Jaja we exporteren varkenvlees en importen het weer als speciale italiaanse ham.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:35 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wat blijf je toch janken over “onze voedselvoorziening “ terwijl “onze boeren “ helemaal niet onze voedselvoorziening verzorgen. Zoals meermaals aangetoond importeren Nederlandse boeren goedkoop veevoer, verbouwen zelf vooral veevoer om exportvlees te produceren. Jouw en mijn vreten komt uit het buitenland vriend.
Als wij een eigen voedselvoorziening willen dan moeten we juist stoppen met al die beesten en massaal overstappen op akkerbouw. Met akkerbouw kunnen we buitenlandse afhankelijkheid enigszins afbouwen met veeteelt absoluut niet.
En dan die onzin over huizenbouw en oh oh daar gaan we landbouwgrond aan opofferen. Nog zo’n fraai stukje ongelofelijke bullshit. 1 miljoen huizen met elk 500 vierkante meter grond zou 500 miljoen vierkante meter kosten. 500 miljoen vierkante meter is 50.000 luizige hectares. 50.000 van 2.2 miljoen huidig areaal landbouwgrond dus. Fukking 2.5 % dus. Kom laten we al die huizen 1000 vierkante meter geven, kost het wel 5% van de landbouwgrond.
Hier zit 2 jaar tussen, als voorbeeld. Teelt circuleert altijd.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:19 schreef the-eye het volgende:
[..]
Er zal best grond die gebruikt is voor vollegrondteelt weleens gebruikt zijn om er schapen te laten grazen maar feit blijft dat niet op alle grond waar koeien lopen zo maar voedsel verbouwd kan worden
Mooi hoe je weer zoals gewoonlijk de feiten negeert en begint met de volgende onzinnige bullshit.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jaja we exporteren varkenvlees en importen het weer als speciale italiaanse ham.
Daar hebben we het al over gehad.
En hoe weet jij waar mijn vreten vandaan komt?
Ik koop alles lokaal, vlees, zuivel en groente.
Enkel wat dingen die hier niet geproduceerd worden koop ik in de winkel.
Dus waarom de aaname dat mijn vreten uit het buitenland komt?
op alle gronden waar koeien lopen kunnen errepels of suikerbieten verbouwd wordenquote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:19 schreef the-eye het volgende:
[..]
Er zal best grond die gebruikt is voor vollegrondteelt weleens gebruikt zijn om er schapen te laten grazen maar feit blijft dat niet op alle grond waar koeien lopen zo maar voedsel verbouwd kan worden
eet jij geen Chinees ?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jaja we exporteren varkenvlees en importen het weer als speciale italiaanse ham.
Daar hebben we het al over gehad.
En hoe weet jij waar mijn vreten vandaan komt?
Ik koop alles lokaal, vlees, zuivel en groente.
Enkel wat dingen die hier niet geproduceerd worden koop ik in de winkel.
Dus waarom de aaname dat mijn vreten uit het buitenland komt?
Jawel, maar ik maak het gewoon zelf.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
op alle gronden waar koeien lopen kunnen errepels of suikerbieten verbouwd worden
[..]
eet jij geen Chinees ?
Ik weerleg je feiten juist, jammer dat je daar zo op reageert.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:44 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Mooi hoe je weer zoals gewoonlijk de feiten negeert en begint met de volgende onzinnige bullshit.
Je hebt niets weerlegd in die post.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik weerleg je feiten juist, jammer dat je daar zo op reageert.
Mooi dat jij je uitjes en aardappeltjes bij de boer koopt, je weet donders goed wat ik bedoel met dat wij ons vreten in het buitenland kopen. Wat jij doet is net doen alsof je discussieert, maar zodra er echte feiten aan bod komen kom jij met onzin op de proppen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik weerleg je feiten juist, jammer dat je daar zo op reageert.
Waarom zou ik zijn zelf verzonnen cijfers serieus gaan nemen?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt niets weerlegd in die post.
Je hebt alleen aangegeven dat je een uitzondering bent op de gemiddelde Nederlander die naar de Appie gaat voor z'n boodschappen.
Je persoonlijke situatie verandert verder ook niets aan de cijfers die hij noemde.
“Zelf verzonnen cijfers.” Fantastquote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zou ik zijn zelf verzonnen cijfers serieus gaan nemen?
Uiteraard kopen de meeste mensen hun vlees in de supermarkten, schijnbaar vinden die het fijn om gemanipuleerde troep te eten.
Maar als hij dan beweerd dat mijn vreten uit het buitenland komt dan klopt dat gewoon niet.
Dus hij doet allerlei aanames zonder onderbouwing.
Omdat ze heel makkelijk na te rekenen zijn als je IQ enigszins iets boven de 70 is.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom zou ik zijn zelf verzonnen cijfers serieus gaan nemen?
Er is je een groot kwaad aangedaan en dat is een goede reden om niet inhoudelijk te reageren, ik begrijp het.quote:Uiteraard kopen de meeste mensen hun vlees in de supermarkten, schijnbaar vinden die het fijn om gemanipuleerde troep te eten.
Maar als hij dan beweerd dat mijn vreten uit het buitenland komt dan klopt dat gewoon niet.
Dus hij doet allerlei aanames zonder onderbouwing.
Ik heb echt geen zin om het hele gesprek wat ik met thefreshprince heb gehad nu te gaan kopieëren en met jou te gaan voeren.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:55 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Mooi dat jij je uitjes en aardappeltjes bij de boer koopt, je weet donders goed wat ik bedoel met dat wij ons vreten in het buitenland kopen. Wat jij doet is net doen alsof je discussieert, maar zodra er echte feiten aan bod komen kom jij met onzin op de proppen.
Nee, we hebben het niet besproken.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb echt geen zin om het hele gesprek wat ik met thefreshprince heb gehad nu te gaan kopieëren en met jou te gaan voeren.
Alles wat jij nu zegt hebben wij al besproken.
Ja omdat je allerlei aspecten weg liet die niet in je straatje passen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, we hebben het niet besproken.
Ik heb het met cijfers toegelicht en jij hebt iedere keer gegild dat het anders zat.
Kwestie van teruglezen.
Nee.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja omdat je allerlei aspecten weg liet die niet in je straatje passen.
We hebben niets besproken. Je hebt me vooral aangevallen. "Dit is niet goed, dat is niet goed, dit neem je niet serieus, dat is een fout aanname, bla bla". Je posts zijn er van doordrenkt.quote:Maar alles wat die meneer met romeinse cijfers zei hebben wij al besproken en ga ik niet meer herhalen.
En wat dacht jij bij zo'n voedselcrisis te eten? Het veevoer?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat alle landen braaf blijf leveren in een voedselcrisis?
Op zich eet goed verdicht kuilgras wel als een heerlijke lasagne. Onderin het verse voorjaarsgras, bovenin het eiwitrijke najaarsgras en als tussenlaag het stevige zomergras voor de vezels. Met wat geluk zit er nog wat klaver door.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En wat dacht jij bij zo'n voedselcrisis te eten? Het veevoer?
Je plaatst zelf ook geen enkele bron.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee.
[..]
We hebben niets besproken. Je hebt me vooral aangevallen. "Dit is niet goed, dat is niet goed, dit neem je niet serieus, dat is een fout aanname, bla bla". Je posts zijn er van doordrenkt.
In 2 delen van deze reeks heb je 1x een bron geplaatst en die had je zelf niet gelezen (reactie #3 van dit deel).
Alleen jammer dat wij mensen cellulose niet verterenquote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op zich eet goed verdicht kuilgras wel als een heerlijke lasagne. Onderin het verse voorjaarsgras, bovenin het eiwitrijke najaarsgras en als tussenlaag het stevige zomergras voor de vezels. Met wat geluk zit er nog wat klaver door.
Vlees, varkens zat hier.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En wat dacht jij bij zo'n voedselcrisis te eten? Het veevoer?
quote:
quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat alle landen braaf [veevoer] blijf leveren in een voedselcrisis?
Dat is te idioot voor woorden aangezien er alleen in dit deeltje al 3 posts van me staan met bron en/of grafiek staan.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je plaatst zelf ook geen enkele bron.
Dat zeg je de hele tijd maar ik heb je nog nergens een poging zien doen om mijn berekeningen te corrigeren.quote:Je doet alsof je wijsheid in pacht hebt maar je berkeningen zijn helemaal niet correct.
Nee, dat valt reuze mee. Het hoeft ook niet op 0,01 achter de komma.quote:Nou kan ik je de precieze percentages ook niet geven want er komt gewoon erg veel bij kijken.
Dan eten we de varkens op, prima toch?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
"Je denkt toch niet dat alle landen braaf [veevoer] blijf leveren in een voedselcrisis?"
Dus wat is precies jouw probleem met minder productie voor de exportquote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:43 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan eten we de varkens op, prima toch?
Als er geen import en export meer is en alles gericht is op binnenlands gebruik zullen we ook een aangepast menu krijgen.
Komt tie weer aan met z'n 0,5%......quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is te idioot voor woorden aangezien er alleen in dit deeltje al 3 posts van me staan met bron en/of grafiek staan.
[..]
Dat zeg je de hele tijd maar ik heb je nog nergens een poging zien doen om mijn berekeningen te corrigeren.
Is gewoon basisschool niveau, percentages berekenen en hectares naar m2 omrekenen.
[..]
Nee, dat valt reuze mee. Het hoeft ook niet op 0,01 achter de komma.
Het is snel duidelijk dat ~0,5% landbouwgrond voor 500.000 woningen in geen verhouding staat tot >35% krimp van de sector.
Als je vindt dat daar "veel bij komt kijken" dan moet je misschien terug naar school.
Ja, als je vindt dat een getal niet klopt dan mag je zelf een ander getal noemen en onderbouwen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Komt tie weer aan met z'n 0,5%......
Niks, mijn probleem is minder landbouwgrond en meer mensen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dus wat is precies jouw probleem met minder productie voor de export.
Nederland kan sowieso niet z'n eigen voedsel produceren.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Niks, mijn probleem is minder landbouwgrond en meer mensen.
Nederland moet z'n eigen voedsel kunnen produceren.
Dan moeten we van het koeien en varkensvoeren afquote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan moeten we stoppen met veeteelt voor de export.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Daar zit 'm exact de kneep.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dan moeten we stoppen met veeteelt voor de export.
Ik vind het best zolang de grond maar beschikbaar blijft voor de productie van voedsel.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dan moeten we stoppen met veeteelt voor de export.
Waarom zou daarvan geen sprake zijn?quote:Op zondag 31 juli 2022 00:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vind het best zolang de grond maar beschikbaar blijft voor de productie van voedsel.
Wanneer die activiteiten een onevenredige belasting vormen voor onze leefomgeving dan zouden we daar ook mee (moeten) stoppen.quote:Maar ja gaan we dan ook vervuilende bedrijven in de chemie stil leggen?
Enkel produceren voor binnenlands gebruik.
Haven van Rotterdam, enkel vrachten voor binnenlands gebruik.
Dat kan grotendeels wel.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vind het best zolang de grond maar beschikbaar blijft voor de productie van voedsel.
Omdat? Ook dat moet je per geval bekijken. "Vervuilend" is ook geen eenduidige definitie. Gaat het om uitstoot van CO2? Of giftige stoffen? Is het te filteren? Hoe essentieel is het?quote:Maar ja gaan we dan ook vervuilende bedrijven in de chemie stil leggen?
Enkel produceren voor binnenlands gebruik.
Haven van Rotterdam, enkel vrachten voor binnenlands gebruik.
Omdat ze honderdduizenden huizen willen gaan bouwen.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom zou daarvan geen sprake zijn?
[..]
Wanneer die activiteiten een onevenredige belasting vormen voor onze leefomgeving dan zouden we daar ook mee (moeten) stoppen.
En hoeveel landbouwgrond gaat daarvoor opgeofferd worden?quote:Op zondag 31 juli 2022 00:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat ze honderdduizenden huizen willen gaan bouwen.
Lastig om te zeggen.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En hoeveel landbouwgrond gaat daarvoor opgeofferd worden?
Ik zal het nog 1x proberen en ik zal het zo ruim mogelijk berekenen zodat je niet kan klagen dat ik ook maar ergens iets weglaat. Daarnaast zal ik rekenen met landoppervlak, dus neem ik water (rivieren, kanalen en meren) niet mee in de berekening.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat ze honderdduizenden huizen willen gaan bouwen.
Kom eens met een inschatting.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Lastig om te zeggen.
Huizen hebben ook infrastructuur nodig, ziekenhuizen, winkels, werkgelegenheid.
En hoe meer mensen er komen hoe lastiger het wordt om ze allemaal te voeden.
Dus dan hebben we meer landbouwgrond nodig dan in de huidige berekening.
Een schatting kun je zelf wel maken. Hoeveel is nodig per huis,en daar kun je dan gewoon een percentage bij optellen. Super-simpel.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Lastig om te zeggen.
Huizen hebben ook infrastructuur nodig, ziekenhuizen, winkels, werkgelegenheid.
En hoe meer mensen er komen hoe lastiger het wordt om ze allemaal te voeden.
Dus dan hebben we meer landbouwgrond nodig dan in de huidige berekening.
Rotterdam is ongeveer 325km2 in oppervlak, inclusief het havengebied.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In Rotterdam wonen nu 650.000 mensen ofzo?
Dus het zal groter zijn dan Rotterdam.
Rotterdam beslaat zo'n 32.400 hectare (inclusief water). Op dit moment hebben we 2.2 miljoen hectare als landbouwgrond in gebruik. Do the math.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In Rotterdam wonen nu 650.000 mensen ofzo?
Dus het zal groter zijn dan Rotterdam.
En dat is dus prima in evenwicht.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Rotterdam beslaat zo'n 32.400 hectare (inclusief water). Op dit moment hebben we 2.2 miljoen hectare als landbouwgrond in gebruik. Do the math.
Ik zie hier op het land ook opeens overal tarwe.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Boeren hier in Zeeland hebben geen tijd voor protesten, die halen tot 01:00 het tarwe van het land met z’n allen, anders hebben we problemen deze winter.
Lijkt me een duidelijk signaal naar beide partijen.
Tarwe in Nederland is vooral voor... je raadt het niet: veevoer.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zie hier op het land ook opeens overal tarwe.
Zou het vanwege de oorlog zijn?
Ja klopt, maar ik zie nu wel erg veel opeens.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tarwe in Nederland is vooral voor... je raadt het niet: veevoer.
Je ziet overal veevoerquote:Op zondag 31 juli 2022 00:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja klopt, maar ik zie nu wel erg veel opeens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |