Ok al heb je een huis , dan nog mag er van mijn best flink gebouwd gaan worden buiten het dorp , als het maar mooie bebouwing is , met energieneutrale woningen met 30 jaren lookquote:Op zondag 31 juli 2022 12:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Makkelijk zeggen als je zelf al een appartement hebt of zelfs woning met tuin
De meeste tarwe in Nederland is wintertarwe en dat is vorige jaar herfst al gezaaid. Maar de prijs is al een paar jaar stijgende dus zou kunnen dat er toen ook al meer ingezaaid is.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zie hier op het land ook opeens overal tarwe.
Zou het vanwege de oorlog zijn?
Daar zeg je ook nog iets...quote:Op zondag 31 juli 2022 13:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ok al heb je een huis , dan nog mag er van mijn best flink gebouwd gaan worden buiten het dorp , als het maar mooie bebouwing is , met energieneutrale woningen met 30 jaren look
Dat mag je natuurlijk jammer vinden. NIMBY en alles. Maar er moeten gewoon woningen bij.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee, dat heb ik dus niet. Enkel groen. Het wordt alleen steeds minder, inderdaad. Mag ik dat erg vinden, of is dat ook een zonde tegen de menselijkheid?
Niemand zegt dat je het niet erg mag vinden, maar kijk er dan ook niet van op als meerderen jou ff een realiteitscheck geven. Het is niet ikke ikke in een samenleving. En dat zeg ik als redelijk rechts persoon.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee, dat heb ik dus niet. Enkel groen. Het wordt alleen steeds minder, inderdaad. Mag ik dat erg vinden, of is dat ook een zonde tegen de menselijkheid?
... ja, mooi... en wanneer is het precies genoeg Momo?quote:Op zondag 31 juli 2022 13:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat mag je natuurlijk jammer vinden. NIMBY en alles. Maar er moeten gewoon woningen bij.
nou er wordt mooi gebouwd tegenwoordigquote:Op zondag 31 juli 2022 13:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar zeg je ook nog iets...
Is het een soort nationale trend dat architectuur in Nederland de laatste jaren per se aartslelijk moet zijn? Is dat een soort afspraak?
Wat hartverwarmend dat in neoliberaal rechts Nederland het nu ineens niet meer om ikke ikke gaat.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:11 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Niemand zegt dat je het niet erg mag vinden, maar kijk er dan ook niet van op als meerderen jou ff een realiteitscheck geven. Het is niet ikke ikke in een samenleving. En dat zeg ik als redelijk rechts persoon.
Kortom, eindelijk iets anders doen met miljoenen hectares een saai, onproductief, milieuonvriendelijk weiland gevuld met engels raaigras is voor iedereen goed. Laten we 25% daarvan omzetten in wat huizenbouw in heel veel groen. Goed voor het milieu, goed voor de mensheid, goed voor de economie.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wanneer er genoeg woningen zijn zodat jonge mensen ook hun eigen woning kunnen krijgen.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... ja, mooi... en wanneer is het precies genoeg Momo?
Je mag de economie gewoon als eerste noemen hoor.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Kortom, eindelijk iets anders doen met miljoenen hectares een saai, onproductief, milieuonvriendelijk weiland gevuld met engels raaigras is voor iedereen goed. Laten we 25% daarvan omzetten in wat huizenbouw in heel veel groen. Goed voor het milieu, goed voor de mensheid, goed voor de economie.
Wat een sentimenteel gelul.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb het al eerder gezegd: dit is mijn vaderland, mijn geboortegrond, dit is waar mijn voorouders vandaan komen. Ik ga nergens heen. En al helemaal niet omdat een roedel D66'ers besloten heeft dat er iets bestaat als oneindige groei en dat we allemaal mee moeten in een kosmopolitisch la-la land zonder grenzen.
Plus de 195.000 immigranten die er sinds januari bij zijn gekomen en duizenden eerstejaars expatstudenten, Momo... vergeet die niet.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Wanneer er genoeg woningen zijn zodat jonge mensen ook hun eigen woning kunnen krijgen.
Nee hoor, de economische voordelen zijn marginaal, de winst voor de bevolking enorm. Denk je eens in, een extra veluwe - bieschbosch - merengebieden aan natuur waarin ook gewoon gewoond kan worden. Het kan gewoon zodra die 50.000 parasieten stoppen met ons land af te breken.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je mag de economie gewoon als eerste noemen hoor.
quote:Op zondag 31 juli 2022 13:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee hoor, de economische voordelen zijn marginaal, de winst voor de bevolking enorm. Denk je eens in, een extra veluwe - bieschbosch - merengebieden aan natuur waarin ook gewoon gewoond kan worden. Het kan gewoon zodra die 50.000 parasieten stoppen met ons land af te breken.
Feiten als: niemand kan precies aantonen wanneer het genoeg is, zeker gezien de huidige demografische ontwikkelingen?quote:Op zondag 31 juli 2022 13:15 schreef SjonShitcoin het volgende:
[..]
Wat een sentimenteel gelul.
Je moet wat als je iedere keer met de feiten om de oren geslagen wordt.
De derde provincie waar veel gebouwd gaat worden is helemaal niet Utrecht, maar Noord-Brabant en daar barst het van de boeren.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 17:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je bent constant aan het trollen. Lege reacties zonder onderbouwing.
Onderstaande is de eerste in tijden waar je wat inhoud post, een bron aanhaalt en iets probeert te onderbouwen.
Dat zie ik wel graag.
[..]
Waarvan een groot deel op plekken komen waar nu woningen gesloopt worden, een deel door woningsplitsing, een deel door functieverandering (bijvoorbeeld kantoor naar woning), een groot deel al een bestemmingsplan heeft en de bouwgrond als vastgelegd is en een deel nog te bepalen.
Maar ook dan is het rommelen in de marge ten opzichte van die 35% veestapel vermindering.
In je link staat overigens die inventarisatie.
Zoals genoemd: een deel is herbouw na sloop, het grootste deel in de provincies met de minste akkerbouw en veeteelt.
Van die 961.300 woningen aan plancapaciteit, staan dus 607.000 woningen gepland in de 3 Randstadprovincies, Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht. Dat is dus niet je typische landbouwprovincie.
Nogmaals: zoals de plannen er staan gaat dat minimaal ten koste van landbouwgrond.
https://open.overheid.nl/repository/ronl-4fc6efaa-671f-4edb-afc7-9fe85562beb2/1/pdf/abf-inventarisatie-plancapaciteit.pdf
[ afbeelding ]
Jammer he, feiten. Maakt discussiėren vanuit de onderbuik extreem lastig he?quote:
Heerlijk vooruitzicht dat mijn schitterende Brabant straks een wormvormig aanhangsel van de Randstad wordt. We mogen blij zijn dat de heren uit het Noorden opnieuw verlichting en beschaving komen brengen.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]
De derde provincie waar veel gebouwd gaat worden is helemaal niet Utrecht, maar Noord-Brabant en daar barst het van de boeren.
Ja, schitterend.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heerlijk vooruitzicht dat mijn schitterende Brabant straks een wormvormig aanhangsel van de Randstad wordt. We mogen blij zijn dat de heren uit het Noorden opnieuw verlichting en beschaving komen brengen.
Niet getreurd, daar komen schitterende bedrijventerreinen, windmolens en koddige woonwijken voor in de plaats.quote:
Waarom blijf je net doen alsof extra woningbouw, zelfs een miljoen extra woningen, ten koste gaat van landbouwgrond, terwijl keer op keer aangetoond wordt dat dit hooguit om enkele procenten gaat?quote:Op zondag 31 juli 2022 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heerlijk vooruitzicht dat mijn schitterende Brabant straks een wormvormig aanhangsel van de Randstad wordt. We mogen blij zijn dat de heren uit het Noorden opnieuw verlichting en beschaving komen brengen.
Volgens mij is het daar al volgebouwder dan in de Randstad met die enorme dorpen afgewisseld met plofveestallen.quote:Op zondag 31 juli 2022 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |