abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 juli 2022 @ 20:25:21 #276
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205516480
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 19:43 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
Als ik Waalwijk-Noord bekijk had dat wel beter weiland kunnen blijven.
Dat zijn de bewoners niet met jouw eens
misschien moeten ze jouw klote flatje maar weer afbreken

Los Angeles past gemakkelijk 30 keer in Nederland
1300 km2 versus 42.000 km2
Nederland kan wel 200 miljoen mensen herbergen en met de klimaat verandering zou dat best eens kunnen gaan gebeuren
Dan wonen er meer mensen in Nederland dan in Rusland
quote:
Los Angeles telt inclusief voorsteden achttien miljoen inwoners.

De stad waar elke barmedewerker ook bezig is met een filmcarrière en allerlei klussen aanneemt om in ieder geval de rekeningen te kunnen betalen.
Zoals Jeremy, die honden uitlaat in afwachting van een rol op het witte doek. Samen met Jeremy en een roedel honden loopt Tom Waes langs de kapitale huizen van Hollywood.

[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 31-07-2022 21:11:34 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 1 augustus 2022 @ 07:57:28 #277
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205519096
Ik vind dit een veelzeggend plaatje
De polieitek heeft zichzelf in Brussel vastgedraaid en nu iis de landbouw de klos

Maar ik ben wel van mening dat de landbouw met 20% kan minderen
minder weilanden en meer ruimte voor de mens voor recreatie en woningbouw, maar niet met een onzinnig stikstof verhaal
Er zijn landen in de EU die hier helemaal niet aan die Brusselse stikstof onzin meedoen en nergens vanaf weten

De natuur heeft stikstof hard nodig voor de groei
Als een gespikkeld vogeltje het hier niet meer leuk vind dan gaat ze maar in Duitsland broeden
Nederland is een zeer vruchtbare delta en geen straatarme natuur
Probeer maar eens wat aan de klimaat verandering te doen , want dat is wel een probleem
Maar dan moeten China , India, Rusland, USA en Afrika ook mee gaan doen en dat gaat niet gebeuren

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 01-08-2022 08:23:47 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 1 augustus 2022 @ 08:30:58 #278
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205519240
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het z.s.m. huisvesten van, naast Nederlandse woningzoekenden, die 195.000 immigranten en duizenden expats die dit schooljaar aan de uni's gaan starten.
Waarom zou je mensen dubbel tellen? :') en je kunt een deel al huisvesten in de bestaande woningen uit de mensen die wegtrekken. En waarom zou je daarover beginnen in een topic over boerenprotesten?
quote:
Blijft verbazingwekkend hoe je dit maar niet wil zien en waarom het gerelateerd is aan dit beleid. Veestapel reduceren en megastallen afbreken? Prima, helemaal voor. Gooi er akkerbouw en natuur voor in de plaats.
Ja, dat kan toch ook voor een groot deel. Dus waarom schrijf je hier al topics lang van die lethargische troep als je eigenlijk achter het beleid staat?
quote:
Maar, en ik herhaal maar weer, het is gebaseerd op wat ik en Gia hier al jaren zien, er zit een letterlijk addertje onder het gras dat onder het mom van stikstofreductie naar boven wordt gewipt. Weilanden leegtrekken, enzo.
Er is je al meerdere malen verteld dat ie uitspraak niets met stikstof te maken heeft.
quote:
En dan kom ik terug bij waar ik het steeds over heb.
Je bedoelt dat ene onderwerp dat je altijd bronloos aansnijdt in elk topic ongeacht de topictitel? Wat leuk en origineel.
quote:
Gezien de huidige ontwikkelingen, ook m.b.t. immigratie, expats, de crisis bij Ter Apel en het feit dat we nergens kunnen lezen wat de overheid precies van plan is om de bevolkingsgroei in te dammen, GEKOPPELD aan wat mensen als Gia en ik al jaren zien in de eigen omgeving (als er al gebouwd wordt is het bedrijventerrein, migrantenopvang, kapitale panden die geen hond kan kopen) hoe vreemd is het dan werkelijk om enige scepsis te hebben omtrent dit beleid?
Ja want het is je al een miljoenmiljard keer uitgelegd dat je echt volkomen simpel moet zijn als je denkt dat zo werkt, qua verhoudingen, getallen, woningbouw. Door allerlei figuren die de moeite nemen om een keer iets te onderbouwen, met bronnen te komen, op die manier een inhoudelijke bijdrage te leveren aan dit draadje. Iets waar jij overigens elke keer op gereageerd hebt door onder te duiken zodat je je nergens op gebaseerde klaagzang een paar dagen later te herhalen.
quote:
Hoe blind moet je zijn om niet te zien dat het wel erg goed uitkomt om nu boerenland aan te pakken terwijl we qua bevolking alleen maar groeien met geen enkel eind in zicht?
Hoe dom moet je zijn om te denken dat in een land waar amper ruimte nodig is om aan de woningbehoefte te voldoen, een landbouwplan dat impact heeft op de gehele landbouw er alleen is voor die paar lullige plukjes grond die nodig zijn om een paar huizen op te bouwen en die sowieso veelal al in het bezit van de gemeentes/provincies zelf. En dat het je dan ook gewoon al 40x is voorgerekend en dat je desondanks nog steeds dezelfde domme dingen blijft zeggen, niet omdat je extra onderzoek hebt gedaan, maar omdat je gewoon niet in staat bent om zelfbedachte wetmatigheden en grove misvattingen te vervangen met zaken die met de werkelijkheid te maken hebben.
quote:
En dat proefballonnetje van Stroe City, toeval? Of die hoge pief van Shell die even z'n plasje mag doen over het beleid en het graag gecombineerd ziet worden met bouw?
Opnieuw, hoevaak moet iemand je nog voorrekenen hoe het zit qua landgebruik in Nederland? Bebouwing is slechts enkele procenten van het land, de helft van Nederland wordt gebruikt als gifdumpplek en mestverzamelhoek voor een handjevol industrieboeren die daar graag gesubsidieerd geld mee verdienen.
quote:
Soms vraag ik me echt af: waar wonen jullie zelf in vredesnaam?
De werkelijkheid. We wonen in de werkelijkheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door EinarBoe op 01-08-2022 09:53:04 ]
  maandag 1 augustus 2022 @ 08:38:12 #279
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205519264
quote:

[..]
Het z.s.m. huisvesten van, naast Nederlandse woningzoekenden, die 195.000 immigranten en duizenden expats die dit schooljaar aan de uni's gaan starten.

Blijft verbazingwekkend hoe je dit maar niet wil zien en waarom het gerelateerd is aan dit beleid. Veestapel reduceren en megastallen afbreken? Prima, helemaal voor. Gooi er akkerbouw en natuur voor in de plaats. Maar, en ik herhaal maar weer, het is gebaseerd op wat ik en Gia hier al jaren zien, er zit een letterlijk addertje onder het gras dat onder het mom van stikstofreductie naar boven wordt gewipt. Weilanden leegtrekken, enzo.

En dan kom ik terug bij waar ik het steeds over heb. Gezien de huidige ontwikkelingen, ook m.b.t. immigratie, expats, de crisis bij Ter Apel en het feit dat we nergens kunnen lezen wat de overheid precies van plan is om de bevolkingsgroei in te dammen, GEKOPPELD aan wat mensen als Gia en ik al jaren zien in de eigen omgeving (als er al gebouwd wordt is het bedrijventerrein, migrantenopvang, kapitale panden die geen hond kan kopen) hoe vreemd is het dan werkelijk om enige scepsis te hebben omtrent dit beleid?

Hoe blind moet je zijn om niet te zien dat het wel erg goed uitkomt om nu boerenland aan te pakken terwijl we qua bevolking alleen maar groeien met geen enkel eind in zicht? En dat proefballonnetje van Stroe City, toeval? Of die hoge pief van Shell die even z'n plasje mag doen over het beleid en het graag gecombineerd ziet worden met bouw?

Niet dat het een complot is ofso, want je ziet het gewoon buiten.
Ik zie weinig onwaarheden in deze post.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 1 augustus 2022 @ 08:39:24 #280
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205519272
quote:

Of die hoge pief van Shell die even z'n plasje mag doen over het beleid en het graag gecombineerd ziet worden met bouw?

quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 08:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als die Belg tegen woningbouw is dan moet ie daar een apart topic over openen en laat ie maar blij zijn met zijn klote flatje

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 01-08-2022 09:02:23 ]
  maandag 1 augustus 2022 @ 08:55:28 #281
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205519355
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 08:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Behalve dan die continue bullshit over woningbouw en landbouwgrond. Voor de achthonderdduizendste keer. Een miljoen luxe woningen kost. Maximaal 5% van het landbouwareaal. Een miljoen normale woningen 2,5%, een miljoen sociale huurwoningen 1,5%.

En een miljoen woningen bouwen gaan we niet zomaar doen, dat kost decennia
  maandag 1 augustus 2022 @ 09:03:23 #282
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205519400
Geen blokkades vandaag?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 1 augustus 2022 @ 09:17:02 #283
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205519512
quote:
84s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:03 schreef Starhopper het volgende:
Geen blokkades vandaag?
Nee de regering geeft toe dat die stikstof onzin van de baan is en het slakje dat in gevaar zou zijn naar Duitsland is verplaatst

De duinpieper die voorheen bij TATA staal en het Circuit Zandvoort voorkwam is gevlucht
quote:
Met de Dag van de Duinen vraagt Duinbehoud aandacht voor de kwetsbaarheid van de duinen.
Stikstof
"Die duinen staan wel onder druk", benadrukt directeur Marc Janssen van Duinbehoud. "
Onder andere door de uitstoot van stikstof groeien de duinen dicht met grassen en andere woekerende planten.
Een flink deel van die stikstof komt van Tata Steel."
Het bedrijf uit IJmuiden stoot volgens Janssen net zoveel stikstof uit als 500 melkveebedrijven.

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 01-08-2022 09:39:22 ]
  Moderator maandag 1 augustus 2022 @ 09:19:20 #284
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205519524
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 07:57 schreef michaelmoore het volgende:
Ik vind dit een veelzeggend plaatje
De polieitek heeft zichzelf in Brussel vastgedraaid en nu iis de landbouw de klos

Maar ik ben wel van mening dat de landbouw met 20% kan minderen
minder weilanden en meer ruimte voor de mens voor recreatie en woningbouw, maar niet met een onzinnig stikstof verhaal
Er zijn landen in de EU die hier helemaal niet aan die Brusselse stikstof onzin meedoen en nergens vanaf weten

De natuur heeft stikstof hard nodig voor de groei
Als een gespikkeld vogeltje het hier niet meer leuk vind dan gaat ze maar in Duitsland broeden
Nederland is een zeer vruchtbare delta en geen straatarme natuur
Probeer maar eens wat aan de klimaat verandering te doen , want dat is wel een probleem
Maar dan moeten China , India, Rusland, USA en Afrika ook mee gaan doen en dat gaat niet gebeuren
[ afbeelding ]
Hoeveel mais heb je zelf al staan op je balkon eigenlijk?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 1 augustus 2022 @ 09:20:13 #285
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205519531
quote:
5s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoeveel mais heb je zelf al staan op je balkon eigenlijk?
Ik heb een mooie tuin, en wel veel last van bamboo, die geplant is door de buurman
Insecten heb ik niet meer , want ik spuit ze met stikstof

Ik ken een melkveeboer die heeft 1000 ton snijmais staan , die is wel ff druk binnekort
Er liggen hier 3 kolven mais al twee jaar op de fruitschaal , blijven prima
  Moderator maandag 1 augustus 2022 @ 09:22:56 #286
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205519548
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik heb een mooi tuin, en wel veel last van bamboo, die geplant is door de buurman
Tijd om die shit om te ploegen en er mais of Engels Raaigras te planten dus. Voor mooie dingen is immers geen ruimte in deze zeer vruchtbare delta.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 1 augustus 2022 @ 09:23:35 #287
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205519552
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik heb een mooie tuin,
Hier heb ik erg sterk mijn twijfels over.
  maandag 1 augustus 2022 @ 09:24:15 #288
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205519556
quote:
4s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:23 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Hier heb ik erg sterk mijn twijfels over.
Toch is het zo, met fruitbomen en ik heb ook een dikke hectare kleinfruit zelf

Maar Bamboo groeit hier in nederland uitstekend, zo zie je maar dat de natuur verandert , die kun je niet houden als ie 50 jaar terug was
schildknapen en jonkvrouwen zijn er ook al niet meer
  maandag 1 augustus 2022 @ 09:25:34 #289
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205519563
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Toch is het zo met fruitbomen enik heb ook een dikke hectare kleinfruit zelf
Oke fruitbomen zijn wel chill die heb ik ook in stardew valley en zijn erg hoog in het spel dus ik geloof je wel.
  maandag 1 augustus 2022 @ 09:27:57 #290
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205519574
quote:
14s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:25 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Oke fruitbomen zijn wel chill die heb ik ook in stardew valley en zijn erg hoog in het spel dus ik geloof je wel.
Als je 69 bent, dan doe je geen startrek spelletjes, heb ik nooit gedaan overigens
  maandag 1 augustus 2022 @ 09:35:29 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205519641
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 08:30 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Waarom zou je mensen dubbel tellen? :') en je kunt een deel al huisvesten in de bestaande woningen uit de mensen die wegtrekken. En waarom zou je daarover beginnen in een topic over boerenprotesten?
[..]
Ja, dat kan toch ook voor een groot deel. Dus waarom schrijf je hier al topics lang van die lethargische troep als je eigenlijk achter het beleid staat?
[..]
Er is je al meerdere malen verteld dat ie uitspraak niets met stikstof te maken heeft.
[..]
Je bedoelt dat ene onderwerp dat je altijd bronloos aansnijdt in elk topic ongeacht de topictitel? Wat leuk en origineel.
[..]
Ja want het is je al een miljoenmiljard keer uitgelegd dat je echt volkomen debiel moet zijn hoe dat werkt, verhoudingen, getallen, woningbouw. Door allerlei figuren die de moeite nemen om een keer iets te onderbouwen, met bronnen te komen, op die manier een inhoudelijke bijdrage te leveren aan dit draadje. Iets waar jij overigens elke keer op gereageerd hebt door onder te duiken zodat je je nergens op gebaseerde klaagzang een paar dagen later te herhalen.
[..]
Hoe dom moet je zijn om te denken dat in een land waar amper ruimte nodig is om aan de woningbehoefte te voldoen, een landbouwplan dat impact heeft op de gehele landbouw er alleen is voor die paar lullige plukjes grond die nodig zijn om een paar huizen op te bouwen en die sowieso veelal al in het bezit van de gemeentes/provincies zelf. En dat het je dan ook gewoon al 40x is voorgerekend en dat je desondanks nog steeds dezelfde domme dingen blijft zeggen, niet omdat je extra onderzoek hebt gedaan, maar omdat je gewoon niet in staat bent om zelfbedachte wetmatigheden en grove misvattingen te vervangen met zaken die met de werkelijkheid te maken hebben.
[..]
Opnieuw, hoevaak moet iemand je nog voorrekenen hoe het zit qua landgebruik in Nederland? Bebouwing is slechts enkele procenten van het land, de helft van Nederland wordt gebruikt als gifdumpplek en mestverzamelhoek voor een handjevol industrieboeren die daar graag gesubsidieerd geld mee verdienen.
[..]
De werkelijkheid. We wonen in de werkelijkheid.
En nog steeds geen antwoord wanneer het genoeg is.

Want over herhaling en lethargische troep gesproken: je komt niet verder dan je afkeer van boeren en hun veestapel zonder verbindingen te leggen met zaken die je al meerdere keren zijn uitgelegd; reden ook dat je epistels zult blijven volschrijven zonder ooit ook maar een schijn van een poging te ondernemen te bevatten waar Gia, ik en anderen zich zorgen over maken. Komt door je obsessieve en ongetwijfeld politiek gedreven tunnelvisie.

Verklaart ook waarom je hier en elders werkelijk iedereen torpedeert als pro-boer c.q. veestapel wanneer tegen je heilige dogma's wordt ingegaan. Ook hier weer trouwens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205519670
Patstelling hier. Net als tussen protestboeren, hun sympathisanten en de rest van de burgerij.
  maandag 1 augustus 2022 @ 09:44:04 #293
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205519713
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als je 69 bent, dan doe je geen startrek spelletjes, heb ik nooit gedaan overigens
69?!
  maandag 1 augustus 2022 @ 09:47:36 #294
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205519746
quote:
4s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:44 schreef Draak31 het volgende:

[..]
69?!
ja jij denkt gelijk aan iets anders he , boefje
  maandag 1 augustus 2022 @ 09:48:35 #295
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205519754
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja jij denkt gelijk aan iets anders he , boefje
Ik dacht inderdaad dat er vuiligheid door je uitgehaald werd.
pi_205519757
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee de regering geeft toe dat die stikstof onzin van de baan is en het slakje dat in gevaar zou zijn naar Duitsland is verplaatst

De duinpieper die voorheen bij TATA staal en het Circuit Zandvoort voorkwam is gevlucht
[..]

Dus na TATA en rockwool zijn er nog 49.490 boerwnbedrijven over die samen gigantisch veel stikstof uitstoten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 1 augustus 2022 @ 09:51:05 #297
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205519772
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En nog steeds geen antwoord wanneer het genoeg is.
Omdat het blijven stellen van een irrelevante, inconcrete, nergens opgebaseerde of naar toe leidende vraag, niet elke keer opnieuw een antwoord hoeft te krijgen, of elke keer opnieuw gesteld hoeft te worden. Ik heb de vraag ook al eens beantwoord, maar zoals lijkt te gelden voor alles wat hier geplaatst wordt, blijft er in Fantasialand Belgie niets hangen. Dat scheelt, dan hoef je ook je repertoire van permanent gejank niet op te poetsen.
quote:
Want over herhaling en lethargische troep gesproken: je komt niet verder dan je afkeer van boeren en hun veestapel zonder verbindingen te leggen met zaken die je al meerdere keren zijn uitgelegd;
Ja, hun portemonnee, de subsidies, de overmatige hang naar vlees eten. Die verbindingen leg ik zelf ook de hele tijd.
quote:
reden ook dat je epistels zult blijven volschrijven zonder ooit ook maar een schijn van een poging te ondernemen te bevatten waar Gia, ik en anderen zich zorgen over maken.
Ah, de hele landelijke politiek moet zich maar even aanpassen want twee users maken zich 'zorgen'. Niet dat ze die zorgen kunnen onderbouwen - laat staan dat ze daar een poging toe doen. Maar ze maken zich nou eenmaal zorgen! Dus of het even gedaan kan zijn met politiek die pretendeert op te komen voor het algemeen belang, met omkijken naar de leefomgeving van alle Nederlanders, of ze zich even willen schikken naar het ongefundeerde gevoel van twee zeer bijzondere inwoners.
  maandag 1 augustus 2022 @ 09:51:16 #298
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205519773
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:48 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dus na TATA en rockwool zijn er nog 49.490 boerwnbedrijven over die samen gigantisch veel stikstof uitstoten.
Maar boerenbedrijven hebben daar voor fosfaatrechten voor gekocht , want vroeger was de fosfaat het grote probleem
Na het ozon gat en de zure regen is het nu stikstof en over 5 jaar de maanvlekken

Maar ik ben het wel eens dat er teveel ruimte voor de landbouw is in Nederland en dat kringloop landbouw veel mooier is
pi_205519778
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:19 schreef Gia het volgende:

[..]
De derde provincie waar veel gebouwd gaat worden is helemaal niet Utrecht, maar Noord-Brabant en daar barst het van de boeren.
Ja, dat weet ik, die cijfers heb ik zelf aangedragen in dit topic.

Ik gaf alleen aan dat 2/3e van de woningen gebouwd wordt in 3 provincies met amper veeteelt.

Wat betreft die 110.000 woningen in Brabant:

Brabant heeft 232.000 hectare landbouwgrond, dat is 10,5% van de cultuurgrond in Nederland.

Als je weet dat het gemiddelde perceeloppervlak voor een woning nog slechts 132m2 is (ja echt) dan zou je die 110.000 woningen op 1452 hectare kwijt kunnen.

Dat is 0,6% van de landbouwgrond in Brabant.

Maar uitgaande van eerdere berekeningen, inclusief faciliteiten en wegen en kavels van 200m2 zit je op zo'n 2%.

Ofwel: die 110.000 woningen in Brabant kan je inclusief alle voorzieningen op 2% van de landbouwgrond kwijt.

Het is dus zeker terecht om te veronderstellen dat er landbouwgrond gebruikt gaat worden voor woningen, zoals we al meer dan honderd jaar doen.

Maar in verhouding tot het aantal veehouders dat (zeker in Brabant met hun vele varkensstallen) zal moeten stoppen, is die 2% maar een druppel. Daarom is het "het ligt niet aan stikstof want ze willen bouwgrond van de boeren afpakken" niet zo'n sterk argument. Bouwgrond van boeren "afpakken" doen we al >100 jaar en zelfs na duizenden jaren bouwen is dat pas 7% van het oppervlak van Nederland.
  maandag 1 augustus 2022 @ 09:53:25 #300
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205519785
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

Het is dus zeker terecht om te veronderstellen dat er landbouwgrond gebruikt gaat worden voor woningen, zoals we al meer dan honderd jaar doen.

Maar in verhouding tot het aantal veehouders dat (zeker in Brabant met hun vele varkensstallen) zal moeten stoppen, is die 2% maar een druppel.
en dat geeft ook niet

ik heb iedere woning van mij gebouwd op landbouwgrond, ging prima, ook met subsidie
waren vroeger nooit probemen over, weiland was voor een nieuwe groeikern te bouwen klaar uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')