Die heb ik je al eerder gegeven, maar toen kwam je met het zwakke argument dat het een oude man was die al jaren niet meer zijn kennis uptodate heeft.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Kom maar door met de artikelen die zeggen dat het geen probleem is
Kikkers kunen ook niet tegen droogtequote:Op donderdag 28 juli 2022 09:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, en die is met een natte vinger neergezet, oh hier zitten nu 4 kikkers, die moeten hier blijven, en vervolgens leggen we ons hele land lam omdat iemand ooit die kikkers daar op een zondagmiddag heeft geteld.
Je draait het om.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb me hier zeer goed op ingelezen, het is ook niet dat ik tegen een goede natuur/millieu/klimaat ben, sterker nog ik leef klimaat bewuster dan 99% van de Nederlanders, het punt is dat we in Nederland een gemaakte natuur hebben, het heeft dus geen enkele zin om enorme toeren uit te halen om kleine stukjes kosten wat het kost te beschermen. Daarom ook mijn punt, als je zo begaan bent met de natuur moet je eerst vaststellen wat eigenlijk onze natuur is, ga je dan kijken in het verleden, dan zie je dat vrijwel alle natuur in Nederland door mens gecreëerd is. Als je dan echt zo principieel bent, dan zou je voorstander moeten zijn om weer alle dijken door te steken zodat we weer een moeras delta vormen.
Het gaat er niet om wat jij wel of niet natuur vind omdat er wel of niet een beer in die gebieden is, experts hebben al lang bepaald aan biodiversiteit wat wel en wat niet natuurgebieden zijn.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja da moet je eens in Roemenie en Hongarije en Bulgarije gaan vertellen, en daar hebben ze ECHTE natuur
In Roemenie zelfs met bruine beren in het wild
Veel van die natura gebieden hier stonden 100 jaar geleden onder water
100 jaar geleden hadden we ook nog niet dezelfde vervuilende intensieve veeteelt die we nu hebben.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja da moet je eens in Roemenie en Hongarije en Bulgarije gaan vertellen, en daar hebben ze ECHTE natuur
In Roemenie zelfs met bruine beren in het wild
Veel van die natura gebieden hier stonden 100 jaar geleden onder water
Nederrland is een vruchtbare deltaquote:Op donderdag 28 juli 2022 09:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
100 jaar geleden hadden we ook nog niet dezelfde vervuilende intensieve veeteelt die we nu hebben.
Een krantenartikel is niet het soort wetenschappelijke artikel dat ik bedoel. Want inderdaad, in de krant kan elke seniel staan.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die heb ik je al eerder gegeven, maar toen kwam je met het zwakke argument dat het een oude man was die al jaren niet meer zijn kennis uptodate heeft.
Je snapt dat die twee zinnen elkaar tegenspreken?quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederrland is een vruchtbare delta
Daar past geen natuur zoals we die 100 jaar gelden hadden
Beetje jammer alleen dat dit verhaal zich baseert op de metingen in de lucht. Probleem zit hem bij de landbouw met name in de uitgereden mest, de kunstmest en de uitgescheten poep van vee waarbij die stoffen in de bodem verdwijnen. Die data is niet makkelijk grootschalig meetbaar en daarom niet beschikbaar. Monsterafnames én de natuur om ons heen laten echter heel duidelijk zien dat hiermee dus wél een stikstofprobleem bestaat.quote:Op donderdag 28 juli 2022 08:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Check vooral dit stukje: https://arnowellens.eu/ar(...)-geen-stikstofcrisis
Ook goed artikel voor al die mensen die het over enorm vervuilende boeren hebben![]()
![]()
Intensieve veeteelt past hier ook niet, want het vervuilt de nogal.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederland is NU een vruchtbare delta gewordenquote:Op donderdag 28 juli 2022 09:11 schreef EinarBoe het volgende:
Hele artikel gaat ook over NOx, maar de landbouw stoot vooral NH3 uit door mest.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:11 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat dit verhaal zich baseert op de metingen in de lucht. Probleem zit hem bij de landbouw met name in de uitgereden mest, de kunstmest en de uitgescheten poep van vee waarbij die stoffen in de bodem verdwijnen. Die data is niet makkelijk grootschalig meetbaar en daarom niet beschikbaar. Monsterafnames én de natuur om ons heen laten echter heel duidelijk zien dat hiermee dus wél een stikstofprobleem bestaat.
Ik had het artikel nog niet gelezen maar je hebt gelijk.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Hele artikel gaat ook over NOx, maar de landbouw stoot vooral NH3 uit door mest.
Stikstof problematiek gisteren nog een ecologische rondleiding in berlijn gehad. Stikstof is volgens de biologen die de excursie gaven daar ook een probleem maar dat komt door de acasia die overal groeit en lekker de N2 uit de lucht kan opnemen en deze vervolgens zelf in de grond stopt.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:01 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je premisse dat we terug moeten naar een jaar is nergens op gebaseerd.
Mijn advies: Als je daadwerkelijk je druk maakt om de stikstofproblematiek, neem eens de moeite om je in te lezen in de stikstofproblematiek. Of doe een relevante studie zodat je over 3-4 jaar een veel beter beeld hebt van alle facetten van het probleem, the bigger picture zogezegd. Dan hoef je hier ook niet allemaal vragen te stellen die nergens op aansluiten, of blogs te delen van mensen die er ook geen verstand van hebben.
Dat soort dingen zie je ook constant op social media. Satelliet plaatjes van enkel NO2 of een verdeling naar sectoren per NOX. Kijk we worden beflikkerd want we stoten bijna geen stikstof uit in de landbouw!quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik had het artikel nog niet gelezen maar je hebt gelijk.
Het artikel behandelt alleen de uitstoot van o.a. industrie, vliegverkeer, scheepvaart, auto's, trekkers, etc.
Er wordt geen NH3 van koeien, varkens, kippen, schapen, paarden, ezels, alpaca's of kalkoenen in behandeld terwijl dat juist de hele stikstofdiscussie bepaalt.
Eh, nee. Omdat boeren daar veel meer geld mee verdienen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 08:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders liever kut voedsel tot zich nemen dan 2 dubbeltjes meer voor hun eten te betalen![]()
![]()
![]()
Lol, Nederland is geen vruchtbare delta geworden de afgelopen 100 jaar. We hebben de Rijn niet zelf gegraven hoorquote:Op donderdag 28 juli 2022 09:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederland is NU een vruchtbare delta geworden
voor jou dan
Dat komt vooral omdat dit hoogwaardige export is die grotendeels ook nog op een erg milieuvriendelijke manier word verbouwd. En ik ben het eens dat we met minder veehouderij moeten doen, alleen in het andere topic heb ik ook al geschreven dat de intensieve veehouderij een gevolg is van de strenge regelgeving, hierdoor konden boeren namelijk alleen overleven door enorme schaalvergroting te plegen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je draait het om.
Vanwege de boeren hebben we hier helaas niet zoveel natuur als dat wenselijk zou zijn.
We zijn het 2e exportland van landbouwproducten wereldwijd, na de US.
Dat kan wel wat minder, we zijn maar een klein land.
Experts roepen ook dat Oranje slecht speelt.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat jij wel of niet natuur vind omdat er wel of niet een beer in die gebieden is, experts hebben al lang bepaald aan biodiversiteit wat wel en wat niet natuurgebieden zijn.
Neem alle tijd die je nodig hebtquote:Op donderdag 28 juli 2022 09:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wil je daar vandaag een reactie op?
Kwantificeer de milieuvriendelijkheid eens van het hele land overspoelen met stikstof waardoor de natuur hier achteruit holt.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat komt vooral omdat dit hoogwaardige export is die grotendeels ook nog op een erg milieuvriendelijke manier word verbouwd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |