quote:Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten
Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.
Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.
De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.
Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.
Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beïnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.
Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.
Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.
Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.
Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.
Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.
De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.
"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."
https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
Denk ook aan de lobby van bedrijven die aan boeren leveren.quote:Op maandag 1 augustus 2022 09:56 schreef vipergts het volgende:
[..]
Na hun eigen gelobby ja. De regering en bedrijfsleven zijn zeker fout maar de boeren deden dankbaar mee.
Ah, wanneer het verbindingen zijn die je wel wil zien zijn ze wel valide!quote:Op maandag 1 augustus 2022 09:51 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Omdat het blijven stellen van een irrelevante, inconcrete, nergens opgebaseerde of naar toe leidende vraag, niet elke keer opnieuw een antwoord hoeft te krijgen, of elke keer opnieuw gesteld hoeft te worden. Ik heb de vraag ook al eens beantwoord, maar zoals lijkt te gelden voor alles wat hier geplaatst wordt, blijft er in Fantasialand Belgie niets hangen. Dat scheelt, dan hoef je ook je repertoire van permanent gejank niet op te poetsen.
[..]
Ja, hun portemonnee, de subsidies, de overmatige hang naar vlees eten. Die verbindingen leg ik zelf ook de hele tijd.
[..]
Ah, de hele landelijke politiek moet zich maar even aanpassen want twee users maken zich 'zorgen'. Niet dat ze die zorgen kunnen onderbouwen - laat staan dat ze daar een poging toe doen. Maar ze maken zich nou eenmaal zorgen! Dus of het even gedaan kan zijn met politiek die pretendeert op te komen voor het algemeen belang, met omkijken naar de leefomgeving van alle Nederlanders, of ze zich even willen schikken naar het ongefundeerde gevoel van twee zeer bijzondere inwoners.
Terechte veronderstelling dat het gaat gebeuren inderdaad. Maar de frame dat die grond nodig is om te bouwen en dat dat het motief is om de boeren dwars te zitten, is niet correct.quote:Op maandag 1 augustus 2022 09:52 schreef TheFreshPrince het volgende: Ofwel: die 110.000 woningen in Brabant kan je inclusief alle voorzieningen op 2% van de landbouwgrond kwijt. Het is dus zeker terecht om te veronderstellen dat er landbouwgrond gebruikt gaat worden voor woningen, zoals we al meer dan honderd jaar doen.
Ik ben het wel eens dat de melkveeboeren teveel ruimte inemen door het verbouwen van snijmais en voederbietenquote:Op maandag 1 augustus 2022 09:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Denk ook aan de lobby van bedrijven die aan boeren leveren.
Het is niet voor niets dat o.a. diervoederbedrijven (als ForFarmers) hoofdsponsor zijn van Farmer Defence Force.
En jij denkt dat dat alleen maar stedelijke verdichting is? En naast woningen zijn er ook zat andere zaken nodig dus bij die 5% blijft het nooit.quote:Op maandag 1 augustus 2022 08:55 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Behalve dan die continue bullshit over woningbouw en landbouwgrond. Voor de achthonderdduizendste keer. Een miljoen luxe woningen kost. Maximaal 5% van het landbouwareaal. Een miljoen normale woningen 2,5%, een miljoen sociale huurwoningen 1,5%.
En een miljoen woningen bouwen gaan we niet zomaar doen, dat kost decennia
Bijna de helft van alle landbouwgrond in Nederland wordt gebruikt om voer voor vee te verbouwen.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ben het wel eens dat de melkveeboeren teveel ruimte inemen door het verbouwen van snijmais en voederbieten
Minder melkveeboeren is meer ruimte voor akkerbouw en natuur en recreatie , voor woningbouw kunnen ze zat weiland kopen overal als dat nodig is
Dat 'zien' we verkeerd.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat alleen maar stedelijke verdichting is? En naast woningen zijn er ook zat andere zaken nodig dus bij die 5% blijft het nooit.
Hou toch op met die naïeve onzin. Wel eens gezien hoe de steden gegroeid zijn de afgelopen decenia?
nee woningbouw is goed voor de economie , maar het gaat hier over stikstofquote:
Vroeger kochten vastgoed projektontwikkelaars alle grond op rondom dorpenquote:Op maandag 1 augustus 2022 09:56 schreef vipergts het volgende:
[..]
Na hun eigen gelobby ja. De regering en bedrijfsleven zijn zeker fout maar de boeren deden dankbaar mee.
Nee. Dat zegt hij juist letterlijk.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat alleen maar stedelijke verdichting is?
Ook daar zijn al berekeningen van gemaakt in dit topic.quote:En naast woningen zijn er ook zat andere zaken nodig dus bij die 5% blijft het nooit.
Dat is heel subjectief. Puur kijkend naar woningbouw dan is 7% van het oppervlak van Nederland bebouwd met woningen en is 54% cultuurgrond, in gebruik door boeren.quote:Hou toch op met die naïeve onzin. Wel eens gezien hoe de steden gegroeid zijn de afgelopen decenia?
Dat je nog steeds op je prefab woning zit te wachten was wel duidelijk hoor, na 89.987 topics.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee woningbouw is goed voor de economie , maar het gaat hier over stikstof
[..]
Vroeger kochten vastgoed projektontwikkelaars alle grond op rondom dorpen
die betaalden dan 2 of 3 keer de marktwaaarde en de boer ging 30 km verderop overnieuw beginnen of hij ging rentenieren
Daar was nooit praat over
juist , het is zaak om de grond die nu gebruikt wordt om veevoer te verbouwen voor de megastal koeien te gebruiken voor de nederlandse mensquote:Op maandag 1 augustus 2022 10:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee. Dat zegt hij juist letterlijk.
[..]
Ook daar zijn al berekeningen van gemaakt in dit topic.
Inclusief alles, van parkeerplaats tot ziekenhuis en van supermarkt tot sportveld heb je 4,05 van het oppervlak van Nederland nodig voor 1 miljoen woningen voor ruim 2 miljoen mensen.
En dan gaan we uit van ruime kavels, geen hoogbouw en 0,0 "stedelijke verdichting".
[..]
Dat is heel subjectief. Puur kijkend naar woningbouw dan is 7% van het oppervlak van Nederland bebouwd met woningen.
Top. En daarna?quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
[..]
Inclusief alles, van parkeerplaats tot ziekenhuis en van supermarkt tot sportveld heb je 4,05% van het oppervlak van Nederland nodig voor 1 miljoen woningen voor ruim 2 miljoen mensen.
En dan gaan we uit van ruime kavels, geen hoogbouw en 0,0 "stedelijke verdichting".
Inderdaad; akkerbouw voor menselijke consumptiequote:Op maandag 1 augustus 2022 10:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist , he is zaak om de grond die nu gebruikt wordt om veevoer te verbouwen voor de megastal koeien te gebruiken voor de nederlandse mens
o je angst voor woningbouw voor andere mensen die wordt wat minder ?/quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Inderdaad; akkerbouw voor menselijke consumptie![]()
Het gaat jou vooral om woningbouw voor jou, MM... en je e-bike fietspaden en recreatie.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o je angst voor woningbouw voor andere mensen die wordt wat minder ?/
Je kan mij dat soort vragen blijven stellen maar ik heb geen invloed op de bevolkingsgroei (al heb ik geen kinderen, dus ook weer wel).quote:
Wanneer ze bestaan ja. Wanneer jij ooit een keer iets zou onderbouwen, neem ik het graag mee in mijn wereldbeeld. Ik verwacht niets want Etto onderbouwt niet, hij verzint.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah, wanneer het verbindingen zijn die je wel wil zien zijn ze wel valide!
nee ik bouw geen woning meerquote:Op maandag 1 augustus 2022 10:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het gaat jou vooral om woningbouw voor jou, MM... en je e-bike fietspaden en recreatie.
Legitieme vraag me dunkt. Zou ook niet weten waarom dat niet 'hier' zou kunnen.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan mij dat soort vragen blijven stellen maar ik heb geen invloed op de bevolkingsgroei (al heb ik geen kinderen, dus ook weer wel).
Ik maak puur de berekeningen om uit leggen wat er aan grond nodig is voor de plannen die er nu liggen.
Jouw discussie gaat altijd voer "hoeveel is genoeg". Als je een Euro kreeg voor iedere keer dat je dat vroeg dan was je daar nu van op vakantie, vermoed ik.
Die discussie wil ik best aan gaan in een "overbevolkingstopic" maar niet hier.
Fuck de hel man, woekerbamboe van de buren.quote:Op maandag 1 augustus 2022 09:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb een mooie tuin, en wel veel last van bamboo, die geplant is door de buurman
Insecten heb ik niet meer , want ik spuit ze met stikstof
Ik ken een melkveeboer die heeft 1000 ton snijmais staan , die is wel ff druk binnekort
Er liggen hier 3 kolven mais al twee jaar op de fruitschaal , blijven prima
Zoals ik al zei: vuiligheid, dat is je modus operandi.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:13 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wanneer ze bestaan ja. Wanneer jij ooit een keer iets zou onderbouwen, neem ik het graag mee in mijn wereldbeeld. Ik verwacht niets want Etto onderbouwt niet, hij verzint.
Ja die sukkels gaan naar het tuincentrum en vragen om een snelgroeiende goedkope vaste tuinplantquote:Op maandag 1 augustus 2022 10:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fuck de hel man, woekerbamboe van de buren.
Ik zou die buren iedere keer een rekening sturen of de wortels over de schutting mieteren.
Mensen die bamboe in de tuin hebben zonder bak er omheen, moeten opgenomen worden.
Heb t zelf ook staan in de tuin van mn huis, geplant door de vorige bewoners. Had ze gevraagd wat ze bezielde.
Vorige huis had ik het ook, ben 2 weken bezig geweest het er uit te graven. Het is best mooi, maar echt een tyfuszooi.
Ja zoiets ja.quote:
Als Nederland zo dichtbevolkt wordt als Los Angeles , en waarom niet , dan kunnen er wel 200 miljoen mensen in Nederland komen te wonenquote:Op maandag 1 augustus 2022 10:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja zoiets ja.
Woningen, bedrijven, voorzieningen, recreatiedingen... Maar echt hoor.. 5% hebben we maar nodig. Hele steden zijn de afgelopen decenia aan elkaar geplakt, waar het vroeger groen was. Gaat echt niet meer gebeuren als we een miljoen huizen er bij bouwen. En na dat miljoen? Hoeveel komt er dan nog bij? Wat is de volgende stap?
Heijmans zat van t weekend al in de handen te wrijven.
Nee joh, is niet gebeurd en gaat niet gebeuren. Je verzint nu dingen. Of zo.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja zoiets ja.
Woningen, bedrijven, voorzieningen, recreatiedingen... Maar echt hoor.. 5% hebben we maar nodig. Hele steden zijn de afgelopen decenia aan elkaar geplakt, waar het vroeger groen was. Gaat echt niet meer gebeuren als we een miljoen huizen er bij bouwen. En na dat miljoen? Hoeveel komt er dan nog bij? Wat is de volgende stap?
Heijmans zat van t weekend al in de handen te wrijven.
Dat zal de leefbaarheid zeker ten goede komen. Toonbeeld van een goed functionerende samenleving ook, L.A.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als Nederland zo dichtbevolkt wordt als Los Angeles , en waarom niet , dan kunnen er wel 200 miljoen mensen in Nederland komen te wonen
JA dat begrijp ik ook nietquote:Op maandag 1 augustus 2022 10:22 schreef Isdatzo het volgende:
Wat is er zo dramatisch aan wanneer landbouwgrond een andere bestemming krijgt omdat de Nederlandse behoeftes veranderen?
Lijkt me super inderdaad, meer natuur en akkerbouw.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:22 schreef Isdatzo het volgende:
Wat is er zo dramatisch aan wanneer landbouwgrond een andere bestemming krijgt omdat de Nederlandse behoeftes veranderen?
en recreatie aan de rivieren , want alles is weer overvol dit jaarquote:Op maandag 1 augustus 2022 10:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lijkt me super inderdaad, meer natuur en akkerbouw.
Prima, helemaal voor.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lijkt me super inderdaad, meer natuur en akkerbouw.
Gewoon een tweede Flevoland dus?quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Prima, helemaal voor.
En als we dan toch bezig zijn ook meteen maar wat meer woningen bouwen. Toch?!
Ja mooie nieuwe steden met jaren 30 bouw en gelijk met eenvoudige metro en bovengronds fietsen, achter Amersfoort en in het noorden en in Brabantquote:Op maandag 1 augustus 2022 10:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Prima, helemaal voor.
En als we dan toch bezig zijn ook meteen maar wat meer woningen bouwen. Toch?!
Zullen we dan een regel in gaan stellen dat je maximaal maar 1 kind mag?quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zal de leefbaarheid zeker ten goede komen. Toonbeeld van een goed functionerende samenleving ook, L.A.
Persoonlijk vind ik het een slecht idee om boeren de nek om te draaien door hun vergunning af te pakkenquote:Op maandag 1 augustus 2022 10:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik neem aan hoop dat we daarvan geleerd hebben.
quote:Het object met een bemesting van 250 kilo stikstof per hectare geeft met 6,4 ton koolzaad per hectare de hoogste opbrengst en ook de hoogste olieopbrengst (3 ton) per hectare.
Dit geeft een netto opbrengst van 2.117 euro. Bij 200 kilo stikstof is het netto resultaat 2.045 euro, blijkt uit berekeningen van onderzoeker Jaap van 't Westeinde.
Vier stikstoftrappen
Een gift van 300 kilo per hectare heeft geen zin. De opbrengst in kilo's en het oliepercentage gaan dalen. De netto-opbrengst komt uit op 2.041 euro per hectare.
In de proef lagen vier stikstoftrappen met 150, 200, 250 en 300 kilo als voorjaarsgift. In het najaar is 50 kilo stikstof gegeven en de bodemvoorraad was 20 kilo.
quote:Is koolzaadolie gezond?
Koolzaadolie is gezond, omdat de olie rijk is aan onverzadigde vetzuren.
Koolzaadolie bevat gemiddeld negentig procent onverzadigde vetzuren en tien procent verzadigde vetzuren.
Ook bevat raapzaadolie veel antioxidanten en vitamine E.
Koolzaadolie heeft inderdaad een hoog rookpunt en de neutrale smaak maakt het een uitstekende olie om mee te frituren, maar het is geen ongezonde olie.
Net als de meeste van de andere gezonde oliën op deze lijst is koolzaadolie laag in verzadigde vetten.
Ik ben wel eens dat we veel minder melkvee en veel minder varkens moeten houden , en meer ruimte voor de Nederlandsche mens en dat door het hoge eiwit voer voor de grote koeien zo veel stront niet echt fijn isquote:Op maandag 1 augustus 2022 09:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Denk ook aan de lobby van bedrijven die aan boeren leveren.
Het is niet voor niets dat o.a. diervoederbedrijven (als ForFarmers) hoofdsponsor zijn van Farmer Defence Force.
Die hebben krachtvoer ontwikkeld om de koeien maximaal melk te laten geven maar de stikstofuitstoot is daar ook door toegenomen. Een koe die ecologisch gevoerd zou worden (grazen, hooi, kuilgras) heeft een veel kleinere "footprint" maar geeft ook minder melk.
Uiteindelijk zal je toch naar een kleinere veestapel moeten, tenzij je stikstof weer onder het tapijt veegt.
Veel antivaxwappies zijn gewoon tegen 'de overheid'. Punt.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De antivaxers schijnen op het moment ook allemaal "voor de boeren" te zijn.
Maar: volgens mij zijn de meeste vaccinaties op "levende wezens" uitgevoerd op het grondgebied van boeren.
Naast dierentuinen etc.
Wat is de gemiddelde vaccinatiegraad van boerderijvee (zoals koeien tegen mkz).
Zijn al die asbestgooiers en andere trekker-happy blokkeerders ook helemaal tegen vaccinaties van hun eigen dierbare dieren.
Wie weet dit?
Wat een vreemde en vergezochte gedachtenkronkel.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De antivaxers schijnen op het moment ook allemaal "voor de boeren" te zijn.
Maar: volgens mij zijn de meeste vaccinaties op "levende wezens" uitgevoerd op het grondgebied van boeren.
Naast dierentuinen etc.
Wat is de gemiddelde vaccinatiegraad van boerderijvee (zoals koeien tegen mkz).
Zijn al die asbestgooiers en andere trekker-happy blokkeerders ook helemaal tegen vaccinaties van hun eigen dierbare dieren.
Wie weet dit?
en sommige politici zijn net robots, die maken wetten zonder na te denken, voor ambtenaren in Brussel die het ook niet weten , maar wel graag wandelen op stukken straatarme grond waar geen boer iets mee kanquote:Op maandag 1 augustus 2022 11:03 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat een vreemde en vergezochte gedachtenkronkel.
Corona heeft gekke dingen met mensen gedaan.
quote:Graaf een klaverplant uit. Bekijk de wortels. Aan de wortels zijn kleine bolletjes gegroeid: wortelknolletjes. Daarin leven Rhizobium-bacteriën.
Ze binden stikstof (N2) uit de lucht, en zetten die om in ammonium, een voor planten bruikbare stikstofvorm (NH4+).
De meeste planten moeten stikstof uit de grond opnemen.
Maar klavers – en andere vlinderbloemige planten – gebruiken zo stikstof uit de lucht, met dank aan de Rhizobium-bacteriën waar ze mee samenleven. Rhizobium gebruikt ammonium zelf, maar levert die ook aan de klaverplant. Die geeft op zijn beurt suikers aan de bacteriën.
In 1909 vonden Frits Haber en Carl Bosch uit hoe je in een fabriek luchtstikstof in ammonium kunt omzetten. Haber kreeg er in 1918 de Nobelprijs voor.
De uitvinding van Haber en Bosch was aanvankelijk bedoeld om explosieven te maken, maar wordt wereldwijd gebruikt om stikstof-kunstmest te produceren.
Dat kost aan energie bijna het equivalent van 1 liter benzine per kilo stikstof, en mondiaal wordt 1% van het totale energieverbruik verstookt voor productie van kunstmeststikstof.
Nu ik dat weet, vind ik het nòg mooier en bijzonderder dat Rhizobium-bacteriën de ammoniumproductie in de wortels van vlinderbloemige planten voor elkaar krijgen – met zonne-energie, vastgelegd door de plant. En dat kunnen ze al een eeuwigheid.
Daarom verdienen wortelknolletjes de Nobelprijs.
In hoeverre is dit een vergezochte gedachtenkronkel.quote:Op maandag 1 augustus 2022 11:03 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat een vreemde en vergezochte gedachtenkronkel.
Corona heeft gekke dingen met mensen gedaan.
M'n insect vriendelijke tuin weet dat ook al een tijdjequote:Op maandag 1 augustus 2022 11:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en sommige politici zijn net robots, die maken wetten zonder na te denken, voor ambtenaren in Brussel die het ook niet weten , maar wel graag wandelen op stukken straatarme grond waar geen boer iets mee kan
Maar ik vind wel dat er meer ruimte voor onkruid moet komen minder weilanden en meer mooi onkruid , gelukkig zijn de gemeentes van hun maai woede genezen
[ afbeelding ]
[..]
Het is toch inmiddels wel duidelijk dat er geen enkele logica achter zit, anders dan dat alles wat de roverheid doet kut is?quote:Op maandag 1 augustus 2022 11:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
In hoeverre is dit een vergezochte gedachtenkronkel.
Het aantal vaccinaties dat op het grondgebied v.e. gemiddelde boer heeft heeft plaatsgevonden is hoger dan mij het grondgebied van een D66 stemmende Amsterdammer.
En veel antivaxers beweren voor "de boeren" te zijn, en krijgen braakneigingen van D66 stemmende Amsterdammers.
Dus: hoe rijm je dit met elkaar?
Je bent antivax, en je bent voor "de boeren".
ik las incest-vriendelijke tuinquote:Op maandag 1 augustus 2022 11:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
M'n insect vriendelijke tuin weet dat ook al een tijdje
[ afbeelding ]
Als op deze extreme manier in hokjes denken en de wereld vereenvoudigen voor jou werkt zou ik er vooral mee doorgaan maar het heeft heel weinig met de realitieit te maken.quote:Op maandag 1 augustus 2022 11:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
In hoeverre is dit een vergezochte gedachtenkronkel.
Het aantal vaccinaties dat op het grondgebied v.e. gemiddelde boer heeft heeft plaatsgevonden is hoger dan mij het grondgebied van een D66 stemmende Amsterdammer.
En veel antivaxers beweren voor "de boeren" te zijn, en krijgen braakneigingen van D66 stemmende Amsterdammers.
Dus: hoe rijm je dit met elkaar?
Je bent antivax, en je bent voor "de boeren".
vaccinatie sverbied ???quote:Op maandag 1 augustus 2022 11:30 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het is toch inmiddels wel duidelijk dat er geen enkele logica achter zit, anders dan dat alles wat de roverheid doet kut is?
Als de overheid straks vaccinaties verbiedt dan worden ze daar waarschijnlijk weer woedend over
Ben jij professioneel hokjesdenker?quote:Op maandag 1 augustus 2022 13:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.powned.tv/artikel/de-ene-bedreiging-is-de-andere-niet
Die asbestgooiers zijn niet meer zo hot. Even een bruin lijntje uitleggen richting asielzoekers en islam.
Ebru is net zo'n alpha als Thierry en ik. Dus al dat plattelandsstikstofgebeuren laat ze even voor wat het is.
Maar via alpha Geert komen we weer in het bekende bruine vaarwater.
Ook even vergeten dat Els Borst door een Christenfundamentalist is vermoord.
Dus? Die boeren doen er ook iets mee. Wees blij dat er 54% grond beschikbaar is voor de boeren en niet voor bebouwing, anders hebben we nog grotere problemen.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
[..]
Inclusief alles, van parkeerplaats tot ziekenhuis en van supermarkt tot sportveld heb je 4,05% van het oppervlak van Nederland nodig voor 1 miljoen woningen voor ruim 2 miljoen mensen.
[..]
Dat is heel subjectief. Puur kijkend naar woningbouw dan is 7% van het oppervlak van Nederland bebouwd met woningen en is 54% cultuurgrond, in gebruik door boeren.
Nederand is en gewild land om naar toe te verhuizen , en dat zal zo blijven , nu komt er jaarlijks 200.000 mensen bijquote:Op maandag 1 augustus 2022 14:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus? Die boeren doen er ook iets mee. Wees blij dat er 54% grond beschikbaar is voor de boeren en niet voor bebouwing, anders hebben we nog grotere problemen.
Tevens is het gewoon niet eerlijk om alleen naar woningen te kijken en dan het vergelijk te maken. Kijk naar bebouwing als geheel.
Kijk nog eens goed naar hoe steden zijn gegroeid de afgelopen decennia.
Hoezo dus? Als je dochter erg gewild is ga je ook huissleutels bij laten maken?quote:Op maandag 1 augustus 2022 15:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederand is en gewild land om naar toe te verhuizen , en dat zal zo blijven , nu komt er jaarlijks 200.000 mensen bij
Dus moet er flink gebouwd worden
Denk je dat Nederland gewild blijft als energie/huis onbetaalbaar is en je 's winters beperkt gas kan gebruiken?quote:Op maandag 1 augustus 2022 15:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederand is en gewild land om naar toe te verhuizen , en dat zal zo blijven , nu komt er jaarlijks 200.000 mensen bij
Dus moet er flink gebouwd worden
https://www.telegraaf.nl/(...)op-een-lijn-te-komen
Maar het kabinet moet stoppen met dat hele stikstof verhaal
het is hun eigen schuld dat we in deze ellende terecht zijn gekomen , dus ze gaan maar lekker naar Brussel, daar ligt de oplossing
Ik ben wel eens dat er 25% van de landbouw weg moet,
Nederland heeft ruimte nodig voor de groei , en ook TATA moet weg van de Noordzeekust als die toch moet verbouwen , doe dan maar in het ruhrgebiet
Ah, net als tijdens Corona zijn het weer netto-ontvangers die als tijdverdrijf maar met de politie op de vuist gaan...quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:03 schreef Piles het volgende:
[ twitter ]
En nog een bericht/filmpje van RTV Oost: https://www.rtvoost.nl/ni(...)es-met-demonstranten
Hoorde op radionieuws dat Willem Engel gezien zou zijn daar... Weet je wel wat voor 'boeren' er rondlopen
Nee, ik signaleer een enorme actie mbt "meten met 2 maten".quote:Op maandag 1 augustus 2022 14:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ben jij professioneel hokjesdenker?
Almelo geeft noodbevel af na manifestatie van boeren bij stadhuisquote:Op maandag 1 augustus 2022 16:03 schreef Piles het volgende:
[ twitter ]
En nog een bericht/filmpje van RTV Oost: https://www.rtvoost.nl/ni(...)es-met-demonstranten
Hoorde op radionieuws dat Willem Engel gezien zou zijn daar... Weet je wel wat voor 'boeren' er rondlopen
De voordeur slaat open , dat heeft Brussel gedaanquote:Op maandag 1 augustus 2022 15:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo dus? Als je dochter erg gewild is ga je ook huissleutels bij laten maken?
JA dat denk ikquote:Op maandag 1 augustus 2022 15:47 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Denk je dat Nederland gewild blijft als energie/huis onbetaalbaar is en je 's winters beperkt gas kan gebruiken?
In schuddekutterveen is een zwangere geit blauw wit rood geverfdquote:Op maandag 1 augustus 2022 15:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:
In het dorp van mijn ouders hebben boeren (of sympathisanten) een stuk of twintig lantaarnpalen blauw-wit-rood geverfd
Dat is de propaganda van de onvermijdelijkheid. Maar het is gewoon een plan, een steeds minder stiekem plan, dat afgeschoten kan worden om de eenvoudige reden dat het niet in het belang van het door onze regering te dienen volk is. .quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De voordeur slaat open , dat heeft Brussel gedaan
Dus het gaat echt gebeuren , ieder jaar 200.000 inwoners erbij
Het is WEF! Klaus is de vijand! Leve Thierryquote:Op maandag 1 augustus 2022 16:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is de propaganda van de onvermijdelijkheid. Maar het is gewoon een plan, een steeds minder stiekem plan, dat afgeschoten kan worden om de eenvoudige reden dat het niet in het belang van het door onze regering te dienen volk is. .
Als ze het niet over Soros en het WEF hebben ga ik niet kijken!!quote:
Het zijn dan ook nano probes van de Borg. Verzet is zinloos.quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als ze het niet over Soros en het WEF hebben ga ik niet kijken!!
Gewoon de Sustainable Development Goals van de VN, niks bijzonders.quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als ze het niet over Soros en het WEF hebben ga ik niet kijken!!
Aangestuurd dmv 5G?quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:39 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Het zijn dan ook nano probes van de Borg. Verzet is zinloos.
Medicinaal ingebracht en aangestuurd via 5G. De chinezen zitten ook in het complot, die zijn relais station.quote:
Vrijwel elke gemeente ervaart overlast van donkergetinte asielzoekers die stelen en andere criminele dingen doen. Dit is het gevolg van wanbeleid. Er is geen goed werkend asielbeleid. Het lijkt vaak wel met opzet. In Hardenberg vlabij waar ik woon. Halen 1.85 lange zogenaamd ondervoedde zwarten met merkkleding aan. Alles wat ze willen uit winkels (ijsjes, verzorgingsprodukten) en betalen er niet voor. Is dit het volk waar je nederland mee wilt opzadelen. Wat zegt dit dan over jou?quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
JA dat denk ik
Bed, Bad en Brood is voldoende
ieder dorp krijgt nu een paar duizend asielzoekers om te huisvesten
dus zal men dat moeten regelen
Ja, fijn, maar die bullshit van MichaelMoore moeten we serieus nemen? Nederland als L.A.? 200.000 man erbij per jaar?quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:35 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het is WEF! Klaus is de vijand! Leve Thierry
Sinds wanneer moeten we MM serieus nemen? Die zoekt toch eigenlijk alleen maar een verzorgingshuis?quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, fijn, maar die bullshit van MichaelMoore moeten we serieus nemen? Nederland als L.A.? 200.000 man erbij per jaar?
Verder alles goed?
Die beesten zijn toch niet gebonden aan Nederland?quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:52 schreef michaelmoore het volgende:
Overal merk je het die stikstof crisis
Bossen die opdrogen, kerkuilen die niet willen jongen
'Steeds minder kerkuilen'
Ze zouden eens moeten investeren in het vergroenen van Afrika ipv de grondstoffen er weg te halen.quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:09 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Sinds wanneer moeten we MM serieus nemen? Die zoekt toch eigenlijk alleen maar een verzorgingshuis?
Migratie is best een groot probleem, maar uiteindelijk vooral een symptoom van een groter probleem wat juist te maken heeft met zaken als klimaat en milieu en ongelijkheid in de wereld.
tja, degenen die denken dat we nu problemen met Afrika hebben, moeten over 10-20 jaar eens terugkomen. Nog verder uitgedroogd, nog onleefbaarder met een nog verder geëxplodeerde bevolking en zeer waarschijnlijk een nog slechter lokaal bestuur.quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:12 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze zouden eens moeten investeren in het vergroenen van Afrika ipv de grondstoffen er weg te halen.
Ontwikkelingshulp IS helaas ook verdacht. Er komt geen cent aan bij de bevolking, al decennia lang pompen we er miljarden in en er is 0.0 verbetering te zien.quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
tja, degenen die denken dat we nu problemen met Afrika hebben, moeten over 10-20 jaar eens terugkomen. Nog verder uitgedroogd, nog onleefbaarder met een nog verder geëxplodeerde bevolking en zeer waarschijnlijk een nog slechter lokaal bestuur.
Maar ja, ontwikkelingshulp en alles wat daarop lijkt is ook verdacht in rechtse hoek.
Dan ben je de enigequote:Op maandag 1 augustus 2022 17:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja, fijn, maar die bullshit van MichaelMoore moeten we serieus nemen?
Moordenaars worden niet eens zo hard aangepakt.quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:10 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Hebben die wappies nou gewoon een eigen medic bij?
Mijn hemel
Gaaf man!quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:10 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Hebben die wappies nou gewoon een eigen medic bij?
Mijn hemel
Ik denk helemaal niet dat we nu problemen met Afrika hebben, ik denk dat dat het probleem van de Afrikanen is. Als het zo'n beetje het enige is wat je van het Westen leert is hoe je de kindersterfte omlaag brengt dan loop je tegen een overbevolkingsprobleem aan en dan gaan die mensen uiteindelijk toch dood.quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
tja, degenen die denken dat we nu problemen met Afrika hebben, moeten over 10-20 jaar eens terugkomen. Nog verder uitgedroogd, nog onleefbaarder met een nog verder geëxplodeerde bevolking en zeer waarschijnlijk een nog slechter lokaal bestuur.
Maar ja, ontwikkelingshulp en alles wat daarop lijkt is ook verdacht in rechtse hoek.
Deed iemand hier dat ooit dan?quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, fijn, maar die bullshit van MichaelMoore moeten we serieus nemen? Nederland als L.A.? 200.000 man erbij per jaar?
Verder alles goed?
Bron dat ze weten waar de grens is?quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die beesten zijn toch niet gebonden aan Nederland?
Die vliegen gewoon de grens over en gaan daar zitten.
Wie wordt er hard aangepakt dan???quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:24 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Moordenaars worden niet eens zo hard aangepakt.
Ik heb niet eens iets met wappies of boeren maar dit is toch niet normaal?quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:24 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Nou prima toch?quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Sowieso lijkt me dat de Nederlandse regering er uitsluitend is voor de Nederlanders.
Ja, jij welquote:Op maandag 1 augustus 2022 17:41 schreef asco het volgende:
[..]
Ik heb niet eens iets met wappies of boeren maar dit is toch niet normaal?
Traden ze maar eens zo op tegen buitenlands tuig, dan zie je deze helden niet.
Het is maar goed dat ik me nergens meer mee bemoei want ik sloeg zo'n figuur de hersens in als ze mij zo zonder reden zouden "arresteren".
Tja, je hebt nou eenmaal te luisteren naar de politie.quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:41 schreef asco het volgende:
[..]
Ik heb niet eens iets met wappies of boeren maar dit is toch niet normaal?
Zeer stoere internetkrijger gespot.quote:Traden ze maar eens zo op tegen buitenlands tuig, dan zie je deze helden niet.
Het is maar goed dat ik me nergens meer mee bemoei want ik sloeg zo'n figuur de hersens in als ze mij zo zonder reden zouden "arresteren".
En als het je zoon is?quote:Op maandag 1 augustus 2022 15:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo dus? Als je dochter erg gewild is ga je ook huissleutels bij laten maken?
We moeten in ieder geval het onderscheid maken voor wie de Nederlandse regering er is, en wat die eventueel nog meer zou kunnen doen. Daar schort het nogal aan de laatste tijd.quote:
Ja het standaard foknerd antwoord.quote:Zeer stoere internetkrijger gespot.
Maakt niet uit, het is niet relevant want mensen overal ter wereld allemaal wel niet zouden willen.quote:
quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:24 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dan begint er gewoon een 3e op je te meppen. Gevolgd door een 4e. En een 5e.quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:46 schreef asco het volgende:
[..]
Ja het standaard foknerd antwoord.![]()
Ik kan je verzekeren dat met mijn postuur en lengte deze 2 boys mij echt niet zomaar op de grond hadden gewerkt.
Ja het standaard foknerd antwoordquote:Op maandag 1 augustus 2022 17:46 schreef asco het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat met mijn postuur en lengte deze 2 boys mij echt niet zomaar op de grond hadden gewerkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |