abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205550359
Hi Allemaal,

Begin dit jaar ging ik van 3.700 basis salaris naar 4.200.
Ik had om 4.500 gevraagd (meer marktconform; krijg vaak aanbiedingen van 5.000).
Maar ik kreeg 4.200 met de belofte dat ik halverwege het jaar bij goed presteren nog een keer zou stijgen in salaris.
Voorwaarden voor salaris verhoging i.e. goed presteren is per mail vast gelegd op 3 punten, waarvan ik niet in detail zal treden vanwege privacy redenen, maar die ik aantoonbaar wel echt waar gemaakt heb.

Het gesprek heb ik gisteren gehad. Ik was stomverbaasd, want ik kreeg geen salaris verhoging. Enigszins impulsief heb ik gelijk gezegd dat ik een nieuwe baan ga zoeken en dit die avond ook aan mijn manager en aan HR gemaild, met als reden dat ik salaris verhoging zou krijgen, dit niet wordt nagekomen, terwijl ik het half jaar alleen maar positieve feedback heb gehad.

Na een nachtje slapen was ik eigenlijk alleen nog maar bozer over deze gang van zaken. Het gaat mij niet eens zozeer om het geld, ik heb weer mooie commissie mogen verdienen afgelopen half jaar, en de verhoging zou waarschijnlijk toch maar rond de 200 bruto zijn geweest, maar principieel voel ik mij plat gezegd gewoon genaaid.

Heb vandaag gelijk met alle recruiters gebeld die mij de afgelopen maanden een bericht hadden gestuurd op linkedin en heb nu komende week 3 gesprekken staan, allemaal met een basis salaris >5.000.

Nu mijn eerste vraag, ligt het aan mij? Of is deze gang van zaken gewoon raar?
Ik zit al 6 jaar bij dezelfde (en mijn eerste) werkgever en was sowieso al van plan om binnen een jaar weg te gaan, dus dit was meer de (impulsieve) aanleiding om daar ook echt werk van te maken, maar ben niet gecharmeerd van deze gang van zaken. Als een werkgever een verhoging van salaris op papier beloofd dient deze dit toch gewoon na te komen?

Tweede vraag:
En als je een mail stuurt aan je werkgever waarin je aangeeft op zoek te gaan naar een nieuwe baan, maar wel nog 100% je inzet zal blijven tonen zolang de samenwerking voortduurt, kan je dan juridisch daarmee in de problemen komen? Ik verwacht niet dat mijn werkgever de mail tegen mij zal gebruiken maar wil het toch even checken.

Thanks voor antwoorden.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:20:20 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205550426
Als je dit soort aanbiedingen krijgt dan snap ik wel dat je verder gaat kijken. Je huidige werkgever moet nu met de billen bloot: als hij je (toch) wil houden, dan zal hij over de brug moeten komen. Zo niet, dan weet je ook waar je aan toe bent en heb je gelukkig andere opties.

Verder kan je werkgever je mededeling dat je gaat vertrekken niet formeel tegen je gebruiken, maar je hoeft verder ook geen gunsten meer te verwachten lijkt me.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205550502
De gang van zaken is gewoon raar, dat ligt niet aan jou.

En je ontslag indienen is prima, dat mag en dat wordt niet tegen je gebruikt (tenzij je zometeen een uitkering aanvraagt).

Ik hoop dat je snel een leuke nieuwe baan hebt, en dan zal je zeker achteraf tevreden zijn over je principiële en misschien een beetje impulsieve actie. Mooi dapper ^O^
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205550576
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:24 schreef sigme het volgende:
De gang van zaken is gewoon raar, dat ligt niet aan jou.

En je ontslag indienen is prima, dat mag en dat wordt niet tegen je gebruikt (tenzij je zometeen een uitkering aanvraagt).

Ik hoop dat je snel een leuke nieuwe baan hebt, en dan zal je zeker achteraf tevreden zijn over je principiële en misschien een beetje impulsieve actie. Mooi dapper ^O^
Ik heb in principe niet mijn ontslag ingediend maar heb aangegeven 'op zoek te gaan naar een nieuwe baan en mij 100% te blijven inzetten zolang de samenwerking nog duurt'.

Kunnen ze dit wettelijk als ontslag per volgende maand gebruiken? Denk niet dat ze dit doen maar wel benieuwd hoe dit geregeld is wettelijk gezien.
pi_205550618
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:28 schreef doenskie het volgende:

[..]
Ik heb in principe niet mijn ontslag ingediend maar heb aangegeven 'op zoek te gaan naar een nieuwe baan en mij 100% te blijven inzetten zolang de samenwerking nog duurt'.

Kunnen ze dit wettelijk als ontslag per volgende maand gebruiken? Denk niet dat ze dit doen maar wel benieuwd hoe dit geregeld is wettelijk gezien.
Oh zo.
Nee, dat kunnen ze niet.

Het is op geen enkele manier een grond voor ontslag als je aangeeft dat je om je heen gaat kijken :)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205550634
quote:
3s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:31 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh zo.
Nee, dat kunnen ze niet.

Het is op geen enkele manier een grond voor ontslag als je aangeeft dat je om je heen gaat kijken :)
Nice, thanks!
pi_205550695
Je hebt wmb groot gelijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205550763
Welke reden werd er eigenlijk gegeven om de salarisverhoging niet toe te kennen? Bestreden ze dat je de afgesproken doelen gehaald hebt?
pi_205550945
quote:
5s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:40 schreef Sodemieters het volgende:
Welke reden werd er eigenlijk gegeven om de salarisverhoging niet toe te kennen? Bestreden ze dat je de afgesproken doelen gehaald hebt?
Kan vanwege privacy niet echt ingaan op de details, maar waren 3 doelen.
Doel 1. en doel 2. waren dingen die ik moest doen die ik objectief gezien gewoon heb gedaan, is niet echt discutabel.
Doel 3. had betrekking op hoe ik om ga met klanten, en aangezien mijn manager nooit is mee geweest en nooit heeft gevraagd hoe dit ging, kan hij hier eigenlijk geen mening over hebben, en zou hij mijn inziens de voorbeelden die ik heb aangedragen over hoe ik doel 3 heb toegepast moeten aannemen.

Wat precies de reden is dat het MT mij geen beloofde salaris verhoging toekent weet ik niet, maar ik denk dat ze óf denken mij niet meer nodig te hebben, óf denken dat ik toch wel blijf, in beide van de gevallen is het denk ik tijd om weg te wezen.

Het zou goed kunnen dat ik in oktober weg ben en dan gaan ze historisch gezien 20-30% van hun omzet missen in Q4, maar dat wordt verder niet mijn probleem.
pi_205551102
Met wat voor banen "verdien" je eigenlijk >5000? Iets met klanten en "sales" w.s.
Je kunt natuurlijk ook echt werk gaan doen. Zinvol werk zeg maar.
Of je daar ook >5000 mee kunt verdienen weet ik niet maar ik weet wel zeker dat het voor jezelf veel meer voldoening oplevert. Dat is ook wat waard. Zo te lezen werk je nu in een rattennest wat ongetwijfeld typerend is voor dit soort werk.

Verder zal "doel 3" niet echt geheim blijven. Je baas zal wat gehoord hebben van die klanten direct of indirect. Ze zouden daar wel eerlijk over moeten zijn.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 21:04:47 #11
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_205551136
Iets soortgelijks meegemaakt, ik ben echter een flinke binnenvetter dus zeg niet zoveel, maar ben/was er meteen klaar mee. Niet gezegd dat ik weg wilde etc. Maar ga dan gewoon doen. Door omstandigheden gesprek inzake nieuwe baan en acceptatie kon ik pas 31e VLD maand om 23.30 opzeggen per mail lullig maar wel rechtsgeldig. Nou er kon nooit wat maar de volgende dag waren de rapen gaar, en bomen tot in de hemel.
pi_205551437
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:02 schreef Bart2002 het volgende:
Je kunt natuurlijk ook echt werk gaan doen. Zinvol werk zeg maar.
:+ :|W
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 21:46:28 #13
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205551722
Voor de volgende keer, doelstellingen moeten 'SMART' zijn, de 3e was dat overduidelijk niet.

Verder kan je nu idd kiezen of delen, weggaan en ze het laten besterven of blijven.

Zou nu ook niet blijven voor 4500, maar het verhogen naar 5500. Gewoon, omdat het kan en het blijkbaar nu marktconform is. Mochten ze een huil momentje hebben als je echt indient.

Helaas is ergens anders beginnen bijna altijd de manier om salaris stappen te maken. Gek genoeg denken werkgevers nog steeds dat adverteren, sollicitanten evalueren en het verlies van soms 10 tallen jaren van kennis en het aannemen van een nieuwe medewerker die ongeveer net zoveel kost als ze jou niet willen geven goedkoper is dan iemand die er al werkt 1000 euro meer per maand te geven.
Dum de dum
pi_205551762
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:46 schreef Fe2O3 het volgende:

Helaas is ergens anders beginnen bijna altijd de manier om salaris stappen te maken. Gek genoeg denken werkgevers nog steeds dat adverteren, sollicitanten evalueren en het verlies van soms 10 tallen jaren van kennis en het aannemen van een nieuwe medewerker die ongeveer net zoveel kost als ze jou niet willen geven goedkoper is dan iemand die er al werkt 1000 euro meer per maand te geven.
Inderdaad. Altijd mooi om ze dan te zien spartelen als je vertrekt :D
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_205552140
Ik denk dat het - van de kant van de werkgever - vooral een vertragingstactiek is geweest. Je zou ook kunnen zeggen: ze hebben het probleem voor zich uitgeschoven. En dat hebben ze gedaan door jou een wortel voor te houden.

Waarschijnlijk willen of kunnen ze je niet meer betalen dan dat je nu krijgt, maar door het op deze manier te doen hebben ze wel wat extra tijd 'gekocht': jij bent een half jaar zoet. Sterker: jij doet een half jaar extra je best. Jij denkt immers dat je bezig bent een salarisverhoging voor elkaar te krijgen. Ondertussen zijn zij vooral blij dat je je weer even rustig houdt, wat betreft je salaris.

Misschien was het ook in de hoop dat ze dan zelf een half jaar de tijd hadden om een oplossing te vinden. Of misschien wisten ze van tevoren al dat jij je doelen sowieso nooit ging halen (en indien wel, dan toch niet).
pi_205553103
Soortgelijk gehad, zorgde ervoor dat m'n baas meer winst maakte en dikke kon auto's rijden, en zelf is je beloning zeer matig. Geeft geen motivatie meer, dus verder zoeken. Binnen 3 weken was ik weg.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 00:26:22 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205553309
Wat lullig. Dit is geen normale gang van zaken. Hopelijk vind je gauw iets beters.
Resistance is futile.
pi_205553377
Inderdaad hoger eisen dan de 5000. Als je het krijgt kun je dat namelijk gebruiken bij je volgende baan.

Je kunt makkelijker 5500 eisen als je 5000 verdient dan 5500 eisen wanneer je 4500 verdient. Even snel een voorbeeldje met willekeurige getallen.

Wanneer ze meegaan kun je na een maand of zo alsnog weg, maar dan wel met een hoger salaris.
pi_205553418
Gang van zaken is niet goed maar impulsief mailen dat je opstapt ook niet. Iets zegt me dat je werkgever dit zag aankomen en dat je precies reageert zoals verwacht.

[ Bericht 6% gewijzigd door Shivo op 05-08-2022 02:41:42 ]
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 01:36:41 #20
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205553421
Welkom in de echte wereld waar je werkgevers kei en keihard tegen je liegen en je als loonslaaf zien.

Hopelijk trap je hen in de toekomst nu eerder uit dan dat zij op jou schijten. Zielig zijn ze echt niet.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205553445
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 01:31 schreef Shivo het volgende:
Gang van zaken is niet goed maar impulsief mailen dat je opstapt ook niet. Iets zegt me dat je werkgever dit verwachtte en dat je precies reageert zoals verwacht.
Beste is inderdaad nooit al je kaarten op tafel leggen.
pi_205553473
Gewoon in alle stilte vertrekken. Solliciteren, nieuwe baan aannemen en zeggen van 'Kijk, ik ga... Dooeeeeiii''
Werkgever moet op korte termijn dan een nieuwe werknemer vinden en ik weet uit ervaring dat dat vaak een fiasco is.
Cindy De Vuyst
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 04:58:43 #23
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205553486
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 04:40 schreef einzeinz het volgende:
Gewoon in alle stilte vertrekken. Solliciteren, nieuwe baan aannemen en zeggen van 'Kijk, ik ga... Dooeeeeiii''
Werkgever moet op korte termijn dan een nieuwe werknemer vinden en ik weet uit ervaring dat dat vaak een fiasco is.
Dit gaat niet meer want ts heeft direct al rondgemaild dat hij verder gaat kijken
pi_205553491
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 04:58 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Dit gaat niet meer want ts heeft direct al rondgemaild dat hij verder gaat kijken
Zou ik niet gedaan hebben. Gewoon zo van 'Kijk, op 31 augustus vertrek ik bij jullie want 1 september start ik bij ...'.
Veel succes verder!
Cindy De Vuyst
pi_205553772
Werkgevers proberen het gewoon.

Gewoon doen wat goed voelt voor jou.
Werkgever is je vriend niet en andersom.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:21:02 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205553802
Herkenbaar wel, TS. Ik had ook ooit een situatie met mijn toenmalige werkgever. Ik ben er over blijven praten, en toen dat geen resultaat opleverde ben ik overgestapt naar een werkgever die mij bijna 2000 euro bruto meer wilde betalen. De shock was groot toen ik mijn ontslag indiende, want ik heb het wel heel bewust onder de radar gehouden verder. En dat was ook genieten :Y) ~O> . Verder wel heel netjes overgedragen en goed vertrokken.

Ondertussen in 3 jaar tijd meer dan 1000 euro aan CAO en beoordelingsverhogingen gehad. Nog 600 euro erbij en dan heb ik m'n salaris verdubbeld vergeleken met mijn vorige baan :+ . Het was verder een hele leuke baan maar de relatie tussen inkomen en verantwoordelijkheden groeide totaal scheef.
Resistance is futile.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:26:04 #27
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205553821
Daarom lekker voor jezelf beginnen. Kan je zelf je tarief bepalen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205553888
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:17 schreef doenskie het volgende:
Nu mijn eerste vraag, ligt het aan mij? Of is deze gang van zaken gewoon raar?
Ik zit al 6 jaar bij dezelfde (en mijn eerste) werkgever en was sowieso al van plan om binnen een jaar weg te gaan, dus dit was meer de (impulsieve) aanleiding om daar ook echt werk van te maken, maar ben niet gecharmeerd van deze gang van zaken. Als een werkgever een verhoging van salaris op papier beloofd dient deze dit toch gewoon na te komen?
Heb je haar/hem geconfronteerd met de schriftelijke toezegging en een jurist gevraagd?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:16:53 #29
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_205554184
Je had het niet hoeven mailen, dat je weg wilt. Dat had je al gezegd, en die mail voegt niets toe. Mail naar PZ erover kan je doen, maar gaat echt niet veel opleveren. MT beslist vaak in dit soort gevallen en oerruled PZ.

Ik zeg je doet het prima. Gewoon netjes doorwerken en sollicteren naar een leuke volgende werkgever. Dat ze het weten maakt het wel makkelijker om die losse dagen vrij te krijgen om te sollicteren. Daar hoef je dan geen smoezen over op te hangen.

Suc6 met de zoektocht.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_205554368
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:02 schreef Bart2002 het volgende:
Met wat voor banen "verdien" je eigenlijk >5000? Iets met klanten en "sales" w.s.
Je kunt natuurlijk ook echt werk gaan doen. Zinvol werk zeg maar.
En jij bepaalt wat zinvol werk is? Wie denk je dat je bent met je hooghartige toontje? Zolang men bereid is betalen is het blijkbaar zinvol en mag jij gewoon je snavel houden.

En verder geef ik ts groot gelijk. Als je in de positie bent om je werkgever de middelvinger terug te geven moet je dat zeker doen ^O^

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2022 09:44:56 ]
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:20:57 #31
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205554746
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:49 schreef spierbal het volgende:

[..]
Inderdaad. Altijd mooi om ze dan te zien spartelen als je vertrekt :D
En toch draait uiteindelijk elk bedrijf gewoon door.

Dat gezegd hebbende, ik krijg uit TS zijn verhaal niet helemaal mee of hij nu erop aangedrongen heeft door te vragen waarom de afgesproken verhoging er niet in zat?
Meteen dreigen met "ik ga weg" en er dan nog blijven werken zolang je niks hebt (minstens langer dan een maand, nu bijna 2 gezien het begin augustus is) is ook een beetje kansloos. Dan moet je ook je ook je ontslag indienen, of beter nog, gewoon stil houden. En als je dan weggaat gewoon je ontslagbrief bij je manager afgeven :W
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205554765
Ik heb dit ook een keer gehad en ik kreeg toen als reactie dat ik niet genoeg presteerde.
Ik ben toen weggegaan en sindsdien accepteer ik toezeggingen niet meer per definitie.
Het is of nu of niet. Prima als de wetkgever het later wil hoor, maar ik ga daar nooit meer vanuit in mijn beslissing.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:48:15 #33
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205555490
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:28 schreef doenskie het volgende:

[..]
Ik heb in principe niet mijn ontslag ingediend maar heb aangegeven 'op zoek te gaan naar een nieuwe baan en mij 100% te blijven inzetten zolang de samenwerking nog duurt'.

Kunnen ze dit wettelijk als ontslag per volgende maand gebruiken? Denk niet dat ze dit doen maar wel benieuwd hoe dit geregeld is wettelijk gezien.
Als je ze echt een hak wilde zetten had je dit niet gemaild maar ze verrast met je ontslag brief wanneer je een andere baan hebt.
Nu kunnen ze zich voorbereiden en jij je werk laten overdragen etc.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205556023
Leermomentje, ALTIJD liegen als je verder gaat kijken.
Reactie was dat ze een vervanger zouden zoeken en mij uit meetings zouden uitsluiten. Oftewel mij weg pesten.

Dat is nogal arelaxed als je verder solliciteert, je wil dit wel op je gemak kunnen doen.

Heb nu een goed gesprek gehad met MD en donderdag een gesprek met hem waarbij we ook naar mijn salaris gaan kijken. Hij wilde echter wel dat ik dan 100% inzet toon en niet 'verder ga kijken'. Dus dit wel aan hem kenbaar gemaakt en gezegd dat mijn hart nog wel echt bij het bedrijf ligt.

Ik ga nog wel verder kijken maar dit NOOIT meer zeggen verder. Nooit doen tenzij je al een aanbod hebt.
pi_205556073
Een volgende keer geen boze email sturen, maar proberen te blijven communiceren. Ben de verstandigste. Schepen verbranden heeft geen toegevoegde waarde, integendeel zelfs, probeer je emotie (die er terecht is) te parkeren.

Stel een nieuwe werkgever vraagt om een referentie, dan sta je er nu een stuk minder mooi op en dat is zonde.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:53:39 #36
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205556090
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:43 schreef doenskie het volgende:
Leermomentje, ALTIJD liegen als je verder gaat kijken.
Reactie was dat ze een vervanger zouden zoeken en mij uit meetings zouden uitsluiten. Oftewel mij weg pesten.

Dat is nogal arelaxed als je verder solliciteert, je wil dit wel op je gemak kunnen doen.

Heb nu een goed gesprek gehad met MD en donderdag een gesprek met hem waarbij we ook naar mijn salaris gaan kijken. Hij wilde echter wel dat ik dan 100% inzet toon en niet 'verder ga kijken'. Dus dit wel aan hem kenbaar gemaakt en gezegd dat mijn hart nog wel echt bij het bedrijf ligt.

Ik ga nog wel verder kijken maar dit NOOIT meer zeggen verder. Nooit doen tenzij je al een aanbod hebt.
Lesje geleerd dus.
Overigens niet accoord gaan met die afspraak dat je niet verder kijkt. Je bent een bedrijf dat nu "gaat kijken" naar afspraken die niet nagekomen zijn echt niks verplicht :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205556120
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:53 schreef daNpy het volgende:

[..]
Lesje geleerd dus.
Overigens niet accoord gaan met die afspraak dat je niet verder kijkt. Je bent een bedrijf dat nu "gaat kijken" naar afspraken die niet nagekomen zijn echt niks verplicht :')
Zou er zeker nooit voor tekenen nee
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:07:22 #38
189961 ex
aperture science
pi_205556187
Win je er wat mee om informatie te delen met je werkgever? Zo nee, nooit delen. Rond kijken mag altijd, het vertellen win je meestal niet zoveel mee.
The cake is a lie!
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:18:47 #39
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_205556294
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:43 schreef doenskie het volgende:
Leermomentje, ALTIJD liegen als je verder gaat kijken.
Reactie was dat ze een vervanger zouden zoeken en mij uit meetings zouden uitsluiten. Oftewel mij weg pesten.
Zie je dat serieus als pesten?
quote:
Dat is nogal arelaxed als je verder solliciteert, je wil dit wel op je gemak kunnen doen.
:')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:32:09 #40
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205556433
TS je gaat straks een zakcentje krijgen ;) aai over de bol,50e erbij en door denkt de werkgever.

Committen naar de toko, verhoging pakken en braaf door solliciteren ...
Dum de dum
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:34:16 #41
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_205556464
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:50 schreef doenskie het volgende:

[..]
Kan vanwege privacy niet echt ingaan op de details, maar waren 3 doelen.
Doel 1. en doel 2. waren dingen die ik moest doen die ik objectief gezien gewoon heb gedaan, is niet echt discutabel.
Doel 3. had betrekking op hoe ik om ga met klanten, en aangezien mijn manager nooit is mee geweest en nooit heeft gevraagd hoe dit ging, kan hij hier eigenlijk geen mening over hebben, en zou hij mijn inziens de voorbeelden die ik heb aangedragen over hoe ik doel 3 heb toegepast moeten aannemen.

Wat precies de reden is dat het MT mij geen beloofde salaris verhoging toekent weet ik niet, maar ik denk dat ze óf denken mij niet meer nodig te hebben, óf denken dat ik toch wel blijf, in beide van de gevallen is het denk ik tijd om weg te wezen.

Het zou goed kunnen dat ik in oktober weg ben en dan gaan ze historisch gezien 20-30% van hun omzet missen in Q4, maar dat wordt verder niet mijn probleem.
Ik kan hieruit nog altijd niet opmaken dat ze vonden dat doel 3 niet gehaald is. Is dat zo gezegd? “Je hebt doel 3 niet gehaald” of “je kunt geen bewijs leveren dat doel 3 gehaald is” ?

Verder vind ik de gang van zaken inderdaad niet correct. Er is een belofte gedaan. Wanneer de werkgever dat niet wil of kan nakomen moeten ze dat goed onderbouwen.

Boos worden was misschien niet handig, maar goed, het is gebeurd. Laat je niet op de kop zitten, de werkgever heeft nu ook een deuk in z’n ego gekregen en wil even laten zien dat ie boven jou staat. Laat lekker en doe je ding.

Succes met het vinden van een nieuwe baan!
klerkje
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:53:36 #42
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205556670
Wat is je werkgever? Dan geven we het allemaal 1 ster :')

het was al een red flag dat ze je na 6 jaar trouwe dienst ' beloven' na een half jaar te verhogen om vervolgens glashard tegen je te liegen

je bent en blijft een loonslaaf voor deze teringlijers
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205557108
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:43 schreef doenskie het volgende:
Leermomentje, ALTIJD liegen als je verder gaat kijken.
Reactie was dat ze een vervanger zouden zoeken en mij uit meetings zouden uitsluiten. Oftewel mij weg pesten.
Geen meetings meer zou ik voor tekenen hoor ;)

En je hebt geen ontslag ingediend, dus als je er langer over zoekt om te zoeken dan zitten ze met dubbele bezetting en de bijkomende problemen ;)
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_205557918
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:43 schreef doenskie het volgende:

Heb nu een goed gesprek gehad met MD en donderdag een gesprek met hem waarbij we ook naar mijn salaris gaan kijken. Hij wilde echter wel dat ik dan 100% inzet toon en niet 'verder ga kijken'.


Hij is helemaal niet in de positie om dat te eisen. Het lef alleen al om te eisen dat je niet verder kijkt.
pi_205558033
Ik vind dit een verschrikkelijke gang van zaken. Ik zou gewoon verder solliciteren. Of 5500 vragen als salarisverhoging (en dan alsnog doorsolliciteren). Voor zo'n werkgever wil je niet werken.
En nee, boos worden heeft je niet geholpen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_205558198
“ Hij wilde echter wel dat ik dan 100% inzet toon en niet 'verder ga kijken“

… ik denk dat ze zich kapot lachen als je hier mee instemt.
Als je dat doet zeg je dus indirect dat je niet 100% je best deed en dat je dus nog langer aan het lijntje gehouden kan worden met “beloften” omdat je toch niet aan het verder kijken bent.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:35:31 #47
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_205558431
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:43 schreef doenskie het volgende:
Leermomentje, ALTIJD liegen als je verder gaat kijken.
Reactie was dat ze een vervanger zouden zoeken en mij uit meetings zouden uitsluiten. Oftewel mij weg pesten.

Dat is nogal arelaxed als je verder solliciteert, je wil dit wel op je gemak kunnen doen.

Heb nu een goed gesprek gehad met MD en donderdag een gesprek met hem waarbij we ook naar mijn salaris gaan kijken. Hij wilde echter wel dat ik dan 100% inzet toon en niet 'verder ga kijken'. Dus dit wel aan hem kenbaar gemaakt en gezegd dat mijn hart nog wel echt bij het bedrijf ligt.

Ik ga nog wel verder kijken maar dit NOOIT meer zeggen verder. Nooit doen tenzij je al een aanbod hebt.
Hoe zo goed gesprek en dan later donderdag verder waarom niet meteen, en maar uitstellen rekken etc. Ik zou hier echt klaar mee zijn. Dit gaat echter niet beter worden, en je hebt altijd de kantjes er van af gelopen want nu moet het echt wel 100% zijn. Bullshit dat had hij/zij niets tegen mij moeten zeggen
pi_205558440
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:05 schreef Pap89 het volgende:
“ Hij wilde echter wel dat ik dan 100% inzet toon en niet 'verder ga kijken“

… ik denk dat ze zich kapot lachen als je hier mee instemt.
Als je dat doet zeg je dus indirect dat je niet 100% je best deed en dat je dus nog langer aan het lijntje gehouden kan worden met “beloften” omdat je toch niet aan het verder kijken bent.
Nee, je zegt alleen dat je dit akkefietje je werk in de toekomst niet zal laten beïnvloeden.
pi_205558546
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:43 schreef doenskie het volgende:
Leermomentje, ALTIJD liegen als je verder gaat kijken.
Reactie was dat ze een vervanger zouden zoeken en mij uit meetings zouden uitsluiten. Oftewel mij weg pesten.


Wellicht ben ik wereldvreemd, maar wat voor reactie had je dan verwacht? Ik zou het raar vinden als ze niet op zoek waren gegaan naar een vervanger.
pi_205558701
Dat je aan het lijntje gehouden wordt zie ik wel vaker, is niet netjes, maar gebeurt helaas. Maar ik vind je reactie ook wel wat overdreven.

Maar laat je ook niet te gek maken door de markt. Veel praatjes. Dat je de gesprekken hebt betekent niet dat je de baan hebt en al helemaal niet wanneer het een intermediair is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')