Ok al heb je een huis , dan nog mag er van mijn best flink gebouwd gaan worden buiten het dorp , als het maar mooie bebouwing is , met energieneutrale woningen met 30 jaren lookquote:Op zondag 31 juli 2022 12:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Makkelijk zeggen als je zelf al een appartement hebt of zelfs woning met tuin
De meeste tarwe in Nederland is wintertarwe en dat is vorige jaar herfst al gezaaid. Maar de prijs is al een paar jaar stijgende dus zou kunnen dat er toen ook al meer ingezaaid is.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zie hier op het land ook opeens overal tarwe.
Zou het vanwege de oorlog zijn?
Daar zeg je ook nog iets...quote:Op zondag 31 juli 2022 13:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ok al heb je een huis , dan nog mag er van mijn best flink gebouwd gaan worden buiten het dorp , als het maar mooie bebouwing is , met energieneutrale woningen met 30 jaren look
Dat mag je natuurlijk jammer vinden. NIMBY en alles. Maar er moeten gewoon woningen bij.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee, dat heb ik dus niet. Enkel groen. Het wordt alleen steeds minder, inderdaad. Mag ik dat erg vinden, of is dat ook een zonde tegen de menselijkheid?
Niemand zegt dat je het niet erg mag vinden, maar kijk er dan ook niet van op als meerderen jou ff een realiteitscheck geven. Het is niet ikke ikke in een samenleving. En dat zeg ik als redelijk rechts persoon.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee, dat heb ik dus niet. Enkel groen. Het wordt alleen steeds minder, inderdaad. Mag ik dat erg vinden, of is dat ook een zonde tegen de menselijkheid?
... ja, mooi... en wanneer is het precies genoeg Momo?quote:Op zondag 31 juli 2022 13:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat mag je natuurlijk jammer vinden. NIMBY en alles. Maar er moeten gewoon woningen bij.
nou er wordt mooi gebouwd tegenwoordigquote:Op zondag 31 juli 2022 13:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar zeg je ook nog iets...
Is het een soort nationale trend dat architectuur in Nederland de laatste jaren per se aartslelijk moet zijn? Is dat een soort afspraak?
Wat hartverwarmend dat in neoliberaal rechts Nederland het nu ineens niet meer om ikke ikke gaat.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:11 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Niemand zegt dat je het niet erg mag vinden, maar kijk er dan ook niet van op als meerderen jou ff een realiteitscheck geven. Het is niet ikke ikke in een samenleving. En dat zeg ik als redelijk rechts persoon.
Kortom, eindelijk iets anders doen met miljoenen hectares een saai, onproductief, milieuonvriendelijk weiland gevuld met engels raaigras is voor iedereen goed. Laten we 25% daarvan omzetten in wat huizenbouw in heel veel groen. Goed voor het milieu, goed voor de mensheid, goed voor de economie.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wanneer er genoeg woningen zijn zodat jonge mensen ook hun eigen woning kunnen krijgen.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... ja, mooi... en wanneer is het precies genoeg Momo?
Je mag de economie gewoon als eerste noemen hoor.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Kortom, eindelijk iets anders doen met miljoenen hectares een saai, onproductief, milieuonvriendelijk weiland gevuld met engels raaigras is voor iedereen goed. Laten we 25% daarvan omzetten in wat huizenbouw in heel veel groen. Goed voor het milieu, goed voor de mensheid, goed voor de economie.
Wat een sentimenteel gelul.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb het al eerder gezegd: dit is mijn vaderland, mijn geboortegrond, dit is waar mijn voorouders vandaan komen. Ik ga nergens heen. En al helemaal niet omdat een roedel D66'ers besloten heeft dat er iets bestaat als oneindige groei en dat we allemaal mee moeten in een kosmopolitisch la-la land zonder grenzen.
Plus de 195.000 immigranten die er sinds januari bij zijn gekomen en duizenden eerstejaars expatstudenten, Momo... vergeet die niet.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Wanneer er genoeg woningen zijn zodat jonge mensen ook hun eigen woning kunnen krijgen.
Nee hoor, de economische voordelen zijn marginaal, de winst voor de bevolking enorm. Denk je eens in, een extra veluwe - bieschbosch - merengebieden aan natuur waarin ook gewoon gewoond kan worden. Het kan gewoon zodra die 50.000 parasieten stoppen met ons land af te breken.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je mag de economie gewoon als eerste noemen hoor.
quote:Op zondag 31 juli 2022 13:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee hoor, de economische voordelen zijn marginaal, de winst voor de bevolking enorm. Denk je eens in, een extra veluwe - bieschbosch - merengebieden aan natuur waarin ook gewoon gewoond kan worden. Het kan gewoon zodra die 50.000 parasieten stoppen met ons land af te breken.
Feiten als: niemand kan precies aantonen wanneer het genoeg is, zeker gezien de huidige demografische ontwikkelingen?quote:Op zondag 31 juli 2022 13:15 schreef SjonShitcoin het volgende:
[..]
Wat een sentimenteel gelul.
Je moet wat als je iedere keer met de feiten om de oren geslagen wordt.
De derde provincie waar veel gebouwd gaat worden is helemaal niet Utrecht, maar Noord-Brabant en daar barst het van de boeren.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 17:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je bent constant aan het trollen. Lege reacties zonder onderbouwing.
Onderstaande is de eerste in tijden waar je wat inhoud post, een bron aanhaalt en iets probeert te onderbouwen.
Dat zie ik wel graag.
[..]
Waarvan een groot deel op plekken komen waar nu woningen gesloopt worden, een deel door woningsplitsing, een deel door functieverandering (bijvoorbeeld kantoor naar woning), een groot deel al een bestemmingsplan heeft en de bouwgrond als vastgelegd is en een deel nog te bepalen.
Maar ook dan is het rommelen in de marge ten opzichte van die 35% veestapel vermindering.
In je link staat overigens die inventarisatie.
Zoals genoemd: een deel is herbouw na sloop, het grootste deel in de provincies met de minste akkerbouw en veeteelt.
Van die 961.300 woningen aan plancapaciteit, staan dus 607.000 woningen gepland in de 3 Randstadprovincies, Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht. Dat is dus niet je typische landbouwprovincie.
Nogmaals: zoals de plannen er staan gaat dat minimaal ten koste van landbouwgrond.
https://open.overheid.nl/repository/ronl-4fc6efaa-671f-4edb-afc7-9fe85562beb2/1/pdf/abf-inventarisatie-plancapaciteit.pdf
[ afbeelding ]
Jammer he, feiten. Maakt discussiėren vanuit de onderbuik extreem lastig he?quote:
Heerlijk vooruitzicht dat mijn schitterende Brabant straks een wormvormig aanhangsel van de Randstad wordt. We mogen blij zijn dat de heren uit het Noorden opnieuw verlichting en beschaving komen brengen.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]
De derde provincie waar veel gebouwd gaat worden is helemaal niet Utrecht, maar Noord-Brabant en daar barst het van de boeren.
Ja, schitterend.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heerlijk vooruitzicht dat mijn schitterende Brabant straks een wormvormig aanhangsel van de Randstad wordt. We mogen blij zijn dat de heren uit het Noorden opnieuw verlichting en beschaving komen brengen.
Niet getreurd, daar komen schitterende bedrijventerreinen, windmolens en koddige woonwijken voor in de plaats.quote:
Waarom blijf je net doen alsof extra woningbouw, zelfs een miljoen extra woningen, ten koste gaat van landbouwgrond, terwijl keer op keer aangetoond wordt dat dit hooguit om enkele procenten gaat?quote:Op zondag 31 juli 2022 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heerlijk vooruitzicht dat mijn schitterende Brabant straks een wormvormig aanhangsel van de Randstad wordt. We mogen blij zijn dat de heren uit het Noorden opnieuw verlichting en beschaving komen brengen.
Volgens mij is het daar al volgebouwder dan in de Randstad met die enorme dorpen afgewisseld met plofveestallen.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lijkt me allicht geen achteruitgang.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet getreurd, daar komen schitterende bedrijventerreinen, windmolens en koddige woonwijken voor in de plaats.
Ik kijk hier op Suytkade, wat vroeger vooral industrie was. Gelukkig niet ten koste van boeren. Maar mooi zijn die blokkendozen niet. En als je dan kijkt naar de tuintjes....welke tuintjes? Als je in nieuwbouw nog 20 m2 tuin hebt, mag je in je handjes klappen.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... omdat, nog maar een keer, niemand precies wil aangeven wanneer het, gezien de huidige demografische ontwikkelingen, genoeg is.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:26 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waarom blijf je net doen alsof extra woningbouw, zelfs een miljoen extra woningen, ten koste gaat van landbouwgrond, terwijl keer op keer aangetoond wordt dat dit hooguit om enkele procenten gaat?
Als je het esthetisch inzicht van een grapefruit hebt niet neequote:
Misschien omdat niemand dat met echte zekerheid kan voorspellen? Maar een miljoen woningen is gewoon echt achterlijk veel, daar gaan decennia overheen om te bouwen.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... omdat, nog maar een keer, niemand precies wil aangeven wanneer het, gezien de huidige demografische ontwikkelingen, genoeg is.
je kunt wel afgaan op tendensen, niet... en die zijn weinig rooskleurig.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:28 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien omdat niemand dat met echte zekerheid kan voorspellen? Maar een miljoen woningen is gewoon echt achterlijk veel, daar gaan decennia overheen om te bouwen.
quote:Op zondag 31 juli 2022 13:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als je het esthetisch inzicht van een grapefruit hebt niet nee
Leuk hoe je jezelf klem lult in je eigen post. Dat mensen geen tuintje hebben komt omdat boerenland heilig is.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kijk hier op Suytkade, wat vroeger vooral industrie was. Gelukkig niet ten koste van boeren. Maar mooi zijn die blokkendozen niet. En als je dan kijkt naar de tuintjes....welke tuintjes? Als je in nieuwbouw nog 20 m2 tuin hebt, mag je in je handjes klappen.
Kennissen van me zijn boer, richting Mierlo. Daar is het in het verleden al gegaan over nieuwbouw. Die plannen zijn toen afgeblazen, maar vrees dat die weer tevoorschijn gehaald gaan worden.
Welnee, dat komt omdat men zoveel mogelijk sociale huurwoningen op een stuk bouwgrond wil zetten. Meer woningen is meer huur, simpel.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:28 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Leuk hoe je jezelf klem lult in je eigen post. Dat mensen geen tuintje hebben komt omdat boerenland heilig is.
Ah, sociale huurwoningen. Tja dat is wat anders. Ik ben het er 100% mee eens dat zo kosteneffectief mogelijk daar het uitgangspunt moet zijn. Redelijke kwaliteit tegen redelijke prijs, zonder verdere fratsen zoals tuinen of luxe badkamers of keukens. Van sociale huurwoningen kun je er wel een 4 miljoen op 2,5% van het landbouwareaal kwijt.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Welnee, dat komt omdat men zoveel mogelijk sociale huurwoningen op een stuk bouwgrond wil zetten. Meer woningen is meer huur, simpel.
quote:Op zondag 31 juli 2022 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Feiten als: niemand kan precies aantonen wanneer het genoeg is, zeker gezien de huidige demografische ontwikkelingen?
Verder treffend dat iets wat al duizenden jaren lang in elke cultuur ter wereld wordt gecelebreerd als een positief en mooi goed, door de go-gettende kosmopoliet van 2022 wordt afgedaan als 'sentimenteel'.
Waar heb je het over?quote:Op zondag 31 juli 2022 12:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is allemaal academisch wanneer de hamvraag (wanneer is het genoeg) niet beantwoord wordt.
Bron??quote:Op zondag 31 juli 2022 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet getreurd, daar komen schitterende bedrijventerreinen, windmolens en koddige woonwijken voor in de plaats.
Kabinet moet gaan bouwen in een veel hoger tempo dan nuquote:Op zondag 31 juli 2022 13:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb het al eerder gezegd: dit is mijn vaderland, mijn geboortegrond, dit is waar mijn voorouders vandaan komen. Ik ga nergens heen. En al helemaal niet omdat een roedel D66'ers besloten heeft dat er iets bestaat als oneindige groei en dat we allemaal mee moeten in een kosmopolitisch la-la land zonder grenzen.
Ja, het prachtige Brabantse platteland vol met concentratiekampen voor varkens moeten we koesteren zodat de generaties na ons nog kunnen genieten van dit hoogwaardig cultureel erfgoed.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als je het esthetisch inzicht van een grapefruit hebt niet nee
Ja vervelend he al die omnivoren die zomaar vlees durven te eten. How dare they!!... Elke dag worden honderden miljoenen dieren levend en pijnlijk opgegeten door andere dieren. Waarom mag die ene vleesetende omnivoor (de mens) dat niet terwijl die het nou juist het enige wezen op aarde is die haar voedsel op humane manier doodt?? Als varkensboeren kampcommandanten zijn wat is een troep leeuwen die hun voedsel levend opeten dan? De Gestapo?quote:Op zondag 31 juli 2022 13:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, het prachtige Brabantse platteland vol met concentratiekampen voor varkens moeten we koesteren zodat de generaties na ons nog kunnen genieten van dit hoogwaardig cultureel erfgoed.
Kijk dan wat schitterend:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het gaat niet om het wel of geen vlees eten: het gaat erom dat de huidige agrarische industrie met een de op de export gerichte productie een onevenredig zware wissel trekt op de kwaliteit van onze leefomgeving. Kan zijn dat de wereldwijde vleesconsumptie groeit, maar dat hoeven wij niet per se te faciliteren.quote:Op zondag 31 juli 2022 14:19 schreef Unstoppable-NMGN het volgende:
[..]
Ja vervelend he al die omnivoren die zomaar vlees durven te eten. How dare they!!... Elke dag worden honderden miljoenen dieren levend en pijnlijk opgegeten door andere dieren. Waarom mag die ene vleesetende omnivoor (de mens) dat niet terwijl die het nou juist het enige wezen op aarde is die haar voedsel op humane manier doodt?? Als varkensboeren kampcommandanten zijn wat is een troep leeuwen die hun voedsel levend opeten dan? De Gestapo?
De Voedsel- en Landbouworganisatie van de Verenigde Naties (FAO) voorspelt in verdubbeling van de wereldwijde vleesconsumptie in 2050. Zo snel gaat de bevolkingsgroei op aarde nu. Dat betekent dat er de komende decennia dus flink wat 'concentratiekampen' bij komen op de wereld. Wat ik wil zeggen is dat de anti-vlees lobby een verloren strijd vecht. Als je minder vleesconsumptie wil dan moet je zorgen dat er minder mensen worden geboren. Maar ook dat is niet realistisch. Als ik een anti vlees activist was zou ik mijn geld op kweekvlees zetten, dat is volgens mij het enige dat echt haalbaar is.
En die boerderijen op je foto's zie ik trouwens liever dan opgestapelde mensen in van die Bijlmerflats
En, wonen er nu allemaal Afrikanen, of hebben de Brabanders zichzelf ijverig voortgeplant?quote:Op zondag 31 juli 2022 14:20 schreef Gia het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo zag het er ooit uit.
[ afbeelding ]
Zo is 't nu.
De wijk Brandevoort. Als kind speelde ik op de boerenvelden, als tiener aardbeien plukken bij de boer. Allemaal uitgekocht en een compleet dorp neergeplempt.
De gevels zijn wel mooi, dat wel, maar weinig groen in de wijk. Alleen er omheen.
[ afbeelding ]
En dat is de toekomst van ons mooie Brabant.
Dan kun je beter stront pakken daar zijn ze immers gek op.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:42 schreef Makrelis het volgende:
Een waterbombardement met een Superscooper om die boeren van de snelweg af te spoelen lijkt me wel een geinig gezicht. Misschien wat te humaan.
[ afbeelding ]
De realiteit is dat er weinig meer geboerd wordt volgens het beeld dat jij probeert te schetsen. Tegenwoordig is het industriėle productie: gigantische lappendekens Engels raaigras, praktisch volledig geautomatiseerde megastallen waar koeien zichzelf melken, en het importeren van scheepsladingen krachtvoer uit Zuid-Amerika omdat diezelfde koeien dusdanig ver doorgefokt zijn dat ze zonder omvallen.quote:Op zondag 31 juli 2022 14:20 schreef Gia het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo zag het er ooit uit.
[ afbeelding ]
Zo is 't nu.
De wijk Brandevoort. Als kind speelde ik op de boerenvelden, als tiener aardbeien plukken bij de boer. Allemaal uitgekocht en een compleet dorp neergeplempt.
De gevels zijn wel mooi, dat wel, maar weinig groen in de wijk. Alleen er omheen.
[ afbeelding ]
En dat is de toekomst van ons mooie Brabant.
Daar woont nogal wat import, als in niet Brabanders. Veel hoogopgeleide kakkers vanuit de studentensteden.quote:Op zondag 31 juli 2022 14:39 schreef OllieA het volgende:
[..]
En, wonen er nu allemaal Afrikanen, of hebben de Brabanders zichzelf ijverig voortgeplant?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |