abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:52:58 #1
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205558593
Het been van een vrouwelijke collega optillen en daar een likkende beweging bij maken tijdens een bedrijfsuitje op Terschelling is een werknemer van een bouwbedrijf duur komen te staan. Zijn werkgever heeft hem geschorst, en de rechter geeft het bedrijf gelijk.

De werknemer, die net een jaar in vaste dienst was als planontwikkelaar bij bouwbedrijf Heembouw uit Roelofarendsveen, eiste in een kort geding dat hij weer aan het werk mocht. Volgens hem loopt hij reputatieschade op door de schorsing.

Salaris doorbetaald
Van de rechter hoeft dat niet, onder meer omdat het bedrijf hem nog gewoon zijn salaris doorbetaalt en omdat de inhoudelijke behandeling van de zaak al snel zal zijn.

Omdat de man tot die tijd nog vakantie heeft en het bedrijf dicht is vanwege de bouwvak, mist de man maar 14 werkdagen door de schorsing. En die schorsing is volgens de kantonrechter Den Haag ook terecht.

De man heeft de interne regels van het bedrijf namelijk overtreden tijdens een bedrijfsuitje in mei op Terschelling. Tijdens het bedrijfsfeest daar ging de man over de schreef. Er was een glas op de grond gevallen en hij was de schoenen van collega's aan het controleren.

Een grapje
Hij kwam uit bij een tafel en stuitte op 'een zwevend been', staat beschreven in het vonnis. Dat tilde hij op, en maakte 'een likkende beweging naar collega's', volgens hem als grapje. Vervolgens liet hij het been weer zakken. De dag erna heeft hij de vrouw zijn excuses aangeboden.

Dat mocht niet baten: zij diende een klacht tegen hem in vanwege grensoverschrijdend gedrag. Begin juni moest hij op gesprek komen bij het bedrijf, om over de kwestie te praten naar aanleiding van de klacht en de getuigenissen van collega's die het voorval hadden gezien.

In het gesprek werd ook besproken dat hij enkele collega's die avond vertelde dat hij ze wel wat drugs zou kunnen geven. Toen het bedrijf hem hiermee confronteerde, zei hij dat dit ook als grapje bedoeld was. Tijdens de zitting kon hij het voorval overigens niet meer herinneren.

Geschorst tot rechtszaak
In een brief gaf het bedrijf de man de optie om 'de eer aan zichzelf' te houden en op te stappen. Als hij dat niet zou doen, dan zou een officieel onderzoek volgen, die mogelijk zou leiden tot een ontslagprocedure. Tot die tijd schorste het bedrijf de man.

Heembouw handelde juist, vindt de rechter, omdat het bedrijf ook de belangen van andere werknemers in de gaten moet houden. Volgens het bedrijf heeft het voorval 'nog immer een grote impact op haar'.

Ook niet thuiswerken
Dat ook de planontwikkelaar slecht slaapt van de kwestie is geen reden om hem weer aan het werk te laten, gezien wat er is voorgevallen, oordeelt de rechter. Thuiswerken, zoals de man had voorgesteld, is geen optie volgens het bedrijf. Een datzelfde geldt voor het maken van een rooster waarbij de man de vrouw niet zou zien.

Dit soort kunstgrepen kunnen volgens de rechter niet van het bedrijf verlangd worden, ook omdat het maar om een korte periode gaat. De man verliest niet alleen het kort geding, hij moet ook de juridische kosten van het bedrijf betalen van 747 euro.

Zowel het bedrijf als de advocaat van de man waren niet direct bereikbaar voor een verzoek om commentaar.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)r-op-bedrijfsfeestje
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:53:42 #2
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205558599
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:32 schreef miss_sly het volgende: [..] Ik vind het heel bijzonder dat jij het niet zo leest. Je zegt eerst dat ze precies wist wat er zou gebeuren, ik laat je zien waaruit blijkt dat ze dat niet wist en nu is het knap dat ik weet dat ze het niet wist :? Je reacties zijn niet heel sterk of constructief op dit moment.
Oke, ik denk dat we miscommunicatie hebben. Ze had kunnen weten dat er verstrekkende gevolgen vastzitten aan zo'n klacht. Dat is mijn stelling. Jij stelt volgens mij dat ze de uitkomst specifiek kon weten. Als dat zo klopt ben ik het met je eens, tuurlijk kan ze niet weten wat het bedrijf kiest aan verstrekkend gevolg. Maar dat de gevolgen verstrekkend zouden zijn had ze prima kunnen inschatten.
pi_205558606
Deel 4? :') Kunnen we onze energie niet iets positiever gebruiken dan nog weken over dit kansloze incident door te praten?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Vis een optie? vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:55:25 #4
70532 loveli
N
pi_205558610
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:46 schreef PietjePuk2000 het volgende: Wat mij betreft was dit topic al na deel 2 gesloten. De progressieve mensen vinden de klacht allemaal volledig terecht want gevoel is belangrijk en vrouwen worden geïntimideerd en het is een maatschappelijk probleem, de tegenstanders vonden de klacht overdreven en nogal gejank en vonden ook dat ze de excuses had moeten accepteren. Samenvatting van ongeveer 900 posts aan discussie over dit onderwerp. :')
Dude, ik ben aartsconservatief.
crap in = crap out
pi_205558611
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:53 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Oke, ik denk dat we miscommunicatie hebben. Ze had kunnen weten dat er verstrekkende gevolgen vastzitten aan zo'n klacht. Dat is mijn stelling. Jij stelt volgens mij dat ze de uitkomst specifiek kon weten. Als dat zo klopt ben ik het met je eens, tuurlijk kan ze niet weten wat het bedrijf kiest aan verstrekkend gevolg. Maar dat de gevolgen verstrekkend zouden zijn had ze prima kunnen inschatten.
Een van de mogelijkheden was een berisping. Als dat ook als als verstrekkend gevolg wordt gezien, weet ik het niet meer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205558617
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:55 schreef loveli het volgende:

[..]
Dude, ik ben aartsconservatief.
Dat kan ook nog.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:56:21 #7
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205558618
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Idealiter was het volgende scenario wat mij betreft het geval: zij doet een melding bij de vertrouwenspersoon/HR. Deze vragen hem op gesprek. Dat wordt geëvalueerd. Bekeken hoe dit het beste kan worden aangepakt. Traject gestart voor hen beide, zowel afzonderlijk als samen, om naar een verwerking en afhandeling te werken, dit op een goede manier af te sluiten en weer verder te werken. Eventueel met een externe partij. Hij leert grenzen, zij leert dat ze veilig is binnen het bedrijf.

En ze leefden nog lang en gelukkig.
Hier zou ik mee kunnen leven
pi_205558621
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Deel 4? :') Kunnen we onze energie niet iets positiever gebruiken dan nog weken over dit kansloze incident door te praten?
Dan sluit je het topic en ga je verder met een topic dat je wel kansrijk vindt. O+
Definitely not CIA
pi_205558624
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan sluit je het topic en ga je verder met een topic dat je wel kansrijk vindt. O+
Ik kan het niet sluiten helaas.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:57:56 #10
236264 crew  capricia
pi_205558627
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik kan het niet sluiten helaas.
Verwijder het uit je AT.
Definitely not CIA
  Vis een optie? vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:58:15 #11
70532 loveli
N
pi_205558629
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik kan het niet sluiten helaas.
Loslaten ook niet.
crap in = crap out
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:58:16 #12
5428 crew  miss_sly
pi_205558630
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:56 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Hier zou ik mee kunnen leven
Hij heeft het zelf laten ontsporen door niet tijdens de schorsing met doorbetaling van loon een onderzoek af te wachten maar een kort geding te starten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:58:28 #13
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205558631
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Idealiter was het volgende scenario wat mij betreft het geval: zij doet een melding bij de vertrouwenspersoon/HR. Deze vragen hem op gesprek. Dat wordt geëvalueerd. Bekeken hoe dit het beste kan worden aangepakt. Traject gestart voor hen beide, zowel afzonderlijk als samen, om naar een verwerking en afhandeling te werken, dit op een goede manier af te sluiten en weer verder te werken. Eventueel met een externe partij. Hij leert grenzen, zij leert dat ze veilig is binnen het bedrijf.

En ze leefden nog lang en gelukkig.
Hier zou ik mee kunnen leven
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Een van de mogelijkheden was een berisping. Als dat ook als als verstrekkend gevolg wordt gezien, weet ik het niet meer.
Ja denken dat dit wordt afgehandeld met een berispinkje is wat naief denk ik. Maar even zo goed was het een optie, dat klopt.

Een formele berisping is niet de meest verstrekkende maatregel maar wat mij betreft nog altijd verstrekkend. Dat kan een smaakverschil zijn
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:00:21 #14
236264 crew  capricia
pi_205558635
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hij heeft het zelf laten ontsporen door niet tijdens de schorsing met doorbetaling van loon een onderzoek af te wachten maar een kort geding te starten.
^O^
Hij had het ook zelf kunnen voordragen. Als dader.
Vaak staan bedrijven/instanties daar wel voor open.
Definitely not CIA
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:00:31 #15
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205558637
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hij heeft het zelf laten ontsporen door niet tijdens de schorsing met doorbetaling van loon een onderzoek af te wachten maar een kort geding te starten.
Daarmee heeft hij landelijke media gehaald. Maar dat is in mijn ogen geen relevante info. Althans niet iets waar ik tegen ageer.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:02:25 #16
5428 crew  miss_sly
pi_205558654
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:00 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Daarmee heeft hij landelijke media gehaald. Maar dat is in mijn ogen geen relevante info. Althans niet iets waar ik tegen ageer.
Hij heeft er ook de toon mee verhard. En naar mijn mening ook een beetje laten zien dat hij het allemaal nog als overdreven beschouwde en niet serieus nam. Wat zijn zaal geen goed heeft gedaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:04:18 #17
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205558666
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hij heeft er ook de toon mee verhard. En naar mijn mening ook een beetje laten zien dat hij het allemaal nog als overdreven beschouwde en niet serieus nam. Wat zijn zaal geen goed heeft gedaan.
Hm ja en nee. De toon werd natuurlijk ook door het bedrijf gezet toen ze hem in het gesprek per direct voorlegden om maar ontslag te nemen. Weet niet hoor, maar als een bedrijf mij dat voor zou houden is de toon daarna niet echt amicaal meer.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:06:22 #18
5428 crew  miss_sly
pi_205558681
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hm ja en nee. De toon werd natuurlijk ook door het bedrijf gezet toen ze hem in het gesprek per direct voorlegden om maar ontslag te nemen. Weet niet hoor, maar als een bedrijf mij dat voor zou houden is de toon daarna niet echt amicaal meer.
Het werd hem voorgelegd omdat de kans bestond dat uit een onderzoek ook ontslag als conclusie zou kunnen komen en er dan geen ruimte meer is voor onderhandelen etc. Wat natuurlijk zo is; wat er uit het onderzoek gaat komen, is niet bekend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:12:07 #19
491163 Viesdik
pi_205558739
En als een vrouw het doet? Of een asielzoeker?

Wat vind jij @Nine. ?

Wat als bijvoorbeeld dit gebeurt tijdens bedrijfsuitje?
210107_1_babes36_09.jpg

[ Bericht 39% gewijzigd door Viesdik op 05-08-2022 18:35:34 ]
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:15:19 #20
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205558768
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het werd hem voorgelegd omdat de kans bestond dat uit een onderzoek ook ontslag als conclusie zou kunnen komen en er dan geen ruimte meer is voor onderhandelen etc. Wat natuurlijk zo is; wat er uit het onderzoek gaat komen, is niet bekend.
Leuk, maar het blijft natuurlijk staan dat als een bedrijf dat voorstelt er geen enkele vorm van de-escalatie meer mogelijk is. Het bedrijf zegt letterlijk “je moet de eer aan jezelf houden”.

Dat is de hoogste vorm van de toon zetten; het bedrijf bekent ter plekke kleur en zegt “we willen dat je ontslag neemt, we hoeven je niet meer”

Dat hij dan een kort geding aanspant is natuurlijk een logisch gevolg, ingegeven door zijn raadsheer. Dus het is nogal te zwart wit om te stellen dat hij in zijn eentje deze toon heeft gezet. It takes two to tango.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:17:01 #21
5428 crew  miss_sly
pi_205558785
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Leuk, maar het blijft natuurlijk staan dat als een bedrijf dat voorstelt er geen enkele vorm van de-escalatie meer mogelijk is. Het bedrijf zegt letterlijk “je moet de eer aan jezelf houden”.

Dat is de hoogste vorm van de toon zetten; het bedrijf bekent ter plekke kleur en zegt “we willen dat je ontslag neemt, we hoeven je niet meer”

Dat hij dan een kort geding aanspant is natuurlijk een logisch gevolg, ingegeven door zijn raadsheer. Dus het is nogal te zwart wit om te stellen dat hij in zijn eentje deze toon heeft gezet. It takes two to tango.
Deels wel eens. Voorstel om ontslag te nemen vind ik ook wel wat prematuur. Maar hem past ook wel enige nederigheid en dat blijkt niet uit zijn daden en uit de gesprekken conform de tekst in de uitspraak.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205558812
Tussen het incident en de brief zaten ook nog twee weken tijd. Ik neem aan dat er in die periode ook wel wat overleg is geweest. Hopelijk ook met betrokkene. Maar in die twee weken heeft ie natuurlijk tijd gehad oprecht excuus aan te bieden hetgeen ik nu niet terug lees eigenlijk.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:23:20 #23
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205558851
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Deels wel eens. Voorstel om ontslag te nemen vind ik ook wel wat prematuur. Maar hem past ook wel enige nederigheid en dat blijkt niet uit zijn daden en uit de gesprekken conform de tekst in de uitspraak.
Oh zeker, ik zie weinig berouw bij hem, en daardoor is de gang naar de rechter ook in die zin. een bijzondere. Ik vermoed dat het vooral is om aan te geven dat hij het oneens is met het besluit om op die manier een dossier op te bouwen voor een eventuele transitievergoeding.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:26:46 #24
5428 crew  miss_sly
pi_205558877
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oh zeker, ik zie weinig berouw bij hem, en daardoor is de gang naar de rechter ook in die zin. een bijzondere. Ik vermoed dat het vooral is om aan te geven dat hij het oneens is met het besluit om op die manier een dossier op te bouwen voor een eventuele transitievergoeding.
En die transitievergoeding had hij beter kunnen onderhandelen voor het onderzoek.

Ik denk dat hij misschien nogal overtuigd is van zijn gelijk en denkt dat ie volledig in gelijk gesteld gaat worden. En dan zal de uitkomst van het kort geding hem al erg tegenvallen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:33:03 #25
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205558927
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En die transitievergoeding had hij beter kunnen onderhandelen voor het onderzoek.

Ik denk dat hij misschien nogal overtuigd is van zijn gelijk en denkt dat ie volledig in gelijk gesteld gaat worden. En dan zal de uitkomst van het kort geding hem al erg tegenvallen.
Tja, het is iig wel consequent ongewenst gedrag wat hij vertoond :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:33:26 #26
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205558932
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:12 schreef Viesdik het volgende:
En als een vrouw het doet? Of een asielzoeker?

Wat vind jij @:Nine. ?

Wat als bijvoorbeeld dit gebeurd tijdens bedrijfsuitje?
[ afbeelding ]
Ongepast hoor.
Dat kan in een kroeg/club of zo, maar niet op de werkvloer of een bedrijfsuitje.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:35:02 #27
5428 crew  miss_sly
pi_205558946
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Tja, het is iig wel consequent ongewenst gedrag wat hij vertoond :D
Dat wel :D
Maar dan is het ook beter te begrijpen dat het bedrijf eventueel op ontslag uitkomt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:58:58 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205559093
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Deels wel eens. Voorstel om ontslag te nemen vind ik ook wel wat prematuur. Maar hem past ook wel enige nederigheid en dat blijkt niet uit zijn daden en uit de gesprekken conform de tekst in de uitspraak.
Vind ik niet. Het gaat om seksuele intimidatie en een drugsvergrijp. Als het om één van beide ging, dan zou ik het met je eens zijn. Dan had er een verbeteringstraject op touw gezet kunnen worden. Maar de combinatie van twee serieuze klachten kan maar tot één uitkomst leiden: exit.
Resistance is futile.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:01:57 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205559118
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En die transitievergoeding had hij beter kunnen onderhandelen voor het onderzoek.

Ik denk dat hij misschien nogal overtuigd is van zijn gelijk en denkt dat ie volledig in gelijk gesteld gaat worden. En dan zal de uitkomst van het kort geding hem al erg tegenvallen.
Ik denk dat hij dondersgoed weet dat hij eruit vliegt, en het kort geding rondom zijn schorsing heeft hij aangespannen om meer uit zijn ontslag te halen (proberen vormfouten aan te tonen).
Resistance is futile.
pi_205561315
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:52 schreef Rode_Wijn het volgende:
Het been van een vrouwelijke collega optillen en daar een likkende beweging bij maken tijdens een bedrijfsuitje op Terschelling is een werknemer van een bouwbedrijf duur komen te staan.

[..]

Er was een glas op de grond gevallen en hij was de schoenen van collega's aan het controleren.

Hij kwam uit bij een tafel en stuitte op 'een zwevend been', staat beschreven in het vonnis. Dat tilde hij op, en maakte 'een likkende beweging naar collega's', volgens hem als grapje. Vervolgens liet hij het been weer zakken.

[..]

In het gesprek werd ook besproken dat hij enkele collega's die avond vertelde dat hij ze wel wat drugs zou kunnen geven.

[..]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 23:10:31 #31
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205561365
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:58 schreef Seven. het volgende:

[..]
Vind ik niet. Het gaat om seksuele intimidatie en een drugsvergrijp. Als het om één van beide ging, dan zou ik het met je eens zijn. Dan had er een verbeteringstraject op touw gezet kunnen worden. Maar de combinatie van twee serieuze klachten kan maar tot één uitkomst leiden: exit.
Een drugsvergrijp????
Er is geen mliligram drugs aan te pas gekomen :')
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 00:20:27 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205561742
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 23:10 schreef the-eye het volgende:

[..]
Een drugsvergrijp????
Er is geen mliligram drugs aan te pas gekomen :')
Het aanbieden van drugs is gewoon een drugsvergrijp. Niet handig in een werkgerelateerde omgeving. Tenzij je in een coffeeshop werkt.
Resistance is futile.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 07:22:47 #33
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205562285
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:20 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het aanbieden van drugs is gewoon een drugsvergrijp. Niet handig in een werkgerelateerde omgeving. Tenzij je in een coffeeshop werkt.
https://www.vandale.nl/gr(...)ekenis/Drugsvergrijp

Misschien bedoelde je een crimineel vergrijp?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 07:25:39 #34
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205562292
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 07:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]
https://www.vandale.nl/gr(...)ekenis/Drugsvergrijp

Misschien bedoelde je een crimineel vergrijp?
Ik weet niet of het aanbieden van drugs direct strafbaar is. Maar dat het over het algemeen niet handig is bij een bedrijfsfeest lijkt mij evident. Net als dat likgebaar overigens.

Of het enige logica had hangt ook af van hoe deze feestjes in het verleden liepen. Hoe de werksfeer over het algemeen is. Hoe de leidinggevenden zich opstellen. Etc etc daar kunnen we eindeloos over speculeren.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:13:37 #35
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205562362
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:20 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het aanbieden van drugs is gewoon een drugsvergrijp. Niet handig in een werkgerelateerde omgeving. Tenzij je in een coffeeshop werkt.
Tja maar dat heeft hij niet gedaan, hij heeft gezegd dat hij wel iets kan regelen. :')
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:13:46 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205562363
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 07:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]
https://www.vandale.nl/gr(...)ekenis/Drugsvergrijp

Misschien bedoelde je een crimineel vergrijp?
Drugsvergrijp, crimineel vergrijp.. het resultaat zal hetzelfde zijn. Exit. En terecht.
Resistance is futile.
pi_205562383
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hij heeft het zelf laten ontsporen door niet tijdens de schorsing met doorbetaling van loon een onderzoek af te wachten maar een kort geding te starten.
Inderdaad. Want iedereen moet precies de juiste wegen weten in het leven.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:23:53 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205562386
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:13 schreef the-eye het volgende:

[..]
Tja maar dat heeft hij niet gedaan, hij heeft gezegd dat hij wel iets kan regelen. :')
Hou op hoor, met je 'hij heeft niks gedaan'.

Zeggen dat je wel drugs kan regelen, of je collega's daar nu van gediend zijn of niet, is gewoon poging tot drugshandel. En je bent een fucking slechte werkgever als je drugshandel of drugsgebruik oogluikend toestaat op de werkvloer. Dus geen wonder dat er op ontslag aangestuurd wordt.
Resistance is futile.
pi_205562390
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:23 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hou op hoor, met je 'hij heeft niks gedaan'.

Zeggen dat je wel drugs kan regelen, of je collega's daar nu van gediend zijn of niet, is gewoon poging tot drugshandel. En je bent een fucking slechte werkgever als je drugshandel of drugsgebruik oogluikend toestaat op de werkvloer. Dus geen wonder dat er op ontslag aangestuurd wordt.
Heb je ook nog argumenten, of kom je niet veel verder dan deze 'Edmund Burke belde' gezeik?
pi_205562392
Druuugggssss!!

Boomers die het liefst in Amerika zouden wonen qua mentaliteit wat dat betreft. Allemachtig.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:27:32 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205562394
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Inderdaad. Want iedereen moet precies de juiste wegen weten in het leven.
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:01 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik denk dat hij dondersgoed weet dat hij eruit vliegt, en het kort geding rondom zijn schorsing heeft hij aangespannen om meer uit zijn ontslag te halen (proberen vormfouten aan te tonen).
Het is gewoon een gok. Het had zijn zaak kunnen sterken, nu is de zaak van de werkgever gesterkt.

Overigens is mij niet duidelijk waarom het onderzoek zo lang moet duren, dat gaf deze man de kans om het proces bij de rechter in vraag te stellen.

Als dit mijn werknemer was, dan was het onderzoek binnen 2 weken afgerond om vervolgens een ontslagzaak te beginnen.
Resistance is futile.
pi_205562395
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:27 schreef Seven. het volgende:

[..]
[..]
Het is gewoon een gok. Het had zijn zaak kunnen sterken, nu is de zaak van de werkgever gesterkt.

Overigens is mij niet duidelijk waarom het onderzoek zo lang moet duren, dat gaf deze man de kans om het proces bij de rechter in vraag te stellen.

Als dit mijn werknemer was, dan was het onderzoek binnen 2 weken afgerond om vervolgens een ontslagzaak te beginnen.
Good girl. Volgende keer ook even de schoenen van je baas poetsen.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:29:31 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205562397
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Heb je ook nog argumenten, of kom je niet veel verder dan deze 'Edmund Burke belde' gezeik?
Geen idee wie dat is. Maar evengoed: ik heb gewoon gelijk. Drugs proberen te regelen op de werkvloer is genoeg reden tot ontslag.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:26 schreef theunderdog het volgende:
Druuugggssss!!

Boomers die het liefst in Amerika zouden wonen qua mentaliteit wat dat betreft. Allemachtig.
Ik ben nog geen eens 40.
Resistance is futile.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:29:51 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205562399
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Good girl. Volgende keer ook even de schoenen van je baas poetsen.
Ik ben zelf de baas.
Resistance is futile.
pi_205562402
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:29 schreef Seven. het volgende:

[..]
Geen idee wie dat is. Maar evengoed: ik heb gewoon gelijk. Drugs proberen te regelen op de werkvloer is genoeg reden tot ontslag.
[..]
Ik ben nog geen eens 40.
Kun je nagaan. Nog geen 40, en al oerconservatief wat betreft genotsmiddelen.

Treurig.
pi_205562406
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:29 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik ben zelf de baas.
Kinky. Sorry miss.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:34:00 #47
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205562418
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:23 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hou op hoor, met je 'hij heeft niks gedaan'.

Zeggen dat je wel drugs kan regelen, of je collega's daar nu van gediend zijn of niet, is gewoon poging tot drugshandel. En je bent een fucking slechte werkgever als je drugshandel of drugsgebruik oogluikend toestaat op de werkvloer. Dus geen wonder dat er op ontslag aangestuurd wordt.
Er kan op verschillende maniren gezegd worden wel iets te kunnen regelen. Hoe serieus dat dan is kunnen wij vanaf hier niet beoordelen en zelfs de mensen die erbij waren kunnen dat anders dan bedoeld opgevat hebben.
Zolang er niet daadwerkelijk iets geregeld staat dat bedrijf toch echt met lege hamden hoor
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:34:04 #48
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205562419
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:29 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik ben zelf de baas.
Je hebt een eigen bedrijf met personeel ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:38:50 #49
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205562432
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:29 schreef Seven. het volgende:

[..]
Geen idee wie dat is. Maar evengoed: ik heb gewoon gelijk. Drugs proberen te regelen op de werkvloer is genoeg reden tot ontslag.
[..]
Ik ben nog geen eens 40.
Daar ga je weer. Wat is er geprobeerd dan? Helemaal niets. Hij heeft gezegd wel iets te kunnen regelen. Jij vult echt te veel in
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:48:20 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205562483
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:38 schreef the-eye het volgende:

[..]
Daar ga je weer. Wat is er geprobeerd dan? Helemaal niets. Hij heeft gezegd wel iets te kunnen regelen. Jij vult echt te veel in
We zullen ongetwijfeld nog zien in deze zaak of de rechter dat ook vindt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Kun je nagaan. Nog geen 40, en al oerconservatief wat betreft genotsmiddelen.

Treurig.
Je kunt er niet verder vanaf zitten. Ik ben nooit vies geweest van drugs al heb ik er al jaren geen behoefte meer aan, en ook ik heb de grenzen met werk wel eens laten vervagen ooit. Maar dat neemt niet weg dat je het als werkgever niet toe kan staan.
Resistance is futile.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:54:59 #51
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205562512
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:48 schreef Seven. het volgende:

[..]
We zullen ongetwijfeld nog zien in deze zaak of de rechter dat ook vindt.
[..]
Je kunt er niet verder vanaf zitten. Ik ben nooit vies geweest van drugs al heb ik er al jaren geen behoefte meer aan, en ook ik heb de grenzen met werk wel eens laten vervagen ooit. Maar dat neemt niet weg dat je het als werkgever niet toe kan staan.
Staat deze man nu plotseling voor de rechter wegens het aanbieden van drugs?


De fantasie om alle mannen eens flink te kunnen straffen neemt hier wel een hele grote loop met de werkelijkheid _O-
pi_205562523
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:54 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Staat deze man nu plotseling voor de rechter wegens het aanbieden van drugs?

De fantasie om alle mannen eens flink te kunnen straffen neemt hier wel een hele grote loop met de werkelijkheid _O-
Nee, hij stond op eigen verzoek voor de rechter omdat ie zijn schorsing aanvocht.

Dat hij na onbetamelijk gedrag ook nog eens met drugs liep te leuren gaat zijn zaak geen goed doen is de teneur hier.
pi_205562531
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:54 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Staat deze man nu plotseling voor de rechter wegens het aanbieden van drugs?


De fantasie om alle mannen eens flink te kunnen straffen neemt hier wel een hele grote loop met de werkelijkheid _O-
Heb je al opgezocht of de rechter in kwestie een vrouw of een man is? :D
Definitely not CIA
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:06:19 #54
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205562561
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:48 schreef Seven. het volgende:

[..]
We zullen ongetwijfeld nog zien in deze zaak of de rechter dat ook vindt.
[..]

Daar gaat, denk ik, ook vanaf hangen welke rechter het is. Zoals de twee cases laten zien waar ik eerder een link naar plaatste.

Ik ben benieuwd wat jij nou vindt van de uitspraken in die zaken. Zou je die door willen lezen en er iets over willen zeggen?
https://hanzeadvocaat.nl/(...)-gedrag-niet-altijd/
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:13:11 #55
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205562608
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:58 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Nee, hij stond op eigen verzoek voor de rechter omdat ie zijn schorsing aanvocht.

Dat hij na onbetamelijk gedrag ook nog eens met drugs liep te leuren gaat zijn zaak geen goed doen is de teneur hier.
De suggestie wordt nu toch wel degelijk gewekt dat meneer zich bij de rechter moet verantwoorden voor het aanbieden van drugs. En inderdaad daar is in het geheel geen sprake van. Van het verantwoorden niet. Alsook blijkt nergens uit dat er sprake is van het 'leuren met drugs'
pi_205562614
:')
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:13:52 #57
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205562616
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Heb je al opgezocht of de rechter in kwestie een vrouw of een man is? :D
Er is helemaal geen strafrechter in beeld :D
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:14:46 #58
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205562623
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:23 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hou op hoor, met je 'hij heeft niks gedaan'.

Zeggen dat je wel drugs kan regelen, of je collega's daar nu van gediend zijn of niet, is gewoon poging tot drugshandel. En je bent een fucking slechte werkgever als je drugshandel of drugsgebruik oogluikend toestaat op de werkvloer. Dus geen wonder dat er op ontslag aangestuurd wordt.
Als wij met een maandagmorgen kater bij het koffiezetapparaat staan en we hebben er echt geen zin waarbij jij zegt "Soms zou je willen dat je dood was" en ik zeg "Ik kan wel wat regelen". Denk je me dan aan te kunnen klagen voor bedreiging met de dood?
pi_205562724
Als je deze link leest

https://uitspraken.rechts(...)7761&showbutton=true

Dan gaat het onderzoek over ongepaste omgangsvormen, te weten grensoverschrijdend gedrag en aanbieden van drugs. Ongepaste omgangsvormen conform de bedrijfscode. Beide zaken worden vermeld en onderzocht. Wat uit het onderzoek komt, weet men dus nog niet. Wat de consequenties zijn ook niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205562726
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:54 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Staat deze man nu plotseling voor de rechter wegens het aanbieden van drugs?

De fantasie om alle mannen eens flink te kunnen straffen neemt hier wel een hele grote loop met de werkelijkheid _O-
Je lijkt er maar veel moeite mee te hebben zeg. Ben je zelf nou ook bang, dat dit bij jou gebeurt?
"Pools are perfect for holding water"
pi_205562730
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:13 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Er is helemaal geen strafrechter in beeld :D
Maar wel een rechter.
Definitely not CIA
pi_205562824
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:13 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
De suggestie wordt nu toch wel degelijk gewekt dat meneer zich bij de rechter moet verantwoorden voor het aanbieden van drugs. En inderdaad daar is in het geheel geen sprake van. Van het verantwoorden niet. Alsook blijkt nergens uit dat er sprake is van het 'leuren met drugs'
De man wordt ws voor de rechter gedaagd ivm ontslag. Dat leuren met drugs wordt opgevoerd als extra reden.

Dat is dus inderdaad verantwoorden voor de rechter. Ongeacht of hij nu wel of niet drugs had, hij heeft het wel degelijk aangeboden. Misschien grootspraak maar aanbieden is aanbieden en dat heeft ie volgens diverse mensen die avond gedaan.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:02:29 #63
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205562979
Ik denk eerder gezien het niveau van zijn "grap" dat hij nog een stomme opmerking van dat kaliber heeft gemaakt over drugs en wel zo onhandig dat mensen nog ongemakkelijker van hem werden dan ze al waren. Echte sukkels herhalen zo'n grol dan ook nog tegen meerdere mensen zodat ze helemaal voor gaas gaan als er vragen worden gesteld en er dertien mensen afzonderlijk met hun ogen gaan rollen bij de herinnering :D
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:08:01 #64
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205563021
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:42 schreef qajariaq het volgende:

[..]
De man wordt ws voor de rechter gedaagd ivm ontslag. Dat leuren met drugs wordt opgevoerd als extra reden.

Dat is dus inderdaad verantwoorden voor de rechter. Ongeacht of hij nu wel of niet drugs had, hij heeft het wel degelijk aangeboden. Misschien grootspraak maar aanbieden is aanbieden en dat heeft ie volgens diverse mensen die avond gedaan.
Een uitspraak die gedaan is terwijl de drank in de man was. Drank die notabane ook nog beschikbaar is gesteld door het bedrijf. Daar kan echt niemand iets mee.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:11:08 #65
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205563038
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:26 schreef probeer het volgende:

[..]
Je lijkt er maar veel moeite mee te hebben zeg. Ben je zelf nou ook bang, dat dit bij jou gebeurt?
Ah joh flikker toch op, gaan we nou dat weer krijgen. Ga lekker een deur verder als je niet normaal aan de discussie deel kan nemen en het moet hebben van mensen in het verdachtenbankje plaatsen :')
Ik krijg hier echt een beetje de scheitbalen van zeg. We hebben dat nou hier gezien met het Voice verhaal en nou denk je weer met dat soort flauwe kuzooit aan te komen. Rot effe op zeg
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:12:57 #66
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_205563047
Hij is toch helemaal niet voor de rechter gedaagd?! Hij heeft zelf de rechtsgang opgezocht voor een schorsing van (feitelijk) 14 dagen met doorbetaling van loon.

En wat me dan ook zo verbaasd is dat hij klaagt over reputatieschade. Welke reputatieschade en tegenover wie? Hij heeft toch gedaan wat hij heeft gedaan? Bij een portie van zijn collega’s had hij (gezien meerdere meldingen) toch al geen goede reputatie meer. Als hij gewoon zelf was opgestapt had ook geen haan naar die vent gekraaid. Als hij de schorsing en onderzoek afwachtte toch ook niet? Nu heeft hij een hele rechtszaak bij zijn naam staan. Dát zorgt pas voor eventuele extra reputatieschade.

[ Bericht 0% gewijzigd door ChipsZak. op 06-08-2022 10:29:42 ]
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:14:22 #67
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_205563056
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:08 schreef the-eye het volgende:

[..]
Een uitspraak die gedaan is terwijl de drank in de man was. Drank die notabane ook nog beschikbaar is gesteld door het bedrijf. Daar kan echt niemand iets mee.
Waar staat dat ‘de drank in de man’ was?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:19:36 #68
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205563091
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:12 schreef ChipsZak. het volgende:
Hij is toch helemaal niet voor de rechter gedaagd?! Hij heeft zelf de rechtsgang opgezocht voor een schorsing van (feitelijk) 14 dagen met doorbetaling van loon.

En wat me dan ook zo verbaasd is dat hij klaagt over reputatieschade. Welke reputatieschade?m en tegenover wie? Hij heeft toch gedaan wat hij heeft gedaan? Bij een portie van zijn collega’s had hij (gezien meerdere melding) toch al geen goede reputatie meer. Als hij gewoon zelf was opgestapt had ook geen haan naar die vent gekraaid. Als hij de schorsing en onderzoek afwachtte toch ook niet? Nu heeft hij een hele rechtszaak bij zijn naam staan. Dát zorgt pas voor eventuele extra reputatieschade.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Over twee jaar krijgen nieuwe collega's bij een ander bedrijf te horen dat hij weleens geschorst is voor seksueel grensoverschrijdendgedrag. Mensen denken aan aanranding en dat soort zaken want zo werkt dat.
ik kan me voorstellen dat je dat toch wel een beetje al te gek vind voor zoiets als dit en dat je in verweer gaat
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:21:46 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205563097
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:13 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
De suggestie wordt nu toch wel degelijk gewekt dat meneer zich bij de rechter moet verantwoorden voor het aanbieden van drugs. En inderdaad daar is in het geheel geen sprake van. Van het verantwoorden niet. Alsook blijkt nergens uit dat er sprake is van het 'leuren met drugs'
Nee, de suggestie is dat de rechter waarschijnlijk gaat bepalen of het ontslag terecht is. En ik verwacht, en hoop, dat de rechter het met de werkgever eens zal zijn.
Resistance is futile.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:21:48 #70
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205563098
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:14 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Waar staat dat ‘de drank in de man’ was?
Goed opgemerkt
Ik ging daar vanuit omdat het een bedrijfsuitje was maar het wordt nergens vermeld
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:24:48 #71
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_205563116
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:19 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Over twee jaar krijgen nieuwe collega's bij een ander bedrijf te horen dat hij weleens geschorst is voor seksueel grensoverschrijdendgedrag. Mensen denken aan aanranding en dat soort zaken want zo werkt dat.
ik kan me voorstellen dat je dat toch wel een beetje al te gek vind voor zoiets als dit en dat je in verweer gaat
Waarom zouden nieuwe collega’s dat te horen moeten krijgen? Ja, nu wel misschien. Nu ben jij die gast in een rechtszaak waarin je je werkgever voor de rechter hebt gedaagd ivm een schorsing over seksuele intimidatie en het aanbieden van (het regelen van) drugs.

Als je gewoon was opgestapt, of het onderzoek had afgewacht terwijl je gewoon werd doorbetaald, was die kans aanzienlijk kleiner.

[ Bericht 0% gewijzigd door ChipsZak. op 06-08-2022 15:03:29 ]
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:25:59 #72
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205563126
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:21 schreef Seven. het volgende:

[..]
Nee, de suggestie is dat de rechter waarschijnlijk gaat bepalen of het ontslag terecht is. En ik verwacht, en hoop, dat de rechter het met de werkgever eens zal zijn.
Waarom hoop je dat?
Het is echt niet zo dat als een onderzoek hiernaar met daarna een rechtsgang die zo'n uitspraak als uitkomst heeft, dit wil zeggen dat, dat een richtlijn zou zijn die overal gaat gelden
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:26:47 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205563134
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:06 schreef the-eye het volgende:

[..]
Daar gaat, denk ik, ook vanaf hangen welke rechter het is. Zoals de twee cases laten zien waar ik eerder een link naar plaatste.

Ik ben benieuwd wat jij nou vindt van de uitspraken in die zaken. Zou je die door willen lezen en er iets over willen zeggen?
https://hanzeadvocaat.nl/(...)-gedrag-niet-altijd/
Opmerkingen en aanrakingen in beide gevallen, maar het blijft bij 1 klacht. Dus wat mij betreft een grensgeval waarin werkgever en de betrokkenen samen moeten bepalen wat de gepaste oplossing is, dat kan ontslag zijn.

Uiteindelijk doet het er niet toe wat ik ervan vind. De rechter bepaalt of een transitievergoeding terecht is, of niet.
Resistance is futile.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:27:45 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205563140
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:14 schreef the-eye het volgende:

[..]
Als wij met een maandagmorgen kater bij het koffiezetapparaat staan en we hebben er echt geen zin waarbij jij zegt "Soms zou je willen dat je dood was" en ik zeg "Ik kan wel wat regelen". Denk je me dan aan te kunnen klagen voor bedreiging met de dood?
Totaal andere situatie.
Resistance is futile.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:28:51 #75
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205563146
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:24 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Waarom zouden nieuwe collega’s dat te horen moeten krijgen? Ja, nu wel misschien. Nu ben jij de gast in een rechtszaak waarin je je werkgever voor de rechter hebt gedaagd ivm een schorsing over seksuele intimidatie en het aanbieden van (het regelen van) drugs.

Als je gewoon was opgestapt, of het onderzoek had afgewacht terwijl je gewoon werd doorbetaald, was die kans aanzienlijk kleiner.
Omdat er geen garantie is dat niemand daar ooit over zal praten.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:30:04 #76
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205563158
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:27 schreef Seven. het volgende:

[..]
Totaal andere situatie.
Totaal andere situatie maar wel één die laat zien dat woorden zonder daden betekenisloos zijn
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:30:36 #77
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205563166
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:21 schreef Seven. het volgende:

[..]
Nee, de suggestie is dat de rechter waarschijnlijk gaat bepalen of het ontslag terecht is. En ik verwacht, en hoop, dat de rechter het met de werkgever eens zal zijn.
Zo kwam het niet bepaald over, maar soit. We zullen het toch niet eens gaan worden.

Nu toch al dit pad gekozen is door berokkenen moet het proces ook maar zijn beloop hebben.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:30:53 #78
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205563170
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:19 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Over twee jaar krijgen nieuwe collega's bij een ander bedrijf te horen dat hij weleens geschorst is voor seksueel grensoverschrijdendgedrag. Mensen denken aan aanranding en dat soort zaken want zo werkt dat.
ik kan me voorstellen dat je dat toch wel een beetje al te gek vind voor zoiets als dit en dat je in verweer gaat
Dan had die knuppel gewoon rustig de uitkomst van het onderzoek en bijbehorende ontslagzaak in de rechtbank af moeten wachten. Dan had er geen haan naar gekraaid.
Resistance is futile.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:33:06 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205563186
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:25 schreef the-eye het volgende:

[..]
Waarom hoop je dat?
Het is echt niet zo dat als een onderzoek hiernaar met daarna een rechtsgang die zo'n uitspraak als uitkomst heeft, dit wil zeggen dat, dat een richtlijn zou zijn die overal gaat gelden
Omdat het best fijn is dat mensen die zich verschrikkelijk misdragen en anderen lastigvallen, hun verdiende loon krijgen.
Resistance is futile.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:40:12 #80
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205563235
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:33 schreef Seven. het volgende:

[..]
Omdat het best fijn is dat mensen die zich verschrikkelijk misdragen en anderen lastigvallen, hun verdiende loon krijgen.
Zoals je in de twee cases kunt zien waarvan ik je een link gaf hangt het er maar vanaf wat de policy binnen het bedrijf is en in hoeverre de man in kwestie daar van op de hoogte gebracht is
Jij ziet hier een verschrikkelijk misdragen, ik zie een nietszeggend geintje en die verschillende opvattingen zullen ook na een uitspraak gewoon binnen en buiten bedrijven blijven bestaan
Helaas voor jou gaat dit echt niet beteken dat degene die in het weekend in de kroeg jou enkel kust ineens strafbaar is. Als je hier een overwinning voor het feministisch front in ziet heb je het echt mis
pi_205563261
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:11 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ah joh flikker toch op, gaan we nou dat weer krijgen. Ga lekker een deur verder als je niet normaal aan de discussie deel kan nemen en het moet hebben van mensen in het verdachtenbankje plaatsen :')
Ik krijg hier echt een beetje de scheitbalen van zeg. We hebben dat nou hier gezien met het Voice verhaal en nou denk je weer met dat soort flauwe kuzooit aan te komen. Rot effe op zeg
Aldus degene die hier de boel al 4 topics lang loopt te bagatelliseren. Een onderwerp wat 4 topics lang doorgaat, omdat dezelfde randdebielen steeds weer met 'ja maar' blijven komen? Dat het maar niet tot hun (ja ook jou) door kan of wil dringen?

Hoe is het nog steeds te moeilijk voor je om dit te begrijpen? Blijkbaar lukt het je in meer dan 1000 reacties al niet. Geloof je oprecht dat een extra paar honderd je wel doen inzien dat die man fout zit en die vrouw het gewoon op een correcte manier aangepakt heeft?

Ik niet namelijk. Ik zie jullie in het volgende topic al weer lopen te zeiken over wat een vrouw volgens jullie al dan niet verkeerd aangepakt heeft.

Heb in deel 1 (of 2?) het goede antwoord al gegeven trouwens. Kon je ook niets mee.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:45:53 #82
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205563268
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:40 schreef the-eye het volgende:

[..]
Zoals je in de twee cases kunt zien waarvan ik je een link gaf hangt het er maar vanaf wat de policy binnen het bedrijf is en in hoeverre de man in kwestie daar van op de hoogte gebracht is
Jij ziet hier een verschrikkelijk misdragen, ik zie een nietszeggend geintje en die verschillende opvattingen zullen ook na een uitspraak gewoon binnen en buiten bedrijven blijven bestaan
Helaas voor jou gaat dit echt niet beteken dat degene die in het weekend in de kroeg jou enkel kust ineens strafbaar is
De rechter bepaalt of ontslag zonder transitievergoeding terecht is.

En de rest is eigenlijk niet eens relevant. Mijn bescheiden mening is dat hij zich als een verschrikkelijke lul gedragen heeft, en het is altijd fijn als mensen die zich misdragen daar de gevolgen van ondervinden. Dat geeft mij een goed gevoel. ^O^
Resistance is futile.
pi_205563383
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:40 schreef the-eye het volgende:

[..]
Zoals je in de twee cases kunt zien waarvan ik je een link gaf hangt het er maar vanaf wat de policy binnen het bedrijf is en in hoeverre de man in kwestie daar van op de hoogte gebracht is
Jij ziet hier een verschrikkelijk misdragen, ik zie een nietszeggend geintje en die verschillende opvattingen zullen ook na een uitspraak gewoon binnen en buiten bedrijven blijven bestaan
Helaas voor jou gaat dit echt niet beteken dat degene die in het weekend in de kroeg jou enkel kust ineens strafbaar is. Als je hier een overwinning voor het feministisch front in ziet heb je het echt mis
Er is een bedrijfscode die melding maakt van mogelijke consequenties in geval van ongepaste omgangsvormen. Er gaat dus gewoon worden getoetst of deze gedragingen (likincident en drugs aanbieden) onder ongepaste omgangsvormen vallen en welke consequentie daarbij wordt opgelegd.

Dat heeft niets met feministisch front te maken verder. Waar hier ook geen sprake van is, dus die frame kun je ook achterwege laten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:03:24 #84
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205563390
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:44 schreef probeer het volgende:

[..]
Aldus degene die hier de boel al 4 topics lang loopt te bagatelliseren. Een onderwerp wat 4 topics lang doorgaat, omdat dezelfde randdebielen steeds weer met 'ja maar' blijven komen? Dat het maar niet tot hun (ja ook jou) door kan of wil dringen?

Hoe is het nog steeds te moeilijk voor je om dit te begrijpen? Blijkbaar lukt het je in meer dan 1000 reacties al niet. Geloof je oprecht dat een extra paar honderd je wel doen inzien dat die man fout zit en die vrouw het gewoon op een correcte manier aangepakt heeft?

Ik niet namelijk. Ik zie jullie in het volgende topic al weer lopen te zeiken over wat een vrouw volgens jullie al dan niet verkeerd aangepakt heeft.

Heb in deel 1 (of 2?) het goede antwoord al gegeven trouwens. Kon je ook niets mee.
Jouw probleem is dat je denkt de wijsheid in pacht te hebben en niks wil weten van plaats, context, omstandigheden als het gaat over (seksueel) overschrijdengedrag en dat heb je gewoon echt bij het verkeerde eind.
Je wil daar niet aan en vervalt dan in rare verdachtmakingen. Echt om te kotsen hoor vriend
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:13:46 #85
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205563445
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is een bedrijfscode die melding maakt van mogelijke consequenties in geval van ongepaste omgangsvormen. Er gaat dus gewoon worden getoetst of deze gedragingen (likincident en drugs aanbieden) onder ongepaste omgangsvormen vallen en welke consequentie daarbij wordt opgelegd.

Dat heeft niets met feministisch front te maken verder. Waar hier ook geen sprake van is, dus die frame kun je ook achterwege laten.
Dat is eerste zei ik al en ben ik dus met je eens
Het tweede is als blij zijn dat er in de Fillipijnen iemand de doodstraf krijgt voor een gram wiet omdat je tegen wiet bent. Die executie daar zegt niets over een verandering hier hoe we tegen wiet aan gaan kijken dus geen overwinning voor de anti drugs brigade in Nederland
pi_205563537
Maar ja, hij heeft wel sorry gezegd. :')
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:30:22 #87
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205563541
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:44 schreef probeer het volgende:

[..]
Aldus degene die hier de boel al 4 topics lang loopt te bagatelliseren. Een onderwerp wat 4 topics lang doorgaat, omdat dezelfde randdebielen steeds weer met 'ja maar' blijven komen? Dat het maar niet tot hun (ja ook jou) door kan of wil dringen?

Hoe is het nog steeds te moeilijk voor je om dit te begrijpen? Blijkbaar lukt het je in meer dan 1000 reacties al niet. Geloof je oprecht dat een extra paar honderd je wel doen inzien dat die man fout zit en die vrouw het gewoon op een correcte manier aangepakt heeft?

Ik niet namelijk. Ik zie jullie in het volgende topic al weer lopen te zeiken over wat een vrouw volgens jullie al dan niet verkeerd aangepakt heeft.

Heb in deel 1 (of 2?) het goede antwoord al gegeven trouwens. Kon je ook niets mee.
Lastig he, andere meningen.
pi_205563543
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:29 schreef Drxx het volgende:
Maar ja, hij heeft wel sorry gezegd. :')
Dat valt te prijzen _O-
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:58:50 #89
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205563719
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:30 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Lastig he, andere meningen.
Dit gaat over normen en waarden en men maakt nogal eens de fout te denken dat die universeel zouden zijn. Door er met elkaar over te discussieren en dus te weten wat de normen en waarden van anderen zijn groei je naar elkaar toe als samenleving.
Ik heb alleen een broertje dood aan mensen die wanneer ze merken dan hun eigen normen en waarden niet universeel zijn en niet simpelweg op elke situatie geplakt kunnen worden anderen te kakken proberen te zetten met rare verdachtmakingen.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:10:38 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205563791
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:58 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dit gaat over normen en waarden en men maakt nogal eens de fout te denken dat die universeel zouden zijn. Door er met elkaar over te discussieren en dus te weten wat de normen en waarden van anderen zijn groei je naar elkaar toe als samenleving.
Ik heb alleen een broertje dood aan mensen die wanneer ze merken dan hun eigen normen en waarden niet universeel zijn en niet simpelweg op elke situatie geplakt kunnen worden anderen te kakken proberen te zetten met rare verdachtmakingen.
Dus als persoon A andere normen en waarden heeft dan persoon B en persoon B doet iets dat persoon A te ver vindt gaan en persoon A maakt daar vervolgens melding van bij de werkgever en de werkgever vindt ook dat het te ver gaat, aan wie ligt het dan dat diens normen en waarden kennelijk niet overeen komen met wat men in die omgeving vindt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205563841
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:30 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Lastig he, andere meningen.
Lastig? Mwah, dat is niet echt hoe ik het zou omschrijven.

Kijk, heel eerlijk? Er zijn legio onderwerpen waar ik (hier op fok) over discussieer waarbij ik me volledig besef dat ik het gelijk niet aan mijn zijde heb. Mening vs mening, eigen perspectieven en beleving en zo, wat is objectieve waarheid, etc etc. Sure. Waarbij ik het overigens ook vaak genoeg mis heb, en dat volgens mij in die gevallen ook best wel toe kan geven. Er lopen hier genoeg mensen rond met meer verstand van specifieke zaken dan ik.

Maar in deze discussie? Ja, ik heb gelijk en oa jij slaat de plank al 4 topics lang in vrijwel elke post die je maakt echt compleet mis. Ben ik volledig van overtuigd.

Dat gezegd hebbende, vind ik je mening (en mannen die eenzelfde mening hebben) niet zozeer 'lastig' om mee te dealen. Eerder compleet onbegrijpelijk en stupide. Dat onbegrip zorgt er voor dat ik ergens toch wel geïnteresseerd ben in hoe iemand nou tot zo'n mening komt (vandaar ook mijn eerdere vraag, maar ik zie inderdaad wel hoe daar een aardige implicatie in ligt, was niet eens mijn intentie maar a la, er moet iemand weer defensief door worden, hij doet maar), maar is niet groot genoeg om je te willen overtuigen. Ik denk niet dat ik dat kan, welk argument ik ook aandraag.

Maar vergeet niet; jij lijkt degene te zijn die het problematisch vindt hoe die zaak verloopt. Ik niet. Ik lees dit en denk, 'mooi voor haar dat ze niet over zich heen laat lopen en linea recta melding maakt van wat zij als ongepast gedrag ervaren heeft'. Dus eh, ik hoef in dit geval nergens mee te dealen. Jij bent degene die blijkbaar moeite heeft met de werkelijkheid dat een vrouw melding maakt en een werkgever optreedt. Eh tsja ... Welkom in het heden.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 06-08-2022 12:30:37 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_205563883
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:58 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dit gaat over normen en waarden en men maakt nogal eens de fout te denken dat die universeel zouden zijn. Door er met elkaar over te discussieren en dus te weten wat de normen en waarden van anderen zijn groei je naar elkaar toe als samenleving.
Ik heb alleen een broertje dood aan mensen die wanneer ze merken dan hun eigen normen en waarden niet universeel zijn en niet simpelweg op elke situatie geplakt kunnen worden anderen te kakken proberen te zetten met rare verdachtmakingen.
Geen zin om Rode_Wijn's hele oeuvre in deze reeks door te spitten. Maar als hij net zoals jij tig posts heeft gemaakt over hoe gedrag zoals in de OP vroeger doodnormaal was en hoe jij vergelijkbare dingen ook wel eens meemaakte en dat toen echt prima kon, is dat dan een verdachtmaking? Jij hebt er iig geen enkele moeite mee gehad om ruiterlijk toe te geven dat jij vergelijkend gedrag bezigt. Gedrag waar je continue over volhoudt dat het allemaal zo'n ramp niet is.

Als iemand in het 'ik zie hier geen probleem in hoor, ik vind dit best normaal' kamp zit, is het dan raar om diegene te vragen of hij zich ook wel eens zo gedraagt? Diegene heeft het niet voor niets genormaliseerd.

En wat is het nou? is het smerig om te impliceren dat iemand zulk gedrag bezigt (omdat het slecht gedrag is en het niet aardig is om te zeggen dat iemand zich slecht gedraagt). Of is er niets aan de hand bij zulk gedrag, en moet dat allemaal prima kunnen? En als het dan prima kan, waarom zou ik dan niet mogen impliceren dat Rode_Wijn zich wellicht ook wel eens zo gedraagt? Er was toch niets mis mee?

Dus kies maar:

- Het gedrag in de OP is niet grensoverschrijdend, en het is dus geen negatieve verdachtmaking om te impliceren dat iemand zich ook zo gedraagt.
- Het gedrag in de OP is wel grensoverschrijdend, en het is dus een negatieve verdachtmaking om te impliceren dat iemand zich ook zo gedraagt.
- Je bent een hypocriet die hier loopt te doen alsof het allemaal maar moet kunnen, maar loopt vervolgens te steigeren wanneer er een implicatie wordt gemaakt dat iemand zich zo gedraagt.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 06-08-2022 13:10:30 ]
"Pools are perfect for holding water"
  Vis een optie? zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:09:42 #93
70532 loveli
N
pi_205564076
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:06 schreef the-eye het volgende:

[..]
Daar gaat, denk ik, ook vanaf hangen welke rechter het is. Zoals de twee cases laten zien waar ik eerder een link naar plaatste.

Ik ben benieuwd wat jij nou vindt van de uitspraken in die zaken. Zou je die door willen lezen en er iets over willen zeggen?
https://hanzeadvocaat.nl/(...)-gedrag-niet-altijd/
Casus 1 ontslag ongewenst borsten grijpen terecht, casus 2 geen officiële klacht door medewerkster, bedrijf zelf wilde ontslag, wegens ook amicaal contact buiten werktijd ontslag onterecht.


Wat voegen die zaken toe aan deze?
crap in = crap out
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:02:11 #94
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205564345
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:23 schreef probeer het volgende:

[..]
Lastig? Mwah, dat is niet echt hoe ik het zou omschrijven.

Kijk, heel eerlijk? Er zijn legio onderwerpen waar ik (hier op fok) over discussieer waarbij ik me volledig besef dat ik het gelijk niet aan mijn zijde heb. Mening vs mening, eigen perspectieven en beleving en zo, wat is objectieve waarheid, etc etc. Sure. Waarbij ik het overigens ook vaak genoeg mis heb, en dat volgens mij in die gevallen ook best wel toe kan geven. Er lopen hier genoeg mensen rond met meer verstand van specifieke zaken dan ik.

Maar in deze discussie? Ja, ik heb gelijk en oa jij slaat de plank al 4 topics lang in vrijwel elke post die je maakt echt compleet mis. Ben ik volledig van overtuigd.

Dat gezegd hebbende, vind ik je mening (en mannen die eenzelfde mening hebben) niet zozeer 'lastig' om mee te dealen. Eerder compleet onbegrijpelijk en stupide. Dat onbegrip zorgt er voor dat ik ergens toch wel geïnteresseerd ben in hoe iemand nou tot zo'n mening komt (vandaar ook mijn eerdere vraag, maar ik zie inderdaad wel hoe daar een aardige implicatie in ligt, was niet eens mijn intentie maar a la, er moet iemand weer defensief door worden, hij doet maar), maar is niet groot genoeg om je te willen overtuigen. Ik denk niet dat ik dat kan, welk argument ik ook aandraag.

Maar vergeet niet; jij lijkt degene te zijn die het problematisch vindt hoe die zaak verloopt. Ik niet. Ik lees dit en denk, 'mooi voor haar dat ze niet over zich heen laat lopen en linea recta melding maakt van wat zij als ongepast gedrag ervaren heeft'. Dus eh, ik hoef in dit geval nergens mee te dealen. Jij bent degene die blijkbaar moeite heeft met de werkelijkheid dat een vrouw melding maakt en een werkgever optreedt. Eh tsja ... Welkom in het heden.
Deze hele post straalt maar 1 ding uit en dat is dat je andere meningen erg lastig lijkt te vinden. Doe er je voordeel mee
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:18:04 #95
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205564436
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dus als persoon A andere normen en waarden heeft dan persoon B en persoon B doet iets dat persoon A te ver vindt gaan en persoon A maakt daar vervolgens melding van bij de werkgever en de werkgever vindt ook dat het te ver gaat, aan wie ligt het dan dat diens normen en waarden kennelijk niet overeen komen met wat men in die omgeving vindt?
Daar komt dus bij kijken welke normen en warden het bedrijf mastreeft en in hoeverre ze daar duidelijk over zijn geweest naar A en B. Komt dan ook nog bij dat daar ook weer naar de context gekeken moet worden zoals blijkt uit de uitspraken in de linken die ik plaatste
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:28:52 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205564502
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:18 schreef the-eye het volgende:

[..]
Daar komt dus bij kijken welke normen en warden het bedrijf mastreeft en in hoeverre ze daar duidelijk over zijn geweest naar A en B. Komt dan ook nog bij dat daar ook weer naar de context gekeken moet worden zoals blijkt uit de uitspraken in de linken die ik plaatste
Het kan dus prima zijn dat het bedrijf helemaal gelijk heeft dat ze het te ver vinden gaan en dat die normen en waarden van het bedrijf ook duidelijk uitgedragen zijn.

Maar dat is uiteraard iets wat pas in een ontslagprocedure gaat spelen, niet nu.
Nu heeft de rechter het bedrijf gewoon niet teruggefloten toen ze de werknemer op non-actief zetten.
De werknemer die zo vreselijk bang was voor reputatieschade heeft met zijn kort geding vast gezorgd dat daar ook werkelijk sprake van zal zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Vis een optie? zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:30:35 #97
70532 loveli
N
pi_205564510
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:18 schreef the-eye het volgende:

[..]
Daar komt dus bij kijken welke normen en warden het bedrijf mastreeft en in hoeverre ze daar duidelijk over zijn geweest naar A en B. Komt dan ook nog bij dat daar ook weer naar de context gekeken moet worden zoals blijkt uit de uitspraken in de linken die ik plaatste
Die ene uitspraak bleef ontslag, ondanks context.
crap in = crap out
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:36:10 #98
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_205564537
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:28 schreef the-eye het volgende:

[..]
Omdat er geen garantie is dat niemand daar ooit over zal praten.
Ik had hier een goede reply opgeschreven maar vergeten te verzenden en nu zie ik niks meer, :').

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:34:13 #99
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205564883
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:30 schreef loveli het volgende:

[..]
Die ene uitspraak bleef ontslag, ondanks context.
In de andere zaak werd duidelijk meegewogen dat het een feestavond was waar de omgang losser is dus ook al heeft Heemskerk Bouw het één en ander goed gecommuniceerd dan nog is het maar de vraag of dat doorgetrokken kan worden naar bedrijfsuitjes
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:46:05 #100
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205565264
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:34 schreef probeer het volgende:

[..]
Geen zin om Rode_Wijn's hele oeuvre in deze reeks door te spitten. Maar als hij net zoals jij tig posts heeft gemaakt over hoe gedrag zoals in de OP vroeger doodnormaal was en hoe jij vergelijkbare dingen ook wel eens meemaakte en dat toen echt prima kon, is dat dan een verdachtmaking? Jij hebt er iig geen enkele moeite mee gehad om ruiterlijk toe te geven dat jij vergelijkend gedrag bezigt. Gedrag waar je continue over volhoudt dat het allemaal zo'n ramp niet is.

Als iemand in het 'ik zie hier geen probleem in hoor, ik vind dit best normaal' kamp zit, is het dan raar om diegene te vragen of hij zich ook wel eens zo gedraagt? Diegene heeft het niet voor niets genormaliseerd.

En wat is het nou? is het smerig om te impliceren dat iemand zulk gedrag bezigt (omdat het slecht gedrag is en het niet aardig is om te zeggen dat iemand zich slecht gedraagt). Of is er niets aan de hand bij zulk gedrag, en moet dat allemaal prima kunnen? En als het dan prima kan, waarom zou ik dan niet mogen impliceren dat Rode_Wijn zich wellicht ook wel eens zo gedraagt? Er was toch niets mis mee?

Dus kies maar:

- Het gedrag in de OP is niet grensoverschrijdend, en het is dus geen negatieve verdachtmaking om te impliceren dat iemand zich ook zo gedraagt.
- Het gedrag in de OP is wel grensoverschrijdend, en het is dus een negatieve verdachtmaking om te impliceren dat iemand zich ook zo gedraagt.
- Je bent een hypocriet die hier loopt te doen alsof het allemaal maar moet kunnen, maar loopt vervolgens te steigeren wanneer er een implicatie wordt gemaakt dat iemand zich zo gedraagt.
Ik heb verteld over wat ik meemaakte in bepaalde functie en ja dat is een aantal jaar geleden. Dat ging over vrouwen/meiden richting mij als man was en niet waar ik als man bij vrouwen mee wegkwam :')
Sorry vriend, ik ben wel klaar met je rare manier van discussieren over dit onderwerp en ik reageer dus ook niet meer op je
  Vis een optie? zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:13:26 #101
70532 loveli
N
pi_205566252
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:34 schreef the-eye het volgende:

[..]
In de andere zaak werd duidelijk meegewogen dat het een feestavond was waar de omgang losser is dus ook al heeft Heemskerk Bouw het één en ander goed gecommuniceerd dan nog is het maar de vraag of dat doorgetrokken kan worden naar bedrijfsuitjes
Nee, omdat er ook buiten werk amicaal contact was en het initiatief van de ontslagprocedure bij werkgever lag. En de medewerkster had het aangekaart, maar geen formele klacht ingediend.

Amicaal contact buiten werktijd, niet alleen tijdens bedrijfsfeestjes.
crap in = crap out
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:18:20 #102
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205566853
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:13 schreef loveli het volgende:

[..]
Nee, omdat er ook buiten werk amicaal contact was en het initiatief van de ontslagprocedure bij werkgever lag. En de medewerkster had het aangekaart, maar geen formele klacht ingediend.

Amicaal contact buiten werktijd, niet alleen tijdens bedrijfsfeestjes.
Het zal beiden zijn
quote:
Volgens de kantonrechter gingen de werknemers ook buiten het werk vriendschappelijk met elkaar om. Die bewuste avond was er een informele sfeer en is de opmerking van werknemer gemaakt binnen een bepaalde context. Losse omgangsvormen bleken bovendien ‘gewoon’ te zijn tussen de collega’s
Het contact buiten het werk zal altijd in een informele sfeer dus speelt hier blijkbaar mee dat het bedrijfsfeest zorgde voor een informele sfeer terwijl het toch werkgerelateerd was
  Vis een optie? zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:45:28 #103
70532 loveli
N
pi_205567040
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 19:18 schreef the-eye het volgende:

[..]
Het zal beiden zijn
[..]
Het contact buiten het werk zal altijd in een informele sfeer dus speelt hier blijkbaar mee dat het bedrijfsfeest zorgde voor een informele sfeer terwijl het toch werkgerelateerd was
Ze gingen naar festivals, ze vertelde dat het onderwerp van haar thesis "fisten" was, en dat ze daarmee wilde shockeren. Uh, ja, dat is wel informeel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:48:25 #104
70532 loveli
N
pi_205567064
Had je alleen het artikel gelezen?
crap in = crap out
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:58:49 #105
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205568499
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 19:45 schreef loveli het volgende:

[..]
Ze gingen naar festivals, ze vertelde dat het onderwerp van haar thesis "fisten" was, en dat ze daarmee wilde shockeren. Uh, ja, dat is wel informeel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat maakt het wel even even een ander verhaal zeg
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:59:15 #106
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205568506
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 19:48 schreef loveli het volgende:
Had je alleen het artikel gelezen?
Ja :@
  Vis een optie? zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:13:09 #107
70532 loveli
N
pi_205568652
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:06 schreef the-eye het volgende:

[..]
Daar gaat, denk ik, ook vanaf hangen welke rechter het is. Zoals de twee cases laten zien waar ik eerder een link naar plaatste.

Ik ben benieuwd wat jij nou vindt van de uitspraken in die zaken. Zou je die door willen lezen en er iets over willen zeggen?
https://hanzeadvocaat.nl/(...)-gedrag-niet-altijd/
Mag ik de vraag terugspelen als je de rest hebt gelezen?
crap in = crap out
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:26:26 #108
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205568814
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 22:13 schreef loveli het volgende:

[..]
Mag ik de vraag terugspelen als je de rest hebt gelezen?
Wat is precies je vraag?
  Vis een optie? zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:04:32 #109
70532 loveli
N
pi_205569372
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:34 schreef the-eye het volgende:

[..]
In de andere zaak werd duidelijk meegewogen dat het een feestavond was waar de omgang losser is dus ook al heeft Heemskerk Bouw het één en ander goed gecommuniceerd dan nog is het maar de vraag of dat doorgetrokken kan worden naar bedrijfsuitjes
Dit was jouw aanname (zonder de casus te lezen) en je vroeg anderen op de casus te reageren.

Ik speel de vraag terug, maar nu nadat je je eigen naar voren gebrachte casus ook hebt gelezen.

Denk je nog steeds dat de informele sfeer tussen [eiser] en dame met been op het feestje bij Heembouw te vergelijken was met de informele sfeer in jouw casus?

Je stelde dat het ook van de rechter afhing met deze casus als argument. Maar je hebt meer dan eens nadat je op de inhoud werd gewezen, iets als dit gezegd
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:58 schreef the-eye het volgende:
Ja dat maakt het wel even even een ander verhaal zeg
crap in = crap out
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:32:09 #110
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205569723
@loveli 'k ben effe met iets bezig maar later vannacht reageer ik
  zondag 7 augustus 2022 @ 14:46:30 #111
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205573258
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 23:04 schreef loveli het volgende:

[..]
Dit was jouw aanname (zonder de casus te lezen) en je vroeg anderen op de casus te reageren.

Ik speel de vraag terug, maar nu nadat je je eigen naar voren gebrachte casus ook hebt gelezen.

Denk je nog steeds dat de informele sfeer tussen [eiser] en dame met been op het feestje bij Heembouw te vergelijken was met de informele sfeer in jouw casus?

Je stelde dat het ook van de rechter afhing met deze casus als argument. Maar je hebt meer dan eens nadat je op de inhoud werd gewezen, iets als dit gezegd
[..]

Joh ik had helemaal niet gezien dat je door kon klikken.
Ik neem terug dat het vergelijkbaar is (Jezus wat een verhaal staat daar zeg) Het is een compleet andere situatie. Dus:
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:58 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ja dat maakt het wel even even een ander verhaal zeg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')