Als je met links durfde schrijven!quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 10:36 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En de lineaal in de aanslag, voor als er iemand vervelend is?
(In vader's klas, jaren 50/begin jaren 60, kwam die nog weleens tevoorschijn.)
Tenzij het een verkapte klacht was over het gebruik van ratio i.p.v. rato, denk ik niet dat dit nu duidelijker was.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 10:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
naar ratio heeft iemand die 20 uur per week werkt evenveel vrije betaalde dagen als iemand die 40 uur per week werkt.
ik ben dan ook geen leraarquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 10:59 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Tenzij het een verkapte klacht was over het gebruik van ratio i.p.v. rato, denk ik niet dat dit nu duidelijker was.
nee, gewoon films gekeken op school en dat is geen grapje.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 11:01 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Chocolade lessen gehad he, geef maar toe
Dat zou kunnen. Maar dan zul je wel de methodieken moeten toepassen die nu gebruikt worden in het onderwijs. Met mijn staartdelingen hoef ik niet aan te komen om maar een voorbeeld te geven.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 10:46 schreef Hexagon het volgende:
Maar als je dan gastdocenten inzet. Kun je die dan geen rekenlessen laten geven? Ik bedoel hoe moeilijk is basisschool rekenen?
Niet moeilijk, maar ze veranderen de uitvoering elke zoveel jaar. Ga er maar aanstaan ...quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 10:46 schreef Hexagon het volgende:
Maar als je dan gastdocenten inzet. Kun je die dan geen rekenlessen laten geven? Ik bedoel hoe moeilijk is basisschool rekenen?
Makkelijke stap als je binnen bent gelopen als IT'er ;-)quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 11:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Oud collega van mij is uit de IT gestapt en werkt nu als onderwijzer, hij zegt. Had ik 20 jaar geleden moeten doen.
niet moeilijk.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 10:46 schreef Hexagon het volgende:
Ik meen dat de rekentoets voor de Pabo ook een beetje problematisch was.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 10:46 schreef Hexagon het volgende:
Dat is geen basisschool rekenen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 11:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
niet moeilijk.
Kan jij onderbouwen of 1 / wortel(3) gelijk is aan wortel(3) / 3 zonder rekenmachine
dat is een sommetje van mij van vroeger. Bijna niemand kon dit toen uitleggen.
zeker wel, ik kreeg die gewoon in groep 8.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 11:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is geen basisschool rekenen.
Staat me niets van bij om eerlijk te zijn terwijl we toch van dezelfde generatie zijn. Maar kan ook per school verschillen. Ik kreeg in de eerste van de middelbare een hele hoop stof de een herhaling was van groep 8. Maar die dus niet iedereen gekregen had.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 11:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zeker wel, ik kreeg die gewoon in groep 8.
Het is retesimpel, je moet het vermenigvuldigen met 1
mijn zoon kreeg een vergelijkbare som, waarbij je ook met 1 in breuken moet vermenigvuldigen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 11:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Staat me niets van bij om eerlijk te zijn terwijl we toch van dezelfde generatie zijn. Maar kan ook per school verschillen. Ik kreeg in de eerste van de middelbare een hele hoop stof de een herhaling was van groep 8. Maar die dus niet iedereen gekregen had.
Sssstt... dat is een taboo dat je niet mag benoemen!quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 08:24 schreef TweedeKlum het volgende:
Het heeft vast niets met de samenstelling van de klassen te maken....
Mij staat daar ook niets van bij. En dan heb ik het over het basisonderwijs in de jaren 60. Overigens, een vreselijke tijd dat basisonderwijs.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 11:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Staat me niets van bij om eerlijk te zijn terwijl we toch van dezelfde generatie zijn. Maar kan ook per school verschillen. Ik kreeg in de eerste van de middelbare een hele hoop stof de een herhaling was van groep 8. Maar die dus niet iedereen gekregen had.
De meeste leraren staan graag betaald voor klassen minderjarigen, want die minderjarigen kunnen de leraren geen grote bek teruggeven.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 10:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat de nieuwe cultuur van parttime werken nu nekt.
Leraren hebben niet voor niets zoveel vakantie, die moeten er gewoon 5 dagen per week staan.
Denk dat Jan hier inderdaad gelijk heeft. Ze weten het verschil tussen procent en procentpunt echt niet.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 09:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, we hebben het er over dat ze menen dat de rente maar met 1 procent stijgt, dat is toch heel weinig, tot dat je ze het verteld hoeveel dat over 3 ton is.
Daar ben ik nog niet zo zeker van.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 11:33 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste leraren staan graag betaald voor klassen minderjarigen, want die minderjarigen kunnen de leraren geen grote bek teruggeven.
Ik zie dit ook als de oorzaak van het tekort, maar ook in veel andere sectoren. "Het past niet bij mij". In landen waar er geen tekort is hoor je "Ik heb inkomen nodig, er staat een vacature open, ik ga het proberen". In Nederland hoeft niks, alles mag. Zeker nu.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 08:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik doe zelf huiswerkbegeleiding een paar uurtjes per week. Heb wel eens overwogen om zij-instromer te worden maar het past niet bij mij, voor een groep staan. Verder zou wat TS schrijft in de OP mij tegenhouden. Dus ik denk wel dat het klopt..in veel opzichten is deze maatschappij niet leuk, daardoor willen minder mensen voor de klas staan.
Niemand en ik denk dat als je familie je tijdens je basisschool periode op vakantie neemt naar Frankrijk en Duitsland dat je dan veel gemotiveerder op de middelbare school bent om erin te duiken dan een kind die dat allemaal niet heeft meegemaakt.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 08:44 schreef corehype het volgende:
School is altijd al onzin geweest
Sorry voor de leraren maar je leert eerder tranny vlaggetjes tekenen dan nuttige zaken
Hoeveel mensen dpreken vloeiend Frans en Duits na 3 jaar les?
Deze oplossing is te goed dus Nederland kennende zal dit nooit gebeuren.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 08:59 schreef Bloemkool het volgende:
Dus weer terug naar vroeger. Leraar heeft het voor het zeggen in de klas. Tuig wordt er gewoon uit gegooid zodat de leerlingen die wel willen leren daar ook de kans voor krijgen. Ouders die komen zeuren krijgen gewoon de deur in het gezicht en als ze blijven zeiken boetes en de bak in ermee. Buitenlands tuig dat geen Nederlands spreekt krijgt een keer de kans om zich aan te passen anders ook dikke maatregelen richting de ouders.
Schaakles, binair tellen (11001101 enzo), computerles, jezelf overhoren via sites zoals wrts.nl, allemaal 1000x beter dan chocolade lesquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 09:40 schreef Nielsch het volgende:
Overigens lijkt het me nuttiger om schaakles te laten geven dan chocolade maken.
Jawel. Klassen zitten overvol. Dat is een groot probleem. Je kunt niet elk kind de aandacht geven die hij/zij nodig heeft.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 08:24 schreef TweedeKlum het volgende:
Het heeft vast niets met de samenstelling van de klassen te maken....
Klassen zitten niet overal vol, hier een school met 55 leerlingen en goede uitgeruste leraren.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 12:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jawel. Klassen zitten overvol. Dat is een groot probleem. Je kunt niet elk kind de aandacht geven die hij/zij nodig heeft.
Nou, daar vergis jij je nog in..quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 11:33 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste leraren staan graag betaald voor klassen minderjarigen, want die minderjarigen kunnen de leraren geen grote bek teruggeven.
Een bezopen samenleving waar ik gelukkig niet ben opgegroeid.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 12:40 schreef slashdotter3 het volgende:
In Japan laten ze kinderen al op de basisschool zelf de school schoonmaken. Met als positief gevolg dat ze opgroeien tot nette deelnemers van de samenleving. Mag ook wel in NL doorgevoerd worden.
Voordat de zomervakantie begon hebben ze inderdaad bij ons op school de kinderen een schoonmaak laten houden. Niks mis mee!quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 12:40 schreef slashdotter3 het volgende:
In Japan laten ze kinderen al op de basisschool zelf de school schoonmaken. Met als positief gevolg dat ze opgroeien tot nette deelnemers van de samenleving. Mag ook wel in NL doorgevoerd worden.
Dit, je kunt toch alles op internet opzoeken!quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 08:24 schreef Jahr00n het volgende:
het merendeel wat ik op school heb geleerd gebruik ik dus nooit in het dagelijks leven. ik heb gewoon een rekenmachine app op de telefoon
Ja, retesimpel … ‘het’x1=‘het’ en klaar?quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 11:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat vroeger en vergelijkingen met Japan moet je vergeten. We hebben ook geen dienstplicht meer.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 12:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Voordat de zomervakantie begon hebben ze inderdaad bij ons op school de kinderen een schoonmaak laten houden. Niks mis mee!
Vroeger toen ik op de lagere school zat moesten we afwassen. Kopjes, bordjes, bestek etc. die de leerkrachten hadden gebruikt. Zo'n (eind) schoonmaak vind ik prima, maar als mijn kind de afwas voor leerkrachten zou moeten doen had ik daar wel moeite mee gehad denk ik.
Dan zal die meester en die jonge kinderen die een grote bek geven aan meesters wel een uitzondering zijn.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 11:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daar ben ik nog niet zo zeker van.
Mijn dochter had vorig schooljaar in groep 4 een meester die de boel totaal niet aan kon. Kwam ook met hele rare regels op de proppen (o.a. als er een paar vervelend doen blijft heel de klas langer op school/heel de klas niet buiten spelen) Regelmatig hoorde ik dat wanneer hij les gegeven had het een complete chaos is de klas was. Hij heeft er ook na 1 lesjaar de brui aan gegeven.
Jonge kinderen hebben tegenwoordig ook een ontzettend grote waffel.
Hoeveel campers slagen in het leven?quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 11:56 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Niemand en ik denk dat als je familie je tijdens je basisschool periode op vakantie neemt naar Frankrijk en Duitsland dat je dan veel gemotiveerder op de middelbare school bent om erin te duiken dan een kind die dat allemaal niet heeft meegemaakt.
Bijkomend voordeel is dat je ouders vanwege diezelfde vakantie uiteraard ook wat woorden Frans en Duits zullen spreken en dezelfde motivatie hebben om met je te oefenen vanwege een toekomstige vakantie in die landen.
Deze kinderen hebben al gelijk een 5-0 voorsprong op de rest van de klas
Je bedoelt kampers?quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 14:02 schreef corehype het volgende:
[..]
Hoeveel campers slagen in het leven?
Sowieso Japan, als er iets een kutsamenleving is.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 13:03 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat vroeger en vergelijkingen met Japan moet je vergeten. We hebben ook geen dienstplicht meer.
Fatsoensnormen is een taak van de ouders. Dat er wat moet gebeuren als blijkt dat er te weinig onderwijzers zijn en rekenen en taal niet meer voldoende onderwezen word als we spreken over basisonderwijs is iets anders dan een harde mentaliteit die wat mij betreft averechts werkt. Van schooltandarts tot verplicht rechts schrijven en verplicht melk drinken waarbij leraren losse handjes hebben is wat mij betreft ver uit de tijd en moet je ook niet naar terug verlangen.
Opruimen en de lunch verzorgen OK, maar dat ze ook bijvoorbeeld toiletten moeten schoonmaken vind ik apart.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 12:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Als ik zie hoe ze met volwassenen omgaan op de werkvloer waarbij fouten een weekje strafkamp opleveren dan was ik allang ontslagen geweest.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 14:13 schreef Aether het volgende:
[..]
Opruimen en de lunch verzorgen OK, maar dat ze ook bijvoorbeeld toiletten moeten schoonmaken vind ik apart.
Japan superieurenlandquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 12:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Kinderen kunnen na 16 jaar amper Engels. Terwijl een kind thuis 3 talen tegelijk kan leren voor zn 5e jaar.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 08:44 schreef corehype het volgende:
School is altijd al onzin geweest
Sorry voor de leraren maar je leert eerder tranny vlaggetjes tekenen dan nuttige zaken
Hoeveel mensen dpreken vloeiend Frans en Duits na 3 jaar les?
Misschien zijn ze aan t oefenen voor als ze naar de moskee gaan?quote:
Als man met kinderen werken is sowieso not done anno 2022, dat zijn een stelletje gore pedo's tot het tegendeel bewezen is. Althans, in de ogen van veel ouders die zelfs zover gaan dat ze hun kind niet bij de opvang of kleuterklas willen omdat er een man werkt. Nee dan voel je je gerespecteerd daar, ik zou er ook voor passenquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 09:06 schreef Nielsch het volgende:
Het is werkelijk schandalig dat de regering de afgelopen jaren niets heeft gedaan aan het aantrekkelijker maken van de lerarenopleiding. Zo zijn er amper nog jongens die naar de Pabo gaan terwijl ze prima vanaf groep 3 les zouden willen geven. Omdat ze geen zin hebben in kleuterliedjes oefenen laten ze de hele opleiding links liggen.
Het is er inderdaad erg schoon en je zorgt er op die manier voor dat ze niet opgroeien tot straatratten (als je ergens 24/7 veilig over straat kan is het daar)... alleen het nadeel is dat iedereen daar tot dezelfde drone wordt gekneed, klaar om iedere dag te buigen voor de baas, waarbij tegenspraak of een eigen mening niet wordt gewaardeerd.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 12:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Omdat die gastdocenten daar helemaal geen zin in hebben?quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 10:46 schreef Hexagon het volgende:
Neem je gastdocenten die dat wel hebben. Studenten uit de techniek bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 16:06 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Omdat die gastdocenten daar helemaal geen zin in hebben?
Omdat ' kunst van afval maken' (noemden ze vroeger gewoon handenarbeid) of ' chocola maken' niks voorstellen? Is makkelijk als er plots een leerkracht te weinig is en er een alternatief moet zijn.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 11:50 schreef Knipoogje het volgende:
Ik vraag me alleen af waarom het perse ' kunst van afval maken' of ' chocola maken' ipv zaken als ' omgaan met geld', 'koken', 'hoe werkt een timmerman, wat doet een programmeur' etc etc. Daar hebben ze nog wat aan en bereidt ze voor op hun toekomst.
Dit is een prima ontwikkeling. Door het verlagen van het onderwijsniveau kan Nederland een lagelonenland blijven en dankzij de klimaatcursussen zal de toekomstige generatie loon- en belastingslaven met graagte 99% van hun inkomen spenderen aan energie en andere vaste lasten.quote:
Daarnaast is ons onderwijs dan automatisch aangepast naar het niveau van Somalie, kortom we hoeven ook geen rekening te houden met instromers!quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 16:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dit is een prima ontwikkeling. Door het verlagen van het onderwijsniveau kan Nederland een lagelonenland blijven en dankzij de klimaatcursussen zal de toekomstige generatie loon- en belastingslaven met graagte 99% van hun inkomen spenderen aan energie en andere vaste lasten.
Win-win! Nederland wordt er alleen maar gaver op!quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 16:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarnaast is ons onderwijs dan automatisch aangepast naar het niveau van Somalie, kortom we hoeven ook geen rekening te houden met instromers!
Mijn vrouw zit in het onderwijs en het zijn de exoten die de hoogste cijfers halen. Het zijn vooral de Nederlandse kinderen die denken dat ze speciaal zijn.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 12:51 schreef Toine51 het volgende:
Tja A'dam. Daar zitten zoveel exoten in de klassen, die vaak geen fatsoenlijk NLs kunnen doordat de ouders het ook niet (willen) spreken thuis, dat een leraar er de brui aan geeft. Snap ik wel als je alleen maar bezig bent om deze kinderen fatsoenlijk onderwijs bij te spijkeren.
Dit is in DenHaag maar zal ook wel voor A'dam gelden.
https://www.ad.nl/gezin/h(...)asisschool~a45757ed/
Storm en Sterre worden later consultant of coach, die hebben geen fatsoenlijk onderwijs nodig om kapitalen te gaan verdienen. Exoten geloven nog in de mythe van "goed je best doen op school".quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 23:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Mijn vrouw zit in het onderwijs en het zijn de exoten die de hoogste cijfers halen. Het zijn vooral de Nederlandse kinderen die denken dat ze speciaal zijn.
Onzin. Het is nog steeds zo dat als je goed je best doet op school en dat later ook doet dat je ver kan komen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 23:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Storm en Sterre worden later consultant of coach, die hebben geen fatsoenlijk onderwijs nodig om kapitalen te gaan verdienen. Exoten geloven nog in de mythe van "goed je best doen op school".
Welk schaal dan? Want in de vo geven ze geen LD meer. Heel misschien nog LC.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 23:58 schreef Havermout2 het volgende:
Met name Amsterdam en Den Haag hebben het probleem dat de lonen te laag zijn voor leraren om er zich te vestigen. Ik ken enkele ervaren docenten in het basisonderwijs en middelbaar onderwijs die aanbiedingen met salarissen in de hoogste schaal van Amsterdamse scholen direct naast zich hebben gelegd. De kosten ten opzichte van een provinciestad zijn zo veel hoger dat het hogere loon niet compenseert. Forenzen is gezien de reistijd het ook niet waard.
Leraren moeten die 'extra' uren vakantie ook gewoon verdienen door extra te werken hoor, je krijgt dat niet gratis ofzo ...quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 10:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat de nieuwe cultuur van parttime werken nu nekt.
Leraren hebben niet voor niets zoveel vakantie, die moeten er gewoon 5 dagen per week staan.
Allemaal gelul, ze hebben gewoon 2-6-2-2 weken vakantie, welk beroep heeft dat nou?quote:Op zondag 14 augustus 2022 00:02 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Leraren moeten die 'extra' uren vakantie ook gewoon verdienen door extra te werken hoor, je krijgt dat niet gratis ofzo ...
Dan ga jij toch lekker voor de klas staan. Ze zoeken genoeg mensen.quote:Op zondag 14 augustus 2022 00:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Allemaal gelul, ze hebben gewoon 2-6-2-2 weken vakantie, welk beroep heeft dat nou?
En het mooie is, ze doen dan ook niks en hoeven dan ook niks. Ik heb ook best veel dagen naar in een verantwoordelijke functie kun je gewoon niet zoveel helemaal weg, want zaken gaan daar wel door.
Ik hou van mijn werk.quote:Op zondag 14 augustus 2022 00:05 schreef HSG het volgende:
[..]
Dan ga jij toch lekker voor de klas staan. Ze zoeken genoeg mensen.
Is dat zo? Waarom roep je dan dat je je vrije tijd moet opofferen voor je werk? Uitspraken als "zaken gaan voor" geeft aan dat het niet snor zit.quote:
Een samenleving drijft niet niet op mensen die hun dromen najagen, maar op brave loon- en belastingslaven die gehoorzaam zijn.quote:Op zondag 14 augustus 2022 00:02 schreef HSG het volgende:
[..]
Onzin. Het is nog steeds zo dat als je goed je best doet op school en dat later ook doet dat je ver kan komen.
Overigens geloof ik niet in uitspraken als "je alles bereiken wat je wilt,, als je je dromen maar najaagt".
[..]
Ik denk dat je in de war bent? Je moet vermenigvuldigen met wortel(3);quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 11:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
1/wortel(3) * wortel(3) = wortel(3)/wortel(3) = 1quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 11:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
niet moeilijk.
Kan jij onderbouwen of 1 / wortel(3) gelijk is aan wortel(3) / 3 zonder rekenmachine
dat is een sommetje van mij van vroeger. Bijna niemand kon dit toen uitleggen.
Dat klopt. Dat is wereldwijd zo.quote:Op zondag 14 augustus 2022 00:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een samenleving drijft niet niet op mensen die hun dromen najagen, maar op brave loon- en belastingslaven die gehoorzaam zijn.
Eh ja, en die extra uren die de extra vakantiedagen zijn werk je dus extra. Op studiedagen, in de vakanties of door structureel meer te werken in je werkweek dan je contracturen. En dat moet je kunnen aantonen/verantwoorden. Dat krijg je niet zomaar gratis elk jaarquote:Op zondag 14 augustus 2022 00:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Allemaal gelul, ze hebben gewoon 2-6-2-2 weken vakantie, welk beroep heeft dat nou?
En het mooie is, ze doen dan ook niks en hoeven dan ook niks. Ik heb ook best veel dagen naar in een verantwoordelijke functie kun je gewoon niet zoveel helemaal weg, want zaken gaan daar wel door.
quote:Op zondag 14 augustus 2022 00:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |