quote:Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten
Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.
Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.
De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.
Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.
Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beïnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.
Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.
Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.
Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.
Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.
Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.
De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.
"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."
https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
Het lukt je niet om inhoudelijk aan te geven wat er niet klopt aan de modellen en de toetsingen dus? Beetje pijnlijk...quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Uh was bekend met Sjakko, met zijn model van 7000 op de IC met Corona?
Omdat we het in veel gevallen niet over een simpel beroep hebben maar over bedrijven die van vader op zoon zijn doorgegeven, het dan moeten beëindigen van je business geeft vaak een zware last, nog maar niet te spreken van financiële problemen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De toeslagenaffaire is een heel ander verhaal dan deze boeren.
Als boeren zelfmoord willen plegen omdat het maatschappelijk wenselijk of nodig is dat ze ander werk gaan doen, is dat jammer voor ze maar dan hebben ze psychische hulp nodig. Om nou niet te doen wat we als samenleving besluiten alleen omdat de boer te labiel is om daarmee om te gaan lijkt me wat overdreven.
Zouden we ook nog lantaarnopstekers hebben als ze zich anders van kant gemaakt hadden? We hebben ze niet meer nodig en er alleen maar last van maar ga maar door met opsteken hoor.
Ik zeg niet dat het model niet klopt, ik zeg alleen dat een model geen waarheid is maar een poging om de situatie te verklaren, dat ik dan moet aantonen dat het model niet klopt is de wereld op zijn kop, volgens mij ben jij wetenschapper als ik me niet vergis (of in ieder geval een academische achtergrond) dus je zou heel goed moeten weten wat een model en theorie is.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:38 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het lukt je niet om inhoudelijk aan te geven wat er niet klopt aan de modellen en de toetsingen dus? Beetje pijnlijk...
Wel makkelijk of niet? Een beperkt wereldbeeld wat je vooral wordt aangegeven door schimmige sites en politica.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is toch zo? Wordt gisteren wat gestrooid met termen op tv (terrorisme enzo) en hopsa hier verkondigen ze het ook.. zal wel toeval zijn.
Daarom krijgen ze ook een vergoeding.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat we het in veel gevallen niet over een simpel beroep hebben maar over bedrijven die van vader op zoon zijn doorgegeven, het dan moeten beëindigen van je business geeft vaak een zware last, nog maar niet te spreken van financiële problemen.
De overheid kennende zal dit zeer schamel zijn, en kom nu niet met die 25 miljard aan, want dat is de totale pot voor het stikstof probleem.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Daarom krijgen ze ook een vergoeding.
Je snapt helemaal niet wat een model is zo te lezenquote:Op donderdag 28 juli 2022 10:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zag niet dat het model niet klopt , ik zeg alleen dat een model geen waarheid is maar een poging om de situatie te verklaren, dat ik dan moet aantonen dat het model niet klopt is de wereld op zijn kop,
Ik weet wel wat het idee achter een model is, nu jij nog.quote:volgens mij ben jij wetenschapper als ik me niet vergis (of in ieder geval een academische achtergrond) dus je zou heel goed moeten weten wat een model en theorie is.
Want "terreur" roepen als je voor een trekkertje moet remmen getuigt van een erg brede horizon inderdaad.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:40 schreef Document1 het volgende:
[..]
Wel makkelijk of niet? Een beperkt wereldbeeld wat je vooral wordt aangegeven door schimmige sites en politica.
Gezonde burgerlijke ongehoorzaamheid. Iedereen heeft het recht om te demonstreren. Niet alleen op 1,5 meter en met mondkapje op.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hoe zou je hun acties betitelen?
dikke onzin natuurlijkquote:Op donderdag 28 juli 2022 10:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat we het in veel gevallen niet over een simpel beroep hebben maar over bedrijven die van vader op zoon zijn doorgegeven, het dan moeten beëindigen van je business geeft vaak een zware last, nog maar niet te spreken van financiële problemen.
https://www.nu.nl/binnenl(...)evensgevaarlijk.htmlquote:Op donderdag 28 juli 2022 10:48 schreef Dutchguy het volgende:
Waar is Rutte trouwens bij dit alles? Ik heb hem alleen in een nepboerderij zien staan waar alleen de NOS bij mocht.
Goed argument.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dikke onzin natuurlijk
1) er stoppen nu al heel veel boerenzonen en - dochters omdat ze geen boer willen worden; die kiezen ervoor om iets anders te gaan doen. het kan dus prima, geen boer worden.
2) er komt een zeer gunstige uitkoopregeling waarmee bedrijfsbeëindiging mogelijk wordt en financiële problemen worden voorkomen.
3) het argument dat de boer dan ook weg moet uit z'n woning is nergens onderbouwd. in de onderhandeling zou opgenomen moeten worden dat boeren wel gewoon in hun woning mogen blijven als ze hun veestapel inkrimpen danwel wegdoen.
Dat was het? Dat heeft niks met regie te maken.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)evensgevaarlijk.html
hier
Je zit in het verkeerde topic.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Ondertussen in nederland.
https://www.ad.nl/binnenl(...)immigratie~a10246dd/
Lekker OT weer!quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:50 schreef Lospedrosa het volgende:
hij is op vakantie...quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:50 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat was het? Dat heeft niks met regie te maken.
Den Haag gok ikquote:Op donderdag 28 juli 2022 10:48 schreef Dutchguy het volgende:
Waar is Rutte trouwens bij dit alles? Ik heb hem alleen in een nepboerderij zien staan waar alleen de NOS bij mocht.
Hier is een ander topic voor.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik weet heel goed wat een model is, en kijk zelf maar eens bij het RIVM, groffe fouten, hiaten in het model en zaken die men nog moet uitzoeken:quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:44 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je snapt helemaal niet wat een model is zo te lezeneen model is niet een kwestie van kloppen of niet kloppen, een model schat een bepaalde metriek of situatie in, met daarbij behorende onzekerheden. Je kunt steeksproefsgewijs toetsen of de onzekerheden en waardes die het model geeft, overeenkomen met de praktijk. Stel dat het model structureel te hoog zit, dan moet je het bijstellen. Of als de afwijking veel groter is dan de onzekerheid suggereert.
Die toetsing wordt gedaan, en het blijkt uit tal van evaluaties door derden dat het model er goed op zit. Wat een model doet heeft niets met kloppen of niet kloppen te maken, als je een model wil bekritiseren moet je aangeven op welke punten - in de onzekerheidsmarge of in de gemodelleerde waarden - het model ernaast zit. Kan je dat niet, dan heb je geen poot om op te staan in je kritiek.
[..]
Ik weet wel wat het idee achter een model is, nu jij nog.
De politiek maakt plannen in Nederland?quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hij is op vakantie...
bovendien hoeft hij ook niet de regie te nemen. we hebben een minister van veiligheid en justitie (of andersom) die zo snel mogelijk met een plan moet komen om deze trekkerterroristen aan te pakken.
Ik bedoel daarmee te zeggen, laat stikstof helemaal los, laat boeren boeren. En ga de echte problemen oplossen.quote:
Kabinet one-trick-pony Rutte, brandjes blussen door er in beperkte mate geld tegenaan te gooien.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De politiek maakt plannen in Nederland?
1) ja ik zou me ook wel 2 keer bedenken om nu boer te wordenquote:Op donderdag 28 juli 2022 10:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dikke onzin natuurlijk
1) er stoppen nu al heel veel boerenzonen en - dochters omdat ze geen boer willen worden; die kiezen ervoor om iets anders te gaan doen. het kan dus prima, geen boer worden.
2) er komt een zeer gunstige uitkoopregeling waarmee bedrijfsbeëindiging mogelijk wordt en financiële problemen worden voorkomen.
3) het argument dat de boer dan ook weg moet uit z'n woning is nergens onderbouwd. in de onderhandeling zou opgenomen moeten worden dat boeren wel gewoon in hun woning mogen blijven als ze hun veestapel inkrimpen danwel wegdoen.
Dat een model altijd verder verbetert kan worden maakt een model niet onbruikbaar of fout of onkloppend. Daar is de foutmarge ook gewoon voor. Dus, voor de dertigste maal, wat is er onjuist aan het model van het RIVM? Welke afwijking zit er in waar niemand wat vanaf weet en hoe groot is die afwijking?quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik weet heel goed wat een model is, en kijk zelf maar eens bij het RIVM, groffe fouten, hiaten in het model en zaken die men nog moet uitzoeken:
https://www.rivm.nl/stikstof/actueel
Neem zelf wat boeren in huis als je zo zielig vind.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik bedoel daarmee te zeggen, laat stikstof helemaal los, laat boeren boeren. En ga de echte problemen oplossen.
WAt als dit zo doorgaat? 120K per half jaar. Waar staan we dan in 2030?
Of moeten we ze in stallen stoppen?
Lees het anders zelf even, het staat er gewoon.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:54 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat een model altijd verder verbetert kan worden maakt een model niet onbruikbaar of fout of onkloppend. Daar is de foutmarge ook gewoon voor. Dus, voor de dertigste maal, wat is er onjuist aan het model van het RIVM? Welke afwijking zit er in waar niemand wat vanaf weet en hoe groot is die afwijking?
We hebben straks 'beter leven' vluchtelingen. Die hebben uitlopen in de stal.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik bedoel daarmee te zeggen, laat stikstof helemaal los, laat boeren boeren. En ga de echte problemen oplossen.
quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar dat doe ik nog niet want toch heb ik respect voor ze, de enige partij die wat doet.
Of ze nou gelijk hebben of niet. Ze doen iig wat.
Je bent de moeite niet waard om op te reageren als je niet inziet dat het halve land plat willen leggen door middel van brandstichting en gevaarlijke situaties veroorzaken niet hetzelfde is als demonstreren, met of zonder mondkapje.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Want "terreur" roepen als je voor een trekkertje moet remmen getuigt van een erg brede horizon inderdaad.
[..]
Gezonde burgerlijke ongehoorzaamheid. Iedereen heeft het recht om te demonstreren. Niet alleen op 1,5 meter en met mondkapje op.
Er staat niet dat het model onbruikbaar is. Dat er verbeterpunten zijn, die zijn er altijd. Messi kan ook aan zijn techniek schaven, dat maakt hem nog geen waardeloze voetballer.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lees het anders zelf even, het staat er gewoon.
O zijn de boeren ook al de schuld van het weerquote:Op donderdag 28 juli 2022 10:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Haha, de droogte komt ook van de boeren.
gaaaaaaaaaaap. Plaats anders nog even een grappig plaatje.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O zijn de boeren ook al de schuld van het weer
's Nachts donkere obstakels dumpen op een snelweg waar mensen 130 op rijden is burgerlijke ongehoorzaamheid.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Want "terreur" roepen als je voor een trekkertje moet remmen getuigt van een erg brede horizon inderdaad.
[..]
Gezonde burgerlijke ongehoorzaamheid. Iedereen heeft het recht om te demonstreren. Niet alleen op 1,5 meter en met mondkapje op.
gedaanquote:Op donderdag 28 juli 2022 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
gaaaaaaaaaaap. Plaats anders nog even een grappig plaatje.
quote:Volgens de CIA, de Italiaanse boerenbond, zou de oogst van fruit en groenten uit de Po-vallei dit jaar met 30 tot 40 procent kunnen terugvallen. Dat kan tellen op een ogenblik dat de prijzen voor voedsel op de wereldmarkt al erg hoog zijn door droogte in Canada en de oorlog in Oekraïne.
Heel uitzonderlijk is droogte in de Po-vallei echter niet. In 2007, 2012 en 2017 was er ook al een gelijkaardig scenario, maar nu is dat veel erger.
Ook hier lijkt de klimaatverandering de landbouw en het normale leven te verstoren.
Allejezus wat moet jij een voorspelbaar en veilig leventje hebben zeg.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:57 schreef Document1 het volgende:
[..]
Je bent de moeite niet waard om op te reageren als je niet inziet dat het halve land plat willen leggen door middel van brandstichting en gevaarlijke situaties veroorzaken niet hetzelfde is als demonstreren, met of zonder mondkapje.
Simpleton.
Dat is helemaal niet in de nacht gebeurd. Zuivere leugen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
's Nachts donkere obstakels dumpen op een snelweg waar mensen 130 op rijden is burgerlijke ongehoorzaamheid.
Ben je ooit getest om te kijken of je wel een normale emotionele ontwikkeling hebt gehad?
Stikstof moet opgelost worden zodat we kunnen bouwen, Hans.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je valt in herhaling, ik ga hier niet verder op in, zeker ook omdat je continue mijn woorden verdraaid.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:57 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Er staat niet dat het model onbruikbaar is. Dat er verbeterpunten zijn, die zijn er altijd. Messi kan ook aan zijn techniek schaven, dat maakt hem nog geen waardeloze voetballer.
Waarom lukt het je niet om concreet te maken wat er allemaal mis is met het model en waarom we de modelmatige resultaten niet mogen gebruiken voor beleid?
Over 4 jaar verzinnen ze weer iets anders , PFAS of zoquote:Op donderdag 28 juli 2022 11:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Stikstof moet opgelost worden zodat we kunnen bouwen, Hans.
Chapeau, weet je wel hoe je dat moet schrijven zonder spellingscontrole?quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Allejezus wat moet jij een voorspelbaar en veilig leventje hebben zeg.
Wat hooibalen en platen in de fik zetten en erover schrijven alsof de 2e kamer in de hens is gezet.
Chapeau.
Het is wel weer veelzeggend dat zo'n grap afkomstig is van een NPO-journalist.quote:
Eigenlijk heb je niet zo'n goed reden om erop tegen te zijn?quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Over 4 jaar verzinnen ze weer iets anders , PFAS of zo
Hoop eigenlijk dat het land jou een keer bewerkt.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik ben even het land aan het bewerken.
Tot laters.
Ik zou zeggen ga aan die tafel zitten waar die plannen op liggen...!quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:
FDF heeft ook zo'n heerlijk flexibel standpunt, de stikstof plannen van tafel en dan stoppen we met zooi op de weg leggen. Ze stellen dus daadwerkelijk voor dat de politiek als een struisvogel het hoofd in de grond stopt en alles zo blijft doen als het deed... Ze gaan ook volledig voorbij aan dat de plannen juist op tafel liggen en dus nog niet vastgelegd zijn, maar het op tafel hebben van plannen willen ze al niet eens...
Ze gaan ook nog even voorbij aan het feit dat de regelgeving europees geregeld is.
tegen onzin politiek die om de 4 jaar een 25 miljard laat verdwijnen ?/quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je niet zo'n goed reden om erop tegen te zijn?
op een dag worden we allemaal mest en stikstofquote:Op donderdag 28 juli 2022 11:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoop eigenlijk dat het land jou een keer bewerkt.
quote:Wat doet stikstof in het lichaam?
In het menselijk lichaam komt stikstof voor in de aminozuren, die de bouwstenen vormen voor de eiwitten, in het in de lever gevormde ureum, dat zich bevindt in bloed, urine en lymfvocht, en in vele andere organische verbindingen.
Gut.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
PFAS is al een jaartje of 4 een issue hoor dat hoeven ze niet opnieuw te verzinnen. Trouwens was PFAS altijd al iets waar een norm op zat alleen is recent de norm verlaagd waardoor er wat problemen zijn ontstaan.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Over 4 jaar verzinnen ze weer iets anders , PFAS of zo
Het echte probleem is klimaat verandering , maar daar kunnen we niets aan doen meer
Fosfaat is ook een probleem maar dat komt later pas ,quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
PFAS is al een jaartje of 4 een issue hoor dat hoeven ze niet opnieuw te verzinnen. Trouwens was PFAS altijd al iets waar een norm op zat alleen is recent de norm verlaagd waardoor er wat problemen zijn ontstaan.
Nee fosfaat was een probleem wat we hebben opgelost door wasmiddelen grondig aan te passen. Je moet wel je problemen goed blijven organiseren Michealmoore.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Fosfaat is ook een probleem maar dat komt later pas ,
Met de minister van Fosfaat
Er valt niet zoveel te verdraaien. Jij komt met claims over hoe de modellen van het RIVM niet kloppen. Die onderbouw je niet. Na 20x vragen, onderbouw je het nog steeds niet.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je valt in herhaling, ik ga hier niet verder op in, zeker ook omdat je continue mijn woorden verdraaid.
Als je zijn TL leest steunt hij eerder wel gewoon de protesten van de boeren. De wereld is niet zo zwart wit.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is wel weer veelzeggend dat zo'n grap afkomstig is van een NPO-journalist.
Jouw berichten doen ook van alles vermoeden. Daarover speculeren zou een beetje off-topic zijn.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:04 schreef Document1 het volgende:
[..]
Chapeau, weet je wel hoe je dat moet schrijven zonder spellingscontrole?De rest van je bericht doet vermoeden van niet.
O waaarom moeten boeren dan betalen voor fosfaatrechten te kopenquote:Op donderdag 28 juli 2022 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee fosfaat was een probleem wat we hebben opgelost door wasmiddelen grondig aan te passen. Je moet wel je problemen goed blijven organiseren Michealmoore.
En die norm is net zo makkelijk weer verhoogd.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
PFAS is al een jaartje of 4 een issue hoor dat hoeven ze niet opnieuw te verzinnen. Trouwens was PFAS altijd al iets waar een norm op zat alleen is recent de norm verlaagd waardoor er wat problemen zijn ontstaan.
Inderdaad. Ironisch eigenlijk dat Thierry Baudet heult met de boeren, maar ondertussen pleit tegen de EU en voor invoering van de gulden. Dat zou wel direct het boerenprobleem oplossen, want die gaan dan bij bosjes failliet.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vind het wel grappig dat de mensen die normaal nogal tekeer gaan over globalisatie, dezelfde globalisatie ineens prima vinden als het om de heilige boeren gaat.
quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet in de nacht gebeurd. Zuivere leugen.
Nee, nooit op getest. Verder wel erg succesvol.
https://nos.nl/artikel/24(...)-op-a7-bij-medemblikquote:Op die weg bij Midwolde in Groningen gebeurde vannacht een ongeluk doordat er onder meer autobanden op de weg lagen. Bij het ongeluk waren meerdere auto's betrokken, niemand raakte gewond. Later in de nacht gebeurde ter hoogte van Frieschepalen ook een ongeval.
Pareltje weer hoor.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoop eigenlijk dat het land jou een keer bewerkt.
Dat lag er al langer.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-op-a7-bij-medemblik
Allemaal leugens!@!!!@
Natuurlijke achtergrondwaarde van fluorhoudende koolwaterstoffen? Nou vertel: hoe hoog is die natuurlijke achtergrondwaarde van verbindingen die in de natuur niet voorkomen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En die norm is net zo makkelijk weer verhoogd.
Wanneer je een norm naar natuurlijke achtergrondwaarde verlaagt kom je inderdaad in de problemen. Idem met stikstof.
Nu komt het wel in de natuur voor. Dat is wat ik zeg.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Natuurlijke achtergrondwaarde van fluorhoudende koolwaterstoffen? Nou vertel: hoe hoog is die natuurlijke achtergrondwaarde van verbindingen die in de natuur niet voorkomen.
Als je huis in de fik staat ga je ook niet blussen omdat het huis toch al brand?quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nu komt het wel in de natuur voor. Dat is wat ik zeg.
Kun je achterlijk lage waarden aanhouden maar als alles al in zekere zin is 'besmet' zul je een andere koers moeten varen. Hetgeen ze in het PFAS dossier ook hebben gedaan.
Tuurlijk schat. Dus je verdediging voor de boeren is dat de autobanden daar niet 's nachts zijn neergelegd, maar daar al eerder waren neergelegd en nog niet waren weggehaald, omdat de mensen die dat doen met de dood zijn bedreigd en daarom thuisbleven. Veel beter ja.quote:
Nee, als je garage in de fik staat kun je beter zorgen dat je deze blust in plaats van het hele huis.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je huis in de fik staat ga je ook niet blussen omdat het huis toch al brand?
Wij zijn nou eenmaal pro overheid.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:18 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb zojuist een paar pagina's terug gelezen en ik luister oprecht liever naar een klagende boer dan de constante stroom aan persoonlijke aanvallen en stropoppen.
Lekker gewerkt jongens. Zit er niet ver van af om de reeks te sluiten want dit is echt een terugkerend onderwerp.
Maar dat door haar achterban medewerkers van gemeenten/provincies/rijkswaterstaat/aannemers bedreigd worden, daar hoor je haar niet overquote:
Bronnen voor die 'doodsbedreigingen'?quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Tuurlijk schat. Dus je verdediging voor de boeren is dat de autobanden daar niet 's nachts zijn neergelegd, maar daar al eerder waren neergelegd en nog niet waren weggehaald, omdat de mensen die dat doen met de dood zijn bedreigd en daarom thuisbleven. Veel beter ja.
Nee.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nu komt het wel in de natuur voor.
1 militant twitteraccountje die wil opstaan tegen boeren.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Oh en dit is ook niet de bedoeling. Radicale boeren of milieu activisten?
Ik heb de overheid mensen nog niet zien adresseren met simpleton, henk, schaap of wat dan ook.quote:
Nou ja, ze zegt wel iets. En iedereen mag toch aangeven dat ie niet zelf bedreigd wil worden, vind daar niet zoveel mis mee.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar dat door haar achterban medewerkers van gemeenten/provincies/rijkswaterstaat/aannemers bedreigd worden, daar hoor je haar niet over
Dit was weer de andere kant die doorsloeg.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh en zelfs van der Plas doet een stapje terug ivm dreigementen.
Ik heb het idee dat er een groepje zeer militante en gevaarlijke boeren de boel hebben gekaapt.
Ja, zelfs een achtergrondwaarde voor opgenomen in het besluit bodemkwaliteit.quote:
Tuurlijk mag dat. Maar zeg er ook wat van als anderen bedreigd worden door je eigen achterban.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:21 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nou ja, ze zegt wel iets. En iedereen mag toch aangeven dat ie niet zelf bedreigd wil worden, vind daar niet zoveel mis mee.
Hij is op vakantie.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hij is op vakantie...
bovendien hoeft hij ook niet de regie te nemen. we hebben een minister van veiligheid en justitie (of andersom) die zo snel mogelijk met een plan moet komen om deze trekkerterroristen aan te pakken.
quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wel mooi ja. Datzelfde Europa dat decennia lang voedselproductie gesubsidieerd heeft en massaproductie mogelijk heeft gemaakt.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:
FDF heeft ook zo'n heerlijk flexibel standpunt, de stikstof plannen van tafel en dan stoppen we met zooi op de weg leggen. Ze stellen dus daadwerkelijk voor dat de politiek als een struisvogel het hoofd in de grond stopt en alles zo blijft doen als het deed... Ze gaan ook volledig voorbij aan dat de plannen juist op tafel liggen en dus nog niet vastgelegd zijn, maar het op tafel hebben van plannen willen ze al niet eens...
Ze gaan ook nog even voorbij aan het feit dat de regelgeving europees geregeld is.
Wel hoor. Ze heeft meerdere malen opgeroepen om dat niet te doen en gisteren bijvoorbeeld nog om te stoppen met de acties op de snelwegen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar dat door haar achterban medewerkers van gemeenten/provincies/rijkswaterstaat/aannemers bedreigd worden, daar hoor je haar niet over
Haha nee, dat is hoe Caroline en de boeren het uitleggen, maar dat is totaal niet wat er stond.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:22 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Hij is op vakantie.![]()
We zitten NU met deze crisis en bovendien zijn er nieuwe stikstofgegevens waardoor er veel minder boeren zouden hoeven te stoppen.
https://nos.nl/artikel/24(...)worden-geintimideerdquote:Op donderdag 28 juli 2022 11:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Bronnen voor die 'doodsbedreigingen'?
Zoals met elk maatschappelijk debat tege woordig is het ja/nee zwart/wit en nauwelijks iets van nuance.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit was weer de andere kant die doorsloeg.
Over het bedreigen van medewerkers die de troep opruimen heb ik haar niet gehoord.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel hoor. Ze heeft meerdere malen opgeroepen om dat niet te doen en gisteren bijvoorbeeld nog om te stoppen met de acties op de snelwegen.
True Piecequote:Op donderdag 28 juli 2022 11:24 schreef Document1 het volgende:
Door wie wordt van der Plas nou precies bedreigd?
Onduidelijk. Er is vanuit het anti-WEF-kamp wel een groep die vdPlas als verrader ziet, maar er is ook wel een groep die haar ziet als juist een exponent van het agro-industriële kwaad. Daarnaast is zo'n verwijzing naar Fortuyn ambigu, gaat het erom dat Fortuyn ook rechts was en vermoord werd, of verwijst het enkel naar het simpele feit dat er een opkomend politicus werd gedood.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Waarschijnlijk door boeren die vinden dat ze de kant van Gideon moet kiezen en uit moet spreken dat strafbare feiten gerechtvaardigd zijnquote:Op donderdag 28 juli 2022 11:24 schreef Document1 het volgende:
Door wie wordt van der Plas nou precies bedreigd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |