Edit:quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:24 schreef myShizzle het volgende:
Bijna 35 jaar gelden fatwa over hem uitgesproken.
Geertje zal zich nu niet zo fijn voelen denk ik...
Ja, verschrikkelijk dat ze is verkracht MAAR ze liep er wel heel uitdagend bij!quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:31 schreef Qarrad het volgende:
En aftellen maar tot de apologeten zich melden. "Ja het is heel verschrikkelijk MAAR hij heeft ook echt hele kwetsende dingen gezegd!"
Hopelijk overleeft hij het
Was ook mijn eerste idee.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Niet lullig bedoeld, maar dat heeft nog lang geduurd
Ik was geschokt hoe weinig erop geageerd werd. Tegenwoordig worden IS-vlaggen zelfs gedownplayed en antisemitische spreekkoren. Dat is hoe het langzaam maar zeker afglijdt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:31 schreef Idisrom het volgende:
Ik was destijds vooral geschokt om de grote hoeveelheid protesterende Turken in Utrecht en Deventer, die achter de doodstraf voor Salmon Rushdie stonden..
Gaat levenslang de bak in maar heeft in zijn domme hoofd het ticket naar naar het paradijs al geregeld. Het ergste is dat een hoop mensen hem als een held zullen zien.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:37 schreef maan_man het volgende:
Daar is hij stoere soldaat:
[ twitter ]
De W van Willemquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:38 schreef kaputwiehund het volgende:
De dag waarvan je wist dat hij zou komen.
In Iran ligt een paar miljoen voor hem (zijn familie) klaarquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gaat levenslang de bak in maar heeft in zijn domme hoofd het ticket naar naar het paradijs al geregeld. Het ergste is dat een hoop mensen hem als een held zullen zien.
Voor mij was dat meer het moment dat mij wakker schudde over het sluimerende islamgevaar, dan die sommige feestvierende moslimjongeren vlak na 9/11. Dat laatste kon ik nog zien als jeugdig bandeloosheid.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik was geschokt hoe weinig erop geageerd werd. Tegenwoordig worden IS-vlaggen zelfs gedownplayed en antisemitische spreekkoren. Dat is hoe het langzaam maar zeker afglijdt.
Bedankt voor jouw medeleven uit België.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:43 schreef EinarBoe het volgende:
Bizar. Hopelijk zonder al te veel erg voor Salman.
Lijkt me niet. Rushdie leeft (gelukkig) nog.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:43 schreef myShizzle het volgende:
[..]
In Iran ligt een paar miljoen voor hem (zijn familie) klaar
Dit ziet er niet uit als New York. Of is het buiten Manhattan gebeurd?quote:
In Chautauqua in de staat New York, zo'n 480 km ten westen van Manhattan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit ziet er niet uit als New York. Of is het buiten Manhattan gebeurd?
Wat lopen ze langzaam! Als dit echt Salman is die op de brancard ligt. Is helemaal ingepakt zo te zien.quote:
Link is doodquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:37 schreef maan_man het volgende:
Daar is hij stoere soldaat:
[ twitter ]
Waar heb jij last van?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:17 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen dat je als een idioot ingepakt ligt in die klote hitte. Stelletje idioten daar.
Haat zaaien richting de gehele moslimgemeenschap vanwege dit soort incidenten vind ik net zo kwalijk als IS-vlaggen ophangen en antisemitisme.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik was geschokt hoe weinig erop geageerd werd. Tegenwoordig worden IS-vlaggen zelfs gedownplayed en antisemitische spreekkoren. Dat is hoe het langzaam maar zeker afglijdt.
Je kan lang wachten, je zit hier in NWS. Tot nu toe zie ik vooral haat richting de gehele moslimgemeenschap en rechtse lui die hierop bijna klaar komen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:31 schreef Qarrad het volgende:
En aftellen maar tot de apologeten zich melden. "Ja het is heel verschrikkelijk MAAR hij heeft ook echt hele kwetsende dingen gezegd!"
En volkomen terecht, en nou opbokkenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:29 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Haat zaaien richting de gehele moslimgemeenschap vanwege dit soort incidenten vind ik net zo kwalijk als IS-vlaggen ophangen en antisemitisme.
[..]
Je kan lang wachten, je zit hier in NWS. Tot nu toe zie ik vooral haat richting de gehele moslimgemeenschap en rechtse lui die hierop bijna klaar komen.
Ik ben links en heb niks gezegd over "de hele moslimgemeenschap", laat staan dat ik "haat zaai".quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:29 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Haat zaaien richting de gehele moslimgemeenschap vanwege dit soort incidenten vind ik net zo kwalijk als IS-vlaggen ophangen en antisemitisme.
[..]
Je kan lang wachten, je zit hier in NWS. Tot nu toe zie ik vooral haat richting de gehele moslimgemeenschap en rechtse lui die hierop bijna klaar komen.
Nee, bok jij maar op racistje.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En volkomen terecht, en nou opbokken.
Moslims zijn geen rasquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:34 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Nee, bok jij maar op racistje.
Ik zeg ook nergens dat jij dat hebt gezegd of doet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben links en heb niks gezegd over "de hele moslimgemeenschap", laat staan dat ik "haat zaai".
Ja maar dan nog, zo'n event met zo iemand als Rushdie moet toch wel enige beveiliging kennenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:26 schreef maan_man het volgende:
Dacht dat hij vol onder beveiliging stond, maar schijnbaar sinds 2002 al niet meer.
De schuld van Wlll Smithquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:23 schreef quo_ het volgende:
Gelukkig heeft dit niks met de islam te maken.
Verschrikkelijk,maar waar.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:38 schreef kaputwiehund het volgende:
De dag waarvan je wist dat hij zou komen.
Oh daar leek het een beetje op aangezien je mij twee keer quootte.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:35 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat jij dat hebt gezegd of doet.
Niet moslim aangevallen, moslims zwaarst getroffen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh daar leek het een beetje op aangezien je mij twee keer quootte.
Tevens de opmerking dat het nog niet eens duidelijk is hoe het met meneer Rushdie zelf is voordat er al geroepen wordt dat het heel zielig is/zou zijn als dit de hele moslimgemeenschap aangerekend zou worden. Sorry hoor, hij is hier het slachtoffer.
Omdat ze geen ras zijn mag je ze discrimineren en over een kam scheren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Moslims zijn geen ras.
Moslims doen het weer.
Er is geen ander verhaal.
Een 10 voor jou. Ik beoordeel liever individuen op hun daden, ik hoef geen mensen in groepen te verdelen. We zijn zo doorgeïndividualiseerd dat we ons niet eens meer een groep voelen, behalve als er iets zoals dit gebeurt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:18 schreef de_boswachter het volgende:
MaAr NiET eLKe IslAMIeT is Zo!!2!2!!2!2!!2 IsLAm is VrEDe JuLLiE snAPPen HEt Ni3T!!!!!!22222222
Het is geen ''haat zaaien richting de gehele moslim gemeenschap'', maar je afkeuring uitspreken tegen een ideologie die de universele rechten van de mens schend, waarin een rechtvaardiging plus motivatie van barbaars geweld te vinden is, en de naïeve idealisten die deze gevaarlijke ideologie blindelings ter goede hoop blijven tolereren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:29 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
My god, wat een afgrijselijke post.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:40 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Het is geen ''haat zaaien richting de gehele moslim gemeenschap'', maar je afkeuring uitspreken tegen een ideologie die de universele rechten van de mens schend, waarin een rechtvaardiging plus motivatie van barbaars geweld te vinden is, en de naïeve idealisten die deze gevaarlijke ideologie blindelings ter goede hoop blijven tolereren.
Het is geen rocket sience, maar schijnbaar voor veel mensen toch heel moeilijk ofzo.
Verders moet Rushdie niet zo zeuren. Hij schreef een boek en krijgt een mes steek. Onlangs werd iemand nog onthoofd omdat ie een tekeningetje toonde. Het hoort er vandaag de dag allemaal een beetje bij, nietwaar? En dat allemaal dankzij die ene ideologie.
Klopt. Dit soort topics hebben een aanzuigende werking op wappies.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:29 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
[..]
Je kan lang wachten, je zit hier in NWS. Tot nu toe zie ik vooral haat richting de gehele moslimgemeenschap en[b[ rechtse lui die hierop bijna klaar komen.[/b]
Je kunt mensen heel makkelijk over één kam scheren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:39 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Omdat ze geen ras zijn mag je ze discrimineren en over een kam scheren.nou gelukkig dat je geen racist bent, je hebt zeker ook een vriend die moslim of zwart is. Gelukkig komen dit soort misdaden niet voor bij de niet-moslims.
Wat is er afgrijselijk aan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
My god, wat een afgrijselijke post.
Laten we vooral hopen dat de beste man er een beetje goed uitkomt. Maar daar horen we niemand over in dit topic.
Bepaalde discussies moeten meteen weer aangezwengeld worden.
Die bepaalde discussie is toch de hele reden dat de arme man is neergestoken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Laten we vooral hopen dat de beste man er een beetje goed uitkomt. Maar daar horen we niemand over in dit topic.
Kap toch eens met deze actquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:39 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Omdat ze geen ras zijn mag je ze discrimineren en over een kam scheren.nou gelukkig dat je geen racist bent, je hebt zeker ook een vriend die moslim of zwart is. Gelukkig komen dit soort misdaden niet voor bij de niet-moslims.
Als je de hele moslimgemeenschap dit aanrekent, zoals in dit topic gebeurt, zijn zij net zo het slachtoffer.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh daar leek het een beetje op aangezien je mij twee keer quootte.
Tevens de opmerking dat het nog niet eens duidelijk is hoe het met meneer Rushdie zelf is voordat er al geroepen wordt dat het heel zielig is/zou zijn als dit de hele moslimgemeenschap aangerekend zou worden. Sorry hoor, hij is hier het slachtoffer.
Jij initieert datquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:45 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Als je de hele moslimgemeenschap dit aanrekent, zoals in dit topic gebeurt, zijn zij net zo het slachtoffer.
Nee, maar echt geschokt op anti islamitische of anti moslimteksten reageer je doorgaans ook weer niet. Dat kan natuurlijk, dat je antisemitisme erger vindt. Maar spreek het dan gewoon uit. Anders is het gewoon vreemd dat je geschokt bent om dat soort dingen, maar tegelijkertijd in een topic post waarin een complete andere bevolkingsgroep het moet ontgelden en dat kennelijk de normaalste zaak van de wereld vindt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben links en heb niks gezegd over "de hele moslimgemeenschap", laat staan dat ik "haat zaai".
Dat ontgelden kwam vanuit dezelfde bevolkingsgroepquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar echt geschokt op anti islamitische of anti moslimteksten reageer je doorgaans ook weer niet. Dat kan natuurlijk, dat je antisemitisme erger vindt. Maar spreek het dan gewoon uit. Anders is het gewoon vreemd dat je geschokt bent om dat soort dingen, maar tegelijkertijd in een topic post waarin een complete andere bevolkingsgroep het moet ontgelden en dat kennelijk de normaalste zaak van de wereld vindt.
Dat jij niet in staat bent om een mens in eerste instantie als individu te zien maakt dat je een nogal eng wereldbeeld hebt. Bevestiging van mijn punt dus. Dank.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat ontgelden kwam vanuit dezelfde bevolkingsgroep.
FFS.
Enorm eng.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat jij niet in staat bent om een mens in eerste instantie als individu te zien maakt dat je een nogal eng wereldbeeld hebt.
Triest, was er uberhaupt enige mate van bewaking? Voordat zo'n persoon bij een spreekstoel is duurt het even.quote:
Ja, prima. Lekker haatzaadjes planten, tot er iemand meeleest die wel in staat is om te onthoofden. Maar dan zeg je trots, ik heb het nooit geweten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Enorm eng.
Alleen nog net niet eng genoeg om mensen te onthoofden om een plaatje, of iemand neer te steken omdat oude vent in shithole country dat wil.
Ik kan er wel mee leven.
Haatzaadjes planten, altijd nog beter dan messen in nekkenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, prima. Lekker haatzaadjes planten, tot er iemand meeleest die wel in staat is om te onthoofden. Maar dan zeg je trots, ik heb het nooit geweten.
Wekelijks mensen afslachten om een boek, dat gaat gelukkig nooit vervelenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:02 schreef koemleit het volgende:
niemand hier die het opneemt voor moslims, of de fatwa goedpraat, niemand hier die extreem rechts ook maar noemt.
Heatwave: "Ja nu komen dadelijk de rechtpraters!!! maar het zijn weer de moslims!! en dan zeggen ze dat extreemrechts gevaarlijk is!!! kijk die moslims dan!!! JULLIE WILLEN HET NIET ZIEN WOKE GOEDPRATERS".
beetje vermoeiend deze act.
Zoals Breivik en co.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, prima. Lekker haatzaadjes planten, tot er iemand meeleest die wel in staat is om te onthoofden. Maar dan zeg je trots, ik heb het nooit geweten.
Joh, ga lekker je gang. Zolang je maar in de zolderkamer van je blijft.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Haatzaadjes planten, altijd nog beter dan messen in nekken.
I can do this all day.
ja dat is bizar en absurd en totaal belachelijk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wekelijks mensen afslachten om een boek, dat gaat gelukkig nooit vervelen.
En co.quote:
Wekelijks? Niet dagelijks? Breivik en co hadden niet eens een boek nodig dan haat zaaiende posts als die van jou.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wekelijks mensen afslachten om een boek, dat gaat gelukkig nooit vervelen.
Nou zeg, op welke anti-moslimtekst heb ik niet gereageerd en b) waarom wordt mij die uitspraak aangerekend?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar echt geschokt op anti islamitische of anti moslimteksten reageer je doorgaans ook weer niet. Dat kan natuurlijk, dat je antisemitisme erger vindt. Maar spreek het dan gewoon uit. Anders is het gewoon vreemd dat je geschokt bent om dat soort dingen, maar tegelijkertijd in een topic post waarin een complete andere bevolkingsgroep het moet ontgelden en dat kennelijk de normaalste zaak van de wereld vindt.
Hoeveel jaar terug al en hoeveel staat daar tegenover?quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Islamophobic_incidentsquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En co.
Care to elaborate, of was dat hem, het ene voorbeeld?
Ja he?
Ik wou het luchtig houdenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:06 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Wekelijks? Niet dagelijks? Breivik en co hadden niet eens een boek nodig dan haat zaaiende posts als die van jou.
Nieuw-Zeeland, VS, Denemarken, ...enz. en zie link van momoquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En co.
Care to elaborate, of was dat hem, het ene voorbeeld?
Ja he?
Ga eens lijstjes maken en dan kijken hoe de verhoudingen liggenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:08 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Nieuw-Zeeland, VS, Denemarken, ...enz.
Toch een beetje een laffe score vergeleken met "alle landen ter wereld, 1000 keer vaker" maar heyquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:08 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Nieuw-Zeeland, VS, Denemarken, ...enz.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Islamophobic_incidentsquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:09 schreef marsan het volgende:
[..]
Ga eens lijstjes maken en dan kijken hoe de verhoudingen liggen
Word die gek er weer bij gehaald.quote:
Nou volgens mij is er iemand vrij structureel bezig, alleen al in dit topic. Ik reken je verder niets aan, alleen vind ik het apart dat je het ene als schokkend ervaart en dat andere volstrekt negeert, terwijl het letterlijk in dit topic onder je ogen plaatsvindt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou zeg, op welke anti-moslimtekst heb ik niet gereageerd en b) waarom wordt mij die uitspraak aangerekend?
Dit is hetzelfde als stellen dat elke moslim zich zou moeten uitspreken voor elke extremistische islamitische actie.
De enige die de hele moslimgemeenschap erbij sleurt is die ene user.
Ja voor jou ook de vraag; welke ideologie -die wij hier blijven tolereren- hangen zij aan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:07 schreef Momo het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Islamophobic_incidents
Kies maar uit.
Allemaal gekjes of ze nou religieuze extremisten zijn of andere extreme ideeën hebben.
Dat is een lijstje. Doe dat ander lijstje er eens bij.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:10 schreef Momo het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Islamophobic_incidents
Als je zo begint. Zullen we dan een lijstje maken van burgerslachtoffers bij zgn Westerse interventies.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:09 schreef marsan het volgende:
[..]
Focus op het symptoom niet op het probleem jongens! Laat zien dat je geeft om die man en verder basta. Geen discussie hierover hoor!quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee. Dat is een ander lijstje.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je zo begint. Zullen we dan een lijstje maken van burgerslachtoffers bij zgn Westerse interventies.
Dat lijstje hangt er goed mee samen. Maar je wil toch een scorestrijd ervan maken? Even kijken hoeveel en hoevaak islamitische landen de westerse landen zijn binnengevallen.. en andersom. Ook een leuke scorestrijd lijkt me.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:13 schreef marsan het volgende:
[..]
Nee. Dat is een ander lijstje.
Net als slachtoffers van moslim op moslim in oorlogen.
Of wat China met de Oeigoeren doet. Maar het is altijd makkelijk om op alles een stempel te plakken. Merendeel van de mensen wil geen andere mensen doden of kapot maken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je zo begint. Zullen we dan een lijstje maken van burgerslachtoffers bij zgn Westerse interventies.
Heatwave doet in dit topic pas ''mee'' van af #32, maar goed.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:02 schreef koemleit het volgende:
niemand hier die het opneemt voor moslims, of de fatwa goedpraat, niemand hier die extreem rechts ook maar noemt.
Heatwave: "Ja nu komen dadelijk de rechtpraters!!! maar het zijn weer de moslims!! en dan zeggen ze dat extreemrechts gevaarlijk is!!! kijk die moslims dan!!! JULLIE WILLEN HET NIET ZIEN WOKE GOEDPRATERS".
beetje vermoeiend deze act.
Gaat niet om verhoudingen, dit soort misdaden kun je niet koppelen aan ras, huidskleur, geloof, maar is mens eigen. En als je toch naar verhoudingen wilt kijken, reken dan ook de oorlogen die wij (westerse landen) in hun landen hebben gevoerd en hoeveel slachtoffers daarmee zijn gemaakt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:09 schreef marsan het volgende:
[..]
Maar je moet niet iedereen over 1 kam scheren uiteraardquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:14 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Heatwave doet in dit topic pas ''mee'' van af #32, maar goed.
Nee dat is appels en peren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat lijstje hangt er goed mee samen. Maar je wil toch een scorestrijd ervan maken?
Neuh, maar als het over (extreem) ''rechts'' gaat word de hand er niet eens voor omgedraaid.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar je moet niet iedereen over 1 kam scheren uiteraard.
Dan moet je domestic terrorism ook meepakken natuurlijk. Anders zie je de verhoudingen niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:15 schreef marsan het volgende:
[..]
Nee dat is appels en peren.
Wel de juiste lijstjes. Terreur is terreur. Dus die lijstjes graag.
Geert Wilders is weer dolblij met dit incident. Lekker naar zetels vissen op Twitter vanuit zijn luie stoel.quote:
Hee, ik werd dubbel gequote door iemand die begon over de hele moslimgemeenschap. Dat was ook het punt waarop ik vroeg waar ik iets gezegd zou hebben over de hele moslimgemeenschap.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou volgens mij is er iemand vrij structureel bezig, alleen al in dit topic. Ik reken je verder niets aan, alleen vind ik het apart dat je het ene als schokkend ervaart en dat andere volstrekt negeert, terwijl het letterlijk in dit topic onder je ogen plaatsvindt.
Het kan ook zijn dat je die andere user een GGD klant vindt en daarom negeert natuurlijk.
China en oeigoeren hierbij met de haten erbij slepen is als n tang op n varken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Of wat China met de Oeigoeren doet. Maar het is altijd makkelijk om op alles een stempel te plakken. Merendeel van de mensen wil geen andere mensen doden of kapot maken.
Aah ja beetje de parameters aanpassen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan moet je domestic terrorism ook meepakken natuurlijk. Anders zie je de verhoudingen niet.
Een religie gaat niet over individuenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:40 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Een 10 voor jou. Ik beoordeel liever individuen op hun daden, ik hoef geen mensen in groepen te verdelen. We zijn zo doorgeïndividualiseerd dat we ons niet eens meer een groep voelen, behalve als er iets zoals dit gebeurt.
Het zou helpen als de moslims niet een voorschot zouden nemen met "ik vind het nu al zielig voor moslims"quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:17 schreef Momo het volgende:
Dit soort topics kunnen nooit normaal he. Je kunt ook de actie van 1 persoon of een kleine groep gewoon veroordelen zonder er een AlLe MoslIMS KuT topic van te maken.
''Gematigde'' moslimsquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Of wat China met de Oeigoeren doet. Maar het is altijd makkelijk om op alles een stempel te plakken. Merendeel van de mensen wil geen andere mensen doden of kapot maken.
T gaat om terreur. En een bepaaldr groep scoort daar best hoog in maar mag blijkbaar niet genoemd worden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:15 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Gaat niet om verhoudingen, dit soort misdaden kun je niet koppelen aan ras, huidskleur, geloof, maar is mens eigen. En als je toch naar verhoudingen wilt kijken, reken dan ook de oorlogen die wij (westerse landen) in hun landen hebben gevoerd en hoeveel slachtoffers daarmee zijn gemaakt.
Is dit een ''alle moslims kut'' topic dan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:17 schreef Momo het volgende:
Dit soort topics kunnen nooit normaal he. Je kunt ook de actie van 1 persoon of een kleine groep gewoon veroordelen zonder er een AlLe MoslIMS KuT topic van te maken.
Ik ben geen moslim. Heb daar ook geen achtergrond of wat. Ik heb echt niks met religie. Het is niet zielig voor iemand, je wordt alleen aangesproken op het feit dat je iedereen op 1 hoop veegt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het zou helpen als de moslims niet een voorschot zouden nemen met "ik vind het nu al zielig voor moslims".
T gaat niet om alle. T gaat erom dat er uit een bepaalde hoek meer terreur komt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:17 schreef Momo het volgende:
In de rechts vs links discussie vind je die verhouding ineens totaal onbelangrijk en is links ondanks de getallen toch de veel gevaarlijkere tak.....quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:12 schreef HeatWave het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Islamist_terrorist_attacks
Ze staan nog ruim voor, dit gaan we niet meer goedmaken.
Jeuh. Vanuit zn luie stoel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Geert Wilders is weer dolblij met dit incident. Lekker naar zetels vissen op Twitter vanuit zijn luie stoel.
Ohja laten we er ook nog eens een links vs rechts discussie van makenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In de rechts vs links discussie vind je die verhouding ineens totaal onbelangrijk en is links ondanks de getallen toch de veel gevaarlijkere tak.....
Staatsterrorisme is ook terreur.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:15 schreef marsan het volgende:
[..]
Nee dat is appels en peren.
Wel de juiste lijstjes. Terreur is terreur. Dus die lijstjes graag.
Ik had het ook niet over jou. Ik had het over "tobias" die ongevraagd alvast even wat dingen invulde incl "nu is de moslimsgemeenschap weer de lul".quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben geen moslim. Heb daar ook geen achtergrond of wat. Ik heb echt niks met religie. Het is niet zielig voor iemand, je wordt alleen aangesproken op het feit dat je iedereen op 1 hoop veegt.
Men spreekt iemand aan op generaliserende opmerkingen. Dat heeft werkelijk geen reet te maken met wat je schrijft.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:19 schreef marsan het volgende:
[..]
T gaat om terreur. En een bepaaldr groep scoort daar best hoog in maar mag blijkbaar niet genoemd worden.
Ga je nog even antwoord geven op mn vraag, of heb je geen idee?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben geen moslim. Heb daar ook geen achtergrond of wat. Ik heb echt niks met religie. Het is niet zielig voor iemand, je wordt alleen aangesproken op het feit dat je iedereen op 1 hoop veegt.
Eehh neequote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja laten we er ook nog eens een links vs rechts discussie van maken
Vegen dan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:17 schreef Momo het volgende:
En toch hè? Als uit naam van een bepaalde voetbalclub of studentenvereniging allerhande aanslagen worden gepleegd kijken we daar toch ook het geheel op aan? Waarom zou een kerkgenootschap daarin fundamenteel anders zijn?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Leuk Twitter kanaaltje hoor. Leopold II was een prima kerel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:18 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
''Gematigde'' moslims;
[ twitter ]
T gaat om een reactie op mijn postquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Men spreekt iemand aan op generaliserende opmerkingen. Dat heeft werkelijk geen reet te maken met wat je schrijft.
Iemand steekt iemand anders in de nek, kans op overlijden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Men spreekt iemand aan op generaliserende opmerkingen. Dat heeft werkelijk geen reet te maken met wat je schrijft.
Als het een bepaalde Moskee/Stad is waar uit het geweld komt is het ook wel anders, dan komt het duidelijk vanuit 1 hoek. Maar er zijn 2 miljard moslims op deze aardbol, wel makkelijk om die als 1 groep te zien.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En toch hè? Als uit naam van een bepaalde voetbalclub of studentenvereniging allerhande aanslagen worden gepleegd kijken we daar toch ook het geheel op aan? Waarom zou een kerkgenootschap daarin fundamenteel anders zijn?
Ik wil op geen enkele manier pleiten voor discriminatie of voor het benadelen/aankijken van onschuldige individuen. Maar het systeem waarin dit bij herhaling gebeurt moet toch besproken kunnen worden.
In je voorbeeld zou dan niet de lokale afdeling maar voetbal als geheel aangekeken worden. Lijkt mij een vrij krom principe.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En toch hè? Als uit naam van een bepaalde voetbalclub of studentenvereniging allerhande aanslagen worden gepleegd kijken we daar toch ook het geheel op aan? Waarom zou een kerkgenootschap daarin fundamenteel anders zijn?
Ik wil op geen enkele manier pleiten voor discriminatie of voor het benadelen/aankijken van onschuldige individuen. Maar het systeem waarin dit bij herhaling gebeurt moet toch besproken kunnen worden.
Voetbalhooligans bestaan niet omdat t aanhangers zijn van verschillende clubs en niet 1 clubhuis delen. Okquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Als het een bepaalde Moskee/Stad is waar uit het geweld komt is het ook wel anders, dan komt het duidelijk vanuit 1 hoek. Maar er zijn 2 miljard moslims op deze aardbol, wel makkelijk om die als 1 groep te zien.
De Islam is gewoon op veel punten een zeer intolerante ideologie. Overigens geldt dit ook voor zeer streng gelovige christenen. Te veel religie is duidelijk niet goed voor een mens.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We spreken hier al decennia over. Hoe kom je er bij dat het niet besproken kan worden? We hebben even een coronacrisisje gehad maar daarvoor werd het hele publieke debat gedomineerd door immigratie en islam problematiek. Zo erg zelfs dat er weinig aandacht wordt gegeven aan andere belangrijke sociale/maatschappelijke problemen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zelfs al weet elke agent van een massaal, decennia durend, pedofielennetwerk opgezet door moslims waar duizenden en duizenden minderjarige meisjes stelselmatig verkracht werden werd er niet ingegrepen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Als het een bepaalde Moskee/Stad is waar uit het geweld komt is het ook wel anders, dan komt het duidelijk vanuit 1 hoek. Maar er zijn 2 miljard moslims op deze aardbol, wel makkelijk om die als 1 groep te zien.
Christus te paard, ik post en kom hier weinig, maar je bent wel enorm afgegleden in je mentale gezondheid de laatste jaren. Ik schrik er een beetje van.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Iemand steekt iemand anders in de nek, kans op overlijden.
Maar de generaliserende opmerkingen, die waren de echte dader!
lol als Feyenoord supports zich misdragen kijk ik daar heus niet alle Feyenoord supporters op aan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. ''Men'' walgt er hier van dat (extreem) ''rechts'' dit weer aangrijpt om ''moslims te bashen''.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Iemand steekt iemand anders in de nek, kans op overlijden.
Maar de generaliserende opmerkingen, die waren de echte dader!
Wat liefquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Christus te paard, ik post en kom hier weinig, maar je bent wel enorm afgegleden in je mentale gezondheid de laatste jaren. Ik schrik er een beetje van.
Maar er zijn ook genoeg clubs waar geen hooligans zijn en mensen gewoon met elkaar om kunnen gaan. Bij elke club is de cultuur weer anders.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:28 schreef marsan het volgende:
[..]
Voetbalhooligans bestaan niet omdat t aanhangers zijn van verschillende clubs en niet 1 clubhuis delen. Ok
Volgens mij doet ook niemand dat. Het zijn extremistische facties waarover het gaat, maar dat doet aan het kernpunt niet af.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Ehm, ik heb gelukkig een heel druk leven met twee kids, prachtige vrouw en een mooi pandje. Waar ik momenteel niet uitkom is of ik tapijt of laminaat in de kamer van de kinderen wil.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat lief. Maar maak je niet druk hoor, er is niets veranderd.
Met je neppe bezorgdheid omdat je er niet meer uitkomt.
Idd. En gewoon benoemen dat er hooliganz zijn en die ook aanpakken zorgt ervoor dat niet elke voetbalfan erop aan wordt gekeken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar er zijn ook genoeg clubs waar geen hooligans zijn en mensen gewoon met elkaar om kunnen gaan. Bij elke club is de cultuur weer anders.
Hoezo gaat het om een kerk nu ineens?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij doet ook niemand dat. Het zijn extremistische facties waarover het gaat, maar dat doet aan het kernpunt niet af.
Uit naam van een bepaalde besloten groep worden herhaaldelijk ernstige geweldsmisdrijven gepleegd. Als je dat doet namens een voetbalclub of studentenvereniging dan staat je logo 6 weken voorpagina krant, niet onterecht. Terwijl ook daar de grote meerderheid deugt.
Maar omdat het nu om een kerk gaat is het ineens taboe? Dat vind ik raar. (Let op: ik zeg bewust geen ras of huidskleur of iets in die richting, lidmaatschap van een geloofsgemeenschap is nog altijd een vrije keuze)
Nogmaals, zonder discriminatie of benadeling van onschuldige mensen. Maar dat systeem/fenomeen moet toch besproken kunnen worden.
Laminaat, beter om het stofvrij te houden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ehm, ik heb gelukkig een heel druk leven met twee kids, prachtige vrouw en een mooi pandje. Waar ik momenteel niet uitkom is of ik tapijt of laminaat in de kamer van de kinderen wil.
laminaat.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ehm, ik heb gelukkig een heel druk leven met twee kids, prachtige vrouw en een mooi pandje. Waar ik momenteel niet uitkom is of ik tapijt of laminaat in de kamer van de kinderen wil.
Heb je de afgelopen 20 jaar onder een steen gelegen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij doet ook niemand dat. Het zijn extremistische facties waarover het gaat, maar dat doet aan het kernpunt niet af.
Uit naam van een bepaalde besloten groep worden herhaaldelijk ernstige geweldsmisdrijven gepleegd. Als je dat doet namens een voetbalclub of studentenvereniging dan staat je logo 6 weken voorpagina krant, niet onterecht. Terwijl ook daar de grote meerderheid deugt.
Maar omdat het nu om een kerk gaat is het ineens taboe? Dat vind ik raar. (Let op: ik zeg bewust geen ras of huidskleur of iets in die richting, lidmaatschap van een geloofsgemeenschap is nog altijd een vrije keuze)
Nogmaals, zonder discriminatie of benadeling van onschuldige mensen. Maar dat systeem/fenomeen moet toch besproken kunnen worden.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:33 schreef koemleit het volgende:
[..]
laminaat.
bedank me maar als ze er overheen hebben gekotst.
Wat fijn voor je. Zal ik langskomen in mijn McLaren of Bugatti, en welke van de 4 minnaressen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dader zag er wel uit als een Arabier.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:30 schreef Flow3r het volgende:
Is de dader al bekend dan en was het een moslim die het uit islamitisch oogpunt deed of was het een gestoorde gek die aan de drugs zat ?
Ik als Feyenoorder zou niets liever zien dan dat ze die rotte kliek eruit werkten. Beschamend vind ik het voor onze mooie club om steeds bij die debielen in het hokje te worden ingedeeld.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:29 schreef koemleit het volgende:
[..]
lol als Feyenoord supports zich misdragen kijk ik daar heus niet alle Feyenoord supporters op aan.
Ik ken er genoeg die dat niet doen namelijk. Ik vind het een bizarre stelling van je, het is namelijk niet zo.
Ik denk dat je alleen een hele groep aankijkt als je geen (of weinig) personen van die groep kent.
alsof dat nooit besproken wordt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je bent altijd welkom, zeker met zulke wagens! Enorme autoliefhebber. Wie je meeneemt moet je zelf weten natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat fijn voor je. Zal ik langskomen in mijn McLaren of Bugatti, en welke van de 4 minnaressen.
Wat een achterlijke flex om een punt te maken:.
Dat zal, maar je zal ze nimmer persoonlijk te lijf gaan. Zeker als je weet dat ze zeer gevaarlijk zijn.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik als Feyenoorder zou niets liever zien dan dat ze die rotte kliek eruit werkten. Beschamend vind ik het voor onze mooie club om steeds bij die debielen in het hokje te worden ingedeeld.
En daar gaat die vergelijking dan ook mank. 5% is hooligan, 95% wil liever geen hooligansquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik als Feyenoorder zou niets liever zien dan dat ze die rotte kliek eruit werkten. Beschamend vind ik het voor onze mooie club om steeds bij die debielen in het hokje te worden ingedeeld.
Wie zijn er allemaal moslim dan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:36 schreef Harvest89 het volgende:
Uit welke krochten van het forum zijn nu opeens al die moslimusers gekomen?
Er zijn wel meer en grotere problemen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:36 schreef koemleit het volgende:
[..]
alsof dat nooit besproken wordt.
natuurlijk is moslimterreur een groot probleem.
ik geloof dat we al 20 jaar over (bijna) niks anders lullen.
Nee vrind, die fout maken mensen al jaren en jaren. Ik zit lekker te FOK!ken, meer niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bent altijd welkom, zeker met zulke wagens! Enorme autoliefhebber. Wie je meeneemt moet je zelf weten natuurlijk.
Mijn punt is, je gaat hier tekeer als een losgeslagen hond. Denk aan je hart.
Nee, want hij zit vast. Ik hoop niet z’n familie ofzo.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:39 schreef TLC het volgende:
De grote vraag is : krijgt de dader nu 3 miljoen dollar als Rushdie hieraan komt te overlijden ?
Het is dan ook al 20 jaar 5 voor 12. En het wordt steeds gekker met die moslims!! Hoor je ook vaak.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zijn wel meer en grotere problemen.
Als we de islamofoben 20 jaar geleden mochten geloven, liepen alle vrouwen nu in nikaab rond…
Maar goed, ik laat me alweer verleiden tot een discussie die ik helemaal niet aan wil gaan.
Mods die users blocken. Das mooi om te weten, die kan helemaal los in je forum en je hebt geen ideequote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:38 schreef Momo het volgende:
@:SpaceOddity
Oh je hoeft mij hier niet te taggen hoor, ik heb je al op block gezet toen je mij een tijdje terug elke keer ging taggen in topics, hoef je onzin niet te lezen.
Ik wist niet dat het benoemen van huisje boompje beestje tegenwoordig onder de categorie opscheppen valt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee vrind, die fout maken mensen al jaren en jaren. Ik zit lekker te FOK!ken, meer niet.
Maar eerst bezorgd doen om mijn mentale gezondheid, en als ik dan reageer dat het prima met me gaat wil je opscheppen met je gezinsleven ofzo....
Wie zit er nou een beetje in de knoop?.
In pixels zal ik dat zeker doen. Heb nog een deuk in mijn hoofd van de laatste keer dat ik ertussen terecht kwam namelijk.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal, maar je zal ze nimmer persoonlijk te lijf gaan. Zeker als je weet dat ze zeer gevaarlijk zijn.
Het is natuurlijk totaal niet relevant voor de discussie hoe je woont hè.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het benoemen van huisje boompje beestje tegenwoordig onder de categorie opscheppen valt.
En als we alle islam-apologisten 20 jaar geleden mochten geloven zouden er helemaal niet zo veel moslims komen, er natuurlijk geen moskeen komen, en al helemaal niet met versterkte azan en geen islamitisch onderwijs en natuurlijk al helemaal geen aanslagen. Meerderheid op scholen? doe niet zo gek habib!quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Er zijn wel meer en grotere problemen.
Als we de islamofoben 20 jaar geleden mochten geloven, liepen alle vrouwen nu in nikaab rond…
Maar goed, ik laat me alweer verleiden tot een discussie die ik helemaal niet aan wil gaan.
Het sloeg echt gewoon helemaal nergens op, het kwam uit het niets.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het benoemen van huisje boompje beestje tegenwoordig onder de categorie opscheppen valt.
Je fantasie is weer hard bezig.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En als we alle islam-apologisten 20 jaar geleden mochten geloven zouden er helemaal niet zo veel moslims komen, er natuurlijk geen moskeen komen, en al helemaal niet met versterkte azan en geen islamitisch onderwijs en natuurlijk al helemaal geen aanslagen. Meerderheid op scholen? doe niet zo gek habib!
Well....... That went well.
En jouw gebrek aan argumentatie is nooit opgehoudenquote:
Met alle respect, de moskeebesturen zijn aan verjonging toe want ze weten totaal niet het contact te leggen met de jongere generatie. Niet zo gek, vaak zijn ze in een totaal ander land en in een totaal andere setting opgegroeid.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In pixels zal ik dat zeker doen. Heb nog een deuk in mijn hoofd van de laatste keer dat ik ertussen terecht kwam namelijk.
Misschien is dit een mooie metafoor voor bijvoorbeeld die moskeeën/gemeenschappen die overgenomen worden door minder fris volk. Soms worden de oude imams er letterlijk uitgetrapt. Dat extremistische tuig daar kun je niet hard genoeg tegen optreden op alle fronten die er zijn. Dan kunnen de normale mensen weer gewoon door met hun normale dingen.
Het lijstje met terroristische aanvallen van extreem rechts is anders aardig significant. Het is wel zo dat bijna alle grote aanslagen op westerse grond Islamitisch van aard waren, je zou bijna kunnen concluderen dat zij een stuk slimmer zijn dan de rechtse gekkies.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:40 schreef koemleit het volgende:
[..]
Het is dan ook al 20 jaar 5 voor 12. En het wordt steeds gekker met die moslims!! Hoor je ook vaak.
Nou veel gekker dan 2 vliegtuigen in die torens heb ik het niet meer gezien.
Neemt niet weg dat er nog steeds mensen op deze wereld verschrikkelijke dingen doen uit naam van een verzonnen verhaal.
Als je dat zou hebben gedaan had ik een stuk minder zorgen over je gehad.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het sloeg echt gewoon helemaal nergens op, het kwam uit het niets.
Alsof ik het recept voor bananenpannekoeken zou posten ofzo.
20 jaar geleden waren er ook al een hoop moskeeën en er waren ook al veel islamitische scholen. Echt waar, precies wat je nu zegt werd toen ook al gezegd.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En als we alle islam-apologisten 20 jaar geleden mochten geloven zouden er helemaal niet zo veel moslims komen, er natuurlijk geen moskeen komen, en al helemaal niet met versterkte azan en geen islamitisch onderwijs en natuurlijk al helemaal geen aanslagen. Meerderheid op scholen? doe niet zo gek habib!
Well....... That went well.
Geen tijd en totaal onbelangrijkquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:46 schreef Qarrad het volgende:
Enniehoe, ik lees nergens een update over hoe het met Rushdie is...
Iran staat al decennia niet achter het doden van Rushdie, maar de fatwa kan alleen teruggetrokken worden degene die het uitvaardigde, namelijk Khomeini en die is sinds 1989 dood.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:39 schreef TLC het volgende:
De grote vraag is : krijgt de dader nu 3 miljoen dollar als Rushdie hieraan komt te overlijden ?
Kijk lekker volwassen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:38 schreef Momo het volgende:
@:SpaceOddity
Oh je hoeft mij hier niet te taggen hoor, ik heb je al op block gezet toen je mij een tijdje terug elke keer ging taggen in topics, hoef je onzin niet te lezen.
Jij hebt helemaal geen zorgen ouwe tassendragerquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je dat zou hebben gedaan had ik een stuk minder zorgen over je gehad.
Klopt, dat heb ik dan ook bewust achterwege gelaten. Mooi is natuurlijk subjectiefquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:43 schreef koemleit het volgende:
[..]
Het is natuurlijk totaal niet relevant voor de discussie hoe je woont hè.
Ik heb nergens last van, dus het gebeurt niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
20 jaar geleden waren er ook al een hoop moskeeën en er waren ook al veel islamitische scholen. Echt waar, precies wat je nu zegt werd toen ook al gezegd.
En volgens mij is het aantal aanslagen in NL op 1 of 2 handen te tellen. Gelukkig maar.
Voel me nergens onveilig door extremistische moslims. Heb jij daar wel last van dan?
Ik denk persoonlijk dat het meer zoden aan de dijk zet als veel mensen zich verbaal of met pixels uitspreken tegen idioten, of het nu roodwitte of godsdienstwaanzinnige idioten zijn, dan dat er eentje met een bom gaat vechten. Ik wil helemaal niet met bommen of wat voor wapen ook aan de slag. We zijn toch geen kleuters dat we niet in gesprek kunnen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Met alle respect, de moskeebesturen zijn aan verjonging toe want ze weten totaal niet het contact te leggen met de jongere generatie. Niet zo gek, vaak zijn ze in een totaal ander land en in een totaal andere setting opgegroeid.
Verder is het prima dat jij in pixels vecht, maar zij vechten met bommen. Komt net wat harder aan. Je hebt een hele andere aanpak nodig wil je extremisme te lijf gaan. Vaak heeft dat ook nog heel veel jaren nodig. Men is niet van de een op andere dag extremist af.
Begin eerst eens met een gedegen Nederlandse imamopleiding en een verbod op externe financiering van gebedshuizen.
https://www.bbc.co.uk/news/live/uk-62524833quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is lief. Maar oké zal ie zeker niet zijn.
Nee, dat is helaas niet correct:quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:48 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Iran staat al decennia niet achter het doden van Rushdie, maar de fatwa kan alleen teruggetrokken worden degene die het uitvaardigde, namelijk Khomeini en die is sinds 1989 dood.
quote:By 1998, Iran’s then-president Mohammad Khatami, considered a reformist, seemed to distance the government from the fatwa against Rushdie, saying it was “completely finished.” But in Iran, the ayatollah is the supreme leader and has final say in most of the country’s matters, including the religious edict. By 2005, Khomeini’s successor, Ali Khamenei, said the fatwa was still valid, and in 2016, state-run media outlets added an additional $600,000 to the bounty on Rushdie’s head, bringing it to well over $3 million.
https://www.washingtonpos(...)-stabbed-chautauqua/
20 jaar geleden was ik net twee jaar van een middelbare school af die al meerderheid (denk ik, ik heb het niet geteld) moslims was. Dus het lijkt me stug dat iemand beweerde dat dat niet zou gebeuren. De aanslagen van 9/11 zijn ook al meer dan twintig jaar geleden, en ik kan me niet herinneren dat veel mensen claimden dat dat hier niet zou gebeuren. In fact, de Hofstadgroep is 19 jaar en 10 maanden geleden. Er natuurlijk geen moskeeën zouden komen? Die waren er al lang, met azan. De eerste Islamitische school was er in 1971.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En jouw gebrek aan argumentatie is nooit opgehouden.
Verder nog mensen uit het niets met persoonlijke aanvallen zodat ik aan het einde weer 9734 notes heb wegens, op de man?.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar iemand iets aan willen doen omwille een boekje of tekeningetje vind ik al te ver gaan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:40 schreef koemleit het volgende:
[..]
Het is dan ook al 20 jaar 5 voor 12. En het wordt steeds gekker met die moslims!! Hoor je ook vaak.
Nou veel gekker dan 2 vliegtuigen in die torens heb ik het niet meer gezien.
Neemt niet weg dat er nog steeds mensen op deze wereld verschrikkelijke dingen doen uit naam van een verzonnen verhaal.
Heb al jaren niets gelezen van hem. 22-11-1963 was het laatste boek en dat vond ik een waardeloos verhaal.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
The King
Wordt met de jaren beter met steeds minder woorden.
Inhoudelijk reageren in een topic is blijkbaar ook nogal subjectiefquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, dat heb ik dan ook bewust achterwege gelaten. Mooi is natuurlijk subjectief
Boekje? Het is een vreselijk taai boekwerkquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:52 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar iemand iets aan willen doen omwille een boekje of tekeningetje vind ik al te ver gaan.
Blasfemie!!!quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:53 schreef Aether het volgende:
[..]
Heb al jaren niets gelezen van hem. 22-11-1963 was het laatste boek en dat vond ik een waardeloos verhaal.
Ik denk niet dat de mensen die zich boos maken over dat boek dat ze het ook daadwerkelijk gelezen hebben.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Boekje? Het is een vreselijk taai boekwerkIk zou het nog beter snappen als een boel mensen zo boos waren omdat ze zich daardoorheen hebben moeten worstelen.
Herlezen maar eens denk ik.
Nee dat is ook een beetje de grap...quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de mensen die zich boos maken over dat boek dat ze het ook daadwerkelijk gelezen hebben.
Beetje erg wrange grap wel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee dat is ook een beetje de grap...
De omslag is inderdaad wel mooi.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Blasfemie!!!
Prachtig boek dat.
Het is dat ik geen fatwa mag uitspreken...
Kijk, als voetbalhooligans wat flikken, dan zeggen mensen; wat een volidioten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat zet totaal geen zoden aan de dijk. Die mensen zijn daar helemaal niet van onder de indruk namelijk. Nog even los van het feit dat iedere keer dat je jezelf distantieert je tegelijkertijd door anderen als zodanig juist wordt geïdentificeerd. Denk daar maar eens over na.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat het meer zoden aan de dijk zet als veel mensen zich verbaal of met pixels uitspreken tegen idioten, of het nu roodwitte of godsdienstwaanzinnige idioten zijn, dan dat er eentje met een bom gaat vechten. Ik wil helemaal niet met bommen of wat voor wapen ook aan de slag. We zijn toch geen kleuters dat we niet in gesprek kunnen?
Die ene sukkel met die bom moet keihard afgekeurd en afgevoerd worden en daarna bespot.
Ik denk dat je je daar nog in kunt vergissen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de mensen die zich boos maken over dat boek dat ze het ook daadwerkelijk gelezen hebben.
quote:Gouverneur Kathy Hochul heeft tijdens een persconferentie bevestigd dat Rushdie nog leeft.
Okay gedaan, en nu?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zet totaal geen zoden aan de dijk. Die mensen zijn daar helemaal niet van onder de indruk namelijk. Nog even los van het feit dat iedere keer dat je jezelf distantieert je tegelijkertijd door anderen als zodanig juist wordt geïdentificeerd. Denk daar maar eens over na.
Wacht ff, er schiet mij nog iets te binnen... Je begon met mij aanspreken dat ik me niet had uitgesproken tegen nare dingen die over moslims gezegd zouden zijn in het topic. Maar...nu zou ik me daarmee in mijn vingers snijden volgens jouw logica?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zet totaal geen zoden aan de dijk. Die mensen zijn daar helemaal niet van onder de indruk namelijk. Nog even los van het feit dat iedere keer dat je jezelf distantieert je tegelijkertijd door anderen als zodanig juist wordt geïdentificeerd. Denk daar maar eens over na.
Ja, nou ja. Ja, in dat geval...quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Boekje? Het is een vreselijk taai boekwerkIk zou het nog beter snappen als een boel mensen zo boos waren omdat ze zich daardoorheen hebben moeten worstelen.
Ik heb aardig wat van hem gelezen door de jaren heen, alleen Insomnia kan ik me nog echt goed herinneren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Blasfemie!!!
Prachtig boek dat.
Het is dat ik geen fatwa mag uitspreken...
Je mist het punt van de eerste post kennelijk volledig. Ik vond het opvallend dat je het ene wel schokkend vond en het andere niet. Dat staat los van het al of niet uitspreken tegen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wacht ff, er schiet mij nog iets te binnen... Je begon met mij aanspreken dat ik me niet had uitgesproken tegen nare dingen die over moslims gezegd zouden zijn in het topic. Maar...nu zou ik me daarmee in mijn vingers snijden volgens jouw logica?
Dan zou je kunnen begrijpen waarom mensen zich op de vlakte houden als het gaat om dit soort onderwerpen.quote:
In alle nieuwsberichten hierover lees ik dat Iran zelf niet meer achter de dood van Rushdie staat, maar dat de fatwa geldig blijft (omdat het niet teruggetrokken kan worden behalve door degene die het heeft uitgevaardigd, namelijk Khomeini). De prijs op zijn hoofd is dan ook verhoogd door allerlei organisaties en individuen in Iran, maar niet door de Iraanse regering zelf. Zoiets zal ook wel in de door jou geplaatste artikel staan, alleen kan ik het niet geheel lezen omdat het achter een betaalmuur zit.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is helaas niet correct:
[..]
Nou ja, ik vind het opvallend dat er diverse users opduiken om te roepen hoe erg dit is voor de moslimgemeenschap terwijl nog niet eens duidelijk is hoe het met het slachtoffer zelf is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je mist het punt van de eerste post kennelijk volledig. Ik vond het opvallend dat je het ene wel schokkend vond en het andere niet. Dat staat los van het al of niet uitspreken tegen.
Mwah, De Duivelsverzen is zeker niet het meest complexe werk van Rushdie en oppervlakkig is het een satirische beschouwing van de moderne Indiër.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Voor mij was het al taai genoeg, thank you. Vandaar dat ik het ook ga herlezen. Misschien blijkt het dan mee te vallen en kan ik verder met zijn andere pillen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, De Duivelsverzen is zeker niet het meest complexe werk van Rushdie en oppervlakkig is het een satirische beschouwing van de moderne Indiër.
Vind je het opvallend ja? Welke users begonnen daarmee? En was daar geen aa leiding voor? Namelijk uitspraken van andere users met generaliserende opmerkingen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind het opvallend dat er diverse users opduiken om te roepen hoe erg dit is voor de moslimgemeenschap terwijl nog niet eens duidelijk is hoe het met het slachtoffer zelf is.
Ik ga jou toch ook de maat niet nemen omdat je nog niet eenmaal hebt gezegd dat het erg voor Rushdie is?
Dit keer kun je wel koppelen aan ideologie, aangezien een hele belangrijke leider een officieel geldend statement uitsprak over vermeende daden die kwetsend zouden zijn geweest, waaruit al behoorlijk wat ellende en geweld is voortgekomen. Dit op zichzelfstaand en mens eigen noemen is nogal raar. Fatwa’s blijven voor altijd gelden, en er is een behoorlijk grote groep binnen de islamitische gemeenschap (nee, natuurlijk niet iedereen) die dit heel serieus neemt. De moslimgroep als geheel beschermen door geen discussie op wat voor niveau dan ook te dulden is òòk alle moslims over een kam scheren. Binnen de ideologie heerst een situatie wat lijkt op een soort burgeroolog, waarbij verschillende stromingen elkaar het liefst kwijt zijn (zie ook het aantal terroristische aanslagen binnen het midden oosten zelf, wat ongeveer, de laatste keer dat ik checkte een aantal jaar geleden, 90% van het aantal aanslagen zijn die gepleegd worden). Islam is niet een zuil. Al zullen religieuze leiders als het erop aankomt zoals eerder genoemd alle moslims opportunistisch als één groep benaderen (umma).quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:15 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Gaat niet om verhoudingen, dit soort misdaden kun je niet koppelen aan ras, huidskleur, geloof, maar is mens eigen. En als je toch naar verhoudingen wilt kijken, reken dan ook de oorlogen die wij (westerse landen) in hun landen hebben gevoerd en hoeveel slachtoffers daarmee zijn gemaakt.
Wat is een BA vlucht?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het was in 2001 of 2002 dat ik van London vloog samen met een paar collegas. Een BA vlucht, iedereen zat al toen er nog een paar passagiers aan boord kwamen, Salman Rushdie en een stel beveiligers. Mijn manager die altijd zo een grote bek had scheet zeven kleuren.
Uiteraard, de werken van Rushdie zijn altijd behoorlijk gelaagd, zo ook de Duivelsverzen, maar ook als je die gelaagdheid mist vallen ze goed te lezen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Voor mij was het al taai genoeg, thank you. Vandaar dat ik het ook ga herlezen. Misschien blijkt het dan mee te vallen en kan ik verder met zijn andere pillen.
Nou ja.... er staat wel 2 miljoen op z'n hoofd.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Een bejaarde man neersteken over een boek uit de jaren 80. GG man. Wat een treurnis brengt religie ons weer.
Feiten en fictie lopen een beetje door elkaar heen in je post. De gemiddelde moslim heeft doorgaans helemaal geen weet van alle fatwas en is daar ook helemaal niet mee bezig.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:16 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dit keer kun je wel koppelen aan ideologie, aangezien een hele belangrijke leider een officieel geldend statement uitsprak over vermeende daden die kwetsend zouden zijn geweest, waaruit al behoorlijk wat ellende en geweld is voortgekomen. Dit op zichzelfstaand en mens eigen noemen is nogal raar. Fatwa’s blijven voor altijd gelden, en er is een behoorlijk grote groep binnen de islamitische gemeenschap (nee, natuurlijk niet iedereen) die dit heel serieus neemt. De moslimgroep als geheel beschermen door geen discussie op wat voor niveau dan ook te dulden is òòk alle moslims over een kam scheren. Binnen de ideologie heerst een situatie wat lijkt op een soort burgeroolog, waarbij verschillende stromingen elkaar het liefst kwijt zijn (zie ook het aantal terroristische aanslagen binnen het midden oosten zelf, wat ongeveer, de laatste keer dat ik checkte een aantal jaar geleden, 90% van het aantal aanslagen zijn die gepleegd worden). Islam is niet een zuil. Al zullen religieuze leiders als het erop aankomt zoals eerder genoemd alle moslims opportunistisch als één groep benaderen (umma).
Je zegt toch ook niet als Trump de boel opruit en een groep gekken het witte huis binnen valt dat het mens eigen is?
Tot die ene post van Tobias19xx waarin hij begon te huilen over de moslimgemeenschap ben ik alleen dit tegengekomen:quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vind je het opvallend ja? Welke users begonnen daarmee? En was daar geen aa leiding voor? Namelijk uitspraken van andere users met generaliserende opmerkingen?
Overigens heb ik gezegd dat ik het triest vind, dus je mag mij de maat nemen.
quote:
quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar het Suikerfeest is zo gezellig.
Ik zal er even op reageren zodat dat uit de lucht is:quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:15 schreef HeatWave het volgende:
De islam PR is lekker bezig in de VS, eerst 4 dode Moslims omdat ze niet het juiste merk Moslim waren. nu dit weer.
Maar net als volgens AIVD extreem rechts hier de grootste dreiging is, is White Supremacy dat in de VS.
Dat is dat een sergeant met een hanekam eerst een glaasje melk met verdovingsmiddel krijgt zodat hij onder zeil ergens naartoe gevlogen kan worden door de andere drie leden van het A-team zodat het plan together kan komen.quote:
quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is dat een sergeant met een hanekam eerst een glaasje melk met verdovingsmiddel krijgt zodat hij onder zeil ergens naartoe gevlogen kan worden door de andere drie leden van het A-team zodat het plan together kan komen.
2 miljoen op het hoofd van een bejaarde man, vanwege een boek uit de jaren 80. GG man. Wat een treurnis brengt religie ons weer.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:22 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nou ja.... er staat wel 2 miljoen op z'n hoofd.
Ja ik hoopte dus zoiets spannendsquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is dat een sergeant met een hanekam eerst een glaasje melk met verdovingsmiddel krijgt zodat hij onder zeil ergens naartoe gevlogen kan worden door de andere drie leden van het A-team zodat het plan together kan komen.
De fatwa is door de opvolger van Khomeini nog bekrachtigd en zes jaar geleden is de prijs op Rushdie's hoofd nog verhoogd door Iran, dat is ook allemaal te lezen in het deel wat ik quotte, het artikel in de WaPo dingt daar nergens iets op af. De stand van zaken is dat er een fatwa is, die is actief, en er staat een prijs of Rushdie's hoofd door Iran.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:11 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
In alle nieuwsberichten hierover lees ik dat Iran zelf niet meer achter de dood van Rushdie staat, maar dat de fatwa geldig blijft (omdat het niet teruggetrokken kan worden behalve door degene die het heeft uitgevaardigd, namelijk Khomeini). De prijs op zijn hoofd is dan ook verhoogd door allerlei organisaties en individuen in Iran, maar niet door de Iraanse regering zelf. Zoiets zal ook wel in de door jou geplaatste artikel staan, alleen kan ik het niet geheel lezen omdat het achter een betaalmuur zit.
British Airways.quote:
Je hoefde helemaal niet op die uitspraken te reageren hoor. Het lijkt er in ieder geval op dat er aanleiding was voor Tobias om daarop te reageren. Kortom, laten we niet de zaken omdraaien.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tot die ene post van Tobias19xx waarin hij begon te huilen over de moslimgemeenschap ben ik alleen dit tegengekomen:
[..]
[..]
[..]
Ik zal er even op reageren zodat dat uit de lucht is:
• Beetje te breed, er zijn veel te veel smaken islam om ze allemaal af te fakkelen.
• Ik vind Suikerfeest supergezellig
• Deze is wel scherp, maar ik vind m wel lekker zuur. Ik deel de verbazing van deze user over het feit dat extreemrechts als een minder gevaar wordt gezien niet overigens aangezien elke extreme ideologie waarin buitenstaanders kapot en dood moeten serieus genomen moet worden en vind daarin zowel bij de extremistische islam als bij extreemrechts teveel parallellen om één van beide niet serieus te nemen.
Dat neemt niet weg dat het misschien handig is om iemand niet te verplichten op alles in een topic dat u niet welgevallig is te reageren. Hij die zonder zonde is...waarom deed jij dat zelf niet?
Je reactie is zo ongeveer precies wat ik bedoel te zeggen met mijn post. Mis de fictie een beetje. De ene moslim(groep) is inderdaad de andere niet. Maar is is een flinke groep (ook een relatief kleine stroming zeer idealistische moslims kunnen 100.000den groot zijn) zorgt voor een hele slechte PR en onderdrukt andere stromingen, ook hier in Nederland. Hier moet over gesproken kunnen worden is mijn mening. Mèt de nuance, dat uiteraard, net als andere soorten gelovigen of idealisten, de meesten dit zijn vanwege passieve culturele achtergrond.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Feiten en fictie lopen een beetje door elkaar heen in je post. De gemiddelde moslim heeft doorgaans helemaal geen weet van alle fatwas en is daar ook helemaal niet mee bezig.
Religieus gezien is elk moslimland ook volstrekt anders georganiseerd. Dat is misschien ook een leuk feitje om te weten. Zelfs de Ramadan wordt niet op dezelfde data aangevangen.
Tobias hoefde ook niet te reageren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hoefde helemaal niet op die uitspraken te reageren hoor. Het lijkt er in ieder geval op dat er aanleiding was voor Tobias om daarop te reageren. Kortom, laten we niet de zaken omdraaien.
Ik reageerde niet op die posts omdat ik weet van wie het komt. Dat maakte je post des te opvallender daar het van ISIS naar 40-jarige Turken ging en naar hoe schokkend het allemaal was, terwijl er net boven je allerlei zuurheden richting een andere groep naar boven kwamen.. en op dat moment beginnen over antisemitisme van een marginaal groepje Turken.
Als er iemand aan het draaien isquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hoefde helemaal niet op die uitspraken te reageren hoor. Het lijkt er in ieder geval op dat er aanleiding was voor Tobias om daarop te reageren. Kortom, laten we niet de zaken omdraaien.
Ja hallo, er is iemand neergestoken met een enorme voorgeschiedenis, een feit waarvoor nog in demonstraties opgeroepen werd in de jaren '80 door o.a. groepen Turken. Ik vergeleek het gebrek van reactie daarop met hoe in de afgelopen jaren o.a. een pro-IS-demonstratie werd weggewuifd waarin onder andere dingen werden geroepen tegen joden. Dat het nog steeds en nog explicieter en grootschaliger niet serieus wordt genomen lijkt me relevant dus ja, op dat moment.quote:Ik reageerde niet op die posts omdat ik weet van wie het komt. Dat maakte je post des te opvallender daar het van ISIS naar 40-jarige Turken ging en naar hoe schokkend het allemaal was, terwijl er net boven je allerlei zuurheden richting een andere groep naar boven kwamen.. en op dat moment beginnen over antisemitisme van een marginaal groepje Turken.
Ik ben zelf moslim, dus kom ook veel moslims tegen. In allerlei soorten overigens. Ik ben echter nog nooit iemand tegengekomen die letterlijk zei andersgelovigen te haten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:38 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Je reactie is zo ongeveer precies wat ik bedoel te zeggen met mijn post. Mis de fictie een beetje. De ene moslim(groep) is inderdaad de andere niet. Maar is is een flinke groep (ook een relatief kleine stroming zeer idealistische moslims kunnen 100.000den groot zijn) zorgt voor een hele slechte PR en onderdrukt andere stromingen, ook hier in Nederland. Hier moet over gesproken kunnen worden is mijn mening. Mèt de nuance, dat uiteraard, net als andere soorten gelovigen of idealisten, de meesten dit zijn vanwege passieve culturele achtergrond.
Ik ben heel veel moslims van allerlei snit in mijn werk tegen gekomen door de jaren heen, ook die andere stromingen of andersgelovigen letterlijk haatten. Op zich heel interessant om gesprekken mee te hebben.
Kom eens langs bij mij op werk, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:43 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben zelf moslim, dus kom ook veel moslims tegen. In allerlei soorten overigens. Ik ben echter nog nooit iemand tegengekomen die letterlijk zei andersgelovigen te haten.
Ik eis helemaal niks. Ik vond de wijze waarop je postte gewoon uiterst opvallend. Namelijk huil huil antisemitisme, terwijl erboven posts staan waarin richting een andere groep geageerd wordt... maar dat laten we even links liggen. Die combi was een beetje apart.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als er iemand aan het draaien is
"Nee jij moet iets gezegd hebben"
[..]
Ja hallo, er is iemand neergestoken met een enorme voorgeschiedenis, een feit waarvoor nog in demonstraties opgeroepen werd in de jaren '80 door o.a. groepen Turken. Ik vergeleek het gebrek van reactie daarop met hoe in de afgelopen jaren o.a. een pro-IS-demonstratie werd weggewuifd waarin onder andere dingen werden geroepen tegen joden. Dat het nog steeds en nog explicieter en grootschaliger niet serieus wordt genomen lijkt me relevant dus ja, op dat moment.
Lekker makkelijk dit hoor, een beetje lopen te eisen terwijl je zelf "niet reageerde omdat je weet van wie het komt" maar ik zou dat wel moeten hebben doen.
Nou ik ben ze wel tegengekomen, net zoals ik soms tegen witte mensen aanloop die ineens rare dingen blijken te denken over moslims, homo's, joden of vrouwen. Dan krijg je dus inderdaad interessante of ronduit enge discussies.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben zelf moslim, dus kom ook veel moslims tegen. In allerlei soorten overigens. Ik ben echter nog nooit iemand tegengekomen die letterlijk zei andersgelovigen te haten.
Ik geloof je zeer hoor, daar niet van. Ik zou het uiterst interessant vinden om zo'n persoon tegen te komen. Gewoon om eens te checken hoe die denkwijze in elkaar steekt. En wie dan andersgelovigen zijn, waarschijnlijk iedereen die niet zijn exacte versie van de Islam volgt.
Geen GGD of PI klant he. Dat telt niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Kom eens langs bij mij op werk, zou ik zeggen.
Bekrompen mensen, je komt ze overal tegen onder de mensen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou ik ben ze wel tegengekomen, net zoals ik soms tegen witte mensen aanloop die ineens rare dingen blijken te denken over moslims, homo's, joden of vrouwen. Dan krijg je dus inderdaad interessante of ronduit enge discussies.
Oh gaan we zo doen. Als ik had geweten dat ik de discussie gewoon had kunnen afdoen met huil huil islamofobie dan had ik me de moeite van de pixels bespaald.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik eis helemaal niks. Ik vond de wijze waarop je postte gewoon uiterst opvallend. Namelijk huil huil antisemitisme, terwijl erboven posts staan waarin richting een andere groep geageerd wordt... maar dat laten we even links liggen. Die combi was een beetje apart.
Rare dingen over xxx.. kom ik vanzelfsprekend overal tegen. Maar letterlijk haten, nooit.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou ik ben ze wel tegengekomen, net zoals ik soms tegen witte mensen aanloop die ineens rare dingen blijken te denken over moslims, homo's, joden of vrouwen. Dan krijg je dus inderdaad interessante of ronduit enge discussies.
Had je kunnen doen, dan wist ik meteen waarmee ik dealde.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh gaan we zo doen. Als ik had geweten dat ik de discussie gewoon had kunnen afdoen met huil huil islamofobie dan had ik me de moeite van de pixels bespaald.
Ja leuk geprobeerd. Nogal wiedes dat de ''gemiddelde'' moslim geen weet van alle fatwa's heeft.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:25 schreef Mutant01 het volgende:
Feiten en fictie lopen een beetje door elkaar heen in je post. De gemiddelde moslim heeft doorgaans helemaal geen weet van alle fatwas en is daar ook helemaal niet mee bezig.
Want kritiek op de islam komt puur uit ontwetendheid, het is een irrationele angst voor een liefdevol geloofquote:ANTIsemiet
maar
islamFOOB
Waarom zou Tobias niet mogen ageren tegen mensen die zulke onzin posten? Omgekeerde wereld ditquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:38 schreef marsan het volgende:
[..]
Tobias hoefde ook niet te reageren.
Blijkbaar voelden anderen zich geroepen om te reageren zoals ze deden.
Dus idd niet de zaken omdraaien.
VMBO.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geen GGD of PI klant he. Dat telt niet.
Prima, als je denkt dat je langspeelplaat effect heeft moet je hem vooral blijven draaien toch?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:50 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja leuk geprobeerd. Nogal wiedes dat de ''gemiddelde'' moslim geen weet van alle fatwa's heeft.
Maar hoeveel moslims hebben weet van de ''Rushdie fatwa''? Ik vind het gegeven dat zo'n dergelijk iets uitgesproken kan worden (wegens een boek nog wel), en dat er wereldwijd mensen bereid zijn dit te volbrengen pas een eng idee. Ik durf te stellen dat het merendeel van de moslims weet hebben van de fatwa, en blijkbaar is de stille meerderheid -de zogenaamde ''gematigden''- het wel eens met die barbaarse maatregel, want ik zie die meerderheid op geen enkele manier afkeurend reageren.
Want ''ze zijn er niet mee bezig''? Lekker dan. Precies mijn langspeelplaat, het is nog lang geen tijd om m af te zetten, zo merk ik nu maar weer. Niet alleen om fatwa, niet alleen om de aanval, maar zeker ook wegens reacties zoals de jouwe.
Heftig, hoe gaat de school daarmee om? Lijkt me dat ze iets met dit soort signeringen moeten.quote:
Ageren tegen mensen die nog niet gepost hadden, das knap. Als jullie toch graag profeten aanbidden, ik zou voor hem gaan!quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou Tobias niet mogen ageren tegen mensen die zulke onzin posten? Omgekeerde wereld dit
Waarom zou qarrad niet mogen reageren?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou Tobias niet mogen ageren tegen mensen die zulke onzin posten? Omgekeerde wereld dit
En weer proberen iets vies aan mij af te smeren. Benoem eens waarmee je dealt dan?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Had je kunnen doen, dan wist ik meteen waarmee ik dealde.
Wie zegt dat Qarrad niet zou mogen ageren?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:55 schreef marsan het volgende:
[..]
Waarom zou qarrad niet mogen ageren?
Dat uitkramen is de omgekeerde wereld.
Labbekakkerig en met 2 maten. Werken helaas veel geitenwollensokken op de plekken die hier iets aan moeten doen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heftig, hoe gaat de school daarmee om? Lijkt me dat ze iets met dit soort signeringen moeten.
Op geen enkele manier een inhoudelijke reactie.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Prima, als je denkt dat je langspeelplaat effect heeft moet je hem vooral blijven draaien toch?
Jij beticht mij van allerhande zaken... wilde mij toch de maat nemen? Ik zou het toch omdraaien? Er was toch geen aanleiding voor Tobias?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En weer proberen iets vies aan mij af te smeren. Benoem eens waarmee je dealt dan?
Ik zou nog eens teruglezen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ageren tegen mensen die nog niet gepost hadden, das knap. Als jullie toch graag profeten aanbidden, ik zou voor hem gaan!
Nou, hij reageerde dus op mij terwijl ik helemaal niks had gezegd over de hele moslimgemeenschap. Dat geeft hij zelf ook toe trouwens.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar blijkbaar heb je dat memo gemist en besloot je om dingen opvallend te gaan vinden aan mij.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:35 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat jij dat hebt gezegd of doet.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wie zegt dat Qarrad niet zou mogen ageren?
Ik had t eerder over hoeven reageren va. Tobias waarna jij t mogen maakte.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb dat helemaal niet gemist. Ik benoemde iets wat opviel aan je post. In combinatie met de posts waar Tobias op doelde.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, hij reageerde dus op mij terwijl ik helemaal niks had gezegd over de hele moslimgemeenschap. Dat geeft hij zelf ook toe trouwens.
[..]
Maar blijkbaar heb je dat memo gemist en besloot je om dingen opvallend te gaan vinden aan mij.
Eh, jij sprak mij aan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij beticht mij van allerhande zaken...
Ik zeg letterlijk dat ik je de maat niet neem.quote:wilde mij toch de maat nemen?
Ja, zie bovenquote:Ik zou het toch omdraaien?
Niet in mij nee.quote:Er was toch geen aanleiding voor Tobias?
"Huilen" doe jij vooral hier in je eerste post:quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tot die ene post van Tobias19xx waarin hij begon te huilen over de moslimgemeenschap ben ik alleen dit tegengekomen:
Heeft een apologeet zich trouwens gemeld, laat staan apologeten? Nee hè, maar wel een boel users die lekker generaliserend bezig zijn, waar ik op doelde in mijn eerste post gericht aan jou.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:31 schreef Qarrad het volgende:
Hopelijk overleeft hij het
We weten hier allemaal welke richting dit soort topics opgaan met users als SpaceOddity en HeatWave. Ik reageerde zo omdat de eerste posts al die richting opgingen en het duurde idd niet lang voordat het ging over moslims, islam en religie in het algemeen. Maar ze doen nu alsof ik het initieerde.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik reageerde niet op die posts omdat ik weet van wie het komt. Dat maakte je post des te opvallender daar het van ISIS naar 40-jarige Turken ging en naar hoe schokkend het allemaal was, terwijl er net boven je allerlei zuurheden richting een andere groep naar boven kwamen.. en op dat moment beginnen over antisemitisme van een marginaal groepje Turken.
Iets met klok, klepel. Je gaat van ageren naar reageren, denk dat je dit maar het beste tussen Qarrad en mij kan latenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:00 schreef marsan het volgende:
[..]
[..]
Ik had t eerder over hoeven reageren va. Tobias waarna jij t mogen maakte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.On topic maar weer. Rushdie ligt dus onder het mes en leeft nog gelukkig.
Moslim steekt persoon neer.quote:
Aaah je komt er niet meer uit.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Iets met klok, klepel. Je gaat van ageren naar reageren, denk dat je dit maar het beste tussen Qarrad en mij kan laten
Reageer eerst maar eens op je eigen keutel.. dat doe je dan niet he...je stelde toch dat ik niets had gezegd t.a.v. het incident zelf? Wat probeerde je daar eigenlijk mee te bereiken?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eh, jij sprak mij aan.
[..]
Ik zeg letterlijk dat ik je de maat niet neem.
[..]
Ja, zie boven
[..]
Niet in mij nee.
Maar waar deal je nu precies mee in mij? Niet die keutel intrekken, hè.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:03 schreef Qarrad het volgende:
Ach ik hou ermee op. Dit zie je nou altijd met moslims! Altijd wordt er van alles bijgesleept door die hele gemeenschap en dan drammen ze net zolang door totdat mensen het moe zijn en hun mond gaan houden! Wat een...Ongelukkige woordkeuzeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.On topic maar weer. Rushdie ligt dus onder het mes en leeft nog gelukkig.![]()
Ongelukkige formulering.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:03 schreef Qarrad het volgende:
On topic maar weer. Rushdie ligt dus onder het mes en leeft nog gelukkig.
Mooie post ook van Qarrad, de vermoorde onschuld spelen.. maar ondertussen zijn het juist dat soort posts die ertoe bijdragen dat een topic ontspoort.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:01 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
"Huilen" doe jij vooral hier in je eerste post:
[..]
Heeft een apologeet zich trouwens gemeld, laat staan apologeten? Nee hè, maar wel een boel users die lekker generaliserend bezig zijn, waar ik op doelde in mijn eerste post gericht aan jou.
[..]
We weten hier allemaal welke richting dit soort topics opgaan met users als SpaceOddity en HeatWave. Ik reageerde zo omdat de eerste posts al die richting opgingen en het duurde idd niet lang voordat het ging over moslims, islam en religie in het algemeen. Maar ze doen nu alsof ik het initieerde.
Geef het tijd...quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:01 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
"Huilen" doe jij vooral hier in je eerste post:
[..]
Heeft een apologeet zich trouwens gemeld, laat staan apologeten? Nee hè, maar wel een boel users die lekker generaliserend bezig zijn, waar ik op doelde in mijn eerste post gericht aan jou.
[..]
Ja inderdaad ik begon dit door door jou gequote te worden omdat jij wilde signaleren dat andere users het gingen laten ontsporenquote:We weten hier allemaal welke richting dit soort topics opgaan met users als SpaceOddity en HeatWave. Ik reageerde zo omdat de eerste posts al die richting opgingen en het duurde idd niet lang voordat het ging over moslims, islam en religie in het algemeen. Maar ze doen nu alsof ik het initieerde.
Is er niet een radicaliseringsmeldpunt? Lijkt me ook wel handig als ouders dit soort zaken weten bijv.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Labbekakkerig en met 2 maten. Werken helaas veel geitenwollensokken op de plekken die hier iets aan moeten doen.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Moslim steekt persoon neer.
Moslims beledigd dat moslims genoemd worden in discussie.
Redelijke samenvatting toch?
Als een niet-moslim een ander neersteekt/verkracht/vermoord/aanslag pleegt is het van "Jan" of "Piet" heeft het gedaan, zijn christelijke/atheïstische achtergrond interesseert niemand. Maar als het om iemand gaat met een moslimachtergrond dan is het van een "moslim" heeft het gedaan en wordt daar vooral de nadruk op gelegd en moet de hele moslimgemeenschap, hun geloof en zelfs religie in het algemeen het ontgelden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Moslim steekt persoon neer.
Moslims beledigd dat moslims genoemd worden in discussie.
Redelijke samenvatting toch?
In het geval van HeatWave is dit normaal. En nee, je hoeft je geen zorgen te maken om zijn gezondheid. Hij heeft mij gerust gesteld. Kortom, accepteren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:14 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
[..]
Als een niet-moslim een ander neersteekt/verkracht/vermoord/aanslag pleegt is het van "Jan" of "Piet" heeft het gedaan, zijn christelijke/atheïstische achtergrond interesseert niemand. Maar als het om iemand gaat met een moslimachtergrond dan is het van een "moslim" heeft het gedaan en wordt daar vooral de nadruk op gelegd en moet de hele moslimgemeenschap, hun geloof en zelfs religie in het algemeen het ontgelden.
Als jan of piet dat doet vanuit zijn christelijke of atheistische opvattingen dan wordt dat benoemd.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:14 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
[..]
Als een niet-moslim een ander neersteekt/verkracht/vermoord/aanslag pleegt is het van "Jan" of "Piet" heeft het gedaan, zijn christelijke/atheïstische achtergrond interesseert niemand. Maar als het om iemand gaat met een moslimachtergrond dan is het van een "moslim" heeft het gedaan en wordt daar vooral de nadruk op gelegd en moet de hele moslimgemeenschap, hun geloof en zelfs religie in het algemeen het ontgelden.
Correct, ik maak de regels nietquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:14 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
[..]
En terecht want er mankeert nogal wat aan die religie.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:14 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
[..]
En de oude vileine zuiger is weer helemaal terugquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In het geval van HeatWave is dit normaal. En nee, je hoeft je geen zorgen te maken om zijn gezondheid. Hij heeft mij gerust gesteld. Kortom, accepteren.
Geforceerd een religieus motief ervan maken als het niet aan de orde is lijkt me net zo onzinnig.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:17 schreef marsan het volgende:
[..]
Als jan of piet dat doet vanuit zijn christelijke of atheistische opvattingen dan wordt dat benoemd.
Als mo dat doet vanuit zn islamistische opvattingen wordt dat benoemd.
Als hassan of kees iets doet uit winstbejag wordt dat zo benoemd.
Het motief en de achterliggende redenen worden gewoon benoemd.
Verzwijgen wanneer iemand dat doet uit islamitsche opvattingen is onzinnig.
Je wilt het graag hè? Misschien in deeltje 2. Blijf hopen.quote:
Lezen is niet je sterkste vak, ik noemde nota bene een aantal users bij naam die dit soort topics laten ontsporen. Niet alles op jezelf betrekken.quote:[..]
Ja inderdaad ik begon dit door door jou gequote te worden omdat jij wilde signaleren dat andere users het gingen laten ontsporen![]()
Sorry, je hebt de verkeerde windmolen uitgekozen vandaag.
Iedereen is uniek HeatWave, ook jij. Maar daar verschillen we al jaren van mening over. Het is jammer dat je niet beseft hoe uniek je bent.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En de oude vileine zuiger is weer helemaal terug.
Het is idd alleen in mijn geval, ik ben de enige, niemand anders, uniek!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |