Je denkt wel dat alle landen braaf veevoer voor onze gigantische veestapel blijven leveren in een voedselcrisis?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat alle landen braaf blijf leveren in een voedselcrisis?
juistquote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als er iets verantwoordelijk is voor een voedselcrisis is dat juist een veestapel.
Juist als we minder vee houden, kunnen we meer voedsel verbouwen voor mensen en zijn we minder afhankelijk.
Ik ben wel benieuwd naar je onderbouwing.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als er iets verantwoordelijk is voor een voedselcrisis is dat juist een veestapel.
De helft (!) van al onze landbouwgrond wordt gebruikt om vee te voeren. En dan importeren we nog steeds heel veel veevoer, dus het is niet genoeg (hint: we zijn dus ook voor veevoer afhankelijk, bij een voedselcrisis kunnen we niet eens ons eigen vee voeden).
Juist als we minder vee houden, kunnen we meer voedsel verbouwen voor mensen en zijn we minder afhankelijk.
we zullen eerder een watercrisis hebben dan een voedselcrisisquote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat alle landen braaf blijf leveren in een voedselcrisis?
Je hebt bijvoorbeeld 15 kilo droogvoer (grotendeels hooi) nodig om 1 kilo rundvlees te kweken.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar je onderbouwing.
Heb al zo veel verschillende verhalen gelezen.
Meestal van vegetariėrs die hetzelfde zeiden als jij en vleeseters zeiden weer het tegenovergestelde.
Ja maar kom nou eens met een goede onderbouwing.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt bijvoorbeeld 15 kilo droogvoer (grotendeels hooi) nodig om 1 kilo rundvlees te kweken.
Het feit dat we nu 50% van onze landbouwgrond gebruiken om onze veestapel te voeden (en daar dan toch niet voldoende aan hebben) is al een teken op zich.
En dan heb ik het nog niet over landbouwgrond die we gebruiken voor tulpenbollen / bloementeelt, etc.
Ik moet helaas weg, m'n zus is vandaag jarig. Taartquote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja maar kom nou eens met een goede onderbouwing.
Hoeveel voer voor het vee is afval?
Is de grond geschikt voor andere producten?
En wat voor voer importeren we en is dat speciaal gekweekt voor ons vee of is het over/afval?
Gefeliciteerd en fijne avondquote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik moet helaas weg, m'n zus is vandaag jarig. Taart![]()
Je kan het zelf hopelijk vinden, anders kom ik er rond 23:00 op terug.
https://www.ad.nl/binnenl(...)f-twijfelt~a2d7d494/quote:Boerenboycot zwakt af: Remkes en Agractie gaan bellen, FDF twijfelt
Agractie-leider Kemp zegt dat een gesprek alleen zin heeft als het kabinet de huidige stikstofdoelen loslaat. Volgens Kemp ‘staan of vallen de onderhandelingen met de kdw’, de kritische depositiewaarde. Dat is een ingewikkelde term, maar wel belangrijk: het is de stiktofnorm waar het hele kabinetsbeleid op is gebaseerd.
[...]
Die kdw is echter wel waar alle stikstofplannen op zijn gebouwd, tot chagrijn van de belangengroepen. De Land- en Tuinbouworganisatie Nederland (LTO) roept ook dat de stikstofnorm uit de wet moet. LTO eist verder dat de boeren meer tijd krijgen want 50 procent reductie 2030 is volgens die club niet haalbaar.
[...]
Tegelijkertijd beraadt FDF zich deze week op de vraag of het misschien ook op de uitnodiging van Remkes in wil gaan. Sieta van Keimpema, secretaris van de club, zegt wel dat er eisen zijn voor zo’n gesprek überhaupt mogelijk is. Ook zij vindt dat de kdw uit de stikstofwet moet. ,,Zo lang dat niet ter discussie komt te staan, heeft het geen zin om te praten.’’
voer voor het vee?/quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja maar kom nou eens met een goede onderbouwing.
Hoeveel voer voor het vee is afval?
Is de grond geschikt voor andere producten?
En wat voor voer importeren we en is dat speciaal gekweekt voor ons vee of is het over/afval?
Zo redeneren de meeste mensen denk ik.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:39 schreef 1991 het volgende:
Kijk, als gewone burger waar ik toe behoor zal het een reet schelen waar mijn melk vandaan komt.
Ik ben een beetje klaar met die 'acties', zoals mijn ouwe al zei ze gooien de eigen ruiten in.
Het zou me verbazen als dat uit de wet gaat. Ik denk niet dat we het nog voor elkaar krijgen om weer uitstel te krijgen of de boel af te zwakken.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)f-twijfelt~a2d7d494/
De boerenorganisaties zijn eindelijk hun pijlen aan het richten op het zwakste onderdeel van de kabinetsplannen. Goede kans dat het kabinet ook concessies wil doen op dat punt, alleen al omdat de provincies er ook niets mee hebben en het onwaarschijnlijk lijkt dat de kdw standhoudt bij de rechter in een onteigeningszaak.
Het doel is een gunstige staat van instandhouding van Natura 2000. Dus zolang de Nederlandse regering zich richt op het doel, zal er geen haan kraaien in Europa dat de KDW uit de wet gaat.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:00 schreef vipergts het volgende:
[..]
Het zou me verbazen als dat uit de wet gaat. Ik denk niet dat we het nog voor elkaar krijgen om weer uitstel te krijgen of de boel af te zwakken.
De grootste haven van Europaquote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:54 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zo redeneren de meeste mensen denk ik.
Totdat er een kink in de kabel komt en er niks meer geleverd wordt uit het buitenland.
Dan heb je ineens niks meer.
Onze voedselvoorziening is best fragiel.
Gelukkig zijn we kapitaalkrachtig zodat de meeste landen wel zullen blijven leveren.
Maar ik kan je meerdere voorbeelden geven van landen die de afgelopen 2 jaar spullen hebben achter gehouden voor hun eigen bevolking.
Wat blijf je toch janken over “onze voedselvoorziening “ terwijl “onze boeren “ helemaal niet onze voedselvoorziening verzorgen. Zoals meermaals aangetoond importeren Nederlandse boeren goedkoop veevoer, verbouwen zelf vooral veevoer om exportvlees te produceren. Jouw en mijn vreten komt uit het buitenland vriend.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:54 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Totdat er een kink in de kabel komt en er niks meer geleverd wordt uit het buitenland.
Gelukkig zijn we kapitaalkrachtig zodat de meeste landen wel zullen blijven leveren.
Maar ik kan je meerdere voorbeelden geven van landen die de afgelopen 2 jaar spullen hebben achter gehouden voor hun eigen bevolking.
zin we uit de EU gestapt ?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:54 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:37 schreef Jojoke het volgende:
het onwaarschijnlijk lijkt dat de kdw standhoudt bij de rechter in een onteigeningszaak.
Als het niet geschikt is voor landbouw, wat moet een boer er dan mee? En je stelt net dat het grasland voor koeien is.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 21:57 schreef the-eye het volgende:
michaelmoore heeft wel een punt want hou jij @:TheFreshPrince in je plannen wel rekening met het feit dat het grasland van koeien helemaal niet gechikt is voor landbouw?
quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als het niet geschikt is voor landbouw, wat moet een boer er dan mee? En je stelt net dat het grasland voor koeien is.
Ik denk dat je landbouw verwart met tuinbouw of akkerbouw.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:10 schreef the-eye het volgende:
[..]![]()
Dat ergens gras groeit wil nog niet zeggen dat het geschikt is voor groententeelt
Er zal best grond die gebruikt is voor vollegrondteelt weleens gebruikt zijn om er schapen te laten grazen maar feit blijft dat niet op alle grond waar koeien lopen zo maar voedsel verbouwd kan wordenquote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk dat je landbouw verwart met tuinbouw of akkerbouw.
Landbouw is de verzamelnaam, daar valt veeteelt ook onder.
Maar er wordt absoluut gerouleerd. Ik heb in m'n leven 2x aan de rand van landbouwgrond geleefd.
Daar hebben schapen op gestaan, daar heeft gras op gegroeid (zonder vee, puur voor het hooi), daar hebben aardappelen gegroeid (ik heb ze nota bene nog geraapt als vakantiebaan), etc. Minnertsga heb ik ook nog wel bollen gepeld toen ik een kleine Frisse Prins was. Later nog een paar keer in Breezand. Ook appels geplukt bij Sint Jacobiparochie.
Maar dan heb ik het wel over bijvoorbeeld Minnertsga en Kollumerpomp, dat is weer heel andere grond dan in andere landbouwgebieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |