Ben wel benieuwd hoe die boeren zouden reageren als je zo'n vega hamburger op de bbq zou gooien.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:41 schreef quirina het volgende:
Oh gingen de boeren barbecuen?
Prima, dan lost de veestapel vanzelf sneller op nietwaar?
Alleen jammer dat ze ons allemaal niet uitgenodigd hadden om gezellig een hooivorkje mee te prikken
Dat zien ze niet.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe die boeren zouden reageren als je zo'n vega hamburger op de bbq zou gooien.
FDF zou aan geen enkele onderhandelingstafel moeten zitten, dat is gewoon een groepering met sterk terroristische trekjesquote:
De boer mag dan wel een minimale prijs krijgen voor zijn product, maar hij heeft wel veel leefruimte en veel ruimte om voor zichzelf en vrienden voedzaam voedsel te verbouwen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:57 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De markt is ook helemaal verziekt.
De boer krijgt een minimale prijs voor z'n product en de supermarkten maken enorme winsten.
Daarom zijn ze zo boos dat stukje land wordt onteigend.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:59 schreef torentje het volgende:
[..]
De boer mag dan wel een minimale prijs krijgen voor zijn product, maar hij heeft wel veel leefruimte en veel ruimte om voor zichzelf en vrienden voedzaam voedsel te verbouwen.
Weet zeker dat mensen zonder eigen stukje land direct met de boer zouden willen ruilen.
minimale prijs ???????????quote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:59 schreef torentje het volgende:
[..]
De boer mag dan wel een minimale prijs krijgen voor zijn product, maar hij heeft wel veel leefruimte en veel ruimte om voor zichzelf en vrienden voedzaam voedsel te verbouwen.
Weet zeker dat mensen zonder eigen stukje land direct met de boer zouden willen ruilen.
En ondertussen ook nog lekker de subsidiespons uithangen natuurlijkquote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
minimale prijs ???????????
j ebent volledig gestoord
de melkprijs is nog nooit zo hoog geweest als nu
een modale boer die verdient nu 500.000 euro per jaar boven breakeven
ne inkomensondersteuning krijg je niet als je de kost kunt verdienenquote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En ondertussen ook nog lekker de subsidiespons uithangen natuurlijk
Hoe kom je bij winst info?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
minimale prijs ???????????
je bent volledig gestoord
Vorige week was het 63 cent , een modale boer melkt 2.000.000 liter
de melkprijs is nog nooit zo hoog geweest als nu
een modale boer die verdient nu 500.000 euro per jaar boven breakeven
Heb je die ook van 'Proud to be a Lantaarnaansteker'?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[ afbeelding ]
No coal... no warmth...
Natuurlijk niet daar is de LTO voor niet de hele sector wil namelijk doorgaan op de oude voet.quote:
Ja, klopt.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://twitter.com/FutureBusLab/status/1552982404167507970
Ook weer zo iets.
Twijfel zaaien over een overduidelijk ongeval.
En tuurlijk ligt het aan de bestuurder.
Gaat wel snel met die klimaatverandering: dat zijn wel veel blaadjes aan de bomen, en zo'n groene berm heb ik in februari nog nooit gezien.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://twitter.com/FutureBusLab/status/1552982404167507970
Ook weer zo iets.
Twijfel zaaien over een overduidelijk ongeval.
En tuurlijk ligt het aan de bestuurder.
Ze zouden het op "klimaatverandering" kunnen gooien maar gezien het publiek daar op Twitter geloven ze daar ook niet inquote:
ik ken de sector en die voorbeeld boer in persoonquote:
quote:Biologische melkveehouders vangen in juli bij A-ware 66,92 euro per 100 kilo melk. De boeren die 'Beter voor' melk leveren ontvangen 65,18 euro en voor 'Zaanse Hoeve' melk betaalt A-ware 63,18 euro per 100 kilo.
De melkprijzen zijn gebaseerd op standaard gehaltes met 4,42 procent vet en 3,57 procent eiwit (inclusief alle premies) en het gemiddelde kwantumvolume van alle melkveehouders in de desbetreffende melkstroom van 2021
Dat de boeren dan maar om opheldering gaan vragen bij de verantwoordelijken.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:02 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Daarom zijn ze zo boos dat stukje land wordt onteigend.
quote:Is het een droge zomer?
Ja, we zitten tot nu al in de vijf procent droogste zomers sinds we het zijn gaan meten in 1906.
Het probleem is dat het niet alleen de zomer droger is, maar ook de aanloop er naartoe.
Ook het voorjaar, het groeiseizoen, is veel droger geweest dan gemiddeld.
Een neerslagtekort dus in grote delen van Nederland. We zullen er waarschijnlijk aan moeten gaan wennen.
De zomers van 2018, 2019 en 2020 waren ook al extreem droog, hoewel nog niet zo droog als het record van het jaar 1976.
We zullen vooral moeten leren omgaan met meer extremen.
Heel veel regen of heel erge droogte. De uitersten lijken vaker voor te gaan komen.
De fijnspar hoor thuis in het hoge noorden , dat is aanplant door de mens in het begin van de vorige eeuw, voor de hout sectorquote:Wat voor gevolgen heeft die droogte voor onze natuur?
De natuur is veerkrachtig. De meeste bomen en planten kunnen wel wat droogte aan. In het uiterste geval gaan ze wat eerder herfstverschijnselen vertonen.
Het bladerdek wordt geel en bladeren beginnen te vallen. Maar de boom overleeft het wel.
Op eentje na, de pijnspar.
Die maakt als hij genoeg vocht kan opnemen als verdediging veel hars aan waardoor hij zich een bepaald kevertje van het lijf kan houden, de letterzetter. Dat lukt nu nog maar nauwelijks.
Die letterzetter maakt gangetjes in de boom en uiteindelijk tast het insect de boom zo aan dat die sterft. Dat gebeurt nu op grote schaal.
Dat is een direct gevolg van de droogte.
quote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:32 schreef michaelmoore het volgende:
Dit is de oorzaak dat de natuur klappen krijgt , niks stikstof
https://www.telegraaf.nl/(...)an-de-natuur-het-aan
Je bent wel goed in appels met peren vergelijken in ieder geval.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als er in Dubai iets groeit dan kan de natuur het hier ook wel aan.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en bananen met kokosnotenquote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je bent wel goed in appels met peren vergelijken in ieder geval.
Ah is dat het.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
De fijnspar hoor thuis in het hoge noorden , dat is aanplant door de mens in het begin van de vorige eeuw, voor de hout sector
de snelgroeiende rechte fijnspar , het vurenhout
Zijn er concrete onteigeningsplannen dan? Het primaire doel is niet het aantal boeren verminderen maar het gaat gewoon om stikstof hè. Dus lijkt mij dat je weinig last krijgt van de overheid als je als boer nu je energie gaat steken in het circulair maken van je bedrijf. Dat laatste moet een boer als dier- en natuurliefhebber toch als muziek in de oren klinken, zou je zeggen. En ik denk dat je hierbij op genoeg steun kunt rekenen: https://www.nu.nl/politie(...)llen-we-naartoe.htmlquote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:02 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Daarom zijn ze zo boos dat stukje land wordt onteigend.
En waarom zouden de boeren dat moeten doen? Als je in Nederland naar een stikstof situatie wilt die je wilt dan lijkt me dat een collectieve taak. Daarnaast kunnen we eens stoppen met het fabeltje dat boeren vervuilend zijn? Het enige waar we mee te maken hebben is dat boeren stoffen uitscheiden waar de normale natuur het heel goed op doet, maar een paar dreuzels vinden dat het niet kan, want die willen planten beschermen die normaal heel slecht gedijen op natuurlijke grondstoffen. Alsof je het Syndroom van Down in stand wilt houden door te bevorderen dat familie met elkaar trouwt zodat er mongooltjes ontstaan waar we om kunnen lachen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 17:51 schreef galantis het volgende:
[..]
Zijn er concrete onteigeningsplannen dan? Het primaire doel is niet het aantal boeren verminderen maar het gaat gewoon om stikstof hè. Dus lijkt mij dat je weinig last krijgt van de overheid als je als boer nu je energie gaat steken in het circulair maken van je bedrijf. Dat laatste moet een boer als dier- en natuurliefhebber toch als muziek in de oren klinken, zou je zeggen. En ik denk dat je hierbij op genoeg steun kunt rekenen: https://www.nu.nl/politie(...)llen-we-naartoe.html
Ah prima, jij wilt uit de EU? Heel goed ik ook, zijn we gelijk af van dat natura 2000 gedoe, kunnen we weer gewoon een fatsoenlijk land opbouwen, zonder Vollenbroeken met hun cuckface.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hang hem boven je bed!!!quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik snap sowieso dat hele gedoe met omgekeerde vlaggen niet. Huur gewoon een billboard, reclamezuil, bushokje beletter een vrachtwagen. Zat mogelijkheden te verzinnen die vast de wereld niet kosten en veel minder gedoe opleveren dan vlaggen aan een lantaarnpaal hangen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 17:39 schreef EinarBoe het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)robalen-in-tuin.html
Burgemeester Tanja Haseloop-Amsing van Oldebroek heeft vrijdag aangifte gedaan van intimidatie. Haseloop-Amsing wordt geïntimideerd sinds de gemeente heeft aangekondigd de omgekeerde vlaggen die aan gemeentelijke eigendommen hangen weg te halen.
In de nacht van woensdag op donderdag werden vierkante strobalen in haar tuin gegooid. Een grote ronde strobaal waaruit een aantal vlaggen staken, werd deels op de oprit en deels op het openbare fietspad gelegd. Daarna reden verschillende tractors toeterend langs haar huis.
Op 16 juli plantten twee mannen, van wie één met een zak over zijn hoofd, een omgekeerde vlag voor het huis van de burgemeester.
Ja, dames en heren, we gaan er weer een mooie zomer van maken! De trekkerterrorismekaravaan trekt door het land! We zijn in Oldebroek, we zijn natuurlijk in Hierden, maar we bezoeken ook andere pareltjes. Wat te denken van een bezoekje aan Schouten in Goor, of een willekeurig gemeentehuis bij u in de buurt. Kun je er komen met de snelweg als die niet geblokkeerd is door andere trekkers/mesthopen/hooibalen/asbestresten die al dan niet in de fik staan, dan komen we graag een keertje langs! Tot gauw!
Stomme vraag, maar wie is deze meneer?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 17:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hang hem boven je bed!!!
[ afbeelding ]
jusit klaar met dat donme gezeikquote:Op vrijdag 29 juli 2022 17:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah prima, jij wilt uit de EU? Heel goed ik ook, zijn we gelijk af van dat natura 2000 gedoe, kunnen we weer gewoon een fatsoenlijk land opbouwen, zonder Vollenbroeken met hun cuckface.
naar oekraine sturen zonder kogelvrij vestquote:Op vrijdag 29 juli 2022 17:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hang hem boven je bed!!!
[ afbeelding ]
Bij de boeren valt veel te winnen en op deze manier kunnen ze blijven bestaan. Ik zie alleen maar voordelen. Het vlees en de zuivel van koeien die louter gras en kruiden eten ipv sojabonen is ook nog eens gezonder.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 17:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
En waarom zouden de boeren dat moeten doen? Als je in Nederland naar een stikstof situatie wilt die je wilt dan lijkt me dat een collectieve taak. Daarnaast kunnen we eens stoppen met het fabeltje dat boeren vervuilend zijn? Het enige waar we mee te maken hebben is dat boeren stoffen uitscheiden waar de normale natuur het heel goed op doet, maar een paar dreuzels vinden dat het niet kan, want die willen planten beschermen die normaal heel slecht gedijen op natuurlijke grondstoffen. Alsof je het Syndroom van Down in stand wilt houden door te bevorderen dat familie met elkaar trouwt zodat er mongooltjes ontstaan waar we om kunnen lachen.
Nee, er is niets dat daarop wijst.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 17:51 schreef galantis het volgende:
[..]
Zijn er concrete onteigeningsplannen dan? Het primaire doel is niet het aantal boeren verminderen maar het gaat gewoon om stikstof hè.
dat gaat dan wel melk worden van 2 euro per literquote:Op vrijdag 29 juli 2022 18:12 schreef galantis het volgende:
[..]
Bij de boeren valt veel te winnen en op deze manier kunnen ze blijven bestaan. Ik zie alleen maar voordelen. Het vlees en de zuivel van koeien die louter gras en kruiden eten ipv sojabonen is ook nog eens gezonder.
Er heerst gewoon consensus over het feit dat het creëren van zo'n bizarre onbalans funest uitpakt voor zaken als de biodiversiteit. De feitelijke verarming van de natuur presenteren als een volwaardig alternatief vind ik maar een rare gedachtekronkel. Het zijn eerder 'een paar dreuzels' die vinden dat je rustig op huidige voet door moet gaan, vooral omdat dat henzelf goed uitkomt.
Deze man heeft het voor elkaar gekregen dat er voor ongeveer 10 miljard aan bouwprojecten stil liggen in Nederland, opdat hij met zijn wandelclub op d Peel geen Bramen meer tegen komt, maar faal planten die alleen gedijen op extreem arme grond.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 18:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Stomme vraag, maar wie is deze meneer?
Hij wil graag hele arme grond want daar kunnen zijn woestijn salamanders een kwaak slakjes wel overlevenquote:Op vrijdag 29 juli 2022 18:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Deze man heeft het voor elkaar gekregen dat er voor ongeveer 10 miljard aan bouwprojecten stil liggen in Nederland, opdat hij met zijn wandelclub op d Peel geen Bramen meer tegen komt, maar faal planten die alleen gedijen op extreem arme grond.
We hebben het niet over verarming van de natuur, sterker nog het plan is om de natuur bewust te verarmen van voedingsstoffen omdat er een paar totaal idioten zijn die vinden dat plantjes die alleen op schrale grond leven belangrijker zijn. Deze mensen zijn waarschijnlijk ook fans van Pro Anorexia meisjes.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 18:12 schreef galantis het volgende:
[..]
Bij de boeren valt veel te winnen en op deze manier kunnen ze blijven bestaan. Ik zie alleen maar voordelen. Het vlees en de zuivel van koeien die louter gras en kruiden eten ipv sojabonen is ook nog eens gezonder.
Er heerst gewoon consensus over het feit dat het creëren van zo'n bizarre onbalans funest uitpakt voor zaken als de biodiversiteit. De feitelijke verarming van de natuur presenteren als een volwaardig alternatief vind ik maar een rare gedachtekronkel. Het zijn eerder 'een paar dreuzels' die vinden dat je rustig op huidige voet door moet gaan, vooral omdat dat henzelf goed uitkomt.
Dit is al voorbijgekomen en debunked.quote:
Sowieso gaat het om het verminderen van de veestapel.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 17:51 schreef galantis het volgende:
[..]
Zijn er concrete onteigeningsplannen dan? Het primaire doel is niet het aantal boeren verminderen maar het gaat gewoon om stikstof hè. Dus lijkt mij dat je weinig last krijgt van de overheid als je als boer nu je energie gaat steken in het circulair maken van je bedrijf. Dat laatste moet een boer als dier- en natuurliefhebber toch als muziek in de oren klinken, zou je zeggen. En ik denk dat je hierbij op genoeg steun kunt rekenen: https://www.nu.nl/politie(...)llen-we-naartoe.html
Dat is dan blijkbaar wat het echt kost. Lijkt me een mooie gelegenheid eens te gaan minderen. En bijv vlees (weer) als luxeproduct te zien.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 18:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat gaat dan wel melk worden van 2 euro per liter
Kun je misschien niet eerst het hele draadje lezen voordat je dit post, want zelfs in het draadje komen ze erachter dat het helemaal geen auto van de sloop was.quote:
Nee, de natuur is (vooral onbewust) teveel verrijkt met stikstof. Waarom zou het massaal importeren van stikstof zonder dit weer te exporteren de meest natuurlijke situatie representeren?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 18:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben het niet over verarming van de natuur, sterker nog het plan is om de natuur bewust te verarmen van voedingsstoffen omdat er een paar totaal idioten zijn die vinden dat plantjes die alleen op schrale grond leven belangrijker zijn. Deze mensen zijn waarschijnlijk ook fans van Pro Anorexia meisjes.
Nou koop 20% van de boeren weg , in de jaren 70 deed men niet anders, maar maak er niet zoe en heisa vanquote:Op vrijdag 29 juli 2022 18:20 schreef galantis het volgende:
[..]
Nee, de natuur is (vooral onbewust) teveel verrijkt met stikstof. Waarom zou het massaal importeren van stikstof zonder dit weer te exporteren de meest natuurlijke situatie representeren?
Ik eet zelden vlees , vlees eten is net als roken gewoon tokkiegedragquote:Op vrijdag 29 juli 2022 18:17 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat is dan blijkbaar wat het echt kost. Lijkt me een mooie gelegenheid eens te gaan minderen. En bijv vlees (weer) als luxeproduct te zien.
Ik reed van de week over het Noord-Limburgse platteland en daar hing alles ondersteboven.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 19:04 schreef Nielsch het volgende:
Ik reed vanmiddag door Brabant daar inderdaad allemaal omgekeerde vlaggen. Maar toen reed ik door Limburg en hingen de vlaggen naast de weilanden ineens goed. Echt raar.
Ik reed gisteren door schuddekutterveen en daar hing ook een vlag onderstebovenquote:Op vrijdag 29 juli 2022 19:13 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik reed van de week over het Noord-Limburgse platteland en daar hing alles ondersteboven.
Klopt, werk in NOP en woon zelf begin Friesland zoals je het zo mooi omschrijft.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 20:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Hier in de NOP en iig het begin van Friesland stikt het van de omgekeerde vlaggen.
Ik ben er geen fan van, een zwarte wimpel had ik dan gepaster gevonden, alhoewel ik die zelf ook niet zal voeren.
Je hebt hem hopelijk wel even weer rechtop gehangen he?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 20:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik reed gisteren door schuddekutterveen en daar hing ook een vlag ondersteboven
nee de burgemeester was koeien melkenquote:Op vrijdag 29 juli 2022 21:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je hebt hem hopelijk wel even weer rechtop gehangen he?
Vergeet ook niet de negatieve framing van Poetin, het WEF en de drie schurken Soros, Schwab en Gates. Dat hangt allemaal samen met coronavaccins en ammoniakuitstoot.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 20:53 schreef vipergts het volgende:
Ach hier in de buurt staan ze elke avond boven de A4 opeen viaduct. Dus omroep West dacht ik ga eens een praatje maken
Ze staan er voor een nep pandemie, omdat ze de leugens van de regering zat zijn, pedo netwerken verdwenen kinderen boeren die van hun land gejaagd worden onrecht. Maar ze zijn geen wappies. Een is er zelfs hoogopgeleid.
En dan hebben ze ook nog belangen in kankerverwekkende zonnebrandcrème EN ze proberen via Picnic de veganistische agenda er door te duwen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 08:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Vergeet ook niet de negatieve framing van Poetin, het WEF en de drie schurken Soros, Schwab en Gates. Dat hangt allemaal samen met coronavaccins en ammoniakuitstoot.
Brugklas MAVO is voor deze types al hoogopgeleid, dus dat zegt weinig.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 20:53 schreef vipergts het volgende:
Ach hier in de buurt staan ze elke avond boven de A4 opeen viaduct. Dus omroep West dacht ik ga eens een praatje maken
Ze staan er voor een nep pandemie, omdat ze de leugens van de regering zat zijn, pedo netwerken verdwenen kinderen boeren die van hun land gejaagd worden onrecht. Maar ze zijn geen wappies. Een is er zelfs hoogopgeleid.
Ja want zodra we stoppen met onze leefomgeving verkwanselen ten gunste van productie voor de export waar we amper wat aan verdienen zal Rutte door hongerige mensen uit het torentje verjaagd worden...quote:
En een dag later retweet hij deze:quote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:05 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Internationaal vermaard politiek analist Wim Grommen spreekt dus wij luisteren!
Export van voedsel per direct verbieden.quote:
Opvallend vond ik dat ze ook in 1971 geen enkel probleem hadden met ongepaste WO2 vergelijkingen. Er worden om eea in goede banen te leiden hekken met prikkeldraad opgezet en de boeren vinden het meteen een concentratiekamp. "Auschwitz! Auschwitz! Auschwitz!" schreeuwen ze massaal.quote:Woedende boeren strijden in 1971 met de rijkspolitie in de felste boerenopstand uit onze geschiedenis. Met brandbommen en een giertank protesteren ze tegen de op handen zijnde ruilverkavelingsplannen en de ondemocratische stemprocedure die bij die plannen hoorde. De strijd wordt gewonnen maar het dorp blijft verdeeld achter.
[..]
's Middags beginnen de protesten met geschreeuw en gezang, maar dan trekken landbouwvoertuigen de hekken omver en spuit een giertank de lading leeg over toegesnelde ME’ers. De politie besluit het terrein te ontruimen. Een politieman trekt zelfs zijn een revolver.
En door dit soort arrogantie maak je het er allemaal niet beter op hoor.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 08:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Brugklas MAVO is voor deze types al hoogopgeleid, dus dat zegt weinig.
En 'De boerenrepubliek' van 2Doc. Daarin staat de MKZ-crisis centraal en er zijn ontzettende parallellen met hoe het nu (en waarschijnlijk in 1971) gaat.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 12:19 schreef Farenji het volgende:
Mocht je denken dat boerenterreur iets nieuws is, deze aflevering van Andere Tijden is wel interessant. Over de "veldslag in Tubbergen" van 1971.
[..]
Opvallend vond ik dat ze ook in 1971 geen enkel probleem hadden met ongepaste WO2 vergelijkingen. Er worden om eea in goede banen te leiden hekken met prikkeldraad opgezet en de boeren vinden het meteen een concentratiekamp. "Auschwitz! Auschwitz! Auschwitz!" schreeuwen ze massaal.
Wat dat betreft dus niks nieuws. De boeren zijn altijd al problematisch, lomp en gewelddadig geweest.
Blijkbaar waren ze overbodig dus waarom dat gejank als onnodige onderdelen, uit de evolutie, verdwijnen?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 12:17 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja sinds 1900 is 85% van alle planten en diersoorten in Nederland verdwenen. 55% van alle nog bestaande soorten bijen staan op uitsterven en toch blijft dom-rechts intensieve veeteelt promoten.
Fuck je kinderen en kleinkinderen lijkt de slogan van dom-rechts te zijn.
https://www.universiteitl(...)ijnen-en-verschijnenquote:Het verdwijnen en (weer) verschijnen van plantensoorten is in Nederland een normaal verschijnsel. In de periode 1981-2000 is het aantal verdwijningen echter aanzienlijk lager dan daarvoor en het aantal teruggevonden soorten veel hoger. Mogelijk is de klimaatverandering de oorzaak.
Triest genoeg waren die ruilverkavelingsplannen het begin van de schaalvergroting waar vervolgens op ingezet werd en wat nu de grootste oorzaak van de problemen is...quote:Op zaterdag 30 juli 2022 12:19 schreef Farenji het volgende:
Mocht je denken dat boerenterreur iets nieuws is, deze aflevering van Andere Tijden is wel interessant. Over de "veldslag in Tubbergen" van 1971.
[..]
Opvallend vond ik dat ze ook in 1971 geen enkel probleem hadden met ongepaste WO2 vergelijkingen. Er worden om eea in goede banen te leiden hekken met prikkeldraad opgezet en de boeren vinden het meteen een concentratiekamp. "Auschwitz! Auschwitz! Auschwitz!" schreeuwen ze massaal.
Wat dat betreft dus niks nieuws. De boeren zijn altijd al problematisch, lomp en gewelddadig geweest.
Waaruit concludeer je dat ze overbodig waren?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 12:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
Blijkbaar waren ze overbodig dus waarom dat gejank als onnodige onderdelen, uit de evolutie, verdwijnen?
Dat er soorten verdwijnen is overigens niet sinds 1900
[..]
https://www.universiteitl(...)ijnen-en-verschijnen
Ten eerste weten we dat de evolutie niet een pad heeft gevold in wat het meest efficient of nodig is en ten tweede hebben we geen last van het verdwijnen van de soorten gemerktquote:Op zaterdag 30 juli 2022 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waaruit concludeer je dat ze overbodig waren?
Op het moment dat de mens de evolutie beïnvloedt door vervuiling kun je niet zomaar stellen dat bepaalde dier- of plantsoorten "dus" overbodig waren.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 12:38 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ten eerste weten we dat de evolutie niet een pad heeft gevold in wat het meest efficient of nodig is en ten tweede hebben we geen last van het verdwijnen van de soorten gemerkt
Er verdwijnen al duizenden jaren soorten en toch zijn we op het huidige punt beland. Mis jij de dino?
De overheid wil geld uitgeven aan grond om ten koste van de voedselvoorziening Afrikanen te huisvesten. kan niet zeggen dat ik daar blij van wordtquote:
Hier worden zomers velden met bloemen gemaaid om tegen te gaan dat er struiken en bomen gaan groeien. Dit allemaal om zgn de biodiversiteit te behoudenquote:Op zaterdag 30 juli 2022 12:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op het moment dat de mens de evolutie beïnvloedt door vervuiling kun je niet zomaar stellen dat bepaalde dier- of plantsoorten "dus" overbodig waren.
En ja, de natuur merkt wel degelijk een hoop van het verdwijnen van bepaalde plant- en diersoorten.
En als je denkt dat het verdwijnen van bijen(soorten) geen probleem is dan heb je nog wat bijles nodig.
Dit land gaat naar de klote door politici die hun beleid niet uitgelegd krijgen aan de ene kant en ultra dom volk dat achter elke opruiende oneliner aanloopt aan de andere kant.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En door dit soort arrogantie maak je het er allemaal niet beter op hoor.
Dat vee is de boosdoender volgens deze kerel in z'n vervuilende autoquote:
Mijn vaderland, geboortegrond, huis, haard en wortels met mijn voorouders verlaten?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 13:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit land gaat naar de klote door politici die hun beleid niet uitgelegd krijgen aan de ene kant en ultra dom volk dat achter elke opruiende oneliner aanloopt aan de andere kant.
Er is geen oplossing. Dit escaleert steeds verder tot het heel hard klapt. We ain't seen nothing yet.
Ik raad iedereen zonder paspoort aan om er snel één te regelen, want de wens om het land te verlaten kan wel eens sneller groeien dan je nu verwacht.
Nou ja, je gaat nu toch niet vertellen dat zaken zoals nationaliteit, nationale of regionale cultuur, tradities, religie, normen en waarden hierbij een rol spelen? Laat staan dat je afgaat op je voorouders, die groeiden immers op in een tijd waarin bekrompenheid en kortzichtigheid de norm waren. Daar moet je je juist van losmaken.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 13:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn vaderland, geboortegrond, huis, haard en wortels met mijn voorouders verlaten?
Ben geen oppervlakkige D66 kapitaalnomade. Hecht iets meer waarde aan identiteit.
Je verzuimd aan te geven wat het probleem dan precies is. Ik merk er eerlijk gezegd niks vanquote:Op zaterdag 30 juli 2022 12:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op het moment dat de mens de evolutie beïnvloedt door vervuiling kun je niet zomaar stellen dat bepaalde dier- of plantsoorten "dus" overbodig waren.
En ja, de natuur merkt wel degelijk een hoop van het verdwijnen van bepaalde plant- en diersoorten.
En als je denkt dat het verdwijnen van bijen(soorten) geen probleem is dan heb je nog wat bijles nodig.
Het onderste beeld heeft niets met evolutie te maken en het ontbreken van die planten en dieren is wel degelijk een probleem.
[ afbeelding ]
Een mooi voorbeeld het vervagen van de grenzen tussen wetenschap en activisme. Alleen maar bangmakerij over het klimaat en ook nog Covid-gerelateerd gepredik tussendoor op de Twitter van deze 'bioloog'.quote:
Alsof ik een linkedinpost leesquote:Op zaterdag 30 juli 2022 13:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou ja, je gaat nu toch niet vertellen dat zaken zoals nationaliteit, nationale of regionale cultuur, tradities, religie, normen en waarden hierbij een rol spelen? Laat staan dat je afgaat op je voorouders, die groeiden immers op in een tijd waarin bekrompenheid en kortzichtigheid de norm waren. Daar moet je je juist van losmaken.
Jouw identiteit is volledig opgemaakt uit jouw geslacht, huidskleur, seksuele oriëntatie en genderidentiteit. En het is tevens belangrijk te kijken waar hierin bepaalde privileges dan wel vormen van onderdrukking een rol spelen. Op deze manier kun je bewust worden van eigen 'implicit bias' en je beste beentje voorzetten om een duurzame, en inclusieve samenleving te creëren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |