Oke, ik denk dat we miscommunicatie hebben. Ze had kunnen weten dat er verstrekkende gevolgen vastzitten aan zo'n klacht. Dat is mijn stelling. Jij stelt volgens mij dat ze de uitkomst specifiek kon weten. Als dat zo klopt ben ik het met je eens, tuurlijk kan ze niet weten wat het bedrijf kiest aan verstrekkend gevolg. Maar dat de gevolgen verstrekkend zouden zijn had ze prima kunnen inschatten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:32 schreef miss_sly het volgende: [..] Ik vind het heel bijzonder dat jij het niet zo leest. Je zegt eerst dat ze precies wist wat er zou gebeuren, ik laat je zien waaruit blijkt dat ze dat niet wist en nu is het knap dat ik weet dat ze het niet wist
Je reacties zijn niet heel sterk of constructief op dit moment.
Dude, ik ben aartsconservatief.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:46 schreef PietjePuk2000 het volgende: Wat mij betreft was dit topic al na deel 2 gesloten. De progressieve mensen vinden de klacht allemaal volledig terecht want gevoel is belangrijk en vrouwen worden geïntimideerd en het is een maatschappelijk probleem, de tegenstanders vonden de klacht overdreven en nogal gejank en vonden ook dat ze de excuses had moeten accepteren. Samenvatting van ongeveer 900 posts aan discussie over dit onderwerp.
![]()
Een van de mogelijkheden was een berisping. Als dat ook als als verstrekkend gevolg wordt gezien, weet ik het niet meer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:53 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Oke, ik denk dat we miscommunicatie hebben. Ze had kunnen weten dat er verstrekkende gevolgen vastzitten aan zo'n klacht. Dat is mijn stelling. Jij stelt volgens mij dat ze de uitkomst specifiek kon weten. Als dat zo klopt ben ik het met je eens, tuurlijk kan ze niet weten wat het bedrijf kiest aan verstrekkend gevolg. Maar dat de gevolgen verstrekkend zouden zijn had ze prima kunnen inschatten.
Hier zou ik mee kunnen levenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Idealiter was het volgende scenario wat mij betreft het geval: zij doet een melding bij de vertrouwenspersoon/HR. Deze vragen hem op gesprek. Dat wordt geëvalueerd. Bekeken hoe dit het beste kan worden aangepakt. Traject gestart voor hen beide, zowel afzonderlijk als samen, om naar een verwerking en afhandeling te werken, dit op een goede manier af te sluiten en weer verder te werken. Eventueel met een externe partij. Hij leert grenzen, zij leert dat ze veilig is binnen het bedrijf.
En ze leefden nog lang en gelukkig.
Dan sluit je het topic en ga je verder met een topic dat je wel kansrijk vindt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Deel 4?Kunnen we onze energie niet iets positiever gebruiken dan nog weken over dit kansloze incident door te praten?
Ik kan het niet sluiten helaas.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan sluit je het topic en ga je verder met een topic dat je wel kansrijk vindt.
Verwijder het uit je AT.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik kan het niet sluiten helaas.
Loslaten ook niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik kan het niet sluiten helaas.
Hij heeft het zelf laten ontsporen door niet tijdens de schorsing met doorbetaling van loon een onderzoek af te wachten maar een kort geding te starten.quote:
Hier zou ik mee kunnen levenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Idealiter was het volgende scenario wat mij betreft het geval: zij doet een melding bij de vertrouwenspersoon/HR. Deze vragen hem op gesprek. Dat wordt geëvalueerd. Bekeken hoe dit het beste kan worden aangepakt. Traject gestart voor hen beide, zowel afzonderlijk als samen, om naar een verwerking en afhandeling te werken, dit op een goede manier af te sluiten en weer verder te werken. Eventueel met een externe partij. Hij leert grenzen, zij leert dat ze veilig is binnen het bedrijf.
En ze leefden nog lang en gelukkig.
Ja denken dat dit wordt afgehandeld met een berispinkje is wat naief denk ik. Maar even zo goed was het een optie, dat klopt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een van de mogelijkheden was een berisping. Als dat ook als als verstrekkend gevolg wordt gezien, weet ik het niet meer.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft het zelf laten ontsporen door niet tijdens de schorsing met doorbetaling van loon een onderzoek af te wachten maar een kort geding te starten.
Daarmee heeft hij landelijke media gehaald. Maar dat is in mijn ogen geen relevante info. Althans niet iets waar ik tegen ageer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft het zelf laten ontsporen door niet tijdens de schorsing met doorbetaling van loon een onderzoek af te wachten maar een kort geding te starten.
Hij heeft er ook de toon mee verhard. En naar mijn mening ook een beetje laten zien dat hij het allemaal nog als overdreven beschouwde en niet serieus nam. Wat zijn zaal geen goed heeft gedaan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:00 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Daarmee heeft hij landelijke media gehaald. Maar dat is in mijn ogen geen relevante info. Althans niet iets waar ik tegen ageer.
Hm ja en nee. De toon werd natuurlijk ook door het bedrijf gezet toen ze hem in het gesprek per direct voorlegden om maar ontslag te nemen. Weet niet hoor, maar als een bedrijf mij dat voor zou houden is de toon daarna niet echt amicaal meer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft er ook de toon mee verhard. En naar mijn mening ook een beetje laten zien dat hij het allemaal nog als overdreven beschouwde en niet serieus nam. Wat zijn zaal geen goed heeft gedaan.
Het werd hem voorgelegd omdat de kans bestond dat uit een onderzoek ook ontslag als conclusie zou kunnen komen en er dan geen ruimte meer is voor onderhandelen etc. Wat natuurlijk zo is; wat er uit het onderzoek gaat komen, is niet bekend.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hm ja en nee. De toon werd natuurlijk ook door het bedrijf gezet toen ze hem in het gesprek per direct voorlegden om maar ontslag te nemen. Weet niet hoor, maar als een bedrijf mij dat voor zou houden is de toon daarna niet echt amicaal meer.
Leuk, maar het blijft natuurlijk staan dat als een bedrijf dat voorstelt er geen enkele vorm van de-escalatie meer mogelijk is. Het bedrijf zegt letterlijk “je moet de eer aan jezelf houden”.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het werd hem voorgelegd omdat de kans bestond dat uit een onderzoek ook ontslag als conclusie zou kunnen komen en er dan geen ruimte meer is voor onderhandelen etc. Wat natuurlijk zo is; wat er uit het onderzoek gaat komen, is niet bekend.
Deels wel eens. Voorstel om ontslag te nemen vind ik ook wel wat prematuur. Maar hem past ook wel enige nederigheid en dat blijkt niet uit zijn daden en uit de gesprekken conform de tekst in de uitspraak.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk, maar het blijft natuurlijk staan dat als een bedrijf dat voorstelt er geen enkele vorm van de-escalatie meer mogelijk is. Het bedrijf zegt letterlijk “je moet de eer aan jezelf houden”.
Dat is de hoogste vorm van de toon zetten; het bedrijf bekent ter plekke kleur en zegt “we willen dat je ontslag neemt, we hoeven je niet meer”
Dat hij dan een kort geding aanspant is natuurlijk een logisch gevolg, ingegeven door zijn raadsheer. Dus het is nogal te zwart wit om te stellen dat hij in zijn eentje deze toon heeft gezet. It takes two to tango.
Oh zeker, ik zie weinig berouw bij hem, en daardoor is de gang naar de rechter ook in die zin. een bijzondere. Ik vermoed dat het vooral is om aan te geven dat hij het oneens is met het besluit om op die manier een dossier op te bouwen voor een eventuele transitievergoeding.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deels wel eens. Voorstel om ontslag te nemen vind ik ook wel wat prematuur. Maar hem past ook wel enige nederigheid en dat blijkt niet uit zijn daden en uit de gesprekken conform de tekst in de uitspraak.
En die transitievergoeding had hij beter kunnen onderhandelen voor het onderzoek.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh zeker, ik zie weinig berouw bij hem, en daardoor is de gang naar de rechter ook in die zin. een bijzondere. Ik vermoed dat het vooral is om aan te geven dat hij het oneens is met het besluit om op die manier een dossier op te bouwen voor een eventuele transitievergoeding.
Tja, het is iig wel consequent ongewenst gedrag wat hij vertoondquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En die transitievergoeding had hij beter kunnen onderhandelen voor het onderzoek.
Ik denk dat hij misschien nogal overtuigd is van zijn gelijk en denkt dat ie volledig in gelijk gesteld gaat worden. En dan zal de uitkomst van het kort geding hem al erg tegenvallen.
Ongepast hoor.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:12 schreef Viesdik het volgende:
En als een vrouw het doet? Of een asielzoeker?
Wat vind jij @:Nine. ?
Wat als bijvoorbeeld dit gebeurd tijdens bedrijfsuitje?
[ afbeelding ]
Dat welquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, het is iig wel consequent ongewenst gedrag wat hij vertoond
Vind ik niet. Het gaat om seksuele intimidatie en een drugsvergrijp. Als het om één van beide ging, dan zou ik het met je eens zijn. Dan had er een verbeteringstraject op touw gezet kunnen worden. Maar de combinatie van twee serieuze klachten kan maar tot één uitkomst leiden: exit.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deels wel eens. Voorstel om ontslag te nemen vind ik ook wel wat prematuur. Maar hem past ook wel enige nederigheid en dat blijkt niet uit zijn daden en uit de gesprekken conform de tekst in de uitspraak.
Ik denk dat hij dondersgoed weet dat hij eruit vliegt, en het kort geding rondom zijn schorsing heeft hij aangespannen om meer uit zijn ontslag te halen (proberen vormfouten aan te tonen).quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En die transitievergoeding had hij beter kunnen onderhandelen voor het onderzoek.
Ik denk dat hij misschien nogal overtuigd is van zijn gelijk en denkt dat ie volledig in gelijk gesteld gaat worden. En dan zal de uitkomst van het kort geding hem al erg tegenvallen.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:52 schreef Rode_Wijn het volgende:
Het been van een vrouwelijke collega optillen en daar een likkende beweging bij maken tijdens een bedrijfsuitje op Terschelling is een werknemer van een bouwbedrijf duur komen te staan.
[..]
Er was een glas op de grond gevallen en hij was de schoenen van collega's aan het controleren.
Hij kwam uit bij een tafel en stuitte op 'een zwevend been', staat beschreven in het vonnis. Dat tilde hij op, en maakte 'een likkende beweging naar collega's', volgens hem als grapje. Vervolgens liet hij het been weer zakken.
[..]
In het gesprek werd ook besproken dat hij enkele collega's die avond vertelde dat hij ze wel wat drugs zou kunnen geven.
[..]
Een drugsvergrijp????quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 18:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vind ik niet. Het gaat om seksuele intimidatie en een drugsvergrijp. Als het om één van beide ging, dan zou ik het met je eens zijn. Dan had er een verbeteringstraject op touw gezet kunnen worden. Maar de combinatie van twee serieuze klachten kan maar tot één uitkomst leiden: exit.
Het aanbieden van drugs is gewoon een drugsvergrijp. Niet handig in een werkgerelateerde omgeving. Tenzij je in een coffeeshop werkt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 23:10 schreef the-eye het volgende:
[..]
Een drugsvergrijp????
Er is geen mliligram drugs aan te pas gekomen
https://www.vandale.nl/gr(...)ekenis/Drugsvergrijpquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 00:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het aanbieden van drugs is gewoon een drugsvergrijp. Niet handig in een werkgerelateerde omgeving. Tenzij je in een coffeeshop werkt.
Ik weet niet of het aanbieden van drugs direct strafbaar is. Maar dat het over het algemeen niet handig is bij een bedrijfsfeest lijkt mij evident. Net als dat likgebaar overigens.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 07:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
https://www.vandale.nl/gr(...)ekenis/Drugsvergrijp
Misschien bedoelde je een crimineel vergrijp?
Tja maar dat heeft hij niet gedaan, hij heeft gezegd dat hij wel iets kan regelen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 00:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het aanbieden van drugs is gewoon een drugsvergrijp. Niet handig in een werkgerelateerde omgeving. Tenzij je in een coffeeshop werkt.
Drugsvergrijp, crimineel vergrijp.. het resultaat zal hetzelfde zijn. Exit. En terecht.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 07:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
https://www.vandale.nl/gr(...)ekenis/Drugsvergrijp
Misschien bedoelde je een crimineel vergrijp?
Inderdaad. Want iedereen moet precies de juiste wegen weten in het leven.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hou op hoor, met je 'hij heeft niks gedaan'.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:13 schreef the-eye het volgende:
[..]
Tja maar dat heeft hij niet gedaan, hij heeft gezegd dat hij wel iets kan regelen.
Heb je ook nog argumenten, of kom je niet veel verder dan deze 'Edmund Burke belde' gezeik?quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hou op hoor, met je 'hij heeft niks gedaan'.
Zeggen dat je wel drugs kan regelen, of je collega's daar nu van gediend zijn of niet, is gewoon poging tot drugshandel. En je bent een fucking slechte werkgever als je drugshandel of drugsgebruik oogluikend toestaat op de werkvloer. Dus geen wonder dat er op ontslag aangestuurd wordt.
quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Inderdaad. Want iedereen moet precies de juiste wegen weten in het leven.
Het is gewoon een gok. Het had zijn zaak kunnen sterken, nu is de zaak van de werkgever gesterkt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 19:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dondersgoed weet dat hij eruit vliegt, en het kort geding rondom zijn schorsing heeft hij aangespannen om meer uit zijn ontslag te halen (proberen vormfouten aan te tonen).
Good girl. Volgende keer ook even de schoenen van je baas poetsen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
[..]
Het is gewoon een gok. Het had zijn zaak kunnen sterken, nu is de zaak van de werkgever gesterkt.
Overigens is mij niet duidelijk waarom het onderzoek zo lang moet duren, dat gaf deze man de kans om het proces bij de rechter in vraag te stellen.
Als dit mijn werknemer was, dan was het onderzoek binnen 2 weken afgerond om vervolgens een ontslagzaak te beginnen.
Geen idee wie dat is. Maar evengoed: ik heb gewoon gelijk. Drugs proberen te regelen op de werkvloer is genoeg reden tot ontslag.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heb je ook nog argumenten, of kom je niet veel verder dan deze 'Edmund Burke belde' gezeik?
Ik ben nog geen eens 40.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:26 schreef theunderdog het volgende:
Druuugggssss!!
Boomers die het liefst in Amerika zouden wonen qua mentaliteit wat dat betreft. Allemachtig.
Ik ben zelf de baas.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Good girl. Volgende keer ook even de schoenen van je baas poetsen.
Kun je nagaan. Nog geen 40, en al oerconservatief wat betreft genotsmiddelen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geen idee wie dat is. Maar evengoed: ik heb gewoon gelijk. Drugs proberen te regelen op de werkvloer is genoeg reden tot ontslag.
[..]
Ik ben nog geen eens 40.
Er kan op verschillende maniren gezegd worden wel iets te kunnen regelen. Hoe serieus dat dan is kunnen wij vanaf hier niet beoordelen en zelfs de mensen die erbij waren kunnen dat anders dan bedoeld opgevat hebben.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hou op hoor, met je 'hij heeft niks gedaan'.
Zeggen dat je wel drugs kan regelen, of je collega's daar nu van gediend zijn of niet, is gewoon poging tot drugshandel. En je bent een fucking slechte werkgever als je drugshandel of drugsgebruik oogluikend toestaat op de werkvloer. Dus geen wonder dat er op ontslag aangestuurd wordt.
Daar ga je weer. Wat is er geprobeerd dan? Helemaal niets. Hij heeft gezegd wel iets te kunnen regelen. Jij vult echt te veel inquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geen idee wie dat is. Maar evengoed: ik heb gewoon gelijk. Drugs proberen te regelen op de werkvloer is genoeg reden tot ontslag.
[..]
Ik ben nog geen eens 40.
We zullen ongetwijfeld nog zien in deze zaak of de rechter dat ook vindt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:38 schreef the-eye het volgende:
[..]
Daar ga je weer. Wat is er geprobeerd dan? Helemaal niets. Hij heeft gezegd wel iets te kunnen regelen. Jij vult echt te veel in
Je kunt er niet verder vanaf zitten. Ik ben nooit vies geweest van drugs al heb ik er al jaren geen behoefte meer aan, en ook ik heb de grenzen met werk wel eens laten vervagen ooit. Maar dat neemt niet weg dat je het als werkgever niet toe kan staan.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kun je nagaan. Nog geen 40, en al oerconservatief wat betreft genotsmiddelen.
Treurig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |