abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:14:06 #251
5428 crew  miss_sly
pi_205557316
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Laat ik een belachelijk voorbeeld geven. Wij zitten samen in een boot op een warme zomerdag en ik denk een grapje te maken en duw jou in het water. Jij ervaart dit als onprettig en doet aangifte van mishandeling.

Dan kun je inderdaad zeggen: Ja maar het is nou eenmaal mijn gevoel dat ik deze aangifte moet doen. Maar je kunt ook denken: Ok, het was misschien niet zo'n leuk grapje maar laat ik zijn sorry maar accepteren.
Klopt. Dat kan. En waarschijnlijk zou ik dat ook doen, mits we niet al een historie hebben van verkeerd geplaatste grapjes, je me niet op verkeerde plekken raakte bij het in het water gooien of ik je niet al een aantal keren had verteld dat je me niet in het water moet gooien omdat ik anders kans loop mijn lenzen te verliezen en dat enorm lastig en een grote kostenpost is.

Zie je, nuance en context kunnen nogal wat doen.

En belangrijke nuance: ze heeft geen aangifte gedaan, ze heeft een melding gedaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205557325
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:13 schreef Gehrman het volgende:
Mensen hebben tegenwoordig nogal een opgeblazen ego waardoor ze niet meer overweg kunnen met grappen en humor.
Om heel eerlijk te zijn: ik denk dat het in het werkelijke leven met die mensen allemaal wel meevalt.
pi_205557328
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Klopt. Dat kan. En waarschijnlijk zou ik dat ook doen, mits we niet al een historie hebben van verkeerd geplaatste grapjes, je me niet op verkeerde plekken raakte bij het in het water gooien of ik je niet al een aantal keren had verteld dat je me niet in het water moet gooien omdat ik anders kans loop mijn lenzen te verliezen en dat enorm lastig en een grote kostenpost is.

Zie je, nuance en context kunnen nogal wat doen.
Zeker. Maar toch kies je in het voorbeeld van dit bedrijf wel enigszins de kant van de vrouw toch? En niet die van de medewerker. Terwijl je zelf ook de nuance en context van dit voorbeeld niet kent.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:18:43 #254
5428 crew  miss_sly
pi_205557344
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zeker. Maar toch kies je in het voorbeeld van dit bedrijf wel enigszins de kant van de vrouw toch? En niet die van de medewerker. Terwijl je zelf ook de nuance en context van dit voorbeeld niet kent.
Ze deed een melding binnen het bedrijf, geen aangifte. En het voorbeeld van de vrouw is grensoverschrijdend met een seksuele ondertoon, wat ik wel een belangrijk verschil vindt.

Maar bottom line gaat het me erom dat deze vrouw gewoon het recht heeft die melding te doen als dat is wat zij vindt dat nodig is. Of ik of iemand anders dat ook zou doen, is helemaal niet waar het om gaat of moet gaan. Zij heeft in de basis niets verkeerd gedaan; ze moest zijn nare grensoverschrijdend grapje met seksuele ondertoon ondergaan en besloot dat ze daar niet van gediend was.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205557409
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze deed een melding binnen het bedrijf, geen aangifte. En het voorbeeld van de vrouw is grensoverschrijdend met een seksuele ondertoon, wat ik wel een belangrijk verschil vindt.

Maar bottom line gaat het me erom dat deze vrouw gewoon het recht heeft die melding te doen als dat is wat zij vindt dat nodig is. Of ik of iemand anders dat ook zou doen, is helemaal niet waar het om gaat of moet gaan. Zij heeft in de basis niets verkeerd gedaan; ze moest zijn nare grensoverschrijdend grapje met seksuele ondertoon ondergaan en besloot dat ze daar niet van gediend was.
Nee nouja, dat is zo. Maar in het voorbeeld van het bootje zou dat in jouw geval ook niet zo zijn. Je zou 'niets verkeerds' doen als je aangifte zou doen.

Maar als vrienden van ons dan vervolgens van de buitenkant die situatie zouden beoordelen dan zouden daar wel waardeoordelen uit volgen. Goh, Miss_sly reageert hier toch wel wat lichtgeraakt zeg, wel erg overdreven dat ze hiervoor aangifte doet. (Of een klacht indient bij de bootverhuurder, whatever) Ze had toch ook gewoon de excuses van Pietje Puk kunnen accepteren?

En dat is ook wat er in dit geval gebeurt. En andere vrienden zouden dan weer zeggen: Ja maar Miss_sly is wel haar lenzen kwijtgeraakt en dat is een aardige kostenpost. Goed dat ze dit niet over haar kant laat gaan. :)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:28:50 #256
5428 crew  miss_sly
pi_205557432
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Nee nouja, dat is zo. Maar in het voorbeeld van het bootje zou dat in jouw geval ook niet zo zijn. Je zou 'niets verkeerds' doen als je aangifte zou doen.

Maar als vrienden van ons dan vervolgens van de buitenkant die situatie zouden beoordelen dan zouden daar wel waardeoordelen uit volgen. Goh, Miss_sly reageert hier toch wel wat lichtgeraakt zeg, wel erg overdreven dat ze hiervoor aangifte doet. (Of een klacht indient bij de bootverhuurder, whatever) Ze had toch ook gewoon de excuses van Pietje Puk kunnen accepteren?

En dat is ook wat er in dit geval gebeurt. En andere vrienden zouden dan weer zeggen: Ja maar Miss_sly is wel haar lenzen kwijtgeraakt en dat is een aardige kostenpost. Goed dat ze dit niet over haar kant laat gaan. :)
Mensen mogen er van alles van vinden, maar hou het dan wel bij de feiten. En hou n dit geval de vrouw niet voor van alles verantwoordelijk, want dat is ze niet. Dat is hij met de misplaatste grap. Alles wat daarna komt, heeft hij in gang gezet. En hij heeft geprobeerd damage controle toe te passen met excuses de volgende dag, maar dat was kennelijk niet genoeg. Maar hij heeft dit alles in gang gezet, niet zij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205557438
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mensen mogen er van alles van vinden, maar hou het dan wel bij de feiten. En hou n dit geval de vrouw niet voor van alles verantwoordelijk, want dat is ze niet. Dat is hij met de misplaatste grap. Alles wat daarna komt, heeft hij in gang gezet. En hij heeft geprobeerd damage controle toe te passen met excuses de volgende dag, maar dat was kennelijk niet genoeg. Maar hij heeft dit alles in gang gezet, niet zij.
Ja als ik jou uit een bootje in het water duw voor de grap heb ik het toch ook in gang gezet?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:33:42 #258
5428 crew  miss_sly
pi_205557477
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Nee nouja, dat is zo. Maar in het voorbeeld van het bootje zou dat in jouw geval ook niet zo zijn. Je zou 'niets verkeerds' doen als je aangifte zou doen.

Maar als vrienden van ons dan vervolgens van de buitenkant die situatie zouden beoordelen dan zouden daar wel waardeoordelen uit volgen. Goh, Miss_sly reageert hier toch wel wat lichtgeraakt zeg, wel erg overdreven dat ze hiervoor aangifte doet. (Of een klacht indient bij de bootverhuurder, whatever) Ze had toch ook gewoon de excuses van Pietje Puk kunnen accepteren?

En dat is ook wat er in dit geval gebeurt. En andere vrienden zouden dan weer zeggen: Ja maar Miss_sly is wel haar lenzen kwijtgeraakt en dat is een aardige kostenpost. Goed dat ze dit niet over haar kant laat gaan. :)
En het is ook van belang hoe de sfeer op dat moment is. Als wij samen gewoon gezellig in dat bootje zitten, beetje kletsen, lachen, grapjes maken, goede sfeer en geen ongemakkelijk gevoel, is het gemakkelijker als een grapje op te vatten.

Als er al een beetje een rare, awkward sfeer hangt, wordt dat een ander verhaal.

De man in dit verhaal die over de grond kruipt en voeten en benen betast, dat is al awkward. En dan ineens komt ie bij deze vrouw, en doet wat ie deed. Ten overstaan van collega’s. Er kan een heel naar flauw sfeertje zijn ontstaan en dat kan aan haar gevoel bepaald hebben beïnvloed.

We weten het niet. We weten heel veel niet. Hoeft ook niet. Het voelde niet goed en veilig en dus deed ze een melding, aangezien ze dagelijks met deze moest werken. Verstandig, vind ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Vis een optie? vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:54:54 #259
70532 loveli
N
pi_205557636
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zeker. Maar toch kies je in het voorbeeld van dit bedrijf wel enigszins de kant van de vrouw toch? En niet die van de medewerker. Terwijl je zelf ook de nuance en context van dit voorbeeld niet kent.
De vrouw vs de medewerker...?
crap in = crap out
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:56:53 #260
236264 crew  capricia
pi_205557650
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:54 schreef loveli het volgende:

[..]
De vrouw vs de medewerker...?
scherp.

Het zit nog diep geworteld hè. (Niet bij iedereen. Gelukkig.)
Definitely not CIA
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:00:26 #261
5428 crew  miss_sly
pi_205557671
Heel scherp, inderdaad. Hoewel dit voor velen dan wel weer vergezocht zal zijn.

Overigens had ik onderweg in de auto op de Franse snelweg net even voldoende tijd om dat hele linkje inzake de uitspraak van het kort geding te lezen. Ik vind dat de medewerker er niet al te best uit komt. Draaien, uitspraken veranderen, dingen niet meer herinneren. Geen idee over welk voorval het gesprek op 3 juni zou zijn gegaan maar wel excuses aangeboden hebben voor dat voorval. Niet reageren op een schrijven van werkgever en niet op komen dagen voor een gesprek.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:04:07 #262
5428 crew  miss_sly
pi_205557704
Overigens staat er ook dit in:

quote:
n artikel 12 van de arbeidsovereenkomst staat dat een bedrijfscode geldt waarin onder andere gedragsregels zijn opgenomen waaraan medewerkers van het bedrijf zich dienen te houden. Volgens het artikel zal de werknemer de voortvloeiende verplichtingen uit de bedrijfscode nakomen. Ingevolge artikel 6 van de bedrijfscode worden ongewenste omgangsvormen niet getolereerd. In artikel 9 zijn de sancties op deze omgangsvormen genoemd en al naar gelang de ernst van de gedraging variëren zij van berisping, schorsing tot ontslag op staande voet.
Hiervoor heeft hij gewoon getekend met ondertekenen van zijn arbeidsovereenkomst. Als dit hem te strikt was, had hij dat niet moeten doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:06:57 #263
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205557725
Voor de mensen die zin hebben over twee andere gevallen te lezen

Je ziet dat er hier nogal verschillende opvattingen zijn en ik merk aan mezelf dat ik heen en weer hink. Nu zocht ik of er nog een ander dan het RTL artikel te vinden was waar misschien nog wat extra informatie in te vinden zou zijn over het nieuwsbericht wat we hier bespreken. Ik kwam toen toevallig dit tegen, 2 zaken over seksueel grensoverschrijdendgedrag.

https://hanzeadvocaat.nl/(...)-gedrag-niet-altijd/
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:14:56 #264
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205557782
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:27 schreef Forbry het volgende:

[..]
Als mij dit was overkomen, denk ik niet dat ik er ook maar een nacht van wakker zou liggen. Wel zou ik zo'n kerel alsnog niet langer in mijn team willen hebben. Gewoon omdat hij daar (in mijn ogen) - blijkbaar - niet geschikt voor is. Je gedraagt je maar een beetje professioneel, ook tijdens bedrijfsuitjes. Lijkt me niet te veel gevraagd voor welke werknemer/collega dan ook.

Dit zijn van die - op zich - mísschien 'klein' te noemen dingen, die automatisch al heel veel over zo'n persoon zeggen vind ik en dan vooral:

[ ] geschikt
[x] ongeschikt
Je zou er niet wakker van liggen maar de man in kwestie moet wel verwijderd worden. Ok
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:16:00 #265
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205557797
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben van mening dat dit incident een melding bij de daarvoor aangewezen afdeling/persoon rechtvaardigt als de vrouw in kwestie het gevoel heeft dat ze dat moet doen.
Alles wat erna komt, komt niet door de vrouw. Dat komt door zijn gedrag en protocollen binnen het bedrijf.

Meer is er gewoon niet over te zeggen. Zij is niet verantwoordelijk voor hoe dienprotocollen zijn en welke stappen er vervolgens worden ondernomen. Dat hoeft ze ook niet te zijn. Als zij een onveilig of naar gevoel hieraan over heeft gehouden, dient ze dat te kunnen en mogen melden.
Dit is wel heel makkelijk.

Ja ik gaf alleen gas, dat de auto vervolgens vooruit gaat kan ik niets aan doen!
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:17:20 #266
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205557815
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:04 schreef miss_sly het volgende:
Overigens staat er ook dit in:
[..]
Hiervoor heeft hij gewoon getekend met ondertekenen van zijn arbeidsovereenkomst. Als dit hem te strikt was, had hij dat niet moeten doen.
Andersom wist de vrouw in kwestie dit dus ook en wist ze heel precies wat het gevolg zou zijn. Klinkt wat anders dan de vermoorde onschuld spelen
pi_205557937
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:54 schreef loveli het volgende:

[..]
De vrouw vs de medewerker...?
:') Ja laten we hier ook nog even een progessief sausje aan geven. "Het zit diepgeworteld!"
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205557963
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:14 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Je zou er niet wakker van liggen maar de man in kwestie moet wel verwijderd worden. Ok
Yep. Dat jij dat niet snapt is verder niet mijn probleem.
Tails tell tales
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:42:56 #269
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205558017
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:17 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Andersom wist de vrouw in kwestie dit dus ook en wist ze heel precies wat het gevolg zou zijn. Klinkt wat anders dan de vermoorde onschuld spelen
Oh ja, dus toch weer naar de vrouw wijzen en dus is ze niet geheel onschuldig inzake de gevolgen.
Als hij zich niet als een idioot had gedragen, had zij geen klacht in hoeven dienen, wat haar goed recht was.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:48:10 #270
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205558054
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:16 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Dit is wel heel makkelijk.

Ja ik gaf alleen gas, dat de auto vervolgens vooruit gaat kan ik niets aan doen!
Misschien moet je zo'n metafoor even afmaken, namelijk dat ze alleen gas moest geven om het kruispunt weer vrij te maken nadat die pipo achter haar opreed omdat ie dacht dat het rode licht niet voor hem gold. Of zo.
pi_205558247
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:17 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Andersom wist de vrouw in kwestie dit dus ook en wist ze heel precies wat het gevolg zou zijn. Klinkt wat anders dan de vermoorde onschuld spelen
@Qarrad maait het gras voor mijn voeten weg maar lees even terug wat je hier zegt en denk even opnieuw na over wat je eigenlijk zegt hier.

Ik zou na een dergelijke uitspraak niet meer in de spiegel durven kijken namelijk.

Hoezo moet zij over haar heen laten lopen om hem te beschermen?
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:17:11 #272
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205558302
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:11 schreef qajariaq het volgende:

[..]
@:Qarrad maait het gras voor mijn voeten weg maar lees even terug wat je hier zegt en denk even opnieuw na over wat je eigenlijk zegt hier.

Ik zou na een dergelijke uitspraak niet meer in de spiegel durven kijken namelijk.

Hoezo moet zij over haar heen laten lopen om hem te beschermen?
Waar stel ik precies dat ze over zich heen moet laten lopen? Au contraire! Beter bijt ze van zich af en lossen ze dit onderling op. Een trap op een goed gemikte plek zou ik zeggen.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:19:49 #273
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205558320
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh ja, dus toch weer naar de vrouw wijzen en dus is ze niet geheel onschuldig inzake de gevolgen.
Als hij zich niet als een idioot had gedragen, had zij geen klacht in hoeven dienen, wat haar goed recht was.
Ik zinspeel op de opmerking van miss sly dat ze een klacht zou indienen en verder in het geheel niet zou weten wat daar de gevolgen van zijn. Ze wist waarschijnlijk heel goed wat de gevolgen zouden zijn van zo'n klacht. Net als dat de man in kwestie dat kennelijk had moeten weten
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:19:51 #274
236264 crew  capricia
pi_205558321
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:17 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Waar stel ik precies dat ze over zich heen moet laten lopen? Au contraire! Beter bijt ze van zich af en lossen ze dit onderling op. Een trap op een goed gemikte plek zou ik zeggen.
Okay. Dus jij stelt fysiek geweld voor. Want zo los je het onderling op tussen twee werknemers? _O-
Definitely not CIA
  Vis een optie? vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:19:57 #275
70532 loveli
N
pi_205558324
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:17 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Waar stel ik precies dat ze over zich heen moet laten lopen? Au contraire! Beter bijt ze van zich af en lossen ze dit onderling op. Een trap op een goed gemikte plek zou ik zeggen.
En dat hij dan een klacht indient :')
crap in = crap out
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:21:23 #276
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205558340
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh ja, dus toch weer naar de vrouw wijzen en dus is ze niet geheel onschuldig inzake de gevolgen.
Als hij zich niet als een idioot had gedragen, had zij geen klacht in hoeven dienen, wat haar goed recht was.
Ik zinspeel op de opmerking van miss sly dat ze een klacht zou indienen en verder in het geheel niet zou weten wat daar de gevolgen van zijn. Ze wist waarschijnlijk heel goed wat de gevolgen zouden zijn van zo'n klacht. Net als dat de man in kwestie dat kennelijk had moeten weten
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Okay. Dus jij stelt fysiek geweld voor. Want zo los je het onderling op tussen twee werknemers? _O-
Je lost het onderling op inderdaad. Goed gelezen
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:21:43 #277
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205558343
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:19 schreef loveli het volgende:

[..]
En dat hij dan een klacht indient :')
Mja. Nee
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:22:08 #278
236264 crew  capricia
pi_205558346
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:19 schreef loveli het volgende:

[..]
En dat hij dan een klacht indient :')
Of in de krant, zo'n massale vechtpartij bij een bedrijfsuitje. :+
Definitely not CIA
pi_205558349
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:17 schreef Rode_Wijn het volgende:
Waar stel ik precies dat ze over zich heen moet laten lopen?
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:17 schreef Rode_Wijn het volgende:
Klinkt wat anders dan de vermoorde onschuld spelen
Hier leg je toch heel duidelijk de schuld bij de dame dat de situatie uit de hand is gelopen.

Ter plekke een schop in het gezicht van die likkebaarder had waarschijnlijk effectiever geweest en een hoop gezeik kunnen schelen. Hoewel hij dan waarschijnlijk over haar was gaan janken bij de baas.

Maar goed, de dame was kennelijk te geschrokken om alert te reageren, net zo goed als iedereen die er bij aanwezig was. Letterlijk iedereen had die puber in de nek kunnen grijpen met de mededing dat het voor hem bedtijd was natuurlijk. Zijn nu alle collega's schuldig aan zijn ontslag?
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:23:14 #280
5428 crew  miss_sly
pi_205558352
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:21 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ik zinspeel op de opmerking van miss sly dat ze een klacht zou indienen en verder in het geheel niet zou weten wat daar de gevolgen van zijn. Ze wist waarschijnlijk heel goed wat de gevolgen zouden zijn van zo'n klacht. Net als dat de man in kwestie dat kennelijk had moeten weten
[..]
Je lost het onderling op inderdaad. Goed gelezen
quote:
In artikel 9 zijn de sancties op deze omgangsvormen genoemd en al naar gelang de ernst van de gedraging variëren zij van berisping, schorsing tot ontslag op staande voet.
Kan ook een berisping worden. Dat weet ze niet en dat doet er ook niet toe. Zij legt het oplossen daar neer waar het hoort binnen het bedrijf.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:24:24 #281
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205558360
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:22 schreef qajariaq het volgende:

[..]
[..]
Hier leg je toch heel duidelijk de schuld bij de dame dat de situatie uit de hand is gelopen.

Ter plekke een schop in het gezicht van die likkebaarder had waarschijnlijk effectiever geweest en een hoop gezeik kunnen schelen. Hoewel hij dan waarschijnlijk over haar was gaan janken bij de baas.

Maar goed, de dame was kennelijk te geschrokken om alert te reageren, net zo goed als iedereen die er bij aanwezig was. Letterlijk iedereen had die puber in de nek kunnen grijpen met de mededing dat het voor hem bedtijd was natuurlijk. Zijn nu alle collega's schuldig aan zijn ontslag?
Primair is hij daar zelf natuurlijk schuldig aan. De vraag is of dat klagen bij de leiding nodig was gelet op het incident. Ik denk het niet. Een beetje persoonlijkheid denkt daar niet eens aan.
pi_205558367
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:24 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ik denk het niet.
De rest van de weldenkende wereld hier en binnen het bedrijf vind van wel.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:25:39 #283
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205558370
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Kan ook een berisping worden. Dat weet ze niet en dat doet er ook niet toe. Zij legt het oplossen daar neer waar het hoort binnen het bedrijf.
Dus nu weet je ook al wat ze allemaal wel en niet weet. Interessant.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:26:39 #284
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205558375
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:25 schreef qajariaq het volgende:

[..]
De rest van de weldenkende wereld hier en binnen het bedrijf vind van wel.
Ja het is al lang helder dat als je hier wat kritisch naar kijkt je een vrouwenhater bent zonder hersens. Vergeet je niet de bonuswooorden racist en privilege te noemen?
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:28:17 #285
5428 crew  miss_sly
pi_205558387
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:25 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Dus nu weet je ook al wat ze allemaal wel en niet weet. Interessant.
Natuurlijk weet ze dat niet. Dat zal blijken na gesprekken en onderzoeken. Of denk jij dat een medewerker zo naar een vertrouwenspersoon/HR kan stappen, een melding neerleggen en verzoeken de andere medewerker te ontslaan? Tuurlijk niet.

Maar in de bedrijfscode wordt vermeld dat ongepaste omgangsvormen kunnen leiden tot berisping, schorsing of ontslag op staan de voet, volgens het artikel inzake de rechtszaak.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205558388
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:26 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ja het is al lang helder dat als je hier wat kritisch naar kijkt je een vrouwenhater bent zonder hersens. Vergeet je niet de bonuswooorden racist en privilege te noemen?
Joh, even een persoonlijk advies tussendoor. Als ongeveer de hele wereld tegen je is dan ga je het niet winnen. Ook niet op details en zeker niet door in het wilde weg te gaan meppen.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:30:17 #287
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205558401
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:28 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Joh, even een persoonlijk advies tussendoor. Als ongeveer de hele wereld tegen je is dan ga je het niet winnen. Ook niet op details en zeker niet door in het wilde weg te gaan meppen.
Wat verveelde huisvrouwen op een internetforum met een slokje op staat gelukkig niet gelijk aan 'ongeveer de hele wereld' _O-
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:30:50 #288
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205558405
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk weet ze dat niet. Dat zal blijken na gesprekken en onderzoeken. Of denk jij dat een medewerker zo naar een vertrouwenspersoon/HR kan stappen, een melding neerleggen en verzoeken de andere medewerker te ontslaan? Tuurlijk niet.

Maar in de bedrijfscode wordt vermeld dat ongepaste omgangsvormen kunnen leiden tot berisping, schorsing of ontslag op staan de voet, volgens het artikel inzake de rechtszaak.
Ik vind het knap
pi_205558412
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:30 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Wat verveelde huisvrouwen op een internetforum met een slokje op staat gelukkig niet gelijk aan 'ongeveer de hele wereld' _O-
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:28 schreef qajariaq het volgende:
Ook niet op details en zeker niet door in het wilde weg te gaan meppen.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:32:22 #290
5428 crew  miss_sly
pi_205558413
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:30 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ik vind het knap
Ik vind het heel bijzonder dat jij het niet zo leest.

Je zegt eerst dat ze precies wist wat er zou gebeuren, ik laat je zien waaruit blijkt dat ze dat niet wist en nu is het knap dat ik weet dat ze het niet wist :?

Je reacties zijn niet heel sterk of constructief op dit moment.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:34:19 #291
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205558423
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind het heel bijzonder dat jij het niet zo leest.

Je zegt eerst dat ze precies wist wat er zou gebeuren, ik laat je zien waaruit blijkt dat ze dat niet wist en nu is het knap dat ik weet dat ze het niet wist :?

Je reacties zijn niet heel sterk of constructief op dit moment.
Dat zijn ze op geen enkel moment van deze user ^O^
Resistance is futile.
pi_205558441
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:30 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Wat verveelde huisvrouwen op een internetforum met een slokje op staat gelukkig niet gelijk aan 'ongeveer de hele wereld' _O-
Flessen sherry in de uitverkoop.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:39:19 #293
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205558457
Even voor de vrouwen hier :D

Deze gast gaat ontslagen worden, vinden jullie daarmee dat hij genoeg gestraft is of moet hij nog meer straf ondergaan ? Dus toekomstige werkgevers moeten weten wie deze persoon is etc etc?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205558465
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:24 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Primair is hij daar zelf natuurlijk schuldig aan. De vraag is of dat klagen bij de leiding nodig was gelet op het incident. Ik denk het niet. Een beetje persoonlijkheid denkt daar niet eens aan.
Een beetje persoonlijkheid gedraagt zich niet zo. En een beetje persoonlijkheid doet/zijn haar best om te zorgen dat de bedrijfscultuur een beetje fatsoenlijk blijft door dit soort zaken aan te kaarten.
Tails tell tales
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:43:11 #295
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205558494
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:30 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Wat verveelde huisvrouwen op een internetforum met een slokje op staat gelukkig niet gelijk aan 'ongeveer de hele wereld' _O-
Hoi, ik verveel me nooit, heb drie werkgevers en werk meer dan fulltime. Daarnaast doe ik het huishouden maar laat de kinderen ook hun deel doen, want opvoeding moet ook gebeuren natuurlijk.

Maar dat terzijde want al was ik een verveelde huisvrouw, dan maakt dat mijn perspectief op grensoverschrijdend gedrag niet minder waardevol.

Waar denk jij zelf dat het van getuigt om vrouwelijke users proberen te denigreren met die term?
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:44:46 #296
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205558506
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:39 schreef Scorpie het volgende:
Even voor de vrouwen hier :D

Deze gast gaat ontslagen worden, vinden jullie daarmee dat hij genoeg gestraft is of moet hij nog meer straf ondergaan ? Dus toekomstige werkgevers moeten weten wie deze persoon is etc etc?
Neuh, in het optimale geval heeft hij het begrepen en gedraagt zich in het vervolg normaal op en buiten het werk en bouwt geen wrok op.

Hopelijk kan hij al die drie hokjes aanvinken
pi_205558527
Wat mij betreft was dit topic al na deel 2 gesloten. De progressieve mensen vinden de klacht allemaal volledig terecht want gevoel is belangrijk en vrouwen worden geïntimideerd en het is een maatschappelijk probleem, de tegenstanders vonden de klacht overdreven en nogal gejank en vonden ook dat ze de excuses had moeten accepteren. Samenvatting van ongeveer 900 posts aan discussie over dit onderwerp. :')
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:46:26 #298
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205558530
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:39 schreef Scorpie het volgende:
Even voor de vrouwen hier :D

Deze gast gaat ontslagen worden, vinden jullie daarmee dat hij genoeg gestraft is of moet hij nog meer straf ondergaan ? Dus toekomstige werkgevers moeten weten wie deze persoon is etc etc?
Nee, ontslag is prima. En ik hoop dat hij geen cent meekrijgt.

Verder hoop ik dat hij zijn lesje geleerd heeft, maar eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat zo iemand nu gaat nadenken over de impact van zijn eigen gedrag.
Resistance is futile.
pi_205558561
Mochten die lui (zowel de 'dader' als het 'slachtoffer') ooit meelezen hier dan hoop ik dat ze zich beiden gesterkt hebben gevoeld door hun medestanders.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Vis een optie? vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:49:49 #300
70532 loveli
N
pi_205558565
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:39 schreef Scorpie het volgende:
Even voor de vrouwen hier :D

Deze gast gaat ontslagen worden,
vinden jullie daarmee dat hij genoeg gestraft is of moet hij nog meer straf ondergaan ? Dus toekomstige werkgevers moeten weten wie deze persoon is etc etc?
Bron?
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')