elektra.
Voro alleen elektra krijg je dus geld omdat de korting een vast bedrag is en geen korting op de energiebelasting.

Stel je verbruikt 4500 kwh per jaar, dan zou dit dus eigenlijk ca 200 euro belasting zijn, maar je krijgt 681,82 compensatie. dus je houdt ca 482 ove ren dat krijg je gewoon.

de energiebelasting op gas is 43,95 ct/m3 bruto
als je dus nog ca 482 euro overhoudt dan betaal je over de eerste ca 1100 m3 geen energiebelasting.

Mensen met alleen elektra betalen geen energiebelasting tot ca 15.000 kwh per jaar. Daaronder krijg je geld van de overheid.

Ik verbruik ca 4500 kwh per jaar en heb geen gas. Ik krijg dus elk jaar geld van de overheid en betaal geen energiebelasting. Daarnaast krijg ik van de overheid 9% BTW over dat bedrag. Ik krijg dus van de overheid belastingopbrengst.

[ Bericht 4% gewijzigd door sjorsie1982 op 21-08-2022 13:29:23 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205703168
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:56 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Geen probleem mee, maar dat het vele straks niet kunnen betalen gaat zeker tot problemen leiden.
Inderdaad, je kunt niet zo'n groot deel van de bevolking maar laten creperen. Dat is ook politieke zelfmoord. Je kunt ook niet echt zij die het wel kunnen betalen links laten liggen, en aleen zij het niet kunnen betalen helpen. De bedragen zijn dusdanig hoog dat zij die het wel kunnen betalen dan ook in opstand komen, en dat zijn er ook veel. Hier in het VK kreeg elk huis iets van 300 pond tegemoetkoming. Dat schoot bij velen in het verkeerde keelgat, want mensen met 3 huizen, kregen dus 3x 300 pond. Maar het zou te moeilijk zijn om maar 1x per huiseigenaar uit te keren ofzo, en vervolgens werd het overvleugeld door allerlei andere politiek shit hier in het VK. Maar zo'n eenmalige tegemoetkoming, ook al wordt die uitgespreid over meerdere maanden, heeft alleen zin als de energieprijzen binnen afzienbare tijd terug dalen naar betaalbare niveaus.
pi_205703224
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Inderdaad, je kunt niet zo'n groot deel van de bevolking maar laten creperen. Dat is ook politieke zelfmoord.
Heel apart, maar in bijna geen enkel ander land was een regering ermee weggekomen als er een situatie was als Groningen of de toeslagenaffaire.
Hell To The Liars
pi_205703228
Mooi man, we krijgen nu een soort van bankrun bij al die kutmaatschappijtjes :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205703240
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:29 schreef Droopie het volgende:

[..]
Heel apart, maar in bijna geen enkel ander land was een regering ermee weggekomen als er een situatie was als Groningen of de toeslagenaffaire.
Gevolg van polderen. Iedereen heeft een beetje schuld, dus iedereen kan door, want degenen die er geen schuld aan hadden behoren voor de kiezers tot te extreme partijen.
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:32:34 #174
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205703250
Enige oplossing zal Groningen open draaien zijn.
Dit moet alleen nog even goed landen bij de achterban.

En dat betekent dus ook Groningers compenseren voor geleden schade.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205703252
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:32 schreef Scorpie het volgende:
Enige oplossing zal Groningen open draaien zijn.
Dit moet alleen nog even goed landen bij de achterban.

En dat betekent dus ook Groningers compenseren voor geleden schade.
dat laatste betekent het helemaal niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205703258
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:32 schreef Scorpie het volgende:
Enige oplossing zal Groningen open draaien zijn.
Dit moet alleen nog even goed landen bij de achterban.

En dat betekent dus ook Groningers compenseren voor geleden schade.
Het gas in Groningen is gratis dacht je?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205703261
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:32 schreef Scorpie het volgende:
Enige oplossing zal Groningen open draaien zijn.
Dit moet alleen nog even goed landen bij de achterban.

En dat betekent dus ook Groningers compenseren voor geleden schade.
Ze zijn nu nog even aan het cashen voor de compensatie. :7
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:35:34 #178
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205703266
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het gas in Groningen is gratis dacht je?
Nee, maar het is stukken goedkoper dan op de markt gas inkopen, inclusief compensatieregeling.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205703285
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nee, maar het is stukken goedkoper dan op de markt gas inkopen, inclusief compensatieregeling.
Ik zie het probleem niet, mensen willen zo graag een variabel contract, en dat is precies wat ze nu hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205703348
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nee, maar het is stukken goedkoper dan op de markt gas inkopen, inclusief compensatieregeling.
Gas uit Groningen gaat echt niet voor een koopje weg op deze markt, NAM is ook niet gek.
Echter, we hebben leveringscontract met Duitsland en wss zit daar wel een vaste prijs in.
pi_205703478
@TheFreshPrince

Dit is van 10 augustus 2022:

pi_205703517
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 14:08 schreef Za het volgende:
@:TheFreshPrince

Dit is van 10 augustus 2022:

[ afbeelding ]
Ik vraag me af wat de samenstelling van die prijzen is, want als je nu in Duitsland een nieuw contract afsluit zit je ook al boven de ¤0,25 per kWh.
  zondag 21 augustus 2022 @ 16:55:28 #183
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205704990
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:32 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
VVD en CDA hebben altijd het meeste invloed op het beleid.
Een hoop komt wel degelijk uit de koker van D66. Ik ken de VVD niet meer terug.

Er zitten miljarden in dat stikstofpotje, gewoon stoppn met het pesten van boeren en dan geld gebruiken om wat te compenseren zodat mensen niet massaal omvallen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205704999
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 14:08 schreef Za het volgende:
@:TheFreshPrince

Dit is van 10 augustus 2022:

[ afbeelding ]
Alleen daarin is niet meegenomen dat een gemiddelde particuliere energieverbruiker netto eigenlijk helemaal geen energiebelasting betaalt.
Maar in je grafiek zit wel die ca 5ct/kWh aan energiebelasting op gas verwerkt, want de contante tegemoetkoming van de overheid krijg je op de elektriciteitsrekening uitbetaald.
pi_205705014
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik zie het probleem niet, mensen willen zo graag een variabel contract, en dat is precies wat ze nu hebben.
Het niet alsof er een keuze is. Je komt nu niet meer aan vast contracten.
  Moderator zondag 21 augustus 2022 @ 17:14:54 #186
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205705226
twitter

:N
pi_205705292
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 16:58 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Het niet alsof er een keuze is. Je komt nu niet meer aan vast contracten.
Ja je komt ook niet aan een brandverzekering als je huis in de fix staat.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205705296
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 17:14 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
:N
Ze hadden natuurlijk wel die lekkere 250 euro overstap korting, mij elk jaar uitlachen dat ik dom was dat ik bij mijn leverancier bleef zitten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205705406
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 17:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ze hadden natuurlijk wel die lekkere 250 euro overstap korting, mij elk jaar uitlachen dat ik dom was dat ik bij mijn leverancier bleef zitten.
Ik heb er aardig wat geld meeverdiend. Ik schat ca 2000 euro. Toch 1/3 van mijn warmtepomp.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205705430
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 17:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik heb er aardig wat geld meeverdiend. Ik schat ca 2000 euro. Toch 1/3 van mijn warmtepomp.
Helemaal fijn, maar ik hoor nu zelfs al mensen roepen dat men alle contracten moet resetten vanwege solidariteit :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205705440
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 17:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Helemaal fijn, maar ik hoor nu zelfs al mensen roepen dat men alle contracten moet resetten vanwege solidariteit :') :') :')
Ze roepen maar tot ze een ons wegen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 21 augustus 2022 @ 17:43:15 #192
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205705454
Mwah als je zelf een keuze hebt. Ik heb nog nooit de keuze gehad van energiemaatschappij, stond altijd al vast in huurcontract.
  zondag 21 augustus 2022 @ 17:43:59 #193
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205705461
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het gas in Groningen is gratis dacht je?
Kan de staat wel cashen en daarmee compenseren en we hebben wat meer gas. 2 vliegen in 1 klap.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205705465
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 17:14 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
:N
Het word een mooie winter. Per 1 jan mogen de variabele tarieven weer omhoog volgens mij?
pi_205705473
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 17:44 schreef descon het volgende:

[..]
Het word een mooie winter. Per 1 jan mogen de variabele tarieven weer omhoog volgens mij?
Dat mag morgen ook
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205705475
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 17:43 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Kan de staat wel cashen en daarmee compenseren en we hebben wat meer gas. 2 vliegen in 1 klap.
Prima, maar niet op de mensen die nu een hoge rekening hebben, gewoon netjes verdelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 21 augustus 2022 @ 17:54:27 #197
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205705539
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 17:46 schreef raptorix het volgende:

[..]
Prima, maar niet op de mensen die nu een hoge rekening hebben, gewoon netjes verdelen.
Eens!

Ik zit nog 11 maanden heel erg laag :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205705575
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 17:54 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Eens!

Ik zit nog 11 maanden heel erg laag :P
Nog 25 maanden ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 21 augustus 2022 @ 18:02:49 #199
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205705606
Binnenkort gewoon alle vaste contractjes aanpakken en solidariteit eisen. Daarna kunnen die kaffers een zandmannetje in huis nemen, die verwarmen dan gelijk dat vinex hok van ze. Het wordt allemaal even wat minder nu.
  zondag 21 augustus 2022 @ 18:03:09 #200
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205705607
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 17:59 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nog 25 maanden ;)
FU :( :D

Ik gun het je! :P

Maar ben wel benieuwd waar het heengaat want gaat gewoon echt veel slachtoffers maken..
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205705632
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 18:03 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
FU :( :D

Ik gun het je! :P

Maar ben wel benieuwd waar het heengaat want gaat gewoon echt veel slachtoffers maken..
Tjah ik roep het al een flinke tijd dat dit voor een ongekend sociale onrust gaat zorgen, ik denk dat mensen gewoon gaan weigeren hun rekening te betalen.....
Het gaat natuurlijk niet alleen om de energierekening maar ook om brandstof en boodschappen welke echt duur worden. Ik ben zelf niet iemand die echt naar de prijzen hoeft te kijken, maar ik merk het nu serieus in de supermarkt en ga zelfs op de kleintjes letten :+

Vandaag koffie gehaald, normaal koop ik de wat luxere koffieboontjes van L'OR , die waren een half jaar terug volgens mij ergens rond de 6.50 en nu al ergens rond 9.50. Zelfde voor een pakje Ham en Kaas, normaal ergens rond de 4.50 nu was ik ergens rond de 7.50 kwijt. Ik maak me zorgen voor de mensen met een kleine beurs.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205705998
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 18:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
Tjah ik roep het al een flinke tijd dat dit voor een ongekend sociale onrust gaat zorgen, ik denk dat mensen gewoon gaan weigeren hun rekening te betalen.....
Het gaat natuurlijk niet alleen om de energierekening maar ook om brandstof en boodschappen welke echt duur worden. Ik ben zelf niet iemand die echt naar de prijzen hoeft te kijken, maar ik merk het nu serieus in de supermarkt en ga zelfs op de kleintjes letten :+

Vandaag koffie gehaald, normaal koop ik de wat luxere koffieboontjes van L'OR , die waren een half jaar terug volgens mij ergens rond de 6.50 en nu al ergens rond 9.50. Zelfde voor een pakje Ham en Kaas, normaal ergens rond de 4.50 nu was ik ergens rond de 7.50 kwijt. Ik maak me zorgen voor de mensen met een kleine beurs.
Hier in de UK is het zo dat als je de intentie toont probeert te betalen, dat ze je eigenlijk weinig kunnen doen. Ze kunnen een pre-paid meter installeren, maar daar kun je weer tegen protesteren. Je schulden lopen natuurlijk wel op. Maar als miljoenen mensen schulden hebben vanwege gas en electriciteit, dan gaan de leveranciers ook failliet op den duur. Dus vroeger of later zal de overheid bij moeten springen, ofwel bij de consumenten, ofwel bij de leveranciers, ofwel bij beiden. Er zou ook gekozen kunnen worden om de leveranciers te nationaliseren, wat goedkoper zou kunnen zijn omdat die dan geen winst meer (hoeven te) maken. De overheid kan er eigenlijk niet omheen, vroeger of later zullen ze in moeten grijpen.
pi_205706233
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 17:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat mag morgen ook
Ik ben voor...laat de boel maar ploffen
pi_205706241
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 18:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Hier in de UK is het zo dat als je de intentie toont probeert te betalen, dat ze je eigenlijk weinig kunnen doen. Ze kunnen een pre-paid meter installeren, maar daar kun je weer tegen protesteren. Je schulden lopen natuurlijk wel op. Maar als miljoenen mensen schulden hebben vanwege gas en electriciteit, dan gaan de leveranciers ook failliet op den duur. Dus vroeger of later zal de overheid bij moeten springen, ofwel bij de consumenten, ofwel bij de leveranciers, ofwel bij beiden. Er zou ook gekozen kunnen worden om de leveranciers te nationaliseren, wat goedkoper zou kunnen zijn omdat die dan geen winst meer (hoeven te) maken. De overheid kan er eigenlijk niet omheen, vroeger of later zullen ze in moeten grijpen.
Je kunt wel nationaliseren, je blijft dan ook als overheid met een enorme schuld zitten, ik roep het al een tijdje, maar de overheid zou nu een enorme campagne in moeten zetten om mensen te vragen de kachel uit te zetten en de trui aan, mijn gevoel is dat er nu een heleboel mensen denken: Mwoah die rekening word zo hoog, schijt aan, de overheid springt wel in.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205706246
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 17:44 schreef descon het volgende:

[..]
Het word een mooie winter. Per 1 jan mogen de variabele tarieven weer omhoog volgens mij?
Mag gewoon elke maand.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205706304
Stel dat de energieprijs van 200 euro naar 800 gaat.
En stel dat, heel hypotetisch, de overheid alle energieleveranciers privatiseert.
Dan betaal je met alsnog 600 euro per maand hoor.

Denk dat we eerder aan noodmaatregelen moeten denken.
Kassen tijdelijk sluiten, overheidsgebouwen sluiten in de winter, zwembaden sowieso en een x aantal grote verbruikers in de industrie.
Plus daarboven op een zeer strak regime voor het verbruik van gas bij particulieren.

Zo voorkomen we hopelijk dat mensen in de kou zitten, maar dan kunnen we het ons niet veroorloven dat Henk en Ingrid lekker 25 graden stoken in hun huis.
Hell To The Liars
pi_205706618
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 19:12 schreef Droopie het volgende:
Stel dat de energieprijs van 200 euro naar 800 gaat.
En stel dat, heel hypotetisch, de overheid alle energieleveranciers privatiseert.
Dan betaal je met alsnog 600 euro per maand hoor.

Denk dat we eerder aan noodmaatregelen moeten denken.
Kassen tijdelijk sluiten, overheidsgebouwen sluiten in de winter, zwembaden sowieso en een x aantal grote verbruikers in de industrie.
Plus daarboven op een zeer strak regime voor het verbruik van gas bij particulieren.

Zo voorkomen we hopelijk dat mensen in de kou zitten, maar dan kunnen we het ons niet veroorloven dat Henk en Ingrid lekker 25 graden stoken in hun huis.
of je vult de gasreserves voldoende zoals nu gebeurt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205706623
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 19:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mag gewoon elke maand.
elke dag zelfs
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205706830
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 19:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
of je vult de gasreserves voldoende zoals nu gebeurt.
Dan is het opeens gratis?
Volgens mij moet eerst de vraag naar beneden zodat de prijs wat kan dempen (lees; langer met het beschikbare gas omgaan)
Hell To The Liars
  zondag 21 augustus 2022 @ 20:15:46 #210
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205706935
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 18:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
Tjah ik roep het al een flinke tijd dat dit voor een ongekend sociale onrust gaat zorgen, ik denk dat mensen gewoon gaan weigeren hun rekening te betalen.....
Het gaat natuurlijk niet alleen om de energierekening maar ook om brandstof en boodschappen welke echt duur worden. Ik ben zelf niet iemand die echt naar de prijzen hoeft te kijken, maar ik merk het nu serieus in de supermarkt en ga zelfs op de kleintjes letten :+

Vandaag koffie gehaald, normaal koop ik de wat luxere koffieboontjes van L'OR , die waren een half jaar terug volgens mij ergens rond de 6.50 en nu al ergens rond 9.50. Zelfde voor een pakje Ham en Kaas, normaal ergens rond de 4.50 nu was ik ergens rond de 7.50 kwijt. Ik maak me zorgen voor de mensen met een kleine beurs.
Brandstof zakt gelukkig wel weer iets maar gas blijft een probleem. En ik weet niet wat we er aan kunnen doen. Misschien toch maar een cap instellen en de rest vanuit de overheid bijleggen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 21 augustus 2022 @ 20:17:41 #211
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205706963
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 19:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je kunt wel nationaliseren, je blijft dan ook als overheid met een enorme schuld zitten, ik roep het al een tijdje, maar de overheid zou nu een enorme campagne in moeten zetten om mensen te vragen de kachel uit te zetten en de trui aan, mijn gevoel is dat er nu een heleboel mensen denken: Mwoah die rekening word zo hoog, schijt aan, de overheid springt wel in.
Ik zie ook nog heel veel verspilling overal en ik snap niet dat ze dat niet aanpakken nee. Daar valt best nog wat te halen denk ik.

quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 19:12 schreef Droopie het volgende:
Stel dat de energieprijs van 200 euro naar 800 gaat.
En stel dat, heel hypotetisch, de overheid alle energieleveranciers privatiseert.
Dan betaal je met alsnog 600 euro per maand hoor.

Denk dat we eerder aan noodmaatregelen moeten denken.
Kassen tijdelijk sluiten, overheidsgebouwen sluiten in de winter, zwembaden sowieso en een x aantal grote verbruikers in de industrie.
Plus daarboven op een zeer strak regime voor het verbruik van gas bij particulieren.

Zo voorkomen we hopelijk dat mensen in de kou zitten, maar dan kunnen we het ons niet veroorloven dat Henk en Ingrid lekker 25 graden stoken in hun huis.
Goeie ja! Kijken welke energie intensieve bedrijven niet perse iets heel belangrijks maken en die dan stil leggen en dat vergoeden en wat wel belangrijk is door laten draaien.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205707031
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 14:08 schreef Za het volgende:
@:TheFreshPrince

Dit is van 10 augustus 2022:

[ afbeelding ]
Dit staatje klopt niet voor wat betreft Duitsland. Eon zit al op bijna 50 cent voor 1 kwh, 10,2 kwh schijnt equivalent te zijn aan een m3.

Kleine kanttekening: EON zal ook wel de essent of vattenfal van Duitsland zijn, dus het zal allicht goedkoper kunnen, een procent of 10 als de energiemarkt vergelijkbaar is met Nederland.

https://www.eon.de/de/pk/erdgas.html
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205707044
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 17:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Helemaal fijn, maar ik hoor nu zelfs al mensen roepen dat men alle contracten moet resetten vanwege solidariteit :') :') :')
Ja of die CDA'er die het salderen wil heroverwegen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 21 augustus 2022 @ 20:27:34 #214
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205707064
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 19:12 schreef Droopie het volgende:

Zo voorkomen we hopelijk dat mensen in de kou zitten, maar dan kunnen we het ons niet veroorloven dat Henk en Ingrid lekker 25 graden stoken in hun huis.
25 graden in een goed geïsoleerd huis kost minder gas dan 20 in een slecht geïsoleerd huis.
pi_205707078
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 18:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Hier in de UK is het zo dat als je de intentie toont probeert te betalen, dat ze je eigenlijk weinig kunnen doen. Ze kunnen een pre-paid meter installeren, maar daar kun je weer tegen protesteren. Je schulden lopen natuurlijk wel op. Maar als miljoenen mensen schulden hebben vanwege gas en electriciteit, dan gaan de leveranciers ook failliet op den duur. Dus vroeger of later zal de overheid bij moeten springen, ofwel bij de consumenten, ofwel bij de leveranciers, ofwel bij beiden. Er zou ook gekozen kunnen worden om de leveranciers te nationaliseren, wat goedkoper zou kunnen zijn omdat die dan geen winst meer (hoeven te) maken. De overheid kan er eigenlijk niet omheen, vroeger of later zullen ze in moeten grijpen.
Hier in NL gaan leveranciers gewoon hogere voorschotten forceren om zodoende het debiteuren risico te mitigeren.

Als er een generale kwijtschelding komt voor mensen die de energierekening niet meer willen betalen (je hoeft niet te verwarmen) dan is dat de zoveelste keer dat slecht financieel gedrag beloond wordt. Als dat echt de tendens wordt dan ga ik het ook maar eens anders doen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205707108
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 20:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
25 graden in een goed geïsoleerd huis kost minder gas dan 20 in een slecht geïsoleerd huis.
Dat geloof ik wel, maar als we daar ook nog rekening mee moeten houden zijn we 3 commissie's en 2 mislukte ICT projecten verder voor we iets in gang kunnen zetten.
Hell To The Liars
pi_205707174
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:30 schreef raptorix het volgende:
Mooi man, we krijgen nu een soort van bankrun bij al die kutmaatschappijtjes :D
Ja lachen, maar pas op voor politiek opportunisme nu het idee begint te landen om contracten open te breken en de salderingsregeling aan te pakken :')
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205707184
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 19:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
of je vult de gasreserves voldoende zoals nu gebeurt.
Ja en dan? Dan komen we de winter vast door als het maar een niet al te strenge winter wordt, maar wat is het plan na volgend jaar?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 21 augustus 2022 @ 20:39:58 #219
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_205707204
quote:
7s.gif Op zondag 21 augustus 2022 20:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja en dan? Dan komen we de winter vast door als het maar een niet al te strenge winter wordt, maar wat is het plan na volgend jaar?
Noordzee pompen zei Jetten gister in 1vandaag. Zit circa 70 miljard kuub aan bewezen hoeveelheid, met waarschijnlijk nog 80 miljard kuub aan extra dat nog in kaart gebracht moet worden.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_205707702
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 20:15 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Brandstof zakt gelukkig wel weer iets maar gas blijft een probleem. En ik weet niet wat we er aan kunnen doen. Misschien toch maar een cap instellen en de rest vanuit de overheid bijleggen.
Ophouden met het voeren van een energieoorlog met Rusland zou zomaar kunnen helpen.
pi_205707778
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 20:39 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Noordzee pompen zei Jetten gister in 1vandaag. Zit circa 70 miljard kuub aan bewezen hoeveelheid, met waarschijnlijk nog 80 miljard kuub aan extra dat nog in kaart gebracht moet worden.
Dat verbranden we in 2 jaar, en dan moeten we van die winning ook nog een deel uitleveren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205708036
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 19:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je kunt wel nationaliseren, je blijft dan ook als overheid met een enorme schuld zitten, ik roep het al een tijdje, maar de overheid zou nu een enorme campagne in moeten zetten om mensen te vragen de kachel uit te zetten en de trui aan, mijn gevoel is dat er nu een heleboel mensen denken: Mwoah die rekening word zo hoog, schijt aan, de overheid springt wel in.
Corona: de overheid springt wel bij.
Energie: de overheid springt wel bij.

Dit gaat gewoon pijn doen bij iedereen, en veel mensen gaan veel pijn lijden. Het nare is is dat degenen die de hardste klappen krijgen, ook de minste mogelijkheden hebben om de klappen te ontlopen. Geen geld of mogelijkheid, want huur, voor zonnepanelen, warmtepompen, isoleren. Maar als de overheid die mensen tegemoet komt met honderden euros dan gaat dat ook scheve gezichten trekken. En als de overheid zegt: Doe maar een dikke trui aan, dan staan de pleinen zo vol met mensen die protesteren die allemaal een excuus hebben waarom een dikke trui aantrekken voor hen niet werkt.
pi_205708046
Ik hoop vooral ook dat het geen elfstedenwinter wordt...
pi_205708215
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 21:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik hoop vooral ook dat het geen elfstedenwinter wordt...
Zal wel los lopen met die klimaat verandering.
pi_205708355
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 20:39 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Noordzee pompen zei Jetten gister in 1vandaag. Zit circa 70 miljard kuub aan bewezen hoeveelheid, met waarschijnlijk nog 80 miljard kuub aan extra dat nog in kaart gebracht moet worden.
Ah, kop in het zand voor het echte probleem en twee jaartjes uitstellen dus.

Schiet niet op.
Afhankelijkheid van fossiel moet gewoon fors omlaag. En ja, dan gaat onze levensstandaard ook wat naar beneden.
  zondag 21 augustus 2022 @ 22:21:04 #226
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205708389
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 21:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ophouden met het voeren van een energieoorlog met Rusland zou zomaar kunnen helpen.
Tsja, moeilijke.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205708401
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 21:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Corona: de overheid springt wel bij.
Energie: de overheid springt wel bij.

Dit gaat gewoon pijn doen bij iedereen, en veel mensen gaan veel pijn lijden. Het nare is is dat degenen die de hardste klappen krijgen, ook de minste mogelijkheden hebben om de klappen te ontlopen. Geen geld of mogelijkheid, want huur, voor zonnepanelen, warmtepompen, isoleren. Maar als de overheid die mensen tegemoet komt met honderden euros dan gaat dat ook scheve gezichten trekken. En als de overheid zegt: Doe maar een dikke trui aan, dan staan de pleinen zo vol met mensen die protesteren die allemaal een excuus hebben waarom een dikke trui aantrekken voor hen niet werkt.
Toch is het zeer storend om kansloze horeca-bedrijven tientallen miljarden te geven maar nu is er geen geld meer voor de allerarmsten. De oorzaak is duidelijk. Als je een machtige lobby hebt krijg je geld.

Wie is nou de lobby van arme mensen in sociale huurwoningen? Tot nu toe wat linkse politici zonder gezag en budgetcoaches bij de gemeente. Dat is een schril contrast met het grootkapitaal dat van de Staat meer dan 100 miljard euro in 2 jaar heeft afgepakt.
pi_205708402
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 22:02 schreef descon het volgende:

[..]
Zal wel los lopen met die klimaat verandering.
Hopelijk wel ja, zolang er niet ergens een hogedrukgebied vast komt te liggen wat voor een oostelijke stroming zorgt.
pi_205708431
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 22:22 schreef Confetti het volgende:

[..]
Toch is het zeer storend om kansloze horeca-bedrijven tientallen miljarden te geven maar nu is er geen geld meer voor de allerarmsten. De oorzaak is duidelijk. Als je een machtige lobby hebt krijg je geld.

Wie is nou de lobby van arme mensen in sociale huurwoningen? Tot nu toe wat linkse politici zonder gezag en budgetcoaches bij de gemeente. Dat is een schril contrast met het grootkapitaal dat van de Staat meer dan 100 miljard euro in 2 jaar heeft afgepakt.
Daar ben ik het niet mee eens, iedereen en zijn moeder is tijdens de corona pandemie geholpen, omdat iedereen keihard geraakt is.

Nu is er ook geld, maar dat geven ze liever uit aan stifstof problematiek.

De lobby voor arme mensen is er wel (de gehele oppositie in de tweede kamer), maar de regering drukt alles weg.
Om dan de horeca de schuld te geven is wel een zwaktebod.
Hell To The Liars
  Moderator zondag 21 augustus 2022 @ 22:33:17 #230
236264 crew  capricia
pi_205708501
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 22:22 schreef Confetti het volgende:

[..]
Toch is het zeer storend om kansloze horeca-bedrijven tientallen miljarden te geven maar nu is er geen geld meer voor de allerarmsten. De oorzaak is duidelijk. Als je een machtige lobby hebt krijg je geld.

Wie is nou de lobby van arme mensen in sociale huurwoningen? Tot nu toe wat linkse politici zonder gezag en budgetcoaches bij de gemeente. Dat is een schril contrast met het grootkapitaal dat van de Staat meer dan 100 miljard euro in 2 jaar heeft afgepakt.
Hear hear.
Definitely not CIA
pi_205708615
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 22:22 schreef Confetti het volgende:

[..]
Toch is het zeer storend om kansloze horeca-bedrijven tientallen miljarden te geven maar nu is er geen geld meer voor de allerarmsten. De oorzaak is duidelijk. Als je een machtige lobby hebt krijg je geld.

Wie is nou de lobby van arme mensen in sociale huurwoningen? Tot nu toe wat linkse politici zonder gezag en budgetcoaches bij de gemeente. Dat is een schril contrast met het grootkapitaal dat van de Staat meer dan 100 miljard euro in 2 jaar heeft afgepakt.
Horecaondernemers zijn allemaal flink armer geworden. Het geld wat ze kregen was voornamelijk voor de werknemers.

Je beweert nu echt onzin.
pi_205709161
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 22:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Horecaondernemers zijn allemaal flink armer geworden. Het geld wat ze kregen was voornamelijk voor de werknemers.

Je beweert nu echt onzin.
Onwaar. NOW gelden zijn gebruikt om de lonen door te betalen in sommige gevallen, maar in veel gevallen om de winst in eigen zak te steken. Inclusief uitgestelde belastingen inzake de vpb, loonheffingen en btw.

De 'steun'-pakketten voor de armsten zijn volstrekt lachwekkend vergeleken met de steun voor ondernemers. Zelfs bij de 1e steun (die 400 euro) wilde de VVD per se dat het MKB ook zou meeprofiteren, dus fooi voor iedereen.
pi_205709306
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 23:46 schreef Confetti het volgende:

[..]
Onwaar. NOW gelden zijn gebruikt om de lonen door te betalen in sommige gevallen, maar in veel gevallen om de winst in eigen zak te steken. Inclusief uitgestelde belastingen inzake de vpb, loonheffingen en btw.

De 'steun'-pakketten voor de armsten zijn volstrekt lachwekkend vergeleken met de steun voor ondernemers. Zelfs bij de 1e steun (die 400 euro) wilde de VVD per se dat het MKB ook zou meeprofiteren, dus fooi voor iedereen.
Ik zie graag het bewijs van de grootschalige fraude met de NOW regeling in de horeca tegemoet.
  Moderator maandag 22 augustus 2022 @ 12:47:15 #234
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205711577
twitter
pi_205712065
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 12:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Het is de laatste tijd ook wel erg stil rondom die Von der Leyen. Zou die inmiddels ook door hebben wat ze heeft veroorzaakt met haar stoere praatjes?
pi_205712078
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 13:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is de laatste tijd ook wel erg stil rondom die Von der Leyen. Zou die inmiddels ook door hebben wat ze heeft veroorzaakt met haar stoere praatjes?
waarom moet von der leyen iets zeggen over een niet-EU land?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205712102
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 12:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Denk dat dat meer in de buurt komt dan de beraamde 6,8% afgelopen week.

edit: de inflatie is hier 10-11, koopkracht daalt met 6,8% (zeggen ze).

[ Bericht 6% gewijzigd door Jor_Dii op 22-08-2022 13:56:16 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 22 augustus 2022 @ 13:34:25 #238
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205712111
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 13:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is de laatste tijd ook wel erg stil rondom die Von der Leyen. Zou die inmiddels ook door hebben wat ze heeft veroorzaakt met haar stoere praatjes?
Wat heeft zij veroorzaakt?
Huilen dan.
pi_205712135
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2022 13:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat heeft zij veroorzaakt?
het klimaat probleem natuurlijk
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 22 augustus 2022 @ 13:40:31 #240
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205712156
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 13:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
het klimaat probleem natuurlijk
Oh ik dacht de oorlog in Oekraïne en de mate waarin het functioneren van Europese economieën afhankelijk is van de beschikbaarheid van goedkope Russische fossiele brandstoffen.
Huilen dan.
pi_205712268
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 23:46 schreef Confetti het volgende:

[..]
Onwaar. NOW gelden zijn gebruikt om de lonen door te betalen in sommige gevallen, maar in veel gevallen om de winst in eigen zak te steken. Inclusief uitgestelde belastingen inzake de vpb, loonheffingen en btw.

De 'steun'-pakketten voor de armsten zijn volstrekt lachwekkend vergeleken met de steun voor ondernemers. Zelfs bij de 1e steun (die 400 euro) wilde de VVD per se dat het MKB ook zou meeprofiteren, dus fooi voor iedereen.
Haha wat een kutverhaal.
pi_205713010
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 12:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
18,6% inflatie aanstaande in de UK.

Ik denk eerlijk gezegd dat we daar nu bij een eerlijke berekening al boven zitten in NL.
  Moderator maandag 22 augustus 2022 @ 15:25:26 #243
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205713049
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-huishoudens-penarie

quote:
Want ook op de elektriciteitsmarkt is het crisis: Franse kerncentrales die uitvallen, Duitse kolencentrales die niet bevoorraad kunnen worden door de lage waterstand in de Rijn en door de droogte kan zelfs in landen als Noorwegen veel minder energie uit waterkracht opgewekt worden.

De elektriciteitsprijs is op sommige moment zó hoog, dat gas verstoken om elektriciteit op te wekken nog steeds behoorlijk winstgevend is, vertelt Van den Beukel. Daardoor blijft de vraag naar gas dus erg groot. En helaas: op de momenten dat wind en zon het laten afweten, is er dus ook geen alternatief.
Het is in november echt geen 25 graden meer met stralende zon hoor. Dus dan is er wél ineens weer genoeg water, kan noorwegen wél energie uit waterkracht opwekken, franse kerncentrales kunnen dan ook weer draaien en kolencentrales kunnen ook weer bevoorraad worden.

Maar ik gok zó maar dat de stroomprijzen dan alsnog niet gaan zakken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205713074
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:19 schreef Za het volgende:

[..]
18,6% inflatie aanstaande in de UK.

Ik denk eerlijk gezegd dat we daar nu bij een eerlijke berekening al boven zitten in NL.
het CBS heeft een website waar je je eigen inflatie kan uitrekenen. Ik zat op 2,8%
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205713176
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:25 schreef CoolGuy het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-huishoudens-penarie
[..]
Het is in november echt geen 25 graden meer met stralende zon hoor. Dus dan is er wél ineens weer genoeg water, kan noorwegen wél energie uit waterkracht opwekken, franse kerncentrales kunnen dan ook weer draaien en kolencentrales kunnen ook weer bevoorraad worden.

Maar ik gok zó maar dat de stroomprijzen dan alsnog niet gaan zakken.
Als je een grote drol in de pot hebt drijven die je met 1x spoelen niet weg krijgt: spoel je dan meteen nog een keer, of wacht je even tot de stortbak weer redelijk vol zit voordat je nog een poging waagt?

Het zelfde met de stuwmeren, die zijn na de eerste regen ook nog lang niet vol, duurt ook even.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  Moderator maandag 22 augustus 2022 @ 15:49:53 #246
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205713198
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:46 schreef Resistor het volgende:

[..]
Als je een grote drol in de pot hebt drijven die je met 1x spoelen niet weg krijgt: spoel je dan meteen nog een keer, of wacht je even tot de stortbak weer redelijk vol zit voordat je nog een poging waagt?

Het zelfde met de stuwmeren, die zijn na de eerste regen ook nog lang niet vol, duurt ook even.
Nee, dat snap ik uiteraard wel, het gaat me er niet om dat er nu 1,5 regenbuitje is geweest en dat de prijzen weer gedaald zouden moeten zijn. Ik vraag me af óf ze daadwerkelijk gaan dalen. Meer vanuit het idee van er worden allerlei redenen aangevoerd waarom de prijzen hoog zijn, dus als die redenen wegvallen zou je dan verwachten dat dat ook de andere kant uitwerkt, maar daar ben ik dus niet zo van overtuigd.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205713212
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
dus als die redenen wegvallen zou je dan verwachten dat dat ook de andere kant uitwerkt, maar daar ben ik dus niet zo van overtuigd.
Er wordt momenteel echt absurd veel misbruik gemaakt van de dooddoener 'alles wordt duurder' heb ik het idee.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 22 augustus 2022 @ 15:53:07 #248
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205713224
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Er wordt momenteel echt absurd veel misbruik gemaakt van de dooddoener 'alles wordt duurder' heb ik het idee.
Nou ja, voor energie geloof ik dat op zich wel, maar, hoe meer verschillende redenen worden aangevoerd, hoe vreemder het straks is als de prijs niet daalt als die redenen een voor een weg vallen. Niet dat we daar dan iets aan kunnen doen uiteraard, maar meestal werkt dat gewoon maar 1 kant op.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205713253
Essent tarieven momenteel:



:N :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 22 augustus 2022 @ 16:00:58 #250
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205713297
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Essent tarieven momenteel:

[ afbeelding ]

:N :N
Dat wordt nog wel erger. Kijk ik zou verwachten dat als Frankrijk en Noorwegen weer dik kunnen exporteren, dat de stroomprijzen dan zakken, maar ik geloof niet werkelijk dat dat echt gaat gebeuren. En die prijzen van nu lijken een droom vergeleken met wat er gaat komen, denk ik.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205713321
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Essent tarieven momenteel:

[ afbeelding ]

:N :N
3,21 per m3 and up!
pi_205713351
Ik heb zonnepanelen en een oude meter (die terugdraait), over de prijs van elektriciteit moet ik me geen zorgen maken. En die panelen hebben zoveel geleverd dat ik in de winter deels elektrisch kan verwarmen. Bovendien wordt in oktober de 45 jaar oude verwarmingsketel vervangen. M'n gas verbruik zal dus zakken tov vorige jaren.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 22 augustus 2022 @ 16:08:43 #253
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205713355
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat wordt nog wel erger. Kijk ik zou verwachten dat als Frankrijk en Noorwegen weer dik kunnen exporteren, dat de stroomprijzen dan zakken, maar ik geloof niet werkelijk dat dat echt gaat gebeuren. En die prijzen van nu lijken een droom vergeleken met wat er gaat komen, denk ik.
In Nederland hebben we de voorraden waarschijnlijk goed op orde. We lopen althans op schema en Gazprom gaat aan de kant gezet worden bij de bergermeer opslag, zodat die ook naar 80%+ kan.

Daarnaast zijn er enorm veel mensen die gas zoveel mogelijk gaan afzweren deze winter.

Twee factoren die prijsdrukkend werken normaal gesproken. Waarom verwacht je dan dat de prijs van nu laag is met meer dan 3 euro per m3? Het enige wat ik kan bedenken is dat de bestuurders en dga's weer eens graaiverslaafd zouden zijn.
pi_205713370
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205713396
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:08 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
In Nederland hebben we de voorraden waarschijnlijk goed op orde. We lopen althans op schema en Gazprom gaat aan de kant gezet worden bij de bergermeer opslag, zodat die ook naar 80%+ kan.

Daarnaast zijn er enorm veel mensen die gas zoveel mogelijk gaan afzweren deze winter.

Twee factoren die prijsdrukkend werken normaal gesproken. Waarom verwacht je dan dat de prijs van nu laag is met meer dan 3 euro per m3? Het enige wat ik kan bedenken is dat de bestuurders en dga's weer eens graaiverslaafd zouden zijn.
Wie denk je dat die peperdure gas in de voorraden moet gaan betalen straks? Onze ijver daarin zorgt juist voor de extreme prijzen hier.
pi_205713419
Vergelijking gasprijs per leverancier juli 2021 vs augustus 2022.

  Moderator maandag 22 augustus 2022 @ 16:18:24 #257
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205713424
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:08 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
In Nederland hebben we de voorraden waarschijnlijk goed op orde. We lopen althans op schema en Gazprom gaat aan de kant gezet worden bij de bergermeer opslag, zodat die ook naar 80%+ kan.

Daarnaast zijn er enorm veel mensen die gas zoveel mogelijk gaan afzweren deze winter.

Twee factoren die prijsdrukkend werken normaal gesproken. Waarom verwacht je dan dat de prijs van nu laag is met meer dan 3 euro per m3? Het enige wat ik kan bedenken is dat de bestuurders en dga's weer eens graaiverslaafd zouden zijn.
Nee, ik heb het specifiek over elektra. Ik snap wel dat we gas ook verbruiken om stroom op te wekken, maar ik heb geen gas-aansluiting, dus dáár betaal ik direct niet voor. Indirect wel uiteraard met stroomprijzen.

Waarom ik dat verwacht? Het is niet dat ik dat kan uitleggen, maar omdat men heel snel is om alles aan te grijpen om te verklaren waarom dingen duurder zijn geworden, maar meestal werkt dat andersom heel toevallig dan niet zo. Maar dan heb ik het dus over stroom icm frankrijk en noorwegen, niét over gas specifiek.

Natuurlijk gaan mensen gas afzweren, want met deze prijzen blijven mensen liever onder een deken liggen, denk ik, maar, dan nóg zie ik de prijzen niet zakken en als je ziet hoe keihard het naar boven gaat in korte tijd, terwijl de winter er nog niet eens is, dan verwacht ik niet dat nu al het plafond is bereikt.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 22 augustus 2022 @ 16:20:20 #258
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205713435
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:14 schreef Confetti het volgende:

[..]
Wie denk je dat die peperdure gas in de voorraden moet gaan betalen straks? Onze ijver daarin zorgt juist voor de extreme prijzen hier.
Zou je dat uit kunnen leggen, want ik mis de logica daarin. Het lijkt me juist verstandig om een 'goedkope' voorraad aan te leggen want als je niets doet weet je zeker dat je nog meer de hoofprijs moet betalen
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 22 augustus 2022 @ 16:20:39 #259
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205713437
Kreeg vandaag ook een nieuw maandbedrag voorstel. 240 euro _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205713441
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Kreeg vandaag ook een nieuw maandbedrag voorstel. 240 euro _O-
En je oude was?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205713454
Deze prijzen zijn onhoudbaar voor middeninkomens. Wat verwachten jullie dat de overheid voor maatregelen gaan nemen?
pi_205713486
Jaarrekening gehad, van 102 naar 198 bij gelijkblijvend gebruik (circa 800 aan gas en circa 1400kwh stroom), jarenlang klant en variabel. Dat is nog te overzien. Wel evengoed bezig nog wat kleine zaken aan te pakken voor een wat lager verbruik.
  Moderator maandag 22 augustus 2022 @ 16:27:49 #263
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205713494
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:26 schreef xFriendx het volgende:
Jaarrekening gehad, van 102 naar 198 bij gelijkblijvend gebruik (circa 800 aan gas en circa 1400kwh stroom), jarenlang klant en variabel. Dat is nog te overzien. Wel evengoed bezig nog wat kleine zaken aan te pakken voor een wat lager verbruik.
Met de maandbedragen die je nu overal hoort zou ik in m'n handjes knijpen als ik jou was.
Breitling - Instruments for Professionals
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 22 augustus 2022 @ 16:28:52 #264
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205713503
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
En je oude was?
90 :D en dat was al relatief hoog. Ik woon alleen, therm nooit hoger als 17 en ik ben maar een paar uur per dag thuis.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205713510
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:22 schreef Heph844 het volgende:
Deze prijzen zijn onhoudbaar voor middeninkomens. Wat verwachten jullie dat de overheid voor maatregelen gaan nemen?
hopelijk niks
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205713511
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:22 schreef Heph844 het volgende:
Deze prijzen zijn onhoudbaar voor middeninkomens. Wat verwachten jullie dat de overheid voor maatregelen gaan nemen?
Niks natuurlijk.
Van deze regering hoef en moet je niks meer verwachten...
pi_205713516
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
90 :D en dat was al relatief hoog.
Ik zit in een vergelijkbare situatie, maar houd mijn hart vast voor de tarieven per 1 januari..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205713518
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hopelijk niks
Want?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205713527
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Want?
dan gaat de prijs alleen nog maar meer omhoog
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 22 augustus 2022 @ 16:31:32 #270
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205713531
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik zit in een vergelijkbare situatie, maar houd mijn hart vast voor de tarieven per 1 januari..
Ik zet het bedrag zo laag mogelijk en betaal wel bij. Als half Nederland z'n eindafrekening niet betaalt en die toko omvalt ben ik het kwijt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205713537
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hopelijk niks
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:29 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Niks natuurlijk.
Van deze regering hoef en moet je niks meer verwachten...
Dat ze zeggen: zoek het maar uit met je 800 euro per maand?. Mwah, kan het me moeilijk voorstellen
pi_205713550
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:32 schreef Heph844 het volgende:

[..]
[..]
Dat ze zeggen: zoek het maar uit met je 800 euro per maand?. Mwah, kan het me moeilijk voorstellen
Precies, potentieel miljoenen huishoudens die ernstig in de problemen komen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205713551
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:32 schreef Heph844 het volgende:

[..]
[..]
Dat ze zeggen: zoek het maar uit met je 800 euro per maand?. Mwah, kan het me moeilijk voorstellen
voor die enkeling die dat betreft? Ik kan me dat juist heel goed voorstellen bij de VVD.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205713562
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
voor die enkeling die dat betreft? Ik kan me dat juist heel goed voorstellen bij de VVD.
Enkeling ja..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_205713579
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:32 schreef Heph844 het volgende:

[..]
[..]
Dat ze zeggen: zoek het maar uit met je 800 euro per maand?. Mwah, kan het me moeilijk voorstellen
Heb je de afgelopen jaren de politiek gevolgd? Hoe ze de burger hebben uitgeknepen op veel vlakken?

Nergens meer geld voor, behalve voor linkse milieu en asielhobby's.

En denken dat ze ons tegemoet gaan komen?

Kun je rekenen? Reken maar op niks
  Moderator maandag 22 augustus 2022 @ 16:35:24 #276
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205713580
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik zit in een vergelijkbare situatie, maar houd mijn hart vast voor de tarieven per 1 januari..
Je hebt alleen geen nieuwe contracten meer met vaste tarieven. Je kunt alleen variabele contracten krijgen nu.
pi_205713600
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:35 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Heb je de afgelopen jaren de politiek gevolgd? Hoe ze de burger hebben uitgeknepen op veel vlakken?

Nergens meer geld voor, behalve voor linkse milieu en asielhobby's.

En denken dat ze ons tegemoet gaan komen?

Kun je rekenen? Reken maar op niks
er is al veel te veel gecompenseerd, dus nu is het een keer genoeg.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205713613
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 16:35 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Heb je de afgelopen jaren de politiek gevolgd? Hoe ze de burger hebben uitgeknepen op veel vlakken?

Nergens meer geld voor, behalve voor linkse milieu en asielhobby's.

En denken dat ze ons tegemoet gaan komen?

Kun je rekenen? Reken maar op niks
Nou ja, we gaan het zien. Ik ben niet zo cynisch over de politiek als de meesten, maar als ze hier niets aan zouden doen zou het me zeer tegenvallen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')