Inderdaad. Dus zo serieus zijn die excuses te nemen. Waarschijnlijk was het van het kaliber 'Sorry dat ik je gekwetst heb en dat ik hier nu zoveel gezeik van heb'.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 18:51 schreef loveli het volgende:
[..]
We weten wel dat hij een kort geding aanspande om weer aan het werk te gaan en geen reputatieschade op te lopen, dus zo serieus nam hij zijn actie niet.
Maar hetgeen ik normaal gedrag vindt, wordt hier niet gewaardeerd, steeds weer komen er hier personen die slachtoffers de grond in schrijven.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 18:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja. Dat mag jij ook trouwens.
Als je geen verschillende meningen hebt, is er eigenlijk ook geen discussie.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:27 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar hetgeen ik normaal gedrag vindt, wordt hier niet gewaardeerd, steeds weer komen er hier personen die slachtoffers de grond in schrijven.
Sorry dat jij je zo rot voelt.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Alles wat ik zeg is dat deze vent excuses heeft aangeboden (al voor het hele circus op gang kwam) en ze deze niet geaccepteerd heeft. Prima, dan accepteer je ze niet. Maar dan krijg je dus wel de shitstorm over je heen.
Als het alleen om de likbeweging op het feest ging zou ik het met je eens zijn maar het staartje waarin hij gezegd heeft haar wel te kunnen drogeren geeft het geheel toch een andere lading.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:20 schreef TornadoDK het volgende:
Als ik het verhaal zo lees lijkt me schorsing en ontslag wat overdreven. Excuses en een waarschuwing lijkt me voldoende.
Wel 1 grote als en dat is als het klopt wat hij zegt. Meneer wist ook niet meer dat hij drugs had aangeboden (grappig dat hij wel wist dat het een grap was) dus wie weet ging dat verhaal ook wel heel anders. Zo goed kunnen dat de dame in kwestie met een heel ander verhaal komt.
Het dingen erbij verzinnen is ook al standaard aan het worden.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 18:49 schreef loveli het volgende:
[..]
Als iemand onder tafel je been grijpt en met z'n hoofd tussen je benen likkende bewegingen maakt? [ afbeelding ]
Bah.
Misschien is dat ook wel het juiste vaatje. Hij heeft excuses gemaakt, ze was niet alleen met hem of zo dus ze had niets te vrezen, en heeft die excuses blijkbaar geweigerd en is een hele procedure opgestart waarmee ze het een collega heel moeilijk maakt. Een duidelijk signaal dat ze bij haar zelfs op bedrijfsuitjes heel erg op hun woorden moeten letten.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 18:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het incident zelf zorgt daar misschien niet zozeer voor, maar het hele gedoe eromheen, inclusief reacties uit het vaatje waar jij zo graag uit tapt.
Er is echt helemaal geen reden dat ze niet fluitend naar haar werk had gekund, waarschijnlijk wilde ze heel graag een maatschappelijk punt maken ipv zich tot haar eigen werkomgeving te beperken.quote:Als het meteen schluss en dikke doei was geweest en de omgeving gezond en normaal had gereageerd, wedden dat ze dan na een paar weken weer fluitend naar haar werk had gekund?
O, in mijn voorstelling was het een soort lollige imitatie van een been-fetish. Volgens mij had hij zijn gezicht ook van haar afgewend en keek hij de andere gasten aan. Maar goed, wel met haar been als rekwisiet.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee. Hij pakte haar been op en maakte een likkende beweging.
Alsof hij haar orale seks wilde geven.
Tenminste zo lees ik het.
Waar haal je dat vandaan? In de op staat het als 2 verschillende situatiesquote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:33 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als het alleen om de likbeweging op het feest ging zou ik het met je eens zijn maar het staartje waarin hij gezegd heeft haar wel te kunnen drogeren geeft het geheel toch een andere lading.
Het gaat om dezelfde vrouw op dezelfde avond. Hoe zijn dat verschillende situaties?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:40 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? In de op staat het als 2 verschillende situaties
Dat doe je zelf nu ook. Het probleem is dat iedereen dit incident kan aangrijpen als bevestiging van zijn eigen maatschappelijke ergernissen (in jouw geval kennelijk die over asymmetrisch inclusiviteitsbeleid, wat ik tot op bepaalde hoogte wel kan volgen), domweg omdat we de details niet kennen. (En dat laatste hoeft ook niet, maar het lijkt me wel goed als we ons daarvan bewust zijn...)quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het dingen erbij verzinnen is ook al standaard aan het worden.
[..]
Er is echt helemaal geen reden dat ze niet fluitend naar haar werk had gekund, waarschijnlijk wilde ze heel graag een maatschappelijk punt maken ipv zich tot haar eigen werkomgeving te beperken.
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:41 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het gaat om dezelfde vrouw op dezelfde avond. Hoe zijn dat verschillende situaties?
Zoals ik het lees wilde hij die collega's drugs geven heeft niks met die vrouw te makenquote:In het gesprek werd ook besproken dat hij enkele collega's die avond vertelde dat hij ze wel wat drugs zou kunnen geven. Toen het bedrijf hem hiermee confronteerde, zei hij dat dit ook als grapje bedoeld was. Tijdens de zitting kon hij het voorval overigens niet meer herinneren.
Ja, ik ook. "Ze" in de betekenis van "haar" is volgens mij geen standaardtaal maar meer een specifiek Zuid-Nederlands verschijnsel.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:44 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
[..]
Zoals ik het lees wilde hij die collega's drugs geven heeft niks met die vrouw te maken
Wat raar dat RTLnieuws een heel andere kop heeft: 'Bedrijf mag man schorsen om likkend gebaar tijdens bedrijfsuitje'.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:33 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als het alleen om de likbeweging op het feest ging zou ik het met je eens zijn maar het staartje waarin hij gezegd heeft haar wel te kunnen drogeren geeft het geheel toch een andere lading.
Ja das waar ander zou er gestaan hebben dat hij haar wel wat drugs zou kunnen geven.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:44 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
[..]
Zoals ik het lees wilde hij die collega's drugs geven heeft niks met die vrouw te maken
Ik bespreek hier een rechterlijke uitspraak en leg in eerste instantie de fout bij de werkgever. Maar je hebt altijd in de eerste plaatse een loyaliteit naar de mensen met wie je merkt en daar laat je maatschappelijke kwesties buiten. Ik ben geen onderdeel van die werkomgeving.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:43 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat doe je zelf nu ook. Het probleem is dat iedereen dit incident kan aangrijpen als bevestiging van zijn eigen maatschappelijke ergernissen (in jouw geval kennelijk die over asymmetrisch inclusiviteitsbeleid, wat ik tot op bepaalde hoogte wel kan volgen), domweg omdat we de details niet kennen. (En dat laatste hoeft ook niet, maar het lijkt me wel goed als we ons daarvan bewust zijn...)
Ook Weltschmerz:quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het dingen erbij verzinnen is ook al standaard aan het worden.
[..]
quote:[..]
Er is echt helemaal geen reden dat ze niet fluitend naar haar werk had gekund, waarschijnlijk wilde ze heel graag een maatschappelijk punt maken ipv zich tot haar eigen werkomgeving te beperken.
Nee, ik speculeer openlijk over het motief, @loveli maakt er een feitencomplex van dat niet uit de beschikbare informatie volgt.quote:
Hij was schoenen aan het inspecteren, vond een been en maakte likkende bewegingen. 50% kans binnenkant been, 50% kans buitenkant been.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, ik speculeer openlijk over het motief, @:Loveli maakt er een feitencomplex van dat niet uit de beschikbare informatie volgt.
Ja dat kan gebeuren op een forum. Er zijn hier ook heel veel mensen die het met je eens zijn. Ik alleen niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:27 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar hetgeen ik normaal gedrag vindt, wordt hier niet gewaardeerd, steeds weer komen er hier personen die slachtoffers de grond in schrijven.
Maar volgens de lezing in de uitspraak maakte hij "een likkende beweging naar collega's", wat suggereert dat het een geheel buitenbeense kwestie was.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:56 schreef loveli het volgende:
[..]
Hij was schoenen aan het inspecteren, vond een been en maakte likkende bewegingen. 50% kans binnenkant been, 50% kans buitenkant been.
Kruip je nu in een slachtofferrol?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:27 schreef torentje het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:00 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Maar volgens de lezing in de uitspraak maakte hij "een likkende beweging naar collega's", wat suggereert dat het een geheel buitenbeense kwestie was.
https://uitspraken.rechts(...)7761&showbutton=true
Of een onderbeense kwestie, wat het niet per se beter maakt.quote:[eiser] heeft zelf verklaard dat hij op het feest op Terschelling na het vallen van een glas heeft besloten om de schoenzolen van de collega’s te controleren, dat hij op een gegeven moment bij een tafel kwam en een zwevend been zag, dat hij het been heeft opgetild en een likkende beweging naar collega’s heeft gemaakt als grapje, waarna hij de voet weer heeft laten zakken.
Gewoon van andervrouws been afblijven lijkt me een vrij normale modus operandi.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:58 schreef the-eye het volgende:
Ik ga iig niet meer naar bedrijfsfeesten als dit de huidige modus operandi is
Hier heb je natuurlijk wel een punt ja. De mensen die anti-slachtoffer zijn zullen zo'n incident toch wat sneller downplayen en de enorm progressieve lui zullen het wat opblazen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:43 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat doe je zelf nu ook. Het probleem is dat iedereen dit incident kan aangrijpen als bevestiging van zijn eigen maatschappelijke ergernissen (in jouw geval kennelijk die over asymmetrisch inclusiviteitsbeleid, wat ik tot op bepaalde hoogte wel kan volgen), domweg omdat we de details niet kennen. (En dat laatste hoeft ook niet, maar het lijkt me wel goed als we ons daarvan bewust zijn...)
Hij had bovendien kunnen weten dat er meestal iemand vastzit aan een been, zeker als het lijkt te zweven.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:02 schreef loveli het volgende:
[..]
[..]
Of een onderbeense kwestie, wat het niet per se beter maakt.
Hoe zie jij dit voor je?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:02 schreef loveli het volgende:
[..]
[..]
Of een onderbeense kwestie, wat het niet per se beter maakt.
Ik weet niet goed hoe je anders schoenzolen kunt inspecteren, het lijkt me minstens plausibel.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe zie jij dit voor je?
Zat ie op zijn knieën half onder de tafel of wat?
Kweenie watvoor bedrijfsfeesten jij zoal meegemaakt hebt ......quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:02 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Gewoon van andervrouws been afblijven lijkt me een vrij normale modus operandi.
Valt me mee dat er maar 1 klacht binnen gekomen is.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik weet niet goed hoe je anders schoenzolen kunt inspecteren, het lijkt me minstens plausibel.
Wel iets heftiger dan dit.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:08 schreef the-eye het volgende:
[..]
Kweenie watvoor bedrijfsfeesten jij zoal meegemaakt hebt ......
Verschillende collega's van me zouden ook zoiets kunnen doen, per persoon zou mijn reactie anders zijn. De wat minder slimme lolbroek/goedzak krijgt een duwtje en een blik (en als 'ie nuchter is een 1 op 1), de drammerige eikel die al eerder grenzen heeft opgezocht en genegeerd (en vooral bang is voor reputatieschade) mag minstens op gesprek bij de hoogste manager.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hier heb je natuurlijk wel een punt ja. De mensen die anti-slachtoffer zijn zullen zo'n incident toch wat sneller downplayen en de enorm progressieve lui zullen het wat opblazen.
Vrij brave. Het is ook niet echt handig om je op zo'n georganiseerd gezelligheidsuitje te laten gaan. Het zijn collega's, niet per se vrienden, en de volgende maandag moet je weer zakelijk met ze kunnen doen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:08 schreef the-eye het volgende:
[..]
Kweenie watvoor bedrijfsfeesten jij zoal meegemaakt hebt ......
Als men het eens is op alle punten, dan heeft men wel een vruchtbare samenleving.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als je geen verschillende meningen hebt, is er eigenlijk ook geen discussie.
Nou... ik heb het over feesten met drank en drugsquote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:12 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Vrij brave. Het is ook niet echt handig om je op zo'n georganiseerd gezelligheidsuitje te laten gaan. Het zijn collega's, niet per se vrienden, en de volgende maandag moet je weer zakelijk met ze kunnen doen.
Maar ik werkte meestal bij kleine organisaties, met brave mensen (geloof ik).
Nee hoor, gewoon leuk als dat soort vrouwen nog bestaan.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:18 schreef the-eye het volgende:
Tijden zijn wel veranderd zeg. Ik maakte vroeger als leidinggevende mee dat ik een tik op m'n kont kreeg van een jonge griet of een opmerking als "Zo zie ik mannen het liefst, op hun knietjes voor me". Ik zag dat als humor en een beetje flirten waarbij ik dan zelf wat terughoudender met dat soort dingen was omdat ik de leiginggevende was.
Nu zou ik me dus bij dat soort dingen ge-metoo'd moeten voelen
Dan kom je hier toch niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:00 schreef loveli het volgende:
Vorige topic werd weer een vrouwenbashtopic, zoals de laatste tijd vrij vaak op Fok. Ook door vrouwen, zoals Gia. Ben er wel weer klaar mee.
Kwam terug om te reageren op een mention. Was net te laat met dichtgooien van deel 1 zonder de intentie om een deel 2 te openen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan kom je hier toch niet.Er zijn echt meer dan genoeg mensen die aan je kant staan hier hoor.
Ik ben nu wat ouder en weet niet of ze me nu nog mee naar huis willen nemen om met me te spelen (ook iets wat gewoon even tegen me gezegd werd onder werktijd hoor)quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon leuk als dat soort vrouwen nog bestaan.
Dan zat je hoger in de hiërarchie.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:23 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nou... ik heb het over feesten met drank en drugs
Iedere schrijver kruipt toch in de slachtofferrol als hij tegenwind krijgt?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:00 schreef the-eye het volgende:
[..]
Kruip je nu in een slachtofferrol?
Ik denk dat we het over 1 ding eens zijn: Het streven naar rechtvaardigheid in de wereld.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 18:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Denk je niet dat we toe moeten werken naar een wereld waarin dat niet de verstandigste optie meer is, omdat vrouwen niet meer bang moeten zijn niet geloofd te worden, niet worden ontraden en ontmoedigd om aangifte te doen en de kans op een veroordeling heel klein is? Het is toch hartstikke krom dat voor hun gemoedsrust geen aangifte wel eens beter kan zijn? Dat kerels weten dat ze best een grote eland hebben ermee weg te komen?
Daar waren ze toch zelf bij en ik neem aan dat er niets tegen iemands zin gebeurde?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Wel iets heftiger dan dit.
Maar ik heb achteraf ook wel dat er bepaalde dingen met vrouwelijke collega's gebeurde die ik nu niet meer okay zou vinden.
Soort Chatham House Rule is het vaak wel.
Dat is een beetje een probleem met dames die net beginnen en managers/directeuren.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Daar waren ze toch zelf bij en ik neem aan dat er niets tegen iemands zin gebeurde?
Das niet netjes neequote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is een beetje een probleem met dames die net beginnen en managers/directeuren.
Er is vaak wel een hiërarchisch verschil.
Normen veranderen. Goh, nee, echt? Dat is raar zeg.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:18 schreef the-eye het volgende:
Tijden zijn wel veranderd zeg. Ik maakte vroeger als leidinggevende mee dat ik een tik op m'n kont kreeg van een jonge griet of een opmerking als "Zo zie ik mannen het liefst, op hun knietjes voor me". Ik zag dat als humor en een beetje flirten waarbij ik dan zelf wat terughoudender met dat soort dingen was omdat ik de leiginggevende was.
We zijn jaren bezig geweest om taboes te doorbreken zodat het een vrijere samenleving werd. Een vrijere samenleving waar vrouwen dus, zoals ik in mijn voorbeelden laat zien, hun mannetje stonden en net zo goed een opmerking tegen een kerel maakten.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Normen veranderen. Goh, nee, echt? Dat is raar zeg.
Waarom moeten ze dat, hun mannetje staan? Waarom moeten ze op een manier reageren zoals jij verwacht? Blijkbaar hebben ze nu de vrijheid om het ook via de werkgever op te lossen. Kunnen ze kiezen wat ze zelf het beste achten. Zelf de grensoverschrijder terecht wijzen, of via de baas.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:02 schreef the-eye het volgende:
[..]
We zijn jaren bezig geweest om taboes te doorbreken zodat het een vrijere samenleving werd. Een vrijere samenleving waar vrouwen dus, zoals ik in mijn voorbeelden laat zien, hun mannetje stonden en net zo goed een opmerking tegen een kerel maakten.
Vrouwen zijn niet 'one of the guys' en worden dat ook niet, hoeveel taboes je ook doorbreekt.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:02 schreef the-eye het volgende:
[..]
We zijn jaren bezig geweest om taboes te doorbreken zodat het een vrijere samenleving werd. Een vrijere samenleving waar vrouwen dus, zoals ik in mijn voorbeelden laat zien, hun mannetje stonden en net zo goed een opmerking tegen een kerel maakten.
Ik vind/vond dat soort vrouwen sterker dan de huidigen die als gekrenkte wezentjes bij het minste geringste metoo roepen
We streven toch naar een maatschappij waar mannen en vrouwen gelijkwaardigt zijn en niet naar een maatschappij waar dat door allerlei extra maatregelen voor de vrouw eigenlijk een farce is?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom moeten ze dat, hun mannetje staan? Waarom moeten ze op een manier reageren zoals jij verwacht? Blijkbaar hebben ze nu de vrijheid om het ook via de werkgever op te lossen. Kunnen ze kiezen wat ze zelf het beste achten. Zelf de grensoverschrijder terecht wijzen, of via de baas.
Gelijkwaardig is niet hetzelfde als identiek.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
We streven toch naar een maatschappij waar mannen en vrouwen gelijkwaardigt zijn en niet naar een maatschappij waar dat door allerlei extra maatregelen voor de vrouw eigen een farce is?
Klopt, we zijn niet hetzelfde maar wel gelijkwaardig en die gelijkwaardigheid bereik je niet door voor de ene groep fluwelen handschoentjes uit te reikenquote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:12 schreef loveli het volgende:
[..]
Gelijkwaardig is niet hetzelfde als identiek.
Misschien moeten we het in plaats daarvan eens hebben over de kleinzerige mannen die ernstig gekrenkt en gespeeld bezorgd zijn "omdat er ook helemaal niks meer mag", oftewel omdat hun privileges en nare gedrag niet meer gepruimd worden.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:02 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik vind/vond dat soort vrouwen sterker dan de huidigen die als gekrenkte wezentjes bij het minste geringste metoo roepen
Daarom kom ik met de voorbeelden over wat er tegen mij als man gezegd werd en niet hoe ik vroeger als leidingegevende in een positie zat waarin ik dacht me vanalles te kunnen veroorloven.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Misschien moeten we het in plaats daarvan eens hebben over de kleinzerige mannen die ernstig gekrenkt en gespeeld bezorgd zijn "omdat er ook helemaal niks meer mag", oftewel omdat hun privileges en nare gedrag niet meer gepruimd worden.
Wat dat betreft is het tegenwoordig vrij makkelijk om dit soort zwakke sukkels eruit te pikken, want het gros van de mannen blijft zich namelijk hetzelfde gedragen als ze eerst deden, namelijk normaal, en loopt helemaal nergens tegenaan
Ja dat zijn de zichtbare smeerlappen die iedereen herkent. Ik heb het over de Weltschmerzjes en de PietjePukkies van de wereld die redelijkheid en oprechte twijfel veinzen terwijl ze tegelijk haarfijn aanvoelen dat ze op hun werkplek niet kunnen zeggen wat ze online zeggen, steeds opduikend, oh toeval, in dezelfde topics over verschillende soorten geweld tegen vrouwen om daar hun misogynie riedel af te steken, onder andere om iets in de trant van "jeetje, ik weet ook niet meer wat ik wel en niet kan zeggen" te zeggen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:23 schreef the-eye het volgende:
[..]
Daarom kom ik met de voorbeelden over wat er tegen mij als man gezegd werd en niet hoe ik vroeger als leidingegevende in een positie zat waarin ik dacht me vanalles te kunnen veroorloven.
Dat jij de discussie wil verplaatsen naar een gesprek over smeerlappen lijkt me zinloos want die herkennen we allemaal wel.
Dat hebben de Japanners dan beter in de smiezenquote:Op woensdag 3 augustus 2022 18:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar die werkgever wil juist dat je wat losser bent dan normaal. Als je wil dat mensen spontaner zijn en grappen maken moet je ook accepteren dat er een mislukte grap tussenzit. De werkgever moet verantwoordelijkheid nemen voor de situatie waarin hij zijn werknemers manouvreert en dat doet die niet al die met de bedrijfsregels aankomt alsof ze onder werktijd op kantoor zijn.
Dat doet niet af aan iemands verantwoordelijkheid voor zijn eigen gedrag tov een ander, maar hij heeft dan ook excuses gemaakt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Nomikaiquote:Another point of etiquette which differs from Western business culture is that it is considered acceptable to become drunk at nomikai. In the same vein, things said and done under such circumstances are not taken seriously, but are forgiven or ignored upon return to the workplace.
Oh..het moet wel 'gelijkwaardig' worden, maar dan naar mannelijke maatstaven?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
We streven toch naar een maatschappij waar mannen en vrouwen gelijkwaardigt zijn en niet naar een maatschappij waar dat door allerlei extra maatregelen voor de vrouw eigenlijk een farce is?
Als iemand echt over de scheef gaat moet hij (of zij) daarop aangesproken worden maar waar hebben we nu over ....een likbeweging
![]()
Mannen kunnen ook gewoon naar de werkgever of zelfs rechter bij grensoverschrijdend gedrag hoor.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
We streven toch naar een maatschappij waar mannen en vrouwen gelijkwaardigt zijn en niet naar een maatschappij waar dat door allerlei extra maatregelen voor de vrouw eigenlijk een farce is?
Als iemand echt over de scheef gaat moet hij (of zij) daarop aangesproken worden maar waar hebben we nu over ....een likbeweging
![]()
Welke fluwelen handschoentjes? Het halen van je recht als werknemer?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:14 schreef the-eye het volgende:
[..]
Klopt, we zijn niet hetzelfde maar wel gelijkwaardig en die gelijkwaardigheid bereik je niet door voor de ene groep fluwelen handschoentjes uit te reiken
Voor de generaties na ons dienen we er niet snel klaar mee te zijn. Telkens weer duidelijk maken dat de tijden veranderen en dat vrouwen en meisjes niet meer alles we oké vinden omdat ze geen mogelijkheden hebben om er tegen in te gaan of in opstand te komen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:00 schreef loveli het volgende:
Vorige topic werd weer een vrouwenbashtopic, zoals de laatste tijd vrij vaak op Fok. Ook door vrouwen, zoals Gia. Ben er wel weer klaar mee.
Hou mij hierbuiten. Heb nog nooit zoiets gezegd als "jeetje, ik weet ook niet meer wat ik wel en niet kan zeggen" en gedraag me keurig. Dat ik een andere mening hierover heb dan jij is ook duidelijk maar ik speel niet op de man.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja dat zijn de zichtbare smeerlappen die iedereen herkent. Ik heb het over de Weltschmerzjes en de PietjePukkies van de wereld die redelijkheid en oprechte twijfel veinzen terwijl ze tegelijk haarfijn aanvoelen dat ze op hun werkplek niet kunnen zeggen wat ze online zeggen, steeds opduikend, oh toeval, in dezelfde topics over verschillende soorten geweld tegen vrouwen om daar hun misogynie riedel af te steken, onder andere om iets in de trant van "jeetje, ik weet ook niet meer wat ik wel en niet kan zeggen" te zeggen.
Dat is de enige zin die ze in beide omgevingen gebruiken, dus ze hebben het heel goed door.
In mijn ogen wordt er niets opgeblazen wanneer wordt aangegeven dat als het voor de vrouw in kwestie niet goed voelde, het gewoon niet meer dan normaal en geaccepteerd is of zou moeten zijn dat ze een klacht indient.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hier heb je natuurlijk wel een punt ja. De mensen die anti-slachtoffer zijn zullen zo'n incident toch wat sneller downplayen en de enorm progressieve lui zullen het wat opblazen.
Née hoor. Je ge-metoo’d voelen is geen verplichting of automatisch gevolg van bepaalde opmerkingen of handelingen. Als jij je na die woorden of handelingen niet oké voelde, was je ge-metoo’d. En anders was er gewoon een grapje gemaakt waar je om kon lachen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:18 schreef the-eye het volgende:
Sowieso met jonge meiden. Zo blue kunnen ze zijn en zo moeilijk kan het zijn om voor jezelf op te komen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is een beetje een probleem met dames die net beginnen en managers/directeuren.
Er is vaak wel een hiërarchisch verschil en ook een machtsverhouding.
Nou nou het heeft wel indruk op je achtergelaten blijkbaar, vroegerquote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:18 schreef the-eye het volgende:
Wij praten nu, denk ik, over heel verschillende dingen/situatiesquote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh..het moet wel 'gelijkwaardig' worden, maar dan naar mannelijke maatstaven?
Weet je, je kunt ook met je poten van iemand afblijven. En geen drugs aanbieden aan je collega's. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Nouja en daar zitten we dus niet op 1 lijn. Jij stelt het gevoel van het slachtoffer in principe altijd centraal en als een objectief meetpunt in de discussie. Ik denk dat gevoel kan veranderen door cultuur en door invloed van je omgeving. En neem daarom ook niet elk gevoel van elke persoon even serieus. Er komt bij mij een punt dat ik zeg: Wacht even, natuurlijk mag jij je gevoel uiten. Maar ik vind dat je jezelf nu toch wel wat aanstelt.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In mijn ogen wordt er niets opgeblazen wanneer wordt aangegeven dat als het voor de vrouw in kwestie niet goed voelde, het gewoon niet meer dan normaal en geaccepteerd is of zou moeten zijn dat ze een klacht indient.
Punt is dat vrouwen niet hun mannetje zouden moeten hoeven staan om kerels van zich af te houden. De normale modus opera dus zou moeten zijn dat je je handen en de rest van je lijf inclusief grensoverschrijdende taal bij je houdt en eerst gewoon checkt of een vrouw daarvan gediend.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:02 schreef the-eye het volgende:
[..]
Lees even mijn laatste reactie #75 dat maakt het misschien iets meer duidelijkquote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Punt is dat vrouwen niet hun mannetje zouden moeten hoeven staan om kerels van zich af te houden. De normale modus opera dus zou moeten zijn dat je je handen en de rest van je lijf inclusief grensoverschrijdende taal bij je houdt en eerst gewoon checkt of een vrouw daarvan gediend.
Een gelijkwaardig speelveld is niet een speelveld waarin mannen nog steeds hun aanrandende zelf kunnen zijn en vrouwen genoeg lef hebben om zich daartegen te verdedigen en/of uit te spreken.
Uiteraard zeer gechargeerd, want gelukkig ken ik veel meer mannen die niet aanranden of grensoverschrijdend gedrag laten zien dan wel. Dus nee, niet alle mannen, etc.
In het voorbeeld waar dit topic over gaat, draait het niet om gevoel, maar om gedrag dat niet thuishoort in de werksfeer. Niet het gevoel van het slachtoffer is het probleem, maar het gedrag van de collega.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nouja en daar zitten we dus niet op 1 lijn. Jij stelt het gevoel van het slachtoffer in principe altijd centraal en als een objectief meetpunt in de discussie. Ik denk dat gevoel kan veranderen door cultuur en door invloed van je omgeving. En neem daarom ook niet elk gevoel van elke persoon even serieus. Er komt bij mij een punt dat ik zeg: Wacht even, natuurlijk mag jij je gevoel uiten. Maar ik vind dat je jezelf nu toch wel wat aanstelt.
Ja dat klopt. En vervolgens biedt hij zijn excuses aan en worden deze niet geaccepteerd en wordt er alsnog een klacht ingediend.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:27 schreef loveli het volgende:
[..]
In het voorbeeld waar dit topic over gaat, draait het niet om gevoel, maar om gedrag dat niet thuishoort in de werksfeer. Niet het gevoel van het slachtoffer is het probleem, maar het gedrag van de collega.
Zoals Weltschmertz in deel 1 al zei gaat het over een bedrijfsfeest waar juist wordt verwacht dat iedereen wat losser is dan in de dagelijkse werksfeer.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:27 schreef loveli het volgende:
[..]
In het voorbeeld waar dit topic over gaat, draait het niet om gevoel, maar om gedrag dat niet thuishoort in de werksfeer. Niet het gevoel van het slachtoffer is het probleem, maar het gedrag van de collega.
Wat losser. Er verdwijnen niet plotsklaps allerlei grenzen die er anders zijn. Wat een nonsens.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:31 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zoals Weltschmertz in deel 1 al zei gaat het over een bedrijfsfeest waar juist wordt verwacht dat iedereen wat losser is dan in de dagelijkse werksfeer.
Dit, de eerste paar keer kun je je niet voorstellen dat iemand iets zegt/doet duurt het echt even tot je beseft wat er gezegd of gebeurd is.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sowieso met jonge meiden. Zo blue kunnen ze zijn en zo moeilijk kan het zijn om voor jezelf op te komen.
Ze moet zich maar aanpassen aan wat meer mannelijke lossere waarden? Of wat bedoel je precies?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:31 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zoals Weltschmertz in deel 1 al zei gaat het over een bedrijfsfeest waar juist wordt verwacht dat iedereen wat losser is dan in de dagelijkse werksfeer.
Aangeklaagd?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:34 schreef Bart2002 het volgende:
Man man man...Al deel 2 over overduidelijk komkommertijd "nieuws".
Men zal zich daar maar druk over maken.
De "dader" had wat teveel gedronken (want graties) en deed een beetje bijzonder.
En dan wordt je aangeklaagd... Echt niet goed. Mits er meer speelde en dat dit de druppel was.
Gevoel is altijd subjectief. Maar dat is het punt niet. Dat is haar oprechte gevoel en dat is zoals het is.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nouja en daar zitten we dus niet op 1 lijn. Jij stelt het gevoel van het slachtoffer in principe altijd centraal en als een objectief meetpunt in de discussie. Ik denk dat gevoel kan veranderen door cultuur en door invloed van je omgeving. En neem daarom ook niet elk gevoel van elke persoon even serieus. Er komt bij mij een punt dat ik zeg: Wacht even, natuurlijk mag jij je gevoel uiten. Maar ik vind dat je jezelf nu toch wel wat aanstelt.
Het wordt een soort metadiscussie zo. Aanleiding is een futiel nieuwsbericht wat heel wat losmaakt hier omdat er blijkbaar geen onderwerpen zijn die wat belangrijker zijn voor de wereld als zodanig. Echt hoor. Gaat toch nergens over?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze moet zich maar aanpassen aan wat meer mannelijke lossere waarden? Of wat bedoel je precies?
(Wouw.)
Je kan ook niet verwachten dat idereen wat losser is en tegelijkertijd de omgangsregels die op de werkplek gelden gaan handhaven met sancties.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat losser. Er verdwijnen niet plotsklaps allerlei grenzen die er anders zijn. Wat een nonsens.
Kijk.....quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:40 schreef Selenophilia het volgende:
Waarom doet ze zo moeilijk??? Doe wat losser schat kom op doe niet zo moeilijk. Wat zijn dit voor figuren hier tering hey
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan stop je met lezen hier, en ga je een ander topic volgen wat je wel interessant vindt... Het is allemaal niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het wordt een soort metadiscussie zo. Aanleiding is een futiel nieuwsbericht wat heel wat losmaakt hier omdat er blijkbaar geen onderwerpen zijn die wat belangrijker zijn voor de wereld als zodanig. Echt hoor. Gaat toch nergens over?
Ik vind het juist wel goed dat we hier over pratenquote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het wordt een soort metadiscussie zo. Aanleiding is een futiel nieuwsbericht wat heel wat losmaakt hier omdat er blijkbaar geen onderwerpen zijn die wat belangrijker zijn voor de wereld als zodanig. Echt hoor. Gaat toch nergens over?
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:42 schreef the-eye het volgende:
[..]
Kijk.....
Kusje op je enkel hiervoorOk creep collega.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dynamiek tussen mannen en vrouwen op de werkvloer maakt dat soort situaties mogelijk, als je goed kunt inschatten dat de andere partij er de humor van inziet. Is je radar stuk of ben je dronken, doe het dan niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wij praten nu, denk ik, over heel verschillende dingen/situaties
Ik heb het over een werksituatie waar vrouwen zich blijkbaar zo op hun gemak voelden dat ze weleens een opmerking maakten waarvan je, je als man juist eerder weerhield omdat je man was.
Dat was ook niet iets wat heel de dag door gebeurde maar dat soort dingen zijn wel voorgekomen en juist omdat het onverwacht was en je als man dan even met je mond vol tanden stond was het lachen
Wat heeft ie nou gedaan... Een "likkend gebaar" wat dat ook moge zijn. Men drinkt wat en men doet weleens dingen waar men later spijt van heeft. Dat zal ook gelden voor de vrouw met dat ene been.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel goed dat we hier over praten
Normale omgangsvormen blijven gewoon bestaan, hé. En een been optillen en dan een likkende beweging maken valt niet binnen de normale fatsoenlijke omgangsvormen. Evenmin als je collega’s drugs aanbieden. En wat mij betreft ook niet over de grond kruipen en alle schoenen inspecteren. Echt, WTF.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:41 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je kan ook niet verwachten dat idereen wat losser is en tegelijkertijd de omgangsregels die op de werkplek gelden gaan handhaven met sancties.
Gast ik ben verre van macho.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Welke fluwelen handschoentjes? Het halen van je recht als werknemer?
Echt, dat jij dat als fluwelen handschoentjes ziet zegt meer over jouw opvattingen over mannelijkheid, dan over de gelijkwaardigheid van vrouwen.
Beter lezen. Werd doorbetaald non-actief gesteld in afwachting onderzoek, spande zelf een kort geding aan wegens reputatieschade, werd door rechter in het ongelijk gesteld.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:34 schreef Bart2002 het volgende:
Man man man...Al deel 2 over overduidelijk komkommertijd "nieuws".
Men zal zich daar maar druk over maken.
De "dader" had wat teveel gedronken (want graties) en deed een beetje bijzonder.
En dan wordt je aangeklaagd... Echt niet goed. Mits er meer speelde en dat dit de druppel was.
Ja klopt. Het is best erg dat als je een beetje dwaas hebt gedaan wegens de gratis drank je levenslange schade oploopt zonder iemand vermoord te hebben. Wat voor schade is hier in feite aangericht? Het gewicht van de zaak wordt hier zwaar overdreven vind ik.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Beter lezen. Werd doorbetaald non-actief gesteld in afwachting onderzoek, spande zelf een kort geding aan wegens reputatieschade, werd door rechter in het ongelijk gesteld.
Ja das waar. Die knakker heeft óók zelf geholpen er een hele rel van te makenquote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Beter lezen. Werd doorbetaald non-actief gesteld in afwachting onderzoek, spande zelf een kort geding aan wegens reputatieschade, werd door rechter in het ongelijk gesteld.
Pietje over geen aangifte doen van verkrachting:quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hou mij hierbuiten. Heb nog nooit zoiets gezegd als "jeetje, ik weet ook niet meer wat ik wel en niet kan zeggen" en gedraag me keurig. Dat ik een andere mening hierover heb dan jij is ook duidelijk maar ik speel niet op de man.
Pietje over consequenties van een klacht indienen:quote:Op woensdag 3 augustus 2022 18:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja. Vaak ook de verstandigste optie denk ik.
Pietje over waar de verantwoordelijkheid ligt voor het gebeurde:quote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
De impact zit hem meer in de grote gevolgen (rechtszaak, landelijk nieuws, allerlei meningen op de werkvloer) gok ik zo. Waar je dus in haar geval zelf mede verantwoordelijk voor bent door een klacht in te dienen voor zoiets en de excuses niet gewoon te accepteren.
Op zeker dat jij op je werk echt niet tegen je al dan niet vrouwelijke collega's gaat zeggen dat ze beter nooit aangifte moeten doen als ze verkracht worden.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zie ze allebei als verantwoordelijk.Dat kan ook nog natuurlijk, dat er 2 mensen niet zo handig bezig zijn. En dat vind ik overigens heel vaak bij relatief kleine incidenten in het grijze gebied.
Als je na 3 drankjes een eikel word, leer dan tellen. Of drink niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja klopt. Het is best erg dat als je een beetje dwaas hebt gedaan wegens de gratis drank je levenslange schade oploopt zonder iemand vermoord te hebben. Wat voor schade is hier in feite aangericht? Het gewicht van de zaak wordt hier zwaar overdreven vind ik.
Hij heeft een been vast gepakt en een "likkend gebaar" gemaakt blijkbaar. Op een feestje met drankgebruik (gratis). Nou nou. Ik zeg 10 jaar cel, niks voorwaardelijk.
Of je blijft gewoon thuis als je van jezelf weet dat je een party pooper bentquote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Normale omgangsvormen blijven gewoon bestaan, hé. En een been optillen en dan een likkende beweging maken valt niet binnen de normale fatsoenlijke omgangsvormen. Evenmin als je collega’s drugs aanbieden. En wat mij betreft ook niet over de grond kruipen en alle schoenen inspecteren. Echt, WTF.
Precies, hij is nog degene die het opblies ook. Krijgt hij nul op het rekest, heeft zij het gedaan want het stelde eigenlijk niet zoveel voor.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je je niet kunt gedragen na een beetje alcohol, bedoel je? Goed plan inderdaad 👍quote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:00 schreef the-eye het volgende:
[..]
Of je blijft gewoon thuis als je van jezelf weet dat je een party pooper bent
Bij jou vergaat blijkbaar de wereld als iemand vraagt of je een pilletje wil of verlekkerd naar je been kijkt Komop zeg......quote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je je niet kunt gedragen na een beetje alcohol, bedoel je? Goed plan inderdaad 👍
Het aanbieden van een pilletje kan invloed hebben op je perspectief op de arbeidsmarkt.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:05 schreef the-eye het volgende:
[..]
Bij jouw vergaat blijkbaar de wereld als iemand vraagt of je een pilletje wil of verlekkerd naar je been kijkt Komop zeg......
Je hebt werkelijk geen idee wat ik wel of niet acceptabel vind en van wie. Daar gaat het ook helemaal niet om. Deze vrouw vond het niet acceptabel. Dat is haar goed recht. Normaal is het sowieso niet. Leer je te gedragen en weet wat wel en niet kan. Bij twijfel niet doen, dan kom je ook niet in de situatie dat je grensoverschrijdend gedrag te verwijten valt.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:05 schreef the-eye het volgende:
[..]
Bij jouw vergaat blijkbaar de wereld als iemand vraagt of je een pilletje wil of verlekkerd naar je been kijkt Komop zeg......
Uit ervaring kan ik beamen dat dit de grootste factor is bij het maken van de keuze, maar vergeet ook de factor niet dat de daders opnieuw slachtoffers kunnen maken als ze niet aangepakt worden.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:57 schreef loveli het volgende:
Ik ben bang dat door "geen aangifte doen" vrouwen beschermd worden tegen het nog een keer verkracht worden, maar dan door het rechtssysteem. Dus wat dat betreft kan ik het deels eens zijn, en dat vind ik niet ok.
Als mannen gewoon normaal doen, dan hoeven vrouwen geen klachten in te dienen. Het is écht zo simpel.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt werkelijk geen idee wat ik wel of niet acceptabel vind en van wie. Daar gaat het ook helemaal niet om. Deze vrouw vond het niet acceptabel. Dat is haar goed recht. Normaal is het sowieso niet. Leer je te gedragen en weet wat wel en niet kan. Bij twijfel niet doen, dan kom je ook niet in de situatie dat je grensoverschrijdend gedrag te verwijten valt.
Topic kan dicht nu. Spijker - kop.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:09 schreef Seven. het volgende:
Topic niet echt gelezen en dat ga ik ook niet doen want ik kan al wel raden wie er in het 'het was maar een grap en we mogen ook niks meer zeggen' kamp zit.
Het is heel simpel, hoor. Een enorme hork maakt een waanzinnig ongepast gebaar terwijl hij op handen en knieën onder tafel zit. Daarna maakt hij een enorm ongepaste grap over drugs kunnen voorzien. De dame in kwestie dient geheel terecht een klacht in, hij wordt geheel terecht geschorst met doorbetaling van salaris. De werkgever handelt hier adequaat en correct. Vervolgens gaat hij zelf lopen janken bij de rechter en krijgt daar de deksel op zijn neus.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAH!![]()
Harde les maar als je zo'n eikel bent, dan verdien je het ook om ontslagen te worden.
Doe gewoon normaal en val vrouwen niet lastig op een ongewenste manier, en dan loop je ook geen risico dat er een klacht tegen je ingediend wordt.
Weet niet of het er 3 waren. Dat moet ik even naslaan. Maar kom op zeg. Op een bedrijfsfeest waar men een beetje losser komt dan op de werkvloer door de alcohol. Daar gebeuren onvermijdelijk dingen. Dingen die vaak veel "schokkender" zijn dan deze komkommerkwestie. Daar gaat het in deze discussie niet eens over maar over het toetsen van elkaars zogenaamde normen en waarden.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je na 3 drankjes een eikel word, leer dan tellen. Of drink niet.
Drugs is niet weg te denken. Niet op de Zuid-as en niet in het busje van de steigerbouwersquote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:07 schreef loveli het volgende:
[..]
Het aanbieden van een pilletje kan invloed hebben op je perspectief op de arbeidsmarkt.
Alsof vrouwen wel normaal doen met een paar wijntjes op...quote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:10 schreef Seven. het volgende:
Als mannen gewoon normaal doen, dan hoeven vrouwen geen klachten in te dienen.
Ik weet niet in wat voor omgeving jij verkeert, maar op geen van mijn werkplekken is drugs aanbieden acceptabel geweest, ooit. En ik zit echt niet op een plek in een ivoren toren.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
Drugs is niet weg te denken. Niet op de Zuid-as en niet in het busje van de steigerbouwers
Maar dit topic gaat niet over vrouwen met een paar wijntjes op.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Alsof vrouwen wel normaal doen met een paar wijntjes op...
Inderdaad zeg, drugs aanbieden is gewoon ontslag op staande voet. Obsceen gedrag richting je collega's is ontslag op staande voet.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik weet niet in wat voor omgeving jij verkeert, maar op geen van mijn werkplekken is drugs aanbieden acceptabel geweest, ooit. En ik zit echt niet op een plek in een ivoren toren.
Maar die sluiten we ook niet uit in de discussie. We bespreken hier grensoverschrijdend, of dusdanig opgevat, gedrag ongeacht van wie het vandaan komt. Als je een feministische discussie in de trant van "de mannen zijn de smeerlappen" wil moet je een deur verder gaanquote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Maar dit topic gaat niet over vrouwen met een paar wijntjes op.
Over mensen dan. Hebben een bakkie teveel op en doen iets stoms. Hebben ze spijt van en zouden het terugdraaien als dat zou kunnen. Hoeven ze niet een leven lang voor gestraft worden. Er is m.i. niet echt onherstelbare schade aangericht door het vastpakken van een been en een "likkend gebaar". De man was duidelijk van het padje. Nader onderzoek naar het gebeurde is gewenst.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Maar dit topic gaat niet over vrouwen met een paar wijntjes op.
Joh hou jezelf voor de gek. Zelfs op de toiletten van de tk werden coke resten gevonden. De Zuid-as en de visafslag in Urk draaien er op en dan ga jij doen alsof er water brandtquote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, drugs aanbieden is gewoon ontslag op staande voet. Obsceen gedrag richting je collega's is ontslag op staande voet.
Die user houdt er tamelijk extreme anti-man opvattingen op na. Korreltje zout kan geen kwaadquote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
Joh hou jezelf voor de gek. Zelfs op de toiletten van de tk werden coke resten gevonden. De Zuid-as en de visafslag in Urk draaien er op en dan ga jij doen alsof er water brandt
Met obsceen gedrag richting je collega's, riskeer je ontslag op staande voet. Lekker belangrijk of je een nou lul of een kut hebt (of hoe je je dan ook identificeert), en of je nou wel of niet een stuk in de kraag gezopen hebt of niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:24 schreef the-eye het volgende:
[..]
Maar die sluiten we ook niet uit in de discussie. We bespreken hier grensoverschrijdend, of dusdanig opgevat, gedrag ongeacht van wie het vandaan komt. Als je een feministische discussie in de trant van "de mannen zijn de smeerlappen" wil moet je een deur verder gaan
#126quote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Met obsceen gedrag richting je collega's, riskeer je ontslag op staande voet. Lekker belangrijk of je een nou lul of een kut hebt (of hoe je je dan ook identificeert), en of je nou wel of niet een stuk in de kraag gezopen hebt of niet.
Het is écht zo simpel.
De werkgever doet het onderzoek terwijl de man betaald thuis zit. Ondertussen was hij gewoon aan het werk geweest zonder enig probleem als hij zich niet obsceen had gedragen richting zijn vrouwelijke én mannelijke collega's. Zó simpel is het.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Over mensen dan. Hebben een bakkie teveel op en doen iets stoms. Hebben ze spijt van en zouden het terugdraaien als dat zou kunnen. Hoeven ze niet een leven lang voor gestraft worden. Er is m.i. niet echt onherstelbare schade aangericht door het vastpakken van een been en een "likkend gebaar". De man was duidelijk van het padje. Nader onderzoek naar het gebeurde is gewenst.![]()
Dat het zo is gegaan zoals het is doet vermoeden dat er meer speelde. Maar daar geeft het "nieuwsbericht" geen uitsluitsel over. Ik hou het erop dat er op Terschelling teveel gezopen werd door het gros van de aanwezigen. Komkommernieuws dus.
Behandel je collega's met respect en doe gewoon normaal, dan is er helemaal niets aan de hand.quote:
Drugs op het werk is niet normaal, zelfs al gebeurt het op sommige werkplekken wel. Het kan onder geen enkele omstandigheid toegestaan worden. Doe gewoon normaal, dan worden er ook geen klachten ingediend over het aanbieden, of gebruik van drugs op de werkvloer.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
Joh hou jezelf voor de gek. Zelfs op de toiletten van de tk werden coke resten gevonden. De Zuid-as en de visafslag in Urk draaien er op en dan ga jij doen alsof er water brandt
Iets is niet pas grensoverschrijdend en ongepast als er sprake is van onherstelbare schade.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Over mensen dan. Hebben een bakkie teveel op en doen iets stoms. Hebben ze spijt van en zouden het terugdraaien als dat zou kunnen. Hoeven ze niet een leven lang voor gestraft worden. Er is m.i. niet echt onherstelbare schade aangericht door het vastpakken van een been en een "likkend gebaar". De man was duidelijk van het padje. Nader onderzoek naar het gebeurde is gewenst.![]()
Dat het zo is gegaan zoals het is doet vermoeden dat er meer speelde. Maar daar geeft het "nieuwsbericht" geen uitsluitsel over. Ik hou het erop dat er op Terschelling teveel gezopen werd door het gros van de aanwezigen. Komkommernieuws dus.
Dat is ook wel mijn ervaring in de takken waarin ik heb gewerkt (geen Zuidas of 2e kamerquote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
Er was weinig aan de hand geweest als de lul niet zelf naar de rechter was gestapt, nu weet heel Nederland wie hij is en wat er gebeurt is.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja klopt. Het is best erg dat als je een beetje dwaas hebt gedaan wegens de gratis drank je levenslange schade oploopt zonder iemand vermoord te hebben. Wat voor schade is hier in feite aangericht? Het gewicht van de zaak wordt hier zwaar overdreven vind ik.
Hij heeft een been vast gepakt en een "likkend gebaar" gemaakt blijkbaar. Op een feestje met drankgebruik (gratis). Nou nou. Ik zeg 10 jaar cel, niks voorwaardelijk.
Maar meestal is het verstandig om je fetish voor een wat minder arbeids gerelateerde bijeenkomst voor te behoudenquote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:53 schreef tjoptjop het volgende:
Dat hij over de grond kruipt en aan allemaal schoenen zit doet me wel denken dat dit een liefhebber is
Dronken meneer maakt een likgebaar, naar het Siberische strafkamp met dat uitschot!quote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:52 schreef Draak31 het volgende:
Mooi. Dat soort kansloze kutgedrag is nu voorbij. Klote viespeuk. Hopelijk kotst iedereen hem uit voor altijd.
De werkgever uit het artikel kan z'n werknemers wel een avondje met de harddrugs alcohol aanbieden maar een pilletje of een blowtje aan een collega aanbieden is een doodzonde. Ik hoop dat je inziet hoe clownesk dit is en daardoor begrijpt dat ik een iets genuanceerdere mening hier over heb.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Drugs op het werk is niet normaal, zelfs al gebeurt het op sommige werkplekken wel. Het kan onder geen enkele omstandigheid toegestaan worden. Doe gewoon normaal, dan worden er ook geen klachten ingediend over het aanbieden, of gebruik van drugs op de werkvloer.
Zo simpel is het.
Iemands benen met kracht uit elkaar trekken en uitbeelden dat je je tong in de vagina wil steken van een vrouw die daar niet op zit te wachten is buiten alle perken. Totale waanzin en dit dient onnoemelijk hard gestraft te worden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:05 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dronken meneer maakt een likgebaar, naar het Siberische strafkamp met dat uitschot!
Je hebt er een mooi verhaaltje van gemaakt. Dan nu tijd om lekker onder de dekens te kruipenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:12 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Iemands benen met kracht uit elkaar trekken en uitbeelden dat je je tong in de vagina wil steken van een vrouw die daar niet op zit te wachten is buiten alle perken. Totale waanzin en dit dient onnoemelijk hard gestraft te worden.
Geef je werknemers een appelsappie op het bedrijfsfeest als je wil voorkomen dat er excessen door alcoholgebruik ontstaanquote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Behandel je collega's met respect en doe gewoon normaal, dan is er helemaal niets aan de hand.
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:12 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Iemands benen met kracht uit elkaar trekken en uitbeelden dat je je tong in de vagina wil steken van een vrouw die daar niet op zit te wachten is buiten alle perken. Totale waanzin en dit dient onnoemelijk hard gestraft te worden.
Hoe kom jij van ditquote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:12 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Tot dit?quote:Hij kwam uit bij een tafel en stuitte op 'een zwevend been', staat beschreven in het vonnis. Dat tilde hij op, en maakte 'een likkende beweging naar collega's', volgens hem als grapje. Vervolgens liet hij het been weer zakken.
quote:Iemands benen met kracht uit elkaar trekken en uitbeelden dat je je tong in de vagina wil steken van een vrouw die daar niet op zit te wachten
Ah daar heb je er zo'n 1. Waarschijnlijk een golfje, petje op, als Rocky op de buis is geweest dan is het "goede film gisteren op tv man huhuhu" en lekker vieze dingentjes zeggen over vrouwelijke collega's op de sociale werkplaats. Nou ik heb nieuws voor je Ronnie, die tijd is geweest.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:13 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Je hebt er een mooi verhaaltje van gemaakt. Dan nu tijd om lekker onder de dekens te kruipen
Je klinkt alsof je zand in je vagina hebt, moet je even wat aan doen want anders gaat het erg jeuken.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:15 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ah daar heb je er zo'n 1. Waarschijnlijk een golfje, petje op, als Rocky op de buis is geweest dan is het "goede film gisteren op tv man huhuhu" en lekker vieze dingentjes zeggen over vrouwelijke collega's op de sociale werkplaats. Nou ik heb nieuws voor je Ronnie, die tijd is geweest.
Valt best mee ik ben een vrolijke noot maar het kwaad moet aangepakt worden, simpel.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je klinkt alsof je zand in je vagina hebt, moet je even wat aan doen want anders gaat het erg jeuken.
Een vrolijke nootquote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:20 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Valt best mee ik ben een vrolijke noot maar het kwaad moet aangepakt worden, simpel.
Nog zo'n mooi verhaaltje van onze vrolijke noot. Weltrusten lieverdquote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:15 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ah daar heb je er zo'n 1. Waarschijnlijk een golfje, petje op, als Rocky op de buis is geweest dan is het "goede film gisteren op tv man huhuhu" en lekker vieze dingentjes zeggen over vrouwelijke collega's op de sociale werkplaats. Nou ik heb nieuws voor je Ronnie, die tijd is geweest.
Soms kruipt het bloed waar het niet gaan kanquote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar meestal is het verstandig om je fetish voor een wat minder arbeids gerelateerde bijeenkomst voor te behouden
Of je doet gewoon normaal op kantoor en je gaat niet op een personeelsfeestje onder een tafel liggen om de schoenen van mensen te betasten. Dat kan ook.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:33 schreef Hathor het volgende:
In deze tijd kun je denk ik het best de hele dag nors voor je uit kijken, en alles en iedereen om je heen negeren. Vooral geen praatjes aanknopen, of god verhoede...een grap maken, want dat zou wel eens bij iemand in het verkeerde keelgat kunnen schieten, en tsja.....dan kun je zomaar je baan kwijt zijn en anderen staan daar dan bij te juichen. Gewoon iedereen in zijn eigen bubbel en safespace, veel plezier mensen.
Ze had het zelf niet eens in de gaten, dus hoe erg kan het allemaal zijn. Toen hij de volgende dag excuses kwam aanbieden had ze hem ook gewoon van eigen laken een pak kunnen geven en zeggen dat hij haar toch niet kan betalen of zo, staat ie ook voor lul. Maar nee er moet meteen ontslag volgen, want 'Volgens het bedrijf heeft het voorval 'nog immer een grote impact op haar'.' Ik durf er een krat bier om te verwedden dat dit een dramaqueen van de bovenste plank is.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of je doet gewoon normaal op kantoor en je gaat niet op een personeelsfeestje onder een tafel liggen om de schoenen van mensen te betasten. Dat kan ook.
Hij is niet ontslagen en hij is zelf naar de rechter gestapt waardoor heel Nederland nu weet wie hij is en wat hij deed. Dus wie is er dan precies de dramaqueen?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze had het zelf niet eens in de gaten, dus hoe erg kan het allemaal zijn. Toen hij de volgende dag excuses kwam aanbieden had ze hem ook gewoon van eigen laken een pak kunnen geven en zeggen dat hij haar toch niet kan betalen of zo, staat ie ook voor lul. Maar nee er moet meteen ontslag volgen, want 'Volgens het bedrijf heeft het voorval 'nog immer een grote impact op haar'.' Ik durf er een krat bier om te verwedden dat dit een dramaqueen van de bovenste plank is.
Of je haalt je schouders op om één of andere domme misplaatste grap en het leven gaat weer door.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of je doet gewoon normaal op kantoor en je gaat niet op een personeelsfeestje onder een tafel liggen om de schoenen van mensen te betasten. Dat kan ook.
Wanneer het iemands lichamelijke integriteit betreft is het geen grap.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:52 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Of je haalt je schouders op om één of andere domme misplaatste grap en het leven gaat weer door.
Maar nee hoorrrrrrrr....
Dat wijf die zegt dat het een grote impact heeft op haar. Alsof ze godverdomme anaal verkracht is.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij is niet ontslagen en hij is zelf naar de rechter gestapt waardoor heel Nederland nu weet wie hij is en wat hij deed. Dus wie is er dan precies de dramaqueen?
Nee, inderdaad, zoals gezegd, normale mannen gedragen zich zo niet in een werksituatie. Het leven gaat atlijd door, overigens.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:52 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Of je haalt je schouders op om één of andere domme misplaatste grap en het leven gaat weer door.
Maar nee hoorrrrrrrr....
Nou, dat heeft goed gewerkt voor hem, toch? Slimme actie.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat wijf die zegt dat het een grote impact heeft op haar. Alsof ze godverdomme anaal verkracht is.![]()
En natuurlijk stapt die gast naar de rechter, die wil zijn schorsing aanvechten.
En normale vrouwen maken er niet zo'n drama vanquote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, inderdaad, zoals gezegd, normale mannen gedragen zich zo niet in een werksituatie. Het leven gaat atlijd door, overigens.
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij is niet ontslagen en hij is zelf naar de rechter gestapt waardoor heel Nederland nu weet wie hij is en wat hij deed. Dus wie is er dan precies de dramaqueen?
Het bedrijf is duidelijk bezig om van hem af te komen ze moeten alleen nog uitvinden hoe ze dat voor elkaar moeten krijgen.quote:Geschorst tot rechtszaak
In een brief gaf het bedrijf de man de optie om 'de eer aan zichzelf' te houden en op te stappen. Als hij dat niet zou doen, dan zou een officieel onderzoek volgen, die mogelijk zou leiden tot een ontslagprocedure. Tot die tijd schorste het bedrijf de man.
Voel je je bedreigd, ja?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 01:15 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Het bedrijf is duidelijk bezig om van hem af te komen ze moeten alleen nog uitvinden hoe ze dat voor elkaar moeten krijgen.
Wat een schijtbedrijf zeg
Daar heeft hij, ironisch genoeg, zelf voor gekozen vanwege dat kort gedingquote:Op donderdag 4 augustus 2022 01:44 schreef Red_85 het volgende:
Nog triester dat dit naar buiten komt zo.
Nou niet echt want ik werk niet lang bij een bedrijf waar collega's, als ze aan moeten geven waarom ze er zo op hun plek zitten, met lege kreten komen als "Ik krijg de vrijheid om te doen wat ik doe" en "Ze zien het allerbeste in je"quote:
Ik zie een "zwevend been"quote:Op donderdag 4 augustus 2022 01:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nou niet echt want ik werk niet lang bij een bedrijf waar collega's, als ze aan moeten geven waarom ze er zo op hun plek zitten, met lege kreten komen als "Ik krijg de vrijheid om te doen wat ik doe" en "Ze zien het allerbeste in je"
Met dat soort slap gelul heb ik helemaal niks. Laat staan dat ik met zulke empty heads op Terschelling zou gaan zitten
https://www.heembouw.nl/werken-bij/
Ik had dat denk ik toch ook gedaan. Het bedrijf heeft één of andere prijs voor beste werkgever gekregen. Ik zou na zo'n akkefietje toch ook wel graag aan de buitenwereld willen laten zien hoe het er nou echt aan toe gaat. Hoe ontzettend gezellig het daar nou werkelijk isquote:Op donderdag 4 augustus 2022 01:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Daar heeft hij, ironisch genoeg, zelf voor gekozen vanwege dat kort geding
Het verhaal over geen aangifte doen verdient wat meer nuance en die heb ik aan miss_sly al gegeven. Vaak heeft een aangifte namelijk totaal geen zin en is het de vraag of er wat te bewijzen valt.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Pietje over geen aangifte doen van verkrachting:
[..]
Pietje over consequenties van een klacht indienen:
[..]
Pietje over waar de verantwoordelijkheid ligt voor het gebeurde:
[..]
Op zeker dat jij op je werk echt niet tegen je al dan niet vrouwelijke collega's gaat zeggen dat ze beter nooit aangifte moeten doen als ze verkracht worden.
Het vage benoemen van zulke vrouwenhaat en victim blaming als een "andere mening" zegt ook genoeg en bewijst mijn punt nog maar eens.
Vanuit haar kan ik wel begrijpen dat ze zich in haar eer en goede naam aangetast voelt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat wijf die zegt dat het een grote impact heeft op haar. Alsof ze godverdomme anaal verkracht is.![]()
En natuurlijk stapt die gast naar de rechter, die wil zijn schorsing aanvechten.
Maar dat is het punt hè, dit gebeurde tijdens een personeelsuitje en meneer was onder de tafel gedoken om wat op te ruimen. Ziet in een lollige (aangeschoten/dronken bui) een been en besluit dan een uitermate domme grap te maken.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daarom kots ik ook op deze maatschappij en vertel weleens hoe het er vroeger aan toeging.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:33 schreef Hathor het volgende:
In deze tijd kun je denk ik het best de hele dag nors voor je uit kijken, en alles en iedereen om je heen negeren. Vooral geen praatjes aanknopen, of god verhoede...een grap maken, want dat zou wel eens bij iemand in het verkeerde keelgat kunnen schieten, en tsja.....dan kun je zomaar je baan kwijt zijn en anderen staan daar dan bij te juichen. Gewoon iedereen in zijn eigen bubbel en safespace, veel plezier mensen.
Levenslange schade?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is in en in triest dat een vrouw in 2022 zichzelf moet verdedigen, omdat ze het 'gore lef' heeft om er wat van te zeggen.quote:
En daarmee ben jij wat mij betreft een integraal onderdeel van het probleem.quote:
Nouja dat laatste kun je in de huidige tijd verwachten. Maar inderdaad had ze beter niet naar PZ kunnen lopen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 01:44 schreef Red_85 het volgende:
Slechte humor en gewoonweg triest van die kut om naar pz te lopen na excuses.
Wat een onzin dit.
Maar met alles tegenwoordig: 'OpHeF!!!!!'
Nog triester dat dit naar buiten komt zo.
Integraal nog wel. Wat moeilijke woorden erbij en dan lijkt het nog heel wat.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En daarmee ben jij wat mij betreft een integraal onderdeel van het probleem.
Jij vindt het gezeik en jij vindt het het niet waard. Dat is slechts een persoonlijke mening. Mijn persoonlijke mening is dat jij daarmee actief een noodzakelijke verandering in de intermenselijke omgang tegen probeert te houden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Waarom heb ik uitgebreid beargumenteerd, het levert omtzettend veel meer gezeik op en dat is het niet waard.
Als je integraal al een moeilijk woord vindt....quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Integraal nog wel. Wat moeilijke woorden erbij en dan lijkt het nog heel wat.
Beetje hoog weg-met-ons gehalte wat je hier post.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij vindt het gezeik en jij vindt het het niet waard. Dat is slechts een persoonlijke mening. Mijn persoonlijke mening is dat jij daarmee actief een noodzakelijke verandering in de intermenselijke omgang tegen probeert te houden.
Maar jij zit toch met een uitkering 24/7 op je zolderkamer? Hoe kun jij daar uberhaupt een onderbouwde mening over vormen?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 18:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als dat weken later nog impact op je werk laat hebben dan is dat een keuze voor de zwakte.
Eerder weg-met-jou.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Beetje hoog weg-met-ons gehalte wat je hier post.
Vanzelfsprekend. Maar dit is volgens mij de discussie ook niet. De discussie is welke 'straf' passend is. Moeten dit soort onverlaten dan ook maar meteen ontslagen worden. Of, zoals een aantal feministen hier graag ziet, totale verwijdering uit de maatschappij? Of is een tik op de vingers ook genoeg.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welke noodzakelijke verandering is er volgens jou nodig dan, en hoe staat dat in relatie met de situatie hier in de OP?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Eerder weg-met-jou.
Terug dus naar vroegah toen veel vrouwen het ook niet leuk vonden, maar gewoon nog hun mond hielden omdat er anders teveel gedoe van kwam? Zodat mannen niet hoeven nadenken en leren dat bepaald gedrag niet grappig bevonden kan worden en consequenties kan hebben?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nouja dat laatste kun je in de huidige tijd verwachten. Maar inderdaad had ze beter niet naar PZ kunnen lopen.
En dus iets meer kijken naar oorzaak en gevolg. We kunnen heel hard roepen dat 'we het niet meer pikken' als vrouw en klachten en aangiftes gaan indienen maar als dat vervolgens betekent dat om zo'n onbenullig incident je hele leven op zijn kop komt te staan (gezeik in het bedrijf, rechtszaken, landelijke pers) dan mag je ook wel erkennen dat het vaak gewoon beter is om excuses te accepteren en weer door te gaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:01 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Maar dit is volgens mij de discussie ook niet. De discussie is of dit soort onverlaten dan ook maar meteen ontslagen moeten worden. Of, zoals een aantal feministen hier graag ziet, totale verwijdering uit de maatschappij.
Als je dat over dit onderwerp moet vragen, dan ben jij ook een onderdeel van het probleem.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:02 schreef Scorpie het volgende:
Welke noodzakelijke verandering is er volgens jou nodig dan
Oei. Je bent nu onderdeel van het probleem Scorpie!quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke noodzakelijke verandering is er volgens jou nodig dan, en hoe staat dat in relatie met de situatie hier in de OP?
Hij hoeft niet meteen ontslagen. De rest is nonsens en zegt niemand hier.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:01 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend. Maar dit is volgens mij de discussie ook niet. De discussie is of dit soort onverlaten dan ook maar meteen ontslagen moeten worden. Of, zoals een aantal feministen hier graag ziet, totale verwijdering uit de maatschappij.
Tuurlijk moeten we niet naar vroeger. Dat vraagt niemand. Misschien kan de vrouw er iets van zeggen zonder meteen allerlei schorsingen in gang te zetten? Het is niet dat ze seksueel misbruikt is. Het gaat om een slechte grap.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Terug dus naar vroegah toen veel vrouwen het ook niet leuk vonden, maar gewoon nog hun mond hielden omdat er anders teveel gedoe van kwam? Zodat mannen niet hoeven nadenken en leren dat bepaald gedrag niet grappig bevonden kan worden en consequenties kan hebben?
Zij heeft geen schorsing in gang gezet. Dat heeft het bedrijf besloten, aangezien hij haar leidinggevende is en een rooster waarbij ze elkaar kunnen ontlopen niet haalbaar was. De rechter heeft dat als juist gehandeld geclassificeerd na zijn kort geding.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:10 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Tuurlijk moeten we niet naar vroeger. Dat vraagt niemand. Misschien kan de vrouw er iets van zeggen zonder meteen allerlei schorsingen in gang te zetten? Het is niet dat ze seksueel misbruikt is. Het gaat om een slechte grap.
Dit is natuurlijk de meest treurige opmerking die je als woke linkse cuck kan plaatsen. Maar ja alles om maar niet het gesprek aan te moeten gaan als witte cisgender van middelbare leeftijd met een weg-met-ons mentaliteit waar ze zelfs in 40-45 jaloers op zouden zijn geweest.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je dat over dit onderwerp moet vragen, dan ben jij ook een onderdeel van het probleem.
Triggered.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk de meest treurige opmerking die je als woke linkse cuck kan plaatsen. Maar ja alles om maar niet het gesprek aan te moeten gaan als witte cisgender van middelbare leeftijd met een weg-met-ons mentaliteit waar ze zelfs in 40-45 jaloers op zouden zijn geweest.
Waarom benoem je niet dat het bedrijf letterlijk heeft gezegd dat hij de eer aan zichzelf moest houden?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij hoeft niet meteen ontslagen. De rest is nonsens en zegt niemand hier.
Zij dient een klacht in, bedrijf gaat dat onderzoeken. Hangende dat onderzoek is hem gezegd betaald thuis te blijven. Er is ook gezegd dat dat onderzoek zou kunnen leiden tot een ontslagprocedure. Lijkt me terecht dat ze dat benoemen, zodat hij weet wat het mogelijke risico’s is dat hij loopt.
Vervolgens wil hij doen alsof er niets gebeurd is en aan het werk en start een kort geding. En krijgt goed onderbouwd ongelijk van de rechter.
Hij is geen zielig slachtoffer, en heeft het grotendeels aan zichzelf te danken. Enige dat de vrouw heeft gedaan, is een klacht indienen, wat haar goed recht is.
Niet moest, zou kunnen. Omdat uiteindelijk een ontslagprocedure een mogelijke uitkomst zou kunnen zijn. En als dat het geval is, is er geen ruimte om er nog goed uit te komen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom benoem je niet dat het bedrijf letterlijk heeft gezegd dat hij de eer aan zichzelf moest houden?
Ik zou niet weten waarover. Je praat wartaal.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Misschien moet je een klacht indienen
Nee, dat is te simpel. Het bedrijf heeft hem ter plekke gezegd dat hij beter de eer aan zichzelf kan houden. Dat is niet hetzelfde als suggereren dat het misschien beter is uit elkaar te gaan na een paar dagen onderzoek.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet moest, zou kunnen. Omdat uiteindelijk een ontslagprocedure een mogelijke uitkomst zou kunnen zijn. En als dat het geval is, is er geen ruimte om er nog goed uit te komen.
Over het integrale probleem waar ik onderdeel van uitmaak blijkbaarquote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarover. Je praat wartaal.
Nog steeds wartaal.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Over het integrale probleem waar ik onderdeel van uitmaak blijkbaarsamen met Pietje
En niet iedere persoon kan op die manier reageren. Bovendien is hij haar leidinggevende, wat het nog lastiger kan maken om die schop uit te delen. Bottom line: als hij dit niet had gedaan, hoefde zij zich niet te verdedigen of op de ‘correcte’ manier (welke dat ook is) te reageren.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:21 schreef josja het volgende:
Sta er een beetje dubbel in. Ouwe tang hier, maar ik heb bedrijfsfeestjes gehad waar wel iets meer gedaan werd dan aan een been likken, en de drugs lag nog net niet op de bar. Maar goed, daar deed je lekker aan mee als je daar zin in had, en anders niet, ook goed. Aan de ene kant denk ik vrouw, als je er niet van gediend bent geef die kerel een goed gemikte schop en laat het erbij. Aan de andere kant realiseer ik me dat de tijden ook wel erg veranderd zijn, en gelukkig maar.
Je kunt ook gewoon reageren op wat ik schrijf, want dat is gewoon een valide observatie.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:22 schreef miss_sly het volgende:
Er waren gisteren best goede discussies, maar dat is ineens te moeilijk, zie ik. Jammer.
Dat ben ik met je eens hoor, en daarom denk ik ook dat het goed is dat wat wij vroeger gewoon normaal en fun vonden nu niet meer zo normaal is.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En niet iedere persoon kan op die manier reageren. Bovendien is hij haar leidinggevende, wat het nog lastiger kan maken om die schop uit te delen. Bottom line: als hij dit niet had gedaan, hoefde zij zich niet te verdedigen of op de ‘correcte’ manier (welke dat ook is) te reageren.
Ik reageer ook op je. Kennelijk voel je je aangesproken door de opmerking? Dat is helemaal aan jou verder.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon reageren op wat ik schrijf, want dat is gewoon een valide observatie.
Ik was niet in discussie met mensen die het met me eens waren. Rare opmerking, dit.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:26 schreef Scorpie het volgende:
En nee, zeggen dat er gisteren goede discussies waren omdat er toevallig mensen het met je eens waren is geen definitie van een goede discussie.
Dat is Fok in een notendop toch? Als men het met je eens is dan is het altijd een topdiscussie.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:26 schreef Scorpie het volgende:
En nee, zeggen dat er gisteren goede discussies waren omdat er toevallig mensen het met je eens waren is geen definitie van een goede discussie.
Dat komt dan waarschijnlijk omdat er enkelen zijn die niet dit op zichzelfde staande geval kunnen bespreken maar vervallen in de modus "Alle mannen zijn smeerlappen en die moeten een lesje geleerd worden"quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:22 schreef miss_sly het volgende:
Er waren gisteren best goede discussies, maar dat is ineens te moeilijk, zie ik. Jammer.
Iemand noemde dat “je bent onderdeel van een integraal probleem” zonder uit te wijden wat dat nou precies betekende.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat komt dan waarschijnlijk omdat er enkelen zijn die niet dit op zichzelfde staande geval kunnen bespreken maar vervallen in de modus "Alle mannen zijn smeerlappen en die moeten een lesje geleerd worden"
Dat vind ik eerlijk gezegd nog wel meevallen maar het is wel duidelijk waar iedereen staat in deze discussie en op een gegeven moment is alles dan wel gezegd.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat komt dan waarschijnlijk omdat er enkelen zijn die niet dit op zichzelfde staande geval kunnen bespreken maar vervallen in de modus "Alle mannen zijn smeerlappen en die moeten een lesje geleerd worden"
Ik ben voor gelijke behandeling en die is tegenwoordig ver te zoeken.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat vind ik eerlijk gezegd nog wel meevallen maar het is wel duidelijk waar iedereen staat in deze discussie en op een gegeven moment is alles dan wel gezegd.
De wat meer progressieve types zullen blijven herhalen dat dit gelukkig echt niet meer kan tegenwoordig en dat het 'heel goed' van de vrouw is dat ze een klacht heeft ingediend (vaak nog wel met een filosofisch sausje eroverheen dat het onderdeel is van een groter probleem ofzo) en de andere groep zal herhalen dat ze de klacht overdreven vinden en het verhaal nogal aanstellerig.
Die 2 groepen gaan niet bij elkaar komen kan ik je nu al vertellen.
Nee, hoor. Dat heeft niemand gezegd.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:31 schreef Scorpie het volgende:
Iemand noemde dat “je bent onderdeel van een integraal probleem”
Mannen maken een verkeerde beweging en dat moet met straf en boetedoening uitgeroeid worden. Extreem dit.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zij heeft geen schorsing in gang gezet. Dat heeft het bedrijf besloten, aangezien hij haar leidinggevende is en een rooster waarbij ze elkaar kunnen ontlopen niet haalbaar was. De rechter heeft dat als juist gehandeld geclassificeerd na zijn kort geding.
Sommige mannen moeten the hard way leren dat er slechts grappen zijn die ze beter niet kunnen maken.
Als jij diverse keren in een bepaalde hoek gezet bent, ligt dat dan aan jouw gedrag of het gedrag van anderen?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:39 schreef the-eye het volgende:
Kan je, je voorstellen dat ik na hier diverse keren in bepaalde hoek gezet te zijn omdat ik een man ben, er wel een beetje klaar mee ben en m'n toon nu aan het veranderen is?
Dat kan ik me ergens wel voorstellen ja. Maar dan nog zou ik ook in jouw positie zeggen: Laat het gaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:39 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik ben voor gelijke behandeling en die is tegenwoordig ver te zoeken.
Ik heb enige maanden terug met grensoverschrijdend gedrag te maken gehad waar dit akkefietje werkelijk helemaal niks bij is. Dacht je dat ik gehoord ben of geholpen? Ik ben gewieberd want ik werd als lastig ervaren.
Kan je, je voorstellen dat ik na hier diverse keren in bepaalde hoek gezet te zijn omdat ik een man ben, er wel een beetje klaar mee ben en m'n toon nu aan het veranderen is?
Ik vind ook dat er flink gestraft moet worden als er geknipoogd wordt op zo een feest , let wel, de betreffende vrouw haar mond is dicht gelijmd hequote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:41 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Mannen maken een verkeerde beweging en dat moet met straf en boetedoening uitgeroeid worden. Extreem dit.
Aan het gedrag van anderen. Ik ben een heel redelijke kerel waar prima me te praten isquote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als jij diverse keren in een bepaalde hoek gezet bent, ligt dat dan aan jouw gedrag of het gedrag van anderen?
Blijkbaar hebben 'bepaalde mannen' de waarschuwingen consequent genegeerd. Dan krijg je logischerwijs een verharding van de situatie.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:41 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Mannen maken een verkeerde beweging en dat moet met straf en boetedoening uitgeroeid worden. Extreem dit.
Ik denk inderdaad dat die twee groepen niet bij elkaar gaan komen. Op zichzelf is dat ook prima, toch? Ik vind het alleen jammer dat sommige mensen niet op een respectvolle manier met anderen van mening kunnen verschillen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat vind ik eerlijk gezegd nog wel meevallen maar het is wel duidelijk waar iedereen staat in deze discussie en op een gegeven moment is alles dan wel gezegd.
De wat meer progressieve types zullen blijven herhalen dat dit gelukkig echt niet meer kan tegenwoordig en dat het 'heel goed' van de vrouw is dat ze een klacht heeft ingediend (vaak nog wel met een filosofisch sausje eroverheen dat het onderdeel is van een groter probleem ofzo) en de andere groep zal herhalen dat ze de klacht overdreven vinden en het verhaal nogal aanstellerig.
Die 2 groepen gaan niet bij elkaar komen kan ik je nu al vertellen.
Ik ben sceptisch.quote:
Ik vind het af en toe ook wel iets teveel op de man/vrouw ja. Maar dit onderwerp roept bij mensen gewoon heel veel woede en emotie op. Aan beide kanten.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat die twee groepen niet bij elkaar gaan komen. Op zichzelf is dat ook prima, toch? Ik vind het alleen jammer dat sommige mensen niet op een respectvolle manier met anderen van mening kunnen verschillen.
Dat heb je niet uit mijn posts kunnen halen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:41 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Als je dit denkt dan stel ik voor het topic nog wat beter door te lezen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij hoeft niet meteen ontslagen. De rest is nonsens en zegt niemand hier.
Woedend is wat te sterk uitgedrukt maar ik bijt gaandeweg wel iets feller van me af als er zich hier weer een gefrustreerde vrouw meldt die haar onvermogen om met het andere geslacht om te gaan projecteert op de situatie uit het nieuwsbericht of nog erger op users hierquote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat kan ik me ergens wel voorstellen ja. Maar dan nog zou ik ook in jouw positie zeggen: Laat het gaan.
Sommige dingen in het leven zijn klote maar je woedend maken over dit soort dingen is vaak ook niet productief. En ik ben het overigens helemaal met je eens dat er vaak een dubbele standaard heerst en dat dit onrechtvaardig is. Alleen: Je gaat het gevecht niet winnen. Net zoals deze vrouw het ook niet wint.
Vind je het een vooruitgang? Het hele gebeuren dat een misplaatste grap als deze iemands leven buitenspel kan zetten?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:21 schreef josja het volgende:
Sta er een beetje dubbel in. Ouwe tang hier, maar ik heb bedrijfsfeestjes gehad waar wel iets meer gedaan werd dan aan een been likken, en de drugs lag nog net niet op de bar. Maar goed, daar deed je lekker aan mee als je daar zin in had, en anders niet, ook goed. Aan de ene kant denk ik vrouw, als je er niet van gediend bent geef die kerel een goed gemikte schop en laat het erbij. Aan de andere kant realiseer ik me dat de tijden ook wel erg veranderd zijn, en gelukkig maar.
Toch wel, maar je ziet het zelf niet meerquote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat heb je niet uit mijn posts kunnen halen.
Vind jij.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:48 schreef Rode_Wijn het volgende:
Dit staat absoluut niet meer in verhouding met wat er beschreven staat voorgevallen te zijn.
Keuzes en consequenties.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:51 schreef Rode_Wijn het volgende:
Vind je het een vooruitgang? Het hele gebeuren dat een misplaatste grap als deze iemands leven buitenspel kan zetten?
Wat was er mis met jezelf terugtrekken als het je te gek werd?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:26 schreef josja het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens hoor, en daarom denk ik ook dat het goed is dat wat wij vroeger gewoon normaal en fun vonden nu niet meer zo normaal is.
De vrouw moet zich terugtrekken bij ongepast gedrag? Zeg je dat nou echt?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wat was er mis met jezelf terugtrekken als het je te gek werd?
Nee, lezen kerelquote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De vrouw moet zich terugtrekken bij ongepast gedrag? Zeg je dat nou echt?
Ik lees, maar er staat verder niets. Wie moet zich dan terugtrekken?quote:
Ze heeft een klacht ingediend. Wat is daar extreem aan?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:58 schreef hunterrnl het volgende:
Tuurlijk dit is onwenselijk gedrag, maar zo iemand extreem uitschakelen... Nee dat gaat echt te ver.
Dat je het niet begrijpt komt dan waarschijnlijk door je vernauwde blik of moet ik zeggen intergraal vernauwde blik?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik lees, maar er staat verder niets. Wie moet zich dan terugtrekken?
Ik zeg niet dat ik het niet begrijp, maar dat er verder niets staat. Dus mijn vraag is, wie moet zichzelf dan terugtrekken?quote:
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het niet begrijp, maar dat er verder niets staat. Dus mijn vraag is, wie moet zichzelf dan terugtrekken?
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:21 schreef josja het volgende:
Zie je hoe josja uit een andere tijd komt en dus niet terugdeinst om een kerel een schop te geven als iemand te ver gaat. Vergelijk dat is met het gejank van tegenwoordig waarbij vrouwen als tere wezentjes met vanalles geholpen moeten worden door uiteindelijk weer die verschrikkelijke kerelsquote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wat was er mis met jezelf terugtrekken als het je te gek werd?
Ah, victim blaming.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als jij diverse keren in een bepaalde hoek gezet bent, ligt dat dan aan jouw gedrag of het gedrag van anderen?
Wie zegt dat wat zij doet extreem is? Le-zen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze heeft een klacht ingediend. Wat is daar extreem aan?
quote:
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wie zegt dat wat zij doet extreem is? Le-zen.
Ja dacht misschien had je zelf niet door dat je ook onderdeel bent van het integrale probleem.quote:
Jij was zeer helder in je communicatie hoor, in dit geval lag het aan de ontvangende partij.quote:
Resultaat is ontslag. Door het handelen van het bedrijf.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze heeft een klacht ingediend. Wat is daar extreem aan?
Ik zie vooral gejank van jou.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:07 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zie je hoe josja uit een andere tijd komt en dus niet terugdeinst om een kerel een schop te geven als iemand te ver gaat. Vergelijk dat is met het gejank van tegenwoordig waarbij vrouwen als tere wezentjes met vanalles geholpen moeten worden door uiteindelijk weer die verschrikkelijke kerels
We waren op de goede weg waarbij vrouwen net zo mondig als mannen waren geworden. De één wat meer dan de ander maar dat geldt voor zowel vrouwen als mannen
Misschien eens in de spiegel kijken?quote:
Keuzes en consequenties. Als je in 2022 nog niet door hebt dat dit soort 'grapjes' (haha, echt erg leuk) op een bedrijfsfeestje verkeerd kunnen uitpakken, dan heb je het misschien wel verdiend.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:12 schreef hunterrnl het volgende:
Resultaat is ontslag. Door het handelen van het bedrijf.
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja dacht misschien had je zelf niet door dat je ook onderdeel bent van het integrale probleem.
Blablabla "Mannen zijn verschrikkelijke wezens" jank jank huil huilquote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien eens in de spiegel kijken?
Ik voel me niet gekwetst of zwak. Integendeel. Kwesties zoals deze maken een ding duidelijk: klachten van vrouwen worden niet meer zonder meer gebagatelliseerd of weggelachen. Reken maar dat veel vrouwen zich hierdoor gesterkt voelen.
Ik zie vooral wat mannen die de kwestie opblazen, emotioneel worden, oneigenlijke argumenten gaan gebruiken en vrouwen verwijten wat ze zelf in feite doen: zichzelf tot slachtoffer maken en daarom lopen simmen.
Sorry, maar wie is er in het verhaal nu niet in staat om normaal om te gaan met het andere geslacht? Je draait de zaken om.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:50 schreef the-eye het volgende:
[..]
Woedend is wat te sterk uitgedrukt maar ik bijt gaandeweg wel iets feller van me af als er zich hier weer een gefrustreerde vrouw meldt die haar onvermogen om met het andere geslacht om te gaan projecteert op de situatie uit het nieuwsbericht of nog erger op users hier
Nee, nee, jouw ervaringen doen er even niet toe. Het is even heel belangrijk om te beseffen dat dit blijkbaar “een integraal probleem” is, jij er onderdeel van bent en alle mannen zich hieraan schuldig maken. Dat is hoe de discussie gisteren ging en dat is dus waarom het zo’n goede discussie gisteren was.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
Blablabla "Mannen zijn verschrikkelijke wezens" jank jank huil huil
Ik vertel hier eerder dat ik enige maanden terug als man met grensoverschrijdend gedrag te maken heb gehad waar het gebeuren uit het nieuwsbericht echt helemaal niks bij is en dan komt spuit elf wederom met de mantra over de slachtofferrol van vrouwen.
Los eerst je frustratie richting mannen op voordat je aan dit soort discussies deel gaat nemen![]()
Ik lees over iemand waarvan het gedrag richting een collega niet getolereerd werd. Of het nu man richting vrouw of vrouw richting man of man richting man etc maakt niet uit voor de discussie welke sanctie er nu gepast is als grenzen worden overschredenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sorry, maar wie is er in het verhaal nu niet in staat om normaal om te gaan met het andere geslacht? Je draait de zaken om.
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:28 schreef the-eye het volgende:
Los eerst je frustratie richting mannen op
Hoe is dat bij jou gelopen en waarom is er niets aan gedaan?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik vertel hier eerder dat ik enige maanden terug als man met grensoverschrijdend gedrag te maken heb gehad waar het gebeuren uit het nieuwsbericht echt helemaal niks bij is en dan komt spuit elf wederom met de mantra over de slachtofferrol van vrouwen.
Los eerst je frustratie richting mannen op voordat je aan dit soort discussies deel gaat nemen![]()
Precies jaquote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, nee, jouw ervaringen doen er even niet toe. Het is even heel belangrijk om te beseffen dat dit blijkbaar “een integraal probleem” is, jij er onderdeel van bent en alle mannen zich hieraan schuldig maken. Dat is hoe de discussie gisteren ging en dat is dus waarom het zo’n goede discussie gisteren was.
Ik denk omdat het makkelijker was om de gevestigde orde in bescherming te nemen ipv een nieuwkomer in z'n rechten te beschermen maar dat is mijn interpretatie. Ik kan niet in het hoofd van anderen kijkenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:34 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe is dat bij jou gelopen en waarom is er niets aan gedaan?
Wil je er een topic over openen in WGR of R&P? Misschien kunnen we met je meedenken. Het lijkt me lastig als je nog minder serieus wordt genomen omdat je een man bent. Helaas komt dat ook voor (denk aan de kwestie van de militairen in Schaarsbergen).quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wil je delen wat er is gebeurd en hoe je je niet gehoord voelt?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:39 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik ben voor gelijke behandeling en die is tegenwoordig ver te zoeken.
Ik heb enige maanden terug met grensoverschrijdend gedrag te maken gehad waar dit akkefietje werkelijk helemaal niks bij is. Dacht je dat ik gehoord ben of geholpen? Ik ben gewieberd want ik werd als lastig ervaren.
Ik heb zo m'n frustratieś, ben tenslotte ook maar een mens maar daarin speelt onderscheid tussen vrouwen of mannen. Geloof me maar als ik zeg dat ik zowel van sommige vrouwen als sommige mannen een afkeer kan hebben.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]![]()
Fuck, man. als er iemand hier gefrustreerd is richting het andere geslacht...
Heb zelf eerder gezegd dat dit gedrag niet kon. Maar met iemand praten die alleen maar selectief reageer is beetje zonde van de tijd.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Keuzes en consequenties. Als je in 2022 nog niet door hebt dat dit soort 'grapjes' (haha, echt erg leuk) op een bedrijfsfeestje verkeerd kunnen uitpakken, dan heb je het misschien wel verdiend.
Ik wil enigszins (of eigenlijk helemaal) anoniem of FOK! blijven dus om nu dit hier uit de doeken te gaan doen vind ik geen goed planquote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wil je delen wat er is gebeurd en hoe je je niet gehoord voelt?
Wat mij betreft maakt het niet uit wie grensoverschrijdend gedrag vertoont tegen wie, maar dient dat altijd te worden aangepakt. Dus ook in jouw geval. Heb je een klacht ingediend en is daar niets of niet voldoende mee gedaan?
Moet je misschien dit soort opmerkingen achterwege laten.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik heb zo m'n frustratieś, ben tenslotte ook maar een mens
Wat mij betreft heb ik geen frustraties tov vrouwen, maar wel tov de kortzichtigheid van (veel) mannen. Op het moment dat je bagatelliseert, ben je onderdeel van het probleem.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:28 schreef the-eye het volgende:
Maar je veroordeelt de reactie van de vrouw (klacht)? Of het bedrijf? Vreemd....quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:45 schreef hunterrnl het volgende:
Heb zelf eerder gezegd dat dit gedrag niet kon.
Ja dat onderscheid maken tussen mannen en vrouwen is nogal een dingetje bij je. Ikzelf beoordeel mensen op hun gedrag en niet op wat ze tussen hun benen hebbenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Moet je misschien dit soort opmerkingen achterwege laten.
[..]
Wat mij betreft heb ik geen frustraties tov vrouwen, maar wel tov de kortzichtigheid van (veel) mannen. Op het moment dat je bagatelliseert, ben je onderdeel van het probleem.
Je hoeft geen details te geven, maar zou een vrij algemene beschrijving kunnen geven.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik wil enigszins (of eigenlijk helemaal) anoniem of FOK! blijven dus om nu dit hier uit de doeken te gaan doen vind ik geen goed plan
Het was ook niet mijn bedoeling om van mijn ervaring een onderwerp van te maken maar bedoeld als punt dat vwb grensoverschrijdend gedrag het geen mannen versus vrouwen discussie moet zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hoeft geen details te geven, maar zou een vrij algemene beschrijving kunnen geven.
Maar goed, snap ook wel dat je het niet wil. Dan is het misschien handiger om het hier uit de discussie te houden.
Die laatste zin snap ik dan weer niet helemaal. Het gebeurt in dit soort topics wel vaker dat mensen (mannen of vrouwen) erin gooien dat ze zelf ooit te maken hebben gehad met seksueel wangedrag of erger. Dat maakt de emotie en subjectiviteit vaak wel groter maar ook die mensen mogen gewoon hun zegje doen toch.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hoeft geen details te geven, maar zou een vrij algemene beschrijving kunnen geven.
Maar goed, snap ook wel dat je het niet wil. Dan is het misschien handiger om het hier uit de discussie te houden.
Blijkbaar alleen als je een vrouw bent.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die laatste zin snap ik dan weer niet helemaal. Het gebeurt in dit soort topics wel vaker dat mensen (mannen of vrouwen) erin gooien dat ze zelf ooit te maken hebben gehad met seksueel wangedrag of erger. Dat maakt de emotie en subjectiviteit vaak wel groter maar ook die mensen mogen gewoon hun zegje doen toch.
Er is onderscheid tussen mannen en vrouwen. Vrouwen zijn namelijk veel vaker het slachtoffer van grensoverschrijdend gedrag. En dat is zeer bedreigend. Ik heb weinig tolerantie voor mannen die dat niet inzien. Want dat zijn de mannen die het ook bij mijn dochter kunnen doen. Het is 'maar een grapje'.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:49 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja dat onderscheid maken tussen mannen en vrouwen is nogal een dingetje bij je.
Ik vind het wel interessant om te zien wat jij grensoverschrijdend vond, hoe jij gereageerd hebt en hoe je vindt dat jou geen recht is gedaan. Juist omdat je van mening bent dat de vrouw in de kwestie uit de OP geen klacht had moeten indienen en het gewoon als een grapje had moeten opnemen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het was ook niet mijn bedoeling om van mijn ervaring een onderwerp van te maken maar bedoeld als punt dat vwb grensoverschrijdend gedrag het geen mannen versus vrouwen discussie moet zijn.
Zie mijn reactie op de user in kwestie.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die laatste zin snap ik dan weer niet helemaal. Het gebeurt in dit soort topics wel vaker dat mensen (mannen of vrouwen) erin gooien dat ze zelf ooit te maken hebben gehad met seksueel wangedrag of erger. Dat maakt de emotie en subjectiviteit vaak wel groter maar ook die mensen mogen gewoon hun zegje doen toch.
Helemaal niet. Dat blijf je maar herhalen, maar dat is niet zo.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:55 schreef the-eye het volgende:
[..]
Blijkbaar alleen als je een vrouw bent.
Alleen is de vraag of je bagatelliseert dan weer een vrij subjectieve. Ergens komt er een punt dat ook jij zegt: Goh hier stel je jezelf nogal aan. Bijvoorbeeld zwarte mensen die zeggen dat witte mensen geen dreadlocks mogen dragen omdat dat racistisch zou zijn. Daar zeg jij waarschijnlijk ook van: Goh vervelend dat je dit zo ervaart maar hier doen we even niets mee.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Moet je misschien dit soort opmerkingen achterwege laten.
[..]
Wat mij betreft heb ik geen frustraties tov vrouwen, maar wel tov de kortzichtigheid van (veel) mannen. Op het moment dat je bagatelliseert, ben je onderdeel van het probleem.
Ik lees dat hier eigenlijk niet. Kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb. Ik ben zelf werkzaam in een aantal mannenwerelden en 99% is en doet gewoon normaal is mijn ervaring. Ik zal dus ook niet zeggen dat veel of alle mannen niet deugen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:33 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik lees over iemand waarvan het gedrag richting een collega niet getolereerd werd. Of het nu man richting vrouw of vrouw richting man of man richting man etc maakt niet uit voor de discussie welke sanctie er nu gepast is als grenzen worden overschreden
Of we moeten het puur en enkel over dit specifieke geval hebben en de de discussie niet brder trekken maar dan moet ik hier ook geen zaken lezen als "veel mannen¨ of "de meeste mannnen". Dan moet het echt enkel over deze kerel gaan
Wat is dat nou voor stompzinnige redenatiequote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is onderscheid tussen mannen en vrouwen. Vrouwen zijn namelijk veel vaker het slachtoffer van grensoverschrijdend gedrag. En dat is zeer bedreigend. Ik heb weinig tolerantie voor mannen die dat niet inzien. Want dat zijn de mannen die het ook bij mijn dochter kunnen doen. Het is 'maar een grapje'.![]()
Hear hearquote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik lees dat hier eigenlijk niet. Kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb. Ik ben zelf werkzaam in een aantal mannenwerelden en 99% is en doet gewoon normaal is mijn ervaring. Ik zal dus ook niet zeggen dat veel of alle mannen niet deugen.
Wat ik probeerde te zeggen over een bepaald type mannen, het soort dat vooral online altijd opduikt in topics over geweld tegen vrouwen om daar consequent een met hun woorden "andere mening" te spuien, is dat die een sfeer creëren waardoor je begrijpt waarom een hoop vrouwen afzien van een klacht, aangifte of zelfs het aangeven van een grens.
Wat jou overkomen is, is fout. Je hebt alle recht op alle gevoelens die je daarover hebt en je hoeft de keuzes die je daarin hebt gemaakt niet te verdedigen. Welke je ook maakt, de fout ligt altijd bij de dader.
Anderen, zowel mannen als vrouwen, hebben datzelfde recht. Elke situatie, dader en slachtoffer is anders. Als buitenstaander past het niet om iemand af te rekenen op zijn of haar beslissingen als reactie op wat er is gebeurd.
Cultural appropriation op hetzelfde niveau als seksueel grensoverschrijdend gedrag? Really?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Alleen is de vraag of je bagatelliseert dan weer een vrij subjectieve. Ergens komt er een punt dat ook jij zegt: Goh hier stel je jezelf nogal aan. Bijvoorbeeld zwarte mensen die zeggen dat witte mensen geen dreadlocks mogen dragen omdat dat racistisch zou zijn. Daar zeg jij waarschijnlijk ook van: Goh vervelend dat je dit zo ervaart maar hier doen we even niets mee.
Je bagatelliseert. En dus weet je al wat ik van je vind.quote:Andere mensen leggen dat punt iets verder terug en erkennen dat er veel kleine dingen zijn die misschien even niet zo leuk zijn maar waarvan je beter kunt zeggen: Dit was even niet zo leuk, maar we gaan weer door. (In plaats van een klacht in te dienen die een enorm sneeuwbaleffect in gang zet) Dat is van begin af aan de kern van de discussie geweest.
Ja prima dat jij dat vindt. En ik gaf juist aan dat dit niet op hetzelfde niveau ligt maar dat er ook voor jou dingen zijn die jij overdreven gezeur vindt. En dat die grens (wat iemand precies overdreven gezeur vindt) voor iedereen anders ligt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Cultural appropriation op hetzelfde niveau als seksueel grensoverschrijdend gedrag? Really?
[..]
Je bagatelliseert. En dus weet je al wat ik van je vind.
De realiteit stompzinnig noemen. Dan weten we al weer waar we staan.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:00 schreef the-eye het volgende:
Wat is dat nou voor stompzinnige redenatie![]()
Zeker. Maar voor een vrouw is seksueel overschrijdend gedrag veel bedreigender, omdat ze weet dat ze fysiek het onderspit delft. Als je die simpele waarheid niet kunt erkennen, dan ben je niet geschikt voor een discussie over dit onderwerp.quote:iets is erg omdat een grens bij een individu overschreden wordt
Het bedrijf had hem vanaf het begin toen het duidelijk was moeten buiten zwiepen. Dit tijdrek gedoe om iemand weg te krijgen is ook niet de schoonheidsprijs. Niemand komt er als winnaar uit in dit verhaal.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar je veroordeelt de reactie van de vrouw (klacht)? Of het bedrijf? Vreemd....
En dus mag je seksueel grensoverschrijdend gedrag bagatelliseren....quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
....maar dat er ook voor jou dingen zijn die jij overdreven gezeur vindt.
Juist niet. Dit is counter-progressie. Oer-conservatisme.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:09 schreef Gehrman het volgende:
Overdreven gedoe allemaal weer maar dat is blijkbaar 'progressie'.
Dat kan een bedrijf echt niet zo maar, dus nee.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:09 schreef hunterrnl het volgende:
Het bedrijf had hem vanaf het begin toen het duidelijk was moeten buiten zwiepen.
True. En de man had dit allemaal kunnen voorkomen.quote:Niemand komt er als winnaar uit in dit verhaal.
Je zegt het verkeerd. Dit kan iedereen overkomen. Voorkomen tjah nee, blijven mensen en niemand is perfect.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat kan een bedrijf echt niet zo maar, dus nee.
[..]
True. En de man had dit allemaal kunnen voorkomen.
Hmmm....nope.quote:
Go woke go brokequote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:09 schreef Wereldgozer het volgende:
Waar ga je nu solliciteren @:poepz0r?
Mijn gevoelens over het gebeurde vallen echt wel mee maar dat is natuurlijk maar net hoe ik als persoon met zaken omga. Nogmaals... mijn punt is dat het niet uitmaakt of het over een man of vrouw gaat. Je zegt dat te onderschrijven maar tegelijkertijd heb je het over "een bepaald type man" en over "een hoop vrouwen" Ik begrijp dat het makkelijker discussieren is als je mensen in vakjes stopt maar ik ken dat niet. Als er hier een paar mensen een andere, misschien wat bottere, mening hebben is dat voor mij niet ineens een bepaald type man. Ik ben van mening dat er tussen die mensen weinig of geen overeenkomsten zijn behalve dan over dit onderwerp en dat is te weinig om over een bepaald type te spreken want dit verzand snel in goede mannen/ foute mannen -> veel mannen-> de meeste mannen-> mannenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik lees dat hier eigenlijk niet. Kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb. Ik ben zelf werkzaam in een aantal mannenwerelden en 99% is en doet gewoon normaal is mijn ervaring. Ik zal dus ook niet zeggen dat veel of alle mannen niet deugen.
Wat ik probeerde te zeggen over een bepaald type mannen, het soort dat vooral online altijd opduikt in topics over geweld tegen vrouwen om daar consequent een met hun woorden "andere mening" te spuien, is dat die een sfeer creëren waardoor je begrijpt waarom een hoop vrouwen afzien van een klacht, aangifte of zelfs het aangeven van een grens.
Wat jou overkomen is, is fout. Je hebt alle recht op alle gevoelens die je daarover hebt en je hoeft de keuzes die je daarin hebt gemaakt niet te verdedigen. Welke je ook maakt, de fout ligt altijd bij de dader.
Anderen, zowel mannen als vrouwen, hebben datzelfde recht. Elke situatie, dader en slachtoffer is anders. Als buitenstaander past het niet om iemand af te rekenen op zijn of haar beslissingen als reactie op wat er is gebeurd.
Ah... uit nood maar een truuk uit je activistische handboek; de ander is niet geschikt om mee te discussieren want dan hoef ik geen steekhoudende argumenten aan te dragen. Jammer joh... die kon ik alquote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De realiteit stompzinnig noemen. Dan weten we al weer waar we staan.
[..]
Zeker. Maar voor een vrouw is seksueel overschrijdend gedrag veel bedreigender, omdat ze weet dat ze fysiek het onderspit delft. Als je die simpele waarheid niet kunt erkennen, dan ben je niet geschikt voor een discussie over dit onderwerp.
Het is wel duidelijk dat we met dit soort ophef ontzettende vooruitgang boeken ja!quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:09 schreef Gehrman het volgende:
Overdreven gedoe allemaal weer maar dat is blijkbaar 'progressie'.
Zwaktebod.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:23 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ah... uit nood maar een truuk uit je activistische handboek; de ander is niet geschikt om mee te discussieren want dan hoef ik geen steekhoudende argumenten aan te dragen. Jammer joh... die kon ik al
Zeker! Zoals ik al zei, vrouwen zullen zich gesterkt voelen en vaker een klacht indienen. Dat was vaak een zinloze exercitie, zoals je zelf al constateerde, maar daar komt op deze manier verandering in.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat we met dit soort ophef ontzettende vooruitgang boeken ja!
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Mijn gevoelens over het gebeurde vallen echt wel mee maar dat is natuurlijk maar net hoe ik als persoon met zaken omga. Nogmaals... mijn punt is dat het niet uitmaakt of het over een man of vrouw gaat. Je zegt dat te onderschrijven maar tegelijkertijd heb je het over "een bepaald type man" en over "een hoop vrouwen" Ik begrijp dat het makkelijker discussieren is als je mensen in vakjes stopt maar ik ken dat niet. Als er hier een paar mensen een andere, misschien wat bottere, mening hebben is dat voor mij niet ineens een bepaald type man. Ik ben van mening dat er tussen die mensen weinig of geen overeenkomsten zijn behalve dan over dit onderwerp en dat is te weinig om over een bepaald type te spreken want dit verzand snel in goede mannen/ foute mannen -> veel mannen-> de meeste mannen-> mannen
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 01:09 schreef the-eye het volgende:
[..]
En normale vrouwen maken er niet zo'n drama van
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:50 schreef the-eye het volgende:
[..]
Woedend is wat te sterk uitgedrukt maar ik bijt gaandeweg wel iets feller van me af als er zich hier weer een gefrustreerde vrouw meldt die haar onvermogen om met het andere geslacht om te gaan projecteert op de situatie uit het nieuwsbericht of nog erger op users hier
Volgens mij ken je dat wel, hoor.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:07 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zie je hoe josja uit een andere tijd komt en dus niet terugdeinst om een kerel een schop te geven als iemand te ver gaat. Vergelijk dat is met het gejank van tegenwoordig waarbij vrouwen als tere wezentjes met vanalles geholpen moeten worden door uiteindelijk weer die verschrikkelijke kerels
We waren op de goede weg waarbij vrouwen net zo mondig als mannen waren geworden. De één wat meer dan de ander maar dat geldt voor zowel vrouwen als mannen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |