Ja, als je vindt dat een getal niet klopt dan mag je zelf een ander getal noemen en onderbouwen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Komt tie weer aan met z'n 0,5%......
Niks, mijn probleem is minder landbouwgrond en meer mensen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dus wat is precies jouw probleem met minder productie voor de export.
Nederland kan sowieso niet z'n eigen voedsel produceren.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Niks, mijn probleem is minder landbouwgrond en meer mensen.
Nederland moet z'n eigen voedsel kunnen produceren.
Dan moeten we van het koeien en varkensvoeren afquote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dan moeten we stoppen met veeteelt voor de export.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Daar zit 'm exact de kneep.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dan moeten we stoppen met veeteelt voor de export.
Ik vind het best zolang de grond maar beschikbaar blijft voor de productie van voedsel.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 23:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dan moeten we stoppen met veeteelt voor de export.
Waarom zou daarvan geen sprake zijn?quote:Op zondag 31 juli 2022 00:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vind het best zolang de grond maar beschikbaar blijft voor de productie van voedsel.
Wanneer die activiteiten een onevenredige belasting vormen voor onze leefomgeving dan zouden we daar ook mee (moeten) stoppen.quote:Maar ja gaan we dan ook vervuilende bedrijven in de chemie stil leggen?
Enkel produceren voor binnenlands gebruik.
Haven van Rotterdam, enkel vrachten voor binnenlands gebruik.
Dat kan grotendeels wel.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik vind het best zolang de grond maar beschikbaar blijft voor de productie van voedsel.
Omdat? Ook dat moet je per geval bekijken. "Vervuilend" is ook geen eenduidige definitie. Gaat het om uitstoot van CO2? Of giftige stoffen? Is het te filteren? Hoe essentieel is het?quote:Maar ja gaan we dan ook vervuilende bedrijven in de chemie stil leggen?
Enkel produceren voor binnenlands gebruik.
Haven van Rotterdam, enkel vrachten voor binnenlands gebruik.
Omdat ze honderdduizenden huizen willen gaan bouwen.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom zou daarvan geen sprake zijn?
[..]
Wanneer die activiteiten een onevenredige belasting vormen voor onze leefomgeving dan zouden we daar ook mee (moeten) stoppen.
En hoeveel landbouwgrond gaat daarvoor opgeofferd worden?quote:Op zondag 31 juli 2022 00:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat ze honderdduizenden huizen willen gaan bouwen.
Lastig om te zeggen.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En hoeveel landbouwgrond gaat daarvoor opgeofferd worden?
Ik zal het nog 1x proberen en ik zal het zo ruim mogelijk berekenen zodat je niet kan klagen dat ik ook maar ergens iets weglaat. Daarnaast zal ik rekenen met landoppervlak, dus neem ik water (rivieren, kanalen en meren) niet mee in de berekening.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Omdat ze honderdduizenden huizen willen gaan bouwen.
Kom eens met een inschatting.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Lastig om te zeggen.
Huizen hebben ook infrastructuur nodig, ziekenhuizen, winkels, werkgelegenheid.
En hoe meer mensen er komen hoe lastiger het wordt om ze allemaal te voeden.
Dus dan hebben we meer landbouwgrond nodig dan in de huidige berekening.
Een schatting kun je zelf wel maken. Hoeveel is nodig per huis,en daar kun je dan gewoon een percentage bij optellen. Super-simpel.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Lastig om te zeggen.
Huizen hebben ook infrastructuur nodig, ziekenhuizen, winkels, werkgelegenheid.
En hoe meer mensen er komen hoe lastiger het wordt om ze allemaal te voeden.
Dus dan hebben we meer landbouwgrond nodig dan in de huidige berekening.
Rotterdam is ongeveer 325km2 in oppervlak, inclusief het havengebied.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In Rotterdam wonen nu 650.000 mensen ofzo?
Dus het zal groter zijn dan Rotterdam.
Rotterdam beslaat zo'n 32.400 hectare (inclusief water). Op dit moment hebben we 2.2 miljoen hectare als landbouwgrond in gebruik. Do the math.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In Rotterdam wonen nu 650.000 mensen ofzo?
Dus het zal groter zijn dan Rotterdam.
En dat is dus prima in evenwicht.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Rotterdam beslaat zo'n 32.400 hectare (inclusief water). Op dit moment hebben we 2.2 miljoen hectare als landbouwgrond in gebruik. Do the math.
Ik zie hier op het land ook opeens overal tarwe.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Boeren hier in Zeeland hebben geen tijd voor protesten, die halen tot 01:00 het tarwe van het land met z’n allen, anders hebben we problemen deze winter.
Lijkt me een duidelijk signaal naar beide partijen.
Tarwe in Nederland is vooral voor... je raadt het niet: veevoer.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zie hier op het land ook opeens overal tarwe.
Zou het vanwege de oorlog zijn?
Ja klopt, maar ik zie nu wel erg veel opeens.quote:Op zondag 31 juli 2022 00:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tarwe in Nederland is vooral voor... je raadt het niet: veevoer.
Je ziet overal veevoerquote:Op zondag 31 juli 2022 00:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja klopt, maar ik zie nu wel erg veel opeens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |