ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 17 september willen we dus met de stoomtrein van de Eisenbahnfreunde Hasetal het traject Meppen-Essen(Oldb) afleggen. Idee is om de vroege rit te doen en daarbij gebruik te maken van Taxi Ludolf (vanaf Emmen, 9:55)) en Taxi Dennis (vanaf Oldenzaal, 9:30). Hierdoor kunnen er in elk geval 6+2 op een enigszins normaal tijdstip vertrekken vanuit huis. Ben je om 10:30 in Meppen, mooi op tijd voor aankomst+omlopen. Vanuit Groningen kan het met de snelbus+RE15, vertrek 8:30, aankomst 10:49.
Verder schema dan mogelijk dit:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Meppen 11:00 3 DAMPF Essen 13:50 2
Essen 14:16 1 NWB RE18 Bramsche 14:40 2
Bramsche 14:44 1 NWB RB58 Delmenhorst 16:24 1
ETEN
Delmenhorst 18:02 3 IC 2036 Emden Hbf 19:38 5
Emden Hbf 19:52 6 WFB RE15 Meppen 20:49 1
En vanaf Meppen weer terug naar Emmen (21:30) en Oldenzaal (21:55). Voor Groningen kun je in Leer al uit de IC stappen en de snelbus nemen, aankomst 20:25.
In de stoomtrein geldt nog slechts het 'advies' voor het dragen van een mondkapje Helaas geldt voor alle andere treinen op deze reis nog wel de verplichting voor een FFP2-masker
Alternatief voor als we echt geen mondkapjes willen is om de stoomtrein gewoon heen en terug te nemen. In dat geval zijn we om 17:40 weer in Meppen.
[ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 02-08-2022 11:22:22 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
[..] Altijd Vrij Twente... ¤177, voor een kind van 12. Totale waanzin.
Dat is inderdaad nogal duur... Aantal jaar geleden is er besloten (door wie of wat weet ik niet meer) om de jongerenkorting eraf te halen. Daardoor kom je nu op dit soort prijzen voor iedereen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik heb bij geen enkele aangeboden prijs tot nu toe ook daadwerkelijk iets boekbaars (ook niet telefonisch) kunnen vinden door de prijs te volgen naar de website.
Misschien is het ook leuk om URLs gewoon klikbaar te maken, al die klassieke media leven echt nog in het stenen fucking tijdperk: https://locomocheap.nl
Op dinsdag 2 augustus 2022 11:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: "En dan kunnen ouders die het nodig hebben bij de gemeente een aanvraag doen voor bijzondere bijstand en en en"
oeps, door een breuk in de bovenleiding is er geen treinverkeer tussen Alkmaar en Uitgeest. in Castricum is de overweg bij het station daardoor nu dicht. een aannemer is begonnen met herstelwerkzaamheden.
de schade is vermoedelijk ontstaan door wegverkeer dat tegen de bovenleiding aangekomen is. er gaan geen treinen meer rijden vandaag tussen Alkmaar en Uitgeest.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Een voordeel dat de ICE nu over de Betuweroute kan is dat er parallel werkzaamheden Utrecht - Arnhem plaats kunnen vinden als tussen Den Bosch en Eindhoven.
Geen punt, einde mededeling. Viel me nu op omdat in het verleden deze werkzaamheden parallel gepland hadden kunnen worden, maakt de planning weer wat flexibeler. En jaren valt mee, hoe lang rijdt die ICE nou over de Betuweroute, twee jaar oid?
Op woensdag 3 augustus 2022 11:28 schreef b2py het volgende: Geen punt, einde mededeling. Viel me nu op omdat in het verleden deze werkzaamheden parallel gepland hadden kunnen worden, maakt de planning weer wat flexibeler. En jaren valt mee, hoe lang rijdt die ICE nou over de Betuweroute, twee jaar oid?
Ik weet niet hoe ik je dit precies moet vertellen beste, maar twee jaar is dus stiekem gewoon best wel jaren...
In Oostenrijk is OBB goed bezig. Je doet een reservering voor een kaartje, en vlak voor je aan de reis begint dan haal je de tickets op. Je kunt de aankoop zonder reden annuleren en het bedrag terug krijgen.
Bij de NS is Paypal niet eens een betaalmogelijkheid.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 5 augustus 2022 12:12 schreef spectrumanalyser het volgende: In Oostenrijk is OBB goed bezig. Je doet een reservering voor een kaartje, en vlak voor je aan de reis begint dan haal je de tickets op. Je kunt de aankoop zonder reden annuleren en het bedrag terug krijgen.
Bij de NS is Paypal niet eens een betaalmogelijkheid.
Dat klinkt niet verkeerd, dat kan waarlijk alleen met de duurdere kaartjes (geen Sparpreis oud)?
Op vrijdag 5 augustus 2022 12:12 schreef spectrumanalyser het volgende: In Oostenrijk is OBB goed bezig. Je doet een reservering voor een kaartje, en vlak voor je aan de reis begint dan haal je de tickets op. Je kunt de aankoop zonder reden annuleren en het bedrag terug krijgen.
Bij de NS is Paypal niet eens een betaalmogelijkheid.
Het zou NS sieren als ze Paypal als betaaloptie toevoegen. Er zit vandaag de dag een tweefactor authenticatie op. De kosten voor NS zijn lager dan bij IDeal.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 5 augustus 2022 13:56 schreef spectrumanalyser het volgende: Het zou NS sieren als ze Paypal als betaaloptie toevoegen. Er zit vandaag de dag een tweefactor authenticatie op. De kosten voor NS zijn lager dan bij IDeal.
Dan is het logischer om een breder contract met een payment provider af te sluiten voor vreemde betaalmethoden. Dat is helemaal niet zo complex. Dan kan je in principe ook bancontact en sofort-weetikveel-meuk uit Duitsland gebruiken, naast alle credit cards.
Tja, als er geen machinisten zijn... Er is een Enschedese dienst die hierdoor vervalt vandaag. De treinen Enschede v 16:34, Zwolle v 17:51, Enschede v 19:34 en Zwolle v 23:51 rijden ook niet. Alleen op Zwolle-Kampen valt het meer op omdat het hier meestal meerdere ritten achter elkaar zijn terwijl op Zwolle-Enschede de volgende over het algemeen wel weer rijdt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Misschien moeten ze die mensen een normaal salaris gaan betalen in plaats van ze behandelen als TNT Pakketbezorgers. ¤3600,- per maand, gaatje in je hoofd ofzo
Op zaterdag 6 augustus 2022 15:07 schreef Janneke141 het volgende: Kan er een sanctie worden opgelegd aan de vervoerders omdat ze niet aan hun contractuele verplichtingen voldoen?
En dan? Als er geen machinist is is die er simpelweg niet. Omdat slavernij reeds enige tijd is afgeschaft kun je mensen ook niet dwingen om als machinist te fungeren.
Sancties zullen alleen maar kosten meebrengen en totaal niets oplossen hierin. Alleen het vak machinist aantrekkelijker maken is hier een oplossing...
[..] En dan? Als er geen machinist is is die er simpelweg niet. Omdat slavernij reeds enige tijd is afgeschaft kun je mensen ook niet dwingen om als machinist te fungeren.
Sancties zullen alleen maar kosten meebrengen en totaal niets oplossen hierin. Alleen het vak machinist aantrekkelijker maken is hier een oplossing...
Dan hadden ze eerder nieuw personeel aan moeten nemen hè. Een mogelijke sanctie dient natuurlijk ook een doel voor de toekomst. Al heb je daar in het geval van de NS natuurlijk vrij weinig aan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[..] En dan? Als er geen machinist is is die er simpelweg niet. Omdat slavernij reeds enige tijd is afgeschaft kun je mensen ook niet dwingen om als machinist te fungeren.
Sancties zullen alleen maar kosten meebrengen en totaal niets oplossen hierin. Alleen het vak machinist aantrekkelijker maken is hier een oplossing...
Hoezo en dan? De vrije markt kan het toch zoveel beter? Gebruik het mechanisme dan ook om sancties die gekoppeld zijn aan het niet halen van de KPIs op te leggen, kom nou.
Op zaterdag 6 augustus 2022 14:58 schreef DeaDLocK2K het volgende: Misschien moeten ze die mensen een normaal salaris gaan betalen in plaats van ze behandelen als TNT Pakketbezorgers. ¤3600,- per maand, gaatje in je hoofd ofzo
Salaris machinist:
-Een goed start salaris, afhankelijk van je leeftijd tussen de ¤ 1.574 en ¤ 2.444 bruto per maand o.b.v. 36 uur. -Uiteindelijk kun je tijdens je loopbaan doorgroeien naar een salaris van max. ¤ 3.479 bruto per maand.
Opzich wil ik de stap wel maken, maar ik werk nu op een ict servicedesk, salaris 3200, Max 3900. (4x9 uur)
Ja ik ga die stap natuurlijk niet maken wat een waardeloos salaris biedt de NS. En maar gek vinden dat ze willen gaan staken en dat ze geen mensen kunnen vinden....
Enkel ter info: dat zijn de kale basissalarissen, exclusief toeslagen. Die 1574 euro is het jeugdloon voor een 18 jarige aspirant, als je ouder bent begin je in een hogere schaal. Je moet er nog een euro of 700-800 (soms wat meer, afhankelijk van de periode waarover uitbetaald wordt en de onregelmatigheid die je hebt gewerkt) bovenop rekenen voor de toeslagen.
[ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 06-08-2022 18:38:13 ]
Op zaterdag 6 augustus 2022 17:08 schreef MTL het volgende: Enkel ter info: dat zijn de kale basissalarissen, exclusief toeslagen. Die 1574 euro is het jeugdloon voor een 18 jarige aspirant, als je ouder bent begin je in een hogere schaal. Je moet er nog een euro of 700-800 (soms wat meer, afhankelijk van de periode waarover uitbetaald wordt en de onregelmatigheid die je hebt gewerkt) bovenop rekenen voor de toeslagen.
Ook dan is een startsalaris van ¤2400,- tamelijk onaantrekkelijk voor iemand die een overstap overweegt. Voor het beeld, bij mijn werkgever zijn er ook banen met een soortgelijk functieprofiel inclusief onregelmatigheid. En een salarisgebouw waar je jaarlijks een trede groeit totdat je op de max zit van de schaal. Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat ook maar iemand zou overwegen over te stappen, want zo te zien begin je dan doodleuk ‘afhankelijk van je leeftijd’ in een of andere aanloop/jeugdschaal. Of als het meezit onderaan de ladder van de eigenlijke schaal. Ja dag.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
[..] Ook dan is een startsalaris van ¤2400,- tamelijk onaantrekkelijk voor iemand die een overstap overweegt. Voor het beeld, bij mijn werkgever zijn er ook banen met een soortgelijk functieprofiel inclusief onregelmatigheid. En een salarisgebouw waar je jaarlijks een trede groeit totdat je op de max zit van de schaal. Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat ook maar iemand zou overwegen over te stappen, want zo te zien begin je dan doodleuk ‘afhankelijk van je leeftijd’ in een of andere aanloop/jeugdschaal. Of als het meezit onderaan de ladder van de eigenlijke schaal. Ja dag.
Ik ga maandag wel eens bellen met NS recruitment, eens kijken of ze mij een richtsalaris kunnen geven
Op zaterdag 6 augustus 2022 17:08 schreef MTL het volgende: Enkel ter info: dat zijn de kale basissalarissen, exclusief toeslagen. Die 1574 euro is het jeugdloon voor een 18 jarige aspirant, als je ouder bent begin je in een hogere schaal. Je moet er nog een euro of 700-800 (soms wat meer, afhankelijk van de periode waarover uitbetaald wordt en de onregelmatigheid die je hebt gewerkt) bovenop rekenen voor de toeslagen.
Je mag je salaris NOOIT inclusief toeslagen rekenen want als je met kanker of tyfus of covid thuis komt te zitten gaan je vaste lasten door.
Fout één die mensen sinds de jaren '90 aangeleerd krijgen "kijk naar je gemiddelde uitbetaalde jaarsalaris", nee kijk naar wat je zonder toeslagen verdient.
[..] Ook dan is een startsalaris van ¤2400,- tamelijk onaantrekkelijk voor iemand die een overstap overweegt. Voor het beeld, bij mijn werkgever zijn er ook banen met een soortgelijk functieprofiel inclusief onregelmatigheid. En een salarisgebouw waar je jaarlijks een trede groeit totdat je op de max zit van de schaal. Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat ook maar iemand zou overwegen over te stappen, want zo te zien begin je dan doodleuk ‘afhankelijk van je leeftijd’ in een of andere aanloop/jeugdschaal. Of als het meezit onderaan de ladder van de eigenlijke schaal. Ja dag.
Inderdaad. 2400 bruto hou je max 2050 van over. 1100-1500 huur voor kleine hokken is gewoon echt niet abnormaal op dit moment, 2000,- hypotheek is aan de onderkant van wat nieuwe hypotheekaflossingen per maand doen.
Maar, geachte, arme werkgevers, blijf ons anders vertellen hoe moeilijk jullie kunnen bestaan
En dan zijn er nog mensen die vinden dat het "echt niet kan" dat NS'ers bereid zijn tot stakingen om hun eigen arbeidsvoorwaarden verbeterd te krijgen "want zorgverleners verdienen nog minder".
Alsof NS'ers dan ineens geen recht hebben om op te komen voor hun eigen hachje.
Op zaterdag 6 augustus 2022 21:37 schreef James1988 het volgende: En dan zijn er nog mensen die vinden dat het "echt niet kan" dat NS'ers bereid zijn tot stakingen om hun eigen arbeidsvoorwaarden verbeterd te krijgen "want zorgverleners verdienen nog minder".
Alsof NS'ers dan ineens geen recht hebben om op te komen voor hun eigen hachje.
Ik wil niet veel zeggen maar de mentaliteit op Fok is denk ik over het algemeen meer wat jij beschrijft dan hoe het zou moeten zijn. Hun comfort komt in gevaar en hoe *durven* anderen dat te doen. En dat blijkt ook uit de reacties in deze topicreeks als de afgelopen jaren werkonderbrekingen dichterbij kwamen en onderwerp van gesprek werden.
Onacceptabel; niemand hoeft voor een fooi of simpelweg rücksichtlos te slaven onder het juk van eenzijdig opgelegde voorwaarden en "afspraken" bekokstoofd door een stel debielen die uit veruit het meest bizarre en heetste gedeelte van de lava uit de kolkende neoliberale bullshitvulkaan waar we naast wonen gevormd zijn.