Zuid Soedan lukte het op die manier.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja raar wel. Je begint een gewapende opstand in de hoop onafhankelijk te worden, je laat je ondertussen op allerlei manieren flink helpen door het buurland, maar vervolgens is het huilen als het land van wie je onafhankelijk probeert te worden terug gaat schieten?
Ze merken het wel in alle opzeggingen, was niet de enige...quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:53 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Best wel een behoorlijke flater van Amnesty. Het komt een beetje "laten we Oekraine ook maar een beetje veroordelen dan neemt iedereen ons langer serieus" erig over.
Je gaat je wel afvragen hoe ze al hun andere onderzoeken doen.
Mensen die niet snappen dat je met geld mooie welvaartsmaatschappijen kunt bouwen, met bv uitkeringen, goede gezondheidszorg, onderwijs, moeten anderen niet verwijten beperkt te zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:43 schreef riazop het volgende:
[..]
Je acteert hier de beperkte Hollander die serieus denkt dat het hele leven over geld gaat
Soedan had geen vijandig buurland aan z'n zuidgrens met dezelfde bevolkingsgroep. Het beste voorbeeld is Sudetenland, een Tsjechoslowaaks gebied met een meerderheid van Duitssprekenden wat grensde aan een vijandig Duitsland.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:44 schreef riazop het volgende:
[..]
Zuid Soedan lukte het op die manier.
Daar waren de westerse geopolitiek belangen dan ook anders.
Ik dacht trouwens dat er überhaupt geen russofone scholen meer waren omdat Oekraïne dat zo zwaar onderdruktequote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
AI heeft bij mijn weten ook niet aangegeven dat haar rapport alleen van toepassing was op een gedefinieerd aantal steden en stadjes?
Dus doe nou eens ff een bron dat oekraine dit bij "vooral russfone scholen doet"?
En dan graag niet je duim. Die vinden velen hier niet zo'n goede bron
Die zullen de Russen in Oekraine nooit in de steek laten. Poetin laat dat niet gebeuren. En nu mag jij 500 pm betalen om niet in de kou te zittenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die russofone vijfde colonne had ook gewoon terug naar Rusland op kunnen rotten.
Da's een typische rus-fascistoïde redenering: we zijn sterk, we hebben het voor het zeggen, maar we zijn wel slachtoffer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:46 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik dacht trouwens dat er überhaupt geen russofone scholen meer waren omdat Oekraïne dat zo zwaar onderdrukte
Daarvoor is Oekraïne te dichtbij voor de Russen, bovendien krijgen ze dan zelf ook ICBM's om hun oren.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:29 schreef riazop het volgende:
[..]
Als Rusland uit is op genocide waarom gooien ze die atoombom dan niet. Scheelt een hoop werk en russische doden.
Jahoor...Godwin!quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:43 schreef J.B. het volgende:
[..]
Met dezelfde logica vind je de annexatie van Sudetenland door Hitler dus ook een prima idee?
Fixed.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:48 schreef riazop het volgende:
[..]
Die zullen de RussenDuitsers in Oekraine Tsjechoslowakije nooit in de steek laten. Poetin Hitler laat dat niet gebeuren.
Owja, analoog aan dat als België de Franse taal zou verbieden, Frankrijk natuurlijk ook wel ff binnen zou vallen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:48 schreef riazop het volgende:
[..]
Die zullen de Russen in Oekraine nooit in de steek laten. Poetin laat dat niet gebeuren. En nu mag jij 500 pm betalen om niet in de kou te zitten
Ach jee, de Hollander die boos wordt omdat Amnesty niet publiceert wat Biden wil....quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:44 schreef tcr het volgende:
[..]
Ze merken het wel in alle opzeggingen, was niet de enige...
Dat jij blind bent voor de overduidelijke parallel is jouw probleem. Zegt Heim ins Reich je iets? Duitsers in Duitsland en Russen in Rusland?quote:
Ik help je ffquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:51 schreef riazop het volgende:
[..]
Ach jee, de Hollander die boos wordt omdat Amnesty niet publiceert wat Biden de WEF wil....
Denk ik niet. Daarmee overschat je ze. Het is wat ik al zei: de illusie objectief te zijn door beide partijen te bekritiseren.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Amnesty is dan ook gewoon een organisatie die politiek bedrijft en niet zo zeer een mensenrechtenorganisatie.
De projectie is groot hier.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
Hoe sommige users blijven spartelen om maar niet toe te hoeven geven dat Oekranie ook fouten kan maken is toch wel enigszins hilarisch.
Het heeft wat weg van tienermeisjes die ondanks alles hun grote idool blijven verdedigen.
Dat doen ze altijd al ja. Als ze in WWII bestonden hadden ze naast een artikel over de gruweldaden van de nazi's neergezet dat in Vinkeveen een Amerikaanse soldaat iemand heeft geëxecuteerd. Dat de nazi's dan met dat 2e verhaal ervandoorgaan interesseert ze niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Denk ik niet. Daarmee overschat je ze. Het is wat ik al zei: de illusie objectief te zijn door beide partijen te bekritiseren.
Wel fijn dat ze nu niet enkel meer antisemi - antizionistisch zijn, maar ook tegen Oekraïners.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:17 schreef J.B. het volgende:
Dezelfde Russische ambassade die vorige week nog opriep tot de "Humiliating execution" van Oekraïense krijgsgevangenen vindt het Amnesty rapport natuurlijk prachtig:
[ twitter ]
Echt, wat een kneuzen bij Amnesty International
Mij lijkt een gedwongen verandering van de organisatie dan zinniger.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat doen ze altijd al ja. Als ze in WWII bestonden hadden ze naast een artikel over de gruweldaden van de nazi's neergezet dat in Vinkeveen een Amerikaanse soldaat iemand heeft geëxecuteerd. Dat de nazi's dan met dat 2e verhaal ervandoorgaan interesseert ze niet.
Dit soort organisaties moeten in oorlogstijd eigenlijk gecensureerd worden. Ze helpen letterlijk de vijand.
Ja, alles kan. Maar deze lach was eerder een lach die je maakt als iemand een te harde grap vertelt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb het idee dat ze eerder lacht om de reden die hij opgeeft: "wanneer krijg je anders de kans iemands hoofd af te snijden"
Verder vindt ze dat een perverse fantasie. En ziet ze het als martelen.
Lachen is niet per se goedkeuring, kan ook zenuwen zijn.
Met wie dan? Doe nou eens niet zo cryptisch en durf gewoon namen te noemen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:37 schreef ExTec het volgende:
Snap dat je dat van jezelf vind. Maar ik denk dat voor velen hier zichtbaar is met wie je effectief optrekt.
Irritant hé?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met wie dan? Doe nou eens niet zo cryptisch en durf gewoon namen te noemen.
De Russen hebben over een tijdje wel andere kopzorgen dan de "Russofonen" in Oekraïne. En over welke kou heb je het?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:48 schreef riazop het volgende:
[..]
Die zullen de Russen in Oekraine nooit in de steek laten. Poetin laat dat niet gebeuren. En nu mag jij 500 pm betalen om niet in de kou te zitten
Top! Zo kennen we je weer!quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:46 schreef ExTec het volgende:
Irritant hé?
Als jij denkt dat je selectief gewoon niet hoeft te antwoorden, moet je niet verwachten dat anderen dat dan niet ook doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |