Om die van jou te counteren ja maar dat zie of snap je natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, die valse tegenstelling trek jij nu uit je hoge hoed.
Wordt ook wel aan een stevig staaltje victim blaming gedaan lijkt het. Wat betreft met scholen en ziekenhuizen aanvallen is het, als het al waar is dat het Oekraiense leger zich er in verschanst, ook een kip of ei verhaal. Rusland schoot namelijk al maanden geleden op winkelcentra, scholen, ziekenhuizen, trein en busstations enz.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het feit dat de Russen Oekraïne binnengevallen zijn maakt van Oekraïne al een "zielig verkracht meisje".
Waar zeggen ze dat ze het prachtig vinden of doe je een beetje aan stemmingmakerij?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:17 schreef J.B. het volgende:
Dezelfde Russische ambassade die vorige week nog opriep tot de "Humiliating execution" van Oekraïense krijgsgevangenen vindt het Amnesty rapport natuurlijk prachtig:
[ twitter ]
Echt, wat een kneuzen bij Amnesty International
Het is natuurlijk niet zo simpel dat er een soeverein land werd binnen gevallen door natie die al een eeuw of vier consequent imperialistisch gedrag vertoont. Nee, het is ingewikkelder mensen! Denk zelf na! WEF, IMF, CIA. Denk mensen, denk zelf. Wees vrij. En kijk vooral ook op youtube en facebook! Want jaren lang studeren op een onderwerp, historisch besef of gevoel voor proportie zegt niets!!!!quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:16 schreef riazop het volgende:
[..]
Zelenski heeft absoluut Hollywood kwaliteiten; Zijn vrouw en kinderen ook trouwens.
Ik denk dat dit voor sommigen in deze draad ook een rol speelt. Ze dromen weg in een geconstrueerd Disney scenario. Oekrie goed, Rus slecht.
Hou het simpel mensen!
Dus haal je zelf al die shit er maar bij?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:19 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zo simpel dat er een soeverein land werd binnen gevallen door natie die al een eeuw of vier consequent imperialistisch gedrag vertoont. Nee, het is ingewikkelder mensen! Denk zelf na! WEF, IMF, CIA. Denk mensen, denk zelf. Wees vrij. En kijk vooral ook op youtube en facebook! Want jaren lang studeren op een onderwerp, historisch besef of gevoel voor proportie zegt niets!!!!
Nou meneer de historicus, leg dit tienermeisje dan maar eens uit hoe het zit. Graag beginnen na de 30 jarige oorlog zodat we de historische aanloop goed meekrijgen. Bedankt alvast, professor.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:20 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dus haal je zelf al die shit er maar bij?![]()
Zie je, net een boos tienermeisje.
Tegen Einsatztruppen en de SS kun je wat mij betreft geen oorlogsmisdaden plegen. Een vijand die er op uit is om genocide op jouw, je familie en je landgenoten te plegen dient vernietigd te worden en wat mij betreft zijn dan alle middelen geoorloofd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:15 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Oh ja, krijgen we die standaard retoriek weer. Alsof het je vrij zou pleiten van misdaden.
Next!
Nee, mijn stelling dat het risico niet nemen om vanuit bewoonde gebieden het gevecht aan te gaan, leid tot oorlogsmisdaden is geen valse tegenstelling.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:17 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Om die van jou te counteren ja maar dat zie of snap je natuurlijk niet.
En er zijn dus meer opties dan niks doen, OF raketten vanuit ziekenhuizen schieten.quote:Een vals dilemma, valse tweedeling of valse dichotomie (ook wel zwart-witdenken genoemd) is een drogreden of denkfout waarbij twee alternatieven voorgesteld worden als de enige mogelijkheden, terwijl er in werkelijkheid nog andere zijn.
Niet zo heel erg eigenlijk.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:09 schreef Joppiez het volgende:
[..]
In Bucha, Mariupol en veel andere steden is er op los verkracht, genoeg verklaringen te vinden. In die filtratiekampen zijn er ook zat verklaringen dat vrouwen verkracht en afgemaakt worden. Zo bizar is dat blijkbaar niet in tijden van oorlog (met Rusland). Het is niet de Oekrainse overheid die dat zegt maar de bevolking. Niet geloofwaardig volgens jou?
Vreemde verdachtmaking wel.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:16 schreef riazop het volgende:
[..]
Zelenski heeft absoluut Hollywood kwaliteiten; Zijn vrouw en kinderen ook trouwens.
Ik denk dat dit voor sommigen in deze draad ook een rol speelt. Ze dromen weg in een geconstrueerd Disney scenario. Oekrie goed, Rus slecht.
Hou het simpel mensen!
Oekraine probeert de bevolking alleen maar te evacueren voor de vorm.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:13 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Beter onderzoek doen. Oekraine evacueert de burgers eerst,
Ah oke, dus je neemt ook het rapport van Amnesty met flink wat zout, anders beetje tegenstrijdig he.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Niet zo heel erg eigenlijk.
Want in gebieden waar Rusland nu de baas is zijn er heel veel verklaringen te vinden van moorden en verkrachtingen door het AZOV bataljon.
Persoonlijk neem ik het met een korreltje zout, verkrachtingen en vermoorde kinderen veroorzaken veel commotie en afschuw in de samenleving en daar maken partijen graag gebruik van.
Quote dan eens waar hun expliciet aangeven dat oekraine deze handelingen uitvoerde vanuit "vooral russofone" scholen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:19 schreef riazop het volgende:
[..]
Amnesty International
Of kletsen die nu ook ineens uit hun nek?
quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:22 schreef Mr.Sandman het volgende:
Mijn punt is gemaakt, door jullie medewerking zelfs beter dan ik had verwacht.
Bedankt en een prettig weekend.
Mijn punt ook. Je reageert nergens inhoudelijk, enkel op de man. Gewogen en voor de zoveelste keer te licht bevonden. Leuk dat je weer meespeelde en jij ook een fijn weekend. Niet teveel op facebook mopperen op de meisjes hè, ze gaan je er niet leuker van vinden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:22 schreef Mr.Sandman het volgende:
Mijn punt is gemaakt, door jullie medewerking zelfs beter dan ik had verwacht.
Bedankt en een prettig weekend.
Als je de Donbas blijft bombarderen en de russische taal ausradiert uit onderwijs en media, vraag je wel een beetje om een reactie natuurlijk. Of had je gedacht dat Poetin zou blijven toekijken?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:15 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja hè, want Oekraïne vroeg er om, toch?. De invasie dan hè.
Vind je Amnesty niet iets betrouwbaarder dan de overheid van Oekraine/Rusland?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:22 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ah oke, dus je neemt ook het rapport van Amnesty met flink wat zout, anders beetje tegenstrijdig he.
Achja, zo zijn er echt tientallen van. Russische soldaten die vertellen over groepsverkrachtingen enzovoorts. Gestaaft ook nog eens door tal van verklaringen uit het (voormalig) frontgebied. Maar volgens Candymannetje is het waarschijnlijk propaganda, dus neem het maar met een korrel zout.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:25 schreef quirina het volgende:
Oorlog doet rare dingen met mensen.
Kijk en zijn vrouw lacht er om.
Wat ik zei, al die misstanden worden verklaart door de bevolking die in desbetreffende gebieden woont (of er uit ontstapt zijn). Ook Amnesty heeft haar conclusies gebaseerd op verklaringen uit de bevolking. Niet met twee maten meten he.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Vind je Amnesty niet iets betrouwbaarder dan de overheid van Oekraine/Rusland?
Als Rusland uit is op genocide waarom gooien ze die atoombom dan niet. Scheelt een hoop werk en russische doden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Tegen Einsatztruppen en de SS kun je wat mij betreft geen oorlogsmisdaden plegen. Een vijand die er op uit is om genocide op jouw, je familie en je landgenoten te plegen dient vernietigd te worden en wat mij betreft zijn dan alle middelen geoorloofd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |