Die bus kun je ook met het ABC kaartje doen. Wat ik toen heb gedaan is met de New Berlin Tours meegegaan, kost je 9 euro dacht ik en dan krijg je daar een rondleiding, ben je de hele dag zoet, en je hoort ook nog wat over het terrein!quote:eventjes iets anders, wij willen in die dagen een dagje naar Sachsenhausen. we hebben geen auto bij ons, dus doen dat met het OV. als we dan een ABC kaartje kopen, kunnen we naar S-Oranienburg, en vandaar uit moeten we met de bus 804. mag je met het ABC kaartje dan ook in die bus? en heeft iemand t al eerder gedaan, met t OV daarnaartoe?
Eten en drinkenquote:Onveiligere wijken zijn Marzahn, Lichtenberg en Hohenschonhausen, allen in het oosten.
Grappig, ik heb tweemaal kaartjescontrole meegemaakt in mijn 4 dagen daar (wel pre-Corona) een keer een half politiekorps in eens in de S-bahn en 1 keer in de U-bahn, in burger.quote:Op maandag 11 juli 2022 21:41 schreef derLudolf het volgende:
https://www.berlin.de/cor(...)on%20Patient%3Ainnen.
Alleen in het OV, ziekenhuis en verpleeghuis dus nog verplicht masker, enkel type FFP2. Echter, ik heb in Berlijn überhaupt nog nooit iets van controle gezien in het OV. Doe een mondkapje op en reageer heel verbaasd als ze je aanspreken op het dragen van een verkeerd type. Voor de zekerheid wel even een FFP2 in de tas stoppen.
Mocht je met de trein gaan, in het Fernverkehr (oftewel de IC/ICE trein naar Berlijn) volstaat een OP masker.
Met afgezocht, bedoel je dat je het op internet hebt opgezocht? Want mijn ervaring is dat op veel sites nog verouderde informatie staat. Ik ben bijv. naar een museum geweest dat op de site nog heeft staan dat ze een 3G-beleid hanteren en dat je een mondkapje moet dragen. Dat is echter helemaal niet meer zo. Terplekke bleek er geen enkele maatregel meer te gelden in dat museum.quote:Op maandag 11 juli 2022 22:14 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Schijnt dat dit per musea en gelegenheid weer verschilt.
Al even wat bezienswaardigheden en musea afgezocht, maar iedereen schijnt dat anders aan te pakken of te eisen.
Mijn vrouw is brildragend dan zijn mondkapjes zonder meer al ruk, maar hoe meer dat afsluit hoe minder prettig zij het vind om ze te moeten dragen. Mondkapjes dragen kunnen we hier het hele najaar nog wel.
Supertoll! Ik vind Berlijn echt een leuke stad. Bijzonder om te zien dat er daar gewoon op straat en in het ov bier gedronken wordt, het kan allemaalquote:Op dinsdag 12 juli 2022 09:08 schreef Jeroboam het volgende:
Hoe heb je het gehad in Berlijn @:Deisyy?
Dat is mooi, buiten het Olympiastadion liep ook een man met een kar tussen de wachtende mensen door om de lege flessen te verzamelen, leverde aardig wat op denk ik.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 15:38 schreef Spockjuh_ het volgende:
en de bierflessen worden achter gelaten zodat de zwervers er een zakcentje aan kunnen verdienen
Dat viel me ook wel op ja. Veel glas ook op straat en bierdopjes in de parken. Het maakt de stad wel rommelig.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:51 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Supertoll! Ik vind Berlijn echt een leuke stad. Bijzonder om te zien dat er daar gewoon op straat en in het ov bier gedronken wordt, het kan allemaal![]()
We zijn al twee keer eerder in Berlijn geweest;quote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:51 schreef Deisyy het volgende:
In geen van bovenstaande gebouwen werden mondkapjes gedragen @Vonkenboer In het ov droeg 95% een mondkapje, waarvan zo'n beetje de helft een FFP2-masker.
We zullen het zien; uiteindelijk toch besloten om een klein weekje naar Berlijn te gaan; Hotel geboekt 150m van de tv toren in de stadswijk Mitte.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 11:51 schreef Deisyy het volgende:
In geen van bovenstaande gebouwen werden mondkapjes gedragen @Vonkenboer In het ov droeg 95% een mondkapje, waarvan zo'n beetje de helft een FFP2-masker.
Sinds dat de 9-euro ticket is gekomen, heb ik in Berlijn geen controle gezien, maar eerder dit jaar begon de controle bij het wegrijden vanaf Brandenburg Flughafen (je moet dan een ABC ticket hebben ipv een gangbare AB).quote:Op maandag 11 juli 2022 22:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Grappig, ik heb tweemaal kaartjescontrole meegemaakt in mijn 4 dagen daar (wel pre-Corona) een keer een half politiekorps in eens in de S-bahn en 1 keer in de U-bahn, in burger.
Jij snapt hem.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 15:38 schreef Spockjuh_ het volgende:
en de bierflessen worden achter gelaten zodat de zwervers er een zakcentje aan kunnen verdienen
Soms heel ik de afvalbak niet eens, dan vraagt er al iemand om het flesjequote:Op woensdag 20 juli 2022 20:00 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Jij snapt hem.
Altijd je flessen bier (of mate) onder de prullenbak leggen ipv erin, moet ik mijn bezoek uit NL ook altijd melden als we buiten zuipen
Zie ik als extra service als ik weer in Mauerpark of aan het Landwehrkanal loop te zuipen met mijn vriendenquote:Op woensdag 20 juli 2022 21:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Soms heel ik de afvalbak niet eens, dan vraagt er al iemand om het flesje
Dat is geen maté. Is frisdrank.quote:Op woensdag 20 juli 2022 20:00 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Jij snapt hem.
Altijd je flessen bier (of mate) onder de prullenbak leggen ipv erin, moet ik mijn bezoek uit NL ook altijd melden als we buiten zuipen
Budget? Voorkeuren?quote:Op maandag 1 augustus 2022 12:40 schreef Stefanovich het volgende:
Ik zit eraan te denken in oktober een lang weekend Berlijn te doen. Ben er al een paar keer geweest, veelal tussen Ost Bahnhof en Warschauerstrasse in hotels gezeten. Maar dat gebied is immers behoorlijk commercieel geworden met moderne kantoorgebouwen etc. Wat is nu een mooie plek om te vertoeven? Iemand tips voor een hotel of B&B?
Budget, max +/- 120 per nacht ofzo, voorkeur wel voor het wat alternatiever Berlijn... maar wat is dan een leuke wijk? Prenzlauer-berg lijkt me ook wel wat.quote:
Niet helemaal mijn scene. Afgelopen twee keer ben ik in Motel One Alexanderplatz geweest. Dat past in je budget. Groot voordeel vind ik de enorm goede bereikbaarheid en de levendigheid. En als je de toeslag betaalt voor een kamer op de hogere verdiepingen, heb je een ontzettend gaaf uitzicht (maar dan past het denkelijk niet meer in je budget).quote:Op maandag 1 augustus 2022 15:21 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Budget, max +/- 120 per nacht ofzo, voorkeur wel voor het wat alternatiever Berlijn... maar wat is dan een leuke wijk? Prenzlauer-berg lijkt me ook wel wat.
Wil ook wel een club bezoeken. Ben wel eens in Tresor geweest, overige clubs niet. Heb ook geen zin in van dat snobistische deurbeleid. Misschien watergate eens bezoeken?
Mitte is niet leuk s-avonds, man.quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Niet helemaal mijn scene. Afgelopen twee keer ben ik in Motel One Alexanderplatz geweest. Dat past in je budget. Groot voordeel vind ik de enorm goede bereikbaarheid en de levendigheid. En als je de toeslag betaalt voor een kamer op de hogere verdiepingen, heb je een ontzettend gaaf uitzicht (maar dan past het denkelijk niet meer in je budget).
Eerder ben ik ook wel in Catalonia Berlin Mitte geweest. Heeft een wat alternatiever uitstraling, vooral in de lobby en de gangen (veel graffiti). De kamers zijn redelijk standaard. Zal spannend worden of dat in je budget past.
Ik geloof ook niet dat ik dat zei.quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:14 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Mitte is niet leuk s-avonds, man.
Ik wel. Is dat een probleem, ğast?quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat ik dat zei.
Nee hoor. Ik denk wel dat we nu allemaal ontzettend benieuwd zijn naar jouw tips voor hotels.quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:41 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ik wel. Is dat een probleem, ğast?
Ben geen fan van hotels. "Anna heeft maar 95 betaald." Ja supergoedkoop....quote:Op maandag 1 augustus 2022 22:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik denk wel dat we nu allemaal ontzettend benieuwd zijn naar jouw tips voor hotels.
De vraag is ook of je je hotel wilt hebben in dezelfde wijk waar je 's avonds uitgaat (voor zover dat überhaupt elke avond dezelfde wijk is). Dat is dus wat ik het grote voordeel van Mitte vind: niet dat je nou per se daar wilt zijn, maar wel dat je vanaf daar super makkelijk op elke plek komt waar je wel naartoe wilt. En dat kan de ene dag een natuurlijk een heel andere plek zijn dan de volgende.quote:Op maandag 1 augustus 2022 18:57 schreef Stefanovich het volgende:
Mitte lijkt me idd niet zo boeiend savonds. Heb savonds/snachts ook wel eens rondgewandeld door neu-koln en kreuzberg, dat was dan ook weer niet topduistere figuren...maar goed dat is het rauwe van Berlijn wat het ook weer interessant maakt. Weet nog dat ik een keer, 9 jaar terug ofzo, uitgaansgelegenheid yaam binnenliep bij ost bahnhof, wist niet hoe snel ik weg moest lopen...jaren later hingen daar hele andere, Chille vibes. Het blijft een aparte stad.
Waar slaap jij dan als je in Berlijn bent?quote:Op maandag 1 augustus 2022 22:10 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ben geen fan van hotels. "Anna heeft maar 95 betaald." Ja supergoedkoop....
Is een stuk rustiger en over het algemeen wat minder rauw en groener.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 16:11 schreef Stefanovich het volgende:
Iemand ervaring met de wijk Schoneberg-Tempelhof? Is dat een goede wijk als uitvalsbasis? En met goed bedoel ik, een beetje levendig, maar wel relaxed... een goede uitvalsbasis. Iemand nog tips voor een verblijf daar?
Tempelhofer Feld inderdaad!quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 18:11 schreef Sodemieters het volgende:
Ja, is heel rustig, vooral bij het voormalige vliegveld. Daar is nu een groot park.
Gelieve iets minder flauw te doen dan je username, dan kun je beter naar ONZ toequote:Op maandag 1 augustus 2022 17:41 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ik wel. Is dat een probleem, ğast?
AirB&B en vóór dat andere sites. Ook gecouchsurft.quote:Op maandag 1 augustus 2022 22:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Waar slaap jij dan als je in Berlijn bent?
En wie is Anna?
Dat is een shady stuk?quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 18:12 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Tempelhofer Feld inderdaad!
Wat Tempelhof betreft zit je echt prima. Probeer alleen de omgeving van Mehringdamm te vermijden en je zit wel goed.
Uitgaansgebied, maar komt op hetzelfde neer. Neem aan dat je je nachtrust wilt hebben als je hier bentquote:
De U-Bahn en S-Bahn are your friends inderdaadquote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:28 schreef Stefanovich het volgende:
Hoe bewegen jullie je trouwens door Berlijn? Gewoon metro?
Wordt erg lastig, is meestal wel dan niet stijf uitverkocht.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:28 schreef Stefanovich het volgende:
Wil ook een voetbalwedstrijd van Union Berlin bezoeken.
Duidelijk! Tnx voor de info!quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:43 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Uitgaansgebied, maar komt op hetzelfde neer. Neem aan dat je je nachtrust wilt hebben als je hier bent
[..]
De U-Bahn en S-Bahn are your friends inderdaad
[..]
Wordt erg lastig, is meestal wel dan niet stijf uitverkocht.
Beetje late reactie maar toch:quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:28 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Zit er ook aan te denken naar het stasi-museum te gaan, aanrader? Iemand ook al eens naar oranienburg geweest? Daar zit toch een oud concentratiekamp?
Tnx, hier kan ik wat meequote:Op woensdag 10 augustus 2022 12:44 schreef beantherio het volgende:
[..]
Beetje late reactie maar toch:
• ik ben zelf tijdens mijn laatste bezoek aan Berlijn in het Stasi-museum geweest en vond het heel erg interessant. Niet alleen de tentoonstelling die er te zien is maar ook de oude kantoren van de minister die leiding gaf aan de Stasi (en die nog volledig intact gelaten zijn). Het helpt wel als je de achterliggende geschiedenis een beetje kent. Zelf herinner ik me de bestorming van het pand nog wel van tv + de verhalen over de terreur van Stasi en dat maakt het wel extra interessant. Let er trouwens op dat er feitelijk 2 museums naast elkaar zitten op de locatie: het feitelijke museum en een kleiner museum van het Stasi-archief. Dat laatste is ook interessant maar dan meer als je geďnteresseerd bent om te weten hoe ze alle verzamelde informatie archiveerden. Als IT-er vond ik dat erg de moeite waard om te bezoeken.
• in Oranienburg zit concentratiekamp Sachsenhausen en ook daar ben ik tijdens mijn laatste bezoek geweest. Ook dat is meer dan de moeite waard om te bezoeken: natuurlijk als je de geschiedenis ervan al een beetje kent maar ook als dat niet zo is. Hou er wel rekening mee dat je veel tijd kwijt kunt zijn aan het bezichtigen van alles dat er te zien is. Het kamp zelf is behoorlijk groot: niet alleen qua oppervlakte maar ook qua deel-tentoonstellingen + gebouwen. In de stad zelf zijn ook nog andere locaties te bezoeken die te maken hebben met de holocaust (Oranienburg was de plaats waar de concentratiekampen werden gecoördineerd door het Nazi-regime) en je zou met gemak een dag kunnen vullen met het bezichtigen van alles. Voor mijn bezoek aan enkel het kamp kwam ik met een dagdeel niet uit.
Oooohhh, heerlijk!!quote:Op donderdag 1 september 2022 17:49 schreef Pino112 het volgende:
TVP
Over drie weken naar Berlijn vanwege de Marathon.
Motel One Bellevue voor een weekje, komende tijd maar eens een lijstje maken met dingen om te bezoeken.
@DeLuna loopt hem, ik ben supporterquote:Op zaterdag 10 september 2022 15:00 schreef Fargo het volgende:
[..]
Oooohhh, heerlijk!!
Heb zelf begin april de halve gelopen. Maandje daarna geblesseerd geraakt (nog altijd herstellende van een hamstringblessure), dus die hele gaat aan mijn neus voorbij.
Heel veel plezier en succes!!
Lekkere locatie man, Bellevue.quote:Op donderdag 1 september 2022 17:49 schreef Pino112 het volgende:
TVP
Over drie weken naar Berlijn vanwege de Marathon.
Motel One Bellevue voor een weekje, komende tijd maar eens een lijstje maken met dingen om te bezoeken.
Locatie is uiteraard best prima, hotel boeit verder niks. Naar Berlijn ga je niet om in je hotel te zitten.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:59 schreef Erno-BE het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het Park-Inn Hotel aan de Alexanderplatz? Het Park Inn Hotel vind ik op zich niet zo heel duur (¤320 voor 3 nachten, wel een stuk duurder dan een B&B-hotel of een Premier Inn-hotel), maar het lijkt mij wel dat overnachten in één van de bekendste hotels van Duitsland wel een aparte ervaring met zich mee brengt. Is het Park Inn Hotel aan de Alexanderplatz aan te raden?
Met die redenatie kun je beter kiezen voor een B&B-hotel of Premier Inn-hotel. Ook allebei vlakbij Alexanderplatz, maar wel een stuk goedkoper. Ik vraag mij af of de ervaring van overnachten in Park-Inn de meerprijs waard is ten opzichte van een B&B-hotel of Premier Inn-hotel.quote:Op donderdag 17 november 2022 00:21 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Locatie is uiteraard best prima, hotel boeit verder niks. Naar Berlijn ga je niet om in je hotel te zitten.
Ik durf het niet te zeggen. Ik heb wel twee keer geslapen in Motel One Alexanderplatz. Dat beviel heel goed. Moet je wel iets extra betalen voor een kamer op de bovenste verdiepingen, maar vervolgens heb je een spectaculair uitzicht (oa op Park Inn).quote:Op donderdag 17 november 2022 08:04 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Met die redenatie kun je beter kiezen voor een B&B-hotel of Premier Inn-hotel. Ook allebei vlakbij Alexanderplatz, maar wel een stuk goedkoper. Ik vraag mij af of de ervaring van overnachten in Park-Inn de meerprijs waard is ten opzichte van een B&B-hotel of Premier Inn-hotel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |