abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205588392
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205588423
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 09:03 schreef Isabeau het volgende: [..] In het verpleeghuis vond ik dat de artsen best laat begonnen. Om 9 uur. En dan eerst bespreking en dingen regelen. Pas in de middag werd er visite gelopen. Vond dat wat raar. Tot ik een keer voor de ochtendbespreking een bewoonster wilde zien. Oh my. De héle afdeling rook naar poep. Poep, poep en nog meer poep. En dan geen licht luchtje, maar een zware, smerige lucht. Nu begreep ik waarom er misschien nooit 's morgens visite werd gelopen (naast dat de verzorging het dan heel druk heeft) en ik had enorm veel respect voor de mensen die er werkten. Want 's middags rook het eigenlijk altijd heel normaal.
Ik heb jarenlang als verzorgende op een aantal verschillende gesloten PG afdelingen gewerkt. Het scheelt qua geur bij binnenkomst enorm als de spoelkeuken met de zakken afval en vuil wasgoed niet in de gang vooraan zit. Ik heb ooit een bewoner gehad die uit haar eigen mat vandaan (luier vind ik een rotwoord voor volwassenen en gebruikten we ook nooit) poepballetjes draaide en als je dan 's morgens de deur binnen kwam kreeg je ze naar je hoofd. Dat is tegelijkertijd grappig en triest.
pi_205588457
Thee! c_/ een meer Cul vraag van mij.

Dagelijks drink ik potten thee. Met zakjes van een huismerk spar, jumbo of wat anders. Best wat smaken afgewisseld. Voorkeur is citroen.
En eigenlijk is het warm water met een kleurtje. Als het maar vocht is.

Wie drinkt ook vaak thee en heeft een advies voor een (merk van een) smaakvolle thee?
pi_205588471
Na 6 weken rust rijden de treinen ook weer langs, op 150 meter.
Negentien stuks per uur.
Best weer even wennen: fluistertreinen en vrachttreinen.

@Blues _O_
pi_205588506
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:42 schreef AnneX het volgende:

Dagelijks drink ik potten thee. Met zakjes van een huismerk spar, jumbo of wat anders. Best wat smaken afgewisseld. Voorkeur is citroen.

Wie drinkt ook vaak thee en heeft een advies voor een (merk van een) smaakvolle thee?
Moroccon mint van Lipton. Water niet helemaal aan de kook brengen en langggg laten trekken.
Zalig O+
pi_205588595
Thuis van sollicitatie en boodschappen.
Ik ben 1 van de 8 dus zou me verbazen of ik verder kom. Salaris is ook redelijk triest.

Ook nog nooit luiers hoeven verschonen en dat wil ik graag zo houden.

Ik drink meestal rooibos thee en soms hibiscusthee wanneer ik zin heb om dat te maken (nauwelijks werk maar iets meer dan een theezakje)
We have far more in common than that which devides us..
pi_205588693
Als ik thee drink, drink ik Kusmi.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205588755
Thee *O* Drink nagenoeg altijd Engelse melange en laat het zakje gerust 5 minuten erin hangen.
Verse schijfje citroen erin uitgeknepen ook heerlijk.

Het allerlekkerste vind ik losse thee en dan de darjeeling, jasmijn of ceylon.

Smaakjesthee is Winterglow van Pickwick favoriet.
pi_205589118
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:49 schreef Blues het volgende:
Moroccon mint

Als het in zulke piramide-zakjes zit: dat vind ik toch zulks totaal onnodig kloteplastic. Wat voor thee er ook in zit, mijn huis komt het niet in. Plastic is voor veel dingen nuttig en handig, maar niet voor thee, dat is misdadig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205589149
Ik ben trouwens ook van de losse thee. English breakfast of Earl grey.
Als smaakjesthee drink ik wel deze:
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205589207
@Vanyel, ik kon er niet bij met een mes.
Spoilers!
pi_205589220
Wij hebben net geluncht bij een (voor ons) nieuwe pannenkoekenboerderij. Heel succesvol en het scheelt 3-4 euro per pannenkoek met onze normale boerderij. We deelden chorizo/geitenkaas/honing en kaas/gember. Allebei erg lekker. Ik wil volgende week weer.
Spoilers!
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:16:24 #14
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205589298
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben net geluncht bij een (voor ons) nieuwe pannenkoekenboerderij. Heel succesvol en het scheelt 3-4 euro per pannenkoek met onze normale boerderij. We deelden chorizo/geitenkaas/honing en kaas/gember. Allebei erg lekker. Ik wil volgende week weer.
Dat klinkt goed. Wat een groot prijsverschil! Welke is het?
pi_205589390
De suggesties voor theemerk en smaak wordt genoteerd voor een vergelijkend warenonderzoek.
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kaas gember is ¤ 11,80 op ons vaste adres.
Delen van pannenkoek smaken is logisch toch? Niet dan?

Het is idyllisch rustig in het dorp. Weinig fietsers en wandelaars aan deze kant.
De horeca is met vakantie en de voet- en fietspont vaart niet.
pi_205590047
Pannenkoeken :9~ Zo lang geleden -O- Ga de familieapp maar eens aanslingeren
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:00:12 #17
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205590096
Qua thee heb ik diverse smaken zweefthee van Pukka en Yogi
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_205590138
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:42 schreef AnneX het volgende:

Ik ga het liefst naar de theewinkel en dan laat ik me adviseren. O+
Als je niet van losse thee houdt, kun je er papieren zakjes bij kopen.
Er zit zóveel smaak aan losse thee! Het lijkt misschien wel duurder maar je haalt uit eenzelfde hoeveelheid veel meer smaak.

Verder kreeg ik laatst Twinings Ginger & Lemon theezakjes cadeau, die zijn ook heel prima.

Ik probeer meer kruiden- en rooibosthee te drinken in de hoop m'n tanden wat witter te houden :')
pi_205590178
Thee van deze vind ik lekker https://www.blanchedael.nl/thee
I solemnly swear i'm up to no good
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:12:04 #20
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205590185
Boerenpannekoek.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:12:21 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205590187
Terwijl ik boeren momenteel stom vind.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:12:44 #22
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205590192
Er zit ook geen echte boer op.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:12:53 #23
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:17:38 #24
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205590227
Ik ben de engel der wrake. Net ff snel wat halen voor het avondeten, sta aan de kassa en wil mijn wagen op de band legen, komt er een vent aan op orkaansterkte brullend in zijn telefoon. Zet zijn mandje op de band waar ik mijn boodschappen wil stapelen en loopt weg.

Ik: WTF, zal ik hem de waarheid zeggen?
Ik gooi een paar repen chocolade, wat batterijen, een gedeukte cake die was blijven liggen en nog wat meer onzin in zijn mandje en zet deze een eind naar achter. Zet mijn boodschappen op de band en reken af. De brulaap komt terug en zet zijn mandje omgekeerd op de band terwijl hij verder telefoneert.
Ik verlaat de supermarkt.
Ain't I a stinker?
pi_205590348
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 14:55 schreef sigme het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Als het in zulke piramide-zakjes zit: dat vind ik toch zulks totaal onnodig kloteplastic. Wat voor thee er ook in zit, mijn huis komt het niet in. Plastic is voor veel dingen nuttig en handig, maar niet voor thee, dat is misdadig.
Das geen plastic. Soort netje.
En om het doosje zit geen plastiek meer, alleen het doosje.
pi_205590353
Voor de liefhebbers van oerwouden die weg worden gehaald, het avontuur van Buur.

Blues in F&F / Bloemen/planten in je eigen tuin #72:Zwellen hun groen donker dicht
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:37:15 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205590368
Ik neem losse thee, theezakjes thee is 2e-3e keus.
pi_205590375
En gember is :r
Overal in.
Sorry :@
pi_205590421
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:16 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Dat klinkt goed. Wat een groot prijsverschil! Welke is het?
De Uitwijk in Heen, bij Steenbergen. Je zit er heerlijk onder dakbomen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Kaas gember is ¤ 11,80 op ons vaste adres.
Delen van pannenkoek smaken is logisch toch? Niet dan?

Hier 10,50. De chorizo was 13,90.

Bij onze vaste pannenkoekenbakker 11.70 en 17.00. We hebben dus een nieuwe vaste lokatie.

Wij delen altijd als we uit eten gaan O+ Vaak de hele maaltijd, soms alleen een hapje van dit of dat.
Spoilers!
pi_205590444
Poep! Herinneringen aan de tijd dat ik in maanmannetje pak, emmer, schrobborstel en andere hulpmiddelen weer eens de bad- of slaapkamer op mocht als bewoonster stress had gehad. @Blues weet wat ik bedoel ;(

Thee O+ Losse thee _O_ Zoveel keuzes, zoveel smaken. Thee van speciaalzaken oneindig veel beter dan de meeste supermarktthee.
Kaldi was goed, maar de laatste jaren word ik minder blij van hun smaken. Nu van Bruggen thee, al is het bij hen spannend omdat ze iets te vaak honing toevoegen naar mijn zin.
Blanchedael is ook prima. Met een énige winkel in Maastricht O+

Ik ging mijn diepvries leegeten. Dus ik miste een mail van MS en vernam vandaag dat ik morgen word verrast met een maaltijdbox :') Gelukkig was de koelkast wel aardig leeg.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205590564
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben de engel der wrake. Net ff snel wat halen voor het avondeten, sta aan de kassa en wil mijn wagen op de band legen, komt er een vent aan op orkaansterkte brullend in zijn telefoon. Zet zijn mandje op de band waar ik mijn boodschappen wil stapelen en loopt weg.

Ik gooi een paar repen chocolade, wat batterijen, een gedeukte cake die was blijven liggen en nog wat meer onzin in zijn mandje en zet deze een eind naar achter. Zet mijn boodschappen op de band en reken af. De brulaap komt terug en zet zijn mandje omgekeerd op de band terwijl hij verder telefoneert.
Ain't I a stinker?
Oh die is goed _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:18:37 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205590660
quote:

Ain't I a stinker?
^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205590746
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Poep! Herinneringen aan de tijd dat ik in maanmannetje pak, emmer, schrobborstel en andere hulpmiddelen weer eens de bad- of slaapkamer op mocht als bewoonster stress had gehad. @:blues weet wat ik bedoel ;(

:Y
Of je begon bij bewoner 1 tijdens een uitbraak van het noro-virus, en bij bewoner 10 aan het eind vd gang die je fris en fruitig in de huiskamer reed of zette, kon je bewoner 1 weer meenemen en zo in je maanpak werkte je je hele werkdag door.

:{

Je kreeg er wel veel voor terug hoor ;) :D :Y) :X
pi_205590774
quote:

Ain't I a stinker?
👺👺
pi_205590786
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:38 schreef Blues het volgende:
En gember is :r
Overal in.
Sorry :@
Bijna overal ja.
pi_205590797
quote:

Ain't I a stinker?
:D
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:40:10 #37
63722 z80
I fink you freaky
pi_205590834
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik neem losse thee, theezakjes thee is 2e-3e keus.
Derde keuze. Optimist. Het is het afval van de kruim. Nog net iets meer dan stof. Maar heel veel scheelt het niet meer.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_205590885
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 18:29 schreef Blues het volgende:

[..]
:Y
Of je begon bij bewoner 1 tijdens een uitbraak van het noro-virus, en bij bewoner 10 aan het eind vd gang die je fris en fruitig in de huiskamer reed of zette, kon je bewoner 1 weer meenemen en zo in je maanpak werkte je je hele werkdag door.

:{

Je kreeg er wel veel voor terug hoor ;) :D :Y) :X
:X

Nooit noro meegemaakt, goddank! *afklopt*

Ik kreeg er vandaag komkommers uit eigen tuin voor terug *O*
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205591227
Ik was hier de hele middag.

We hadden het er nog over dat als dit in de Randstad had gelegen het een klein beetje drukker was geweest.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205591239
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Das geen plastic. Soort netje.
En om het doosje zit geen plastiek meer, alleen het doosje.
Oh. Ik heb ze in de compost. Ze vergaan niet. Ik noem dat plastic, maar het kan ook wel PFAS zijn ja.

Maar euh, heb je een bron dat het geen plastic is? En wat het dan wel voor eeuwig netjes netje-blijvend materiaal het is?

Edit: ik zie dat Lipton per 2021 het materiaal vervangen heeft door plastic dat biologisch afbreekbaar is. Nou, dat is dan een mooie stap voorwaarts (maar ik vergeef het ze nooit :D )
pi_205591324
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 19:17 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]

We hadden het er nog over dat als dit in de Randstad had gelegen het een klein beetje drukker was geweest.
Oh O+
Spoilers!
pi_205591339
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 19:18 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh. Ik heb ze in de compost. Ze vergaan niet. Ik noem dat plastic, maar het kan ook wel PFAS zijn ja.

Maar euh, heb je een bron dat het geen plastic is? En wat het dan wel voor eeuwig netjes netje-blijvend materiaal het is?

Edit: ik zie dat Lipton per 2021 het materiaal vervangen heeft door plastic dat biologisch afbreekbaar is. Nou, dat is dan een mooie stap voorwaarts (maar ik vergeef het ze nooit :D )
Helemaal mee eens. Schandalig.
Spoilers!
pi_205591833
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Poep! Herinneringen aan de tijd dat ik in maanmannetje pak, emmer, schrobborstel en andere hulpmiddelen weer eens de bad- of slaapkamer op mocht als bewoonster stress had gehad. @:blues weet wat ik bedoel ;(

Thee O+ Losse thee _O_ Zoveel keuzes, zoveel smaken. Thee van speciaalzaken oneindig veel beter dan de meeste supermarktthee.
Kaldi was goed, maar de laatste jaren word ik minder blij van hun smaken. Nu van Bruggen thee, al is het bij hen spannend omdat ze iets te vaak honing toevoegen naar mijn zin.
Blanchedael is ook prima. Met een énige winkel in Maastricht O+

Ik ging mijn diepvries leegeten. Dus ik miste een mail van MS en vernam vandaag dat ik morgen word verrast met een maaltijdbox :') Gelukkig was de koelkast wel aardig leeg.
Ik werd vanochtend verrast door berichtje van Crisp, ik dacht dat ik het naar volgende week dinsdag had verzet...vriezer maar even weer heringericht en koelkast een beetje proppen.
(Mijn hack bij Crisp: dingen bestellen in de aanbieding en met iets duurs aanvullen tot 50 euro. Bezorgdatum blijven verzetten tot ik boven de 75 zit, dan pas echt laten bezorgen.)
pi_205591891
Verlies je je aanbiedingskorting daar niet mee?
pi_205591977
25 graden hier nu.
Kippenvel.
pi_205592033
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:28 schreef Vanyel het volgende:
Verlies je je aanbiedingskorting daar niet mee?
Nee, die blijft dus! Ik had dus heel veel besteld tijdens de alle brood voor de helft van de prijs. Nu dus heeeeeeel veel croissantjes in huis :@
pi_205592604
* Lonaa slingert Crisp aan
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205592611
Oh, ja, nou, ik moet dus ook iets met al m'n tomaten. Iemand tips? :')
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:05:53 #49
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205592616
Ik was thuis, at.
Besefte dat mijn laptop nog op mijn bureau stond achter het enige raam op de begane grond zonder nachtelijke blindering.

Belde tig collega's die allemaal al naar huis waren, en de beveiliging " die niet aan computers komen mag"

Dus reed ik terug om de laptop op te ruimen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:08:28 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205592661
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 09:06 schreef Yinny het volgende:

[..]
Nee :P
Er gaat wel veel geld om
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gaaf, en wat een nog gavere switch dan voor jou zo zeg :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:10:30 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205592694
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik herinner me geen poepspoiler maar ik zal je eens wat foto's dmen. De laatste keer kostte het ons met 2 man anderhalf uur om de boel schoon te krijgen.
Ik wens je veel waardering.
Lang zat in de zorg gewerkt met schijt overal. Waardering zat hier, ben ook totaal gevoelloos geloof ik, én de zorg o.a. door die 'geurervaringen' enzo lekker verlaten O+
pi_205592844
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:05 schreef Lonaa het volgende:
Oh, ja, nou, ik moet dus ook iets met al m'n tomaten. Iemand tips? :')
In zoetzuur?
Bakken.
Eten eten eten
Soep.
pi_205592865
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Lang zat in de zorg gewerkt met schijt overal. Waardering zat hier, ben ook totaal gevoelloos geloof ik, én de zorg o.a. door die 'geurervaringen' enzo lekker verlaten O+
Ik werk niet in de zorg en ben daar tevens totaal ongeschikt voor }:|
pi_205592900
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 19:17 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]

O+

Zoiets heb ik ook in de buurt. Maar dan wel zeker tien keer zo druk (10 mensen dus :+ )

Ik kon via social deal met korting naar de sauna. Enige dag die voor zowel korting als mij matchten
is komende vrijdag…. 34 graden buiten, ik doe wel gratis sauna in de tuin of zo _O-
pi_205592916
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]
In zoetzuur?
Bakken.
Eten eten eten
Soep.
Ja, ik wilde er ook nog wat inleggen. Heb je dat wel eens gehad? Geen idee of dat lekker is.

Eten eten eten wordt aan gewerkt. Soep staat op het programma. Moet ook nog een deel drogen. Er zit ook al een deel in de vriezer.
pi_205592922
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:20 schreef Yinny het volgende:

[..]
Ik werd vanochtend verrast door berichtje van Crisp, ik dacht dat ik het naar volgende week dinsdag had verzet...vriezer maar even weer heringericht en koelkast een beetje proppen.
(Mijn hack bij Crisp: dingen bestellen in de aanbieding en met iets duurs aanvullen tot 50 euro. Bezorgdatum blijven verzetten tot ik boven de 75 zit, dan pas echt laten bezorgen.)
Oh O+

quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:05 schreef Lonaa het volgende:
* Lonaa slingert Crisp aan
+1!
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:26:05 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205592954
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik werk niet in de zorg en ben daar tevens totaal ongeschikt voor }:|
Snap ik

Hopelijk een sporadisch gebeuren

Ik zou hier Koos in een tehuis stoppen als ie incontinent wordt iig B-)

Zo ben ik
pi_205592961
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:10 schreef Molo het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]
In zoetzuur?
Bakken.
Eten eten eten
Soep.
Note to self: niet te snel scrollen.

Bij deze combo trok zelfs ik een wenkbrauw op.
pi_205592971
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:24 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, ik wilde er ook nog wat inleggen. Heb je dat wel eens gehad? Geen idee of dat lekker is.
Niet echt, maar ik had er laatst een paar een kwartier in balsamico liggen en daar werd ik al extatisch van, dus ik denk dat ik het wel zou kunnen waarderen.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:27:15 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205592981
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:26 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
[..]
Note to self: niet te snel scrollen.

Bij deze combo trok zelfs ik een wenkbrauw op.
Gebakken poep met atjar, lekker zoetzuur _O_
pi_205592988
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Snap ik

Hopelijk een sporadisch gebeuren

Ik zou hier Koos in een tehuis stoppen als ie incontinent wordt iig B-)

Zo ben ik
Ik ook.

En niet zo echt helaas.
pi_205593037
Tomaten: met buffelmozzarella, olie en azijn.

Dit was mijn dagbesteding. Tevreden! Nu doorluchten, vannacht op zolder slapen en hopelijk dan morgen de geur genoeg weg om weer daar te kunnen slapen.

Morgen weer personal training, en ik ben er toch behoorlijk mee bezig in m'n hoofd merk ik. Ondanks dat eigenlijk vorige keer een hoop fysieke dingen gebeurden waar ik zo bang voor ben, maar alle reacties (waar de échte angst in zit, hoe mensen erop reageren) uitbleven. Dus eigenlijk had het een positieve ervaring moeten zijn. Meestal trekt de spanning weg als ik er eenmaal ben, dus hopelijk morgen ook. En m'n doel is in elk geval gaan en pas weggaan als ik ontspannen ben. Alles wat ik er verder doe is mooi meegenomen. En als ik er ben ga ik dat ook even tegen de trainer zeggen, dat ik wat spanning heb dus rustiger aan wil doen zodat ik weer even goeie ervaring heb zodat het weer leuk wordt ipv spannend. Ik zat toch onbewust ook steeds in m'n hoofd met dat als ik met pt train, ik tot het gaatje moet gaan, maar dat is natuurlijk onzin. T is mijn geld, dus ik mag die tijd gebruiken hoe ik wil :+ en rustiger trainen, met wat meer rust tussendoor, is ook helemaal niet per se slechter dan alles zo snel mogelijk achter elkaar erdoorheen rammen.
pi_205593412
Crisp verkoopt
quote:
Gerookte Noorse zalm langgesneden
Nou vind ik het vaak erg fijn als spaties worden weggelaten, maar deze vind ik wel wat dubieus.
pi_205593616
Vanavond at ik plaattaart met paprika en tomaten van de buurman.
En een tomatensalade ernaast :Y)
Foto’s geapp’t als dank.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:00:05 #65
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205593633
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:24 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Eten eten eten wordt aan gewerkt. Soep staat op het programma. Moet ook nog een deel drogen. Er zit ook al een deel in de vriezer.
Ik kwam vandaag gefermenteerde cherry tomaten tegen. Dat lijkt me wel tof als ik ooit teveel heb. Hoeveel planten heb jij? Ik heb het gevoel dat ik lang niet genoeg heb voor teveel ;(
pi_205593670
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:00 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik kwam vandaag gefermenteerde cherry tomaten tegen. Dat lijkt me wel tof als ik ooit teveel heb. Hoeveel planten heb jij? Ik heb het gevoel dat ik lang niet genoeg heb voor teveel ;(
15 of 16. :@
pi_205593710
Tomatenplaattaart hadden we vorige week. Net als panzanella met een stuk bavette. Zondag hadden we simpele tomatensalade bij de karbonade en de zoete aardappel.

Deze week in ieder geval Griekse salade, mogelijk nog soep (of nog een keer panzanella) dit weekend. En ik wil dus nog een hele zwik kleintjes drogen voor op olie. Had al een batch gehad.

Verder verdwijnen er dus ook wel wat tomaten zo in de mond en bij de pulled pork wraps vrijdag en uh, ja bij alles. Eigenlijk. Dus.

Maar goed, ik wil er nog een tijdje van genieten en dan is invriezen voor soep/saus of drogen voor al het andere wel de beste optie, lijkt me. :9
pi_205593789
Ik heb overigens ook niet "teveel" want ze kunnen altijd in de vriezer of gedroogd. Maar wel veel. En altijd opzoek naar andere nieuwe coole dingen om er mee te doen.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:16:35 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205593939
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:08 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb overigens ook niet "teveel" want ze kunnen altijd in de vriezer of gedroogd. Maar wel veel. En altijd opzoek naar andere nieuwe coole dingen om er mee te doen.
Tomatenjam?
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:17:18 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205593984
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:50 schreef Vanyel het volgende:
Crisp verkoopt
[..]
Nou vind ik het vaak erg fijn als spaties worden weggelaten, maar deze vind ik wel wat dubieus.
Sinds ik hoorde hoe Noorse kweekzalm wordt geproduceerd, wil ik alleen nog maar wilde

Wel zin in nu :')
pi_205594123
Nooit meer kweekvis. 8)7

Tomatenjam heb ik wel eens gehad. Uit een winkel. Verrassend.
Als je heel veel tomaten hebt: http://koken.met.aschwin.net/pages/Italiaanse%20tomatensaus.htm
In bakken van de chinees verdelen en invriezen. :Y)
pi_205594183
Nog een tomatenidee:
https://www.lordlucy.com/post/tomato-and-chilli-relish

Mijn zus had 'm gemaakt, was inderdaad erg lekker :9
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_205594205
Ja nog @Yinny Een carrière switch. Wat een stap en wat een lef. _O_
pi_205594231
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:16 schreef Molo het volgende:

[..]
Tomatenjam?
Da’s inderdaad erg lekker bij kaas/paté
pi_205594326
In haar kookboek staat er nog bij dat het voor 1 pot van 300 ml is zie ik net. Vind ik altijd wel handig om te weten.

Ik maak altijd een miljoen potjes schoon en eindig dan met 5 potjes pruimenjam van 250 ml ofzo :+
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:44:08 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205594588
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:17 schreef Molo het volgende:

[..]
Sinds ik hoorde hoe Noorse kweekzalm wordt geproduceerd, wil ik alleen nog maar wilde

Ik vind zalm sowieso niet lekker. Roodbaars vind ik voor kweekvis nog wel prima, tilapia en pangasius niet.
pi_205594640
Ik denk in de overvloedige tijden altijd dat ik ga drogen en dan veel voor de bewaar heb.
En dan vreet ik al die goddelijke halfgedroogde dingen op voor de klaar zijn, omdat ik er gewoon niet met mijn tengels vanaf kan blijven.
Als mijn dochter ze niet onder mijn neus heeft weggejat.
pi_205594664
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik eet ook liever wilde. Maar de absolute nee is wel minder geworden naarmate het kweekverhaal langer geleden is.
pi_205595789
Ik ben op jacht naar een mug. Zij heeft me in mijn hand gestoken, wakker van de jeuk....
pi_205595940
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:46 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk in de overvloedige tijden altijd dat ik ga drogen en dan veel voor de bewaar heb.
En dan vreet ik al die goddelijke halfgedroogde dingen op voor de klaar zijn, omdat ik er gewoon niet met mijn tengels vanaf kan blijven.
Als mijn dochter ze niet onder mijn neus heeft weggejat.
Dit is ook wel mijn plan ja. Ze zijn heerlijk. O+
pi_205595943
Minus de dochter dan. Die wil ik niet per se.
pi_205596126
Mogge!
pi_205596232
Goedemorgen :W
Gisterenavond naar Elvis geweest in de bios. Ik heb niet zo veel met zijn muziek maar de film is wel een aanrader.
pi_205596269
Prinsessentaart bij het ontbijtbuffet O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205596277
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 08:46 schreef Clubsoda het volgende:
Prinsessentaart bij het ontbijtbuffet O+
Wat is prinsessentaart? Moet ik dat ook willen als ontbijt?

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 08:37 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen :W
Gisterenavond naar Elvis geweest in de bios. Ik heb niet zo veel met zijn muziek maar de film is wel een aanrader.
Ik ga die nog wel een keer kijken, maar niet in de bioscoop :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205596299
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 08:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

https://uitpaulineskeuken.nl/recept/zweedse-prinsessentaart

Het is op zichzelf niet zo speciaal, een boltaart van biscuit met slagroom en jam en marsepein eroverheen, maar ik vind het zo heerlijk om in lokale (eet)gebruiken te duiken O+ Er waren ook kötbullar ^O^
pi_205596315
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 08:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]
[..]
Ik ga die nog wel een keer kijken, maar niet in de bioscoop :Y
Het is ook niet perse een film die je in de bios moet zien. Ik denk dat hij thuis net zo goed werkt.

Tom Hanks is wel een beetje irritant trouwens.
pi_205596332
Goedemorgen!
pi_205596539
c_/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205596688
Hier een stuk minder goede morgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205596696
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 09:42 schreef Kaatje1 het volgende:
SPOILER
Wat verdrietig ;(
pi_205596709
quote:
SPOILER
Meh da's naar; dat zijn situaties waarin je hoopt dat mensen nooit belanden..
pi_205596744
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 09:45 schreef fietsie het volgende:

[..]
Meh da's naar; dat zijn situaties waarin je hoopt dat mensen nooit belanden..
Nee echt niet. Stom toevallig werd de tumor ontdekt vorig jaar juni tijdens een onderzoek om te kijken of ze andere medicijnen voor haar maagprobleem (wat ze al 40 jaar had) nodig had, in september/oktober bestralingen en chemo, november operatie en in april na de laatste scan "alles schoon"
pi_205596748
quote:
SPOILER
Wat vreselijk -O- :*
pi_205597431
Oh wat een bericht Kaatje. Heel veel sterkte!
pi_205597513
Kaat :*
Spoilers!
pi_205597568
quote:
SPOILER
:*
  woensdag 10 augustus 2022 @ 11:12:15 #100
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205597618
quote:
SPOILER
Wat een ellende. Rotziekte.
pi_205597761
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 09:48 schreef Kaatje1 het volgende:

Nee echt niet. Stom toevallig werd de tumor ontdekt vorig jaar juni tijdens een onderzoek om te kijken of ze andere medicijnen voor haar maagprobleem (wat ze al 40 jaar had) nodig had, in september/oktober bestralingen en chemo, november operatie en in april na de laatste scan "alles schoon"
Wat een naar bericht :*
pi_205597768
Goed bericht dan maar?
g wordt maandag ge opereerd dottert + stent, wel een nachtje blijven.
Daarna gaan we op polkadansen :+
pi_205597843
Fijn, @Blues!
Hopelijk merkt hij snel verschil daarna!

Ik heb over half uur pt en ik ben beetje misselijk, m'n ontbijt zit beetje hoog (terwijl ik al om 8.45 ontbijt op had) en heb het gevoel dat ik naar de wc moet maar als ik ga komt er niks. Zenuwen dus. Spullen staan al klaar, over kwartier de fiets op en dan hopen dat het wegtrekt als ik er ben/ik t m even heb verteld. En dat ik dan wel rustig aan ook wat kan sporten zodat het fijne ervaring is en ik volgende keer hopelijk niet weer zo voel. Hebben jullie nog wat aanmoediging / bemoedigende woorden? :)
pi_205597852
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:24 schreef Blues het volgende:
Goed bericht dan maar?
g wordt maandag ge opereerd dottert + stent, wel een nachtje blijven.
Daarna gaan we op polkadansen :+
Of riverdance *O*
Spoilers!
pi_205597884
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

Of riverdance *O*
Of allebei, zie je ons al gaan *G* _O-
pi_205597888
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn, @:Blues!

Ik heb over half uur pt en ik ben beetje misselijk, m'n ontbijt zit beetje hoog (terwijl ik al om 8.45 ontbijt op had) en heb het gevoel dat ik naar de wc moet maar als ik ga komt er niks. Zenuwen dus. Spullen staan al klaar, over kwartier de fiets op en dan hopen dat het wegtrekt als ik er ben/ik t m even heb verteld. En dat ik dan wel rustig aan ook wat kan sporten zodat het fijne ervaring is en ik volgende keer hopelijk niet weer zo voel. Hebben jullie nog wat aanmoediging / bemoedigende woorden? :)
Je weet al zeker dat het zenuwen zijn. Dat is niet prettig natuurlijk maar beter dan zenuwen + echte aandrang. Je trainer weet al van je darmklachten en reageerde daar de eerste keer uitstekend op dus dat zal nu toch alleen maar hetzelfde of nog beter zijn.

En wat je gisteren zei, jij betaalt dus dingen kunnen in jouw tempo. Dat maakt hem geen bal uit. Alleen maar makkelijker geld verdienen ;)

Over 2 uurtjes kom jij hier opgelucht vertellen dat je training heel succesvol en gezellig was. Mark my words.
Spoilers!
pi_205597908
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Of allebei, zie je ons al gaan *G* _O-
*O*

Jullie kunnen ook bij het circus, als trapezeduo.
Spoilers!
pi_205597920
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn, @:Blues!

Goed plan om het 'm even te vertellen. Misschien geeft je dat nu al wat rust.
Je hebt ff geen invloed over hoe het zal gaan, dus die zenuwen snap ik wel.

Wat ik vaak doe in dit soort situaties, nog eerder weggaan thuis en extra rondjes of even op een bankje bij een watertje zitten. Dat relaxt wel en haalt mijn hoofd uit mijn brein :)

Komt goed, succes!
pi_205597995
Wat een naar bericht @Kaatje1 :*

En ik wil graag g op tapdance schoenen op beeld vastgelegd! :D
Fijn nieuws! :*

@vlindertje89 : wat de wijze Lucky boven mij al zegt. :*

En verder ben ik het even kwijt. Jullie wijze adviezen nog wel gelezen hoor ;)
Bed kan ook ik gewoon 's ochtends gebruikenblijkt, het is een misverstand dat het enkel voor de DA's zou zijn (wat wel dus zo geclaimed wordt...) . Dus ik heb in elk geval even een tijdelijke oplossing.

SPOILER
pi_205598008
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:48 schreef Candaasje het volgende:

En ik wil graag g op tapdance schoenen op beeld vastgelegd! :D
Fijn nieuws! :*

Ik las lapdance :+

En je spoiler *G*
pi_205598017
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:49 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik las lapdance :+
pi_205598029
Dank allen. Ben er echt ontdaan van. Zij was sinds oktober gestopt met werken (officieel dan, want al sinds juni niet meer gewerkt) en haar man zou per 1 september stoppen. En daar gaan alle plannen.

Wat fijn @Blues En graag filmpjes van jullie aan het dansen ;)

@vlindertje89 Zo herkenbaar Spanningen die op de darmen slaan. Maar de trainer weet het en kan er ook rekening mee houden
Gisteren ook last van voorafgaand aan het sollicitatiegesprek. Spanningen en warm weer zijn de triggers hier.
pi_205598063
Joh ik heb het zelfs nu. Wat onrustige kriebels en al 2x naar de wc.
En waarom? Omdat ik straks om iets over 12 op de fiets stap naar het werk.
Wat dat betreft kan ik beter 's morgens werken.. dan zit je niet zo te 'wachten' en spanning op te bouwen.
Terwijl ik er echt zin in heb, fietsen en werken, want ik weet dat we redelijk 'bij' zijn.
pi_205598209
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Mijn brein is een feest, echt waar :D

Nou doeg!

En een extra knuffel voor @Kaatje1
Zo verdrietig ook w.b. net met pensioen enzo.. ik had 2 collega's die net voor of net na pensionering overleden zijn.. niet teveel over nadenken maar. ;(
pi_205598252
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:02 schreef Blues het volgende:

[..]

Mijn brein is een feest, echt waar :D

Nou doeg!

En een extra knuffel voor @:Kaatje1
Zo verdrietig ook w.b. net met pensioen enzo.. ik had 2 collega's die net voor of net na pensionering overleden zijn.. niet teveel over nadenken maar. ;(
Nouja ik wens jullie samen natuurlijk nog heel wat leuke lapdance sessies toe, begrijp me niet verkeerd.

Maar met alle respect voor g's jeugdigde verschijning; ik val toch op iets jonger :P
pi_205598269
quote:
SPOILER
Rot bericht...heel veel sterkte...
pi_205598748
Ik ben vrij van werk vandaag. Had allerlei leuke plannen, o.a. een flink eind hardlopen.
Toen werd ik maandagavond verkouden. M'n broertje kwam verkouden terug van vakantie dus hij zal me wel aangestoken hebben :(
Gisteren de hele dag koude rillingen gehad en keelpijn. Vandaag keelpijn en moe.
Ik had eigenlijk liever gehad dat ik me zieker voelde dan dit, want dit is zo'n stomme reden om niet te kunnen gaan hardlopen :')
Nou lig ik me te vervelen op m'n vrije dag en morgen en vrijdag moet ik (waarschijnlijk nog steeds verkouden) gewoon werken. Heb je ook net niks aan :(

#firstworldproblems
pi_205598808
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben vrij van werk vandaag. Had allerlei leuke plannen, o.a. een flink eind hardlopen.
Toen werd ik maandagavond verkouden. M'n broertje kwam verkouden terug van vakantie dus hij zal me wel aangestoken hebben :(
Gisteren de hele dag koude rillingen gehad en keelpijn. Vandaag keelpijn en moe.
Ik had eigenlijk liever gehad dat ik me zieker voelde dan dit, want dit is zo'n stomme reden om niet te kunnen gaan hardlopen :')
Nou lig ik me te vervelen op m'n vrije dag en morgen en vrijdag moet ik (waarschijnlijk nog steeds verkouden) gewoon werken. Heb je ook net niks aan :(

#firstworldproblems
Klinkt ook als mogelijk corona?
pi_205598813
quote:

#firstworldproblems
Wat een stomme timing dan. Te beroerd voor het ene en niet beroerd genoeg voor het ander.

Net een bezorger blij gemaakt. Kwam heel veel (en heel zwaar) kattengrit brengen en wilde graag een glas water. Hopelijk mag hij ergens op de route bij iemand plassen _O-
  woensdag 10 augustus 2022 @ 12:48:14 #120
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205598840
quote:

#firstworldproblems
Als je ziek bent, ben je ziek. Werk je thuis of op de zaak? Zou zeker niet naar het werk gaan, straks steek je de hele afdeling aan met corona.
pi_205598847
Beterschap Tele! Ik vind verkouden zijn echt naar altijd.

Verder fijn om te lezen dat ik niet de enige zenuwpees ben.
Ik probeer op mijn ademhaling te letten, ik maak mezelf gauw duizelig anders.
Ook eens met Blues, ik moet na de vak op maandag tot 19 werken, nu al geen zin in de loze uren thuis. Avonddienst was idd om 12:30 pas beginnen. Meh.

En idd Nieuwegein was het Candaasje.
pi_205598854
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Klinkt ook als mogelijk corona?
Zelftest was negatief. Morgen doe ik er nog een voor de zekerheid :Y
  woensdag 10 augustus 2022 @ 12:53:23 #123
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205598885
quote:

#firstworldproblems
Beetje in de zon loungen en tegendraads onverstandig enz enz lekker beetje bruin meepikken met een boek geen optie?
  woensdag 10 augustus 2022 @ 12:53:47 #124
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205598888
*O* vrije middag *O*

Was ik na 2 werkdagen wel aan toe.
pi_205598933
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als je ziek bent, ben je ziek. Werk je thuis of op de zaak? Zou zeker niet naar het werk gaan, straks steek je de hele afdeling aan met corona.
Kennis van me belde net een afspraak af.
Afgelopen nacht misselijk, diarree etc. Was na een paar uur werken toch maar naar huis gegaan ‘want het ging niet’. Was vanmorgen gaan werken want personeelsgebrek. Joh, je werkt in de horeca!
Als je je collega’s én je klanten aansteekt dan lost dat personeelsprobleem zich vanzelf op :')

Haar kennende is ze niet gedwongen om te komen werken, eerder gedwongen weer heel snel naar huis te gaan.
pi_205598976

OH KAK
pi_205598984
Net op het nieuws dat mensen langer moeten wachten bij een klantendienst want er is personeelstekort.
Even later komt er een vacature langs....klantendienst bij een zorgverzekeraar. 11,01 per uur (bruto)
pi_205598990
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:02 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]

OH KAK
Oeh, da's een vervelend tweede streepje -O-
pi_205599005
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Net op het nieuws dat mensen langer moeten wachten bij een klantendienst want er is personeelstekort.
Even later komt er een vacature langs....klantendienst bij een zorgverzekeraar. 11,01 per uur (bruto)
En zeker ook vakantiegeld als pluspunt?

Echt van die grafsalarissen en dan verbaasd zijn dat niemand staat te springen :') , en kwaad worden op de GGD
(Die weliswaar vanuit de overheid dikke salarissen voor makkelijke, verre van vermoeiende baantjes mag uitdelen, maar toch... het zou gewoon de standaard moeten zijn dat je je personeel eens fatsoenlijk betaalt.)
  woensdag 10 augustus 2022 @ 13:07:20 #130
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205599038
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]
. het zou gewoon de standaard moeten zijn dat je je personeel eens fatsoenlijk betaalt.)
Eens, maar dan niet alleen je nieuwe personeel, ook het personeel wat je al hebt.
En da's nogal een duur totaalplaatje.
pi_205599040
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]
En zeker ook vakantiegeld als pluspunt?

Echt van die grafsalarissen en dan verbaasd zijn dat niemand staat te springen :') , en kwaad worden op de GGD
(Die weliswaar vanuit de overheid dikke salarissen voor makkelijke, verre van vermoeiende baantjes mag uitdelen, maar toch... het zou gewoon de standaard moeten zijn dat je je personeel eens fatsoenlijk betaalt.)
Ik heb niet verder gekeken. Maar wel even op rijksoverheid over minimumlonen. Dit is dus minder dan het uurloon van 21 jaar en ouder bij een werkweek van 36 uur, maar meer !!!!! voor iemand van 21 jaar en ouder bij een werkweek van 38 uur en "veel" meer bij 40 uur
pi_205599060
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:07 schreef fietsie het volgende:

[..]
Eens, maar dan niet alleen je nieuwe personeel, ook het personeel wat je al hebt.
En da's nogal een duur totaalplaatje.
Wel een manier om ze te houden. Wanneer ik ergens voor 11 euro werk (telefonisch) en ik kan naar ggd voor 23 euro is de keus snel gemaakt. Maar wanneer ik ergens met veel plezier werk voor, noem eens wat 20 euro dan maakt me die 3 euro echt niet uit.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 13:16:28 #133
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205599142
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wel een manier om ze te houden. Wanneer ik ergens voor 11 euro werk (telefonisch) en ik kan naar ggd voor 23 euro is de keus snel gemaakt. Maar wanneer ik ergens met veel plezier werk voor, noem eens wat 20 euro dan maakt me die 3 euro echt niet uit.
Wij hebben op een hoogopgeleid team van 35 echte vakspecialisten nu dus een verloop van bijna 10 per jaar... puur door salarissen.
pi_205599152
Het is toch niet zo vreemd dat er banen zijn waar je geen onwijs hoog salaris krijgt. Er is overal een personeelstekort, dat los je niet op door meer te betalen. Je verschuift het probleem hooguit naar andere branches. Of we gaan iedereen meer betalen, maken daardoor alles duurder en gaan er dus allemaal effectief niets op vooruit.

Ik was een paar jaar geleden in ieder geval erg blij met mijn 11 euro per puur, all-in salaris. :D
pi_205599168
quote:
[ afbeelding ]

OH KAK
Jep, je hebt prijs. Beterschap!

Niks van broertje gehoord erover?
pi_205599177
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:17 schreef Myraela het volgende:
Het is toch niet zo vreemd dat er banen zijn waar je geen onwijs hoog salaris krijgt. Er is overal een personeelstekort, dat los je niet op door meer te betalen. Je verschuift het probleem hooguit naar andere branches. Of we gaan iedereen meer betalen, maken daardoor alles duurder en gaan er dus allemaal effectief niets op vooruit.

Ik was een paar jaar geleden in ieder geval erg blij met mijn 11 euro per puur, all-in salaris. :D
Maar wanneer je ergens anders had kunnen werken, zelfde werk, maar 22 euro? Dat is dus nu de situatie.
pi_205599193
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Jep, je hebt prijs. Beterschap!

Niks van broertje gehoord erover?
Ik weet eigenlijk niet of broertje gezelftest heeft. Ik heb hem nu een dringend bericht gestuurd (hij nam de telefoon niet op) dat hij even moet zelftesten. :Y

Hij heeft de afgelopen 2 weken op een camping gewerkt, na een week daar werken was iedereen er verkouden. Ik kan me zo voorstellen dat dat een goeie coronahaard was daar :X
  woensdag 10 augustus 2022 @ 13:26:36 #138
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205599230
Ik haalde gister via de mcDrive een mcFlubber voor uk; stond grote groep jongeren op het terras daar, en zeker 1/3 hoestte als shagverslaafde 60+ers. Dicht opeengepakt met niet hoestenden. Nul reactie onderling.
pi_205599237
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar wanneer je ergens anders had kunnen werken, zelfde werk, maar 22 euro? Dat is dus nu de situatie.
Maar omdat er ergens een GGD is die veel geld wil bieden, maakt die functie toch niet ineens zoveel geld waard? Ik zie overigens ook zat GGD klantenservice-functies waar ze 10 euro bieden.
pi_205599238
quote:
[ afbeelding ]

OH KAK
:o ik dacht dat je pas al aan de beurt was geweest.

Mijn schoonvader had ook zo'n lichte streep. Schoonmoeder, al 2 jaar half op van de zenuwen over corona: "Volgens mij is ie gewoon verkouden" :')
Ze heeft het hu zelf ook. "Ja maar ik snotter alleen een beetje!"

Man man man, half jaar geleden ontplofte ze nog als iemand in een winkel wat dicht op haar stond |:(

Nou ja, F. heeft met haar gepraat en ze zou dan maar binnen blijven.
pi_205599243
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:17 schreef Myraela het volgende:

Er is nog wel een verschil tussen onswijs hoog en onderbetaald natuurlijk. En het leven wordt voortdurend duurder, vooral voor mensen met een niet zo hoog inkomen. Om dat nu als argument aan te dragen om ze dan ook maar vooral te weinig te blijven betalen....

Mijn eigen werk ook als voorbeeld nemende; er is geld zat. Het komt alleen niet terecht bij het personeel op de werkvloer. Ondertussen voeren ze prijsstijging na prijsstijging door. Dus het wordt nog steeds duurder en duurder voor de klant, maar met minder kwaliteit. Want personeel vertrekt en het achterblijvende personeel heeft geen tandvlees meer over. )

Maar hey, het staat je als bedrijf vrij om met lage salarissen te strooien. Kijk dan alleen niet op dat mensen liever naar een andere branche lopen. :D
  Official ESF Kreviewer woensdag 10 augustus 2022 @ 13:29:11 #142
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205599254
Het ziet er wel gezond uit, maar na het eten van mijn "Hawaïaanse pokebowl" had ik enorm dorst, dus ik keek even op de ingrediëntenlijst.

Er zit 460gram in. Per 100 gram zit er 3.4 gram zout in. Dat is toch niet normaal. Bij een dagelijks aanbevolen hoeveelheid zoutinname van 6 gram zit je daar met een bakje rijst met groente dus al bijna 3x overheen.
Om nog maar te zwijgen over de 6 gram suiker per 100 gram. Das ook 5 suikerklontjes in een bakje pokebowl.

:r
pi_205599266
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:27 schreef Myraela het volgende:

[..]
Maar omdat er ergens een GGD is die veel geld wil bieden, maakt die functie toch niet ineens zoveel geld waard? Ik zie overigens ook zat GGD klantenservice-functies waar ze 10 euro bieden.
Ze spreken niet voor niets over een minimumloon van 14 euro, Europees ingevoerd, hè?
Dat maakt de functie inderdaad niet 23 euro waard (ik kreeg overigens 16,75 euro per uur?) maar dan is 11 euro wel weer het andere uiterste.
pi_205599279
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:29 schreef Kreator het volgende:
Het ziet er wel gezond uit, maar na het eten van mijn "Hawaïaanse pokebowl" had ik enorm dorst, dus ik keek even op de ingrediëntenlijst.

Er zit 460gram in. Per 100 gram zit er 3.4 gram zout in. Dat is toch niet normaal. Bij een dagelijks aanbevolen hoeveelheid zoutinname van 6 gram zit je daar met een bakje rijst met groente dus al bijna 3x overheen.
Om nog maar te zwijgen over de 6 gram suiker per 100 gram. Das ook 5 suikerklontjes in een bakje pokebowl.

:r
Categorie AH Kant&Klaarmaaltijden?

Maar bizar blijft het wel ja.
pi_205599310
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:27 schreef Syrena het volgende:

[..]
:o ik dacht dat je pas al aan de beurt was geweest.

Mijn schoonvader had ook zo'n lichte streep. Schoonmoeder, al 2 jaar half op van de zenuwen over corona: "Volgens mij is ie gewoon verkouden" :')
Ze heeft het hu zelf ook. "Ja maar ik snotter alleen een beetje!"

Man man man, half jaar geleden ontplofte ze nog als iemand in een winkel wat dicht op haar stond |:(

Nou ja, F. heeft met haar gepraat en ze zou dan maar binnen blijven.
Nee, ik heb het nog niet eerder gehad.
Ik ben wel al 2x deze lente/zomer snotverkouden geweest van iets anders (en ik moet zeggen, daar voelde ik me beroerder van dan dat ik me nu voel). En al m'n collega's hebben het een voor een gehad. En alle familieleden van m'n collega's.

Ik weet nog hoe ik aan het begin van coronatijd niet achter mensen durfde te fietsen voor het geval dat hun corona dan in m'n gezicht zou waaien. En nu heb ik een weekend met broertje zitten kaarten terwijl hij verkouden was en niet eens bedacht dat het wel corona kon zijn. (Nou heeft broertje deze lente óók corona gehad dus de kans was ook ietsje kleiner).
De houding van mensen naar corona toe is echt erg veranderd. En mensen zijn altijd strenger naar anderen dan naar zichzelf. :Y
pi_205599324
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:53 schreef fietsie het volgende:

[..]
Beetje in de zon loungen en tegendraads onverstandig enz enz lekker beetje bruin meepikken met een boek geen optie?
Ik heb zelfs als ik me gammel voel dus niet echt de rust voor dat soort dingen hè :')
Maar nu met m'n positieve zelftest moet ik toch binnen blijven. Ik kan wel op bed een boek lezen :Y
  Official ESF Kreviewer woensdag 10 augustus 2022 @ 13:36:25 #147
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205599325
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:31 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Categorie AH Kant&Klaarmaaltijden?

Maar bizar blijft het wel ja.
"Vers" vd Plus, waar we eigenlijk nooit boodschappen doen, want kut.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 13:38:55 #148
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205599344
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:36 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb zelfs als ik me gammel voel dus niet echt de rust voor dat soort dingen hè :')
Maar nu met m'n positieve zelftest moet ik toch binnen blijven. Ik kan wel op bed een boek lezen :Y
Er is niet iets om je huis waar je zonder impact op anderen in de schaduw van een boom kunt verblijven buiten?
pi_205599356
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:30 schreef Candaasje het volgende:
Ze spreken niet voor niets over een minimumloon van 14 euro, Europees ingevoerd, hè?
Dat maakt de functie inderdaad niet 23 euro waard (ik kreeg overigens 16,75 euro per uur?) maar dan is 11 euro wel weer het andere uiterste.
Werken is ook voor jongere mensen he. De studenten zonder vaste lasten zitten vaak juist in zulke banen en daarvoor is alles al snel veel geld. Als ze juist op die doelgroep mikken, en dus iets boven het minimum gaan zitten, dan kan zo'n baantje alsnog aantrekkelijk zijn.
pi_205599424
quote:
SPOILER
Wat een rot nieuws, Kaatje!
😘
pi_205599439
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:40 schreef Myraela het volgende:

[..]
Werken is ook voor jongere mensen he. De studenten zonder vaste lasten zitten vaak juist in zulke banen en daarvoor is alles al snel veel geld. Als ze juist op die doelgroep mikken, en dus iets boven het minimum gaan zitten, dan kan zo'n baantje alsnog aantrekkelijk zijn.
Het kan, maar kijk dan niet raar op als diezelfde jongere mensen dus andere baantjes aantrekkelijker vinden.
En dat je niet genoeg personeel kan werven, zeker in deze tijd waar het een keer niet vanuit de werkgever 'voor jou 10 anderen is', maar andersom.

Maar ik ben dan ook groot voorstander van verhoging van het minimumloon :)
pi_205599451
quote:
83s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:36 schreef Kreator het volgende:

[..]
"Vers" vd Plus, waar we eigenlijk nooit boodschappen doen, want kut.
Ik heb niet zoveel te klagen over de Plus, maar die 'vers'producten laat ik eigenlijk altijd wel links liggen.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 13:50:17 #153
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205599459
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik heb niet zoveel te klagen over de Plus, maar die 'vers'producten laat ik eigenlijk altijd wel links liggen.
Dat weet Krea toch? Ander zou ie je daar wel naartoe zien lopen, en stond dat op z'n vinkjeslijstje.
pi_205599515
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:38 schreef fietsie het volgende:

[..]
Er is niet iets om je huis waar je zonder impact op anderen in de schaduw van een boom kunt verblijven buiten?
Ik kan op zich wel in onze binnentuin gaan zitten. Die is een beetje een zandbak aan het worden met de droogte maar gaat wel.

Eerst lunch, dan dutje, en dan zien we nog wel :D
pi_205599579
Boterham met pindakaas, bakgember en pepertje :9~ :9~ :9~
  woensdag 10 augustus 2022 @ 14:10:05 #156
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205599620
quote:
[ afbeelding ]

OH KAK
Zie,
verstandig dat je je getest hebt btw
  woensdag 10 augustus 2022 @ 14:11:18 #157
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205599634
Dacht trouwens eerst dat het een zwangerschapstest was
:P
pi_205599707
Nou ja Tele. -O-
Als het bij verkoudheid blijft…en isolatie.
Wat een gedoe toch
-O-

Beter nieuws voor @golfer én Blues B-)
Voortaan met een verklaring door het poortje met vliegen? Beep beep beep.
pi_205599746
quote:
[ afbeelding ]

OH KAK
Beterschap
pi_205599759
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 14:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dacht trouwens eerst dat het een zwangerschapstest was
:P
Er staat in koeienletters COVID-19 op hè :')
  woensdag 10 augustus 2022 @ 14:59:45 #161
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205600027
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 14:25 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Er staat in koeienletters COVID-19 op hè :')
Als ik 2 streepjes zie denk ik aan zwanger, toen zag ik Covid.
Beterschap, lekker uit zieken de komende 2-3 weken.
pi_205600083
Gisteren een rek uit de inloopdouche weggehaald. Ik kon de hoek erachter niet schoonmaken. Dus iets anders gehaald voor de spullen die op het rekje stonden en net me de handstoomreiniger schoongemaakt (ook de voegen). Was nog viezer dan ik dacht en nu weer schoon *O*

Zo even de pannendragers met de stomer schoonmaken, buiten zitten nu is levensgevaarlijk (48 gr op het balkon net)
pi_205600115
Dank jullie nog allemaal O+ en ergens ook wel fijn om te lezen dat meer mensen last hebben van darmen bij zenuwen.

@Lucky_Strike je had helemaal gelijk :Y thanks voor je post, ik heb hem een paar keer gelezen voor ik op de fiets stapte. Het was fijn, rustiger aan gedaan, beter geluisterd naar lichaam en niet over het randje gegaan. Trainer nog steeds erg fijn. Fijn dat het nu gewoon positief was, hopelijk volgende keer dan weer gewoon zin in ipv zenuwen }:| merk wel dat ik me er nu al veel beter bij voel.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 15:10:20 #164
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205600120
Lees net dat Domino's er niet in geslaagd is in Italie voet aan de grond te krijgen. Er is nog hoop
pi_205600154
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 14:04 schreef Vanyel het volgende:
Boterham met pindakaas, bakgember en pepertje :9~ :9~ :9~
Dat ga ik een keer proberen. Klinkt erg goed.
Spoilers!
pi_205600168
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank jullie nog allemaal O+ en ergens ook wel fijn om te lezen dat meer mensen last hebben van darmen bij zenuwen.

@:Lucky_Strike je had helemaal gelijk :Y thanks voor je post, ik heb hem een paar keer gelezen voor ik op de fiets stapte. Het was fijn, rustiger aan gedaan, beter geluisterd naar lichaam en niet over het randje gegaan. Trainer nog steeds erg fijn. Fijn dat het nu gewoon positief was, hopelijk volgende keer dan weer gewoon zin in ipv zenuwen }:| merk wel dat ik me er nu al veel beter bij voel.
Goed gedaan _O_

Beterschap @Tele6!
Spoilers!
pi_205600200
quote:
[ afbeelding ]

OH KAK
Die had ik ook vanmorgen… en nu voel ik me inderdaad kak...
pi_205600203
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:21 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Beterschap! :*
pi_205600226
Nog een KAKker, lees ik. Beterschap!

Sollicitatiebrief versturen… als een van mijn kwaliteiten noemen dat ik nauwkeurig ben. En nét voor het versturen zien dat ik een hele domme spelfout had gemaakt in een bestandsnaam :X

Gelukkig net voor versturen ontdekt en fouten in een brief is erger. Maar ook dit had ik best suf van mezelf gevonden.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 15:28:14 #170
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205600245
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nog een KAKker, lees ik. Beterschap!

Sollicitatiebrief versturen… als een van mijn kwaliteiten noemen dat ik nauwkeurig ben. En nét voor het versturen zien dat ik een hele domme spelfout had gemaakt in een bestandsnaam :X

Gelukkig net voor versturen ontdekt en fouten in een brief is erger. Maar ook dit had ik best suf van mezelf gevonden.
Oef, gelukkig nog op tijd! Ik zou daar ook van balen.
Ben nu wel benieuwd naar de spelfout.
pi_205600272
Ach nog een "kak" erbij, ook jij beterschap @Jagärtrut Hoe is het met je zoon?

Gelukkig op tijd @Cat-astrophe Hoe ging het met die andere sollicitatie, waar een vergadering in de weg zat? Of moet dat nog komen?
pi_205600383
quote:

[..]
Beterschap -O-
En @Tele6 ook
pi_205600400
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach nog een "kak" erbij, ook jij beterschap @:Jagärtrut Hoe is het met je zoon?

Gelukkig op tijd @:Cat-astrophe Hoe ging het met die andere sollicitatie, waar een vergadering in de weg zat? Of moet dat nog komen?
Dat is deze. Ik had ruim tijd dus heb mijn brief een paar dagen laten sudderen.
Toevallig zag ik nu een soortgelijke vacature :D Die organisatie ken ik intern iets beter en ik weet niet zeker of ik daar wil werken….

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:28 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Oef, gelukkig nog op tijd! Ik zou daar ook van balen.
Ben nu wel benieuwd naar de spelfout.
Denk aan ‘pututjesschepper.pdf’ ;)
  woensdag 10 augustus 2022 @ 15:51:35 #174
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205600416
Hehe :D Succes! *O*
  woensdag 10 augustus 2022 @ 16:25:26 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205600665
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 14:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als ik 2 streepjes zie denk ik aan zwanger, toen zag ik Covid.
Beterschap, lekker uit zieken de komende 2-3 weken.
2-3 weken? Dat is gemiddeld echt extreem lang :D
  woensdag 10 augustus 2022 @ 16:26:06 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205600670
Terrasje was akelig rustig vanmiddag, ben ook maar vroeger naar huis gegaan. Miep en ik zaten weg te smelten

Nu in de tweepersoonshangmat in de achtertuin in de schaduw O+
  woensdag 10 augustus 2022 @ 16:27:43 #177
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205600677
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 16:25 schreef Molo het volgende:

[..]
2-3 weken? Dat is gemiddeld echt extreem lang :D
14 dagen is afaik het minimum wat aangeraden wordt
pi_205600692
Moet je niet eerst ziek worden om uit te zieken? Ik vind dat nu met corona soms wat verwarrend, normaal test je niet op alles en ga je toch ook gewoon op je eigen gevoel af?
  woensdag 10 augustus 2022 @ 16:29:52 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205600698
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 16:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Voor wat? En door wie?
  woensdag 10 augustus 2022 @ 16:31:26 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205600705
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 16:29 schreef Myraela het volgende:
Moet je niet eerst ziek worden om uit te zieken? Ik vind dat nu met corona soms wat verwarrend, normaal test je niet op alles en ga je toch ook gewoon op je eigen gevoel af?
We merken dat nu met mensen die in hun eerste baan na afstuderen zitten en voor werkelijk alles ziekmelden. Gewoon moeilijker om zelf in te schatten of je kunt werken of niet, omdat werkelijk bij alles een tijd lang werd gezegd 'blijf maar thuis', en 'meld je maar ziek' omdat corona rond waarde.

Zo kun je toch niet zinnig je toko runnen
pi_205600719
Vorige week had iemand het hier over een waterhangmat toch? Net eentje besteld O+ ben benieuwd.
Vorige week een zwembad cadeau gekregen en dat was al veel fijner dan ik ooit had gehad. Maar geen zin om steeds te moeten delen :D
pi_205600738
quote:

[..]
Beterschap, ander kind en man nu ook positief?
pi_205600954
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 16:35 schreef Yinny het volgende:

[..]
Beterschap, ander kind en man nu ook positief?
Nee, die blijven tot nu toe negatief. Man had met Pasen covid, en oudste kind kind had in het voorjaar zijn tweede vaccinatie... Kijken of we het zo houden...
pi_205601024
quote:

[..]
Lolwhut? Heb ik het dus twee of misschien al drie keer fout gedaan door me na een dag of vijf weer gezond te voelen, op een hoestje na?

Corona uit zich zo individueel, de een heeft nergens last van, de ander ligt drie weken plat, met bijbehorende herstelperiode. Of langer, en alles er tussenin.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 16:29 schreef Myraela het volgende:
Dit dus. Los van klinische besmettelijkheid en dus isolatie: volg je eigen gevoel. Net als bij een andere virale besmetting.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 17:19:19 #185
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205601035
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 17:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Lolwhut? Heb ik het dus twee of misschien al drie keer fout gedaan door me na een dag of vijf weer gezond te voelen, op een hoestje na?

Corona uit zich zo individueel, de een heeft nergens last van, de ander ligt drie weken plat, met bijbehorende herstelperiode. Of langer, en alles er tussenin.
[..]
Volgens mij gaat het om de periode waarin je anderen kan aansteken.
pi_205601039
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 16:31 schreef Molo het volgende:

[..]
We merken dat nu met mensen die in hun eerste baan na afstuderen zitten en voor werkelijk alles ziekmelden. Gewoon moeilijker om zelf in te schatten of je kunt werken of niet, omdat werkelijk bij alles een tijd lang werd gezegd 'blijf maar thuis', en 'meld je maar ziek' omdat corona rond waarde.

Zo kun je toch niet zinnig je toko runnen
Jij bent duidelijk weg uit de primaire zorg :+
pi_205601072
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 17:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Volgens mij gaat het om de periode waarin je anderen kan aansteken.
Besmettelijkheid dus? Periode dat je in isolatie moeten.
Dat is nooit 2/3 weken geweest in NL. Maximaal 10 dagen en nu vijf dagen geloof ik. (Edit: even opgezocht: nu minimaal 5 dagen en je moet 24 uur klachtenvrij zijn. Isolatie tot maximaal 10 dagen).

En dat is heel wat anders dan uitzieken. Ik heb beide besmettingen gewoon thuis doorgewerkt. Want ik was wel verkouden, maar niet ziek.

Als je een contactberoep hebt en geen werkzaamheden thuis kunt uitvoeren, dan moet je je ziek/coronagerelateerd afwezig/welk label je werkgever erop plakt melden.
En als je niet ziek bent heb je dan wat relaxete dagen om series te bingen of zo. Of je huis te verbouwen, zolang er geen bouwvakkers bij moeten zijn.
pi_205601354
Ik kom net op de menukaart van een Thais restaurant een rode curry tegen met ananas en druiven :o :o
pi_205601549
Tele en Jagar beterschap! :*
pi_205601560
quote:

[..]
5 dagen thuisblijven, als je 24 u klachtenvrij bent kom je werken.
pi_205601666
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 18:49 schreef Blues het volgende:

5 dagen thuisblijven, als je 24 u klachtenvrij bent kom je werken.
Bij ons ook :Y

En fijn dat g op afspraak gedotterd wordt en niet als een spoedgeval. Al dat dotteren en bypassen wat we de afgelopen jaren doen heeft al zoveel mensenlevens gered, het is gewoon een mooi medisch wondertje O+

Kaatje, wat een naar nieuws van je vriendin. Het lijkt me zo verschrikkelijk om te denken dat het goed zat (want toen natuurlijk ook al heel veel spanning) en dat dat een tijd later toch niet waar was. Dat je dan met je neus op je eigen sterfelijkheid wordt gedrukt. Veel sterkte ook voor jou.
pi_205601753
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 18:19 schreef Vanyel het volgende:
Ik kom net op de menukaart van een Thais restaurant een rode curry tegen met ananas en druiven :o :o
Ik wil hier graag iets over zeggen maar ik kan de woorden niet vinden.
Spoilers!
  woensdag 10 augustus 2022 @ 19:14:59 #193
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205601798
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik wil hier graag iets over zeggen maar ik kan de woorden niet vinden.
"Klinkt gezond, vers fruit!"
pi_205601802
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:14 schreef fietsie het volgende:

[..]
_O-
  woensdag 10 augustus 2022 @ 19:16:50 #195
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205601815
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 18:19 schreef Vanyel het volgende:
Ik kom even niet op de titel, maar er is een brits kookboek voor de Thaise keuken waar heel veel negatieve recenties over waren omdat de schrijver alleen authentieke ingredienten gebruikte.
pi_205601896
Beterschap @Tele6 ! En wat een rottig nieuws @Kaatje1 -O-

Ik aaide vandaag elanden. Wat een majestueuze dieren O+
pi_205602256
5 meter stof strijken is best een warm klusje #veegtzweetdruppelsvanvoorhoofd
pi_205602314
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:14 schreef fietsie het volgende:

[..]
Warme vitamientjes O+
pi_205602321
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Lees net dat Domino's er niet in geslaagd is in Italie voet aan de grond te krijgen. Er is nog hoop
Ze hadden ook pizza met... ananas. Nog knap dat ze het daar 7 jaar hebben uitgehouden vond ik :+ 8)7
pi_205602325
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:14 schreef Kaatje1 het volgende:
5 meter stof strijken is best een warm klusje #veegtzweetdruppelsvanvoorhoofd
Jij doet rare dingen op een smeltdag… stoomreinigen, strijken _O-
pi_205602348
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Jij doet rare dingen op een smeltdag… stoomreinigen, strijken _O-
Door de hoitte bevangen :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Kaatje1 op 10-08-2022 20:46:34 ]
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:31:44 #202
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205602378
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:25 schreef Syrena het volgende:

[..]
Ze hadden ook pizza met... ananas. Nog knap dat ze het daar 7 jaar hebben uitgehouden vond ik :+ 8)7
Waarschijnlijk vooral in plaatsen waar toeristen komen.
pi_205602421
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Door de hotte bevangen :D
Het is van de zitte :o
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 20:50:28 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205602568
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:25 schreef Syrena het volgende:

[..]
Het lijkt me wel leuk om in Italië een pizzaria te openen. Dan zet ik pizza Hawaï wel op de de kaart, maar dan voor ¤40 of zo.

Toen de Italianen kookten afgelopen uitwisselingen hebben ze voordat iedereen aan tafel ging, de mayonaise en ketchup opgeruimd. De gemiddelde Balkan jongere eet pasta met mayo of ketchup :r
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:10:04 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205602784
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 17:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Jij bent duidelijk weg uit de primaire zorg :+
Klopt :P

Moet zeggen dat ik zát dingen niet mis uit de zorg, maar dit stukje met vooral kantoor-millenials wel ergerlijk is
Heb inmiddels ingesteld dat elke nieuweling paar dagen mee móet draaien in de primaire zorg. Want ze hebben echt werkelijk geen idee als ze van de universiteit komen ;(
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:12:50 #206
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205602821
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 17:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Besmettelijkheid dus? Periode dat je in isolatie moeten.
Dat is nooit 2/3 weken geweest in NL. Maximaal 10 dagen en nu vijf dagen geloof ik. (Edit: even opgezocht: nu minimaal 5 dagen en je moet 24 uur klachtenvrij zijn. Isolatie tot maximaal 10 dagen).

En dat is heel wat anders dan uitzieken. Ik heb beide besmettingen gewoon thuis doorgewerkt. Want ik was wel verkouden, maar niet ziek.

Als je een contactberoep hebt en geen werkzaamheden thuis kunt uitvoeren, dan moet je je ziek/coronagerelateerd afwezig/welk label je werkgever erop plakt melden.
En als je niet ziek bent heb je dan wat relaxete dagen om series te bingen of zo. Of je huis te verbouwen, zolang er geen bouwvakkers bij moeten zijn.
Ja dat

Las vandaag ook weer dat iemand pas naar buiten durfde toen ie negatief had getest op zelftest

Nah ja, omgaan met zulke door de mensheid kun je toch niet afdwingen, dus loslaten dan maar

Tegenwoordig lekker bezig met de apenpokken, ook interessant _O_
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 21:18:00 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205602881
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Moet zeggen dat ik zát dingen niet mis uit de zorg, maar dit stukje met vooral kantoor-millenials wel ergerlijk is
Heb inmiddels ingesteld dat elke nieuweling paar dagen mee móet draaien in de primaire zorg. Want ze hebben echt werkelijk geen idee als ze van de universiteit komen ;(
Praktijk _O_
Wij hebben het echt super druk en kunnen eigenlijk niet zomaar een aantal dagen weg, we hadden het er vandaag weer over met de baas dat we echt een keer naar een paar klanten willen waar zo ongeveer alle soorten machines staan die we als bedrijf zijnde ooit hebben gemaakt. Hij ziet daar zeker ook het nut van, maar ja, kost allemaal wel tijd.

Vandaag ook al de halve dag van het werk gehouden door twee meiden van de marketing die bij een van onze aandeelhouders werkt. Aangenomen op de looks schijnt erg seksistisch te zijn en over hun vaardigheden kan ik niet oordelen, maar hun uiterlijk werkt ze zeker niet tegen :+

SPOILER
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:22:06 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205602935
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Praktijk _O_
Wij hebben het echt super druk en kunnen eigenlijk niet zomaar een aantal dagen weg, we hadden het er vandaag weer over met de baas dat we echt een keer naar een paar klanten willen waar zo ongeveer alle soorten machines staan die we als bedrijf zijnde ooit hebben gemaakt. Hij ziet daar zeker ook het nut van, maar ja, kost allemaal wel tijd.

Vandaag ook al de halve dag van het werk gehouden door twee meiden van de marketing die bij een van onze aandeelhouders werkt

SPOILER
Als het waarde toevoegt kun je het verantwoorden en is het geen kosten in tijd of geld maar een investering.
Is dat niet te verantwoorden, hoef je het dus ook niet te doen :7

Als jij betere producten gaat maken of de klant beter gaat begrijpen en daardoor beter relaties aangaat met die klanten dan is het nuttig.

Dat bovenstaande, return on investment en nadenken over waar je je geld en tijd in pompt is dan weer iets wat de primaire zorg meer zou moeten doen wmb :B
pi_205602972
quote:

[..]

Millenials komen niet net van de universiteit :+
pi_205603048
quote:

[..]

En hoe bevalt dat op de werkvloer, zo’n nietsnut een paar dagen rond te hebben hangen? :+
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:37:14 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205603149
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:24 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Millenials komen niet net van de universiteit :+
Ja ok ok :T
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:40:14 #212
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205603191
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En hoe bevalt dat op de werkvloer, zo’n nietsnut een paar dagen rond te hebben hangen? :+
Dat ze niet weten hoe iets werkt, wil doorgaans niet zeggen dat ze niet willen, niet van aanpakken houden of niet kunnen
pi_205603261
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Het lijkt me wel leuk om in Italië een pizzaria te openen. Dan zet ik pizza Hawaï wel op de de kaart, maar dan voor ¤40 of zo.

Toen de Italianen kookten afgelopen uitwisselingen hebben ze voordat iedereen aan tafel ging, de mayonaise en ketchup opgeruimd. De gemiddelde Balkan jongere eet pasta met mayo of ketchup :r
Ik heb van diverse Syrische mensen gehoord (en ook eens moeten aanschouwen) dat ze op pizza, dus een lekkere, met zelfgemaakte bodem, prima tomatensaus, goede toppings, vlak voordat het de mond ingaat en een enorme lading ketchup op doen (topping was totaal onzichtbaar)
pi_205603281
Ik heb maandag pizza gemaakt met ketchup ipv tomatensaus. Shoot me.
pi_205603290
In mijn ziekenhuisdagen was het toch wel te merken, dat sommige spec.i.o. handiger en meewerkend waren dan anderen.
Dan bleken zij vakantiewerk in de Zorg / aan bed te hebben gedaan in wachttijden op een coschap oid.

Dat kwam goed uit: het is heerlijk afgekoeld en ik zit buiten te lezen.
En er komen drie mannen aangelopen en ik herken de brandweer.
Die komen op zomeravond dan de brandputjes controleren.
Mijn jaarlijkse lol is dan dat ik een bergje grint gooi over het putdeksel.
Dan moeten de mannen zoeken en meten aan de hand van het plaatje op de gevel. 😂
Jammer, dat zij geen water meer mogen laten lopen en tegelijk onze tuinen dan kunnen bewateren.

De hoofdbrandweerman is ook de werkgever van de rioolmannen van vorige week.
Kon ik gelijk vragen hoe het kan dat er nog steeds een lichte rioolstank heerst op het toilet. Bellen als het blijft hangen, dan komen ze een mof vervangen.

@Clubsoda Wanneer ongeveer is jullie huwelijk, eigenlijk ^)

En hopelijk vallen de coronaklachten mee bij de positievelingen.💐
pi_205603351
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:46 schreef Lonaa het volgende:
Da’s wat anders. Een mooie tomatensaus bedekken met een halve fles ketchup is zonde
pi_205603405
quote:
Ik had een fles ketchup bij IKEA gekocht. Het ding did shoot me. Het stond ook wel indrukwekkend bol en het was misschien geen goed plan om toch het dopje even open te klappen :D
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:56:51 #218
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205603409
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb van diverse Syrische mensen gehoord (en ook eens moeten aanschouwen) dat ze op pizza, dus een lekkere, met zelfgemaakte bodem, prima tomatensaus, goede toppings, vlak voordat het de mond ingaat en een enorme lading ketchup op doen (topping was totaal onzichtbaar)
Wat walgelijk ;(
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:57:23 #219
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205603417
quote:
Duimpje omlaag ;( :'( :{
pi_205603423
Vandaag is mijn liefste jarig. Gisteravond ging hij op pad en als het goed is, is hij zo thuis. Hij krijgt een grote stoere leren broekriem van me. Die draag ik nu, en verder alleen een niemendalletje. Ik had geen leuk kadopapier *)
pi_205603430
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:56 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat walgelijk ;(
Ik kon ook net voorkomen dat ze het er bij mijn pizza (en dat was echt een hele goede) er op deden.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:58:48 #222
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205603433
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:58 schreef sigme het volgende:
Vandaag is mijn liefste jarig. Gisteravond ging hij op pad en als het goed is, is hij zo thuis. Hij krijgt een grote stoere leren broekriem van me. Die draag ik nu, en verder alleen een niemendalletje. Ik had geen leuk kadopapier *)
_O-
pi_205603451
quote:
11s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:56 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik had een fles ketchup bij IKEA gekocht. Het ding did shoot me. Het stond ook wel indrukwekkend bol en het was misschien geen goed plan om toch het dopje even open te klappen :D
Zo kon een vriendin van mij de keuken weer gaan schilderen en de rolgordijnen schoonmaken (kutwerk). Ik zat erbij en keek er na. Kan me nog de spierpijn van het lachen herinneren. Het is al meer dan 30 jaar geleden, maar zondag hebben we er weer enorm om gelachen)
pi_205603728
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:46 schreef AnneX het volgende:
Mijn jaarlijkse lol is dan dat ik een bergje grint gooi over het putdeksel.
Dan moeten de mannen zoeken en meten aan de hand van het plaatje op de gevel. 😂
Jammer, dat zij geen water meer mogen laten lopen en tegelijk onze tuinen dan kunnen bewateren.
Hilarisch man, keer op keer andermans werk bemoeilijken. Gelukkig hebben ze toch niks beters te doen |:( |:( |:(
  woensdag 10 augustus 2022 @ 22:29:55 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205603729
Schrobvaste verf O+
pi_205603796
quote:
17s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:29 schreef Molo het volgende:
Schrobvaste verf O+
Geloof niet dat dat toen al bestond. Ketchup zat zelfs op het plafond. Paar maanden later ging er bij haar weer iets niet goed, nooit achter gekomen wat er precies was, maar ze kwam thuis en toen was een fles port ontploft. Maar dan in de huiskamer. Dus weer schilderen, vloerbedekking en bank zaten ook onder.
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 22:49:51 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205603906
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hilarisch man, keer op keer andermans werk bemoeilijken. Gelukkig hebben ze toch niks beters te doen |:( |:( |:(
Vrijwilligers bovendien, als ze het 's avonds doen...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 augustus 2022 @ 22:52:56 #228
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205603937
Pastasalade gekocht. Me laten rijden naar Zandvoort en daar lekker twee uurtjes zon gepakt O+
Prima avondje :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_205604091
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Man man.
Gelukkig (voor jou) kon men erom lachen. Het duurde wel 12 seconden. 8)7
En hoezo? Keer op keer?
pi_205604101
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Vrijwilligers bovendien, als ze het 's avonds doen...
Ja, de vrijwillige brandweer. Zie verder reply hierboven.
pi_205604120
Verder geen ketchup in huis.

pi_205604153
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 23:07 schreef AnneX het volgende:

[..]
Man man.
Gelukkig (voor jou) kon men erom lachen. Het duurde wel 12 seconden. 8)7
En hoezo? Keer op keer?
Mijn jaarlijkse lol
pi_205604218
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 23:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mijn jaarlijkse lol
Ow, ik begreep, dat jij vindt dat ik in meerdere acties “keer op keer” mensen dwarszit als zij aan het werk zijn. |:(
Excuus voor het onbegrip.

Prettige avond verder.
pi_205604372
Ik snap de humor van mensen extra werk bezorgen ook niet zo…. Hoe kort of hoe lang de extra tijd ook is. Klinkt een beetje als de geijkte grapjes die iedere cassiére moet aanhoren (ik kan nu geen voorbeeld verzinnen :') )

Ik hoorde net boos gemiauw. Poes wilde niet naar bed dus kattenbak naar de woonkamer gesjouwd en nu mag ze de nacht daar doorbrengen ipv in haar kamer met optie tot nachtelijke avonturen in een koele tuin. Mutsje dat ze is _O-
pi_205604389
T.w.a.a.l.f. seconden. Mensen…twaalf seconden. 8)7
En zij konden ook nog erom lachen. Jaja.
pi_205604577
Ik vind het maar langzaam afkoelen vandaag. Bij hockey gekeken (want hell no dat ik ga rennen met 27 graden) en daarna gezellig blijven hangen, maar fietste net naar huis met korte broek en shirtje met korte mouwen en dat was qua temperatuur nog steeds helemaal prima. Wel beter op tijd in bed dan vorige week :+
pi_205604913
Er heeft de halve nacht een hond(je) staan blaffen in een tuin in de buurt. :X
  donderdag 11 augustus 2022 @ 07:42:00 #238
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205604992
Metselaar zou om half 7 komen dus meeeega vroeg op.
Hij is er nog niet. }:|
pi_205604997
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 07:14 schreef Lonaa het volgende:
Er heeft de halve nacht een hond(je) staan blaffen in een tuin in de buurt. :X
:X :X wat irritant zeg..
Ik sliep opzich wel goed, maar wel maar 6 uur :Z maar het is zo lekker afgekoeld dat ik toch ben opgestaan om alles open te zetten. Lig nu beneden op de bank MAFS Australië te kijken en hopelijk nog een beetje verder soezelen. Katjes hebben zich voor de open deur genesteld, die vinden de tocht volgens mij ook wel lekker.
pi_205604999
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 07:42 schreef gcjoel het volgende:
Metselaar zou om half 7 komen dus meeeega vroeg op.
Hij is er nog niet. }:|
Ooooh dat is zo stom!
pi_205605037
Goedemorgen.

Ik ben vanochtend naar de PCR-test van m'n werk gefietst, staaf in m'n neus en keel gehad, 2x kokhalsreflex (dat vond ik wel knap van de tester).

Qua symptomen heb ik er inmiddels ook een hoestje, snot en duizeligheid bij. De koorts/verhoging/rillingen/opvliegers (ik heb geen thermometer) lijkt wel wat minder maar dat kan ook zijn omdat het ochtend is of zo.

Verder zit ik m'n laatste muesli te eten voor het ontbijt. Morgen iets anders improviseren. Heb ik heel 2020 en 2021 m'n voorraden keurig op peil gehouden voor het geval dat, krijg ik corona wanneer ik nog maar een paar porties muesli in huis heb :o

Anders maar eens kijken of iemand me boodschappen kan brengen. Er zit hier ook altijd nog Flink en Gorillas.
pi_205605057
Beterschap @Tele6, vervelend dat je er toch wel ziek van bent! Hopelijk blijft de koorts/rillingen etc weg!
pi_205605111
Mogge!

Wat vervelend dat je er zo beroerd van bent @Tele6 Hopelijk trekt dat snel weg.

Ggrrr zo’n blaffende hond. De bovenbuurhond is sinds mei of zo weg en ik merk nu hoe irritant dat best was, jarenlang.

Balen @gcjoel zo vroeg op voor niets.

Ik lig nog even op bed maar met alles tegen elkaar open, al zal het niet echt afkoelen
pi_205605156
Even met de collega's gezoomd. Ik word ziekgemeld voor vandaag en hopelijk kan ik dan morgen wel thuiswerken want morgen is er veel thuiswerk te doen.
Ze zijn vandaag met z'n vieren, wat PRECIES genoeg is voor alles wat er fysiek gedaan moet worden op het werk. Morgen met 3 dus dan is het handig als ik vanuit huis alle dingen kan doen die vanuit huis kunnen, want de mensen op het werk lopen dan al over van de fysieke taken.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 08:44:28 #245
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205605246
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 07:43 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ooooh dat is zo stom!
Hij is ziek, ;(
nja dat is dan wel een goed excuus.
pi_205605277
De vakantie van m'n twee collega's overlapt 1.5 week. Dus ik doe vanaf vandaag even alles zelf, en stiekem vind ik dat wel fijn. Afgelopen week was alleen de collega er die het nog altijd niet begrijpt, dus het werkt veel fijner om het gewoon zelf te doen dan 5 keer zijn werk na te kijken en feedback te geven. :')
pi_205605476
Hier ook heel veel overlappende vakanties, en om de een of andere reden komt al dat werk op mijn bord terecht. Van die grotere klussen waar ik aan wilde gaan werken moeten maar weer op de lange baan.
pi_205605502
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:14 schreef Tuindier het volgende:
Hier ook heel veel overlappende vakanties, en om de een of andere reden komt al dat werk op mijn bord terecht. Van die grotere klussen waar ik aan wilde gaan werken moeten maar weer op de lange baan.
Hoe is het eigenlijk inmiddels met je? Ik herinner me van een aantal weken geleden dat het je allemaal nogal te veel begon te worden op werk, ik hoop dat je dat hebt kunnen oplossen :*
pi_205605592
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:17 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Hoe is het eigenlijk inmiddels met je? Ik herinner me van een aantal weken geleden dat het je allemaal nogal te veel begon te worden op werk, ik hoop dat je dat hebt kunnen oplossen :*
Lief dat je daar aan denkt!
Er zijn een aantal wijzigingen in structuur doorgevoerd waar ik positief over ben. Door vakanties komt er nog niet zo veel van terecht, maar omdat ik er vertrouwen in heb voelt het gelukkig minder zwaar, plus dat ik nu een manager heb die realistische verwachtingen heeft (en dat is nieuw). Ik heb ook een deadline voor mezelf: als het dan niet doorgevoerd is, is het tijd voor iets anders.
pi_205605645
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:27 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Lief dat je daar aan denkt!
Er zijn een aantal wijzigingen in structuur doorgevoerd waar ik positief over ben. Door vakanties komt er nog niet zo veel van terecht, maar omdat ik er vertrouwen in heb voelt het gelukkig minder zwaar, plus dat ik nu een manager heb die realistische verwachtingen heeft (en dat is nieuw). Ik heb ook een deadline voor mezelf: als het dan niet doorgevoerd is, is het tijd voor iets anders.
Ah goed zo O+
Hopelijk gaat het de komende tijd dan nog een heel eind de goede kant op. :Y
  donderdag 11 augustus 2022 @ 10:39:22 #251
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205606132
Nieuwspaal blijft het voor elkaar krijgen bij Google news gepushed te worden
Hoge inflatie raakt consumenten: “Ik rij al twee jaar in dezelfde Tesla”
pi_205606172
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nieuwspaal blijft het voor elkaar krijgen bij Google news gepushed te worden
Hoge inflatie raakt consumenten: “Ik rij al twee jaar in dezelfde Tesla”
In de Gelderlander dit weekend stond een interview met een echtpaar over inkomen etc.ze moesten wel iets bezuinigen, “Dubai is wel erg duur dit jaar, nu gaan we twee emiraatjes verderop”. Nieuwspaal ingehaald door de werkelijkheid
  donderdag 11 augustus 2022 @ 10:53:20 #253
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205606230
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
In de Gelderlander dit weekend stond een interview met een echtpaar over inkomen etc.ze moesten wel iets bezuinigen, “Dubai is wel erg duur dit jaar, nu gaan we twee emiraatjes verderop”. Nieuwspaal ingehaald door de werkelijkheid
Ja, het is vaak zo dat je in de realiteit dingen tegenkomt die satire inhalen, of dat als ze in een roman/film verwerkt zouden zijn het als te onrealistisch gezien zouden worden.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 11:09:39 #254
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205606344
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 07:56 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen.

Ik ben vanochtend naar de PCR-test van m'n werk gefietst, staaf in m'n neus en keel gehad, 2x kokhalsreflex (dat vond ik wel knap van de tester).

Qua symptomen heb ik er inmiddels ook een hoestje, snot en duizeligheid bij. De koorts/verhoging/rillingen/opvliegers (ik heb geen thermometer) lijkt wel wat minder maar dat kan ook zijn omdat het ochtend is of zo.

Verder zit ik m'n laatste muesli te eten voor het ontbijt. Morgen iets anders improviseren. Heb ik heel 2020 en 2021 m'n voorraden keurig op peil gehouden voor het geval dat, krijg ik corona wanneer ik nog maar een paar porties muesli in huis heb :o

Anders maar eens kijken of iemand me boodschappen kan brengen. Er zit hier ook altijd nog Flink en Gorillas.
Misschien bezorgt Picnic ook bij jou?
pi_205606389
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 08:27 schreef Tele6 het volgende:
Even met de collega's gezoomd. Ik word ziekgemeld voor vandaag en hopelijk kan ik dan morgen wel thuiswerken want morgen is er veel thuiswerk te doen.
Ze zijn vandaag met z'n vieren, wat PRECIES genoeg is voor alles wat er fysiek gedaan moet worden op het werk. Morgen met 3 dus dan is het handig als ik vanuit huis alle dingen kan doen die vanuit huis kunnen, want de mensen op het werk lopen dan al over van de fysieke taken.
Ik hoor mezelf.

Eerst beter worden jij. En mss ook niet thuiswerken?
Beterschap :*
pi_205606416
Bij mij gaat het gelukkig goed dat 4 uurtjes werken.
Twijfel of ik vlg week 5 uurtjes doe.. zou wel kunnen eigenlijk.

Vanavond gaan we naar Ernst Jansz in het openluchttheater. We mogen allemaal op het podium zitten. Leuk en intiem O+
pi_205606419
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:14 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik hoor mezelf.

Eerst beter worden jij. En mss ook niet thuiswerken?
Beterschap :*
We zullen zien hoe ziek ik me voel morgen. Ik heb wel het idee dat het vandaag al iets beter gaat dan gisteren. Het helpt dat ik gisteren de halve dag geslapen heb :D

Ik wil niet zo'n millenial van Molo's kantoor zijn.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 11:24:39 #258
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205606504
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:17 schreef Tele6 het volgende:

[..]
We zullen zien hoe ziek ik me voel morgen. Ik heb wel het idee dat het vandaag al iets beter gaat dan gisteren. Het helpt dat ik gisteren de halve dag geslapen heb :D

Ik wil niet zo'n millenial van Molo's kantoor zijn.
:T
  donderdag 11 augustus 2022 @ 11:26:01 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205606520
Ik wilde naar kantoor maar ben verkouden dus mag niet... Beetje boel klaar mee maar goed

Heb thuis wel ijskoffie prepspullen in de vriezer liggen en kan hier onzedige niet representatieve kleding aan, dat dan weer wel :')
pi_205606643
Afgewezen voor sollicitatie van dinsdag. Ik ben te hoog gekwalificeerd. Daarnaast was ik 1 van de 8 en degene met de minste (lees geen) ervaring met sociale wet en regelgeving. Ik snap het wel, zou ook voor een ander gaan.
Het het salaris (startend op 2000 uitloop naar 2800 op basis van 38 uur en het was een functie van 28-32) was ook niet om over naar huis te schrijven.

Experiment om de pannendragers schoon te krijgen is mislukt. Nu moet ik met schuursponsjes aan het werk, maar daar wacht ik mee totdat het koeler is.
pi_205606683
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:09 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Misschien bezorgt Picnic ook bij jou?
Ja, ze bezorgen bij mij. Ik sta nu op een wachtlijst helaas.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 11:40:31 #262
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205606698
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ah, ja, dat duurde bij mij ook lang ;(
pi_205606711
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ai, da's jammer van picnic. En AH/Jumbo/Deka/Plus?

Hoe is het met je broer, is die ook positief?
pi_205606718
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Afgewezen voor sollicitatie van dinsdag. Ik ben te hoog gekwalificeerd. Daarnaast was ik 1 van de 8 en degene met de minste (lees geen) ervaring met sociale wet en regelgeving. Ik snap het wel, zou ook voor een ander gaan.
Het het salaris (startend op 2000 uitloop naar 2800 op basis van 38 uur en het was een functie van 28-32) was ook niet om over naar huis te schrijven.

Experiment om de pannendragers schoon te krijgen is mislukt. Nu moet ik met schuursponsjes aan het werk, maar daar wacht ik mee totdat het koeler is.
Jammer joh.

Wat was je pannendrager-poets-experiment?

In mijn vorige studentenhuis hadden we een heel goor gasfornuis, mijn beste truc was in hete soda-oplossing inweken en daarna losgaan met staalwol. Daarmee kwam de meeste zwartigheid er wel af. Weet niet of het per se goed is voor het metaal, maar dat kon me ook niet schelen - ik wilde vooral dat alle zwarte brokstukken en kleverige plekken eraf waren :P
pi_205606743
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:42 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Jammer joh.

Wat was je pannendrager-poets-experiment?

In mijn vorige studentenhuis hadden we een heel goor gasfornuis, mijn beste truc was in hete soda-oplossing inweken en daarna losgaan met staalwol. Daarmee kwam de meeste zwartigheid er wel af. Weet niet of het per se goed is voor het metaal, maar dat kon me ook niet schelen - ik wilde vooral dat alle zwarte brokstukken en kleverige plekken eraf waren :P
Het zijn gietijzeren pannendragers dus niet alles kan. De soda oplossing was dit, maar het voelt me nog te ruw aan. Wanneer ik een staalsponsje gebruik lukt het wel, maar da's me nu echt te warm werk.
pi_205606755
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ai, da's jammer van picnic. En AH/Jumbo/Deka/Plus?

Hoe is het met je broer, is die ook positief?
Broertje is inmiddels weer beter (was toen ik hem zaterdag zag al een week ziekig, heeft het hele weekend sneu zitten wezen en was daarna eigenlijk wel weer in orde). Zijn zelftest gisteren was negatief. Maar hij zei dat de vorige keer dat hij corona had, zijn zelftest ook negatief bleef, dus ik weet niet of hij dat ding goed gebruikt :')

Edit: AH heeft plek voor zaterdagavond bezorging. Of morgenavond maar dan kost het me ¤9. Ik zing het wel uit met wat ik heb en anders vraag ik m'n buren wel om wat mee te nemen. :Y

Qua voedsel kom ik er redelijk hoor, ik kom alleen muesli tekort maar dat is een luxeprobleem, want ik heb nog wel havermout, rozijnen en gedroogde abrikozen en vers fruit.
Zonet een portie bonen in de week gezet zodat ik morgen chili sin carne kan maken. Ik heb ook nog tomaten uit blik en vega-worstjes voor pastasaus. Dus zelfs als je me langer zou opsluiten dan 5 dagen, red ik het wel. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Tele6 op 11-08-2022 11:51:34 ]
  donderdag 11 augustus 2022 @ 12:02:06 #267
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205606938
Te hoog gekwalificeerd is altijd zo'n klote argument. Ja ik snap m etc etc, maar toch gewoon vervelend om te horen
pi_205606990
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:02 schreef Molo het volgende:
Te hoog gekwalificeerd is altijd zo'n klote argument. Ja ik snap m etc etc, maar toch gewoon vervelend om te horen
Ik maak ook echt duidelijk dat ik niet meer op dat niveau wil werken, ik heb dat lang genoeg gedaan.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 12:17:10 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205607101
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik maak ook echt duidelijk dat ik niet meer op dat niveau wil werken, ik heb dat lang genoeg gedaan.
Had je al een keer een up to date jobcoach ingehuurd om je CV, brieven en LinkedIn enzo te optimaliseren?

Vond dat echt mega inzichtgevend zelf
pi_205607218
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:17 schreef Molo het volgende:

[..]
Had je al een keer een up to date jobcoach ingehuurd om je CV, brieven en LinkedIn enzo te optimaliseren?

Vond dat echt mega inzichtgevend zelf
Niet ingehuurd, maar wel door professionals van het UWV naar laten kijken (inhuur bij UWV). En ik krijg ook altijd te horen dat brief en CV prima in orde zijn. Wel de ervaring, wanneer ik mijn leeftijd op CV zet in minder vaak een uitnodiging krijg dan wanneer die er niet op staat (was echt een scheidslijn in april)
pi_205607255
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Heb je tegen ze gezegd dat jij de baan niet wilde, ook al hadden ze je aangenomen?
Spoilers!
pi_205607279
Wij proberen naar Duitsland te komen vandaag. Tot nu toe is dat weinig succesvol. Er belden 4 klanten, de elektrische koelbox was kapot, de boodschappentassen waren vergeten en nu zijn we ergens bij Den Bosch en wil de auto al niet laden. Dit is het tweede tankstation waar het niet lukt.
Spoilers!
pi_205607310
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij proberen naar Duitsland te komen vandaag. Tot nu toe is dat weinig succesvol. Er belden 4 klanten, de elektrische koelbox was kapot, de boodschappentassen waren vergeten en nu zijn we ergens bij Den Bosch en wil de auto al niet laden. Dit is het tweede tankstation waar het niet lukt.
Is er een storing in het laadpalenafhandelgebeuren?
  donderdag 11 augustus 2022 @ 12:33:57 #274
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205607313
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Niet ingehuurd, maar wel door professionals van het UWV naar laten kijken (inhuur bij UWV). En ik krijg ook altijd te horen dat brief en CV prima in orde zijn. Wel de ervaring, wanneer ik mijn leeftijd op CV zet in minder vaak een uitnodiging krijg dan wanneer die er niet op staat (was echt een scheidslijn in april)
Ik zou echt proactief gaan kijken naar wat kritischer en commerciëlere mensen (die werken per definitie niet bij het UWV) die je kunnen coachen richting wat de markt van nu vraagt.

Als je al een tijd bezig bent en je strategie niet werkt, is het hoog tijd die te wijzigen
  donderdag 11 augustus 2022 @ 12:34:42 #275
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205607324
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:33 schreef fietsie het volgende:

[..]
Hitte kan wel wat invloed hebben ja
pi_205607329
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Heb je tegen ze gezegd dat jij de baan niet wilde, ook al hadden ze je aangenomen?
Ik heb wel gezegd dat ik daar beter zou kunnen werken als vrijwilliger, maar dat was nadat deze meneer zei dat ze met anderen door zouden gaan. Dat beaamde hij ook, wilde me ook meteen binnenhengelen.
pi_205607331
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:33 schreef fietsie het volgende:

[..]
Nope. Verschillend passen en verschillende aanbieders geprobeerd. De constante factor is onze auto.
Spoilers!
pi_205607339
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nope. Verschillend passen en verschillende aanbieders geprobeerd. De constante factor is onze auto.
Misschien had je de elektrische auto moeten pakken in plaats van jouw benzine-waggie? :P
pi_205607341
Spoilers!
pi_205607402
quote:
B-)
pi_205607463
Ik moest hier aan denken :D

pi_205607533
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oei dat is wel balen zeg! Heb het zelf ook een keer aan de orde gehad, of ja de auto begon met laten, ben gaan eten en toen ik terug kwam zag ik dat hij na 2 minuten in storing was gevallen.
Nou kon ik het toen nog wel uitzingen tot plaats van bestemming, maar wist niet of daar laadpalen vrij zouden zijn dus was een ‘nu ik hier toch sta kan ik net zo goed laden’-moment. Maar als je echt nog door moet ik het echt klote.

(En een keer uitgezocht waar ik kon laden, bleek dat dat op een parkeerplaats van de hornbach was die op zondag (vroegavond) gesloten was.. toen vond ik het ook even niet fijn.
pi_205607546
quote:
Zit er in zo'n auto ook een "reset alle communicatiefuncties" optie, die je als bestuurder kunt triggeren?
pi_205607738
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:55 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Oei dat is wel balen zeg! Heb het zelf ook een keer aan de orde gehad, of ja de auto begon met laten, ben gaan eten en toen ik terug kwam zag ik dat hij na 2 minuten in storing was gevallen.
Nou kon ik het toen nog wel uitzingen tot plaats van bestemming, maar wist niet of daar laadpalen vrij zouden zijn dus was een ‘nu ik hier toch sta kan ik net zo goed laden’-moment. Maar als je echt nog door moet ik het echt klote.

(En een keer uitgezocht waar ik kon laden, bleek dat dat op een parkeerplaats van de hornbach was die op zondag (vroegavond) gesloten was.. toen vond ik het ook even niet fijn.
Het gaat echt 98% van de gevallen goed maar het kan behoorlijk spannend zijn :X

Update: na het derde snellaadstation (Shell/Fastned/Fastned) zijn we naar een normale lader gereden. Dat werkt wel. We vermoeden/hopen dat Shell snelladers een storing veroorzaken. We gaan nu weer terug naar de tweede Fastned.

Geen resetfunctie.
Spoilers!
pi_205607815
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het gaat echt 98% van de gevallen goed maar het kan behoorlijk spannend zijn :X

Update: na het derde snellaadstation (Shell/Fastned/Fastned) zijn we naar een normale lader gereden. Dat werkt wel. We vermoeden/hopen dat Shell snelladers een storing veroorzaken. We gaan nu weer terug naar de tweede Fastned.

Geen resetfunctie.
Gaat Duitsland nu wel lukken?
pi_205607883
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:33 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Gaat Duitsland nu wel lukken?
Nee, dat gaat niet lukken. We zijn weer bij een snellader en hij doet het niet. We waren een laders geleden al op de terugweg gegaan. We hebben net wel/net niet genoeg sap om thuis te komen. En anders moeten we onderweg bij een trage lader een paar uur staan.

Topdag *O*
Spoilers!
pi_205607905
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nee, dat gaat niet lukken. We zijn weer bij een snellader en hij doet het niet. We waren een laders geleden al op de terugweg gegaan. We hebben net wel/net niet genoeg sap om thuis te komen. En anders moeten we onderweg bij een trage lader een paar uur staan.

Topdag *O*
da's wel heel jammer van de dag ja,
pi_205607938
Even contact opgenomen met Vattenfall. Ik snap er niets van, overal horrorverhalen over hoge rekeningen en als ik naar mijn overzicht kijk krijg ik terug.
Blijkt te liggen aan mijn contract dus daar ga ik voorlopig maar niets aan wijzigen.
  Moderator donderdag 11 augustus 2022 @ 13:51:12 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205607981
Ik reed gisteren in de elektrische auto van de baas. Polestar 2.
Ach ja, het rijdt. Maar 340km op een volle tank, ik vind het nogal benauwend. En zoveel stiller/soepeler dan een andere auto in die prijsklasse is het nou ook niet.

Was de accu niet vol ofzo LS? Duitse grens is toch niet veel meer dan 100km vanaf jullie?
pi_205608023
Hoop dat het nog lukt met laden Lucky.

Ik ga na anderhalve maand twijfel toch terug naar Pearle met mijn nieuwe bril.
Glazen perfect hoor, maar montuur bevalt toch niet. Vooral de neusvleugels zitten niet lekker..dat had ik ooit al eerder, was toen ook geen succes. M'n nieuwe zonnebril zit 1000x lekkerder, die heeft niet die 'losse' vleugels.

Ik neem m'n oude fijne 3 jr oude montuur mee, mss kunnen de glazen overgezet, en anders een ander montuur.
Ze hebben 6 maanden een niet goed geld terug garantieregeling.
Ik hoef geen geld, wel een ander montuur.
Mss lukt t allemaal en kan ik wel happy worden van een ander montuur.
Vind m ook te ielig, te kwetsbaar ook al is ie van titanium.

[ Bericht 2% gewijzigd door Blues op 11-08-2022 14:04:08 ]
pi_205608041
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:51 schreef derLudolf het volgende:
Ik reed gisteren in de elektrische auto van de baas. Polestar 2.
Ach ja, het rijdt. Maar 340km op een volle tank, ik vind het nogal benauwend. En zoveel stiller/soepeler dan een andere auto in die prijsklasse is het nou ook niet.

Was de accu niet vol ofzo LS? Duitse grens is toch niet veel meer dan 100km vanaf jullie?
150 kilometer en de range is 240. We zouden naar Duitsland en een stuk terug kunnen komen. Maar er is toch toiletbezoek en koffie nodig dus het is geen moeite om even te laden.
Spoilers!
pi_205608206
Mijn man wil ook een elektrische auto, maar ik ben nog niet overtuigd met het laden. Maar nu heeft hij zelf ook een reden gevonden om nog wat langer te wachten, hij wil dat de auto ook meteen een thuisbatterij is. Elke reden waar hij mee komt om nog te wachten, grijp ik aan. Dus ik ben weer even blij. :D
pi_205608221
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:13 schreef Myraela het volgende:
Mijn man wil ook een elektrische auto, maar ik ben nog niet overtuigd met het laden. Maar nu heeft hij zelf ook een reden gevonden om nog wat langer te wachten, hij wil dat de auto ook meteen een thuisbatterij is. Elke reden waar hij mee komt om nog te wachten, grijp ik aan. Dus ik ben weer even blij. :D
Kan jullie auto bij het nieuwe huis dan ook gegarandeerd bij het huis staan? (Hier veel nieuwbouwwijken waarbij bewuste parkeerruimtekrapte ontworpen is)
  donderdag 11 augustus 2022 @ 14:18:04 #294
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205608240
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:13 schreef Myraela het volgende:
Heb je het dak al volliggen met PV Panelen? Dat is de beste investering die je kan doen. Zoveel rendement (zonder risico) heb je nergens mee.
pi_205608294
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:16 schreef fietsie het volgende:
Kan jullie auto bij het nieuwe huis dan ook gegarandeerd bij het huis staan? (Hier veel nieuwbouwwijken waarbij bewuste parkeerruimtekrapte ontworpen is)
Ja, we hebben wel een eigen parkeerplaats. Al is de constructie die ze bedacht hebben voor de laadpalen wat onhandig. Omdat niet iedereens parkeerplaats direct aan de woning ligt, willen ze alle laadpalen naar een gezamenlijk punt brengen. Maar onze plek ligt wel gewoon tegen onze tuin aan, dus wij willen gewoon op onze eigen stroom.

Anyhow, de mogelijkheden zijn er wel, maar zorgen voor later.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 14:28:33 #296
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205608312
Bij een vw ID4 kom ik op 360 Kilometer bij 77kWh, dat is 31 Euro bij de 39,8 Cent die ik betaal per kWh als ik de stroom zou kopen. 31 Euro is een 18 liter diesel bij de goedkoopste pomt hier in de buurt, moet je 1 op 20 rijden om diesel concurrerend te laten zijn. Ik produceer geprojecteerd een 4500-5000 kWh aan stroom overschot per jaar, met de PV. Dat betekend een 20.000 km rijden op mijn eigen stroom
pi_205608355
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb je het dak al volliggen met PV Panelen? Dat is de beste investering die je kan doen. Zoveel rendement (zonder risico) heb je nergens mee.
Bij het nieuwe huis wel, ja. Wat natuurlijk fijn is voor eigen gebruik. Maar hij wil de auto dus als thuisbatterij gebruiken. Want met het versoberen van de salderingsregeling en de overbelasting van het stroomnet weet ik niet hoeveel er over een aantal jaar nog overblijft als je niet gewoon je eigen stroom kunt opslaan.
pi_205608357
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:35 schreef Myraela het volgende:

[..]
Bij het nieuwe huis wel, ja. Wat natuurlijk fijn is voor eigen gebruik. Maar hij wil de auto dus als thuisbatterij gebruiken. Want met het versoberen van de salderingsregeling en de overbelasting van het stroomnet weet ik niet hoeveel er over een aantal jaar nog overblijft als je niet gewoon je eigen stroom kunt opslaan.
Er zijn ook oplossingen die de stroom van je PV in een watervat opslaat als warmte voor gebruikswater
  donderdag 11 augustus 2022 @ 14:41:01 #299
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205608377
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:35 schreef Myraela het volgende:

[..]
Overbelasting van het stroomnet is alleen van belang voor wat je terugleverd, niet voor het opladen van de auto.
Auto als thuisbatterij is in prinicipe een goed idee, maar kunnen veel autos dat al?
pi_205608384
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Overbelasting van het stroomnet is alleen van belang voor wat je terugleverd, niet voor het opladen van de auto.
Auto als thuisbatterij is in prinicipe een goed idee, maar kunnen veel autos dat al?
Nee. Daarom wil hij wachten. En daar ben ik blij mee. :D
  donderdag 11 augustus 2022 @ 14:44:18 #301
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205608399
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:42 schreef Myraela het volgende:

[..]
Nee. Daarom wil hij wachten. En daar ben ik blij mee. :D
Waarom wil jij niet aan elektrisch rijden? Ik had van mijn vorige werkgever een plug-in hybride, elektrisch rijden is heerlijk. Enig nadeel, met eigen auto op vakantie is lastiger bij volledig elektrisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')