lichter ook zeker? Ondieper misschien? Zag dat er de laatste dagen juist op 15-20 km diepte wat meer actie was?quote:Op zondag 12 november 2023 16:46 schreef aloa het volgende:
[..]
In ieder geval veel minder dan gister. Tot nu 277 bevingen.
Zal wel een gekkenhuis wezen daar zegquote:Op zondag 12 november 2023 16:40 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Mensen krijgen 5 minuten om hun huisdieren en belangrijke spullen op te halen.
Dit is hem...quote:Op zondag 12 november 2023 14:08 schreef Estate2 het volgende:
Er wordt een nieuwe camera opgehangen.
[..]
[ afbeelding ]
Valt mee, het is maar een bepaalde wijk in het dorp. Onder politiebegeleiding ook.quote:Op zondag 12 november 2023 16:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal wel een gekkenhuis wezen daar zeg
ja snap ik. Maar op die laatste foto zie je dat er echt tientallen voertuigen klaar staan om naar binnen te gaan.quote:Op zondag 12 november 2023 16:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Valt mee, het is maar een bepaalde wijk in het dorp. Onder politiebegeleiding ook.
De diepte schommelt heel erg, maar idd wel lichter. Al waren er net nog een paar van +3.quote:Op zondag 12 november 2023 16:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
lichter ook zeker? Ondieper misschien? Zag dat er de laatste dagen juist op 15-20 km diepte wat meer actie was?
Antennes denk ik.quote:Op zondag 12 november 2023 16:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat zijn die rechthoekige dingen onderaan op de voorgrond eigenlijk? Lijkt me geen plek voor een billboard.
Breaking news roads!quote:Op zondag 12 november 2023 15:46 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die scheuren recht door het dorp heen.... Hopelijk veranderd het straks niet in een lava gleuf...
Dan is 1 minuut gratis winkelen toch relaxter.quote:Op zondag 12 november 2023 16:40 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Mensen krijgen 5 minuten om hun huisdieren en belangrijke spullen op te halen.
Daar moest ik ook aan denken ja. Wat een polemiek zal dat geweest zijnquote:Op zondag 12 november 2023 18:12 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dan is 1 minuut gratis winkelen toch relaxter.
Dit moet betrouwbaar zijn.quote:Op zondag 12 november 2023 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoop onduidelijkheid dus nog over die beesten.
[ afbeelding ]
dat moet een fokker zijnquote:Op zondag 12 november 2023 18:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit moet betrouwbaar zijn.
Koeielul112![]()
![]()
Dat is slechts een klein stukje van Grindavik, als ik het goed begrijp.quote:Op zondag 12 november 2023 18:10 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
https://twitter.com/RUVfrettir/status/1723721219147464848
Meest oostelijke deel idd.quote:Op zondag 12 november 2023 18:51 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Dat is slechts een klein stukje van Grindavik, als ik het goed begrijp.
Van mij zou iedereen zijn kippen en katten mogen redden. Maar ga alleen niet lopen janken als je onverhoopt een stukje door een lavastroom moet waden om terug te komen.
Een huisdier is nog wel wat anders dan boerderijdieren. Helaas lijkt mij dat ze niet dat die kippen gaan evacueren.quote:Op zondag 12 november 2023 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoop onduidelijkheid dus nog over die beesten.
[ afbeelding ]
Dan moet je blijvenquote:Op zondag 12 november 2023 19:52 schreef chufi het volgende:
Wat gebeurt er als je 6 minuten of langer bezig bent?
Dan gaat je kop derafquote:Op zondag 12 november 2023 19:52 schreef chufi het volgende:
Even quoten voor het nageslacht.quote:Op zondag 12 november 2023 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Wordt een typisch gevalletje nachtkaars dit.
Dan ben je gewoon asociaal bezig maar ik denk dat Ijslanders wel snappen dat hun dorpsgenoten ook tijd nodig hebben.quote:Op zondag 12 november 2023 19:52 schreef chufi het volgende:
Voor die mensen die er wonen hoop ik zeker dat je gelijk hebt.quote:Op zondag 12 november 2023 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Wordt een typisch gevalletje nachtkaars dit.
Even goed ligt heel dat Grindavik nu wel in puin vanwege al die bevingen natuurlijkquote:
met die hashtags gaat ook wat misquote:Op maandag 13 november 2023 10:42 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Ja joh, ga d'r lekker op staan stampen
Ja dat ookquote:Op maandag 13 november 2023 10:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
met die hashtags gaat ook wat mis
Wel een Darwin momentje ja, voor je het weet breekt de weg onder je en val je in een diep gat.quote:Op maandag 13 november 2023 10:42 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Misschien hebben ze hem gekocht?quote:Op maandag 13 november 2023 10:42 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Duizenden gebraden kippen, zo voor het oprapenquote:Op zondag 12 november 2023 19:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Een huisdier is nog wel wat anders dan boerderijdieren. Helaas lijkt mij dat ze niet dat die kippen gaan evacueren.
Hoezo "bah"!? Er zijn genoeg Chinezen die gegrilde kat prima kunnen waarderen.quote:Op maandag 13 november 2023 15:11 schreef xpompompomx het volgende:
Moet er niet aan denken dat ik onze pluizige Poezebaas zou moeten achterlaten zeg. Bah.
quote:Op maandag 13 november 2023 15:18 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Hoezo "bah"!? Er zijn genoeg Chinezen die gegrilde kat prima kunnen waarderen.
Volgens cijfers gisteren waren er nog 58 katten daar. Ook honden, konijnen, hamsters etc...quote:Op maandag 13 november 2023 15:11 schreef xpompompomx het volgende:
Moet er niet aan denken dat ik onze pluizige Poezebaas zou moeten achterlaten zeg. Bah.
Maar goed dat er geen vleermuis populatie is op IJsland.quote:Op maandag 13 november 2023 15:18 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Dat is toch best wel link met al die verzakkingen en natuurlijk de aardschokken daar.quote:
Dit lijkt me echt zo'n filmscenario als je dus in die situatie zit daarquote:
Ja, ik zat toch te denken, schatten ze risico op uitbarsting in het dorp zelf minder groot nu. Maar goed, dat is lastig echt te zeggen.quote:Op maandag 13 november 2023 15:31 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat is toch best wel link met al die verzakkingen en natuurlijk de aardschokken daar.
Hopelijk krijgt iedereen hun poezebeest gevangen. Niet iedere kat die buiten is laat zich makkelijk vangen.quote:
Weinig straatkatten daar idd.quote:Op maandag 13 november 2023 15:18 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
quote:Op maandag 13 november 2023 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.ruv.is/fretti(...)r-i-grindavik-396899
In hoeverre zijn die daar nog? Je hoort ook vaak dat dieren al voor een aardbeving (of tsunami ofzo) een gebied verlaten.quote:Op maandag 13 november 2023 15:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens cijfers gisteren waren er nog 58 katten daar. Ook honden, konijnen, hamsters etc...
Je zal maar voor 1 dag eten/water in het hok/bak hebben gelegd, en we zijn ondertussen al dagen verder sinds evacuatie...
Dit was gisteren:quote:Op maandag 13 november 2023 17:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
In hoeverre zijn die daar nog? Je hoort ook vaak dat dieren al voor een aardbeving (of tsunami ofzo) een gebied verlaten.
Pedant mannetje die Sam Gerrits, ik heb 'm moeten muten.quote:
Dat rondje is een ruine van een oude viking tempel ... zonde als dat verloren gaatquote:
En de hontjes? Of waren alle hondenbaasjes al zo lief om hun huisdier mee te nemen?quote:
Blijkbaar hadden ze daar geen hondjes, stond niet in het lijstje aan huisdieren die nog achter gebleven waren.quote:Op maandag 13 november 2023 21:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
En de hontjes? Of waren alle hondenbaasjes al zo lief om hun huisdier mee te nemen?
Hondenbaasjes nemen hun hondjes natuurlijk direct mee. Zo zijn ze.quote:Op maandag 13 november 2023 21:36 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Blijkbaar hadden ze daar geen hondjes, stond niet in het lijstje aan huisdieren die nog achter gebleven waren.
2 maar wel 25 kilometer van Grindavik verwijderd.quote:Op maandag 13 november 2023 22:14 schreef Frutsel het volgende:
Zojuist weer een redelijk zware beving in dat gebied.
3.4
Uiteraardquote:Op maandag 13 november 2023 21:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hondenbaasjes nemen hun hondjes natuurlijk direct mee. Zo zijn ze.
quote:Updated 14. November at 12:40 UTC
Since midnight, 14 November, over 700 earthquakes have been located along the orientation of the magma intrusion, the largest of which was M 3.1 near to Hagafell. Last night, 13 November, stress-triggered seismicity occurred close to Kleifarvatn, with the largest earthquake registering M 3.8 at 21:09 UTC. Today, most earthquakes are occurring along the magma intrusion, with the majority being micro-earthquakes, commonly at focal depths of 3 to 5 km.
Deformation measurements, including high-resolution aerial observations, satellite radar imagery, and ground-based GPS observations reveal continued, ongoing ground movements due to the ongoing formation of the magma intrusion. These results are consistent with continued, albeit much lower magma inflow to the region of the intrusion.
Between 12 and 13 November, the inflow is estimated at 75 m3 / s, and the average depth to the top of the magma intrusion is thought to be around 800 m. The inflow and depth estimates are derived from model-based calculations, and they are subject to uncertainty.
Throughout this period of volcanic unrest, the focus has been continuous monitoring of seismicity and ground deformation in the Grindavík – Svartsengi region. To further our monitoring capabilities, we have installed additional GPS stations in and around Grindavík. The latest measurements from these stations show that the graben-like formation is still forming and mechanically active. Furthermore, to increase our ability to warn of an eruption, we have installed ground-based SO2 detectors that overlook Grindavík and south of Sundhnúkur.
In summary, the likelihood of an eruption remains high. If an eruption occurs, the most likely location will be on the magma intrusion. Our latest hazard assessment does not indicate any other potential eruption sites.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |