Ik heb jarenlang als verzorgende op een aantal verschillende gesloten PG afdelingen gewerkt. Het scheelt qua geur bij binnenkomst enorm als de spoelkeuken met de zakken afval en vuil wasgoed niet in de gang vooraan zit. Ik heb ooit een bewoner gehad die uit haar eigen mat vandaan (luier vind ik een rotwoord voor volwassenen en gebruikten we ook nooit) poepballetjes draaide en als je dan 's morgens de deur binnen kwam kreeg je ze naar je hoofd. Dat is tegelijkertijd grappig en triest.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 09:03 schreef Isabeau het volgende: [..] In het verpleeghuis vond ik dat de artsen best laat begonnen. Om 9 uur. En dan eerst bespreking en dingen regelen. Pas in de middag werd er visite gelopen. Vond dat wat raar. Tot ik een keer voor de ochtendbespreking een bewoonster wilde zien. Oh my. De héle afdeling rook naar poep. Poep, poep en nog meer poep. En dan geen licht luchtje, maar een zware, smerige lucht. Nu begreep ik waarom er misschien nooit 's morgens visite werd gelopen (naast dat de verzorging het dan heel druk heeft) en ik had enorm veel respect voor de mensen die er werkten. Want 's middags rook het eigenlijk altijd heel normaal.
Moroccon mint van Lipton. Water niet helemaal aan de kook brengen en langggg laten trekken.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 13:42 schreef AnneX het volgende:
Thee!een meer Cul vraag van mij.
Dagelijks drink ik potten thee. Met zakjes van een huismerk spar, jumbo of wat anders. Best wat smaken afgewisseld. Voorkeur is citroen.
En eigenlijk is het warm water met een kleurtje. Als het maar vocht is.
Wie drinkt ook vaak thee en heeft een advies voor een (merk van een) smaakvolle thee?
quote:
Dat klinkt goed. Wat een groot prijsverschil! Welke is het?quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben net geluncht bij een (voor ons) nieuwe pannenkoekenboerderij. Heel succesvol en het scheelt 3-4 euro per pannenkoek met onze normale boerderij. We deelden chorizo/geitenkaas/honing en kaas/gember. Allebei erg lekker. Ik wil volgende week weer.
Kaas gember is ¤ 11,80 op ons vaste adres.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben net geluncht bij een (voor ons) nieuwe pannenkoekenboerderij. Heel succesvol en het scheelt 3-4 euro per pannenkoek met onze normale boerderij. We deelden chorizo/geitenkaas/honing en kaas/gember. Allebei erg lekker. Ik wil volgende week weer.
Ik ga het liefst naar de theewinkel en dan laat ik me adviseren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 13:42 schreef AnneX het volgende:
Thee!een meer Cul vraag van mij.
Dagelijks drink ik potten thee. Met zakjes van een huismerk spar, jumbo of wat anders. Best wat smaken afgewisseld. Voorkeur is citroen.
En eigenlijk is het warm water met een kleurtje. Als het maar vocht is.
Wie drinkt ook vaak thee en heeft een advies voor een (merk van een) smaakvolle thee?
Das geen plastic. Soort netje.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 14:55 schreef sigme het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als het in zulke piramide-zakjes zit: dat vind ik toch zulks totaal onnodig kloteplastic. Wat voor thee er ook in zit, mijn huis komt het niet in. Plastic is voor veel dingen nuttig en handig, maar niet voor thee, dat is misdadig.
De Uitwijk in Heen, bij Steenbergen. Je zit er heerlijk onder dakbomen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:16 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Dat klinkt goed. Wat een groot prijsverschil! Welke is het?
Hier 10,50. De chorizo was 13,90.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Kaas gember is ¤ 11,80 op ons vaste adres.
Delen van pannenkoek smaken is logisch toch? Niet dan?
Oh die is goedquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 17:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben de engel der wrake. Net ff snel wat halen voor het avondeten, sta aan de kassa en wil mijn wagen op de band legen, komt er een vent aan op orkaansterkte brullend in zijn telefoon. Zet zijn mandje op de band waar ik mijn boodschappen wil stapelen en loopt weg.
Ik: WTF, zal ik hem de waarheid zeggen?
Ik gooi een paar repen chocolade, wat batterijen, een gedeukte cake die was blijven liggen en nog wat meer onzin in zijn mandje en zet deze een eind naar achter. Zet mijn boodschappen op de band en reken af. De brulaap komt terug en zet zijn mandje omgekeerd op de band terwijl hij verder telefoneert.
Ik verlaat de supermarkt.
Ain't I a stinker?
quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 17:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben de engel der wrake. Net ff snel wat halen voor het avondeten, sta aan de kassa en wil mijn wagen op de band legen, komt er een vent aan op orkaansterkte brullend in zijn telefoon. Zet zijn mandje op de band waar ik mijn boodschappen wil stapelen en loopt weg.
Ik gooi een paar repen chocolade, wat batterijen, een gedeukte cake die was blijven liggen en nog wat meer onzin in zijn mandje en zet deze een eind naar achter. Zet mijn boodschappen op de band en reken af. De brulaap komt terug en zet zijn mandje omgekeerd op de band terwijl hij verder telefoneert.
Ain't I a stinker?
quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 17:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Poep! Herinneringen aan de tijd dat ik in maanmannetje pak, emmer, schrobborstel en andere hulpmiddelen weer eens de bad- of slaapkamer op mocht als bewoonster stress had gehad. @:blues weet wat ik bedoel![]()
👺👺quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 17:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ain't I a stinker?
quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 17:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ain't I a stinker?
Derde keuze. Optimist. Het is het afval van de kruim. Nog net iets meer dan stof. Maar heel veel scheelt het niet meer.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 17:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik neem losse thee, theezakjes thee is 2e-3e keus.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 18:29 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Of je begon bij bewoner 1 tijdens een uitbraak van het noro-virus, en bij bewoner 10 aan het eind vd gang die je fris en fruitig in de huiskamer reed of zette, kon je bewoner 1 weer meenemen en zo in je maanpak werkte je je hele werkdag door.
Je kreeg er wel veel voor terug hoor![]()
![]()
![]()
![]()
Oh. Ik heb ze in de compost. Ze vergaan niet. Ik noem dat plastic, maar het kan ook wel PFAS zijn ja.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 17:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Das geen plastic. Soort netje.
En om het doosje zit geen plastiek meer, alleen het doosje.
Ohquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 19:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik was hier de hele middag.
[ afbeelding ]
We hadden het er nog over dat als dit in de Randstad had gelegen het een klein beetje drukker was geweest.
Helemaal mee eens. Schandalig.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 19:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh. Ik heb ze in de compost. Ze vergaan niet. Ik noem dat plastic, maar het kan ook wel PFAS zijn ja.
Maar euh, heb je een bron dat het geen plastic is? En wat het dan wel voor eeuwig netjes netje-blijvend materiaal het is?
Edit: ik zie dat Lipton per 2021 het materiaal vervangen heeft door plastic dat biologisch afbreekbaar is. Nou, dat is dan een mooie stap voorwaarts (maar ik vergeef het ze nooit)
Ik werd vanochtend verrast door berichtje van Crisp, ik dacht dat ik het naar volgende week dinsdag had verzet...vriezer maar even weer heringericht en koelkast een beetje proppen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 17:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Poep! Herinneringen aan de tijd dat ik in maanmannetje pak, emmer, schrobborstel en andere hulpmiddelen weer eens de bad- of slaapkamer op mocht als bewoonster stress had gehad. @:blues weet wat ik bedoel![]()
TheeLosse thee
Zoveel keuzes, zoveel smaken. Thee van speciaalzaken oneindig veel beter dan de meeste supermarktthee.
Kaldi was goed, maar de laatste jaren word ik minder blij van hun smaken. Nu van Bruggen thee, al is het bij hen spannend omdat ze iets te vaak honing toevoegen naar mijn zin.
Blanchedael is ook prima. Met een énige winkel in Maastricht![]()
Ik ging mijn diepvries leegeten. Dus ik miste een mail van MS en vernam vandaag dat ik morgen word verrast met een maaltijdboxGelukkig was de koelkast wel aardig leeg.
Nee, die blijft dus! Ik had dus heel veel besteld tijdens de alle brood voor de helft van de prijs. Nu dus heeeeeeel veel croissantjes in huisquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 20:28 schreef Vanyel het volgende:
Verlies je je aanbiedingskorting daar niet mee?
quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 09:06 schreef Yinny het volgende:
[..]
Nee![]()
Er gaat wel veel geld omWat gaaf, en wat een nog gavere switch dan voor jou zo zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Lang zat in de zorg gewerkt met schijt overal. Waardering zat hier, ben ook totaal gevoelloos geloof ik, én de zorg o.a. door die 'geurervaringen' enzo lekker verlatenquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 12:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik herinner me geen poepspoiler maar ik zal je eens wat foto's dmen. De laatste keer kostte het ons met 2 man anderhalf uur om de boel schoon te krijgen.
Ik wens je veel waardering.
In zoetzuur?quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 21:05 schreef Lonaa het volgende:
Oh, ja, nou, ik moet dus ook iets met al m'n tomaten. Iemand tips?
Ik werk niet in de zorg en ben daar tevens totaal ongeschikt voorquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 21:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Lang zat in de zorg gewerkt met schijt overal. Waardering zat hier, ben ook totaal gevoelloos geloof ik, én de zorg o.a. door die 'geurervaringen' enzo lekker verlaten
quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 19:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik was hier de hele middag.
[ afbeelding ]
We hadden het er nog over dat als dit in de Randstad had gelegen het een klein beetje drukker was geweest.
Ja, ik wilde er ook nog wat inleggen. Heb je dat wel eens gehad? Geen idee of dat lekker is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 21:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In zoetzuur?
Bakken.
Eten eten eten
Soep.
Ohquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 20:20 schreef Yinny het volgende:
[..]
Ik werd vanochtend verrast door berichtje van Crisp, ik dacht dat ik het naar volgende week dinsdag had verzet...vriezer maar even weer heringericht en koelkast een beetje proppen.
(Mijn hack bij Crisp: dingen bestellen in de aanbieding en met iets duurs aanvullen tot 50 euro. Bezorgdatum blijven verzetten tot ik boven de 75 zit, dan pas echt laten bezorgen.)
+1!quote:
Snap ikquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 21:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik werk niet in de zorg en ben daar tevens totaal ongeschikt voor
quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 21:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Lang zat in de zorg gewerkt met schijt overal. Waardering zat hier, ben ook totaal gevoelloos geloof ik, én de zorg o.a. door die 'geurervaringen' enzo lekker verlaten
Note to self: niet te snel scrollen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 21:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In zoetzuur?
Bakken.
Eten eten eten
Soep.
Niet echt, maar ik had er laatst een paar een kwartier in balsamico liggen en daar werd ik al extatisch van, dus ik denk dat ik het wel zou kunnen waarderen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 21:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ik wilde er ook nog wat inleggen. Heb je dat wel eens gehad? Geen idee of dat lekker is.
Gebakken poep met atjar, lekker zoetzuurquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 21:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
[..]
Note to self: niet te snel scrollen.
Bij deze combo trok zelfs ik een wenkbrauw op.
Ik ook.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 21:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Snap ik
Hopelijk een sporadisch gebeuren
Ik zou hier Koos in een tehuis stoppen als ie incontinent wordt iig![]()
Zo ben ik
Nou vind ik het vaak erg fijn als spaties worden weggelaten, maar deze vind ik wel wat dubieus.quote:Gerookte Noorse zalm langgesneden
Ik kwam vandaag gefermenteerde cherry tomaten tegen. Dat lijkt me wel tof als ik ooit teveel heb. Hoeveel planten heb jij? Ik heb het gevoel dat ik lang niet genoeg heb voor teveelquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 21:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ik wilde er ook nog wat inleggen. Heb je dat wel eens gehad? Geen idee of dat lekker is.
Eten eten eten wordt aan gewerkt. Soep staat op het programma. Moet ook nog een deel drogen. Er zit ook al een deel in de vriezer.
15 of 16.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 22:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik kwam vandaag gefermenteerde cherry tomaten tegen. Dat lijkt me wel tof als ik ooit teveel heb. Hoeveel planten heb jij? Ik heb het gevoel dat ik lang niet genoeg heb voor teveel
Tomatenjam?quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 22:08 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb overigens ook niet "teveel" want ze kunnen altijd in de vriezer of gedroogd. Maar wel veel. En altijd opzoek naar andere nieuwe coole dingen om er mee te doen.
Sinds ik hoorde hoe Noorse kweekzalm wordt geproduceerd, wil ik alleen nog maar wildequote:Op dinsdag 9 augustus 2022 21:50 schreef Vanyel het volgende:
Crisp verkoopt
[..]
Nou vind ik het vaak erg fijn als spaties worden weggelaten, maar deze vind ik wel wat dubieus.
Da’s inderdaad erg lekker bij kaas/patéquote:
Ik vind zalm sowieso niet lekker. Roodbaars vind ik voor kweekvis nog wel prima, tilapia en pangasius niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 22:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Sinds ik hoorde hoe Noorse kweekzalm wordt geproduceerd, wil ik alleen nog maar wilde
Wel zin in nu
Ik eet ook liever wilde. Maar de absolute nee is wel minder geworden naarmate het kweekverhaal langer geleden is.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 22:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Sinds ik hoorde hoe Noorse kweekzalm wordt geproduceerd, wil ik alleen nog maar wilde
Wel zin in nu
Dit is ook wel mijn plan ja. Ze zijn heerlijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 22:46 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk in de overvloedige tijden altijd dat ik ga drogen en dan veel voor de bewaar heb.
En dan vreet ik al die goddelijke halfgedroogde dingen op voor de klaar zijn, omdat ik er gewoon niet met mijn tengels vanaf kan blijven.
Als mijn dochter ze niet onder mijn neus heeft weggejat.
Wat is prinsessentaart? Moet ik dat ook willen als ontbijt?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 08:46 schreef Clubsoda het volgende:
Prinsessentaart bij het ontbijtbuffet
Ik ga die nog wel een keer kijken, maar niet in de bioscoopquote:Op woensdag 10 augustus 2022 08:37 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen![]()
Gisterenavond naar Elvis geweest in de bios. Ik heb niet zo veel met zijn muziek maar de film is wel een aanrader.
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/zweedse-prinsessentaartquote:Op woensdag 10 augustus 2022 08:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat is prinsessentaart? Moet ik dat ook willen als ontbijt?
Het is ook niet perse een film die je in de bios moet zien. Ik denk dat hij thuis net zo goed werkt.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 08:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat is prinsessentaart? Moet ik dat ook willen als ontbijt?
[..]
Ik ga die nog wel een keer kijken, maar niet in de bioscoop
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op woensdag 10 augustus 2022 09:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier een stuk minder goede morgen.Wat verdrietigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Hier een stuk minder goede morgen.Meh da's naar; dat zijn situaties waarin je hoopt dat mensen nooit belanden..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Nee echt niet. Stom toevallig werd de tumor ontdekt vorig jaar juni tijdens een onderzoek om te kijken of ze andere medicijnen voor haar maagprobleem (wat ze al 40 jaar had) nodig had, in september/oktober bestralingen en chemo, november operatie en in april na de laatste scan "alles schoon"quote:Op woensdag 10 augustus 2022 09:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Meh da's naar; dat zijn situaties waarin je hoopt dat mensen nooit belanden..
Hier een stuk minder goede morgen.Wat vreselijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Hier een stuk minder goede morgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hier een stuk minder goede morgen.Wat een ellende. Rotziekte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een naar berichtquote:Op woensdag 10 augustus 2022 09:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Nee echt niet. Stom toevallig werd de tumor ontdekt vorig jaar juni tijdens een onderzoek om te kijken of ze andere medicijnen voor haar maagprobleem (wat ze al 40 jaar had) nodig had, in september/oktober bestralingen en chemo, november operatie en in april na de laatste scan "alles schoon"
Of riverdancequote:Op woensdag 10 augustus 2022 11:24 schreef Blues het volgende:
Goed bericht dan maar?
g wordt maandag ge opereerd dottert + stent, wel een nachtje blijven.
Daarna gaan we op polkadansen
Je weet al zeker dat het zenuwen zijn. Dat is niet prettig natuurlijk maar beter dan zenuwen + echte aandrang. Je trainer weet al van je darmklachten en reageerde daar de eerste keer uitstekend op dus dat zal nu toch alleen maar hetzelfde of nog beter zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 11:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn, @:Blues!
Hopelijk merkt hij snel verschil daarna!
Ik heb over half uur pt en ik ben beetje misselijk, m'n ontbijt zit beetje hoog (terwijl ik al om 8.45 ontbijt op had) en heb het gevoel dat ik naar de wc moet maar als ik ga komt er niks. Zenuwen dus. Spullen staan al klaar, over kwartier de fiets op en dan hopen dat het wegtrekt als ik er ben/ik t m even heb verteld. En dat ik dan wel rustig aan ook wat kan sporten zodat het fijne ervaring is en ik volgende keer hopelijk niet weer zo voel. Hebben jullie nog wat aanmoediging / bemoedigende woorden?
Goed plan om het 'm even te vertellen. Misschien geeft je dat nu al wat rust.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 11:33 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn, @:Blues!
Hopelijk merkt hij snel verschil daarna!
Ik heb over half uur pt en ik ben beetje misselijk, m'n ontbijt zit beetje hoog (terwijl ik al om 8.45 ontbijt op had) en heb het gevoel dat ik naar de wc moet maar als ik ga komt er niks. Zenuwen dus. Spullen staan al klaar, over kwartier de fiets op en dan hopen dat het wegtrekt als ik er ben/ik t m even heb verteld. En dat ik dan wel rustig aan ook wat kan sporten zodat het fijne ervaring is en ik volgende keer hopelijk niet weer zo voel. Hebben jullie nog wat aanmoediging / bemoedigende woorden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik las lapdancequote:Op woensdag 10 augustus 2022 11:48 schreef Candaasje het volgende:
En ik wil graag g op tapdance schoenen op beeld vastgelegd!![]()
Fijn nieuws!![]()
quote:
Nouja ik wens jullie samen natuurlijk nog heel wat leuke lapdance sessies toe, begrijp me niet verkeerd.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Mijn brein is een feest, echt waar![]()
Nou doeg!
En een extra knuffel voor @:Kaatje1
Zo verdrietig ook w.b. net met pensioen enzo.. ik had 2 collega's die net voor of net na pensionering overleden zijn.. niet teveel over nadenken maar.
Hier een stuk minder goede morgen.Rot bericht...heel veel sterkte...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt ook als mogelijk corona?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben vrij van werk vandaag. Had allerlei leuke plannen, o.a. een flink eind hardlopen.
Toen werd ik maandagavond verkouden. M'n broertje kwam verkouden terug van vakantie dus hij zal me wel aangestoken hebben
Gisteren de hele dag koude rillingen gehad en keelpijn. Vandaag keelpijn en moe.
Ik had eigenlijk liever gehad dat ik me zieker voelde dan dit, want dit is zo'n stomme reden om niet te kunnen gaan hardlopen![]()
Nou lig ik me te vervelen op m'n vrije dag en morgen en vrijdag moet ik (waarschijnlijk nog steeds verkouden) gewoon werken. Heb je ook net niks aan
#firstworldproblems
Wat een stomme timing dan. Te beroerd voor het ene en niet beroerd genoeg voor het ander.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben vrij van werk vandaag. Had allerlei leuke plannen, o.a. een flink eind hardlopen.
Toen werd ik maandagavond verkouden. M'n broertje kwam verkouden terug van vakantie dus hij zal me wel aangestoken hebben
Gisteren de hele dag koude rillingen gehad en keelpijn. Vandaag keelpijn en moe.
Ik had eigenlijk liever gehad dat ik me zieker voelde dan dit, want dit is zo'n stomme reden om niet te kunnen gaan hardlopen![]()
Nou lig ik me te vervelen op m'n vrije dag en morgen en vrijdag moet ik (waarschijnlijk nog steeds verkouden) gewoon werken. Heb je ook net niks aan
#firstworldproblems
Als je ziek bent, ben je ziek. Werk je thuis of op de zaak? Zou zeker niet naar het werk gaan, straks steek je de hele afdeling aan met corona.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:39 schreef Tele6 het volgende:
#firstworldproblems
Zelftest was negatief. Morgen doe ik er nog een voor de zekerheidquote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:45 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Klinkt ook als mogelijk corona?
Beetje in de zon loungen en tegendraads onverstandig enz enz lekker beetje bruin meepikken met een boek geen optie?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:39 schreef Tele6 het volgende:
#firstworldproblems
Kennis van me belde net een afspraak af.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je ziek bent, ben je ziek. Werk je thuis of op de zaak? Zou zeker niet naar het werk gaan, straks steek je de hele afdeling aan met corona.
Oeh, da's een vervelend tweede streepjequote:
En zeker ook vakantiegeld als pluspunt?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Net op het nieuws dat mensen langer moeten wachten bij een klantendienst want er is personeelstekort.
Even later komt er een vacature langs....klantendienst bij een zorgverzekeraar. 11,01 per uur (bruto)
Eens, maar dan niet alleen je nieuwe personeel, ook het personeel wat je al hebt.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
. het zou gewoon de standaard moeten zijn dat je je personeel eens fatsoenlijk betaalt.)
Ik heb niet verder gekeken. Maar wel even op rijksoverheid over minimumlonen. Dit is dus minder dan het uurloon van 21 jaar en ouder bij een werkweek van 36 uur, maar meer !!!!! voor iemand van 21 jaar en ouder bij een werkweek van 38 uur en "veel" meer bij 40 uurquote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
En zeker ook vakantiegeld als pluspunt?
Echt van die grafsalarissen en dan verbaasd zijn dat niemand staat te springen, en kwaad worden op de GGD
(Die weliswaar vanuit de overheid dikke salarissen voor makkelijke, verre van vermoeiende baantjes mag uitdelen, maar toch... het zou gewoon de standaard moeten zijn dat je je personeel eens fatsoenlijk betaalt.)
Wel een manier om ze te houden. Wanneer ik ergens voor 11 euro werk (telefonisch) en ik kan naar ggd voor 23 euro is de keus snel gemaakt. Maar wanneer ik ergens met veel plezier werk voor, noem eens wat 20 euro dan maakt me die 3 euro echt niet uit.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
Eens, maar dan niet alleen je nieuwe personeel, ook het personeel wat je al hebt.
En da's nogal een duur totaalplaatje.
Wij hebben op een hoogopgeleid team van 35 echte vakspecialisten nu dus een verloop van bijna 10 per jaar... puur door salarissen.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wel een manier om ze te houden. Wanneer ik ergens voor 11 euro werk (telefonisch) en ik kan naar ggd voor 23 euro is de keus snel gemaakt. Maar wanneer ik ergens met veel plezier werk voor, noem eens wat 20 euro dan maakt me die 3 euro echt niet uit.
Jep, je hebt prijs. Beterschap!quote:
Maar wanneer je ergens anders had kunnen werken, zelfde werk, maar 22 euro? Dat is dus nu de situatie.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:17 schreef Myraela het volgende:
Het is toch niet zo vreemd dat er banen zijn waar je geen onwijs hoog salaris krijgt. Er is overal een personeelstekort, dat los je niet op door meer te betalen. Je verschuift het probleem hooguit naar andere branches. Of we gaan iedereen meer betalen, maken daardoor alles duurder en gaan er dus allemaal effectief niets op vooruit.
Ik was een paar jaar geleden in ieder geval erg blij met mijn 11 euro per puur, all-in salaris.
Ik weet eigenlijk niet of broertje gezelftest heeft. Ik heb hem nu een dringend bericht gestuurd (hij nam de telefoon niet op) dat hij even moet zelftesten.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jep, je hebt prijs. Beterschap!
Niks van broertje gehoord erover?
Maar omdat er ergens een GGD is die veel geld wil bieden, maakt die functie toch niet ineens zoveel geld waard? Ik zie overigens ook zat GGD klantenservice-functies waar ze 10 euro bieden.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar wanneer je ergens anders had kunnen werken, zelfde werk, maar 22 euro? Dat is dus nu de situatie.
quote:
Er is nog wel een verschil tussen onswijs hoog en onderbetaald natuurlijk. En het leven wordt voortdurend duurder, vooral voor mensen met een niet zo hoog inkomen. Om dat nu als argument aan te dragen om ze dan ook maar vooral te weinig te blijven betalen....quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:17 schreef Myraela het volgende:
Het is toch niet zo vreemd dat er banen zijn waar je geen onwijs hoog salaris krijgt. Er is overal een personeelstekort, dat los je niet op door meer te betalen. Je verschuift het probleem hooguit naar andere branches. Of we gaan iedereen meer betalen, maken daardoor alles duurder en gaan er dus allemaal effectief niets op vooruit.
Ik was een paar jaar geleden in ieder geval erg blij met mijn 11 euro per puur, all-in salaris.
Ze spreken niet voor niets over een minimumloon van 14 euro, Europees ingevoerd, hè?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar omdat er ergens een GGD is die veel geld wil bieden, maakt die functie toch niet ineens zoveel geld waard? Ik zie overigens ook zat GGD klantenservice-functies waar ze 10 euro bieden.
Categorie AH Kant&Klaarmaaltijden?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:29 schreef Kreator het volgende:
Het ziet er wel gezond uit, maar na het eten van mijn "Hawaïaanse pokebowl" had ik enorm dorst, dus ik keek even op de ingrediëntenlijst.
Er zit 460gram in. Per 100 gram zit er 3.4 gram zout in. Dat is toch niet normaal. Bij een dagelijks aanbevolen hoeveelheid zoutinname van 6 gram zit je daar met een bakje rijst met groente dus al bijna 3x overheen.
Om nog maar te zwijgen over de 6 gram suiker per 100 gram. Das ook 5 suikerklontjes in een bakje pokebowl.![]()
Nee, ik heb het nog niet eerder gehad.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:27 schreef Syrena het volgende:
[..]ik dacht dat je pas al aan de beurt was geweest.
Mijn schoonvader had ook zo'n lichte streep. Schoonmoeder, al 2 jaar half op van de zenuwen over corona: "Volgens mij is ie gewoon verkouden"![]()
Ze heeft het hu zelf ook. "Ja maar ik snotter alleen een beetje!"
Man man man, half jaar geleden ontplofte ze nog als iemand in een winkel wat dicht op haar stond![]()
Nou ja, F. heeft met haar gepraat en ze zou dan maar binnen blijven.
Ik heb zelfs als ik me gammel voel dus niet echt de rust voor dat soort dingen hèquote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Beetje in de zon loungen en tegendraads onverstandig enz enz lekker beetje bruin meepikken met een boek geen optie?
"Vers" vd Plus, waar we eigenlijk nooit boodschappen doen, want kut.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Categorie AH Kant&Klaarmaaltijden?
Maar bizar blijft het wel ja.
Er is niet iets om je huis waar je zonder impact op anderen in de schaduw van een boom kunt verblijven buiten?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:36 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb zelfs als ik me gammel voel dus niet echt de rust voor dat soort dingen hè
Maar nu met m'n positieve zelftest moet ik toch binnen blijven. Ik kan wel op bed een boek lezen
Werken is ook voor jongere mensen he. De studenten zonder vaste lasten zitten vaak juist in zulke banen en daarvoor is alles al snel veel geld. Als ze juist op die doelgroep mikken, en dus iets boven het minimum gaan zitten, dan kan zo'n baantje alsnog aantrekkelijk zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:30 schreef Candaasje het volgende:
Ze spreken niet voor niets over een minimumloon van 14 euro, Europees ingevoerd, hè?
Dat maakt de functie inderdaad niet 23 euro waard (ik kreeg overigens 16,75 euro per uur?) maar dan is 11 euro wel weer het andere uiterste.
Hier een stuk minder goede morgen.Wat een rot nieuws, Kaatje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
😘
Het kan, maar kijk dan niet raar op als diezelfde jongere mensen dus andere baantjes aantrekkelijker vinden.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Werken is ook voor jongere mensen he. De studenten zonder vaste lasten zitten vaak juist in zulke banen en daarvoor is alles al snel veel geld. Als ze juist op die doelgroep mikken, en dus iets boven het minimum gaan zitten, dan kan zo'n baantje alsnog aantrekkelijk zijn.
Ik heb niet zoveel te klagen over de Plus, maar die 'vers'producten laat ik eigenlijk altijd wel links liggen.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:36 schreef Kreator het volgende:
[..]
"Vers" vd Plus, waar we eigenlijk nooit boodschappen doen, want kut.
Dat weet Krea toch? Ander zou ie je daar wel naartoe zien lopen, en stond dat op z'n vinkjeslijstje.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel te klagen over de Plus, maar die 'vers'producten laat ik eigenlijk altijd wel links liggen.
Ik kan op zich wel in onze binnentuin gaan zitten. Die is een beetje een zandbak aan het worden met de droogte maar gaat wel.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er is niet iets om je huis waar je zonder impact op anderen in de schaduw van een boom kunt verblijven buiten?
Er staat in koeienletters COVID-19 op hèquote:Op woensdag 10 augustus 2022 14:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dacht trouwens eerst dat het een zwangerschapstest was
Als ik 2 streepjes zie denk ik aan zwanger, toen zag ik Covid.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 14:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Er staat in koeienletters COVID-19 op hè
Dat ga ik een keer proberen. Klinkt erg goed.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 14:04 schreef Vanyel het volgende:
Boterham met pindakaas, bakgember en pepertje![]()
![]()
Goed gedaanquote:Op woensdag 10 augustus 2022 15:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank jullie nog allemaalen ergens ook wel fijn om te lezen dat meer mensen last hebben van darmen bij zenuwen.
@:Lucky_Strike je had helemaal gelijkthanks voor je post, ik heb hem een paar keer gelezen voor ik op de fiets stapte. Het was fijn, rustiger aan gedaan, beter geluisterd naar lichaam en niet over het randje gegaan. Trainer nog steeds erg fijn. Fijn dat het nu gewoon positief was, hopelijk volgende keer dan weer gewoon zin in ipv zenuwen
merk wel dat ik me er nu al veel beter bij voel.
Beterschap!quote:Op woensdag 10 augustus 2022 15:21 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Die had ik ook vanmorgen… en nu voel ik me inderdaad kak...
Oef, gelukkig nog op tijd! Ik zou daar ook van balen.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 15:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nog een KAKker, lees ik. Beterschap!
Sollicitatiebrief versturen… als een van mijn kwaliteiten noemen dat ik nauwkeurig ben. En nét voor het versturen zien dat ik een hele domme spelfout had gemaakt in een bestandsnaam
Gelukkig net voor versturen ontdekt en fouten in een brief is erger. Maar ook dit had ik best suf van mezelf gevonden.
Beterschapquote:Op woensdag 10 augustus 2022 15:21 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dat is deze. Ik had ruim tijd dus heb mijn brief een paar dagen laten sudderen.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 15:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach nog een "kak" erbij, ook jij beterschap @:Jagärtrut Hoe is het met je zoon?
Gelukkig op tijd @:Cat-astrophe Hoe ging het met die andere sollicitatie, waar een vergadering in de weg zat? Of moet dat nog komen?
Denk aan ‘pututjesschepper.pdf’quote:Op woensdag 10 augustus 2022 15:28 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Oef, gelukkig nog op tijd! Ik zou daar ook van balen.
Ben nu wel benieuwd naar de spelfout.
2-3 weken? Dat is gemiddeld echt extreem langquote:Op woensdag 10 augustus 2022 14:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als ik 2 streepjes zie denk ik aan zwanger, toen zag ik Covid.
Beterschap, lekker uit zieken de komende 2-3 weken.
14 dagen is afaik het minimum wat aangeraden wordtquote:Op woensdag 10 augustus 2022 16:25 schreef Molo het volgende:
[..]
2-3 weken? Dat is gemiddeld echt extreem lang
Voor wat? En door wie?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 16:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
14 dagen is afaik het minimum wat aangeraden wordt
We merken dat nu met mensen die in hun eerste baan na afstuderen zitten en voor werkelijk alles ziekmelden. Gewoon moeilijker om zelf in te schatten of je kunt werken of niet, omdat werkelijk bij alles een tijd lang werd gezegd 'blijf maar thuis', en 'meld je maar ziek' omdat corona rond waarde.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 16:29 schreef Myraela het volgende:
Moet je niet eerst ziek worden om uit te zieken? Ik vind dat nu met corona soms wat verwarrend, normaal test je niet op alles en ga je toch ook gewoon op je eigen gevoel af?
Beterschap, ander kind en man nu ook positief?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 15:21 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, die blijven tot nu toe negatief. Man had met Pasen covid, en oudste kind kind had in het voorjaar zijn tweede vaccinatie... Kijken of we het zo houden...quote:Op woensdag 10 augustus 2022 16:35 schreef Yinny het volgende:
[..]
Beterschap, ander kind en man nu ook positief?
Lolwhut? Heb ik het dus twee of misschien al drie keer fout gedaan door me na een dag of vijf weer gezond te voelen, op een hoestje na?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 16:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dit dus. Los van klinische besmettelijkheid en dus isolatie: volg je eigen gevoel. Net als bij een andere virale besmetting.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 16:29 schreef Myraela het volgende:
Moet je niet eerst ziek worden om uit te zieken? Ik vind dat nu met corona soms wat verwarrend, normaal test je niet op alles en ga je toch ook gewoon op je eigen gevoel af?
Volgens mij gaat het om de periode waarin je anderen kan aansteken.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 17:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lolwhut? Heb ik het dus twee of misschien al drie keer fout gedaan door me na een dag of vijf weer gezond te voelen, op een hoestje na?
Corona uit zich zo individueel, de een heeft nergens last van, de ander ligt drie weken plat, met bijbehorende herstelperiode. Of langer, en alles er tussenin.
[..]
Jij bent duidelijk weg uit de primaire zorgquote:Op woensdag 10 augustus 2022 16:31 schreef Molo het volgende:
[..]
We merken dat nu met mensen die in hun eerste baan na afstuderen zitten en voor werkelijk alles ziekmelden. Gewoon moeilijker om zelf in te schatten of je kunt werken of niet, omdat werkelijk bij alles een tijd lang werd gezegd 'blijf maar thuis', en 'meld je maar ziek' omdat corona rond waarde.
Zo kun je toch niet zinnig je toko runnen
Besmettelijkheid dus? Periode dat je in isolatie moeten.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 17:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het om de periode waarin je anderen kan aansteken.
5 dagen thuisblijven, als je 24 u klachtenvrij bent kom je werken.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 16:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bij ons ookquote:Op woensdag 10 augustus 2022 18:49 schreef Blues het volgende:
5 dagen thuisblijven, als je 24 u klachtenvrij bent kom je werken.
Ik wil hier graag iets over zeggen maar ik kan de woorden niet vinden.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 18:19 schreef Vanyel het volgende:
Ik kom net op de menukaart van een Thais restaurant een rode curry tegen met ananas en druiven![]()
"Klinkt gezond, vers fruit!"quote:Op woensdag 10 augustus 2022 19:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik wil hier graag iets over zeggen maar ik kan de woorden niet vinden.
Ik kom even niet op de titel, maar er is een brits kookboek voor de Thaise keuken waar heel veel negatieve recenties over waren omdat de schrijver alleen authentieke ingredienten gebruikte.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 18:19 schreef Vanyel het volgende:
Ik kom net op de menukaart van een Thais restaurant een rode curry tegen met ananas en druiven![]()
Warme vitamientjesquote:
Ze hadden ook pizza met... ananas. Nog knap dat ze het daar 7 jaar hebben uitgehouden vond ikquote:Op woensdag 10 augustus 2022 15:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Lees net dat Domino's er niet in geslaagd is in Italie voet aan de grond te krijgen. Er is nog hoop
Jij doet rare dingen op een smeltdag… stoomreinigen, strijkenquote:Op woensdag 10 augustus 2022 20:14 schreef Kaatje1 het volgende:
5 meter stof strijken is best een warm klusje #veegtzweetdruppelsvanvoorhoofd
Door de hoitte bevangenquote:Op woensdag 10 augustus 2022 20:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jij doet rare dingen op een smeltdag… stoomreinigen, strijken
Waarschijnlijk vooral in plaatsen waar toeristen komen.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 20:25 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ze hadden ook pizza met... ananas. Nog knap dat ze het daar 7 jaar hebben uitgehouden vond ik![]()
Het is van de zittequote:
Het lijkt me wel leuk om in Italië een pizzaria te openen. Dan zet ik pizza Hawaï wel op de de kaart, maar dan voor ¤40 of zo.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 20:25 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ze hadden ook pizza met... ananas. Nog knap dat ze het daar 7 jaar hebben uitgehouden vond ik![]()
Kloptquote:Op woensdag 10 augustus 2022 17:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk weg uit de primaire zorg
Ja datquote:Op woensdag 10 augustus 2022 17:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Besmettelijkheid dus? Periode dat je in isolatie moeten.
Dat is nooit 2/3 weken geweest in NL. Maximaal 10 dagen en nu vijf dagen geloof ik. (Edit: even opgezocht: nu minimaal 5 dagen en je moet 24 uur klachtenvrij zijn. Isolatie tot maximaal 10 dagen).
En dat is heel wat anders dan uitzieken. Ik heb beide besmettingen gewoon thuis doorgewerkt. Want ik was wel verkouden, maar niet ziek.
Als je een contactberoep hebt en geen werkzaamheden thuis kunt uitvoeren, dan moet je je ziek/coronagerelateerd afwezig/welk label je werkgever erop plakt melden.
En als je niet ziek bent heb je dan wat relaxete dagen om series te bingen of zo. Of je huis te verbouwen, zolang er geen bouwvakkers bij moeten zijn.
Praktijkquote:Op woensdag 10 augustus 2022 21:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt![]()
Moet zeggen dat ik zát dingen niet mis uit de zorg, maar dit stukje met vooral kantoor-millenials wel ergerlijk is
Heb inmiddels ingesteld dat elke nieuweling paar dagen mee móet draaien in de primaire zorg. Want ze hebben echt werkelijk geen idee als ze van de universiteit komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op woensdag 10 augustus 2022 21:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Praktijk![]()
Wij hebben het echt super druk en kunnen eigenlijk niet zomaar een aantal dagen weg, we hadden het er vandaag weer over met de baas dat we echt een keer naar een paar klanten willen waar zo ongeveer alle soorten machines staan die we als bedrijf zijnde ooit hebben gemaakt. Hij ziet daar zeker ook het nut van, maar ja, kost allemaal wel tijd.
Vandaag ook al de halve dag van het werk gehouden door twee meiden van de marketing die bij een van onze aandeelhouders werktAls het waarde toevoegt kun je het verantwoorden en is het geen kosten in tijd of geld maar een investering.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat niet te verantwoorden, hoef je het dus ook niet te doen
Als jij betere producten gaat maken of de klant beter gaat begrijpen en daardoor beter relaties aangaat met die klanten dan is het nuttig.
Dat bovenstaande, return on investment en nadenken over waar je je geld en tijd in pompt is dan weer iets wat de primaire zorg meer zou moeten doen wmb
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Millenials komen niet net van de universiteitquote:Op woensdag 10 augustus 2022 21:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt![]()
Moet zeggen dat ik zát dingen niet mis uit de zorg, maar dit stukje met vooral kantoor-millenials wel ergerlijk is
Heb inmiddels ingesteld dat elke nieuweling paar dagen mee móet draaien in de primaire zorg. Want ze hebben echt werkelijk geen idee als ze van de universiteit komen
En hoe bevalt dat op de werkvloer, zo’n nietsnut een paar dagen rond te hebben hangen?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 21:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt![]()
Ja ok okquote:Op woensdag 10 augustus 2022 21:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Millenials komen niet net van de universiteit
Dat ze niet weten hoe iets werkt, wil doorgaans niet zeggen dat ze niet willen, niet van aanpakken houden of niet kunnenquote:Op woensdag 10 augustus 2022 21:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En hoe bevalt dat op de werkvloer, zo’n nietsnut een paar dagen rond te hebben hangen?
Ik heb van diverse Syrische mensen gehoord (en ook eens moeten aanschouwen) dat ze op pizza, dus een lekkere, met zelfgemaakte bodem, prima tomatensaus, goede toppings, vlak voordat het de mond ingaat en een enorme lading ketchup op doen (topping was totaal onzichtbaar)quote:Op woensdag 10 augustus 2022 20:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het lijkt me wel leuk om in Italië een pizzaria te openen. Dan zet ik pizza Hawaï wel op de de kaart, maar dan voor ¤40 of zo.
Toen de Italianen kookten afgelopen uitwisselingen hebben ze voordat iedereen aan tafel ging, de mayonaise en ketchup opgeruimd. De gemiddelde Balkan jongere eet pasta met mayo of ketchup
Da’s wat anders. Een mooie tomatensaus bedekken met een halve fles ketchup is zondequote:Op woensdag 10 augustus 2022 21:46 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb maandag pizza gemaakt met ketchup ipv tomatensaus. Shoot me.
Ik had een fles ketchup bij IKEA gekocht. Het ding did shoot me. Het stond ook wel indrukwekkend bol en het was misschien geen goed plan om toch het dopje even open te klappenquote:Op woensdag 10 augustus 2022 21:46 schreef Lonaa het volgende:
Wat walgelijkquote:Op woensdag 10 augustus 2022 21:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb van diverse Syrische mensen gehoord (en ook eens moeten aanschouwen) dat ze op pizza, dus een lekkere, met zelfgemaakte bodem, prima tomatensaus, goede toppings, vlak voordat het de mond ingaat en een enorme lading ketchup op doen (topping was totaal onzichtbaar)
Duimpje omlaagquote:Op woensdag 10 augustus 2022 21:46 schreef Lonaa het volgende:
Ik kon ook net voorkomen dat ze het er bij mijn pizza (en dat was echt een hele goede) er op deden.quote:
quote:Op woensdag 10 augustus 2022 21:58 schreef sigme het volgende:
Vandaag is mijn liefste jarig. Gisteravond ging hij op pad en als het goed is, is hij zo thuis. Hij krijgt een grote stoere leren broekriem van me. Die draag ik nu, en verder alleen een niemendalletje. Ik had geen leuk kadopapier
Zo kon een vriendin van mij de keuken weer gaan schilderen en de rolgordijnen schoonmaken (kutwerk). Ik zat erbij en keek er na. Kan me nog de spierpijn van het lachen herinneren. Het is al meer dan 30 jaar geleden, maar zondag hebben we er weer enorm om gelachen)quote:Op woensdag 10 augustus 2022 21:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik had een fles ketchup bij IKEA gekocht. Het ding did shoot me. Het stond ook wel indrukwekkend bol en het was misschien geen goed plan om toch het dopje even open te klappen
Hilarisch man, keer op keer andermans werk bemoeilijken. Gelukkig hebben ze toch niks beters te doenquote:Op woensdag 10 augustus 2022 21:46 schreef AnneX het volgende:
Mijn jaarlijkse lol is dan dat ik een bergje grint gooi over het putdeksel.
Dan moeten de mannen zoeken en meten aan de hand van het plaatje op de gevel. 😂
Jammer, dat zij geen water meer mogen laten lopen en tegelijk onze tuinen dan kunnen bewateren.
Geloof niet dat dat toen al bestond. Ketchup zat zelfs op het plafond. Paar maanden later ging er bij haar weer iets niet goed, nooit achter gekomen wat er precies was, maar ze kwam thuis en toen was een fles port ontploft. Maar dan in de huiskamer. Dus weer schilderen, vloerbedekking en bank zaten ook onder.quote:
Vrijwilligers bovendien, als ze het 's avonds doen...quote:Op woensdag 10 augustus 2022 22:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hilarisch man, keer op keer andermans werk bemoeilijken. Gelukkig hebben ze toch niks beters te doen![]()
![]()
Man man.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 22:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hilarisch man, keer op keer andermans werk bemoeilijken. Gelukkig hebben ze toch niks beters te doen![]()
![]()
Ja, de vrijwillige brandweer. Zie verder reply hierboven.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 22:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vrijwilligers bovendien, als ze het 's avonds doen...
Mijn jaarlijkse lolquote:Op woensdag 10 augustus 2022 23:07 schreef AnneX het volgende:
[..]
Man man.
Gelukkig (voor jou) kon men erom lachen. Het duurde wel 12 seconden.
En hoezo? Keer op keer?
Ow, ik begreep, dat jij vindt dat ik in meerdere acties “keer op keer” mensen dwarszit als zij aan het werk zijn.quote:
quote:Op donderdag 11 augustus 2022 07:14 schreef Lonaa het volgende:
Er heeft de halve nacht een hond(je) staan blaffen in een tuin in de buurt.
Ooooh dat is zo stom!quote:Op donderdag 11 augustus 2022 07:42 schreef gcjoel het volgende:
Metselaar zou om half 7 komen dus meeeega vroeg op.
Hij is er nog niet.
Hoe is het eigenlijk inmiddels met je? Ik herinner me van een aantal weken geleden dat het je allemaal nogal te veel begon te worden op werk, ik hoop dat je dat hebt kunnen oplossenquote:Op donderdag 11 augustus 2022 09:14 schreef Tuindier het volgende:
Hier ook heel veel overlappende vakanties, en om de een of andere reden komt al dat werk op mijn bord terecht. Van die grotere klussen waar ik aan wilde gaan werken moeten maar weer op de lange baan.
Lief dat je daar aan denkt!quote:Op donderdag 11 augustus 2022 09:17 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk inmiddels met je? Ik herinner me van een aantal weken geleden dat het je allemaal nogal te veel begon te worden op werk, ik hoop dat je dat hebt kunnen oplossen
Ah goed zoquote:Op donderdag 11 augustus 2022 09:27 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Lief dat je daar aan denkt!
Er zijn een aantal wijzigingen in structuur doorgevoerd waar ik positief over ben. Door vakanties komt er nog niet zo veel van terecht, maar omdat ik er vertrouwen in heb voelt het gelukkig minder zwaar, plus dat ik nu een manager heb die realistische verwachtingen heeft (en dat is nieuw). Ik heb ook een deadline voor mezelf: als het dan niet doorgevoerd is, is het tijd voor iets anders.
In de Gelderlander dit weekend stond een interview met een echtpaar over inkomen etc.ze moesten wel iets bezuinigen, “Dubai is wel erg duur dit jaar, nu gaan we twee emiraatjes verderop”. Nieuwspaal ingehaald door de werkelijkheidquote:Op donderdag 11 augustus 2022 10:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nieuwspaal blijft het voor elkaar krijgen bij Google news gepushed te worden
Hoge inflatie raakt consumenten: “Ik rij al twee jaar in dezelfde Tesla”
Ja, het is vaak zo dat je in de realiteit dingen tegenkomt die satire inhalen, of dat als ze in een roman/film verwerkt zouden zijn het als te onrealistisch gezien zouden worden.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 10:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
In de Gelderlander dit weekend stond een interview met een echtpaar over inkomen etc.ze moesten wel iets bezuinigen, “Dubai is wel erg duur dit jaar, nu gaan we twee emiraatjes verderop”. Nieuwspaal ingehaald door de werkelijkheid
Misschien bezorgt Picnic ook bij jou?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 07:56 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen.
Ik ben vanochtend naar de PCR-test van m'n werk gefietst, staaf in m'n neus en keel gehad, 2x kokhalsreflex (dat vond ik wel knap van de tester).
Qua symptomen heb ik er inmiddels ook een hoestje, snot en duizeligheid bij. De koorts/verhoging/rillingen/opvliegers (ik heb geen thermometer) lijkt wel wat minder maar dat kan ook zijn omdat het ochtend is of zo.
Verder zit ik m'n laatste muesli te eten voor het ontbijt. Morgen iets anders improviseren. Heb ik heel 2020 en 2021 m'n voorraden keurig op peil gehouden voor het geval dat, krijg ik corona wanneer ik nog maar een paar porties muesli in huis heb![]()
Anders maar eens kijken of iemand me boodschappen kan brengen. Er zit hier ook altijd nog Flink en Gorillas.
Ik hoor mezelf.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 08:27 schreef Tele6 het volgende:
Even met de collega's gezoomd. Ik word ziekgemeld voor vandaag en hopelijk kan ik dan morgen wel thuiswerken want morgen is er veel thuiswerk te doen.
Ze zijn vandaag met z'n vieren, wat PRECIES genoeg is voor alles wat er fysiek gedaan moet worden op het werk. Morgen met 3 dus dan is het handig als ik vanuit huis alle dingen kan doen die vanuit huis kunnen, want de mensen op het werk lopen dan al over van de fysieke taken.
We zullen zien hoe ziek ik me voel morgen. Ik heb wel het idee dat het vandaag al iets beter gaat dan gisteren. Het helpt dat ik gisteren de halve dag geslapen hebquote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:14 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik hoor mezelf.
Eerst beter worden jij. En mss ook niet thuiswerken?
Beterschap
quote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:17 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We zullen zien hoe ziek ik me voel morgen. Ik heb wel het idee dat het vandaag al iets beter gaat dan gisteren. Het helpt dat ik gisteren de halve dag geslapen heb
Ik wil niet zo'n millenial van Molo's kantoor zijn.
Ja, ze bezorgen bij mij. Ik sta nu op een wachtlijst helaas.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:09 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Misschien bezorgt Picnic ook bij jou?
Ah, ja, dat duurde bij mij ook langquote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, ze bezorgen bij mij. Ik sta nu op een wachtlijst helaas.
Ai, da's jammer van picnic. En AH/Jumbo/Deka/Plus?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, ze bezorgen bij mij. Ik sta nu op een wachtlijst helaas.
Jammer joh.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Afgewezen voor sollicitatie van dinsdag. Ik ben te hoog gekwalificeerd. Daarnaast was ik 1 van de 8 en degene met de minste (lees geen) ervaring met sociale wet en regelgeving. Ik snap het wel, zou ook voor een ander gaan.
Het het salaris (startend op 2000 uitloop naar 2800 op basis van 38 uur en het was een functie van 28-32) was ook niet om over naar huis te schrijven.
Experiment om de pannendragers schoon te krijgen is mislukt. Nu moet ik met schuursponsjes aan het werk, maar daar wacht ik mee totdat het koeler is.
Het zijn gietijzeren pannendragers dus niet alles kan. De soda oplossing was dit, maar het voelt me nog te ruw aan. Wanneer ik een staalsponsje gebruik lukt het wel, maar da's me nu echt te warm werk.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Jammer joh.
Wat was je pannendrager-poets-experiment?
In mijn vorige studentenhuis hadden we een heel goor gasfornuis, mijn beste truc was in hete soda-oplossing inweken en daarna losgaan met staalwol. Daarmee kwam de meeste zwartigheid er wel af. Weet niet of het per se goed is voor het metaal, maar dat kon me ook niet schelen - ik wilde vooral dat alle zwarte brokstukken en kleverige plekken eraf waren
Broertje is inmiddels weer beter (was toen ik hem zaterdag zag al een week ziekig, heeft het hele weekend sneu zitten wezen en was daarna eigenlijk wel weer in orde). Zijn zelftest gisteren was negatief. Maar hij zei dat de vorige keer dat hij corona had, zijn zelftest ook negatief bleef, dus ik weet niet of hij dat ding goed gebruiktquote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ai, da's jammer van picnic. En AH/Jumbo/Deka/Plus?
Hoe is het met je broer, is die ook positief?
Ik maak ook echt duidelijk dat ik niet meer op dat niveau wil werken, ik heb dat lang genoeg gedaan.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:02 schreef Molo het volgende:
Te hoog gekwalificeerd is altijd zo'n klote argument. Ja ik snap m etc etc, maar toch gewoon vervelend om te horen
Had je al een keer een up to date jobcoach ingehuurd om je CV, brieven en LinkedIn enzo te optimaliseren?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik maak ook echt duidelijk dat ik niet meer op dat niveau wil werken, ik heb dat lang genoeg gedaan.
Niet ingehuurd, maar wel door professionals van het UWV naar laten kijken (inhuur bij UWV). En ik krijg ook altijd te horen dat brief en CV prima in orde zijn. Wel de ervaring, wanneer ik mijn leeftijd op CV zet in minder vaak een uitnodiging krijg dan wanneer die er niet op staat (was echt een scheidslijn in april)quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Had je al een keer een up to date jobcoach ingehuurd om je CV, brieven en LinkedIn enzo te optimaliseren?
Vond dat echt mega inzichtgevend zelf
Heb je tegen ze gezegd dat jij de baan niet wilde, ook al hadden ze je aangenomen?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik maak ook echt duidelijk dat ik niet meer op dat niveau wil werken, ik heb dat lang genoeg gedaan.
Is er een storing in het laadpalenafhandelgebeuren?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij proberen naar Duitsland te komen vandaag. Tot nu toe is dat weinig succesvol. Er belden 4 klanten, de elektrische koelbox was kapot, de boodschappentassen waren vergeten en nu zijn we ergens bij Den Bosch en wil de auto al niet laden. Dit is het tweede tankstation waar het niet lukt.
Ik zou echt proactief gaan kijken naar wat kritischer en commerciëlere mensen (die werken per definitie niet bij het UWV) die je kunnen coachen richting wat de markt van nu vraagt.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Niet ingehuurd, maar wel door professionals van het UWV naar laten kijken (inhuur bij UWV). En ik krijg ook altijd te horen dat brief en CV prima in orde zijn. Wel de ervaring, wanneer ik mijn leeftijd op CV zet in minder vaak een uitnodiging krijg dan wanneer die er niet op staat (was echt een scheidslijn in april)
Hitte kan wel wat invloed hebben jaquote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Is er een storing in het laadpalenafhandelgebeuren?
Ik heb wel gezegd dat ik daar beter zou kunnen werken als vrijwilliger, maar dat was nadat deze meneer zei dat ze met anderen door zouden gaan. Dat beaamde hij ook, wilde me ook meteen binnenhengelen.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heb je tegen ze gezegd dat jij de baan niet wilde, ook al hadden ze je aangenomen?
Nope. Verschillend passen en verschillende aanbieders geprobeerd. De constante factor is onze auto.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Is er een storing in het laadpalenafhandelgebeuren?
Misschien had je de elektrische auto moeten pakken in plaats van jouw benzine-waggie?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nope. Verschillend passen en verschillende aanbieders geprobeerd. De constante factor is onze auto.
quote:
Oei dat is wel balen zeg! Heb het zelf ook een keer aan de orde gehad, of ja de auto begon met laten, ben gaan eten en toen ik terug kwam zag ik dat hij na 2 minuten in storing was gevallen.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nope. Verschillend passen en verschillende aanbieders geprobeerd. De constante factor is onze auto.
Zit er in zo'n auto ook een "reset alle communicatiefuncties" optie, die je als bestuurder kunt triggeren?quote:
Het gaat echt 98% van de gevallen goed maar het kan behoorlijk spannend zijnquote:Op donderdag 11 augustus 2022 12:55 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Oei dat is wel balen zeg! Heb het zelf ook een keer aan de orde gehad, of ja de auto begon met laten, ben gaan eten en toen ik terug kwam zag ik dat hij na 2 minuten in storing was gevallen.
Nou kon ik het toen nog wel uitzingen tot plaats van bestemming, maar wist niet of daar laadpalen vrij zouden zijn dus was een ‘nu ik hier toch sta kan ik net zo goed laden’-moment. Maar als je echt nog door moet ik het echt klote.
(En een keer uitgezocht waar ik kon laden, bleek dat dat op een parkeerplaats van de hornbach was die op zondag (vroegavond) gesloten was.. toen vond ik het ook even niet fijn.
Gaat Duitsland nu wel lukken?quote:Op donderdag 11 augustus 2022 13:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het gaat echt 98% van de gevallen goed maar het kan behoorlijk spannend zijn![]()
Update: na het derde snellaadstation (Shell/Fastned/Fastned) zijn we naar een normale lader gereden. Dat werkt wel. We vermoeden/hopen dat Shell snelladers een storing veroorzaken. We gaan nu weer terug naar de tweede Fastned.
Geen resetfunctie.
Nee, dat gaat niet lukken. We zijn weer bij een snellader en hij doet het niet. We waren een laders geleden al op de terugweg gegaan. We hebben net wel/net niet genoeg sap om thuis te komen. En anders moeten we onderweg bij een trage lader een paar uur staan.quote:
da's wel heel jammer van de dag ja,quote:Op donderdag 11 augustus 2022 13:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet lukken. We zijn weer bij een snellader en hij doet het niet. We waren een laders geleden al op de terugweg gegaan. We hebben net wel/net niet genoeg sap om thuis te komen. En anders moeten we onderweg bij een trage lader een paar uur staan.
Topdag
150 kilometer en de range is 240. We zouden naar Duitsland en een stuk terug kunnen komen. Maar er is toch toiletbezoek en koffie nodig dus het is geen moeite om even te laden.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 13:51 schreef derLudolf het volgende:
Ik reed gisteren in de elektrische auto van de baas. Polestar 2.
Ach ja, het rijdt. Maar 340km op een volle tank, ik vind het nogal benauwend. En zoveel stiller/soepeler dan een andere auto in die prijsklasse is het nou ook niet.
Was de accu niet vol ofzo LS? Duitse grens is toch niet veel meer dan 100km vanaf jullie?
Kan jullie auto bij het nieuwe huis dan ook gegarandeerd bij het huis staan? (Hier veel nieuwbouwwijken waarbij bewuste parkeerruimtekrapte ontworpen is)quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:13 schreef Myraela het volgende:
Mijn man wil ook een elektrische auto, maar ik ben nog niet overtuigd met het laden. Maar nu heeft hij zelf ook een reden gevonden om nog wat langer te wachten, hij wil dat de auto ook meteen een thuisbatterij is. Elke reden waar hij mee komt om nog te wachten, grijp ik aan. Dus ik ben weer even blij.
Heb je het dak al volliggen met PV Panelen? Dat is de beste investering die je kan doen. Zoveel rendement (zonder risico) heb je nergens mee.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:13 schreef Myraela het volgende:
Mijn man wil ook een elektrische auto, maar ik ben nog niet overtuigd met het laden. Maar nu heeft hij zelf ook een reden gevonden om nog wat langer te wachten, hij wil dat de auto ook meteen een thuisbatterij is. Elke reden waar hij mee komt om nog te wachten, grijp ik aan. Dus ik ben weer even blij.
Ja, we hebben wel een eigen parkeerplaats. Al is de constructie die ze bedacht hebben voor de laadpalen wat onhandig. Omdat niet iedereens parkeerplaats direct aan de woning ligt, willen ze alle laadpalen naar een gezamenlijk punt brengen. Maar onze plek ligt wel gewoon tegen onze tuin aan, dus wij willen gewoon op onze eigen stroom.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:16 schreef fietsie het volgende:
Kan jullie auto bij het nieuwe huis dan ook gegarandeerd bij het huis staan? (Hier veel nieuwbouwwijken waarbij bewuste parkeerruimtekrapte ontworpen is)
Bij het nieuwe huis wel, ja. Wat natuurlijk fijn is voor eigen gebruik. Maar hij wil de auto dus als thuisbatterij gebruiken. Want met het versoberen van de salderingsregeling en de overbelasting van het stroomnet weet ik niet hoeveel er over een aantal jaar nog overblijft als je niet gewoon je eigen stroom kunt opslaan.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb je het dak al volliggen met PV Panelen? Dat is de beste investering die je kan doen. Zoveel rendement (zonder risico) heb je nergens mee.
Er zijn ook oplossingen die de stroom van je PV in een watervat opslaat als warmte voor gebruikswaterquote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bij het nieuwe huis wel, ja. Wat natuurlijk fijn is voor eigen gebruik. Maar hij wil de auto dus als thuisbatterij gebruiken. Want met het versoberen van de salderingsregeling en de overbelasting van het stroomnet weet ik niet hoeveel er over een aantal jaar nog overblijft als je niet gewoon je eigen stroom kunt opslaan.
Overbelasting van het stroomnet is alleen van belang voor wat je terugleverd, niet voor het opladen van de auto.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bij het nieuwe huis wel, ja. Wat natuurlijk fijn is voor eigen gebruik. Maar hij wil de auto dus als thuisbatterij gebruiken. Want met het versoberen van de salderingsregeling en de overbelasting van het stroomnet weet ik niet hoeveel er over een aantal jaar nog overblijft als je niet gewoon je eigen stroom kunt opslaan.
Nee. Daarom wil hij wachten. En daar ben ik blij mee.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Overbelasting van het stroomnet is alleen van belang voor wat je terugleverd, niet voor het opladen van de auto.
Auto als thuisbatterij is in prinicipe een goed idee, maar kunnen veel autos dat al?
Waarom wil jij niet aan elektrisch rijden? Ik had van mijn vorige werkgever een plug-in hybride, elektrisch rijden is heerlijk. Enig nadeel, met eigen auto op vakantie is lastiger bij volledig elektrisch.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee. Daarom wil hij wachten. En daar ben ik blij mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |