ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 17 september willen we dus met de stoomtrein van de Eisenbahnfreunde Hasetal het traject Meppen-Essen(Oldb) afleggen. Idee is om de vroege rit te doen en daarbij gebruik te maken van Taxi Ludolf (vanaf Emmen, 9:55)) en Taxi Dennis (vanaf Oldenzaal, 9:30). Hierdoor kunnen er in elk geval 6+2 op een enigszins normaal tijdstip vertrekken vanuit huis. Ben je om 10:30 in Meppen, mooi op tijd voor aankomst+omlopen. Vanuit Groningen kan het met de snelbus+RE15, vertrek 8:30, aankomst 10:49.
Verder schema dan mogelijk dit:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Meppen 11:00 3 DAMPF Essen 13:50 2
Essen 14:16 1 NWB RE18 Bramsche 14:40 2
Bramsche 14:44 1 NWB RB58 Delmenhorst 16:24 1
ETEN
Delmenhorst 18:02 3 IC 2036 Emden Hbf 19:38 5
Emden Hbf 19:52 6 WFB RE15 Meppen 20:49 1
En vanaf Meppen weer terug naar Emmen (21:30) en Oldenzaal (21:55). Voor Groningen kun je in Leer al uit de IC stappen en de snelbus nemen, aankomst 20:25.
In de stoomtrein geldt nog slechts het 'advies' voor het dragen van een mondkapje Helaas geldt voor alle andere treinen op deze reis nog wel de verplichting voor een FFP2-masker
Alternatief voor als we echt geen mondkapjes willen is om de stoomtrein gewoon heen en terug te nemen. In dat geval zijn we om 17:40 weer in Meppen.
[ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 02-08-2022 11:22:22 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
[..] Altijd Vrij Twente... ¤177, voor een kind van 12. Totale waanzin.
Dat is inderdaad nogal duur... Aantal jaar geleden is er besloten (door wie of wat weet ik niet meer) om de jongerenkorting eraf te halen. Daardoor kom je nu op dit soort prijzen voor iedereen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik heb bij geen enkele aangeboden prijs tot nu toe ook daadwerkelijk iets boekbaars (ook niet telefonisch) kunnen vinden door de prijs te volgen naar de website.
Misschien is het ook leuk om URLs gewoon klikbaar te maken, al die klassieke media leven echt nog in het stenen fucking tijdperk: https://locomocheap.nl
Op dinsdag 2 augustus 2022 11:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: "En dan kunnen ouders die het nodig hebben bij de gemeente een aanvraag doen voor bijzondere bijstand en en en"
oeps, door een breuk in de bovenleiding is er geen treinverkeer tussen Alkmaar en Uitgeest. in Castricum is de overweg bij het station daardoor nu dicht. een aannemer is begonnen met herstelwerkzaamheden.
de schade is vermoedelijk ontstaan door wegverkeer dat tegen de bovenleiding aangekomen is. er gaan geen treinen meer rijden vandaag tussen Alkmaar en Uitgeest.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Een voordeel dat de ICE nu over de Betuweroute kan is dat er parallel werkzaamheden Utrecht - Arnhem plaats kunnen vinden als tussen Den Bosch en Eindhoven.
Geen punt, einde mededeling. Viel me nu op omdat in het verleden deze werkzaamheden parallel gepland hadden kunnen worden, maakt de planning weer wat flexibeler. En jaren valt mee, hoe lang rijdt die ICE nou over de Betuweroute, twee jaar oid?
Op woensdag 3 augustus 2022 11:28 schreef b2py het volgende: Geen punt, einde mededeling. Viel me nu op omdat in het verleden deze werkzaamheden parallel gepland hadden kunnen worden, maakt de planning weer wat flexibeler. En jaren valt mee, hoe lang rijdt die ICE nou over de Betuweroute, twee jaar oid?
Ik weet niet hoe ik je dit precies moet vertellen beste, maar twee jaar is dus stiekem gewoon best wel jaren...
In Oostenrijk is OBB goed bezig. Je doet een reservering voor een kaartje, en vlak voor je aan de reis begint dan haal je de tickets op. Je kunt de aankoop zonder reden annuleren en het bedrag terug krijgen.
Bij de NS is Paypal niet eens een betaalmogelijkheid.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 5 augustus 2022 12:12 schreef spectrumanalyser het volgende: In Oostenrijk is OBB goed bezig. Je doet een reservering voor een kaartje, en vlak voor je aan de reis begint dan haal je de tickets op. Je kunt de aankoop zonder reden annuleren en het bedrag terug krijgen.
Bij de NS is Paypal niet eens een betaalmogelijkheid.
Dat klinkt niet verkeerd, dat kan waarlijk alleen met de duurdere kaartjes (geen Sparpreis oud)?
Op vrijdag 5 augustus 2022 12:12 schreef spectrumanalyser het volgende: In Oostenrijk is OBB goed bezig. Je doet een reservering voor een kaartje, en vlak voor je aan de reis begint dan haal je de tickets op. Je kunt de aankoop zonder reden annuleren en het bedrag terug krijgen.
Bij de NS is Paypal niet eens een betaalmogelijkheid.
Het zou NS sieren als ze Paypal als betaaloptie toevoegen. Er zit vandaag de dag een tweefactor authenticatie op. De kosten voor NS zijn lager dan bij IDeal.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 5 augustus 2022 13:56 schreef spectrumanalyser het volgende: Het zou NS sieren als ze Paypal als betaaloptie toevoegen. Er zit vandaag de dag een tweefactor authenticatie op. De kosten voor NS zijn lager dan bij IDeal.
Dan is het logischer om een breder contract met een payment provider af te sluiten voor vreemde betaalmethoden. Dat is helemaal niet zo complex. Dan kan je in principe ook bancontact en sofort-weetikveel-meuk uit Duitsland gebruiken, naast alle credit cards.
Tja, als er geen machinisten zijn... Er is een Enschedese dienst die hierdoor vervalt vandaag. De treinen Enschede v 16:34, Zwolle v 17:51, Enschede v 19:34 en Zwolle v 23:51 rijden ook niet. Alleen op Zwolle-Kampen valt het meer op omdat het hier meestal meerdere ritten achter elkaar zijn terwijl op Zwolle-Enschede de volgende over het algemeen wel weer rijdt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Misschien moeten ze die mensen een normaal salaris gaan betalen in plaats van ze behandelen als TNT Pakketbezorgers. ¤3600,- per maand, gaatje in je hoofd ofzo
Op zaterdag 6 augustus 2022 15:07 schreef Janneke141 het volgende: Kan er een sanctie worden opgelegd aan de vervoerders omdat ze niet aan hun contractuele verplichtingen voldoen?
En dan? Als er geen machinist is is die er simpelweg niet. Omdat slavernij reeds enige tijd is afgeschaft kun je mensen ook niet dwingen om als machinist te fungeren.
Sancties zullen alleen maar kosten meebrengen en totaal niets oplossen hierin. Alleen het vak machinist aantrekkelijker maken is hier een oplossing...
[..] En dan? Als er geen machinist is is die er simpelweg niet. Omdat slavernij reeds enige tijd is afgeschaft kun je mensen ook niet dwingen om als machinist te fungeren.
Sancties zullen alleen maar kosten meebrengen en totaal niets oplossen hierin. Alleen het vak machinist aantrekkelijker maken is hier een oplossing...
Dan hadden ze eerder nieuw personeel aan moeten nemen hč. Een mogelijke sanctie dient natuurlijk ook een doel voor de toekomst. Al heb je daar in het geval van de NS natuurlijk vrij weinig aan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[..] En dan? Als er geen machinist is is die er simpelweg niet. Omdat slavernij reeds enige tijd is afgeschaft kun je mensen ook niet dwingen om als machinist te fungeren.
Sancties zullen alleen maar kosten meebrengen en totaal niets oplossen hierin. Alleen het vak machinist aantrekkelijker maken is hier een oplossing...
Hoezo en dan? De vrije markt kan het toch zoveel beter? Gebruik het mechanisme dan ook om sancties die gekoppeld zijn aan het niet halen van de KPIs op te leggen, kom nou.
Op zaterdag 6 augustus 2022 14:58 schreef DeaDLocK2K het volgende: Misschien moeten ze die mensen een normaal salaris gaan betalen in plaats van ze behandelen als TNT Pakketbezorgers. ¤3600,- per maand, gaatje in je hoofd ofzo
Salaris machinist:
-Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de ¤ 1.574 en ¤ 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur. -Uiteindelijk kun je tijdens je loopbaan doorgroeien naar een salaris van max. ¤ 3.479 bruto per maand.
Opzich wil ik de stap wel maken, maar ik werk nu op een ict servicedesk, salaris 3200, Max 3900. (4x9 uur)
Ja ik ga die stap natuurlijk niet maken wat een waardeloos salaris biedt de NS. En maar gek vinden dat ze willen gaan staken en dat ze geen mensen kunnen vinden....
Enkel ter info: dat zijn de kale basissalarissen, exclusief toeslagen. Die 1574 euro is het jeugdloon voor een 18 jarige aspirant, als je ouder bent begin je in een hogere schaal. Je moet er nog een euro of 700-800 (soms wat meer, afhankelijk van de periode waarover uitbetaald wordt en de onregelmatigheid die je hebt gewerkt) bovenop rekenen voor de toeslagen.
[ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 06-08-2022 18:38:13 ]
Op zaterdag 6 augustus 2022 17:08 schreef MTL het volgende: Enkel ter info: dat zijn de kale basissalarissen, exclusief toeslagen. Die 1574 euro is het jeugdloon voor een 18 jarige aspirant, als je ouder bent begin je in een hogere schaal. Je moet er nog een euro of 700-800 (soms wat meer, afhankelijk van de periode waarover uitbetaald wordt en de onregelmatigheid die je hebt gewerkt) bovenop rekenen voor de toeslagen.
Ook dan is een startsalaris van ¤2400,- tamelijk onaantrekkelijk voor iemand die een overstap overweegt. Voor het beeld, bij mijn werkgever zijn er ook banen met een soortgelijk functieprofiel inclusief onregelmatigheid. En een salarisgebouw waar je jaarlijks een trede groeit totdat je op de max zit van de schaal. Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat ook maar iemand zou overwegen over te stappen, want zo te zien begin je dan doodleuk ‘afhankelijk van je leeftijd’ in een of andere aanloop/jeugdschaal. Of als het meezit onderaan de ladder van de eigenlijke schaal. Ja dag.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
[..] Ook dan is een startsalaris van ¤2400,- tamelijk onaantrekkelijk voor iemand die een overstap overweegt. Voor het beeld, bij mijn werkgever zijn er ook banen met een soortgelijk functieprofiel inclusief onregelmatigheid. En een salarisgebouw waar je jaarlijks een trede groeit totdat je op de max zit van de schaal. Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat ook maar iemand zou overwegen over te stappen, want zo te zien begin je dan doodleuk ‘afhankelijk van je leeftijd’ in een of andere aanloop/jeugdschaal. Of als het meezit onderaan de ladder van de eigenlijke schaal. Ja dag.
Ik ga maandag wel eens bellen met NS recruitment, eens kijken of ze mij een richtsalaris kunnen geven
Op zaterdag 6 augustus 2022 17:08 schreef MTL het volgende: Enkel ter info: dat zijn de kale basissalarissen, exclusief toeslagen. Die 1574 euro is het jeugdloon voor een 18 jarige aspirant, als je ouder bent begin je in een hogere schaal. Je moet er nog een euro of 700-800 (soms wat meer, afhankelijk van de periode waarover uitbetaald wordt en de onregelmatigheid die je hebt gewerkt) bovenop rekenen voor de toeslagen.
Je mag je salaris NOOIT inclusief toeslagen rekenen want als je met kanker of tyfus of covid thuis komt te zitten gaan je vaste lasten door.
Fout één die mensen sinds de jaren '90 aangeleerd krijgen "kijk naar je gemiddelde uitbetaalde jaarsalaris", nee kijk naar wat je zonder toeslagen verdient.
[..] Ook dan is een startsalaris van ¤2400,- tamelijk onaantrekkelijk voor iemand die een overstap overweegt. Voor het beeld, bij mijn werkgever zijn er ook banen met een soortgelijk functieprofiel inclusief onregelmatigheid. En een salarisgebouw waar je jaarlijks een trede groeit totdat je op de max zit van de schaal. Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat ook maar iemand zou overwegen over te stappen, want zo te zien begin je dan doodleuk ‘afhankelijk van je leeftijd’ in een of andere aanloop/jeugdschaal. Of als het meezit onderaan de ladder van de eigenlijke schaal. Ja dag.
Inderdaad. 2400 bruto hou je max 2050 van over. 1100-1500 huur voor kleine hokken is gewoon echt niet abnormaal op dit moment, 2000,- hypotheek is aan de onderkant van wat nieuwe hypotheekaflossingen per maand doen.
Maar, geachte, arme werkgevers, blijf ons anders vertellen hoe moeilijk jullie kunnen bestaan
En dan zijn er nog mensen die vinden dat het "echt niet kan" dat NS'ers bereid zijn tot stakingen om hun eigen arbeidsvoorwaarden verbeterd te krijgen "want zorgverleners verdienen nog minder".
Alsof NS'ers dan ineens geen recht hebben om op te komen voor hun eigen hachje.
Op zaterdag 6 augustus 2022 21:37 schreef James1988 het volgende: En dan zijn er nog mensen die vinden dat het "echt niet kan" dat NS'ers bereid zijn tot stakingen om hun eigen arbeidsvoorwaarden verbeterd te krijgen "want zorgverleners verdienen nog minder".
Alsof NS'ers dan ineens geen recht hebben om op te komen voor hun eigen hachje.
Ik wil niet veel zeggen maar de mentaliteit op Fok is denk ik over het algemeen meer wat jij beschrijft dan hoe het zou moeten zijn. Hun comfort komt in gevaar en hoe *durven* anderen dat te doen. En dat blijkt ook uit de reacties in deze topicreeks als de afgelopen jaren werkonderbrekingen dichterbij kwamen en onderwerp van gesprek werden.
Onacceptabel; niemand hoeft voor een fooi of simpelweg rücksichtlos te slaven onder het juk van eenzijdig opgelegde voorwaarden en "afspraken" bekokstoofd door een stel debielen die uit veruit het meest bizarre en heetste gedeelte van de lava uit de kolkende neoliberale bullshitvulkaan waar we naast wonen gevormd zijn.
Misschien moet je, in plaats van je druk maken dat anderen meer gaan verdienen en daardoor dichterbij jouw inkomen komen, je druk gaan maken over waarom je zelf ook zo weinig verdient.
Goed. NS heeft geen idee wat mensen nodig hebben om überhaupt te kunnen leven dus dat personeelstekort gaat nog jaren een probleem zijn. Toch eens naar een leuk autootje kijken
Op zaterdag 6 augustus 2022 15:07 schreef Janneke141 het volgende: Kan er een sanctie worden opgelegd aan de vervoerders omdat ze niet aan hun contractuele verplichtingen voldoen?
Dordrecht en Zuid-Holland wilden Qbuzz boetes opleggen omdat de treindienst uitvalt door personeelstekort. Uiteindelijk doet de concessieverlener het niet, omdat met boetes het personeelstekort niet opgelost is. Dat geld kan men beter aan opleiding van nieuw personeel besteden zeiden ze toen later
[..] Dan hadden ze eerder nieuw personeel aan moeten nemen hč. Een mogelijke sanctie dient natuurlijk ook een doel voor de toekomst. Al heb je daar in het geval van de NS natuurlijk vrij weinig aan.
Maar WELK personeel? Er is landelijk in welke sector dan ook personeelstekort, althans in de ‘praktijk’banen sowieso. En niet alleen Keolis heeft het, ook andere vervoerders. Ook bij goederenvervoerders zijn er te weinig machinisten .. En zo dus nog veel meer sectoren
[..] Maar WELK personeel? Er is landelijk in welke sector dan ook personeelstekort, althans in de ‘praktijk’banen sowieso. En niet alleen Keolis heeft het, ook andere vervoerders. Ook bij goederenvervoerders zijn er te weinig machinisten .. En zo dus nog veel meer sectoren
Als je 700,- meer startsalaris en 1500,- hogere top als salaris neerlegt dan kan je kiezen uit overgekwalificeerd personeel. En zoveel meer hoeft dat de belastingbetaler niet te kosten.
edit: Nogmaals; dit personeelstekort komt niet uit de lucht vallen, dit was statistisch niet alleen te voorspellen, dat is ook gedaan. Ik leerde er in de jaren '90 al over in euhh.... De Geo Geordend heette het in het eerste jaar basisvorming geloof ik, met een voorspelling voor ongeveer rond nu voor ernstige personeelstekorten in alle sectoren.
[..] Maar WELK personeel? Er is landelijk in welke sector dan ook personeelstekort, althans in de ‘praktijk’banen sowieso. En niet alleen Keolis heeft het, ook andere vervoerders. Ook bij goederenvervoerders zijn er te weinig machinisten .. En zo dus nog veel meer sectoren
Tja. Vroeger kreeg je in elk geval nog apen als je met pinda's betaalde, nu krijg je niemand meer. Het zijn keuzes hč. Het hele idee van zo'n concessie is toch dat het niet meer het probleem van de concessieverlener/overheid is hoe het geregeld wordt, als het maar voor elkaar is? De vervoerders falen hier. Ik begrijp wel waar het vandaan komt, en ik snap ook wel dat allerlei andere sectoren het ook lastig hebben - maar dat is noch het probleem van de aanbestedende overheid, noch dat van de reiziger.
De vervoerders hebben in dit geval gegokt en verloren. Voor Schiphol kun je in principe hetzelfde verhaal houden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[..] Tja. Vroeger kreeg je in elk geval nog apen als je met pinda's betaalde, nu krijg je niemand meer. Het zijn keuzes hč. Het hele idee van zo'n concessie is toch dat het niet meer het probleem van de concessieverlener/overheid is hoe het geregeld wordt, als het maar voor elkaar is? De vervoerders falen hier. Ik begrijp wel waar het vandaan komt, en ik snap ook wel dat allerlei andere sectoren het ook lastig hebben - maar dat is noch het probleem van de aanbestedende overheid, noch dat van de reiziger.
De vervoerders hebben in dit geval gegokt en verloren. Voor Schiphol kun je in principe hetzelfde verhaal houden.
Er zijn teveel horeca in Nederland, teveel teveel nutteloze bedrijven, zoals flitsbezorging in Nederland, te veel nutteloze beroepen, zoals mensen die beroepsmatig met social media bezig houden. Doe daar wat aan!
Geef mensen die bij de overheid, in de zorg, in het onderwijs, bij de hulpdiensten, bij de kinderopvang, bij het openbaar vervoer, bij de vuilnisophaal, bij de kapper, etc. Werken gigantische belastingvrijstellingen zodat ze nauwelijks belasting betalen en dat houdt dat iedereen die niet bij de overheid of in een vitale functie werkt meer belasting gaat betalen. Het is helaas nog steeds (financieel) te aantrekkelijk om beroepsmatig is met social media te doen dan dat dit soort mensen iets nuttigs gaan doen.
Rossíya, Rossíya - V étom slķve ogķn' i síla, V étom slķve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
[..] Er zijn teveel horeca in Nederland, teveel teveel nutteloze bedrijven, zoals flitsbezorging in Nederland, te veel nutteloze beroepen, zoals mensen die beroepsmatig met social media bezig houden. Doe daar wat aan!
Geef mensen die bij de overheid, in de zorg, in het onderwijs, bij de hulpdiensten, bij de kinderopvang, bij het openbaar vervoer, bij de vuilnisophaal, bij de kapper, etc. Werken gigantische belastingvrijstellingen zodat ze nauwelijks belasting betalen en dat houdt dat iedereen die niet bij de overheid of in een vitale functie werkt meer belasting gaat betalen. Het is helaas nog steeds (financieel) te aantrekkelijk om beroepsmatig is met social media te doen dan dat dit soort mensen iets nuttigs gaan doen.
Bel anders ff naar Rusland voor wat inspiratie.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
[..] Er zijn teveel horeca in Nederland, teveel teveel nutteloze bedrijven, zoals flitsbezorging in Nederland, te veel nutteloze beroepen, zoals mensen die beroepsmatig met social media bezig houden. Doe daar wat aan!
Geef mensen die bij de overheid, in de zorg, in het onderwijs, bij de hulpdiensten, bij de kinderopvang, bij het openbaar vervoer, bij de vuilnisophaal, bij de kapper, etc. Werken gigantische belastingvrijstellingen zodat ze nauwelijks belasting betalen en dat houdt dat iedereen die niet bij de overheid of in een vitale functie werkt meer belasting gaat betalen. Het is helaas nog steeds (financieel) te aantrekkelijk om beroepsmatig is met social media te doen dan dat dit soort mensen iets nuttigs gaan doen.
Het is niet mogelijk om nutteloze beroepen uit te bannen en dat moeten we ook helemaal niet willen. Tenzij je daadwerkelijk de oplossing zoals voorgesteld door Douglas Adams gaat implementeren.
[..] Het is niet mogelijk om nutteloze beroepen uit te bannen en dat moeten we ook helemaal niet willen. Tenzij je daadwerkelijk de oplossing zoals voorgesteld door Douglas Adams gaat implementeren.
Niemand weet wie dat is dus vertel hier eens meer over?
[..] Niemand weet wie dat is dus vertel hier eens meer over?
Das echt bullshit, dat niemand dat weet. Waar het op neerkomt is dat je tegen al die beroepsgroepen zegt dat de wereld vergaat en dat je drie grote ruimteschepen gaat bouwen waar we onze soort mee evacueren. Zij komen op schip 3.
Ontopic; eergisteren een dagje voor negen euro door Duitsland getreind, maar wat een drama. Er reed werkelijk niets op tijd, alle schreeuwende peuters van Nordrhein-Westfalen hadden zich verzameld in ons treinstel en ook in Duitsland passen het reizigersaanbod en de frequentie/treinstellengte niet zo goed bij elkaar. Gelukkig deed de airco het wel. Ik was van plan om nog een aantal dagen te gaan, maar daar moet ik nog even goed over nadenken. Dan moet er ook wat bagage mee natuurlijk, en dat is helemaal een slecht idee in die drukte.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[..] Das echt bullshit, dat niemand dat weet. Waar het op neerkomt is dat je tegen al die beroepsgroepen zegt dat de wereld vergaat en dat je drie grote ruimteschepen gaat bouwen waar we onze soort mee evacueren. Zij komen op schip 3.
We vertellen ze niet dat alleen zij gaan.
Okee. Anyway, ik ben helemaal niet zo positief over hoe het nu gaat en waar het heen gaat met de wereld. Ik wil er niet te dramatisch over doen, maar ik ben blij dat ik niet nu 18 of 20 ben of zo.
Op zondag 7 augustus 2022 10:47 schreef Janneke141 het volgende: Ontopic; eergisteren een dagje voor negen euro door Duitsland getreind, maar wat een drama. Er reed werkelijk niets op tijd, alle schreeuwende peuters van Nordrhein-Westfalen hadden zich verzameld in ons treinstel en ook in Duitsland passen het reizigersaanbod en de frequentie/treinstellengte niet zo goed bij elkaar. Gelukkig deed de airco het wel. Ik was van plan om nog een aantal dagen te gaan, maar daar moet ik nog even goed over nadenken. Dan moet er ook wat bagage mee natuurlijk, en dat is helemaal een slecht idee in die drukte.
Ja ik was gisteren ook even onderweg. Allemaal leuk dat er geen treinen meer kunnen rijden door geen personeel, maar dat spaart natuurlijk wel aan alle kanten kosten uit. Oh wat heeft NS het allemaal slecht.
Op zondag 7 augustus 2022 16:54 schreef Dr_Flash het volgende: Zeg, ik zie dat een weekendje Sicilië dienstregelingtechnisch echt goed haalbaar aan het worden is nu. Wat zou zulks kosten? 500? Interrail een optie?
Is een weekendje vr-zo of do-zo, en welke treinen zou je willen nemen dan?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Arnhem Centraal 22:03 V NL 403 Basel SBB 6:20 x 6:28 EC 51 Milano C 10:40 x 10:58 FR 9587 Villa S Giovanni 20:51 x 21:05 boot Messina Maritima 21:25 stukkie lopen
22:00 hotel. Vrijdagavond.
Zaterdag hele dag Sicilië
Zaterdagavond
1 2 3 4 5 6
Messina Centrale 22:10 V ICN 1956 (gaat blijkbaar op de boot of zo) Roma Termini 7:18 x 7:50 FR 9612 Milano C 10:58 x 11:20 EC 52 Mannheim Hbf 17:58 x 19:21 happie eten ICE 912 Duisburg Hbf 21:27 x 44 RE19 Arnhem C 23:13
Gepland voor eind aug maar op een ander moment knalt die ICE uit Mannheim gewoon wel door naar Arnhem
nee het is ook wel vrij living on the edge allemaal. Maar bijvoorbeeld een hemelvaarts weekend met een brigdag dan heb je al 4 dagen en 5 nachten. Dan kun je echt wel wat. Maar wat zou dat kosten puur aan treintickets?>
[..] nee het is ook wel vrij living on the edge allemaal. Maar bijvoorbeeld een hemelvaarts weekend met een brigdag dan heb je al 4 dagen en 5 nachten. Dan kun je echt wel wat. Maar wat zou dat kosten puur aan treintickets?>
Hemelvaartsdag ben ik in Lochem.
Aankomst 23:15 in Arnhem is voor mij ook niet echt interessant, dan kom ik niet meer thuis.
Op maandag 8 augustus 2022 14:22 schreef b2py het volgende: Waarom kan een korting busabo van de lokale busboer niet op een chipkaart gezet worden waar NS reizen op rekening actief is
Het kan wel tegenwoordig, maar dan moet NS het zogeheten BTM-deel uitzetten.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 9 augustus 2022 20:13 schreef Dr_Flash het volgende: Het OV is niet voor iedereen weggelegd he. Als je er niet mee om kunt gaan koop je maar een autootje
Ja dag. Wat is die "O" in OV ook weer?
Ik blijf dehalve van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 11 augustus 2022 14:02 schreef derLudolf het volgende: Ik ben 17 september in Nice en moet voor m'n werk maandag 19 december om 11 uur in Stuttgart zijn.
Vanuit Nice ging altijd de nachttrein naar Moskou maar die rijdt niet meer... Nog andere ideeën hoe ik daar zou kunnen komen?
Ik heb in feite het hele weekend om van A naar B te raken maar hoef niet het hele weekend in de trein te zitten
Drie maanden de tijd? Dan kan je ook wel met de bus.
Op donderdag 11 augustus 2022 14:21 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik zou nog een nacht in Nice blijven, de 18e naar Milaan en de 19e via Zwitserland naar Stuttgart overdag in het daglcht.
Milaan-Stuttgart in daglicht en dan om 11:00 aankomen?
Omdat er zoveel fake news is tegenwoordig heb ik vanavond zelf maar even onderzoek gedaan of de Rijn inderdaad zo laag staat. En aangezien je altijd zo goed mogelijk terug moet gaan naar de oorsprong ben ik hiervoor naar Zwitserland gegaan. Conclusie: ja, ook hier staat het water laag dus de kans dat dit verhaal klopt is vrij groot
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 11 augustus 2022 22:15 schreef dennistd het volgende: Omdat er zoveel fake news is tegenwoordig heb ik vanavond zelf maar even onderzoek gedaan of de Rijn inderdaad zo laag staat. En aangezien je altijd zo goed mogelijk terug moet gaan naar de oorsprong ben ik hiervoor naar Zwitserland gegaan. Conclusie: ja, ook hier staat het water laag dus de kans dat dit verhaal klopt is vrij groot
Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een reis naar Zwitserland en ik ben nu vooral aan het kijken naar reisroutes via Frankrijk. Ik heb tegenwoordig meer vertrouwen in de Franse spoorwegen dan in de Duitse
Ik geloof dat alleen Duitsland zo dom is geweest om ze voortijdig te sluiten en de huidige regering zet het ook nu nog steeds door. Misschien België.
Frankrijk draait er praktisch exclusief op maar daar zijn er al geruime tijd een flink aantal in onderhoud, en vanwege Fukushima is de oplevering van enkele nieuwe vertraagd van 2011-2017 naar 2024 op z'n vroegst. Zag vandaag een foto van de nieuwste turbine die ervoor gebouwd is. Ze heet Christine en het is fucking geyle engineering porn <3
https://onzetaal.nl/taalloket/rabobankrekening Intercity is een eigennaam en daarmee is een koppelteken wenselijk. Daarom is het ook Intercity met een hoofdletter en niet met een kleine letter.
[..] https://onzetaal.nl/taalloket/rabobankrekening Intercity is een eigennaam en daarmee is een koppelteken wenselijk. Daarom is het ook Intercity met een hoofdletter en niet met een kleine letter.
Intercity is geen eigennaam, kom nou zeg Het is gewoon een standaard zelfstandig naamwoord dat aangeeft dat het een treintype is die onderweg weinig stopt.
Kap eens met dat 21e eeuwse bedrijfsgezeik allemaal
[ Bericht 4% gewijzigd door DeaDLocK2K op 12-08-2022 21:57:44 ]
[..] https://onzetaal.nl/taalloket/rabobankrekening Intercity is een eigennaam en daarmee is een koppelteken wenselijk. Daarom is het ook Intercity met een hoofdletter en niet met een kleine letter.
Waarom is een koppelteken wenselijk, het is toch ook geen Fan-ta of Air-bus?
[..] Waarom is een koppelteken wenselijk, het is toch ook geen Fan-ta of Air-bus?
Dat zijn dan weer eigennamen en daar mogen de mensen zelf van beslissen hoe het geschreven wordt. Het is ook Ludolf en niet Lu-dolf, tenzij je in groep 3 zit natuurlijk.
Intercity is niet exclusief Nederlands, het is geen bijzonder product, het is gewoon een treinsoort. We weten als treinengekken in ons hoofd ook allemaal (ook degenen die denken dat ze niet zo goed ingevoerd zijn, sta er maar een minuutje bij stil en je komt er echt wel op) wat bepaalde eigenschappen van intercitymaterieel zijn die minder handig zijn voor stoptreinmaterieel.
Alleen al vanuit dat oogpunt kan je niet meer beweren dat het gaat om een product of een merknaam.
Nee je hebt gelijk, het bedrijf is met TM or R geloof ik. Maakt ook niet uit. Allemaal commerciële poep
Renationaliseren al die handel. Inclusief de energieproductie en infrastructuur. Afgelopen met dat peperdure vrijemarktexperiment waar Nederlanders arm van worden.
[..] Intercity is geen eigennaam, kom nou zeg Het is gewoon een standaard zelfstandig naamwoord dat aangeeft dat het een treintype is die onderweg weinig stopt.
Kap eens met dat 21e eeuwse bedrijfsgezeik allemaal
Tja, dat 21e eeuwse bedrijfsgezeik is wel heel erg hip enzo. Maar daarom is er dus een koppelteken.
De oerschrijfwijze van het woord intercity is van een Amerikaans vervoerbedrijf, die het schreef als Inter-City. Dat bedrijf is ergens in het begin van de jaren '40 ter ziele gegaan.
British Rail voerde een trein genaamd Inter-City in de jaren 50 in, halverwege de jaren '60 werd het merk InterCity geīntroduceerd. Het merk InterCity werd na introductie door BR overgenomen door vrijwel alle andere spoorwegmaatschappijen in Europa en werd zo gemeengoed. Net als "luxaflex" of "photoshoppen".
Bij de sectorisation van BR bleef het merk InterCity behouden en dat bleef zo tot aan de ondergang van BR, het merk verdween toen ook van het toneel.
Okay, we gaan een spelletje doen; Vertel hier een obscure spoorweganecdote of -feitje waarvan je weet hebt, of je het nou zelf meegemaakt hebt of ondervonden hebt of gehoord hebt van een ervaren machinist of een voorbijgaande reiziger ergens in een trein ver van huis, maar het mag ook uit een spoorwegpublicatie komen.
Ik denk er even over na. Als voorbeeld een leuke wel; Ik vind het nog steeds wel vrij obscuur en gaaf dat Duvel en ik elkaar dus echt sinds 1994/95 ofzo kennen toen we elkaar tegen het lijf liepen toen ik treinen aan het kijken was in Zwolle. En daarna dus hier in deze topicreeks. En pre-COVID stapte ik uit de trein in Beekbergen op Terug Naar Toen en werd ik door hem en z'n dochter op het perron uitbundig begroet En er is een ex-regular ex-machinist (uit 't noorden) met wie ik een soortgelijke vage meet-geschiedenis heb, maar das wat minder geschikt voor deze topicreeks
Dit is dan wel weer vermakelijk. Familie, vandaag teruggekomen van vakantie, in de ic naar den helder. Oma snapt niet dat de trein wel op Haarlem Uitgeest stopt, want ze reden tussen Uitgeest en zaandam met bussen. Ja langs het traject Uitgeest - krommenie - Wormerveer rijdt de stopbus idd. Het stuk tussen Uitgeest en Haarlem is gewoon in gebruik. Daarom rijdt de trein ook om doos. Ze blijft er maar over doorwauwelen, en ik moet moeite doen om niet in de lach te schieten
Op zaterdag 13 augustus 2022 09:25 schreef dennistd het volgende: Nou, ik zit ook in een 'RailJet' hoor: RJ 534 van Villach naar Wien rijdt vandaag met twee Desiro ML's
Een kennis van me had vorige week ook zoiets. Hij zou met de ICE van St. Polten naar Passau reizen. De ICE-T bleek echter stuk te zijn.
ÖBB zette een vervangende trein in, een setje Talent-1s. Deze kon de rijtijden natuurlijk niet halen. In Passau was er een vervangende trein geregeld voor reizigers die verder gingen.
Wel netjes dat er op zo'n manier in ieder geval nog een trein rijdt. Als er bij ons een ICB of ICE uitvalt moet je nog maar zien hoe je in Duitsland komt.
Op zaterdag 13 augustus 2022 20:21 schreef DJMO het volgende: [ afbeelding ] Zo, ik heb geen zin om uit te rekenen hoeveel kilometer ik vandaag heb afgelegd, maar het was best een lange trip.
In Duitsland wordt er geklaagd over drukte in het ov door goedkope kaartjes. In Nederland zijn ze niet eens nodig - gisteravond een sprinter waarbij mensen op het perron zijn achtergebleven en vandaag een bus waar ook geen mensen meer bij kunnen. Sta ik gisteren met mijn goede gedrag en een kaartje voor eerste klas. Dit is overigens geen klacht, meer een observatie.
De IC naar Castricum/Alkmaar is nu maar liefst twee minuten sneller dan de sprinter die 11 extra stops heeft. Dat vind ik dan weer slecht van NS.
[ Bericht 9% gewijzigd door exelletor op 13-08-2022 21:13:37 ]
Op zaterdag 13 augustus 2022 21:05 schreef b2py het volgende: Die had er in ieder geval geen tokkies in de trein bij gehad en geen 8 uur over gedaan ;-)
Het is maar net waar je je plezier uit haalt en wat je belangrijk vindt.
Op zaterdag 13 augustus 2022 21:06 schreef exelletor het volgende: In Duitsland wordt er geklaagd over drukte in het ov door goedkope kaartjes. In Nederland zijn ze niet eens nodig - gisteravond een sprinter waarbij mensen op het perron zijn achtergebleven en vandaag een bus waar ook geen mensen meer bij kunnen. Sta ik gisteren met mijn goede gedrag en een kaartje voor eerste klas. Dit is overigens geen klacht, meer een observatie.
De IC naar Castricum/Alkmaar is nu maar liefst twee minuten sneller dan de sprinter die 11 extra stops heeft. Dat vind ik dan weer slecht van NS.
Als je de helft van de treinen schrapt, moet je de overgebleven helft halveren in lengte, dat staat in de Spoorwegwet.
Ik vind het nog steeds wel vrij obscuur en gaaf dat Duvel en ik elkaar dus echt sinds 1994/95 ofzo kennen toen we elkaar tegen het lijf liepen toen ik treinen aan het kijken was in Zwolle. En daarna dus hier in deze topicreeks. En pre-COVID stapte ik uit de trein in Beekbergen op Terug Naar Toen en werd ik door hem en z'n dochter op het perron uitbundig begroet
Ja dat was wel maf toen ik ik daar ineens achter kwam... Als ik zo m'n archief bekijk, was het in de zomer van 1996, net na de introductie van de Thalys in Nederland. In Zwolle stonden toen rijen Hondekoppen te wachten op sloop, en ik wilde daar wel wat foto's van maken. Ook stroomde DM'90 toen volgens mij net in, dus die kon je in Zwolle ook al spotten. Vanaf m'n vakantie-adres bij Bergen (NH) pakte ik de fiets naar Alkmaar en ik vermoed vanaf Alkmaar goed geprofiteerd van m'n verse OV-studentenkaart.
Eenmaal in Zwolle was het een eind lopen naar RGS. Daar was een mooie dijk waar je de treinen kon zien staan, dus wat foto's gemaakt van paarden en diverse treinen (één van die foto's heeft m'n afstudeerverslag gehaald).
De treurige vangst:
En even later gelukkig nog deze:
Ergens terwijl ik daar stond te fotograferen kwam er een gozer aan op een fiets (volgens mij samen met iemand anders). Die waren ook geīnteresseerd en dus een praatje gemaakt en ik kreeg zowaar een lift achterop de fiets terug naar het station. E-mailadressen uitgewisseld (in 1996, ik mailde via een BBS) en nog een paar keer gemaild, maar dat was het. Tot ik z'n naam hier een keer liet vallen en bleek dat we al jaren in dit topic tegen elkaar aan zaten te lullen.
Tot zover de andere kant van het verhaal (en nog on-topic ook)!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
En ik kan mij inderdaad nog heugen dat de Hondekoppen hun trieste lot op Zwolle rangeer af stonden te wachten. De goede oude tijd waarin de doorloopkoppen er nog waren en de treinen naar Schiphol en Amsterdam nog splitsten te Amersfoort.
Mja, half. Op de een of andere manier had ik nog geen idee van wat belangrijk is, of van wat ik zie, zoals hier:
Leuk zo'n 1100, en die waren toen ook al zeldzaam, maar dat rijtuig er achter... Deens! Wat voor trein was dat? Jammer dat ik niet even een paar passen naar achteren heb gedaan om meer van de trein vast te leggen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 14 augustus 2022 10:06 schreef derLudolf het volgende: Nachttrein uit Kopenhagen? Mooie foto's, qua kwaliteit ook dikke prima. Weet je waar je toen mee knipte?
Het is denk ik een D-trein iets van 236 of 393 of een van de andere tientallen nummers; de NordWestExpress. Misschien in deze tijd al de Warzawa-Express want de muur was al weg. Oorspronkelijk begon dit ding in Hoek van Holland en ging dan via Rotterdam en Amsterdam naar het Oosten via Bad Bentheim. De routes zijn diverse keren veranderd maar het Ferry-gedeelte ging altijd via Puttgarden-Rødby Færge.
Aan de foto te zien dénk ik dat dit de trein naar het buitenland is en dat het de Oostkant van Amsterdam CS betreft.
Foto's maken was vroeger ook gewoon veel moeilijker dan nu. Ik maak best vaak een spectaculaire foto. Allemaal lucky shots als je gewoon de ontspanner ingedrukt blijft houden. Dat konden we vroeger niet betalen.
[..] Mja, half. Op de een of andere manier had ik nog geen idee van wat belangrijk is, of van wat ik zie, zoals hier: [ afbeelding ]
Leuk zo'n 1100, en die waren toen ook al zeldzaam, maar dat rijtuig er achter... Deens! Wat voor trein was dat? Jammer dat ik niet even een paar passen naar achteren heb gedaan om meer van de trein vast te leggen.
Vroeger toen stations nog bevolkt werden met dit soort parels
[..] Vroeger toen stations nog bevolkt werden met dit soort parels
Ik wilde eerst zeggen "zo heel erg lang geleden is het niet...." maar 20 jaar is op ieder mensenleven gewoon best wel een grote hap. Het is in december 19 jaar geleden dat de dagelijkse retourtrein naar Zwitserland, gereden met SBB-rijtuigen naar Zürich/Interlaken Ost, werd vervangen door ICE's naar Basel.
Ik meen me te herinneren dat het ding ook nog weleens ontbrak. Voordeel destijds was dat als je een open retour kocht dat je er binnen twee maanden gebruik van moest maken, dus je kan dan gewoon desnoods iedere dag in Utrecht of Arnhem gaan kijken "vandaag ga ik NIET mee" en als 'ie er wel bij zat dan wel.
Op zondag 14 augustus 2022 00:44 schreef Peterselieman het volgende: De goede oude tijd waarin de doorloopkoppen er nog waren en de treinen naar Schiphol en Amsterdam nog splitsten te Amersfoort.
Gewéldig… Tot wel 15 bakken ICM tussen Zwolle en Amersfoort komende uit Groningen/Leeuwarden op weg naar Den Haag CS/Rotterdam CS dan wel Amsterdam Centraal/Schiphol.
En om en om, hč. Zodat men zowel uit Leeuwarden als Groningen zķnder overstap naar voornoemde eindbestemmingen kon rijden.
[..] Ik wilde eerst zeggen "zo heel erg lang geleden is het niet...." maar 20 jaar is op ieder mensenleven gewoon best wel een grote hap. Het is in december 19 jaar geleden dat de dagelijkse retourtrein naar Zwitserland, gereden met SBB-rijtuigen naar Zürich/Interlaken Ost, werd vervangen door ICE's naar Basel.
In Duitsland, of in ieder geval Munchen, is nog steeds de mondkapjesplicht in de trein en metro van kracht. ookal zie je wel plukjes mensen die het niet dragen. Wat zijn die stations Munchen hbf en Innsbruck hbf groot zeg.
Apart om te zien dat Duitse touristen nog denken dat het mondkapje in andere landen ook verplicht is. In de bus naar Amsterdam haal je de Duitsers er zo tussenuit.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zondag 14 augustus 2022 13:58 schreef b2py het volgende: Definieer regulier? Ze rijden nu ook weer toch? Al met al met een uur of 7 vertraging maar toch :
Dagelijks, niet seizoensgebonden. Precies zoals de spoorwegindustrie ze definieert dus
[..] Ik wilde eerst zeggen "zo heel erg lang geleden is het niet...." maar 20 jaar is op ieder mensenleven gewoon best wel een grote hap. Het is in december 19 jaar geleden dat de dagelijkse retourtrein naar Zwitserland, gereden met SBB-rijtuigen naar Zürich/Interlaken Ost, werd vervangen door ICE's naar Basel.
Op zondag 14 augustus 2022 13:40 schreef spectrumanalyser het volgende: In Duitsland, of in ieder geval Munchen, is nog steeds de mondkapjesplicht in de trein en metro van kracht. ookal zie je wel plukjes mensen die het niet dragen. Wat zijn die stations Munchen hbf en Innsbruck hbf groot zeg.
Apart om te zien dat Duitse touristen nog denken dat het mondkapje in andere landen ook verplicht is. In de bus naar Amsterdam haal je de Duitsers er zo tussenuit.
In heel Duitsland is het nog verplicht, en in sommige Bundesländer is zelfs FFP2 verplicht. Oostenrijk hoeft het nergens, behalve in Wenen waar dan ook meteen FFP2 verplicht is (al droeg gisteravond op Wien Hbf misschien 10% een mondkapje). En in Italië moet je officieel overal in het OV FFP2, maar in de praktijk heel veel gewone mondkapjes gezien in Verona en Milaan. En vooral in Milaan ook heel veel mensen zonder mondkapje, in de normale trams zeker de helft en in de lijnen met de oude trams wel driekwart die geen mondkapje droeg.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dinsdagavond ligt vanaf 21u Amersfoort eruit omdat 'een systeem dat de veiligheid van het treinverkeer rondom het station regelt' vervangen moet worden.
[..] In heel Duitsland is het nog verplicht, en in sommige Bundesländer is zelfs FFP2 verplicht. Oostenrijk hoeft het nergens, behalve in Wenen waar dan ook meteen FFP2 verplicht is (al droeg gisteravond op Wien Hbf misschien 10% een mondkapje). En in Italië moet je officieel overal in het OV FFP2, maar in de praktijk heel veel gewone mondkapjes gezien in Verona en Milaan. En vooral in Milaan ook heel veel mensen zonder mondkapje, in de normale trams zeker de helft en in de lijnen met de oude trams wel driekwart die geen mondkapje droeg.
[..] In heel Duitsland is het nog verplicht, en in sommige Bundesländer is zelfs FFP2 verplicht. Oostenrijk hoeft het nergens, behalve in Wenen waar dan ook meteen FFP2 verplicht is (al droeg gisteravond op Wien Hbf misschien 10% een mondkapje). En in Italië moet je officieel overal in het OV FFP2, maar in de praktijk heel veel gewone mondkapjes gezien in Verona en Milaan. En vooral in Milaan ook heel veel mensen zonder mondkapje, in de normale trams zeker de helft en in de lijnen met de oude trams wel driekwart die geen mondkapje droeg.
In de Weense metro en tram droeg zowat iedereen FFP2. Was jij nou tegelijk met mij in Wenen?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op vrijdag 12 augustus 2022 21:40 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik geloof dat alleen Duitsland zo dom is geweest om ze voortijdig te sluiten en de huidige regering zet het ook nu nog steeds door. Misschien België.
Frankrijk draait er praktisch exclusief op maar daar zijn er al geruime tijd een flink aantal in onderhoud, en vanwege Fukushima is de oplevering van enkele nieuwe vertraagd van 2011-2017 naar 2024 op z'n vroegst. Zag vandaag een foto van de nieuwste turbine die ervoor gebouwd is. Ze heet Christine en het is fucking geyle engineering porn <3
Doordat Frankrijk vol ingezet heeft op kernenergie heeft het ook minder last van inflatie. Op dat gebied doen ze het heel erg goed. Nu de pensioenleeftijd nog flink verhogen daar.
Rossíya, Rossíya - V étom slķve ogķn' i síla, V étom slķve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op zondag 14 augustus 2022 13:40 schreef spectrumanalyser het volgende: In Duitsland, of in ieder geval Munchen, is nog steeds de mondkapjesplicht in de trein en metro van kracht. ookal zie je wel plukjes mensen die het niet dragen. Wat zijn die stations Munchen hbf en Innsbruck hbf groot zeg.
Apart om te zien dat Duitse touristen nog denken dat het mondkapje in andere landen ook verplicht is. In de bus naar Amsterdam haal je de Duitsers er zo tussenuit.
Of de Duitsers nemen corona nog steeds erg serieus en dragen mondneusmaskers op plekken waar dat niet hoeft of ook in het buitenland waar het veelal ook niet hoef. Overigens zag ik gisteren in de RE10 Hildesheim-Goslar dat een hoop mensen geen FFP2-masker droegen, maar slechts een IIR-masker of vergelijkbaars. Dat terwijl in Niedersachsen nog steeds FFP2-maskers verplicht zijn.
Overigens rijdt tussen Goslar en Wernigerode een tweeuursdienst met BR218 en N-Wagens. Je kunt helaas niet met de bus van Wernigerode naar Nordhausen. Dat is wel jammer.
Rossíya, Rossíya - V étom slķve ogķn' i síla, V étom slķve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
[..] En ik vond het in 2011/2012? al geweldig als ik op Arnhem een nachttrein naar Moskou of Minsk tegen kwam.
Ik wou zeggen Kiev, maar volgens mij waren daar geen koersrijtuigen voor, of wel?
Tot de coronacrisis reed er nog vanuit Berlin twee soorten nachttreinen naar Moskou en Minsk, maar die rijden sinds de uitbraak van het Speciaal Aggressieve Virus en de Speciale Militaire Operatie ook niet meer en komen helaas ook niet zo snel meer terug.
Rossíya, Rossíya - V étom slķve ogķn' i síla, V étom slķve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op vrijdag 12 augustus 2022 21:40 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik geloof dat alleen Duitsland zo dom is geweest om ze voortijdig te sluiten en de huidige regering zet het ook nu nog steeds door. Misschien België.
Frankrijk draait er praktisch exclusief op maar daar zijn er al geruime tijd een flink aantal in onderhoud, en vanwege Fukushima is de oplevering van enkele nieuwe vertraagd van 2011-2017 naar 2024 op z'n vroegst. Zag vandaag een foto van de nieuwste turbine die ervoor gebouwd is. Ze heet Christine en het is fucking geyle engineering porn <3
AKW Emsland draait nog volgens mij. Zou een van de twee of drie laatste zijn. Onlangs was er nog enige discussie of het echt handig was dit dingen in de komende maanden van het net te halen.
Zal binnenkort wel een beslissing moeten vallen want uranium is niet een metaalsoort dat je even bij de IJzerleeuw besteld
Ik snap ook echt niet dat een partij als d de Grünen achter die sluiting staat. Hoewel, volgens mij was het hun idee, ooit.
[..] Tot de coronacrisis reed er nog vanuit Berlin twee soorten nachttreinen naar Moskou en Minsk, maar die rijden sinds de uitbraak van het Speciaal Aggressieve Virus en de Speciale Militaire Operatie ook niet meer en komen helaas ook niet zo snel meer terug.
Ik kwam erachter dat ik tijdens mijn Interrail-rondje in Oktober ook de SBB Historic Erlebniszug San Gottardo met de Krokodil mee zou kunnen pakken. Iemand hier die dit al eens heeft gedaan en zo ja wat waren de ervaringen?
Op zondag 14 augustus 2022 10:06 schreef derLudolf het volgende: Nachttrein uit Kopenhagen? Mooie foto's, qua kwaliteit ook dikke prima. Weet je waar je toen mee knipte?
Ik denk HEMA-diafilm in een Praktica MTL3. Gescand met een Canoscan FS4000 en in Photoshop bewerkt met o.a. kalibratieprofielen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
[..] De Buffels reden tenminste. Bij de huidige constructie is het maar afwachten of de trein überhaupt rijdt. Want ja, Eurobahnellende.
Met DM'90 is die dienst uiteraard veel betrouwbaarder uit te voeren, dat lijkt me geen hogere wiskunde. Maar meer dan 200 a 250 reizigers per dag heeft het ding nooit gehaald en 2 reizigers per trein was eerder regel dan uitzondering. Het is letterlijk wat we hier bedoelen als we ageren tegen ijzerschuiven; een stuk blik van nergens naar een plek waar ook niemand heen wil.
[..] Het is denk ik een D-trein iets van 236 of 393 of een van de andere tientallen nummers; de NordWestExpress. Misschien in deze tijd al de Warzawa-Express want de muur was al weg. Oorspronkelijk begon dit ding in Hoek van Holland en ging dan via Rotterdam en Amsterdam naar het Oosten via Bad Bentheim. De routes zijn diverse keren veranderd maar het Ferry-gedeelte ging altijd via Puttgarden-Rødby Færge.
Aan de foto te zien dénk ik dat dit de trein naar het buitenland is en dat het de Oostkant van Amsterdam CS betreft.
Foto's maken was vroeger ook gewoon veel moeilijker dan nu. Ik maak best vaak een spectaculaire foto. Allemaal lucky shots als je gewoon de ontspanner ingedrukt blijft houden. Dat konden we vroeger niet betalen.
Ik ben er vrij zeker van dat Dit inderdaad op Amsterdam cs genomen is vanaf Spoor 1 kijkend naar spoor 2, net iets voorbij de trap naar beneden.
Op zondag 14 augustus 2022 11:58 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik meen me te herinneren dat het ding ook nog weleens ontbrak. Voordeel destijds was dat als je een open retour kocht dat je er binnen twee maanden gebruik van moest maken, dus je kan dan gewoon desnoods iedere dag in Utrecht of Arnhem gaan kijken "vandaag ga ik NIET mee" en als 'ie er wel bij zat dan wel.
Het grootste deel van de tijd dat de Berner Oberland en Rembrandt naar Nederland reden met Zwitserse rijtuigen was dat gepland zonder panorama. Maar er zaten ook jaren tussen met. Er is zelfs nog geprobeerd een toeslag te verkopen in Nederland maar daar zijn we veel te calvinistisch voor. Te duur, en als hij er een keer niet is teveel gezeur.
Gisteren toevallig weer gezeur op de Betuweroute? Reed over de A15 toen er er nightjet voorbij kwam en verderop stond de 1 na de andere goederentrein richting Duitsland stil
Er zijn werkzaamheden tussen Arnhem en Utrecht waardoor er veel verkeer omgeleid moet worden, daarnaast zal er ook wel een beperking zijn in Amersfoort en dan hou je weinig routes meer over dus filevorming op de Betuweroute, helemaal met de lage waterstand.
Maar een daadwerkelijk probleem kan ook natuurlijk aangezien hier niets meer kan zonder gezeik.
Op dinsdag 16 augustus 2022 00:11 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dat kan alleen als de foto in spiegelbeeld is genomen en dat is niet zo. Ik zoek ff de plek waar ik denk dat 't is.
Helemaal rechts op jouw foto is een paal te zien van een hek wegens werkzaamheden. Die heb ik wel vaker om de toegangspoortjes op dat punt zien staan. Daarom ben ik vij zeker van mijn gok
Op dinsdag 16 augustus 2022 14:03 schreef derLudolf het volgende: Volgens mij heb ik een keer overgestapt op Amsterdam Centraal en ben ik er verder nooit geweest
Ik kom er vaak meerdere malen per dag, gewoon voor de lol.
Op dinsdag 16 augustus 2022 14:03 schreef derLudolf het volgende: Volgens mij heb ik een keer overgestapt op Amsterdam Centraal en ben ik er verder nooit geweest
Het is wat mij betreft het mooiste station ter wereld. Het gebouw dan voornamelijk. Echt, wauw. Ik zat ooit een keer twee weken in het Victoria hotel en toevallig dat een vriendje van me de reservering zag en die heeft me in de kamer met het meest spectaculaire uitzicht gezet, zal straks even kijken of ik de foto's snel tevoorschijn kan toveren, die zitten denk ik in mijn Facebookarchief.
Oh én het was tot en met de jaren '90 een van de leukste stations om treinen te kijken, helemaal toen het Westerdokseiland nog belangrijk was.
[..] De kant waar de zon schijnt moet de zuidkant zijn.
Niet om het een of ander, maar ik was net zo overtuigd van m'n gelijk als jij en ik ken er ook iedere steen Dus oh well.
Ik moest hierdoor terugdenken aan een gesprek met mijn dochter een tijdje geleden. Ze stuurde me een foto door die een vriend van haar had gemaakt met de vraag of ze wist waar hij was. Ik heb me rot gelachen om dat gesprek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 16 augustus 2022 16:24 schreef DeaDLocK2K het volgende: Als je denkt dat jij veel weet moet je voor de grap eens een keer meedoen met zo'n NVBS-quiz. Totale waanzin waar die lui het antwoord op weten
Neuh, er is genoeg dat ik niet weet. En dit zijn ook van die dingen waarvan ik eigenlijk denk, waarom herken ik dat? Maar ja, autist met fotografisch geheugen
Op dinsdag 16 augustus 2022 14:03 schreef derLudolf het volgende: Volgens mij heb ik een keer overgestapt op Amsterdam Centraal en ben ik er verder nooit geweest
Dat station is zo fabeltastisch mooi verbouwd de afgelopen jaren, met de extra poortvrije tunnels en de trap naar de metro in de centrale hal. De achterkant is ook prachtig in plaats van een prostitutiepaleis
[..] Dat station is zo fabeltastisch mooi verbouwd de afgelopen jaren, met de extra poortvrije tunnels en de trap naar de metro in de centrale hal. De achterkant is ook prachtig in plaats van een prostitutiepaleis
De achterkant is een abominatie die vervangen moet worden door meer sporen.
[..] Dat station is zo fabeltastisch mooi verbouwd de afgelopen jaren, met de extra poortvrije tunnels en de trap naar de metro in de centrale hal. De achterkant is ook prachtig in plaats van een prostitutiepaleis
Die achterkant kan me niet echt bekoren. Als ik daar langs loop heb ik altijd het gevoel dat ik in een soort menselijke artis loop. Mensjes kijken achter de ramen
Op dinsdag 16 augustus 2022 18:15 schreef spectrumanalyser het volgende: Op station Alkmaar heb je het root wachtwoord en een toetsenbord nodig van de incheckpaal om in te kunnen checken.
[..] Dat station is zo fabeltastisch mooi verbouwd de afgelopen jaren, met de extra poortvrije tunnels en de trap naar de metro in de centrale hal. De achterkant is ook prachtig in plaats van een prostitutiepaleis
Zowel aan de voor- en achterkant is het station een bouwput door de bouw van fietsenstallingen. Als dat achter de rug is, dan gaat men perrons verbreden.
Leuke puzzel. Ik weet echt niet meer waarvandaan ie is genomen. In 1996 bestond de Westelijke tunnel nog niet, dus de perronbestrating zal echt veranderd zijn. Ik heb verder geen aanknopingspunten dan deze foto (ja eentje in portret, waar je nog minder ziet).
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op dinsdag 16 augustus 2022 18:22 schreef b2py het volgende: Bij de buren van Somda zijn al wat permanente wijzigingen agv personeelstekorten duidelijk die ingevoerd worden per 5 september:
Ik wil korting op m'n abonnement.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Goed in dat geval trek ik toch DJMO's gelijk weer in
edit: Mijn eerste gedachte was "spoor 1? De enige treinen naar het buitenland die van daar vertrekken is de IC naar Luxemburg via Maastricht.
Dat was altijd spoor 2b. Dat is waar die 1200 vertrekt. Spoor 1 was altijd voor treinen naar Haarlem (de sneltrein naar Dordt via Haarlem en Den Haag HS).
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
[..] Reed die planmatig met 2 1100's? Om tijden te halen?
Ik denk in opzending. Dit was ergens in de ochtend volgens mij, dus een extra loc opgepikt in Bad Bentheim vermoed ik. De IC uit Berlijn reed vaker met een 1100, ook toen de DR-rijtuigen vervangen waren..
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
[..] Reed die planmatig met 2 1100's? Om tijden te halen?
1100 is niet toegelaten voor treinschakeling (niet eens voorzien van apparatuur denk ik), daarom zijn de panto's ook naar beneden. Ding is stuk gegaan en dan wordt er een tweede voor gezet. Dit is de tijd dat NS bulkte van de locomotieven. Of opzending.
Deze foto is van een paar maanden eerder, toen reden er IR-rijtuigen in de Berlijntren. Blijkbaar reed het gemengd met DR-rijtuigen destijds. Die DR-rijtuigen waren wel veel leuker!
Met de paaltjesloc, altijd leuk.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Goed. Vanaf welk perron zou die foto dan genomen moeten zijn? Ik kom er morgen weer langs, met tijd genoeg, dus ik heb alle tijd om aan de andere kant van het station te gaan kijken
Op dinsdag 16 augustus 2022 22:35 schreef DJMO het volgende: Goed. Vanaf welk perron zou die foto dan genomen moeten zijn? Ik kom er morgen weer langs, met tijd genoeg, dus ik heb alle tijd om aan de andere kant van het station te gaan kijken
Graag even in tekst geen zin om morgen drie pagina's terug te moeten zoeken naar een vage plattegrond met een kruisje. Ik ben geen schatzoeker of piraat
[..] Graag even in tekst geen zin om morgen drie pagina's terug te moeten zoeken naar een vage plattegrond met een kruisje. Ik ben geen schatzoeker of piraat
Spoor 7 is in mijn ervaring wel een perron waar internationale treinen aankomen (als ik de ice vanaf Utrecht heb komt die vaak aan op spoor 7 waar ik direct kan overstappen op de ic richting alkmaar op spoor 8) dus ik wil er morgen best een fotootje aan wagen voor je. Toch blijf ik er vooralsnog van overtuigd dat die foto vanaf spoor 1/2 is genomen zoals ik hierboven postte.
[..] Spoor 7 is in mijn ervaring wel een perron waar internationale treinen aankomen (als ik de ice vanaf Utrecht heb komt die vaak aan op spoor 7 waar ik direct kan overstappen op de ic richting alkmaar op spoor 8) dus ik wil er morgen best een fotootje aan wagen voor je.
Het spoorgebruik is natuurlijk wel wat veranderd sinds 1996. Maar ik ben benieuwd!
quote:
Toch blijf ik er vooralsnog van overtuigd dat die foto vanaf spoor 1/2 is genomen zoals ik hierboven postte.
Ik denk dat de OV-chipkaart eerder verwoest wordt dan dat jij gelijk krijgt.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
[..] Graag even in tekst geen zin om morgen drie pagina's terug te moeten zoeken naar een vage plattegrond met een kruisje. Ik ben geen schatzoeker of piraat
Lol, het is niet mijn probleem dat jij geen computer gebruikt maar zo'n inferieur mobiel scrollapparaat.
[..] Lol, het is niet mijn probleem dat jij geen computer gebruikt maar zo'n inferieur mobiel scrollapparaat.
Ik heb een prima pc staan, en ook een prima laptop tot m'n beschikking, maar die sleep ik niet mee als ik naar m'n kinderen ga. Dus mobiel moet ik het het met m'n telefoon doen.
[..] Het spoorgebruik is natuurlijk wel wat veranderd sinds 1996. Maar ik ben benieuwd! [..] Ik denk dat de OV-chipkaart eerder verwoest wordt dan dat jij gelijk krijgt.
[..] Ik heb een prima pc staan, en ook een prima laptop tot m'n beschikking, maar die sleep ik niet mee als ik naar m'n kinderen ga. Dus mobiel moet ik het het met m'n telefoon doen.
Ja euh, jij kiest voor CO2-bommen. Ook niet mijn probleem.
[..] Ja euh, jij kiest voor CO2-bommen. Ook niet mijn probleem.
[nosml]CO2[nosml] Had je toch wat hoger ingeschat dat de communicatiemeisjes van onze aandeelhouder. Het staat consequent overal verkeerd in flyers en publicaties die ze doen
Op zondag 7 augustus 2022 10:47 schreef Janneke141 het volgende: Ontopic; eergisteren een dagje voor negen euro door Duitsland getreind, maar wat een drama. Er reed werkelijk niets op tijd, alle schreeuwende peuters van Nordrhein-Westfalen hadden zich verzameld in ons treinstel en ook in Duitsland passen het reizigersaanbod en de frequentie/treinstellengte niet zo goed bij elkaar. Gelukkig deed de airco het wel. Ik was van plan om nog een aantal dagen te gaan, maar daar moet ik nog even goed over nadenken. Dan moet er ook wat bagage mee natuurlijk, en dat is helemaal een slecht idee in die drukte.
Wat een gezeik, ik heb elke maand een 9 euro ticket gekocht en overal in het land met de trein gereisd en nergens problemen gehad. Een geweldig initiatief. Ook elke keer kon de fiets gewoon mee.
[..] Wat een gezeik, ik heb elke maand een 9 euro ticket gekocht en overal in het land met de trein gereisd en nergens problemen gehad. Een geweldig initiatief. Ook elke keer kon de fiets gewoon mee.
Wat een enorme sample size. Wij houden het bij de realiteit en die is dat het systeem in elkaar is gestort door het 9 euro ticket. Thanks. Laat de deur je niet raken als je vertrekt.
[..] Wat een enorme sample size. Wij houden het bij de realiteit en die is dat het systeem in elkaar is gestort door het 9 euro ticket. Thanks. Laat de deur je niet raken als je vertrekt.
Haha, ik begon niet over een paar ritjes in NRW en betrok dat op de gehele situatie in Duitsland. Je weet zelf ook wel dat die problemen niet aan het 9 euro ticket liggen. Stoorde me begin juni ook al aan de Nederlandse berichtgeving dat het zo extreem druk was op het Duitse spoor door het 9 euro ticket. Nee, dat kwam door het Pinksterweekend waarin half Duitsland sowieso onderweg is. Overal is het dan druk, zowel weg als spoor.