abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:13:21 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205559192
Energiebedrijven bezorgd over klanten met een te laag maandbedrag

Iedereen op FOK! hartelijk gegroet,

En ja, óók wij weten op voorhand al dat het voor velen geen gemakkelijke tijden zijn, evenals dat door de gascrisis en aanstaande winterperiode ~:) wellicht nóg moeilijkere tijden kunnen aanbreken voor de wat minder kapitaalkrachtigen onder u en ons. *)
In de beste Haerlemsche en Amsterdamse kringen, waar mensen als ik sinds jaar en dag zeer actief zijn ten gunste van de doorsnee NL'er en ook landelijk bekend staan als zeer gerespecteerde professionals door hun goede functie op de Zuidas *), is men uiteraard zeer begaan met wat men min of meer tweederangs burgers kan noemen tot de onderlaag van de bevolking aan toe. :7~

Wat kan ik zeggen? In het Haerlemsche waar desondanks velen er goed van kunnen blijven leven, omdat een groot aantal inwoners het schaapjes op het droge hebben en niet op 'n paar centen kijken, komen sommigen helaas ook in financiële problemen. :|W Enfin, daarentegen is men in de hogere kringen van mening dat eenieder het leven grotendeels zelf in de hand heeft :muziek: en daarmee geheel naar onze verwachting *) eigen (financiële) en sociale successen creëert *) :Y) :z, waarbij het realiseren van een koopwoning in tijden van woningnood ook wat gemakkelijker wordt. ;)
Ik mag u vertellen dat op locatie Amsterdam Zuid contact met Rutte en nog 'n andere minister is geweest aangaande deze kwestie wat een verhelderend beeld geeft over hoe het eventueel ook anders kan. *)

Goede betaalbaarheid van diverse benodigdheden als gevolge van diverse voordelen is één ding. Maar ook het behalen van successen door het maken van carrière op verschillende vlakken doet ook vaak wonderen om het hoofd ruimschoots boven water te kunnen houden in tijden van economische tegenspoed, wat u wellicht te wachten staat. :lijstje:
Hoewel men in het Haerlemsche :Y) :9, waar het Goede Leven ons continu toelacht :9~ en feesten of gezellige evenementen om de haverklap de revue passeren :9~, maar ook binnen Amsterdams management veel medeleven koestert, verwacht men toch 'n zekere mate van eigen initiatief bij de 'gewone' burger om zelf zo goed als mogelijk de kosten te drukken. :7~

Welnu, bezuinig bijvoorbeeld eindelijk eens op overbodige boodschappen en doe in geval van onacceptabele schaarste bijvoorbeeld uw auto weg. :{w Drink/blow wat minder of maak wat minder reizen per vliegtuig/trein. :)
Rook wat minder en ga minder uit eten bij uw favoriete restaurant, en.. :s) :s) :s) stook straks gerust wat minder op (voor u) meest gebruikelijke manier en kies tijdig voor alternatieven. ;)
In gulden samenspraak met reeds genoemde energiebedrijven en de overheid, onder auspiciën van langstzittende premier Mark Rutte & Co, verschenen deze goede adviezen onlangs op tafel. *)

Als niemand minder dan zeer kundige aan diverse andere organisaties geleerde functionarissen op de Zuidas *), die professioneel management voeren met een gunstige missie voor volk en vaderland zoals het mensen in de hogere kringen betaamt :Y), zien wij voor aankomende tijd erop toe en is het onze hartenwens dat iedereen straks voldoende tot goed deze crisis doorkomt. :lijstje: En de financiële ellende en misère begint voor 'n handjevol burgers helaas eigenlijk nu al :|W, en bijbetalen is onder deze omstandigheden voor niemand echt leuk, mij dunkt. :7~

Eventueel noodzakelijke betalingsregelingen zullen als vanouds tot de mogelijkheden blijven behoren voor meest arme burgers, waaronder misschien u en zij die door noodlijdende omstandigheden hun eigen zaakjes nog niet optimaal konden en kunnen regelen. :o
Wat kan ik zeggen? Als functionaris(sen) van stand uit Haarlem en omstreken *), die er welverdiend goed van kunnen blijven leven :Y) :9 , hopen wij *) uiteraard het allerbeste voor u en iedereen nu de energie- en boodschappenprijzen sowieso steeds hoger worden waarbij men uitgaat van 'n zekere mate van publieke zelfredzaamheid. :lijstje:

Maar goed, er staan thans genoeg opties open als alternatief voor het Russische gas. ;)
Desalniettemin maakt men zich in de beste kringen toch ook best gepaste zorgen over alle strubbelingen omtrent de Nord Stream1 pijplijn als gevolg van de nare oorlog in Oekraïne, oftewel de Russische pijplijn/gastoevoer en hetgeen wat dit allemaal teweegbrengt binnen de EU en NL w/

Tot slot is deze bijdrage het minste wat men van hogerhand voor u en anderen kan betekenen, dus is het tenminste iets waarmee ik u allen uiteraard alvast 'n heel fijn en misschien wat zorgelozer weekend toewens! :7~

Scjvb

====

quote:
NOS Nieuws • vandaag, 12:12 • Aangepast vandaag, 13:07

Energiebedrijven maken zich zorgen over de te verwachten betalingsproblemen als klanten hun jaarafrekening krijgen. Veel mensen betalen maandelijks een te laag bedrag voor hun energiekosten, waardoor ze aan het eind van het jaar een fors bedrag moeten bijbetalen.

Bij Vattenfall betaalt een op de tien klanten 200 euro per maand te weinig. De Telegraaf schrijft daar vandaag over. Het bedrijf zei al begin juli dat klanten in het nauw komen door de prijsverhogingen.

Eneco deelt die zorgen, zegt een woordvoerder. Bij hen moet een op de tien klanten op dit moment een bedrag ter hoogte van drie termijnbedragen bijbetalen bij de jaarafrekening. Dat bedrag wisselt en heeft te maken met het verbruik.

Essent herkent het beeld ook en attendeert klanten hierop. Hoeveel klanten te weinig betalen maakt het bedrijf niet bekend.

Volgens Vattenfall stellen sommige mensen hun termijnbedrag lager in dan nodig omdat ze het simpelweg niet kunnen betalen. Maar er zijn ook mensen die hun verbruik te laag inschatten. Via een app zien mensen hoeveel ze verbruiken in de zomer, en omdat dat lager is dan het termijnbedrag stellen ze dat naar beneden bij.

Maar dat is niet realistisch, zegt een woordvoerder. "Het overgrote deel van wat je aan energie verbruikt, gebeurt in de wintermaanden. Die drie, vier maanden bepalen voor een groot deel jouw jaarbedrag."

Financiële ruimte

Ondanks de zorgen wil Vattenfall de mogelijkheid voor mensen om hun termijnbedrag zelf naar beneden bij te stellen niet blokkeren. "We hebben dat in het verleden wel eens geprobeerd, maar toen kregen we klachten. Mensen willen het zelf bepalen", zegt een woordvoerder. Daarnaast kan het mensen ook wat financiële ruimte geven om het termijnbedrag naar beneden bij te stellen, ook al komt de rekening uiteindelijk wel.

Bij Eneco kunnen klanten, als hun termijnbedrag door Eneco naar boven is bijgesteld, het bedrag zelf online tot 20 procent naar beneden bijstellen. Als mensen nog minder willen betalen moeten ze contact opnemen met het bedrijf. Of Eneco dat toestaat verschilt per geval, zegt het bedrijf.

"Het belangrijkste is dat we dan contact hebben met de klant, en dan kunnen we ook overgaan tot een betalingsregeling als dat nodig is." Eneco zegt dat het soms beter is om een te laag termijnbedrag te hebben wanneer mensen het echt niet kunnen betalen. "Als je een verlaging nooit toelaat, breng je mensen meteen in de problemen. Maar we proberen het wel te ontmoedigen en ze door te verwijzen naar hulp."

bron: Gaslicht.com

De kosten voor een energiecontract zijn het afgelopen jaar enorm opgelopen. Uit cijfers die Nu.nl bij gaslicht.com heeft opgevraagd blijkt dat een nieuw energiecontract nu gemiddeld 6500 euro per jaar kost. Dat is ruim 4000 euro meer dan een jaar geleden.

De tarieven voor mensen bij wie bijvoorbeeld het jaarcontract is afgelopen, of voor mensen die al in een variabel contract zaten kunnen lager uitvallen.

Die 6500 euro geldt met name voor mensen die een nieuw contract moeten afsluiten, zegt het bedrijf, omdat ze bijvoorbeeld verhuizen van een huurhuis waar de energiekosten waren inbegrepen naar een huurhuis waar dat niet het geval is.

Gaslicht.com laat weten dat ze vooral de laatste weken een enorme stijging van de prijs hebben gezien. Begin juli lag de gemiddelde prijs van een energiecontract nog op 5300 euro. Vooral sinds de zorgen over gaspijpleiding Nord Stream 1 liep de prijs op.

Waar de prijs nog naartoe gaat is niet te zeggen. "We hebben dit nog nooit meegemaakt, aan een voorspelling ga ik me niet wagen", zegt een woordvoerder van Vattenfall.

© https://nos.nl/artikel/24(...)-te-laag-maandbedrag
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:23:32 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205559264
Wat lief van de energiebedrijven dat ze zo bezorgd zijn om hun medemens. O+
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205559288
Bezorgd om hun centjes ja.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:31:23 #4
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205559309
36 euro. Is dat niet genoeg?

Dat is het bedrag waar Vattenfall het zelf naar verlaagde voor me :P
pi_205559321
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:23 schreef Harvest89 het volgende:
Wat lief van de energiebedrijven dat ze zo bezorgd zijn om hun medemens. O+
Je ziet al wel een beetje aankomen waar het straks heen gaat.

Heel veel klanten kunnen hun energierekening straks niet betalen, al die huishoudens afsluiten van hun gas-aansluiting is maatschappelijk niet te verantwoorden, energiebedrijven kunnen die kosten zelfstandig niet dragen en dus komt er een overheidsregeling.
pi_205559323
Als 10 a 15 % van het totale gasverbruik bezuinigd moet worden, waarom kan de industrie dat niet doen?
pi_205559330
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:34 schreef christmastsunami het volgende:
Als 10 a 15 % van het totale gasverbruik bezuinigd moet worden, waarom kan de industrie dat niet doen?
Doen ze ook. We zitten als land al op 20% minder verbruik geloof ik.

Maakt het gas niet beter betaalbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2022 19:37:04 ]
pi_205559331
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:34 schreef christmastsunami het volgende:
Als 10 a 15 % van het totale gasverbruik bezuinigd moet worden, waarom kan de industrie dat niet doen?
dat kunnen ze ook
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205559335
Mijn maanbedrag is ook te laag... maar mijn gasverbruik is ook veel minder dan jaar ervoor...
Eind van het jaar de afrekening en dan zien we wel... misschien ook wel overstappen.
pi_205559347
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:36 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Doen ze ook. We zitten als land al op 20% minder verbruik geloof ik.

Maakt het gas niet beter betaalbaar.
Beter betaalbaar voor wie? Er zijn toch verschillende tarieven? Die van de burgers naar beneden, die van grootverbruikers/industrie nog meer omhoog.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:40:50 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205559348
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:38 schreef Bocaj het volgende:
Mijn maanbedrag is ook te laag... maar mijn gasverbruik is ook veel minder dan jaar ervoor...
Eind van het jaar de afrekening en dan zien we wel... misschien ook wel overstappen.
Als het TE laag is moet je uiteindelijk alsnog bijbetalen. Dat je verbruik minder is dan vorige jaar doet daar niets aan af.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205559357
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:40 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Beter betaalbaar voor wie? Er zijn toch verschillende tarieven? Die van de burgers naar beneden, die van grootverbruikers/industrie nog meer omhoog.
klopt grootverbruikers hebben een lager tarief maar in absolute euro's betalen ze meerdere tientallen factoren tot honderden factoren meer dan een burger.
Dus als je als burger die tarieven wilt dan betaal je significant meer dan nu
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205559369
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:40 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Beter betaalbaar voor wie? Er zijn toch verschillende tarieven? Die van de burgers naar beneden, die van grootverbruikers/industrie nog meer omhoog.
Er zijn twee verschillende issues, de leveringszekerheid en de betaalbaarheid.

Voor de leveringszekerheid kan je best offers vragen van de industrie om te waarborgen dat huishoudens voldoende gas hebben in de winter. Maar met de leveringszekerheid lijkt het vooralsnog wel goed te komen.

Het tweede issue (betaalbaarheid) is een veel groter probleem. En dan maakt het niets uit of de industrie minder gas verbruikt, die prijs blijft voor huishoudens exact even hoog.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2022 19:44:54 ]
pi_205559374
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Als het TE laag is moet je uiteindelijk alsnog bijbetalen. Dat je verbruik minder is dan vorige jaar doet daar niets aan af.
Ik ga niet MEER betalen als ik MINDER gebruikt heb. Dat is te krom voor woorden.
pindazakje
pi_205559384
Wij zijn dit jaar ergens gaan wonen waar we voor het eerst stadsverwarming hadden. Uit navraag bij de klantenservice bleek dat het maandbedrag dat was voorgesteld ver onder het gemiddelde verbruik voor ons type woning was. :')

Het gemiddelde verbruik resulteerde ongeveer in het dubbele van ons maandbedrag toentertijd. Dus heb het maandbedrag gelijk omhoog gezet zodat we niet ineens onverwachts een torenhoge rekening krijgen. We zijn niet in de positie dat we dat echt niet kunnen lijden, maar dit was wel een bijzonder onaangenaam verschil als we inderdaad gemiddelde verbuikers zijn (waarschijnlijk minder, maar weten het voor dit huis dus zelf ook nog niet).

Vond het wel absurd dat het voorgestelde maandbedrag voor ons als nieuwe bewoners qua maandelijkse kosten gewoon de helft van het gemiddelde verbruik was.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:46:27 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205559387
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:45 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ik ga niet MEER betalen als ik MINDER gebruikt heb. Dat is te krom voor woorden.
Als de prijs per eenheid dermate stijgt dat je met minder verbruik alsnog meer geld kwijt bent dan vorig jaar ga je voor minder gebruik dus meer betalen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205559403
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:45 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ik ga niet MEER betalen als ik MINDER gebruikt heb. Dat is te krom voor woorden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Als de prijs per eenheid dermate stijgt dat je met minder verbruik alsnog meer geld kwijt bent dan vorig jaar ga je voor minder gebruik dus meer betalen.
Helaas is het waar...
Links- of rechtsom we zullen meer gaan betalen per maand...
pi_205559413
en al die gekken nu de ramen wijd open...om het huis te koelen,,. onbegrijpelijk, houdt die warmte dan vast in de huis, kunnen ze van de winter de kachel uitlaten en die 800 of 1300 euro tegenwoordig al in hun zak steken
pi_205559426
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:50 schreef Golf8 het volgende:
en al die gekken nu de ramen wijd open...om het huis te koelen,,. onbegrijpelijk, houdt die warmte dan vast in de huis, kunnen ze van de winter de kachel uitlaten en die 800 of 1300 euro tegenwoordig al in hun zak steken
Of koelen met een airco, kost dubbel duur _O-
pindazakje
pi_205559441
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:50 schreef Golf8 het volgende:
en al die gekken nu de ramen wijd open...om het huis te koelen,,. onbegrijpelijk, houdt die warmte dan vast in de huis, kunnen ze van de winter de kachel uitlaten en die 800 of 1300 euro tegenwoordig al in hun zak steken
Die 800 of 1300 euro ook, ja die gaat men natuurlijk niet bewaren. Dat is al uitgegeven.
pi_205559499
Wij hebben ons te afhankelijk gemaakt van criminele landen (Rusland, Saudi-Arabië, Qatar, China, VAE, Koeweit) dus tijd om daar mee te stoppen.

[ Bericht 2% gewijzigd door HSG op 06-08-2022 10:05:23 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205559508
Zorgen :') Ze willen natuurlijk volgend jaar ook weer recordwinsten boeken
Nieuw is niet altijd beter.
pi_205559594
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:52 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Of koelen met een airco, kost dubbel duur _O-
Heerlijk joh, airco _O_ Staat hier standaard aan op hete dagen. Geld meer dan waard.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2022 20:13:25 ]
pi_205559653
Ik ben wel benieuwd hoe de winter gaat. Maar ik zit in een woning met energielabel A, warmteterugwinning, 6 zonnepanelen en heb nu een variabel contract waarvan de eindafrekening in maart komt.

Ik betaal 115 euro aan Voorschot, maar heb vanaf maart nog geen 100 euro aan energiekosten gemaakt. Natuurlijk loopt dit wel op in de winter, maar ik kan me niet voorstellen dat ik moet bijbetalen.

Overigens had ik ook recht op die 1300 euro die mooi aan de kant gaat. Maar ik heb het vermoeden dat mensen even lekker op vakantie zijn gegaan :')
pi_205559688
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:13 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Heerlijk joh, airco _O_ Staat hier standaard aan op hete dagen. Geld meer dan waard.
Uitkomst absoluut, dit jaar pas 2 dagen nodig gehad, omdat hij er toch al hangt, de andere dagen kun je prima uit met natuurlijke koeling
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:38:41 #26
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_205559823
Ik heb vorige maand de jaarafrekening gehad en ze hebben mijn voorschot op 0 gezet (van 20 euro). Ik probeer het terug te zetten naar 20 euro maar ik mag niet hoger dan -8 instellen op de website. Blijkbaar kan ik alleen maar elke maand geld krijgen van mijn energieleverancier.
En ondertussen wel elke week een mailtje sturen dat je naar je maandbedrag moet kijken.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:46:26 #27
22565 asco
Los in deze tent
pi_205559902
Het was al een hele tijd terug duidelijk, we gaan naar de kloten. :Y

Heb gewoon wat plezier in je leven zolang het nog kan. *O*

Voor alle ouders vanaf 2000; seriously??

[ Bericht 12% gewijzigd door asco op 05-08-2022 20:51:46 ]
pi_205559936
Dit jaar is de prijzen ook extreem gestegen. Dus veel mensen weten de precieze prijs niet.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_205560052
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:46 schreef asco het volgende:
Het was al een hele tijd terug duidelijk, we gaan naar de kloten. :Y

Heb gewoon wat plezier in je leven zolang het nog kan. *O*

Voor alle ouders vanaf 2000; seriously??
Waarom niet? Niet iedereen kiest ervoor om in Nederland te blijven en “manager” te worden.
pi_205560076
Als je 700 moet betalen en ze zetten vervolgens je nieuwe maandbedrag op 130 euro dan is er niemand bezorgd bij zo'n bedrijf?
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:06:47 #31
22565 asco
Los in deze tent
pi_205560118
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Waarom niet? Niet iedereen kiest ervoor om in Nederland te blijven en “manager” te worden.
Omdat deze maatschappij ten onder gaat en je 4 kinderen voor galg en rad gaan opgroeien.

Maar hey, don't shoot he messenger. :)
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:14:34 #32
206731 Mortaxx
Doomer
pi_205560212
Ze willen ook dat ik mijne verhoog. Mooi niet dat ik ga bijbetalen.
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:22:51 #33
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205560315
quote:
De kosten voor een energiecontract zijn het afgelopen jaar enorm opgelopen. Uit cijfers die Nu.nl bij gaslicht.com heeft opgevraagd blijkt dat een nieuw energiecontract nu gemiddeld 6500 euro per jaar kost. Dat is ruim 4000 euro meer dan een jaar geleden.
6500 euro per jaar _O-

Weinig mensen in Nederland die dat kunnen betalen. Op zo'n moment kan je dus maar beter doen of je het niet ziet want de overheid springt toch wel bij.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205560502
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:49 schreef Bocaj het volgende:

[..]
[..]
Helaas is het waar...
Links- of rechtsom we zullen meer gaan betalen per maand...
Dat geldt echt niet voor iedereen. Als je netto verbruik heel laag of negatief is betaal je nu als gevolg van de fors verhoogde 'heffingskorting energiebelasting' minder dan voorheen of krijg je meer geld terug.

Voor mensen met flink wat zonnepanelen zijn de huidige energieprijzen een feestje. Wij overwegen het garagedak ook nog vol te leggen en een zichzelf terugverdienende solar-carport te plaatsen.
pi_205560514
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:48 schreef Captain_Ghost het volgende:
Dit jaar is de prijzen ook extreem gestegen. Dus veel mensen weten de precieze prijs niet.
Hoezo niet?
Historisch verbruik * nieuwe tarief per eenheid is toch niet zo'n moeilijke rekensom?
pi_205560544
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:20 schreef PS. het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de winter gaat. Maar ik zit in een woning met energielabel A, warmteterugwinning, 6 zonnepanelen en heb nu een variabel contract waarvan de eindafrekening in maart komt.

Ik betaal 115 euro aan Voorschot, maar heb vanaf maart nog geen 100 euro aan energiekosten gemaakt. Natuurlijk loopt dit wel op in de winter, maar ik kan me niet voorstellen dat ik moet bijbetalen.

Overigens had ik ook recht op die 1300 euro die mooi aan de kant gaat. Maar ik heb het vermoeden dat mensen even lekker op vakantie zijn gegaan :')
Een gemiddelde huishouden verbruikt zo'n 75-80% van het jaarlijkse gasverbruik in de periode september/oktober t/m maart/april.
Het gasverbruik is meestal verantwoordelijk voor het grootste deel van de energierekening. Zelfs met de huidige energieprijzen is elektriciteit na aftrek van de heffingskorting 'bijna gratis' als je er niet al te veel van nodig hebt.

Dus ja, de winter kan echt 'zo veel duurder' zijn als je geen al te beste isolatie hebt.
pi_205560545
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:20 schreef PS. het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de winter gaat. Maar ik zit in een woning met energielabel A, warmteterugwinning, 6 zonnepanelen en heb nu een variabel contract waarvan de eindafrekening in maart komt.

Ik betaal 115 euro aan Voorschot, maar heb vanaf maart nog geen 100 euro aan energiekosten gemaakt. Natuurlijk loopt dit wel op in de winter, maar ik kan me niet voorstellen dat ik moet bijbetalen.

Overigens had ik ook recht op die 1300 euro die mooi aan de kant gaat. Maar ik heb het vermoeden dat mensen even lekker op vakantie zijn gegaan :')
Zet je tarief zo laag mogelijk en zet hetzelfde bedrag appart op een eigen rekening. Als een energie maatschappij omvalt kunnen ze beter geld van jou krijgen dan andersom. Zie debacle welkom energie. Mensen zijn voor duizenden euro's het schip in gegaan.
pi_205560549
quote:
Bij Vattenfall betaalt een op de tien klanten 200 euro per maand te weinig.
Hier gaat het natuurlijk al helemaal mis. Echt medelijden met mensen die in m’n vorige woning wonen. Dat was gigantisch en zo lek als een mandje. 150 pm en dat was vier jaar geleden.
pi_205560569
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:44 schreef ArnoldG0342 het volgende:

[..]
Zet je tarief zo laag mogelijk en zet hetzelfde bedrag appart op een eigen rekening. Als een energie maatschappij omvalt kunnen ze beter geld van jou krijgen dan andersom. Zie debacle welkom energie. Mensen zijn voor duizenden euro's het schip in gegaan.
Ik zit bij Vattenfall, en denk dat ik met 115 redelijk safe zit überhaupt. Maar verwacht ook niet dat Vattenfall om gaat vallen.
pi_205560587
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:38 schreef Ivo1985 het volgende:
Voor mensen met flink wat zonnepanelen zijn de huidige energieprijzen een feestje. Wij overwegen het garagedak ook nog vol te leggen en een zichzelf terugverdienende solar-carport te plaatsen.
Tja, privé een energiebedrijfje hebben... (Opgewekte energie terug verkopen aan de energiemaatschappij...) Merendeel van de Nederlanders hebben dat niet.
pi_205560597
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:47 schreef PS. het volgende:

[..]
Ik zit bij Vattenfall, en denk dat ik met 115 redelijk safe zit überhaupt. Maar verwacht ook niet dat Vattenfall om gaat vallen.
Als het Duitse Uniper het kan, kan Vattenfall het ook. Veel Nederlanders zullen na de winter hun eindafrekening niet kunnen betalen. We zullen tegen die tijd zien hoe stormvast onze 'grote' energie maatschappijen zijn.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:15:07 #42
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205560868
Er is gas genoeg, gewoon groningen weer opengooien.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:17:18 #43
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205560895
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:38 schreef Bocaj het volgende:
Mijn maanbedrag is ook te laag... maar mijn gasverbruik is ook veel minder dan jaar ervoor...
Eind van het jaar de afrekening en dan zien we wel... misschien ook wel overstappen.
Paar maanden geleden waren er geen contracten meer beschikbaar, alleen maar variabele tarieven.
pi_205560934
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 22:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Paar maanden geleden waren er geen contracten meer beschikbaar, alleen maar variabele tarieven.
Ja... we zullen zien...
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:24:06 #45
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205560966
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 22:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Er is gas genoeg, gewoon groningen weer opengooien.
Oh, zeker! :s) :s) :s) En de rest omtrent billijke schadeafhandeling e.d. voor arme Groningers komt dan nog wel, terwijl men ook al gasvelden in de Noordzee aanboort en rijkelijk benut :9~

Prioriteiten stellen! :lijstje:
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_205561108
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:44 schreef Azula2.0 het volgende:
Echt medelijden met mensen die in m’n vorige woning wonen. Dat was gigantisch en zo lek als een mandje. 150 pm en dat was vier jaar geleden.
Dat ben ik. 600 euro pm nu
pi_205561715
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:06 schreef asco het volgende:

[..]
Omdat deze maatschappij ten onder gaat en je 4 kinderen voor galg en rad gaan opgroeien.

Maar hey, don't shoot he messenger. :)
Ik heb er vijf, en ben al jaren bezig met deze problematiek.
Opvoeden doe je zelf en huizen kopen ook.

[ Bericht 23% gewijzigd door ootjekatootje op 06-08-2022 07:06:01 ]
pi_205561748
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 22:36 schreef Dehelerambam het volgende:

[..]
Dat ben ik. 600 euro pm nu
Wij zitten nu op 511 euro per maand, waar we eerst op rond de 240 euro zaten. Meer dan een verdubbeling dus, terwijl we minder verbruikt hebben afgelopen jaar. Wij hebben wel geen energiezuinig huis, dus we kunnen hier nog een hoop verbeteren en met deze prijzen ga je daar toch bewuster over nadenken. Ik heb medelijden met de mensen die in een goedkoop oud huis wonen en de kosten niet meer kunnen betalen, want 511 euro per maand is een flink bedrag.
*This is the end, beautiful friend - This is the end, my only friend
*The end of our elaborate plans - The end of everything that stands
*The End
pi_205561768
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 22:36 schreef Dehelerambam het volgende:

[..]
Dat ben ik. 600 euro pm nu
Waarom kom je niet naar Zeeland? Werk zat, altijd vakantie gevoel en betaalbare huizen?

Ze doen hier niet aan hockey maar wel aan zeilen, kitesurfen en duiken. En geen D’66 en GroenLinks, ook lekker.
pi_205561801
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:22 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
6500 euro per jaar _O-

Weinig mensen in Nederland die dat kunnen betalen. Op zo'n moment kan je dus maar beter doen of je het niet ziet want de overheid springt toch wel bij.
Dat gaat toch voornamelijk om randstedelijke gemeenten. Jullie wilden groen, maar geen investeringen in windmolens, zonnevelden en dergelijke.

Zeeland op de grenzen met Brabant en zuid Holland staan vol met jullie “goede” ideeën. Men heeft er hier een leuke vergoeding voor gehad. Zeeland hangt lekker achterover en bekijkt het van een afstandje.
pi_205561900
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:27 schreef bijdehand het volgende:
Bezorgd om hun centjes ja.
Klopt.
Want ze kunnen ook de energie goedkoper maken waarbij ze zich dus minder zorgen hoeven te maken.

Maken toch zat winst nu.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205562197
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:50 schreef Golf8 het volgende:
en al die gekken nu de ramen wijd open...om het huis te koelen,,. onbegrijpelijk, houdt die warmte dan vast in de huis, kunnen ze van de winter de kachel uitlaten en die 800 of 1300 euro tegenwoordig al in hun zak steken
jij wilt de warmte van de zomer bij je thuis vasthouden tot een koude winterdag?

succes.
pi_205562210
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:27 schreef bijdehand het volgende:
Bezorgd om hun centjes ja.
Hoezo heb jij het logo van Vattenfall als profielfoto? Krijg je dan korting?
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 05:04:26 #54
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_205562214
Ik had tot juni bij m'n jaarcontract een maandpremie ingesteld staan van ¤110. Eerste jaar in dit huis, en dacht dat dat wel nodig was. M'n verbruik was echter iedere maand ver beneden gemiddeld, dus hier kreeg ik nogal wat van terug bij de eindafrekening.

Moest uiteraard wel over naar een variabel contract tegen fors hogere tarieven, dus ik zette me al schrap voor een voorstel boven m'n oude maandbedrag, maar vervolgens stelt Vattenfall dat ding standaard in op ¤56 want ik verbruikte afgelopen jaar zo lekker weinig. :D

Ja sorry, maar wat wil je nou? _O- In zo'n verwachting hebben ze toch ook die extreem gestegen prijzen wel meegenomen? Wtf, niet gek hè, dat mensen dan onrealistisch weinig gaan betalen. :')

Heb 'm maar naar ¤100 gezet omdat een rekensommetje uitwees dat ¤56 echt onmogelijk kan uitkomen nu, maar met die constante wisselingen (stijgingen vooral) van de prijs per unit heb ik verder ook geen idee wat dan wél een trefzeker maandbedrag is om op het eind niet verrast te worden.

Fuck het, ik zie het uiteindelijk wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kriegel op 06-08-2022 14:42:10 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_205562220
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 05:04 schreef Kriegel het volgende:
Ik had tot juni bij m'n jaarcontract een maandpremie ingesteld staan van ¤110. Dacht dat dat wel nodig was. M'n verbruik was echter steeds ver beneden gemiddeld, dus hier kreeg ik nogal wat van terug bij de eindafrekening.

Moest uiteraard over naar een variabel contract tegen fors hogere tarieven, dus zette me al schrap voor een voorstel boven m'n oude maandbedrag, maar vervolgens stelt Vattenfall dat ding standaard in op ¤56 want ik verbruikte afgelopen jaar zo lekker weinig. :D

Ja sorry, maar wat wil je nou? _O- In zo'n verwachting hebben ze toch ook die extreem gestegen prijzen wel meegenomen? Wtf.

Heb 'm maar naar ¤100 gezet omdat een rekensommetje uitwees dat ¤56 echt onmogelijk kan uitkomen nu, maar met die constante wisselingen (stijgingen vooral) van de prijs per unit heb ik verder ook geen idee wat dan wél een trefzeker maandbedrag is om op het eind niet verrast te worden.

Fuck het, ik zie het uiteindelijk wel.
Je weet je verbruik dan kun je toch ongeveer het bedrag zelf uitrekenen? 100 p/m lijkt mij vrij laag met een (flexibel?) contract.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 05:20:30 #56
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_205562223
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 05:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Je weet je verbruik dan kun je toch ongeveer het bedrag zelf uitrekenen? 100 p/m lijkt mij vrij laag met een (flexibel?) contract.
Ja, maar zo instabiel als het allemaal is met de tarieven valt er niet veel aan te rekenen. True, ik kan natuurlijk dit moment pakken als eikpunt en er 50% boven gaan zitten... Hopelijk is dat als marge veilig genoeg.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_205562225
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 05:20 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Ja, maar zo instabiel als het allemaal is met de tarieven valt er niet veel aan te rekenen. True, ik kan natuurlijk dit moment pakken als eikpunt en er 50% boven gaan zitten... Hopelijk is dat als marge veilig genoeg.
Het valt ook niet mee nu. Mijn broer zit ook sinds kort flexibel en weet het ook niet. Ik koop nooit aan de deur maar die keer dat ik het deed was Essent in 2021 met een wel erg mooie aanbieding voor 5 jaar vast. Daar heeft men nu spijt van.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 05:45:46 #58
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_205562232
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 05:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Het valt ook niet mee nu. Mijn broer zit ook sinds kort flexibel en weet het ook niet. Ik koop nooit aan de deur maar die keer dat ik het deed was Essent in 2021 met een wel erg mooie aanbieding voor 5 jaar vast. Daar heeft men nu spijt van.
Lekker! :D Ik wou dat ik zo slim was geweest, ergens in mei 2021, maar iedereen riep: pak altijd jaarlijks de welkomstbonus, normaal gesproken niet langer vastzetten!

Ja, normaal gesproken zal dat idd best kloppen... |:)
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_205562295
In de wintermaanden zat ik op 250 euro per maand. Laatste 3mnd gemiddeld 35 a 50 euro.. kom je gemiddeld ergens uit op 150, a klasse woning.
pi_205562297
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:24 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Uitkomst absoluut, dit jaar pas 2 dagen nodig gehad, omdat hij er toch al hangt, de andere dagen kun je prima uit met natuurlijke koeling
Dat is de tweede keer dat ik je dit soort onzin zie posten.
Je zou natuurlijk ook kunnen bedenken dat jij niet de standaard bent.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_205563216
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 03:37 schreef Beathoven het volgende:
jij wilt de warmte van de zomer bij je thuis vasthouden tot een koude winterdag?

succes.
nee ik niet die gasten voor die ik omschreef is het een tip
pi_205563640
Vattenfall geeft hier ook in de app aan dat ik naar 40 a 50 euro kan, wat als je zelf weet wat je verbruik is, wat je betaalde en nu mogelijk moet betalen met de nieuwe variabele prijzen (al jaren klant) echt te laag is. Maar denk je er zelf niet verder over na en je verlaagt het idd naar 40 dan krijg je na een jaar nog wel een fikse naheffing. Zullen er genoeg zijn die het verlagen en de besparing aan geld uitgeven aan troep. Maar vind het van vattenfall uit ook niet echt handig (hoe komen ze tot zo'n advies?) Zo te lezen lijkt dat advies bij meer mensen naar voren te komen.
pi_205564048
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:44 schreef xFriendx het volgende:
Vattenfall geeft hier ook in de app aan dat ik naar 40 a 50 euro kan, wat als je zelf weet wat je verbruik is, wat je betaalde en nu mogelijk moet betalen met de nieuwe variabele prijzen (al jaren klant) echt te laag is. Maar denk je er zelf niet verder over na en je verlaagt het idd naar 40 dan krijg je na een jaar nog wel een fikse naheffing. Zullen er genoeg zijn die het verlagen en de besparing aan geld uitgeven aan troep. Maar vind het van vattenfall uit ook niet echt handig (hoe komen ze tot zo'n advies?) Zo te lezen lijkt dat advies bij meer mensen naar voren te komen.
Dat kan ik je vertellen, want ik werkte samen met de mensen die de formule er voor bedachten :)
Laat ik het zo zeggen het is een enorm lastige formule die van zoveel parameters afhangt, dat de extremen soms best fors kunnen zijn, daarnaast spelen er soms ook nog zaken mee zoals of je dicht tegen je eindafrekening aanzit. Overigens word de formule voortdurend getuned :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205564133
Lage termijnen kan ook een complot zijn van de energieleveranciers om de Staat straks te dwingen tot een bail-out. Anders gaat het een catastrofe worden.
pi_205564323
Ik heb 500kwh minder stroom en 800 kuub minder gas verbruikt t.o.v. vorig jaar.

Maandbedrag was 129 euro, krijg 884 euro terug en mijn maandbedrag wordt 169 euro, zodat het nog beter bij mijn verbruik past. Aldus essent. :')

Mijn contract loopt nog tot eind september. Ik denk dat ze het gewoon omhoog hebben geflikkerd zodat ze die 2 maanden in elk geval al kunnen pakken. Want laten we eerlijk zijn, als je 1548 aan voorschotten betaald hebt en 884 euro terug krijgt èn nog een lopend contract hebt, dan slaat het nergens op om dat maandbedrag met 40 euro te verhogen _O-

Fakers van essent :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_205564327
Ow en nu net kijk ik en zegt de verbruiksmanager dat het termijn bedrag te laag is en stelt voor om te verhogen naar 204 euro, want anders moet ik 420 euro bijbetalen volgend jaar. :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_205564350
Lik mijn kloten allemaal en zoek het lekker uit met je gas. Vanochtend 1000kg pellets gehaald om de winter weer warm door te komen :6
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_205564475
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:50 schreef Golf8 het volgende:
en al die gekken nu de ramen wijd open...om het huis te koelen,,. onbegrijpelijk, houdt die warmte dan vast in de huis, kunnen ze van de winter de kachel uitlaten en die 800 of 1300 euro tegenwoordig al in hun zak steken
Ja want je stookt in de zomer.

Niemand gebruikt de kachel op dit moment, dacht dat hyaendae al een domme trol was But shit, You went next level.
pi_205570603
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:56 schreef vosss het volgende:
Ik heb 500kwh minder stroom en 800 kuub minder gas verbruikt t.o.v. vorig jaar.

Maandbedrag was 129 euro, krijg 884 euro terug en mijn maandbedrag wordt 169 euro, zodat het nog beter bij mijn verbruik past. Aldus essent. :')

Mijn contract loopt nog tot eind september. Ik denk dat ze het gewoon omhoog hebben geflikkerd zodat ze die 2 maanden in elk geval al kunnen pakken. Want laten we eerlijk zijn, als je 1548 aan voorschotten betaald hebt en 884 euro terug krijgt èn nog een lopend contract hebt, dan slaat het nergens op om dat maandbedrag met 40 euro te verhogen _O-

Fakers van essent :')
Maar dat is gewoon een advies van Essent. Dat verandert bij mij ook steeds. Ik neem aan dat hogere bedrag pas ingaat na het aflopen van jouw contract....
  zondag 7 augustus 2022 @ 08:04:58 #70
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_205570619
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:50 schreef Golf8 het volgende:
en al die gekken nu de ramen wijd open...om het huis te koelen,,. onbegrijpelijk, houdt die warmte dan vast in de huis, kunnen ze van de winter de kachel uitlaten en die 800 of 1300 euro tegenwoordig al in hun zak steken
ik heb de warme lucht opgeslagen in tientallen potjes in de kelder, en ik ga zometeen naar de Action om er nog meer te halen. Als het dan komende winter koud is, trek ik gewoon zo'n potje open!
pi_205570633
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 08:04 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]
ik heb de warme lucht opgeslagen in tientallen potjes in de kelder, en ik ga zometeen naar de Action om er nog meer te halen. Als het dan komende winter koud is, trek ik gewoon zo'n potje open!
Misschien ook nog even bakken, maar ja dat kost wel stroom.
  zondag 7 augustus 2022 @ 08:16:12 #72
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_205570638
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 08:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Misschien ook nog even bakken, maar ja dat kost wel stroom.
hoezo? het is toch al warm?
pi_205570673
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:56 schreef vosss het volgende:
Ik heb 500kwh minder stroom en 800 kuub minder gas verbruikt t.o.v. vorig jaar.

Maandbedrag was 129 euro, krijg 884 euro terug en mijn maandbedrag wordt 169 euro, zodat het nog beter bij mijn verbruik past. Aldus essent. :')

Mijn contract loopt nog tot eind september. Ik denk dat ze het gewoon omhoog hebben geflikkerd zodat ze die 2 maanden in elk geval al kunnen pakken. Want laten we eerlijk zijn, als je 1548 aan voorschotten betaald hebt en 884 euro terug krijgt èn nog een lopend contract hebt, dan slaat het nergens op om dat maandbedrag met 40 euro te verhogen _O-

Fakers van essent :')
Als je er in de calculaties beter van wordt moet je t doen maar switchen in deze tijden heeft niet zoveel zin als je tarieven inclusief BTW nagenoeg hetzelfde blijven tussen aanbieders of lichtelijk variabel fluctueren. Je krijgt bij Essent als nieuwe klant al snel een hoger tarief dan wanneer je tarieven als bestaande klant terugvallen. Idem voor een andere aanbieder.

Daarnaast is je termijnbedrag een spaarbedrag en een simpele formule van verwacht verbruik x tarief / 12 maanden, dus als je ergens anders lukraak een laag maandbedrag krijgt kan t zijn dat de formule grote gaten heeft in de invoer.

Wat handiger is, is om bij Essent je verwachte jaarverbruik wat bij te stellen. Veel verwacht gasverbruik is in lijn doorgetrokken met het gemiddelde hogere NL gasverbruik van voorjaar '21. Je kunt de schatting ook op t exacte jaarverbruik berekenen ipv er een paar honderd kuub overheen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 07-08-2022 08:38:23 ]
pi_205570679
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:03 schreef vosss het volgende:
Lik mijn kloten allemaal en zoek het lekker uit met je gas. Vanochtend 1000kg pellets gehaald om de winter weer warm door te komen :6
  zondag 7 augustus 2022 @ 08:57:16 #75
22565 asco
Los in deze tent
pi_205570753
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 08:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Van dat geestelijk beperkt, door de ouders geëxploiteerd kind (schandalig!), hoor je ook niet veel meer de laatste tijd.
pi_205570762
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 08:57 schreef asco het volgende:

[..]
Van dat geestelijk beperkt, door de ouders geëxploiteerd kind (schandalig!), hoor je ook niet veel meer de laatste tijd.
Als de tijd rijp is zal dat kleine trekpoppetje weer uit de kast getrokken worden.
pi_205570794
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 08:57 schreef asco het volgende:

[..]
Van dat geestelijk beperkt, door de ouders geëxploiteerd kind (schandalig!), hoor je ook niet veel meer de laatste tijd.
Ondertussen is ze al volwassen geworden.
pi_205570845
Dit gaat zo'n enorme shitshow worden nu vaste contracten aflopen.
pi_205570931
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 09:16 schreef Dutchguy het volgende:
Dit gaat zo'n enorme shitshow worden nu vaste contracten aflopen.
Deze winter maar weer intrekken bij m'n ouders.
pi_205570948
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 07:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Maar dat is gewoon een advies van Essent. Dat verandert bij mij ook steeds. Ik neem aan dat hogere bedrag pas ingaat na het aflopen van jouw contract....
Nee, direct al. En ze houden rekening met hetzelfde verbruik als afgelopen jaar
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_205570955
Fantastisch hoe ongelooflijk dom we met ons gas zijn omgesprongen :')
pi_205570960
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Waarom kom je niet naar Zeeland? Werk zat, altijd vakantie gevoel en betaalbare huizen?

Ze doen hier niet aan hockey maar wel aan zeilen, kitesurfen en duiken. En geen D’66 en GroenLinks, ook lekker.
Je weet het mooi te verkopen! 😀
Maar ik woon zelf ook bij het strand dus ik zit wel goed. Alleen die betaalbare huizen hè..
pi_205570994
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:22 schreef ThaSandman het volgende:

[..]
Wij zitten nu op 511 euro per maand, waar we eerst op rond de 240 euro zaten. Meer dan een verdubbeling dus, terwijl we minder verbruikt hebben afgelopen jaar. Wij hebben wel geen energiezuinig huis, dus we kunnen hier nog een hoop verbeteren en met deze prijzen ga je daar toch bewuster over nadenken. Ik heb medelijden met de mensen die in een goedkoop oud huis wonen en de kosten niet meer kunnen betalen, want 511 euro per maand is een flink bedrag.
Verbeteren is hier nog lastig. Geen spouwmuur en glas vervangen ben je een ton verder, daar kun je een hoop maanden energie van betalen..

Ja heel sneu voor de mensen die het niet meer op kunnen brengen. Nu is het gelukkig nog zomer, maar van de winter zal dat veel ellende brengen denk ik.
pi_205571041
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 09:41 schreef Alpha0 het volgende:
Fantastisch hoe ongelooflijk dom we met ons gas zijn omgesprongen :')
*onze Groningse inwoners
pi_205571052
quote:
7s.gif Op zondag 7 augustus 2022 09:39 schreef vosss het volgende:

[..]
Nee, direct al. En ze houden rekening met hetzelfde verbruik als afgelopen jaar
x dagprijs van electra en gas. Of hangt men nu langer aan prijzen vast?
pi_205571090
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 09:16 schreef Dutchguy het volgende:
Dit gaat zo'n enorme shitshow worden nu vaste contracten aflopen.
Als ik bij ons thuis kijk, zijn met zijn vijven. Energierekening is nu ¤ 200,00 en wordt in januari ¤ 500,00
Nu hebben wij wel opties om te verduurzamen maar als je al op het randje zit.. erg hoor
pi_205571822
Ach volgend jaar een hoop mensen in het nieuws die de eindafrekening niet kunnen betalen.
Vervolgens zullen verschillende organisaties wel pleiten voor een financiële compensatie voor deze groep mensen.
En waarschijnlijk gaat ze die nog krijgen ook
pi_205571830
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:37 schreef GM78 het volgende:
Ach volgend jaar een hoop mensen in het nieuws die de eindafrekening niet kunnen betalen.
Vervolgens zullen verschillende organisaties wel pleiten voor een financiële compensatie voor deze groep mensen.
En waarschijnlijk gaat ze die nog krijgen ook
En terecht. Er zijn groepen die al aan een minimum zitten.
pi_205572135
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:37 schreef GM78 het volgende:
Ach volgend jaar een hoop mensen in het nieuws die de eindafrekening niet kunnen betalen.
Vervolgens zullen verschillende organisaties wel pleiten voor een financiële compensatie voor deze groep mensen.
En waarschijnlijk gaat ze die nog krijgen ook
Als je een beetje gehaaid bent betaal je vanaf de herfst je rekeningen niet meer en dan ga je volgend jaar mee in de grote groep waarvan de schulden worden overgenomen door de overheid.
pi_205572180
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 09:41 schreef Alpha0 het volgende:
Fantastisch hoe ongelooflijk dom we met ons gas zijn omgesprongen :')
Miljarden zijn er naar Italië gegaan om ze daar te helpen met verduurzamen, maar de Groningers kunnen ze niet eens fatsoenlijk compenseren...

Als ze al dat geld wat ze aan het gas hadden gebruikt voor verduurzamen en de mensen uitkopen/helpen, dan hadden we deze zeik niet. Dan konden we een dikke vinger steken naar Poetin
pi_205572287
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:30 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Miljarden zijn er naar Italië gegaan om ze daar te helpen met verduurzamen, maar de Groningers kunnen ze niet eens fatsoenlijk compenseren...

Als ze al dat geld wat ze aan het gas hadden gebruikt voor verduurzamen en de mensen uitkopen/helpen, dan hadden we deze zeik niet. Dan konden we een dikke vinger steken naar Poetin
De ‘ze’ in dit verhaal is ‘wij’ natuurlijk. Kan me niet herinneren dat er in de jaren 80 of 90 veel Nederlanders waren die de gasbaten anders wilden besteden. Veel voorzieningen en lage belastingen wilden we. En als we dan het gat in de begroting met de gasbaten konden vullen: dikke prima.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2022 12:47:46 ]
pi_205572376
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 09:48 schreef Dehelerambam het volgende:

[..]
Verbeteren is hier nog lastig. Geen spouwmuur en glas vervangen ben je een ton verder, daar kun je een hoop maanden energie van betalen..
En ton verder om glas te laten vervangen? In wat voor bijzonder paleis woon je dan?
pi_205572430
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 05:04 schreef Kriegel het volgende:
Heb 'm maar naar ¤100 gezet omdat een rekensommetje uitwees dat ¤56 echt onmogelijk kan uitkomen nu, maar met die constante wisselingen (stigingen vooral) van de prijs per unit heb ik verder ook geen idee wat dan wél een trefzeker maandbedrag is om op het eind niet verrast te worden.

Ik zou héél terughoudend zijn met zelf het maandbedrag verhogen. Als de energieleverancier omvalt dan ben je alle betaalde voorschotten kwijt, wanneer je meer voorschot betaald hebt dan dat je tot het moment van omvallen aan energie hebt gebruikt.
Vorig jaar zijn daar al heel veel mensen flink mee het schip in gegaan, toen in het najaar 3 energieleveranciers failliet gingen.

Zet het bedrag waarmee je het voorschot wil verhogen gewoon apart op een spaarrekening.
pi_205573207
Even een retorische vraag: hoe komt het dat aanbieders van groene stroom ook hoge tarieven per kWh rekenen, terwijl ze trots op hun site vermelden dat alle energie duurzaam opgewekt wordt (en dus zonder fossiele brandstoffen)? Dan zou je juist nu in de tarieven per kWh een significant verschil moeten zien.
pi_205573408
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:40 schreef Accordtje het volgende:
Even een retorische vraag: hoe komt het dat aanbieders van groene stroom ook hoge tarieven per kWh rekenen, terwijl ze trots op hun site vermelden dat alle energie duurzaam opgewekt wordt (en dus zonder fossiele brandstoffen)? Dan zou je juist nu in de tarieven per kWh een significant verschil moeten zien.
Omdat ze misbruik maken van de situatie?
pi_205573484
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:01 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Ik zou héél terughoudend zijn met zelf het maandbedrag verhogen. Als de energieleverancier omvalt dan ben je alle betaalde voorschotten kwijt, wanneer je meer voorschot betaald hebt dan dat je tot het moment van omvallen aan energie hebt gebruikt.
Vorig jaar zijn daar al heel veel mensen flink mee het schip in gegaan, toen in het najaar 3 energieleveranciers failliet gingen.

Zet het bedrag waarmee je het voorschot wil verhogen gewoon apart op een spaarrekening.
Wat mij verbaast, ik heb al 2 keer geprobeerd om mijn maandbedrag te verhogen bij energiedirect.nl.
Behalve een redelijk brakke site, is mij dat dus niet gelukt.

Nu laat ik het er maar bij, kan wel wat lijden als het misgaat.

Maar het valt mij op dat de nieuwe lichting energie leveranciers niet uitblinken in hun service.
Hell To The Liars
  zondag 7 augustus 2022 @ 15:11:38 #97
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205573537
Kreeg net 450 euro terug ...dus ze hebben mn maandbedrag nu verlaagd naar 54 per maand.

edit: 54 euro zelfs. (twee persoons apartement)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205573582
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2022 15:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kreeg net 450 euro terug ...dus ze hebben mn maandbedrag nu verlaagd naar 54 per maand.

edit: 54 euro zelfs. (twee persoons apartement)
hoeveel verbruik je?
  zondag 7 augustus 2022 @ 15:15:30 #99
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_205573586
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:01 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Ik zou héél terughoudend zijn met zelf het maandbedrag verhogen. Als de energieleverancier omvalt dan ben je alle betaalde voorschotten kwijt, wanneer je meer voorschot betaald hebt dan dat je tot het moment van omvallen aan energie hebt gebruikt.
Vorig jaar zijn daar al heel veel mensen flink mee het schip in gegaan, toen in het najaar 3 energieleveranciers failliet gingen.

Zet het bedrag waarmee je het voorschot wil verhogen gewoon apart op een spaarrekening.
Goeie tip, dank je!

Hoewel ik me om Vattenfall nog niet direct zorgen maak, die kunnen wel wat hebben. Als ik bij zo'n stel cowboys had gezeten zou ik dat wel zijn.

En inmiddels zijn er ook steeds meer mensen uit hun gunstige vaste contract gelopen, vergeleken met de eerste maanden dat de prijzen omhoog schoten, dus volgens mij wordt het financiële risico al kleiner voor die bedrijven.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 15:20:40 #100
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205573625
Ik sta momenteel volgens de Engie app op 724 euro terug krijgen bij een voorschot van 25 euro per maand. Ergens deze maand is mijn verbruiksjaar voorbij en dan zit ik nog een jaar onder contract bij Engie tegen 21ct per kWh. Ik hoef mijn voorschot dus niet te verhogen maar die 7xx euro die ik terug krijg zet ik wel apart voor 2025 want tot 2025 mag je nog salderen dus daarna wordt het voor mij pas interessant.

Als vanaf deze tijd volgend jaar Vatten all (s a chat ik dat het was) nog steeds 61.xx cent terugleververgoeding geeft ga ik daar wel een jaartje heen aangezien ik ongeveer 2000 kwh overschot heb. :P
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')