Vooropgesteld, iedereen moet zich veilig genoeg voelen om een klacht in te dienen over grensoverschrijdend gedrag, maar zijn we er dan? Of zit er een verwachting aan de klacht vast?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zeker! Zoals ik al zei, vrouwen zullen zich gesterkt voelen en vaker een klacht indienen. Dat was vaak een zinloze exercitie, zoals je zelf al constateerde, maar daar komt op deze manier verandering in.
Precies dit, inderdaad. Er moet vaker blijken dat het wel zin heeft om een klacht in te dienen. En niet alleen voor vrouwen, maar juist ook voor mannen. Want kennelijk gebeurt het ook daar dat grensoverschrijdend gedrag niet wordt aangepakt, getuige de post van @the-eyequote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zeker! Zoals ik al zei, vrouwen zullen zich gesterkt voelen en vaker een klacht indienen. Dat was vaak een zinloze exercitie, zoals je zelf al constateerde, maar daar komt op deze manier verandering in.
Lijkt me een schrale troost als je, je moet wentelen in een zelf verzonnen gelijk maar succes er meequote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zwaktebod.
Waarmee je mijn stelling aantoont. Niet geschikt voor deze discussie.
Lijkt mij ook, maar geen ervaring mee. Hoe voelt dat?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:41 schreef the-eye het volgende:
[..]
Lijkt me een schrale troost als je, je moet wentelen in een zelf verzonnen gelijk.
Misschien is het handig om hiermee te stoppen? Dit voegt ook niet echt iets toe aan de discussie, dergelijke posts.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, maar geen ervaring mee. Hoe voelt dat?
Het lijkt me een goede vraag ja of de aanklacht bedoeld is om verandering in gedrag te bewerkstelligen of een poging tot revenge is.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vooropgesteld, iedereen moet zich veilig genoeg voelen om een klacht in te dienen over grensoverschrijdend gedrag, maar zijn we er dan? Of zit er een verwachting aan de klacht vast?
Ze hebben niet aangegeven dat ze zullen proberen hem te wiebelen, maar dat de conclusie van het onderzoek KAN zijn dat er een ontslagprocedure wordt gestart. Wat natuurlijk gewoon zo is.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:45 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het lijkt me een goede vraag ja of de aanklacht bedoeld is om verandering in gedrag te bewerkstelligen of een poging tot revenge is.
Bij een bedrijf dat gelijk al aangeeft dat de man beter weg kan gaan omdat ze anders zullen proberen hem te wieberen en een vrouw die excusse niet accepteert neig ik naar het tweede.
Als men denkt zo een waarschuwing naar de rest van de medewerkers te geven wordt de man dus opgeofferd voor de "goed zaak" en niet beoordeeld op z'n werkelijke daad
Snap waar jullie heen willen. Soms lijkt het niet zo zwart-wit dan ze hier in het bericht doen brengen. Mss hadden de twee al een soort van geschiedenis...Daar helaas zullen we daar nooit achter komen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:45 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het lijkt me een goede vraag ja of de aanklacht bedoeld is om verandering in gedrag te bewerkstelligen of een poging tot revenge is.
Bij een bedrijf dat gelijk al aangeeft dat de man beter weg kan gaan omdat ze anders zullen proberen hem te wieberen en een vrouw die excusse niet accepteert neig ik naar het tweede.
Natuurlijk horen daar verwachtingen bij, zoals de verwachting van een serieuze en onpartijdige afhandeling. Wat gepast is, zal per situatie verschillen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vooropgesteld, iedereen moet zich veilig genoeg voelen om een klacht in te dienen over grensoverschrijdend gedrag, maar zijn we er dan? Of zit er een verwachting aan de klacht vast?
Nee natuurlijk zeggen ze het op een indirecte manier anders zou dat hun positie hierin schaden maar een schorsing én een onderzoek laten er geen twijfel over bestaan dat de man z'n langste tijd daar gehad heeft als het aan hun ligt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze hebben niet aangegeven dat ze zullen proberen hem te wiebelen, maar dat de conclusie van het onderzoek KAN zijn dat er een ontslagprocedure wordt gestart. Wat natuurlijk gewoon zo is.
Je vult echt heel veel in.
Helemaal prima en gelukkig maar denk ik.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Mijn gevoelens over het gebeurde vallen echt wel mee maar dat is natuurlijk maar net hoe ik als persoon met zaken omga.
Nu vlieg je wat mij betreft uit de bocht. Er bestaan gewoon creeps. Dat mag benoemd worden. Ik denk ook dat ze overeenkomsten hebben. Zo zie ik dezelfde users met overeenkomstige argumenten opduiken keer op keer in topics als deze. Ook hebben ze bijna stuk voor stuk de neiging om hun ronduit misogyne uitspraken te benoemen als "gewoon een andere mening".quote:Nogmaals... mijn punt is dat het niet uitmaakt of het over een man of vrouw gaat. Je zegt dat te onderschrijven maar tegelijkertijd heb je het over "een bepaald type man" en over "een hoop vrouwen" Ik begrijp dat het makkelijker discussieren is als je mensen in vakjes stopt maar ik ken dat niet. Als er hier een paar mensen een andere, misschien wat bottere, mening hebben is dat voor mij niet ineens een bepaald type man. Ik ben van mening dat er tussen die mensen weinig of geen overeenkomsten zijn behalve dan over dit onderwerp en dat is te weinig om over een bepaald type te spreken want dit verzand snel in goede mannen/ foute mannen -> veel mannen-> de meeste mannen-> mannen
Tja... maar je hoeft ook niet altijd mee te gaan in de humor van iemand anders.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:13 schreef Gehrman het volgende:
Mensen hebben tegenwoordig nogal een opgeblazen ego waardoor ze niet meer overweg kunnen met grappen en humor.
Ik vind het dan weer vervelend dat jij users met inderdaad een iets andere mening over dit soort incidenten weg zet als creeps en probeert ze in dezelfde hoek te trekken. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Helemaal prima en gelukkig maar denk ik.
[..]
Nu vlieg je wat mij betreft uit de bocht. Er bestaan gewoon creeps. Dat mag benoemd worden. Ik denk ook dat ze overeenkomsten hebben. Zo zie ik dezelfde users met overeenkomstige argumenten opduiken keer op keer in topics als deze. Ook hebben ze bijna stuk voor stuk de neiging om hun ronduit misogyne uitspraken te benoemen als "gewoon een andere mening".
Dat heeft niks te maken met mensen graag in hokjes willen stoppen maar met het signaleren van een bepaald patroon. Ik heb er in elk geval nooit eentje gezien met een argument dat ik nog nooit eerder had gezien of waarvan ik dacht "goh dit is echt op medemenselijkheid en gelijkwaardigheid gestoeld, ik kan me hierin vinden".
Dus nee, het benoemen van bepaald gedrag bij bepaalde mensen staat niet gelijk aan dit op den duur willen doortrekken naar alle mannen.
En wederom moet de vrouw in kwestie zich verdedigen voor haar handelen. Het begint toch wel heel treurig te worden hier.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:45 schreef the-eye het volgende:
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Helemaal prima en gelukkig maar denk ik.
[..]
Nu vlieg je wat mij betreft uit de bocht. Er bestaan gewoon creeps. Dat mag benoemd worden. Ik denk ook dat ze overeenkomsten hebben. Zo zie ik dezelfde users met overeenkomstige argumenten opduiken keer op keer in topics als deze. Ook hebben ze bijna stuk voor stuk de neiging om hun ronduit misogyne uitspraken te benoemen als "gewoon een andere mening".
Dat heeft niks te maken met mensen graag in hokjes willen stoppen maar met het signaleren van een bepaald patroon. Ik heb er in elk geval nooit eentje gezien met een argument dat ik nog nooit eerder had gezien of waarvan ik dacht "goh dit is echt op medemenselijkheid en gelijkwaardigheid gestoeld, ik kan me hierin vinden".
Dus nee, het benoemen van bepaald gedrag bij bepaalde mensen staat niet gelijk aan dit op den duur willen doortrekken naar alle mannen.
Komt bij dat er een verschil is tussen hoe je vindt dat iets zou moeten zijn en je daadwerkelijk handelen in reallife.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het dan weer vervelend dat jij users met inderdaad een iets andere mening over dit soort incidenten weg zet als creeps en probeert ze in dezelfde hoek te trekken. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
Sterker nog, de users die het in dit topic met me eens zijn daar kan ik in andere topics weer felle discussies mee hebben omdat ik het volledig met ze oneens ben. Dus niet zo prettig dat jij met dit soort bewoordingen aan komt zetten en het voegt ook geen bal toe aan de discussie. (Maar ik zal geen klacht indienen)
Ja. Dus we willen een verandering in gedrag, toch?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Natuurlijk horen daar verwachtingen bij, zoals de verwachting van een serieuze en onpartijdige afhandeling. Wat gepast is, zal per situatie verschillen.
Nou Jackquote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En wederom moet de vrouw in kwestie zich verdedigen voor haar handelen. Het begint toch wel heel treurig te worden hier.
Ik denk dat een aanklacht jaren geleden ook plaatsvond, zeker als iemand al een hekel heeft aan een ander.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:57 schreef GereDathan het volgende:
De vertrutting van de maatschappij is echt afschuwelijk. Wat een aanstelleritus weer dit, vrouw wil graag in de aandacht staan? Er is niets bijzonders gebeurd en zelfs uit zichzelf excuses aangeboden, daarmee was tot een paar jaar geleden de kous gewoon af. Wat een gezeik. Zeg gewoon dat je er niet van gediend bent en ga door met je leven.
Uiteraard is het een ander verhaal als deze man meermaals dergelijk gedrag vertoont of verder gaat dan een simpele actie als een been optillen. Maar dat haal ik niet uit het artikel dus weeg ik niet mee in mijn commentaar.
Het komt nu in de media door de man, niet door de vrouw.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat een aanklacht jaren geleden ook plaatsvond, zeker als iemand al een hekel heeft aan een ander.
Maar dat het nu in de media komt en anders nooit.
Laat ik duidelijk zijn, als er daadwerkelijk grensoverschrijdend gedrag plaatsvindt dan was dat toen en is dat nu volkomen terecht. Ik denk dan aan herhaaldelijk dit soort acties of bepaalde grapjes. Of bewust aanraken op plekken die je als overschrijdend kan zien.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat een aanklacht jaren geleden ook plaatsvond, zeker als iemand al een hekel heeft aan een ander.
Maar dat het nu in de media komt en anders nooit.
Hoe simpel kun je zijn. Getuigen, sufklungel.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:58 schreef the-eye het volgende:
Nou Jackhet is wel de bedoeling dat een vrouw (of man) de klacht goed onderbouwd en het hoe en waarom aangeeft.
quote:Dat tilde hij op, en maakte 'een likkende beweging naar collega's', volgens hem als grapje.
We weten ondertussen wel dat jij van de 'believe no woman, no matter what'-beweging bent. Het begint wel sneu te worden.quote:Van het "believe all woman, no matter what" hebben we nu wel gezien dat, dat niet werkt
Gelukkig is dat aan de vrouw in kwestie om te beoordelen en niet aan jou.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:02 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Laat ik duidelijk zijn, als er daadwerkelijk grensoverschrijdend gedrag plaatsvindt dan was dat toen en is dat nu volkomen terecht. Ik denk dan aan herhaaldelijk dit soort acties of bepaalde grapjes. Of bewust aanraken op plekken die je als overschrijdend kan zien.
Ik denk dat men vroeger veel toleranter, nuchterder en vrijer was. Ook toen kon je, logisch, niet de hand op de billen van een collega leggen maar nu gaan ze al lopen jammeren als je iemand gewoon een normale hand geeft. Ik zal niet gaan beweren dat er vroeger geen dingen waren die niet door de beugel konden die onterecht door de vingers werden gezien, maar we slaan nu wel compleet door de andere kant op.
Nou dat is dus mijn probleem met deze affaire. Er is eigenlijk weinig gebeurd lijkt het maar er wordt gedaan of de vrouw op het bedrijfsfeest bij haar borsten gepakt is.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:57 schreef GereDathan het volgende:
De vertrutting van de maatschappij is echt afschuwelijk. Wat een aanstelleritus weer dit, vrouw wil graag in de aandacht staan? Er is niets bijzonders gebeurd en zelfs uit zichzelf excuses aangeboden, daarmee was tot een paar jaar geleden de kous gewoon af. Wat een gezeik. Zeg gewoon dat je er niet van gediend bent en ga door met je leven.
Uiteraard is het een ander verhaal als deze man meermaals dergelijk gedrag vertoont of verder gaat dan een simpele actie als een been optillen. Maar dat haal ik niet uit het artikel dus weeg ik niet mee in mijn commentaar.
Dat hij de leidingevende van haar zou zijn is me even ontgaan. Wat heb ik gemist?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:04 schreef Momo het volgende:
Volgens gaat deze discussie weer een kant op die niet nodig is. Iemand met een leidinggevende functie misdraagt zich tijdens bedrijfsuitje door opgepaste move bij vrouw. Een vrouw die onder hem staat in het bedrijf. Daarnaast zegt hij dat hij drugs bij zich heeft wat volgens mij hem dan weer een grap was. Hij heeft zichzelf gewoon voor paal gezet. Dat het bedrijf hem eruit wil hebben vind ik niet zo raar. Zou jij hem nog serieus nemen als je leidinggevende ? Misschien is het anders als hij normaal echt een top werknemer is en dit een zeer uniek incident. Maar ik heb een gevoel dat hij al vaker de randjes heeft opgezocht. Maakt niet eens zoveel uit dat hij een man is wat dat betreft. Als een vrouwelijke manager zich zo gedraagt tijdens een uitje dan komt ze daar ook niet zo maar mee weg.
En dat gejank dat tegenwoordig niks meer kan. Denk gewoon na voordat je iets doet in een werkomgeving met mensen die je niet goed kent.
Is toch makkelijk op te lossen bij zo’n mannelijk bedrijf als een bouwbedrijf. Gewoon geen vrouwen meer aannemen of van die oudere types die geen fuck geven.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:02 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Laat ik duidelijk zijn, als er daadwerkelijk grensoverschrijdend gedrag plaatsvindt dan was dat toen en is dat nu volkomen terecht. Ik denk dan aan herhaaldelijk dit soort acties of bepaalde grapjes. Of bewust aanraken op plekken die je als overschrijdend kan zien.
Ik denk dat men vroeger veel toleranter, nuchterder en vrijer was. Ook toen kon je, logisch, niet de hand op de billen van een collega leggen maar nu gaan ze al lopen jammeren als je iemand gewoon een normale hand geeft. Ik zal niet gaan beweren dat er vroeger geen dingen waren die niet door de beugel konden die onterecht door de vingers werden gezien, maar we slaan nu wel compleet door de andere kant op.
Dit zegt genoeg.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:04 schreef Momo het volgende:
Volgens gaat deze discussie weer een kant op die niet nodig is. Iemand met een leidinggevende functie misdraagt zich tijdens bedrijfsuitje door opgepaste move bij vrouw. Een vrouw die onder hem staat in het bedrijf. Daarnaast zegt hij dat hij drugs bij zich heeft wat volgens mij hem dan weer een grap was. Hij heeft zichzelf gewoon voor paal gezet. Dat het bedrijf hem eruit wil hebben vind ik niet zo raar. Zou jij hem nog serieus nemen als je leidinggevende ? Misschien is het anders als hij normaal echt een top werknemer is en dit een zeer uniek incident. Maar ik heb een gevoel dat hij al vaker de randjes heeft opgezocht. Maakt niet eens zoveel uit dat hij een man is wat dat betreft. Als een vrouwelijke manager zich zo gedraagt tijdens een uitje dan komt ze daar ook niet zo maar mee weg.
En dat gejank dat tegenwoordig niks meer kan. Denk gewoon na voordat je iets doet in een werkomgeving met mensen die je niet goed kent.
Was geen leidinggevendequote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:06 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat hij de leidingevende van haar zou zijn is me even ontgaan. Wat heb ik gemist?
Nou dat vind ik een best belangrijk punt in deze zaak. Een gewone werknemer kun je misschien makkelijk streng toespreken dat dit echt nooit meer kan gebeuren. Maar in dit geval zou hij weer haar leidinggevende zijn en waarschijnlijk ook van een hele bult andere mensen. Zou jij hem nog serieus nemen op het werk nadat hij jou drugs heeft aangeboden tijdens een bedrijfsuitje?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:06 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat hij de leidingevende van haar zou zijn is me even ontgaan. Wat heb ik gemist?
Dat is echt al heel vaak besproken in alle topics hierover.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:06 schreef the-eye het volgende:
[..]
En dat meermaals, mogelijk dagelijks.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:05 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nou dat is dus mijn probleem met deze affaire. Er is eigenlijk weinig gebeurd lijkt het maar er wordt gedaan of de vrouw op het bedrijfsfeest bij haar borsten gepakt is.
Wie is "we" ? Ben jij nu ineens een spreekbuis?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hoe simpel kun je zijn. Getuigen, sufklungel.
[..]
[..]
We weten ondertussen wel dat jij van de 'believe no woman, no matter what'-beweging bent. Het begint wel sneu te worden.
Niks, dat wordt er weer bijverzonnen. Staat niets over in het artikel en de functie van de man (planontwikkelaar) zegt voldoende.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:06 schreef the-eye het volgende:
[..]
En het maakt het wel lastiger voor de vrouw om hem een mep te geven of met woorden op zijn plek te zetten omdat er sprake is van een hiërarchische positie.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou dat vind ik een best belangrijk punt in deze zaak. Een gewone werknemer kun je misschien makkelijk streng toespreken dat dit echt nooit meer kan gebeuren. Maar in dit geval zou hij weer haar leidinggevende zijn en waarschijnlijk ook van een hele bult andere mensen. Zou jij hem nog serieus nemen op het werk nadat hij jou drugs heeft aangeboden tijdens een bedrijfsuitje?
Je poging tot grappig zijn is misluktquote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is toch makkelijk op te lossen bij zo’n mannelijk bedrijf als een bouwbedrijf. Gewoon geen vrouwen meer aannemen of van die oudere types die geen fuck geven.
Probleem weg
Ik denk dat mijn werkervaring heel burgerlijk is dan, mensen houden het vaak bij een paar biertjes of wijntjes bij een bedrijfsuitje of feestje. Willen mensen echt los, gaan ze uit met een groepje. Maar dat is mijn ervaring.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:09 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dit zegt genoeg.
En voor de rest, ik heb geen idee wat jij hebt meegemaakt in het leven maar in mijn werkzame leven heb ik alles wel gezien denk ik. Van mensen die dronken met de rechterarm omhoog op een feest marcheerden tot collega’s die spontaan een orgie hielden. En alles ertussenin.
Dat jij moraliteit 'pedant' vindt zegt alles.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:12 schreef the-eye het volgende:
Dat jij een toneelstukje van niet begrijpend opvoert om zo een pedant moreel toontje denken aan te kunnen slaan is prima maar betrek daar geen anderen in
Wat er in topics van gemaakt wordt lijkt me weinig relevant. Kan je aan de hand van het artikel laten zien dat hij een leidinggevende van haar isquote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is echt al heel vaak besproken in alle topics hierover.
Ik houd het bewust bij 1 biertje en laat mij niet meeslepen. Maar men doet maar, het kan mij werkelijk niks schelen. Zolang het met instemming van de betrokkenen is zal het mij een worst zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn werkervaring heel burgerlijk is dan, mensen houden het vaak bij een paar biertjes of wijntjes bij een bedrijfsuitje of feestje. Willen mensen echt los, gaan ze uit met een groepje. Maar dat is mijn ervaring.
Niet je moraliteit maar je toontje is pedantquote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat jij moraliteit 'pedant' vindt zegt alles.
https://uitspraken.rechts(...)7761&showbutton=truequote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wat er in topics van gemaakt wordt lijkt me weinig relevant. Kan je aan de hand van het artikel laten zien dat hij een leidinggevende van haar is
Jouw perceptie, meer niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
Niet je moraliteit maar je toontje is pedant
Dat is niet mijn vraag want met wat je hier zegt kan ik wel eens zijn maar kan je me laten zien waaruit blijkt dat hij haar leidinggevende is?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou dat vind ik een best belangrijk punt in deze zaak. Een gewone werknemer kun je misschien makkelijk streng toespreken dat dit echt nooit meer kan gebeuren. Maar in dit geval zou hij weer haar leidinggevende zijn en waarschijnlijk ook van een hele bult andere mensen. Zou jij hem nog serieus nemen op het werk nadat hij jou drugs heeft aangeboden tijdens een bedrijfsuitje?
Soms kun je iets met een excuus oplossen, zeker als de relatie verder normaal is en het echt een incident. Maar soms valt iets echt verkeerd. En dan kun je vinden dan het slachtoffer een zeikerd is, maar vaak is het ook een resultaat van de al bestaande verstandhouding.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik houd het bewust bij 1 biertje en laat mij niet meeslepen. Maar men doet maar, het kan mij werkelijk niks schelen. Zolang het met instemming van de betrokkenen is zal het mij een worst zijn.
En ja, ook diverse malen gezien dat er ongewenste dingen gebeurden. Dat loste zich 999 van de 1000 keer op met een simpele opmerking, een excuus en weer door met het leven. En dan heb ik het niet over dat er iemand met zijn geslachtsdeel stond te wapperen oid, maar een hand die net te laag op de rug ging niveau.
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:19 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat is niet mijn vraag want met wat je hier zegt kan ik wel eens zijn maar kan je me laten zien waaruit blijkt dat hij haar leidinggevende is?
Kan best hoor maar ik zie het nergens in het artikel zo genoemd
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://uitspraken.rechts(...)7761&showbutton=true
quote:mede ook gezien de hiërarchie die er vanuit jouw rol als planontwikkelaar is tussen jou en de bewuste medewerkster.
Klopt maar je hebt het toch tegen mij en niet tegen iemand anders? Als ik je verkeerd begrijp en dingen ander opvat dan jij ze bedoelt ben jij degene die daar verandering in kan brengen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jouw perceptie, meer niet.
Welke wraak van de betreffende gekwetste vrouw?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:56 schreef Grishenko_ het volgende:
Hegeliaanse dialectiek, eerst werden vrouwen jarenlang niet eens serieus genomen bij meldingen van grensoverschrijdend gedrag en om dat te compenseren moet iedere pietluttigheid overdadig worden bestraft.
Het begint in sommige gevallen steeds meer en meer te lijken op een wraakexercitie van gekwetste vrouwen dan op het aankaarten van serieuze misstanden.
Ja precies een planontwikkelaar stuurt geen mensen aan.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:12 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Niks, dat wordt er weer bijverzonnen. Staat niets over in het artikel en de functie van de man (planontwikkelaar) zegt voldoende.
Ik heb bijna 10 jaar op de Heineken brouwerij gewerkt, en daar was een bedrijfsfeestje gewoon een ordinair zuipfestijn waarbij zo goed als iedereen op het eind van de avond strontlazarus huiswaarts keerde. Sterker nog, daar hoefde het niet eens een bedrijfsfeest voor te zijn, dat gebeurde ook op vrijdagmiddag na het werk in de bedrijfskantine, fles bier voor een kwartje, dus voor een tientje zoop je je helemaal klem. Dat is nog eens een manier om het weekend te beginnen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn werkervaring heel burgerlijk is dan, mensen houden het vaak bij een paar biertjes of wijntjes bij een bedrijfsuitje of feestje. Willen mensen echt los, gaan ze uit met een groepje. Maar dat is mijn ervaring.
quote:
Ik vind de mening dat vrouwen beter geen aangifte doen na een verkrachting wel iets ernstiger dan "iets" anders.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het dan weer vervelend dat jij users met inderdaad een iets andere mening over dit soort incidenten weg zet als creeps en probeert ze in dezelfde hoek te trekken. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
Gelukkig maar, want dan zou ik tot volgend jaar niet kunnen slapenquote:Sterker nog, de users die het in dit topic met me eens zijn daar kan ik in andere topics weer felle discussies mee hebben omdat ik het volledig met ze oneens ben. Dus niet zo prettig dat jij met dit soort bewoordingen aan komt zetten en het voegt ook geen bal toe aan de discussie. (Maar ik zal geen klacht indienen)
quote:Blablabla "Mannen zijn verschrikkelijke wezens" jank jank huil huil
quote:slachtofferrol
quote:Ik vind/vond dat soort vrouwen sterker dan de huidigen die als gekrenkte wezentjes bij het minste geringste metoo roepen
quote:ik vind die klacht overdreven
quote:Slechte humor en gewoonweg triest van die kut om naar pz te lopen na excuses.
quote:Dat wijf die zegt dat het een grote impact heeft op haar. Alsof ze godverdomme anaal verkracht is.
quote:Ik durf er een krat bier om te verwedden dat dit een dramaqueen van de bovenste plank is.
Users die het woordje cuck gebruiken zitten trouwens altijd in de foute categorie, no exceptions.quote:woke linkse cuck
[..]
Weet niet of hij een direct leidinggevende is maar hij staat hoger in de hiërarchie.quote:We hebben je in het gesprek de optie voorgehouden dat je de eer aan je zelf kan houden en kan besluiten om mee te werken aan beëindiging van de arbeidsovereenkomst. Of je hiertoe bereid bent, is geheel jouw eigen keuze en die laat je ons uiterlijk maandag 6 juni a.s. weten.
Indien je besluit niet mee te werken met een beëindiging zoals hierboven beschreven, zullen we een officieel onderzoek starten. Dit kan leiden tot een ontslagprocedure. Tot nader orde, zo nodig hangende het onderzoek, stellen we je vrij van het verrichten van werkzaamheden en wordt je geacht niet op kantoor of andere werklocaties van Heembouw te verschijnen. (…)”.
Dit is wel interessant - Heembouw heeft dus voordat er een officieel onderzoek en zonder hoor&wederhoor toe te passen de eiser min of meer willen dwingen op te stappen.quote:Een formele reactie op de aangetekende brief zal ik opstellen in samenspraak met mijn advocaat. Deze reactie zal op z’n vroegst 7 juni 2022 worden verstuurd.
Ik respecteer de vrijstelling van werkzaamheden ondanks dat dit niet besproken is.
Het gegeven dat ik in het ongewis ben gelaten, mij werk wordt onthouden en een zorgvuldig onafhankelijk onderzoek niet heeft plaatsgevonden is voor mij heel pijnlijk en dit werkt beschadigend”
Het woord ‘leidinggevende’ komt daarin nergens voor?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij werkt dus “hoger in de hiërarchie”.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja precies een planontwikkelaar stuurt geen mensen aan.
Goh... en iedereen maar tekeer gaan over die vrouw die dat ongepaste gedrag gemeld had, maar ook het aanbieden van drugs is door diverse medewerkers gemeld, daar hoor ik niemand over tekeer gaan, het is allemaal de schuld van de vrouw die niets kan hebben...quote:
quote:Wij hebben van een medewerkster de melding gekregen dat jij je ontoelaatbaar en ongepast jegens haar hebt gedragen. We hebben je met haar melding en de inhoud daarvan geconfronteerd en jij erkende dat dit zo heeft plaatsgevonden. We hebben je ook aangegeven dat er meerdere collega’s zijn die dit kunnen bevestigen. Diezelfde avond heb jij ook opmerkingen gemaakt tegen een aantal collega’s, waaruit deze collega’s hebben afgeleid dat jij hen bepaalde drugs zou willen aanbieden. Jij bevestigt dat je dit hebt gezegd, maar dat dit een grap was en jij geen drugs bij je had. Van deze opmerkingen hebben wij diverse meldingen gekregen.
Hij is dan ook niet haar leidinggevende.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het woord ‘leidinggevende’ komt daarin nergens voor?
Ik noem het geen slachtoffer maar een betrokkene. Voor de rest is het enige wat je uit het bericht kunt halen dat er geen rare relatie was verder. Ik lees er een incident in waarvoor de man excuses heeft aangeboden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Soms kun je iets met een excuus oplossen, zeker als de relatie verder normaal is en het echt een incident. Maar soms valt iets echt verkeerd. En dan kun je vinden dan het slachtoffer een zeikerd is, maar vaak is het ook een resultaat van de al bestaande verstandhouding.
HET IS DE SCHULD VAN DE MEDIAquote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Goh... en iedereen maar tekeer gaan over die vrouw die dat ongepaste gedrag gemeld had, maar ook het aanbieden van drugs is door diverse medewerkers gemeld, daar hoor ik niemand over tekeer gaan, het is allemaal de schuld van de vrouw die niets kan hebben...
[..]
Weet ik. Maar een aantal mensen in dit topic blijft dat krampachtig beweren.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij is dan ook niet haar leidinggevende.
Hoezo kan een planontwikkelaar geen mensen onder zich hebben? Kan mij goed voorstellen dat hij opdrachten geeft aan andere medewerkers om bepaalde zaken uit te zoeken zodat hij een plan kan ontwikkelen. Staat zelfs bij de rechtbank dat hij hoog in de hiërarchie stond van het bedrijf.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja precies een planontwikkelaar stuurt geen mensen aan.
Feiten blijven feiten. Staat trouwens los van zijn gedrag.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:29 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Weet ik. Maar een aantal mensen in dit topic blijft dat krampachtig beweren.
Dat stipte ik ook al eerder aan jaquote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:25 schreef Scorpie het volgende:
Dit is wel interessant - Heembouw heeft dus voordat er een officieel onderzoek en zonder hoor&wederhoor toe te passen de eiser min of meer willen dwingen op te stappen.
Nu snap ik wel waarom hij daar niet zomaar in meegaat, los van zijn gedragingen.
[..]
quote:Jouw gedrag jegens de medewerkster benoemde je als een ‘grapje’. De medewerkster zelf heeft dit echter niet als een grapje ervaren en heeft zelfs contact met jou in de afgelopen periode gedurende het werk zoveel mogelijk vermeden. Wij nemen deze situatie zeer serieus en hebben je erop gewezen dat ontoelaatbaar/grensoverschrijdend gedrag bij Heembouw niet wordt getolereerd. Mede doordat je hebt erkend zo te hebben gehandeld is de kans groot dat jouw positie door dit voorval moeilijk houdbaar zal blijven, mede ook gezien de hiërarchie die er vanuit jouw rol als planontwikkelaar is tussen jou en de bewuste medewerkster.
Kansloze exercitie. Je oogkleppen zitten in de weg. Dus ik ben klaar met je.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:23 schreef the-eye het volgende:
Klopt maar je hebt het toch tegen mij en niet tegen iemand anders? Als ik je verkeerd begrijp en dingen ander opvat dan jij ze bedoelt ben jij degene die daar verandering in kan brengen.
Men verdraaid het graag, dan lijkt het allemaal wat erger.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Feiten blijven feiten. Staat trouwens los van zijn gedrag.
Met mensen onder je hebben bedoelen we over het algemeen ook de HR aspecten zoals beoordelingsgesprekken enzo. Dat doet een planontwikkelaar over het algemeen niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoezo kan een planontwikkelaar geen mensen onder zich hebben? Kan mij goed voorstellen dat hij opdrachten geeft aan andere medewerkers om bepaalde zaken uit te zoeken zodat hij een plan kan ontwikkelen. Staat zelfs bij de rechtbank dat hij hoog in de hiërarchie stond van het bedrijf.
Dat zegt niks over of hij haar leidinggevende is. Hij staat hoger in de hiërarchie en zal dagelijks met haar samenwerken, maar hij zal niet haar direct leidinggevende zijn.quote:
Ah, ok. Als het geen 'serieuze misstanden' zijn, mag de vrouw er niets mee doen. Helder.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:56 schreef Grishenko_ het volgende:
.... dan op het aankaarten van serieuze misstanden.
Bij Philip Morris kon je vroeger, zolang je als werknemer op het terrein was, jezelf een tumor roken. Voor niks nada noppes.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb bijna 10 jaar op de Heineken brouwerij gewerkt, en daar was een bedrijfsfeestje gewoon een ordinair zuipfestijn waarbij zo goed als iedereen op het eind van de avond strontlazarus huiswaarts keerde. Sterker nog, daar hoefde het niet eens een bedrijfsfeest voor te zijn, dat gebeurde ook op vrijdagmiddag na het werk in de bedrijfskantine, fles bier voor een kwartje, dus voor een tientje zoop je je helemaal klem. Dat is nog eens een manier om het weekend te beginnen.
Dat is dan ook niet mijn stelling.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zegt niks over of hij haar leidinggevende is. Hij staat hoger in de hiërarchie en zal dagelijks met haar samenwerken, maar hij zal niet haar direct leidinggevende zijn.
Daar hebben we het gisteravond over gehad hoor.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Goh... en iedereen maar tekeer gaan over die vrouw die dat ongepaste gedrag gemeld had, maar ook het aanbieden van drugs is door diverse medewerkers gemeld, daar hoor ik niemand over tekeer gaan, het is allemaal de schuld van de vrouw die niets kan hebben...
[..]
Iedereen stapt ook maar even over de rol van Heembouw heenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
Maar het kan nog steeds iemand zijn die leiding geeft aan andere werknemers die wel onder hem staan. Wel constant je werk aanstuurt, die tegen de allerhoogste pieven in het bedrijf kan zeggen dat hij jou niet vind functioneren. Een scheve machtsverhouding.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Met mensen onder je hebben bedoelen we over het algemeen ook de HR aspecten zoals beoordelingsgesprekken enzo. Dat doet een planontwikkelaar over het algemeen niet.
Dan heb ik je verkeerd begrepen en bied ik mijn excuses aanquote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet mijn stelling.
Moet ik nog 1 keer die quote uitleggen dat vrouwen in veel gevallen beter geen aangifte kunnen doen? Want blijkbaar geeft die quote zoveel aanstoot dat hij verduidelijking behoeft. Kort samengevat: vaak levert een aangifte weinig op omdat er niets meer te bewijzen valt en argument 2: Veel verkrachtingen vinden plaats in het grijze gebied en zijn haar woord tegen het zijne. Ik zie maar zeer zelden een publieke zaak waar het iets oplevert. Vaak wordt de ellende alleen nog maar 10 keer zo groot (ook voor de 'veronderstelde' dader waarvan het vaak onmogelijk is vast te stellen of hij dader is) Goed voorbeeld vond ik persoonlijk de Vera Pauw-zaak. Die aangifte heeft 0,0 opgeleverd, alleen maar ellende voor alle partijen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind de mening dat vrouwen beter geen aangifte doen na een verkrachting wel iets ernstiger dan "iets" anders.
[..]
Gelukkig maar, want dan zou ik tot volgend jaar niet kunnen slapen
De bewoordingen zijn niet prettig, maar ik vind hetzelfde van de uitspraken waarvan ik degenen die ze doen label als creep. Felle discussie is prima, maar dat wil ook zeggen dat er minder prettige termen genoemd kunnen worden. Ik vind bijvoorbeeld ook wat van het beeld dat geschetst wordt van vrouwen die een klacht indienen als hysterische en overdreven jankerds.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Users die het woordje cuck gebruiken zitten trouwens altijd in de foute categorie, no exceptions.
En in Limburg kon je vroeger je 7 jarige kind gewoon naast je aan het werk zetten.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Bij Philip Morris kon je vroeger, zolang je als werknemer op het terrein was, jezelf een tumor roken. Voor niks nada noppes.
Scheve machtsverhouding zeker. Directe leidinggevende niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar het kan nog steeds iemand zijn die leiding geeft aan andere werknemers die wel onder hem staan. Wel constant je werk aanstuurt, die tegen de allerhoogste pieven in het bedrijf kan zeggen dat hij jou niet vind functioneren. Een scheve machtsverhouding.
Zolang je maar niet onder tafels door gaat kruipen en likbewegingen maakt...quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan heb ik je verkeerd begrepen en bied ik mijn excuses aan
Misschien het verschil tussen jou en mij; Ik probeer altijd met elkaar te blijven praten om zodoende tot elkaar te komen. Jij taait af als je je gelijk niet kan halenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Kansloze exercitie. Je oogkleppen zitten in de weg. Dus ik ben klaar met je.
Toen ik ooit bij een niet nader te noemen internet provider werkte (quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:33 schreef the-eye het volgende:
[..]
Daar hebben we het gisteravond over gehad hoor.
Ik vond het aanbieden van een joint of pilletje op een bedrijfsfeest niet zo schokkend omdat drugs niet weg te denken is terwijl anderen de combinatie drugs/werk als niet normaal beschouwden
De rol van Heembouw? Die onderzoek heeft laten uitvoeren en waar 4 collega's het beenlikincident bevestigen?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Iedereen stapt ook maar even over de rol van Heembouw heenWAAR IS HIER DE GERECHTIGHEID VOOR ALLEN
Meestal haalt hij er nog een vriendje bij (ofwel kloon) om al zijn posts te bevestigenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:36 schreef the-eye het volgende:
[..]
Misschien het verschil tussen jou en mij; Ik probeer altijd met elkaar te blijven praten om zodoende tot elkaar te komen. Jij taait af als je je gelijk niet kan halen
Bijzonder want dat onderzoek zouden ze pas gaan doen als eiser niet per direct ontslag zou gaan nemen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
De rol van Heembouw? Die onderzoek heeft laten uitvoeren en waar 4 collega's het beenlikincident bevestigen?
Ja... kwalijk.
Gezien dit topic blijf ik op 3 meter afstand van iedereen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Zolang je maar niet onder tafels door gaat kruipen en likbewegingen maakt...
Je zou geen aangifte mogen doen van een misdrijf omdat er eventueel geen bewijs is? Als iemand jou op klaarlichte dag berooft en er is geen bewijs, dan doe jij ook geen aangifte omdat het alleen maar gedoe op levert?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Moet ik nog 1 keer die quote uitleggen dat vrouwen in veel gevallen beter geen aangifte kunnen doen? Want blijkbaar geeft die quote zoveel aanstoot dat hij verduidelijking behoeft. Kort samengevat: vaak levert een aangifte weinig op omdat er niets meer te bewijzen valt en argument 2: Veel verkrachtingen vinden plaats in het grijze gebied en zijn haar woord tegen het zijne. Ik zie maar zeer zelden een publieke zaak waar het iets oplevert. Vaak wordt de ellende alleen nog maar 10 keer zo groot (ook voor de 'veronderstelde' dader waarvan het vaak onmogelijk is vast te stellen of hij dader is) Goed voorbeeld vond ik persoonlijk de Vera Pauw-zaak. Die aangifte heeft 0,0 opgeleverd, alleen maar ellende voor alle partijen.
Verder vind ik wel dat veel van je aangehaalde quotes vrij heftige reacties zijn, alleen de enige quote van mij 'ik vind die klacht overdreven' vind ik dan weer niet zo'n schokkende quote maar gewoon iets wat je prima kunt zeggen.
Verstandig.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gezien dit topic blijf ik op 3 meter afstand van iedereen.
Dus ik begrijp dat melding doen van grensoverschrijdend gedrag je tot een kutwijf maakt en dat je dan gewoon moet slikken en je bek houden, maar melding maken van het feit dat iemand drugs aanbied is geen probleem?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:33 schreef the-eye het volgende:
[..]
Daar hebben we het gisteravond over gehad hoor.
Ik vond het aanbieden van een joint of pilletje op een bedrijfsfeest niet zo schokkend omdat drugs niet weg te denken is terwijl anderen de combinatie drugs/werk als niet normaal beschouwden
Eind juni is er onderzoek gedaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bijzonder want dat onderzoek zouden ze pas gaan doen als eiser niet per direct ontslag zou gaan nemen.
Dus welk onderzoek hebben ze nu wel en niet gedaan?
Maak jezelf dat maar wijs.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:36 schreef the-eye het volgende:
Misschien het verschil tussen jou en mij; Ik probeer altijd met elkaar te blijven praten om zodoende tot elkaar te komen. Jij taait af als je je gelijk niet kan halen
Hij hoeft niet haar leidinggevende te zijn om toch met haar te maken te hebben en hoger in de hiërarchie te staan.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:29 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Weet ik. Maar een aantal mensen in dit topic blijft dat krampachtig beweren.
Tsja, voel je vooral vrij om zeer selectief te lezen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, ok. Als het geen 'serieuze misstanden' zijn, mag de vrouw er niets mee doen. Helder.
Onbegrijpelijk en ik zou die collega's voor geen meter meer vertrouwen. Misschien er één of meer buiten het bedrijf zelfs een schop voor hun kop geven. Dit is in mijn ogen iemand, die jou niets misdaan heeft, doelbewust een pootje proberen te lichtenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus ik begrijp dat melding doen van grensoverschrijdend gedrag je tot een kutwijf maakt en dat je dan gewoon moet slikken en je bek houden, maar melding maken van het feit dat iemand drugs aanbied is geen probleem?
Want ik heb het niet over het wel of niet voorkomen dat er drugs gebruikt wordt op bedrijfsfeesten, ik heb het over de melding die er over gedaan is.
Een melding doen van grensoverschrijdend gedrag wordt hier door bepaalde personen veroordeeld, maar ik hoor niemand tekeer gaan dat er meldingen gedaan zijn over het aanbieden van drugs.
De enige reactie die daar op komt is "Ik vind het aanbieden niet zo schokkend".
Als je het aanbieden van drugs niet zo schokkend vindt dan ben ik heel benieuwd wat je ervan vindt dat er door meerdere mensen een melding is gedaan dat hij drugs aangeboden heeft.
Het ging mij even om het totaalbeeld, waarbij er in minder en meer heftige bewoordingen werd geschreven dat ze overdreven reageerde.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Moet ik nog 1 keer die quote uitleggen dat vrouwen in veel gevallen beter geen aangifte kunnen doen? Want blijkbaar geeft die quote zoveel aanstoot dat hij verduidelijking behoeft. Kort samengevat: vaak levert een aangifte weinig op omdat er niets meer te bewijzen valt en argument 2: Veel verkrachtingen vinden plaats in het grijze gebied en zijn haar woord tegen het zijne. Ik zie maar zeer zelden een publieke zaak waar het iets oplevert. Vaak wordt de ellende alleen nog maar 10 keer zo groot (ook voor de 'veronderstelde' dader waarvan het vaak onmogelijk is vast te stellen of hij dader is) Goed voorbeeld vond ik persoonlijk de Vera Pauw-zaak. Die aangifte heeft 0,0 opgeleverd, alleen maar ellende voor alle partijen.
Verder vind ik wel dat veel van je aangehaalde quotes vrij heftige reacties zijn, alleen de enige quote van mij 'ik vind die klacht overdreven' vind ik dan weer niet zo'n schokkende quote maar gewoon iets wat je prima kunt zeggen.
Timeline:quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eind juni is er onderzoek gedaan.
4. Op 5 juni 2022 heeft [eiser] als volgt gereageerd bladieblaquote:Wij hebben van een medewerkster de melding gekregen dat jij je ontoelaatbaar en ongepast jegens haar hebt gedragen. We hebben je met haar melding en de inhoud daarvan geconfronteerd en jij erkende dat dit zo heeft plaatsgevonden. We hebben je ook aangegeven dat er meerdere collega’s zijn die dit kunnen bevestigen. Diezelfde avond heb jij ook opmerkingen gemaakt tegen een aantal collega’s, waaruit deze collega’s hebben afgeleid dat jij hen bepaalde drugs zou willen aanbieden. Jij bevestigt dat je dit hebt gezegd, maar dat dit een grap was en jij geen drugs bij je had. Van deze opmerkingen hebben wij diverse meldingen gekregen.
Jouw gedrag jegens de medewerkster benoemde je als een ‘grapje’. De medewerkster zelf heeft dit echter niet als een grapje ervaren en heeft zelfs contact met jou in de afgelopen periode gedurende het werk zoveel mogelijk vermeden. Wij nemen deze situatie zeer serieus en hebben je erop gewezen dat ontoelaatbaar/grensoverschrijdend gedrag bij Heembouw niet wordt getolereerd. Mede doordat je hebt erkend zo te hebben gehandeld is de kans groot dat jouw positie door dit voorval moeilijk houdbaar zal blijven, mede ook gezien de hiërarchie die er vanuit jouw rol als planontwikkelaar is tussen jou en de bewuste medewerkster.
We hebben je in het gesprek de optie voorgehouden dat je de eer aan je zelf kan houden en kan besluiten om mee te werken aan beëindiging van de arbeidsovereenkomst. Of je hiertoe bereid bent, is geheel jouw eigen keuze en die laat je ons uiterlijk maandag 6 juni a.s. weten.
Indien je besluit niet mee te werken met een beëindiging zoals hierboven beschreven, zullen we een officieel onderzoek starten. Dit kan leiden tot een ontslagprocedure. Tot nader orde, zo nodig hangende het onderzoek, stellen we je vrij van het verrichten van werkzaamheden en wordt je geacht niet op kantoor of andere werklocaties van Heembouw te verschijnen. (…)”.
Het lijkt me dat een likkende bewegeing op een bedrijfsuitje wat magertjes is om hem te kunnen ontslaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:26 schreef qajariaq het volgende:
Op 3 juni is er een gesprek geweest waarbij de feiten zijn erkent. Daarnaast is het halve bedrijf getuige geweest van het gebeurde. Dan lijkt het me wel een duidelijke zaak waar het evt op uit gaat draaien.
De likker had beter mee kunnen werken en dan doorbetaald worden tijdens het zoeken naar een andere baan. Daar heeft ie dan in de praktijk een jaar de tijd voor.
Hoeveel officieel onderzoek wil je doen? Het feit dat het voor de rechter komt doet ie 100% zelf natuurlijk. Daarmee verspeelt hij kansen op vergoeding en wordt een andere baan vinden een stuk lastiger.
Wie is nou dom bezig.
Onaangepast gedrag, seksuele intimidatie bij hyarchische relatie en een totaal verstoorde relatie.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het lijkt me dat een likkende bewegeing op een bedrijfsuitje wat magertjes is om hem te kunnen ontslaan.
Het zou natuurlijk kunnen dat deze persoon al eerder wanverdrag heeft vertoont bij een eerdere feestjes en dit zo een opstapeling van incidenten zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het lijkt me dat een likkende bewegeing op een bedrijfsuitje wat magertjes is om hem te kunnen ontslaan.
Ik zag het anders.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:08 schreef Scorpie het volgende:
Kortom, uit deze tijdslijn blijkt overduidelijk dat Heembouw geen onderzoek heeft gedaan voordat ze de werknemer hebben gevraagd ontslag te nemen. Ze zijn dus alleen op de meldingen afgegaan en geven in hetzelfde gesprek aan dat hij moet wieberen.
Dat vind ik a) nogal snel, b) zonder hoor & wederhoor toegepast en c) lijkt vooral een pressiemiddel zijn om gedoe te voorkomen.
Ja, "sorry" is het magische woord dat alles wat ervoor gebeurd is uitwist, dat weet elke 3-jarige.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:57 schreef GereDathan het volgende:
Er is niets bijzonders gebeurd en zelfs uit zichzelf excuses aangeboden, daarmee was tot een paar jaar geleden de kous gewoon af.
In dat gesprek waarin hij erkende dat het gebeurd was maar stelde dat het een grapje was?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Timeline:
1. Op 19 mei 2022 heeft een bedrijfsuitje plaatsgevonden op Terschelling.
2. Op 3 juni 2022 heeft een gesprek plaatsgevonden tussen [eiser] en de heren [medewerker 1] en [medewerker 3] van Heembouw. Aan [eiser] is medegedeeld dat er een klacht tegen hem is ingediend wegens grensoverschrijdend gedrag tijdens het personeelsuitje.
3. Diezelfde dag is aan [eiser] een brief gestuurd met als onderwerp: ontoelaatbaar/grensoverschrijdend gedrag. De brief bevat onder andere de volgende tekst:
[..]
4. Op 5 juni 2022 heeft [eiser] als volgt gereageerd bladiebla
5. Op 9 juni 2022 heeft de gemachtigde van [eiser] bladiebla
6. Op 28 juni 2022 heeft zij de door mevrouw [medewerker 4] bladiebla onderzoek.
Kortom, uit deze tijdslijn blijkt overduidelijk dat Heembouw geen onderzoek heeft gedaan voordat ze de werknemer hebben gevraagd ontslag te nemen. Ze zijn dus alleen op de meldingen afgegaan en geven in hetzelfde gesprek aan dat hij moet wieberen.
Dat vind ik a) nogal snel, b) zonder hoor & wederhoor toegepast en c) lijkt vooral een pressiemiddel zijn om gedoe te voorkomen.
Het onderzoek waar jij naar verwijst gebeurt dus pas 3 weken later en pas nadat eiser heeft aangegeven geen ontslag te gaan nemen.
Dus iemand wordt aangesproken naar aanleiding van diverse meldingen over 2 verschillende incidenten, hij ontkent geen van de incidenten maar doet beide af als grap.quote:“(…).
Wij hebben van een medewerkster de melding gekregen dat jij je ontoelaatbaar en ongepast jegens haar hebt gedragen. We hebben je met haar melding en de inhoud daarvan geconfronteerd en jij erkende dat dit zo heeft plaatsgevonden. We hebben je ook aangegeven dat er meerdere collega’s zijn die dit kunnen bevestigen. Diezelfde avond heb jij ook opmerkingen gemaakt tegen een aantal collega’s, waaruit deze collega’s hebben afgeleid dat jij hen bepaalde drugs zou willen aanbieden. Jij bevestigt dat je dit hebt gezegd, maar dat dit een grap was en jij geen drugs bij je had. Van deze opmerkingen hebben wij diverse meldingen gekregen.
Jouw gedrag jegens de medewerkster benoemde je als een ‘grapje’. De medewerkster zelf heeft dit echter niet als een grapje ervaren en heeft zelfs contact met jou in de afgelopen periode gedurende het werk zoveel mogelijk vermeden. Wij nemen deze situatie zeer serieus en hebben je erop gewezen dat ontoelaatbaar/grensoverschrijdend gedrag bij Heembouw niet wordt getolereerd. Mede doordat je hebt erkend zo te hebben gehandeld is de kans groot dat jouw positie door dit voorval moeilijk houdbaar zal blijven, mede ook gezien de hiërarchie die er vanuit jouw rol als planontwikkelaar is tussen jou en de bewuste medewerkster.
We hebben je in het gesprek de optie voorgehouden dat je de eer aan je zelf kan houden en kan besluiten om mee te werken aan beëindiging van de arbeidsovereenkomst. Of je hiertoe bereid bent, is geheel jouw eigen keuze en die laat je ons uiterlijk maandag 6 juni a.s. weten.
Ah, dus ook de meldingen over het aanbieden van drugs zijn niet het gevolg van de acties van degene die de drugs aangeboden heeft, maar volledig de "fout" van degenen die de melding hebben gedaan?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk en ik zou die collega's voor geen meter meer vertrouwen. Misschien er één of meer buiten het bedrijf zelfs een schop voor hun kop geven. Dit is in mijn ogen iemand, die jou niets misdaan heeft, doelbewust een pootje proberen te lichten
Als ik jou een drankje aanbiedt en je hebt er geen trek in of je drink überhaupt niet dan zeg je gewoon "Nee" en dat zelfde geldt voor andere substanties
Nee, uit de stukken is duidelijk dat de diverse meldingen over het aanbieden van drugs ook meetellen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
quote:In artikel 12 van de arbeidsovereenkomst staat dat een bedrijfscode geldt waarin onder andere gedragsregels zijn opgenomen waaraan medewerkers van het bedrijf zich dienen te houden. Volgens het artikel zal de werknemer de voortvloeiende verplichtingen uit de bedrijfscode nakomen. Ingevolge artikel 6 van de bedrijfscode worden ongewenste omgangsvormen niet getolereerd. In artikel 9 zijn de sancties op deze omgangsvormen genoemd en al naar gelang de ernst van de gedraging variëren zij van berisping, schorsing tot ontslag op staande voet.
Ik ben erg benieuwd wat de rechter zou vinden als hij zijn eventuele ontslag zou aanvechten.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:00 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik zag het anders.
Man kan inschatten of wat hij heeft gedaan logischerwijs gevolgen kan hebben. Door zelf weg te gaan en (met de huidige arbeidsmarkt vrij snel) een nieuwe baan vinden, of onderzoek en consequenties afwachten. Ze bieden hem een elegantere uitweg dan onderzoek afwachten en evt. ontslag.
En daarop heeft de eiser aangegeven dat:quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
In dat gesprek waarin hij erkende dat het gebeurd was maar stelde dat het een grapje was?
[..]
Dus iemand wordt aangesproken naar aanleiding van diverse meldingen over 2 verschillende incidenten, hij ontkent geen van de incidenten maar doet beide af als grap.
Dat is een prima moment waarop een werkgever kan zeggen "dat soort 'grappen' kunnen we hier niet waarderen, je kunt de eer aan jezelf houden of er komt een onderzoek, en het gevolg daarvan kan ontslag zijn".
Ergo: ze gaven hem nog de kans te vertrekken zonder negatieve aantekening.
Tot dat moment was er dus ook geen onderzoek nodig: er zijn meldingen, werknemer erkent dat het gebeurt is maar vindt het allemaal niet zo ernstig want "grapje", werkgever houdt niet van zulke "grapjes" en zegt "Je kunt nu zelf gaan of het wordt een onderzoek, jouw keuze".
Kortom, de eiser betwist wat Heemsbouw zegt, namelijk dat hij de gebeurtenissen heeft erkent - en daarom heeft hij besloten geen ontslag te nemen.quote:Op 9 juni 2022 heeft de gemachtigde van [eiser] vervolgens bericht dat [eiser] betwist dat er sprake is geweest van ontoelaatbaar/grensoverschrijdend gedrag. Voorts dat [eiser] niet tijdens het gesprek op 3 juni 2022 op de hoogte is gebracht van de inhoud van de melding van de collega, en dat hij dus niet heeft erkend dat het “zo” is gegaan. Verder schrijft zij dat [eiser] stelt dat hij geen drugs heeft aangeboden aan collega’s. Zij verzoekt te bevestigen dat [eiser] weer wordt toegelaten tot zijn werk.
Nee, dat onderzoek volgde idd toen hij geen ontslag wilde nemen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En daarop heeft de eiser aangegeven dat:
[..]
Kortom, de eiser betwist wat Heemsbouw zegt, namelijk dat hij de gebeurtenissen heeft erkent - en daarom heeft hij besloten geen ontslag te nemen.
Ik vind het geen uitgemaakte zaak dat Heemsbouw hier op een elegante manier een uitweg wilde bieden. Ze wilden vooral van een lastige situatie af, en dat doen ze mijns inzien nogal snel.
En feit blijft; er is dus geen officieel onderzoek geweest vooraf. ook al beweren een hoop mensen dat hier wel.
In het "aanbieden van drugs" zitten natuurlijk nogal wat gradaties. Als hij vraagt of je een jointje wil is dat natuurlijk van een andere orde dan voorstellen samen heroine of cocaine te doen. Helaas wordt dat uit deze uitspraak niet duidelijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, uit de stukken is duidelijk dat de diverse meldingen over het aanbieden van drugs ook meetellen.
Dat jij drugs op de werkvloer niet zo'n probleem vindt en de melder van het aanbieden van drugs niet vertrouwt, maakt niet dat die meldingen geen rol spelen in dit verhaal, het is duidelijk en/en.
Nou, ik weet niet hoor, maar als ik in 1 gesprek te horen krijg dat ik en geschorst ben en ontslag moet nemen op basis van wat meldingen van mijn collega's zou ik dat "niet prima" vinden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat onderzoek volgde idd toen hij geen ontslag wilde nemen.
Ook prima.
Dat maakt ook niet uit, het is duidelijk dat als mensen daar melding van doen dat ze dat gedrag dusdanig ongepast vinden dat het niet kan, ongeacht of het een joint, GHB of een lijntje coke is.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In het "aanbieden van drugs" zitten natuurlijk nogal wat gradaties. Als hij vraagt of je een jointje wil is dat natuurlijk van een andere orde dan voorstellen samen heroine of cocaine te doen. Helaas wordt dat uit deze uitspraak niet duidelijk.
Op basis van de uitspraak van de kantonrechter met betrekking tot de schorsing zou ik er niet vanuit gaan dat de rechter niet mee zou gaan in het ontslag.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, ik weet niet hoor, maar als ik in 1 gesprek te horen krijg dat ik en geschorst ben en ontslag moet nemen op basis van wat meldingen van mijn collega's zou ik dat "niet prima" vinden.
Ik ben echt oprecht benieuwd wat een rechter hiervan zou vinden, zeker gezien het feit dat hij op 1 april nog in vaste dienst is gekomen. Als werkgever mag je dan wel met zwaar geschut komen om hem op de gronden van "ontoelaatbaar gedrag" te mogen ontslaan.
Natuurlijk maakt het wel uit. Als ik een voormalige alcoholist ben, en iemand bied mij een biertje aan en ik zou het niet gepast vinden, maakt dat toch niet gelijk "grensoverschrijdend gedrag" ?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat maakt ook niet uit, het is duidelijk dat als mensen daar melding van doen dat ze dat gedrag dusdanig ongepast vinden dat het niet kan, ongeacht of het een joint, GHB of een lijntje coke is.
Dat blijkt nergens uit - er is geen voorgaande geschiedenis van dit gedrag. Anders geef je de beste man geen vast contract.quote:Het punt is vooral dat deze werknemer kennelijk geen enkele feeling heeft met wat wel en niet kan op zo'n bedrijfsuitje, zowel qua fysieke situaties als qua aanbieden van drugs, ongeacht of dat een joint of een lijntje coke is.
Dit staat natuurlijk vol van de aannames - we kunnen al een goed jaar weer bedrijfsfeestjes en dergelijke organiseren, dus het snijdt totaal geen hout ervanuit te gaan dat dit het eerste feestje is of dat de werknemer in kwestie nu pas voor het eerst zijn collega's ontmoet.quote:En ja, er zullen best bedrijven zijn waar het een of het ander, of beiden, wel kan. Dit is duidelijk een bedrijf waar het niet kan, hij werkte er inmiddels 2 jaar, hij had moeten aanvoelen dat het niet kan, ook al is het waarschijnlijk het eerste bedrijfsuitje in die 2 jaar, want Covid.
Fixed that for you!quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Ja, "sorry" is het magische woord dat alles wat ervoor gebeurd is uitwist, dat weet elke 3-jarige.
In de grote-mensen-wereld jankende-woke-mensen-wereldgelden andere regels.
Een kantonrechter stelt maar 1 vraag; is er mediation geweest? Antwoord; nee.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op basis van de uitspraak van de kantonrechter met betrekking tot de schorsing zou ik er niet vanuit gaan dat de rechter niet mee zou gaan in het ontslag.
En als je bij een ander bedrijf een hogere functie hebt, gelden deze regels dan ook?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij hoeft niet haar leidinggevende te zijn om toch met haar te maken te hebben en hoger in de hiërarchie te staan.
Kennelijk werkt zij op een afdeling waar hij met zijn project veel mee te maken heeft.
Dat is ook wel echt een hele andere situatie, veel en veel erger. Of je een (onder)been vastpakt of een borst…. Eerste kan voor mij met een waarschuwing (en volgende keer ontslag) en tweede een staandevoetje.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:46 schreef Scorpie het volgende:
https://www.kbsadvocaten.(...)chrijdend%20gedrag-,(on)zorgvuldig%20onderzoek%20maakt%20een%20(on)terecht%20gegeven,voet%20bij%20seksueel%20grensoverschrijdend%20gedrag&text=Bij%20vonnis%20van%2017%20december,beschuldigingen%20van%20seksueel%20grensoverschrijdend%20gedrag.
Soortgelijke zaak waarbij de vrouw in kwestie zelfs bij haar tieten werd gegrepen.
Geen reden voor ontslag op staande voet.
- Let wel, ik zeg niet dat deze persoon geen consequenties dient te ondervinden, ik zeg alleen dat Heemsbouw hier nog niet vanaf is.
Dat kan ik je nu al vertellen. Verstoorde arbeidsrelatie, ontslag toegekend. De enige variant zal zijn of en wat de rechter gaat meegeven aan salaris.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd wat de rechter zou vinden als hij zijn eventuele ontslag zou aanvechten.
Ehm.... dat heeft de kantonrechter in deze sowieso al allemaal niet gezegd, dus de vraag is maar of de kantonrechter dat in een ontslagzaak wel zou zeggen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een kantonrechter stelt maar 1 vraag; is er mediation geweest? Antwoord; nee.
Vervolgvraag; is er een verzoeningsgesprek geweest? Antwoord; nee.
Opvolgvraag; is er aantoonbaar grensoverschrijdend gedrag aangetoond, met bewijslast? Antwoord, we hebben verklaringen van het aanbieden van drugs, en een geval van een likkende beweging.
Kantonrechter zegt; ga maar lekker mediation doen.
Uit de uitspraak:quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:45 schreef GereDathan het volgende:
[..]
En als je bij een ander bedrijf een hogere functie hebt, gelden deze regels dan ook?
Er is dus niets verzonnen aan de bewering dat zij op een afdeling werkt waar hij met zijn project mee te maken heeft.quote:Thuiswerken?
4.7.
Volgens [eiser] kan hij alle dagen vanuit huis werken en kan er gemakkelijk een rooster worden opgesteld waarbij mevrouw [betrokkene] en hijzelf elkaar niet op de werkvloer zouden treffen. Volgens Heembouw is het echter zeer onwenselijk dat een Plan ontwikkelaar alleen vanuit huis werkt. Daar komt bij dat [eiser] op de zitting heeft bevestigd dat mevrouw [betrokkene] werkt op een afdeling die het project waaraan [eiser] werkt, ondersteunt.
En ja, ik kan me zo voorstellen dat als je bij een ander bedrijf werkt dat het bedrijf in kwestie je dan ook niet meer over de vloer hoeft te hebben, hoe je eigen werkgever dat dan oplost is aan die werkgever.quote:“(…).
Wij hebben van een medewerkster de melding gekregen dat jij je ontoelaatbaar en ongepast jegens haar hebt gedragen. We hebben je met haar melding en de inhoud daarvan geconfronteerd en jij erkende dat dit zo heeft plaatsgevonden. We hebben je ook aangegeven dat er meerdere collega’s zijn die dit kunnen bevestigen. Diezelfde avond heb jij ook opmerkingen gemaakt tegen een aantal collega’s, waaruit deze collega’s hebben afgeleid dat jij hen bepaalde drugs zou willen aanbieden. Jij bevestigt dat je dit hebt gezegd, maar dat dit een grap was en jij geen drugs bij je had. Van deze opmerkingen hebben wij diverse meldingen gekregen.
Ja, die gozer gaat niet meer terugkeren, das wel duidelijk, maar de rechter gaat wel even de wg op de vingers tikken omdat ze hier nogal laakbaar bezig zijn geweest. Zie bovenstaande voorbeelden maar.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan ik je nu al vertellen. Verstoorde arbeidsrelatie, ontslag toegekend. De enige variant zal zijn of en wat de rechter gaat meegeven aan salaris.
In deze zaak ging het dan ook helemaal niet over het ontslag maar over de schorsing.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm.... dat heeft de kantonrechter in deze sowieso al allemaal niet gezegd, dus de vraag is maar of de kantonrechter dat in een ontslagzaak wel zou zeggen.
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, dus ook de meldingen over het aanbieden van drugs zijn niet het gevolg van de acties van degene die de drugs aangeboden heeft, maar volledig de "fout" van degenen die de melding hebben gedaan?
Niet om het een of ander, maar als er op 1 bedrijfsuitje 2 incidenten zijn waardoor mensen meldingen over je doen dan is het wellicht een omgeving waar je dat soort "grappen" niet kunt maken, en dan is het op z'n minst vreemd dat je dat na 2 jaar bij die werkgever nog niet doorhebt.
Het maakt iig duidelijk watvoor een mensen daar werken. Een echt gezellige boel kan ik zulke omgang niet noemen. Het zijn een stel kleuters die waarschijnlijk bij het minste geringste roepen "Ik ga het zeggen hoor" of eigenlijk nog erger, het niet roepen maar dat gelijk doen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, uit de stukken is duidelijk dat de diverse meldingen over het aanbieden van drugs ook meetellen.
Dat jij drugs op de werkvloer niet zo'n probleem vindt en de melder van het aanbieden van drugs niet vertrouwt, maakt niet dat die meldingen geen rol spelen in dit verhaal, het is duidelijk en/en.
Jij was toch niet van het mensen in groepen stoppen enzo?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:23 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Het maakt iig duidelijk watvoor een mensen daar werken. Een echt gezellige boel kan ik zulke omgang niet noemen. Het zijn een stel kleuters die waarschijnlijk bij het minste geringste roepen "Ik ga het zeggen hoor" of eigenlijk nog erger, het niet roepen maar dat gelijk doen.
Het ergste is dat ze waarschijnlijk nog denken goed bezig te zijn ook; Lekker klikken ipv als een volwassen persoon zaken op te lossen.
Ik doe geen aanname's, ik trek conclusiesquote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij was toch niet van het mensen in groepen stoppen enzo?
Man man, wat een hoop aannames en oordelen ook weer.
Nee.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik doe geen aanname's, ik trek conclusies
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:31 schreef the-eye het volgende:
[..]
Vertel eens welke aanname ik doe?
Je hebt geen flauw idee of het een gezellige boel is en het meervoudige gebruik van het woord ‘waarschijnlijk’ geeft aan dat je er maar een slag naar slaat maar niet werkelijk weet hoe het er is.quote:t maakt iig duidelijk watvoor een mensen daar werken. Een echt gezellige boel kan ik zulke omgang niet noemen. Het zijn een stel kleuters die waarschijnlijk bij het minste geringste roepen "Ik ga het zeggen hoor" of eigenlijk nog erger, het niet roepen maar dat gelijk doen.
Het ergste is dat ze waarschijnlijk nog denken goed bezig te zijn ook; Lekker klikken ipv als een volwassen persoon zaken op te lossen.
Ho evenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Je hebt geen flauw idee of het een gezellige boel is en het meervoudige gebruik van het woord ‘waarschijnlijk’ geeft aan dat je er maar een slag naar slaat maar niet werkelijk weet hoe het er is.
Daarnaast lijk je te impliceren dat het ergens geen gezellige boel kan zijn als mensen niet positief tegenover drugsgebruik staan? Dat is nogal een aanname en oordeel.
Niet volgens veel mensen hier op het forum. Een schorsing is meer dan terecht, excuses zijn niet genoeg!quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:50 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Tsja, voel je vooral vrij om zeer selectief te lezen.
Dat er vrouwen zijn die moeilijke situaties op de werkvloer willen aankaarten is alleen maar goed. Vooral de werkvloer hoort een omgeving te zijn waarin iedere werknemer zich veilig voelt, en dat voornamelijk vrouwen zich onveilig voelen op hun werkplek vind ik zeer triest.
Maar in sommige situaties zou het een oplossing kunnen bieden om mediation te ondergaan. Door een gesprek aan te gaan tussen de twee partijen (met eventueel de leidinggevende die bij dat gesprek aanwezig is), zou degene die heeft geleden onder bepaald gedrag ook grenzen kunnen stellen.
Waarom moeten wij meteen denken aan bestraffen van ieder afwijkend gedrag? Waarom moet iemand meteen geschorst of ontslagen worden bij iedere opmerking of handeling dat als ongewenst wordt gezien? Er zijn nog zat andere oplossingen?
Misschien moet je jezelf de volgende keer dan niet zo op de borst kloppen dat je niet zo oordeelt en mensen in groepjes stopt, maar op hun daden beoordeelt. Niet op wat jij de it dat waarschijnlijk we hun daden zouden kunnen zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:39 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ho even![]()
Dit zijn conclusie's naar mijn maatstaven. Mijn mening
Kan best dat jij het daar prima zou vinden en daar goed zou aarden. Ik dus niet.
Nee. Er werd oor een aantal mensen gezegd dat excuses niet vanzelfsprekend genoeg hoeven zijn, omdat je niet weet hoe dat is gegaan en dat ‘sorry’ niet altijd alles wegpoetst. De schorsing heeft de rechter zich over gebogen en akkoord bevonden, dus wie zijn wij hier dan om te vinden dat het wel of niet akkoord is?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Niet volgens veel mensen hier op het forum. Een schorsing is meer dan terecht, excuses zijn niet genoeg!
De daden zijn het verklikken en daar beoordeel ik ze op. Niks vreemd aan hoor en ik maak daarbij geen verschil tussen man of vrouw, zwart of wit, hetero of homo; Verklikkers moet ik niet. Iig niet als het om iets onbenulligs gaat als dat iemand zegt iets eventueel wel te kunnen regelen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien moet je jezelf de volgende keer dan niet zo op de borst kloppen dat je niet zo oordeelt en mensen in groepjes stopt, maar op hun daden beoordeelt. Niet op wat jij de it dat waarschijnlijk we hun daden zouden kunnen zijn.
Kortom, aannames en oordelen. Prima hoor, doen veel mensen.
Jij kunt niet voor anderen bepalen of iets onbenullig is. Toch heb je je vernietigende oordeel wel klaar staan. Bijzonder.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:45 schreef the-eye het volgende:
[..]
De daden zijn het verklikken en daar beoordeel ik ze op. Niks vreemd aan hoor en ik maak daarbij geen verschil tussen man of vrouw, zwart of wit, hetero of homo; Verklikkers moet ik niet. Iig niet als het om iets onbenulligs gaat als dat iemand zegt iets eventueel wel te kunnen regelen.
Ja, de melders zijn weer de daders... maar natuurlijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:45 schreef the-eye het volgende:
[..]
De daden zijn het verklikken en daar beoordeel ik ze op. Niks vreemd aan hoor en ik maak daarbij geen verschil tussen man of vrouw, zwart of wit, hetero of homo; Verklikkers moet ik niet. Iig niet als het om iets onbenulligs gaat als dat iemand zegt iets eventueel wel te kunnen regelen.
Nogmaals het gaat over mijn mening. Voor mij zou het geen gezellige boel zijn. Ik praat toch geen bokke spaans?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij kunt niet voor anderen bepalen of iets onbenullig is. Toch heb je je vernietigende oordeel wel klaar staan. Bijzonder.
Voor mij wel ja.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, de melders zijn weer de daders... maar natuurlijk.
Dat is niet wat je postte, maar vooruit. Dank voor de verduidelijking.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:49 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nogmaals het gaat over mijn mening. Voor mij zou het geen gezellige boel zijn. Ik praat toch geen bokke spaans?
Zegt genoeg, toch?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, de melders zijn weer de daders... maar natuurlijk.
Ik had mischien kunnen zetten "In mijn ogen zijn het een stel kleuters" en "Zo'n werksfeer zou door mij niet als gezellig worden ervaren"quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet wat je postte, maar vooruit. Dank voor de verduidelijking.
Ja joh. Niet het gedrag is het probleem, maar degene die er last van heeft en het meldt. Want snitches get stitches en zulks, NSB-ers maken van klokkenluiders.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:45 schreef the-eye het volgende:
[..]
Metoo-topics doen het altijd goed omdat het zoveel emotie oproept.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Bijzonder dat dit topic 3 delen is geworden.
Ik heb het voornamelijk over het klikken over de mogelijkheid drugs te kunnen regelenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja joh. Niet het gedrag is het probleem, maar degene die er last van heeft en het meldt. Want snitches get stitches en zulks, NSB-ers maken van klokkenluiders.
Goh zeg, waarom zouden vrouwen niet snel een klacht indienen?
Blijkbaar ja.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Metoo-topics doen het altijd goed omdat het zoveel emotie oproept.
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En omdat het niet altijd een uitgemaakte zaak wanneer iets grensoverschrijdend is. Komen er dan mensen die beweren dat het dat wel altijd is dan levert dat leuke discussies op waar iedereen allerlei scenario's schetstquote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Metoo-topics doen het altijd goed omdat het zoveel emotie oproept.
Klopt ook ja.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:08 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
En omdat het niet altijd een uitgemaakte zaak wanneer iets grensoverschrijdend is. Komen er dan mensen die beweren dat het dat wel altijd is dan levert dat leuke discussies op waar iedereen allerlei scenario's schetst
Welke werkzame oplossingen zijn er dan? Het enige dat helpt is de partijen gescheiden houden van elkaar. Dan heeft het zwakkere geslacht tenminste weer meer werklust en kan zonder vrees weer naar de werkvloer.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:50 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Tsja, voel je vooral vrij om zeer selectief te lezen.
Dat er vrouwen zijn die moeilijke situaties op de werkvloer willen aankaarten is alleen maar goed. Vooral de werkvloer hoort een omgeving te zijn waarin iedere werknemer zich veilig voelt, en dat voornamelijk vrouwen zich onveilig voelen op hun werkplek vind ik zeer triest.
Maar in sommige situaties zou het een oplossing kunnen bieden om mediation te ondergaan. Door een gesprek aan te gaan tussen de twee partijen (met eventueel de leidinggevende die bij dat gesprek aanwezig is), zou degene die heeft geleden onder bepaald gedrag ook grenzen kunnen stellen.
Waarom moeten wij meteen denken aan bestraffen van ieder afwijkend gedrag? Waarom moet iemand meteen geschorst of ontslagen worden bij iedere opmerking of handeling dat als ongewenst wordt gezien? Er zijn nog zat andere oplossingen?
Vroeger was alles beter.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Je ziet hier dat mensen hun eigen maatstaven als leidend willen hebben terwijl het voor ieder persoon verschillend is en zulke zaken afhangen van plaats, context, cultuur etcquote:
Lees ik hier dat je wel melding had gedaan maar dat men er vervolgens niets mee deed behalve jou wegwerken?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:39 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik ben voor gelijke behandeling en die is tegenwoordig ver te zoeken.
Ik heb enige maanden terug met grensoverschrijdend gedrag te maken gehad waar dit akkefietje werkelijk helemaal niks bij is. Dacht je dat ik gehoord ben of geholpen? Ik ben gewieberd want ik werd als lastig ervaren.
Kan je, je voorstellen dat ik na hier diverse keren in bepaalde hoek gezet te zijn omdat ik een man ben, er wel een beetje klaar mee ben en m'n toon nu aan het veranderen is?
Yepquote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Lees ik hier dat je wel melding had gedaan maar dat men er vervolgens niets mee deed behalve jou wegwerken?
Hahahaquote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom heb je melding gedaan dan? Viel dat niet onder "klikken" en kon je "het zelf niet oplossen"?
Dus drugs aanbieden was niet meldingswaardig en het grensoverschrijdende gedrag qua beenlikken ook niet maar het grensoverschrijdende gedrag waar jij mee te maken had wel?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Hahaha
Het verschil met aanbieden en met grensoverschrijdend gedrag is dat je bij de aanbieding gewoon "Nee"kan zeggen en dan is de kous af. Er is je niets aangedaan.
Bij grensoverschrijdend gedrag ligt dat natuurlijk iets anders. Je bent in je eigenwaarde aangetast.
Ah zo. Ik heb geen idee hoe ik daarop zou reageren. Stomverbaasd op mijn ene werkplek en "goh nu pas" op de andere want die branche heeft een beetje een reputatie waarvan ik me altijd heb afgevraagd waarom. Denk niet dat ik er melding van zou maken.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:04 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik heb het voornamelijk over het klikken over de mogelijkheid drugs te kunnen regelen
Het been likken blijf ik een lastig iets vinden nu ik weet dat er een soort hierarchisch verhouding is. Dat geeft het toch een andere lading.
Dus niet het likken maar het klikken
Precies! Misschien is er ergens een zeikwijvengrafiek of zo en mag je pas klagen als je geen voorgeschiedenis hebt met iemand, je stem onder een bepaalde octaaf blijft en pas nadat je eerst iemand in zijn ballen hebt proberen te trappen want je bent immers verplicht om weerbaar te zijn. Dichtklappende trutjes die moeten we niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus drugs aanbieden was niet meldingswaardig en het grensoverschrijdende gedrag qua beenlikken ook niet maar het grensoverschrijdende gedrag waar jij mee te maken had wel?
Wie bepaalt eigenlijk wanneer hij of zij een melding kan doen van grensoverschrijdend gedrag? Als de eigen grenzen overschreden zijn of hangt dat af van wat jij grensoverschrijdend vindt?
Zeg maar een lekker wijf dat over je kont aait vind je geen probleem, en dus van een homoseksuele mannelijke collega ook niet?
Dat idee?
En als je dan van je af slaat en hem een trap in zijn ballen geeft en hij vervolgens je halve gezicht verbouwt dan ehm... was dat je eigen schuld want dan had je een reactie kunnen verwachten ofzo?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies! Misschien is er ergens een zeikwijvengrafiek of zo en mag je pas klagen als je geen voorgeschiedenis hebt met iemand, je stem onder een bepaalde octaaf blijft en pas nadat je eerst iemand in zijn ballen hebt proberen te trappen want je bent immers verplicht om weerbaar te zijn. Dichtklappende trutjes die moeten we niet.
Wil je niet zo veel vragen tegelijk stellenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus drugs aanbieden was niet meldingswaardig en het grensoverschrijdende gedrag qua beenlikken ook niet maar het grensoverschrijdende gedrag waar jij mee te maken had wel?
Wie bepaalt eigenlijk wanneer hij of zij een melding kan doen van grensoverschrijdend gedrag? Als de eigen grenzen overschreden zijn of hangt dat af van wat jij grensoverschrijdend vindt?
Zeg maar een lekker wijf dat over je kont aait vind je geen probleem, en dus van een homoseksuele mannelijke collega ook niet?
Dat idee?
Nee, dan had je niet zo moeten overreageren vanwege een grapje 👍quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
En als je dan van je af slaat en hem een trap in zijn ballen geeft en hij vervolgens je halve gezicht verbouwt dan ehm... was dat je eigen schuld want dan had je een reactie kunnen verwachten ofzo?
Ook de drugs is aan context onderhevig. Een joint zou niet zo’n punt hoeven zijn, want gedoogd en vrij verkrijgbaar in NL.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:25 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wil je niet zo veel vragen tegelijk stellendat kan ik niet processen
De drugs was niet meldenswaardig. Punt
Bij grensoverschrijdendgedrag is dat moeilijker aan te geven omdat dat van de persoon, de context etc afhangt. In het geval uit het nieuwsbericht heb ik al aangeven dat ik het niet weet sinds er een hierarchische verhouding blijkt te zijn. Dat geeft het een andere lading en weet ik niet wat m'n mening er over is. Ook gezien er de volgende dag excuses is aangeboden maar die niet geaccepteerd zijn. Maarja.... in hoeverre kwamen die excuses oprecht over, we waren er niet bij.
Uiteindelijk bepaald iemand zelf of hij of zij melding ergens van doet. Blijft staan dat we daar als toeschouwer met de informatie die we hebben best een mening over kunnen hebben
Er lekker uitzien is niet genoeg om zo maar aan m'n kont te zitten.
Zie daar heb je weer die context, situatie etc die maakt dat er geen eenduidig antwoord is in de gevallen van grensoverschrijdend gedrag.
Het dunne koord waarover je je als vrouw begeeft als je reageert op ongewenst gedrag nodigt ook niet uit tot te snel of fel reageren. Vaak is negeren de veiligste optie, maar goed, dat kan weer als effect hebben dat een engerd denkt dat ie verder kan gaan, plus het verwijt dat je niet duidelijk genoeg was.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
En als je dan van je af slaat en hem een trap in zijn ballen geeft en hij vervolgens je halve gezicht verbouwt dan ehm... was dat je eigen schuld want dan had je een reactie kunnen verwachten ofzo?
Daar denk ik anders over. Wiet wordt dan gedoogd maar is binnen bedrijven nog steeds verboden hoorquote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook de drugs is aan context onderhevig. Een joint zou niet zo’n punt hoeven zijn, want gedoogd en vrij verkrijgbaar in NL.
XTC, coke, ghb, andere drugs zijn dat niet. Verhandelen daarvan is strafbaar. Bovendien weet je niet wie er aan de andere kant van het aanbod zit. Verleden van drugsmisbruik, bijvoorbeeld.
Zie je, ook daarin is context van belang. Dus is simpelweg stellen dat het aanbieden van drugs niet meldenswaardig is, is te kort door de bocht en afhankelijk van context en persoon.
Mwah. Ik zou toch geen mensen in mijn bedrijf willen die bijv openlijk dealen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:34 schreef the-eye het volgende:
[..]
Daar denk ik anders over. Wiet wordt dan gedoogd maar is binnen bedrijven nog steeds verboden hoor
Dat xtc, coke etc illegaal is zegt me niets. XTC is niet schadelijk terwijl alcohol, wat vrij verkrijgbaar is, een ontzettende sloper is.
Al bied je angeldust aan; Je zegt "Nee" en de kous is af. Je ondervindt echt geen naweeën van de vraag
Nou, een collega die aan PCP kan komen, daar heb ik wel mijn twijfels over. Coke, wiet, XTC is veel vrijer verkrijgbaar maar voor die rotzooi moet je echt de kanalen beter kennen. Volgens mij, van horen zeggenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:34 schreef the-eye het volgende:
[..]
Daar denk ik anders over. Wiet wordt dan gedoogd maar is binnen bedrijven nog steeds verboden hoor
Dat xtc, coke etc illegaal is zegt me niets. XTC is niet schadelijk terwijl alcohol, wat vrij verkrijgbaar is, een ontzettende sloper is.
Al bied je angeldust aan; Je zegt "Nee" en de kous is af. Je ondervindt echt geen naweeën van de vraag
Gemakkelijker verkrijgbaar, maar zeker niet vrij en zeker wel strafbaar. Niet heel handig om dat op je werk te gaan doen. Ik denk zelfs dat een bedrijfsreglement best kan bepalen dat je geen dingen mag doen die als strafbaar feit worden gezien.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, een collega die aan PCP kan komen, daar heb ik wel mijn twijfels over. Coke, wiet, XTC is veel vrijer verkrijgbaar maar voor die rotzooi moet je echt de kanalen beter kennen. Volgens mij, van horen zeggen
Van mijn voornaamste baan is dat zeker het geval. Nu ben ik ook een onwijze brave burger wat dat betreft, maar zelfs ik zou aan coke kunnen komen met mijn onwetende, naïeve harses dus ik kan me voorstellen dat iemand die een paar gram heeft met zijn dronken kop een stom aanbod doet. Bij PCP zou ik dat veel verdachter vinden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gemakkelijker verkrijgbaar, maar zeker niet vrij en zeker wel strafbaar. Niet heel handig om dat op je werk te gaan doen. Ik denk zelfs dat een bedrijfsreglement best kan bepalen dat je geen dingen mag doen die als strafbaar feit worden gezien.
Nee dat lijkt me niet echt gezond maar als iemand zegt iets te kunnen regelen heb ik daar een ander beeld bij dan iemand die de pakketjes in z'n binnenzak of locker heeft.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Mwah. Ik zou toch geen mensen in mijn bedrijf willen die bijv openlijk dealen.
Lijkt me zeker wel meldingswaardig als dat soort personen op je bedrijf rondlopen.
Ik weet dat op de bouw er genoeg bedrijven zijn met een 0 tolerantie-beleid qua drugs.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:48 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee dat lijkt me niet echt gezond maar als iemand zegt iets te kunnen regelen heb ik daar een ander beeld bij dan iemand die de pakketjes in z'n binnenzak of locker heeft.
Ja een schorsing en iemands leven in puin met toeters en bellen overdreven vinden voor een likgebaar staat gelijk aan misogynie.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:54 schreef Stepperoller het volgende:
Iedereen die beweert dat misogynie een "importprobleem" is moet deze topicreeks maar eventjes lezen. En als je er geen misogynie in leest dan ben je zelf integraal onderdeel van het probleem.
Leven in puin omdat de lul naar de rechter stapt, het had allemaal binnenskamers kunnen blijven.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:24 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ja een schorsing en iemands leven in puin met toeters en bellen overdreven vinden voor een likgebaar staat gelijk aan misogynie.
Dan tel ik die rechter niet eens mee..maar dan nog heeft dit overdreven vinden in het geheel niets met misogynie te maken. Zo ver zijn we dus al heen met z'n allen, dat die stelling verdedigd moet wordenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leven in puin omdat de lul naar de rechter stapt, het had allemaal binnenskamers kunnen blijven.
Als je zelf ervoor kiest om die weg te bewandelen moet je ook niet gaan janken als het fout loopt
Ik denk dat er geen één bedrijf is die drugs toestaat. Tegelijkertijd weet men op sommige bedrijven dat het voorkomten plukt men er op een bepaald manier soms de vruchten van doordat mensen langer door kunnen werkenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet dat op de bouw er genoeg bedrijven zijn met een 0 tolerantie-beleid qua drugs.
Juist omdat men met zware machines en op hoogte moet kunnen werken.
Genoeg bedrijfsongevallen daar.
En als iemand op een bedrijfsuitje ver weg van thuis, op een eiland, kennelijk wel iets kan regelen, dan heeft die persoon het gewoon bij zich.
Volstrekt meldingswaardig dus.
Nee, dat moet je nu juist wel meetellen, zonder dat hij naar de rechter was gestapt had er geen haan naar gekraaid, hij had een nieuwe baan moeten zoeken maar soit, niets bijzonders en hij had vermoedelijk nog een regeling gehad.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:48 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dan tel ik die rechter niet eens mee..maar dan nog heeft dit overdreven vinden in het geheel niets met misogynie te maken. Zo ver zijn we dus al heen met z'n allen
Een nieuwe baan moeten zoeken voor een likgebaar op een dronken avond is volstrekte waanzin. En dat waanzinnig vinden zou een teken zijn van vrouwenhaat? We zijn compleet de weg kwijt als dit de norm is. Dat heeft niets met dooddoenertje 'normaal gedragen' te maken.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat moet je nu juist wel meetellen, zonder dat hij naar de rechter was gestapt had er geen haan naar gekraaid, hij had een nieuwe baan moeten zoeken maar soit, niets bijzonders en hij had vermoedelijk nog een regeling gehad.
Met z'n allen? Schei uit, miljoenen mensen hebben er geen enkel probleem mee zich normaal te gedragen.
Ok, joh, dan vind jij het allemaal waanzin. Godzijdank denken bedrijven er tegenwoordig anders over.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:13 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Een nieuwe baan moeten zoeken voor een likgebaar op een dronken avond is volstrekte waanzin. En dat waanzinnig vinden zou een teken zijn van vrouwenhaat? We zijn compleet de weg kwijt als dit de norm is. Dat heeft niets met dooddoenertje 'normaal gedragen' te maken.
Vind jij dat een teken van vrouwenhaat dan?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, joh, dan vind jij het allemaal waanzin. Godzijdank denken bedrijven er tegenwoordig anders over.
Vooral van nul respect voor haar lichamelijke integriteit.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:15 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Vind jij dat een teken van vrouwenhaat dan?
Nou. En dan ook nog reputatieschade aandragen als je werkgever je schorst met doorbetaling van salarisquote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, joh, dan vind jij het allemaal waanzin. Godzijdank denken bedrijven er tegenwoordig anders over.
Dit vind ik eigenlijk nog het meest opvallende van het hele verhaal. Mijnheer dacht kennelijk gewoon in zijn gelijk te staan.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou. En dan ook nog reputatieschade aandragen als je werkgever je schorst met doorbetaling van salaris. Wat een eikel zeg, je eerst obsceen gedragen en dan janken dat je reputatieschade lijdt.
Verdiende loon.
Hoor en wederhoor is toegepast, meer hoeft dat voor de rechter niet te zijn. Je hoeft ook niet eerst hoor en wederhoor te doen, schorsen kan direct. Het officiële onderzoek is blijkbaar in volle gang, gezien het feit dat hij nog steeds geschorst is.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En daarop heeft de eiser aangegeven dat:
[..]
Kortom, de eiser betwist wat Heemsbouw zegt, namelijk dat hij de gebeurtenissen heeft erkent - en daarom heeft hij besloten geen ontslag te nemen.
Ik vind het geen uitgemaakte zaak dat Heemsbouw hier op een elegante manier een uitweg wilde bieden. Ze wilden vooral van een lastige situatie af, en dat doen ze mijns inzien nogal snel.
En feit blijft; er is dus geen officieel onderzoek geweest vooraf. ook al beweren een hoop mensen dat hier wel.
Hij speelt gewoon een heel slim spelletje, het gaat niet om zijn schorsing. Met dit kort geding, hoopt hij straks meer uit zijn ontslag te halen (aantonen dat zijn werkgever niet de juiste procedure gevolgd heeft, alleen de rechter gaat daar dus niet in mee). Dat hij eruit vliegt, staat sowieso als een paal boven water.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit vind ik eigenlijk nog het meest opvallende van het hele verhaal. Mijnheer dacht kennelijk gewoon in zijn gelijk te staan.
Van welke planeet kom je dan???
Dat bedoel ik niet. Het ietwat overdreven vinden dat deze meneer gecanceld moet worden. Is dàt een teken van misogynie?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vooral van nul respect voor haar lichamelijke integriteit.
Zoals ik al zei: als meneer daar behoefte aan heeft gaat ie na het feestje thuis lekker porno kijken.
Inderdaad, procedureel het juiste doen in deze situatie is vrij lastig. Maar hier is direct na de melding van de andere medewerker alles goed gegaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hij speelt gewoon een heel slim spelletje, het gaat niet om zijn schorsing. Met dit kort geding, hoopt hij straks meer uit zijn ontslag te halen (aantonen dat zijn werkgever niet de juiste procedure gevolgd heeft, alleen de rechter gaat daar dus niet in mee). Dat hij eruit vliegt, staat sowieso als een paal boven water.
Nee, van onfatsoen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:59 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Het ietwat overdreven vinden dat deze meneer gecanceld moet worden. Is dàt een teken van misogynie?
Nee dat is het niet maar als een discussie niet gewonnen kan worden kun je er altijd nog 'incel!' of 'misogynie!' ingooien. Daarmee plaats je de mensen die wat kritische kanttekeningen zetten en een klacht overdreven vinden meteen in het kamp kansloze rukkers en kun je lekker moreel verheven je gelijk halen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:59 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Het ietwat overdreven vinden dat deze meneer gecanceld moet worden. Is dàt een teken van misogynie?
Je blijft herhalen dat ze die excuses had moeten accepteren. Heb jij nooit excuses gehad waarvan je dacht “hell no, je meent er echt geen zak van”? Iets in de trant van “sorry dat je er niet om moest lachen” of “jammer dat je het niet grappig vond”. En vind je dan nog dat ze dat zonder meer had moeten aannemen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee dat is het niet maar als een discussie niet gewonnen kan worden kun je er altijd nog 'incel!' of 'misogynie!' ingooien. Daarmee plaats je de mensen die wat kritische kanttekeningen zetten en een klacht overdreven vinden meteen in het kamp kansloze rukkers en kun je lekker moreel verheven je gelijk halen.
Maar goed, daarmee poets je het sneeuwbaleffect wat deze vrouw door haar klacht in gang heeft gezet niet weg. Ze had zijn excuses (vind ik dus) gewoon moeten accepteren en weer door moeten gaan. Dit levert alleen maar ellende voor alle partijen op.
Ik heb zelf een persoonlijk voorbeeld gegeven van jaren geleden op werk (was overigens niet seksueel hoor) waarbij ik dacht: Ik kan nu de hele boel gaan opschudden en ik ben slecht behandeld maar als ik hiervoor aan de bel ga trekken ontstaat er alleen maar meer gezeik en wordt er ook helemaal niets opgelost.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je blijft herhalen dat ze die excuses had moeten accepteren. Heb jij nooit excuses gehad waarvan je dacht “hell no, je meent er echt geen zak van”? Iets in de trant van “sorry dat je er niet om moest lachen” of “jammer dat je het niet grappig vond”. En vind je dan nog dat ze dat zonder meer had moeten aannemen?
Ik denk dat je over dat deel niet kunt oordelen als je niet weet hoe dat eraan toe gegaan is. Nog daargelaten dat we ook niet echt weten hoe het incident gegaan is (daar zitten wat mij betreft om wel wat heftigere en minder heftige opties tussen) en je dus niet weet of dit een incident is dat op te lossen is met een sorry.
Je leert je kinderen toch ook dat het niet altijd voldoende is om sorry te zeggen?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik heb zelf een persoonlijk voorbeeld gegeven van jaren geleden op werk (was overigens niet seksueel hoor) waarbij ik dacht: Ik kan nu de hele boel gaan opschudden en ik ben slecht behandeld maar als ik hiervoor aan de bel ga trekken ontstaat er alleen maar meer gezeik en wordt er ook helemaal niets opgelost.
Dus ben ik vertrokken. Dat was een keuze. Ik had ook kunnen roepen dat het allemaal vreselijk onrechtvaardig was en klagen bij de manager enzo maar dat had niets opgelost. Soms is het goed om de keuzes af te wegen en de verstandigste keuze te maken. Een klacht indienen gaat vrijwel altijd voor ontzettend veel gezeik zorgen, dat weet je van tevoren.
En ja, daarover verschillen wij van mening.
Wat mij betreft zou dronken zijn op een bedrijfsuitje al ontslag mogen betekenen. Niks tegen (beperkt) drankgebruik, ook niet tegen (beperkt) drugsgebruik, maar dat soort zaken doe je maar lekker binnen de privésfeer. Net als het maken van seksuele 'grapjes'.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:13 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Een nieuwe baan moeten zoeken voor een likgebaar op een dronken avond is volstrekte waanzin. En dat waanzinnig vinden zou een teken zijn van vrouwenhaat? We zijn compleet de weg kwijt als dit de norm is. Dat heeft niets met dooddoenertje 'normaal gedragen' te maken.
Zolang de uren waarin het bedrijfsfeestje duurt niet betaald worden en daardoor de komst vrijblijvend is, is het de privesfeer. Je krijgt trouwens geen hond meer voor die ongein als je kans op ontslag hebt in dus je eigen tijd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:17 schreef Forbry het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou dronken zijn op een bedrijfsuitje al ontslag mogen betekenen. Niks tegen (beperkt) drankgebruik, ook niet tegen (beperkt) drugsgebruik, maar dat soort zaken doe je maar lekker binnen de privésfeer. Net als het maken van seksuele 'grapjes'.
Het mantra dat vrouwen weg moeten blijven van situaties die niet veilig voor hen zijn, wordt niet langer klakkeloos geaccepteerd. Zorg liever voor een omgeving waarin vrouwen ook plezier kunnen hebben, zonder bijvoorbeeld ongewenst te worden betast. Je handen thuishouden is echt niet zoveel gevraagd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:36 schreef the-eye het volgende:
Ben je daar bang voor of kan je situaties waar de drank in de man is niet handeln dan kan je beter vroeg naar huis gaan of helemaal thuisblijven
Als men een strafbaar feit pleegt in de eigen tijd, dus ook buiten personeelsfeestjes om, kan dit ook leiden tot ontslag.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:36 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zolang de uren waarin het bedrijfsfeestje duurt niet betaald worden en daardoor de komst vrijblijvend is, is het de privesfeer. Je krijgt trouwens geen hond meer voor die ongein als je kans op ontslag hebt in dus je eigen tijd.
Mensen werken zich een jaar lang een slag in de rondte en als je dan als werkgever ter waardering hiervoor een feest organiseert kan het maar beter een goed feest zijn waar de mensen even los kunnen.
Ben je daar bang voor of kan je situaties waar de drank in de man is niet handeln dan kan je beter vroeg naar huis gaan of helemaal thuisblijven
quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:55 schreef LanaMyst het volgende:
Vind het beetje domme actie van die man, maar die vrouw ook wel erg kinderachtig om een klacht in te dienen voor een beetje onderbroekenlol.
Als ik bij een bouwbedrijf zou gaan werken weet ik ook dat ik dit soort dommige humor kan verwachten, zou gewoon zijn excuses aanvaarden en niet als een jankend kind een klacht indienen. Maar goed, ze zal hem wel niet gemogen hebben. Anders dien je geen klacht in lijkt mij.
Ik ben inderdaad niet zo'n teer zieltje nee.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]Dat jij totaal geen eigenwaarde hebt blijkt maar weer eens. De tering hé.
Zowel op een feest als gewoon op de werkvloer is er lichamelijk contact of we moeten de meterafstandregel blijvend invoeren. Een hand op een schouder, een heup tegen een heup het kan allemaal gebeuren. Waarom zou dat ineens een enorme lading hebbent als het op een bedrijfsfeestje gebeurt? Ik zal het je nog gekker vertellen; Als je in de kroeg of club staat kan het ook zo maar gebeuren dat iemand je opzij duwt of over je heen hangt om wat te bestellen. Het heeft vrouwen tot nu toe niet belet om op die plekken te komenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het mantra dat vrouwen weg moeten blijven van situaties die niet veilig voor hen zijn, wordt niet langer klakkeloos geaccepteerd. Zorg liever voor een omgeving waarin vrouwen ook plezier kunnen hebben, zonder bijvoorbeeld ongevraagd te worden betast. Je handen thuishouden is echt niet zoveel gevraagd.
Ik denk dat degene die niet voor zichzelf in kan staan als-ie wat drank op heeft maar beter thuis kan blijven.
Dat ligt er aan watvoor strafbaarfeit het is. Het bedrijf zal dan toch echt aan moeten tonen dat ze er schade door hebben want anders geldt gewoon dat wat ik in mń privetijd doe mijn zaken zijn. .quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Als men een strafbaar feit pleegt in de eigen tijd, dus ook buiten personeelsfeestjes om, kan dit ook leiden tot ontslag.
En straalbezopen zijn en daar niet mee overweg kunnen is nog steeds geen reden om iemand ontoerekeningsvatbaar te verklaren. We zijn het er allemaal denk ik wel over eens dat je een ongelooflijk egoïstische droeftoeter bent als je met drank op achter het stuur gaat zitten.. maar ongevraagd aan andere zitten zou dan wel door de vingers gezien moeten worden? Want mensen moeten lekker los kunnen gaan in hun vrije tijd?![]()
Poten gewoon thuis houden, en anders accepteren dat er consequenties aan kunnen kleven.
Door de excuses niet te accepteren wist ze wat ze in gang zette.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik snap ook het verwijt niet dat de vrouw in kwestie de man kennelijk wil laten ontslaan.
Zij heeft de geëigende weg binnen een bedrijf bewandeld en een klacht ingediend over gedrag van een collega jegens haar. Haar goed recht. Wat daarna volgt heeft zij op geen enkele manier in de hand, daar zijn protocollen en beleid voor.
Dan lees jij daar waar bouwvakkershumor staat kantine- of voetbalhumor; Probleem opgelostquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:13 schreef Leandra het volgende:
Oh... omdat het bij een bouwbedrijf was is het ineens "domme bouwvakker humor"?
Tegelijk even bouwvakkers beledigen en gedrag van iemand met hbo goedpraten omdat het een bouwbedrijf is.
Nonsens. Ze koos ervoor om het ondanks excuses te melden bij de daarvoor bestemde persoon/afdeling binnen het bedrijf. Haar goed recht.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
Door de excuses niet te accepteren wist ze wat ze in gang zette.
Ik las "klacht" eigenlijk alleen maar in het stuk van RTL, in de stukken van de rechtszaak kom ik telkens "melding" tegen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik snap ook het verwijt niet dat de vrouw in kwestie de man kennelijk wil laten ontslaan.
Zij heeft de geëigende weg binnen een bedrijf bewandeld en een klacht ingediend over gedrag van een collega jegens haar. Haar goed recht. Wat daarna volgt heeft zij op geen enkele manier in de hand, daar zijn protocollen en beleid voor.
Ah, want dan is het allemaal geen probleem, ongewenst aanraken, drugs aanbieden...quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dan lees jij daar waar bouwvakkershumor staat kantine- of voetbalhumor; Probleem opgelost
Op die plekken wordt niet op elk slakkie zout gelegd, is de omgang wat losser. Als bouwvakker sta je weleens tegen elkaar of hang je over elkaar heen en bij een foute opmerking is er geen tijd om in een kring te gaan zitten om over de gevoelens te praten. Hetzelfde geldt bij de 2x 45minuten op het veldquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, want dan is het allemaal geen probleem, ongewenst aanraken, drugs aanbieden...
Als bij een melding als deze er al ontslag in het vooruitzicht wordt gesteld krijg je dan bij een klacht gelijk de kogel of wordt je ter plekke onthoofd ofzo?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik las "klacht" eigenlijk alleen maar in het stuk van RTL, in de stukken van de rechtszaak kom ik telkens "melding" tegen.
Nou kan ik daarin een keer "klacht" over het hoofd gezien hebben, maar volgens mij is "melding doen" een stuk lichter dan een "klacht indienen".
Je kunt het ook overdrijven. Dit is wel formaatje drama queen hoor.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:38 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als bij een melding als deze er al ontslag in het vooruitzicht wordt gesteld krijg je dan bij een klacht gelijk de kogel of wordt je ter plekke onthoofd ofzo?
Ik zou zo bij Heemskerk Bouw kunnen solliciteren?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt het ook overdrijven. Dit is wel firmaatje drama queen hoor.
Lijkt me geen slimme move, gezien jouw ideeën over hoe drugs gebruiken en aanbieden onbenullig zijn en grensoverschrijdend gedrag gewoon een grapje is. Maar whatever floats your boat.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:42 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik zou zo bij Heemskerk Bouw kunnen solliciteren?
Ik heb al een tirade gegeven waarom ik nooit bij dat bedrijf zou willen werkenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lijkt me geen slimme move, gezien jouw ideeën over hoe drugs gebruiken en aanbieden onbenullig zijn en grensoverschrijdend gedrag gewoon een grapje is. Maar whatever floats your boat.
Je blijft vergeten dat er meerdere meldingen zijn en dat de hiërarchie meespeelt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:38 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als bij een melding als deze er al ontslag in het vooruitzicht wordt gesteld krijg je dan bij een klacht gelijk de kogel of wordt je ter plekke onthoofd ofzo?
Ja, er zijn steeds meer mensen die helemaal nergens meer tegen kunnen. En direct gekwetst zijn en meteen de galg eisen als het ego aangetast zou kunnen zijn. Dat is een ontwikkeling die ik niet toejuich. In mijn ogen zouden we dat met de verlichting en daarna de seksuele revolutie van de vorige eeuw achter ons hebben moeten laten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:17 schreef Forbry het volgende:
[..]
Wat mij betreft zou dronken zijn op een bedrijfsuitje al ontslag mogen betekenen. Niks tegen (beperkt) drankgebruik, ook niet tegen (beperkt) drugsgebruik, maar dat soort zaken doe je maar lekker binnen de privésfeer. Net als het maken van seksuele 'grapjes'.
Oké pick me.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:09 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad niet zo'n teer zieltje nee.
Ik kan prima het onderscheid maken tussen domme bouwvakker humor en daadwerkelijk grensoverschrijdend gedrag.
En ik denk dat ik meer eigenwaarde heb dan zo'n onzeker typetje die meteen jankend een klacht in moet dienen zodat iemand voor een onbenulligheid zijn baan kwijt raakt.
Ik maak iig geen misbruik van het feit dat ik blijkbaar een voorkeurspositie heb als vrouw zijnde, althans niet als ik anderen daarmee ernstig benadeel.
Er is maar één likbeweging geweest.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je blijft vergeten dat er meerdere meldingen zijn en dat de hiërarchie meespeelt.
Je weet helemaal niet hoe dat drugsverhaal gegaan is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:55 schreef the-eye het volgende:
[..]
Er is maar één likbeweging geweest.
Van dat drugsregelverhaal is het sop de kool niet waard. Je kan wel zeggen vanalles te kunnen regelen maar zolang dat niet gebeurt zijn het enkel woorden
Hoe serieus was dit? Dat is nooit meer te achterhalenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 14:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je weet helemaal niet hoe dat drugsverhaal gegaan is.
Kennelijk vonden de collega's het dusdanig bijzonder dat ze melding gemaakt hebben.
En nu is het maar één likbeweging?
Dus been vastpakken en één likbeweging maken is geen probleem voor jou? Op basis van het "feit" dat het één beweging zou zijn geweest?
Ja en hij had zijn excuses aangeboden hè! Vergeet dat ook niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 14:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je weet helemaal niet hoe dat drugsverhaal gegaan is.
Kennelijk vonden de collega's het dusdanig bijzonder dat ze melding gemaakt hebben.
En nu is het maar één likbeweging?
Dus been vastpakken en één likbeweging maken is geen probleem voor jou? Op basis van het "feit" dat het één beweging zou zijn geweest?
Verfrissende post, ben het volledig met je eens en ook blij dat er in het topic vrouwen zijn die dit vinden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 11:55 schreef LanaMyst het volgende:
Vind het beetje domme actie van die man, maar die vrouw ook wel erg kinderachtig om een klacht in te dienen voor een beetje onderbroekenlol.
Als ik bij een bouwbedrijf zou gaan werken weet ik ook dat ik dit soort dommige humor kan verwachten, zou gewoon zijn excuses aanvaarden en niet als een jankend kind een klacht indienen. Maar goed, ze zal hem wel niet gemogen hebben. Anders dien je geen klacht in lijkt mij.
Dat is al 30 keer uitgelegd, alleen vind jij het geen goed verhaal. Als je een klacht indient weet je dat je de verhoudingen binnen zo'n bedrijf totaal op scherp gaat zetten, anders dien je geen klacht in. Je weet dat je collega er op aangesproken gaat worden en er (zeker in een gevoelige tijd als dit) wellicht zelfs een ontslag kan volgen. En je weet dat die collega zijn versie van het verhaal gaat delen met andere collega's en zelf ook zal gaan knokken om zijn positie, zowel fysiek als zijn reputatie, te behouden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:16 schreef miss_sly het volgende:
Als mij dit was overkomen, denk ik niet dat ik er ook maar een nacht van wakker zou liggen. Wel zou ik zo'n kerel alsnog niet langer in mijn team willen hebben. Gewoon omdat hij daar (in mijn ogen) - blijkbaar - niet geschikt voor is. Je gedraagt je maar een beetje professioneel, ook tijdens bedrijfsuitjes. Lijkt me niet te veel gevraagd voor welke werknemer/collega dan ook.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:45 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ja, er zijn steeds meer mensen die helemaal nergens meer tegen kunnen. En direct gekwetst zijn en meteen de galg eisen als het ego aangetast zou kunnen zijn. Dat is een ontwikkeling die ik niet toejuich. In mijn ogen zouden we dat met de verlichting en daarna de seksuele revolutie van de vorige eeuw achter ons hebben moeten laten.
Ik ben van mening dat dit incident een melding bij de daarvoor aangewezen afdeling/persoon rechtvaardigt als de vrouw in kwestie het gevoel heeft dat ze dat moet doen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 14:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is al 30 keer uitgelegd, alleen vind jij het geen goed verhaal. Als je een klacht indient weet je dat je de verhoudingen binnen zo'n bedrijf totaal op scherp gaat zetten, anders dien je geen klacht in. Je weet dat je collega er op aangesproken gaat worden en er (zeker in een gevoelige tijd als dit) wellicht zelfs een ontslag kan volgen. En je weet dat die collega zijn versie van het verhaal gaat delen met andere collega's en zelf ook zal gaan knokken om zijn positie, zowel fysiek als zijn reputatie, te behouden.
Als je al die gevolgen accepteert, nouja prima dan. Maar ik heb dan ook niet megaveel medelijden. Dat jij vindt dat zo'n incident deze gevolgen en eventueel ontslag legitimeert is prima maar daar denkt dus niet iedereen hetzelfde over. Veel mensen vinden dat gewoon overdreven.
Van mij mag ze alles doen wat ze wil. Van mij mogen mensen ook demonstreren tegen corona of racisme roepen als blanke vrouwen rastahaar dragen. Betekent niet dat ik daar dan ook niet weer wat van mag vinden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat dit incident een melding bij de daarvoor aangewezen afdeling/persoon rechtvaardigt als de vrouw in kwestie het gevoel heeft dat ze dat moet doen.
Alles wat erna komt, komt niet door de vrouw. Dat komt door zijn gedrag en protocollen binnen het bedrijf.
Meer is er gewoon niet over te zeggen. Zij is niet verantwoordelijk voor hoe dienprotocollen zijn en welke stappen er vervolgens worden ondernomen. Dat hoeft ze ook niet te zijn. Als zij een onveilig of naar gevoel hieraan over heeft gehouden, dient ze dat te kunnen en mogen melden.
Zolang jij mijn vraag over de aangeboden excuses negeert, zijn wij wel een beetje uitgepraat, eigenlijk. En daarbij wil ik ook nog maar eens een keer aangeven dat de vrouw helemaa niet hoefde te weten dat de gevolgen groot zouden kunnen zijn, maar heeft ze gewoon gedaan wat ze gerechtigd is te doen: melding maken van gedrag tov haar dat grensoverschrijdend was en waar ze zich niet veilig en fijn bij voelde. Kun jij gevoel niet zo’n goede graadmeter vinden, dat is het nu eenmaal wel.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 14:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Van mij mag ze alles doen wat ze wil. Van mij mogen mensen ook demonstreren tegen corona of racisme roepen als blanke vrouwen rastahaar dragen. Betekent niet dat ik daar dan ook niet weer wat van mag vinden.
Allereerst: Man gaat de fout in. Man biedt excuses aan. Vrouw heeft 2 opties: Accepteren en weer door of optie 2: Klacht indienen en weten dat de gevolgen waarschijnlijk groot gaan zijn. Dan kunnen we hier in dit topic weer eindeloos debatteren over die excuses (waren ze wel oprecht enzo) maar ik vind gewoon dat je in dit geval beter voor optie 1 kunt kiezen.
Zij kiest voor optie 2. Prima. Maar daar mogen mensen dan wat van vinden. En gevoel vind ik dus zelf niet zo'n goede graadmeter. Mensen hebben wel meer gevoelens.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zolang jij mijn vraag over de aangeboden excuses negeert, zijn wij wel een beetje uitgepraat, eigenlijk. En daarbij wil ik ook nog maar eens een keer aangeven dat de vrouw helemaa niet hoefde te weten dat de gevolgen groot zouden kunnen zijn, maar heeft ze gewoon gedaan wat ze gerechtigd is te doen: melding maken van gedrag tov haar dat grensoverschrijdend was en waar ze zich niet veilig en fijn bij voelde. Kun jij gevoel niet zo’n goede graadmeter vinden, dat is het nu eenmaal wel.
Doel je op deze post? Daar zal ik dan nog even op reageren. Ik heb zelf altijd wel geleerd om een sorry gewoon te accepteren en daarna weer door te gaan met mijn leven. Ik heb wellicht makkelijk praten omdat ik nooit hele heftige incidenten heb meegemaakt, maar echt wel incidenten van deze orde van grootte. En ik heb zelfs weleens meegemaakt dat ik dacht: Je meent er weinig van. Maarja, dan toch maar gewoon geaccepteerd en weer doorgegaan. Want wat moet je er verder mee.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je blijft herhalen dat ze die excuses had moeten accepteren. Heb jij nooit excuses gehad waarvan je dacht “hell no, je meent er echt geen zak van”? Iets in de trant van “sorry dat je er niet om moest lachen” of “jammer dat je het niet grappig vond”. En vind je dan nog dat ze dat zonder meer had moeten aannemen?
Ik denk dat je over dat deel niet kunt oordelen als je niet weet hoe dat eraan toe gegaan is. Nog daargelaten dat we ook niet echt weten hoe het incident gegaan is (daar zitten wat mij betreft om wel wat heftigere en minder heftige opties tussen) en je dus niet weet of dit een incident is dat op te lossen is met een sorry.
Je leert je kinderen toch ook dat het niet altijd voldoende is om sorry te zeggen?
Te gemakkelijk. Sorry doesn’t always do the trick. En terecht, zoals @loveli in de post na de jouwe illustreert. Dat leer je als het goed is kinderen ook. Soms is excuses voldoende, soms is het een onderdeel van een samenspel van woorden en daden om in orde te maken wat je verkeerd gedaan hebt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 14:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
[..]
Doel je op deze post? Daar zal ik dan nog even op reageren. Ik heb zelf altijd wel geleerd om een sorry gewoon te accepteren en daarna weer door te gaan met mijn leven. Ik heb wellicht makkelijk praten omdat ik nooit hele heftige incidenten heb meegemaakt, maar echt wel incidenten van deze orde van grootte. En ik heb zelfs weleens meegemaakt dat ik dacht: Je meent er weinig van. Maarja, dan toch maar gewoon geaccepteerd en weer doorgegaan. Want wat moet je er verder mee.
Dat ben ik wel met je eens. Alleen ik vind dus dat sorry hier wel de truc doet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 14:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Te gemakkelijk. Sorry doesn’t always do the trick. En terecht, zoals @:loveli in de post na de jouwe illustreert. Dat leer je als het goed is kinderen ook. Soms is excuses voldoende, soms is het een onderdeel van een samenspel van woorden en daden om in orde te maken wat je verkeerd gedaan hebt.
Tja, en dat is nu eenmaal aan degen aan wie de excuses gericht zijn. Daar kan een ander iets over zeggen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 15:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens. Alleen ik vind dus dat sorry hier wel de truc doet.
Laat ik een belachelijk voorbeeld geven. Wij zitten samen in een boot op een warme zomerdag en ik denk een grapje te maken en duw jou in het water. Jij ervaart dit als onprettig en doet aangifte van mishandeling.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 15:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, en dat is nu eenmaal aan degen aan wie de excuses gericht zijn. Daar kan een ander iets over zeggen.
Klopt. Dat kan. En waarschijnlijk zou ik dat ook doen, mits we niet al een historie hebben van verkeerd geplaatste grapjes, je me niet op verkeerde plekken raakte bij het in het water gooien of ik je niet al een aantal keren had verteld dat je me niet in het water moet gooien omdat ik anders kans loop mijn lenzen te verliezen en dat enorm lastig en een grote kostenpost is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 15:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Laat ik een belachelijk voorbeeld geven. Wij zitten samen in een boot op een warme zomerdag en ik denk een grapje te maken en duw jou in het water. Jij ervaart dit als onprettig en doet aangifte van mishandeling.
Dan kun je inderdaad zeggen: Ja maar het is nou eenmaal mijn gevoel dat ik deze aangifte moet doen. Maar je kunt ook denken: Ok, het was misschien niet zo'n leuk grapje maar laat ik zijn sorry maar accepteren.
Om heel eerlijk te zijn: ik denk dat het in het werkelijke leven met die mensen allemaal wel meevalt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:13 schreef Gehrman het volgende:
Mensen hebben tegenwoordig nogal een opgeblazen ego waardoor ze niet meer overweg kunnen met grappen en humor.
Zeker. Maar toch kies je in het voorbeeld van dit bedrijf wel enigszins de kant van de vrouw toch? En niet die van de medewerker. Terwijl je zelf ook de nuance en context van dit voorbeeld niet kent.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 15:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt. Dat kan. En waarschijnlijk zou ik dat ook doen, mits we niet al een historie hebben van verkeerd geplaatste grapjes, je me niet op verkeerde plekken raakte bij het in het water gooien of ik je niet al een aantal keren had verteld dat je me niet in het water moet gooien omdat ik anders kans loop mijn lenzen te verliezen en dat enorm lastig en een grote kostenpost is.
Zie je, nuance en context kunnen nogal wat doen.
Ze deed een melding binnen het bedrijf, geen aangifte. En het voorbeeld van de vrouw is grensoverschrijdend met een seksuele ondertoon, wat ik wel een belangrijk verschil vindt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 15:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zeker. Maar toch kies je in het voorbeeld van dit bedrijf wel enigszins de kant van de vrouw toch? En niet die van de medewerker. Terwijl je zelf ook de nuance en context van dit voorbeeld niet kent.
Nee nouja, dat is zo. Maar in het voorbeeld van het bootje zou dat in jouw geval ook niet zo zijn. Je zou 'niets verkeerds' doen als je aangifte zou doen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 15:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze deed een melding binnen het bedrijf, geen aangifte. En het voorbeeld van de vrouw is grensoverschrijdend met een seksuele ondertoon, wat ik wel een belangrijk verschil vindt.
Maar bottom line gaat het me erom dat deze vrouw gewoon het recht heeft die melding te doen als dat is wat zij vindt dat nodig is. Of ik of iemand anders dat ook zou doen, is helemaal niet waar het om gaat of moet gaan. Zij heeft in de basis niets verkeerd gedaan; ze moest zijn nare grensoverschrijdend grapje met seksuele ondertoon ondergaan en besloot dat ze daar niet van gediend was.
Mensen mogen er van alles van vinden, maar hou het dan wel bij de feiten. En hou n dit geval de vrouw niet voor van alles verantwoordelijk, want dat is ze niet. Dat is hij met de misplaatste grap. Alles wat daarna komt, heeft hij in gang gezet. En hij heeft geprobeerd damage controle toe te passen met excuses de volgende dag, maar dat was kennelijk niet genoeg. Maar hij heeft dit alles in gang gezet, niet zij.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 15:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee nouja, dat is zo. Maar in het voorbeeld van het bootje zou dat in jouw geval ook niet zo zijn. Je zou 'niets verkeerds' doen als je aangifte zou doen.
Maar als vrienden van ons dan vervolgens van de buitenkant die situatie zouden beoordelen dan zouden daar wel waardeoordelen uit volgen. Goh, Miss_sly reageert hier toch wel wat lichtgeraakt zeg, wel erg overdreven dat ze hiervoor aangifte doet. (Of een klacht indient bij de bootverhuurder, whatever) Ze had toch ook gewoon de excuses van Pietje Puk kunnen accepteren?
En dat is ook wat er in dit geval gebeurt. En andere vrienden zouden dan weer zeggen: Ja maar Miss_sly is wel haar lenzen kwijtgeraakt en dat is een aardige kostenpost. Goed dat ze dit niet over haar kant laat gaan.
Ja als ik jou uit een bootje in het water duw voor de grap heb ik het toch ook in gang gezet?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 15:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mensen mogen er van alles van vinden, maar hou het dan wel bij de feiten. En hou n dit geval de vrouw niet voor van alles verantwoordelijk, want dat is ze niet. Dat is hij met de misplaatste grap. Alles wat daarna komt, heeft hij in gang gezet. En hij heeft geprobeerd damage controle toe te passen met excuses de volgende dag, maar dat was kennelijk niet genoeg. Maar hij heeft dit alles in gang gezet, niet zij.
En het is ook van belang hoe de sfeer op dat moment is. Als wij samen gewoon gezellig in dat bootje zitten, beetje kletsen, lachen, grapjes maken, goede sfeer en geen ongemakkelijk gevoel, is het gemakkelijker als een grapje op te vatten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 15:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee nouja, dat is zo. Maar in het voorbeeld van het bootje zou dat in jouw geval ook niet zo zijn. Je zou 'niets verkeerds' doen als je aangifte zou doen.
Maar als vrienden van ons dan vervolgens van de buitenkant die situatie zouden beoordelen dan zouden daar wel waardeoordelen uit volgen. Goh, Miss_sly reageert hier toch wel wat lichtgeraakt zeg, wel erg overdreven dat ze hiervoor aangifte doet. (Of een klacht indient bij de bootverhuurder, whatever) Ze had toch ook gewoon de excuses van Pietje Puk kunnen accepteren?
En dat is ook wat er in dit geval gebeurt. En andere vrienden zouden dan weer zeggen: Ja maar Miss_sly is wel haar lenzen kwijtgeraakt en dat is een aardige kostenpost. Goed dat ze dit niet over haar kant laat gaan.
De vrouw vs de medewerker...?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 15:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zeker. Maar toch kies je in het voorbeeld van dit bedrijf wel enigszins de kant van de vrouw toch? En niet die van de medewerker. Terwijl je zelf ook de nuance en context van dit voorbeeld niet kent.
scherp.quote:
Hiervoor heeft hij gewoon getekend met ondertekenen van zijn arbeidsovereenkomst. Als dit hem te strikt was, had hij dat niet moeten doen.quote:n artikel 12 van de arbeidsovereenkomst staat dat een bedrijfscode geldt waarin onder andere gedragsregels zijn opgenomen waaraan medewerkers van het bedrijf zich dienen te houden. Volgens het artikel zal de werknemer de voortvloeiende verplichtingen uit de bedrijfscode nakomen. Ingevolge artikel 6 van de bedrijfscode worden ongewenste omgangsvormen niet getolereerd. In artikel 9 zijn de sancties op deze omgangsvormen genoemd en al naar gelang de ernst van de gedraging variëren zij van berisping, schorsing tot ontslag op staande voet.
Je zou er niet wakker van liggen maar de man in kwestie moet wel verwijderd worden. Okquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 14:27 schreef Forbry het volgende:
[..]
Als mij dit was overkomen, denk ik niet dat ik er ook maar een nacht van wakker zou liggen. Wel zou ik zo'n kerel alsnog niet langer in mijn team willen hebben. Gewoon omdat hij daar (in mijn ogen) - blijkbaar - niet geschikt voor is. Je gedraagt je maar een beetje professioneel, ook tijdens bedrijfsuitjes. Lijkt me niet te veel gevraagd voor welke werknemer/collega dan ook.
Dit zijn van die - op zich - mísschien 'klein' te noemen dingen, die automatisch al heel veel over zo'n persoon zeggen vind ik en dan vooral:
[ ] geschikt
[x] ongeschikt
Dit is wel heel makkelijk.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat dit incident een melding bij de daarvoor aangewezen afdeling/persoon rechtvaardigt als de vrouw in kwestie het gevoel heeft dat ze dat moet doen.
Alles wat erna komt, komt niet door de vrouw. Dat komt door zijn gedrag en protocollen binnen het bedrijf.
Meer is er gewoon niet over te zeggen. Zij is niet verantwoordelijk voor hoe dienprotocollen zijn en welke stappen er vervolgens worden ondernomen. Dat hoeft ze ook niet te zijn. Als zij een onveilig of naar gevoel hieraan over heeft gehouden, dient ze dat te kunnen en mogen melden.
Andersom wist de vrouw in kwestie dit dus ook en wist ze heel precies wat het gevolg zou zijn. Klinkt wat anders dan de vermoorde onschuld spelenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:04 schreef miss_sly het volgende:
Overigens staat er ook dit in:
[..]
Hiervoor heeft hij gewoon getekend met ondertekenen van zijn arbeidsovereenkomst. Als dit hem te strikt was, had hij dat niet moeten doen.
quote:
Yep. Dat jij dat niet snapt is verder niet mijn probleem.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:14 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Je zou er niet wakker van liggen maar de man in kwestie moet wel verwijderd worden. Ok
Oh ja, dus toch weer naar de vrouw wijzen en dus is ze niet geheel onschuldig inzake de gevolgen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:17 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Andersom wist de vrouw in kwestie dit dus ook en wist ze heel precies wat het gevolg zou zijn. Klinkt wat anders dan de vermoorde onschuld spelen
Misschien moet je zo'n metafoor even afmaken, namelijk dat ze alleen gas moest geven om het kruispunt weer vrij te maken nadat die pipo achter haar opreed omdat ie dacht dat het rode licht niet voor hem gold. Of zo.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:16 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dit is wel heel makkelijk.
Ja ik gaf alleen gas, dat de auto vervolgens vooruit gaat kan ik niets aan doen!
@Qarrad maait het gras voor mijn voeten weg maar lees even terug wat je hier zegt en denk even opnieuw na over wat je eigenlijk zegt hier.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:17 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Andersom wist de vrouw in kwestie dit dus ook en wist ze heel precies wat het gevolg zou zijn. Klinkt wat anders dan de vermoorde onschuld spelen
Waar stel ik precies dat ze over zich heen moet laten lopen? Au contraire! Beter bijt ze van zich af en lossen ze dit onderling op. Een trap op een goed gemikte plek zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:11 schreef qajariaq het volgende:
[..]
@:Qarrad maait het gras voor mijn voeten weg maar lees even terug wat je hier zegt en denk even opnieuw na over wat je eigenlijk zegt hier.
Ik zou na een dergelijke uitspraak niet meer in de spiegel durven kijken namelijk.
Hoezo moet zij over haar heen laten lopen om hem te beschermen?
Ik zinspeel op de opmerking van miss sly dat ze een klacht zou indienen en verder in het geheel niet zou weten wat daar de gevolgen van zijn. Ze wist waarschijnlijk heel goed wat de gevolgen zouden zijn van zo'n klacht. Net als dat de man in kwestie dat kennelijk had moeten wetenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh ja, dus toch weer naar de vrouw wijzen en dus is ze niet geheel onschuldig inzake de gevolgen.
Als hij zich niet als een idioot had gedragen, had zij geen klacht in hoeven dienen, wat haar goed recht was.
Okay. Dus jij stelt fysiek geweld voor. Want zo los je het onderling op tussen twee werknemers?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:17 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Waar stel ik precies dat ze over zich heen moet laten lopen? Au contraire! Beter bijt ze van zich af en lossen ze dit onderling op. Een trap op een goed gemikte plek zou ik zeggen.
En dat hij dan een klacht indientquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:17 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Waar stel ik precies dat ze over zich heen moet laten lopen? Au contraire! Beter bijt ze van zich af en lossen ze dit onderling op. Een trap op een goed gemikte plek zou ik zeggen.
Ik zinspeel op de opmerking van miss sly dat ze een klacht zou indienen en verder in het geheel niet zou weten wat daar de gevolgen van zijn. Ze wist waarschijnlijk heel goed wat de gevolgen zouden zijn van zo'n klacht. Net als dat de man in kwestie dat kennelijk had moeten wetenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh ja, dus toch weer naar de vrouw wijzen en dus is ze niet geheel onschuldig inzake de gevolgen.
Als hij zich niet als een idioot had gedragen, had zij geen klacht in hoeven dienen, wat haar goed recht was.
Je lost het onderling op inderdaad. Goed gelezenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay. Dus jij stelt fysiek geweld voor. Want zo los je het onderling op tussen twee werknemers?![]()
Of in de krant, zo'n massale vechtpartij bij een bedrijfsuitje.quote:
quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:17 schreef Rode_Wijn het volgende:
Waar stel ik precies dat ze over zich heen moet laten lopen?
Hier leg je toch heel duidelijk de schuld bij de dame dat de situatie uit de hand is gelopen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:17 schreef Rode_Wijn het volgende:
Klinkt wat anders dan de vermoorde onschuld spelen
quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:21 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik zinspeel op de opmerking van miss sly dat ze een klacht zou indienen en verder in het geheel niet zou weten wat daar de gevolgen van zijn. Ze wist waarschijnlijk heel goed wat de gevolgen zouden zijn van zo'n klacht. Net als dat de man in kwestie dat kennelijk had moeten weten
[..]
Je lost het onderling op inderdaad. Goed gelezen
Kan ook een berisping worden. Dat weet ze niet en dat doet er ook niet toe. Zij legt het oplossen daar neer waar het hoort binnen het bedrijf.quote:In artikel 9 zijn de sancties op deze omgangsvormen genoemd en al naar gelang de ernst van de gedraging variëren zij van berisping, schorsing tot ontslag op staande voet.
Primair is hij daar zelf natuurlijk schuldig aan. De vraag is of dat klagen bij de leiding nodig was gelet op het incident. Ik denk het niet. Een beetje persoonlijkheid denkt daar niet eens aan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:22 schreef qajariaq het volgende:
[..]
[..]
Hier leg je toch heel duidelijk de schuld bij de dame dat de situatie uit de hand is gelopen.
Ter plekke een schop in het gezicht van die likkebaarder had waarschijnlijk effectiever geweest en een hoop gezeik kunnen schelen. Hoewel hij dan waarschijnlijk over haar was gaan janken bij de baas.
Maar goed, de dame was kennelijk te geschrokken om alert te reageren, net zo goed als iedereen die er bij aanwezig was. Letterlijk iedereen had die puber in de nek kunnen grijpen met de mededing dat het voor hem bedtijd was natuurlijk. Zijn nu alle collega's schuldig aan zijn ontslag?
Dus nu weet je ook al wat ze allemaal wel en niet weet. Interessant.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Kan ook een berisping worden. Dat weet ze niet en dat doet er ook niet toe. Zij legt het oplossen daar neer waar het hoort binnen het bedrijf.
Ja het is al lang helder dat als je hier wat kritisch naar kijkt je een vrouwenhater bent zonder hersens. Vergeet je niet de bonuswooorden racist en privilege te noemen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:25 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De rest van de weldenkende wereld hier en binnen het bedrijf vind van wel.
Natuurlijk weet ze dat niet. Dat zal blijken na gesprekken en onderzoeken. Of denk jij dat een medewerker zo naar een vertrouwenspersoon/HR kan stappen, een melding neerleggen en verzoeken de andere medewerker te ontslaan? Tuurlijk niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:25 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dus nu weet je ook al wat ze allemaal wel en niet weet. Interessant.
Joh, even een persoonlijk advies tussendoor. Als ongeveer de hele wereld tegen je is dan ga je het niet winnen. Ook niet op details en zeker niet door in het wilde weg te gaan meppen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:26 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ja het is al lang helder dat als je hier wat kritisch naar kijkt je een vrouwenhater bent zonder hersens. Vergeet je niet de bonuswooorden racist en privilege te noemen?
Wat verveelde huisvrouwen op een internetforum met een slokje op staat gelukkig niet gelijk aan 'ongeveer de hele wereld'quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:28 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Joh, even een persoonlijk advies tussendoor. Als ongeveer de hele wereld tegen je is dan ga je het niet winnen. Ook niet op details en zeker niet door in het wilde weg te gaan meppen.
Ik vind het knapquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ze dat niet. Dat zal blijken na gesprekken en onderzoeken. Of denk jij dat een medewerker zo naar een vertrouwenspersoon/HR kan stappen, een melding neerleggen en verzoeken de andere medewerker te ontslaan? Tuurlijk niet.
Maar in de bedrijfscode wordt vermeld dat ongepaste omgangsvormen kunnen leiden tot berisping, schorsing of ontslag op staan de voet, volgens het artikel inzake de rechtszaak.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:30 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Wat verveelde huisvrouwen op een internetforum met een slokje op staat gelukkig niet gelijk aan 'ongeveer de hele wereld'
quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:28 schreef qajariaq het volgende:
Ook niet op details en zeker niet door in het wilde weg te gaan meppen.
Ik vind het heel bijzonder dat jij het niet zo leest.quote:
Dat zijn ze op geen enkel moment van deze userquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het heel bijzonder dat jij het niet zo leest.
Je zegt eerst dat ze precies wist wat er zou gebeuren, ik laat je zien waaruit blijkt dat ze dat niet wist en nu is het knap dat ik weet dat ze het niet wist
Je reacties zijn niet heel sterk of constructief op dit moment.
Flessen sherry in de uitverkoop.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:30 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Wat verveelde huisvrouwen op een internetforum met een slokje op staat gelukkig niet gelijk aan 'ongeveer de hele wereld'
Een beetje persoonlijkheid gedraagt zich niet zo. En een beetje persoonlijkheid doet/zijn haar best om te zorgen dat de bedrijfscultuur een beetje fatsoenlijk blijft door dit soort zaken aan te kaarten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:24 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Primair is hij daar zelf natuurlijk schuldig aan. De vraag is of dat klagen bij de leiding nodig was gelet op het incident. Ik denk het niet. Een beetje persoonlijkheid denkt daar niet eens aan.
Hoi, ik verveel me nooit, heb drie werkgevers en werk meer dan fulltime. Daarnaast doe ik het huishouden maar laat de kinderen ook hun deel doen, want opvoeding moet ook gebeuren natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:30 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Neuh, in het optimale geval heeft hij het begrepen en gedraagt zich in het vervolg normaal op en buiten het werk en bouwt geen wrok op.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:39 schreef Scorpie het volgende:
Even voor de vrouwen hier![]()
Deze gast gaat ontslagen worden, vinden jullie daarmee dat hij genoeg gestraft is of moet hij nog meer straf ondergaan ? Dus toekomstige werkgevers moeten weten wie deze persoon is etc etc?
Nee, ontslag is prima. En ik hoop dat hij geen cent meekrijgt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:39 schreef Scorpie het volgende:
Deze gast gaat ontslagen worden, vinden jullie daarmee dat hij genoeg gestraft is of moet hij nog meer straf ondergaan ? Dus toekomstige werkgevers moeten weten wie deze persoon is etc etc?
Bron?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:39 schreef Scorpie het volgende:
Idealiter was het volgende scenario wat mij betreft het geval: zij doet een melding bij de vertrouwenspersoon/HR. Deze vragen hem op gesprek. Dat wordt geëvalueerd. Bekeken hoe dit het beste kan worden aangepakt. Traject gestart voor hen beide, zowel afzonderlijk als samen, om naar een verwerking en afhandeling te werken, dit op een goede manier af te sluiten en weer verder te werken. Eventueel met een externe partij. Hij leert grenzen, zij leert dat ze veilig is binnen het bedrijf.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:39 schreef Scorpie het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |